Wat is een referendum? *een nieuwsgierige Nederlanderquote:Op zaterdag 19 februari 2022 00:17 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Simpel, je laat het agressieve buurland er een referendum houden, waarna het geannexeerd kan worden.
God oh god. Wat ben jij vermoeiend. Ga even Googlen naar de Azov Bataljon en da dan nog een ontkennen dat het Oekraïnse leger geen neo-nazis bevat.quote:Op zaterdag 19 februari 2022 00:14 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Je beweert iets, maar de feiten tonen iets anders. Er zit 1 partij met 1 zetel in het parlement die dubieus is. De president is Joods. Hoe zou dat mogelijk zijn als iedereen een nazi is? Geen enkele Nederlander zou erover beginnen dat Oekraïners nazi's zijn, want dat is iets wat alleen de Russische media pusht. Tussen iets horen (zoals ik heb gehoord) en iets geloven, zit een groot gat. Waarom zou een Nederlander blindelings de Russische media vertrouwen? Al zouden we welwillend zijn, dan heeft de MH17 en de afhandeling daarvan ons genoeg geleerd. Rusland is gewoon niet te vertrouwen.
Dit zou een mooie oplossing zijn. Alle BOA's naar Donbass.quote:Op zaterdag 19 februari 2022 00:20 schreef Stoorzendert het volgende:
Ik neem aan dat er ergens in de clausule om BOA te worden staat, dat je dan ook als eerste uitgezonden wordt naar de frontlinie toch?
Zijn we het vanavond toch nog ergens over eens!quote:Op zaterdag 19 februari 2022 00:21 schreef Harlekien2 het volgende:
[..]
Dit zou een mooie oplossing zijn. Alle BOA's naar Donbass.
BUY THE DIP!quote:Op zaterdag 19 februari 2022 00:21 schreef Stoorzendert het volgende:
Wel dikke kut, al mijn crypto's staan in de min dankzij Putin
En dan ook weten dat het voorstel daarvoor zodanig werd gedaan dat het alleen maar kon worden afgewezen en niet meer of minder dienden om gebruikt te worden als (binnenlands) "bewijs" dat Rusland zogenaamd niet gewenst zou zijn. Het was en is nooit bedoeld geweest als serieus voorstel vanwege intenties maar vooral om druk te kunnen zetten.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 23:59 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dat is ook zeker zo. Een land mag zich volgens het westen zelf kandidaat stellen voor lidmaatschap van de NAVO. Maar volgens mij heeft Rusland zichzelf ooit kandidaat gesteld, wat afgewezen is door de VS...
Ik sta achter de NAVO hoor, laat daar geen misverstand over bestaan. Maar er zit wel een wat langere geschiedenis achter dan simpel dat Rusland zomaar het westen wil aanvallen
Dat is wel gebeurd env ooral lachwekkend afgedaan. Zie o.a. https://www.brookings.edu(...)ended-for-rejection/quote:
Bij Joegoslavië werd dat toch ook toegejuicht? Iets meer dan 20 jaar geleden heeft de NAVO zelfs met zware bombardementen de Kosovaarse onafhankelijkheidsstrijd gesteund, zonder toestemming van de VN veiligheidsraad. Kosovo wordt nog steeds maar deels als onafhankelijk land erkend (o.a. door Nederland).quote:Op vrijdag 18 februari 2022 23:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
En als Amsterdam, of een andere stad, zich af wil splitsen van Nederland, moet dat dat kunnen?
Of als een wijk zich wil afsplitsen van een stad, moet dat dan kunnen?
Of als een straat zich af wil splitsen van een wijk, moet dat dan kunnen?
Dat zal wellicht dichter bij de waarheid liggenquote:Op zaterdag 19 februari 2022 00:23 schreef Vallon het volgende:
[..]
En dan ook weten dat het voorstel daarvoor zodanig werd gedaan dat het alleen maar kon worden afgewezen en niet meer of minder dienden om gebruikt te worden als (binnenlands) "bewijs" dat Rusland zogenaamd niet gewenst zou zijn. Het was en is nooit bedoeld geweest als serieus voorstel vanwege intenties maar vooral om druk te kunnen zetten.
Lid worden van een verdragsorganisatie is geen kwestie van lid worden van de plaatselijke knutselclub om vervolgens je eigen bouwplannen te kunnen voortzetten (en opleggen) met een vetorecht wie wel en niet lid wordt.
Maar goed, de plaatselijke Pjotr die alleen RT zal (en kan) alleen maar vaststellen dat het despotische Westen vadertje Rusland terroriseert en uitdaagt.
Beantwoord dan de vragen eens, vanaf welk niveau wil je dat de wensen tot afscheiding ingewilligd worden? En onder welke voorwaarden?quote:Op zaterdag 19 februari 2022 00:25 schreef Repentless het volgende:
[..]
Bij Joegoslavië werd dat toch ook toegejuicht? Iets meer dan 20 jaar geleden heeft de NAVO zelfs met zware bombardementen de Kosovaarse onafhankelijkheidsstrijd gesteund, zonder toestemming van de VN veiligheidsraad. Kosovo wordt nog steeds maar deels als onafhankelijk land erkend (o.a. door Nederland).
Afsplitsing van/samenvoeging met een ander land omdat dat de wil is van het volk kan blijkbaar alleen maar door de NAVO worden beoordeeld. Wanneer er behoefte is aan een sterkere band met Rusland, kan dat alleen maar manipulatie/dwang vanuit Moskou zijn en nooit de wil van het volk. Dan moet heel principieel de soevereiniteit worden gewaarborgd.
Ach, 1) waar zeg ik dat? 1 militie is iets anders dan de hele bevolking. 2) Je spuit alleen Russische propaganda en vertel ons: hoe kom je daaraan? Want het is ongewoon. 3) Bedankt voor de tip maar ik hou van Nederland en hou van haar vrijheden. Ik ben niet te beroerd om in de avonduurtjes wat berichtjes te plaatsen om voor Nederland op te komen. Waar hou jij van en waarom spendeer je je avonduren zoals je doet? Uit liefde voor Poetin?quote:Op zaterdag 19 februari 2022 00:19 schreef Harlekien2 het volgende:
[..]
1) God oh god. Wat ben jij vermoeiend. Ga even Googlen naar de Azov Bataljon en da dan nog een ontkennen dat het Oekraïnse leger geen neo-nazis bevat.
2) Waarom zou een Nederland blindelings de Russische media te vertrouwen? Ik vertrouw de Russische media niet direct, net zoals ik dat niet met Nederlandse media doe. Je doet keer op keer aannames en legt me ook woorden in de mond.
3) Zet een theetje, zet het nieuws even af en ga lekker Lingo kijken Joke. De russen staan morgen echt niet voor de deur.
Hahaha die doventolk heel af en toe nog wat gebaren doenquote:
Dat snap ik, Loekie zit er alleen nog maar dankzij de steun van Vladquote:Op zaterdag 19 februari 2022 00:28 schreef quirina het volgende:
Zouden die commentaren nou echt allemaal Russische trollen zijn?
Trouwens Poetin klinkt wel veel overtuigender dan Biden.
En oh wat is ie dikke vrinden met Loekashenko. Woef!
Logisch.quote:Op zaterdag 19 februari 2022 00:28 schreef quirina het volgende:
Zouden die commentaren nou echt allemaal Russische trollen zijn?
Trouwens Poetin klinkt wel veel overtuigender dan Biden.
En oh wat is ie dikke vrinden met Loekashenko. Woef!
Nee, dat was een useful idiot voor Poetin.quote:Op zaterdag 19 februari 2022 00:33 schreef Montagui het volgende:
[..]
Logisch.
Poetin klinkt zoals ie zelf wil klinken.
Biden is een nobody puppet..... (en dat weet Poetin ook, in tegenstelling tot Trump, die was geen pushover).
Oh ja.....quote:Op zaterdag 19 februari 2022 00:34 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nee, dat was een useful idiot voor Poetin.
Serieus. Die kreeg het voor elkaar om het NAVO-beginsel in twijfel te trekken, dat is één van de redenen dat oa Poetin nu een hele grote bek heeft. Die zag verdeeldheid en twijfel in de Amerikaanse wil om Europa te verdedigen.quote:
quote:Op zaterdag 19 februari 2022 00:11 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Andersom zijn er ook nog wel mogelijkheden dan
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |