abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 februari 2022 @ 12:58:13 #1
149959 SQ
snelle trees
pi_203718780
.
disclaimer
pi_203718798
Gebouwen waaien niet snel om nee, maar dat volk moet ook nog veilig thuis kunnen komen hè ;)
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_203718814
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 12:52 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Zit in 020 :)
ohhh dacht 015
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 18 februari 2022 @ 13:01:17 #4
149959 SQ
snelle trees
pi_203718830
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 12:59 schreef PoesInDoos het volgende:
Gebouwen waaien niet snel om nee, maar dat volk moet ook nog veilig thuis kunnen komen hè ;)
Ja nou het gaat een uurtje waaien toch?
Daar kan ik wel omheen werken 8-)
Mijn reistijd zit wel in het oog van de storrem! :o
disclaimer
  vrijdag 18 februari 2022 @ 13:03:37 #5
149959 SQ
snelle trees
pi_203718866
Oh nee het gaat iets langer waaien zie ik nu.

Ik zit in 040, hier valt t allemaal wel mee,
disclaimer
pi_203718907
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 13:00 schreef Vicky het volgende:

[..]
ohhh dacht 015
40 minuten noordelijker ;)
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_203718946
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 13:03 schreef SQ het volgende:

Jij bent ook oranje, niet roood :P
If they say
pi_203718958
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 13:03 schreef SQ het volgende:

Dan heb ik nog wel ff de tijd om mn vergeten boodschapjes te doen dan :P
Handig de updates vanaf jullie kant van 't land.
Hopelijk valt het iig qua schade en ongevallen mee! Begint nu wel harder te regenen hier.
pi_203718988
De kinderen zijn thuis, we hebben lekkere broodjes en donuts, wij hoeven nergens heen voorlopig. :)
Ik zit nog te denken of ik misschien nog snel een rondje ga wandelen... Ze voorspellen om half 3 een flinke bak water, dus zou nog net kunnen ;).
Fake it till you make it...
pi_203718993
Zoon zit te wachten tot de schutting omflikkert. Lijkt hem wel leuk :')
If they say
pi_203719019

Wij gaan om 16.00 naar roze/paars..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_203719047
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 13:11 schreef Vicky het volgende:
[ afbeelding ]
Wij tussen 16 en 18u :o
If they say
pi_203719073
Alles staat vast denk.ik.

Nu ikke nog. Ik moet naar de tandarts.
Werewolf
pi_203719081
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 13:14 schreef Pinnenmutske het volgende:
Alles staat vast denk.ik.

Nu ikke nog. Ik moet naar de tandarts.
Oei succes..
Als het goed is komt de monteur voor de vaatwasser straks..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 18 februari 2022 @ 13:15:46 #15
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_203719086
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 12:45 schreef Malteser het volgende:
Ik ben getrouwd met de zoon van een molenaarsfamilie dus wij hebben een molen naast ons huis. Geeft ook altijd een tikkeltje spanning met storm op komst.
Maar goed, de kop staat in de wind, de kleppen handmatig open, de rem erop en fiks aan de ketting. Fingers crossed!
Oh, dat zou ik ook wel spannend vinden denk ik. :Y
pi_203719100
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 13:11 schreef Vicky het volgende:
[ afbeelding ]
Wij ook. Tot middernacht zo te zien.
pi_203719188
Mijn man is op de fiets naar kantoor en weigert eerder naar huis te komen. Ik ben benieuwd waar ik hem op moet halen als de wind is gaan liggen. Ik vermoed ergens in het noorden van Duitsland :')
pi_203719636
Ik stap om 16 uur in de auto om vriendje B naar huis te brengen en met B naar de kapper te gaan. Living on the edge.
pi_203719647
Ik vind het met dit weer vooral spannend of er geen bomen rond ons huis omgaan (ze zijn gezond, dus ik verwacht van niet), of de kas het houdt en of ik achter de trampoline aan kan gaan rennen (één keer moeten doen, zucht).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_203719666
Mijn collega woont 25km ten westen van me en we hebben afgesproken dat hij vandaag een paar badmintonshuttles naar me toe slaat. Met die wind kan ik ze vast opvangen hier. Zin in!
pi_203719682
De containers vastzetten is ook wel een idee. Vorige keer met een spanband gedaan, werkte best goed.
pi_203719704
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 13:53 schreef _Ingrid_ het volgende:
De containers vastzetten is ook wel een idee. Vorige keer met een spanband gedaan, werkte best goed.
Ze zijn hier net geleegd. Er zullen straks wel wat containers voorbij komen drijven in het water. :+
pi_203719859
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 13:54 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ze zijn hier net geleegd. Er zullen straks wel wat containers voorbij komen drijven in het water. :+
We zijn de papiercontainer vergeten kwam ik net achter ....
Ik ga maar op zoek naar stenen denk ik. Stond ik net klaar om naar buiten gaan regent het ineens als een gek.
Tyler is iig voor de bui en harde wind veilig thuis gebracht.
Ik had ook alleen maar voor naar buiten gekeken waar alleen witte wolkjes waren.
pi_203720186
Mijn man mag zo ook wel een eind weg waaien. }:|

Ik vroeg vanochtend of hij de mooiste wagens van Banaan even in de garage zou zetten. Zijn nou eenmaal zijn lievings.
Dus man is buiten geweest, zette speelhuis vast, onze auto in de garage, stenen op de container, maar niet dat speelgoed opgeruimd.
Nou moest hij het net alsnog doen maar dan in de stromende regen. >:)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_203720236
En ik hoop dat de schutting het houdt maar heel realistisch denk ik gewoon van niet. Hij stond gestut tussen onze plantenbakken en de plantenbakken van de buren, maar zij hebben die bak pas weggehaald. Nou zat wel in de planning om binnenkort die schutting te vervangen maar nog niet zó snel.
pi_203720255
Ohja drieluik, wij zijn eigenlijk helemaal rond voor de keuken. Helemaal naar wens en prijs is ook goed. :Y
pi_203720256
Onze buren hebben 2 half lege containers op de stoep gezet om te zorgen dat er niemand parkeert (ze gaan morgen de voortuin bestraten). Ze zijn nu zelf niet thuis, ik ben aan het bedenken wat voor grap ik uit ga halen met ze.
pi_203720293
Wij hebben echt niets in de tuin wat weg kan waaien. Ja onze kat, maar die is gelukkig slim genoeg om in de schuur te schuilen.

De creativiteit van verloofde is back. We gaan B zijn kamer veranderen en ze heeft allerlei wilde ideen met fietsbanden, plankjes daarin en Hot Wheels op de plankjes.
pi_203720353
Onze kliko staat voor de poort en schutting zodat de pen in de grond niet losgetrokken kan worden door de wind.

Het was vanmiddag mijn beurt om de schoolkinderen te laten oversteken :') Nat tot op de huid. Qua wind viel het nog wel mee nu hier.
pi_203720550
Wifi is eruit gewaaid :')
If they say
  Moderator vrijdag 18 februari 2022 @ 14:51:19 #31
382129 crew  Donna
pi_203720631
Kinderen moesten eerder opgehaald worden, maar het zonnetje schijnt hier nu. Stilte voor de storm?
pi_203720802
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 14:51 schreef Donna het volgende:
Kinderen moesten eerder opgehaald worden, maar het zonnetje schijnt hier nu. Stilte voor de storm?
Hier ook zonnetje maar het gaat hier echt te keer
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Moderator vrijdag 18 februari 2022 @ 15:02:39 #33
382129 crew  Donna
pi_203720841
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 15:00 schreef Vicky het volgende:

[..]
Hier ook zonnetje maar het gaat hier echt te keer
Begint hier nu ook aan te trekken met de zon er nog bij idd. Ik weet niet of onze coniferen dit wel gaan overleven. :?
pi_203720862
Zon maar wind.

Deze keer zingt die geen Lass die Sonne in dein Herz ;)
Werewolf
  vrijdag 18 februari 2022 @ 15:18:14 #35
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203721120
Ineens breekt het zonnetje door.
Maar tegelijk ook een windstoot.
We hebben de tuintafel toch maar in de garage gezet, kruiwagen er half onder, hoes er weer overheen, loungebank er bovenop, tuinstoelen ernaast en de kunststof tuinstoelen op de loungebank, en dat alles op de plek waar de fietsen normaal staan, die staan nu oa naast de auto, maar goed, als ik daar spontaan mee weg moet is er sowieso serious shit going on en dan kan ik prima die 2 fietsen even opzij zetten.
Alleen de parasolvoet staat nog buiten, ik neem aan dat die wel blijft staan.

We hadden de tuintafel en loungebank eerst buiten laten staan, hoes om te tafel en stoelen, spanband er omheen zodat de hoes er niet af kon en het ook één geheel zou blijven, maar toen ik aan het wandelen was zag ik ineens voor me hoe het in de garage kon passen.
Toen was het ook zo voor elkaar.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 20% gewijzigd door Leandra op 18-02-2022 15:25:14 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_203721224
We hebben hier een wedstrijdje bij de buren.. welke schutting gaat het eerste.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 18 februari 2022 @ 15:33:42 #37
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203721414
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 15:25 schreef Vicky het volgende:
We hebben hier een wedstrijdje bij de buren.. welke schutting gaat het eerste.
Ik mag toch hopen dat die van ons nog wel blijven staan :o
Aan de ene kant had de buurman de schutting al geplaatst voor ons huis gebouwd werd, aan de andere kant heeft de buurman het deel tussen onze tuinen gedaan toen wij er al woonden, maar hebben we samen betaald en aan de voor en achterkant heb ik ze voor een hoop geld laten plaatsen door het bedrijf waar we ze gekocht hebben.
Maar dat is voor alleen maar schapenhek en achter deels schapenhek en afwisselend een schuttingdeel van hekwerk (3x) en daartussen dichte schuttingdelen (2x) en daar staan betonnen palen tussen, dus als dat niet blijft staan weet ik het niet :X

De trampoline is een inground en komt dus maar net iets boven het gras uit (en ligt vrij dicht achter de schutting van de buren, maar zit dus sowieso met pinnen in de grond vast, geen net er omheen dus ik ga er vanuit dat die goed zit.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_203721468
Onze schuttingen zullen ook wel blijven staan. We hebben van die betonnen onderstukken en betonnen palen.
Bij 1 van de buren ligt er al een golfplaat af.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_203721495
Mijn ouders hebben ook een betonnen schutting.

De storm is gearriveerd.
Werewolf
pi_203721530
Mijn schutting wappert }:|

Zit nu nhnieuws te kijken, hoe vliegtuigen landen, of niet landen op Schiphol :+
If they say
pi_203721616
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 15:38 schreef Mushanga71 het volgende:
Mijn schutting wappert }:|

Zit nu nhnieuws te kijken, hoe vliegtuigen landen, of niet landen op Schiphol :+
Ik heb ook wappers! Van die hele goedkope paneeltjes, die zitten tegen het stevigere (maar lelijke!) stuk schutting van de buurman.
Mijn normale palen/planken deel houdt het prima.
pi_203721675
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 15:42 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Ik heb ook wappers! Van die hele goedkope paneeltjes, die zitten tegen het stevigere (maar lelijke!) stuk schutting van de buurman.
Mijn normale palen/planken deel houdt het prima.
Die van ons zijn 2x2 meter, wat hoger dan normaal. De palen staan wel in beton maar man was te lui om die er volledig in te rammen, vond het makkelijker om ze af te zagen o|O

Volgens buienradar nu zw windkracht 10 :o
If they say
pi_203721740
-O-
Ik had een relaxt potje kinderen de deur uit vrijdagmiddagromantiek in gedachten vandaag.
Zijn ze allebei vanmiddag thuis }:| }:|
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_203722004
https://fb.watch/bfrKPeckkm/
Bij het stadion van Ado gaat het flink te keer.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_203722190
Dakbedekking bij ons oude huis is weggewaaid..
Het bovenste balkon..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_203722247
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 16:15 schreef Vicky het volgende:
Dakbedekking bij ons oude huis is weggewaaid..[ afbeelding ]
Het bovenste balkon..
Jeetje! Hier is tot nog toe één dakpan van de schuur afgegaan en ik zag onze boot door de tuin vliegen. :X De buren van onze buren hebben net hun hele dak laten vernieuwen en daar liggen al veel dakpannen vanaf. :{
pi_203722319
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 16:18 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Jeetje! Hier is tot nog toe één dakpan van de schuur afgegaan en ik zag onze boot door de tuin vliegen. :X De buren van onze buren hebben net hun hele dak laten vernieuwen en daar liggen al veel dakpannen vanaf. :{
Oh jee!
Hier tot nu toe alleen plastic zien vliegen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_203722574
Het begint nu wel aardig hard te waaien. De parasol wappert flink heen en weer, mijn vriend haalt hem nu toch maar weg voor de zekerheid.
Kwartier geleden de hond uitgelaten, flinke zij rukwinden ineens leek wel vanuit het niks te komen. Het waaide amper toen we de deur uit gingen.
Gelukkig hebben we aan de schutting plantenbakken vastgemaakt, dus die blijft wel staan. Aan de andere kant zit onze overkapping aan de overkapping van de buurman vast gemaakt.
pi_203722613
quote:
3s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 14:25 schreef PKM het volgende:
Ohja drieluik, wij zijn eigenlijk helemaal rond voor de keuken. Helemaal naar wens en prijs is ook goed. :Y
Waar zijn jullie geweest? Wij moeten eigenlijk ook al zo'n 4-5 jaar, maar zijn nog moed aan het verzamelen.
  vrijdag 18 februari 2022 @ 16:37:09 #50
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203722694
Toen ik hier over de trampoline postte dacht ik van "nog even de pinnen extra aanduwen" maar bij de trampoline komend leek het me verstandiger de beschermhoes er maar helemaal af te halen, dat was wel een kutklus, want een deel van die elastieken zaten aan de veren vast :X
Maar goed, hoes er even afgehaald, pinnen waarmee hij vastzit nog even extra aangeduwd (met m'n voet :+ ) toen konden we gelijk onze broeken in de was doen, dus toch die donkere was nog maar verzameld die ik vandaag niet van plan was, toen bleek de droger precies op dat punt te zijn dat het filter wat je maar eens in de zoveel tijd moet schoonmaken schoongemaakt moest worden, dus die klus ook gelijk even gedaan voor ik de was uit de wasmachine erin kon doen en de donkere was in de wasmachine.
Toen ik op de slaapkamer de 60 graden was die net uit de droger was gekomen stond te vouwen zag ik papiertjes door de tuin vliegen (niet van ons), dus toen ik die was weggevouwen had hebben we de kliko's nog maar even binnengezet :')

Enfin, ik zit..... tot de droger met was 2 klaar is, en dan sta ik vanavond dus toch nog was 3 weg te vouwen :(
Maar we zitten binnen, nagenoeg alles is buiten weg dus het zal wel loslopen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 18 februari 2022 @ 16:38:10 #51
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203722720
quote:
Het bovenste balkon..
Damn :o
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 18 februari 2022 @ 16:38:29 #52
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_203722727
Hier vloog bij het rijtje huizen haaks op de onze eerst de hele dakgoot eruit en vervolgens donderde het bovenste randje pannen van het dak af. Zeker 10 auto's in de straat daar beschadigd als het er al niet meer zijn. :o
En er wappert dus nu nog op het dak een enorm stuk loden dakgoot. :X
Bij de achterburen gaan ook de pannen van het dak af... :X

Filmpje: https://i.imgur.com/5x6F1ZL.mp4

[ Bericht 13% gewijzigd door BE op 18-02-2022 16:46:39 ]
pi_203722820
Hier gaat het ook flink te keer (midden van het land). We wonen aan het water en zagen de eerste tuinstoelen van de buren al voorbij drijven.

@Vicky en @BE :o :o :o :o :o Damn, dat ziet er niet goed uit....
  vrijdag 18 februari 2022 @ 16:44:55 #54
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203722892
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 16:38 schreef BE het volgende:
Hier vloog bij het rijtje huizen haaks op de onze eerst de hele dakgoot eruit en vervolgens donderde het bovenste randje pannen van het dak af. Zeker 10 auto's in de straat daar beschadigd als het er al niet meer zijn. :o

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
OMG :o
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 18 februari 2022 @ 16:47:14 #55
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_203722945
quote:
Het bovenste balkon..
OMG. :o
  vrijdag 18 februari 2022 @ 16:49:55 #56
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203723004
De schutting aan de ene kant (waar de wind vandaan komt) zag ik ook flink wapperen, maar aan de andere kant van die schutting is ook alleen nog maar het huis van de buren en verder alleen maar open gebied, honderden meters, dus daar heeft de wind vrij spel.
Ik zal er vanavond even aan denken de bewegingssensor die ik op die schutting bevestigd heb uit te zetten, anders gaat vannacht iedere keer de buitenverlichting aan :')

Er zijn iig wat buren die en hun PMD los in de kliko gooien en de kliko niet veiliggesteld hebben, er wappert net ook al een stuk plastic langs :{
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_203723014
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 16:38 schreef BE het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
:o :o

Hier nu ook dakpannen bij onze buren eraf. En dat is al héél lang niet voorgekomen zeiden ze. (Ik zit 'em vooral te knijpen vanwege onze zonnepanelen.)
pi_203723015
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 16:38 schreef BE het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Damn!! Hopelijk niet op jullie auto
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 18 februari 2022 @ 16:51:04 #59
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_203723039
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 16:50 schreef Vicky het volgende:

[..]
Damn!! Hopelijk niet op jullie auto
Nee, wij staan gelukkig niet daar.
  vrijdag 18 februari 2022 @ 16:51:43 #60
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_203723058
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 16:50 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hier nu ook dakpannen bij onze buren eraf. En dat is al héél lang niet voorgekomen zeiden ze. (Ik zit 'em vooral te knijpen vanwege onze zonnepanelen.)
Ja, spannend is dat he. :o
Die van ons zijn er van de week nog deels afgweest voor een reparatie dus we gaan er maar even vanuit dat ze weer goed vastgezet zijn. ;)
pi_203723128
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 16:51 schreef BE het volgende:

[..]
Ja, spannend is dat he. :o
Die van ons zijn er van de week nog deels afgweest voor een reparatie dus we gaan er maar even vanuit dat ze weer goed vastgezet zijn. ;)
Ze zitten wel goed vast en blijven zo te zien zitten, maar ik ben vooral bang voor schade door de dakpannen die eraf gaan. Op je filmpje zie ik volgens mij ook wat beschadigde panelen.

Nog even gekeken - het lijken in je filmpje brokstukken van pannen te zijn.
pi_203723260
Ik vind onze panelen ook altijd eng. Die liggen op de schuur en ze zijn wat onorthodox vastgemaakt. Liggen wel praktisch vlak en zijn er al 3 jaar oid niet af gewaaid, maar toch...
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_203723294
Wij hebben de container voor de verbouwing aan de straat staan.. konden ze niet meer ophalen vandaag.
Net maar even afgezet met een zijl en alle betonbrokstukken en tegels er op. Gaat tot nu toe goed.
Protège moi de mes désirs.
pi_203723380
Ik was net een split second op het strand met de zevenjarige. Het zand zit letterlijk tot in mijn onderbroek. :o
De zevenjarige is nu wel overtuigd dat het geen goed idee is om buiten te spelen vandaag. :')
  vrijdag 18 februari 2022 @ 17:04:22 #65
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_203723386
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 16:54 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ze zitten wel goed vast en blijven zo te zien zitten, maar ik ben vooral bang voor schade door de dakpannen die eraf gaan. Op je filmpje zie ik volgens mij ook wat beschadigde panelen.

Nog even gekeken - het lijken in je filmpje brokstukken van pannen te zijn.
Er ligt voornamelijk troep uit de dakgoot op, maar goed, wie weet dat er wel beschadigingen zijn die ik vanaf hier niet kan zien .
pi_203723413
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 17:04 schreef BE het volgende:

[..]
Er ligt voornamelijk troep uit de dakgoot op, maar goed, wie weet dat er wel beschadigingen zijn die ik vanaf hier niet kan zien .
Hopelijk valt het dan mee! Je kunt ook niet veel meer doen dan binnen blijven en afwachten.
pi_203723513
Wauw @BE wat heftig! :o
pi_203723538
Al twee doden gevallen... ;(
https://www.at5.nl/artike(...)-boom-op-aalsmeerweg

https://www.at5.nl/artike(...)om-op-auto-in-diemen

Man moest naar de zaak, heeft de route met de minste bomen genomen.

En krijg net een noodwaarschuwing :o
If they say
  vrijdag 18 februari 2022 @ 17:13:33 #69
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203723609
OMG NL-alert :o
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_203723678
Hier al genoeg schade om ons heen. Bij ons zelf niets, maar bomen om, schuttingen om, dakpannen van het dak etc etc etc.
En net onderweg was het best een hindernisbaan zeg maar. In het park liggen ook meerdere oude bomen volledig om zag ik.
  vrijdag 18 februari 2022 @ 17:15:43 #71
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203723702
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 16:50 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Toen ik daarstraks voor de was op zolder was schrok ik ook van een geluid, wat volgens N de wind onder de zonnepanelen was..... okay dan :{
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_203723781
F
quote:

[..]
Fijn!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_203723787
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 17:15 schreef Leandra het volgende:

[..]
Toen ik daarstraks voor de was op zolder was schrok ik ook van een geluid, wat volgens N de wind onder de zonnepanelen was..... okay dan :{
Ik had ook niet verwacht dat onze boot de lucht in zou gaan. Gelukkig kwam-ie aan de andere kant van de tuin terecht en niet in de kas of in onze pui.

De buurvrouw wilde net nog op pad gaan... hopelijk hebben we dat uit d'r hoofd gepraat.
pi_203723795
Dat Ado stadion.....
pi_203723800
F
quote:

[..]
Fijn!
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 17:13 schreef Leandra het volgende:
Ja bizar
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_203723807
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 17:13 schreef Leandra het volgende:
Idd :o
Ik ben heel blij met de plek waar ik woon in NL. Al had ik nu liever niet de windkant van de tweekapper gehad. Als alles nu op het dak blijft liggen hebben de dakmannen en de zonnepanelenjongens hun werk goed gedaan afgelopen jaar.
  vrijdag 18 februari 2022 @ 17:20:12 #77
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203723861
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 17:18 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik had ook niet verwacht dat onze boot de lucht in zou gaan. Gelukkig kwam-ie aan de andere kant van de tuin terecht en niet in de kas of in onze pui.

De buurvrouw wilde net nog op pad gaan... hopelijk hebben we dat uit d'r hoofd gepraat.
Fijn dat de buurvrouw thuisgebleven is!
Ik hoop dat je boot nu blijft waar hij is.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_203723872
2 deuren verderop ligt de schutting al om en bij onze buren is de loodrand van de schuur afgekomen en onze tuin in gekomen. Die heb ik maar verder van de schuur afgebroken en op de grond gelegd. Buren zijn dus niet thuis. Ik had geen zin dat die door onze ramen zou vliegen.
pi_203723875
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 17:18 schreef exode het volgende:
Dat Ado stadion.....
Nou! En dit filmpje. :X

twitter
  vrijdag 18 februari 2022 @ 17:22:15 #80
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203723922
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 17:20 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

[ twitter ]
Ja, dan heb je wel een engeltje op de achterbank zitten hoor....
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_203723962
quote:

[..]

[ twitter ]
Die krijg ik net ook
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_203723966
Ik denk dat ik mijn werkmail niet open de komende dagen....er zal wel wat om zijn gegaan her en der (zoals op het Ado station, daar hangen wij ook op het dak).

De overbuurman wilde net het dak op vanwege de dakpannen dat hebben we zijn hoofd uit kunnen praten.
  vrijdag 18 februari 2022 @ 17:24:55 #83
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_203723981
quote:

[..]

[ twitter ]
Eeek! :o
pi_203723985
Pfff, we hebben een dakterras. De buren hebben daar ook tuinmeubels staan, die ze niet verankerd hebben. Die meubels staan dus nu over de kop bij iemand anders op het dakterras. Vreselijk gevaarlijk, want voor hetzelfde geld waaien ze van het dak of gaan ze door een raam op de zolder.

Maak me inmiddels ook wel een beetje zorgen over onze zonnepanelen. Ze liggen al zo'n 25 jaar, maar het klinkt niet best als we op zolder staan.
pi_203724005
Hier in de straat zijn ook al meerdere schuttingen omgewaaid. Die van ons staat nog.
pi_203724013
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 17:15 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat is bij ons ook, dat geluid....
pi_203724126
Simon is zo bang, dat ie er buikpijn van heeft. Hij heeft de gordijnen van de woonkamer dicht gedaan, zodat ie het niet kan zien.
pi_203724167
quote:

[..]

[ twitter ]
Zo! Die kwam goed weg zeg!

Vond ik het hier wel mee vallen nog, begint het nu wel duidelijk steeds harder te waaien.
Dacht al wat hoor ik toch tikken, waait er een emmer door de tuin die tegen het raam aan waait.
Maar even opgeruimd en het zonnescherm nagekeken want de 'flappen' wapperen zo hard. Maar hij is wel stevig aangedraaid, dus die blijft hopelijk wel zitten.
Tuintafel niet aan gedacht, dus die ging achter me aan de wandel. Maar op de kop gelegd met stoel erop.

NL alert idd bizar.
pi_203724651
Optimistische peuterlogica O+
“Mama, de bomen zijn aan het dansen!”
Protège moi de mes désirs.
pi_203724718
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 17:51 schreef arvensis het volgende:
Optimistische peuterlogica O+
“Mama, de bomen zijn aan het dansen!”
Waaibomendag. O+
pi_203724924
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 17:53 schreef vencodark het volgende:

[..]
Waaibomendag. O+
Pooh *; *; *;
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 18 februari 2022 @ 18:03:26 #92
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203724927
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 17:23 schreef exode het volgende:
Ik denk dat ik mijn werkmail niet open de komende dagen....er zal wel wat om zijn gegaan her en der (zoals op het Ado station, daar hangen wij ook op het dak).

De overbuurman wilde net het dak op vanwege de dakpannen dat hebben we zijn hoofd uit kunnen praten.
Ado had ook wel met vuur gespeeld begin van de middag.... die hebben ze verwijderd in de loop van de middag :X

twitter
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 18 februari 2022 @ 18:04:55 #93
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203724956
Hier waren de buurkinderen net nog buiten op de trampoline.... nou ja, als de schutting om gaat dan is dat onze kant op, en niet op hun trampoline.
Ik weet niet hoor, maar ik had het niet goed gevonden als mijn kind buiten wilde gaan spelen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_203725221
Kim is nog bij mijn ouders. Ze komt lopend terug, is normaal een kleine 10 minuten lopen.
Ik ga haar toch maar tegemoet lopen of ophalen. Voelt toch beter.
Ookal gaat het hier nog niet zo tekeer als in de rest van Nederland.
pi_203725265
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 18:04 schreef Leandra het volgende:
Hier waren de buurkinderen net nog buiten op de trampoline.... nou ja, als de schutting om gaat dan is dat onze kant op, en niet op hun trampoline.
Ik weet niet hoor, maar ik had het niet goed gevonden als mijn kind buiten wilde gaan spelen.
Die van mij hebben net ook buiten gespeeld :@
De tuin ligt wel echt volledig uit de wind, het huis staat er voor. En Kevin tetterde boven de wind :') uit
pi_203725398
quote:

[..]

[ twitter ]
auto van Ellemieke Vermolen, zie haar instagram
pi_203725598
Hier kunnen ze echt niet buiten spelen hoor, niet vanwege de wind zelf maar wat er eventueel de tuin in vliegt. Tenzij je kind een hoofd van staal heeft natuurlijk.
B wilde naar het park om de omgewaaide bomen te bekijken. Mooi niet. Doet ie maar als de wind weg is en het park weer is vrijgegeven.
pi_203725619
Pfoe, het gaat hier nu zó hard tekeer :o Normaal had ik om deze tijd in de auto gezeten, gelukkig is m'n zoon al ruim 2 uur veilig bij z'n vader.
pi_203725717
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 18:17 schreef _Ingrid_ het volgende:
Kim is nog bij mijn ouders. Ze komt lopend terug, is normaal een kleine 10 minuten lopen.
Ik ga haar toch maar tegemoet lopen of ophalen. Voelt toch beter.
Ookal gaat het hier nog niet zo tekeer als in de rest van Nederland.
En weer terug. Stevige woei uiteraard, maar was goed te doen. Zag alleen afgebroken takken overal.
Of het ergste moet hier nog komen, of het is langs ons gegaan.
pi_203725789
Maakte ik me druk om onze molen, waait er een boom om in mijn tuin. Gelukkig niet mijn grote notenboom, maar toch wel een ander serieus exemplaar.
  vrijdag 18 februari 2022 @ 18:50:46 #101
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203725881
Okay, er kwamen hier net wat dakpannen naar beneden :X
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_203725999
Oe
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 18:46 schreef Malteser het volgende:
Maakte ik me druk om onze molen, waait er een boom om in mijn tuin. Gelukkig niet mijn grote notenboom, maar toch wel een ander serieus exemplaar.
Oei, ik hoop dat de schade meevalt!
pi_203726011
De schutting is aan het limbodansen. Daardoor is de lampenapp van ikea aan gort, moest de stekker eruit trekken want de lampen bleven flikkeren :')
If they say
  vrijdag 18 februari 2022 @ 18:59:51 #104
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203726084
Het schapenhek tussen onze oprit en die van de buren had ik van de week al een keer een stukje van geMcGyverd met tie-wraps maar nu hangt hij helemaal scheef en aan de andere kant los.

Anyway; aannemer even geappt, die gaat maandag een pannenlegdagje houden, het dak is ook zonder pannen wel waterdicht kennelijk.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_203726188
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 18:59 schreef Leandra het volgende:
Het schapenhek tussen onze oprit en die van de buren had ik van de week al een keer een stukje van geMcGyverd met tie-wraps maar nu hangt hij helemaal scheef en aan de andere kant los.

Anyway; aannemer even geappt, die gaat maandag een pannenlegdagje houden, het dak is ook zonder pannen wel waterdicht kennelijk.
Oeh, dan heb je nog 'mazzel' met je dak.

3 doden inmiddels ;(

Man moet ooit nog terugrijden van de zaak. Ben benieuwd...
If they say
  vrijdag 18 februari 2022 @ 19:04:32 #106
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_203726193
  vrijdag 18 februari 2022 @ 19:07:50 #107
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203726268
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 19:04 schreef BE het volgende:
Oi @:Leandra :o
Ja, tussenpersoon van de verzekering ook al gemaild..... morgen foto's, ik vond het al niet lekker dat N naar buiten ging om te kijken, maar ik ga zeker niet naar buiten.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 18 februari 2022 @ 19:08:20 #108
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203726278
Vooralsnog lijken het er 5 te zijn, 5 dakpannen heb ik nog wel in de garage liggen.
Dat is dan weer het nadeel van het buurhuis aan de windkant, dat is namelijk lager dan ons huis, dus ons huis is het eerste wat de wind tegenkomt in honderden meters.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 18 februari 2022 @ 19:10:04 #109
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203726324
quote:
:o
Niets geraakt?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_203727602
quote:
Ai! Niks geraakt?

quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 18:50 schreef Leandra het volgende:
Ai! Wel fijn dat het dak zonder pannen ook waterdicht blijkt te zijn.

quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 18:56 schreef Mushanga71 het volgende:
De schutting is aan het limbodansen. Daardoor is de lampenapp van ikea aan gort, moest de stekker eruit trekken want de lampen bleven flikkeren :')
Staat de schutting nog? Balen van de lampenapp.

Bij mijn vriendin die een paar wijken verderop woont en ook praktisch naast een weiland is een boom doormidden geknapt, gelukkig niks geraakt. De schutting van 1 van hun buren is weg.
Bij hun is alles nog heel. Bij mijn ouders kwamen er containers voorbij.
En bij ons lijkt er weinig aan de hand te zijn behalve een hele stevige wind en wat afgebroken kleine takjes.
pi_203727702
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 18:55 schreef lunapuella het volgende:
Oe
[..]
Oei, ik hoop dat de schade meevalt!
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 19:10 schreef Leandra het volgende:

[..]
Niets geraakt?
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 20:09 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]
Ai! Niks geraakt?
[..]
[..]

Bij mijn vriendin die een paar wijken verderop woont en ook praktisch naast een weiland is een boom doormidden geknapt, gelukkig niks geraakt. De schutting van 1 van hun buren is weg.
En bij ons lijkt er weinig aan de hand te zijn behalve een hele stevige wind en wat afgebroken kleine takjes.
Nope, de boom had de ruimte om te vallen, wel een rododendron geplet en de kruin veegt wat langs de muur van de garage maar niks geks. Pffff.
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 18:50 schreef Leandra het volgende:
Chips!! :X
pi_203727915
Meh, hier ook al zeker 6 dakpannen naar beneden gekomen. Dakdekker is een klant van mijn vriend en zei laatst dat het dak nog wel een jaar of 5 mee zou kunnen.
Vriend appte hem net al om te herstellen (we hebben een heeeel hoog dak en nogal een vreemde vorm, dus daar gaan we zelf niet op), maar de dakdekker komt morgenmiddag al O+ Maakt ie meteen een offerte voor een nieuw dak, want dit voelt niet echt chill, vooral niet met zonnepanelen op het platdak.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  vrijdag 18 februari 2022 @ 20:28:58 #113
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_203727953
Heerlijk dat het even niet over corona gaat :+

Ik geloof trouwens dat ik die laatstgenoemde eindelijk onder de knie heb. Zo blij om me weer een beetje mens te voelen O+
pi_203727974
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 20:28 schreef Quoi het volgende:

Ik geloof trouwens dat ik die laatstgenoemde eindelijk onder de knie heb. Zo blij om me weer een beetje mens te voelen O+
Beste nieuws O+
pi_203728017
quote:

Oh, wat fijn! O+
pi_203728207
Deze die-hard is gewoon met de auto naar werk. *)
Al heb ik niet de weg langs de polder genomen. :P
pi_203728212
@Quoi wat fijn!

@Malteser en @Leandra sterkte met de stormschade!
pi_203728219
Onze achterburen hebben afscheid mogen nemen van hun zonnescherm/rolluik en inmiddels ook de schutting :X . Ik was boven bezig met Anna en ik zag zo hun rolluik van de gevel losraken. Heb de buurman kunnen waarschuwen.
En ik maak mij een beetje zorgen over de boom hier schuin achter. Die begint een beetje scheef deze kant op te buigen inmiddels.
pi_203728250
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 20:09 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]
Ai! Niks geraakt?
[..]
[..]

Fijn dat het bij jullie meevalt. Tis hier echt bar en boos.
Op dit moment staat ie nog maar het blijft maar bulderen en gieren dus ik weet niet hoelang nog...

Buren paar huizen verderop moeten het nu ook zonder schutting doen.

Wat fijn @Quoi! Schijnt de komende dagen stormachtig te blijven, mooi onderwerp ;)
If they say
pi_203728316
Quoi, wat fijn!
pi_203728324
quote:

Fijn!!
  Moderator vrijdag 18 februari 2022 @ 20:59:15 #122
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203728476
Hoe weten jullie dat er dakpannen van het huis zijn gewaaid? Ik zou niet naar buiten durven nu om het te checken :X

In de straatapp stond al wel dat er wat dakpannen aan de overkant gesneuveld zijn. Morgen maar eens kijken hoe het er allemaal bij ligt.

Aapie hebben we vandaag ook thuis gehouden. Het kdv heeft helemaal niets laten weten qua eerder sluiten. Je moet langs een laan met allemaal bomen om er te komen, dat leek me niet zo’n succes.
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_203728617
Hier lijkt het ergste nu pas te beginnen.
Man is aan het werk. Normaal vind ik die calamiteitendienst niet zo erg maar dit is wel even andere koek.
  vrijdag 18 februari 2022 @ 21:08:07 #124
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203728622
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 20:13 schreef Malteser het volgende:

[..]
[..]
[..]
Nope, de boom had de ruimte om te vallen, wel een rododendron geplet en de kruin veegt wat langs de muur van de garage maar niks geks. Pffff.
[..]
Chips!! :X
Fijn dat de schade beperkt is!
Beetje jammer dat ik te schijterd ben om het dak op te gaan, anders zou ik er morgen wel even andere pannen op kunnen leggen, als het alleen dat rijtje van 5 is.

En omdat ik daar toch te schijterd voor ben hebben we ook geen ladder die hoog genoeg is :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_203728625
De oudste had een vriendje te spelen, maar ze waren zo ontzettend druk dat wij rond 16 uur even een rondje zijn gaan wandelen buiten. Komen we terug, horen we ineens een enorme knal verderop. Boom omgewaaid en uit elkaar gespat op straat :X. Even later dus die NL Alert… Oeps.

Ik dus als brave burger 112 bellen, want openbare weg werd versperd. Kom ik er eerst niet door (“Dit nummer is niet in gebruik”). Vervolgens: bel de brandweer maar. Bel ik de lokale brandweer: nee bel ons niet, bel dit landelijke 0900 nummer. Daar een bandje: in verband met de drukte verzoeken we u later terug te bellen. Toen heb ik het opgegeven. :{
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 18 februari 2022 @ 21:09:45 #126
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203728655
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 21:08 schreef Phaidra het volgende:
De oudste had een vriendje te spelen, maar ze waren zo ontzettend druk dat wij rond 16 uur even een rondje zijn gaan wandelen buiten. Komen we terug, horen we ineens een enorme knal verderop. Boom omgewaaid en uit elkaar gespat op straat :X. Even later dus die NL Alert… Oeps.

[ afbeelding ]

Ik dus als brave burger 112 bellen, want openbare weg werd versperd. Kom ik er eerst niet door (“Dit nummer is niet in gebruik”). Vervolgens: bel de brandweer maar. Bel ik de lokale brandweer: nee bel ons niet, bel dit landelijke 0900 nummer. Daar een bandje: in verband met de drukte verzoeken we u later terug te bellen. Toen heb ik het opgegeven. :{
:o OMG :X
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 18 februari 2022 @ 21:11:37 #127
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203728690
quote:

Dat is nog eens goed nieuws! O+
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_203728727
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 16:33 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]
Waar zijn jullie geweest? Wij moeten eigenlijk ook al zo'n 4-5 jaar, maar zijn nog moed aan het verzamelen.
Bij Tulp, geen idee of die ook bij jou in de buurt zit. :)
pi_203728728
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 20:59 schreef MaJo het volgende:
Hoe weten jullie dat er dakpannen van het huis zijn gewaaid? Ik zou niet naar buiten durven nu om het te checken :X

In de straatapp stond al wel dat er wat dakpannen aan de overkant gesneuveld zijn. Morgen maar eens kijken hoe het er allemaal bij ligt.

Aapie hebben we vandaag ook thuis gehouden. Het kdv heeft helemaal niets laten weten qua eerder sluiten. Je moet langs een laan met allemaal bomen om er te komen, dat leek me niet zo’n succes.
Dat hoor je wel als die op de stoep kletteren. En vriend is dus wel even snel gaan kijken wat er op de grond lag.
  vrijdag 18 februari 2022 @ 21:15:23 #130
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203728746
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 20:59 schreef MaJo het volgende:

We hoorden het eigenlijk gebeuren, en toen moest en zou N naar buiten om te checken :(
I was not amused :N

Maar hij wilde weten wat het was, want als het de zonnepanelen waren dan hadden we misschien de groep van de omvormer in de meterkast even uit moeten zetten, gok ik? Weet ik eigenlijk niet maar was mijn eerste gedachte.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 18 februari 2022 @ 21:18:20 #131
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203728788
Ik ben iig heel blij dat we rond de middag toch nog de tafel, stoelen en loungebank in de garage hebben gezet, en dat we de hoes van de trampoline gehaald hebben ben ik ook blij mee.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_203728837
Bij ons is alles heel gebleven geloof ik. Het ging er wel hard op hoor. O+

Gek genoeg ging onze CV wel druppen bij harde windvlagen.
Bij de achterburen was een stuk dakslab losgegaan.

En Poffertje heeft gespuugd. Ik zou eigenlijk ook moeten gaan slapen nu voor als ze weer gaat spoken. >:)
pi_203730140
Sterkte voor eenieder met schade (of nog te ontdekken schade morgenochtend... :X )
pi_203731587
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 22:26 schreef PoesInDoos het volgende:
Sterkte voor eenieder met schade (of nog te ontdekken schade morgenochtend... :X )
Eens!
Sinds ca 22.00 is het hier alsnog los gegaan. De rollator van mijn vriend staat altijd voor, buiten. (Is een oudje, heeft hij nodig vanwege zenuwschade in rug en daardoor uitval in zijn been) toen ik naar de wc ging ging hoorde ik telkens getik. Ik toch maar kijken door de voordeur, was dat dus de rollator die aan het schuiven was en daardoor tegen de muur aan tik te. Hij had hem in een stukje gezet waar geen tegel meer zit, waardoor hij niet kan wegrollen. Hij is tot nu toe maar 1cm opgeschoven gelukkig.
Het schijnt dat de wind/storm hier rond 02.00 wat gaat liggen. Dus gaan we zo naar nog maar een film kijken op Netflix en dan kan ik hopelijk ons bange hondje nog een keer uitlaten.
En anders maar niet, maar helaas doet ze dan ook niks in huis wat van ons best mag.
pi_203731946
Ik was vanmiddag even wat ophalen bij mn ouders en toen hoorde we flinke herrie buiten. Is het dak van de kapschuur los gekomen en 5 cm verplaatst. Hele kapachuir daardoor uit zn verband gerukt. Gauw met hulp van de buren hele boel gestut in de hoop dat het bleef staan. Uur later is de hele boel alsnog kapot gewaaid. Ook ons eigen paviljoen heeft het niet overleefd. Helemaal uit zn verband gewaaid en de schuttingen hangen ook bijna op de grond.

Verder hier in de omgeving echt veel bomen om en over de weg en de wind is nog niet gaan liggen. Ik ben nu op mn werk en de wind giert door het gebouw heen.
pi_203732670
Om nog even terug te komen op corona... hier heeft de storm corona terug in huis geblazen. -O- Het immuun gewaande kind is nu dan toch besmet.

Sterkte voor iedereen met stormschade. Hier aan zee schijnt het vanavond weer richting stormkracht te gaan, dus we waaien gewoon nog even door. :X
  zaterdag 19 februari 2022 @ 08:29:47 #137
319308 Tink89
To live is to dance
pi_203732917
Mogguh! Hopelijk valt de schade mee en blijft het bij spullen :* als ik op afstand iets voor iemand kan doen, geef dan een gil! Ik help graag O-)

In een heel andere orde hoest de oudste nog steeds en zitten we dus nog thuis. En ik ben er eigenlijk wel klaar mee. Ik ben nog steeds klachtenvrij, dus mag naar buiten, maar we moeten nog steeds wel dingen afzeggen enzo. Geen peutergym, niet naar de audicien voor haar oordoppen die ze nodig heeft voor de vakantie, niet naar ikea voor de kast die eindelijk weer leverbaar is (maar niet voor bezorging of click en collect om de een of andere idiote reden)... Allemaal fwp, maar we durven ook niet naar het bos naast ons huis nu, dus de muren komen wel een beetje op ons af nu.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_203733012
Het heeft hier tot een uur of 3 flink gestormd, ik heb uren wakker gelegen, want elke keer als ik weer een beetje in slaap ging vallen, kwam er weer een windvlaag en werd ik weer wakker.
Voor zover ik kan zien van binnenuit lijkt alles nog heel, geen bomen om en zelfs de brakke schutting achterin staat nog (gunstige windrichting dus).
pi_203733480
Yay, de schutting hier is niet omgewaaid. Waar ie aan de bomen staat gebonden is nog recht, de rest gebocheld :')
Straks kijken of de buitenlampen het nog doen want anders zit ik s'avonds in een donker gat te kijken. Niet dat dát erg is, maar qua veiligheid is het niet echt handig want de bewegindsmelder doet ut dan ook niet |:)
Al met al valt het mee hier.

Sterkte voor iedereen die er minder goed vanaf gekomen is.

Ga ik wel de ramen lappen. Had ik van de week al gedaan maar nu zit het weer onder de witte regendruppels :?
If they say
pi_203733530
Hier zien de ramen er ik ook niet uit, maar als het vanavond weer gaat stormen dan wacht ik nog wel even.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_203733928
Wij hebben een pisstraal in de douche etc, kortom veel te lage warm water druk. Dus verloofde gaat naar ketel kijken en zegt 'de druk is goed hoor'. Bel ik de verwarmingsmannen, die vragen de druk, zegt verloofde 0,8. Echt het is dat ze zo leuk is. Kortom we mogen weer vullen en ontluchten.

Hopelijk iedereen ongeschonden de storm door gekomen. Wij wilden vanmiddag de voor voortuin versieren voor B maar dat doen we morgenochtend wel net voor de visite komt.
pi_203734106
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 09:18 schreef Vicky het volgende:
Hier zien de ramen er ik ook niet uit, maar als het vanavond weer gaat stormen dan wacht ik nog wel even.
Heb alleen de woonkamer gelapt, heb ik goed zicht op de gebochelde schutting :s)

Oké, ik zei net dat de schutting nog stond. Doet ie ook maar hij piept en kraakt gigantisch bij elke scheet en blijft heen en weer zwaaien :X . Hoop dat man het maakt...
If they say
pi_203734427
De tuintafel en stoelen van de buren liggen voor op de stoep :') Mijn boompje is half ontworteld en verder lijkt alles hier oké te zijn.
  Moderator zaterdag 19 februari 2022 @ 10:25:04 #144
382129 crew  Donna
pi_203734861
Hier is de complete gevel uit 1 van de bijgebouwen gewaaid en het dak van een andere beschadigd. Mens en dier zijn allemaal oké. Vriend is nu aan het puinruimen.
pi_203734885
Damn Donna, sterkte ermee :X
pi_203735156
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 10:25 schreef Donna het volgende:
Hier is de complete gevel uit 1 van de bijgebouwen gewaaid en het dak van een andere beschadigd. Mens en dier zijn allemaal oké. Vriend is nu aan het puinruimen.
Oh shit!! Dat is heftig. Gelukkig geen gewonden.

quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 09:49 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Heb alleen de woonkamer gelapt, heb ik goed zicht op de gebochelde schutting :s)

Oké, ik zei net dat de schutting nog stond. Doet ie ook maar hij piept en kraakt gigantisch bij elke scheet en blijft heen en weer zwaaien :X . Hoop dat man het maakt...
De zon staat nu op de ramen. En we hebben nog code geel hier, dus ik ga het dat nog niet op
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_203735178
Oeh @Donna, das kut. Sterkte met puinruimen!

Oké, als je gebladzuigerd hebt en je wil de zak legen, trek dan eerst de stekker eruit... :X
If they say
pi_203735202
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 10:41 schreef Vicky het volgende:

[..]
Oh shit!! Dat is heftig. Gelukkig geen gewonden.
[..]
De zon staat nu op de ramen. En we hebben nog code geel hier, dus ik ga het dat nog niet op
Met zon sowieso niet lappen. Jij bent iig verstandig om nog ff te wachten ;)
If they say
  zaterdag 19 februari 2022 @ 10:48:32 #149
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_203735257
quote:
:o Oi!
  zaterdag 19 februari 2022 @ 10:49:15 #150
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203735273
quote:
Damn :X
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 19 februari 2022 @ 10:52:24 #151
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203735333
Hmmz... niet alleen aan de achterkant maar ook aan de zijkant liggen er pannen af, aan de noordkant that is.... de zuidkant (die vol ligt met panelen) en de voorkant (oosten) lijken helemaal netjes recht te liggen en heel te zijn.
De dakpannen van de zijkant waren deels op onze oprit geland en deels op die van de buurman, precies naast zijn auto :o
Echt mazzel, want hij heeft dat ding net gekocht en is vrijwel nieuw, was een duur grapje geweest anders.

De loodslap van het dakraam op zolder stond ook omhoog, die heb ik vanuit het raam al even wat teruggeduwd.

Vooralsnog lijken het er 9 aan de achterkant te zijn en 8 aan de zijkant, zoveel heb ik er nog wel in de garage liggen :D

SPOILER

[ Bericht 29% gewijzigd door Leandra op 19-02-2022 11:04:14 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 19 februari 2022 @ 10:55:53 #152
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_203735408
Bij ons echt bij alle huizen rondom ons rijtje van 5 schade. Schuttingen eruit, tuinmuurtje omgewaaid, dakpannen en die dakgoot, beschadigde auto ed.
En wij, als rijtje van 5, dus helemaal niks. :o Echt bizar!
pi_203735473
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 10:55 schreef BE het volgende:
Bij ons echt bij alle huizen rondom ons rijtje van 5 schade. Schuttingen eruit, tuinmuurtje omgewaaid, dakpannen en die dakgoot, beschadigde auto ed.
Dat is zeker bijzonder maar ook fijn voor jullie!!
De schuttingen bij de buren hierachter zijn allemaal blijven staan. Wel met behulp van touwen en spanbanden zo te zien
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_203735555
Shit Leandra ;(
  zaterdag 19 februari 2022 @ 11:07:34 #155
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203735570
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 10:55 schreef BE het volgende:
De buurman vertelde dat bij hen de zonnepanelen (in dak) helemaal stonden te klapperen :X
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 19 februari 2022 @ 11:11:05 #156
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203735601
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 11:05 schreef PoesInDoos het volgende:
Shit Leandra ;(
Ah joh, niks en niemand geraakt, de aannemer komt maandag als het goed is en het eigen risico van onze opstalverzekering is bij stormschade ¤ 250.
Al met al hoop ik dat het arbeidsloon van de aannemer daar niet aan komt, want die pannen hebben we zelf wel liggen, alleen het zagen van dat ene schuine pannetje aan de achterkant geeft wat rotzooi en kost tijd, maar verder verwacht ik niet dat ze er uren mee bezig zullen zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_203735652
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 11:11 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ah joh, niks en niemand geraakt, de aannemer komt maandag als het goed is en het eigen risico van onze opstalverzekering is bij stormschade ¤ 250.
Al met al hoop ik dat het arbeidsloon van de aannemer daar niet aan komt, want die pannen hebben we zelf wel liggen, alleen het zagen van dat ene schuine pannetje aan de achterkant geeft wat rotzooi en kost tijd, maar verder verwacht ik niet dat ze er uren mee bezig zullen zijn.
Het is gewoon zonde van je mooie nieuwe huis.
Sterkte met de afhandeling :*
pi_203735790
Bij ons ging de schutting om, poort kon niet meer dicht. Wij moesten wel lachen want het was níet die ene die we dachten. :)

Bonus is dat we naast schuttingdeel ook behang hebben voor de speelkamer, mooi geel en met korting. O+

[ Bericht 1% gewijzigd door PKM op 19-02-2022 11:36:29 ]
  zaterdag 19 februari 2022 @ 11:46:17 #159
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203735953
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 11:15 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Het is gewoon zonde van je mooie nieuwe huis.
Sterkte met de afhandeling :*
Ach, komt wel goed ;)
Thnx :*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_203735972
Oeh Leandra, dat is flink tekeer gegaan bij jullie!

Donna :o hopelijk een beetje te herstellen.

De dakdekker was hier vanmorgen al om 9 uur, heeft de pannen teruggelegd en maakt een offerte. En dat allemaal voor een kop koffie O+
We hadden wel geluk, meeste pannen waren de dakgoot ingegleden en konden gewoon heel terug gelegd worden.
Hij dacht trouwens dat dit het tweede dak pas is van ons huis uit 1934, dus op zich mag het wel weer eens vervangen gaan worden.
We hopen dan trouwens ook meteen ons dakkapelletje terug te kunnen plaatsen. Die zat origineel op de zolder, maar heeft de vorige bewoner verwijderd toen hij aan het rotten was, wij willen het na laten bouwen (het verrotte kozijn ligt nog achter de schuur) en weer plaatsen. Dat staat denk ik heel tof!
  zaterdag 19 februari 2022 @ 11:51:44 #161
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203736013
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 11:48 schreef LeSage het volgende:
Oeh Leandra, dat is flink tekeer gegaan bij jullie!

Donna :o hopelijk een beetje te herstellen.

De dakdekker was hier vanmorgen al om 9 uur, heeft de pannen teruggelegd en maakt een offerte. En dat allemaal voor een kop koffie O+
We hadden wel geluk, meeste pannen waren de dakgoot ingegleden en konden gewoon heel terug gelegd worden.
Hij dacht trouwens dat dit het tweede dak pas is van ons huis uit 1934, dus op zich mag het wel weer eens vervangen gaan worden.
We hopen dan trouwens ook meteen ons dakkapelletje terug te kunnen plaatsen. Die zat origineel op de zolder, maar heeft de vorige bewoner verwijderd toen hij aan het rotten was, wij willen het na laten bouwen (het verrotte kozijn ligt nog achter de schuur) en weer plaatsen. Dat staat denk ik heel tof!
Oh, dat zou idd mooi zijn als je het originele dakkapelletje weer zou kunnen plaatsen, dat maakt het dan wel af.
Fijn dat de boel alweer gefikst is, en dat er zoveel pannen in de goot lagen!
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_203736111
Geen schade, wel veel wakker geweest.
Werewolf
pi_203736300
Balen van de schade. Succes voor iedereen die iets moet (laten) repareren!
Het enige ongemak wat wij hadden is dat er grote takken uit ons gras staken. Dus wij mogen niet klagen.
pi_203736454
quote:
Jeetje, dat is wel serieus schrikken! Fijn dat jullie wel ok zijn :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_203736899
Pfoeh toch nog best wel wat schade dus. Succes iedereen!

Hier om het hoekje is een boom op een bijgebouw van een buitenhuis gevallen. Die heeft geen zolder meer zeg maar.

Sowieso horen we overal om ons heen kettingzagen. Vanmiddag rondje park, zo vanaf de weg is er aardig wat om gegaan.
pi_203737598
Zoon loopt nu door de wijk en er zijn heel wat schuttingen tegen de vlakte gegaan. En ergens een scheve boom.
Buuf liep met de hond door het park en daar zijn ook heel wat bomen gesneuveld.

Hier stekker van de buitenlampen weer ingeplugd. App kan 4 van de 5 lampen niet vinden maar die staan wel aan/knipperen.
Maar echt álle schuttingdelen hangen zo'n beetje op apegapen. Denk als ik het touw loshaal, alles omdondert :X En hij is na de januari storm van 2018 neergezet :')
If they say
pi_203737805
Schijnbaar is bij ons een stukje schutting dat we met de buren delen los gegaan, maar dat heeft de buurman vast gezet zonder dat wij het door hadden. :')
Verder heeft een vorige week opnieuw vastgelijmd stuk van onze andere mini schutting losgelaten, maar ik denk dat we geluk hebben dat we veel planten en heggen als scheiding tussen onze tuin en die van de buren hebben, ipv schutting.
Op de vlonder lag nog een stukje riet van een afdakje bij de buren, en in de tuin natuurlijk een hoop takken. Maar geen dakpannen verloren, niks weg- of omgewaaid dus dat valt erg mee!

Ik kan maar niet wennen aan hoe moe ik constant ben. Dit wordt beter na het eerste trimester toch? 8)7
pi_203737858
Balen van de schutting Mushanga!
En van de schade bij jullie Donna en Leandra. :{

Gelukkig alleen materiële schade overal, maar dat is nog steeds wel vervelend natuurlijk.
pi_203738132
Ik heb met zoon een rondje door het bos gelopen net. Daar hoor je het echt nog kraken. Veel afgebroken takken en een gebied van een boom of 20 waarvan er nog 4 overeind stonden, de rest lag plat of was afgebroken. Wel indrukwekkend. En dat waren geen dunne boompjes, maar stammen van minimaal 40 cm doorsnede.
  zaterdag 19 februari 2022 @ 16:01:41 #170
319308 Tink89
To live is to dance
pi_203738659
Ik durf echt nog niet het bos in nu hoor!
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_203739032
Staatsbosbeheer raadt het dit weekend ook nog officieel af om het bos in te gaan.

Net een rondje speeltuin en park gedaan met Welpje, veel (flinke) takken gezien en één omgewaaide boom.
pi_203739955
Ondertussen waait het hier weer flink.

Blech, de koffiemachine heeft de geest gegeven.. ding is net 2 jaar oud. Er zit vocht in het display. Ik heb geeen idee waar we m gekocht hebben en ik kan de bon niet vinden.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_203740112
Ik heb ook Corona :{w De PCR-testen doen mij altijd vreselijk veel pijn, moet ik deze besmetting nu nog laten registreren? Ik heb 3 vaccinaties gehad en de QR-code gaat er toch af.
Even hier checken, misschien is het in de toekomst handig dat het ergens geregistreerd staat bij het RIVM of de huisarts?
pi_203740137
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 18:06 schreef PoesInDoos het volgende:
Ik heb ook Corona :{w De PCR-testen doen mij altijd vreselijk veel pijn, moet ik deze besmetting nu nog laten registreren? Ik heb 3 vaccinaties gehad en de QR-code gaat er toch af.
Even hier checken, misschien is het in de toekomst handig dat het ergens geregistreerd staat bij het RIVM of de huisarts?
Beterschap!
Volgens mij is je booster langer geldig dan een hetstelbewijs
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_203740299
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 18:07 schreef Vicky het volgende:

[..]
Beterschap!
Volgens mij is je booster langer geldig dan een hetstelbewijs
Thanks. Het ging me ook niet om de QR maar meer of het handig is dat er in de toekomst ergens staat geregistreerd dat ik Covid heb gehad. :Y
pi_203740489
@PoesInDoos, beterschap! Misschien maandag de ha bellen en vragen wat je moet doen? Ik zou het zo laten maar geen idee of dat verstandig is.

Oké, de ikea app kon 4 van de 5 lampen níet vinden. Springen net via de timer alle 5 de lampen aan :?
Stonden ook weer in de app. Dat duurde 1 minuut en nu is alleen die ene die nooit weg is geweest nog aan.
En de sensorlamp is van zn padje. Blijft aanspringen }:|

...en weer 5 lampen aan :?
En weer uit :')
If they say
  zaterdag 19 februari 2022 @ 18:30:18 #177
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203740513
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 18:06 schreef PoesInDoos het volgende:
De QR-code vervalt volgende week idd, geen flauw idee of een GGD-test nog nuttig is qua registratie.

Overigens verwacht ik dat meer mensen zo denken en er dus een enorme daling in het aantal positieve tests zal zijn vanaf deze week :D

Ik moest overigens wel lachen toen ik hoorde over een antivaxxer die zich een paar weken geleden expres had laten besmetten, zodat hij een QR-code zou krijgen, daar heeft hij dan precies 2 weken wat aan gehad :')
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 19 februari 2022 @ 18:33:28 #178
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203740559
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 18:28 schreef Mushanga71 het volgende:
@:PoesinDoos, beterschap! Misschien maandag de ha bellen en vragen wat je moet doen? Ik zou het zo laten maar geen idee of dat verstandig is.

Oké, de ikea app kon 4 van de 5 lampen níet vinden. Springen net via de timer alle 5 de lampen aan :?
Stonden ook weer in de app. Dat duurde 1 minuut en nu is alleen die ene die nooit weg is geweest nog aan.
En de sensorlamp is van zn padje. Blijft aanspringen }:|

...en weer 5 lampen aan :?
Ik zou de stroom er even af gooien, van die lampen dus.
Ik weet niet of je daar ergens een schakelaar voor hebt, anders zou ik die groep even uitschakelen.
Minuutje stroomloos laten en dan weer aan.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_203740560
Hier geen stormschade maar wel schade doordat onze achterbuurman aan de schutting bezig is geweest.
De hele week staat ie al te pas en te onpas in onze tuin (of een metselaar) om aan de schutting te werken laat z’n ladder in onze tuin staan (op zich niet heel erg maar zonder overleg toch niet echt netjes.. ook het grootste probleem niet maar hoort wel bij de opeenstapeling van alles)..

Nu dachten we dat hij klaar was en man ging vanmorgen even in het tuinhuisje kijken die tegen de schutting aan staat (is maar een klein hokje waar de zwembadinstallatie in staat en wat thuingereedschap denk 1,5 bij 2). Het hokje is gebouwd onder de ‘boomhut’ en vandaar dat de afvoer van het platdak binnen door loopt naar de afvoer die daar ligt..

Nu kwam man dus binnen daar en het eerste wat hij ziet is dat heel de vloer nat is en verder kijkend is ook heel het plafond doorweekt en de muur vochtig.
Na verder kijken blijkt dat de buurman onze afvoer gesloopt heeft en er een schuine afwerkrand overheen gezet heeft (zodat water van het platdak geen vochtplekken op zn schutting zouden vormen).

Man belt hem op en hij gaf aan dat die afvoer boven de schutting zat (dit was nog voor het schuine deel ons op viel wat er over heen gezet is). En dat het daarom afgebroken moest worden. Dus man gaf toen nog aan dat hij dan snapte dat er iets mee moest maar vroeg hem waarom hij dit niet even had aangegeven. Reactie was ‘ja het ging allemaal zo snel. Geen tijd voor gehad’.
Gast, je hebt een week elke dag in de tuin gestaan.. en ook niet achteraf melden hè..
is nou niet een hokje waar we in de winter wekelijks komen.. voor het zelfde geld hadden we het pas over een paar weken gemerkt..

Man is furieus (is wel netjes gebleven toen ie hem belde) en al helemaal toen hij zag dat onze afvoer niet eens boven de schutting zat. Oh ja of we dan niet een dakdekker kende alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat als hij het sloopt we het zelf dan maar moeten oplossen zonder dat we ergens iets vanaf weten.

Hopelijk droogt het hout van het dak nog. En de binnenmuren en isolatie zullen waarschijnlijk vervangen moeten worden (die isolatie hebben we met name aangebracht omdat hij de zwembadpomp wat zou horen in de tuin).

Ik ben het gezijk aardig zat met die gaat eigenlijk (altijd wel iets, boom snoeien in z’n tuin en als we vragen of er nog een hoekje af mag zodat het vanuit ons ook enigszins normaal uit ziet, dan commentaar hebben dat ie dan bang is voor inkijk.. boom is nu dus weg en daarom moest de schutting dus blijkbaar hoger.. mag officieel niet eens maar goed, dat vind ik dan nog het minst erge van het geheel.. zo is er ook nog een hoop zooi in ons tuinhuisje gevallen omdat ie het op een of andere manier wat open gewerkt had en ben ik blij dat er een emmer op m’n openstaande pomp stond ander zat daar ook nog een dijk zooi in)

Zo moest even spuien :{ sorry
  zaterdag 19 februari 2022 @ 18:36:28 #180
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203740611
Sjezus @hilliebillie wat een hork van een buurman :(
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_203740681
Wat een lamlul @hilliebillie :(
Ik zou hem sowieso voor de kosten laten opdraaien. Hij had heel niet aan jullie schuur mogen komen en al helemaal niet zónder toestemming. Wat een idioot.
Maak iig foto's of filmpje van alles voor bewijs.

Edit; en laat een offerte opmaken met de kosten. Die geef je voor de werkzaamheden aan de buurman en laat je hem direct betalen. Zal ie het wel uit zn hoofd laten dit nog eens te flikken.

[ Bericht 18% gewijzigd door Mushanga71 op 19-02-2022 18:47:56 ]
If they say
pi_203740771
-O-
Het soort mens waar je niet naast wil wonen.
pi_203740777
Yep heb in ieder geval al foto’s gemaakt van alles wat nat is binnen.. op het platdak kan ik niet goed bij. Is nog klein en rara wat ligt daar.. z’n ladder nog. Ik stond op het punt die naar beneden te flikkeren in z’n tuin maar dat mocht ik niet van man >:)

En ik wil eigenlijk in de lente het dak van zijn garage afspuiten met hoge druk (die grenst ook aan de tuin) nu de boom er niet meer half over heen hangt kijken we tegen een lelijke groene waas aan op dat dak.

Maar man zegt dat ik dat beter niet kan doen. Omdat als ik onder de pannen door spuit en hij dan waterschade heeft we er gedoe mee krijgen. Dit was overigens voor dat we onze eigen waterschade ontdekte.. misschien mag ik nu wel van hem >:)

Nee zonder gekheid maandag even de verzekering bellen en vragen hoe we dit moeten aanpakken om hem aansprakelijk te stellen.

En een loodgieter voor een tijdelijke oplossing.
pi_203740791
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 18:17 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Thanks. Het ging me ook niet om de QR maar meer of het handig is dat er in de toekomst ergens staat geregistreerd dat ik Covid heb gehad. :Y
Als je de verhalen van Exode over rest-klachten leest zou ik het zeker laten registreren ja :Y :X
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_203740834
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 18:49 schreef hilliebillie het volgende:
Yep heb in ieder geval al foto’s gemaakt van alles wat nat is binnen.. op het platdak kan ik niet goed bij. Is nog klein en rara wat ligt daar.. z’n ladder nog. Ik stond op het punt die naar beneden te flikkeren in z’n tuin maar dat mocht ik niet van man >:)

En ik wil eigenlijk in de lente het dak van zijn garage afspuiten met hoge druk (die grenst ook aan de tuin) nu de boom er niet meer half over heen hangt kijken we tegen een lelijke groene waas aan op dat dak.

Maar man zegt dat ik dat beter niet kan doen. Omdat als ik onder de pannen door spuit en hij dan waterschade heeft we er gedoe mee krijgen. Dit was overigens voor dat we onze eigen waterschade ontdekte.. misschien mag ik nu wel van hem >:)

Nee zonder gekheid maandag even de verzekering bellen en vragen hoe we dit moeten aanpakken om hem aansprakelijk te stellen.

En een loodgieter voor een tijdelijke oplossing.
Maak iig een foto van zijn ladder op het dak, nog meer bewijs.
Haha, kan me heel goed voorstellen dat je daartoe in staat bent ;)
If they say
pi_203740942
Jezus Hill :N

Ik heb voor morgen 12.00 een afspraak, de GGD wil graag dat iedereen zich officieel laat testen, omdat zij er dan ook beter zicht op hebben. Dus bedankt voor alle adviezen!
pi_203741332
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 19:00 schreef PoesInDoos het volgende:
Jezus Hill :N

Ik heb voor morgen 12.00 een afspraak, de GGD wil graag dat iedereen zich officieel laat testen, omdat zij er dan ook beter zicht op hebben. Dus bedankt voor alle adviezen!
Sterkte morgen!
If they say
pi_203741342
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 19:24 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Sterkte morgen!
Er is serieus iets mis met mijn neus, het doet elke keer zo veel pijn :X
pi_203741403
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 19:25 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Er is serieus iets mis met mijn neus, het doet elke keer zo veel pijn :X
Is niks mis met jouw neus, geen enkele neus is gebouwd om er met een stok in te poeren ;)
Fijn dat je niet lang hoeft te wachten, dan duurt het er tegenop zien ook niet zolang :*

Tip: de laatste keer dat ze bij mij moesten poeren, werd me verteld dat als ik mijn wenkbrauwen optrek en ogen open laat, het neusgat wat ruimer wordt. Het deed idd iets minder zeer. Misschien morgen proberen?
If they say
pi_203741454
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 19:30 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Is niks mis met jouw neus, geen enkele neus is gebouwd om er met een stok in te poeren ;)
Fijn dat je niet lang hoeft te wachten, dan duurt het er tegenop zien ook niet zolang :*

Tip: de laatste keer dat ze bij mij moesten poeren, werd me verteld dat als ik mijn wenkbrauwen optrek en ogen open laat, het neusgat wat ruimer wordt. Het deed idd iets minder zeer. Misschien morgen proberen?
True, maar ik ga echt piepen en huilen :') Terwijl er zát mensen zijn die dit meerdere keren per week doen!
Maar goed, dit is voorlopig de laatste keer, dat scheelt.

Edit; in een pijnreflex trek ik juist alle spieren samen, ik kan niet relaxen dan :')
  zaterdag 19 februari 2022 @ 19:36:58 #191
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203741482
Ik stoor me zo aan die "Stok in je neus" opmerkingen, dat is pure wappieretoriek.
Ja, een PCR-test is vervelend maar het is geen "stok in je neus", met een wattenstaafje doe je toch ook geen "stok in je oor"?

Nee, het is niet leuk, niemand zegt ook dat het leuk is, maar door zelf constant die terminologie te hanteren, beïnvloed je wel mensen om je heen, zoals bijvoorbeeld je kinderen.

En daarmee speel je dat wappietuig in de kaart.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_203741509
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 19:36 schreef Leandra het volgende:
Ik stoor me zo aan die "Stok in je neus" opmerkingen, dat is pure wappieretoriek.
Ja, een PCR-test is vervelend maar het is geen "stok in je neus", met een wattenstaafje doe je toch ook geen "stok in je oor"?

Nee, het is niet leuk, niemand zegt ook dat het leuk is, maar door zelf constant die terminologie te hanteren, beïnvloed je wel mensen om je heen, zoals bijvoorbeeld je kinderen.

En daarmee speel je dat wappietuig in de kaart.
Bij m'n kind aaien ze hem met dat stokJE, die van mij gaat tot de hersenen zo diep :'( Dus nee, mijn gejank beïnvloed hem niet, hij gaat fluitend heen _O-
  zaterdag 19 februari 2022 @ 19:41:06 #193
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203741547
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 19:39 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Bij m'n kind aaien ze hem met dat stokJE, die van mij gaat tot de hersenen zo diep :'( Dus nee, mijn gejank beïnvloed hem niet, hij gaat fluitend heen _O-
Soneal vond het ook allemaal erg meevallen.
Overigens was het bij hem maar 1 neusgat, en de laatste keer dat ik moest bij mij ook.
Bij de Omikron-variant gaat het net wat meer om de keel ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_203741549
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 19:35 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
True, maar ik ga echt piepen en huilen :') Terwijl er zát mensen zijn die dit meerdere keren per week doen!
Maar goed, dit is voorlopig de laatste keer, dat scheelt.

Edit; in een pijnreflex trek ik juist alle spieren samen, ik kan niet relaxen dan :')
Mijn hobby is het ook niet. Altijd tranen en snot, dussuh ;)
Maar als je krampachtig zit dan is het idd pijnlijker. Probeer rustig te blijven en concentreer je op iets anders. Het blijft kut maar dan is het misschien iets minder pijnlijk. En het zal de laatste keer zijn, das mooi om naar uit te kijken :)
If they say
pi_203741570
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 19:41 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Mijn hobby is het ook niet. Altijd tranen en snot, dussuh ;)
Maar als je krampachtig zit dan is het idd pijnlijker. Probeer rustig te blijven en concentreer je op iets anders. Het blijft kut maar dan is het misschien iets minder pijnlijk. En het zal de laatste keer zijn, das mooi om naar uit te kijken :)
Ik ga m'n best doen ;)
pi_203741593
Klopt, het is een watje wat erin gaat. Maar dat watje zit toch echt aan een stok ;) Anders wordt het wattenstaafjesneuspoeren?
If they say
pi_203741602
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 19:42 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Ik ga m'n best doen ;)
Goed zo, zet um op! :*
If they say
pi_203741621
Neuspoerstaafje! :Y
If they say
  zaterdag 19 februari 2022 @ 19:46:02 #199
319308 Tink89
To live is to dance
pi_203741625
Edit: laat maar.
  zaterdag 19 februari 2022 @ 19:50:52 #200
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_203741704
Ik heb ggd laten testen voor evt long covid enzo.

Is nog wat te vroeg hier. Maar wel flink last van mijn longen ;(. Heb nu een puf maar dat helpt niet heel veel.
  zaterdag 19 februari 2022 @ 19:55:52 #201
149959 SQ
snelle trees
pi_203741826
Wij gaan echt niet meer naar de ggd hoor. Ik zie daar echt in geen enkel opzicht meer toegevoegde waarde in.
disclaimer
pi_203741982
Ik vind stok in je neus best passend eigenlijk. Extra lange speciale wattenstaaf bekt niet zo lekker, en uiteindelijk weet iedereen wat je ermee bedoelt. Net als iemand die corona-kritisch is een wappie (of wappietuig) noemen. Ook geen probleem imo want iedereen weet wie/wat je ermee bedoelt. En ik vind wappie sowieso een geweldig woord .

Verder hier hetzelfde probleem Poes, ik moet ook huilen als ik zo’n stok (op een testlocatie) in m’n neus krijg. Is een automatische reactie. En het doet ook nog minimaal een uur echt pijn daarna. Maar mijn neus is sowieso overgevoelig, water in mijn neus doet ook al pijn. Maar goed, even doorbijten maar.

Persoonlijk zou ik overigens niet meer bij de GGD laten testen. Leuk dat zij statistiekjes willen, maar daarvoor leen ik me niet. En bij hevige (aanhoudende) klachten kunnen ze alsnog testen in het ziekenhuis. Het is niet alsof die klachten pas maanden later plotseling de kop op steken.
pi_203742183
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 20:01 schreef FlyingFish het volgende:
Ik vind stok in je neus best passend eigenlijk. Extra lange speciale wattenstaaf bekt niet zo lekker, en uiteindelijk weet iedereen wat je ermee bedoelt. Net als iemand die corona-kritisch is een wappie (of wappietuig) noemen. Ook geen probleem imo want iedereen weet wie/wat je ermee bedoelt. En ik vind wappie sowieso een geweldig woord .

Verder hier hetzelfde probleem Poes, ik moet ook huilen als ik zo’n stok (op een testlocatie) in m’n neus krijg. Is een automatische reactie. En het doet ook nog minimaal een uur echt pijn daarna. Maar mijn neus is sowieso overgevoelig, water in mijn neus doet ook al pijn. Maar goed, even doorbijten maar.

Persoonlijk zou ik overigens niet meer bij de GGD laten testen. Leuk dat zij statistiekjes willen, maar daarvoor leen ik me niet. En bij hevige (aanhoudende) klachten kunnen ze alsnog testen in het ziekenhuis. Het is niet alsof die klachten pas maanden later plotseling de kop op steken.
Ik kreeg de tip om goed te snuiten na de neusswab, dat helpt wel!
pi_203742250
Ik test mezelf niet bij de GGD, maar mijn niet gevaccineerde kinderen wel. Stel je voor dat we willen vliegen en er ineens een vaccinatie of herstelbewijs nodig blijkt dan hebben we dat maar geregeld. Ik hoop dat het nooit zo ver gaat komen overigens.

Het scheelt wel dat mijn kinderen fluitend naar de test gaan, want bij stokjesangst had ik waarschijnlijk de GGD links laten liggen. Dat fluitend naar de test gaan heeft waarschijnlijk meer te maken met het standaard uitje naar restaurant de gouden poortjes na de test dan dat ze de stok in hun neus echt lekker vinden. :+
pi_203742285
Ik had een mini bloedneusje na de swab.

Morgen nr 2 :{
Werewolf
pi_203743230
Had ik toen maar kunnen testen, dan had ik nu iets vergoed gekregen.
Ik test dus gewoon als ik klachten heb.

Woonkamer versierd, nieuwe fiets staat te shinen, cupcakes in de koelkast, cadeaus ingepakt. Morgen vieren we B zijn verjaardag die maandag jarig is. Hij heeft er zoveel zin in.
pi_203743326
@exode wat fijn dat de fiets toch op tijd is aangekomen! Veel plezier morgen! *O*
pi_203744292
Wij hebben zoon ook laten testen. Hadden ook een officieel bewijs nodig voor de annuleringsverzekering van ons weekendje weg.
Waar ik achteraf niet rouwig over ben dat t niet doorging. Zouden gister vertrekken, dik 2 uur in de auto na schooltijd :X
*poef* nu is het weg
pi_203745433
Je zou nu maar al sinds 17:15 vast zitten in een 8baan in Plopsaland.
  zaterdag 19 februari 2022 @ 22:03:51 #210
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_203745493
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 22:01 schreef amaranta het volgende:
Je zou nu maar al sinds 17:15 vast zitten in een 8baan in Plopsaland.
Dat was vroeger altijd mijn grootste nachtmerrie. Dat ik met de kinderen vast kwam te zitten ergens hoog. Mijn jongste zou dan dusdanig in paniek raken dat hij er nog liever uit sprong.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_203749022
Ik zou bij een positieve zelftest zeker wel langs de ggd gaan. Idd met name verzekeringstechnisch mocht ik restklachten krijgen.

Maar tot nu toe nog steeds de dans kunnen ontspringen. :D
  zondag 20 februari 2022 @ 00:36:17 #212
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_203749138
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 00:30 schreef Vaiana het volgende:
Ik zou bij een positieve zelftest zeker wel langs de ggd gaan. Idd met name verzekeringstechnisch mocht ik restklachten krijgen.

Maar tot nu toe nog steeds de dans kunnen ontspringen. :D
Ik snap niet helemaal wat je verzekeringstechnisch voor een bewijs moet hebben als je medische klachten hebt en houdt?
Is het omdat je iemand aan wilt klagen of ben je bang dat je zorgverzekering het niet zal vergoeden?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_203749809
Ik heb mijn positieve uitslag bij de GGD laten bevestigen om 'bewijs' te hebben dat ik corona had, voor het geval dat ik long covid zou krijgen en de zorgverzekering dan behandeling moet vergoeden. Een regel is volgens mij dat behandeling moet starten binnen een half jaar na besmetting. Door te testen bij de GGD staat dat in ieder geval geregistreerd.
pi_203749822
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 00:36 schreef livelink het volgende:

[..]
Ik snap niet helemaal wat je verzekeringstechnisch voor een bewijs moet hebben als je medische klachten hebt en houdt?
Is het omdat je iemand aan wilt klagen of ben je bang dat je zorgverzekering het niet zal vergoeden?
Zorgverzekering, als je door long-COVID extra/andere (fysio) behandeling nodig hebt willen ze wel bewijs dat je het hebt gehad. Exode bv heeft dat niet daarom krijgt ze dat niet :{
pi_203749836
Ik heb mezelf en de kinderen niet laten testen bij de ggd. En vragen aan de ggd of je moet laten testen voelt voor mij een beetje ‘wij van wc eend…’

Ik vind het qua verzekering gewoon onzin. De antistoffen in je bloed zijn veel langer te vinden, ze doen niet voor niets onderzoeken bij de bloedbank. En anders kun je toch alsnog met je klachten naar artsen en zeg je dat je een positieve zelftest had. Je hoeft daar toch zeker je mailtje met positieve uitslag te gaan laten zien? Ben een beetje moe van die obsessieve testdrang vanuit de overheid }:|

Als ik of de kinderen het nodig hadden voor een qr had ik wel getest trouwens :+ maar dat was puur uit eigenbelang geweest omdat ik overal naartoe wil kunnen gaan.
Principes, ik heb ze en ik doe er precies niets mee :D
pi_203749837
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 07:31 schreef tombolafan het volgende:

[..]
Zorgverzekering, als je door long-COVID extra/andere (fysio) behandeling nodig hebt willen ze wel bewijs dat je het hebt gehad. Exode bv heeft dat niet daarom krijgt ze dat niet :{
Ik heb echt zóveel moeite met ons zorgsysteem -O-
  zondag 20 februari 2022 @ 07:50:07 #217
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203749848
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2022 07:42 schreef LeSage het volgende:

[..]
Ik heb echt zóveel moeite met ons zorgsysteem -O-
Waarbij het ergste is dat er dus mensen op vastlopen die Covid hadden toen je je nog helemaal niet kon laten testen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_203749904
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2022 07:41 schreef LeSage het volgende:
Ik heb mezelf en de kinderen niet laten testen bij de ggd. En vragen aan de ggd of je moet laten testen voelt voor mij een beetje ‘wij van wc eend…’

Ik vind het qua verzekering gewoon onzin. De antistoffen in je bloed zijn veel langer te vinden, ze doen niet voor niets onderzoeken bij de bloedbank. En anders kun je toch alsnog met je klachten naar artsen en zeg je dat je een positieve zelftest had. Je hoeft daar toch zeker je mailtje met positieve uitslag te gaan laten zien? Ben een beetje moe van die obsessieve testdrang vanuit de overheid }:|

Als ik of de kinderen het nodig hadden voor een qr had ik wel getest trouwens :+ maar dat was puur uit eigenbelang geweest omdat ik overal naartoe wil kunnen gaan.
Principes, ik heb ze en ik doe er precies niets mee :D
Antistoffen krijg je echter ook van vaccinaties dus daar kan je 0,0 mee...

En idd wat Leandra zegt; als niet kon testen omdat het zo in het allerbegin was is het extra zuur :{

Iedereen mag het zelf weten natuurlijk maar ik dacht ik laat dit wel even horen want als je het verhaal van Exode gemist hebt mis je wel belangrijke info...
pi_203749927
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 07:50 schreef Leandra het volgende:

[..]
Waarbij het ergste is dat er dus mensen op vastlopen die Covid hadden toen je je nog helemaal niet kon laten testen.
Dit sowieso al.
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 08:16 schreef tombolafan het volgende:

[..]
Antistoffen krijg je echter ook van vaccinaties dus daar kan je 0,0 mee...

En idd wat Leandra zegt; als niet kon testen omdat het zo in het allerbegin was is het extra zuur :{

Iedereen mag het zelf weten natuurlijk maar ik dacht ik laat dit wel even horen want als je het verhaal van Exode gemist hebt mis je wel belangrijke info...
Ik ben echt helemaal geen ‘wappie’ (of je dat woord nou leuk vindt of niet), maar ik vind echt dat er zoveel mis gaat in de gezondheidszorg als je moet testen of je een virus gehad hebt om hulp te krijgen 8)7
Daar kun jij niets aan doen en de waarschuwing is dus misschien wel terecht, maar dit staat mij zó tegen.
pi_203749963
Het is gewoon niet houdbaar om iedereen altijd alles vergoed te laten krijgen. Dus je moet iets om te bepalen wie wel recht heeft op extra vergoeding en wie niet. Ik neem daarbij wel aan dat de hulp an sich niet ontzegd wordt, maar dat je dan zelf veel meer moet betalen. Je hebt daarmee altijd een keuze, 5 seconden geswapt worden voor de zekerheid, of niet, maar dan kans op hoge kosten voor geannuleerde reizen of zorg. Misschien een kleine kans, en ieder kan daarin zijn eigen afweging maken (helaas geldt dat dus niet voor de mensen die in de eerste maanden COVID hebben gehad, en ik vind wel dat zorgverzekeringen daarvoor uitzonderingen moeten maken).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_203749978
@exode, veel plezier vandaag! *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_203749998
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 00:36 schreef livelink het volgende:

[..]
Dat laatste dus idd, waarvan ik denk dat mijn waarom ondertussen terug te lezen is in de andere comments.

Helemaal eens dat het verdrietig is dat het nodig is, maar als het bij eventuele restklachten mijn leven makkelijker maakt wanneer ik een ggd test ipv zelftest heb dan vind ik dat persoonlijk een hele kleine moeite. Maar ik snap dat niet iedereen een testlocatie op 5 minuten fietsen heeft, en/of weinig fysieke last heeft van de test. En dan gaat wat Phaidra zegt op, ieder zijn eigen keus. :)
pi_203750029
Maar op den duur willen ze toch ook af van dat massaal testen?
Dan heb je dus ook geen "bewijs" meer.

En de gezondheidszorg is ontzettend duur, maar als ik dan van mijn man hoor hoe het in het ziekenhuis heel erg draait om productie draaien, dan snap ik dat wel.
En dat zal vast op meer plekken zo zijn...
pi_203750188
Ik heb geprobeerd een testplek te vinden toen ik positief testte, maar het was gewoon niet te doen... meerdere keren ingelogd, enige mogelijkheid was op ruim een uur rijden (en dan had ik ook een auto + chauffeur moeten hebben, want ik heb geen rijbewijs). Ook telefonisch kwam ik er niet doorheen... ik wil best gaan testen, maar dan moet dat wel makkelijk kunnen. Gelukkig heb ik tot nu toe geen restklachten, dus verzekeringstechnisch zal het wel niet nodig zijn. En een qr-code heb ik toch al.
Maar dat je een officiële test moet hebben om hulp te krijgen, slaat toch nergens op?
En sowieso, als je gezondheidsklachten hebt, moet medische hulp toch sowieso vergoed worden?
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_203750223
@exode, fijne dag vandaag *O* !

@PoesInDoos, succes met testen straks :*

Qua testen...ik heb nog steeds geen C gehad en ik weet eigenlijk niet of ik bij een positieve zelftest nog wel naar de teststraat zal gaan.
Zo wel ff een zelftest want dochter en schoonzoon komen vanmiddag. Das ook meteen de enige reden waarom ik nog met een stok in mn neus ga poeren :')
If they say
pi_203750224
Opsom:
Bij de eerste naar de ggd gegaan, om te checken of het echt COVID wAs. Toen was de rest negatief, ben daarna niet meer gegaan :) ;)
  zondag 20 februari 2022 @ 09:17:08 #227
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_203750235
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 09:08 schreef SaskiaR het volgende:
<knip>
En sowieso, als je gezondheidsklachten hebt, moet medische hulp toch sowieso vergoed worden?
Daarom wordt onderzoek en behandeling door een specialist ook gewoon voor iedereen vergoed (na eigen risico). Het gaat hierbij oa over fysiotherapie, dat zit niet in het basispakket maar covid is daarbij een uitzondering.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_203750249
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 09:17 schreef Lemijn het volgende:

[..]
Daarom wordt onderzoek en behandeling door een specialist ook gewoon voor iedereen vergoed (na eigen risico). Het gaat hierbij oa over fysiotherapie, dat zit niet in het basispakket maar covid is daarbij een uitzondering.
Waar heb je dan eigenlijk fysiotherapie voor nodig?
pi_203750271
https://coronaplein.nu/on(...)et-van-fysiotherapie

Het is echt geen pretje hoor dat long covid. Ik sprak laatst via mijn werk iemand die het zo heftig heeft dat ze zelfs gescheiden woont van haar gezin, omdat alle prikkels haar teveel zijn. Ze is nu bijna een jaar verder en begint eindelijk langzaam aan verbetering te zien ;(
pi_203750344
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2022 09:23 schreef Aure het volgende:

Het is echt geen pretje hoor dat long covid. Ik sprak laatst via mijn werk iemand die het zo heftig heeft dat ze zelfs gescheiden woont van haar gezin, omdat alle prikkels haar teveel zijn. Ze is nu bijna een jaar verder en begint eindelijk langzaam aan verbetering te zien ;(
Ik heb zelf ooit lang moeten herstellen van een ernstige longaandoening. Dat was heftig, maar het was geen rocket science. Waarin maakt een fysiotherapeut het verschil? (Het is een oprechte vraag, geen afkeuring.)
  zondag 20 februari 2022 @ 09:37:39 #231
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_203750371
Bij mij was het zo dat ik het (ook) had en ik was er zo ziek van, dat ik no way naar een teststraat ben gegaan. Ook voor Max niet trouwens.

Voelde een beetje als onnodig door een hoepeltje springen om eerlijk te zijn.

Ik was 2 dagen weer ok, maar kachel vandaag weer in met hoesten en hoofdpijn from hell. Ik ga maar weer terug in mijn hok.
  zondag 20 februari 2022 @ 09:59:52 #232
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_203750533
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2022 09:23 schreef Aure het volgende:

Ik denk dat de fysiotherapie natuurlijk prima zou kunnen helpen, maar als ik die website lees krijg ik een heel klein beetje het gevoel ‘wij van wc eend’.

Wat ik me wel afvraag is waarom het in dit geval belangrijk is een bewijs te hebben dat je daadwerkelijk long COVID hebt terwijl het in andere gevallen misschien wel helemaal nooit aan te wijzen is waar klachten vandaan komen en de behandeling wel vergoed krijgt. Maar misschien heb ik dat mis, ik heb nog nooit echt zorg langdurig nodig gehad.

Maar als het zo werkt, dan is het inderdaad belangrijk om wel geregistreerd te hebben dat je inderdaad COVID hebt gehad, want anders ben je mooi de sjaak, zoals Exode.
pi_203750562
Weer corona in huis. Ik ben sinds vorige week zondag uit isolatie, vriend bleef negatief. Vandaag is hij toch positief zonder klachten. Hij testte omdat deze week iemand kwam helpen klussen en deze nu een positieve zelftest had. Dan ga ik toch twijfelen, heb ik ze dan toch aangestoken? Heeft geen zin, je weet het toch niet, maar voelt niet tof.
pi_203750572
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 09:33 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik heb zelf ooit lang moeten herstellen van een ernstige longaandoening. Dat was heftig, maar het was geen rocket science. Waarin maakt een fysiotherapeut het verschil? (Het is een oprechte vraag, geen afkeuring.)
Het is ook niet mijn vakgebied dus weet er ook niet het fijne van hoor. Maar naar wat ik begrijp zijn er ook fysiotherapeuten die scholing hebben gehad in long covid en heeft het ook vooral te maken met het weer verbeteren van je conditie. Maar ik zie dat het niet alleen fysio is, maar ook ergotherapie bijvoorbeeld. Als ik het goed begrijp is het voor alle paramedische zorg.
pi_203750606
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 10:03 schreef Hupje het volgende:
Weer corona in huis. Ik ben sinds vorige week zondag uit isolatie, vriend bleef negatief. Vandaag is hij toch positief zonder klachten. Hij testte omdat deze week iemand kwam helpen klussen en deze nu een positieve zelftest had. Dan ga ik toch twijfelen, heb ik ze dan toch aangestoken? Heeft geen zin, je weet het toch niet, maar voelt niet tof.
Jij hebt het toch óók ergens vandaan? Dan zou iedereen zich schuldig moeten gaan voelen die een ander besmet. Niet doen, oké, jij kunt er helemaal niks aan doen. Beterschap! :*

@Quoi, jij ook beterschap :*

Hier 2 negatieve testen, al heeft zoon wel snot. Deze neuspoerdingen zijn anders dan die we eerst hadden, veel smaller. Dat werd dus een niesbui tijdens het poeren :')
If they say
pi_203750615
Ik zie hier dat er ook een heel onderzoek aan hangt en dat een positieve test niet noodzakelijk is

https://www.zorginstituut(...)stelzorg-na-covid-19

quote:
De huisarts of medisch specialist bepaalt op grond van de klachten welke zorg nodig is. Het is niet noodzakelijk dat iemand positief is getest op het coronavirus. Het is ook niet noodzakelijk dat iemand opgenomen is geweest in het ziekenhuis. Als iemand thuis ziek is geweest, stelt de huisarts of medisch specialist vast of er waarschijnlijk sprake is geweest van COVID-19 en of de patiënt paramedische herstelzorg moet krijgen.
pi_203750647
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 10:07 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Jij hebt het toch óók ergens vandaan? Dan zou iedereen zich schuldig moeten gaan voelen die een ander besmet. Niet doen, oké, jij kunt er helemaal niks aan doen. Beterschap! :*
Ja, van m'n kind :P en die weer van school. Vriend met corona vind ik niet zo erg, dat was toch niet te voorkomen; de hulp die we in huis hebben gevraagd wel, want dat had niet per se nú gehoeven. Hadden we maar een week langer gewacht (zegt mijn hoofd nu).
pi_203750693
Als ik kijk naar mijn buurvrouw (halverwege de 30, ervoor kerngezond) die helemaal in het begin covid heeft gehad en nog steeds ziek thuis zit door long-covid: zij heeft een aantal maanden revalidatie gedaan, met diëtiste, fysiotherapie, ergotherapie, psycholoog en revalidatie-arts. De fysiotherapie inderdaad voor het verantwoord weer opbouwen van kracht en conditie, in het begin kon ze net een trap opkomen en was dan helemaal kapot en moest dan echt even gaan liggen om bij te komen. Dat moest dus echt helemaal vanaf nul weer opgebouwd worden, zonder te snel te gaan, want bij te snel opbouwen komt er juist weer een terugval.

Mijn buurvrouw is ook de reden dat ik altijd behoorlijk voorzichtig ben geweest en me eindeloos vaak heb laten testen als ik weer eens verkouden was, want wie weet is het dit keer wel covid (en dan heb ik een bewijs én ik wil anderen er niet mee besmetten). Maar ik kan inderdaad wel op 10 min rijden terecht en inmiddels vind ik (na 25 GGD testen en nog meer zelftesten) de test ook echt niet vervelend meer. Ik snap goed dat als je er een uur voor moet rijden en de test heel naar vindt, die overweging mogelijk anders uitvalt.

Nog nooit positief getest overigens. Ik vond het eigenlijk vooral heftig om te merken hoe vaak ik dus eigenlijk verkouden ben..

[ Bericht 7% gewijzigd door vlindertje89 op 20-02-2022 10:24:01 ]
pi_203750739
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 10:12 schreef Hupje het volgende:

[..]
Ja, van m'n kind :P en die weer van school. Vriend met corona vind ik niet zo erg, dat was toch niet te voorkomen; de hulp die we in huis hebben gevraagd wel, want dat had niet per se nú gehoeven. Hadden we maar een week langer gewacht (zegt mijn hoofd nu).
Met dank aan kind en school dan ;). Maar joh, dan blijf je toch uitstellen? En die hulp kan het heel goed door een ander hebben opgelopen. Weet jij veel waar ie allemaal geweest is? Dus. Don't worry :*
Tis nu toch zo verspreid dat ze niet eens meer kunnen nagaan waar iemand besmet is geraakt. En we zullen het allemaal wel een keer krijgen.
If they say
pi_203750763
Ik las net dit artikel over huilbaby's. Vriend was laatst ergens waar een kindje hard moest huilen en vertelde dat hij er nog steeds helemaal naar van werd. ;( Ik heb dat gelukkig niet meer (heeft wel lang geduurd), maar de herinnering aan die tijd kwam wel terug door het lezen van dat artikel.

[ Bericht 2% gewijzigd door Hupje op 20-02-2022 10:37:34 ]
pi_203750796
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 10:22 schreef Mushanga71 het volgende:
Maar joh, dan blijf je toch uitstellen? En die hulp kan het heel goed door een ander hebben opgelopen. Weet jij veel waar ie allemaal geweest is? Dus.
Ja, da's waar. Maar het gaat om mijn ouders en ik ben 2 jaar lang heel voorzichtig geweest omdat ik hen niet wilde besmetten. En zij zijn ook behoorlijk voorzichtig. Dus het voelt nu als mijn 'schuld'. :{
En dat omdat ik mijn zolderverbouwing af wil hebben die al 8 maanden aan de gang is, die ene week langer had ook wel gekund...
pi_203750810
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 10:25 schreef Hupje het volgende:
Ik las net dit artikel over huilbaby's. Vriend was laatst ergens waar een kindje hard moest huilen en vertelde dat hij er nog steeds helemaal naar van werd. ;( Ik heb dat gelukkig niet meer, maar de herinnering aan die tijd kwam wel terug door het lezen van dat artikel.
Zo dan, deze komt wel even binnen ja…
pi_203750817
Ik werk overigens met mensen met NAH en er wordt nu gekeken of wij ook mensen met (long) COVID kunnen gaan behandelen. Er zijn genoeg mensen die enig zuurstoftekort in de hersenen hebben gehad door de COVID en dan zouden ze vallen onder de categorie hersenletsel. Dan is zo’n positieve test van de GGD toch ook wel heel handig.
pi_203750848
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2022 10:16 schreef vlindertje89 het volgende:
Als ik kijk naar mijn buurvrouw (halverwege de 30, ervoor kerngezond) die helemaal in het begin covid heeft gehad en nog steeds ziek thuis zit door long-covid: zij heeft een aantal maanden revalidatie gedaan, met diëtiste, fysiotherapie, ergotherapie, psycholoog en revalidatie-arts. De fysiotherapie inderdaad voor het verantwoord weer opbouwen van kracht en conditie, in het begin kon ze net een trap opkomen en was dan helemaal kapot en moest dan echt even gaan liggen om bij te komen. Dat moest dus echt helemaal vanaf nul weer opgebouwd worden, zonder te snel te gaan, want bij te snel opbouwen komt er juist weer een terugval.

Mijn buurvrouw is ook de reden dat ik altijd behoorlijk voorzichtig ben geweest en me eindeloos vaak heb laten testen als ik weer eens verkouden was, want wie weet is het dit keer wel covid (en dan heb ik een bewijs én ik wil anderen er niet mee besmetten). Maar ik kan inderdaad wel op 10 min rijden terecht en inmiddels vind ik (na 25 GGD testen en nog meer zelftesten) de test ook echt niet vervelend meer. Ik snap goed dat als je er een uur voor moet rijden en de test heel naar vindt, die overweging mogelijk anders uitvalt.

Nog nooit positief getest overigens. Ik vond het eigenlijk vooral heftig om te merken hoe vaak ik dus eigenlijk verkouden ben..
Mijn opmerkingen over niet testen bij de ggd zijn in geen enkel geval bedoeld om de ernst van klachten te betwijfelen. Ik vind alleen het systeem heel vreemd als je geen zorg zou krijgen wanneer je geen mailtje hebt ontvangen met ‘positief’. Daar zit voor mij het probleem.

Ik ken zelf ook iemand met long-COVID en dat is niet mis. Ze is nu na ruim 1,5 jaar nog niet de oude :{
pi_203750885
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2022 10:28 schreef Hupje het volgende:

[..]
Ja, da's waar. Maar het gaat om mijn ouders en ik ben 2 jaar lang heel voorzichtig geweest omdat ik hen niet wilde besmetten. En zij zijn ook behoorlijk voorzichtig. Dus het voelt nu als mijn 'schuld'. :{
En dat omdat ik mijn zolderverbouwing af wil hebben die al 8 maanden aan de gang is, die ene week langer had ook wel gekund...
Maar je ouders hebben geen C, toch? En je doet toch nog steeds voorzichtig?
Het blijft gewoon een vorm van Russisch roulette, krijg ik het of niet. Zoon loopt nog steeds elke dag met een IIR masker op school. Zit er zo in en hij vindt het prima. Gewoon, risico verminderen. En toch kreeg hij het ook.
Hoe gaat het met de verbouwing? Weet nog in het sop topic je al een tijdje bezig was :)
If they say
pi_203750918
Gorgeltest achter de rug
Werewolf
pi_203750951
Meer vergoed krijgen vanwege chronische ziekten is inderdaad altijd mogelijk, maar je hebt wel toestemming nodig van huisarts of specialist. Mijn moeder met haar COPD moest ook elke keer weer talloze formulieren invullen voor indicaties. En zeker als je geen duidelijke diagnose hebt, zal je meer moeite moeten doen om erkenning te krijgen. Het is extra gedoe en energie hebt je dan al zo weinig ;(. Ik denk dat een positieve test dan wel makkelijker deuren opent. Maar ik ben daar een beetje cynisch in hoor, misschien zijn er artsen die hierin heel behulpzaam zijn.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_203750957
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 10:41 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Maar je ouders hebben geen C, toch? En je doet toch nog steeds voorzichtig?
Het blijft gewoon een vorm van Russisch roulette, krijg ik het of niet. Zoon loopt nog steeds elke dag met een IIR masker op school. Zit er zo in en hij vindt het prima. Gewoon, risico verminderen. En toch kreeg hij het ook.
Hoe gaat het met de verbouwing? Weet nog in het sop topic je al een tijdje bezig was :)
Ja, wel dus. Ze zijn donderdag komen helpen met klussen en hadden vanochtend 1 positieve zelftest. Van te voren overlegd en ze durfden het aan. Maar nu heb ik dus spijt, aangezien de kans er is dat ze het bij ons hebben opgelopen.
Zolder heeft met de lockdown helemaal stilgelegen (moesten een vloer gaan uitzoeken), inmiddels is de vloer gekocht en hielp mijn vader met leggen. We zijn nu ongeveer op 2/3e met de vloer. Dan nog plinten, schilderwerk en kiezen of we wel of niet een vaste kast (laten) maken.
pi_203751090
@Hupje vervelend ja, maar het was ook de keuze van je hulp om het risico toch te lopen.

Ik had het artikel ook gelezen maar wij hadden geen huilbaby. Wel een huilkleuter. -O-
pi_203751122
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 10:49 schreef Hupje het volgende:

[..]
Ja, wel dus. Ze zijn donderdag komen helpen met klussen en hadden vanochtend 1 positieve zelftest. Van te voren overlegd en ze durfden het aan. Maar nu heb ik dus spijt, aangezien de kans er is dat ze het bij ons hebben opgelopen.
Zolder heeft met de lockdown helemaal stilgelegen (moesten een vloer gaan uitzoeken), inmiddels is de vloer gekocht en hielp mijn vader met leggen. We zijn nu ongeveer op 2/3e met de vloer. Dan nog plinten, schilderwerk en kiezen of we wel of niet een vaste kast (laten) maken.
Oi, dan snap ik je schuldgevoel wel ;( Maar zij durfden het aan om te komen helpen en na al zo lang voorzichtig te hebben gedaan... Merk zelf dat ik iets minder strikt ben dan ik was. Op een gegeven moment is het gewoon genoeg geweest. Denk dat je ouders het fijn vonden om jullie te komen helpen, anders hadden ze het niet gedaan ;)
Vertraging dus door de lockdown, balen. Maar het einde is in zicht, moet je maar denken. Niet nóg 8 maanden :)

Schutting is weer aan het limbodansen :')
If they say
pi_203751170
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2022 10:36 schreef LeSage het volgende:

[..]
Mijn opmerkingen over niet testen bij de ggd zijn in geen enkel geval bedoeld om de ernst van klachten te betwijfelen. Ik vind alleen het systeem heel vreemd als je geen zorg zou krijgen wanneer je geen mailtje hebt ontvangen met ‘positief’. Daar zit voor mij het probleem.

Ik ken zelf ook iemand met long-COVID en dat is niet mis. Ze is nu na ruim 1,5 jaar nog niet de oude :{
Zo vatte ik het ook niet op, hoor! Was meer bedoeld als ook uitleg over wat bv een fysio dan doet en welke zorg er allemaal nodig kan zijn, en ook voor waarom ik zelf me wel steeds test/laat testen. Ik ben het met je eens dat het krom is als je zonder die test de zorg niet kan krijgen die je nodig hebt (of nou ja, die dan zelf moet betalen).
Volgens mij is het voor mijn buurvrouw overigens wel vergoed ondanks dat ze het helemaal in het begin heeft gehad en dus niet heeft kunnen testen, maar daar heeft ze wel wat moeite voor moeten doen.
pi_203751535
Kind had ook 2 streepjes net, z'n vader helemaal in paniek :') Gaf mij -wederom- de schuld en wou dat ik hem kwam ophalen. Yeah, no. Heb een testafspraak gepland in zijn woonplaats. succes ermee :W
  zondag 20 februari 2022 @ 11:57:25 #253
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203751824
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 11:36 schreef PoesInDoos het volgende:
Kind had ook 2 streepjes net, z'n vader helemaal in paniek :') Gaf mij -wederom- de schuld en wou dat ik hem kwam ophalen. Yeah, no. Heb een testafspraak gepland in zijn woonplaats. succes ermee :W
Hij moet dan toch ook in quarantaine bij vader?
pi_203751992
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2022 11:07 schreef Mushanga71 het volgende:
Maar het einde is in zicht, moet je maar denken. Niet nóg 8 maanden :)
Gelukkig niet :D
pi_203752023
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2022 11:57 schreef amaranta het volgende:

[..]
Hij moet dan toch ook in quarantaine bij vader?
Hahahahahaha
Nee. Hij moet zsm bij hun uit huis omdat ze geen risico willen nemen, het liefst had vader hem al door de brievenbus gepropt hier.
pi_203752082
Ben je als kind mooi klaar mee :{
pi_203752093
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2022 12:20 schreef Mrs.Peel het volgende:
Ben je als kind mooi klaar mee :{
Hij wordt ''gewoon'' na het testen bij mij gebracht hoor :* Ik kan en wil hem wel knuffelen O+
Het ging mij er meer om dat vader z'n verantwoordelijkheden niet wil nemen.
pi_203752109
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 12:21 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Hij wordt ''gewoon'' na het testen bij mij gebracht hoor :* Ik kan en wil hem wel knuffelen O+
Het ging mij er meer om dat vader z'n verantwoordelijkheden niet wil nemen.
Mij ook. Wat een zak hooi.
pi_203752124
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2022 12:23 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]
Mij ook. Wat een zak hooi.
Je hebt dead beat dads en dan heb je mijn ex.
Maar nu houd ik ook op, anders staat mijn halve levensverhaal hier straks op FOK! :')
  zondag 20 februari 2022 @ 12:34:45 #260
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203752315
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 12:23 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Je hebt dead beat dads en dan heb je mijn ex.
Maar nu houd ik ook op, anders staat mijn halve levensverhaal hier straks op FOK! :')
Im in for the drama O-)

Nee geintje, vervelend dat het zo moet gaan.
pi_203752396
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 12:15 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Hahahahahaha
Nee. Hij moet zsm bij hun uit huis omdat ze geen risico willen nemen, het liefst had vader hem al door de brievenbus gepropt hier.
Wat een eikel, gelukkig is het je ex geworden. ;)
pi_203752554
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2022 12:40 schreef vencodark het volgende:

[..]
Wat een eikel, gelukkig is het je ex geworden. ;)
Maar het is nog wel steeds de vader van ons kind -O-
pi_203752692
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 12:51 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Maar het is nog wel steeds de vader van ons kind -O-
Ja, daar doe je niets meer aan. :P
  zondag 20 februari 2022 @ 13:09:20 #264
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203752818
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 12:15 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Hahahahahaha
Wat een slappe hap :N
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 20 februari 2022 @ 13:13:09 #265
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203752878
Waarom is hij zo bang trouwens? Niet gevaccineerd?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_203752950
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 13:13 schreef Leandra het volgende:
Waarom is hij zo bang trouwens? Niet gevaccineerd?
Geen idee?
pi_203753002
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2022 09:59 schreef BE het volgende:
Wat ik me wel afvraag is waarom het in dit geval belangrijk is een bewijs te hebben dat je daadwerkelijk long COVID hebt terwijl het in andere gevallen misschien wel helemaal nooit aan te wijzen is waar klachten vandaan komen en de behandeling wel vergoed krijgt
Aanvullende/onbeperkte fysiotherapie krijg je niet zomaar vergoed, daarvoor moet je een chronische aandoening hebben die te vinden is op een specifieke lijst met aandoeningen. En dan ook niet voor altijd, na een herniaoperatie krijg je bijvoorbeeld een jaar onbeperkte fysiotherapie en daarna ben je als ex-herniaklant ook weer gewoon zoals ieder ander.

Fysiotherapie zit niet in de basisverzekering, aanvullend kun je je verzekeren voor 9-18 behandelingen, en met een chronische aandoening kun je (tijdelijk) een onbeperkte vergoeding krijgen.

Medischspecialistische zorg is altijd vergoed, ook als je helemaal niets mankeert ;)
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  zondag 20 februari 2022 @ 13:20:46 #268
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203753007
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 13:17 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Geen idee?
Bizar dan, dat er zo spastisch over gedaan wordt.
Als ze niet gevaccineerd zijn ook trouwens, dan wist je dat dat zou kunnen gebeuren.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_203753026
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 13:20 schreef Leandra het volgende:

[..]
Bizar dan, dat er zo spastisch over gedaan wordt.
Als ze niet gevaccineerd zijn ook trouwens, dan wist je dat dat zou kunnen gebeuren.
Ik weet wel dat ze gisteren op verjaardagsvisite zijn geweest. Niet mijn probleem, ik deed het niet met opzet ofzo :N
  zondag 20 februari 2022 @ 13:35:35 #270
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203753269
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 13:21 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Ik weet wel dat ze gisteren op verjaardagsvisite zijn geweest. Niet mijn probleem, ik deed het niet met opzet ofzo :N
Ze hadden idd ook kunnen besluiten niet op visite te gaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_203753446
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 13:35 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ze hadden idd ook kunnen besluiten niet op visite te gaan.
Ik had vader vrijdag al verteld dat kind wat verkouden was én negatief getest. Hij heeft hem alsnog opgehaald.

Arm jong heeft net uren alleen op z'n kamer gezeten -O- Godzijdank is hij nu thuis, heb hem overladen met kusjes.
pi_203753473
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 13:42 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Ik had vader vrijdag al verteld dat kind wat verkouden was én negatief getest. Hij heeft hem alsnog opgehaald.

Arm jong heeft net uren alleen op z'n kamer gezeten -O- Godzijdank is hij nu thuis, heb hem overladen met kusjes.
Zonde voor hem. Gelukkig is hij bij jou in betere handen.
Beterschap voor hem. :)
  zondag 20 februari 2022 @ 13:44:21 #273
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203753479
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 13:42 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]

Wat een faal weer :{
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_203753673
Wat triest van je ex om hem zo te behandelen @PoesInDoos . ;( Je hebt helemaal gelijk dat je 'm hebt platgeknuffeld. Beterschap voor hem! :*
pi_203753820
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2022 13:55 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wat triest van je ex om hem zo te behandelen @:PoesInDoos . ;( Je hebt helemaal gelijk dat je 'm hebt platgeknuffeld. Beterschap voor hem! :*
Hij is gelukkig niet ziek O+ Wo/do/vr beetje hoesten en moe, verder niets meer aan de hand vandaag.

Heb een mooie doos Lego besteld, om het gemiste-vakantie leed een beetje te verzachten.
pi_203754269
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 14:02 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Hij is gelukkig niet ziek O+ Wo/do/vr beetje hoesten en moe, verder niets meer aan de hand vandaag.

Heb een mooie doos Lego besteld, om het gemiste-vakantie leed een beetje te verzachten.
Fijn zo, als pa het niet doet, doe jij het lekker ;)
Sterkte voor jullie :*
If they say
  zondag 20 februari 2022 @ 14:53:43 #277
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_203754571
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 13:20 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Aanvullende/onbeperkte fysiotherapie krijg je niet zomaar vergoed, daarvoor moet je een chronische aandoening hebben die te vinden is op een specifieke lijst met aandoeningen. En dan ook niet voor altijd, na een herniaoperatie krijg je bijvoorbeeld een jaar onbeperkte fysiotherapie en daarna ben je als ex-herniaklant ook weer gewoon zoals ieder ander.

Fysiotherapie zit niet in de basisverzekering, aanvullend kun je je verzekeren voor 9-18 behandelingen, en met een chronische aandoening kun je (tijdelijk) een onbeperkte vergoeding krijgen.

Medischspecialistische zorg is altijd vergoed, ook als je helemaal niets mankeert ;)
:W als receptioniste bij een fysiopraktijk.

Die lijst heet Lijst-Borst.
En die (tijdelijk) chronische indicatie moet ook nog aan allerlei voorwaarden voldoen. Je moet indien je behandelingen hebt deze eerst op maken, je eigen risico hebben opgemaakt en de eerst 20 behandelingen zelf hebben betaald. In een enkel geval gaat de indicatie wel direct in. Zoals vormen van artrose.
Er zijn zelfs zorgverzekeraars die 27, 36 en 41 behandelingen vergoeden.

Wij krijgen ook regelmatig de vraag of wij covid-fysio verlenen. Er komt echtereen enorme papierwinkel bij kijken en er moet ook nog eens volgens een voorgeschreven protocol worden gewerkt. Onze praktijk heeft inmiddels een paar manipulaties die we toepassen op onze cliënten, en ook die blijken daar baat bij te hebben. Echt sportfysio doen wij niet. :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  zondag 20 februari 2022 @ 15:12:08 #278
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_203754820
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2022 14:53 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

En die (tijdelijk) chronische indicatie moet ook nog aan allerlei voorwaarden voldoen. Je moet indien je behandelingen hebt deze eerst op maken, je eigen risico hebben opgemaakt en de eerst 20 behandelingen zelf hebben betaald. In een enkel geval gaat de indicatie wel direct in. Zoals vormen van artrose.

Wij krijgen ook regelmatig de vraag of wij covid-fysio verlenen. Er komt echtereen enorme papierwinkel bij kijken en er moet ook nog eens volgens een voorgeschreven protocol worden gewerkt. Onze praktijk heeft inmiddels een paar manipulaties die we toepassen op onze cliënten, en ook die blijken daar baat bij te hebben. Echt sportfysio doen wij niet. :)
Yes, leve Els!
Mijn fysio moet toch nog best voor mij lobbyen bij de zorgverzekeraar vanwege oncologische fysio, iets dat bewezen effectief is om patiënten fitter door de behandelperiode (en erna) te trekken. Omdat de lijst op dat vlak niet meer echt up to date is.
pi_203755780
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2022 14:53 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Dank voor je aanvullingen :Y Ik heb na mijn herniaoperatie dus een chronische indicatie gehad, dat ging eigenlijk vrij eenvoudig maar misschien heeft mijn praktijk wel een hoop werk verzet. Sindsdien ben ik aanvullend verzekerd voor 18 behandelingen geloof ik. Gelukkig nooit meer alle 18 nodig gehad ^O^
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  zondag 20 februari 2022 @ 17:52:43 #280
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_203756926
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 16:23 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Dank voor je aanvullingen :Y Ik heb na mijn herniaoperatie dus een chronische indicatie gehad, dat ging eigenlijk vrij eenvoudig maar misschien heeft mijn praktijk wel een hoop werk verzet. Sindsdien ben ik aanvullend verzekerd voor 18 behandelingen geloof ik. Gelukkig nooit meer alle 18 nodig gehad ^O^
Graag gedaan! :)
En waar je ook naar moet kijken is wanneer je voor manueel gaat, dit valt onder je dekking, maar vaak vergoeden verzekeraars maar een bepaald percentage of aantal behandelingen. En chronisch is een term trouwens, dat houdt in: langer dan 3 maanden klachten, dat zegt niets over of je van je klacht afgeholpen kan worden, die je wellicht al zolang hebt / of omdat je er altijd last van hebt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Rijstebuiltje op 20-02-2022 18:23:15 ]
  zondag 20 februari 2022 @ 17:54:09 #281
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_203756943
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 16:23 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Post operatief idd, heb je een hernia maar ben je daar niet aan geopereerd mag je voor alles zelf opdraaien.
pi_203757192
Ik verzekerde me vroegah voor 40 fysios per jaar en ging daar dan nog jaarlijks overheen.
Gelukkig boekt mijn manueel therapeut nadat de manuele vergoedingen op zijn wel als fysio, ongeacht of ik fysio of manipulatie krijg O+
pi_203757353
Ik kom hier even wat vragen aan de mensen in Eindhoven en omgeving 😊

Kent er iemand een goede fotograaf die familie foto’s maakt? Portretfoto’s zijn ook leuk voor erbij.

Misschien heeft er iemand goede ervaringen?
Ben zelf al lange tijd uit het Eindhovense vertrokken maar we willen wel daar de foto’s maken.
pi_203757382
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 18:32 schreef MiNi1981 het volgende:

Kent er iemand een goede fotograaf die familie foto’s maakt? Portretfoto’s zijn ook leuk voor erbij.

Ben zelf al lange tijd uit het Eindhovense vertrokken maar we willen wel daar de foto’s maken.
Familie als in opa's en oma's, ooms en tantes, de hele mikmak? Of familie als in het gezin?
pi_203757474
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 18:34 schreef lunapuella het volgende:

[..]
Familie als in opa's en oma's, ooms en tantes, de hele mikmak? Of familie als in het gezin?
De hele mikmak. Kadootje voor mijn moeder. Wordt tijd dat we het regelen 😊
  zondag 20 februari 2022 @ 18:40:34 #286
149959 SQ
snelle trees
pi_203757520
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 18:32 schreef MiNi1981 het volgende:

Met of zonder jonge kinderen? Mijn oud-buurvrouw maakt echt fantastische foto's met jonge kinderen O+

www.freekjegroenemans.nl

Doet ook altijd onze welbekende portiekfoto's :P
En het is natuurlijk een geweldig leuk mens :7
disclaimer
pi_203757574
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2022 18:40 schreef SQ het volgende:

[..]
Met of zonder jonge kinderen? Mijn oud-buurvrouw maakt echt fantastische foto's met jonge kinderen O+

www.freekjegroenemans.nl

Doet ook altijd onze welbekende portiekfoto's :P
En het is natuurlijk een geweldig leuk mens :7
Oeh ga eens kijken!!

Jongste is 3, oudste is 74. En we zijn met max 10 mensen.
  zondag 20 februari 2022 @ 18:49:08 #288
149959 SQ
snelle trees
pi_203757667
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 18:43 schreef MiNi1981 het volgende:

[..]
Oeh ga eens kijken!!

Jongste is 3, oudste is 74. En we zijn met max 10 mensen.
Oh kijk, perfect. Ja ik ken wel meer fotografen hier, maar zij is wel mijn lievelings. Omdat haar foto's heel kleurrijk en ongedwongen zijn.
disclaimer
  zondag 20 februari 2022 @ 18:52:29 #289
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203757731
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2022 18:38 schreef MiNi1981 het volgende:

[..]
De hele mikmak. Kadootje voor mijn moeder. Wordt tijd dat we het regelen 😊
Wil je van die foto’s waarbij je allemaal op elkaar gestapeld ligt en doet alsof je rent enzo?
Dan moet je hier zijn
https://shootsandmore.nl/Fotostudio-Eindhoven/

Wil je normale foto’s dan de tip van SQ. :P
  zondag 20 februari 2022 @ 18:55:09 #290
149959 SQ
snelle trees
pi_203757794
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2022 18:52 schreef amaranta het volgende:

[..]
Wil je van die foto’s waarbij je allemaal op elkaar gestapeld ligt en doet alsof je rent enzo?
Dan moet je hier zijn

Allemaal in jeans en wit shirt!
disclaimer
  zondag 20 februari 2022 @ 18:56:35 #291
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203757824
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2022 18:55 schreef SQ het volgende:

[..]
Allemaal in jeans en wit shirt!
En doen alsof je het leuk vindt.
  zondag 20 februari 2022 @ 18:57:33 #292
149959 SQ
snelle trees
pi_203757842
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2022 18:56 schreef amaranta het volgende:

[..]
En doen alsof je het leuk vindt.
't Is wél heel cheap zie ik. Maar goed... dat zie je dan ook wel een beetje terug :')
disclaimer
pi_203758019
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2022 18:52 schreef amaranta het volgende:

[..]
Dan moet je hier zijn

Ik twijfelde nog of ik er bij moest zeggen dat we niet het type familie zijn die spijkerbroeken met witte t-shirts aan willen op foto’s 😜.
  zondag 20 februari 2022 @ 19:08:03 #294
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203758093
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 19:05 schreef MiNi1981 het volgende:

[..]
Ik twijfelde nog of ik er bij moest zeggen dat we niet het type familie zijn die spijkerbroeken met witte t-shirts aan willen op foto’s 😜.
Je mag ook gewone kleren aan.
pi_203758098
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2022 18:49 schreef SQ het volgende:

[..]
Oh kijk, perfect. Ja ik ken wel meer fotografen hier, maar zij is wel mijn lievelings. Omdat haar foto's heel kleurrijk en ongedwongen zijn.
Als je er nog een paar wil delen graag!
Deze ziet er wel al mooi uit. Heel ongedwongen daar hou ik van. Maar we moeten het met 4 kinderen en aanhang eens zijn.
Smaken variëren.

Maar gezien dat er al een heel jaar niemand suggesties doet ga ik vast mijn eigen mening er doorheen drukken. Want ik mag vast ook het contact leggen en alles gaan afstemmen.
pi_203758128
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2022 19:08 schreef amaranta het volgende:

[..]
Je mag ook gewone kleren aan.
Dan zal ik t nog even overwegen…. :P
pi_203758948
Ik zag laatst op Facebook foto’s voorbij komen gemaakt door https://www.bsfotografie.nl/ zagen er ook mooi uit moet ik zeggen (is niet Eindhoven zelf maar wel in de buurt)

Ik weet niet meer waar we zelf twee jaar geleden foto’s hebben laten maken. Waren wel erg mooi. Maar ik vond het best prijzig wat we nog bij moesten betalen voor wat extra foto’s (terwijl de fotoshoot met 1 foto die we cadeau gekregen hadden ook niet heel goedkoop was al). Maar wellicht dat dat overal wel is hoor..
maar die was trouwens ook weer net iets verder van Eindhoven af.
  zondag 20 februari 2022 @ 19:58:19 #298
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203759074
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 19:50 schreef hilliebillie het volgende:
Ik zag laatst op Facebook foto’s voorbij komen gemaakt door https://www.bsfotografie.nl/ zagen er ook mooi uit moet ik zeggen (is niet Eindhoven zelf maar wel in de buurt)

Ik weet niet meer waar we zelf twee jaar geleden foto’s hebben laten maken. Waren wel erg mooi. Maar ik vond het best prijzig wat we nog bij moesten betalen voor wat extra foto’s (terwijl de fotoshoot met 1 foto die we cadeau gekregen hadden ook niet heel goedkoop was al). Maar wellicht dat dat overal wel is hoor..
Zij komt uit mijn woonplaats. Hoor hier wel vaker over haar.
  zondag 20 februari 2022 @ 20:00:06 #299
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203759151
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 19:50 schreef hilliebillie het volgende:

Iets verder is op zich geen probleem.
Ik ga je link bekijken ook!

Overigens @SQ het schijnt dat jouw fotograaf link al eens eerder bij ons heeft gefotografeerd :D
pi_203759217
quote:
Neem ik ook mee in de opties!

Dankjulliewel!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')