Mijn god wat een onzinquote:Efteling is afgestapt van de termen 'gastvrouw' en 'gastheer'
De Efteling heeft afscheid genomen van de termen 'gastvrouw' en 'gastheer'. In het verleden werden personeelsleden van het attractiepark steeds aangeduid met één van beide woorden. Op advies van een extern bureau heeft de Efteling deze aanduidingen een tijdje geleden laten vallen.
Tegenwoordig wordt simpelweg gesproken over 'medewerker'. Volgens een voorlichter heeft de verandering niet te maken met het aanspreken van non-binaire personen, die in geen van beide categorieën vallen. Het hanteren van de term 'medewerker' zou simpelweg duidelijker zijn voor de buitenwereld.
In vacaturetitels gebruikt men de laatste tijd ook steeds vaker het woord 'collega'. Zo wordt er gezocht naar een 'collega bediening' en een 'collega theater en evenementen'. Daarmee wil de Efteling zichzelf presenteren als een goede werkgever, legt de woordvoerder uit. "We laten zien dat plezier voorop staat en we samen de klus willen klaren, waarvoor we dus collega's zoeken."
Misschien wat vriendjes die wat makkelijk geld willen verdienen? Het is gewoon handel in gebakken lucht natuurlijk.quote:Op donderdag 17 februari 2022 10:57 schreef leolinedance het volgende:
https://www.looopings.nl/(...)ouw-en-gastheer.html
[..]
Mijn god wat een onzinWaarom zou je een bureau inhuren om zo iets te onderzoeken?
Dit is idd de hamvraag. dat ze het doen is nog tot daar aan toe maar serieus een extern adviesbureau hier voor inschakelen?quote:Op donderdag 17 februari 2022 10:57 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Mijn god wat een onzinWaarom zou je een bureau inhuren om zo iets te onderzoeken?
Backoffice term.quote:Op donderdag 17 februari 2022 11:23 schreef ToT het volgende:
"Medewerker" komt veel onpersoonlijker, minder professioneel en minder gastvrij over.
Vermoedelijk omdat de Efteling zich als A-merk ziet en zich heel bewust ook wil profileren als een 'sjieker' pretpark dan Threeflags of Bobbejaanland... Zelfs duidelijk beter dan Phantasialand en Movieworld in duitsland...quote:Op donderdag 17 februari 2022 10:57 schreef leolinedance het volgende:
Waarom zou je een bureau inhuren om zo iets te onderzoeken?
quote:Op donderdag 17 februari 2022 11:02 schreef SuperNeger het volgende:
Welkom in de toekomst
[ afbeelding ]
Men zou eens wat minder moeten luisteren naar externe (linkse) bureau's, waarschijnlijk ook nog uit Amsterdam...quote:Op donderdag 17 februari 2022 10:57 schreef leolinedance het volgende:
Op advies van een extern bureau heeft de Efteling deze aanduidingen een tijdje geleden laten vallen.
Eh nee, als de wijze waarop een pretpark zijn personeeldleden noemt iets is om je druk over te maken dan moet het wel beter dan ooit gaan.quote:Op donderdag 17 februari 2022 11:48 schreef Confetti het volgende:
Laat Putin maar ons even een paar decennia terug bombarderen.
We zijn verdoemd hier.
Beste loonslaven....bij deze mogen jullie geen genderidentificatie meer gebruikenquote:Op donderdag 17 februari 2022 11:23 schreef ToT het volgende:
"Medewerker" komt veel onpersoonlijker, minder professioneel en minder gastvrij over.
Dat is weer triggerend voor de wezen ( kinderen zonder ouders )quote:Op donderdag 17 februari 2022 11:51 schreef Ali_boo het volgende:
Kan het alleen maar toejuichen. Gastwezen lijkt me meer gepast
Oh nee, wat een eikel ben ik ookquote:Op donderdag 17 februari 2022 11:53 schreef nixxx het volgende:
[..]
Dat is weer triggerend voor de wezen ( kinderen zonder ouders )
Dat alfabet.quote:Op donderdag 17 februari 2022 11:02 schreef SuperNeger het volgende:
Welkom in de toekomst
[ afbeelding ]
Wees gewaarschuwd!quote:Op donderdag 17 februari 2022 11:57 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Oh nee, wat een eikel ben ik ook
Misschien, maar krijgen ze het ook?quote:Op donderdag 17 februari 2022 12:14 schreef ootjekatootje het volgende:
Verdienen ze ook allemaal hetzelfde?
Maar je kunt dat wel mooi benoemen in een persbericht zodat het klakkeloos overgenomen wordt door media. Hoezee.quote:Volgens een voorlichter heeft de verandering niet te maken met het aanspreken van non-binaire personen, die in geen van beide categorieën vallen.
Waarom niet?quote:Op donderdag 17 februari 2022 10:57 schreef leolinedance het volgende:
Waarom zou je een bureau inhuren om zo iets te onderzoeken?
quote:
Over welke normale tijd hebben we het nu?quote:Op donderdag 17 februari 2022 12:56 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik heb het opgegeven met dit soort nonsens eigenlijk. De normale tijd gaat niet meer terugkomen.
Om te deugen.quote:Op donderdag 17 februari 2022 10:57 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Misschien een enkele extremistisch woke-figuur.quote:Op donderdag 17 februari 2022 13:04 schreef Karina het volgende:
Is er ook maar IEMAND die zich stoort aan het woord gastvrouw of gastheer? Overigens is medewerker ook een 'mannelijk' woord, medewerker/medewerkster.
Geen idee. Ze zullen vast wel een aan de prijs woke bureautje uit Amsterdam ( : r ) gevonden hebben. En eventuele kosten kloppen ze wel op de toegangsprijs.quote:Op donderdag 17 februari 2022 13:12 schreef Toine51 het volgende:
Wat zou dat inhuren van dat bureau überhaupt gekost hebben? En dat voor een onbenullig advies....
Nou ik kom ze ook NOOIT tegen, behalve op internetquote:Op donderdag 17 februari 2022 13:13 schreef Halcon het volgende:
[..]
Misschien een enkele extremistisch woke-figuur.
Maar daar zou je niet naar moeten luisteren.
Het nieuwe verdienmodel. Woke, cancelen, diversiteit en inclusief zijn...quote:Op donderdag 17 februari 2022 13:14 schreef Halcon het volgende:
[..]
Geen idee. Ze zullen vast wel een aan de prijs woke bureautje uit Amsterdam ( : r ) gevonden hebben. En eventuele kosten kloppen ze wel op de toegangsprijs.
10 jaar terug ofzo.quote:Op donderdag 17 februari 2022 13:03 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Over welke normale tijd hebben we het nu?
Straalt inderdaad niks feestelijks of vriendlijks uit. Maak er dan attractiepipo of ontvangstpipo van.quote:Op donderdag 17 februari 2022 11:23 schreef ToT het volgende:
En lopen er wel voldoende gastvrouwen medewerkstersquote:Op donderdag 17 februari 2022 12:51 schreef SpaceOddity het volgende:
De hamvraag zelf is natuurlijk; is er wel genoeg diversiteit onder de medewerkers?
Worden alle etniciteiten bij de efteling wel vertegenwoordigd?
Is het voedsel bijvoorbeeld wel halal, of wil de efteling geen warm welkom zijn voor mensen met een islamitische achtergrond?
Poh nou en of. Genoeg snowflakes die van 'ik denk niet dat ik naar de Efteling ga' nu verschuiven naar 'OMG IK GA ECHT NIET NAAR DIE KUT WOKE EFTELINGGG!!!1'quote:
Nou, jeetje. Kan ik tenminste doorlopen bij de python.quote:Op donderdag 17 februari 2022 14:13 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Poh nou en of. Genoeg snowflakes die van 'ik denk niet dat ik naar de Efteling ga' nu verschuiven naar 'OMG IK GA ECHT NIET NAAR DIE KUT WOKE EFTELINGGG!!!1'
Dat gaan ze echt wel merken.
Waarom is hij een expert?quote:Op donderdag 17 februari 2022 11:41 schreef Lenny_Leonard het volgende:
@:kingroland graag jouw mening, als expert.
Ik denk het wel. Er zijn ook mensen die zich aangevallen voelen als de woorden niet meer gebruikt wordt, dan zal het andersom ook wel zo zijn.quote:Op donderdag 17 februari 2022 13:04 schreef Karina het volgende:
Is er ook maar IEMAND die zich stoort aan het woord gastvrouw of gastheer?
Tuurlijk, maar dan gaat het om 10 mensen die janken om het niet gendernautraal zijn en 17.5 miljoen die het allemaal onzin vindtquote:Op donderdag 17 februari 2022 15:06 schreef Arth_NL het volgende:
[..]
Ik denk het wel. Er zijn ook mensen die zich aangevallen voelen als de woorden niet meer gebruikt wordt, dan zal het andersom ook wel zo zijn.
Alleen maakt die laatste groep niet zoveel kabaal.quote:Op donderdag 17 februari 2022 15:06 schreef Arth_NL het volgende:
[..]
Ik denk het wel. Er zijn ook mensen die zich aangevallen voelen als de woorden niet meer gebruikt wordt, dan zal het andersom ook wel zo zijn.
Die 17,5 miljoen mensen kan het geen bal schelen hoe de Efteling zijn personeel noemt.quote:Op donderdag 17 februari 2022 15:08 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar dan gaat het om 10 mensen die janken om het niet gendernautraal zijn en 17.5 miljoen die het allemaal onzin vindt.
Al zouden ze dat wel doen, is dat vanwege dat een absolute minderheid iets aan de overgrote meerderheid weer eens iets door de strot geduwd moet worden, namelijk iets wat blijkbaar niet eens keus mag zijn, nee we verwijderen gewoon normale woorden die verwijzen naar de enige 2 daadwerkelijke geslachten op aarde, namelijk man en vrouw.quote:Op donderdag 17 februari 2022 15:13 schreef Halcon het volgende:
[..]
Alleen maakt die laatste groep niet zoveel kabaal.
Ach, dat is natuurlijk deels ook wel weer zo. Maar over het algemeen hebben mensen niet zo veel met dit gedoe allemaal. Het is ook gewoon weer lekker de VS nadoen voornamelijk.quote:Op donderdag 17 februari 2022 15:15 schreef Arth_NL het volgende:
[..]
Die 17,5 miljoen mensen kan het geen bal schelen hoe de Efteling zijn personeel noemt.
90% van de users die nu hierover moppert is het morgen ook alweer vergeten, gok ik.![]()
Dan blijven er nog 10 mensen over die zich er wel druk over blijven maken en de Efteling voor eeuwig zullen boycotten. Maar dat zullen niet de mensen zijn waar de Efteling normaal veel geld aan verdient, dus ik snap de keuze wel.
Als ik een bedrijf zou hebben dan zou ik ook rare woke fratsen uithalen, haalt vaak het nieuwsquote:Op donderdag 17 februari 2022 18:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Hulde aan de Efteling weer.Elke maand op FOK! praten mensen er weer over. Een geslaagde campagne zou ik zeggen!
aan de OP: hoeveel krijg je nou betaald tho?
Gegarandeerd een post op FOK! idd.quote:Op donderdag 17 februari 2022 18:19 schreef KroketBroodje het volgende:
[..]
Als ik een bedrijf zou hebben dan zou ik ook rare woke fratsen uithalen, haalt vaak het nieuws
Niet echt, 95% komt uit Noord-Brabant.quote:Op donderdag 17 februari 2022 12:51 schreef SpaceOddity het volgende:
De hamvraag zelf is natuurlijk; is er wel genoeg diversiteit onder de medewerkers?
Man, waar maak je je druk om.quote:Op donderdag 17 februari 2022 13:18 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Het nieuwe verdienmodel. Woke, cancelen, diversiteit en inclusief zijn...
Man man, wat een godvergeten trieste samenleving is dit geworden.
Het enige voordeel is dat de opgroeiende jeugd dit "normaal" vinden en zich niet druk hoeven te maken..
Moet je idd niet doen maar het wordt je overal door de strot geduwd.quote:
"Inject aids"quote:Op donderdag 17 februari 2022 11:02 schreef SuperNeger het volgende:
Welkom in de toekomst
[ afbeelding ]
Waarschijnlijk weer allemaal een of ander gaar supercomplot waar bepaalde lieden hun hele persoonlijkheid om laten draaien.quote:Op donderdag 17 februari 2022 19:23 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
"Inject aids"
Soviet logo?
Wat heeft dat met "woke" te maken? Volgens mij haalt de maker van dat plaatje allerlei niet-gerelateerde zaken door elkaar.
ik zou de andere kant op gaanquote:Op donderdag 17 februari 2022 18:19 schreef KroketBroodje het volgende:
[..]
Als ik een bedrijf zou hebben dan zou ik ook rare woke fratsen uithalen, haalt vaak het nieuws
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |