abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203686516
.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_203686522
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2022 09:07 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik denk dat wij er in Limburg geen woord voor hadden omdat alles altijd al op was voor het die staat kon bereiken.

Pratsj, daar is imo geen goed Nederlands woord voor. "ik stond in de pratsj", dat voelt gewoon anders dan "ik stond in de modder". Pratsj is ook wel iets breder dan modder, dat gaat meer over de ranzige consistentie dan over de substantie waaruit de praten is samengesteld.
Matsch in het Duits denk ik. Vies zacht fruit is ook matschig.
pi_203686546
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 09:55 schreef Phaidra het volgende:
Het mooiste Limburgse woord vond ik toch wel quatsj (geen idee hoe je het hoort te schrijven hoor :D). Dat zei mijn oma altijd bij alles wat ze onzin vond (als uitroep "Ach, quatsj!"). En Ochtulieber als tegenhanger van zoiets als Mijn hemel (denk er rollende ogen bij). Die uitspraken kwamen altijd uit de grond van haar hart O+ :+.
Dat klinkt heel Duits ook, Quatsch en Och, du Lieber. Ik zeg ook in het Nederlands regelmatig quatsch, het een mooi woord O+
pi_203686893
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 10:06 schreef watmoetikkiezen het volgende:

[..]
is dat limburgs? goh, gebruiken wij ook..
In Noord-Holland (omg. Amsterdam) werd ik altijd raar aangekeken in ieder geval :+.

@Clubsoda, klopt, er zijn behoorlijk wat invloeden vanuit de Duitse taal :Y. Het enige vak ook waar mijn moeder me op de middelbare school mee kon helpen :D.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 16 februari 2022 @ 11:04:52 #5
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_203687182
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2022 09:13 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Extra :Y
Gehad herken ik niet uit Limburg hoor, dat heeft mij echt tijden verbaasd nadat ik verhuisde.
Net als het weglaten van dat woord uit zinnen waar het duidelijk wel thuishoort, maar ik kan nu natuurlijk geen voorbeeld bedenken }:|
Bedoel je misschien 'Ik heb mijn portemonnee niet bij.' ?

Dat vind ik altijd zo raar. 'bij ME' bedoel je!
in de haak.
pi_203687372
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 11:04 schreef trui het volgende:

[..]

Dat is juist heel Brabants en geen Hollands.
  woensdag 16 februari 2022 @ 12:08:04 #7
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_203687801
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 11:22 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
ja dat bedoelde ik ook! maar ik zie nu dat Vanyel het niet over Brabants had, sorry.
(dat krijg je ervan als je even snel-snel denkt bij te lezen..)

[ Bericht 5% gewijzigd door trui op 16-02-2022 12:23:21 ]
in de haak.
pi_203688049
Ik ben hartstikke Dellufs 🤣
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_203688059
Ik had op de middelbare school een vriendinnetje die haar "portemonnee niet bij" had. Ik wachtte alsmaar tot ze de zin zou afmaken :+ .
Een studiegenootje wilde langs me zitten in de bus... :?
En toen we tussen Arnhem en Nijmegen woonden gingen de kinderen daar zich "verstoppelen" ipv verstoppen.

Pfff moest een electriciën bellen, die lui hebben het stervensdruk blijkbaar, maar er komt er 1 vanmiddag, jongste heeft disco op haar kamer :X . Zal wel ergens een draadje los zitten, maar ik ga daar zelf niet aan klooien en mijn man vertrouw ik daar ook niet zo mee.
De mensen die dit huis gebouwd hebben, hebben veel zelf gedaan, in de badkamer zat ook het een en ander niet zoals het had gemoeten, dus ik weet niet wat hier nu weer achter weg gaat komen... :{
Fake it till you make it...
pi_203688338
Mijn oma zei altijd “wan getrubbel” Zeg ik nu ook vaak, omdat het zo leuk zegt. Te herleiden naar het Engelse trouble (wat een gedoe)
  Manager PR/Moderator woensdag 16 februari 2022 @ 12:55:42 #11
269689 crew  Viv
pi_203688451
Ik gebruikte al langer het Duitse woord "schmutzig" voor vies, en nu woon ik in Zweden en hier zeggen ze "smutsig"! :D *O*
pi_203688807
Dat zinnen niet helemaal afmaken herken ik wel van de dochter van mijn vriend die uit Brabant komt.
En ik moest wennen aan 'jot'. Wat blijkbaar ja betekent.
Ik kom uit Drenthe (Assen) , praat niet heel plat ofzo, maar blijkbaar spreek ik sommige woorden wel wat plat uit.
Zoals even kiek'n ipv kijken. En inderdaad bepaalde uitdrukkingen of zinnen gaan bij ons wel eens anders. Maar wel snappen elkaar wel.
Mijn vriend heeft zowat in elke provincie gewoond, hij verstaat dan ook veel dialecten wel.
pi_203688957
Oh electra beginnen wij zelf ook niet aan Nijna. Na een brand en daarna in een ander huis een fikse kortsluiting vanwege slecht aangelegde kabels, no way dat ik daar zelf aan begin.
Fijn dat ze vanmiddag komen!

Onze buren zijn de voortuin aan het doen. Dus nu gaat de buurman er ook meteen een boomwortel uithalen in onze voortuin. Toch wel handig hoor, 2 vrouwen zijn. >:)
pi_203690345
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 13:27 schreef exode het volgende:
Oh electra beginnen wij zelf ook niet aan Nijna. Na een brand en daarna in een ander huis een fikse kortsluiting vanwege slecht aangelegde kabels, no way dat ik daar zelf aan begin.
Fijn dat ze vanmiddag komen!

Onze buren zijn de voortuin aan het doen. Dus nu gaat de buurman er ook meteen een boomwortel uithalen in onze voortuin. Toch wel handig hoor, 2 vrouwen zijn. >:)
Met de stobbenfrees? :P oO<
pi_203690368
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2022 14:49 schreef Butterflower het volgende:

[..]
Hier moest ik te hard om lachen.

Nee, onze buurman is het type 'ik ben een beer van een vent en doe alles zelf en met blote handen'. Ik ga er denk ik naast zitten op het bankje want dat gaat echt niet goedkomen.
pi_203690494
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 11:04 schreef trui het volgende:

[..]

JA!
Dat reegt me zo op
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_203690502
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 11:22 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ik hoorde het voor het eerst van een rasHaarlemse.
Maar ik mis nog het gehad of heb of dingest weglaten waar ze ook zo goed mee was.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  woensdag 16 februari 2022 @ 15:07:31 #18
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203690614
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2022 14:49 schreef Butterflower het volgende:

[..]
:D _O-
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_203690652
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2022 15:00 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik hoorde het voor het eerst van een rasHaarlemse.
Maar ik mis nog het gehad of heb of dingest weglaten waar ze ook zo goed mee was.
Ugh, iedereen weet toch dat het een wederkerend werkwoord is.

Waar ik ook slecht tegen kan is het "haten op" dat volgens mij is geïntroduceerd door jongeren. Maar hier lijkt sprake van een lichte betekenisverandering, wat ik dan weer aardig vind:

Haten - een 10e-eeuws Germaans woord dat verwant is met hassen in het Duits en to hate in het Engels - is sinds mensenheugenis een overgankelijk werkwoord: je haat iets of je haat iemand. (...) De laatste tijd wordt haten echter ook onovergankelijk gebruikt in combinatie met 'op': mensen haten op iets of iemand. (...) Ook haat, dat tot enkele jaren geleden vrijwel altijd met jegens en tegen ('haat tegen een bevolkingsgroep') óf voor ('haat voor iemand voelen') werd gecombineerd, komt de laatste tijd geregeld met 'op' voor en is dan een verhardende term voor kritiek: 'Ik trek me er niets van aan als mensen haat op mij hebben'. (bron)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_203690696
Mijn vader noemde mij altijd kulleke, dat is ook aardig Brabants. Ik noem B vaak jochie dus ik ben wel geintegreerd in de omgeving Utrecht denk ik.
  Moderator woensdag 16 februari 2022 @ 15:21:38 #21
382129 crew  Donna
pi_203690792
Nou ik ben ook positief. Werd ook tijd. :X
  woensdag 16 februari 2022 @ 15:26:28 #22
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_203690859
Ik Drenthe zeggen ze 'waar heb je dat weg dan?' als ze willen weten waar je iets gekocht hebt.

En mijn moeder moest heel hard lachen toen ik nadat we daar een week woonde tegen haar zei: 'Most neit so soez'n'. Oftewel: je moet niet zo zeuren!
Ik had een vriendinnetje gemaakt die echt in achtergebleven gebied woonde en die leerde me dat soort dingen. :D

En is er al gejuicht/d/dt voor de versoepelingen? *O* Ik word echt zo blij van het idee! We gaan wel zien hoe lang het gaat duren, maar voor nu even geen gedoe meer, niet meer nadenken, families die moeten gaan kiezen wie er wel of niet mag komen etc. etc. *O*

[ Bericht 17% gewijzigd door BE op 16-02-2022 15:57:38 ]
pi_203691175
Nog niet voor gejuichd @BE . Wel blij mee. Maar ook blij dat ik in de dierentuin mijn coronabewijs mocht laten zien, want dat was toch wel waar ik de booster voor had gehaald. :D

Poffertje was 5:40 wakker maar ik had wel met haar mee gedut. Helaas werd ik met een licht paniekgevoel wakker, denk dat ik diep sliep.

En de oudste is ook niet te genieten. Hij had op school weer een kindje gebeten. }:|
Bij zijn invaljuf ging het stukken beter maar nu is zijn vaste juf er weer. Hij is ook net niet helemaal fit, beetje buikpijn en poept net wat vaker. Misschien dat het daarna wel weer beter gaat.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_203691376
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2022 15:26 schreef BE het volgende:
Ik Drenthe zeggen ze 'waar heb je dat weg dan?' als ze willen weten waar je iets gekocht hebt.

En mijn moeder moest heel hard lachen toen ik nadat we daar een week woonde tegen haar zei: 'Most neit so soez'n'. Oftewel: je moet niet zo zeuren!
Ik had een vriendinnetje gemaakt die echt in achtergebleven gebied woonde en die leerde me dat soort dingen. :D

En is er al gejuicht/d/dt voor de versoepelingen? *O* Ik word echt zo blij van het idee! We gaan wel zien hoe lang het gaat duren, maar voor nu even geen gedoe meer, niet meer nadenken, families die moeten gaan kiezen wie er wel of niet mag komen etc. etc. *O*
In het noorden wordt vandaan inderdaad vervangen door weg. Grappig genoeg postte @Nijna een paar posts omhoog hier ook een voorbeeld van.

Nait soezen laiverd/mien jong/mien wicht ontglipt mij ook wel eens :D
  woensdag 16 februari 2022 @ 16:14:29 #25
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_203691416
:@ Overheen gelezen.
pi_203691422
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 14:51 schreef exode het volgende:

[..]
Hier moest ik te hard om lachen.

Nee, onze buurman is het type 'ik ben een beer van een vent en doe alles zelf en met blote handen'. Ik ga er denk ik naast zitten op het bankje want dat gaat echt niet goedkomen.
Ik heb nog een paar buxusjes staan, mocht hij zich uit willen leven, ik krijg ze niet uit de grond, want ze staan helemaal ingegroeid met grind ertussen ofzo. Geprobeerd om ze er met een spade uit te steken, maar dat wilde ook niet. De buurman kreeg het ook niet voor elkaar, dus nu hebben we ze kort geknipt :') .
Buurman gaat verhuizen, dus hij wil dat ding er vast uit (tussen ons in staan ze) voor hij zijn huis in de verkoop gaat zetten.

quote:

Weet je wat zo ook in Drenthe zeggen: Dat BEN ik nodig.
Toen de kinderen nog op de basisschool zaten had mijn jongste een rasechte Drentse als juf en die zei dat ook echt in de klas, wat ben je nodig? En dat schreef ze ook in berichten via het ouderportaal: Ik ben nog ouders nodig voor dit of dat...

Daar kan ik slecht aan wennen ;).

Electriciën is geweest en kon niks vinden, ligt misschien toch aan de soort lampjes. Natuurlijk deden ze het niet op het moment dat ze er waren. Nog een tip gehad voor een volgende keer om te kijken of het aan de soort lamp ligt. Als anders lamp ook knippert dan moest ik nog maar een keer bellen.
  woensdag 16 februari 2022 @ 16:20:26 #27
319308 Tink89
To live is to dance
pi_203691478
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 12:31 schreef Nijna het volgende:
Ik had op de middelbare school een vriendinnetje die haar "portemonnee niet bij" had. Ik wachtte alsmaar tot ze de zin zou afmaken :+ .
Een studiegenootje wilde langs me zitten in de bus... :?
En toen we tussen Arnhem en Nijmegen woonden gingen de kinderen daar zich "verstoppelen" ipv verstoppen.

Pfff moest een electriciën bellen, die lui hebben het stervensdruk blijkbaar, maar er komt er 1 vanmiddag, jongste heeft disco op haar kamer :X . Zal wel ergens een draadje los zitten, maar ik ga daar zelf niet aan klooien en mijn man vertrouw ik daar ook niet zo mee.
De mensen die dit huis gebouwd hebben, hebben veel zelf gedaan, in de badkamer zat ook het een en ander niet zoals het had gemoeten, dus ik weet niet wat hier nu weer achter weg gaat komen... :{
Over dialect gesproken: wat hier achter weg gaat komen _O_ _O- O+
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 16 februari 2022 @ 16:23:35 #28
319308 Tink89
To live is to dance
pi_203691504
quote:

Ik heb nog niet gejuicht, want de oudste heeft corona en dus zitten wij voorlopig alsnog grotendeels thuis. Ik mag wel naar buiten, maar man niet, want die is snotterig. En de baby ook niet natuurlijk. Dus werk ik thuis met drie lieve zeurpieten om me heen...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_203691564
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2022 16:14 schreef BE het volgende:
:@ Overheen gelezen.
Ze gebruikte het gewoon in een verhaal, niet als voorbeeld. Het viel me bij het lezen op, en toevallig noemde jij het erna als voorbeeld :)
pi_203691590
Ik juich ook nog niet. Mijn lief is knorrig want die wil lekker thuis blijven werken, in de trein moet ik nog mondkapjes dragen, op mijn werk vast ook want we doen andere regels, ik ben een cultuurbarbaar en ik heb niet de illusie dat ik nu meer of minder gevaarlijk ben voor anderen dan een week geleden. Maar ik was al dik tevreden over het leven het afgelopen jaar dus ik was ook niet niet aan het juichen ;) Ik wil wel by proxy juichen voor de mensen die heel veel opluchting voelen nu *O*
pi_203691592
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 15:12 schreef exode het volgende:
Mijn vader noemde mij altijd kulleke, dat is ook aardig Brabants. Ik noem B vaak jochie dus ik ben wel geintegreerd in de omgeving Utrecht denk ik.
Een kulleke is een kuiltje voor het knikkeren. Die maak je met de hak van je voet in het zand.
pi_203691625
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 16:20 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Over dialect gesproken: wat hier achter weg gaat komen _O_ _O- O+
Maar waar komt dat vandaan dan? Want ik woon nu dan wel in Drenthe, ik ben opgegroeid in de omgeving van Zwolle ;)
pi_203691654
Vaak is dat dan Saksisch, dan loopt het van het oosten van Gelderland, via Overijssel en Drenthe tot aan Groningen.
pi_203691663
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 16:38 schreef Clubsoda het volgende:
Vaak is dat dan Saksisch, dan loopt het van het oosten van Gelderland, via Overijssel en Drenthe tot aan Groningen.
Ok, geen idee dan. Mijn ouders komen uit Leiden en Alphen.
Ik was altijd in de veronderstelling dat ik redelijk abn spreek :P.
pi_203691721
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 16:39 schreef Nijna het volgende:

[..]
Ok, geen idee dan. Mijn ouders komen uit Leiden en Alphen.
Ik was altijd in de veronderstelling dat ik redelijk abn spreek :P.
Herkenbaar wel hoor, ik spreek ook niet herleidbaar Gronings, maar soms sluipen er toch dingen in. Zo schijn je te horen zeggen dat je 'een 7 had voor een proefwerk Engels', maar voor mij is dat 'op'. Ik heb ook jaren 'uitharen' gezegd in plaats van verharen (is logischer ook, want wat je merkt is dat een dier zijn haren eruit werkt, niet per se dat ze ook vervangen worden ;) )
pi_203691811
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 12:31 schreef Nijna het volgende:
Ik had op de middelbare school een vriendinnetje die haar "portemonnee niet bij" had. Ik wachtte alsmaar tot ze de zin zou afmaken .
Een studiegenootje wilde langs me zitten in de bus...
Ik ben heel benieuwd waar jij toen gewoon hebt. Ik kom ook uit die regio.

En verstoppelen inderdaad :D Ik denk dat wij hier ook veel woorden uit het Brabantse hebben overgenomen.
Langs iemand zitten, aanrijden, raam/deur los.... allemaal heel herkenbaar.
pi_203691967
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2022 16:10 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
In het noorden wordt vandaan inderdaad vervangen door weg. Grappig genoeg postte @:Nijna een paar posts omhoog hier ook een voorbeeld van.

Nait soezen laiverd/mien jong/mien wicht ontglipt mij ook wel eens :D
Ik wist vroeger niet eens dat de vraag "Waar kom jij weg?" niet fatsoenlijk Nederlands was. :@
Ondanks dat ik het nog wel zo netjes articuleerde, toen ik als Twents guppy in Eindhoven ging studeren, kreeg ik als antwoord toch heel vaak "Nou, jíj vast van boven de rivieren!" _O-
  woensdag 16 februari 2022 @ 17:12:22 #38
149959 SQ
snelle trees
pi_203691988
"Ik heb geen belang" dan wist ik als callcentermedewerker ook altijd genoeg :')
disclaimer
  woensdag 16 februari 2022 @ 17:13:04 #39
149959 SQ
snelle trees
pi_203691996
Kostte me soms veel moeite om er geen "STELLING!!" achteraan te schreeuwen.
disclaimer
pi_203692030
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2022 16:32 schreef amaranta het volgende:

[..]
Een kulleke is een kuiltje voor het knikkeren. Die maak je met de hak van je voet in het zand.
Noem jij mij nou een kuiltje?!
pi_203692035
Mijn schoonmoeder doet mijn zoon een schone luier voor, kennen jullie die?
pi_203692093
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 17:17 schreef exode het volgende:

[..]
Noem jij mij nou een kuiltje?!
Ja.
pi_203692130
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2022 17:23 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ja.
Het is dat je zo ver weg woont.

Ik bedenk me dat 2 vrienden die in Breda wonen mij ook altijd Kul noemen. Herkennen Brabanders het niet?
Oh men, krijg gewoon zin in Carnaval nu.

Das Britney
Das Brit wel!

Hopelijk volgend jaar weer hossen en zuipen. (nee ik ga dit jaar dus niet, ik krijg dan vast een gevaarlijke variant die daar als een dolle rondgaat, zo ben ik)
pi_203692193
En
Heel belangrijk
Het ziekenhuis belde
De samenvatting: het is goed, het kost alleen wat tijd.

Geen idee waarom ik het zin voor zin tik. Langere uitleg in de spoiler.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_203692417
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 17:27 schreef exode het volgende:

[..]
Het is dat je zo ver weg woont.

Ik bedenk me dat 2 vrienden die in Breda wonen mij ook altijd Kul noemen. Herkennen Brabanders het niet?
Oh men, krijg gewoon zin in Carnaval nu.

Das Britney
Das Brit wel!

Hopelijk volgend jaar weer hossen en zuipen. (nee ik ga dit jaar dus niet, ik krijg dan vast een gevaarlijke variant die daar als een dolle rondgaat, zo ben ik)
Is da nou zo’n Australisch kapsel wat jij hebt?
-Nee hoezo?
Nou, het Sid-ney
pi_203692422
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 17:18 schreef eponine het volgende:
Nee, maar eerlijkheidshalve ken ik jou ook niet. Post je hier wel vaker?
pi_203692554
Ook mooi was toen ik ooit eens op de Kamasutrabeurs werkte (achter de bar ja }:| ). En toen twee Brabantse dames van middelbare leeftijd een 'limonade' kwamen bestellen. En heel kribbig werden omdat ik zei dat we dat niet serveerden (het was immers niet bepaald een kinderfeestje...) :')
LI-MO-NA-DE. :(
Dat ver-ko-pen-we-niet. :N
Jawel, daar, dat gele! :(
... :o .... Fanta dus. 8)7
pi_203692597
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 18:06 schreef Clubsoda het volgende:
Ook mooi was toen ik ooit eens op de Kamasutrabeurs werkte (achter de bar ja }:| ). En toen twee Brabantse dames van middelbare leeftijd een 'limonade' kwamen bestellen. En heel kribbig werden omdat ik zei dat we dat niet serveerden (het was immers niet bepaald een kinderfeestje...) :')
Dat zeggen ze in België, maar niet in Brabant toch?
pi_203692629
Ah, kan heel goed zijn hoor. Het was in Eindhoven dus ik had de dames als inheems geclassificeerd :P maar had ook prima gekund dat ze uit België overgekomen waren.
pi_203692646
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2022 17:56 schreef amaranta het volgende:

[..]
Nee, maar eerlijkheidshalve ken ik jou ook niet. Post je hier wel vaker?
Dat kan. Ben nog niet heel lang (erg) actief en heb idd nog niet eerder in de SC gepost. Dacht dat dat wel kon eigenlijk. Heb wel in o.a. het zwangertopic en babytopic gepost en een vraag gesteld laatst in het peutertopic… moet ik me ergens formeel voorstellen?

[ Bericht 8% gewijzigd door eponine op 16-02-2022 18:32:23 ]
  woensdag 16 februari 2022 @ 18:19:27 #51
149959 SQ
snelle trees
pi_203692661
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 18:06 schreef Clubsoda het volgende:
Feitelijk niet onjuist! Fanta is een merknaam limonade :P
disclaimer
pi_203692739
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2022 18:19 schreef SQ het volgende:

[..]
Feitelijk niet onjuist! Fanta is een merknaam limonade :P
Ha, nou, boven de rivieren is limonade siroop waar je zelf water bij doet. Limonade als synoniem voor frisdrank gebruiken is iets zuidelijks.
  woensdag 16 februari 2022 @ 18:33:15 #53
149959 SQ
snelle trees
pi_203692799
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 18:27 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ha, nou, boven de rivieren is limonade siroop waar je zelf water bij doet. Limonade als synoniem voor frisdrank gebruiken is iets zuidelijks.
Nee dat is ranja. Dat ze boven de rivieren dat gelijk trekken aan limonade (lemonade) ligt dit keer echt aan jullie, niet aan de zuiderlingen. ;)
disclaimer
pi_203692815
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2022 18:33 schreef SQ het volgende:

[..]
Nee dat is ranja. Dat ze boven de rivieren dat gelijk trekken aan limonade (lemonade) ligt dit keer echt aan jullie, niet aan de zuiderlingen. ;)
Het ging me er ook niet om of het klopt of niet, maar dat het voor mij als Groningse volkomen onbegrijpelijk was waarom een volwassen vrouw op een erotische beurs ranja zou willen drinken :+
  woensdag 16 februari 2022 @ 18:42:59 #55
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203692916
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 16:38 schreef Clubsoda het volgende:
West-Gelderland is ook nog Saksisch dialect.
Mijn vader kon als knul uit de regio Barneveld prima uit de voeten in Drenthe, waar mijn moeder vandaan kwam.

Ze hebben ons echter ABN opgevoed, onder het mom van "dialect leren ze op straat wel".
Wat tot gevolg had dat ik idd op straat een Gooische airrrr opgepikt heb, maar ook makkelijk mee ga doen als ik een tijdje elders ben, niet spreken, meer de klank.
Mijn zusje woont in Den Haag en werkt veel met mensen uit de regio Amsterdam en ze heeft ook zo'n Amsterdamse L :D

Daar waar ik mijn Gooische airrrrr over het algemeen een beetje probeer te dimmen, is er 3 bier laterrrr geen houden meer aan.
Maar goed, we gaan allemaal plat praten in ons eigen dialect als er maar genoeg bier in zit :')
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 16 februari 2022 @ 18:43:04 #56
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_203692917
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 17:18 schreef eponine het volgende:
Mijn lieftallige doet een ring aan… ;( :X
pi_203692942
quote:
9s.gif Op woensdag 16 februari 2022 18:43 schreef BE het volgende:

[..]
:D grote ring dan
pi_203692958
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2022 18:42 schreef Leandra het volgende:

[..]
Mijn vader kon als knul uit de regio Barneveld prima uit de voeten in Drenthe, waar mijn moeder vandaan kwam.

Ze hebben ons echter ABN opgevoed, onder het mom van "dialect leren ze op straat wel".
Wat tot gevolg had dat ik idd op straat een Gooische airrrr opgepikt heb, maar ook makkelijk mee ga doen als ik een tijdje elders ben, niet spreken, meer de klank.
Mijn zusje woont in Den Haag en werkt veel met mensen uit de regio Amsterdam en ze heeft ook zo'n Amsterdamse L :D

Daar waar ik mijn Gooische airrrrr over het algemeen een beetje probeer te dimmen, is er 3 bier laterrrr geen houden meer aan.
Maar goed, we gaan allemaal plat praten in ons eigen dialect als er maar genoeg bier in zit :')
Dat accenten overnemen heb ik ook :Y Ik moet me op mijn werk regelmatig goed concentreren om niet heel Mokums te klinken :')
pi_203692978
quote:

[..]
Ohhh ja dat vind ik zo gek, als mensen zeggen dat ze sieraden aan doen. Oorbellen doe je in, kettingen, armbanden en ringen doe je om. Kleding en schoenen doe je aan.

Hoi @eponine O+
  woensdag 16 februari 2022 @ 18:47:47 #60
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203692991
quote:

[..]
Beetje fris lijkt me :X
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 16 februari 2022 @ 18:50:06 #61
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_203693026
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 18:47 schreef Leandra het volgende:

[..]
Beetje fris lijkt me :X
🤣😅🙄
pi_203693031
quote:

[..]
Hij was toch niet in het nieuws gisteren hè? :D

https://www.ad.nl/almelo/(...)euzedapper~a07fd1c5/
  woensdag 16 februari 2022 @ 18:51:47 #63
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_203693048
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2022 18:50 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]
Hij was toch niet in het nieuws gisteren hè? :D

https://www.ad.nl/almelo/(...)euzedapper~a07fd1c5/
:D _O-
pi_203693166
@exode wat fijn dat er niks geks is gevonden. Al is PDS opzich ook wel een puzzel, er zijn ergere dingen in darmen te vinden..

Hier is limonade (kortweg limo) van die aanmaaklimonade. Ranja is toch een merknaam?
En Fanta is toch een merknaam van een soort sinas?
#noorderling
pi_203693216
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2022 18:17 schreef eponine het volgende:

[..]
Dat kan. Ben nog niet heel lang (erg) actief en heb idd nog niet eerder in de SC gepost. Dacht dat dat wel kon eigenlijk. Heb wel in o.a. het zwangertopic en babytopic gepost en een vraag gesteld laatst in het peutertopic… moet ik me ergens formeel voorstellen?
Nee hoor. Wees welkom.
Ik zie je gewoon voor het eerst.
Hoi ik ben amaranta en ik ben lomp en bot.
pi_203693294
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 18:58 schreef Deepfreeze het volgende:
@:exode wat fijn dat er niks geks is gevonden. Al is PDS opzich ook wel een puzzel, er zijn ergere dingen in darmen te vinden..

Hier is limonade (kortweg limo) van die aanmaaklimonade. Ranja is toch een merknaam?
#noorderling
Sinas, cola, 7up, cassis. De ene keer merknaam, de andere keer de verzamelnaam.
Hier team ranja ipv limo(nade). Net als Maxi-Cosi en Luxaflex :+
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_203693334
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2022 19:02 schreef amaranta het volgende:

[..]
Nee hoor. Wees welkom.
Ik zie je gewoon voor het eerst.
Hoi ik ben amaranta en ik ben lomp en bot.
Hoi amaranta, ik ben eponine O+
pi_203693374
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 18:27 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Dus die k kinderen die hier om limo vragen bedoelen gewoon ranja en willen niet als 7 jarigen al cola of sinas drinken als ze komen spelen?
pi_203693380
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2022 18:42 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wat is de Amsterdamse L? Amsterdammer hier maar nog nooit van gehoord :D

Mijn moeder had een tyfushekel aan een Amsterdams accent. Ben dus opgevoed met abn.
Belde mijn oma een keer, kreeg het antwoordapparaat. Luisterde mijn moeder dat ding af, vroeg ze mij: wie is die platpratende vrouw?! Ik: das jouw moeder, mam :D

Mijn dochter ging studeren in een andere stad. Ze praat echt abn maar toch werd haar gevraagd of ze uit Amsterdam kwam. Hoezo? Bepaalde woorden die blijkbaar echt Amsterdams zijn.
Zelf praat ik abn, behalve als ik met een Amsterdammer praat. Dan praat ik plat :@
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_203693399
quote:
12s.gif Op woensdag 16 februari 2022 19:11 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Dus die k kinderen die hier om limo vragen bedoelen gewoon ranja en willen niet als 7 jarigen al cola of sinas drinken als ze komen spelen?
Natuurlijk :D
pi_203693414
quote:

[..]
De mijne ook :'(
En een sjaal :'(
Dan bûk (beuk? Hoe schrijf je dat) ik van binnen.
pi_203693419
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 18:58 schreef Deepfreeze het volgende:
@:exode wat fijn dat er niks geks is gevonden. Al is PDS opzich ook wel een puzzel, er zijn ergere dingen in darmen te vinden..

#noorderling
Dacht ook dat limonade gewoon siroop is. Merk boeit niet, als het maar wordt aangelengd met water :Y
If they say
pi_203693460
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 19:13 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Natuurlijk :D
:{w
Dat ze maar eerst de taal leren voor ze hier op bezoek komen dan :{w
pi_203693471
Prikspul noemen we hier gewoon ''fris''. Aanmaaksiroop dus ranja.
pi_203693477
Op het kdv noemden ze ranja sap.
Als ik iets achterlijk vind... |:(
  woensdag 16 februari 2022 @ 19:21:22 #76
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203693501
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2022 19:19 schreef Vanyel het volgende:
Ja, dat is bizar.
Alleen als iets puur sap is is het sap.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_203693534
Mijn vader riep vroeger als ie zich pijn deed altijd Godverviefcentolieneutjeshoale of Godverdedeurligge.
Toch leuker dan sjips ipv shit.

Ik hou ook wel van do (du/dich) kins mich de poekel op en aaf roetsje
pi_203693586
@exode, fijn dat jullie nu zo'n beetje weten wat verloofde heeft/had. Pds is wel kut.

Oh boy, gaat hier tekeer met die windstoten. Touw waarmee ik eerder de schutting had vastgezet is foetsie. Nu maar zo'n nylon touwtje gebruikt maar vrees met grote vrees... :N
If they say
pi_203693631
quote:
12s.gif Op woensdag 16 februari 2022 19:18 schreef Vanyel het volgende:

[..]
:{w
Dat ze maar eerst de taal leren voor ze hier op bezoek komen dan :{w
Zal ik morgen even aanbellen en een glaasje limonade vragen? O-)
pi_203693730
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 19:29 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Zal ik morgen even aanbellen en een glaasje limonade vragen? O-)
Daar wacht ik al een half jaar op O+

Nou is er morgen overdag niemand thuis, maar als je kunt wachten tot ik thuis ben, giet ik wat fantastische gin in je limo :*
pi_203693886
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2022 19:35 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Daar wacht ik al een half jaar op O+

Nou is er morgen overdag niemand thuis, maar als je kunt wachten tot ik thuis ben, giet ik wat fantastische gin in je limo :*
*O* ginlimo O+
pi_203693910
Met een zakje chips.
Paprika of gewoon?
pi_203693933
Van wie bende gij er ene?

De eerste vraag in mijn geboortedorp. Oh echt dat gezicht van mijn verloofde toen iemand dat aan haar vroeg uit de straat van mijn moeder.
pi_203693991
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 19:42 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
*O* ginlimo O+
Ik heb er een met vanille en een Japanse met yuzu en dergelijke (en 2 niet zo lekkere). Met 2 of 3 smaakjes limo om uit te kiezen.
Krijg er spontaan zin in. Misschien verwen ik mezelf vanavond nog wel even *)
pi_203694016
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2022 19:19 schreef Vanyel het volgende:
is het dan ranja of diksap?

Want daar maak ik mij dan ook deels schuldig aan. Diksap appel is hier in huis appelsap.
pi_203694023
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 19:45 schreef exode het volgende:
Van wie bende gij er ene?

De eerste vraag in mijn geboortedorp. Oh echt dat gezicht van mijn verloofde toen iemand dat aan haar vroeg uit de straat van mijn moeder.
En ben je er dan ook een van Mien van Sjra van het stoepje? Of gaat het niet zo ver?
pi_203694036
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 19:48 schreef Elleska het volgende:

[..]
is het dan ranja of diksap?

Want daar maak ik mij dan ook deels schuldig aan. Diksap appel is hier in huis appelsap.
Volgens mij allebei. Maar ze noemden het dan ook geen appelsap maar alles werd gewoon sap.
pi_203694066
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2022 19:47 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik heb er een met vanille en een Japanse met yuzu en dergelijke (en 2 niet zo lekkere). Met 2 of 3 smaakjes limo om uit te kiezen.
Krijg er spontaan zin in. Misschien verwen ik mezelf vanavond nog wel even *)
Yuzu O+
pi_203694114
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 19:12 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Wat is de Amsterdamse L? Amsterdammer hier maar nog nooit van gehoord :D

Zo’n hele dikke, zoals in ‘Llllleef!’.
pi_203694138
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2022 18:33 schreef SQ het volgende:

[..]
Maar ranja is ook een merknaam toch? Ranja staat in mijn hoofd gelijk aan spotgoedkope mierzoete aanmaaklimonade die je op kamp altijd kreeg. Met een zo’n fles per liter water ongeveer. Karvan Cevitam ranja noemen kan echt niet :N

Maar is limonade dan alleen voor fanta, of voor alle soorten frisdrank? Is een Sprite een Sprite, of een witte limonade? Of bestaat Sprite gewoon niet in het zuiden?
pi_203694170
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 19:53 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Maar ranja is ook een merknaam toch? Ranja staat in mijn hoofd gelijk aan spotgoedkope mierzoete aanmaaklimonade die je op kamp altijd kreeg. Met een zo’n fles per liter water ongeveer. Karvan Cevitam ranja noemen kan echt niet :N
:Y
Als je het hebt aangelengd, noemen we het ranja.
Daarvóór mag het best Karvan Cevitam heten, of siroop, of overhyped suikerwater :P
pi_203694238
Teisseire ranja O+
pi_203694246
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2022 19:54 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Als je het hebt aangelengd, noemen we het ranja.
Daarvóór mag het best Karvan Cevitam heten, of siroop, of overhyped suikerwater :P
Maar ik leng regelmatig ook mijn dubbelfriss of Taksi aan, dat wordt daardoor dan ook automatisch ranja?
pi_203694294
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 19:58 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Maar ik leng regelmatig ook mijn dubbelfriss of Taksi aan, dat wordt daardoor dan ook automatisch ranja?
Als het op zichzelf suikerig genoeg is dat het lekkerder wordt van aanlengen met water, dan zou ik het wel zo zien ja.
Maar ik drink geen fris (behalve om de gin aan te leggen) en geen ranja, dus misschien telt mijn stem hier minder.
pi_203694364
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2022 19:48 schreef Vanyel het volgende:

[..]
En ben je er dan ook een van Mien van Sjra van het stoepje? Of gaat het niet zo ver?
Bijna, klein Brabants dorp he. Vreemd gezicht in het dorp, dan krijg je dat.
pi_203694503
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2022 19:52 schreef Limone het volgende:

[..]
Zo’n hele dikke, zoals in ‘Llllleef!’.
Oooh, die Llll van die nepamsterdammer! Nou vat ik um :D
If they say
pi_203694678
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2022 19:49 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Volgens mij allebei. Maar ze noemden het dan ook geen appelsap maar alles werd gewoon sap.
Gesprekken op mijn werk:
‘Ken jij die dochter van Henk?’
‘Welke Henk? Die van de bakker?’
‘Nee, die Henk die hier altijd koffie komt drinken, mee die moeder die d’r inne is van Jansen.’
‘Hiet die Henk dan? Ik dacht Jan.’
‘Nee, Jan is zunne broer. Henk was hier vurrige week nog.’
‘Oh ja, dan weet ik weer wie Henk is.’
‘Nou, die z’n dochter.’
‘Nee, die ken ik dan wir nie.’

_O-

Ons kent ons kent ons. En ik kom zelf ook echt uit een grote ‘bekende’ familie in ons dorp, vroeger sigarenfabriek gehad (ik kom uit de stad van de sigaren ;) ), nu is nog de bekendste slijterij van familie.
Ik vind dat altijd wel grappig :)

Verkeerde quote 8)7
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_203694723
Carvan = ranja hier.
En limonade is Fanta of ranja, afhankelijk van de leeftijd van de persoon die het vraagt.
Cola is cola, sprite is sprite.
pi_203694903
Ik gebruikte als kind ook de term limonade. Daar bedoelde ik sinas mee.
Nu gebruik ik ook nog steeds de termen sinas, cola, seven-up. Merken kan dan van alles zijn (hoewel seven up volgens mij ook een merk is)
pi_203694938
In t Brabantse durp waar ik vandaan kom noemen ze aanmaaklimonade "verdun" _O-
Vind dat zo heerlijk basaal O+ :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_203695178
Ik kom uit de achterhoek maar spreek geen dialect. Hoewel verstoppelen, dat zei ik wel vroeger.

Mijn 4-jarige was straks keurig aan mijn man aan het vragen hoe en wanneer je een condoom draagt. >:)
pi_203695190
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2022 19:23 schreef Vanyel het volgende:
Ik hou ook wel van do (du/dich) kins mich de poekel op en aaf roetsje
Ik zou het een vriendin van mij zo horen uitspreken O+

Als student heb ik op het traject Venlo-Nijmegen heel wat Limburgs geleerd :D Op een gegeven moment ging dat best. Alleen 'zeut' (ofzo), daar kon ik niks van maken, of dat dan zoet of zout was. Gaf wel grappige gesprekken.
pi_203695220
Oja. Team ranja.
En als ik 7up bestel, vind ik Sprite ook prima.
pi_203695230
We gebruikten hier in huis sap voor Roosvicee/huismerk variant. Kind wel snel geleerd dat ze buitenshuis dat niet snappen :P

quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2022 20:19 schreef LeSage het volgende:

[..]
Gesprekken op mijn werk:
‘Ken jij die dochter van Henk?’
‘Welke Henk? Die van de bakker?’
‘Nee, die Henk die hier altijd koffie komt drinken, mee die moeder die d’r inne is van Jansen.’
‘Hiet die Henk dan? Ik dacht Jan.’
‘Nee, Jan is zunne broer. Henk was hier vurrige week nog.’
‘Oh ja, dan weet ik weer wie Henk is.’
‘Nou, die z’n dochter.’
‘Nee, die ken ik dan wir nie.’

Dat soort gesprekken hebben we bij mijn ouders/familie ook vaak (in het Fries). En mijn zusje kent echt iedereen. Ik elke keer maar vragen. Uh, wie?
pi_203695277
Ik vind het wel heel grappig dat zoveel mensen van zichzelf zeggen dat ze geen dialect hebben of abn spreken, want dat doen maar heel weinig mensen. Bijna iedereen heeft toch wel een accent of uitspraken die regiogebonden zijn.
pi_203695396
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 20:51 schreef Hupje het volgende:
Oja. Team ranja.
Maar bij cola verwacht ik Coca Cola en geen Pepsi.
  woensdag 16 februari 2022 @ 21:00:11 #107
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_203695411
Ja, kan bijna niet anders. En anders wel bepaalde uitspraken die binnen je familie worden gebruikt ofzo.

Ik ben vanmiddag met mijn brakke hoofd mee geweest ons nieuwe poesje halen. Foei. Ik kom nu in de Corona-hel. Er ligt hier dus nu een zwart humpiedumpie de kat uit de boom te kijken O+

Dat was ook weer genoeg. Ik ben compleet gevloerd door dat virus :X
pi_203695412
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2022 20:54 schreef LeSage het volgende:
Ik vind het wel heel grappig dat zoveel mensen van zichzelf zeggen dat ze geen dialect hebben of abn spreken, want dat doen maar heel weinig mensen. Bijna iedereen heeft toch wel een accent of uitspraken die regiogebonden zijn.
Frysk is dan wel een taal, maar ik heb inderdaad een ander dialect dan mijn vriendin die 20km verderop woont :D
pi_203695418
Aahh @Quoi, foto? O+
  woensdag 16 februari 2022 @ 21:03:52 #110
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203695501
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 20:51 schreef Hupje het volgende:
Oja. Team ranja.
Ik niet, want in Sprite zit behalve suiker ook aspartaam en acesulfaam-K en in 7-Up niet, daar zit suiker en stevia in..
Vreemd genoeg is de Belgische Sprite net als de NL 7-Up met Stevia gezoet (naast de suiker).

Het "regular" product bedoel ik dus, geen light-meuk ofzo.

Het is overigens niet zo dat dat dan vervolgens ook zo is bij Sisi en Fanta, want die hebben allebei kunstmatige zoetstoffen naast de suiker in het regular product; bij Sisi zijn dat sucralose en acesulfaam-K, bij Fanta zijn dat natriumcyclamaat, acesulfaam-K en sucralose.

Die komen er dus helemaal niet meer in.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 16 februari 2022 @ 21:03:57 #111
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_203695505
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 21:00 schreef PoesInDoos het volgende:
Aahh @:Quoi, foto? O+
Klein, zwart en nog een beetje weggedoken. Geen goede combi voor een foto :D Zodra ze zich wat meer laat zien zal ik wat showen!
pi_203695562
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 20:50 schreef Hupje het volgende:

[..]
Ik zou het een vriendin van mij zo horen uitspreken O+

Als student heb ik op het traject Venlo-Nijmegen heel wat Limburgs geleerd :D Op een gegeven moment ging dat best. Alleen 'zeut' (ofzo), daar kon ik niks van maken, of dat dan zoet of zout was. Gaf wel grappige gesprekken.
Zoet.
Zaat is zout. Of sjerp.
pi_203695592
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2022 21:06 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Zoet.
Zaat is zout. Of sjerp.
Wij noemen pannenkoekensiroop ''sjerp''.
pi_203695625
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 21:07 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
:D
pi_203695638
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2022 21:08 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Pannenkoeken mei sjerp en sûker O+
pi_203695660
Ik zei siroop maar bedoelde natuurlijk stroop :')
pi_203695913
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2022 21:06 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Zoet.
Zaat is zout. Of sjerp.
Sjerp is toch meer peper?
Zout is hier zoat
pi_203695924
quote:
3s.gif Op woensdag 16 februari 2022 20:49 schreef PKM het volgende:
Ik kom uit de achterhoek maar spreek geen dialect. Hoewel verstoppelen, dat zei ik wel vroeger.

Mijn 4-jarige was straks keurig aan mijn man aan het vragen hoe en wanneer je een condoom draagt. >:)
straks is ook wel een mooie! Want dat betekent voor mij toch over een tijdje of later. Niet iets wat al gebeurd is :)
en gaf hij een goed antwoord?
  woensdag 16 februari 2022 @ 21:25:01 #119
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_203696000
Daarstraks is wel een woord voor daarnet of even geleden. Hoe kwam je 4-jarige op die vraag :D
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_203696004
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2022 21:20 schreef lily het volgende:

[..]
Sjerp is toch meer peper?
Zout is hier zoat
Ja als je het over eten hebt.
Ik doelde op het late avond sjerp. Sekslustig of evt beschonken.
  Moderator woensdag 16 februari 2022 @ 21:25:54 #121
382129 crew  Donna
pi_203696023
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 21:07 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Wij ook. :7
pi_203696060
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 21:20 schreef watmoetikkiezen het volgende:

[..]
straks is ook wel een mooie! Want dat betekent voor mij toch over een tijdje of later. Niet iets wat al gebeurd is :)
:Y Of toenstraks, nog raadselachtiger.
pi_203696065

[ Bericht 100% gewijzigd door Clubsoda op 16-02-2022 21:28:23 ]
pi_203696072
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 21:25 schreef Donna het volgende:

[..]
Wij ook. :7
Ben jij van de saterje of de sneun?
  Moderator woensdag 16 februari 2022 @ 21:30:30 #125
382129 crew  Donna
pi_203696108
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 21:28 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Ben jij van de saterje of de sneun?
Sneon!
pi_203696117
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 21:30 schreef Donna het volgende:

[..]
Sneon!
Verkeerd antwoord ;(
Ik ben een echte Wâldpyk
pi_203696119
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2022 21:25 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ja als je het over eten hebt.
Ik doelde op het late avond sjerp. Sekslustig of evt beschonken.
Ah ja, oke. Die snap ik.

Het is ook wat, met die dialecten.
Ik ben geboren in Heerlen, zat op de middelbare school in Kerkrade, heb gestudeerd in Maastricht en woon nu onder de rook van Sittard.

Doordat mijn moeder uit Heerhugowaard komt spraken wij dus geen dialect thuis. Ik spreek dat dus niet maar ben wel opgegroeid met allerlei luitjes uit deze contreien. Dus haal al die woorden door elkaar.
pi_203696121
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 21:20 schreef watmoetikkiezen het volgende:

[..]
Ja uiteindelijk wel. Was wel een drempeltje over voor mijn man.

Parel van een vraag trouwens: Of het glijmiddel op een condoom dan ook helpt met glijden bij de bevalling? :D

Straks is een mooi ongedefinieerd woord ja. Hier in huis is de verwarring vooral of iets straks of nu gedaan moet worden.
  Moderator woensdag 16 februari 2022 @ 21:32:38 #129
382129 crew  Donna
pi_203696140
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 21:30 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Verkeerd antwoord ;(
Ik ben een echte Wâldpyk
Haha, daar heb ik geen moeite mee hoor. :*
Ik ben een echte 'daar waar Douwe Egberts ontstaan is'.
Dus ook niet helemaal origineel Fries qua uitspraak ofzo.
pi_203696141
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 21:25 schreef livelink het volgende:
Daarstraks is wel een woord voor daarnet of even geleden. Hoe kwam je 4-jarige op die vraag :D
Hij had de condooms gevonden in de kast en we hadden er eentje opengemaakt om te kijken. :)
pi_203696149
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 21:32 schreef Donna het volgende:

[..]
Haha, daar heb ik geen moeite mee hoor. :*
Ik ben een echte 'daar waar Douwe Egberts ontstaan is'.
Daar heb ik ook een blauwe maandag gewoond O+
  Moderator woensdag 16 februari 2022 @ 21:35:28 #132
382129 crew  Donna
pi_203696176
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 21:33 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Daar heb ik ook een blauwe maandag gewoond O+
Woon er nu vlak buiten, maar als er regen op komst is ruik ik de koffie nog wel. Moet niet te ver weg he. :7
  Moderator woensdag 16 februari 2022 @ 21:38:13 #133
382129 crew  Donna
pi_203696229
Ik gebruik sjerp trouwens bijna nooit. Zo Fries is mijn Fries niet.
Alleen met mijn beppe sprak ik Fries op die manier, maar zij leeft niet meer.
pi_203696260
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2022 21:30 schreef lily het volgende:

[..]
Ah ja, oke. Die snap ik.

Het is ook wat, met die dialecten.
Ik ben geboren in Heerlen, zat op de middelbare school in Kerkrade, heb gestudeerd in Maastricht en woon nu onder de rook van Sittard.

Doordat mijn moeder uit Heerhugowaard komt spraken wij dus geen dialect thuis. Ik spreek dat dus niet maar ben wel opgegroeid met allerlei luitjes uit deze contreien. Dus haal al die woorden door elkaar.
Ik spreek ook geen dialect. Vind ik wel jammer, daardoor leren mijn kinderen het ook maar matig.
pi_203696294
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2022 21:39 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik spreek ook geen dialect. Vind ik wel jammer, daardoor leren mijn kinderen het ook maar matig.
Mijn kinderen spreken het ook niet.
Mijn man heeft wel een Limburgse moeder maar een Amsterdamse vader dus hij spreekt het ook niet.
pi_203696403
Ons neefje en nichtje praten behoorlijk (Limburgs) dialect. Wij hebben zelf wel een Brabantse tongval en wat Brabantse woorden, maar geen dialect verder. Mijn 6 jarige kijkt altijd zijn ogen uit bij zijn oom en tante en doet dan op de terugweg in de auto een sessie taalbeschouwing _O-
pi_203696489
Sjerp, sneon en snein.

pi_203696620
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 21:00 schreef Quoi het volgende:
Ja, kan bijna niet anders. En anders wel bepaalde uitspraken die binnen je familie worden gebruikt ofzo.

Ik ben vanmiddag met mijn brakke hoofd mee geweest ons nieuwe poesje halen. Foei. Ik kom nu in de Corona-hel. Er ligt hier dus nu een zwart humpiedumpie de kat uit de boom te kijken O+

Dat was ook weer genoeg. Ik ben compleet gevloerd door dat virus :X
Oooh, fijn dat je toch mee bent geweest om poes op te halen :)
Geniet ervan en doe rustig aan :*
If they say
pi_203696889
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 21:35 schreef Donna het volgende:

[..]
Woon er nu vlak buiten, maar als er regen op komst is ruik ik de koffie nog wel. Moet niet te ver weg he. :7
Dat is vast een lekkerder geur dan de bierbrouwerij die wij vaak ruiken :r
Wel grappig dat mensen die niet van hier komen die geur niet herkennen terwijl het voor mij zo’n herkenbare lucht is.
Is schijnbaar alleen tijdens een bepaald proces in het brouwen goed te ruiken en ook alleen als de wind onze kant op staat.
  Licht Ontvlambaar woensdag 16 februari 2022 @ 22:44:05 #140
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_203697175
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2022 22:22 schreef LeSage het volgende:

[..]
Wel grappig dat mensen die niet van hier komen die geur niet herkennen terwijl het voor mij zo’n herkenbare lucht is.
Is schijnbaar alleen tijdens een bepaald proces in het brouwen goed te ruiken en ook alleen als de wind onze kant op staat.
Mout, ik hou er van! Ik heb een tijdje in het dorp van Brand gewoond.

En sjerp :+
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  woensdag 16 februari 2022 @ 22:57:37 #141
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203697333
Een tante van mijn vader noemde 7-Up trouwens "zeuven zuup" :D

Was ik daar, was het van "Wou je een glaosje zeuven zuup kiend?" O+
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_203697679
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2022 22:44 schreef Sjeen het volgende:

[..]
Mout, ik hou er van! Ik heb een tijdje in het dorp van Brand gewoond.

En sjerp :+
Mijn man is daar geboren en getogen. Zijn familie had daar een hotel.
pi_203698511
quote:

[..]
Zo hadden wij vroeger de suikerfabriek, ook heel typerend. Als de wind de andere kant op ging, roken we de tabaksfabriek :P
pi_203698767
Wij hebben de Ouwehand visfabriek in de buurt. Ik woon gelukkig niet dichtbij genoeg om er last van te hebben, maar als je daar langsrijdt en de wind staat verkeerd... :r :r
  Moderator donderdag 17 februari 2022 @ 08:29:27 #145
382129 crew  Donna
pi_203698796
quote:

[..]
Ik vind het een vreselijke geur. Het ruikt niet naar vers gezette koffie ofzo, maar naar natte veel te sterke koffie drab. :+
Gelukkig staat de wind niet heel vaak zo.

Wat jij omschrijft lijkt me ook brrrrr.
  Moderator donderdag 17 februari 2022 @ 08:30:22 #146
382129 crew  Donna
pi_203698808
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 21:55 schreef Deepfreeze het volgende:
Sjerp, sneon en snein.

Spegel of spiegel?
pi_203698927
Vroeger alleen de stank van gierende boeren.
pi_203698987
Vroeger, de geur van de Gist in Delft. Dat is de geur van nostalgie O+
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 17 februari 2022 @ 08:48:18 #149
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_203699033
quote:

[..]
Ik vond dat altijd lekker ruiken bij de brand brouwerij. Naar sperziebonen 😀
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_203699072
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2022 20:54 schreef LeSage het volgende:
Dat is zeker waar. Ik neem ook makkelijk accenten over, dus het is maar goed dat ik in een relatief neutrale omgeving woon wat dialecten betreft :D.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_203699175
Een vriendin woonde tot voor kort in Zaandam. De cacaofabriek rook je daar ook altijd. Niet dat het echt vies rook, maar ik zou er toch niet blij van worden als je dat dag in dag uit ruikt.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_203699191
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 08:30 schreef Donna het volgende:

[..]
Spegel of spiegel?
Spiegel :D
  Moderator donderdag 17 februari 2022 @ 09:05:08 #153
382129 crew  Donna
pi_203699234
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 09:01 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
Spiegel :D
Me2 ^O^
pi_203699250
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 09:05 schreef Donna het volgende:

[..]
Me2 ^O^
En rjappel!
  donderdag 17 februari 2022 @ 09:12:12 #155
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_203699304
Wij hebben stroopwafelfabrieken. ;( En de Punseliefabriek. ;(
Dat je om 8 uur 's ochtends al onbedwingbare trek in suikers hebt. -O- :X
pi_203699322
Wij roken of Oranjeboom of de suikerfabriek in mijn geboortedorp, dat hoorde er gewoon bij.
Toen ik net met verloofde ging samenwonen, roken we de Douwe Egberts, die vond ik altijd wel lekker.

Nu worden we wakker met de geur van vers brood van de bakker verderop O+

Geur is sowieso belangrijk, steeds meer restaurants verwerken geur in hun luchtsystemen. Honger moet je krijgen ;)
  Moderator donderdag 17 februari 2022 @ 09:15:45 #157
382129 crew  Donna
pi_203699345
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 09:06 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
En rjappel!
Jirpel!
pi_203699351
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 09:15 schreef Donna het volgende:

[..]
Jirpel!
Nee, rjappel! :D

Kijk ons eens dialecten hebben O+
  donderdag 17 februari 2022 @ 09:20:37 #159
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_203699399
Mijn man heeft lang bij DSM gist Brocades gewerkt. Die heeft heel lang een geur van gist in zijn auto gehad, niet lekker :N
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_203699412
Van die winkels (abercrombie bv) waar je over je nek gaat van de heftige parfumgeur
  donderdag 17 februari 2022 @ 09:24:01 #161
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_203699437
De Gist zit hier ook zo ongeveer in mijn DNA O+ Ik vind het heerlijk ruiken. Maar dagelijks gaat ook vervelen, denk ik. Net als die DE-fabriek bij Utrecht. Heerlijk als je er langs rijdt, maar er naast wonen :N

Of naast een brouwerij. Wow. Die mout-geur ken ik ook wel ja.
  donderdag 17 februari 2022 @ 09:24:50 #162
149959 SQ
snelle trees
pi_203699449
Ik woon tegenover een verzinkerij :') ben altijd blij dat mijn huis het grootste deel van het terras blokkeert qua dampen.
disclaimer
  donderdag 17 februari 2022 @ 09:26:28 #163
149959 SQ
snelle trees
pi_203699472
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2022 09:22 schreef amaranta het volgende:
Van die winkels (abercrombie bv) waar je over je nek gaat van de heftige parfumgeur
Mijn man heeft sinds zijn baard er weer af is weer de neiging om na het scheren een handvol eaudetoilette tegen zijn bakkes aan te kletsen. Komt ie om half acht in de ochtend de keuken in met zijn Walm. Dan ben ik echt weg hoor. Verschrikkelijk.
Om half acht in de avond kan ik dat prima handelen, maar in de vroege ochtend ;(
disclaimer
  Moderator donderdag 17 februari 2022 @ 09:27:51 #164
382129 crew  Donna
pi_203699484
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2022 09:26 schreef SQ het volgende:

[..]
Mijn man heeft sinds zijn baard er weer af is weer de neiging om na het scheren een handvol eaudetoilette tegen zijn bakkes aan te kletsen. Komt ie om half acht in de ochtend de keuken in met zijn Walm. Dan ben ik echt weg hoor. Verschrikkelijk.
Om half acht in de avond kan ik dat prima handelen, maar in de vroege ochtend ;(
Ohja bah vind ik ook zo vies!
pi_203699492
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2022 09:22 schreef amaranta het volgende:
Ici paris xl. Bah.
Werewolf
  donderdag 17 februari 2022 @ 09:29:54 #166
149959 SQ
snelle trees
pi_203699502
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 09:27 schreef Donna het volgende:

[..]
Ohja bah vind ik ook zo vies!
Zeker als je zoals ik IF doet en dus Vreselijk Nuchter bent elke ochtend :')
disclaimer
pi_203699524
Mijn zes-jarige is nu zijn Nederlands flink aan het vervlaamsen. Soms verbeterd hij zichzelf ook 8-) "Ik kom er bijna aan! Ohnee, ik bedoel benaaaa"...Ik heb er wel wat moeite mee, maar goed, het is onvermijdelijk...
pi_203699626
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2022 09:26 schreef SQ het volgende:

[..]
Mijn man spuit smorgens de deo in de slaapkamer :X
  donderdag 17 februari 2022 @ 09:40:03 #169
149959 SQ
snelle trees
pi_203699668
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2022 09:37 schreef amaranta het volgende:

[..]
Mijn man spuit smorgens de deo in de slaapkamer :X
Ik zou zijn deo verstoppen.

Wij zijn trouwens helemaal van de spuitbusdeo af hier in huis, echt zo'n verademing is dat _O_
Was vooral milieugedreven, maar het ontbreken van die parfumstank is een aangename bijkomstigheid.
disclaimer
pi_203699694
B heeft meerdere vriendjes die zich blijkbaar elke ochtend onderwentelen in Axe. Dan ruikt ons huis er uren naar.
pi_203699765
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 09:41 schreef exode het volgende:
B heeft meerdere vriendjes die zich blijkbaar elke ochtend onderwentelen in Axe. Dan ruikt ons huis er uren naar.
Zijn die daar niet wat jong voor?
pi_203699782
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2022 09:47 schreef amaranta het volgende:

[..]
Zijn die daar niet wat jong voor?
Ze zijn 6 en 7. B wil ook graag geurtjes op overigens maar die is allergisch voor parfum.
Ik vind het ook wat overdreven, maar ja.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 17 februari 2022 @ 09:48:22 #173
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_203699783
Shoot, hek is losgehaald door de wind, probeer dat maar eens in je eentje te bevestigen :')
Today is life -

Dale Carnegie
pi_203699795
Gisteren ontdekte ik een of ander bultje in m’n nek. Kan er niet vanaf blijven. Volgens mij is het geen puist. Maar krijg het niet goed op de foto.
Is dit nou zo’n bult waarvoor je de huisarts belt? Of zijn het van die oneffenheden die gepaard gaan met ouder worden?
pi_203699807
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 09:48 schreef Ynske het volgende:
Shoot, hek is losgehaald door de wind, probeer dat maar eens in je eentje te bevestigen :')
Losgehaald 😛 welk dialect is dat?
pi_203699818
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 09:16 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Nee, rjappel! :D

Kijk ons eens dialecten hebben O+
Nee jerappel :D

En skoen/skoun..
  donderdag 17 februari 2022 @ 09:51:21 #177
149959 SQ
snelle trees
pi_203699831
Mijn dochter wil ook altijd "plarfum" dus die krijgt altijd mijn rituals "bed & body mist" uit de adventkalenders, die mag ze dan ook alleen thuis gebruiken. Dat is net te handelen qua geurintensiteit.
disclaimer
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 17 februari 2022 @ 09:51:44 #178
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_203699835
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2022 09:49 schreef amaranta het volgende:

[..]
Losgehaald 😛 welk dialect is dat?
Lol, dat heet autocorrect. Losgewaaid dus
Today is life -

Dale Carnegie
pi_203699844
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 09:51 schreef Ynske het volgende:

[..]
Lol, dat heet autocorrect. Losgewaaid dus
😂
pi_203699897
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 09:00 schreef Phaidra het volgende:
Een vriendin woonde tot voor kort in Zaandam. De cacaofabriek rook je daar ook altijd. Niet dat het echt vies rook, maar ik zou er toch niet blij van worden als je dat dag in dag uit ruikt.
Jaa! Ik was een keer in Koog en die geur was zo onvermijdelijk: ik was aan het einde van de dag helemaal overprikkeld.. :@
pi_203699951
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2022 09:50 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

En skoen/skoun..
Skoun hier. Ik ben ook van de hie/sie/die ipv hei/sei/dei.
pi_203699958
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2022 09:29 schreef SQ het volgende:

[..]
Zeker als je zoals ik IF doet en dus Vreselijk Nuchter bent elke ochtend :')
Ik vind mijn vrouw ook op de nuchtere maag altijd heerlijk ruiken als ze zich net bespoten heeft :@
  donderdag 17 februari 2022 @ 10:01:02 #183
149959 SQ
snelle trees
pi_203699983
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2022 09:59 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik vind mijn vrouw ook op de nuchtere maag altijd heerlijk ruiken als ze zich net bespoten heeft :@
Vroegah kon ik het ook prima hebben hoor. Maar ik denk dat mijn hormoonhuishouding permanent bekrast is tegenwoordig. Geef mij maar gewoon lichaamsgeur :')
disclaimer
  donderdag 17 februari 2022 @ 10:01:36 #184
149959 SQ
snelle trees
pi_203699994
Ik bespoot mezelf ook altijd rijkelijk, elke dag weer. Ik verslond parfums. Nu liggen ze stof te happen.
disclaimer
pi_203700037
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 09:00 schreef Phaidra het volgende:
Bleh, echt een weeige kotsgeur vind ik dat. Zeker als ik zwanger ben. Huuuuu :r
pi_203700336
Bij ons oude huis rook je steeds rijstwafels. :r We hebben een mooie woning niet gedaan mede omdat die nog vaker in de walm zou staan.
  Moderator donderdag 17 februari 2022 @ 10:51:27 #187
382129 crew  Donna
pi_203701060
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2022 09:50 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

En skoen/skoun..
Skun.
  Licht Ontvlambaar donderdag 17 februari 2022 @ 11:01:09 #188
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_203701248
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 09:12 schreef BE het volgende:
Wij hebben stroopwafelfabrieken. ;( En de Punseliefabriek. ;(
Dat je om 8 uur 's ochtends al onbedwingbare trek in suikers hebt. -O- :X
Ik heb een jaar praktisch naast de Mora gewoond, wakker worden met trek in kroketten :')
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_203701361
Mijn vader heeft het over de floer. Ik weet niet of dat Tiels dialect is. Douchen is bij hem douzjen.

Mijn oma zei altijd dingen als "witte nog?" O+
pi_203701594
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 09:58 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Skoun hier. Ik ben ook van de hie/sie/die ipv hei/sei/dei.
Hier dan wel weer hei/sei. Die of dei zit niet zo hard ingebakken. Kan allebei.

Volgens mij kunnen we straks precies zien uit welke regio iemand komt :D
pi_203701664
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 11:25 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
Hier dan wel weer hei/sei. Die of dei zit niet zo hard ingebakken. Kan allebei.

Volgens mij kunnen we straks precies zien uit welke regio iemand komt :D
Fryslân meet!
pi_203701779
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 11:30 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Fryslân meet!
Moet ik wel een stukje rijden.. fries om utens hier :P
pi_203701876
Geurtjes :r ik vind ze al gauw te intens. Parfumerie ga ik niet voor mijn lol in en erlangs lopen vermijd ik zelfs liever.
Wij zijn tegenwoordig allemaal over op de loveli deostick. Heerlijk geen deolucht meer in huis en ze werken ook nog eens beter dan die spuitbussen, winwin ^O^

Waar ik woonde zat een diervoederfabriek een stukje verderop. Als de wind verkeerd stond (dat was gelukkig niet zo vaak) dan konden we het wel eens ruiken :r .

Ik kon vanmorgen mijn oud papier bij de buren uit de tuin plukken. De deksel was (ondanks de steen erop) van de bak gewaaid, dus ik heb hem nu achter de heg gezet met de steen erop in de hoop dat het er nu niet afwaait. So far so good. Ik zag al meer oud papier vliegen door de buurt... niet de meest ideale dag om oud papier op te halen volgens mij.
pi_203701902
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 11:46 schreef Nijna het volgende:

Ik kon vanmorgen mijn oud papier bij de buren uit de tuin plukken. De deksel was (ondanks de steen erop) van de bak gewaaid, dus ik heb hem nu achter de heg gezet met de steen erop in de hoop dat het er nu niet afwaait. So far so good. Ik zag al meer oud papier vliegen door de buurt... niet de meest ideale dag om oud papier op te halen volgens mij.
Ik kwam onderweg een opengescheurde PMDzak tegen, alles lag in de vijver ;(
pi_203701907
Wij hebben een fiets besteld voor B online, deze specifieke fiets is een 2021 model en fysieke fietsenwinkels hadden hem niet meer.
Besteld bij V&D (ja die bestaan online nog), maar wat een puinhoop zeg. Ik heb een Track & Trace die niet klopt. Ik heb dus geen idee wanneer ie binnenkomt maar ik moet wel thuis zijn want groot pakket.
V&D al gebeld maar het wordt blijkbaar verkocht door partner dus zij weten het ook allemaal niet.

B is maandag jarig en hij krijgt dus deze fiets en nu durf ik het huis niet uit want dan komen ze natuurlijk net. Hij is ook al 1,5 week onderweg in plaats van 2 werkdagen. Goede les: daar niet meer bestellen.
pi_203701963
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 11:46 schreef Nijna het volgende:

Waar ik woonde zat een diervoederfabriek een stukje verderop. Als de wind verkeerd stond (dat was gelukkig niet zo vaak) dan konden we het wel eens ruiken :r .
Was dat Mengvoeders United?
pi_203702070
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2022 11:56 schreef amaranta het volgende:

[..]
Was dat Mengvoeders United?
pi_203702094
quote:
10s.gif Op donderdag 17 februari 2022 12:05 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Dat ging snel :D
helaas klinkt het getypt niet als u-nie-tet

Ik zit em te kijken en ik moet zo hard lachen
pi_203702103
quote:
6s.gif Op donderdag 17 februari 2022 12:08 schreef amaranta het volgende:

[..]
Dat ging snel :D
helaas klinkt het getypt niet als u-nie-tet
Haha, inderdaad.
pi_203702163
Ik heb al een aantal jaar een heel slecht reukvermogen. Komt door een B12 tekort. Ik ben nu begonnen aan een serie injecties (5 weken lang, 2 per week) en ben nu bijna 4 weken bezig. Ik merk nu dat mijn geur terug begint te komen. Heel bizar. Ik ruik ineens die deo wel, broodjes de oven. Heb nu pas door hoe erg ik het gemist heb.
*poef* nu is het weg
pi_203702310
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 12:14 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik heb al een aantal jaar een heel slecht reukvermogen. Komt door een B12 tekort. Ik ben nu begonnen aan een serie injecties (5 weken lang, 2 per week) en ben nu bijna 4 weken bezig. Ik merk nu dat mijn geur terug begint te komen. Heel bizar. Ik ruik ineens die deo wel, broodjes de oven. Heb nu pas door hoe erg ik het gemist heb.
Jeetje, dat lijkt me echt vervelend. Toen ik corona had, was ik ook steeds aan het ruiken en proeven, als test. Het was echt zo'n schrikbeeld, om geen reuk en smaak meer te hebben. Gelukkig bleef het me bespaard. Ik ruik in huis ook vaak alle rare geurtjes, de rest van het gezin kijkt me dan echt zo aan :?.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_203702903
quote:

[..]
[ afbeelding ]
Die kende ik niet ;)
pi_203703101
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 11:50 schreef exode het volgende:
Wij hebben een fiets besteld voor B online, deze specifieke fiets is een 2021 model en fysieke fietsenwinkels hadden hem niet meer.
Besteld bij V&D (ja die bestaan online nog), maar wat een puinhoop zeg. Ik heb een Track & Trace die niet klopt. Ik heb dus geen idee wanneer ie binnenkomt maar ik moet wel thuis zijn want groot pakket.
V&D al gebeld maar het wordt blijkbaar verkocht door partner dus zij weten het ook allemaal niet.

B is maandag jarig en hij krijgt dus deze fiets en nu durf ik het huis niet uit want dan komen ze natuurlijk net. Hij is ook al 1,5 week onderweg in plaats van 2 werkdagen. Goede les: daar niet meer bestellen.
De webshop v&d staat geheel los van de oude winkel. Er is gewoon een ondernemer geweest die de merknaam gekocht heeft een paar jaar later. Volgens mij hebben ze ook vrij weinig aanbod van eigen spullen, maar meerendeel wederverkopers (zoals veel webshops tegenwoordig. Bol.com heeft er ook veel te veel met oplichtersprijzen soms).
pi_203703544
quote:
3s.gif Op donderdag 17 februari 2022 11:09 schreef PKM het volgende:
Mijn vader heeft het over de floer. Ik weet niet of dat Tiels dialect is. Douchen is bij hem douzjen.

Mijn oma zei altijd dingen als "witte nog?" O+
“Wâ zedde gij?”

Ik vond net dit: https://www.mijnwoordenboek.nl/dialect/Betuws

10 punten voor degene die weet wat “krek wak wou” betekent. :D
Protège moi de mes désirs.
pi_203703642
quote:
10s.gif Op donderdag 17 februari 2022 13:53 schreef arvensis het volgende:

[..]
“Wâ zedde gij?”

Precies wat ik wilde?
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_203703776
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 13:58 schreef tombolafan het volgende:

[..]
Precies wat ik wilde?
:Y)
Protège moi de mes désirs.
pi_203704097
quote:

[..]
“Wâ zedde gij?”

In het Frysk is het krekt wat'k woe :D
pi_203704214
Kat heeft straks het vergeten bakje kwark op. Die heeft nou een heel erge diaree. -O-
pi_203704239
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2022 14:08 schreef arvensis het volgende:

[..]
[ afbeelding ] :Y)
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 21:55 schreef tombolafan het volgende:

[..]
dr is nog nooit gien mens over stof stroffelt 8-)
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_203704325
Witte geit O+
  donderdag 17 februari 2022 @ 15:02:49 #211
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_203704599
quote:
6s.gif Op donderdag 17 februari 2022 11:01 schreef Sjeen het volgende:

[..]
Ik heb een jaar praktisch naast de Mora gewoond, wakker worden met trek in kroketten :')
:o Ieuw! :X
pi_203705012
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 13:27 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
De webshop v&d staat geheel los van de oude winkel. Er is gewoon een ondernemer geweest die de merknaam gekocht heeft een paar jaar later. Volgens mij hebben ze ook vrij weinig aanbod van eigen spullen, maar meerendeel wederverkopers (zoals veel webshops tegenwoordig. Bol.com heeft er ook veel te veel met oplichtersprijzen soms).
Ik had alleen niet door dat ik bij een partner bestelde. De fiets was ook behoorlijk wat goedkoper dan bij andere online aanbieders.
Ik heb nog niet betaald dus ik ben (nog) geen geld kwijt, maar dit totale gebrek aan informatie vind ik toch wel zwaar irrirant.
pi_203705065
Ik heb deze middag vrij genomen *O* en we zijn net naar de Auping winkel geweest. Niet slim, want nu willen we natuurlijk de duurste spiraalbodem en een nieuw matras. Ons huidige Auping matras is 12 jaar en ligt nog prima maar we willen misschien toch een groter bed. We hebben nu 140 cm en dat vinden wij eigenlijk prima maar omdat we een nieuwe spiraalbodem willen die verstelbaar is, moeten we ineens keuzes gaan maken.
Een spiraalbodem van 140 cm bestaat niet (meer) dan moeten we 2 keer 70 en dat is best onhandig en smal en zo.

Echt, wij zijn een zegen voor de economie.
  donderdag 17 februari 2022 @ 15:48:49 #214
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203705281
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 13:27 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Ze hebben niet alleen de naam gekocht, helaas ook de klantgegevens :{
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_203706122
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 14:45 schreef lunapuella het volgende:
Witte geit O+
Naast de Drie Kraaien O+
pi_203706518
Hedde gij nog munten?
Drie kraaien!
pi_203711002
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 17:51 schreef exode het volgende:
Hedde gij nog munten?
Drie kraaien!
Bek houwe anders kende straks tandjes tuffen en 6 weken oe soep door een rietje drinken.

Oh wacht. Dat was het antwoord op een andere vraag.
pi_203711007
quote:

[..]
[ afbeelding ]
Daar moest ik ook meteen aan denken :D

quote:
In de straat waar ik woon staat een oud boerderijtje met deze tekst op de gevel O+

Mijn oma zei vaak aan het eind van een verhaal of zin 'wanne?'
pi_203711408
Yay, mag de horeca morgen weer tot 01.00 uur open, zit iedereen aan huis gekluisterd vanwege Eunice 8)7 |:)

Vanmiddag touw gehaald en schutting aan de bomen vastgebonden. Hoop dat ut helpt...
If they say
  donderdag 17 februari 2022 @ 22:20:05 #220
37150 livelink
pi_203711440
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 22:18 schreef Mushanga71 het volgende:
Yay, mag de horeca morgen weer tot 01.00 uur open, zit iedereen aan huis gekluisterd vanwege Eunice 8)7 |:)

Vanmiddag touw gehaald en schutting aan de bomen vastgebonden. Hoop dat ut helpt...
Wil je de boom overeind houden of de schutting?
pi_203711718
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 22:20 schreef livelink het volgende:

[..]
Wil je de boom overeind houden of de schutting?
Nou, hoop dat de schutting blijft staan. De vorige was toen ineens, woesj, weg met een storm. Is nogal traumatisch geweest, vandaar😅
If they say
  donderdag 17 februari 2022 @ 23:12:08 #222
37150 livelink
pi_203712194
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 22:37 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Nou, hoop dat de schutting blijft staan. De vorige was toen ineens, woesj, weg met een storm. Is nogal traumatisch geweest, vandaar😅
Ik hoop het ook voor je. Ik kan me voorstellen dat dat traumatisch was. Ik zie mijn schutting ook niet graag wegwaaien. Hopelijk gaat het allemaal goed morgen.
pi_203712346
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 23:12 schreef livelink het volgende:

[..]
Ik hoop het ook voor je. Ik kan me voorstellen dat dat traumatisch was. Ik zie mijn schutting ook niet graag wegwaaien. Hopelijk gaat het allemaal goed morgen.
De buren aan de andere kant hebben geen schutting staan waardoor als de mijne wegwaait, iedereen via hun tuin zo mijn huis in kan kijken en mijn tuin in kan lopen. Inbraaktechnisch niet handig en ik zit dan met de gordijnen permanent dicht tegen inkijk tot man een keer tijd heeft (n)ooit om het te maken. Das het probleem😅

Hopelijk blijft jouwe ook staan :)
If they say
pi_203713263
Het zal door de storm vandaag op het werk ook wel rustig zijn helaas.

Dadelijk gaat vriend nog een carnavalspak voor oudste halen. Helemaal niets voor gedaan nog, omdat we niet de verwachting hadden dat carnaval door zou gaan.
Op internet zocht ik even en waren alle kinderpakken 30 tot 40 euro :'(
En toen vond ik op marktplaats een piratenpak met accessoires voor ¤7,50. En bij de intertoys een drakenpak in de aanbieding voor ¤0,98. Dus we zijn nu weer mooi voorzien ^O^
pi_203713326
Mijn carnavalspak komt van Kees Carnaval in Essen.

Dagbesteding viert carnaval zonder stoet (denk ik toch)
Werewolf
pi_203713379
Ivm de storm is Kim vandaag om 12.00 vrij en wordt Tyler waarschijnlijk eerder terug gebracht van de zorgboerderij. Tyler zou anders 16.00/16.30 thuis komen met de taxi. Aangezien de verwachting is dat de storm dan op het hoogtepunt is, is dat vanwege de veiligheid van iedereen besloten. Verstandig!
Gisteren waaide op de boerderij al van alles omver en vlogen de deuren telkens open.
Raar idee, nu is het zo goed als windstil. Toch maar de tuinstoelen opgeborgen, nu nog iets voor de containers verzinnen en zo maar even naar de winkel toe.
pi_203713386
Hier zou carnaval op school sowieso doorgaan (in aangepaste vorm), dus ben 2 weken geleden naar de carnavalswinkel geweest. 2de pak halve prijs en 25%korting op alle accessoires. Vraag me af of ze die actie nog hanteren nu. _O-
  vrijdag 18 februari 2022 @ 08:18:34 #228
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203713482
Ik verbaas me erover dat carnaval gewoon een week eerder gevierd worden.
Ik snap dat dat ivm vakantiespreiding is. Maar het voelt een beetje gek.
pi_203713696
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 08:18 schreef amaranta het volgende:
Een week eerder gevierd? Heb ik iets gemist, volgende week toch?
pi_203713720
Hier is de jongste ook eerder vrij. Dus ook eerder vakantie *O*

Oudste had al studiedag gepland staan.

Carnaval wordt hier op sommige scholen ook al vandaag gevierd, omdat ze volgende week vrij zijn. Maar de onze doet daar niet aan :P
  vrijdag 18 februari 2022 @ 09:01:58 #231
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203713964
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 08:18 schreef amaranta het volgende:
Regio noord krijgt nu vakantie, daar is carnaval niet zo datumafhankelijk :D
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 18 februari 2022 @ 09:03:47 #232
149959 SQ
snelle trees
pi_203713995
Ach joh ze vierden kerst op school toch ook eerder vanwege de dreigende lockdown? In 2022 is dat allemaal lekker hybride ;)
disclaimer
pi_203714008
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 08:03 schreef _Ingrid_ het volgende:

Raar idee, nu is het zo goed als windstil.
Ja? Hier waait het nu al flink.

School van zoon is om 12 uur uit. Als ze dat niet hadden aangekondigd, hadden we hem thuis gehouden. School van dochter heeft helemaal geen bericht gestuurd; dochter hebben we maar absent gemeld.
pi_203714074
Mijn kleuter is ook thuis vandaag. Die heeft nog steeds last van zijn buik en de andere dagen gingen niet zo goed, voor mijn gevoel heeft hij iedereen wel een keer geslagen.

Dus die agressieveling heeft vanochtend zijn poppen gepakt om voor te zorgen. O+
  vrijdag 18 februari 2022 @ 09:12:45 #235
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203714117
Ik heb Soneal ook thuisgehouden, hij gaat met de trein naar school dus zou niet terug kunnen, ik heb om 14.30 een andere verplichting (waar ik met de auto naartoe moet), dus ophalen was ook geen optie.
Mijn oudste zoon zit met zijn gezin in isolatie, dus hij kan hem ook niet ophalen of mijn 14.30 verplichting overnemen.

En ik wilde niet het risico nemen dat hij bij eerder vertrek toch op het station zou stranden.

Maar het mocht, bij gods gratie, eenmalig.
Uiteraard wel onderwijs op afstand, maar omdat er ook nog een paar Corona-afwezigen zijn, werd dat sowieso al gegeven.
Plus dat ik dat zelf al voorgesteld had in mijn afmeldmail.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_203714170
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 09:01 schreef Leandra het volgende:

[..]
Regio noord krijgt nu vakantie, daar is carnaval niet zo datumafhankelijk :D
Carnaval in het Noorden? Das pas raar. ;)
pi_203714191
Ketels school kondigde vanochtend ook aan eerder uit te gaan. Ik had me juist verheugd op even een uurtje voor mezelf en de nieuwe Horizon-game, maar ach ja.
pi_203714205
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 09:12 schreef Leandra het volgende:

Maar het mocht, bij gods gratie, eenmalig.
Uiteraard wel onderwijs op afstand, maar omdat er ook nog een paar Corona-afwezigen zijn, werd dat sowieso al gegeven.
Plus dat ik dat zelf al voorgesteld had in mijn afmeldmail.
Mijn voorstel aan zoon was: ga een halve dag en dan halen we je op. Maar hij wist niet goed wat hij dan op school moest zeggen; hij wil niet uit de toon vallen. Gelukkig heeft de school zelf tot deze constructie besloten.

Ik vind anderen vaak wat laconiek als het om stormen gaat. Ik ben een keer met de auto in een storm beland omdat ik dacht dat rijden wel moest kunnen en dat was best eng. Die keer dat hier de dakpannen van ons huis vlogen raakte ik er weer van doordrongen hoe makkelijk een gevaarlijke situatie kan ontstaan.
pi_203714226
B is altijd om 12 uur uit op vrijdag, ik ga zo op de fiets met Juul naar dansles, ik hoop dat we niet van de tijdelijke ponton brug af worden gewaaid.
Als ik niets meer laat horen, komen jullie ons dan uit de Vecht vissen?
pi_203714243
Wij hebben het speelhuisje in de tuin wat verzwaard, maar meer ook niet. Maar dat huisje vliegt sowieso meerdere keren per jaar door de tuin, bij de storm van gisteren ook al. En ze zien me hier op m’n werk al aankomen, dat ik niet kom werken vanwege een storm :D scholen zijn hier ook gewoon open, alleen de markt is afgelast.

Ik verwacht er niet zoveel van. Man gaat vanavond ook gewoon uit eten.
  vrijdag 18 februari 2022 @ 09:26:21 #241
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203714292
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 09:20 schreef exode het volgende:
B is altijd om 12 uur uit op vrijdag, ik ga zo op de fiets met Juul naar dansles, ik hoop dat we niet van de tijdelijke ponton brug af worden gewaaid.
Als ik niets meer laat horen, komen jullie ons dan uit de Vecht vissen?
Check!
pi_203714313
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 09:22 schreef FlyingFish het volgende:
En ze zien me hier op m’n werk al aankomen, dat ik niet kom werken vanwege een storm :D
Mijn werkgever sluit zelf ook de deuren vanaf 12 uur.

Het advies is: "Nog beter is het om vrijdagmiddag en -avond helemaal niet de weg op te gaan." (bron)
  vrijdag 18 februari 2022 @ 09:30:16 #243
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203714348
School van dochter laat ook de laatste lesuren vervallen.
pi_203714367
Hier ook om 12 uur uit. En de training van de oudste is afgelast. Ik kan me niet herinneren dat er eerder vanwege een storm zo massaal dingen werden afgelast/stilgelegd. Natuurlijk is het altijd beter om gestrande reizigers te voorkomen en iedereen de tijd te geven om veilig thuis te komen, maar ik heb nu echt een gevoel dat er een orkaan op komst is, terwijl dat volgens mij nou ook weer niet waar is.

Het waait nu al aardig ja, maar nog niet zo erg als woensdagavond. Toen ging ik een rondje wandelen en het leek of ik in een windturbine terecht was gekomen. Het moet er komisch uitgezien hebben, tegen de wind in alsof ik dronken was _O-.
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 18 februari 2022 @ 09:33:22 #245
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203714402
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 09:31 schreef Phaidra het volgende:
Hier ook om 12 uur uit. En de training van de oudste is afgelast. Ik kan me niet herinneren dat er eerder vanwege een storm zo massaal dingen werden afgelast/stilgelegd. Natuurlijk is het altijd beter om gestrande reizigers te voorkomen en iedereen de tijd te geven om veilig thuis te komen, maar ik heb nu echt een gevoel dat er een orkaan op komst is, terwijl dat volgens mij nou ook weer niet waar is.

Het waait nu al aardig ja, maar nog niet zo erg als woensdagavond. Toen ging ik een rondje wandelen en het leek of ik in een windturbine terecht was gekomen. Het moet er komisch uitgezien hebben, tegen de wind in alsof ik dronken was _O-.
Volgens mij was dit vorig jaar ook een keer.
  vrijdag 18 februari 2022 @ 09:34:32 #246
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203714417
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 09:19 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Mijn voorstel aan zoon was: ga een halve dag en dan halen we je op. Maar hij wist niet goed wat hij dan op school moest zeggen; hij wil niet uit de toon vallen. Gelukkig heeft de school zelf tot deze constructie besloten.

Ik vind anderen vaak wat laconiek als het om stormen gaat. Ik ben een keer met de auto in een storm beland omdat ik dacht dat rijden wel moest kunnen en dat was best eng. Die keer dat hier de dakpannen van ons huis vlogen raakte ik er weer van doordrongen hoe makkelijk een gevaarlijke situatie kan ontstaan.
Ik was een keer onderweg naar het ziekenhuis en voor ons zagen we zo een boom over de weg vallen, ik kon nog afslaan en via 2 andere straten (langs de school van Soneal! :D ) mijn weg vervolgen, maar we hadden geen 100 meter verderop moeten rijden.

Dat was echt bizar.

Overigens had ik hem met liefde gehaald als dat gekund had, en als mijn oudste niet in quarantaine zat dan had ik het hem gevraagd, en hij zou dat ook zeker gedaan hebben, maar de opties waren vandaag op, en we hebben maar 1 auto, dus dan is het ook klaar.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_203714472
Bij de vorige storm is in de speeltuin een enorme boom omgevallen en die raakte het huis van de schuin overburen net niet.
Wij worden sowieso omringd door flinke bomen, maar ons huis staat niet in een valzone. Het park is deels al afgesloten zag ik.
pi_203714512
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 09:34 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ik was een keer onderweg naar het ziekenhuis en voor ons zagen we zo een boom over de weg vallen, ik kon nog afslaan en via 2 andere straten (langs de school van Soneal! :D ) mijn weg vervolgen, maar we hadden geen 100 meter verderop moeten rijden.

Dat was echt bizar.
Fucking hell. :{
  vrijdag 18 februari 2022 @ 09:41:45 #249
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203714527
Ook vrijdag pannenkoekendag hebben we vandaag aangepast van 18.00 uur naar vrijdag pannenkoekenlunch om 12.30 uur.

Mijn vader komt op vrijdag altijd eten, maar die is zo graatmager dat ik denk dat hij wegwaait tussen zijn appartement en ons huis, en dan kan ik ze wel gaan brengen maar als we ze tussen de middag eten dan kan hij ze vanmiddag ook gewoon meenemen en vanavond thuis opwarmen als hij ze niet als lunch wil.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 18 februari 2022 @ 09:44:14 #250
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203714562
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 09:40 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Fucking hell. :{
Ja, fijne jaren 30 wijk met mooie hoge bomen...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 18 februari 2022 @ 09:45:15 #251
149959 SQ
snelle trees
pi_203714575
Ik weet nog goed de keer dat in mijn oude buurtje de herinneringsboom omwaaide die na de oorlog was geplant op het pleintje. Hadden we jarenlang geld ingezameld om het pleintje rond die boom aan te pakken, de boomwortels meer lucht te geven, en het was ook echt een middelpunt van de wijk geworden, voor precies 1 zomer. En toen waaide de fucker om :') was in juni 2019 volgens mij.
disclaimer
pi_203714606
Hoe vaak kan een kleuter eigenlijk vragen "kijk!" :{

Wij hebben vandaag een afspraak bij de keukenwinkel. Komt eigenlijk niet zo goed uit dus dat kleuter thuis is.
pi_203714682
quote:
3s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 09:46 schreef PKM het volgende:
Hoe vaak kan een kleuter eigenlijk vragen "kijk!" :{

Wij hebben vandaag een afspraak bij de keukenwinkel. Komt eigenlijk niet zo goed uit dus dat kleuter thuis is.
Net zo vaak als een kleuter 'mama' roept, denk ik.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_203714698
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 09:27 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het advies is: "Nog beter is het om vrijdagmiddag en -avond helemaal niet de weg op te gaan." (bron)
Dat is leuk, maar voor veel bedrijven geen optie. Ik verwacht dat alle horeca ook gewoon open zijn en druk bezocht gaan worden door jongeren die eindelijk weer eens mogen stappen.
pi_203714733
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 09:51 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Dat is leuk, maar voor veel bedrijven geen optie. Ik verwacht dat alle horeca ook gewoon open zijn en druk bezocht gaan worden door jongeren die eindelijk weer eens mogen stappen.
Snap ik. En risico's weglachen is weer het andere uiterste.
  vrijdag 18 februari 2022 @ 09:53:43 #256
149959 SQ
snelle trees
pi_203714757
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 09:50 schreef Phaidra het volgende:

[..]
De combinatie is goud. "Mama, kijk!"

x7754779876
disclaimer
pi_203714790
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 09:27 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wij wonen in windregio 3 (je leert nog eens wat op fok :P), hier vind ik het niet vaak echt indrukwekkend.
  vrijdag 18 februari 2022 @ 09:55:25 #258
149959 SQ
snelle trees
pi_203714800
Wie lacht er risico's weg dan?

Storm is natuurlijk iets om rekening mee te houden maar voor zover ik weet vallen de doden zelden met bosjes in Nederland. Ik ga dus ook gewoon naar huis lopen straks. Uiteraard wel zonder muziek in mijn oren, mocht ik ineens vervaarlijk gekraak horen.
disclaimer
pi_203714900
Hier iets met vakantie en de dakkoffer die op het autodak mee moet. :o
Gelukkig gaan we de goede kant op qua windkracht en kunnen we eerder weg doordat jongste eerder vrij is.
  vrijdag 18 februari 2022 @ 10:06:06 #260
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_203714996
Ik had vandaag een afspraak op school, zou een collega gaan filmen in de les om 9.30u (coachingstraject). Stuurt de collega me om 9.00u een berichtje dat de les online is vanwege de storm. JA, TOEN WAS IK DUS AL OP SCHOOL :(

Het is hier (hbo) wel uitgestorven verder, dus ik rij over een half uurtje ook weer terug naar huis. De kinderen mag ik vooralsnog gewoon om 14.30u ophalen. We gaan wel lopen, want ik denk dat de jongste anders van z'n fiets geblazen wordt (of achteruit rijdt...)
pi_203715174
Houden jullie de zonnepanelen wel even vast? Goede test voor iedereen die ze net heeft liggen.
pi_203715209
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 10:14 schreef exode het volgende:
Houden jullie de zonnepanelen wel even vast? Goede test voor iedereen die ze net heeft liggen.
Sinds december ^O^ dus ik vind dat enigszins spannend. Verder zien we wel. School is gewoon tot 15.00u voorlopig.
pi_203715314
Zoon heeft vandaag studiedag en we blijven lekker binnen. Man moet wel naar de zaak al zullen we de bezorging wel uitzetten vanavond.
Ben moe, maar 3 uur geslapen vannacht |:)
If they say
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 18 februari 2022 @ 10:21:58 #264
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_203715363
Pfff wat haat ik kotssessies :'(

Ben al sinds 22.30 gisteravond bezig. Ronde 12 inmiddels.
Today is life -

Dale Carnegie
  vrijdag 18 februari 2022 @ 10:26:39 #265
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_203715505
Sterkte en beterschap, Ynske!
in de haak.
pi_203715507
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 09:50 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Of waarom? vraagt....
  vrijdag 18 februari 2022 @ 10:30:51 #267
149959 SQ
snelle trees
pi_203715596
Mijn kleuter schoot gisteren tijdens het autoritje van de bso naar huis bijna in een tantrum omdat ik niet naar hem keek :') "MAMA JE MOET WEL KIJKEN!!" En dan totaal niet voor rede vatbaar meer zijn.

Ik denk dat hij 's nachts ook "Mama, kijk!" murmelt in zijn slaap.
disclaimer
  vrijdag 18 februari 2022 @ 10:30:58 #268
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203715600
quote:
Ik lig al op het dak!
  vrijdag 18 februari 2022 @ 10:31:13 #269
149959 SQ
snelle trees
pi_203715604
Beterschap Ynske. Wie is er aan de kots?
disclaimer
pi_203715737
quote:
Ja heel fijn. }:|
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 18 februari 2022 @ 10:39:18 #271
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_203715916
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 10:26 schreef trui het volgende:
Sterkte en beterschap, Ynske!
Thnx, zelf gelukkig niet. Maar de kleine is de pineut. En meneer begint nu ook mee te doen :X
Today is life -

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 18 februari 2022 @ 10:39:37 #272
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_203715935
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 10:31 schreef SQ het volgende:
Beterschap Ynske. Wie is er aan de kots?
Kleine man
Today is life -

Dale Carnegie
pi_203716014
quote:
In onze regio mogen ze officieel alleen landscape gelegd worden vanwege de risico's op wegwaaien. Af en toe zie ik ze toch in portrait modus (want tja, zo passen er meer op je dak natuurlijk), dus ik ben benieuwd. Leuke case ook voor de verzekering :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_203716037
Wij zitten in code rood nu! Maar het is praktisch windstil :D gisteren was het heftiger. Maar goed, de storm van vandaag moet nog echt gaan beginnen natuurlijk.

Beterschap voor iedereen in huis Ynske!
pi_203716252
Yay, nog meer code rood:
Het weeralarm geldt vanaf 14.00 uur voor Zeeland, Zuid-Holland, Noord-Holland, Friesland en Flevoland en het IJsselmeergebied en het Waddengebied.
-O-
If they say
  Moderator vrijdag 18 februari 2022 @ 10:50:41 #276
382129 crew  Donna
pi_203716314
Het waait hier nu al behoorlijk bij mij in Friesland. 3 hoge bomen in de tuin. RIP Donna.
  vrijdag 18 februari 2022 @ 11:01:28 #277
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203716631
twitter
  vrijdag 18 februari 2022 @ 11:05:30 #278
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_203716726
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 10:39 schreef Ynske het volgende:

[..]
Thnx, zelf gelukkig niet. Maar de kleine is de pineut. En meneer begint nu ook mee te doen :X
Oh nou ja dat is niet minder naar natuurlijk, hopelijk slaat het jouzelf over. Beterschap voor de mannen.
in de haak.
pi_203716831
Ik zou vandaag bij een vriendin langs. Maar heb mijn twijfels bij hoe verstandig het is om daar heen te fietsen. :+

Ff afwachten hoe erg het is over een paar uur.
pi_203717069
@Ynske, beterschap daar :*

@exode, succes, waai niet van de brug!

Hier nu een lucht briesje. Gelukkig waaide het vannacht ook niet zo hard, want de nacht daarvoor lag ik wakker van de wind. Misschien ga ik maar bij de jongste op de kamer liggen, haar slaapkamer ligt aan de achterkant en de wind staat op de voorkant.
De meiden zijn om half 1 vrij mailde school gisteravond.
En de afspraak die we vanmiddag hadden voor de oudste, is verzet. Gelukkig, ik had vanmorgen willen overleggen maar kreeg gisteravond al een mail of we het konden verzetten.
Heb ze vanmorgen afgezet bij school en ik haal ze zo weer op.

Ik hoop dat de eikenbomen hier voor op het veld stevig staan... anders hebben we er straks een in de voortuin/op de oprit/in de kamer liggen... We gaan het zien.
Mn man ontdekte gisteren een scheur in de autoruit, gelukkig valt het onder de verzekering... :') in afwachting van de nieuwe auto, maar we horen maar niks... dus ik vermoed dat het nog even duurt.
pi_203717319
Ik kom vandaag ook niet meer buiten, vroeger ook eens met hond en al bijna onder een boom gelegen :N Kind wordt gehaald door z'n vader, zijn auto weegt ook 5x meer dan de mijne, die waait vast niet zomaar weg :+
pi_203717333
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 10:41 schreef Phaidra het volgende:

[..]
In onze regio mogen ze officieel alleen landscape gelegd worden vanwege de risico's op wegwaaien. Af en toe zie ik ze toch in portrait modus (want tja, zo passen er meer op je dak natuurlijk), dus ik ben benieuwd. Leuke case ook voor de verzekering :P.
Gelukkig heeft mijn werkgever er geen meer. Scheelt werk voor mij.
  vrijdag 18 februari 2022 @ 11:35:57 #283
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_203717367
Onze bejaarde buren hebben heeeeeel hoge bomen in de tuin. Vreselijk lelijke coniferen. Vorig jaar hadden er 2 stormschade, en die zijn toen neergehaald (na behoorlijk aandringen van de kinderen van de buren). Er staan er nu nog 2. Ik hoop dat ze:
a. blijven staan
b. de wind goed staat, en onze schutting/ tuin niet geraakt wordt als de boom omgaat
c. alleen de top er af waait, en we dus weer meer zon in de tuin hebben...
In de voortuin hebben ze een soort palmboom staan, en nog een conifeer, maar die staat iig ver genoeg van ons huis af... Verder zal ik zometeen maar even de barbecue in de schuur zetten, en de bloempotten uit de wind enzo.
pi_203717385
Ponton brug en storm 0 - Exode op de fiets 1
We hebben het overleefd hoor.

Net een gesprek met een zonnepanelen bedrijf gehad. Helaas pindakaas, om het enigzins rendabel te maken moeten ze sowieso aan de voorkant van ons huis. En zelfs als ze voor en achter komen, halen we de 0 op de meter niet terwijl we dus ook gewoon nog gas hebben.
Echt, van het gas af, is een utopie he voor huisjes als de onze.
pi_203717664
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 11:34 schreef PoesInDoos het volgende:
Ik kom vandaag ook niet meer buiten, vroeger ook eens met hond en al bijna onder een boom gelegen :N Kind wordt gehaald door z'n vader, zijn auto weegt ook 5x meer dan de mijne, die waait vast niet zomaar weg :+
De auto van mijn man is zwaarder, maar ook hoger, die heeft meer last van wind qua heen en weer schudden dan die van mij. Maar als het echt los gaat, dan denk ik dat ik eerder wegvlieg ;).
De jongste vroeg vanmorgen of we de trampoline niet "even" moesten opruimen... Dat ding is nooit meer uit elkaar geweest nadat hij eenmaal in elkaar staat dus dat is geen optie. Hij staat in de tuin en de wind komt van voor het huis, dus ik hoop dat het meevalt. En anders moet hij over het tuinhuisje heen vliegen... zou wel spectaculair zijn (maar ik hoop dat ie blijft staan...).
pi_203717687
Het begint hier (070) al behoorlijk te waaien.
T is thuis, niet helemaal lekker, maar de scholen gaan om 12.30 dicht.
A zit in Gouda op school, die moet met de trein terug. Als het goed is zou die ook stoppen om 12.30.

Van mijn werk net een mail om thuis te werken, digitaal afspraken te doen en als het echt niet anders kan en je hebt een afspraak, dan mag er op kosten van de werkgever een taxi genomen worden.

Ik ben benieuwd straks.. er ligt voor 200kg aan zandzak op de poten van de trampoline.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_203718100
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 11:51 schreef Nijna het volgende:

[..]
De auto van mijn man is zwaarder, maar ook hoger, die heeft meer last van wind qua heen en weer schudden dan die van mij. Maar als het echt los gaat, dan denk ik dat ik eerder wegvlieg ;).
De jongste vroeg vanmorgen of we de trampoline niet "even" moesten opruimen... Dat ding is nooit meer uit elkaar geweest nadat hij eenmaal in elkaar staat dus dat is geen optie. Hij staat in de tuin en de wind komt van voor het huis, dus ik hoop dat het meevalt. En anders moet hij over het tuinhuisje heen vliegen... zou wel spectaculair zijn (maar ik hoop dat ie blijft staan...).
Daar heb je een punt ;) Vader is vrachtwagenchauffeur, die red zich in dit zulk weer nét ietsjes beter dan mij ;) Ook met sneeuw/ijzel etc haalt hij hem op.
  vrijdag 18 februari 2022 @ 12:19:52 #288
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203718114
Het enige wat ik heb gedaan is de gieters in de schuur zetten.
pi_203718378
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 12:19 schreef amaranta het volgende:
Het enige wat ik heb gedaan is de gieters in de schuur zetten.
Die heb ik juist gevuld met water en buiten laten staan :D
Tafel heb ik wel opsekop op het gras gelegd, ballen en tuinspul in de schuur.
Valt nog mee in 020. Hoor wel wat gebulder. Musjes vliegen ook nog rond.
If they say
  vrijdag 18 februari 2022 @ 12:38:06 #290
149959 SQ
snelle trees
pi_203718401
DE HEL VAN '22
disclaimer
pi_203718440
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 12:38 schreef SQ het volgende:
DE HEL VAN '22
If they say
  vrijdag 18 februari 2022 @ 12:41:03 #292
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_203718460
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 11:52 schreef Vicky het volgende:
Het begint hier (070) al behoorlijk te waaien.
T is thuis, niet helemaal lekker, maar de scholen gaan om 12.30 dicht.
A zit in Gouda op school, die moet met de trein terug. Als het goed is zou die ook stoppen om 12.30.

Van mijn werk net een mail om thuis te werken, digitaal afspraken te doen en als het echt niet anders kan en je hebt een afspraak, dan mag er op kosten van de werkgever een taxi genomen worden.

Ik ben benieuwd straks.. er ligt voor 200kg aan zandzak op de poten van de trampoline.
Zou je die niet omkeren en met de tram po kant op de grond leggen en dan de zandzakken erop?

O had toevallig vandaag een online les van de rugby Academy en toen belde zijn mentor dat hij maar gelijk na zijn rugby training naar huis moet gaan moest gaan. Toen ik uitlegde dat hij sowieso thuis was gaf zijn leerkracht aan dat hij dan maar gewoon lekker thuis moet blijven en niet meer op en neer naar Den Haag hoefde. De ander is nu net thuis, de scholen gingen om 12:00 uur dicht. het enige wat wij hebben gedaan is de kussens van de tuinbank; het doek dat er overheen zit waaide gisteren al weg en we hebben een van de vuilcontainers, die van het papier, in de schuur gezet want die waait anders over straat, de andere twee staan wel beschut.

Het begint hier nu steeds een beetje harder te waaien. Ik heb vanmorgen nog ruim een uurtje buiten gelopen met mijn powerwalkgroep maar ik ben blij dat ik nu vandaag in principe de straat niet meer op hoef. Tenzij ik natuurlijk gebeld wordt voor werk…
pi_203718472
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 09:04 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ja? Hier waait het nu al flink.

School van zoon is om 12 uur uit. Als ze dat niet hadden aangekondigd, hadden we hem thuis gehouden. School van dochter heeft helemaal geen bericht gestuurd; dochter hebben we maar absent gemeld.
Ja echt. ;) Maar wij wonen dan ook in Assen. We lopen altijd wat achter. ;) Het waait een pietsje nu en motregen.
Kreeg net bericht van de zorgboerderij dat ze om 13.00 gaan rijden. Voordat de wind echt aan gaat trekken. Ze komen vanuit Beilen, stukje snelweg. Ik snap wel dat ze geen risico's gaan nemen met deze voorspelling.
  vrijdag 18 februari 2022 @ 12:41:42 #294
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_203718473
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 12:38 schreef SQ het volgende:
DE HEL VAN '22
Heerlijk toch! Eens wat anders on ons druk over te maken dan over lockdown‘s, mondkapjes en gedrongen worden te vaccineren.
Ik hou er wel van! :Y
pi_203718546
Ik ben getrouwd met de zoon van een molenaarsfamilie dus wij hebben een molen naast ons huis. Geeft ook altijd een tikkeltje spanning met storm op komst.
Maar goed, de kop staat in de wind, de kleppen handmatig open, de rem erop en fiks aan de ketting. Fingers crossed!
pi_203718585
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 12:41 schreef BE het volgende:

[..]
Zou je die niet omkeren en met de tram po kant op de grond leggen en dan de zandzakken erop?

Er zit een net omheen. Dan zou die eraf moeten.
Volgens M moet het goed gaan. We blijven sws thuis, kan meteen de tuin in als het nodig is.
A is gelukkig op tijd thuis.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_203718601
Okeee...was iets te vroeg. Ineens barst het nu los.
If they say
pi_203718619
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 12:48 schreef Mushanga71 het volgende:
Okeee...was iets te vroeg. Ineens barst het nu los.
Je woont volgens mij vlak bij 070, toch?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_203718678
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 12:49 schreef Vicky het volgende:

[..]
Je woont volgens mij vlak bij 070, toch?
Zit in 020 :)
If they say
  vrijdag 18 februari 2022 @ 12:52:43 #300
149959 SQ
snelle trees
pi_203718685
Hier collega's die half panisch lopen te vermanen dat we nu echt naar huis moeten :D
Take a chillpill, dit gebouw waait niet snel om en als het hoofdgebouw omwaait valt het óf op het ziekenhuis óf op de fabriek, beiden zijn lullige uitkomsten maar ik zit veilig 8-)
disclaimer
  vrijdag 18 februari 2022 @ 12:57:51 #301
149959 SQ
snelle trees
pi_203718774
Dicht
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')