abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 februari 2022 @ 17:20:41 #151
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_203676148
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 17:19 schreef CherryLips het volgende:

[..]
Ja maar deze maatregelen voor kwetsbaren gelden toch al zowat tijdens de hele crisis? Dus zelfs als er totaal niet meer versoepeld wordt of zelfs teruggaan naar een lockdown, moeten ze zich aan deze maatregelen houden, uit zelfbescherming. Bij deze tweet heb ik het idee alsof ze een wonderpil verwachten van de overheid zodat alles ook voor hen ineens opgeheven kan worden. Alsof deze maatregelen voor kwetsbaren ineens niet meer zouden gelden als de maatschappij nog op slot was geweest. Weet je, knuffel je kinderen dan maar, want corona gaat niet weg. Dus ik weet niet zo goed wat ze willen.
Sommige mensen willen een allesbepalende overheid die bij alles hun handje vasthoudt.

Anderen hebben niets met communisme :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_203676187
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 17:16 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Pieter, denk om je bloeddruk :o . Je stipt een goed punt aan maar de timing is niet zo lekker. Zo urgent is het allemaal niet nu juist de versoepelingen eraan komen.
Het gaat niet om het onderwerp, maar om het proces. Al ging het om een "onafhankelijk" advies over meikevers op de Veluwe. Als men zegt dat het onafhankelijk is, dan moet je daarop kunnen vertrouwen.
pi_203676195
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 17:19 schreef CherryLips het volgende:

[..]
Ja maar deze maatregelen voor kwetsbaren gelden toch al zowat tijdens de hele crisis? Dus zelfs als er totaal niet meer versoepeld wordt of zelfs teruggaan naar een lockdown, moeten ze zich aan deze maatregelen houden, uit zelfbescherming. Bij deze tweet heb ik het idee alsof ze een wonderpil verwachten van de overheid zodat alles ook voor hen ineens opgeheven kan worden. Alsof deze maatregelen voor kwetsbaren ineens niet meer zouden gelden als de maatschappij nog op slot was geweest. Weet je, knuffel je kinderen dan maar, want corona gaat niet weg. Dus ik weet niet zo goed wat ze willen.
De angst spat er vanaf bij die tweets. Pure angst.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_203676205
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 17:17 schreef Vasilevski het volgende:

[..]
Dat screenshot, is dat een nieuwe richtlijn van de Rijksoverheid voor ouderen en kwetsbaren? Of was dit al zo?

Dit is het stuk volgens mij:

https://www.rijksoverheid(...)metting-te-voorkomen

Heeft volgens mij niks met de versoepelingen te maken.

Het hele artikel zegt niks over 'mogen'. Het zijn richtlijnen en dus puur qua dingen 'mogen' minder streng dan voor een ongevaccineerd kind van 13 het afgelopen halfjaar.
Zelf-quote. :') Maar even met aanvulling. Gewoon omdat ik merk dat het me irriteert.

Deze zelfde meneer vandaag:

twitter

Hij vindt het dus zeer rechtvaardig dat een kind van de middelbare schoolleeftijd niet eens met z'n vriendjes naar de McDonald's kan zonder een vaccin, herstelbewijs of negatieve test. Dat is een maatregel die we in de gereedschapskist moeten houden. 9 maanden na je prik heb je pech, mag je boosteren, ook als je zelf geen risico loopt en jouw kans om besmettelijk te zijn er niet kleiner van wordt.

Waar hij wel helemaal van over de rooie gaat, is dat het RIVM hem adviseert om grote menigten te vermijden.

Tja, wat kun je hier nou over zeggen wat niet al gezegd is? Ik denk 2 dingen:

1) Dit schrijft voor de NRC, hoewel gelukkig niet over corona.
2) Kwetsbare mensen zijn niet per se goede of sympathieke mensen...
pi_203676208
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 17:14 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Niemand houdt je tegen om diegene achter je vriendelijk te benaderen toch? Of moet diegene ruiken dat de persoon voor hem wat extra ruimte nodig heeft?
Klopt, maar het was gewoon een willekeurig voorbeeld. Waar veel mensen samenkomen, kun je niet alleen de regels in eren houden.
  dinsdag 15 februari 2022 @ 17:25:20 #156
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_203676226
Die mensen hebben allemaal Stockholmsyndroom, wel triest om te zien.
Get woke, go broke!
pi_203676244
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 17:23 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
De angst spat er vanaf bij die tweets. Pure angst.
Dat, en ergens denk ik dat het ook wel prettig is dat de kwetsbaren ineens worden gezien. Klinkt lulliger dan ik het bedoel. Laten we wel zijn, voor corona gaven we er geen ene flikker om. Oudjes die omvielen door de griep of noro? Mensen met een zwak immuunsysteem? Tja, dat is het leven. Nu is er volop aandacht, en ergens is dat ook wel fijn, Waarschijnlijk voelen ze zich gehoord. Voor het eerst,
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
  dinsdag 15 februari 2022 @ 17:27:26 #158
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_203676245
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 17:24 schreef maan_man het volgende:

[..]
Klopt, maar het was gewoon een willekeurig voorbeeld. Waar veel mensen samenkomen, kun je niet alleen de regels in eren houden.
Dus de oplossing is, als je je daar, om wat voor reden dan ook, niet comfortabel bij voelt, dan ga je niet naar plekken waar veel mensen samenkomen. Probleem opgelost, heeft niemand er last van.
Straks worden kwetsbare misschien-wel-corna-besmettelijken de nieuwe vegans.
pi_203676270
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 16:08 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Leuk rijtje, meer de helft daarvan zijn helemaal geen nachtclubs of discotheken maar concertzalen.
Ja en? Bij de meeste concertzalen vinden wekelijks optredens plaats en in de Jaarbeurs en de RAI heb je naast concerten ook nog eens beurzen met meer dan 500 man.
pi_203676281
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 17:24 schreef Vasilevski het volgende:

[..]
Zelf-quote. :') Maar even met aanvulling. Gewoon omdat ik merk dat het me irriteert.

[ twitter ]

Hij vindt het dus zeer rechtvaardig dat een kind van de middelbare schoolleeftijd niet eens met z'n vriendjes naar de McDonald's kan zonder een vaccin, herstelbewijs of negatieve test. Dat is een maatregel die we in de gereedschapskist moeten houden. 9 maanden na je prik heb je pech, mag je boosteren, ook als je zelf geen risico loopt en jouw kans om besmettelijk te zijn er niet kleiner van wordt.

Waar hij wel helemaal van over de rooie gaat, is dat het RIVM hem adviseert om grote menigten te vermijden.

Op zich geen raar standpunt dat veranderde omstandigheden tot een andere weging moet kunnen leiden. Maar het offensief dat elke keer weer wordt opgetuigd om de coronapas coute que coute te stutten is wel heel apart. Het doet bijna religieus aan, avondklokpraktijken.
zie email 27 oktober
pi_203676286
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 17:27 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]
Dus de oplossing is, als je je daar, om wat voor reden dan ook, niet comfortabel bij voelt, dan ga je niet naar plekken waar veel mensen samenkomen. Probleem opgelost, heeft niemand er last van.
Straks worden kwetsbare misschien-wel-corna-besmettelijken de nieuwe vegans.
Van mij hoeft die regel er niet te blijven. Ik reageerde alleen op de stelling dat een voorstander van een bepaalde regel deze als eenling kan voortzetten ook als het niet verplicht is en dat is gewoon niet helemaal waar.
pi_203676358
Ik zie sowieso niets in het argument dat de samenleving als geheel verantwoordelijk zouden zijn voor het beschermen van kwetsbaren.

Alsof je het land gaat droogleggen uit solidariteit met alcoholisten.
pi_203676371
quote:
Hoe is dit door onze ballotagecommissie in Haarlem gekomen.
pi_203676377
Vind trouwens wel dat als je kwetsbaar bent en een kantoorbaan hebt, dat 100% thuiswerken dan in principe altijd een optie moet zijn. Zeker als mondkapjes en afstand ook op de werkvloer verdwijnen en deze weer op volle capaciteit gaat draaien.

Als je kwetsbaar bent en in een 'essentieel' proces werkt... tja, in de meeste van die beroepen is risico-uitsluiting echt niet mogelijk. Ik zou als kabinet zeggen: "Excuses dat we u een illusie van risico-uitsluiting hebben verkocht, maar die garantie is er gewoon niet en kan er ook niet zijn. We gaan niet meer terug naar <1.000 besmettingen per dag, dat is gewoon zo."
  dinsdag 15 februari 2022 @ 17:38:23 #165
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_203676405
Dat neppe gelul over de kwetsbaren, oh wat zijn we goed voor de medemens.

Behalve als die voor de verkeerde voetbalclub, politieke partij of versie van een film is, dan moet ie maar gewoon dood.
Get woke, go broke!
pi_203676408
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 17:36 schreef Vasilevski het volgende:
Vind trouwens wel dat als je kwetsbaar bent en een kantoorbaan hebt, dat 100% thuiswerken dan in principe altijd een optie moet zijn. Zeker als mondkapjes en afstand ook op de werkvloer verdwijnen en deze weer op volle capaciteit gaat draaien.

Als je kwetsbaar bent en in een 'essentieel' proces werkt... tja, in de meeste van die beroepen is risico-uitsluiting echt niet mogelijk. Ik zou als kabinet zeggen: "Excuses dat we u een illusie van risico-uitsluiting hebben verkocht, maar die garantie is er gewoon niet en kan er ook niet zijn. We gaan niet meer terug naar <1.000 besmettingen per dag, dat is gewoon zo."
Recht op thuiswerken zou sowieso wel vastgelegd mogen worden imo. Er wordt nu heel makkelijk gezegd dat dat iets is tussen werkgever en werknemer, maar veel werkgevers fluiten straks iedereen weer terug naar kantoor en daar hebben velen dan maar mee te dealen.
pi_203676454
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 17:38 schreef HeatWave het volgende:

Behalve als die voor de verkeerde voetbalclub, politieke partij of versie van een film is, dan moet ie maar gewoon dood.
KUT AJAX. @Lenny_Leonard
pi_203676455
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 17:38 schreef Spablauw214 het volgende:
Er wordt nu heel makkelijk gezegd dat dat iets is tussen werkgever en werknemer, maar veel werkgevers fluiten straks iedereen weer terug naar kantoor en daar hebben velen dan maar mee te dealen.
Dat doen werkgevers wel met meer dingen, als de termen je niet aanstaan vind je helemaal in deze tijd zo iets waar dat wel kan. Is wat wonderlijk waarom dat via wetgeving afgedwongen zou moeten worden, op die stoel moet de wetgever helemaal niet willen zitten.
  dinsdag 15 februari 2022 @ 17:41:44 #169
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203676459
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 17:35 schreef Spablauw214 het volgende:
Ik zie sowieso niets in het argument dat de samenleving als geheel verantwoordelijk zouden zijn voor het beschermen van kwetsbaren.

Alsof je het land gaat droogleggen uit solidariteit met alcoholisten.
tijdelijk is ook wat anders dan permanent, al is 2 jaar toch wel lang voor tijdelijk
pi_203676471
"Zonder boosters was aantal opnames volgens RIVM twee keer zo groot geweest."

Nog even een paar veren in de eigen reet steken, wat een kansloos clubje.
pi_203676478
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 17:42 schreef Jed1Gam het volgende:

Da's ook maar een scenario, natuurlijk.
pi_203676503
quote:
12s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 17:42 schreef nostra het volgende:

[..]
Da's ook maar een scenario, natuurlijk.
Zal wel weer berekent zijn met Delta parameters, inplaats van Omicron
pi_203676520
quote:

_O-
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_203676531
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 17:36 schreef Vasilevski het volgende:

Nooit geweten dat zoveel mensen van enkel veiligheidsglas waren gebouwd.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_203676564
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 17:46 schreef ludovico het volgende:

[..]
Nooit geweten dat zoveel mensen van enkel veiligheidsglas waren gebouwd.
Niet iedereen is zo een ubermensch zoals jij
pi_203676577
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 17:48 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]
Niet iedereen is zo een ubermensch zoals jij
Er zijn geen ubermenschen alleen untermenschen.
pi_203676590
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 17:48 schreef ludovico het volgende:

[..]
Er zijn geen ubermenschen alleen untermenschen.
Iedereen behalve jij zeker?
pi_203676597
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 17:49 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]
Iedereen behalve jij zeker?
Laten we het leuk houden.
  dinsdag 15 februari 2022 @ 17:52:04 #179
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_203676622
quote:

Zijn vergelijking gaat alleen op als hij voorstander is van het CTB als een pressiemiddel en niet geeft of het daadwerkelijk zin heeft om veiliger toegang te bieden. Zo twijfelt niemand aan de werking van zout om ijsvorming tegen te gaan. Het is niet zo dat we het zout in de ogen strooien van mensen die de sneeuw niet van de stoep scheppen :)
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_203676663
quote:

Of als je hulp nodig hebt met je rolstoel of als je op krukken loopt en een plek wil in het OV, dan moet je zowat mensen van hun plek schoppen met je kruk.
Tap tap tap
pi_203676677
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 17:55 schreef CherryLips het volgende:

[..]
Of als je hulp nodig hebt met je rolstoel of als je op krukken loopt en een plek wil in het OV, dan moet je zowat mensen van hun plek schoppen met je kruk.
Waarom heb je een kruk bij je als je in een rolstoel zit?
  dinsdag 15 februari 2022 @ 17:56:20 #182
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_203676679
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 17:55 schreef CherryLips het volgende:

[..]
Opstaan voor zwangere vrouwen? Had ze dr benen maar bij elkaar moeten houden, de hoer!!

Oh wat zijn we altijd solidair O+.
Get woke, go broke!
pi_203676681
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 17:56 schreef ludovico het volgende:

[..]
"Of." Als je in een rolstoel zit zit je al :7
Tap tap tap
  dinsdag 15 februari 2022 @ 17:56:52 #184
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_203676687
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 17:56 schreef ludovico het volgende:

[..]
Omdat je soms niet zo goed lang kan lopen maar wel naar je stoel moet kunnen komen, wellicht? :').
Get woke, go broke!
pi_203676721
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 17:56 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Omdat je soms niet zo goed lang kan lopen maar wel naar je stoel moet kunnen komen, wellicht? :').
Oh ik dacht om mensen mee te slaan.
pi_203676725
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 17:42 schreef Jed1Gam het volgende:

Onze gemodelleerde 5k ziekenhuisopnames klopten toch maar mooi voor meer dan de helft! Alleen dankzij de boosters is het minder dan een kwart geworden! Conclusie: onze modellen klopten. :6
  dinsdag 15 februari 2022 @ 18:01:32 #187
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_203676747
quote:
80s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 17:59 schreef ludovico het volgende:

[..]
Oh ik dacht om mensen mee te slaan.
Dat is een toevallig goed uitkomende bijwerking :P.
Get woke, go broke!
  dinsdag 15 februari 2022 @ 18:02:13 #188
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203676760
Ik begrijp nog steeds niet zo goed waarom ze die maskers in het OV maar niet los kunnen laten. Is die 1,5 meter daar meer of minder waard dan in een kroeg, een kantine of een andere zaal waar je met tientallen mensen bent?
  dinsdag 15 februari 2022 @ 18:02:45 #189
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_203676776
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 18:00 schreef Vasilevski het volgende:

[..]
Onze gemodelleerde 5k ziekenhuisopnames klopten toch maar mooi voor meer dan de helft! Alleen dankzij de boosters is het minder dan een kwart geworden! Conclusie: onze modellen klopten. :6
Het enige dat er niet klopte aan het model is dat de onzekerheidsmarges te krap waren.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_203676787
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 18:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik begrijp nog steeds niet zo goed waarom ze die maskers in het OV maar niet los kunnen laten. Is die 1,5 meter daar meer of minder waard dan in een kroeg, een kantine of een andere zaal waar je met tientallen mensen bent?
Mja opzicht wel.
  dinsdag 15 februari 2022 @ 18:03:55 #191
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_203676795
quote:

[..]
Opstaan voor zwangere vrouwen? Had ze dr benen maar bij elkaar moeten houden, de hoer!!

_O-
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
Be kind, you'll never know what a person is going through deep inside.
Epidemics are not just biological problems. They’re social and political problems too.
pi_203676802
De laatste persco dit? Ok dan ga ik hem wel even volgen
pi_203676809
quote:

[..]

Kinderen op aarde zetten is ook echt mega slecht voor het milieu.
Adopteer gewoon een Afrikaan.
  dinsdag 15 februari 2022 @ 18:06:31 #194
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_203676824
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 18:05 schreef ludovico het volgende:

[..]

Heb ik volgens mij ook niet gedaan :7.
Get woke, go broke!
  dinsdag 15 februari 2022 @ 18:06:44 #195
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203676829
quote:
4s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 18:03 schreef ludovico het volgende:

[..]
Mja opzicht wel.
Omdat je naast een vreemde zit? Kans dat een bekende van je corona heeft is net zo groot natuurlijk als niemand meer test.
pi_203676833
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 18:05 schreef ludovico het volgende:

[..]
Adopteer gewoon een Afrikaan.
Of zet een dvd met baby’s op
pi_203676834
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 18:06 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Heb ik volgens mij ook niet gedaan :7.
Als man ben je hoogstens medeplichtig.
pi_203676839
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 17:08 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Niemand houdt haar tegen om zelf wel die regels te blijven volgen. Of telt het alleen als ze andere mensen er ook mee opzadelt? Dit soort mensen snap ik echt niet.
Precies, als je wilt zijn er legio mogelijkheden om contact te vermijden, maar nee laat de rest van Nederland zich maar weer aanpassen aan jezelf.
  dinsdag 15 februari 2022 @ 18:07:47 #199
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_203676847
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 18:04 schreef alpeko het volgende:
De laatste persco dit? Ok dan ga ik hem wel even volgen
Met een grote onzekerheid
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
Be kind, you'll never know what a person is going through deep inside.
Epidemics are not just biological problems. They’re social and political problems too.
pi_203676857
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 18:06 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Omdat je naast een vreemde zit? Kans dat een bekende van je corona heeft is net zo groot natuurlijk als niemand meer test.
Nee meer omdat vervoer op dat niveau fundamenteler is als zijnde iets wat je veilig zou moeten kunnen doen.

De kroeg kies je zelf voor en is toch wel meer luxe in dat opzicht.

Verder niks over die mondkappen, ze zijn - in het gebruik zoals het gebruikt wordt - kansloos.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')