Dat betekent dan dat testen bij GGD voor niet-kwetsbaren ook niet meer hoeft volgens OMT-advies.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 16:39 schreef jcdragon het volgende:
RIVM: hoogtepunt omikron is achter de rug, daling is begonnen
https://nos.nl/artikel/24(...)g-daling-is-begonnen
Gewoon uiterlijk per 1-4 alles opheffen dan, zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 16:53 schreef Vasilevski het volgende:
"De verwachting in Den Haag is dat dit vanavond de laatste coronapersconferentie is."
https://www.rtlnieuws.nl/(...)jes-blijven-openbaar
Laatste persconferentie, maar niet de laatste maatregelen.
Nou ja je kunt natuurlijk later ook versoepelen zonder persconferentie door gewoon een persbericht rond te mailen. Je hoeft niet de hele pers op te trommelen om te vertellen dat mondkapjes in het ov en 1G op events vanaf 15 maart (ik verzin even een random datum) ook niet meer hoeven. En dat het nog steeds prettig is om je handen te wassen na het toiletbezoek, maar dat je er niet speciaal op hoeft te letten.
Maar alles wat nu niet wordt afgeschaft zou eigenlijk over 3 weken ook een weegmoment moeten krijgen.
adres?? meel haar de kapjes toequote:Op dinsdag 15 februari 2022 16:57 schreef Spablauw214 het volgende:
[ twitter ]
Paniekpoeper Chantal is het er niet mee eens. Dat ze (en de usual suspects zoals Alma Tostmann in de comments) zelf niet moe worden van elke dag dit achterhoedegevecht.
Na de parlementair enquête?quote:Op dinsdag 15 februari 2022 16:59 schreef gniffie het volgende:
Wanneer gaat dit topic en hele subforum op slot.
Te houden ergens medio volgend jaar?quote:Op dinsdag 15 februari 2022 16:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Er komt toch een debat als dertig leden dat willen? Juist om te voorkomen dat de regeringspartijen het in een situatie als dit kunnen blokkeren.
Dit kan echt niet.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 17:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Te houden ergens medio volgend jaar?
Pieter overigens woest, en hij heeft gelijk: [ twitter ]
Hop motie van wantrouwen tegen Rutte C.s. dan maarquote:
Was er niet begreep ik?quote:Op dinsdag 15 februari 2022 17:05 schreef Spablauw214 het volgende:
Ook geen steun voor het debat van Den Haan. Probeert die zich nog in te likken bij D66 ofzo?
Gaat ook geen meerderheid halen.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 17:05 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Hop motie van wantrouwen tegen Rutte C.s. dan maar
Gaat alles open, zit je in de bak.quote:
Je moet voor de lol eens de achtergrond van deze mevrouw opzoeken:quote:Op dinsdag 15 februari 2022 17:05 schreef Spablauw214 het volgende:
Ook geen steun voor het debat van Den Haan. Probeert die zich nog in te likken bij D66 ofzo?
Haha. Geen steun.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 17:05 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Niemand houdt haar tegen om zelf wel die regels te blijven volgen. Of telt het alleen als ze andere mensen er ook mee opzadelt? Dit soort mensen snap ik echt niet.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 16:57 schreef Spablauw214 het volgende:
[ twitter ]
Paniekpoeper Chantal is het er niet mee eens. Dat ze (en de usual suspects zoals Alma Tostmann in de comments) zelf niet moe worden van elke dag dit achterhoedegevecht.
Als je niet test ben je sowieso niet positiefquote:Op dinsdag 15 februari 2022 16:41 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Iblardix heeft het ook nog niet gehad. Althans, nog nooit positief getest tot dusverre.
Dat "nog even vasthouden" is niet goed doordacht want zoals de zaken er nu voor staan heeft dat geen zin, daarmee smeer je de golf alleen maar uit. Zelf kun je een mondkapje blijven dragen, afstand houden en thuisblijven maar zolang de druk op IC en ziekenhuis beheersbaar is kunnen we de boel niet meer dichthouden vanwege een klein aantal kwetsbaren.. dat moeten die mensen toch ook begrijpen zou je zeggen.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 16:57 schreef Spablauw214 het volgende:
[ twitter ]
Die heeft consequent tegen moties gestemd om meer openbaarheid in het regeringsbeleid te krijgen, om andere factoren mee te wegen dan alleen de zorgaspecten van de pandemie, etc. Dus niet echt verrassend denk ik.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 17:05 schreef Spablauw214 het volgende:
“We doen het samen”quote:Op dinsdag 15 februari 2022 17:08 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Niemand houdt haar tegen om zelf wel die regels te blijven volgen. Of telt het alleen als ze andere mensen er ook mee opzadelt? Dit soort mensen snap ik echt niet.
Een debat aanvragen lukt al niet, laat staan een motie van wantrouwenquote:Op dinsdag 15 februari 2022 17:05 schreef _serial_ het volgende:
[..]
In je eentje een 1,5 meter handhaven wordt natuurlijk lastig. In de rij bij de kassa kun je voldoende afstand van je voorganger houden, maar niet van degene die achter aansluit. Ondanks het voorgaande trekken wij ons niet teveel aan van Chantal.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 17:08 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Niemand houdt haar tegen om zelf wel die regels te blijven volgen. Of telt het alleen als ze andere mensen er ook mee opzadelt? Dit soort mensen snap ik echt niet.
Ach vanuit haar positie is het nog wel enigszins begrijpelijk, als je pretendeert op te komen voor ouderen ben je voor langer meer maatregelen (althans in vorige fases). Maar op dit punt?quote:Op dinsdag 15 februari 2022 17:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die heeft consequent tegen moties gestemd om meer openbaarheid in het regeringsbeleid te krijgen, om andere factoren mee te wegen dan alleen de zorgaspecten van de pandemie, etc. Dus niet echt verrassend denk ik.
Best tof als de hele wereld twee jaar rekening houdt met je kwetsbaarheid of angsten. Dat valt nu weg, terwijl ze nu beter gewend zijn.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 17:00 schreef zimmy910 het volgende:
Nu zijn het de 'kwetsbaren' die geheel in de paniek stand schieten. Wat ik niet snap, hoe deden ze dit voor Corona dan ? Toen waren er toch ook besmettelijke ziektes ?
[ twitter ]
Gewoon indienen bij het coronadebat. Ik had het ook gedaan, deze is er over.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 17:11 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Een debat aanvragen lukt al niet, laat staan een motie van wantrouwen
Eng hoor, eigen verantwoordelijkheid.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 17:00 schreef zimmy910 het volgende:
Nu zijn het de 'kwetsbaren' die geheel in de paniek stand schieten. Wat ik niet snap, hoe deden ze dit voor Corona dan ? Toen waren er toch ook besmettelijke ziektes ?
[ twitter ]
Niemand houdt je tegen om diegene achter je vriendelijk te benaderen toch? Of moet diegene ruiken dat de persoon voor hem wat extra ruimte nodig heeft?quote:Op dinsdag 15 februari 2022 17:11 schreef maan_man het volgende:
[..]
In je eentje een 1,5 meter handhaven wordt natuurlijk lastig. In de rij bij de kassa kun je voldoende afstand van je voorganger houden, maar niet van degene die achter aansluit. Ondanks het voorgaande trekken wij ons niet teveel aan van Chantal.
Uit China allemaal uiteraardquote:Op dinsdag 15 februari 2022 17:14 schreef Spablauw214 het volgende:
https://www.nu.nl/economi(...)n-de-wilgen-kan.html
Een moment stilte graag voor de mondkapjesfabrikanten.
Duizenden euro's verdiend, maar nog is het niet genoeg.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 17:14 schreef Spablauw214 het volgende:
Pieter, denk om je bloeddrukquote:Op dinsdag 15 februari 2022 17:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Te houden ergens medio volgend jaar?
Pieter overigens woest, en hij heeft gelijk: [ twitter ]
Dat zegt de beste man toch helemaal niet?quote:Op dinsdag 15 februari 2022 17:15 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Duizenden euro's verdiend, maar nog is het niet genoeg.
Dat screenshot, is dat een nieuwe richtlijn van de Rijksoverheid voor ouderen en kwetsbaren? Of was dit al zo?quote:Op dinsdag 15 februari 2022 17:00 schreef zimmy910 het volgende:
[ twitter ]
Ja, vanwege gemeenteraadsverkiezingen. Uitgekookt zooitje.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 17:16 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Pieter, denk om je bloeddruk. Je stipt een goed punt aan maar de timing is niet zo lekker. Zo urgent is het allemaal niet nu juist de versoepelingen eraan komen.
Dit lijkt me zeer urgent. Er zijn doden gevallen en niet zo'n beetje ook. Én dit draait om het basale vertrouwen in de overheid...quote:Op dinsdag 15 februari 2022 17:16 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Pieter, denk om je bloeddruk. Je stipt een goed punt aan maar de timing is niet zo lekker. Zo urgent is het allemaal niet nu juist de versoepelingen eraan komen.
Fixed.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 17:16 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Pieter, denk om je bloeddruk. Je stipt een goed punt aan maar de timing is niet zo lekker. Zo urgent is het allemaal niet nu juist de versoepelingen gemeenteraadsverkiezingen eraan komen.
Neuh maar het staat wel tussen de regels :quote:Op dinsdag 15 februari 2022 17:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat zegt de beste man toch helemaal niet?
Leek wel een paar weken geleden dat ze type II medische mondkapjes adviseerdenquote:Op dinsdag 15 februari 2022 17:14 schreef Spablauw214 het volgende:
Dat mag je niet zeggen, want het zooitje dat 2 jaar lang alles bij elkaar gelogen heeft zou zoiets noooooit doen.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 17:17 schreef Mylene het volgende:
[..]
Ja, vanwege gemeenteraadsverkiezingen. Uitgekookt zooitje.
Waarschijnlijk omdat hij gebeld is om hier iets over te zeggen.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 17:18 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Neuh maar het staat wel tussen de regels :
"We hadden niet verwacht dat ..."'
Waarom zou je zoiets zeggen? Dat is veelal alleen als je teleurgesteld bent.
Ja maar deze maatregelen voor kwetsbaren gelden toch al zowat tijdens de hele crisis? Dus zelfs als er totaal niet meer versoepeld wordt of zelfs teruggaan naar een lockdown, moeten ze zich aan deze maatregelen houden, uit zelfbescherming. Bij deze tweet heb ik het idee alsof ze een wonderpil verwachten van de overheid zodat alles ook voor hen ineens opgeheven kan worden. Alsof deze maatregelen voor kwetsbaren ineens niet meer zouden gelden als de maatschappij nog op slot was geweest. Weet je, knuffel je kinderen dan maar, want corona gaat niet weg. Dus ik weet niet zo goed wat ze willen.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 17:00 schreef zimmy910 het volgende:
[ twitter ]
welk vertrouwen?quote:Op dinsdag 15 februari 2022 17:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dit lijkt me zeer urgent. Er zijn doden gevallen en niet zo'n beetje ook. Én dit draait om het basale vertrouwen in de overheid...
Vertrouwen in de overheid is altijd urgent. En al helemaal als het toch al onder druk staat, zoals nu.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 17:16 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |