Ik heb ook geen idee, maar het klinkt alsof ik alvast nieuwe dakpannen moet gaan bestellen (of een heel nieuw dak)quote:
Dat is de luchtdruk en die is indirect van invloed op de mate luchtbeweging.quote:
Vast nietquote:Op donderdag 17 februari 2022 23:24 schreef Paul het volgende:
Wordt dit de ergste storm ooit in NL ?
Ooo rip, we hebben goede tijden gehad in de tvsc dan maarquote:Op donderdag 17 februari 2022 23:26 schreef Studiotje het volgende:
[..]
Nee, ik spreek vanuit m’n kist, bang dat m’n grafsteen wegwaait
quote:Op donderdag 17 februari 2022 23:32 schreef Oriente het volgende:
[..]
Ooo rip, we hebben goede tijden gehad in de tvsc dan maar
Betekent dit dat we royaal fucked zijn morgen?quote:
Storm diept sneller uit dan verwacht, dit hoeft nog niet te betekenen dat het ook dramatischer wordt dan nu het geval is.quote:Op donderdag 17 februari 2022 23:41 schreef RiKe het volgende:
[..]
Betekent dit dat we royaal fucked zijn morgen?
Waar zouden we rekening mee moeten houden?
Als daar een windstoot van 120km/h onder komt, geloof me dan stellen die paar dingen niks voor en vliegt dat wind als nog door de luchtquote:Op donderdag 17 februari 2022 23:45 schreef Stoorzendert het volgende:
De trampoline is vandaag al 2x door de tuin gevlogen. Nu een paar zware stoeptegels (60x60) + een speciekuip met water op de poten gelegd. Hopelijk morgen geen vliegende tegels en koude douche dus😬
LV3 incommingquote:Op donderdag 17 februari 2022 23:59 schreef DemonRage het volgende:
* DemonRage zit te wachten op een update van Estofex.
Waarschijnlijk Wadden / NW / Noord Nederland.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 00:00 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Dan zal die bij de Waddeneilanden zijn.
uhmm ga er maar vanuit dat deze waarschijnlijk niet doorgaat. Zeker niet als die vanuit schiphol is.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 00:10 schreef Fretwork het volgende:
Ik begin me lichtelijk zorgen te maken voor m'n vlucht morgenmiddag
Jawel johquote:Op vrijdag 18 februari 2022 00:18 schreef DemonRage het volgende:
[ twitter ]
Geen lege kliko's buiten zetten morgen.
Is van vorig jaar zomerquote:Op vrijdag 18 februari 2022 00:18 schreef DemonRage het volgende:
[ twitter ]
Geen lege kliko's buiten zetten morgen.
Lijkt mee te vallen voor binnenland?quote:Wind:
Harmonie uitvoer laat vrijdagmiddag op de zuidelijke Noordzee ZW 11 Bft zien, dit honoreren we momenteel niet. Uitschieters bij het koufront (vooral in de Hap1 uitvoer) zijn nog een aandachtspunt, ze vallen nu binnen de waarschuwingen. Zwaarste uitschieters nu in de middag aan de ZW kust, tot ongeveer 135 km/uur, later in de avond in het Waddengebied tot ongeveer 130 km/uur. Het gebied met 100-120 km/uur blijft beperkt tot de kustprovincies. Er is geen aanleiding om de uitgegeven code oranje in tijd en locatie te wijzigen. Zaterdag(avond) waarschijnlijk een gele waarschuwing.
Hoop dat mijn baas dat ook doet…quote:Op vrijdag 18 februari 2022 06:03 schreef Jor_Dii het volgende:
Hoop dat men verstandig is en scholen rond de middag sluiten om kinderen veilig thuis te laten komen
Tja heb voldoende collega’s die as we speak in de auto stappen en vanmiddag rond 17u vrolijk 100-150km richting Randstad rijden. Levensgevaarlijk..quote:Op vrijdag 18 februari 2022 06:13 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Hoop dat mijn baas dat ook doet…
Nou, die van mij niet hoorquote:Op vrijdag 18 februari 2022 06:13 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Hoop dat mijn baas dat ook doet…
Estafex kijkt puur naar convectieve situaties en randverschijnselen, de echte storm zelf zeggen ze dus niks overquote:Op vrijdag 18 februari 2022 01:03 schreef DemonRage het volgende:
En daar is Estofex:
[ link | afbeelding ]
(plaatje is link naar site)
Lijkt me niet:quote:Op vrijdag 18 februari 2022 07:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat? Gaat het nu ineens alsnog meevallen allemaal?#leek
Als je in Utrecht woont zie je er vast een paar overvliegen.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 08:21 schreef PzKpfw het volgende:
Het is wachten op idioten die ondanks de waarschuwingen alsnog gaan kitesurfen.
Goed excuus.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 08:16 schreef Tommeke het volgende:
Poah! M’n vriendin wilde eigenlijk vandaag naar haar ouders toe, in het midden van het land. Doet ze toch maar even niet.
De middelbare school hier laat de lessen vanaf 13:00 vervallenquote:Op vrijdag 18 februari 2022 06:03 schreef Jor_Dii het volgende:
Hoop dat men verstandig is en scholen rond de middag sluiten om kinderen veilig thuis te laten komen
Levert wel weer mooie streams opquote:Op vrijdag 18 februari 2022 08:21 schreef PzKpfw het volgende:
Het is wachten op idioten die ondanks de waarschuwingen alsnog gaan kitesurfen.
Ja dat komt nog wel denk ikquote:Op vrijdag 18 februari 2022 09:03 schreef Jor_Dii het volgende:
Verbaasd me dat er nog geen code rood afgegeven is..
Boomergriepje-excuus te vaak gebruikt?quote:Op vrijdag 18 februari 2022 08:16 schreef Tommeke het volgende:
Poah! M’n vriendin wilde eigenlijk vandaag naar haar ouders toe, in het midden van het land. Doet ze toch maar even niet.
quote:Op vrijdag 18 februari 2022 09:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Heb net mijn werkplekbeheerders op locatie vanaf 12 uur naar huis gestuurd. De rest werkt al thuis
Heb ik hier zojuist ook gedaan. Zijn zware jongens, maar je weet maar nooitquote:Op vrijdag 18 februari 2022 09:11 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik ga zo nog wat plantenpotten uit de tuin halen.
Code aanstellerij is dat in 99,99% van de gevallen dat het wordt afgegeven.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 09:03 schreef Jor_Dii het volgende:
Verbaasd me dat er nog geen code rood afgegeven is..
Als de ruiten bij KNMI in de kozijnen klapperen.quote:
Storm in een glas waterquote:Op vrijdag 18 februari 2022 09:19 schreef Slobeend het volgende:
Het lijkt nu wel relatief net iets minder heftig te worden dan tot gistermiddag in de kaarten stond toch?
Onzin, vrijwel alle code oranje/rood situaties deden zich ook daadwerkelijk voor.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 09:16 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Code aanstellerij is dat in 99,99% van de gevallen dat het wordt afgegeven.
Uhu, morgen eens zien hoeveel schade, gewonden en overlijdens er zijn doordat mensen noodgedwongen of uit eigen stommiteit de weg op gaan eind van de middag..quote:Op vrijdag 18 februari 2022 09:16 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Basisschool van mijn kids gaat om 12u stoppen met les geven (enkel nog noodopvang). Vind het een beetje overtrokken allemaal. School gaat normaliter om 14:15 dicht en code oranje in onze regio is niet eerder dan 15:00. Dan kan iedereen allang en breed thuis zijn, incl. leerkrachten.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 06:03 schreef Jor_Dii het volgende:
Vind wel dat we mede door corona wel heel snel nu de verantwoordelijkheid terug droppen bij ouders. Als ik even kijk naar onze school en het gemak waarmee een school in de ochtend doorgeeft om 12u dicht te gaan, en de ouders mogen het lekker vervolgens zelf uitzoeken. Boeiend dat je een baan hebt zonder flexibiliteit, niet het probleem van de schoolquote:Op vrijdag 18 februari 2022 09:35 schreef Haags het volgende:
Vroegah, toen we nog echte winters hadden met diepvries kou gingen de scholen nooit dicht.
Nee. Gewoon nee. De laatste weeralarmen die we hebben gehad kwamen gewoon uit.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 09:16 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Zorgen dat je een netwerk hebt waar je op kan terugvallen idd. Even nadenken voordat je kinderen verwekt, ook een optie.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 09:44 schreef Dr_Flash het volgende:
In eerste instantie zijn het de ouders die een kind berhaupt op de wereld zetten, toch?
Vroegah, toen we nog sneeuwpoppen maaktenquote:Op vrijdag 18 februari 2022 09:35 schreef Haags het volgende:
Vroegah, toen we nog echte winters hadden met diepvries kou gingen de scholen nooit dicht.
Sommige hebben blijkbaar geen idee hoe dit uit kan gaan pakken. Ik ben altijd voor waarschuwen in dit soort situaties, als het achteraf meevalt dan waren we in ieder geval voorbereid.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 09:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Uhu, morgen eens zien hoeveel schade, gewonden en overlijdens er zijn doordat mensen noodgedwongen of uit eigen stommiteit de weg op gaan eind van de middag..
Heel erg winderig.quote:
Kan je kind dan niet zolang met een vriendje mee ofzo? Even andere ouders appen?quote:Op vrijdag 18 februari 2022 09:43 schreef Blik het volgende:
[..]
Vind wel dat we mede door corona wel heel snel nu de verantwoordelijkheid terug droppen bij ouders. Als ik even kijk naar onze school en het gemak waarmee een school in de ochtend doorgeeft om 12u dicht te gaan, en de ouders mogen het lekker vervolgens zelf uitzoeken. Boeiend dat je een baan hebt zonder flexibiliteit, niet het probleem van de school
Het waait. https://www.humberbridge.co.uk/quote:
Ja, scholen gaan wel vaak dicht vanwege het weer tegenwoordig.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 09:43 schreef Blik het volgende:
[..]
Vind wel dat we mede door corona wel heel snel nu de verantwoordelijkheid terug droppen bij ouders. Als ik even kijk naar onze school en het gemak waarmee een school in de ochtend doorgeeft om 12u dicht te gaan, en de ouders mogen het lekker vervolgens zelf uitzoeken. Boeiend dat je een baan hebt zonder flexibiliteit, niet het probleem van de school
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |