SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Makkelijk eerste![]()
Ja, zoals de GGD. Nog een reden om te stoppen met testen en BCO. Moet jij eens kijken hoe snel ze weer in de horeca terug zijnquote:Op maandag 14 februari 2022 12:08 schreef Leonos het volgende:
[..]
Terecht, normaal werk gevonden waar ze niet uitgebuit worden.![]()
![]()
Nou en, griep ook.quote:De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.![]()
quote:Op maandag 14 februari 2022 12:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
Zelfs een naderende persco leeft niet meer, he.
Het is wel gespeeld.
Zuiger van het FOK!-OMT![]()
quote:https://www.parool.nl/ned(...)-uitbreken~b0a620cd/quote:Nederland niet voorbereid op nieuwe pandemie: ‘De volgende kan vandaag nog uitbreken’![]()
Ja dat kon in de 100 jaar voor corona ook iedere dag gebeuren.quote:Op maandag 14 februari 2022 12:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
[..]
https://www.parool.nl/ned(...)-uitbreken~b0a620cd/
Ik snap de nieuwswaarde niet?Zuiger van het FOK!-OMT![]()
De zalvende woorden van Keulemans worden weer gedeeld door leden van het OMT. Door verdedigers van het beleid wordt maar gedaan alsof "het volk" het vooral een probleem vindt hoe het RIVM omging met de scenario's, maar dat lijkt me onzin. Het wanbeleid is veel breder dan dat.![]()
eens, zijn meer de stuiptrekkingenquote:Op maandag 14 februari 2022 12:48 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ja dat kon in de 100 jaar voor corona ook iedere dag gebeuren.
Ik snap de nieuwswaarde niet?![]()
Was getekend, Maarten Keulemans, woordvoerder RIVM.quote:Op maandag 14 februari 2022 12:48 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
De zalvende woorden van Keulemans worden weer gedeeld door leden van het OMT. Door verdedigers van het beleid wordt maar gedaan alsof "het volk" het vooral een probleem vindt hoe het RIVM omging met de scenario's, maar dat lijkt me onzin. Het wanbeleid is veel breder dan dat.
[ twitter ]![]()
#Schoonschipoffensief.quote:Op maandag 14 februari 2022 12:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Was getekend, Maarten Keulemans, woordvoerder RIVM.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Er wordt nu gegooid met het argument “een ander zou het niet beter doen”, maar dat is gelul van een dronken aardbei. Ook met de beste intenties kan je er een teringzooi van maken.quote:Op maandag 14 februari 2022 12:48 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
De zalvende woorden van Keulemans worden weer gedeeld door leden van het OMT. Door verdedigers van het beleid wordt maar gedaan alsof "het volk" het vooral een probleem vindt hoe het RIVM omging met de scenario's, maar dat lijkt me onzin. Het wanbeleid is veel breder dan dat.
[ twitter ]
Alsof we nergens iets van mogen vinden want “het was nou eenmaal crisis”. En die dame van Nieuwsuur schilderen we af als Captain Hindsight. Dit is wel onder de gordel van Keulemans.![]()
Ik krijg inmiddels een beetje jeuk van Keulemans' zelfverheerlijking als duider van de zo overduidelijke denkfouten van het simpele gepeupel, waarvan hij zo goed is om die, in gewone mensentaal, met zijn lezers te delen om ze van die fouten te behoeden.quote:Op maandag 14 februari 2022 12:48 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
De zalvende woorden van Keulemans worden weer gedeeld door leden van het OMT. Door verdedigers van het beleid wordt maar gedaan alsof "het volk" het vooral een probleem vindt hoe het RIVM omging met de scenario's, maar dat lijkt me onzin. Het wanbeleid is veel breder dan dat.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?![]()
Het grote indekken begint hoor, het mag niet van de tweede kamer, maar het begint een behoorlijk "Wir haben es nicht gewußt" smaakje te krijgen.
Ik scheef al eerder, over een week zie je hier en overal eigenlijk opeens alleen nog maar mensen die ook echt oprecht altijd tegen waren hoor, nee echt!!A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Nog niets gelekt? Eindelijk van de kapjes af bijvoorbeeld? Moet zeggen dat ik het nieuws over lil kleine momenteel interessanter vind dan corona
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.![]()
Die zit ook ongezond dicht tegen de macht aan voor een journalist…quote:Op maandag 14 februari 2022 12:48 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[ twitter ]zie email 27 oktober![]()
Precies dit. De rest van dat draadje schreeuwt "ik heb het altijd al geweten", "had maar naar mij geluisterd".quote:Op maandag 14 februari 2022 12:55 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik krijg inmiddels een beetje jeuk van Keulemans' zelfverheerlijking als duider van de zo overduidelijke denkfouten van het simpele gepeupel, waarvan hij zo goed is om die, in gewone mensentaal, met zijn lezers te delen om ze van die fouten te behoeden.![]()
Aan het eind van de oorlog zat iedereen in het verzet.quote:Op maandag 14 februari 2022 12:55 schreef HeatWave het volgende:
Het grote indekken begint hoor, het mag niet van de tweede kamer, maar het begint een behoorlijk "Wir haben es nicht gewußt" smaakje te krijgen.
Ik scheef al eerder, over een week zie je hier en overal eigenlijk opeens alleen nog maar mensen die ook echt oprecht altijd tegen waren hoor, nee echt!!![]()
Zou mij niet verbazen als ze de mondkapjes nog steeds niet helemaal los durven laten. En eerst nog weer een tussenstap dat ze er alleen af gaan op CTB-locaties (CTB gaan ze sowieso nog niet loslaten gok ik, misschien in maart)quote:Op maandag 14 februari 2022 12:56 schreef josja het volgende:
Nog niets gelekt? Eindelijk van de kapjes af bijvoorbeeld? Moet zeggen dat ik het nieuws over lil kleine momenteel interessanter vind dan corona![]()
Daar heb je geen kabinet voor nodig.quote:Op maandag 14 februari 2022 12:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zou mij niet verbazen als ze de mondkapjes nog steeds niet helemaal los durven laten.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Vreselijk vermoeiend dit.quote:Op maandag 14 februari 2022 12:48 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[ twitter ]
Op deze manier kan je dus gewoon geen kritiek hebben want er is altijd wel een 'ja maar' pipo. En dan als reactie op wat wappies, dus als je vervolgens kritiek hebt op deze Keulemans, schaar je je eigenlijk direct in datzelfde kamp.
En uiteindelijk ben je dus geen reet opgeschoten en blijft de boodschap 'het valt allemaal wel mee' overeind. Terwijl het niet meevalt.![]()
Het is gewoon goed werk van die Milena Holdert om dit tot op de bodem uit te zoeken. Ik snap niet waarom Keulemans nu steken onder water gaat uitdelen. Nieuwsuur is een serieus medium en we praten niet over een of andere hijgerige Telegraaf-journo die wil scoren. Dit is serieus.quote:Op maandag 14 februari 2022 12:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Die zit ook ongezond dicht tegen de macht aan voor een journalist…![]()
Meute hobbelt gewoon achter wat Rutte en Kuipers zeggen aan.quote:Op maandag 14 februari 2022 13:00 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Daar heb je geen kabinet voor nodig.![]()
Om maar even in Bianconeri's woorden te spreken.quote:Op maandag 14 februari 2022 13:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Meute hobbelt gewoon achter wat Rutte en Kuipers zeggen aan.
Dat zijn gewoon wappie schaapjesZuiger van het FOK!-OMT![]()
Had ergens wel verwacht dat steeds meer mensen dat ding niet meer op zouden zetten, maar nee. Hele appie had hem nog op (dus ik ook maarquote:Op maandag 14 februari 2022 13:00 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Daar heb je geen kabinet voor nodig.).
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.![]()
Wel in de war, want ik dacht hier meermaals te hebben gelezen dat we hier in NL zoveel dwarser zouden zijn dan in andere landen en dat we daarom hier langer strengere maatregelen gehad hebben. Maar nu lees ik zowaar dat het volk gewoon grotendeels volgzaam is.quote:Op maandag 14 februari 2022 13:04 schreef josja het volgende:
[..]
Had ergens wel verwacht dat steeds meer mensen dat ding niet meer op zouden zetten, maar nee. Hele appie had hem nog op (dus ik ook maar).
![]()
![]()
Dat was gewoon de zoveelste leugen om de maatregelen maar in stand te kunnen houden, puur en alleen om gezichtsverlies te voorkomen.quote:Op maandag 14 februari 2022 13:07 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wel in de war, want ik dacht hier meermaals te hebben gelezen dat we hier in NL zoveel dwarser zouden zijn dan in andere landen en dat we daarom hier langer strengere maatregelen gehad hebben. Maar nu lees ik zowaar dat het volk gewoon grotendeels volgzaam is.
[ afbeelding ]A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Maart 2024?quote:Op maandag 14 februari 2022 12:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zou mij niet verbazen als ze de mondkapjes nog steeds niet helemaal los durven laten. En eerst nog weer een tussenstap dat ze er alleen af gaan op CTB-locaties (CTB gaan ze sowieso nog niet loslaten gok ik, misschien in maart)You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.![]()
Dat is al langer haat en nijd. “De dames” van Nieuwsuur zijn namelijk wel kritisch, dan kan natuurlijk niet.quote:Op maandag 14 februari 2022 13:00 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het is gewoon goed werk van die Milena Holdert om dit tot op de bodem uit te zoeken. Ik snap niet waarom Keulemans nu steken onder water gaat uitdelen. Nieuwsuur is een serieus medium en we praten niet over een of andere hijgerige Telegraaf-journo die wil scoren. Dit is serieus.zie email 27 oktober![]()
![]()
Hahaha, Jos heeft een grote mond over kritiek op RIVM & co nu de beerput open is, maar hij wil niets zeggen over het feitelijk functioneren van het RIVM want het was "een lastige situatie".![]()
Dat het in februari/maart 2020 lastig was, wil ik nog wel geloven.quote:Op maandag 14 februari 2022 13:23 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[ twitter ]
Hahaha, Jos heeft een grote mond over kritiek op RIVM & co nu de beerput open is, maar hij wil niets zeggen over het feitelijk functioneren van het RIVM want het was "een lastige situatie".
Maar er zijn de afgelopen 2 jaar ook heel veel vieze politieke spelletjes gespeeld over de rug van de burger als het om corona gaat toen de situatie al lang niet meer acuut was.![]()
Ik wil ook best geloven dat het lastig is/was. Maar ook als het lastig is zijn er grenzen die je niet over gaat. Zoals liegen, achteraf stukken aanpassen en bewust relevante informatie verzwijgen.quote:Op maandag 14 februari 2022 13:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat het in februari/maart 2020 lastig was, wil ik nog wel geloven.
Maar er zijn de afgelopen 2 jaar ook heel veel vieze politieke spelletjes gespeeld over de rug van de burger als het om corona gaat toen de situatie al lang niet meer acuut was.zie email 27 oktober![]()
Pfff Twitter houdt de mensen wel bezig hier, misschien toch maar eens een account aanmaken volgens mij mis ik een hoop drama en actie.![]()
Ook wel bekend als straatje schoonvegen.quote:Op maandag 14 februari 2022 12:48 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[ twitter ]wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
wat heeft dat met naoorlogs verzet te maken?quote:Op maandag 14 februari 2022 13:30 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Hé kijk, het naoorlogse verzet krijgt vorm.![]()
Ik heb vooral een vieze nasmaak overgehouden aan de koehandel rond de avondklok vorig jaar. Ongetwijfeld zijn daar ook allerlei spelletjes gespeeld achter de schermen.quote:Op maandag 14 februari 2022 13:31 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik wil ook best geloven dat het lastig is/was. Maar ook als het lastig is zijn er grenzen die je niet over gaat. Zoals liegen, achteraf stukken aanpassen en bewust relevante informatie verzwijgen.![]()
Duitsland gaat ook langzaam aan weer iets normaler doen.quote:'Duitsland wil in maand van zwaarste maatregelen af'
Duitsland zou van plan zijn komende maand de coronamaatregelen te versoepelen. Het is de bedoeling dat de regering deze week drie stappen aankondigt, waarmee de zwaarste maatregelen geleidelijk worden afgebouwd. Duitse media hebben hebben een concept van het plan al in handen. Daarin staat dat de beperkingen stapsgewijs worden versoepeld, zodat er vanaf 20 maart geen vergaande maatregelen meer gelden.
Onder meer de Süddeutsche Zeitung schrijft dat de federale en deelstaatregeringen van plan zijn om als eerste de regels voor familiebijeenkomsten te versoepelen. Het maximale aantal zou gaan van 10 naar 20 personen. Ook zou er dan geen coronatoegangsbewijs meer nodig zijn winkels.
In de tweede etappe is het de bedoeling dat 3G wordt ingevoerd, wat betekent dat mensen die zijn gevaccineerd, hersteld of negatief zijn getest toegang krijgen tot bijvoorbeeld horeca. Nu geldt in alle deelstaten de 2G of 2G+-regel. Dat betekent dat enkel mensen die volledig zijn gevaccineerd of hersteld zijn van corona toegang krijgen. In de laatste stap, vanaf 20 maart, worden alle "vergaande beschermende maatregelen" geschrapt. Dat zou onder meer betekenen dat de thuiswerkplicht vervalt.![]()
![]()
Toch bijzonder dat ze zich daar dan nooit over heeft uitgesproken in de OMT-vergaderingen.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Zo zo. Gewaagd hoor.quote:Op maandag 14 februari 2022 13:37 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Duitsland gaat ook langzaam aan weer iets normaler doen.
[..]![]()
Hier hebben we gelukkig 2G weggestemd en is er veel kritiek op de coronapas. In Duitsland zien ze 3G als versoepeling, die hebben nog wel een lange weg te gaan ben ik bang.quote:'Duitsland wil in maand van zwaarste maatregelen af'
Duitsland zou van plan zijn komende maand de coronamaatregelen te versoepelen. Het is de bedoeling dat de regering deze week drie stappen aankondigt, waarmee de zwaarste maatregelen geleidelijk worden afgebouwd. Duitse media hebben hebben een concept van het plan al in handen. Daarin staat dat de beperkingen stapsgewijs worden versoepeld, zodat er vanaf 20 maart geen vergaande maatregelen meer gelden.
Onder meer de Süddeutsche Zeitung schrijft dat de federale en deelstaatregeringen van plan zijn om als eerste de regels voor familiebijeenkomsten te versoepelen. Het maximale aantal zou gaan van 10 naar 20 personen. Ook zou er dan geen coronatoegangsbewijs meer nodig zijn winkels.
In de tweede etappe is het de bedoeling dat 3G wordt ingevoerd, wat betekent dat mensen die zijn gevaccineerd, hersteld of negatief zijn getest toegang krijgen tot bijvoorbeeld horeca. Nu geldt in alle deelstaten de 2G of 2G+-regel. Dat betekent dat enkel mensen die volledig zijn gevaccineerd of hersteld zijn van corona toegang krijgen. In de laatste stap, vanaf 20 maart, worden alle "vergaande beschermende maatregelen" geschrapt. Dat zou onder meer betekenen dat de thuiswerkplicht vervalt.![]()
Ze zit daar zelf al twee jaar en heeft er niets aan gedaan. En nu het allemaal op z’n einde loopt is zij ook ineens van maning dat er van alles niet deugt. I don’t buy that for a second.quote:Op maandag 14 februari 2022 13:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
wat heeft dat met naoorlogs verzet te maken?zie email 27 oktober![]()
Mosterd na de maaltijd.quote:Op maandag 14 februari 2022 13:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
wat heeft dat met naoorlogs verzet te maken?
Het OMT is na deze maand niet meer relevant.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Dat ze dan oa met 3G komen in plaats van helemaal te stoppen met het G-circus is wel jammer ja. Maar goed, in het licht van hun eerdere strengheid is het al heel wat.quote:![]()
in die tweet die je aanhaalt staat gewoon niet zoveel bijzonders maar als jij dat wel vindt prima hoorquote:Op maandag 14 februari 2022 13:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ze zit daar zelf al twee jaar en heeft er niets aan gedaan. En nu het allemaal op z’n einde loopt is zij ook ineens van maning dat er van alles niet deugt. I don’t buy that for a second.![]()
Maar geen woord over een eventuele 1G, dus ze gooien er niet nog een verzwaring boven op.quote:Op maandag 14 februari 2022 13:39 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Hier hebben we gelukkig 2G weggestemd en is er veel kritiek op de coronapas. In Duitsland zien ze 3G als versoepeling, die hebben nog wel een lange weg te gaan ben ik bang.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Nouja wij ook. Voorlipig zitten we nog steeds met 3g opgescheept.quote:Op maandag 14 februari 2022 13:39 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Hier hebben we gelukkig 2G weggestemd en is er veel kritiek op de coronapas. In Duitsland zien ze 3G als versoepeling, die hebben nog wel een lange weg te gaan ben ik bang.
Hoop dat er nou eindelijk eens nieuws komt dat dat onding verdwijnt.![]()
Zijn er mensen serieus verrast over de dempende toon van de officiële berichten over corona in het begin?
Jaap en Hugo / Bruno aan de schandpaal omdat ze de feiten wat anders hebben neergezet?
Als je toen niet door de regels kon horen dat er wel degelijk flinke zorgen waren dan ben je horende doof geweest. En ziende blind, Bruno viel letterlijk om.
En goden zij dank hebben de verantwoordelijken hun best gedaan de paniek zo veel mogelijk buiten de deur te houden. Nu al duwde nadenkend Nederland bejaarden omver om toiletpapier in te slaan. Moet je voorstellen de chaos die ontstaan was als men 'eerlijk' had gereageerd. Dit was niet te overzien geweest.
Het volk was in dezen zijn eigen grootste gevaar, veel groter dan corona ooit was. Uitstekend ingeschat dus door onze beleidsmakers. In mijn ogen hebben we daar deze mensen voor aangesteld. Zorgen voor orde in zo'n situatie.![]()
Dat is een ander verhaal, OMT moet je gewoon opheffen en dan kijken hoe je dit voor de toekomst anders in kan richtenquote:Op maandag 14 februari 2022 13:39 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Mosterd na de maaltijd.
Het OMT is na deze maand niet meer relevant.![]()
Hebben we al wat lekjes?
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]![]()
Twitter is het uiterst vermakelijke afvoerputje van de samenleving, doen dus.quote:Op maandag 14 februari 2022 13:31 schreef Questular het volgende:
Pfff Twitter houdt de mensen wel bezig hier, misschien toch maar eens een account aanmaken volgens mij mis ik een hoop drama en actie.![]()
Ze hebben daarzo testgate gehad dus ik denk dat, dat niet snel meer gepikt zou worden.quote:Op maandag 14 februari 2022 13:42 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Maar geen woord over een eventuele 1G, dus ze gooien er niet nog een verzwaring boven op.![]()
De draad gaat nog verder met het achteraf aanpassen van de notulen. Dat laat je toch niet gebeuren, met alle respect.quote:Op maandag 14 februari 2022 13:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
in die tweet die je aanhaalt staat gewoon niet zoveel bijzonders maar als jij dat wel vindt prima hoorzie email 27 oktober![]()
Volgens mij zijn mensen vooral verbijsterd over gelieg en fraude met officiële stukken…quote:Op maandag 14 februari 2022 13:43 schreef Catatafishh het volgende:
Zijn er mensen serieus verrast over de dempende toon van de officiële berichten over corona in het begin?
Jaap en Hugo / Bruno aan de schandpaal omdat ze de feiten wat anders hebben neergezet?
Als je toen niet door de regels kon horen dat er wel degelijk flinke zorgen waren dan ben je horende doof geweest. En ziende blind, Bruno viel letterlijk om.
En goden zij dank hebben de verantwoordelijken hun best gedaan de paniek zo veel mogelijk buiten de deur te houden. Nu al duwde nadenkend Nederland bejaarden omver om toiletpapier in te slaan. Moet je voorstellen de chaos die ontstaan was als men 'eerlijk' had gereageerd. Dit was niet te overzien geweest.
Het volk was in dezen zijn eigen grootste gevaar, veel groter dan corona ooit was. Uitstekend ingeschat dus door onze beleidsmakers. In mijn ogen hebben we daar deze mensen voor aangesteld. Zorgen voor orde in zo'n situatie.zie email 27 oktober![]()
hangt er vanaf wie je volgt, vind het best wel interessant om mensen te volgen die verstand van bepaalde zaken hebben, de reacties van de ignorants kan je beter gewoon laten voor wat het isquote:Op maandag 14 februari 2022 13:44 schreef chratnox het volgende:
[..]
Twitter is het uiterst vermakelijke afvoerputje van de samenleving, doen dus.![]()
Zo kan je hun incompetentie altijd bagatelliseren.quote:Op maandag 14 februari 2022 13:43 schreef Catatafishh het volgende:
Het volk was in dezen zijn eigen grootste gevaar, veel groter dan corona ooit was. Uitstekend ingeschat dus door onze beleidsmakers. In mijn ogen hebben we daar deze mensen voor aangesteld. Zorgen voor orde in zo'n situatie.![]()
Het ging er toch eerst om dat het OMT-advies aangepast was na review van VWS? Wat bedoelen ze met notulen naderhand aanpassen?quote:Op maandag 14 februari 2022 13:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De draad gaat nog verder met het achteraf aanpassen van de notulen. Dat laat je toch niet gebeuren, met alle respect.![]()
Tijd voor het CO2-paspoort.quote:Op maandag 14 februari 2022 13:41 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dat ze dan oa met 3G komen in plaats van helemaal te stoppen met het G-circus is wel jammer ja. Maar goed, in het licht van hun eerdere strengheid is het al heel wat.![]()
Er is een publiek advies, maar er zijn ook vertrouwelijke notulen waarin staat wie wat gezegd heeft. Blijkbaar is de gewraakte zin ook daar in terecht gekomen…quote:Op maandag 14 februari 2022 13:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het ging er toch eerst om dat het OMT-advies aangepast was na review van VWS? Wat bedoelen ze met notulen naderhand aanpassen?zie email 27 oktober![]()
Dat ze het niet op tv genoemd hebben begrijp ik volledig. Op de manier die ze het nu gedaan hebben is het de tweede kamer vrijwel onmogelijk gemaakt zijn controlerende taak uit te voeren, die daar ook voor aangesteld zijn.quote:Op maandag 14 februari 2022 13:43 schreef Catatafishh het volgende:
Het volk was in dezen zijn eigen grootste gevaar, veel groter dan corona ooit was. Uitstekend ingeschat dus door onze beleidsmakers. In mijn ogen hebben we daar deze mensen voor aangesteld. Zorgen voor orde in zo'n situatie.
Dit ging niet over een verkeersboete van 60 euro ipv 50 euro, dit ging om het inperken van de vrije bewegingsruimte van mensen, iets waar de tweede kamer wel iets van te vinden heeft.![]()
Ja, ik begrijp dat niet, chaos is daardoor afgewend.quote:Op maandag 14 februari 2022 13:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Volgens mij zijn mensen vooral verbijsterd over gelieg en fraude met officiële stukken…![]()
Ah op die manier. Als die naderhand aangepast zijn zonder revisiehistorie etc, is dat dan geen valsheid in geschrifte?quote:Op maandag 14 februari 2022 13:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Er is een publiek advies, maar er zijn ook vertrouwelijke notulen waarin staat wie wat gezegd heeft. Blijkbaar is de gewraakte zin ook daar in terecht gekomen…![]()
Au contraire, mon frere ik bejubel juist de competentie die ze hebben laten zienquote:Op maandag 14 februari 2022 13:46 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Zo kan je hun incompetentie altijd bagatelliseren.![]()
![]()
Ah kom nou tochquote:Op maandag 14 februari 2022 13:49 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Ja, ik begrijp dat niet, chaos is daardoor afgewend.
Zelfs als dat de motivering is, ik betwijfel dat, zijn er andere manieren om dat te bereiken dan frauderen.zie email 27 oktober![]()
Dat is later ook gebeurd. Ik heb het over het beginstadium. Als ik zo een rondje tweede kamer voor de geest haal (toen en nu) dan snap ik nog steeds en ben ik er blij mee dat men voor deze route van politieke doodzonde gekozen heeft.quote:Op maandag 14 februari 2022 13:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat ze het niet op tv genoemd hebben begrijp ik volledig. Op de manier die ze het nu gedaan hebben is het de tweede kamer vrijwel onmogelijk gemaakt zijn controlerende taak uit te voeren, die daar ook voor aangesteld zijn.
Dit ging niet over een verkeersboete van 60 euro ipv 50 euro, dit ging om het inperken van de vrije bewegingsruimte van mensen, iets waar de tweede kamer wel iets van te vinden heeft.![]()
Toch wel grappig om te zien hoe betrokkenen nu de situatie goed proberen te praten óf nu opeens wel van mening zijn om wat zaakjes aan te passen. Dat OMT moet gewoon opgedoekt worden. En ook in Den Haag mogen er best wat consequenties gaan zijn.![]()
In dit geval zie ik die andere weg niet. En welk ander belang zou men gehad hebben volgens jou?quote:Op maandag 14 februari 2022 13:51 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ah kom nou toch
Zelfs als dat de motivering is, ik betwijfel dat, zijn er andere manieren om dat te bereiken dan frauderen.
Of wil je ontkennen dat chaos uberhaupt was ontstaan? Want dan ben je heel naief of gewoon vergeten hoe de meerderheid zich van de ene op de andere dag als beesten gingen gedragen![]()
Ja, het is erg, maar soms is het idd beter om de boodschap niet helemaal juist over te brengen. Alleen dat wekt natuurlijk ook terechte argwaan in andere issues en geeft de wappie community extra voeding van diverse complotten.quote:Op maandag 14 februari 2022 13:43 schreef Catatafishh het volgende:
Ik ben er ook niet persé op tegen dat ze initieel zo gereageerd hebben. Waar ik moeite mee heb is dat ze bewust verslaglegging tegen hebben willen gaan. Op het moment dat je zulke besluiten neemt moet dat controleerbaar zijn en moet er duidelijk zijn op welke basis zo'n besluit genomen is. Al was corona vliegende ebola, we leven nog steeds in een democratisch land waar bestuurders verantwoording af moeten leggen (in dit soort gevallen achteraf).quote:Op maandag 14 februari 2022 13:52 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Dat is later ook gebeurd. Ik heb het over het beginstadium. Als ik zo een rondje tweede kamer voor de geest haal (toen en nu) dan snap ik nog steeds en ben ik er blij mee dat men voor deze route van politieke doodzonde gekozen heeft.
De manier waarop het nu gedaan is is (wat mij betreft) een democratie onwaardig.
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 14-02-2022 13:56:32 ]![]()
Dis is precies hoe je normalisering bewerkstelligd natuurlijk.quote:Op maandag 14 februari 2022 13:41 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Dat ze dan oa met 3G komen in plaats van helemaal te stoppen met het G-circus is wel jammer ja. Maar goed, in het licht van hun eerdere strengheid is het al heel wat.“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa![]()
Inderdaad, het is op meerdere niveaus ook niet goed en omgeven door nogal wat risico's. Maar dat dit de beste weg is geweest twijfel ik persoonlijk niet aan.quote:Op maandag 14 februari 2022 13:55 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ja, het is erg, maar soms is het idd beter om de boodschap niet helemaal juist over te brengen. Alleen dat wekt natuurlijk ook terechte argwaan in andere issues en geeft de wappie community extra voeding van diverse complotten.![]()
Politiek opportunisme, als jij geen mondkapjes hebt en de rest van Europa wel gaat je kop er spreekwoordelijk af als minister.quote:Op maandag 14 februari 2022 13:54 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
In dit geval zie ik die andere weg niet. En welk ander belang zou men gehad hebben volgens jou?Ja en nu zit je met een totaal geloofwaardigheidsprobleem. Ook voor vermeende chaos, wat is dat precies? Wat lege schappen? Zijn oplossingen.quote:Of wil je ontkennen dat chaos uberhaupt was ontstaan? Want dan ben je heel naief of gewoon vergeten hoe de meerderheid zich van de ene op de andere dag als beesten gingen gedragenzie email 27 oktober![]()
Heeft iemand ergens al iets gelezen over de interpretatie door het RIVM van de (fake) angstbeelden uit en gepushed door China(bots) die in het begin van de crisis circuleerden? Het lijkt volledig genegeerd, maar waarom? Ze waren indicatief voor een veel ernstigere situatie dan ze hadden ingeschat.“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa![]()
Daar heb je zeker een punt. Nu is de traditie rondom (geen) verslaglegging al wel langere tijd diepgeworteld in onze politiek. Dus niet nieuw. De uitkomst is denk ik wel in dit specifieke geval iets wat de gebruikte middelen heiligt. Er zullen koppen moeten rollen maar des te moediger vind ik het eerlijk gezegd dat hiervoor is gekozen.quote:Op maandag 14 februari 2022 13:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ben er ook niet persé op tegen dat ze initieel zo gereageerd hebben. Waar ik moeite mee heb is dat ze bewust verslaglegging tegen hebben willen gaan. Op het moment dat je zulke besluiten neemt moet dat controleerbaar zijn en moet er duidelijk zijn op welke basis zo'n besluit genomen is. Al was corona vliegende ebola, we leven nog steeds in een democratisch land waar bestuurders verantwoording af moeten leggen (in dit soort gevallen achteraf).
De manier waarop het nu gedaan is is (wat mij betreft) een democratie onwaardig.![]()
Nee.quote:Op maandag 14 februari 2022 13:58 schreef Complotwappie het volgende:
Heeft iemand ergens al iets gelezen over de interpretatie door het RIVM van de angstbeelden uit en gepushed door China(bots) die in het begin van de crisis circuleerden? Het lijkt volledig genegeerd, maar waarom? Ze waren indicatief voor een veel ernstigere situatie dan ze hadden ingeschat.![]()
Met de huidige berichten waren veel schappen al leeg. Als men 'eerlijk' was geweest waren er slachtoffers gevallen. En dan bedoel ik niet door corona.quote:Op maandag 14 februari 2022 13:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Politiek opportunisme, als jij geen mondkapjes hebt en de rest van Europa wel gaat je kop er spreekwoordelijk af als minister.
[..]
Ja en nu zit je met een totaal geloofwaardigheidsprobleem. Ook voor vermeende chaos, wat is dat precies? Wat lege schappen? Zijn oplossingen.![]()
Maar geen verslaglegging heeft ook gewoon niets met paniek voorkomen te maken, de notulen van de ministerraad zijn 20 jaar staatsgeheim. Dat sterkt mij alleen maar in de overtuiging dat het om politieke redenen gebeurd is, het ontlopen van verantwoordelijkheid.quote:Op maandag 14 februari 2022 13:59 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Daar heb je zeker een punt. Nu is de traditie rondom (geen) verslaglegging al wel langere tijd diepgeworteld in onze politiek. Dus niet nieuw. De uitkomst is denk ik wel in dit specifieke geval iets wat de gebruikte middelen heiligt. Er zullen koppen moeten rollen maar des te moediger vind ik het eerlijk gezegd dat hiervoor is gekozen.zie email 27 oktober![]()
Ik denk dat die "chaos" toen ook wel wat getemperd had kunnen worden juist door wat evenwichtiger te communiceren. We zijn vrij snel van een lachende Rutte die per ongeluk een hand gaf en "kan hier niet zomaar komen want we vliegen niet direct vanuit Wuhan" naar een lockdown met zo goed als alles dicht gegaan, dat heeft mensen ook onzeker gemaakt denk ik.quote:Op maandag 14 februari 2022 13:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Politiek opportunisme, als jij geen mondkapjes hebt en de rest van Europa wel gaat je kop er spreekwoordelijk af als minister.
[..]
Ja en nu zit je met een totaal geloofwaardigheidsprobleem. Ook voor vermeende chaos, wat is dat precies? Wat lege schappen? Zijn oplossingen.![]()
Dan trek je de hamsterwet uit de kast. Liegen is gewoon geen optie, nooit.quote:Op maandag 14 februari 2022 14:01 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Met de huidige berichten waren veel schappen al leeg. Als men 'eerlijk' was geweest waren er slachtoffers gevallen. En dan bedoel ik niet door corona.zie email 27 oktober![]()
Ja, dat ben ik wel met je eens. Ik heb nog steeds geen moeite met de keuzes die toen gemaakt zijn om het publiek wel of niet te informeren, dat begrijp ik volledig. Dat niet te notuleren (Catshuisberaden) of notulen te wijzigen (over mondkapjes in ouderenzorg) komt vooral over als het proberen te verdoezelen van je acties.quote:Op maandag 14 februari 2022 13:59 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Daar heb je zeker een punt. Nu is de traditie rondom (geen) verslaglegging al wel langere tijd diepgeworteld in onze politiek. Dus niet nieuw. De uitkomst is denk ik wel in dit specifieke geval iets wat de gebruikte middelen heiligt. Er zullen koppen moeten rollen maar des te moediger vind ik het eerlijk gezegd dat hiervoor is gekozen.
Op het moment dat je er eerlijk over bent en ook eerlijk aangeeft het ook niet te weten zul je meer bereiken,![]()
181 op de IC en G3 blijft gehandhaaft = geslaagde normaliseringquote:“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa![]()
Met zoveel mensen op deze planeet en de toenemende mobiliteit en de klimaatproblemen en de gevolgen daarvan is de kans op een pandemie natuurlijk wel groter geworden.quote:Op maandag 14 februari 2022 12:48 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ja dat kon in de 100 jaar voor corona ook iedere dag gebeuren.
Ik snap de nieuwswaarde niet?![]()
De maandag stijging des doodsquote:
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Gaat niet gebeuren.quote:Op maandag 14 februari 2022 13:53 schreef AlwaysHappy het volgende:
Toch wel grappig om te zien hoe betrokkenen nu de situatie goed proberen te praten óf nu opeens wel van mening zijn om wat zaakjes aan te passen. Dat OMT moet gewoon opgedoekt worden. En ook in Den Haag mogen er best wat consequenties gaan zijn.
Er hebben 2 miljoen mensen op mij gestemd.
Groetjes Mark.![]()
Oh, ik ben gelukkig niet zo naïef om te denken dat er ook echt wat gaat veranderen.quote:Op maandag 14 februari 2022 14:22 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Gaat niet gebeuren.
Er hebben 2 miljoen mensen op mij gestemd.
Groetjes Mark.![]()
Met welk argument mag de horeca vanaf vrijdag open tot 24:00 of 01:00 maar mag de nachthoreca niet open tot 04:00? Zou dat gezondheidstechnisch of modelmatig te verklaren zijn?![]()
Minder contactenquote:Op maandag 14 februari 2022 14:27 schreef zoost het volgende:
Met welk argument mag de horeca vanaf vrijdag open tot 24:00 of 01:00 maar mag de nachthoreca niet open tot 04:00? Zou dat gezondheidstechnisch of modelmatig te verklaren zijn?![]()
Blijkbaar zijn er ergens kurken in de aanbieding geweest. Er lekt nog niets.Where law ends, tyrrany begins.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: