Geen idee of dat van Gijrath waar is, maar dat iemand getrouwd is geweest, hoeft dat niet uit te sluiten, toch?quote:Op dinsdag 22 februari 2022 21:22 schreef Leandra het volgende:
Ze heeft vanavond zelf wel gereageerd op dat geneuzel van Gijrath bij VI.
[ twitter ]
Nee dat hoeft idd niet, maar dat maakt de kans dat Gijrath complete bullshit liep te verkondigen niet kleiner.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 21:27 schreef Halcon het volgende:
[..]
Geen idee of dat van Gijrath waar is, maar dat iemand getrouwd is geweest, hoeft dat niet uit te sluiten, toch?
Wat grappig dat een politicus denkt dat er argumenten in die knipsels staan waarom ze geen grensoverschrijdend gedrag jegens vrouwen kan vertonen. Is dit haar niveau van argumenteren en onderbouwen?quote:
Ze poogt nergens iets te onderbouwen. Dat stukje is geen onderdeel van haar argumentatie.quote:Op woensdag 23 februari 2022 07:46 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Wat grappig dat een politicus denkt dat er argumenten in die knipsels staan waarom ze geen grensoverschrijdend gedrag jegens vrouwen kan vertonen. Is dit haar niveau van argumenteren en onderbouwen?
Vandaar dat ze het citeert. Heel logisch.quote:Op woensdag 23 februari 2022 07:59 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ze poogt nergens iets te onderbouwen. Dat stukje is geen onderdeel van haar argumentatie.
Ze retweet iemand die haar een hart onder de riem steekt, zoals ze ook schrijft. Daarnaast ontkent ze ook nog wat Gijrath beweert. Ingewikkelder dan dat is het niet.quote:Op woensdag 23 februari 2022 08:13 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Vandaar dat ze het citeert. Heel logisch.
Niet kleiner, maar ook niet groter. Dat krantenknipseltje zegt helemaal niks.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 23:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee dat hoeft idd niet, maar dat maakt de kans dat Gijrath complete bullshit liep te verkondigen niet kleiner.
We hebben het over iemand die podcasts maakt met Erik de Vlieger.
Of het BS moet nog blijken.quote:Op woensdag 23 februari 2022 11:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
De BS van Gijrath zegt ook niks.
Hij baseert zich op bronnen binnen Volt. Had natuurlijk graag gehad dat hij namen en rugnummers had genoemd, maar dat zullen zijn bronnen vast niet willen.quote:Op woensdag 23 februari 2022 11:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
De BS van Gijrath zegt ook niks.
Het alternatieve scenario is natuurlijk dat Volt vooral heel hard probeert om te laten zien dat het bij hen écht anders gaat dan bij 'gewone' partijen. Zoals hier ook eerder benoemd.quote:Op woensdag 23 februari 2022 11:27 schreef Halcon het volgende:
Volt gaat er wel hard in voor 'n keer "uitgevlogen zijn tegen wat medewerkers", dus dat doet wel vermoeden dat er meer aan de hand is dan dat ze 'n keer iemand daar heeft uitgekafferd.
of dat er gewoon een ordinaire machtsstrijd wordt uitgevochten.quote:Op woensdag 23 februari 2022 11:38 schreef trein2000 het volgende:
Het alternatieve scenario is natuurlijk dat Volt vooral heel hard probeert om te laten zien dat het bij hen écht anders gaat dan bij 'gewone' partijen. Zoals hier ook eerder benoemd.
Weet niet of dat anders dan zo positief is als je iemand voor 'n relatieve futaliteit, in deze tijd, zo voor de bus mikt. Als het echt gaat om "paar keer uitgevlogen tegen medewerkers" dan vind ik dat Volt dit niet netjes doet.quote:Op woensdag 23 februari 2022 11:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het alternatieve scenario is natuurlijk dat Volt vooral heel hard probeert om te laten zien dat het bij hen écht anders gaat dan bij 'gewone' partijen. Zoals hier ook eerder benoemd.
Dat is ook niet helemaal onaannemelijk als je de reacties her en der ziet. Maar goed, we weten het niet. Afwachten.
Dat is ook nog een (reëler) alternatief, ja.quote:Op woensdag 23 februari 2022 11:40 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
of dat er gewoon een ordinaire machtsstrijd wordt uitgevochten.
Dat ben ik volkomen met je eens, dat vind ik sowieso overigens. Al gaat het om een drievoudige verkrachting, dan nog gooi je iemand niet op deze wijze voor de bus...quote:Op woensdag 23 februari 2022 11:45 schreef Halcon het volgende:
[..]
Weet niet of dat anders dan zo positief is als je iemand voor 'n relatieve futaliteit, in deze tijd, zo voor de bus mikt. Als het echt gaat om "paar keer uitgevlogen tegen medewerkers" dan vind ik dat Volt dit niet netjes doet.
Hartelijk dank. Blijkt Gijrath toch niet compleet onzin te hebben verteld.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 12:03 schreef capricia het volgende:
Alstu:
[ twitter ]
Dertien meldingen, waaronder handtastelijkheden, ongewenste seksuele avances, intimidatie en misbruik van positie.
Maandag kort geding. Ben benieuwd naar haar kant van het verhaal. Hoor en wederhoor.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 12:12 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Hartelijk dank. Blijkt Gijrath toch niet compleet onzin te hebben verteld.
Maar mooi dat dit hoofdstuk afgesloten kan worden. Neem aan dat ze haar zeteltje behoudt? Dat kost haar dan wel een flesje bubbels.
Zo te lezen heeft ze bakken met kans gehad voor wederhoor maar weigerde ze elke medewerking met het onderzoek. Van de rechtszaak verwacht ik helemaal niets.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 12:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Maandag kort geding. Ben benieuwd naar haar kant van het verhaal. Hoor en wederhoor.
wel extreem veel inderdaad, lul je daar nog maar eens uitquote:Op zaterdag 26 februari 2022 12:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Maandag kort geding. Ben benieuwd naar haar kant van het verhaal. Hoor en wederhoor.
Dertien meldingen in zo'n kleine partij vind ik gewoon veel.
Die hele rechtszaak gaat in feite ook nergens over.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 12:14 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Zo te lezen heeft ze bakken met kans gehad voor wederhoor maar weigerde ze elke medewerking met het onderzoek. Van de rechtszaak verwacht ik helemaal niets.
Jaloerse vrouwenquote:Op zaterdag 26 februari 2022 12:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
wel extreem veel inderdaad, lul je daar nog maar eens uit
Heftig.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 12:03 schreef capricia het volgende:
Alstu:
[ twitter ]
Dertien meldingen, waaronder handtastelijkheden, ongewenste seksuele avances, intimidatie en misbruik van positie.
Ook erg veel in relatief korte tijd bij zo'n kleine partij. Hoeveel medewerkers zou zo'n fractie in totaal hebben?quote:
Ja zeker. En toch denk ik ook dat dit nu gepubliceerd wordt als eerste klap voor het kort geding maandag.quote:
We weten niet wat de meldingen nou precies inhouden. Ik wacht maandag af.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 12:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
een paar kan wel uiteraard maar dit zijn er veel
Ja. Het rapport is niet openbaar gemaakt.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 12:37 schreef potjecreme het volgende:
[..]
We weten niet wat de meldingen nou precies inhouden. Ik wacht maandag af.
Ben het hier wel mee eens. Iemand zou - wat mij betreft - zijn of haar zetel alleen mogen behouden als diegene via voorkeursstemmen ook wel verkozen zou zijn.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 18:08 schreef Zorro het volgende:
Dat iemand van een partij in zo een situatie mag blijven zitten slaat ook nergens op.
Als (in dit geval) Dassen alle stemmen gekregen zou hebben, zou Volt nog altijd met 3 zetels in de kamer zitten en zij dus ook. Zonder dat er iemand op haar heeft gestemd.
Maar zogenaamd wordt je als persooon gekozen en mag je dus altijd je zetel behouden.
Wat een onzin.
Als iemand via voorkeurstemmen in de kamer zit vind ik het want anders, dan is het inderdaad op persoon (en mocht dat hier het geval zijn, ja dan is het wel logisch maar dat weet ik niet)
Maar dan zou een partij dus mensen uit het parlement kunnen zetten? Dat lijkt me ook niet helemaal gezond.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 18:11 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ben het hier wel mee eens. Iemand zou - wat mij betreft - zijn of haar zetel alleen mogen behouden als diegene via voorkeursstemmen ook wel verkozen zou zijn.
Zo niet, dan niet.
Argument dat iemand dan wordt gedwongen tot fractiediscipline vind ik niet opgaan. Iemand met voldoende voorkeursstemmen kan in een extreem geval toch wel alleen verder. En iemand die niet via voorkeursstemmen is verkozen, zit er toch alleen maar omdat het partijprogramma mensen aanspreekt.
Ja, dat zou kunnen. Wel mensen die daar zitten omdat hun partij voldoende stemmen heeft gehaald, niet omdat ze zelf voldoende stemmen hebben gehaald.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 18:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar dan zou een partij dus mensen uit het parlement kunnen zetten? Dat lijkt me ook niet helemaal gezond.
Ik vind dat een hele gevaarlijke ontwikkeling. Dan zouden ongekozen figuren (partijvoorzitters ed) dus de facto de macht hebben om stemmingen naar hun hand te zetten.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 18:20 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, dat zou kunnen. Wel mensen die daar zitten omdat hun partij voldoende stemmen heeft gehaald, niet omdat ze zelf voldoende stemmen hebben gehaald.
Ik kan zelf van Haga tegenwoordig wel waarderen, maar hij kwam bv. alleen in de Kamer omdat enkelen die voor hem op de lijst stonden, in het kabinet gingen gaan zitten.
Moet zo iemand zo'n zetel dan behouden als 'ie eruit wordt geflikkerd? Ik vind van niet. Later bij FvD had hij wel voldoende stemmen. Idem dito voor bv. Omtzigt bij het CDA. Of destijds Kuzu en Ozturk (meen ik) bij de PvdA.
Denk dat in de praktijk kiezers wel afrekenen met 'n partij die om de haverklap er 'zomaar' mensen uitflikkert.
Maar het is toch zo dat mensen zonder voldoende voorkeursstemmen daar zitten omdat hun partij voldoende mensen aanspreekt? En niet op basis van hun persoonlijke opvattingen...quote:Op zaterdag 26 februari 2022 18:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik vind dat een hele gevaarlijke ontwikkeling. Dan zouden ongekozen figuren (partijvoorzitters ed) dus de facto de macht hebben om stemmingen naar hun hand te zetten.
Nee. Heel gevaarlijk idee. Het persoonlijk mandaat is een belangrijke waarborg tegen al te machtige individuen.
Hoe zeer al die afsplitsingen me ook tegenstaan, laten we hier maar niet aan beginnen. Dan krijg je de taferelen die zich nu op lokaal SP-niveau afspelen ook in de Tweede Kamer. Doe maar niet.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 18:20 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, dat zou kunnen. Wel mensen die daar zitten omdat hun partij voldoende stemmen heeft gehaald, niet omdat ze zelf voldoende stemmen hebben gehaald.
Ik kan zelf van Haga tegenwoordig wel waarderen, maar hij kwam bv. alleen in de Kamer omdat enkelen die voor hem op de lijst stonden, in het kabinet gingen gaan zitten.
Moet zo iemand zo'n zetel dan behouden als 'ie eruit wordt geflikkerd? Ik vind van niet. Later bij FvD had hij wel voldoende stemmen. Idem dito voor bv. Omtzigt bij het CDA. Of destijds Kuzu en Ozturk (meen ik) bij de PvdA.
Denk dat in de praktijk kiezers wel afrekenen met 'n partij die om de haverklap er 'zomaar' mensen uitflikkert.
Maar dat betekent dus dat iemand die zelf niet voldoende voorkeursstemmen had en er 'n zooi van maakt, gewoon kan blijven zitten?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 18:29 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hoe zeer al die afsplitsingen me ook tegenstaan, laten we hier maar niet aan beginnen. Dan krijg je de taferelen die zich nu op lokaal SP-niveau afspelen ook in de Tweede Kamer. Doe maar niet.
Ja, dat klopt. Af en toe hebben systemen waar je de belangrijke voordelen van wil gebruiken, ook minder belangrijke nadelen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 18:30 schreef Halcon het volgende:
[..]
Maar dat betekent dus dat iemand die zelf niet voldoende voorkeursstemmen had en er 'n zooi van maakt, gewoon kan blijven zitten?
Ik schat die voordelen wat minder hoog in dan dat jij dat doet... En ik ga er toch vanuit dat als 'n partij er aan de lopende band misbruik van maakt, de kiezer daar dan wel mee afrekent.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 18:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, dat klopt. Af en toe hebben systemen waar je de belangrijke voordelen van wil gebruiken, ook minder belangrijke nadelen.
Dat geldt omgekeerd ook voor afsplitsingen natuurlijk.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 18:32 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik schat die voordelen wat minder hoog in dan dat jij dat doet... En ik ga er toch vanuit dat als 'n partij er aan de lopende band misbruik van maakt, de kiezer daar dan wel mee afrekent.
Ten dele, anderzijds kun je ook redeneren dat de aanwezigheid van die naam op de lijst kennelijk geen reden was om er niet op te stemmen. Dus een zekere vorm van democratische legitimatie is er wel.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 18:27 schreef Halcon het volgende:
[..]
Maar het is toch zo dat mensen zonder voldoende voorkeursstemmen daar zitten omdat hun partij voldoende mensen aanspreekt? En niet op basis van hun persoonlijke opvattingen...
Ik ben op zich ook niet tegen 'n wat kleinere Kamer. Of dat heel veel scheelt vraag ik me af, want deel van het werk dat ze doen, zal alsnog gedaan moeten worden. Alleen dan buiten beeld.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 18:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat geldt omgekeerd ook voor afsplitsingen natuurlijk.
Maar met wat jij voorstelt kunnen we ineens met een stuk minder kamerleden af. Wel gunstig in de kosten.
Ja, voor een paar jaar. En daarna heeft hij/zij zich volledig onmogelijk gemaakt in het openbaar.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 18:30 schreef Halcon het volgende:
[..]
Maar dat betekent dus dat iemand die zelf niet voldoende voorkeursstemmen had en er 'n zooi van maakt, gewoon kan blijven zitten?
Dat eerste vind ik de boel omdraaien. Gros van de mensen op de lijsten zijn amper bekend. Niet in positieve zin, maar ook niet in negatieve zin. Alsof mensen die destijds op de VVD stemden bv. een Van Haga kenden. Of dat er veel mensen niet op de VVD hebben gestemd, omdat van Haga op de lijst stond. Ik vind dat geen democratische legitimatie. Als op die plek op de lijst z'n buurman had gestaan, dan had z'n buurman er gezeten.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 18:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ten dele, anderzijds kun je ook redeneren dat de aanwezigheid van die naam op de lijst kennelijk geen reden was om er niet op te stemmen. Dus een zekere vorm van democratische legitimatie is er wel.
Maar wat Janneke zegt is veel belangrijker, de nadelen van dit systeem zijn veel te groot. Regelrechte bedreiging voor de democratie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |