Het kan nogquote:Op zondag 13 februari 2022 20:49 schreef PoesInDoos het volgende:
Och Valentijn.. mijn zoon zat zó in dubio of hij nou wel of niet iets voor z'n ''crush'' wou kopenNiet gedaan uiteindelijk, hij schaamde zich, die ziel..
Hij wil niet meer, ga het hem ook niet opdringenquote:
Snap ik hoor.quote:Op zondag 13 februari 2022 20:51 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Hij wil niet meer, ga het hem ook niet opdringen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 13 februari 2022 20:54 schreef F_r het volgende:
Van dat kind staat me nog wel wat bij ja.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een kutapp. Heel je weekend verpest!quote:Op zondag 13 februari 2022 21:22 schreef PKM het volgende:
@:amarantaDaar zou ik me ook heel ellendig bij voelen.
@:TolstoiFan Ik zou denk ik wel naar school sturen na negatieve zelftest. Het mag, dan moet je het toch eigenlijk niet moeilijker maken.
Dankzij Tody is er dit weekend echt wel meer schoongemaakt.De entree is schoon, waterkoker ontkalkt, garagedeur geolied, bijkeuken is netjes, kantoor schoon. Vooral mijn man is meer gaan doen omdat nou inzichtelijk was wat er moet. Hij heeft zelfs een extra was aangezet. Oké die blijkt nog in de wasmachine te zitten.
Wij hebben nog twee weken school nu. De oudste mag uiterlijk volgende week inderdaad, maar ik verwacht de middelste dus niet. Maar er vanuitgaande dat manlief volgende week ook echt wel besmet is, kan hij Ow niet brengen en Ow durft niet alleen. Maar het ging dus vooral om de middelste.quote:Op zondag 13 februari 2022 20:33 schreef Hupje het volgende:
[..]
Hier begon kind, maar heb ik mijn vrijwilligerswerk afgezegd voor de zekerheid (paar uur later kreeg ik klachten). Kind mocht vrijdag eigenlijk weer naar school, maar omdat het raar voelde om hem te laten gaan terwijl ik nog thuis zat (niet in isolatie voor hem) voelde dat ook raar en is hij nog een dag thuis gebleven.
Na 2 weken mag je sowieso weer alles, ook al houden je verkoudheidsklachten aan, toch? Of hebben jullie dan al vakantie?
jubileum.quote:Op zondag 13 februari 2022 23:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
Crosspost (even iets leuks + ben blij weer eens toffe dingen te kunnen melden): Heerlijk weekend gehad![]()
![]()
![]()
1. Vrijdag een prachtige bos rode rozen met gipskruid en appeltakken gekregen en een box Ferrero Rocher assorti (ik lust geen echte bonbons en dit wel). 😍
2. Gisteren samen uit eten geweest. Dit alles voor onze "anniversary" (mis ff het NL-woord) + Valentijnsdag ❤
3. Vriend was hier het hele weekend. Ging helemaal goed met Foxtrot. 0 problemen![]()
4. Vandaag vakantie geboekt voor september. Weer een weekje Algarve, nu meer richting de oostkust. Weer privévilla met zwembad en huurauto (en nu niet op een resort)![]()
5. We gaan bekijken of we ook ergens april - jun nog naar Schotland kunnen
quote:Het is ons gelukt: na jarenlang lobbyen en actievoeren zal dit jaar de wet intreden die het mogelijk maakt om kinderen een dubbele achternaam te geven. Hoera! Dit is mede tot stand gekomen dankzij de 15.000 ondertekenaars van deze petitie, de motie van Vera Bergkamp en de internetconsultatie van begin 2021. Bedankt allemaal voor jullie inspanningen.
Toch is er nog een hindernis te trotseren: de wet zal -zoals deze er nu uitziet- niet gelden voor kinderen die al geboren zijn. Deze overgangsregeling is volgens de regering namelijk te duur. Het is aan de nieuwe minister voor Rechtsbescherming Franc Weerwind om te beslissen of de overgangsregeling er wel of niet komt.
Wat kan jij nu nog doen? Laat aan de minister weten waarom een overgangsregeling voor jou van belang is. Dit kan door zo snel mogelijk een brief te sturen aan:
Ministerie van Justitie en Veiligheid - t.a.v. Franc Weerwind
Postbus 20301
2500 EH Den Haag
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
quote:Op maandag 14 februari 2022 09:23 schreef LeSage het volgende:
Ah exode, werkgezeik kon je er nou net even niet bij hebben.Tussen beide foto's op IG zat 5 minutenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ze heeft zo een uur geslapen.
Wie wordt er nu boos op mij?quote:Op maandag 14 februari 2022 10:26 schreef Phaidra het volgende:
@:exode, is je manager boos op jou of op de aandeelhouder? Sowieso een vervelende situatie, ergens tussen zitten terwijl het niet jouw schuld is... En lang wachten nog, als ze er pas weer in maart over gaan praten. Aan de andere kant is de emotie er dan misschien een beetje af. Stertke.
Heel veel sterkte in het ziekenhuis!quote:Op maandag 14 februari 2022 10:41 schreef exode het volgende:
Zo en nu naar het ziekenhuis voor een echo van de buik van mijn schatje. Veel belangrijker. Ik kan nu ook niets meer doen, ik moet wachten tot maart.
Wel interessant hoe ze dat dan willen doen bij een volgend kind uit dezelfde relatie.quote:Op maandag 14 februari 2022 08:23 schreef amaranta het volgende:
Ook leuk nieuws... voor de toekomstige ouders. Het is mogelijk om je kind een dubbele achternaam te geven. Dus bv partnersnaam en jouwnaam of andersom,
[..]
Ergens vind ik het wel geruststellend dat kinderen zelfs hun hakken in het zand zetten als hun moeder wél gekwalificeerd is als leerkracht. Verder dus enorm herkenbaar en het is ontzettend frustrerend.quote:Op maandag 14 februari 2022 10:53 schreef Loj het volgende:
Sterkte in het ziekenhuis en vooral ook sterkte voor quoi!
En veel minder belangrijk gezeik…
De jongens willen niet werken
Heel veel beterschapquote:Op maandag 14 februari 2022 10:35 schreef Quoi het volgende:
Allememaggies, wat een ellende, die crona. Hakt er gewoon keihard in, waarschijnlijk toch in combi met de rest. Ben mijn bed sinds gisterochtend niet meer uit geweest.
Max is sinds vanmorgen weer naar school, dat is het goede nieuws! Die had inmiddels praatjes voor 1000.
“Zit ze hoor, de pedagoog”quote:Op maandag 14 februari 2022 10:57 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ergens vind ik het wel geruststellend dat kinderen zelfs hun hakken in het zand zetten als hun moeder wél gekwalificeerd is als leerkracht. Verder dus enorm herkenbaar en het is ontzettend frustrerend.
@:exode, sterkte in het ziekenhuis!
quote:Op maandag 14 februari 2022 10:53 schreef Adrian4 het volgende:
Oh ja Valentijnsdag. Ik ben mijn man ff gruwelijk zat met z’n chagrijnigheidIk hoef vandaag helemaal niks van hem
Ach jeetje. Sterkte en extra beterschap!quote:Op maandag 14 februari 2022 10:35 schreef Quoi het volgende:
Allememaggies, wat een ellende, die crona. Hakt er gewoon keihard in, waarschijnlijk toch in combi met de rest. Ben mijn bed sinds gisterochtend niet meer uit geweest.
Max is sinds vanmorgen weer naar school, dat is het goede nieuws! Die had inmiddels praatjes voor 1000.
quote:Op maandag 14 februari 2022 11:12 schreef vencodark het volgende:
[..]![]()
Herkenbaar.
Wij zijn vandaag 9 jaar getrouwdMaak er een mooie avond van.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
![]()
![]()
quote:Op maandag 14 februari 2022 10:35 schreef Quoi het volgende:
[..]![]()
Herkenbaar.
Wij zijn vandaag 9 jaar getrouwdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En herkenbaar, ik blijk er ook echt totaal ongeschikt voor te zijn, en in ons geval ligt dat echt helemaal aan mij want N is echt een schat.
Ach nee ook nog corona erover heen?quote:Op maandag 14 februari 2022 10:35 schreef Quoi het volgende:
[..]![]()
Herkenbaar.
Wij zijn vandaag 9 jaar getrouwdKlinkt lastig en zwaar, hopelijk hebben jullie toch nog een hele fijne avond samen en kan je genieten van die mooie en fijne momenten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Thx. En dat probeer ik.quote:Op maandag 14 februari 2022 11:40 schreef Schanu het volgende:
[..]
Klinkt lastig en zwaar, hopelijk hebben jullie toch nog een hele fijne avond samen en kan je genieten van die mooie en fijne momenten.
Ik ben geen relatiemateriaal.quote:Op maandag 14 februari 2022 11:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
En herkenbaar, ik blijk er ook echt totaal ongeschikt voor te zijn, en in ons geval ligt dat echt helemaal aan mij want N is echt een schat.
Goede vraag.quote:Op maandag 14 februari 2022 10:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wel interessant hoe ze dat dan willen doen bij een volgend kind uit dezelfde relatie.
Want die moeten altijd dezelfde achternaam hebben.
Het zou wel heel raar zijn als je je newborn geen dubbele achternaam kunt geven omdat je al een kind hebt.
Trouwen?quote:Op maandag 14 februari 2022 11:44 schreef vencodark het volgende:
[..]
Thx. En dat probeer ik.
[..]
Ik ben geen relatiemateriaal.![]()
Zwijmelen, elkaar lief kozen, diep in elkaars ogen kijken en handjes vasthouden… doe maar normaal en laten we lachen, praten.
No touching.![]()
De taal van mijn lief is 'zwijgend op de bank naar sport kijken en zo nu en dan een foute grap maken' .quote:Op maandag 14 februari 2022 11:49 schreef Vaiana het volgende:
Man en ik hadden het er toevallig afgelopen weekend over wat onze liefdestalen zijn. Hoe stom ik die term ook vind, het is echt wel nuttig om dat van elkaar te weten. Ik ken alleen de Engelse termen, maar dan is de mijnes 'words of affirmation' en die van hem 'physical touch'. Waardoor we allebei bij de ander wel eens het missen om liefde in 'onze' taal te ontvangen.
Nu ik me daar bewust van ben probeer ik dus ook daar een beetje rekening mee te houden en vaker kusjes enzo te geven. En herken ik beter wanneer hij zijn liefde uit, zeg maar.
Maargoed, naast die 2 vrij traditioneel bekende liefdestalen zijn er dus meer, misschien dat jij jezelf meer in 1 van die herkent venco?
Hmm, interessant. Ga ik mij eens in verdiepen. Thx.quote:Op maandag 14 februari 2022 11:49 schreef Vaiana het volgende:
Man en ik hadden het er toevallig afgelopen weekend over wat onze liefdestalen zijn. Hoe stom ik die term ook vind, het is echt wel nuttig om dat van elkaar te weten. Ik ken alleen de Engelse termen, maar dan is de mijnes 'words of affirmation' en die van hem 'physical touch'. Waardoor we allebei bij de ander wel eens het missen om liefde in 'onze' taal te ontvangen.
Nu ik me daar bewust van ben probeer ik dus ook daar een beetje rekening mee te houden en vaker kusjes enzo te geven. En herken ik beter wanneer hij zijn liefde uit, zeg maar.
Maargoed, naast die 2 vrij traditioneel bekende liefdestalen zijn er dus meer, misschien dat jij jezelf meer in 1 van die herkent venco?
Nee. Neuken?quote:
Zeker! Gewoon eh, hoe heet dat… fokbuddies?quote:Op maandag 14 februari 2022 11:56 schreef vencodark het volgende:
[..]
Hmm, interessant. Ga ik mij eens in verdiepen. Thx.
[..]
Nee. Neuken?
Sure.quote:Op maandag 14 februari 2022 11:57 schreef amaranta het volgende:
[..]
Zeker! Gewoon eh, hoe heet dat… fokbuddies?
Top!quote:Op maandag 14 februari 2022 11:59 schreef vencodark het volgende:
[..]
Sure.
En dan gewoon weer naar huis. App je later als ik weer even zin heb.
Maar.. zou je dat dan willen, twee kinderen (uit de zelfde relatie) met een andere achternaam?quote:Op maandag 14 februari 2022 10:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wel interessant hoe ze dat dan willen doen bij een volgend kind uit dezelfde relatie.
Want die moeten altijd dezelfde achternaam hebben.
Het zou wel heel raar zijn als je je newborn geen dubbele achternaam kunt geven omdat je al een kind hebt.
Is ze boos of gewoon heel erg geirriteerd omdat 69 appjes waarin 'BETERSCHAP VLINDER' vermoedelijk niet perse de bedoeling is van een groepsapp?quote:Op maandag 14 februari 2022 11:41 schreef amaranta het volgende:
Beterschap Quoi.
Over beterschap gesproken he... er is een ouder uit de groepsapp van zoons klas gegaan omdat ze boos is dat iedereen elkaars kind beterschap wenst. Hoe zuur ben je dan?
Nee, ik zou dan willen dat oudere kinderen ook dezelfde dubbele achternaam zouden kunnen krijgen.quote:Op maandag 14 februari 2022 12:04 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Maar.. zou je dat dan willen, twee kinderen (uit de zelfde relatie) met een andere achternaam?
Tenminste ik zou dat zelf niet willen, de ene een achternaam en de andere een dubbele achternaam.
Dat ook nogquote:Op maandag 14 februari 2022 10:35 schreef Quoi het volgende:
Wij hebben daarvoor een informele appgroep, want in de serieuze appgroep zitten een paar vaders die doen alsof je een halsmisdrijf begaat als er een keer een grapje wordt gemaakt.quote:Op maandag 14 februari 2022 12:28 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Is ze boos of gewoon heel erg geirriteerd omdat 69 appjes waarin 'BETERSCHAP VLINDER' vermoedelijk niet perse de bedoeling is van een groepsapp?
DAAR IS DEZE APPGROEP NIET VOOR!!!!1111!!!111!!!!!quote:Op maandag 14 februari 2022 12:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wij hebben daarvoor een informele appgroep, want in de serieuze appgroep zitten een paar vaders die doen alsof je een halsmisdrijf begaat als er een keer een grapje wordt gemaakt.
Die had een field day gehad in de klas van Soneal: op een bepaald moment zaten er nog maar 8 van de 32 leerlingen fysiek op schoolquote:Op maandag 14 februari 2022 11:41 schreef amaranta het volgende:
Beterschap Quoi.
Over beterschap gesproken he... er is een ouder uit de groepsapp van zoons klas gegaan omdat ze boos is dat iedereen elkaars kind beterschap wenst. Hoe zuur ben je dan?
Haha, dat had ik kunnen zijn. Ik moet mezelf regelmatig bedwingen om niet uit de appgroep van school te stappen. Dat zou ik dan wel stilletjes doen en niet als een verongelijkte kleuter.quote:Op maandag 14 februari 2022 12:28 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Is ze boos of gewoon heel erg geirriteerd omdat 69 appjes waarin 'BETERSCHAP VLINDER' vermoedelijk niet perse de bedoeling is van een groepsapp?
Bij ons verloopt de communicatie via vier kanalen: e-mail, Parro, een nieuwsbrief en de groepsapp. Ik word er knettergek van. Alle essentiële informatie loopt in ieder geval via e-mail, maar hetzelfde bericht wordt vaak via meerdere kanalen verspreid omdat sommige mensen de groepsapp beter in de gaten houden. En dan komen er weer nieuwe discussies op gang en krijg je toch nieuwe informatie die eigenlijk via e-mail had moeten worden gedeeld.quote:Op maandag 14 februari 2022 12:41 schreef Nanukerst het volgende:
Wij zitten in geen enkele school-app
JA DAT VIND IK OOK. PIETJES MOEDER DEED DAT LAATST OOK AL, VOLGENS MIJ WERD ZIJ ER AL OP AANGESPROKEN DOOR 6 ANDEREN. NIET MEER DOEN DUS.quote:Op maandag 14 februari 2022 12:32 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
DAAR IS DEZE APPGROEP NIET VOOR!!!!1111!!!111!!!!!
Ja! Een wekelijkse nieuwsbrief, love itquote:Op maandag 14 februari 2022 12:49 schreef miss_sly het volgende:
Geen ouder-appgroep meer op de middelbare school
En een incidenteel mailtje van de mentor/brugklascoordinator. En een nieuwsbrief van school zelf.
Heerlijk overzichtelijk en rustig
quote:Op maandag 14 februari 2022 12:28 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Geloof me, de school krijgt het voor elkaar om mij alleen al via Parro te irriteren. Ik heb één kind maar zit in vier Parrogroepen met overlappende berichten en een te fragmentarische communicatie.quote:Op maandag 14 februari 2022 12:50 schreef Phaidra het volgende:
Wij hebben alleen Parro, en het is ontzettend knap als je daar als ouder andere ouders zou weten te irriteren. Grotendeels 1-richtingsverkeer vanuit school en als ouder kan je contact opnemen met de leerkrachten van je kind of de directie. Heerlijk rustig.
Bij zoon staat alleen “ontvangen” aan. Wij kunnen dus geen gesprek initiëren met de leerkracht.quote:Op maandag 14 februari 2022 12:50 schreef Phaidra het volgende:
[..]
JA DAT VIND IK OOK. PIETJES MOEDER DEED DAT LAATST OOK AL, VOLGENS MIJ WERD ZIJ ER AL OP AANGESPROKEN DOOR 6 ANDEREN. NIET MEER DOEN DUS.
Wij hebben alleen Parro, en het is ontzettend knap als je daar als ouder andere ouders zou weten te irriteren. Grotendeels 1-richtingsverkeer vanuit school en als ouder kan je contact opnemen met de leerkrachten van je kind of de directie. Heerlijk rustig.
Had ik ook gedaan als ik haar was.quote:Op maandag 14 februari 2022 12:56 schreef amaranta het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
Het begon hiermee.
Toen meldden 2 ouders dat hun kind Corona had en zeiden er een stuk of 6/7 ouders beterschap. En toen ging ze uit de groep.
ik snap echt neit dat het voor scholen zo moeilijk is om te communiceren. Natuurlijk, primaire taak is lesgeven. Secundaire taak lijkt me toch echt contact onderhouden met alle doelgroepen, waarvan ouders een belangrijke doelgroep zijn.quote:Op maandag 14 februari 2022 12:59 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Geloof me, de school krijgt het voor elkaar om mij alleen al via Parro te irriteren. Ik heb één kind maar zit in vier Parrogroepen met overlappende berichten en een te fragmentarische communicatie.
Maar ouders kunnen niet via Parro communiceren met andere ouders. Goddank.
Echt? Ik vind het heel erg kinderachtig. Er wordt in de groepsapp al maanden niks gezegd. En nu enkel beterschap als een ouder een positieve test meldt.quote:Op maandag 14 februari 2022 13:03 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Had ik ook gedaan als ik haar was.
Niet eens wekelijks! Volgens mij iedere maand, maar ik heb het nog niet helemaal scherpquote:Op maandag 14 februari 2022 12:53 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Ja! Een wekelijkse nieuwsbrief, love it
Op de basisschool van jongste worden alle berichten via het ouderportaal gedeeld. Van officiele mededelingen vanuit het bestuur tot het verzoek van de stagiaire om donderdag oude kleding aan te trekken omdat ze gaan wandelen. Heerlijk overzichtelijk.
Ik denk dat het goed is om te beseffen dat we niet het hele plaatje hebben, dus vaststellen dat deze dame enkel op basis van de beterschapjes is vertrokken weten we niet. Ik ben bijvoorbeeld erg prikkelgevoelig en bij te veel prikkels treden er angstaanvallen op. Dat houdt in dat ik alle onnodige prikkels uit de weg ga. Een appgroep waarin belangrijke zaken rondom het onderwijs van mijn kind wordt gedeeld: ja. Een appgroep waarin voor mij nutteloze appjes worden verstuurd: nee. Gewoon nee, dat kost mij te veel. En daar hoeft wmb ook echt niemand iets van te vinden.quote:Op maandag 14 februari 2022 13:06 schreef amaranta het volgende:
[..]
Echt? Ik vind het heel erg kinderachtig. Er wordt in de groepsapp al maanden niks gezegd. En nu enkel beterschap als een ouder een positieve test meldt.
Onze school is een school voor en door creatieve, licht chaotische mensen, is mijn idee. Voor mensen als ik die houden van structuur, voorspelbaarheid en duidelijkheid is dat vreselijk. Het is in ieder geval een geweldige oefening voor me in geduld. En eerlijk is eerlijk: mijn ergernissen wegen niet op tegen wat ze allemaal voor de kinderen weten te regelen, ook al is dat steeds op het allerlaatste moment.quote:Op maandag 14 februari 2022 13:05 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ik snap echt neit dat het voor scholen zo moeilijk is om te communiceren. Natuurlijk, primaire taak is lesgeven. Secundaire taak lijkt me toch echt contact onderhouden met alle doelgroepen, waarvan ouders een belangrijke doelgroep zijn.
Is jouw naam ook 3 hartjes?quote:Op maandag 14 februari 2022 13:03 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Had ik ook gedaan als ik haar was.
Ik vind hem sinds de nieuwe update minder fijn.quote:Op maandag 14 februari 2022 13:04 schreef amaranta het volgende:
Op het werk gebruik ik ouderportaal. Ik vind het heeel prettig werken.
[..]![]()
Herkenbaar.
Wij zijn vandaag 9 jaar getrouwdVeel plezier vanavond!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind het huwelijkse leven ook hard werken. We zitten momenteel ook wel in een dipje. Komt wel weer goed, de wil is er van beide kanten.
Ik demp appgroepen waar naar mijn mening teveel irrelevante berichten in worden gestuurd, die lees ik dan wel als ik er een keer langsscroll.quote:Op maandag 14 februari 2022 13:09 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Ik denk dat het goed is om te beseffen dat we niet het hele plaatje hebben, dus vaststellen dat deze dame enkel op basis van de beterschapjes is vertrokken weten we niet. Ik ben bijvoorbeeld erg prikkelgevoelig en bij te veel prikkels treden er angstaanvallen op. Dat houdt in dat ik alle onnodige prikkels uit de weg ga. Een appgroep waarin belangrijke zaken rondom het onderwijs van mijn kind wordt gedeeld: ja. Een appgroep waarin voor mij nutteloze appjes worden verstuurd: nee. Gewoon nee, dat kost mij te veel. En daar hoeft wmb ook echt niemand iets van te vinden.
Dat doe ik inderdaad ook. Maar als er naar mijn mening te veel gebeurt waar ik niets aan heb, dan heb ik er geen moeite mee om een appgroep te verlaten.quote:Op maandag 14 februari 2022 13:21 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ik demp appgroepen waar naar mijn mening teveel irrelevante berichten in worden gestuurd, die lees ik dan wel als ik er een keer langsscroll.
Die van Basisonline? Dan gebruiken wij hem anders. Ik herken alles wat je zegt niet.quote:Op maandag 14 februari 2022 13:18 schreef Elleska het volgende:
[..]
Ik vind hem sinds de nieuwe update minder fijn.
Als ik de melding van een nieuw berichtje aanklik opent de app wel maar gaat niet rechtstreeks naar de juiste pagina wat vooral bij de locatieberichten soms even zoeken is want die staan de ene keer onder bericht en de andere keer onder nieuws of nieuwsbrief.
En bij de foto's zijn de namen niet meer aanklikbaar waardoor ik inmiddels geen idee meer heb bij wie welke naam hoort.
Ook fijn om te lezen!quote:Op maandag 14 februari 2022 13:23 schreef Vanyel het volgende:
Ik vond het een hele tijd hard werken, maar het laatste jaar is het hier vooral weer![]()
. Dat kan dus ook gewoon na 15 jaar
Daar sluit ik me bij aan, al zitten we hier op zo'n 20 jaar.quote:Op maandag 14 februari 2022 13:23 schreef Vanyel het volgende:
Ik vond het een hele tijd hard werken, maar het laatste jaar is het hier vooral weer![]()
. Dat kan dus ook gewoon na 15 jaar
1 kind in 4 overlappende groepen. Dat klinkt niet alsof het handig is ingerichtquote:Op maandag 14 februari 2022 12:59 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Geloof me, de school krijgt het voor elkaar om mij alleen al via Parro te irriteren. Ik heb één kind maar zit in vier Parrogroepen met overlappende berichten en een te fragmentarische communicatie.
Bij ons wordt juist veel gebruik gemaakt van de 'gesprekken' tab. Voor ziekmeldingen, of even laten weten dat je op ochtend X even naar de tandarts moet. Zeker nu dat niet meer persoonlijk kan is dat wel handig. Voor elk dingetje moeten bellen vind ik ook niet handig.quote:Op maandag 14 februari 2022 13:00 schreef amaranta het volgende:
[..]
Bij zoon staat alleen “ontvangen” aan. Wij kunnen dus geen gesprek initiëren met de leerkracht.
Dan hebben we vast een andere, de onze heet gewoon <naam opvang>.ouderportaal.nlquote:Op maandag 14 februari 2022 13:25 schreef amaranta het volgende:
[..]
Die van Basisonline? Dan gebruiken wij hem anders. Ik herken alles wat je zegt niet.
Heel belangrijk om te kunnen, denk ik, ongeacht wat anderen uit de groep ervan vinden. Als het je niets brengt, waarom zou je dan moeten blijven?quote:Op maandag 14 februari 2022 13:25 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Dat doe ik inderdaad ook. Maar als er naar mijn mening te veel gebeurt waar ik niets aan heb, dan heb ik er geen moeite mee om een appgroep te verlaten.
Als het grootste probleem is dat je geen tikkies krijgt, zou ik een maal melden in de groep dat ik eruit zou stappen en dat als er iets betaald moet worden, ze me daarvoor gewoon kunnen benaderen. Ik zou mezelf echt niet pijnigen met in zo'n groep blijven hangen, denk ik.quote:Op maandag 14 februari 2022 13:47 schreef Limone het volgende:
Wij hebben een klassenappgroep in whatsapp én in Parro. In Parro kan iedereen reageren, maar daar zitten ook de leerkrachten in, dus die is heel rustig. Die op whatsapp is echt hel. Ik heb meerdere keren overwogen om eruit te stappen, maar dan zou ik ook de tikkies voor de eindejaarscadeautjes missen, bijvoorbeeld. Het is vooral één moeder. Als die begint te typen snooze ik die groep direct. Ik voel meteen de spanning in mijn nek. Ze typt opruiende teksten, probeert kliekjes te vormen en is er ook niet vies van om je in pb’s hele akelige teksten te sturen. Ze is niet helemaal lekker. Ik heb dit aangekaart bij de directeur, maar die zegt niks te kunnen doen om de whatsapp-groepen niet de verantwoordelijkheid van school zijn. Wat een aids.
Get out!!quote:Op maandag 14 februari 2022 13:47 schreef Limone het volgende:
Wij hebben een klassenappgroep in whatsapp én in Parro. In Parro kan iedereen reageren, maar daar zitten ook de leerkrachten in, dus die is heel rustig. Die op whatsapp is echt hel. Ik heb meerdere keren overwogen om eruit te stappen, maar dan zou ik ook de tikkies voor de eindejaarscadeautjes missen, bijvoorbeeld. Het is vooral één moeder. Als die begint te typen snooze ik die groep direct. Ik voel meteen de spanning in mijn nek. Ze typt opruiende teksten, probeert kliekjes te vormen en is er ook niet vies van om je in pb’s hele akelige teksten te sturen. Ze is niet helemaal lekker. Ik heb dit aangekaart bij de directeur, maar die zegt niks te kunnen doen om de whatsapp-groepen niet de verantwoordelijkheid van school zijn. Wat een aids.
Als er inderdaad een parro appgroepsapp is met dezelfde mensen dan heeft de groep in WhatsApp weinig meerwaardequote:Op maandag 14 februari 2022 14:03 schreef Limone het volgende:
Haha, terwijl ik dat verhaal typte dacht ik al: ‘waarom zit ik in hemelsnaam nog in deze groep?’ Voor die hondermiljoenmiljard foto’s van het schoolreisje? Dat kan me eerlijk gezegd ook gestolen worden. Doeiii groepsapp!
De basisonline klinkt wel grotendeels hetzelfde.quote:Op maandag 14 februari 2022 14:01 schreef amaranta het volgende:
Ik heb dus ervaring met 2 platforms
Parro: alleen communicatie vanuit school. Geen mogelijkheid om zelf berichten te sturen. Ik weet dat dit kan maar het staat uit.
Intekenlijsten voor bv gesprek.
Basisonline
School kan nieuwsberichten plaatsen.
Ouders en school kunnen chatten. Dit kan individueel en in groepsverband. Iedereen kan een gesprek beginnen, hoeft niet alleen de leerkracht te zijn.
Ziekmeldknop. Deze is heel fijn. Wordt wel soms misbruikt voor verlof
Gesprekkenplanner
Agenda fotoalbum
Mijn voorkeur gaat uit naar die van mijn werk
Dan moet 2 richtingverkeer wel aanstaan. Ik kan nu alleen ontvangen. Dus ik moest woensdag indd met m’n brakke hoofd de school nog bellen om 8 uur.quote:Op maandag 14 februari 2022 14:35 schreef Deepfreeze het volgende:
Ziekmelden mag ook via parro tegenwoordig.
Van de plusklas van jongste kregen we een telefoonboom, voor als de leerkracht 's ochtends verhinderd is.. De nostalgie
Ik stond als eerste op de boom, nooit over na hoeven denken dat het mis zou gaan. Maar ik zat ook om 7 uur op de fiets om de les van 8:20 te halenquote:Op maandag 14 februari 2022 14:39 schreef amaranta het volgende:
De telefoonboom (op de middelbare)
En dat er dan bewust klasgenoten niet gebeld werden. Dat was mijn grootste angst ook.
Ik denk dat “Evelien” daarom aan het begin stond. Dan wist ze zeker dat ze gebeld werd.
Parro kan heel veel, het is maar net hoe school de instellingen zet.quote:Op maandag 14 februari 2022 12:59 schreef Claudia_x het volgende:
Man, vreselijk. Wat in de klas werkt, werkt bij mijn eigen kind echt niet. Vreemde ogen dwingen...quote:Op maandag 14 februari 2022 10:57 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ergens vind ik het wel geruststellend dat kinderen zelfs hun hakken in het zand zetten als hun moeder wél gekwalificeerd is als leerkracht.
Ja heel bizar!quote:Op maandag 14 februari 2022 17:35 schreef Hupje het volgende:
[..]
Man, vreselijk. Wat in de klas werkt, werkt bij mijn eigen kind echt niet. Vreemde ogen dwingen...
Rijgerscheitquote:Op maandag 14 februari 2022 22:55 schreef Mushanga71 het volgende:
Thuiskomen en je voordeur onder de reigerschijt aantreffen. Gelukkig stinkt het niet
Ja, die stuiterde thuis al rond en heeft prima gegeten. Er zat vast iets dwars of zo.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 09:19 schreef Nijna het volgende:
@:exode, wat fijn! Hopelijk weer een stapje de goede kant op
Juul weer ok?
Of dat.quote:
[..]![]()
Herkenbaar.
Wij zijn vandaag 9 jaar getrouwdJe laat wel vaker vallen dat het niet lekker gaat en ik vraag me soms af of het gewoon niet lekker gaat of dat dit een schreeuw om hulp is. Volgens mij zit je helemaal niet goed op je plek en dit lijkt mij voor de kinderen ook geen veilige situatie. Kun je bij hem weg of zit je vast? Ik vermoed het laatste. Weet dat je altijd weg kunt, hoe moeilijk het ook lijkt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sorry als ik nu buiten mijn boekje ga maar liever dit dan dat ik later denk “had ik het maar eerder gezegd”
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
Nu ga ik misschien buiten mijn boekje, want ik ken de situatie niet, maar zolang het bij kibbelen en struikelen enzo blijft en er van beide kanten van de kinderen gehouden wordt is de situatie nog wel veilig, toch?quote:Op dinsdag 15 februari 2022 09:34 schreef MaJo het volgende:
[..]
Je laat wel vaker vallen dat het niet lekker gaat en ik vraag me soms af of het gewoon niet lekker gaat of dat dit een schreeuw om hulp is. Volgens mij zit je helemaal niet goed op je plek en dit lijkt mij voor de kinderen ook geen veilige situatie. Kun je bij hem weg of zit je vast? Ik vermoed het laatste. Weet dat je altijd weg kunt, hoe moeilijk het ook lijkt.
Sorry als ik nu buiten mijn boekje ga maar liever dit dan dat ik later denk “had ik het maar eerder gezegd”
Scheelt jou een advertentie opmakenquote:Op dinsdag 15 februari 2022 10:04 schreef PKM het volgende:
Mijn man wil ik soms ook wel op MP zetten ja. Heeft hij een thuiswerkdag, gaat hij op een heel ongelukkige tijd naar de kapper.
Als ik straks Poffertje moet wakker maken om kleuter op te halen, dan zet hij zichzelf waarschijnlijk wel op MP.
Nee joh. Het zou gek zijn als je dat niet zou willen.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 10:12 schreef Loj het volgende:
Na 7 dagen thuis lesgeven wil mijn kinderen op MP zetten, is dat raar?
Ik hoop dat de oudste morgen met nog lichte klachten naar school mag!
Er zijn gewoon veel dingen kut. We zijn zo verschillend in onze handel en wandel en het botst heel vaak. Het werkt eigenlijk gewoon niet. Soms even en daarna valt alles weer in elkaar.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 09:34 schreef MaJo het volgende:
[..]
Je laat wel vaker vallen dat het niet lekker gaat en ik vraag me soms af of het gewoon niet lekker gaat of dat dit een schreeuw om hulp is. Volgens mij zit je helemaal niet goed op je plek en dit lijkt mij voor de kinderen ook geen veilige situatie. Kun je bij hem weg of zit je vast? Ik vermoed het laatste. Weet dat je altijd weg kunt, hoe moeilijk het ook lijkt.
Fijn dat de avond fijn was! Dat verdien je ook.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 10:31 schreef vencodark het volgende:
[..]
Er zijn gewoon veel dingen kut. We zijn zo verschillend in onze handel en wandel en het botst heel vaak. Het werkt eigenlijk gewoon niet. Soms even en daarna valt alles weer in elkaar.
Heeft niets te maken met een onveilige situatie. Het gaat niet om geweld of wat dan ook.
We don’t get along.
Ik vind je betrokkenheid lief maar ik wil nu even niet weer die weg inslaan qua posts.![]()
Teveel, te vaak. Maar ik ga niet ontkennen dat ik dus dergelijke dagen wel heel lastig vind.![]()
Thx.![]()
@:Adrian4 Thx ook. Eigen geluk. Tja. Dat is een lastige hoor.
@:exode Ja, we waren uit eten. Geen stress, geen gedoe. Gezellig.
Maar dat is 1 avond. En op den duur word je sceptisch over hoelang het nu weer goed gaat.
Gelukkig!quote:Op dinsdag 15 februari 2022 09:24 schreef exode het volgende:
[..]
Ja, die stuiterde thuis al rond en heeft prima gegeten. Er zat vast iets dwars of zo.
Makkelijk is het ook zeker niet maar er is altijd een weg, niemand verdient het om zich zo ongelukkig te voelen.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 09:48 schreef Mushanga71 het volgende:
Morgen is het grofvuilophaaldag![]()
@:MaJo, soms zit iemand écht klem en probeer je er ondanks alles er het beste van te maken.
Zei gister hetzelfde als jij nu nog tegen een vriendin in de shit. En toen besefte ik dat het zo makkelijk zegbaar is maar niet altijd haalbaar. Helaas.
Mijn post is niet alleen gebaseerd op 1 post maar ook op oudere posts, en daar kwam toch wel veel meer uit naar voren dan alleen een ongezellige sfeer.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 10:01 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Nu ga ik misschien buiten mijn boekje, want ik ken de situatie niet, maar zolang het bij kibbelen en struikelen enzo blijft en er van beide kanten van de kinderen gehouden wordt is de situatie nog wel veilig, toch?
Ik vind het vooral verdrietig dat je je eigen geluk zo onbelangrijk vindt @:vencodark Ik heb dit pas ook tegen een ex-collega gezegd: het leven duurt veel te lang om het alleen maar uit te zitten. Heel veelvoor jou iig.
Prima, ik wilde het alleen even gezegd hebbenquote:Op dinsdag 15 februari 2022 10:31 schreef vencodark het volgende:
[..]
Er zijn gewoon veel dingen kut. We zijn zo verschillend in onze handel en wandel en het botst heel vaak. Het werkt eigenlijk gewoon niet. Soms even en daarna valt alles weer in elkaar.
Heeft niets te maken met een onveilige situatie. Het gaat niet om geweld of wat dan ook.
We don’t get along.
Ik vind je betrokkenheid lief maar ik wil nu even niet weer die weg inslaan qua posts.![]()
Teveel, te vaak. Maar ik ga niet ontkennen dat ik dus dergelijke dagen wel heel lastig vind.![]()
Thx.![]()
@:Adrian4 Thx ook. Eigen geluk. Tja. Dat is een lastige hoor.
@:exode Ja, we waren uit eten. Geen stress, geen gedoe. Gezellig.
Maar dat is 1 avond. En op den duur word je sceptisch over hoelang het nu weer goed gaat.
Gefeliciflapstaartquote:Op dinsdag 15 februari 2022 13:29 schreef F_r het volgende:
Venco knuf
Valentijndags niks aan gedaan. Vanavond wel uiteten want ik ben een jaartje ouder geworden vandaag.
Ik keek een stukje Olympische spelen. Knap van Melissa, Niek en Lindsay.
Wij gaan morgen naar de efteling!quote:Op dinsdag 15 februari 2022 14:16 schreef exode het volgende:
Zo B is morgen vrij want geen vervanging. Wat zal ik eens ondernemen met hem.
Oeeeeeh, leuk!quote:Op dinsdag 15 februari 2022 14:18 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Wij gaan morgen naar de efteling!
Oh, ik wel hoor en B is een enorme waterrat. Ik ga eens kijken of je alweer 1 dagje bij CP kan zwemmen.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 14:25 schreef Vaiana het volgende:
Ik wil echt weer een keer zwemmen.
Dus dat zou ik doen, maar daar wordt niet iedereen hier even blij van volgens mij.
quote:Op dinsdag 15 februari 2022 14:46 schreef PKM het volgende:
Poffertje kan 'Mah nah mah nah' zingen. Opvoeding geslaagd.![]()
Misschien je quote aanpassen voor Exode (hele naam)quote:Op dinsdag 15 februari 2022 14:18 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Wij gaan morgen naar de efteling!
Jaaaa, slim, ik was al op de hele naam gewezen dus snel aangepast.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 15:58 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Misschien je quote aanpassen voor Exode (hele naam)
Wat fijn! Super gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 15 februari 2022 16:06 schreef Vaiana het volgende:
Wat netjes exode! Dat is echt wel hele goede service!
Oh jongens, wij hebben net een echo gehad en een goed groeiende baby met kloppend hartje gezien. Ik ben zo gelukkig.
Als je bedoelt dat jij afhankelijk bent van de auto dan zijn we juist erg hetzelfde. Ik doe bijna alles met de auto, en dat terwijl ik in de grote stad woonquote:Op dinsdag 15 februari 2022 16:26 schreef Hupje het volgende:
@:MaJo Zonder auto omdat je rijbewijs is verlopenWij hebben echt een heel ander leven, geloof ik
Ik kan niet eens naar het gemeentehuis zonder auto. Denk ik. Want sinds 1-1 weet ik eigenlijk niet eens waar ik moet zijn voor het gemeentehuis.
Edit: oh, 16 min met de auto of 35 min met openbaar vervoer 1x per uur.
@:exode Wat tof van het park!
Ik heb vanavond voor het eerst in tijden weer een live (vrijwilligers) vergadering. Heb nu toch corona gehad, dus laat maar komen
Heel netjesquote:Op dinsdag 15 februari 2022 15:39 schreef exode het volgende:
En een opsteker voor Roompot, we zouden over 1,5 week in een nieuw 6persoonshuisje zitten. Nog tegoed van het weekend wat niet doorging in de Kerstvakantie. Met mijn moeder, zus, neef en B. Nu twijfelt verloofde heel erg of ze wel 3 nachten alleen met Juul thuis wil zijn. Dus ik belde naar het vakantiepark, legde het heel kort uit en ze hebben gratisch omgeboekt en on top of that letterlijk de vrije 8 persoonshuisjes afgefietst omdat het particuliere huizen zijn en wij wat specifieke eisen hadden vanwege mijn moeder.
Ze belden met net terug en gaven aan dat 1 huisje aan de eisen voldoet en die hebben ze nu voor ons vastgelegd zonder een Euro bij te betalen. Ik was flabbergasted door de service. Ik vroeg niet naar gratis, gewoon praktische hulp.
Ik woon niet perse in een fietsstad denk ik, maar doe wel vrijwel alles op de fiets. Al is het maar omdat ik dan niet hoef te fileparkeren enzo.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 16:30 schreef watmoetikkiezen het volgende:
o grappig, ik doe écht bijna alles op de fiets..
Alleen weekendjes weg ofzo doe ik met de auto of familliebezoek. Woon ook wel in een fietsstad..
(de meeste dingen zijn hier een stuk verder met de auto)
Dit is ons jaarlijkse weekendje weg, mijn zus en ik geven dat aan mijn moeder. Mijn zwager gaat ook niet mee.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 16:34 schreef MaJo het volgende:
[..]
Heel netjesIk snap alleen niet waarom je verloofde en Juul niet mee zouden gaan?
Oh grappig. No way dat ik mijn rijbewijs laat verlopen, als ik niet kan reizen met de auto heb ik echt een probleem. Zowel voor werk als privé. Sterker nog, zodra de verlenging eraan komt staat het 3x in m'n agenda en wordt de afspraak ver van te voren ingepland.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 16:31 schreef MaJo het volgende:
[..]
Als je bedoelt dat jij afhankelijk bent van de auto dan zijn we juist erg hetzelfde. Ik doe bijna alles met de auto, en dat terwijl ik in de grote stad woon![]()
Nou ja juist in zo'n gat komt het van pas denk ik. In het centrum van een drukke stad is de toegevoegde waarde beperkt.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 16:44 schreef Pinnenmutske het volgende:
Zelfs het station van Heide heeft e-bikes en das nu toch wel een gat hihi.
Ik denk omdat daar het Grenspark Kalmthoutse Heide gelegen is.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 16:45 schreef SQ het volgende:
[..]
Nou ja juist in zo'n gat komt het van pas denk ik. In het centrum van een drukke stad is de toegevoegde waarde beperkt.
When it rains, it pours.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 16:40 schreef MaJo het volgende:
Nou dat rijbewijs ophalen was nog behoorlijk frustrerend. Ik had een verouderde pasfoto dus ik moest even een nieuwe laten maken op het station, volgens de mevrouw van de gemeente zou daar een fotograaf zitten. Ik wil dus het station op, moet je inchecken. Saldo te laag om te reizen. Nou ik wil niet reizen, ik wil gewoon het station op. Vraag aan een poppetje of ik het station op mag omdat ik alleen maar een foto hoef te laten maken. Is volgens die meneer niet nodig, als ik buitenom loop en dan halverwege naar binnen loop kan ik daar een foto laten maken. Ik loop erheen, staat er een pasfoto automaat. Nou goed, doen we dat wel. Kun je alleen met creditcard of cash betalen, beiden heb ik niet. Dan toch maar het station op voor die fotograaf. Ik had 9,34 op mijn kaart en dacht dat je 10 euro nodig had om te kunnen reizen. Ik laad 4 euro extra erop en wil door het poortje. BIEP BIEP saldo te laag. GodverDan maar een tientje erop zodat ik zeker naar binnen kan. Loop ik het station in, BESTAAT DE FOTOGRAAF NIET
Dus dan maar een tientje pinnen voor die pasfoto's, kan ik alleen 20 pinnen. Nou goed, even wat snoep gekocht bij de HEMA en wisselgeld voor de pasfoto's. Nu heb ik oerlelijke pasfoto's, ben ik 14 euro kwijt voor mijn OV chip die ik zelden gebruik en heb ik cashgeld. Wilde daar een broodje voor kopen bij de Broodzaak maar daar kon je uiteraard alleen... PINNEN. Laten we het er maar op houden dat ik mijn dag niet heb
Dit is ook gewoon heel stom.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 16:40 schreef MaJo het volgende:
Nou dat rijbewijs ophalen was nog behoorlijk frustrerend. Ik had een verouderde pasfoto dus ik moest even een nieuwe laten maken op het station, volgens de mevrouw van de gemeente zou daar een fotograaf zitten. Ik wil dus het station op, moet je inchecken. Saldo te laag om te reizen. Nou ik wil niet reizen, ik wil gewoon het station op. Vraag aan een poppetje of ik het station op mag omdat ik alleen maar een foto hoef te laten maken. Is volgens die meneer niet nodig, als ik buitenom loop en dan halverwege naar binnen loop kan ik daar een foto laten maken. Ik loop erheen, staat er een pasfoto automaat. Nou goed, doen we dat wel. Kun je alleen met creditcard of cash betalen, beiden heb ik niet. Dan toch maar het station op voor die fotograaf. Ik had 9,34 op mijn kaart en dacht dat je 10 euro nodig had om te kunnen reizen. Ik laad 4 euro extra erop en wil door het poortje. BIEP BIEP saldo te laag. GodverDan maar een tientje erop zodat ik zeker naar binnen kan. Loop ik het station in, BESTAAT DE FOTOGRAAF NIET
Dus dan maar een tientje pinnen voor die pasfoto's, kan ik alleen 20 pinnen. Nou goed, even wat snoep gekocht bij de HEMA en wisselgeld voor de pasfoto's. Nu heb ik oerlelijke pasfoto's, ben ik 14 euro kwijt voor mijn OV chip die ik zelden gebruik en heb ik cashgeld. Wilde daar een broodje voor kopen bij de Broodzaak maar daar kon je uiteraard alleen... PINNEN. Laten we het er maar op houden dat ik mijn dag niet heb
Haha dat zie je hier niet veel neequote:Op dinsdag 15 februari 2022 16:41 schreef SQ het volgende:
Ik was zaterdag in Utrecht en los van het aantal fietsen viel het me weer op hoe weinig ebikes je daar ziet
Sinds ik in een dorp woon zie ik alleen nog ebikes en monsterlijk grote auto's, je zou bijna vergeten hoe dat in de grote stad is
Ik kan eigenlijk ook niet zonder maar ben zo stom om het te laten verlopen. Het scheelt dat we tegenwoordig van huis uit werken, anders was het wel vervelend geweest.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 16:43 schreef Hupje het volgende:
[..]
Oh grappig. No way dat ik mijn rijbewijs laat verlopen, als ik niet kan reizen met de auto heb ik echt een probleem. Zowel voor werk als privé. Sterker nog, zodra de verlenging eraan komt staat het 3x in m'n agenda en wordt de afspraak ver van te voren ingepland.
Ik. Kan. Niet. Zonder.
Ik heb helaas te vaak dit soort dagenquote:Op dinsdag 15 februari 2022 16:47 schreef vencodark het volgende:
[..]
When it rains, it pours.![]()
Soms zit alles tegen hè
Ik was bij mijn broertje op visite, ook in de bieb op de neude geweest trouwens maar dat was laat op de dagquote:Op dinsdag 15 februari 2022 17:09 schreef MaJo het volgende:
[..]
Haha dat zie je hier niet veel nee
Wat kwam je in Utrecht doen? Ik was ook in de stad, bij de bieb op de Neude. En ja dat is het vermelden waard want zo vaak kom ik niet in de stad
[..]
Ik kan eigenlijk ook niet zonder maar ben zo stom om het te laten verlopen. Het scheelt dat we tegenwoordig van huis uit werken, anders was het wel vervelend geweest.
Ik bedenk me nu dat ik al 20 jaar mijn rijbewijs heb. TWINTIG JAAR. Hoe dan?!
[..]
Ik heb helaas te vaak dit soort dagen![]()
Wat is de definitie van beginnend? Ik ben inmiddels belegenquote:Op dinsdag 15 februari 2022 17:11 schreef Vaiana het volgende:
Ik ben november dit jaar eindelijk geen beginnend bestuurder meer.![]()
Hoe laat is laat? Ik was er tot 17u. Was wel grappig geweest als we elkaar tegen waren gekomenquote:Op dinsdag 15 februari 2022 17:11 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik was bij mijn broertje op visite, ook in de bieb op de neude geweest trouwens maar dat was laat op de dag
Verder beetje sightseeing en veel gegeten
Eh ik denk rond kwart over vijfquote:Op dinsdag 15 februari 2022 17:15 schreef MaJo het volgende:
[..]
Wat is de definitie van beginnend? Ik ben inmiddels belegen
[..]
Hoe laat is laat? Ik was er tot 17u. Was wel grappig geweest als we elkaar tegen waren gekomen
De eerste 5 jaar ben je beginnend bestuurder.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 17:15 schreef MaJo het volgende:
[..]
Wat is de definitie van beginnend? Ik ben inmiddels belegen
Dan hebben we elkaar nét gemist.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 17:16 schreef SQ het volgende:
[..]
Eh ik denk rond kwart over vijf
Wel tof pand dat
Ik heb mijn rijbewijs gehaald toen ik nog thuis woonde, de eerste jaren in Utrecht was het inderdaad niet nodig. Maar met 4,5 jaar rijbewijs heb je het wel aardig onder de knie lijkt me?quote:Op dinsdag 15 februari 2022 17:19 schreef Vaiana het volgende:
[..]
De eerste 5 jaar ben je beginnend bestuurder.
Ik woonde in Utrecht en had een OV kaart dus vond een rijbewijs heel lang onnodig. Vandaar dat ik pas wanneer ik 31 ben geen beginnend bestuurder meer ben.
Ja ik voel me niet bepaald een beginnend bestuurder.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 17:23 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik heb mijn rijbewijs gehaald toen ik nog thuis woonde, de eerste jaren in Utrecht was het inderdaad niet nodig. Maar met 4,5 jaar rijbewijs heb je het wel aardig onder de knie lijkt me?
Nieuwe opsom!!quote:Op dinsdag 15 februari 2022 17:09 schreef MaJo het volgende:
Ik bedenk me nu dat ik al 20 jaar mijn rijbewijs heb. TWINTIG JAAR. Hoe dan?!
[..]
Nou, nieuw zou ik deze opsom niet willen noemen.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 17:34 schreef Hupje het volgende:
[..]
Nieuwe opsom!!
Ik moest het even nazoeken, maar ik moet verlengen in 2023, dus ik heb mijn rijbewijs sinds 2003. Bijna 19 jaar dus.
Een jaar of 10 best veel kilometers gemaakt, nu -met werk dichtbij- al jaren wel veel ritjes maar minder km.
Wow, stoer! Krijg het nu nog Spaans benauwd als ik hier de stad in zou moeten. Alleen dan kan ik het OV waarderen. Wel met de auto naar station, dat dan weer welquote:Op dinsdag 15 februari 2022 17:41 schreef SQ het volgende:
Ik ben toen ik mijn rijbewijs een paar maanden had naar Parijs gereden, en daarna kon ik pas echt autorijden.
Ja, ik met mijn eerste auto (een 3 jaar oude Civic) dwars door Parijs toen ik dat ding een maand had ofzoquote:Op dinsdag 15 februari 2022 17:41 schreef SQ het volgende:
Ik ben toen ik mijn rijbewijs een paar maanden had naar Parijs gereden, en daarna kon ik pas echt autorijden.
quote:Op dinsdag 15 februari 2022 16:06 schreef Vaiana het volgende:
Wat netjes exode! Dat is echt wel hele goede service!
Oh jongens, wij hebben net een echo gehad en een goed groeiende baby met kloppend hartje gezien. Ik ben zo gelukkig.
Rijden in Parijs durf ik echt niet. Sws rijdt mijn man altijd in het buitenland. Ik hou niet van autorijden.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 17:41 schreef SQ het volgende:
Ik mocht afrijden (da's vast Brabants? op rijexamen dus) in Mierlo. Daar zijn vrijwel geen lastige verkeerssituaties. Anders weet ik niet of ik m'n rijbewijs wel had gehaald, zo stressbestendig was ik toen niet. De eerste keer in m'n eentje in Nijmegen ben ik omgereden zodat ik niet over het Keizer Karelplein hoefdequote:Op dinsdag 15 februari 2022 18:15 schreef PoesInDoos het volgende:
Ik ben zo'n plattelander dat Groningen al eng rijden is
Afrijden is gewoon Nederlandsquote:Op dinsdag 15 februari 2022 18:29 schreef Hupje het volgende:
[..]
Ik mocht afrijden (da's vast Brabants? op rijexamen dus) in Mierlo. Daar zijn vrijwel geen lastige verkeerssituaties. Anders weet ik niet of ik m'n rijbewijs wel had gehaald, zo stressbestendig was ik toen niet. De eerste keer in m'n eentje in Nijmegen ben ik omgereden zodat ik niet over het Keizer Karelplein hoefde
Ik in Heerenveen, peanuts. Ben sowieso een schijterd en altijd bang voor wat een ánder gaat doen, ik zelf kan prima autorijden en anticiperen natuurlijkquote:Op dinsdag 15 februari 2022 18:29 schreef Hupje het volgende:
[..]
Ik mocht afrijden (da's vast Brabants? op rijexamen dus) in Mierlo. Daar zijn vrijwel geen lastige verkeerssituaties. Anders weet ik niet of ik m'n rijbewijs wel had gehaald, zo stressbestendig was ik toen niet. De eerste keer in m'n eentje in Nijmegen ben ik omgereden zodat ik niet over het Keizer Karelplein hoefde
Groningen is zo eng dat ze het afrijden verplaatsen naar andere examenlocaties.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 18:15 schreef PoesInDoos het volgende:
Ik ben zo'n plattelander dat Groningen al eng rijden is
Je hebt er nu geen kont aan, maar voor sommige stations kun je een passagepas aanvragen. Daarmee kun je niet reizen, maar gaan wel de poortjes in het station open.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 16:40 schreef MaJo het volgende:
Aanrijden is geen langskomen, aanrijden is vertrekkenquote:Op dinsdag 15 februari 2022 18:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Is ook Nederlands maar in de variant dat "langskomen" bedoeld wordt weer niet
Oh dan ligt het gelukkig niet aan mijquote:Op dinsdag 15 februari 2022 18:57 schreef Elleska het volgende:
[..]
Groningen is zo eng dat ze het afrijden verplaatsen naar andere examenlocaties.
Heb ik weer een goed excuus om het halen van mijn rijbewijs nog wat uit te stellen.
Ik red mij prima zonder, misschien 1 a 2x per jaar dat een rijbewijs handig was geweest.
aanrijden is botsen.. (ertegenaan dus)quote:Op dinsdag 15 februari 2022 19:07 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Aanrijden is geen langskomen, aanrijden is vertrekken
Vind ik ook...quote:Op dinsdag 15 februari 2022 19:15 schreef TolstoiFan het volgende:
@:SQ, en wat vrijdag in gaat, kan toch ook wel 1 of 2 dagen eerder ingaan?
Ben een beetje opstandig geloof ik.....
Niet in het Brabantsquote:Op dinsdag 15 februari 2022 19:17 schreef watmoetikkiezen het volgende:
[..]
aanrijden is botsen.. (ertegenaan dus)
Ik heb toen ik mijn rijbewijs kreeg het eerste jaar vrijwel alleen maar in een kever uit 1984 gereden. Dan leer je ook wel autorijdenquote:Op dinsdag 15 februari 2022 17:41 schreef SQ het volgende:
quote:Op dinsdag 15 februari 2022 19:23 schreef amaranta het volgende:
@:TolstoiFan. Weet je al wat je morgen gaat doen met Simon?
quote:Op dinsdag 15 februari 2022 19:14 schreef TolstoiFan het volgende:
Had ik al gezegd dat Simon morgen verkouden en al naar school gaat![]()
![]()
![]()
![]()
Of Limburgs.quote:
Ik denk het, heb zelf familie in 013 en 040 en daar wordt het wel veel gebruiktquote:Op dinsdag 15 februari 2022 19:45 schreef exode het volgende:
Ik ken echt niemand die 'aanrijden' zegt, is dat Oost Brabants?
Tilburg, Eindhoven, den Bosch en heel Limburg zegt het iig welquote:Op dinsdag 15 februari 2022 19:47 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Ik denk het, heb zelf familie in 013 en 040 en daar wordt het wel veel gebruikt
Dat ligt eraan in welk dialect het gezegd wordtquote:Op dinsdag 15 februari 2022 19:07 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Aanrijden is geen langskomen, aanrijden is vertrekken
quote:Op dinsdag 15 februari 2022 19:49 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Tilburg, Eindhoven, den Bosch en heel Limburg zegt het iig welmaar het is wel echt een beetje 'plat'. Ik zeg het niet op kantoor ofzo, daar praat ik 'netter'.
Bij ons is 'de dam' de achtertuin.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 21:00 schreef Leandra het volgende:
En is de deur los of open?
En zet je je auto op de oprit of op de dam?
Zou kunnen?quote:Op dinsdag 15 februari 2022 19:45 schreef exode het volgende:
Ik ken echt niemand die 'aanrijden' zegt, is dat Oost Brabants?
Ik trek um liever dur.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 20:34 schreef Vanyel het volgende:
In dat licht trokken wij in mijn Limburg wel de wc af
Dit heb ik me echt nooit gerealiseerd, maar dat zeg ik dus ookquote:Op dinsdag 15 februari 2022 21:26 schreef Mrs.Peel het volgende:
En als iemand iets heeft gekregen bv voor z'n verjaardag, vraag je dan "Wat heb je gehad?"? Mijn schoonfamilie doet dat, en ik vind het zo raar! Alsof je het zojuist gekregene nu niet meer hebt.
De middelste twee?quote:Op woensdag 16 februari 2022 00:03 schreef Adrian4 het volgende:
Ik rij aan
Ik zoek dingen niet
Ik haal de tafel op
En ik ben afgewerkt
Ik kom uit zuid-oost Brabant, kunde gai deh zien?
Lulke mem; en nou opsokkebolje bliksem!quote:Op woensdag 16 februari 2022 07:52 schreef Deepfreeze het volgende:
Pff dialecten.. ik spreek gewoon Fries![]()
Naja, met mijn ouders/familie. Hier in huis is de voertaal NL, tot ik moe wordt. Dan komen de Friese woorden er tussendoor. #moedertaal
'Bol' is het alternatief. Dat zeggen ze in ieder geval in Noord-Holland.quote:Op woensdag 16 februari 2022 07:51 schreef Clubsoda het volgende:
Mijn lievelingsdialectwoord is 'slof': dat wat koekjes of chips zijn als ze niet meer knapperig zijndaar is ook gewoon geen Nederlands alternatief voor.
Maar net zo goed niet Nederlands dusquote:Op woensdag 16 februari 2022 08:39 schreef Sumppi het volgende:
[..]
'Bol' is het alternatief. Dat zeggen ze in ieder geval in Noord-Holland.
LIT / Chips oud; hoe noem je dat?
Op die manier, inderdaad. Ik dacht dat je bedoelde dat er in de rest van Nederland geen woord voor is.quote:Op woensdag 16 februari 2022 08:48 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Maar net zo goed niet Nederlands dusMooie discussie
Noord-Holland?quote:Op woensdag 16 februari 2022 07:09 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Dit heb ik me echt nooit gerealiseerd, maar dat zeg ik dus ook.
Ja, ik wist niet dat dat als vreemd wordt beschouwd! Ook Noord-Holland ja (Alkmaar).quote:Op woensdag 16 februari 2022 07:09 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Heb ik het daar verkeerd aangeleerd?quote:
Volgens mij is 'wat heb je gehad' redelijk gangbaar Nederlands in de volksmond. Ik hoor het ook vrij veel. Vergelijkbaar met overnieuw imo.quote:Op woensdag 16 februari 2022 07:09 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Ik denk dat wij er in Limburg geen woord voor hadden omdat alles altijd al op was voor het die staat kon bereiken.quote:Op woensdag 16 februari 2022 07:51 schreef Clubsoda het volgende:
Mijn lievelingsdialectwoord is 'slof': dat wat koekjes of chips zijn als ze niet meer knapperig zijndaar is ook gewoon geen Nederlands alternatief voor.
Idem! Zou best een souvenir kunnen zijn van mijn Limburgse moeder. Ik vond het vroeger ook heel normaal om te roepen: 'Dat deed je extrá' in plaats van expres. Ik ben zelf in de Randstad opgegroeid met keurig ABN maar soms slopen er toch eigenaardigheden in.quote:Op woensdag 16 februari 2022 07:09 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Extraquote:Op woensdag 16 februari 2022 09:08 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Idem! Zou best een souvenir kunnen zijn van mijn Limburgse moeder. Ik vond het vroeger ook heel normaal om te roepen: 'Dat deed je extrá' in plaats van expres. Ik ben zelf in de Randstad opgegroeid met keurig ABN maar soms slopen er toch eigenaardigheden in.
Ik lees nu dat het ook een Hollands ding is, dat gehad. In mijn hoofd zijn gekregen en gehad wel synoniemen, maar ik snap ook wel de andere lading erbij. Zelf alleen nooit gerealiseerd.quote:Op woensdag 16 februari 2022 09:13 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Extra
Gehad herken ik niet uit Limburg hoor, dat heeft mij echt tijden verbaasd nadat ik verhuisde.
Net als het weglaten van dat woord uit zinnen waar het duidelijk wel thuishoort, maar ik kan nu natuurlijk geen voorbeeld bedenken
Dat vragen wij ook voor wat heb je gegeten.quote:Op woensdag 16 februari 2022 09:24 schreef Quoi het volgende:
Mijn Friese schoonmoeder bedoelt met "wat heb je gehad?" weer iets anders, namelijk "wat heb je gegeten?"
Verder zoveel voorbeelden hier thuis, al woont 'mijn' Fries al meer dan 20 jaar in de randstad.
We gaan toch muziek makenquote:Op woensdag 16 februari 2022 09:08 schreef LeSage het volgende:
Als we het dan toch over dialect en regio’s hebben, wat doen jullie meej die daag?
Ik geloof dat ik op maandag de kinderen gewoon naar de BSO breng en zelf de kroegentocht ga lopen![]()
In mijn Limburg wel: kwepsjquote:Op woensdag 16 februari 2022 09:07 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik denk dat wij er in Limburg geen woord voor hadden omdat alles altijd al op was voor het die staat kon bereiken.
Pratsj, daar is imo geen goed Nederlands woord voor. "ik stond in de pratsj", dat voelt gewoon anders dan "ik stond in de modder". Pratsj is ook wel iets breder dan modder, dat gaat meer over de ranzige consistentie dan over de substantie waaruit de praten is samengesteld.
Ik zoek het niet / ik zuuk het niet is dat ik er geen zin in heb.quote:Op woensdag 16 februari 2022 07:16 schreef Vanyel het volgende:
[..]
De middelste twee?
Ik hou wel erg van het ouderwetse "sjerp zien". Dat voelde altijd extra lekker, als je sjerp was en dat ook uitsprak.
Ik zoek het niet, nooit bij stilgestaan dat dat zo dialect isquote:Op woensdag 16 februari 2022 09:34 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Ik zoek het niet / ik zuuk het niet is dat ik er geen zin in heb.
Ik haal de tafel op (de toffel ophalen) is de tafel dekken
Een aanrijding. Of een botsing. Of ‘Ik heb tegen een andere auto aan gezeten.’quote:Op woensdag 16 februari 2022 09:41 schreef MaJo het volgende:
Ik vraag me bij dialect altijd af wat dan de woorden zijn voor de woorden waar wij andere woorden voor hebben. Dus hoe heet het dan als je een aanrijding hebt met een auto?
Oh man, zoveel herkenning van woorden en zinnen die ik al lang niet meer gehoord hebt maar nog zo vertrouwd voelen. Ik woon er dertien jaar niet meer maar blijf toch een Brabantse hoor (het helpt dat jij geloof ik in dezelfde gemeente woont als mijn familie).quote:Op woensdag 16 februari 2022 09:42 schreef LeSage het volgende:
[..]
Een aanrijding. Of een botsing. Of ‘Ik heb tegen een andere auto aan gezeten.’
is dat limburgs? goh, gebruiken wij ook..quote:Op woensdag 16 februari 2022 09:55 schreef Phaidra het volgende:
Het mooiste Limburgse woord vond ik toch wel quatsj (geen idee hoe je het hoort te schrijven hoor). Dat zei mijn oma altijd bij alles wat ze onzin vond (als uitroep "Ach, quatsj!"). En Ochtulieber als tegenhanger van zoiets als Mijn hemel (denk er rollende ogen bij). Die uitspraken kwamen altijd uit de grond van haar hart
![]()
.
Da's in ieder geval ook Duits: Quatsch.quote:Op woensdag 16 februari 2022 09:55 schreef Phaidra het volgende:
Het mooiste Limburgse woord vond ik toch wel quatsj (geen idee hoe je het hoort te schrijven hoor). Dat zei mijn oma altijd bij alles wat ze onzin vond (als uitroep "Ach, quatsj!"). En Ochtulieber als tegenhanger van zoiets als Mijn hemel (denk er rollende ogen bij). Die uitspraken kwamen altijd uit de grond van haar hart
![]()
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |