Te snel gereageerdquote:Op zaterdag 12 februari 2011 14:18 schreef Dastan het volgende:
[..]
Anders kijk je even naar het bericht dat ik citeerde.
quote:Op zaterdag 12 februari 2011 14:56 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Te snel gereageerdSorry
Ech waar: excuus
Het spijt me zoooooooo
Ouders van mn moeder komen uit friesland. Mijn moeder zelf uit Zwolle.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 15:07 schreef freako het volgende:
[..]
Kom jij (of komen je ouders) uit Twente?
quote:Op zondag 13 februari 2011 17:21 schreef Soempie het volgende:
Bol.
Oud brood en oude koekjes heten in Noord-Holland 'bol brood' en 'bolle koek'.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Broodpap
Als de chips niet meer knapperig is noem ik het ook 'bol'.
OK, Overijsselse roots dus. Ik ken 'slof' namelijk uit het Twents. Dan is het waarschijnlijk een wat wijder verspreid Oost-Nederlands dialectwoord.quote:Op zondag 13 februari 2011 12:50 schreef _MejIk het volgende:
[..]
Ouders van mn moeder komen uit friesland. Mijn moeder zelf uit Zwolle.
Mn vader, die ook het woord kent en gebruikt, komt uit Kampen..
Nee man, dan heet het natuurlijk slofquote:Op zondag 13 februari 2011 17:21 schreef Soempie het volgende:
Bol.
Oud brood en oude koekjes heten in Noord-Holland 'bol brood' en 'bolle koek'.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Broodpap
Als de chips niet meer knapperig is noem ik het ook 'bol'.
Met de Van Dale en een woordenboek Sallands op schoot.quote:Op woensdag 16 februari 2011 01:24 schreef zyx1981 het volgende:
[..]
Nee man, dan heet het natuurlijk slof
*denkt aan hoelang terug we die discussie al hadden![]()
Ik kom uit Noord-Holland en ik heb er ook nog nooit van gehoord hoor.quote:Op zondag 13 februari 2011 17:34 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
![]()
Als ik dit aangeef krijg ik glazige blikken. Niemand van buiten Noord-Holland heeft ooit van dit woord gehoord. Terwijl ik het juist vreemd vind dat zij er geen speciaal woord voor hebben.
'Oudbakken', 'taai', 'zacht' of 'oud' dekken i.m.o. de lading niet. Er is in de Engelse taal ook een speciaal woord voor: 'stale'.
Die details was ik alweer vergetenquote:Op woensdag 16 februari 2011 09:42 schreef Soempie het volgende:
[..]
Met de Van Dale en een woordenboek Sallands op schoot.
En oud.quote:
ik heb nog nooit in mijn leven van dat woord gehoordquote:Op dinsdag 15 februari 2011 10:57 schreef Kandijfijn het volgende:
Gewoon slof, maar heb het gevoel dat dit meer gebruik word in Noorden des lands.
quote:Op zondag 20 februari 2011 02:54 schreef eigendeegcookie het volgende:
Maar op het bonnetje van de supermarkt staat : chips pap
of :chips nat
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |