abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 zaterdag 12 februari 2022 @ 07:23:36 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_203623757
De Russische president Vladimir Poetin zou hebben besloten om binnenkort Oekraïne binnen te vallen. Dat melden verslaggevers van de Amerikaanse nieuwszenders PBS en CNN vrijdag op basis van bronnen binnen de Amerikaanse inlichtingendiensten.

Poetin zou de beslissing al hebben gecommuniceerd aan zijn militaire bevelhebbers. Die zouden op dit moment de troepen in paraatheid brengen, om de invasie zo snel mogelijk uit te voeren.

De Russische invasie zou volgens bronnen volgende week beginnen, nog voor het einde van de Olympische Spelen in Peking. Die zijn zondag 20 februari afgelopen.

De nationale veiligheidsadviseur Jake Sullivan stelde vrijdag op een persconferentie "meer bewijs voor escalatie van Russische zijde" te zien en dat een Russische invasie van Oekraïne "nu elk moment zou kunnen plaatsvinden". Sullivan liet in het midden of de VS informatie heeft dat de beslissing van Poetin definitief is.

Volgens PBS-journalist Nick Schifrin vrezen Amerikaanse functionarissen een bloedige campagne, waarbij er eerst luchtaanvallen zouden worden uitgevoerd. De Oekraïense hoofdstad Kiev zou een voornaam doelwit zijn.

Er wordt al lang getwijfeld of Rusland daadwerkelijk een invasie van Oekraïne zou uitvoeren, en indien dat gebeurt of de Russen dan het hele land zouden willen bezetten. Rusland heeft zelf altijd volgehouden niet van plan te zijn Oekraïne binnen te vallen. Moskou spreekt vrijdag van desinformatie van de kant van het Westen.

Biden spreekt met leiders van bondgenoten
De Amerikaanse president Joe Biden heeft in een videoconferentie met leiders van bondgenoten de zorgwekkende situatie bij de grens van Oekraïne besproken. De leiders van Canada, Polen, Frankrijk, Duitsland, Italië, Roemenië, het Verenigd Koninkrijk en van de NAVO en de Europese Unie waren door het Witte Huis uitgenodigd voor het gesprek.

De leiders onderstreepten hun steun voor Oekraïne, meldde Europees Commissievoorzitter Ursula von der Leyen. Zij benadrukte de nauwe afstemming van de "veelomvattende" Westerse sancties voor Moskou mocht het besluiten tot een aanval. De Russische financiële, energie- en hightechindustrie worden volgens Von der Leyen en de Amerikanen dan getroffen.

Meerdere landen adviseren burgers om Oekraïne te verlaten
De afgelopen dagen roepen steeds meer landen hun burgers op om te vertrekken uit Oekraïne. Onder meer de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Denemarken, Noorwegen en Letland deden dat.

De Nederlandse ambassadeur in Oekraïne benadrukte vrijdag nogmaals dat Nederlanders moeten nadenken of een verblijf in Oekraïne nog wel noodzakelijk is. Dat had minister Wopke Hoekstra (Buitenlandse Zaken) eind januari ook al gezegd.

Nederland zal geen mensen uit Oekraïne evacueren als het conflict met Rusland escaleert, zei ambassadeur Jannes de Mol tijdens een digitale bijeenkomst met enkele tientallen Nederlanders. "U zult met uw eigen vervoer de grens over moeten", aldus De Mol.

"Zorg dat uw auto klaarstaat en is volgetankt. Regel extra benzine, dekens, eten en drinken voor onderweg." In de westelijke stad Lviv wordt wel een steunpunt ingericht waar mensen terechtkunnen voor bijvoorbeeld noodpaspoorten.

https://www.nu.nl/buitenl(...)innen-te-vallen.html

:{

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 12 februari 2022 @ 07:26:17 #2
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_203623764
ET GIET AAN!~!!

tien euro op ukraine
Intel Pentium 4 2.4GHz HT (Northwood, 130nm, 512KB L2, 800MHz FSB)
Intel Extreme Graphics 2 (64MB allocated)
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
Maxtor DiamondMax Plus 10 160GB IDE
pi_203623772
KOM DAN!

M'n popcorn wordt taai... -O-
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  zaterdag 12 februari 2022 @ 07:31:09 #4
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_203623778
Laat ze maar met bewijzen komen dan. Als Rusland het doet is het super kut en niet gerechtvaardigd maar tot nu toe is het alleen maar roepen dat het gebeurt met als enige bewijs een substantiële troepenopbouw, die bedoeld is om druk te zetten. Alleen de Yanks geloven op hun blauwe ogen is het meest naïeve wat je in geopolitieke context kan doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Richestorags op 12-02-2022 07:41:15 ]
pi_203623822
Tijdens de OS gaat ie niet doen. Dat levert gegarandeerd gezeik op. Misschien de laatste dag.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_203623839
Het staat die Yankees weer niet aan. Ze tellen niet meer mee _O-
Oh en de Oekraïne mogen de Russen hebben wij hebben al genoeg Oostblok subsidie slurpers
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_203623845
Nog even de gasprijzen nóg meer laten stijgen, dan kunnen de Biden-gasvelden z'n nieuwe titanium heup betalen.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_203623847
En het lijkt mij niet dat Poetin keihard staat te liegen tegenover de wereld, beetje slecht voor het vertrouwen in de toekomst.
pi_203623865
Ik denk dat t een gelijkspel gaat worden

1-1
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_203623956
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 07:31 schreef Richestorags het volgende:
Laat ze maar met bewijzen komen dan. Als Rusland het doet is het super kut en niet gerechtvaardigd maar tot nu toe is het alleen maar roepen dat het gebeurt met als enige bewijs een substantiële troepenopbouw, die bedoeld is om druk te zetten. Alleen de Yanks geloven op hun blauwe ogen is het meest naïeve wat je in geopolitieke context kan doen.
De Yanks geloven het meest naïeve wat je in geopolitieke context kunt doen? Ik vind de Chinezen geloven dat er niets aan de hand is met de Oeigoeren ook wel heel naïef.

Maar goed, het artikel uit de Amerikaanse bron is genuanceerder dan wat nu.nl stelt:

CNN: Blinken: Russian invasion of Ukraine 'could begin at any time'

Could begin, zou kunnen beginnen.

quote:
The US and its allies have new intelligence that suggests Russia could launch an attack on Ukraine even before the end of the Olympics, multiple sources familiar with the matter told CNN.
Suggests, suggereert.

Zelf denk ik ook nog altijd dat Poetin het niet gaat doen. Hij heeft namelijk meer te verliezen dan te winnen. Maar goed, ik kan er faliekant naast zitten.
pi_203623976
En nu gaan we lachen als Rusland zijn troepen opeens weghaalt.
pi_203624057
quote:
Het is lastig. Want ik ben het met je eens dat men te vaak heeft 'gewaarschuwd' voor iets, met enkel als doel om iets te forceren. Maar als Rusland dit daadwerkelijk van plan is, ben je misschien ook wel te laat als je enkel mag waarschuwen als je alle bewijzen hebt verzameld. Bovendien is er ook nog zoiets als geheimplicht'.

Wat ik wel weet is dat elk land, en zeker landen die er toe doen op het geopolitieke schaakbord hun agenda hebben.
pi_203624068
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 08:30 schreef luxerobots het volgende:

[..]
De Yanks geloven het meest naïeve wat je in geopolitieke context kunt doen? Ik vind de Chinezen geloven dat er niets aan de hand is met de Oeigoeren ook wel heel naïef.

Maar goed, het artikel uit de Amerikaanse bron is genuanceerder dan wat nu.nl stelt:

CNN: Blinken: Russian invasion of Ukraine 'could begin at any time'

Could begin, zou kunnen beginnen.
[..]
Suggests, suggereert.

Zelf denk ik ook nog altijd dat Poetin het niet gaat doen. Hij heeft namelijk meer te verliezen dan te winnen. Maar goed, ik kan er faliekant naast zitten.
Dat is niet genuanceerd. Maar volledig speculatief.

Er zou ook elk moment een piano op je hoofd kunnen vallen. Kan he. Het kan.
pi_203624465
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 07:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
Tijdens de OS gaat ie niet doen. Dat levert gegarandeerd gezeik op. Misschien de laatste dag.
Ik geloof er helemaal niets van dat Poetin zich laat tegenhouden door het wel of niet aan de gang zijn van de OS bij zijn besluit een souverein land als Oekraïne binnen te vallen.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zaterdag 12 februari 2022 @ 09:23:25 #15
491169 cleanfreak
Houd van schoonmaken
pi_203624540
Ondertussen op CNN :')

twitter
  zaterdag 12 februari 2022 @ 09:24:41 #16
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_203624564
Ik zie ook niet in wat Rusland kan winnen, en ook de kliek rondom Putin niet. Daar kunnen als de EU , US en GB willen, wel effectieve financiële sancties tegen genomen worden. Al dat mooie vastgoed in Londen in beslag genomen, alle rekeningen bevroren. Flinke druk op Zwitserland om daar ook dingen te bevriezen. Reisverboden etc.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_203624781
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 09:23 schreef cleanfreak het volgende:

[ twitter ]
Niemand kijkt dan ook nog naar CNN met al die schandalen en ronduit slechte berichtgevingen die veelal verzonnen zijn ala context en video’s knippen en plakken.
Waar de NOS ook een handje van heeft trouwens.

Nee, men kijkt nog eerder naa Joe rogan, die ze met alle macht hebben geprobeerd te cancelen en faliekant daarin zijn mislukt.
pi_203625392
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 08:00 schreef halfway het volgende:
En het lijkt mij niet dat Poetin keihard staat te liegen tegenover de wereld, beetje slecht voor het vertrouwen in de toekomst.
Dat is zo'n beetje zijn modus operandi.

Dus waarom deze keer niet?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_203625416
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 08:44 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Dat is niet genuanceerd. Maar volledig speculatief.

Er zou ook elk moment een piano op je hoofd kunnen vallen. Kan he. Het kan.
Daarom heeft nu.nl het originele bericht behoorlijk opgeklopt.
  zaterdag 12 februari 2022 @ 10:06:54 #20
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203625465
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 07:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
Waarom? China gaat boos worden en sancties instellen? Het is niet alsof het nieuws nog bezig is met de olympische spelen. Het zijn alleen nog sport artikelen nu, en die gaan gewoon door oorlog in rusland of niet.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zaterdag 12 februari 2022 @ 10:16:10 #21
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_203625668
Gelukkig hebben de Amerikanen een voorbeeldige reputatie op het gebied van het voorspellen van oorlogen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_203625682
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 08:43 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Het is lastig. Want ik ben het met je eens dat men te vaak heeft 'gewaarschuwd' voor iets, met enkel als doel om iets te forceren. Maar als Rusland dit daadwerkelijk van plan is, ben je misschien ook wel te laat als je enkel mag waarschuwen als je alle bewijzen hebt verzameld. Bovendien is er ook nog zoiets als geheimplicht'.

Wat ik wel weet is dat elk land, en zeker landen die er toe doen op het geopolitieke schaakbord hun agenda hebben.
In de NRC stond daar toevallig nog een artikel over:

https://www.nrc.nl/nieuws(...)actiever-op-a4088358

Komt er eigenlijk op neer dat het Westen zich dit keer actiever op stelt op het informatie(/propaganda) gebied om dat van Russische zijde te counteren. Als Blinken bijvoorbeeld waarschuwt dat de Russen werken aan een propagandafilm over het vermeende leed van Russen in Oekraïne om een vals voorwendsel voor een inval te creëren heeft ie het eigenlijk al bij voorbaat onschadelijk gemaakt.
pi_203625685
en ik maar denken dat rusland alleen maar nepnieuws naar buiten brengt...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_203625706
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 10:17 schreef sjorsie1982 het volgende:
en ik maar denken dat rusland alleen maar nepnieuws naar buiten brengt...
Doen ze ook, dat is samen met wat grondstoffen het enige dat ze exporteren :D.
  zaterdag 12 februari 2022 @ 10:18:52 #25
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203625727
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 10:18 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Doen ze ook, dat is samen met wat grondstoffen het enige dat ze exporteren :D.
Rent-a-troll service.
  zaterdag 12 februari 2022 @ 10:25:59 #26
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203625905
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 09:24 schreef nixxx het volgende:
Ik zie ook niet in wat Rusland kan winnen, en ook de kliek rondom Putin niet. Daar kunnen als de EU , US en GB willen, wel effectieve financiële sancties tegen genomen worden. Al dat mooie vastgoed in Londen in beslag genomen, alle rekeningen bevroren. Flinke druk op Zwitserland om daar ook dingen te bevriezen. Reisverboden etc.
Misschien is de huidige spanning het doel van Putin... Hoeveel tijd besteden de EU, VS, NAVO etc aan deze crisis? Wat gaan ze doen als Putin dit eindeloos rekt, diplomatie niets oplevert, maar er ook niets gebeurt?
are we infinite or am I alone
  zaterdag 12 februari 2022 @ 10:35:08 #27
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_203626131
Je zou bijna gaan denken dat de aandacht afgeleid moet worden van de slechte economische situatie en de maatschappelijke onrust in de Westerse landen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_203626575
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 10:16 schreef thedeedster het volgende:
Gelukkig hebben de Amerikanen een voorbeeldige reputatie op het gebied van het voorspellen van oorlogen.
Het heeft zelfs een naam: Self-fulfilling prophecy.
  zaterdag 12 februari 2022 @ 10:57:54 #29
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_203626591
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 10:25 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Misschien is de huidige spanning het doel van Putin... Hoeveel tijd besteden de EU, VS, NAVO etc aan deze crisis? Wat gaan ze doen als Putin dit eindeloos rekt, diplomatie niets oplevert, maar er ook niets gebeurt?
Ik denk het.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  zaterdag 12 februari 2022 @ 10:58:21 #30
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_203626598
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 10:56 schreef Peunage het volgende:

[..]
Het heeft zelfs een naam: Self-fulfilling prophecy.
Toch denk ik dat het deze maal met een sisser gaat aflopen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zaterdag 12 februari 2022 @ 11:00:41 #31
498815 -Mellon-
Vriend in het Sindarijns
pi_203626625
Als de VS hiervoor maar Irak weer niet gaat aanvallen.
  zaterdag 12 februari 2022 @ 11:01:04 #32
3542 Gia
User under construction
pi_203626629
Kunnen we dan a.u.b. onze grenzen sluiten voor Oekraïense vluchtelingen? Wij zitten vol.
pi_203626699
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 10:25 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Poetin kan dit helemaal niet eindeloos rekken
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_203626700
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 10:35 schreef MichaelScott het volgende:
Je zou bijna gaan denken dat de aandacht afgeleid moet worden van de slechte economische situatie en de maatschappelijke onrust in de Westerse landen Rusland.
Het zijn niet de westerse landen die langs de grens een troepenmacht opbouwen waarmee je een ander land binnen kan vallen.
pi_203626716
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 11:09 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Het zijn niet de westerse landen die langs de grens een troepenmacht opbouwen waarmee je een ander land binnen kan vallen.
Het zijn wél de westerse landen die onder de noemer NAVO steeds een stukje verder richting Rusland schuiven
pi_203626733
Waarom zijn er trouwens 2 topics? Er is gewoon een reeks NWS / Crisis Oekraïne: around the world in 5 to 10 minutes #14 game on!
pi_203626734
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 11:01 schreef Gia het volgende:
Kunnen we dan a.u.b. onze grenzen sluiten voor Oekraïense vluchtelingen? Wij zitten vol.
Ik heb anders nog wel wat ruimte voor enkele Oekraiense dames van lichte zeden.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zaterdag 12 februari 2022 @ 11:23:04 #38
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203626845
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 11:12 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ik heb anders nog wel wat ruimte voor enkele Oekraiense dames van lichte zeden.
Zijn best leuk idd. Ooit met een toeriste aan de haal geweest een weekendje. Was nog bijna naar Oekraine gevlogen een paar maanden later om haar op te zoeken en toen viel Rusland de krim binnen...Maanden niks gehoord en toen ik haar weer sprak was ze redelijk fel/depressief. Bleek dat ze een nieuwe vriend had die vervolgens in een gevecht met de rebellen om het leven was gekomen... Volgens mij heeft ze daarna definitief het land verlaten.
pi_203626886
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 11:00 schreef -Mellon- het volgende:
Als de VS hiervoor maar Irak weer niet gaat aanvallen.
Wegens massa vernietigingswapens? _O- _O-
pi_203626901
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 09:23 schreef cleanfreak het volgende:

[ twitter ]
Lijkt mij wat vergezocht eerlijk gezegd.
Hoe komen ze erbij denk ik dan, verzinnen ze het ter plekke of zijn ze te goedgelovig dat ze een vage bron hebben geaccepteerd.
pi_203627006
quote:
Een livestream van 5+ uur waarin helemaal niets gebeurd is. Lol. Aangezien het 14 uur geleden gestreamd is zijn ze inmiddels opgehouden met de live stream van de invasie die (nog niet) plaatsgevonden heeft. Wanneer zouden ze zich gerealiseerd hebben dat het toch niet gaat gebeuren binnen de livestream?
pi_203627099
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 11:01 schreef Gia het volgende:
Nergens voor nodig. Genoeg lebensraum in Rusland als we dat amateuristische leger plat hebben gegooid.
Conscience do cost.
  zaterdag 12 februari 2022 @ 11:47:15 #44
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203627108
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 11:38 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Een livestream van 5+ uur waarin helemaal niets gebeurd is. Lol. Aangezien het 14 uur geleden gestreamd is zijn ze inmiddels opgehouden met de live stream van de invasie die (nog niet) plaatsgevonden heeft. Wanneer zouden ze zich gerealiseerd hebben dat het toch niet gaat gebeuren binnen de livestream?
Steve streamt haast elke dag. Dat is z'n enige bron van inkomen denk ik.
pi_203627136
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 11:47 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Steve streamt haast elke dag. Dat is z'n enige bron van inkomen denk ik.
Ok, gewoon een bron van inkomsten voor hem dus. Prima. Maar 5+ vullen over iets wat niet tijdens de uitzending gaat gebeuren lijkt mij zwaar vermoeiend.
Een beetje als de live uitzending na de verkiezingen die om 9 uur begint en dan zeker het eerste half uur niets te zeggen heeft en het uur daarna enkel de uitslagen heeft van wat kleine gemeenten. Ook zwaar lachwekkend en vol met zinloze herhaling.
pi_203627154
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 11:46 schreef ems. het volgende:

[..]
Nergens voor nodig. Genoeg lebensraum in Rusland als we dat amateuristische leger plat hebben gegooid.
We gaan niets doen. Dat zal Oekraïne dan zelf moeten doen. Gelukkig hebben we helmen en scherfwerende vesten geleverd dus dat zal ze zeker helpen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 12-02-2022 11:52:00 ]
  zaterdag 12 februari 2022 @ 11:56:59 #47
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203627231
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 11:49 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Ok, gewoon een bron van inkomsten voor hem dus. Prima. Maar 5+ vullen over iets wat niet tijdens de uitzending gaat gebeuren lijkt mij zwaar vermoeiend.
Een beetje als de live uitzending na de verkiezingen die om 9 uur begint en dan zeker het eerste half uur niets te zeggen heeft en het uur daarna enkel de uitslagen heeft van wat kleine gemeenten. Ook zwaar lachwekkend en vol met zinloze herhaling.
Correctie: 43 uur vullen, z'n laatste 10 streams gingen erover... :D
pi_203628565
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 11:56 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Correctie: 43 uur vullen, z'n laatste 10 streams gingen erover... :D
Kijk maar eens hoeveel streams die heeft over het Corona virus :p
Dit is gewoon zijn werk en bron van inkomsten
  zaterdag 12 februari 2022 @ 16:58:08 #49
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_203630821
Ukraine heeft nuclear warheads
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 12 februari 2022 @ 16:59:05 #50
323876 michaelmoore
pi_203630836
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 11:50 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
We gaan niets doen. Dat zal Oekraïne dan zelf moeten doen. Gelukkig hebben we helmen en scherfwerende vesten geleverd dus dat zal ze zeker helpen.
Dit is een 21 eeuw oorlog, scherfvesten kun ze thuis laten
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_203630884
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 12 februari 2022 @ 20:36:25 #52
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_203634259
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 10:35 schreef MichaelScott het volgende:
Je zou bijna gaan denken dat de aandacht afgeleid moet worden van de slechte economische situatie en de maatschappelijke onrust in de Westerse landen.
Inderdaad. Terwijl het in de VS niemand echt interesseert en men zich afvraagt waarom de Amerikaanse regering zich wél druk maakt om de Russisch/Oekraïnse grens terwijl de eigen zuidgrens zo lek is als een mandje. In 2021/2022 zijn naar schatting al 2 miljoen illegalen de VS binnengewandeld en verdwenen.

De hele situatie is hilarisch, de VS en de NAVO die blijven gillen dat Rusland Oekraïne zal binnenvallen, terwijl daar voor de Russen helemaal niks mee te winnen valt. De Krim is immers al ingelijfd en de overige etnisch-Russische gebieden zijn het niet waard om een gigantisch conflict over te riskeren. Bovendien zou een conflict betekenen dat Ruslands lucratieve gaspijp naar Europa dichtgedraaid zou worden. De Amerikanen kunnen ook niks winnen bij een gewapend treffen, alleen met bangmakerij. Dan kunnen ze de defensie-industrie verder spekken door voor miljarden wapens en ander materiaal cadeau te doen aan Oekraïne.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  zaterdag 12 februari 2022 @ 20:37:37 #53
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_203634290
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 07:58 schreef halfway het volgende:
Het staat die Yankees weer niet aan. Ze tellen niet meer mee _O-
Oh en de Oekraïne mogen de Russen hebben wij hebben al genoeg Oostblok subsidie slurpers
Oekraïne heet niet voor niets de graanschuur van Europa.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_203634444
Wat is precies de achtergrond van de Russische invasie naar Oekraïne?

Ze hebben de Krim geannexeerd. Waarom? Begreep ik ook nooit, althans nooit in verdiept?

Waar kan ik een goede samenvatting vinden wat nou de achterliggende gedachte is van Rusland?
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
  zaterdag 12 februari 2022 @ 21:39:30 #55
396550 Richestorags
pi_203636212
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 08:30 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Wie heeft het hier over Chinezen? Ik zeg alleen de Yanks geloven. Die hebben gewoon hun eigen agenda, net als Rusland die heeft, Oekraïne, de EU, China en Zimbabwe.
pi_203636308
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 21:39 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Wie heeft het hier over Chinezen? Ik zeg alleen de Yanks geloven. Die hebben gewoon hun eigen agenda, net als Rusland die heeft, Oekraïne, de EU, China en Zimbabwe.
Wees eens volledig. Je zei dat alleen de Yanks geloven het meest naïeve is wat je kunt doen in de geopolitieke context.

quote:
Alleen de Yanks geloven op hun blauwe ogen is het meest naïeve wat je in geopolitieke context kan doen.
Ik durf wel te stellen dat er in de geopolitieke context partijen zijn die de boel nog meer verdraaien dan de Amerikanen. De Russen of Chinezen bijvoorbeeld.
pi_203636411
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:41 schreef spierbal het volgende:
Wat is precies de achtergrond van de Russische invasie naar Oekraïne?

Ze hebben de Krim geannexeerd. Waarom? Begreep ik ook nooit, althans nooit in verdiept?

Waar kan ik een goede samenvatting vinden wat nou de achterliggende gedachte is van Rusland?
Krim zitten wonen meeste Russen en er ligt ook een marinehaven met grote vloot. Bovendien via de Krim heeft de Russen toegang tot zwarte zee die uitmondt naar middellandse. Een strategische punt.

Eigenlijk is Krim en Oekranie altijd van Rusland geweest.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  zaterdag 12 februari 2022 @ 21:49:40 #58
396550 Richestorags
pi_203636451
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 21:43 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Wees eens volledig. Je zei dat alleen de Yanks geloven het meest naïeve is wat je kunt doen in de geopolitieke context.
Als het om een matpartijtje tussen Rusland en Oekraïne gaat wel ja. Net zo naïef als alleen Rusland geloven.

Hier bijvoorbeeld het perspectief van een Amerikaan die in Oekraïne woont:

quote:
Ik durf wel te stellen dat er in de geopolitieke context partijen zijn die de boel nog meer verdraaien dan de Amerikanen. De Russen of Chinezen bijvoorbeeld.
Dat blijkt echt helemaal nergens uit. Alle drie spinnen ze even mooie verhalen voor eigen gewin.
pi_203637977
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 21:49 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Als het om een matpartijtje tussen Rusland en Oekraïne gaat wel ja. Net zo naïef als alleen Rusland geloven.
Net zo naïef. Daar verander je dus je eigen tekst. Eerder was het nog het meest naïeve om alleen de Yanks te geloven.

quote:
Dat blijkt echt helemaal nergens uit. Alle drie spinnen ze even mooie verhalen voor eigen gewin.
Iedereen heeft zijn eigen belang. De Amerikanen ook. Toch zitten er grote verschillen tussen landen. In de VS is meer persvrijheid dan in Rusland en China. In Amerika wordt het ook wel eens te bont gemaakt, maar er is toch vaak een opschonend effect vanwege de onafhankelijke journalistiek en de toch enigszins goed functionerende rechtsstaat (hoewel daar ook veel op aan te merken valt).

In Rusland (of nog erger China) heb je dat niet. Daar worden onafhankelijke journalisten die kritisch zijn over de overheid weggepest of vastgezet.

Je ziet het ook terug in de nieuwsbronnen. CNN verdraait de boel minder dan Russia Today, en als de boel verdraaid wordt, heb je in de VS altijd nog andere media die andere perspectieven bieden. In Rusland moet je het doen met wat door de overheid toegestaan wordt.

Overigens heeft nu.nl het nieuwsartikel van CNN behoorlijk verdraaid. Nergens wordt erover gesproken dat Oekraïne definitief binnengevallen wordt (wat wel duidelijk in de titel van het nieuwsbericht staat).
pi_203637980
Putin zal nu wel moeten. Het westen gaat niet toegeven, zet meer dan 100.000 man bij de grens en loopt steeds spierballengedrag te tonen. Als hij Oekraïne niet binnenvalt ziet zijn volk hem als een lafaard.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  zaterdag 12 februari 2022 @ 23:03:29 #61
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_203638299
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 22:49 schreef HSG het volgende:
Putin zal nu wel moeten. Het westen gaat niet toegeven, zet meer dan 100.000 man bij de grens en loopt steeds spierballengedrag te tonen. Als hij Oekraïne niet binnenvalt ziet zijn volk hem als een lafaard.
Ik denk dat zijn volk liever geen nutteloze spierballen oorlog wil waar zonen een nutteloze dood tegemoet gaan. En dat de toch al kreupele Russische welvaart en economie weer drie decennia terugwerpt.
pi_203638769
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 09:24 schreef nixxx het volgende:
In Rusland geven velen als commentaar dat Rusland meer in deze patstelling kan winnen dan in een oorlog.

Nu hebben ze mooi iedereen aan de onderhandelingstafel en kam Putin even laten zien dat hij belangrijk is en Rusland weer even opgepompt is als grootmacht.

Vooral na wat de Amerikanen volgens volgens Putin hebben geflikt met Yeltzin. Yelzin werd als dronken idioot gezien na de machtige Sovjet unie. Daartegenover hoopte Putin ook op een idioot in Donald Trump, en de ommezwaai naar Biden was heel vervelend.

Maar het punt is ook dat de keuze om een patstelling in te gaan door zwaar te hinten, Putin uiteindelijk geen andere keuze geeft dan werkelijk aan te vallen. Want terugkrabbelen wordt in Rusland als zwak gezien.

En dat kan weleens een laatste kamikaze actie van Putin worden.

[ Bericht 4% gewijzigd door Beathoven op 12-02-2022 23:30:27 ]
pi_203638943
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 23:25 schreef Beathoven het volgende:

[..]
In Rusland geven velen als commentaar dat Rusland meer in deze patstelling kan winnen dan in een oorlog. Nu hebben ze mooi iedereen aan de onderhandelingstafel en kam Putin even laten zien dat hij belangrijk is en Rusland weer even opgepompt is als grootmacht. Vooral na wat de Amerikanen volgens volgens Putin hebben geflikt met Yeltzin. Yelzin werd als dronken idioot gezien na de machtige Sovjet unie.
Ben ik met je eens. Maar dit verhaal kennen we zo langzamerhand wel, ik bedoel, Poetin zou met iets nieuws moeten komen, voor de Russen dus, een groeiende economie bijvoorbeeld.

quote:
Maar het punt is ook dat de keuze om een patstelling in te gaan door zwaar te hinten, Putin uiteindelijk geen andere keuze geeft dan werkelijk aan te vallen. Want terugkrabbelen wordt in Rusland als zwak gezien.
Misschien kan hij nog een schijnoplossing bedenken, bijvoorbeeld met een officiële verovering/bevrijding van de Donbass, Rusland is daar toch al actief, maar het wordt nog altijd ontkend.

quote:
En dat kan weleens een laatste kamikaze actie van Putin worden.
Ik hoop het.
pi_203640494
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 21:47 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]
Krim zitten wonen meeste Russen en er ligt ook een marinehaven met grote vloot. Bovendien via de Krim heeft de Russen toegang tot zwarte zee die uitmondt naar middellandse. Een strategische punt.

Eigenlijk is Krim en Oekranie altijd van Rusland geweest.
Maar als het land dan is overgenomen, hoe heeft dat zonder consequentie kunnen gebeuren dan, op wat boycots na?
  zondag 13 februari 2022 @ 06:44:41 #65
396550 Richestorags
pi_203640518
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 06:14 schreef spierbal het volgende:

[..]
Maar als het land dan is overgenomen, hoe heeft dat zonder consequentie kunnen gebeuren dan, op wat boycots na?
Dat is hoe geopolitiek werkt. Grotere landen kunnen (delen van) kleine landen innemen zonder al te veel consequenties. China zou vandaag nog een stuk Laos kunnen innemen en dan zouden er wellicht sancties komen, borstklopperij, veroordelingen en "geschokte reacties" maar uiteindelijk gaat niemand zijn zonen opofferen voor Laos. Het is niet strategisch genoeg. Taiwan is vanwege de strategische ligging een ander verhaal.

Amerika en het VK kunnen de wereld met een totaal nutteloze oorlog zonder duidelijke casus belli opzadelen.
pi_203640532
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2022 06:44 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dat is hoe geopolitiek werkt. Grotere landen kunnen (delen van) kleine landen innemen zonder al te veel consequenties. China zou vandaag nog een stuk Laos kunnen innemen en dan zouden er wellicht sancties komen, borstklopperij, veroordelingen en "geschokte reacties" maar uiteindelijk gaat niemand zijn zonen opofferen voor Laos. Het is niet strategisch genoeg. Taiwan is vanwege de strategische ligging een ander verhaal.

Amerika en het VK kunnen de wereld met een totaal nutteloze oorlog zonder duidelijke casus belli opzadelen.
Maar dan komt dat ook omdat Oekraïne niet in een verdrag zit? Stel zoiets zou gebeuren bij een navo land, dan wordt daar toch op gereageerd.
  zondag 13 februari 2022 @ 06:59:11 #67
396550 Richestorags
pi_203640536
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 06:55 schreef spierbal het volgende:

[..]
Maar dan komt dat ook omdat Oekraïne niet in een verdrag zit? Stel zoiets zou gebeuren bij een navo land, dan wordt daar toch op gereageerd.
Dan wel ja. Oekraïne is aan de Goden overgeleverd. Er komen sancties, er gaan wapens worden geleverd aan Oekraïne maar dat is het. Europese landen zullen hun defensiebudget gaan opwaarderen.
pi_203642327
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2022 06:44 schreef Richestorags het volgende:
Ben ik met je eens. China is te machtig om echt tegen de haren in te strijken.

quote:
He? Waar komt deze sneer naar Amerika (ik denk dat je de VS bedoelt) en het VK vandaan? Is in jouw voorbeeld China niet diegene die echt oorlog voert? Net als dat Rusland nu duidelijk de agressor is in Oekraïne.
  zondag 13 februari 2022 @ 11:22:36 #69
323876 michaelmoore
pi_203642466
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 06:59 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dan wel ja. Oekraïne is aan de Goden overgeleverd. Er komen sancties, er gaan wapens worden geleverd aan Oekraïne maar dat is het. Europese landen zullen hun defensiebudget gaan opwaarderen.
de NATO mag er wel mobiele lanceer stations heen rijden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')