abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 zaterdag 12 februari 2022 @ 07:23:36 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_203623757
De Russische president Vladimir Poetin zou hebben besloten om binnenkort Oekraïne binnen te vallen. Dat melden verslaggevers van de Amerikaanse nieuwszenders PBS en CNN vrijdag op basis van bronnen binnen de Amerikaanse inlichtingendiensten.

Poetin zou de beslissing al hebben gecommuniceerd aan zijn militaire bevelhebbers. Die zouden op dit moment de troepen in paraatheid brengen, om de invasie zo snel mogelijk uit te voeren.

De Russische invasie zou volgens bronnen volgende week beginnen, nog voor het einde van de Olympische Spelen in Peking. Die zijn zondag 20 februari afgelopen.

De nationale veiligheidsadviseur Jake Sullivan stelde vrijdag op een persconferentie "meer bewijs voor escalatie van Russische zijde" te zien en dat een Russische invasie van Oekraïne "nu elk moment zou kunnen plaatsvinden". Sullivan liet in het midden of de VS informatie heeft dat de beslissing van Poetin definitief is.

Volgens PBS-journalist Nick Schifrin vrezen Amerikaanse functionarissen een bloedige campagne, waarbij er eerst luchtaanvallen zouden worden uitgevoerd. De Oekraïense hoofdstad Kiev zou een voornaam doelwit zijn.

Er wordt al lang getwijfeld of Rusland daadwerkelijk een invasie van Oekraïne zou uitvoeren, en indien dat gebeurt of de Russen dan het hele land zouden willen bezetten. Rusland heeft zelf altijd volgehouden niet van plan te zijn Oekraïne binnen te vallen. Moskou spreekt vrijdag van desinformatie van de kant van het Westen.

Biden spreekt met leiders van bondgenoten
De Amerikaanse president Joe Biden heeft in een videoconferentie met leiders van bondgenoten de zorgwekkende situatie bij de grens van Oekraïne besproken. De leiders van Canada, Polen, Frankrijk, Duitsland, Italië, Roemenië, het Verenigd Koninkrijk en van de NAVO en de Europese Unie waren door het Witte Huis uitgenodigd voor het gesprek.

De leiders onderstreepten hun steun voor Oekraïne, meldde Europees Commissievoorzitter Ursula von der Leyen. Zij benadrukte de nauwe afstemming van de "veelomvattende" Westerse sancties voor Moskou mocht het besluiten tot een aanval. De Russische financiële, energie- en hightechindustrie worden volgens Von der Leyen en de Amerikanen dan getroffen.

Meerdere landen adviseren burgers om Oekraïne te verlaten
De afgelopen dagen roepen steeds meer landen hun burgers op om te vertrekken uit Oekraïne. Onder meer de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Denemarken, Noorwegen en Letland deden dat.

De Nederlandse ambassadeur in Oekraïne benadrukte vrijdag nogmaals dat Nederlanders moeten nadenken of een verblijf in Oekraïne nog wel noodzakelijk is. Dat had minister Wopke Hoekstra (Buitenlandse Zaken) eind januari ook al gezegd.

Nederland zal geen mensen uit Oekraïne evacueren als het conflict met Rusland escaleert, zei ambassadeur Jannes de Mol tijdens een digitale bijeenkomst met enkele tientallen Nederlanders. "U zult met uw eigen vervoer de grens over moeten", aldus De Mol.

"Zorg dat uw auto klaarstaat en is volgetankt. Regel extra benzine, dekens, eten en drinken voor onderweg." In de westelijke stad Lviv wordt wel een steunpunt ingericht waar mensen terechtkunnen voor bijvoorbeeld noodpaspoorten.

https://www.nu.nl/buitenl(...)innen-te-vallen.html

:{

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 12 februari 2022 @ 07:26:17 #2
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_203623764
ET GIET AAN!~!!

tien euro op ukraine
Intel Pentium 4 2.4GHz HT (Northwood, 130nm, 512KB L2, 800MHz FSB)
Intel Extreme Graphics 2 (64MB allocated)
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
Maxtor DiamondMax Plus 10 160GB IDE
pi_203623772
KOM DAN!

M'n popcorn wordt taai... -O-
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  zaterdag 12 februari 2022 @ 07:31:09 #4
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_203623778
Laat ze maar met bewijzen komen dan. Als Rusland het doet is het super kut en niet gerechtvaardigd maar tot nu toe is het alleen maar roepen dat het gebeurt met als enige bewijs een substantiële troepenopbouw, die bedoeld is om druk te zetten. Alleen de Yanks geloven op hun blauwe ogen is het meest naïeve wat je in geopolitieke context kan doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Richestorags op 12-02-2022 07:41:15 ]
pi_203623822
Tijdens de OS gaat ie niet doen. Dat levert gegarandeerd gezeik op. Misschien de laatste dag.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_203623839
Het staat die Yankees weer niet aan. Ze tellen niet meer mee _O-
Oh en de Oekraïne mogen de Russen hebben wij hebben al genoeg Oostblok subsidie slurpers
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_203623845
Nog even de gasprijzen nóg meer laten stijgen, dan kunnen de Biden-gasvelden z'n nieuwe titanium heup betalen.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_203623847
En het lijkt mij niet dat Poetin keihard staat te liegen tegenover de wereld, beetje slecht voor het vertrouwen in de toekomst.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_203623865
Ik denk dat t een gelijkspel gaat worden

1-1
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_203623956
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 07:31 schreef Richestorags het volgende:
Laat ze maar met bewijzen komen dan. Als Rusland het doet is het super kut en niet gerechtvaardigd maar tot nu toe is het alleen maar roepen dat het gebeurt met als enige bewijs een substantiële troepenopbouw, die bedoeld is om druk te zetten. Alleen de Yanks geloven op hun blauwe ogen is het meest naïeve wat je in geopolitieke context kan doen.
De Yanks geloven het meest naïeve wat je in geopolitieke context kunt doen? Ik vind de Chinezen geloven dat er niets aan de hand is met de Oeigoeren ook wel heel naïef.

Maar goed, het artikel uit de Amerikaanse bron is genuanceerder dan wat nu.nl stelt:

CNN: Blinken: Russian invasion of Ukraine 'could begin at any time'

Could begin, zou kunnen beginnen.

quote:
The US and its allies have new intelligence that suggests Russia could launch an attack on Ukraine even before the end of the Olympics, multiple sources familiar with the matter told CNN.
Suggests, suggereert.

Zelf denk ik ook nog altijd dat Poetin het niet gaat doen. Hij heeft namelijk meer te verliezen dan te winnen. Maar goed, ik kan er faliekant naast zitten.
pi_203623976
En nu gaan we lachen als Rusland zijn troepen opeens weghaalt.
pi_203624057
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 07:31 schreef Richestorags het volgende:
Het is lastig. Want ik ben het met je eens dat men te vaak heeft 'gewaarschuwd' voor iets, met enkel als doel om iets te forceren. Maar als Rusland dit daadwerkelijk van plan is, ben je misschien ook wel te laat als je enkel mag waarschuwen als je alle bewijzen hebt verzameld. Bovendien is er ook nog zoiets als geheimplicht'.

Wat ik wel weet is dat elk land, en zeker landen die er toe doen op het geopolitieke schaakbord hun agenda hebben.
pi_203624068
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 08:30 schreef luxerobots het volgende:

[..]
De Yanks geloven het meest naïeve wat je in geopolitieke context kunt doen? Ik vind de Chinezen geloven dat er niets aan de hand is met de Oeigoeren ook wel heel naïef.

Maar goed, het artikel uit de Amerikaanse bron is genuanceerder dan wat nu.nl stelt:

CNN: Blinken: Russian invasion of Ukraine 'could begin at any time'

Could begin, zou kunnen beginnen.
[..]
Suggests, suggereert.

Zelf denk ik ook nog altijd dat Poetin het niet gaat doen. Hij heeft namelijk meer te verliezen dan te winnen. Maar goed, ik kan er faliekant naast zitten.
Dat is niet genuanceerd. Maar volledig speculatief.

Er zou ook elk moment een piano op je hoofd kunnen vallen. Kan he. Het kan.
pi_203624465
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 07:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
Tijdens de OS gaat ie niet doen. Dat levert gegarandeerd gezeik op. Misschien de laatste dag.
Ik geloof er helemaal niets van dat Poetin zich laat tegenhouden door het wel of niet aan de gang zijn van de OS bij zijn besluit een souverein land als Oekraïne binnen te vallen.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zaterdag 12 februari 2022 @ 09:23:25 #15
491169 cleanfreak
Houd van schoonmaken
pi_203624540
Ondertussen op CNN :')

twitter
  zaterdag 12 februari 2022 @ 09:24:41 #16
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_203624564
Ik zie ook niet in wat Rusland kan winnen, en ook de kliek rondom Putin niet. Daar kunnen als de EU , US en GB willen, wel effectieve financiële sancties tegen genomen worden. Al dat mooie vastgoed in Londen in beslag genomen, alle rekeningen bevroren. Flinke druk op Zwitserland om daar ook dingen te bevriezen. Reisverboden etc.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_203624781
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 09:23 schreef cleanfreak het volgende:
Ondertussen op CNN :')

[ twitter ]
Niemand kijkt dan ook nog naar CNN met al die schandalen en ronduit slechte berichtgevingen die veelal verzonnen zijn ala context en video’s knippen en plakken.
Waar de NOS ook een handje van heeft trouwens.

Nee, men kijkt nog eerder naa Joe rogan, die ze met alle macht hebben geprobeerd te cancelen en faliekant daarin zijn mislukt.
pi_203625392
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 08:00 schreef halfway het volgende:
En het lijkt mij niet dat Poetin keihard staat te liegen tegenover de wereld, beetje slecht voor het vertrouwen in de toekomst.
Dat is zo'n beetje zijn modus operandi.

Dus waarom deze keer niet?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_203625416
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 08:44 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Dat is niet genuanceerd. Maar volledig speculatief.

Er zou ook elk moment een piano op je hoofd kunnen vallen. Kan he. Het kan.
Daarom heeft nu.nl het originele bericht behoorlijk opgeklopt.
  zaterdag 12 februari 2022 @ 10:06:54 #20
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203625465
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 07:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
Waarom? China gaat boos worden en sancties instellen? Het is niet alsof het nieuws nog bezig is met de olympische spelen. Het zijn alleen nog sport artikelen nu, en die gaan gewoon door oorlog in rusland of niet.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zaterdag 12 februari 2022 @ 10:16:10 #21
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_203625668
Gelukkig hebben de Amerikanen een voorbeeldige reputatie op het gebied van het voorspellen van oorlogen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_203625682
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 08:43 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Het is lastig. Want ik ben het met je eens dat men te vaak heeft 'gewaarschuwd' voor iets, met enkel als doel om iets te forceren. Maar als Rusland dit daadwerkelijk van plan is, ben je misschien ook wel te laat als je enkel mag waarschuwen als je alle bewijzen hebt verzameld. Bovendien is er ook nog zoiets als geheimplicht'.

Wat ik wel weet is dat elk land, en zeker landen die er toe doen op het geopolitieke schaakbord hun agenda hebben.
In de NRC stond daar toevallig nog een artikel over:

https://www.nrc.nl/nieuws(...)actiever-op-a4088358

Komt er eigenlijk op neer dat het Westen zich dit keer actiever op stelt op het informatie(/propaganda) gebied om dat van Russische zijde te counteren. Als Blinken bijvoorbeeld waarschuwt dat de Russen werken aan een propagandafilm over het vermeende leed van Russen in Oekraïne om een vals voorwendsel voor een inval te creëren heeft ie het eigenlijk al bij voorbaat onschadelijk gemaakt.
pi_203625685
en ik maar denken dat rusland alleen maar nepnieuws naar buiten brengt...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_203625706
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 10:17 schreef sjorsie1982 het volgende:
en ik maar denken dat rusland alleen maar nepnieuws naar buiten brengt...
Doen ze ook, dat is samen met wat grondstoffen het enige dat ze exporteren :D.
  zaterdag 12 februari 2022 @ 10:18:52 #25
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203625727
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 10:18 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Doen ze ook, dat is samen met wat grondstoffen het enige dat ze exporteren :D.
Rent-a-troll service.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')