abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 10 februari 2022 @ 12:31:29 #1
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203597021
quote:
Als Rusland Oekraïne binnenvalt, hoe bereid je je daar als burger op voor? De Oekraïense newssite Babel heeft een uitgebreide lijst met tips daarvoor opgesteld. Leer eerste hulp en zoek schuilkelders op in de buurt, is te lezen in het artikel.

Eerder deze maand waarschuwden Amerikaanse inlichtingendiensten dat Moskou mogelijk een invasie aan het voorbereiden is. Dat zou ook blijken uit satellietbeelden. Aan de grens zouden bijna 100.000 Russische militairen zijn gestationeerd en er zouden plannen liggen voor een inval. Ook inlichtingendiensten in Oekraïne sloegen alarm.

De NAVO besprak de spanningen vandaag op een top in Letland. Oekraïne is geen lidstaat van het militaire bondgenootschap, maar is de afgelopen jaren wel gesteund door de alliantie en hoopt ooit te kunnen toetreden. Secretaris-generaal Jens Stoltenberg sprak duidelijke taal richting Moskou: "Rusland zal een hoge prijs betalen als ze opnieuw geweld gebruiken tegen het onafhankelijke Oekraïne."

Maar volgens het Kremlin zijn de aantijgingen onzin. Niet Rusland, maar juist het Westen maakt zich schuldig aan provocaties - onder meer door wapens te sturen naar Oekraïne. President Poetin waarschuwde vanmiddag de NAVO nog om geen 'rode lijn' te overschrijden, zoals het sturen van van extra militairen naar Oekraïne.
https://nos.nl/artikel/24(...)vasie-of-is-het-bluf

Draadje met inschatting kans (Engels): https://twitter.com/DAlperovitch/status/1473362460673515527
Buitenhof over situatie: https://embed.vpro.nl/pla(...)ofile=vpro&sharing=1
Nieuwsuur over situatie: https://nos.nl/nieuwsuur/(...)verleg-over-oekraine
Mogelijk aanvalsplan (Engels): https://www.theguardian.c(...)-in-ukraine-invasion
Interessante beschouwingen over de situatie: https://en.desk-russie.eu/author/francoise-thom.html

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_203597062
Even copy-paste

[..]

U hebt Poetin een aantal keer ontmoet. Welke indruk maakte hij?

Hij is consistent, in die zin dat hij zijn in 1989 verloren rijk terug wil. Poetin vindt onze samenleving verrot. Hij zei tegen mij: ‘U komt toch uit Nederland, hè? Jullie hebben toch het homohuwelijk?’ Hij is doodsbenauwd voor de oprukkende democratie en ik durf de stelling aan dat hij nog banger is voor de Europese Unie dan voor de NAVO. De Oekraïners mogen geen Polen worden, qua welvaart en vrijheid. Dat is zijn intrinsieke motivatie bij alles wat hij doet.

interview jaap de hoop scheffer, 31-1-22
[/quote]

Dat zijn wel hele grote woorden.
En Poetin is er toch al eeuwig, het schiet dan wel niet op met het vormen van het "grote sovjet rijk".
pi_203597068
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2022 12:26 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Maar dat is het niet. In leemanstermen mogen die krijgsmachten niet meer in Oost Europa opereren omdat ze uitkomen voor een club competitie die niet welkom is.
Geen enkele gerenommeerde analist interpreteert het zo. Maar hier in NWS mag met dit soort fake news een heel topic dagenlang vervuild worden. Succes er mee. Zum kotzen is volgens mij de gepaste uitdrukking.
  Moderator donderdag 10 februari 2022 @ 12:35:32 #4
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203597082
das een drogredenering

maar noem eens een gerenommeerde analist die het niet zo interpreteert?
  Moderator donderdag 10 februari 2022 @ 12:37:47 #5
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203597114
niet die wierd duk hoor _O-
pi_203597124
Kunnen jullie niet agree to disagree?

De punten zijn nu we duidelijk gemaakt.
  Forum Admin donderdag 10 februari 2022 @ 12:39:01 #7
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_203597141
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 12:34 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Geen enkele gerenommeerde analist interpreteert het zo. Maar hier in NWS mag met dit soort fake news een heel topic dagenlang vervuild worden. Succes er mee. Zum kotzen is volgens mij de gepaste uitdrukking.
Ah ja. Dit is het storende fake news ja. Niet die strontirritante Russische foppropaganda en usa is kut bagger.

En welke analisten precies? Hebben ze überhaupt dienstjaren en kennis van enige vorm van jargon en de opbouw van defensie? Als dat namelijk al zo zijn is er geen enkele reden om niet in te gaan ok de eisen van Rusland. Ik hoef jou hopelijk niet te vertellen dat daar geen enkele kans voor is.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin donderdag 10 februari 2022 @ 12:40:41 #8
pi_203597162
Maar stel he, met de geschiedenis van vooral Putin in het achterhoofd, dat het is zoals jij stelt. Wie zegt dan dat Putin niet over een jaar of twee zegt : joh rot eens op met die navo troepen in onze achtertuin ? Want dat dat is toch wel een dingetje bij de man.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Moderator donderdag 10 februari 2022 @ 12:41:38 #9
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203597185
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 12:38 schreef nomina het volgende:
Kunnen jullie niet agree to disagree?

De punten zijn nu we duidelijk gemaakt.
ok!
pi_203597235
quote:
88s.gif Op donderdag 10 februari 2022 12:41 schreef sp3c het volgende:

[..]
ok!
Dat waardeer ik.

Toevallig keek ik gisteravond nog een interview met Poetin en hij is wel een meester in verhulde boodschappen geven. Misschien een Russisch dingetje.

Heb het er even bijgepakt;

Moderator donderdag 10 februari 2022 @ 12:45:01 #11
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203597238
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2022 12:40 schreef Straatcommando. het volgende:
Maar stel he, met de geschiedenis van vooral Putin in het achterhoofd, dat het is zoals jij stelt. Wie zegt dan dat Putin niet over een jaar of twee zegt : joh rot eens op met die navo troepen in onze achtertuin ? Want dat dat is toch wel een dingetje bij de man.
sterker nog als we in gaan op de eisen kunnen de Russen ieder nieuw stukje wapentuig veto'en omdat het ten koste gaat van de Russische verdediging en we weten dat ze al problemen hebben met Deense fregatten :')

we doen het gewoon niet, doet er niet toe hoe je het interpreteert
  Moderator donderdag 10 februari 2022 @ 12:46:42 #12
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203597262
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 12:44 schreef nomina het volgende:

[..]
Dat waardeer ik.

Toevallig keek ik gisteravond nog een interview met Poetin en hij is wel een meester in verhulde boodschappen geven. Misschien een Russisch dingetje.

Heb het er even bijgepakt;

het is absoluut een begenadigd spreker

jammer dat hij aan de andere kant van het hek staat :P
pi_203597309
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 12:39 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ah ja. Dit is het storende fake news ja. Niet die strontirritante Russische foppropaganda en usa is kut bagger.
Fake News kan prima door twee kampen verspreid worden en dat zien we hier overduidelijk. Tot mijn verbazing is het aantal Russisch geïnspireerd fake news posters hier een stuk kleiner dan het aantal fake news posters van het andere kamp.

Deze topicreeks, iig het vorige deel, kan probleemloos naar BNW verplaatst worden.

Ik ben wel klaar hier, met zoveel fake news een verspilling van tijd om te trachten een serieus NWS waardig gesprek te voeren.
  Moderator donderdag 10 februari 2022 @ 12:50:30 #14
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203597337
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 12:49 schreef DarkwingDuck het volgende:
verspilling van tijd om te trachten een serieus NWS waardig gesprek te voeren.
als je van mening veranderd zien we je graag terug :W
  Forum Admin donderdag 10 februari 2022 @ 12:55:44 #15
pi_203597414
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 12:49 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Fake News kan prima door twee kampen verspreid worden en dat zien we hier overduidelijk. Tot mijn verbazing is het aantal Russisch geïnspireerd fake news posters hier een stuk kleiner dan het aantal fake news posters van het andere kamp.

Deze topicreeks, iig het vorige deel, kan probleemloos naar BNW verplaatst worden.

Ik ben wel klaar hier, met zoveel fake news een verspilling van tijd om te trachten een serieus NWS waardig gesprek te voeren.
Dan heb je echt een fout montuurtje. Ik kan er niks mooiers van maken.

Het is vrijwel allemaal onderbouwd bronnen. Er zitten een aantal mafklappers tussen, maar als je die nuance zelf al niet eens kan zien houdt het op.
  Moderator donderdag 10 februari 2022 @ 12:57:42 #16
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203597443
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2022 12:55 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dan heb je echt een fout montuurtje. Ik kan er niks mooiers van maken.

Het is vrijwel allemaal onderbouwd bronnen. Er zitten een aantal mafklappers tussen, maar als je die nuance zelf al niet eens kan zien houdt het op.
of gekleurde glaasjes
pi_203597483
Hoorde Poetin toen met Macron ook voor het eerst Engels praten.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Forum Admin donderdag 10 februari 2022 @ 13:02:28 #18
pi_203597502
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 13:00 schreef Discombobulate het volgende:
Hoorde Poetin toen met Macron ook voor het eerst Engels praten.
Dat kan hij dan ook prima. Zowel spreken als verstaan. Net als Duits.

Wel weer mooi dat hij het vertikt. Dat zijn wel de dingetjes die ik kan waarderen aan de man.
  donderdag 10 februari 2022 @ 13:39:02 #19
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203598160
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 13:02 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat kan hij dan ook prima. Zowel spreken als verstaan. Net als Duits.

Wel weer mooi dat hij het vertikt. Dat zijn wel de dingetjes die ik kan waarderen aan de man.
Net zoals Fransen het vertikken om Engels te spreken :P
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_203598533
twitter

twitter

twitter
pi_203599430
quote:
Die tweede is nogal wiedes. Zijn ook gewoon NOTAM's uitgegeven

En moet die derde niet zijn 'personnel from Russian embassies in Ukraine'?
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_203599671
https://vrtnws.be/p.0YvpRJPmE

Kijk Russen en witrussen mogen millitair oefenen. Dan Mag NAVO ook wel oefenen.
  donderdag 10 februari 2022 @ 14:46:58 #23
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_203599680
Het familiespel "slimste jongetje van de klas" is begonnen zie ik. "Hoe moeten we artikel 7 interpreteren"?

the parties that are member States of the North Atlantic Treaty Organization shall not conduct any military activity on the territory of Ukraine as well as other States in the Eastern Europe, in the South Caucasus and in Central Asia;

levert vertaald op:

de partijen die lid zijn van de Noord-Atlantische Verdragsorganisatie mogen geen enkele militaire activiteit uitoefenen op het grondgebied van Oekraïne en ook niet in andere staten in Oost-Europa, in de zuidelijke Kaukasus en in Centraal-Azië;

Hmm, komt op mij redelijk 1-dimensionaal en volkomen duidelijk over. Ben je lid van NATO dan mag je geen enkele militaire activiteit uitoefenen in de genoemde gebieden. Is dit niet de bedoeling van dit artikel, dan is het bar slecht geschreven lijkt mij. Een extra tussenzinnetje had erg veel discussie gescheeld lijkt mij. Echter, ik verdenk Putin ervan dat hij donders goed weet dat dit artikel in deze vorm onacceptabel is en er daarom juist zo amateuristisch instaat.

Dan alle bullshit over oude verdragen enzovoort enzovoort enzovoort. Rusland heeft met zijn verovering van de Krim en het neerschieten van MH17 duidelijk laten zien dat verdragen met Rusland van nul en generlei waarde zijn. Gewoon een despoot met binnenlandse problemen en grootheidswaanzin. Niet meer, niet minder.
pi_203599701
Wat een poepvermoeiend topic is dit toch zo af en toe, en dan zo ineens heb je een serie best aardige posts.
pi_203599879
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2022 14:46 schreef quirina het volgende:
https://vrtnws.be/p.0YvpRJPmE

Kijk Russen en witrussen mogen millitair oefenen. Dan Mag NAVO ook wel oefenen.
Tuurlijk mag dat. Maar of het nu verstandig is... Ook voor de NAVO. En daarbij kunnen die oefeningen ook wel wat verder van de grens gehouden worden. Hetzelfde voor de oefeningen op de zwarte zee.

Zulke stukken afsluiten voor je oefeningen is gewoon pesterij

“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')