https://nos.nl/artikel/24(...)vasie-of-is-het-blufquote:Als Rusland Oekraïne binnenvalt, hoe bereid je je daar als burger op voor? De Oekraïense newssite Babel heeft een uitgebreide lijst met tips daarvoor opgesteld. Leer eerste hulp en zoek schuilkelders op in de buurt, is te lezen in het artikel.
Eerder deze maand waarschuwden Amerikaanse inlichtingendiensten dat Moskou mogelijk een invasie aan het voorbereiden is. Dat zou ook blijken uit satellietbeelden. Aan de grens zouden bijna 100.000 Russische militairen zijn gestationeerd en er zouden plannen liggen voor een inval. Ook inlichtingendiensten in Oekraïne sloegen alarm.
De NAVO besprak de spanningen vandaag op een top in Letland. Oekraïne is geen lidstaat van het militaire bondgenootschap, maar is de afgelopen jaren wel gesteund door de alliantie en hoopt ooit te kunnen toetreden. Secretaris-generaal Jens Stoltenberg sprak duidelijke taal richting Moskou: "Rusland zal een hoge prijs betalen als ze opnieuw geweld gebruiken tegen het onafhankelijke Oekraïne."
Maar volgens het Kremlin zijn de aantijgingen onzin. Niet Rusland, maar juist het Westen maakt zich schuldig aan provocaties - onder meer door wapens te sturen naar Oekraïne. President Poetin waarschuwde vanmiddag de NAVO nog om geen 'rode lijn' te overschrijden, zoals het sturen van van extra militairen naar Oekraïne.
Geen enkele gerenommeerde analist interpreteert het zo. Maar hier in NWS mag met dit soort fake news een heel topic dagenlang vervuild worden. Succes er mee. Zum kotzen is volgens mij de gepaste uitdrukking.quote:Op donderdag 10 februari 2022 12:26 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Maar dat is het niet. In leemanstermen mogen die krijgsmachten niet meer in Oost Europa opereren omdat ze uitkomen voor een club competitie die niet welkom is.
Ah ja. Dit is het storende fake news ja. Niet die strontirritante Russische foppropaganda en usa is kut bagger.quote:Op donderdag 10 februari 2022 12:34 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Geen enkele gerenommeerde analist interpreteert het zo. Maar hier in NWS mag met dit soort fake news een heel topic dagenlang vervuild worden. Succes er mee. Zum kotzen is volgens mij de gepaste uitdrukking.
ok!quote:Op donderdag 10 februari 2022 12:38 schreef nomina het volgende:
Kunnen jullie niet agree to disagree?
De punten zijn nu we duidelijk gemaakt.
Dat waardeer ik.quote:
sterker nog als we in gaan op de eisen kunnen de Russen ieder nieuw stukje wapentuig veto'en omdat het ten koste gaat van de Russische verdediging en we weten dat ze al problemen hebben met Deense fregattenquote:Op donderdag 10 februari 2022 12:40 schreef Straatcommando. het volgende:
Maar stel he, met de geschiedenis van vooral Putin in het achterhoofd, dat het is zoals jij stelt. Wie zegt dan dat Putin niet over een jaar of twee zegt : joh rot eens op met die navo troepen in onze achtertuin ? Want dat dat is toch wel een dingetje bij de man.
het is absoluut een begenadigd sprekerquote:Op donderdag 10 februari 2022 12:44 schreef nomina het volgende:
[..]
Dat waardeer ik.
Toevallig keek ik gisteravond nog een interview met Poetin en hij is wel een meester in verhulde boodschappen geven. Misschien een Russisch dingetje.
Heb het er even bijgepakt;
Fake News kan prima door twee kampen verspreid worden en dat zien we hier overduidelijk. Tot mijn verbazing is het aantal Russisch geïnspireerd fake news posters hier een stuk kleiner dan het aantal fake news posters van het andere kamp.quote:Op donderdag 10 februari 2022 12:39 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ah ja. Dit is het storende fake news ja. Niet die strontirritante Russische foppropaganda en usa is kut bagger.
als je van mening veranderd zien we je graag terugquote:Op donderdag 10 februari 2022 12:49 schreef DarkwingDuck het volgende:
verspilling van tijd om te trachten een serieus NWS waardig gesprek te voeren.
Dan heb je echt een fout montuurtje. Ik kan er niks mooiers van maken.quote:Op donderdag 10 februari 2022 12:49 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Fake News kan prima door twee kampen verspreid worden en dat zien we hier overduidelijk. Tot mijn verbazing is het aantal Russisch geïnspireerd fake news posters hier een stuk kleiner dan het aantal fake news posters van het andere kamp.
Deze topicreeks, iig het vorige deel, kan probleemloos naar BNW verplaatst worden.
Ik ben wel klaar hier, met zoveel fake news een verspilling van tijd om te trachten een serieus NWS waardig gesprek te voeren.
of gekleurde glaasjesquote:Op donderdag 10 februari 2022 12:55 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dan heb je echt een fout montuurtje. Ik kan er niks mooiers van maken.
Het is vrijwel allemaal onderbouwd bronnen. Er zitten een aantal mafklappers tussen, maar als je die nuance zelf al niet eens kan zien houdt het op.
Dat kan hij dan ook prima. Zowel spreken als verstaan. Net als Duits.quote:Op donderdag 10 februari 2022 13:00 schreef Discombobulate het volgende:
Hoorde Poetin toen met Macron ook voor het eerst Engels praten.
Net zoals Fransen het vertikken om Engels te sprekenquote:Op donderdag 10 februari 2022 13:02 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat kan hij dan ook prima. Zowel spreken als verstaan. Net als Duits.
Wel weer mooi dat hij het vertikt. Dat zijn wel de dingetjes die ik kan waarderen aan de man.
Die tweede is nogal wiedes. Zijn ook gewoon NOTAM's uitgegevenquote:
Tuurlijk mag dat. Maar of het nu verstandig is... Ook voor de NAVO. En daarbij kunnen die oefeningen ook wel wat verder van de grens gehouden worden. Hetzelfde voor de oefeningen op de zwarte zee.quote:Op donderdag 10 februari 2022 14:46 schreef quirina het volgende:
https://vrtnws.be/p.0YvpRJPmE
Kijk Russen en witrussen mogen millitair oefenen. Dan Mag NAVO ook wel oefenen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |