Mocht iemand interesse hebbenquote:Zo om 16-17 uur vindt een online community meet plaats georganiseerd door het bouwteam CoronaMelder. We vertellen je over de recente ontwikkelingen & horen graag je input over de langetermijnstrategie corona. Wees erbij! De directe link is: https://meet.jit.si/coronameldermeetup
quote:Op vrijdag 11 februari 2022 15:02 schreef Scrummie het volgende:
Oke, even op de wappie toer, maar ik vind twee dingen toevallig;
1. Het is voor het eerst sinds maart 2020 dat de politiek zelf besluiten lijkt te nemen in deze crisis terwijl op dit moment het OMT bij elkaar zit voor het zoveelste advies.
2. Het is voor het eerst dat Rutte dinsdag niet bij die persco is.
[ afbeelding ]
Ik gun jou altijd je Fipo kerel, dat weet jequote:Op vrijdag 11 februari 2022 14:44 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat ik even op moet letten.
@:chratnox
quote:Op vrijdag 11 februari 2022 15:02 schreef Scrummie het volgende:
Oke, even op de wappie toer, maar ik vind twee dingen toevallig;
1. Het is voor het eerst sinds maart 2020 dat de politiek zelf besluiten lijkt te nemen in deze crisis terwijl op dit moment het OMT bij elkaar zit voor het zoveelste advies.
2. Het is voor het eerst dat Rutte dinsdag niet bij die persco is.
[ afbeelding ]
Zeer toevallig iddquote:Op vrijdag 11 februari 2022 14:55 schreef Scrummie het volgende:
Wel goed van Hugo dat ie al die Wob verzoeken precies tot na zijn periode als minister heeft weten uit te stellen.
We kiezen toch echt zelf. De bestuurscultuur verandert echt wel als je de VVD naar 2 zetels stemt. Maar de meeste mensen maken die toeslagen of Groningen niets uit.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 14:35 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dat gevoel heb ik ook. En, ze worden nog keer op keer herkozen ook.
[ afbeelding ]
Plus dat het ministerie nog steeds de wet én een gerechtelijke uitspraak naast zich neerlegt door zelf te bepalen welke documenten wanneer worden vrijgegeven.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 15:10 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ah kijk nou. Er is ook nog gepoogd het een en ander weg te lakken.
Tijd voor een parlementaire enquête, vorderen die handel.
Ik dacht het allemaal zo ondertussen wel gezien te hebben, maar deze tulpenclubjes weten me steeds weer te verrassen. Dit is echt bananenrepublieken-tier shit. Kansloos, schandalig. Ik kom superlatieven tekort..quote:
Ik ben wel heel blij met die nieuwe bestuurscultuur in elk geval.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 15:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Plus dat het ministerie nog steeds de wet én een gerechtelijke uitspraak naast zich neerlegt door zelf te bepalen welke documenten wanneer worden vrijgegeven.
Klinkt als een goede politicusquote:Op vrijdag 11 februari 2022 14:16 schreef Evenstar het volgende:
[..]
True.
Hij heeft nu al gelogen, waarheid verdraaid, geen antwoord kunnen geven op simpele vragen, blijft vasthouden aan belachelijke maatregelen etc. etc.
Weet je nog dat die mondkapjes ineens een ding werden nadat Merkel en Rutte een onderonsje hadden? Toevalligerwijs nadat DLD besloot ze te verplichten op bepaalde plekken?quote:Op vrijdag 11 februari 2022 14:54 schreef maan_man het volgende:
Dit is niet het enige. Daar ben ik van overtuigd. Druk vanuit de politiek omdat ze mondkapjes willen invoeren en ze worden in het advies gefietst, scholen moeten openblijven dat wordt erin gefietst, bij de avondklok werd de rode lopen uitgerold voor de politiek.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
0 gemeentes met 0 besmettingen
1 gemeentes met 1 besmettingen
1 gemeentes met 2-4 besmettingen
0 gemeentes met 5 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.php
Welnee johquote:Op vrijdag 11 februari 2022 15:11 schreef Evenstar het volgende:
Oppositie krijgt het wel erg makkelijk zo
Er lijkt echt wel wat verbeterd te zijn in het doorgeven van de cijfers nu staan de plaatsen bijna op inwoneraantal in de lijst.quote:
Met het gesloten bolwerk dat de coalitie Rutte meestal is, is de oppositie tot de verkiezing een tandeloze tijger. In het slechtste/beste geval wordt de zoveelste soldaat geofferd, maar generaal Rutte blijft.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 15:11 schreef Evenstar het volgende:
Oppositie krijgt het wel erg makkelijk zo
Er is een groot dedain bij de Rutte regeringen voor wet en recht. En wij laten het allemaal maar gebeuren.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 15:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Plus dat het ministerie nog steeds de wet én een gerechtelijke uitspraak naast zich neerlegt door zelf te bepalen welke documenten wanneer worden vrijgegeven.
De oppositie is ook niet meer dan oppositie, zelfde partijen in de regering dus al het geleuter slechts voor de bühne, kost alleen maar tijd.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 15:18 schreef maan_man het volgende:
[..]
Met het gesloten bolwerk dat de coalitie Rutte meestal is, is de oppositie tot de verkiezing een tandeloze tijger. In het slechtste/beste geval wordt de zoveelste soldaat geofferd, maar generaal Rutte blijft.
Teveel mensen met een leuk salaris en een eigen woning die elk jaar lekker op vakantie kunnen en zonder problemen de nieuwste iPhone kunnen betalen.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 15:11 schreef vipergts het volgende:
[..]
We kiezen toch echt zelf. De bestuurscultuur verandert echt wel als je de VVD naar 2 zetels stemt. Maar de meeste mensen maken die toeslagen of Groningen niets uit.
quote:Op vrijdag 11 februari 2022 15:21 schreef Mondkapje het volgende:
Volgens het ministerie had het RIVM bovendien gezegd dat het ook de mening van het OMT was om het preventief gebruik van mondmaskers af te raden voor de ouderenzorg. "Als het RIVM aangeeft dat dit besproken is, gaat VWS (het ministerie, red.) hiervan uit", zegt het ministerie.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)ich-met-omt-adviezen
Volgens mij is het spijkers op laag water zoeken. Van Dissel is wollig, het ministerie wil het duidelijker. Het OMT was gewoon tegen mondkapjes in de ouderenzorg in het begin, Van Dissel heeft dat ook op camera gezegd.
Was het OMT tegen of het rivm?quote:Hoogleraar ouderenzorg Bianca Buurman, destijds adviseur van het ministerie en aanwezig bij de bewuste OMT-vergadering, zegt dat zij daar juist een voorstel (.pdf) had ingediend om personeel in verpleeghuizen vaker uit voorzorg mondmaskers te laten dragen. "We spraken af dat voorstel verder uit te werken. Als ik nu de zin zie die het ministerie daaraan toegevoegd heeft, dan schrik ik daarvan", zegt Buurman nu.
Op de aanpassing in het advies voor dagbestedingschauffeurs - om in plaats van een mondmasker dus eerst een coronascherm te overwegen - gaat het ministerie niet inhoudelijk in.
Verschillende OMT-leden zeggen anoniem tegen Nieuwsuur dat zij de aanpassingen die het ministerie deed niet als "verduidelijkingen" beschouwen, maar zien als inhoudelijke bemoeienis met de tekst. Zij hadden al langer het gevoel dat er politieke sturing op de adviezen plaatsvond, maar konden dat niet goed nagaan. Volgens deskundigen worden vermoedens van politieke inmenging nu voor het eerst concreet.
Dat hele weglakken zou sowieso verboden moeten worden.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 15:10 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ah kijk nou. Er is ook nog gepoogd het een en ander weg te lakken.
Tijd voor een parlementaire enquête, vorderen die handel.
De enige juiste conclusiequote:Op vrijdag 11 februari 2022 15:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
Laten we maar gewoon zsm stoppen met deze hele poppenkast.
Weglakken kan gewoon noodzakelijk zijn. Maar ik vind wel dat de overheid zo langzamerhand het recht heeft verspeeld om dat zelf te doen. Misschien kunnen we er een onafhankelijke dienst voor oprichten.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 15:27 schreef vipergts het volgende:
[..]
Dat hele weglakken zou sowieso verboden moeten worden.
LOL!quote:Op vrijdag 11 februari 2022 15:29 schreef trein2000 het volgende:
Misschien kunnen we er een onafhankelijke dienst voor oprichten
zou eigenlijk alleen moeten kunnen als er personen genoemd wordenquote:Op vrijdag 11 februari 2022 15:29 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Weglakken kan gewoon noodzakelijk zijn. Maar ik vind wel dat de overheid zo langzamerhand het recht heeft verspeeld om dat zelf te doen. Misschien kunnen we er een onafhankelijke dienst voor oprichten.
Mwah, niet mee eensquote:Op vrijdag 11 februari 2022 15:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
zou eigenlijk alleen moeten kunnen als er personen genoemd worden
Misschien kan Sander Dekker die dienst gaan leiden.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 15:29 schreef trein2000 het volgende:
Misschien kunnen we er een onafhankelijke dienst voor oprichten.
Die gaat het zwaar krijgen. Arme Ernst. Hij kan er ook niks aan doen. Heb wel met hem te doen eigenlijk. Al is het ook wel een beetje hoogmoed natuurlijk.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 14:39 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ernst mag het dinsdag alleen opknappen
Rip aan de nabestaanden!quote:Op vrijdag 11 februari 2022 15:34 schreef TheVulture het volgende:
Denk dat ik ook aan de beurt ben. Maandagavond had mijn vriend klachten, twee negatieve zelftests maar de PCR-test van dinsdag bleek positief. Ikzelf geen klachten maar woensdag toch ook maar PCR-test gedaan, die gelukkig negatief was.
Na twee dagen 1,5-samenleving in ons huis vanmiddag even een extra check via de zelftest gedaan. Stok door keel en neus gehaald en toen sloeg ie heel licht uit, dus net maar de waarschijnlijke bevestiging gehaald via een nieuwe PCR-test. Tot zover mijn dagboek
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Dat bedoel ik. Wel klagen maar zodra ze zelf iets moeten laten is het teveel gevraagd.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 15:21 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Teveel mensen met een leuk salaris en een eigen woning die elk jaar lekker op vakantie kunnen en zonder problemen de nieuwste iPhone kunnen betalen.
Personen, bedrijfsgeheimen, inzetten in lopende onderhandelingen, telefoonnummers, ga zo maar door. Er zijn echt wel legitieme redenen voor. Maar het feit dat het bijna niet te controleren is, je moet er een enquête voor optuigen, maakt het kwetsbaar voor misbruik.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 15:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
zou eigenlijk alleen moeten kunnen als er personen genoemd worden
Je solliciteert naar roodquote:Op vrijdag 11 februari 2022 14:44 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat ik even op moet letten.
@:chratnox
Ik dat licht kon Hugo er ook vrij weinig aan doen wat de staat van de gezondheidszorg en bestuur ervan was toen hij daar starttequote:Op vrijdag 11 februari 2022 15:35 schreef alpeko het volgende:
[..]
Die gaat het zwaar krijgen. Arme Ernst. Hij kan er ook niks aan doen. Heb wel met hem te doen eigenlijk. Al is het ook wel een beetje hoogmoed natuurlijk.
Het was crisis. Dan kan dat gebeuren.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 14:47 schreef trein2000 het volgende:
Ben wel benieuwd naar de reactie van de regering…
Als je dit echt wil dan moet je een soort Rekenkamer-achtige constructie optuigen. Een persoon/commissie die namens de Kamer, maar wel onafhankelijk onderzoek doet en toezicht houdt. Met recht op toegang tot iedereen en alle stukken.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 15:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Misschien kan Sander Dekker die dienst gaan leiden.
Een 1,5 meter samenleving met je vriend is toch geen houdbare situatie hoop ik?quote:Op vrijdag 11 februari 2022 15:34 schreef TheVulture het volgende:
Denk dat ik ook aan de beurt ben. Maandagavond had mijn vriend klachten, twee negatieve zelftests maar de PCR-test van dinsdag bleek positief. Ikzelf geen klachten maar woensdag toch ook maar PCR-test gedaan, die gelukkig negatief was.
Na twee dagen 1,5-samenleving in ons huis vanmiddag even een extra check via de zelftest gedaan. Stok door keel en neus gehaald en toen sloeg ie heel licht uit, dus net maar de waarschijnlijke bevestiging gehaald via een nieuwe PCR-test. Tot zover mijn dagboek
Ja idem. Hij is duidelijk niet geschikt en ik heb de indruk dat hij ook best wel weet dat wat hij in de functie van minister allemaal heeft gecommuniceerd onzin is, maar wat er naar buiten is gekomen is de schuld van z'n voorganger. En Rutte natuurlijk, die naar ik denk niet geheel ontoevallig afwezig is, en z'n lakei de klappen op laat vangen.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 15:35 schreef alpeko het volgende:
[..]
Die gaat het zwaar krijgen. Arme Ernst. Hij kan er ook niks aan doen. Heb wel met hem te doen eigenlijk. Al is het ook wel een beetje hoogmoed natuurlijk.
Als ik Ernst was scoorde ik nog een positieve test voor dinsdag, dan mag Mark het alsnog opknappen.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 15:39 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ja idem. Hij is duidelijk niet geschikt en ik heb de indruk dat hij ook best wel weet dat wat hij in de functie van minister allemaal heeft gecommuniceerd onzin is, maar wat er naar buiten is gekomen is de schuld van z'n voorganger. En Rutte natuurlijk, die naar ik denk niet geheel ontoevallig afwezig is, en z'n lakei de klappen op laat vangen.
Het virus is klaar met ons, maar het kabinet nog niet.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 15:36 schreef Simmertje het volgende:
Besmettingspiek lijkt nu wel echt voorbij toch? Uiteindelijk heeft het een minimale stijging in de ziekenhuizen opgeleverd. Pandemie is ten einde
Ik had als D66 geeist dat hij het maar zelf gaat oplossen. Daag.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 15:39 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ja idem. Hij is duidelijk niet geschikt en ik heb de indruk dat hij ook best wel weet dat wat hij in de functie van minister allemaal heeft gecommuniceerd onzin is, maar wat er naar buiten is gekomen is de schuld van z'n voorganger. En Rutte natuurlijk, die naar ik denk niet geheel ontoevallig afwezig is, en z'n lakei de klappen op laat vangen.
Ik wil niet zeggen dat hij niet geschikt is, wellicht is hij wel de reden dat de wind anders is gaan waaien met maatregelen en transparantie Wel ben ik een beetje teleurgesteld dat hij vast wil(de) houden aan 2G aangevuld met 1G ondanks het TU advies.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 15:39 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Oh echt wel. Als hij dit wist (ik betwijfel dat) had hij Hugo direct onder de bus moeten gooien ‘het is hier helemaal mis gegaan met de bestuurscultuur, we gaan dat echt anders doen.’ En Japie direct met ontslag, wek je vertrouwen.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 15:42 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik wil niet zeggen dat hij niet geschikt is, wellicht is hij wel de reden dat de wind anders is gaan waaien met maatregelen en transparantie Wel ben ik een beetje teleurgesteld dat hij vast wil(de) houden aan 2G aangevuld met 1G ondanks het TU advies.
Ik zou niet graag in z'n schoenen staan gezien de erfenis die is achtergelaten.
Hij hoeft natuurlijk niet aan die hele corona-poppenkast mee te blijven doe he. Als daar geen noodzaak meer toe is, moet hij gewoon al die onzin regeltjes afschaffen. Zijn functie is ook breder dan alleen maar 'corona'.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 15:42 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik wil niet zeggen dat hij niet geschikt is, wellicht is hij wel de reden dat de wind anders is gaan waaien met maatregelen en transparantie Wel ben ik een beetje teleurgesteld dat hij vast wil(de) houden aan 2G aangevuld met 1G ondanks het TU advies.
En al die mensen met long covid dan? En 6.000.000 kwetsbaren die nu opgesloten zitten???quote:Op vrijdag 11 februari 2022 15:36 schreef Simmertje het volgende:
Besmettingspiek lijkt nu wel echt voorbij toch? Uiteindelijk heeft het een minimale stijging in de ziekenhuizen opgeleverd. Pandemie is ten einde
Ja met bedrijfsgevoelige informatie of iets dergelijks. Niet met dit soort dingen. Het is zo onderhand verandert in hoeveel kan er weg. En als het dan nog zo geheim is zou het ongelakt bij de overheid te zien moeten zijn.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 15:29 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Weglakken kan gewoon noodzakelijk zijn. Maar ik vind wel dat de overheid zo langzamerhand het recht heeft verspeeld om dat zelf te doen. Misschien kunnen we er een onafhankelijke dienst voor oprichten.
Wel benieuwd hoe dat straks weer gaat in het OV, zouden we daar nog weer de hele zomer met mondkapjes moeten lopen omdat 'kwetsbaren ook met de bus willen' ?quote:Op vrijdag 11 februari 2022 15:45 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
En al die mensen met long covid dan? En 6.000.000 kwetsbaren die nu opgesloten zitten???
dat is hun probleem, gooi die kroegen maar open 24/7quote:Op vrijdag 11 februari 2022 15:45 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
En al die mensen met long covid dan? En 6.000.000 kwetsbaren die nu opgesloten zitten???
Liever niet zeg, maar er is niets wat je tegenhoudt om een mondkapje op te zetten als je als kwetsbare met de bus wilt toch? Genoeg FFP2/FFP3 te krijgen voor de liefhebber.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 15:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wel benieuwd hoe dat straks weer gaat in het OV, zouden we daar nog weer de hele zomer met mondkapjes moeten lopen omdat 'kwetsbaren ook met de bus willen' ?
Die dingen kun je ook laten zien als de onderhandelingen afgerond zijn.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 15:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Personen, bedrijfsgeheimen, inzetten in lopende onderhandelingen, telefoonnummers, ga zo maar door. Er zijn echt wel legitieme redenen voor. Maar het feit dat het bijna niet te controleren is, je moet er een enquête voor optuigen, maakt het kwetsbaar voor misbruik.
Dat klopt, maar we zijn intussen zo ver afgedwaald van waar coronaregels ooit voor bedacht waren, dat het me allemaal niks meer zou verbazen.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 15:50 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Liever niet zeg, maar er is niets wat je tegenhoudt om een mondkapje op te zetten als je als kwetsbare met de bus wilt toch? Genoeg FFP2/FFP3 te krijgen voor de liefhebber.
Ten dele kan dat. Maar ten dele ook niet, er komt ook weer een volgende onderhandeling namelijk.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 15:51 schreef vipergts het volgende:
[..]
Die dingen kun je ook laten zien als de onderhandelingen afgerond zijn.
Dit. Laat de mensen die zich daar fijn bij voelen het vooral doen, maar verplicht niet iedereen met zo'n ding op te gaan zitten.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 15:50 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Liever niet zeg, maar er is niets wat je tegenhoudt om een mondkapje op te zetten als je als kwetsbare met de bus wilt toch? Genoeg FFP2/FFP3 te krijgen voor de liefhebber.
Ziekteverzuim komt door hun regeltjes, niet door Covid.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 15:53 schreef Caland het volgende:
Rutte: het ziet er gunstig uit, druk op de zorg valt mee, wel veel ziekteverzuim. Geeft ruimte om de versoepelingen volgende week al te laten ingaan. OMT advies volgt vandaag, weekend gaan ze overleggen. Dinsdag gaat Ernst aankondigen dat carnaval gevierd gaat worden
Nouja dat laatste zei hij niet
Ernst wordt over een maand gewoon onder de bus gepleurd. Hij denkt dat een geklapte endeldarm smerig is, straks komt hij tot de conclusie dat politiek nog een tandje smeriger is. En de rest schuift een nieuwe minister naar voren en begint met een schone lei.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 15:42 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Mensen die om carnaval geven hebben een kleine leuter.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 15:53 schreef Caland het volgende:
Rutte: het ziet er gunstig uit, druk op de zorg valt mee, wel veel ziekteverzuim. Geeft ruimte om de versoepelingen volgende week al te laten ingaan. OMT advies volgt vandaag, weekend gaan ze overleggen. Dinsdag gaat Ernst aankondigen dat carnaval gevierd gaat worden
Nouja dat laatste zei hij niet
Kleine groep! Of zou die uitspraak ook op bestelling zijn?quote:Op vrijdag 11 februari 2022 15:55 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Mensen die om carnaval geven hebben een kleine leuter.
Volgens mij verdwijnen die dingen als sneeuw voor de zon als de verplichting weg is... bij iedereen.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 15:50 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Was de vorige keer toch ook zo? Misschien kom ik weinig kwetsbare mensen tegen maar ik zag niemand meer met kap toen ze afgeschaft waren.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 15:58 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Volgens mij verdwijnen die dingen als sneeuw voor de zon als de verplichting weg is... bij iedereen.
Ik heb er van de zomer heel af en toe nog iemand mee zien lopen in een winkel. Maar het waren in Nederland echt wel uitzonderingen ja.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 16:00 schreef josja het volgende:
[..]
Was de vorige keer toch ook zo? Misschien kom ik weinig kwetsbare mensen tegen maar ik zag niemand meer met kap toen ze afgeschaft waren.
Merkte je wel toen dat afgeschaft werd. Zag je heel sporadisch nog een doodsbange boomer in de supermarkt met zo’n ding opquote:Op vrijdag 11 februari 2022 15:58 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Volgens mij verdwijnen die dingen als sneeuw voor de zon als de verplichting weg is... bij iedereen.
Was ook een grapje, we zaten allebei aan een andere kant van de bank en ik heb vannacht op zolder gelegen, maar dat was meer ook vanwege de Olympische Spelen te kunnen volgenquote:Op vrijdag 11 februari 2022 15:38 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Een 1,5 meter samenleving met je vriend is toch geen houdbare situatie hoop ik?
Beterschap, hopelijk blijft het bij lichte klachten.
Waren volgens mij ook vaak Duitsers, vaak van die snavelkappen toen die in Nederland nog amper gedragen werden.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 16:01 schreef Caland het volgende:
[..]
Merkte je wel toen dat afgeschaft werd. Zag je heel sporadisch nog een doodsbange boomer in de supermarkt met zo’n ding op
Voordeel van die dingen is dat ik gewoon stikchagrijnig kan kijken. Als ze worden afgeschaft moet ik weer aan m'n resting bitch face gaan werken.quote:
Maar is het niet dat je een ander beschermt door die dingen te dragen? Dus dan heb je er als kwetsbare nog geen zak aan.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 15:50 schreef _serial_ het volgende:
[..]
quote:LIVE. We schakelen over naar code oranje - Telewerken wordt aanbeveling
Als alles goed gaat beslist het Overlegcomité vandaag om eind volgende week over te schakelen op de oranje fase van de coronabarometer. Die terugschakeling naar code oranje betekent onder meer dat het nachtleven kan heropenen en dat er geen sluitingsuur meer is voor de horeca. Ook de mondmaskerplicht wordt dan versoepeld. Over de mondmaskers op school of de coronapas lijkt er minder eensgezindheid te zijn.
quote:Op vrijdag 11 februari 2022 16:03 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Was ook een grapje, we zaten allebei aan een andere kant van de bank en ik heb vannacht op zolder gelegen, maar dat was meer ook vanwege de Olympische Spelen te kunnen volgen
D66 moet ingrijpen.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 16:04 schreef TheVulture het volgende:
Ik zou het wel heel kwalijk vinden als dit nu op het bord van Kuijpers beland die tot een maand geleden aan de andere kant van de tafel zat en dat Mark en Hugo hier mee weg komen
Belgie loopt echt heel ver voor.quote:
Eisen dat Markie lekker zelf die persco gaat geven. En anders gewoon weigeren elke vraag te beantwoorden ‘is voor mijn tijd, moet u bij de MP zijn die hier helaas niet bij wilde zijn’.quote:
Hier had de reactie geweest 'waarom pas volgende week ????'quote:Op vrijdag 11 februari 2022 16:14 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Belgie loopt echt heel ver voor.
Van Ranst is echt veel pragmatischer dan die angstballen hier.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |