SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
gaat wel leuk worden in maart met al die besmettingen![]()
![]()
eerst kon er niks en nu alles open zonder enige maatregelen
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen![]()
ow meeenn.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 11:44 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik had laatst nog een woedende Zwitserse airport beambte want ik was vergeten mijn bakje birchermuesli van 150 ml op te eten vr de controle
.....
Echt ziedend was ie, moest er echt even een emosmiley van trekken in real life![]()
Dispootjes heb je er altijd nog wel tussen zitten. Helaas.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
quote:Op vrijdag 11 februari 2022 11:59 schreef Caland het volgende:
Dit topic verdween opeens uit MyAt
Erg vreemd![]()
![]()
Ook moderators gaan niet kunnen ontkomen aan tribunalen."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Ah, ik zie dat @dick_laurent zijn dickpic net op tijd verwijderd heeft. Verstandig.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Flodder gifje verwijderd. Duidelijk dus dat de mods @Lenny_Leonard , @Zipportal , ondergetekende en alle anderen van het FOK OMT totaal niet waardeert.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 12:06 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
Het FOK OMT wordt nu al gemist @:Zipportal @:Lenny_Leonard![]()
Ik denk dat dat wel gaat meevallen, iedereen heeft al corona gehad.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 11:48 schreef Predator40 het volgende:
gaat wel leuk worden in maart met al die besmettingen![]()
![]()
eerst kon er niks en nu alles open zonder enige maatregelenMakkelijk eerste![]()
Ik nog steeds nietquote:Op vrijdag 11 februari 2022 12:20 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik denk dat dat wel gaat meevallen, iedereen heeft al corona gehad.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ook goed mogelijk jaquote:Op vrijdag 11 februari 2022 12:21 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Grote kans van wel en dat je het gewoon niet door hebt gehad
Ik ook nietquote:Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto![]()
Dan zou bij mij maart 2020 of nu ergens de omicron variant zijn geweestquote:Op vrijdag 11 februari 2022 12:21 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Grote kans van wel en dat je het gewoon niet door hebt gehadFuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto![]()
Hier ook nog steeds corona vrij. Wat echt een wonder is met de hoeveelheid (besmette) mensen die ik dagelijks ziequote:Op vrijdag 11 februari 2022 12:20 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik denk dat dat wel gaat meevallen, iedereen heeft al corona gehad.![]()
![]()
Normaal kan ik hier altijd lekker een half uurtje wat bijlezen tijdens de lunch, maar momenteel gaat het weertopic nog sneller dan dit.![]()
En terecht. De zon schijnt. Weet je hoe zeldzaam dat is hier?!!?!quote:Op vrijdag 11 februari 2022 12:50 schreef bloodymary1 het volgende:
Normaal kan ik hier altijd lekker een half uurtje wat bijlezen tijdens de lunch, maar momenteel gaat het weertopic nog sneller dan dit.![]()
Je hebt gelijk. Ik ga hem weer zadelen.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 12:52 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
En terecht. De zon schijnt. Weet je hoe zeldzaam dat is hier?!!?!![]()
Heeft Ernst alweer eens iets stoms gedaan?[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]![]()
Het is een beetje klaar met dit "griepje".quote:Op vrijdag 11 februari 2022 12:50 schreef bloodymary1 het volgende:
Normaal kan ik hier altijd lekker een half uurtje wat bijlezen tijdens de lunch, maar momenteel gaat het weertopic nog sneller dan dit.~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*![]()
Wat dan dit keer?quote:Op vrijdag 11 februari 2022 12:55 schreef D_A het volgende:
Heeft Ernst alweer eens iets stoms gedaan?![]()
Een hele vieze zure scheet gelaten in de lift. Hij dacht dat niemand verder zou instappen, maar toen stapte last-minute toch een paar mensen in... en die zeiden van boooaahhhhh wat een vieze zure lucht hangt er in die lift man. Niet te doen! En Ernst zat zo van, ehhh ja ehhh ik dacht dat ik alleen zou zijn, wist ik veel dat jullie gingen instappen...quote:
En toen waren hun van, ja nee oke... dat snappen we op zich ook wel weer.![]()
Oh, dat is vervelend. Maar ik was al bang dat hij zijn dickpic naar een verkeerd nummer had gestuurd.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 13:02 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Een hele vieze zure scheet gelaten in de lift. Hij dacht dat niemand verder zou instappen, maar toen stapte last-minute toch een paar mensen in... en die zeiden van boooaahhhhh wat een vieze zure lucht hangt er in die lift man. Niet te doen! En Ernst zat zo van, ehhh ja ehhh ik dacht dat ik alleen zou zijn, wist ik veel dat jullie gingen instappen...
Toen zei Ernst: “dat is een bijwerking van de BA2 variant. Op het moment dat je besmet bent ruik je de hele dag vieze scheten. Ik heb geen scheet gelaten, ga je maar testen, virusbom.”quote:Op vrijdag 11 februari 2022 13:02 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Een hele vieze zure scheet gelaten in de lift. Hij dacht dat niemand verder zou instappen, maar toen stapte last-minute toch een paar mensen in... en die zeiden van boooaahhhhh wat een vieze zure lucht hangt er in die lift man. Niet te doen! En Ernst zat zo van, ehhh ja ehhh ik dacht dat ik alleen zou zijn, wist ik veel dat jullie gingen instappen...
Ik kreeg dinsdag last en was de woensdag wel ziek.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 12:21 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Grote kans van wel en dat je het gewoon niet door hebt gehad
Ook donderdag nog grotendeels uit de running.
Vandaag maar weer aan het werk.![]()
Nog steeds overal die walgelijke reclames van Spoedtest.nl langs de weg.
'Naar de zon? Eerst nog even testen'
![]()
![]()
Kijk je toch niet.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 13:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
Ik zie de billboards al weer veranderen naar :quote:Op vrijdag 11 februari 2022 13:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
Naar een festival of naar de nachthoreca? Eerst nog even testen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik voel me buitengeslotenquote:Op vrijdag 11 februari 2022 12:20 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik denk dat dat wel gaat meevallen, iedereen heeft al corona gehad.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Soms is het zo simpelquote:Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.![]()
Dat is een commercile partij toch, het is natuurlijk prima mensen aan te sporen jouw dienst te gebruiken. Bijvoorbeeld om te voldoen aan de al dan niet onzinnige in-reis eisen van buitenlanden.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 13:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
Tergender vind ik de duur betaalde campagnes van belastinggeld die je manen van alles te doen en te laten.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Zucht.quote:Als carnaval doorgaat, ziet het kabinet dat als een groot evenement waarvoor een 1G-beleid geldt, zei minister Kuipers vanmorgen. Dat wil zeggen dat alle carnavalsvierders, ook als ze geboosterd zijn of recent van corona genezen, een recent negatief testbewijs moeten kunnen laten zien.
Overigens wijst Kuipers erop dat de knoop wat betreft carnaval nog niet is doorgehakt. Begin volgende week valt het definitieve besluit over de versoepelingen die gisteren zijn aangekondigd. Minister Yesilgz van Jusitie en Veiligheid is inmiddels met carnavalsgemeenten in gesprek over de mogelijkheden.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Dat is zo.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 13:20 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Dat is een commercile partij toch, het is natuurlijk prima mensen aan te sporen jouw dienst te gebruiken. Bijvoorbeeld om te voldoen aan de al dan niet onzinnige in-reis eisen van buitenlanden.
Tergender vind ik de duur betaalde campagnes van belastinggeld die je manen van alles te doen en te laten.
Die hele test-fetisj moet gewoon zsm verdwijnen.![]()
Maar 1G komt er om te voorkomen dat we andere maatregelen moet behouden werd er eerder gezegd, toch? Dus dan kan het sowieso doorgaan en ook nog eens zonder ander micromanagement, mits alle bezoekers zich braaf laten testen. Toch? Toooooch?quote:Overigens wijst Kuipers erop dat de knoop wat betreft carnaval nog niet is doorgehakt. Begin volgende week valt het definitieve besluit over de versoepelingen die gisteren zijn aangekondigd. Minister Yesilgz van Jusitie en Veiligheid is inmiddels met carnavalsgemeenten in gesprek over de mogelijkheden.![]()
Grappig dat hij nog steeds zo naief is dat hij denkt te kunnen bepalen of mensen carnaval gaan vieren of nietquote:en of ze zich wel of niet aan 1G houden of niet.
Laatst stond er in een artikel als eerste zin dat ze in Den Haag niet onder een steen leven. Ik heb nog nooit zo hard gelachen.![]()
Laatste stuiptrekkingen van een kabinet dat doodsbang is om alles los te laten, maar eigenlijk geen keus heeft.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Nee hoor. Meer dan 500 mensen is geplaceerd. Netjes op je stoel gaan zitten terwijl je alaaf noemt.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 13:27 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Maar 1G komt er om te voorkomen dat we andere maatregelen moet behouden werd er eerder gezegd, toch? Dus dan kan het sowieso doorgaan en ook nog eens zonder ander micromanagement, mits alle bezoekers zich braaf laten testen. Toch? Toooooch?Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Wat deed jij op de weg? We zitten in een pandemie h!quote:Op vrijdag 11 februari 2022 13:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
Gewoon op straat hossen.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 13:27 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Grappig dat hij nog steeds zo naief is dat hij denkt te kunnen bepalen of mensen carnaval gaan vieren of nieten of ze zich wel of niet aan 1G houden of niet.
Laatst stond er in een artikel als eerste zin dat ze in Den Haag niet onder een steen leven. Ik heb nog nooit zo hard gelachen.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Ik hoop vooral dat hij wel een mondkapje op had in de auto. In zijn eentje.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 13:28 schreef Molo het volgende:
[..]
Wat deed jij op de weg? We zitten in een pandemie h!
Het virus is immers overal!![]()
![]()
Oh shit.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 13:30 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik hoop vooral dat hij wel een mondkapje op had in de auto. In zijn eentje.
Het virus is immers overal!
Ik ben nu verloren.![]()
Zijn er eigenlijk nog mensen hier die vinden dat versoepelingen niet aan de orde moeten zijn? Of liever uitbreiding van de beperkingen zien?![]()
quote:Op vrijdag 11 februari 2022 13:34 schreef Wirelessmouse het volgende:
Zijn er eigenlijk nog mensen hier die vinden dat versoepelingen niet aan de orde moeten zijn? Of liever uitbreiding van de beperkingen zien?![]()
![]()
Het is mijn persoonlijke en puur subjectieve waarneming dat mensen die in hun eentje in de auto zitten met een mondkapje op, vaak ook niet zulke beste bestuurders lijken te zijn.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 13:30 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik hoop vooral dat hij wel een mondkapje op had in de auto. In zijn eentje.
Het virus is immers overal!
Je staat stil bij het kruispunt, ik kom van rechts, als ik dichtbij ben ga je rijden. Zou het mondkapje voor z'n ogen zijn gegleden?![]()
Dolle boel hoor.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 13:27 schreef AlwaysHappy het volgende:
Laatst stond er in een artikel als eerste zin dat ze in Den Haag niet onder een steen leven. Ik heb nog nooit zo hard gelachen.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van n twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Oh. Nou, ik weet zeker dat de carnavalvierders zich keurig aan het beleid van de ambtenaren op verdieping 69 zullen houden.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 13:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee hoor. Meer dan 500 mensen is geplaceerd. Netjes op je stoel gaan zitten terwijl je alaaf noemt.![]()
Zeker. Het staat zo in de modellen dus dan moet het wel zo zijn.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 13:35 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Oh. Nou, ik weet zeker dat de carnavalvierders zich keurig aan het beleid van de ambtenaren op verdieping 69 zullen houden.![]()
![]()
Hier niet. Onder de 'deskundigen' genoeg wappies zoals die ene die 5000 opnames voorspelde. Dat zo'n man niet finaal wordt afgemaakt in de media maar gewoon weer mag komen opdraven toont de duistere agenda van de media.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 13:34 schreef Wirelessmouse het volgende:
Ik ben laatst in het konijnenhol op Twitter getuimeld en ja, er zijn zat mensen die lopen te gillen MAAR DE ZWAKKEREN DAN EN DE OMA'S EN HET IS NOG NIET VOORBIJ EN DE WERELD VERGAAT EN NIEMAND DRAAGT MONDKAPJES WE GAAN ALLEMAAL DOOD.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 13:34 schreef Wirelessmouse het volgende:
Zijn er eigenlijk nog mensen hier die vinden dat versoepelingen niet aan de orde moeten zijn? Of liever uitbreiding van de beperkingen zien?
Ik dacht dat ik panisch was
Tap tap tap![]()
Stand up comedy wellicht?quote:Op vrijdag 11 februari 2022 13:38 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Wat ga jij straks doen, als COR voorbij is?![]()
Deze, op 1 februari:quote:Op vrijdag 11 februari 2022 13:39 schreef Confetti het volgende:
[..]
Hier niet. Onder de 'deskundigen' genoeg wappies zoals die ene die 5000 opnames voorspelde. Dat zo'n man niet finaal wordt afgemaakt in de media maar gewoon weer mag komen opdraven toont de duistere agenda van de media.
OMT-lid Jan Kluytmans denkt niet dat er op korte termijn verder wordt versoepeld, vanwege de huidige toename in het aantal ziekenhuisopnames. “We verwachten dat we naar ongeveer 5000 patinten in de ziekenhuizen gaan en dat hebben we nog niet eerder gehad. De verwachtingen zijn niet goed”, zei hij vanochtend in Sven op 1.![]()
Gelukkig had hij het daar niet over een verwachting of prognose. Het was slechts een van de vele scenario's.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 13:41 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Deze, op 1 februari:
OMT-lid Jan Kluytmans denkt niet dat er op korte termijn verder wordt versoepeld, vanwege de huidige toename in het aantal ziekenhuisopnames. “We verwachten dat we naar ongeveer 5000 patinten in de ziekenhuizen gaan en dat hebben we nog niet eerder gehad. De verwachtingen zijn niet goed”, zei hij vanochtend in Sven op 1.
Oh, wacht.![]()
Een realiteit zelfs:quote:Op vrijdag 11 februari 2022 13:42 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Gelukkig had hij het daar niet over een verwachting of prognose. Het was slechts een van de vele scenario's.
Oh, wacht.![]()
Ze hadden allemaal #voorweinigcovid in hun naam met 3 spuitjes emoji's en met een mondkapje op als profielfoto?quote:Op vrijdag 11 februari 2022 13:39 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik ben laatst in het konijnenhol op Twitter getuimeld en ja, er zijn zat mensen die lopen te gillen MAAR DE ZWAKKEREN DAN EN DE OMA'S EN HET IS NOG NIET VOORBIJ EN DE WERELD VERGAAT EN NIEMAND DRAAGT MONDKAPJES WE GAAN ALLEMAAL DOOD.
Ik dacht dat ik panisch wasDe uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.![]()
Ah, een kenner.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 13:44 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ze hadden allemaal #voorweinigcovid in hun naam met 3 spuitjes emoji's en met een mondkapje op als profielfoto?Tap tap tap![]()
Een oudgediende die terug is in CORquote:Op vrijdag 11 februari 2022 13:44 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ze hadden allemaal #voorweinigcovid in hun naam met 3 spuitjes emoji's en met een mondkapje op als profielfoto?![]()
![]()
Ja. Maar alle complottheorien kunnen voorlopig de ijskast in.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 13:46 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Een oudgediende die terug is in CORZuiger van het FOK!-OMT![]()
Ohja, op twitter heb je ook z'n hele groep wat met een mondkapje op de profielfoto staat.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 13:44 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ze hadden allemaal #voorweinigcovid in hun naam met 3 spuitjes emoji's en met een mondkapje op als profielfoto?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Kuipers is nog een oorlog van drie eeuwen geleden aan het voeren.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 13:52 schreef Jed1Gam het volgende:
"Kuipers: als carnaval doorgaat, dan met 1G-beleid."
TESTEN! TESTEN! TESTEN![]()
Echt, als je 2G niet doorgedrukt krijgt, dan gaan we maar op de CU golf varen, en gaan we voor het nieuwe stokpaartje 1Gquote:Op vrijdag 11 februari 2022 13:52 schreef Jed1Gam het volgende:
"Kuipers: als carnaval doorgaat, dan met 1G-beleid."
TESTEN! TESTEN! TESTENwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik zie het ook nog niet gebeuren dat ze echt gaan stoppen met dat CTB eind deze maand.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 13:54 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Echt, als je 2G niet doorgedrukt krijgt, dan gaan we maar op de CU golf varen, en gaan we voor het nieuwe stokpaartje 1G![]()
Na 38 bier moet je naar het ziekenhuis en word je sowieso getest.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 13:55 schreef Specularium het volgende:
Ja hoor, mensen laten zich na 38 bier nog even testen.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Ja en elke dag hequote:Op vrijdag 11 februari 2022 13:55 schreef Specularium het volgende:
Ja hoor, mensen laten zich na 38 bier nog even testen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
We hebben al eens eerder in de situatie gezeten dat bijna alles afgeschaft was of ze dat voornemens waren (rond september), maar ze grepen ieder moment aan om de keutel weer in te trekken.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 13:50 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ja. Maar alle complottheorien kunnen voorlopig de ijskast in.De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.![]()
Eens ja. Zelfs als het allemaal wordt afgeschaft eind van de maand dan is het nog maar afwachten of het niet als een zwaard boven de samenleving blijft hangen; die bij de eerste de beste volgende doem voorspelling weer naar beneden komt zetten. CTB zal dan wel weer als eerste terugkeren.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 13:59 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
We hebben al eens eerder in de situatie gezeten dat bijna alles afgeschaft was of ze dat voornemens waren (rond september), maar ze grepen ieder moment aan om de keutel weer in te trekken.![]()
Al besproken neem ik aan?Bron NOSquote:Kuipers: als carnaval doorgaat, dan met 1G-beleid
Als carnaval doorgaat, ziet het kabinet dat als een groot evenement waarvoor een 1G-beleid geldt, zei minister Kuipers vanmorgen. Dat wil zeggen dat alle carnavalsvierders, ook als ze geboosterd zijn of recent van corona genezen, een recent negatief testbewijs moeten kunnen laten zien.
Op de vraag waarom carnaval als 'groot evenement' en niet als horeca-aangelegenheid wordt gezien, zei Kuipers: "Ik denk dat iedereen nog de herinnering heeft over hoe corona hier ooit begonnen is en wat dat vervolgens betekende voor aantallen patinten over het hele land. Dus ik denk dat het antwoord op de vraag of dat een groot evenement is en of je daar infectierisico loopt, 'ja' is."
Overigens wijst Kuipers erop dat de knoop wat betreft carnaval nog niet is doorgehakt. Begin volgende week valt het definitieve besluit over de versoepelingen die gisteren zijn aangekondigd. Minister Yesilgz van Jusitie en Veiligheid is inmiddels met carnavalsgemeenten in gesprek over de mogelijkheden.
Half Brabant en Limburg testen![]()
![]()
Mocht je positief zijn kom je met je alcoholvergiftiging gewoon op de stapel van covid, voor het gemak.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 13:56 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Na 38 bier moet je naar het ziekenhuis en word je sowieso getest.![]()
Hele rits mensen weer die positief test en zonder klachten de quarantaine in magquote:Op vrijdag 11 februari 2022 14:02 schreef alpeko het volgende:
Al besproken neem ik aan?
[..]
Bron NOS
![]()
Carnaval vier je toch in kleine groepjes?quote:Op vrijdag 11 februari 2022 14:02 schreef alpeko het volgende:
[..]
Bron NOS
Half Brabant en Limburg testen
Groet,
Ernstwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
En niet met een peurstaafje of hoewel 🤪quote:Op vrijdag 11 februari 2022 13:56 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Na 38 bier moet je naar het ziekenhuis en word je sowieso getest.![]()
Als je het in kleine groepjes viert heb je ook geen CTB nodig.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 14:04 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Carnaval vier je toch in kleine groepjes?
Groet,
Ernst![]()
wat een grap, is er uberhaupt capaciteit genoeg?quote:Op vrijdag 11 februari 2022 14:02 schreef alpeko het volgende:
[..]
Bron NOS
Deze hadden we ook nog.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 13:41 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Deze, op 1 februari:
OMT-lid Jan Kluytmans denkt niet dat er op korte termijn verder wordt versoepeld, vanwege de huidige toename in het aantal ziekenhuisopnames. “We verwachten dat we naar ongeveer 5000 patinten in de ziekenhuizen gaan en dat hebben we nog niet eerder gehad. De verwachtingen zijn niet goed”, zei hij vanochtend in Sven op 1.
https://www.gids.tv/video(...)-worst-case-scenario"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Plus: dat ze ondanks alle kritiek vanuit de wetenschap en experts nog steeds halstarrig blijven vasthouden aan 3G en nu met 1G (2G waren ze ook nog behoorlijk pusherig mee tot voor kort). Alle andere landen schaffen alles af, hier hebben we nog steeds handboeien om.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 14:00 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Eens ja. Zelfs als het allemaal wordt afgeschaft eind van de maand dan is het nog maar afwachten of het niet als een zwaard boven de samenleving blijft hangen; die bij de eerste de beste volgende doem voorspelling weer naar beneden komt zetten. CTB zal dan wel weer als eerste terugkeren.
En het is straks oppassen dat 2G niet als wisselgeld gebruikt gaat worden als de paniek in het najaar of met een andere variant weer gaat toeslaan: keuze 2G of alles dicht en de strategie is een zo open mogelijke samenleving, met 2G is ook "open"
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.![]()
Alsof de plaatselijke kroeg gaat serieus gaan scannen tijdens carnaval, die zetten liever een screenschot van een groen vinkje op het scherm van de scanner.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 14:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hele rits mensen weer die positief test en zonder klachten de quarantaine in magwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Carnaval was de superspreader in het begin van corona en wordt straks weer een superspreader aan het einde van corona, de cirkel is rond
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Dat wij de Jonge nog zouden missen
Die Kuipers is echt totaal ongeschikt hiervoor. Dat is nu al wel duidelijk.![]()
Nein!! Wat er ook gebeurt, die malloot zal ik nooit missenquote:Op vrijdag 11 februari 2022 14:06 schreef Evenstar het volgende:
Dat wij de Jonge nog zouden missen
Die Kuipers is echt totaal ongeschikt hiervoor. Dat is nu al wel duidelijk.Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.![]()
Diezelfde kroeg waar je de dag er voor wel naar binnen kunt zonder test. Dan vieren ze carnaval dus wel iets eerder of later. Hoe kun je daar nu een evenement van maken. Dan moet je hele centra weer afsluiten terwijl er ook mensen zijn (ik bijv) die op zo'n avond graag een restaurantje pakken ipv dat gehos. Het is ook niet n dag. Dit is gewoon totaal onmogelijk en wereldvreemd. Of je sluit horeca of je opent ze maar ga niet voor een paar dagen opeens 1G hanteren. Wat een onkunde weer van boven de rivieren. Kom eens kijken in het Zuiden hoe zoiets gaat.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 14:06 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Alsof de plaatselijke kroeg gaat serieus gaan scannen tijdens carnaval, die zetten liever een screenschot van een groen vinkje op het scherm van de scanner.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: