Je hebt gelijk, maar in hoeverre zijn de belangen en doelstellingen van burger en overheid nog hetzelfde?quote:Op zondag 6 februari 2022 17:34 schreef Haags het volgende:
Nee hoor, het is vooral nodig dat die hele QR app zo snel mogelijk verdwijnt.
Waar precies?quote:Op zondag 6 februari 2022 17:37 schreef Rickocum het volgende:
Voor een app dat zo lek als een mandje is, waar die pauper ICT-ers niks van bakken en wel al het geld vangen.
Wie heeft momenteel het record? En waar staat het op?quote:Op zondag 6 februari 2022 18:29 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Dit kabinet doet een goede poging om het record geldwegsmijten te verbreken.
Ik vermoed geld wat naar ontwikkelingshulp is gegaan.quote:Op zondag 6 februari 2022 18:36 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Wie heeft momenteel het record? En waar staat het op?
35 miljard naar "klimaat" om de temperatuur met 0,0007 graden Celsius te verlagen is ook een goede kanshebber.quote:Op zondag 6 februari 2022 18:38 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Ik vermoed geld wat naar ontwikkelingshulp is gegaan.
Weer???quote:
Het 'digital wallet' gedeelte gemist?quote:Op zondag 6 februari 2022 20:58 schreef AchJa het volgende:
[..]
Weer???
Waarmee hebben ze eerder gelijk gehad dan? Nog even los van dat ze nu ook geen gelijk hebben trouwens.
Die bedoel ik.quote:Op maandag 7 februari 2022 11:04 schreef Sapstengel het volgende:
Doorontwikkeling? Het was toch een tijdelijke maatregel die als eerste weer zou verdwijnen?
dat zou een teken zijn dat de app erg goed functioneert...quote:Op maandag 7 februari 2022 12:57 schreef Makrelis het volgende:
In een maand tijd zijn het aantal ziekenhuis- en IC-opnames met zo'n 80% gedaald. En maar doordrammen
Nee, procentueel is de daling onder gevaccineerden en niet-gevaccineerden gelijk. Teken dat die app niet werkt.quote:Op maandag 7 februari 2022 13:18 schreef RM-rf het volgende:
[..]
dat zou een teken zijn dat de app erg goed functioneert...
enkel, het aantal ziekenhuisopnames is de laatste 3 weken juist van 111 per dag naar 181 per dag gestegen dat is ruim 65%...
leuk om te gaan roeptoeteren dat 'alles vooorbij is'... maar dat heb ik nu in de laatste twee jaar al minimaal 4x maal zien gebeuren dat mensen in nederland dachten dat het geen zin meer zou hebben om beleid ook op de middellange termijn op te houden om iig de belasting van de zorg controleerbaar te houden...
En dat _is_ nu helaas het grootste probleem, dat men telkens te vroeg met een feest-stemming gaat roepen dat iedereen kan gaan 'Dansen-met-Jansen' alsof de epidemie al voorbij is, maar dat nog niet het geval is...
Ik ben ook een groot voorstander van het afschaffen van maatregelen, maar dan wel als de boel onder controle is... en nu betekent dat juist dat men voorzichtig blijft en zeker nog bepaalde schaaalbare maatregelen ophoud...
bv die corona-app verder ontwikkelen zodat het bv ook toepasbaar is bij regionaal afwijkende toelatingscriteria, waardoor men bv per regio ook meer of minder kan toelaten zou een erg goed idee zijn.
Iig voorkomen dat er wéér een volledige lockdown moet komen, waarbij Alles dicht is, maar juist garanderen dat dankzij die app men wel voorzieningen zo open kan houden als mogelijk, binnenkort bv ook groootschalige events weer kan houden, is enkel mogelijk als die app juist behouden blijft
quote:Op maandag 7 februari 2022 13:23 schreef Makrelis het volgende:
[..]
Nee, procentueel is de daling onder gevaccineerden en niet-gevaccineerden gelijk.
Van dag op dag daalt het alweer. Als je kijkt naar het maandelijks gemiddelde is er sprake van een sterke daling en als je ziet dat het overgrote deel van de besmettingen in huiselijke kring plaatsvindt is toch wel vast te stellen dat die app vrij zinloos is.quote:Op maandag 7 februari 2022 13:50 schreef RM-rf het volgende:
[..]waar heb je het over...?
ik heb het nergens over 'gevaccineerden en ongevaccineerden, dat maakt ook geen flikker uit (of daartussen het verschiil zou oplopen (alleen al dat het verschil bestaat en best groot is, is juist een bewijs ervan dat het dus zinnig is dat ongevaccineerden meer beperkingen hebben omdat hun kans op een zwaar verloop veel groter is)
Wat je echter beweerde en wat simpelweg onwaar is was "In een maand tijd zijn het aantal ziekenhuis- en IC-opnames met zo'n 80% gedaald"
Het aantal ziekenhuisopnames loopt momenteel juist sterk op.
en daarom is het dom geroeptoeter te doen alsof de epidemie al over is en de endemische fase al aangebroken is...
ongetwijfeld zal de endemische fase op een gegeven moment gaan optreden, maar mmenteel is de belasting van de zorg juist een véél te groot probleem om te doen alsof we al 'veilig'' zijn.
quote:
Ze liggen er wel korter.quote:Op maandag 7 februari 2022 13:56 schreef RM-rf het volgende:
[..]`
je kent overduidelijk de cijfers niet
(of je leest niet de uitleg dat de cijfers van de laatste drie dagen onvolledig zijn en dus niet meegenomen worden in het gemiddelde, omdat er een achterstand in meldingen is)
op 17 januari stond het 7-daagse gemiddelde van ziekenhuisopnames op 111,4
nu staat het op 180,6..
en de trend is juist verder stijgend en de verwachting is dat over een week vermoedelijk de 200 doorbroken zal worden
Jullie moeten helemaal niks. Behalve natuurlijk even een boostertje halen en je coronacheckapp updaten.quote:Op maandag 7 februari 2022 14:04 schreef the-eye het volgende:
[..]
Dus we moeten het niet als een inhoudelijke reactie zien maar meer als een Pavlov reactie op sommige users?
wat begrijp je niet aan: "De laatste dagen zijn niet compleet, omdat meldingen vertraagd binnenkomen" ?quote:Op maandag 7 februari 2022 14:03 schreef Makrelis het volgende:
[..]
Ze liggen er wel korter.
https://allecijfers.nl/ni(...)na-virus-en-covid19/
Je hebt niet eens gekeken bij de link die ik postte is het wel? Daar staat veel meer informatie dan op die overheidswebsite. We zijn uitgediscussieerd wat mij betreft.quote:Op maandag 7 februari 2022 14:38 schreef RM-rf het volgende:
[..]
wat begrijp je niet aan: "De laatste dagen zijn niet compleet, omdat meldingen vertraagd binnenkomen" ?
zoals duidelijk aangegeven op:
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/
Het gaat niet om hoeveel niet ter zake doende extra informatie je eventjes op internet kunt gaan opsnorren en linkjes neerplempen;quote:Op maandag 7 februari 2022 15:02 schreef Makrelis het volgende:
[..]
Je hebt niet eens gekeken bij de link die ik postte is het wel? Daar staat veel meer informatie dan op die overheidswebsite. We zijn uitgediscussieerd wat mij betreft.
Weinig tot geen weerstand onder de wereldbevolking. Fascinerend of interessante tijden..quote:Op zondag 6 februari 2022 17:30 schreef Netsplitter het volgende:
Vorig maand meldde de Europese Commissie aan Follow The Money dat het ontwerp van de Europese corona-app slechts een ‘eerste versie was van wat zich kan ontwikkelen tot een volmaakte digital wallet.’ Volgens een woordvoerder gaat de ontwikkeling snel en wordt er de komende maanden hier met lidstaten verder aan gewerkt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |