Ik zag dat inderdaad, ja.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 20:40 schreef Lief17 het volgende:
[..]
Klopt, zijn ook allemaal t-shirts van gemaakt en de opbrengst was voor het prinses Máxima ziekenhuis.
https://www.asweare.fashion/product-categorie/kus-van-kiki/
Ik ookquote:Op woensdag 9 maart 2022 21:43 schreef Watnleven het volgende:
Ik kan het niet helpen maar ik moet iedere keer lachen als ik jip in het begin stukje hoor zeggen: ik heb een hersentumor in mijn hoofd.
Ja....waar anders hèquote:Op woensdag 9 maart 2022 21:43 schreef Watnleven het volgende:
Ik kan het niet helpen maar ik moet iedere keer lachen als ik jip in het begin stukje hoor zeggen: ik heb een hersentumor in mijn hoofd.
Maar ze heeft het nog wel dus ergens anders kan het niet zitten....quote:Op woensdag 9 maart 2022 22:34 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Op zich kan je een hersentumor uit je hoofd halen.
Kan toch op het nachtkastje?quote:Op woensdag 9 maart 2022 22:36 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Maar ze heeft het nog wel dus ergens anders kan het niet zitten....
Was het maar zo makkelijk....quote:Op woensdag 9 maart 2022 22:37 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Kan toch op het nachtkastje?
Hartverscheurend...quote:
Pardon? Hou eens een keertje op met die scheur gelijk open te trekken. Is echt nergens voor nodig.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 10:13 schreef DancingPhoebe het volgende:
O sorry, zijn we weer niet gepast genoeg onder de indruk?
Dat is ook zeker heftig nieuws. Op de een of andere manier komt Roy persoonlijk wat minder hard bij binnen dit seizoen. En dat komt bij mij ook zeker door zijn vrouw, dat leidde mij teveel af van het werkelijke verhaal en het verdriet wat er speelt.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 09:55 schreef Sunshine1982 het volgende:
Niemand die het heeft over Roy die uitbehandeld is? Dat vond ik ook behoorlijk slecht nieuws. Ik hoop dat hij het nog een tijdje volhoudt. Het lijkt me een toffe kerel.
Roy werd ondergesneeuwd door zijn vrouw ja. Maargoed, ze kennen elkaar al langer en zijn ook getrouwd dus ik gok dat hij het wel prima vindt.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 10:43 schreef Mrmime het volgende:
[..]
Dat is ook zeker heftig nieuws. Op de een of andere manier komt Roy persoonlijk wat minder hard bij binnen dit seizoen. En dat komt bij mij ook zeker door zijn vrouw, dat leidde mij teveel af van het werkelijke verhaal en het verdriet wat er speelt.
Irene heeft ook veel indruk op me gemaakt. Slimme, authentieke meid die naast haar eigen ziekte ook nog het verdriet heeft om haar ongeneeslijk zieke moeder. Vind ik echt intens verdrietig en ik vind dat die familie er heel waardig mee omgaat. Het wordt voor die zussen ook nog een zware tijd denk ik.
En nu is een van hen nog zwanger ook; wat een blijdschap en verdriet door elkaar heen. Voor hun moeder moet dat ook ingewikkeld zijn: het vooruitzicht dat je een kind gaat verliezen en je je kleinkind niet of nauwelijks meer mee zal maken.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 10:43 schreef Mrmime het volgende:
Het wordt voor die zussen ook nog een zware tijd denk ik.
Je had uit de vorige seizoenen ook Amber en Pieter Jan, die waren ook nog heel jong. Wellicht nog meer, maar vooral Pieter Jan is me heel erg bijgebleven.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 10:56 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Roy werd ondergesneeuwd door zijn vrouw ja. Maargoed, ze kennen elkaar al langer en zijn ook getrouwd dus ik gok dat hij het wel prima vindt.
Kiki is volgens mij de jongste uit de serie die overleden is toch?
Ik zie dat ze uit de seizoenen komen die ik nog niet heb gezien. Zij waren ook erg jong inderdaad.. Vreselijkquote:Op vrijdag 11 maart 2022 11:16 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Je had uit de vorige seizoenen ook Amber en Pieter Jan, die waren ook nog heel jong. Wellicht nog meer, maar vooral Pieter Jan is me heel erg bijgebleven.
precies dit. Ook heel erg voor die moeder.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 10:57 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En nu is een van hen nog zwanger ook; wat een blijdschap en verdriet door elkaar heen. Voor hun moeder moet dat ook ingewikkeld zijn: het vooruitzicht dat je een kind gaat verliezen en je je kleinkind niet of nauwelijks meer mee zal maken.
Ja droevig nieuws. Bijzondere persoonlijkheidquote:Op vrijdag 16 december 2022 19:56 schreef Sunshine1982 het volgende:
Lees net dat Irene op 2 december is overleden.
Inderdaad. Droevig voor haar zussen. Die zijn nu allebei de ouders en een zus kwijtquote:Op vrijdag 16 december 2022 20:08 schreef Mrmime het volgende:
[..]
Ja droevig nieuws. Bijzondere persoonlijkheid
Wat droevigquote:Op vrijdag 16 december 2022 19:56 schreef Sunshine1982 het volgende:
Lees net dat Irene op 2 december is overleden.
https://www.instagram.com/p/CmPN5TeocfM/quote:lieve vrienden en kijkers van Over Mijn Lijk, met een zwaar hart moeten we jullie mededelen dat Irene is overleden. het ging de laatste tijd echt steeds slechter, maar toch was het overlijden plotser dan verwacht.
Irene was iemand waar je je zo ongelooflijk slap mee kon lachen - net als met haar moeder trouwens. dat kunnen lachen, en toch ook een beetje het tegendraadse was voelbaar tot het einde. drie dagen voor haar overlijden zochten de regisseur van OML, Jip en ik haar nog op in het hospice in Leiden (een paar weken daarvoor dronken we nog wijn met haar in een kroeg). een prachtige plek, ze was alleen was chagrijnig over één ding: ze mocht niet binnen roken. geen sigaretten, geen jointjes. ze vond dat maar een domme regel. en daarom rookte ze, met tegenzin, maar buiten. zieker ging ze toch niet worden. een gezellig moment, en meteen ons laatste. 'denk je dat ik nu afscheid moet nemen?' fluisterde ik naar haar vriendin toen we weg gingen. 'nee hoor, ze is er nog wel even. we bellen wel als het slechter gaat, dan kom je gedag zeggen.' en dus namen we niet officieel afscheid, maar werd het wel de laatste keer dat we elkaar zagen en spraken.
afgelopen zaterdag was de uitvaart: ze had zelf helemaal bedacht hoe ze het had gewild en het was prachtig. de speeches, de grappen, de muziek en de warmte waarmee haar zussen en vrienden het gat opvulden wat het ontbreken van haar ouders veroorzaakte.
Irene ligt nu bij haar vader en moeder, op een prachtige plek, zoals we die al zagen de eerste keer dat we bij haar voor Over Mijn Lijk. een waardige plek, na een waardig afscheid.
in augustus appte ze ons na slecht nieuws over haar ziekte: 'Hele leven op z'n kop. Sindsdien gaat het met mij eigenlijk erg goed. Leef nu mijn leven echt helemaal naar mijn eigen zin. Nog een half jaartje/jaartje en dan gaan we ten onder '
die smiley aan het einde. de vastberadenheid om elke dag nog te pakken. kin onhoog, borst vooruit. met een lach, tot de laatste snik. zo herinner ik haar.
dank voor alle fijne momenten, Irene. je wordt onthouden. doe je moeder de groetjes van me en rust zacht.
Dat zwaar opgemaakte modepopje? Ja, daar erger ik mij ook soms aan, maar het zal wel haar manier van omgaan met zijn.quote:Op donderdag 5 januari 2023 09:57 schreef StevenHyde het volgende:
Indrukwekkend weer gisteren. Toch wel weer met een brok in mijn keel zitten kijken. Wat een sterke mensen allemaal. Weet niet of het aardig is om te zeggen, maar ik krijg wel van de vrouw van Roy soms een beetje jeuk. Ik begrijp heel goed dat je als partner eigenlijk net zo ziek bent als ware en het echt heel veel met je doet en van je vergt. Maar ik vind haar altijd zo erg naar de voorgrond treden. Dat irriteert me wel wat.
Ja die bedoel ik. En ieder op zijn eigen manier idd. Maargoed, kan me voorstellen dat die anderen die daar zaten er ook wel jeuk van kregen. Ik zag die Jip namelijk soms wel beetje bedenkelijk lachen toen ze aan t woord was.quote:Op donderdag 5 januari 2023 14:27 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat zwaar opgemaakte modepopje? Ja, daar erger ik mij ook soms aan, maar het zal wel haar manier van omgaan met zijn.
Zijn jij en @golfer niet gewoon jaloers dat Roy een mooie vrouw heeft?quote:Op donderdag 5 januari 2023 09:57 schreef StevenHyde het volgende:
Indrukwekkend weer gisteren. Toch wel weer met een brok in mijn keel zitten kijken. Wat een sterke mensen allemaal. Weet niet of het aardig is om te zeggen, maar ik krijg wel van de vrouw van Roy soms een beetje jeuk. Ik begrijp heel goed dat je als partner eigenlijk net zo ziek bent als ware en het echt heel veel met je doet en van je vergt. Maar ik vind haar altijd zo erg naar de voorgrond treden. Dat irriteert me wel wat.
Ik vind haar helemaal niet mooi.quote:Op woensdag 11 januari 2023 21:45 schreef Jeroboam het volgende:
Zijn jij en @:golfer niet gewoon jaloers dat Roy een mooie vrouw heeft?
quote:Op woensdag 11 januari 2023 22:01 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik vind haar helemaal niet mooi.
Mijn eigen vrouw is veel mooier.
Ik vind haar juist helemaal niet mooi. Enorm opgemaakt en helemaal niet knap. Wat ook totaal niet relevant is verder maar jij komt ermee aanzetten in dit gevalquote:Op woensdag 11 januari 2023 21:45 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Zijn jij en @:golfer niet gewoon jaloers dat Roy een mooie vrouw heeft?
Ik had het bij haar specifiek niet persé, maar ik heb dat vrij vaak, ook in de voorgaande seizoenen. Vorig seizoen had je bijvoorbeeld Alex, waarvan ik de stem amper ken omdat die vrouw continue aan het woord was. Verder een leuke vrouw hoor, maar begreep gewoon niet waarom zij in iedere scene de hoofdrol had.quote:Op donderdag 5 januari 2023 09:57 schreef StevenHyde het volgende:
Weet niet of het aardig is om te zeggen, maar ik krijg wel van de vrouw van Roy soms een beetje jeuk. Ik begrijp heel goed dat je als partner eigenlijk net zo ziek bent als ware en het echt heel veel met je doet en van je vergt. Maar ik vind haar altijd zo erg naar de voorgrond treden. Dat irriteert me wel wat.
Ik miste hem heel erg toen Yvon Jaspers de kandidaten belaagde.quote:
Nee. Evenmin als Yvon Jaspers of Valerio Zeno. Die waren helemaal verschrikkelijk.quote:
Volgens mij de eerste keer dat ze daarmee begonnen.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 22:36 schreef _Arual_ het volgende:
Is dat ooit eerder gebeurd, dat ze de eerste aflevering beginnen met een uitvaart? Ik vroeg me af of de ouders dat misschien zo gewild hebben, zodat ze er gedurende de komende weken niet zo door achtervolgd worden. Dan niemand bij ze hoeft te polsen hoe het ermee staat.
De voetbaltrainer kon ik bij vlagen nauwelijks verstaan.
Sterkte sowiesoquote:Op dinsdag 9 januari 2024 22:35 schreef golfer het volgende:
Ik heb momenteel zelf twee soorten kanker. Maar gelukkig niet uitgezaaid en ik word goed behandeld.
Maar bij die jonge mensen hou ik het nooit helemaal droog.
Sterkte! Kijk je daardoor op dit moment anders naar OML?quote:Op dinsdag 9 januari 2024 22:35 schreef golfer het volgende:
Ik heb momenteel zelf twee soorten kanker. Maar gelukkig niet uitgezaaid en ik word goed behandeld.
Maar bij die jonge mensen hou ik het nooit helemaal droog.
Ondertiteling aanzetten, 888.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 22:36 schreef _Arual_ het volgende:
Is dat ooit eerder gebeurd, dat ze de eerste aflevering beginnen met een uitvaart? Ik vroeg me af of de ouders dat misschien zo gewild hebben, zodat ze er gedurende de komende weken niet zo door achtervolgd worden. Dan niemand bij ze hoeft te polsen hoe het ermee staat.
Nee, ik heb altijd al moeite gehad met het doodgaan van die jonge mensen.quote:Op woensdag 10 januari 2024 08:50 schreef AgnesGru het volgende:
Sterkte! Kijk je daardoor op dit moment anders naar OML?
Ook handig als familieleden ergens doorheen ouwehoeren.quote:Op woensdag 10 januari 2024 10:11 schreef Verida het volgende:
[..]
Ondertiteling aanzetten, 888.
ondertiteling doe ik heel vaak, is een kleine moeite en je kunt je dan helemaal focussen op wat er gebeurt.
Er komt vaak wel iemand snel te overlijden, die komt dan maar in 1 of 2 afleveringen voor.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 22:36 schreef _Arual_ het volgende:
Die voetbaltrainer had een bijzonder accent waardoor hij z'n ziekte apart uitsprak.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 22:36 schreef _Arual_ het volgende:
Ook datquote:Op woensdag 10 januari 2024 12:06 schreef BE het volgende:
[..]
Ook handig als familieleden ergens doorheen ouwehoeren.
Kiki, Emmy en Geja zijn me het meest bijgebleven. Zo gek dat Geja al haast 20 jaar dood is. Ze zou nu denk ik tegen de 40 hebben gelopen, nog steeds jong. Ik vraag me soms ook af hoe het met de nabestaanden gaat, dat is bijna een eigen docu waard.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 12:02 schreef Claudia_x het volgende:
Dat was in de eerste minuut al meteen grienen. Moeilijk ook om te zien hoe zwaar Zoë's ouders het ermee hadden om haar aanstaande dood te accepteren. Ze gingen er alle drie anders mee om, vooral haar vader die nog hoop op genezing had. Zo zie je hoe eenvoudig de dood mensen uit elkaar zou kunnen drijven in plaats van nader tot elkaar te brengen. Ze respecteerden die andere omgang van elkaar, wat ik knap vind.
En ik moet nog steeds regelmatig aan Kiki denken.
Welke taboes ?quote:Op donderdag 11 januari 2024 11:55 schreef tesssssssss het volgende:
Ik vind het een mooi programma omdat er dingen worden besproken die meestal taboe zijn.
Ik heb zelf de oudere seizoenen nooit gezien. Mijn vriend wil er niet naar kijken en wil ook niet meekrijgen dat ik ernaar kijk. Hij vindt het te moeilijk om aan te zien, ook door onze eigen ervaringen denk ik. Mij helpt het kijken juist omdat de mogelijkheid van de dood al vrij vroeg een rol is gaan spelen in mijn leven en er in het dagelijks niet echt ruimte is om daarbij stil te staan. Praten over de dood is ongezellig, of zoquote:Op vrijdag 12 januari 2024 13:31 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Kiki, Emmy en Geja zijn me het meest bijgebleven. Zo gek dat Geja al haast 20 jaar dood is. Ze zou nu denk ik tegen de 40 hebben gelopen, nog steeds jong. Ik vraag me soms ook af hoe het met de nabestaanden gaat, dat is bijna een eigen docu waard.
De dood. Angst voor de dood. Angst in het algemeen. Dat iemand zoveel pijn heeft en zo moe is dat hij of zij de dood als verlossing ziet.quote:
Ik zie het taboe niet.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 13:54 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
De dood. Angst voor de dood. Angst in het algemeen. Dat iemand zoveel pijn heeft en zo moe is dat hij of zij de dood als verlossing ziet.
Ook hoe iedereen op een andere manier omgaat met de naderende dood of het verlies van een dierbaar familielid.
...en dat dat ook gewoon mag.
Ja, en dat is ook goed. Dat hoort misschien bij het accepteren dat iedereen anders is.quote:
Als je de serie niet kijkt, dan is dit misschien niet de beste plek om er een discussie over aan te gaan.quote:
Als ik heel eerlijk ben vind ik OML juist een programma die het mantra "vechten tegen kanker" extra motiveert, terwijl ik juist ontzettend moe wordt van al dat "gevecht tegen kanker" en het moeten "winnen van kanker". Alsof het niet gewoon een kwestie is van pech of geluk en als je eraan overlijdt niet hard zou hebben "gestreden" ofzo.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 13:54 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
De dood. Angst voor de dood. Angst in het algemeen. Dat iemand zoveel pijn heeft en zo moe is dat hij of zij de dood als verlossing ziet.
Ook hoe iedereen op een andere manier omgaat met de naderende dood of het verlies van een dierbaar familielid.
...en dat dat ook gewoon mag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |