Kiki, Emmy en Geja zijn me het meest bijgebleven. Zo gek dat Geja al haast 20 jaar dood is. Ze zou nu denk ik tegen de 40 hebben gelopen, nog steeds jong. Ik vraag me soms ook af hoe het met de nabestaanden gaat, dat is bijna een eigen docu waard.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 12:02 schreef Claudia_x het volgende:
Dat was in de eerste minuut al meteen grienen. Moeilijk ook om te zien hoe zwaar Zoë's ouders het ermee hadden om haar aanstaande dood te accepteren. Ze gingen er alle drie anders mee om, vooral haar vader die nog hoop op genezing had. Zo zie je hoe eenvoudig de dood mensen uit elkaar zou kunnen drijven in plaats van nader tot elkaar te brengen. Ze respecteerden die andere omgang van elkaar, wat ik knap vind.
En ik moet nog steeds regelmatig aan Kiki denken.![]()
Welke taboes ?quote:Op donderdag 11 januari 2024 11:55 schreef tesssssssss het volgende:
Ik vind het een mooi programma omdat er dingen worden besproken die meestal taboe zijn.
Ik heb zelf de oudere seizoenen nooit gezien. Mijn vriend wil er niet naar kijken en wil ook niet meekrijgen dat ik ernaar kijk. Hij vindt het te moeilijk om aan te zien, ook door onze eigen ervaringen denk ik. Mij helpt het kijken juist omdat de mogelijkheid van de dood al vrij vroeg een rol is gaan spelen in mijn leven en er in het dagelijks niet echt ruimte is om daarbij stil te staan. Praten over de dood is ongezellig, of zoquote:Op vrijdag 12 januari 2024 13:31 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Kiki, Emmy en Geja zijn me het meest bijgebleven. Zo gek dat Geja al haast 20 jaar dood is. Ze zou nu denk ik tegen de 40 hebben gelopen, nog steeds jong. Ik vraag me soms ook af hoe het met de nabestaanden gaat, dat is bijna een eigen docu waard.
De dood. Angst voor de dood. Angst in het algemeen. Dat iemand zoveel pijn heeft en zo moe is dat hij of zij de dood als verlossing ziet.quote:
Ik zie het taboe niet.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 13:54 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
De dood. Angst voor de dood. Angst in het algemeen. Dat iemand zoveel pijn heeft en zo moe is dat hij of zij de dood als verlossing ziet.
Ook hoe iedereen op een andere manier omgaat met de naderende dood of het verlies van een dierbaar familielid.
...en dat dat ook gewoon mag.
Ja, en dat is ook goed. Dat hoort misschien bij het accepteren dat iedereen anders is.quote:
Als je de serie niet kijkt, dan is dit misschien niet de beste plek om er een discussie over aan te gaan.quote:
Als ik heel eerlijk ben vind ik OML juist een programma die het mantra "vechten tegen kanker" extra motiveert, terwijl ik juist ontzettend moe wordt van al dat "gevecht tegen kanker" en het moeten "winnen van kanker". Alsof het niet gewoon een kwestie is van pech of geluk en als je eraan overlijdt niet hard zou hebben "gestreden" ofzo.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 13:54 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
De dood. Angst voor de dood. Angst in het algemeen. Dat iemand zoveel pijn heeft en zo moe is dat hij of zij de dood als verlossing ziet.
Ook hoe iedereen op een andere manier omgaat met de naderende dood of het verlies van een dierbaar familielid.
...en dat dat ook gewoon mag.
quote:Op vrijdag 12 januari 2024 15:48 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Als ik heel eerlijk ben vind ik OML juist een programma die het mantra "vechten tegen kanker" extra motiveert, terwijl ik juist ontzettend moe wordt van al dat "gevecht tegen kanker" en het moeten "winnen van kanker". Alsof het niet gewoon een kwestie is van pech of geluk en als je eraan overlijdt niet hard zou hebben "gestreden" ofzo.
Daar heb ik ook niet zoveel mee met dat "vechten of strijden tegen kanker."quote:Op vrijdag 12 januari 2024 15:48 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Als ik heel eerlijk ben vind ik OML juist een programma die het mantra "vechten tegen kanker" extra motiveert, terwijl ik juist ontzettend moe wordt van al dat "gevecht tegen kanker" en het moeten "winnen van kanker". Alsof het niet gewoon een kwestie is van pech of geluk en als je eraan overlijdt niet hard zou hebben "gestreden" ofzo.
Daarmee doe je geen recht aan het programma, dat louter documenteert hoe jonge mensen met hun ziekte omgaan. En dus zien wij een deelnemer die op een alternatief dieet overstapt en supplementen slikt om te "vechten" tegen de kanker (Jip) en een deelnemer die een paragnost raadpleegt en praat over een volgend leven om zo de dood te kunnen accepteren (Zoë). Daar kun je een uitgesproken mening over hebben. Je kunt ook compassie hebben voor mensen die geconfronteerd worden met hun eindigheid. Ik vind dat Tim dat heel goed doet en dat het programma de levens van de deelnemers op een integere manier volgt. Soms zijn ze strijdbaar en soms ook niet - we zien het allemaal.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 15:48 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik kijk met ondertiteling aan en er stond ook echt tussen haakjes (Jegor zingt nog best een beetje vals.)quote:Op woensdag 17 januari 2024 15:59 schreef Deisyy het volgende:
En Jegor die een beetje vals zingt, maar toch zingt
quote:Op woensdag 17 januari 2024 18:53 schreef BE het volgende:
[..]
Ik kijk met ondertiteling aan en er stond ook echt tussen haakjes (Jegor zingt nog best een beetje vals.)
Eva is ook regelmatig op Q te horen in de ochtendshow bij Mattie en Marieke. Daar "ken" ik haar een beetje van, leuk mens maar oh wat heeft ze het te verduren als je haar Insta ziet. Echt respect hoe ze zo hard voor het leven knokt, een oneerlijke strijdquote:Op woensdag 10 januari 2024 09:24 schreef Jeroboam het volgende:
Een van de deelnemers kwam al af en toe in mijn algoritme voorbij op Instagram https://www.instagram.com/longeneeslijk/?hl=en
Geja alweer zolang geleden, confronterend. Mooi mens was dat.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 13:31 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Kiki, Emmy en Geja zijn me het meest bijgebleven. Zo gek dat Geja al haast 20 jaar dood is. Ze zou nu denk ik tegen de 40 hebben gelopen, nog steeds jong. Ik vraag me soms ook af hoe het met de nabestaanden gaat, dat is bijna een eigen docu waard.
Goed idee. Stel het eens aan de TV-makers voor.quote:Op donderdag 18 januari 2024 14:58 schreef GereDathan het volgende:
Ik zou eigenlijk wel een aflevering willen waar ze per aflevering een seizoen terugblikken en langs de nabestaanden gaan om te kijken hoe het met hen is gegaan. Zijn partners verdergegaan met hun leven en af en toe waren er ook kinderen aanwezig, hoe redden die het zonder hun geliefde ouder. Hoop dan vooral te zien dat het goed met hen gaat en dat ze het verlies, hoe zwaar ook, een plekje hebben kunnen geven in hun leven.
Is misschien inderdaad geen slecht idee. En dan uiteraard ook met de originele presentator als dat kan. Ik denk dat het hele mooie en waardevolle TV kan opleveren. Kan mij ook voorstellen dat er mensen zijn die er geen behoefte meer aan hebben om mee te werken, maar daar zou je ook wel iets mee kunnen als TV maker.quote:Op donderdag 18 januari 2024 15:59 schreef golfer het volgende:
[..]
Goed idee. Stel het eens aan de TV-makers voor.
Dus het is toch dezelfde Eva, ik dacht al zoiets, maar had het nog niet gecheckt op Insta.quote:Op woensdag 10 januari 2024 09:24 schreef Jeroboam het volgende:
Een van de deelnemers kwam al af en toe in mijn algoritme voorbij op Instagram https://www.instagram.com/longeneeslijk/?hl=en
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |