abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211991893
@golfer Sterkte
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_212002700
Dat was in de eerste minuut al meteen grienen. Moeilijk ook om te zien hoe zwaar Zoë's ouders het ermee hadden om haar aanstaande dood te accepteren. Ze gingen er alle drie anders mee om, vooral haar vader die nog hoop op genezing had. Zo zie je hoe eenvoudig de dood mensen uit elkaar zou kunnen drijven in plaats van nader tot elkaar te brengen. Ze respecteerden die andere omgang van elkaar, wat ik knap vind.

En ik moet nog steeds regelmatig aan Kiki denken. ;( O+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_212003893
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 12:02 schreef Claudia_x het volgende:
Dat was in de eerste minuut al meteen grienen. Moeilijk ook om te zien hoe zwaar Zoë's ouders het ermee hadden om haar aanstaande dood te accepteren. Ze gingen er alle drie anders mee om, vooral haar vader die nog hoop op genezing had. Zo zie je hoe eenvoudig de dood mensen uit elkaar zou kunnen drijven in plaats van nader tot elkaar te brengen. Ze respecteerden die andere omgang van elkaar, wat ik knap vind.

En ik moet nog steeds regelmatig aan Kiki denken. ;( O+
Kiki, Emmy en Geja zijn me het meest bijgebleven. Zo gek dat Geja al haast 20 jaar dood is. Ze zou nu denk ik tegen de 40 hebben gelopen, nog steeds jong. Ik vraag me soms ook af hoe het met de nabestaanden gaat, dat is bijna een eigen docu waard.
  Trouwste user 2022 vrijdag 12 januari 2024 @ 13:34:54 #154
7889 tong80
Spleenheup
pi_212003949
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2024 11:55 schreef tesssssssss het volgende:
Ik vind het een mooi programma omdat er dingen worden besproken die meestal taboe zijn.
Welke taboes ?

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_212004080
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 13:31 schreef _Arual_ het volgende:

[..]
Kiki, Emmy en Geja zijn me het meest bijgebleven. Zo gek dat Geja al haast 20 jaar dood is. Ze zou nu denk ik tegen de 40 hebben gelopen, nog steeds jong. Ik vraag me soms ook af hoe het met de nabestaanden gaat, dat is bijna een eigen docu waard.
Ik heb zelf de oudere seizoenen nooit gezien. Mijn vriend wil er niet naar kijken en wil ook niet meekrijgen dat ik ernaar kijk. Hij vindt het te moeilijk om aan te zien, ook door onze eigen ervaringen denk ik. Mij helpt het kijken juist omdat de mogelijkheid van de dood al vrij vroeg een rol is gaan spelen in mijn leven en er in het dagelijks niet echt ruimte is om daarbij stil te staan. Praten over de dood is ongezellig, of zo

Lotte die een plek uitzocht op een begraafplaats, aan die scène denk ik ook vaak. En aan hoe het nu met haar man en kinderen zou gaan.
pi_212004213
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 13:34 schreef tong80 het volgende:

[..]
Welke taboes ?

De dood. Angst voor de dood. Angst in het algemeen. Dat iemand zoveel pijn heeft en zo moe is dat hij of zij de dood als verlossing ziet.

Ook hoe iedereen op een andere manier omgaat met de naderende dood of het verlies van een dierbaar familielid.

...en dat dat ook gewoon mag.
  Trouwste user 2022 vrijdag 12 januari 2024 @ 13:57:52 #157
7889 tong80
Spleenheup
pi_212004242
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 13:54 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
De dood. Angst voor de dood. Angst in het algemeen. Dat iemand zoveel pijn heeft en zo moe is dat hij of zij de dood als verlossing ziet.

Ook hoe iedereen op een andere manier omgaat met de naderende dood of het verlies van een dierbaar familielid.

Ik zie het taboe niet.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_212004253
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 13:57 schreef tong80 het volgende:

[..]
Ik zie het taboe niet.

Ja, en dat is ook goed. Dat hoort misschien bij het accepteren dat iedereen anders is. :)
pi_212004264
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 13:57 schreef tong80 het volgende:

[..]
Ik zie het taboe niet.

Als je de serie niet kijkt, dan is dit misschien niet de beste plek om er een discussie over aan te gaan.
pi_212005229
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 13:54 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Als ik heel eerlijk ben vind ik OML juist een programma die het mantra "vechten tegen kanker" extra motiveert, terwijl ik juist ontzettend moe wordt van al dat "gevecht tegen kanker" en het moeten "winnen van kanker". Alsof het niet gewoon een kwestie is van pech of geluk en als je eraan overlijdt niet hard zou hebben "gestreden" ofzo.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  Trouwste user 2022 vrijdag 12 januari 2024 @ 15:49:59 #161
7889 tong80
Spleenheup
pi_212005245
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 15:48 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Als ik heel eerlijk ben vind ik OML juist een programma die het mantra "vechten tegen kanker" extra motiveert, terwijl ik juist ontzettend moe wordt van al dat "gevecht tegen kanker" en het moeten "winnen van kanker". Alsof het niet gewoon een kwestie is van pech of geluk en als je eraan overlijdt niet hard zou hebben "gestreden" ofzo.
_O_

pi_212005779
quote:

[..]
Daar heb ik ook niet zoveel mee met dat "vechten of strijden tegen kanker."

Maar ik probeer meestal meerdere kanten van een programma te bekijken.

Denk je dat het door het programma komt, of omdat SOMMIGE mensen die kanker hebben het soms zelf als een "strijd" ervaren? Dat dat hen mentaal zelfs kan helpen? Op hun eigen manier?

Ik denk zelf dat het losstaat van het programma.

Dat wij (ik) dat misschien niet voor hen moeten bepalen hoe ze daarmee om willen gaan?

Ik probeer dat zoveel mogelijk aan iedereen zelf over te laten. Ook de manieren waarop mensen troost vinden.

Ik vind dat Tim Hofman dat eigenlijk ook goed doet.

[ Bericht 3% gewijzigd door tesssssssss op 12-01-2024 17:14:24 ]
pi_212005967
quote:

[..]
Daarmee doe je geen recht aan het programma, dat louter documenteert hoe jonge mensen met hun ziekte omgaan. En dus zien wij een deelnemer die op een alternatief dieet overstapt en supplementen slikt om te "vechten" tegen de kanker (Jip) en een deelnemer die een paragnost raadpleegt en praat over een volgend leven om zo de dood te kunnen accepteren (Zoë). Daar kun je een uitgesproken mening over hebben. Je kunt ook compassie hebben voor mensen die geconfronteerd worden met hun eindigheid. Ik vind dat Tim dat heel goed doet en dat het programma de levens van de deelnemers op een integere manier volgt. Soms zijn ze strijdbaar en soms ook niet - we zien het allemaal.
  dinsdag 16 januari 2024 @ 22:04:11 #164
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_212056808
Maaike die lekker aan waterpolo doet en op het moment van filmen totaal niet ziek eruit ziet.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 16 januari 2024 @ 22:30:50 #165
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_212057379
Zoë die haar eigen rouwkaart ontwerpt en uitzoekt. ;(
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator woensdag 17 januari 2024 @ 15:59:59 #166
184769 crew  Deisyy
pi_212066253
En Jegor die een beetje vals zingt, maar toch zingt O+
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
  woensdag 17 januari 2024 @ 18:53:26 #167
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_212068436
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2024 15:59 schreef Deisyy het volgende:
En Jegor die een beetje vals zingt, maar toch zingt O+
Ik kijk met ondertiteling aan en er stond ook echt tussen haakjes (Jegor zingt nog best een beetje vals.)
:D
  Moderator woensdag 17 januari 2024 @ 18:57:33 #168
184769 crew  Deisyy
pi_212068478
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2024 18:53 schreef BE het volgende:

[..]
Ik kijk met ondertiteling aan en er stond ook echt tussen haakjes (Jegor zingt nog best een beetje vals.)
pi_212078082
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2024 09:24 schreef Jeroboam het volgende:
Een van de deelnemers kwam al af en toe in mijn algoritme voorbij op Instagram https://www.instagram.com/longeneeslijk/?hl=en
Eva is ook regelmatig op Q te horen in de ochtendshow bij Mattie en Marieke. Daar "ken" ik haar een beetje van, leuk mens maar oh wat heeft ze het te verduren als je haar Insta ziet. Echt respect hoe ze zo hard voor het leven knokt, een oneerlijke strijd :'(
pi_212078343
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 13:31 schreef _Arual_ het volgende:

[..]
Geja alweer zolang geleden, confronterend. Mooi mens was dat.
Emmy vond ik verschrikkelijk, direct in mijn irritatiezone. Maar dat betekent niet dat ik niets voel bij haar overlijden, ook dat was in en in triest.
Kiki niet gezien, ben er een paar jaar uit geweest omdat ik enerzijds de presentator niet trok (die boerin en Valerio) en anderzijds ook emotioneel even moest "afkoelen" omdat het allemaal dichtbij kwam.

Zoveel mooie mensen gezien in de seizoenen die ik gezien heb. Als ik het goed heb leven er nog 2 mensen van alles wat ik gezien heb, Chelsea en Mehtab. Dat is ook wel bijzonder om te zien.

Ik zou eigenlijk wel een seizoen willen waar ze per aflevering een seizoen terugblikken en langs de nabestaanden gaan om te kijken hoe het met hen is gegaan. Zijn partners verdergegaan met hun leven en af en toe waren er ook kinderen aanwezig, hoe redden die het zonder hun geliefde ouder. Hoop dan vooral te zien dat het goed met hen gaat en dat ze het verlies, hoe zwaar ook, een plekje hebben kunnen geven in hun leven.

[ Bericht 0% gewijzigd door GereDathan op 18-01-2024 16:55:06 ]
  donderdag 18 januari 2024 @ 15:59:14 #171
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_212079034
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 14:58 schreef GereDathan het volgende:

Ik zou eigenlijk wel een aflevering willen waar ze per aflevering een seizoen terugblikken en langs de nabestaanden gaan om te kijken hoe het met hen is gegaan. Zijn partners verdergegaan met hun leven en af en toe waren er ook kinderen aanwezig, hoe redden die het zonder hun geliefde ouder. Hoop dan vooral te zien dat het goed met hen gaat en dat ze het verlies, hoe zwaar ook, een plekje hebben kunnen geven in hun leven.
Goed idee. Stel het eens aan de TV-makers voor.
Poef.....gone! ©golfer
pi_212079730
quote:
14s.gif Op donderdag 18 januari 2024 15:59 schreef golfer het volgende:

[..]
Goed idee. Stel het eens aan de TV-makers voor.
Is misschien inderdaad geen slecht idee. En dan uiteraard ook met de originele presentator als dat kan. Ik denk dat het hele mooie en waardevolle TV kan opleveren. Kan mij ook voorstellen dat er mensen zijn die er geen behoefte meer aan hebben om mee te werken, maar daar zou je ook wel iets mee kunnen als TV maker.

Ga er eens over broeden of ik er iets mee wil doen richting de OML redactie.
  Moderator donderdag 18 januari 2024 @ 18:38:41 #173
184769 crew  Deisyy
pi_212080823
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2024 09:24 schreef Jeroboam het volgende:
Een van de deelnemers kwam al af en toe in mijn algoritme voorbij op Instagram https://www.instagram.com/longeneeslijk/?hl=en
Dus het is toch dezelfde Eva, ik dacht al zoiets, maar had het nog niet gecheckt op Insta.
  dinsdag 23 januari 2024 @ 21:39:17 #174
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_212146451
Die jongen die moest huilen toen na zoveel tests bleek dat zijn vrouw/vriendin zwanger was. O+
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 23 januari 2024 @ 21:59:26 #175
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_212146759
Ik hield het niet droog bij de speech van Zoë. :'(
Poef.....gone! ©golfer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')