abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 februari 2022 @ 08:52:12 #1
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_203483560

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)
Twijfel je over de vaccinatie, bel de De Vaccinatie Twijfeltelefoon: 088-7555777

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

SPOILER: Helpen?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Hont
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Linkjes voor informatie
SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER: Informatie over dagcijfers
SPOILER: Varianten waaronder Omicron
SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatus
SPOILER: Gedragsregels in dit topic:
  donderdag 3 februari 2022 @ 08:52:27 #2
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_203483564
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 08:48 schreef Momo het volgende:

[..]
Hopelijk gooien we dan wel veel van de maatregelen uit de deur. Is toch wel mooi om te zien dat veel landen van de maatregelen afstappen, zo te zien ook van het CTB, veel landen hebben die nu.
Ben benieuwd wie de landen zijn die nog niet die stap durven te maken, maar als het goed blijft gaan in al die andere landen kun je bijna niks anders dan volgen.
Ja, eigenlijk kan het niet anders dan dat. Maar ja, ik weet oprecht niet meer wat ik moet verwachten _O-
pi_203483567
Onlangs een uur gewacht om een afspraak te maken voor m’n dochter. Werden we doorgestuurd naar de lokale GGD en daar was het nog 3 kwartier wachten :')
pi_203483571
quote:
14s.gif Op donderdag 3 februari 2022 08:51 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]
We hebben hier de discussie wel eens eerder gehad in het topic. Ik ben niet het type om maar stampij te gaan schoppen als het me niet zint en al helemaal niet bij mensen die ook maar gewoon de regels van hogerhand opvolgen, dan ben je in mijn ogen gewoon een aso.
Komt bij dat bij verenigingen het toch vaak de sociale controle is en niet de BOA-controle, wat ervoor zorgt dat er wel veel gemord wordt op wat het kabinet nu weer vindt maar iedereen ook begrijpt dat 'wij' (als band) er ook weinig aan kunnen doen en er niet voor gekozen hebben.
Ja logisch.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_203483575
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 08:52 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Ja, eigenlijk kan het niet anders dan dat. Maar ja, ik weet oprecht niet meer wat ik moet verwachten _O-
We wachten op de horrorpiek van Jaap en Marion in maart.
pi_203483577
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 08:52 schreef Spablauw214 het volgende:
Onlangs een uur gewacht om een afspraak te maken voor m’n dochter. Werden we doorgestuurd naar de lokale GGD en daar was het nog 3 kwartier wachten :')
Ze hadden toch ook nog commercile jongens die de klappen zouden kunnen (moeten?) opvangen? Maar daar was ook weer iets mee begreep ik, die gingen een kort geding aanpassen of iets dergelijks, omdat ze geen opdrachten doorkregen. Weer iets met IT als ik het goed herinner.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_203483580
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 08:53 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
We wachten op de horrorpiek van Jaap en Marion in maart.
Kan ook in 2030 nog. Tot die tijd is waakzaamheid geboden.
Friedman on Donahue
  donderdag 3 februari 2022 @ 08:55:58 #8
498282 Scrummie
pi_203483587
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 08:54 schreef nostra het volgende:

[..]
Ze hadden toch ook nog commercile jongens die de klappen zouden kunnen (moeten?) opvangen? Maar daar was ook weer iets mee begreep ik, die gingen een kort geding aanpassen of iets dergelijks, omdat ze geen opdrachten doorkregen. Weer iets met IT als ik het goed herinner.
Die zouden bijspringen ja, je werd ook heel even doorverwezen via coronatest.nl, maar de GGD kwam vorige week ineens tot de conclusie dat ze niet nodig waren en dus kreeg je bij het doorverwijzen een wit scherm zonder tekst of wat dan ook (zelf gezien).

Dus nu zijn al die commercile teststraten piswoest.
  Moderator donderdag 3 februari 2022 @ 08:58:25 #9
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_203483601
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 08:51 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Een like voor de moeite maar zelfs geen glimlach.
Ohww, tough crowd in de ochtend blijkbaar...

Ok. Ok. i'll try again. :D

Hoe noem je Ernst Kuipers nadat ie een een nachtje op de scheve schaats heeft gereden?

Ernst Druipers.

pi_203483602
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 08:54 schreef nostra het volgende:

[..]
De GGD wil niets uit handen geven. Dat is van meet af aan al zo.
  donderdag 3 februari 2022 @ 08:59:50 #11
498282 Scrummie
pi_203483615
quote:
7s.gif Op donderdag 3 februari 2022 08:58 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Hoe noem je Ernst Kuipers nadat ie een een nachtje op de scheve schaats heeft gereden?

Ernst Druipers.

[ afbeelding ]
Stop hiermee.
pi_203483624
quote:
7s.gif Op donderdag 3 februari 2022 08:58 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Ernst Druipers.

[ afbeelding ]
En als hij naar de kroeg gaat?

Ernst Zuipers
pi_203483631
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 08:58 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
De GGD wil niets uit handen geven. Dat is van meet af aan al zo.
Het is van tween n h, of je wil het mannetje zijn en je levert, of je onderkent je kwetsbare plekken en je geeft een stuk van de regie weg. Maar los het op.
Friedman on Donahue
pi_203483662
quote:
9s.gif Op donderdag 3 februari 2022 09:01 schreef nostra het volgende:

[..]
Het is van tween n h, of je wil het mannetje zijn en je levert, of je onderkent je kwetsbare plekken en je geeft een stuk van de regie weg. Maar los het op.
Inderdaad. Tijdje terug wezen testen, ik moest anderhalve dag op de uitslag wachten. Dat soort dingen dat hoort na 2 jaar toch echt wel gewoon op de rit te zijn imo.
  donderdag 3 februari 2022 @ 09:07:43 #15
8369 speknek
Another day another slay
pi_203483676
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 09:01 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
En als hij naar de kroeg gaat?

Ernst Zuipers
En na het zuipen is het Ernst Kruipers
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_203483695
Zo te zien smaken de cervezas al vroeg goed
  donderdag 3 februari 2022 @ 09:10:16 #17
498282 Scrummie
pi_203483704
Srepiuk Tsnre is Ernst andersom.
pi_203483709
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 09:09 schreef Oriente het volgende:
@Molo begon ook al over ontbijtwijn.

God, geef mij kalmte om te aanvaarden wat ik niet kan veranderen
Moed om te veranderen wat ik kan veranderen
En wijsheid om tussen deze twee onderscheid te maken
Friedman on Donahue
  Moderator donderdag 3 februari 2022 @ 09:11:36 #19
Dick Laurent Is Dead
pi_203483717
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 09:09 schreef Oriente het volgende:
Neu, gewoon koffie. c_/ Ik heb geen cerveza nodig om slechte grappen te maken.
pi_203483757
Haha dat stuk over 3G op nu.nl.

quote:
Wat rest is de vraag of het wel 'eerlijk' is om af te stappen van 3G. Zowel Bruijning als Roosendaal benadrukt namelijk dat andere maatregelen wl het verlies van 3G moeten opvangen, omdat de regel dus nog wel een (beperkt) effect heeft op de virusverspreiding.
De Ziekte van Hugo in optima forma. We willen 3G wel afschaffen maar dan moet er iets anders tegenover, bijvoorbeeld langer vasthouden aan beperkte bezetting en openingstijden. “Maar dat is niet eerlijk voor gevaccineerden”. Serieus, wie bedenkt deze logica?
pi_203483797
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 09:15 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De Ziekte van Hugo in optima forma. We willen 3G wel afschaffen maar dan moet er iets anders tegenover, bijvoorbeeld langer vasthouden aan beperkte bezetting en openingstijden. “Maar dat is niet eerlijk voor gevaccineerden”. Serieus, wie bedenkt deze logica?
Zucht. Alleen al die eerste gedachtenkronkel. Er moet en zal een gestructureerd pakket van micromaatregelen blijven bestaan, omdat iemand heeft bedacht dat het pakket als geheel "iets" doet en ook dat elk stukje "bijna niets" doet. En als dat al zo zou zijn, who cares dat er 99.000 besmettingen zijn in plaats van 104.000?
Friedman on Donahue
pi_203483810
quote:
[..]
Eerlijkheid boeit niet idd. Je hebt je gevaccineerd voor jezelf of voor anderen. Daar hoeft niks tegenover te staan.
Het punt is dat het een belachelijk zwaar middel is wat apartheid veroorzaakt terwijl het amper tot geen zoden aan de dijk zet.
Bovendien een hellend vlak waar niet aan begonnen moet worden.
Vrijdag worden al volop mensrn buiten het systeem geplaatst terwijl ze wellicht al eerder gevaccineerd/genfecteerd of jong en gezond zijn.
Afschaffen die onzin dus.
pi_203483816
Mark, wakker worden!

Bij afvalophaaldiensten was de situatie in de afgelopen weken "echt nijpend", zegt Wendy de Wild, directeur van de Nederlandse Vereniging van Reinigingsdirecteuren (NVRD). Vrijwel alle vuilophaaldiensten vallen onder die branchevereniging.

De versoepeling in de quarantaineregels geeft wat lucht, maar volgens De Wild blijft het spannend. Ze ziet dat personeel er helemaal doorheen zit, doordat mensen in n week soms vijftig uur moesten werken om de roosters rond te krijgen.

https://www.nu.nl/coronav(...)iepen-en-kraken.html

Als minister-president grijp je toch in in zo'n situatie? Ik begrijp het niet.
Het lijkt wel alsof hij zijn gehele zelfverzekerdheid kwijt is, helemaal zich verschuilt achter medici en consorten, zal dat het gevolg zijn van demoniseren want ik vind wel dat hij enorm gedemoniseerd is afgelopen jaren.
  donderdag 3 februari 2022 @ 09:23:09 #24
15746 daNpy
Marathon Coup
pi_203483835
quote:
[..]
Macht weggeven, bang zijn niet meer nodig te zijn als "expert".
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_203483863
Minister Ernst Kuipers (Volksgezondheid) waarschuwde tijdens de laatste coronapersconferentie al dat er met 65.000 besmettingen per dag wekelijks een half miljoen mensen in isolatie moeten. En dan gaat het nog niet eens om de mensen die uit voorzorg in quarantaine moeten.
https://www.nu.nl/coronav(...)iepen-en-kraken.html

Je kunt toch niet heel Nederland is quarantaine zetten? Terwijl dat virus toch wel rond gaat, met of zonder quarantaine.
pi_203483877
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 09:23 schreef daNpy het volgende:

[..]
Macht weggeven, bang zijn niet meer nodig te zijn als "expert".
Ik denk echt dat de meeste mensen die wordt verweten relevant te willen blijven al ontzettend relevant waren. Dat dat bij het gewone volk niet bekend was, maakt niet dat het maar nono's waren voor de pandemie uitbrak.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_203483891
Er zijn ook mensen die er genoegen uit putten om anderen bang te maken, zie die neuroloog met 'Je hebt 't!'
Daarmee worden ze zelf heel belangrijk, de macht om een ander zijn leven overhoop te gooien geeft blijkbaar een kick.
  donderdag 3 februari 2022 @ 09:28:42 #28
15746 daNpy
Marathon Coup
pi_203483894
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 09:27 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik denk echt dat de meeste mensen die wordt verweten relevant te willen blijven al ontzettend relevant waren. Dat dat bij het gewone volk niet bekend was, maakt niet dat het maar nono's waren voor de pandemie uitbrak.
Mee eens maar wellicht is de publiciteit/ aandacht dan een dingetje :)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_203483915
Het zijn de laatste (voorlopige) stuiptrekkingen. Ben goed gemutst opgestaan vandaag. Gisteren voelde ik de eerste lentezon van het jaar, veel landen gaan verder open. De besmettingen gaan binnen 10 dagen vanaf nu dalen (denk ik). De ziekenhuisopnames zullen dus nooit tot hele grote hoogte stijgen. De druk neemt toe vanuit de samenleving.

Nee op 1 maart zijn we gewoon volledig open. Koningsdag en bevrijdingsdag 2022 worden dagen van echt feest.

Ik kom jullie persoonlijk allemaal een knuffel geven (dus wellicht willen jullie toch nog een lockdown :)
pi_203483925
quote:
[..]
Zelfs al was dat zo, dan zou je toch 3G in nachthoreca kunnen houden en voor de rest niet of zo? Als ze daar zo vrolijk van worden. Lijkt me een vrij zinloze bezigheid maar goed, als dat deze mensen een veilig gevoel geeft... Nu laten we zeer laffe openingstijden n 3G voortbestaan omdat een klein groepje mentaal gehecht is geraakt aan 'iets doen' vanuit schijnveiligheid.
pi_203483928
Het is ook wel wat als je in je beroep de hele tijd mensen moet redden, dat veroorzaakt bij sommigen een tegenreactie die het andere uiterste wil doen.
pi_203483940
Ik las ook ergens dat mensen die niet door maar mt corona in het ziekenhuis liggen toch extra druk opleveren voor de ziekenhuizen vanwege alle protocollen om die patinten heen (beschermende pakken, niet samen met andere patinten etc.)

Nog een voorbeeld van hoe de maatregelen de miserie uiteindelijk in stand houden
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_203483950
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 09:31 schreef JohnDDD het volgende:
Ik las ook ergens dat mensen die niet door maar mt corona in het ziekenhuis liggen toch extra druk opleveren voor de ziekenhuizen vanwege alle protocollen om die patinten heen (beschermende pakken, niet samen met andere patinten etc.)

Nog een voorbeeld van hoe de maatregelen de miserie uiteindelijk in stand houden
Ja iemand met een gebroken been en toevallig Corona kost nu 4x zoveel man uren.
pi_203483957
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 09:27 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Is wel heel anders dan voorheen hoor.
Expert in je vakgebied is anders dan dagelijks in alle media of indirect het land runnen.
Wie kent mensen als Koopmans, Bonten, Jacco, ab Ostethaus en Van Dissel nou voor corona begon?
Een enkeling wellicht maar de gemiddelde burger niet en hoorde niet dagelijks van die lui.
Dit is wel next level relevant zijn.
pi_203483976
Ik zie in de krant gelukkig nu ook andere deskundigen die tot nu toe niet op de voorgrond traden en die apart van een commissie o.i.d. hun persoonlijke mening geven. Het is funest als je een OMT-team hebt waarin n mening wordt afgesproken, met steeds dezelfde mensen die naar voren treden.
Als je verschillende geluiden hoort van deskundigen, kan het publiek en de politiek zelf besluiten welke richting het beste is.
  donderdag 3 februari 2022 @ 09:34:48 #36
131800 Tarado
cap de fusca
pi_203483980
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 09:21 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Vrijdag worden al volop mensrn buiten het systeem geplaatst terwijl ze wellicht al eerder gevaccineerd/genfecteerd of jong en gezond zijn.
die mensen moeten vroeg de 2e prik gehad hebben dus zijn dat dan geen kwetsbare/oudere mensen?

En apartheid?
pi_203484036
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 09:30 schreef aartstyle het volgende:
Het zijn de laatste (voorlopige) stuiptrekkingen. Ben goed gemutst opgestaan vandaag. Gisteren voelde ik de eerste lentezon van het jaar, veel landen gaan verder open. De besmettingen gaan binnen 10 dagen vanaf nu dalen (denk ik). De ziekenhuisopnames zullen dus nooit tot hele grote hoogte stijgen. De druk neemt toe vanuit de samenleving.

Nee op 1 maart zijn we gewoon volledig open. Koningsdag en bevrijdingsdag 2022 worden dagen van echt feest.

Ik kom jullie persoonlijk allemaal een knuffel geven (dus wellicht willen jullie toch nog een lockdown :)
:Y ik deel je positieve vibes, denk er precies zo over.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_203484053
Nou zelfs @Da_Sandman is optimistisch. Dit is gespeeld jongens. COR kan dicht.
  donderdag 3 februari 2022 @ 09:42:37 #39
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203484059
quote:

@eragon2890 vindt dit leuk.
pi_203484061
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 01:08 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Moeten zelfs. Maar dat was op dat moment niet meer aan de orde. We stonden nu eenmaal waar we stonden.
[..]
Maar durf je daar op te gokken, zeker met het verschil in bevolkingssamenstelling wetende dat een verkeerde gok dikke code zwart betekent?
[..]
Dit is dus het punt waarop ik denk 'hoe dan?'
Z-A is een groot land waar inderdaad de bevolkingssamenstelling anders is. Maar daar hebben ze ook een vertegenwoordiging in alle leeftijden en ook vast wel data die dat duidelijk maakt.
Daaruit kan je het individuele risico per leeftijdsgroep ook isoleren als je een beetje met data overweg kan. Wil je dat vervolgens vergelijken met NL, dan heb kan je dat gevonden risico ook loslaten op de NLse bevolkingssamenstelling en het aantal opnames uitrekenen.
Als je een compleet kantoor gebouw hebt met data analysten die hier wekelijks 36-40 uur mee bezig zijn. Juist omdat het een nieuwe mutatie is waarvoor iedereen bang is, zou je toch denken dat iemand dat wel zou doen. Doe je dat niet, ben je als staatsinstelling geen knip voor de neus waard.

Maar blijkbaar was dat inderdaad te veel gevraagd. Blijkbaar was het makkelijker om als een kip zonder kop die ieder ander land achterna loopt vol in paniek alles dicht te smijten.

Ik blijf er bij, die kerst lockdown is fout. In het instellen, in het door blijven gaan.
quote:
Daar zijn wij het wl over eens. Dat heb ik hoor herhaaldelijk gezegd.
Klopt.
quote:
[..]
Niet eens dus.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_203484075
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 09:41 schreef Spablauw214 het volgende:
Nou zelfs @:Da_Sandman is optimistisch. Dit is gespeeld jongens. COR kan dicht.
Huh? Wanneer was ik dat niet dan :D? Of beter gezegd, wanneer was ik pessimistisch?
In Southern Sun
pi_203484083
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 09:34 schreef Tarado het volgende:

[..]
die mensen moeten vroeg de 2e prik gehad hebben dus zijn dat dan geen kwetsbare/oudere mensen?

En apartheid?
Nee, niet met omicron en na twee prikken. Ze overspoelen niet de zorg.
En ja, medische/QR apartheid en discriminatie.
pi_203484086
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 09:43 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dit is dus het punt waarop ik denk 'hoe dan?'
Z-A is een groot land waar inderdaad de bevolkingssamenstelling anders is. Maar daar hebben ze ook een vertegenwoordiging in alle leeftijden en ook vast wel data die dat duidelijk maakt.
Daaruit kan je het individuele risico per leeftijdsgroep ook isoleren als je een beetje met data overweg kan. Wil je dat vervolgens vergelijken met NL, dan heb kan je dat gevonden risico ook loslaten op de NLse bevolkingssamenstelling en het aantal opnames uitrekenen.
Als je een compleet kantoor gebouw hebt met data analysten die hier wekelijks 36-40 uur mee bezig zijn. Juist omdat het een nieuwe mutatie is waarvoor iedereen bang is, zou je toch denken dat iemand dat wel zou doen. Doe je dat niet, ben je als staatsinstelling geen knip voor de neus waard.

Maar blijkbaar was dat inderdaad te veel gevraagd. Blijkbaar was het makkelijker om als een kip zonder kop die ieder ander land achterna loopt vol in paniek alles dicht te smijten.

Ik blijf er bij, die kerst lockdown is fout. In het instellen, in het door blijven gaan.
[..]
Klopt.
[..]

Ik denk dat het meer door de procedures/bureacratie is dan door het denkvermogen van onze data analisten.

Die mensen zijn niet gek. Maar de regels waar hun modellen aan moeten voldoen zijn dat wel.

Van Delta hadden ze data, van Omikron te weinig (volgens hun procedures) om daar hun modellen op te mogen aanpassen. Dat ze er zelf wellicht anders over denken doet er dan niet toe.

Conclusie bljift hetzelfde. Lockdown is een fout gebleken achteraf.
pi_203484104
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 09:45 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Huh? Wanneer was ik dat niet dan :D? Of beter gezegd, wanneer was ik pessimistisch?
Idd, als je alle maatregelen en beslissingen altijd steunt en de berichtgeving altijd prima zit dan is er nooit reden tot pessimisme.
pi_203484118
quote:

Eens. Op die knuffel na, ik hoef geen knuffels en ga ze ook niet uitdelen :{w Een van de goede dingen die is voortgekomen uit deze hele toestand.
pi_203484124
Hebben ze in andere landen ook een OMT? Ik heb het idee dat in andere landen deskundigen meer onafhankelijk van elkaar praten en er een belangrijke viroloog is soms, waar het publiek vertrouwen in heeft. Maar niet een club waarbij het heel lastig is om dat advies niet op te volgen, want dat team is ingesteld voor dat doel en dan moet je wel sterk in je schoenen staan om iets anders te doen. Daarom moet je helemaal geen OMT hebben m.i.
  donderdag 3 februari 2022 @ 09:52:12 #47
131800 Tarado
cap de fusca
pi_203484128
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 09:46 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
die hebben hun 2e prik in mei 21 gehad, toen had ik m'n eerste nog niet eens dus waaruit trek je die conclusie?

ik ben ook niet voor welke G dan ook maar jouw gebruik van apartheid en ook discriminatie vind ik wat misplaatst
pi_203484142
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 09:51 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Eens. Op die knuffel na, ik hoef geen knuffels en ga ze ook niet uitdelen :{w Een van de goede dingen die is voortgekomen uit deze hele toestand.
Laten we hopen dat Eragon niet lurkt anders pusht deze comment hem alsnog over het randje.
pi_203484143
quote:

[..]
https://historiek.net/apartheid-1948-1990/6826/

Stukje geschiedenis. De term apartheid is echt volledig ongepast om hierop toe te passen.
pi_203484148
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 09:52 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Laten we hopen dat Eragon niet lurkt anders pusht deze comment hem alsnog over het randje.
Eragon knuffelt zich maar lekker drie slagen in de rondte, als hij mij maar overslaat.
pi_203484157
Ik hoor nu op de radio weer iemand van het OMT en ik krijg er inmiddels de kriebels van om te horen: 'wij gaan nog overleggen en wij komen nog met een advies'.
pi_203484163
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 09:54 schreef Mondkapje het volgende:
Ik hoor nu op de radio weer iemand van het OMT en ik krijg er inmiddels de kriebels van om te horen: 'wij gaan nog overleggen en wij komen nog met een advies'.
Radio1?
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_203484169
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 09:55 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Radio1?
Ja, net afgelopen.
pi_203484170
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 09:54 schreef Mondkapje het volgende:
Het zal vast vaker gezegd zijn tegen jou. Maar als het je zoveel doet, stop met volgen. Ga weg uit COR. Luister/lees geen coronanieuws.
pi_203484173
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 09:52 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Als ze over 2 weken alle maatregelen afschalen is eragon volledig welkom voor een knuffel. Sterker nog, dan wil ik zelfs naar 'm toe rijden om 'm een knuffel te geven. Dat historische moment moet gevierd worden :P
pi_203484182
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 09:51 schreef Mondkapje het volgende:
Hebben ze in andere landen ook een OMT?
Nee, in andere landen struinen de regeringsleiders zelf Medrxiv en BMJ af om hun wetenschappelijke kennis te verzamelen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van n twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_203484187
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 09:55 schreef chratnox het volgende:

[..]
Als ze over 2 weken alle maatregelen afschalen is eragon volledig welkom voor een knuffel. Sterker nog, dan wil ik zelfs naar 'm toe rijden om 'm een knuffel te geven. Dat historische moment moet gevierd worden :P
Graag pics voor het FOK! om te bewijzen
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_203484229
Er wordt hier gemodereerd :P

Zeer ernstig.
pi_203484251
quote:

[..]
Wel makkelijk om zoiets te zeggen. Dat gaat over 2 weken natuurlijk nooit gebeuren hier. Veel te gevaarlijk.
pi_203484256
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 09:51 schreef Mondkapje het volgende:
Hebben ze in andere landen ook een OMT? Ik heb het idee dat in andere landen deskundigen meer onafhankelijk van elkaar praten en er een belangrijke viroloog is soms, waar het publiek vertrouwen in heeft. Maar niet een club waarbij het heel lastig is om dat advies niet op te volgen, want dat team is ingesteld voor dat doel en dan moet je wel sterk in je schoenen staan om iets anders te doen. Daarom moet je helemaal geen OMT hebben m.i.
In het VK hebben ze SAGE, Denemarken heeft ook een lokaal equivalent van een OMT (daar is zelfs een Nederlander lid van hun OMT, Rudi Westendorp). In Duitsland doet het RKI die communicatie, dus volgens mij heeft elk land wel een vergelijkbaar equivalent.

Het verschil zit 'm volgens mij vooral in hoe de communicatie met de regering gaat en hoe makkelijk dezelfde berekeningen ook door anderen gemaakt kunnen worden.
pi_203484260
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 09:57 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Graag pics voor het FOK! om te bewijzen
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van n twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  donderdag 3 februari 2022 @ 10:02:34 #62
131800 Tarado
cap de fusca
pi_203484263
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 10:01 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Wel makkelijk om zoiets te zeggen. Dat gaat over 2 weken natuurlijk nooit gebeuren hier. Veel te gevaarlijk.
dat knuffelen of die maatregelen loslaten?
pi_203484271

Lekker weer knuffelen.
pi_203484273
quote:

[..]
Ja, ik weet wel wat ik toezeg :P
pi_203484282
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 09:53 schreef miss_sly het volgende:

[..]
https://historiek.net/apartheid-1948-1990/6826/

Stukje geschiedenis. De term apartheid is echt volledig ongepast om hierop toe te passen.
Zucht. De vergelijking betekent toch niet dat je de impact gelijk trekt of wel?
Ik geef zelfs aan dat het QR/medische apartheid is.
Dat continue verongelijkte is vermoeiend.

Maar oki, ik doe het wel door een filter. Medische/QR apartheid en discriminatie vanaf morgen moet zsm stoppen omdat het onzin is en we allemaal gelijke rechten horen te hebben!
=

Het is heel vervelend en naar dat mensen vanaf morgen buitengesloten worden terwijl de impact op de zorg (hoewel het verschrikkelijk was de afgelopen 2 jaar) gering is.
Hoop dat de regering het over haar hart kan krijgen ons te ontzien zodat we weer met ze allen leuke dingetjes kunnen doen en het weer gezellig wordt!
Uiteindelijk zijn we allemaal God's kinderen onder dezelfde zon op deze prachtige aarde!

Mag het zo? 🤗
  donderdag 3 februari 2022 @ 10:04:32 #66
14505 OProg
A Life in Music
pi_203484283
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 09:56 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Nee, in andere landen struinen de regeringsleiders zelf Medrxiv en BMJ af om hun wetenschappelijke kennis te verzamelen.
Ik moest lachen. :')

Zie het ook voor me. "Hey President Macron, ik heb een stukje modellering op Facebook gevonden".
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_203484304
quote:
Laten we hopen dat de oorlog nooit hier uitbreekt.
pi_203484307
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 10:04 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Maar oki, ik doe het wel door een filter. Medische/QR apartheid en discriminatie vanaf morgen moet zsm stoppen omdat het onzin is en we allemaal gelijke rechten horen te hebben!
=

Het is heel vervelend en naar dat mensen vanaf morgen buitengesloten worden terwijl de impact op de zorg (hoewel het verschrikkelijk was de afgelopen 2 jaar) gering is.
Hoop dat de regering het over haar hart kan krijgen ons te ontzien zodat we weer met ze allen leuke dingetjes kunnen doen en het weer gezellig wordt!
Uiteindelijk zijn we allemaal God's kinderen onder dezelfde zon op deze prachtige aarde!

Mag het zo? 🤗
Je zal je moeten realiseren dat sommige woorden een zware lading heeft en je die dus beter niet gebruikt.
pi_203484309
quote:
10s.gif Op donderdag 3 februari 2022 10:04 schreef OProg het volgende:

[..]

Zie het ook voor me. "Hey President Macron, ik heb een stukje modellering op Facebook gevonden".
Nou ja opzich zag ik Trump ook wel als een president die z'n beleid baseert op hetgeen hij toevallig tegenkomt op Twitter en Facebook.
pi_203484319
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 09:32 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Ja iemand met een gebroken been en toevallig Corona kost nu 4x zoveel man uren.
Wat een bullshit ook weer...
Wat heeft zo'n testje nu weer voor effect? Of moet iemand in een compleet maanpak inclusief zuurstof zo'n test afnemen met allerlei overhead er achter die aanwijzingen staat te geven terwijl een ander weer tot de minuut nauwkeurig data staat te verzamelen.
1947-2016
pi_203484321
quote:
10s.gif Op donderdag 3 februari 2022 10:04 schreef OProg het volgende:

[..]

Meneer Rutte, ene Gerda op Facebook heeft de modellen van het RIVM onderuit gehaald door te zeggen dat het maar een griepje is. De grafiek die ze erbij gezet heeft (hoewel deze uit Paint komt) moeten we denk ik serieus nemen, dus ik wil haar vragen om haar brondata zodat we onze modellen aan kunnen passen. Volgens Gideon zijn alle overlijdens veroorzaakt door het vaccin en niet door het virus, dus ik stel voor dat we de goedkeuring voor het vaccin intrekken zodat Gideon ons zijn onderzoek kan doen toekomen."
pi_203484345
quote:

[..]
Uitsluiting is het inderdaad. Dat is de hele bedoeling.
Doe je niet wat de overheid je opdraagt? Prima hoor, je eigen keuze en we dwingen je niet. Maar je wordt wel compleet getreiterd en mag van bepaalde voorzieningen geen gebruik meer maken. Eigenlijk wordt je tot een 2de rangs burger gedegradeerd totdat je je wel voegt naar wat de overheid je opdraagt.

En daar mag je geen commentaar op hebben? Daar mag je niet tegen zijn?

Waar gaat de 2g/3g discussie dan over? Waarom is er juist nu politieke ophef over?
1947-2016
pi_203484346
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 10:04 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

=

Mag het zo? 🤗
Het gebruik van de term apartheid (maar ook vervolging, kampen en dergelijken) roept een emotionele reactie op bij veel mensen. Ook al heb je op dat moment inhoudelijk een punt, dat punt raakt verloren doordat die emotionele reactie erop komt. Net als wanneer je zegt dat dit de heftigste periode is voor veel mensen sinds de tweede wereldoorlog, daar zul je ook reacties op krijgen dat dit niet te vergelijken is met elkaar.

Tel daarbij op dat 'QR-apartheid' en dat soort woorden misbruikt worden door Baudet/van Meijeren en dergelijken om er verongelijkt over te doen en je raakt mensen kwijt.

Zo kumbaya hoef je ook niet te doen h :P
pi_203484361
quote:
Hey, die had ik toch verwijderd uit mijn fotoboek? Die rechts is @Molo trouwens.
  donderdag 3 februari 2022 @ 10:17:11 #75
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203484430
quote:

[..]
Omikron wordt momenteel zorgvuldig onderzocht.
pi_203484442
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 10:11 schreef chratnox het volgende:
Het gebruik van de term apartheid (maar ook vervolging, kampen en dergelijken) roept een emotionele reactie op bij veel mensen.
Ik merk dat je te kampen hebt met een apart van heid gevoel. Vervolging van een dergelijk gevoel is begrijpelijk... :7
Er komen tribunalen!!1!!!!!1
pi_203484458
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 10:06 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Je zal je moeten realiseren dat sommige woorden een zware lading heeft en je die dus beter niet gebruikt.
Net als doordat met de voice elke sukkel die op de werkvloer ooit een foute grap heeft gemaakt naar een vrouw nu vogelvrij is geldt hetzelfde met vergelijkingen sinds Baudets en forums debiele holocaust verwijzingen.
In dit tempo heeft alles straks een zware lading.
Mensen die liegen mag je geen leugenaar noemen.
Mensen die hun eigen belang plaatsen boven het collectief, geen egost.
Anders behandelen van mensen geen discriminatie.

De letterlijke definitie:

apartheid - zelfstandig naamwoord
uitspraak: a-part-heid

1. systeem waarbij bevolkingsgroepen afzonderlijk van elkaar leven

Hoe klopt dit niet? Kom de realiteit maar onder ogen zou ik zeggen. Het is helaas zo erg in Nederland. Het is helaas niet altijd leuk.

Ik vind jouw username trouwens ook behoorlijk heftig hoor.
Krijg dusdanig mortal kombat flashbacks naar sub zero dat ik aan de kamille thee moet.
Kan het niet gewijzigd worden naar frozen life dispatcher of iets anders met een minder zware lading? :)
pi_203484461
quote:

[..]
Het gebruik van de term apartheid (maar ook vervolging, kampen en dergelijken) roept een emotionele reactie op bij veel mensen. Ook al heb je op dat moment inhoudelijk een punt, dat punt raakt verloren doordat die emotionele reactie erop komt. Net als wanneer je zegt dat dit de heftigste periode is voor veel mensen sinds de tweede wereldoorlog, daar zul je ook reacties op krijgen dat dit niet te vergelijken is met elkaar.

Ffies he, misschien meer voor feedback, maar valt me al langer op.

Voor velen is dit ook de hefstigste periode sinds WOII. Zelfs een van mijn grootouders heeft de vergelijking meermaals gemaakt.
Weet je hoe dat komt dat die vergelijking wordt gemaakt? Omdat de emotionele impact ook gewoon zo is. Zijn er burgerrechten tijdelijk opgeschort geweest in de afgelopen 75 jaar? Is er lange tijd zo'n grote oversterfte geweest? Heeft de maatschappij zo onder hoogspanning gestaan? Over tig jaar praten we hier ook nog over en dit is ook een periode van 'voor' en 'na'.
quote:
Tel daarbij op dat 'QR-apartheid' en dat soort woorden misbruikt worden door Baudet/van Meijeren en dergelijken om er verongelijkt over te doen en je raakt mensen kwijt.

Die 2 gekkies gebruiken alles wat maar kan om zich mee te profileren. Als alles maar vermeden moet worden wat zij gebruiken kan je straks ook geen 'pak melk' meer zeggen.

Vind dat best vergelijkingen gemaakt kunnen worden. Juist omdat we de kennis al hebben en we als mensheid elkaar hadden beloofd juist niet weer in die valkuilen te stappen. Over de inhoud kan je discussiren en zet iemand zich daarbij voor gek? Right, dat is aan diegene dan. Gaan ze te ver, dan is daar een mod voor. Maar bij voorbaat iedere discussie plat slaan die in die richting gaat, heb ik ook een pittige mening over.
Daar kunnen juist goede discussies over ontstaan.
1947-2016
pi_203484468
PAK. MELK.
  donderdag 3 februari 2022 @ 10:20:09 #80
131800 Tarado
cap de fusca
pi_203484470
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 10:06 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
het gaat niet om zware lading voor sommigen, het is gewoon totaal verkeerd gebruik van een woord. Als je dat nodig hebt om je argumenten kracht bij te zetten dan heb je waarschijnlijk niet echt goeie argumenten
pi_203484505
Wat zou trouwens het nieuwe business model van Thierry worden als dit Corona en pas/2G gebeuren is overgewaaid? Het World Economic Forum en hun duivelse praktijken? Er moet toch geld in het laatje van die partij.
pi_203484536
quote:
10s.gif Op donderdag 3 februari 2022 10:20 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
PAK. MELK.
Wauw, gewoon wauw. Hoe durf je?
pi_203484550
quote:

[..]

Oki Chatnox, ik zal er rekening mee houden. Ik vind het ook niet leuk als het topic steeds ontspoort erdoor en stop ook met dit onderwerp na deze post.

Het is immers niet mijn intentie ermee zoals een van Meijeren deed in dat debat.
Meer de frustratie door alles omdat ik het oprecht heel erg vind. Uiteraard niet om iets gelijk te trekken of andere dingen te bagatelliseren. Voor mijn gevoel is dat wel vanzelfsprekend duidelijk maar anders nogmaals zo ter bevestiging.
pi_203484562
quote:
14s.gif Op donderdag 3 februari 2022 10:22 schreef ThierryPicking het volgende:
Wat zou trouwens het nieuwe business model van Thierry worden als dit Corona en pas/2G gebeuren is overgewaaid? Het World Economic Forum en hun duivelse praktijken? Er moet toch geld in het laatje van die partij.
TGR is natuurlijk nog lang niet afgerond, dus blijft nog wel ff doorgaan idd. Klimaatmaatregelen kun je er ook prima onder schuiven.
pi_203484599
quote:
De NPO saneren!
pi_203484628
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 09:53 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Eragon knuffelt zich maar lekker drie slagen in de rondte, als hij mij maar overslaat.
zonder knuffels kan je toch niet leven, we hopen niet dat je bitter bent.
pi_203484632
quote:
10s.gif Op donderdag 3 februari 2022 10:26 schreef Piles het volgende:

[..]
TGR is natuurlijk nog lang niet afgerond, dus blijft nog wel ff doorgaan idd. Klimaatmaatregelen kun je er ook prima onder schuiven.
Ah ja de klimaat hoax. Die was ik vergeten. Daar kan ie lang op teren.
pi_203484646
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 10:33 schreef THEFXR het volgende:

[..]
zonder knuffels kan je toch niet leven, we hopen niet dat je bitter bent.
Dat ik geen knuffels wil van random FOK!kers betekent niet dat ik verstoken blijf van knuffels. Maak je over mij maar geen zorgen.
pi_203484658
quote:
WEF, EU, migratie, Amerikaanse oorlogsavonturen, inflati, MSM, al die woke-onzin. Er is nog genoeg.
  donderdag 3 februari 2022 @ 10:37:03 #90
131800 Tarado
cap de fusca
pi_203484665
quote:
14s.gif Op donderdag 3 februari 2022 10:33 schreef ThierryPicking het volgende:

[..]
Ah ja de klimaat hoax. Die was ik vergeten. Daar kan ie lang op teren.
zal toch een stukje minder worden als verdienmodel, die "vrijheidsstrijd" gaat hij missen als melkkoe
pi_203484671
quote:
Klimaatcrisis en de 4th indistrual revolution, en misschien nog de woningcrisis. 2 andere (hoofd)onderwerpen die veel ter discussie staan in/bij/door (hoe heet dat eigenlijk?) het WEF
pi_203484673
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 10:35 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat ik geen knuffels wil van random FOK!kers betekent niet dat ik verstoken blijf van knuffels. Maak je over mij maar geen zorgen.
De laatste keer dat ik jou knuffelde begon je over Ali B en Marco B :{w
  donderdag 3 februari 2022 @ 10:37:50 #93
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203484675
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 10:37 schreef Tarado het volgende:

[..]
zal toch een stukje minder worden als verdienmodel, die "vrijheidsstrijd" gaat hij missen als melkkoe
Ik snap sowieso die focus op Baudet niet, die schreeuwt vooral onzin. Leidt alleen maar af van het serieuze debat.
  donderdag 3 februari 2022 @ 10:38:21 #94
131800 Tarado
cap de fusca
pi_203484679
quote:
10s.gif Op donderdag 3 februari 2022 10:37 schreef ThierryPicking het volgende:

[..]
dat is ThierryBicking
pi_203484684
weet iemand hoe de situatie in IJsland is?
pi_203484685
quote:
10s.gif Op donderdag 3 februari 2022 10:37 schreef ThierryPicking het volgende:

[..]
Moet je maar een beetje uitkijken wat je doet met knuffelen :{w
  Moderator donderdag 3 februari 2022 @ 10:39:23 #97
Dick Laurent Is Dead
pi_203484690
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 10:39 schreef THEFXR het volgende:
Koud, gok ik.
  donderdag 3 februari 2022 @ 10:39:23 #98
131800 Tarado
cap de fusca
pi_203484691
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 10:37 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Ik snap sowieso die focus op Baudet niet, die schreeuwt vooral onzin. Leidt alleen maar af van het serieuze debat.
eens maar er zijn toch (te) veel mensen die daar anders over denken
pi_203484698
quote:
14s.gif Op donderdag 3 februari 2022 10:39 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Koud, gok ik.
goed antwoord :D
pi_203484703

Wel toepasselijk :P
pi_203484709
quote:
Nou wat nieuw is is zijn aanhang bij de socials. Dat bestond vroeger niet. Door het gebrek aan fact checking is het best gevaarlijk. Zeker omdat 1 bericht bij een hele populatie gelijke denkers land. Het lastige is dat je eigenlijk fake news als land tegen wil gaan maar dat je dan tegen het probleem aan loopt wat wel/geen fake news is en vrijheid van meningsuiting en zo.

In de ideale wereld zou ik ervoor zijn om Thierry te negeren maar door zijn grote aanhang werkt dat niet. Het zou alleen maar groeien met mensen die zich 'ongehoord' voelen.
pi_203484729
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 10:39 schreef THEFXR het volgende:
Iceland is set to lift all domestic COVID-19 restrictions, including quarantine and isolation, by mid-March. The Chief Epidemiologist stated that changes could be made to border regulations before March 1, but are not his primary concern at the moment. Health Minister Willum r rsson has expressed his wishes to lift domestic restrictions earlier than scheduled, but rlfur stated he was not sure whether his recommendations for the next stage of lifting would be submitted before the end of the week.

We kunnen dus nog van IJsland winnen :)
pi_203484777
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 10:44 schreef alpeko het volgende:

[..]
Iceland is set to lift all domestic COVID-19 restrictions, including quarantine and isolation, by mid-March. The Chief Epidemiologist stated that changes could be made to border regulations before March 1, but are not his primary concern at the moment. Health Minister Willum r rsson has expressed his wishes to lift domestic restrictions earlier than scheduled, but rlfur stated he was not sure whether his recommendations for the next stage of lifting would be submitted before the end of the week.

Nou alle Scandinavische dominosteentjes zijn gevallen dus.
pi_203484788
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 10:44 schreef alpeko het volgende:

[..]

goede vondst, IJsland kan dus ook in het rijtje.
pi_203484794
Nog 2 weekjes en dit subforum kan dicht. Of een speciaal COVID NL forum, als enige land met 2G en avondklok. :D
  donderdag 3 februari 2022 @ 10:48:54 #106
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203484798
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 10:48 schreef Jed1Gam het volgende:
Nog 2 weekjes en dit subforum kan dicht.
OMT says no.
pi_203484806
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 10:48 schreef Jed1Gam het volgende:
Nog 2 weekjes en dit subforum kan dicht.
Arme mods :'(
pi_203484816
quote:

[..]
Het is ook een snelle vergelijking om iemand in een hoekje te zetten. Ook hier: als je dit blijkbaar nodig hebt, heb je ook geen andere argumenten meer. Blijkbaar.
1947-2016
pi_203484818
Kunnen we al geld inzetten op wie de volgende wordt?

Ik zet in op een van de Baltics, Estland ofzo.
pi_203484832
quote:
Wat denk je van oa. Yorick B die dan niet meer als 'data expert' wordt uitgenodigd door de Telegraaf.. dan moet hij weer bij Domino's aan de slag :(
Alpha kenny one
pi_203484837
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 10:48 schreef THEFXR het volgende:

[..]
goede vondst, IJsland kan dus ook in het rijtje.
Ja en daar gaan we ook niet van winnen :N

Ekki er lengur ger krafa um eins metra nlgarmrk sitjandi viburum. Willum r rsson heilbrigisrherra kva etta a hfu samri vi sttvarnalkni. „Me essu breytast astur til viburahalds ar sem hgt verur a nta ll sti viburum svo lengi sem ekki eru fleiri en 500 hlfi,“ segir Willum tilkynningu um kvrunina.

Geen afstand meer bij zittende evenementen. Die zijn ook al verder dan wij.

SPOILER
pi_203484841
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 10:47 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Nou alle Scandinavische dominosteentjes zijn gevallen dus.
Nog 1!
1947-2016
  Moderator donderdag 3 februari 2022 @ 10:51:38 #113
Dick Laurent Is Dead
pi_203484845
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 10:49 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Neah, die zullen eerder opgelucht ademhalen denk ik :D
pi_203484852
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 10:48 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
OMT says no.
*uchu*
1947-2016
pi_203484854
Er staat nog een piek gepland midden maart. _O-
pi_203484859
quote:

[..]
Help de COR mods de winter post-covid tijd door
1947-2016
  Moderator donderdag 3 februari 2022 @ 10:52:47 #117
Dick Laurent Is Dead
pi_203484860
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 10:51 schreef alpeko het volgende:

[..]
Ja en daar gaan we ook niet van winnen :N

Ekki er lengur ger krafa um eins metra nlgarmrk sitjandi viburum. Willum r rsson heilbrigisrherra kva etta a hfu samri vi sttvarnalkni. „Me essu breytast astur til viburahalds ar sem hgt verur a nta ll sti viburum svo lengi sem ekki eru fleiri en 500 hlfi,“ segir Willum tilkynningu um kvrunina.

Geen afstand meer bij zittende evenementen. Die zijn ook al verder dan wij.

SPOILER
Ik vind dat echt zo'n taal die wel straight out of Lord of the Rings gekopieerd lijkt! :D
pi_203484862
quote:
12s.gif Op donderdag 3 februari 2022 10:51 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Neah, die zullen eerder opgelucht ademhalen denk ik :D
En ik maar denken dat ze relevant willen blijven :+
pi_203484871
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 10:52 schreef Jed1Gam het volgende:
Er staat nog een piek gepland midden maart. _O-
Zeker staat die piek gepland.

Een massieve piek. Vooral in de ochtenden als je wakker wordt.
1947-2016
  Forum Admin donderdag 3 februari 2022 @ 10:55:42 #120
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_203484889
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_203484899
quote:
11s.gif Op donderdag 3 februari 2022 10:52 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Ik vind dat echt zo'n taal die wel straight out of Lord of the Rings gekopieerd lijkt! :D
Prachttaal _O_ Staat nog op mijn lijstje om te leren je hebt er alleen vrijwel niks aan maar toch

donderdag 3 februari 2022 @ 10:57:10 #122
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203484901
quote:

[..]
Je kan hem ook gewoon boeken, dacht ik.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  donderdag 3 februari 2022 @ 10:59:24 #123
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203484921
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 10:57 schreef zalkc het volgende:

[..]
Je kan hem ook gewoon boeken, dacht ik.
Haha ja volgens mij ook :D

Als een 'bijverdienste' deed ie dat toch?
pi_203484924
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 10:50 schreef Spablauw214 het volgende:
Kunnen we al geld inzetten op wie de volgende wordt?

Ik zet in op een van de Baltics, Estland ofzo.
Portugal of Spanje (hebben nu al weinig maatregelen, maar nog wel verslaafd aan mondkapjes).

Dan Hongarije of Slowakije of zo. Weet eigenlijk niet eens of die nu nog veel regels hebben trouwens.

Belgi wellicht?

Op een gegeven moment zijn de meeste landen dan wel geweest, blijven alleen de grote EU-landen zoals Duitsland, Frankrijk en Itali over. En Nederland dat daar om onverklaarbare redenen achteraan blijft hobbelen.
pi_203484930
quote:

[..]
Die gaan het daar niet mee eens zijn, want dan zijn ze ineens niet meer belangrijk en niet meer in de spotlights, dus ik gok dat dit forum nooit dicht gaat :P
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_203484944
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 10:59 schreef Vasilevski het volgende:

[..]
Portugal of Spanje (hebben nu al weinig maatregelen, maar nog wel verslaafd aan mondkapjes).

Dan Hongarije of Slowakije of zo. Weet eigenlijk niet eens of die nu nog veel regels hebben trouwens.

Belgi wellicht?

Op een gegeven moment zijn de meeste landen dan wel geweest, blijven alleen de grote EU-landen zoals Duitsland, Frankrijk en Itali over. En Nederland dat daar om onverklaarbare redenen achteraan blijft hobbelen.
Niet onverklaarbaar. Ze volgen het rivm en het OMT. Er komt een piek aan van 5000 in de zorg; logisch dus dat we nog een paar maanden rekken toch?
pi_203484995
quote:
7s.gif Op donderdag 3 februari 2022 11:00 schreef vosss het volgende:

[..]
Die gaan het daar niet mee eens zijn, want dan zijn ze ineens niet meer belangrijk en niet meer in de spotlights, dus ik gok dat dit forum nooit dicht gaat :P
Ik neem aan dat er soort van NOW-regeling komt voor mods en virologen? Ab gaat flink terug in inkomsten als hij niet meer iedere dag aan tafel zit. Moet ie ook zelf weer de wijn kopen.
pi_203485003
Mijn baas die maandag en dinsdag nog op kantoor was hep corona, ben benieuwd hoeveel van ons kantoor nu voor de bijl gaan
  donderdag 3 februari 2022 @ 11:09:34 #129
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_203485050
quote:
15s.gif Op donderdag 3 februari 2022 09:19 schreef nostra het volgende:

[..]
Zucht. Alleen al die eerste gedachtenkronkel. Er moet en zal een gestructureerd pakket van micromaatregelen blijven bestaan, omdat iemand heeft bedacht dat het pakket als geheel "iets" doet en ook dat elk stukje "bijna niets" doet. En als dat al zo zou zijn, who cares dat er 99.000 besmettingen zijn in plaats van 104.000?
Dit
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_203485101
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2022 09:49 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Idd, als je alle maatregelen en beslissingen altijd steunt en de berichtgeving altijd prima zit dan is er nooit reden tot pessimisme.
[ afbeelding ]
Misschien moet je dan wat beter lezen, want ik zeg vaak genoeg dat ik mijn mening niet heel relevant vind. Je kunt het prima oneens zijn met iets maar toch begrip hebben voor de maatregelen of beslissingen omdat er in een samenleving veel meer bij komt kijken dan hoe jij er in staat. Ik steun verder helemaal niks, dat maak je er zelf van. En als 'berichtgeving' onterecht wordt aangepakt zeg ik daar wat van ja, maar dat heeft weinig met optimisme of pessimisme te maken.
In Southern Sun
pi_203485204
quote:
7s.gif Op donderdag 3 februari 2022 11:00 schreef vosss het volgende:

[..]
De mods? Dan volgen we je gewoon naar BNW, SHO of ESF ofzo :P

Je bent zo belangrijk als je jezelf maakt.
pi_203485244
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 09:47 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Ik denk dat het meer door de procedures/bureacratie is dan door het denkvermogen van onze data analisten.

Die mensen zijn niet gek. Maar de regels waar hun modellen aan moeten voldoen zijn dat wel.

Van Delta hadden ze data, van Omikron te weinig (volgens hun procedures) om daar hun modellen op te mogen aanpassen. Dat ze er zelf wellicht anders over denken doet er dan niet toe.

Conclusie bljift hetzelfde. Lockdown is een fout gebleken achteraf.
Eens. Met een kanttekening.
Als je procedures hebt die ingehaald worden door de praktijk, moet je ze updaten, of uit het raam flikkeren.

In een periode als dit met snelle mutaties van een virus, kan je niet halsstarrig blijven vasthouden aan je eigen bedachte procedures die misschien ok waren onder voorwaarden die niet meer bestaan.

Een periode als deze vraagt om andere omstandigheden. Niet voor niets accepteerden wij tot voor kort ook burgerrechteninperkingen. Terwijl dat ongehoord is voor een land als NL.
1947-2016
pi_203485251
Zouden mondkapjes in heel specifieke gevallen niet gaan blijven? Ik kan me voorstellen dat de wachtkamer van de dokter niet een heel vreemde plek is om een mondkapje te dragen. Kom binnen met een ingegroeide teennagel en ga weg met de griep.
pi_203485261
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 11:21 schreef chratnox het volgende:
Zo denkt koopmans er ook over....
1947-2016
pi_203485264
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 11:13 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Misschien moet je dan wat beter lezen, want ik zeg vaak genoeg dat ik mijn mening niet heel relevant vind. Je kunt het prima oneens zijn met iets maar toch begrip hebben voor de maatregelen of beslissingen omdat er in een samenleving veel meer bij komt kijken dan hoe jij er in staat. Ik steun verder helemaal niks, dat maak je er zelf van. En als 'berichtgeving' onterecht wordt aangepakt zeg ik daar wat van ja, maar dat heeft weinig met optimisme of pessimisme te maken.
Was een joke man, Gif werkt niet op mobiel denk ik.
Iedereen mag steunen wat hij of zij wil :)
  Forum Admin donderdag 3 februari 2022 @ 11:25:15 #136
pi_203485278
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 11:24 schreef Questular het volgende:
Zouden mondkapjes in heel specifieke gevallen niet gaan blijven? Ik kan me voorstellen dat de wachtkamer van de dokter niet een heel vreemde plek is om een mondkapje te dragen. Kom binnen met een ingegroeide teennagel en ga weg met de griep.
Ik geloof er eigenlijk nog steeds geen hol van dat die dingen ook maar enigszins helpen. Niet in de laatste plaatst omdat vrijwel niemand ze correct gebruikt.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_203485290
quote:
Als het een vrije keuze is, prima. Wil je afstand houden? Ook goed. Maar ga mensen niet verplichten en houd het een individuele keuze. Ook niet voor een griepje.

Deden we dat in 2019? Nee.
1947-2016
  donderdag 3 februari 2022 @ 11:26:02 #138
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203485295
quote:
Waren vorig jaar in de wachtkamer van oa de tandarts ook snel verdwenen toen er geen plicht meer was. Gold trouwens bij de tandarts ook voor dat 'voorspoelen' dat ze in voorjaar 2020 introduceerden ter virusbestrijding. Was er vorig jaar ineens ook af.
pi_203485302
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 11:24 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Was een joke man, Gif werkt niet op mobiel denk ik.
Iedereen mag steunen wat hij of zij wil :)
Die .gif is inderdaad zo dood als het nachtleven van de afgelopen twee jaar :7.
In Southern Sun
pi_203485309
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 11:26 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Waren vorig jaar in de wachtkamer van oa de tandarts ook snel verdwenen toen er geen plicht meer was.
Voor mij persoonlijk hoeft het ook niet, maar het zou me niks verbazen of dit gaat in de toekomst wel nog gebeuren.
pi_203485319
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 11:26 schreef Questular het volgende:

[..]
Voor mij persoonlijk hoeft het ook niet, maar het zou me niks verbazen of dit gaat in de toekomst wel nog gebeuren.
Mij wel.
Wegwezen met die ondingen. Individuele keuze prima, maar niet een verplichting.
1947-2016
pi_203485326
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 10:19 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ffies he, misschien meer voor feedback, maar valt me al langer op.

Voor velen is dit ook de hefstigste periode sinds WOII. Zelfs een van mijn grootouders heeft de vergelijking meermaals gemaakt.
Weet je hoe dat komt dat die vergelijking wordt gemaakt? Omdat de emotionele impact ook gewoon zo is. Zijn er burgerrechten tijdelijk opgeschort geweest in de afgelopen 75 jaar? Is er lange tijd zo'n grote oversterfte geweest? Heeft de maatschappij zo onder hoogspanning gestaan? Over tig jaar praten we hier ook nog over en dit is ook een periode van 'voor' en 'na'.
[..]
Die 2 gekkies gebruiken alles wat maar kan om zich mee te profileren. Als alles maar vermeden moet worden wat zij gebruiken kan je straks ook geen 'pak melk' meer zeggen.

Vind dat best vergelijkingen gemaakt kunnen worden. Juist omdat we de kennis al hebben en we als mensheid elkaar hadden beloofd juist niet weer in die valkuilen te stappen. Over de inhoud kan je discussiren en zet iemand zich daarbij voor gek? Right, dat is aan diegene dan. Gaan ze te ver, dan is daar een mod voor. Maar bij voorbaat iedere discussie plat slaan die in die richting gaat, heb ik ook een pittige mening over.
Daar kunnen juist goede discussies over ontstaan.
Ik ben het met je eens, maar ik probeerde uit te leggen welke emotionele reactie het op kon roepen. Ik heb er zelf niet zo'n moeite mee omdat ik het niet meegemaakt heb. Degenen in mijn familie (mijn opa) die het meegemaakt hebben hadden het tijdens die tijd nog relatief goed (voldoende eten, veilige plek etc). Als ik geschiedenisboeken lees realiseer ik me wel hoe heftig die periode moet zijn geweest. Mensen die het meegemaakt hebben of familie hebben die het meegemaakt hebben is een ander verhaal, ik kan me heel goed voorstellen dat het dan heel zwaar is.

Ik heb een collega die gevlucht is uit Irak en bombardementen van redelijk dichtbij heeft meegemaakt. Op 't moment dat iemand spreekt over de oorlog in Irak raakt mij dat daarom meer, omdat ik het beter kan plaatsen. Niet omdat ik het zelf meegemaakt heb, maar omdat mensen die dichtbij staan me er vanuit eigen ervaring over kunnen vertellen.

En zo heeft iedereen wel iets. Als iemand aangeeft zich niet prettig te voelen bij een bepaalde vergelijking kunnen we ons daar best op aanpassen. Ook al begrijp ik dat het zo kan voelen, de inhoud van de discussie wordt beter op het moment dat je de vergelijking achterwege laat.
pi_203485383
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 11:21 schreef chratnox het volgende:

[..]
De mods? Dan volgen we je gewoon naar BNW, SHO of ESF ofzo :P

Gelukkig gaat het ESF-seizoen alweer langzaam beginnen. Warm bad.
pi_203485386
quote:
Ik vind het allemaal best zo lang het maar niet verplicht is. Als iemand bang is om griep op te lopen in een wachtkamer dan doe je toch gewoon een FFP2 kapje op? Vroeger werd je ongetwijfeld raar aangekeken, maar dat is nu wel verdwenen nu mondkapjes normaal zijn geworden. Van mij part doe je een gasmasker op.
Facts don't care about your feelings
pi_203485402
quote:
Het viel me van de zomer wel op dat ook in die omgeving het heel snel voorbij was toen de verplichting werd opgeheven. Ook in de wachtkamer, ook bij de apotheek en zo.

Vind het verder helemaal prima als mensen in zo'n omgeving zelf wel een mondkapje willen dragen. Of een gasmasker. Of een helm. Sommige mensen kunnen sowieso beter niet zonder helm de deur uit.
pi_203485432
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 11:25 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Als het een vrije keuze is, prima. Wil je afstand houden? Ook goed. Maar ga mensen niet verplichten en houd het een individuele keuze. Ook niet voor een griepje.

Deden we dat in 2019? Nee.
Toch heb ik daar ook wel 's vragen over gehad. Mijn schoonvader had een hele zwakke gezondheid, lag op een gegeven moment in het ziekenhuis en heeft daar iets opgelopen waardoor hij er een week heel slecht aan toe is geweest. Hij lag in het ziekenhuis voor een "gewone" chemobehandeling, dus dat had te voorkomen geweest.

Ik kan me best voorstellen dat de ziekenhuizen zich nu realiseren hoeveel situaties in de ziekenhuizen redelijk eenvoudig te voorkomen zijn met de juiste voorzorgsmaatregelen. Dan heb ik 't vooral over beschermingsmiddelen als je bij die kwetsbare patinten komt e.d.
pi_203485434
quote:
Maak er dan gewoon een advies van, maar zoals in het OV enzo moet het op termijn ook gewoon weg. Niet dat gelul vorig jaar van “er reizen ook kwetsbaren mee”. Dat was voor covid ook het geval en toen waren die kapjes ook niet verplicht.
pi_203485454
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 11:33 schreef chratnox het volgende:

[..]
Toch heb ik daar ook wel 's vragen over gehad. Mijn schoonvader had een hele zwakke gezondheid, lag op een gegeven moment in het ziekenhuis en heeft daar iets opgelopen waardoor hij er een week heel slecht aan toe is geweest. Hij lag in het ziekenhuis voor een "gewone" chemobehandeling, dus dat had te voorkomen geweest.

Ik kan me best voorstellen dat de ziekenhuizen zich nu realiseren hoeveel situaties in de ziekenhuizen redelijk eenvoudig te voorkomen zijn met de juiste voorzorgsmaatregelen. Dan heb ik 't vooral over beschermingsmiddelen als je bij die kwetsbare patinten komt e.d.
Soweiso is 'deden we dat in 2019?' een non-argument. Tijden veranderen.
In Southern Sun
pi_203485505
quote:
Genstitutionaliseerd. Die flutdingen werken amper.
pi_203485506
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 11:35 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Nou, dat vind ik ook niet. Ik vind dat je na moet denken of hoe het in 2019 gedaan werd nog de juiste manier is en je (op basis van wat je geleerd hebt) eventueel dingen veranderen. Dat kunnen mondkapjes zijn, maar misschien wel ventilatie zoals telkens gezegd wordt.

Wat naar mijn mening niet gedaan moet worden is veranderen omdat je geen behoefte hebt iets anders te veranderen. Als je als bedrijf geen zin hebt een goede balansventilatie in te richten en daarom je medewerkers vraagt mondkapjes te dragen ben je verkeerd bezig.
pi_203485515
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 11:38 schreef Confetti het volgende:

[..]
Genstitutionaliseerd. Die flutdingen werken amper.
De juiste mondkapjes werken toch prima? En als je dan een zwakke gezondheid hebt en je moet b.v. naar de dokter dan kan ik me voorstellen dat er dan geadviseerd wordt een mondkapje te dragen.
  Moderator donderdag 3 februari 2022 @ 11:39:13 #152
Dick Laurent Is Dead
pi_203485524
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 11:33 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Maak er dan gewoon een advies van, maar zoals in het OV enzo moet het op termijn ook gewoon weg. Niet dat gelul vorig jaar van “er reizen ook kwetsbaren mee”. Dat was voor covid ook het geval en toen waren die kapjes ook niet verplicht.
Het OV is ook echt eigenlijk een smerige beerput van bacterien en virussen.

Als ik denk aan de pre-covid tijd hoe ik bijna dagelijks met de bus naar werk ging in Utrecht, en hoe -vrijwel standaard - deze echt tot de nok toe volgepakt stond.
En dan in de wintermaanden, iedereen die lekker buiten in de motregen heeft staan wachten, allemaal helemaal vochtig op elkaar gepakt, hoestend, snotterend. :r

Fun times! Maar anderzijds, in zulke situaties verwacht ik nog steeds niet dat een dun lapje stof voor je smoel ook maar enig verschil gaat maken :P
pi_203485544
quote:
11s.gif Op donderdag 3 februari 2022 11:39 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Als ik denk aan de pre-covid hoe ik bijna dagelijks met de bus naar werk ging in Utrecht, en hoe -vrijwel standaard - deze echt tot de nok toe volgepakt stond.
En dan in de wintermaanden, iedereen die lekker buiten in de motregen heeft staan wachten, allemaal helemaal vochtig op elkaar gepakt, hoestend, snotterend. :r

[ afbeelding ]

Fun times! Maar anderzijds, in zulke situaties verwacht ik nog steeds niet dat een dun lapje stof voor je smoel ook maar enig verschil gaat maken :P
De beslagen ramen aan de binnenkant, te goor voor woorden.
  donderdag 3 februari 2022 @ 11:40:32 #154
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203485559
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 11:33 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Toen de verplichting vorig jaar werd opgeheven kon je wel zien hoe graag Nederlanders vrijwillig mondkapjes dragen.
pi_203485560
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 11:38 schreef chratnox het volgende:

[..]
Nou, dat vind ik ook niet. Ik vind dat je na moet denken of hoe het in 2019 gedaan werd nog de juiste manier is en je (op basis van wat je geleerd hebt) eventueel dingen veranderen. Dat kunnen mondkapjes zijn, maar misschien wel ventilatie zoals telkens gezegd wordt.

Wat naar mijn mening niet gedaan moet worden is veranderen omdat je geen behoefte hebt iets anders te veranderen. Als je als bedrijf geen zin hebt een goede balansventilatie in te richten en daarom je medewerkers vraagt mondkapjes te dragen ben je verkeerd bezig.
Goed gezegd. Verandering moet nooit een doel op zichzelf zijn. Een beroep op traditie is een drogredenering, dat klopt. Maar de traditie is vaak wel om een bepaalde reden ontstaan. Voordat je dan aan allerlei knoppen gaat draaien is het wel slim om te kijken of de gewenste verandering wel daadwerkelijk een verbetering is.
pi_203485578
quote:

[..]

Als ik denk aan de pre-covid tijd hoe ik bijna dagelijks met de bus naar werk ging in Utrecht, en hoe -vrijwel standaard - deze echt tot de nok toe volgepakt stond.

[ afbeelding ]

Gelukkig is bus 12 opgeheven en vervangen door een tram die nog steeds afgeladen is :P

Ik herinner me nog de ritten naar de middelbare school, in het pre-airco tijdperk zeg maar. Dat het water van de ramen zeek in de winter. Smerig hoor.
pi_203485584
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 11:27 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik ben het met je eens, maar ik probeerde uit te leggen welke emotionele reactie het op kon roepen. Ik heb er zelf niet zo'n moeite mee omdat ik het niet meegemaakt heb. Degenen in mijn familie (mijn opa) die het meegemaakt hebben hadden het tijdens die tijd nog relatief goed (voldoende eten, veilige plek etc). Als ik geschiedenisboeken lees realiseer ik me wel hoe heftig die periode moet zijn geweest. Mensen die het meegemaakt hebben of familie hebben die het meegemaakt hebben is een ander verhaal, ik kan me heel goed voorstellen dat het dan heel zwaar is.

Ik heb een collega die gevlucht is uit Irak en bombardementen van redelijk dichtbij heeft meegemaakt. Op 't moment dat iemand spreekt over de oorlog in Irak raakt mij dat daarom meer, omdat ik het beter kan plaatsen. Niet omdat ik het zelf meegemaakt heb, maar omdat mensen die dichtbij staan me er vanuit eigen ervaring over kunnen vertellen.

En zo heeft iedereen wel iets. Als iemand aangeeft zich niet prettig te voelen bij een bepaalde vergelijking kunnen we ons daar best op aanpassen. Ook al begrijp ik dat het zo kan voelen, de inhoud van de discussie wordt beter op het moment dat je de vergelijking achterwege laat.
^O^

Persoonlijk voor mij geld dat misschien wat anders. Mijn grootouders van beide kanten zaten soms best even op de praatstoel als we 1 op 1/klein gezelschap zaten. Verhalen over goed, slecht, overleven, helpen en puur indringende verhalen uit Amsterdam en het noorden. Juist met wat zij vertelde over de jaren is het vooral voor mij echt heel erg tot leven gekomen.
En dan hoor je juist die mensen de vergelijkingen maken met deze periode. Terwijl ze ook niet echt super jong meer waren in 39-45. Dat geeft best impact.
1947-2016
  donderdag 3 februari 2022 @ 11:44:35 #158
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_203485638
quote:

[..]
Maar het is belangrijk dat we in symbiose met virussen (en bacterien) leven. Gemiddeld draagt een mens 5 virussen met zich mee en er zijn mensen geweest die 90 virussen bij zich hadden. Hiermee zijn wij geevolueerd en dat is belangrijk. Als we proberen om virussen te vermijden krijg je waarschijnlijk meer en meer zwakkere en 'vatbare' mensen.
To BG or not to BG!
pi_203485671
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 11:33 schreef chratnox het volgende:

[..]

Maar is een masker daar het juiste middel voor?
Kunnen die kwetsbaren niet beter helemaal een andere stroom krijgen zodat ze helemaal minder risico lopen? En de iets sterkere mensen zonder beperkingen door kunnen..

Denk dat andere oplossingen beter werken dan een masker of andere vergelijkbare covid maatregelen.
1947-2016
pi_203485676
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 11:40 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Goed gezegd. Verandering moet nooit een doel op zichzelf zijn. Een beroep op traditie is een drogredenering, dat klopt. Maar de traditie is vaak wel om een bepaalde reden ontstaan. Voordat je dan aan allerlei knoppen gaat draaien is het wel slim om te kijken of de gewenste verandering wel daadwerkelijk een verbetering is.
Dit. En ook of die verandering wel proportioneel is voor iedereen.
pi_203485712
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Goed voor je natuurlijke afweer. Expose yourself to society. Nou ja, qua virussen dan. Niet echt exposen please.
1947-2016
pi_203485720
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 11:44 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Maar het is belangrijk dat we in symbiose met virussen (en bacterien) leven. Gemiddeld draagt een mens 5 virussen met zich mee en er zijn mensen geweest die 90 virussen bij zich hadden. Hiermee zijn wij geevolueerd en dat is belangrijk. Als we proberen om virussen te vermijden krijg je waarschijnlijk meer en meer zwakkere en 'vatbare' mensen.
Dat klopt, het gaat me ook meer om de populistische opvatting dat we terug moeten naar voor februari 2020 en niets anders.
In Southern Sun
pi_203485727
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 11:38 schreef Questular het volgende:

[..]
De juiste mondkapjes werken toch prima? En als je dan een zwakke gezondheid hebt en je moet b.v. naar de dokter dan kan ik me voorstellen dat er dan geadviseerd wordt een mondkapje te dragen.
De juiste als je ze juist gebruikt.

Nu hebben we een pittige test gehad de afgelopen jaren met heel veel mensen.
Wie heb je exact precies goed zo'n ding zien dragen?

Niet alles is maakbaar.
1947-2016
  Moderator donderdag 3 februari 2022 @ 11:50:11 #164
Dick Laurent Is Dead
pi_203485742
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 11:48 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Goed voor je natuurlijke afweer. Expose yourself to society. Nou ja, qua virussen dan. Niet echt exposen please.
Geen fallusbewegingen in de bus?? :'(
pi_203485752
quote:
11s.gif Op donderdag 3 februari 2022 11:50 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Geen fallusbewegingen in de bus?? :'(
Openbaar naakt wordt niet door iedereen gewaardeerd nee.
1947-2016
pi_203485781
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 11:38 schreef chratnox het volgende:

[..]

Goed punt overigens hoor, natuurlijk is dat zo. Maar wat ik al eerder zei, het gaat me meer om die angst voor verandering. Dat die mondkapjes (of verplichte ventilatie) direct worden afgeserveerd met 'deden we in 2019 ook niet'.
In Southern Sun
pi_203485787
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 11:46 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Vooral dit ja, anders hebben we straks 4 weken kerstvakantie voor de scholen en alleen evenementen en nachtleven in de zomer.
pi_203485799
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 11:46 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
We zijn een samenleving. Veranderingen zijn nooit proportioneel voor iedereen. Zie de Zwarte Pieten-discussie alleen al.
In Southern Sun
  donderdag 3 februari 2022 @ 11:54:25 #169
335476 oppiedoppie
pi_203485811
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 11:48 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Dat klopt, het gaat me ook meer om de populistische opvatting dat we terug moeten naar voor februari 2020 en niets anders.
Mag toch hopen dat we die onzinnige mondkapjes asap gaan afschaffen. ''We dragen ze om ons te herinneren dat er een pandemie heerst''. KoeKoeK.
To BG or not to BG!
pi_203485815
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 11:46 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Maar is een masker daar het juiste middel voor?
Kunnen die kwetsbaren niet beter helemaal een andere stroom krijgen zodat ze helemaal minder risico lopen? En de iets sterkere mensen zonder beperkingen door kunnen..

Denk dat andere oplossingen beter werken dan een masker of andere vergelijkbare covid maatregelen.
Dat weet ik niet. Ik zie persoonlijk een mondkapje als een soort last-resort, als minder ingrijpende zaken niet goed genoeg werken. Ik heb thuis balansventilatie met erachter een luchtreiniger. Van die luchtreiniger wordt gezegd dat ie ook virussen enzo tegenhoudt. Ik heb geen idee of dat zo is, maar ik weet wel dat het binnenklimaat vele malen beter is geworden. De luchtvochtigheid in huis is altijd 52%, op welk moment van de dag ook. Zulk soort dingen bedoel ik meer.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-02-2022 11:56:01 ]
pi_203485825
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 11:53 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
We zijn een samenleving. Veranderingen zijn nooit proportioneel voor iedereen. Zie de Zwarte Pieten-discussie alleen al.
True
pi_203485846
quote:

[..]
Het argument is in dezen dan ook niet dat je het moet doen omdat we het toen zo deden, maar dat de redenen waarom sommigen willen dat bepaalde maatregelen in stand blijven, redenen zijn waar we ons als maatschappij toen totaal niet druk om maakten en er aan die risicoperceptie niet zoveel gewijzigd is, behalve bij een bepaalde subgroep.

Ja, je kan griep krijgen in de wachtkamer van de dokter, het is me wat, grow a pair. Wil je dat niet, zijn er genoeg mogelijkheden waardoor je die kans zelf kan minimaliseren, daar hebben we Vadertje Staat die dat dwingend oplegt niet voor nodig.
Friedman on Donahue
pi_203485860
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 11:54 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Mag toch hopen dat we die onzinnige mondkapjes asap gaan afschaffen. ''We dragen ze om ons te herinneren dat er een pandemie heerst''. KoeKoeK.
Aangezien de mondkapjesplicht al eerder gewoon is afgeschaft gaat dat ook gebeuren. Het ging over het wellicht behouden in bepaalde ruimtes, in ziekenhuizen en bij huisartsen bijvoorbeeld. Dat afschieten met 'deden we in 2019 ook niet' vind ik een non-argument.
In Southern Sun
pi_203485865
quote:
7s.gif Op donderdag 3 februari 2022 11:56 schreef nostra het volgende:

[..]
Het argument is in dezen dan ook niet dat je het moet doen omdat we het toen zo deden, maar dat de redenen waarom sommigen willen dat bepaalde maatregelen in stand blijven, redenen zijn waar we ons als maatschappij toen totaal niet druk om maakten en er aan die risicoperceptie niet zoveel gewijzigd is, behalve bij een bepaalde subgroep.

Ja, je kan griep krijgen in de wachtkamer van de dokter, het is me wat, grow a pair. Wil je dat niet, zijn er genoeg mogelijkheden waardoor je die kans zelf kan minimaliseren, daar hebben we Vadertje Staat die dat dwingend oplegt niet voor nodig.
Als je een mondkapje op wilt zetten, be my guest, maar ga het niet verplicht stellen.
  donderdag 3 februari 2022 @ 11:59:23 #175
335476 oppiedoppie
pi_203485887
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 11:54 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dat weet ik niet. Ik zie persoonlijk een mondkapje als een soort last-resort, als minder ingrijpende zaken niet goed genoeg werken. Ik heb thuis balansventilatie met erachter een luchtreiniger. Van die luchtreiniger wordt gezegd dat ie ook virussen enzo tegenhoudt. Ik heb geen idee of dat zo is, maar ik weet wel dat het binnenklimaat vele malen beter is geworden. De luchtvochtigheid in huis is altijd 52%, op welk moment van de dag ook. Zulk soort dingen bedoel ik meer.
Wij gaan onze muren stucken met 3 cm leem, schijnt op een natuurlijke manier het binnenklimaat te regelen.
To BG or not to BG!
pi_203485888
quote:

[..]

Dat is wat mij betreft ook waar 't mank gaat. Ik heb regelmatig voorbij zien komen dat mensen het nodig hebben dat de regering aangeeft dat er maximaal 4 mensen thuis mogen komen omdat ze anders meer mensen uitnodigen. Of dat ze willen dat de anderhalve meter er is omdat mensen anders te dichtbij komen.

Wat mij betreft moeten mensen ook leren voor zichzelf op te komen. Als iemand te dicht in je buurt komt staan, zeg er (op een fatsoenlijke manier) iets van. Ik heb collega's uit India die als ze met je praten tegen je aan gaan staan (als in, echt arm tegen arm). Door schade en schande heb ik moeten leren daar iets van te zeggen, daar heb ik de regering of mijn werkgever niet voor nodig.
pi_203485897
quote:

[..]

Dat was het argument wel, vrij letterlijk ook nog eens. We moeten die mondkapjes nergens verplichten want dat deden we toen ook niet. Ik lees hier vooral wat moeite met autoriteit in. 'Die schrijf je niet de wetten voor, die laat je in hun waarde', dat idee.
In Southern Sun
pi_203485905
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 11:54 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dat is prima inderdaad. Maar je natuurlijke afweer moet ook sterk blijven. Anders is ieder virusje een ziekmakende voor je.
Ook vuilere lucht is soms gewoon ook goed voor je. Lekker buiten, lekker onder de mensen. Ook dat hoort er bij.
1947-2016
pi_203485908
Het is ook niet dat ik vind dat een mondkapje door de regering verplicht moet worden bij b.v. de huisarts. Ik kan me wel voorstellen dat vanuit de huisartsen zelf een mondkapjes advies wordt gegeven in bepaalde gevallen.
  Moderator donderdag 3 februari 2022 @ 12:03:48 #180
Dick Laurent Is Dead
pi_203485927
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 11:59 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dat is wat mij betreft ook waar 't mank gaat. Ik heb regelmatig voorbij zien komen dat mensen het nodig hebben dat de regering aangeeft dat er maximaal 4 mensen thuis mogen komen omdat ze anders meer mensen uitnodigen. Of dat ze willen dat de anderhalve meter er is omdat mensen anders te dichtbij komen.

Wat mij betreft moeten mensen ook leren voor zichzelf op te komen. Als iemand te dicht in je buurt komt staan, zeg er (op een fatsoenlijke manier) iets van. Ik heb collega's uit India die als ze met je praten tegen je aan gaan staan (als in, echt arm tegen arm). Door schade en schande heb ik moeten leren daar iets van te zeggen, daar heb ik de regering of mijn werkgever niet voor nodig.
Eens.

Het jammere is wel dat de een groot deel vd Nederlanders, als je deze in het openbaar ergens op wijst door er iets van te zeggen reageert met een grote bek in de richting van: "JIJ gaat mij nie vertelluh wat ik mot doen gore %^&&$# wie denk je wel dat je bent!!??!"
pi_203485928
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 11:40 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Toen de verplichting vorig jaar werd opgeheven kon je wel zien hoe graag Nederlanders vrijwillig mondkapjes dragen.
'We' blijven allemaal mondkapjes dragen, yeah right. :')

Als je het verplicht terwijl het zinloos is, gaan mensen de boel saboteren. Dat gebeurde ook al vr omicron omdat veel mensen nooit echt van het nut overtuigd waren. Mondkapjes niet of half dragen, of een variant die zo min mogelijk de adem belemmert. In Amerika kun je 'fake masks' kopen die poreus zijn. Je kunt daar zelfs een 'offensively useless mask' kopen die er ongeveer uitziet als een sinaasappelnetje. :D

Als je het niet verplicht, blijft het beperkt tot een klein groepje mensen. En die lopen uiteindelijk ook tegen het probleem aan dat je niet eeuwig kunt wegrennen. Je gaat een keer besmet worden. Van de mensen die het blijven dragen, heb je maar een kleine groep die een FFP2-masker echt correct gebruikt. Op een dag gaat ook bij die mensen een keer de discipline verslappen.
pi_203485930
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Die bussen in Utrecht in de spits zijn echt bizar ja. Moet zeggen dat het in de eersteklas coup in de trein altijd wel prima te doen was, zeker in coronatijd.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_203485933
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 11:59 schreef chratnox het volgende:
Wat mij betreft moeten mensen ook leren voor zichzelf op te komen. Als iemand te dicht in je buurt komt staan, zeg er (op een fatsoenlijke manier) iets van.
Ik vind dit toch een beetje victim-blaming. Mensen moeten leren niet zo dicht bij anderen te gaan staan.

Het voorbeeld van India lijkt me een cultureel ding. Afstand houden in een normale tijd vind ik wat anders dan afstand houden in de huidige tijd, dat laatste zou vanzelfsprekend moeten zijn.
pi_203485947
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 12:01 schreef Questular het volgende:
Het is ook niet dat ik vind dat een mondkapje door de regering verplicht moet worden bij b.v. de huisarts. Ik kan me wel voorstellen dat vanuit de huisartsen zelf een mondkapjes advies wordt gegeven in bepaalde gevallen.
Van mij hoeft het ook niet, anders krijg ik weer dat ik het overal maar mee eens ben :+.
In Southern Sun
pi_203485950
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Dat bouwt juist weerstand op!
pi_203485952
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 12:05 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Van mij hoeft het ook niet, anders krijg ik weer dat ik het overal maar mee eens ben :+.
'Dus jij vindt dat we de maatregelen voor altijd moeten houden?'
pi_203485961
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 12:04 schreef DireStraits7 het volgende:
Ik vind dit toch een beetje victim-blaming. Mensen moeten leren niet zo dicht bij anderen te gaan staan.
Moet je daar wetten, regels en handhaving voor instellen dan?
Nee, dat soort gemicromanage moet de staat buiten blijven. Dat is aan de maatschappij zelf en ook aan het individu. Kan je bezig blijven.

En ja, je hebt zelf een mond en hebt leren praten. Niet iedereen kan met iedereens' potentieel tere zieltje rekening houden. Daar heb je persoonlijke grenzen voor die kan je uitten.
1947-2016
pi_203486002
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 12:06 schreef Red_85 het volgende:
Niet iedereen kan met iedereens' potentieel tere zieltje rekening houden.
Heb nieuws voor je: dat kan iedereen gewoon wel.

quote:
Daar heb je persoonlijke grenzen voor die kan je uitten.
En nog meer nieuws, al is het de laatste tijd genoeg in het nieuws geweest, dit kan dan weer niet iedereen.
In Southern Sun
pi_203486013
quote:

[..]

Het voorbeeld van India lijkt me een cultureel ding. Afstand houden in een normale tijd vind ik wat anders dan afstand houden in de huidige tijd, dat laatste zou vanzelfsprekend moeten zijn.
Is er victim-blaming in het geval van een victimless crime?
pi_203486016
quote:

[..]

Dat is micro-management onzin. Het volgen van een looproute d.m.v. pijlen is al teveel gevraagd. En als je ziet hoe er wordt getreuzeld bij bv. het Kruidvat, dan is het bijna onmogelijk om afstand te houden.
pi_203486025
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 12:12 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dat is micro-management onzin. Het volgen van een looproute d.m.v. pijlen is al teveel gevraagd. En als je ziet hoe er wordt getreuzeld bij bv. het Kruidvat, dan is het bijna onmogelijk om afstand te houden.
Dat zouden ze verdomme ook gewoon eens aan moeten pakken.
In Southern Sun
pi_203486031
Ik weet niet of dit forum de plek is om het te posten, maar bij deze: https://www.tabletmag.com(...)asked-ball-cowardice

Leuk stukje leesvoer.
Voor de tl;dr onder ons, komt neer op de miskleunen die overheden hebben gemaakt, en nog steeds maken, omtrent het globalistische coronabeleid.
pi_203486036
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 12:13 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Geen idee hoe. Maar niet zo treuzelen bij de kassa en de rekken maakt het houden van afstand wel wat makkelijker. Supermarkt kan wel een maximaal aantal mensen binnen laten, maar als er dan n kassa open is met een traag kassameisje, staat alsnog alles op elkaar gekluit bij de kassa.
pi_203486059
En daar gaan we, Omikron is NIET minder ziekmakend? :o :X

(volgens een onderzoek dus)

https://www.hln.be/wetens(...)nt-en-alfa~a6764292/
stupidity has become as common as common sense was before
pi_203486077
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 12:00 schreef Da_Sandman het volgende:
Dat was het argument wel, vrij letterlijk ook nog eens. We moeten die mondkapjes nergens verplichten want dat deden we toen ook niet. Ik lees hier vooral wat moeite met autoriteit in.
Het is maar net wat je uit de context haalt natuurlijk. Jij leest er een algemeen autoriteitsprobleem in, ik lees er vooral moeite met afgedwongen autoriteit in situaties die zich daar niet voor lenen in.
Friedman on Donahue
pi_203486087
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 12:14 schreef Halcon het volgende:

[..]
Geen idee hoe. Maar niet zo treuzelen bij de kassa en de rekken maakt het houden van afstand wel wat makkelijker. Supermarkt kan wel een maximaal aantal mensen binnen laten, maar als er dan n kassa open is met een traag kassameisje, staat alsnog alles op elkaar gekluit bij de kassa.
Is ook niet te doen, het was meer even een uiting van mijn persoonlijke allergrootste ergernis in supermarkten. Of eigenlijk van mensen in het algemeen. Treuzelen :r.
In Southern Sun
pi_203486098
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 12:18 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Is ook niet te doen, het was meer even een uiting van mijn persoonlijke allergrootste ergernis in supermarkten. Of eigenlijk van mensen in het algemeen. Treuzelen :r.
Ik word er ook niet goed van.
pi_203486099
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 12:15 schreef marcb1974 het volgende:

Was delta ziekmakender dan alpha?
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_203486101
quote:

[..]
Ik ben tegen elke vorm van drang en dwang, behalve als er in elke winkel een mannetje wordt neergezet om dit soort figuren wat sneller door de gangpaden te knuppelen. ~O>
pi_203486113
quote:

“Vaccinaties en boosters hebben het verschil gemaakt, dat de ziekenhuizen niet overlopen”.

Kortom, geen paniek.

@Lenny_Leonard , ben je druk de zorg op de been aan het houden of zit een nieuwe stijging des doods alweer in je mailbox _O-
  donderdag 3 februari 2022 @ 12:22:12 #201
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_203486124
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 12:13 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Dat ze daar maar eens wetten voor maken inderdaad. Doe je er langer dan 15 seconden over om te bepalen of het muntje in je had 50 cent of een euro is? Hoppa, boete, gebiedsverbod en schadevergoeding aan iedereen die achter je staat op dat moment. :(
pi_203486125
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Hoax, bus 12 is allang vervangen door de tram van Utrecht Centraal naar Utrecht Science Park De Uithof
pi_203486142
quote:
7s.gif Op donderdag 3 februari 2022 12:17 schreef nostra het volgende:

[..]
Het is maar net wat je uit de context haalt natuurlijk. Jij leest er een algemeen autoriteitsprobleem in, ik lees er vooral moeite met afgedwongen autoriteit in situaties die zich daar niet voor lenen in.
Verschillende percepties inderdaad, waarbij je altijd kunt discussiren in hoeverre iets afgedwongen autoriteit is. Ik ben ondertussen zo oud dat ik de tijd heb meegemaakt dat je nog overal mocht roken, tot op kantoren aan toe. Daar vonden mensen ook van alles van toen dat werd verboden. En inmiddels weten we niet beter.
In Southern Sun
  Moderator donderdag 3 februari 2022 @ 12:25:06 #204
Dick Laurent Is Dead
pi_203486148
quote:
6s.gif Op donderdag 3 februari 2022 12:22 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Hoax, bus 12 is allang vervangen door de tram van Utrecht Centraal naar Utrecht Science Park De Uithof
Daarom zei ik ook pre-covid. Wel lezen he O-)
pi_203486149
quote:
14s.gif Op donderdag 3 februari 2022 12:22 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]
Dat ze daar maar eens wetten voor maken inderdaad. Doe je er langer dan 15 seconden over om te bepalen of het muntje in je had 50 cent of een euro is? Hoppa, boete, gebiedsverbod en schadevergoeding aan iedereen die achter je staat op dat moment. :(
Langer dan een halve minuut voor een schap in de supermarkt? Voor de tribunalen ermee!
In Southern Sun
  Forum Admin donderdag 3 februari 2022 @ 12:25:57 #206
pi_203486162
quote:

[..]
Kijk ik hoef ook niet in een ultragehaaste maatschappij te leven, maar dat gekeutel.. Er gaat imo ook een vorm van egosme van uit. "je wacht maar even"

Serieus, als je aan het einde van de rit nog je portemonnee moet pakken, vragen hoeveel het kost. Mag ik een tasje, etc verdien je gewoon echt een schop onder je hol.

Dat mogen ze best in het basis onderwijs invoeren. De wereld draait niet om "jou"

Gaat overigens ook op voor de dromers die een half uur voor een koelcel staan te tobben of ze andijvie of spinazie willen. Rot op joh
  donderdag 3 februari 2022 @ 12:26:15 #207
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_203486167
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 12:25 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Langer dan een halve minuut voor een schap in de supermarkt? Voor de tribunalen ermee!
Karretje overdwars in het gangpad? Nekschot.
pi_203486172
quote:

[..]
Wij blij, want de rijen leeg. Thierry blij, want tribunalen.
  donderdag 3 februari 2022 @ 12:26:55 #209
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_203486174
Bij de kruidvat is het struikelen in de volle gangpaden een grotere ergernis.
Where law ends, tyrrany begins.
  donderdag 3 februari 2022 @ 12:27:25 #210
335476 oppiedoppie
pi_203486180
quote:
12s.gif Op donderdag 3 februari 2022 12:03 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Eens.

Het jammere is wel dat de een groot deel vd Nederlanders, als je deze in het openbaar ergens op wijst door er iets van te zeggen reageert met een grote bek in de richting van: "JIJ gaat mij nie vertelluh wat ik mot doen gore %^&&$# wie denk je wel dat je bent!!??!"
Hier krijg je een ''du eem normoal jong'' :D
To BG or not to BG!
pi_203486195
quote:

[..]
Ik weet nog dat mijn vrouw hoogzwanger was en niet zo lang meer kon staan. Dan kom je er dus ineens achter hoe langzaam sommige mensen zijn en hoe intens traag sommigen bewegen…
pi_203486222
quote:
2s.gif Op donderdag 3 februari 2022 12:26 schreef Gunner het volgende:
Winkels als de Kruidvat, de Action en de Big Bazaar zijn het beste bewijs dat winkelinrichting en het bedenken van een fatsoenlijk winkelconcept gewoon een vak op zichzelf zijn.
pi_203486229
quote:

Vast een onderzoek die ze gaan gebruiken om booster na booster te verdedigen; want anders komen we weer in de problemen zoals begin 2020.
pi_203486234
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 12:32 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Vast een onderzoek die ze gaan gebruiken om booster na booster te verdedigen; want anders komen we weer in de problemen zoals begin 2020.
Booster en/of lockdown ja.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_203486236
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 12:28 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik weet nog dat mijn vrouw hoogzwanger was en niet zo lang meer kon staan. Dan kom je er dus ineens achter hoe langzaam sommige mensen zijn en hoe intens traag sommigen bewegen…
Ja, dat getreuzel bij die bakken met broodjes. Of bij de kassa. En dan na eindeloos getreuzel, bedenken ze zich en willen ze toch nog een bonnetje, zegeltjes en andere troep.

Vaak vooral oudere mensen. Ik was wel voorstander van zo'n ouderenuurtje bij winkels. Maar dan met de regel dat ze ook alleen in dat tijdslot mogen winkelen. Of een ouderenkassa, maar dan ze dan ook echt alleen bij die kassa aan mogen schuiven.
  donderdag 3 februari 2022 @ 12:33:39 #216
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_203486239
Ik heb het onderzoek niet gelezen maar iedereen die hier meldt positief getest te zijn ondervind meer last van de quarantaine dan het ziektebeeld zelf en die ervaring heb ik zelf ook.
pi_203486242
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 11:38 schreef Questular het volgende:

[..]
Mondkapjes werken enkel als je ze opzet en dan niet meer aanraakt, en dan elke 4 uur een nieuwe opzetten.
Probleem is dat corona ook in je oog kan vliegen en zo besmetten, dus ook een bril dragen.

Die dingen zijn ook nooit bedacht om 10 uur per dag gedragen te worden. Voor in het ziekenhuis tijdens speciale situaties. Niet 8 uur lang op kantoor, in de winkel of op de sportclub.

Allemaal leuk in de theorie, praktijk werkt het niet. Shit werkt niet bij corona.
pi_203486251
quote:
2s.gif Op donderdag 3 februari 2022 12:33 schreef Gunner het volgende:
Ik heb het onderzoek niet gelezen maar iedereen die hier meldt positief getest te zijn ondervind meer last van de quarantaine dan het ziektebeeld zelf.
Maar dat komt dus door de vaccinaties. (volgens artikel)

Des te meer reden om er mee door te gaan dus. (mijn aanname)
  donderdag 3 februari 2022 @ 12:34:49 #219
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_203486254
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2022 12:33 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Mondkapjes werken enkel als je ze opzet en dan niet meer aanraakt, en dan elke 4 uur een nieuwe opzetten.
Probleem is dat corona ook in je oog kan vliegen en zo besmetten, dus ook een bril dragen.

Die dingen zijn ook nooit bedacht om 10 uur per dag gedragen te worden. Voor in het ziekenhuis tijdens speciale situaties. Niet 8 uur lang op kantoor, in de winkel of op de sportclub.

Allemaal leuk in de theorie, praktijk werkt het niet. Shit werkt niet bij corona.
Meeste nut is dat iedereen met zo'n ding op telkens wordt herinnerd aan afstand houden en niet in iemands nek niesen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  donderdag 3 februari 2022 @ 12:36:29 #220
38496 Perrin
pi_203486274
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 12:33 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ja, dat getreuzel bij die bakken met broodjes. Of bij de kassa. En dan na eindeloos getreuzel, bedenken ze zich en willen ze toch nog een bonnetje, zegeltjes en andere troep.

Vaak vooral oudere mensen. Ik was wel voorstander van zo'n ouderenuurtje bij winkels. Maar dan met de regel dat ze ook alleen in dat tijdslot mogen winkelen. Of een ouderenkassa, maar dan ze dan ook echt alleen bij die kassa aan mogen schuiven.
Mijn persoonlijke frustratie is dat ze bij het afrekenen aankomen met allerlei vragen voor de overwerkte kassire: 'Waar staat product x?', 'Is product y nog in de aanbieding?', 'Is deze folder uit 1998 nog geldig?', etc.
pi_203486287
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 12:34 schreef Perrin het volgende:

[..]
Meeste nut is dat iedereen met zo'n ding op telkens wordt herinnerd aan afstand houden en niet in iemands nek niesen.
Ja zo hebben ze het verkocht. Je kan ook een hoedje dragen met een sticker 1.5m afstand.
pi_203486291
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 12:36 schreef Perrin het volgende:

[..]
Mijn persoonlijke frustratie is dat ze bij het afrekenen aankomen met allerlei vragen voor de overwerkte kassire: 'Waar staat product x?', 'Is product y nog in de aanbieding?', 'Is deze folder uit 1998 nog geldig?', etc.
Ja. Of ze hebben de nieuwe folder ontvangen, maar niet gekeken naar de datum vanaf wanneer die aanbieding geldt. Of per ongeluk een ander product of ander formaat gepakt dan waarvoor de aanbieding geldt.
pi_203486293
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 12:10 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Heb nieuws voor je: dat kan iedereen gewoon wel.
[..]
En nog meer nieuws, al is het de laatste tijd genoeg in het nieuws geweest, dit kan dan weer niet iedereen.
Mwah. Je kan inderdaad je best doen om je leven zo te leven dat je goed bent voor anderen en anderen respecteert. Maar er zijn altijd mensen die ergens gekwetst door raken; ook als die intentie er helemaal niet was. @Red_85 verwoordt het wellicht met felle woorden, maar hij heeft wel een punt. We leven nou eenmaal niet in een wereld waar je altijd maar rekening kan houden met iedereen. Als zelfs goedbedoelde acties verkeerd opgevangen kunnen worden.

Moet uiteindelijk van twee kanten komen. Respecteer anderen, probeer anderen afstand te gunnen (helemaal als ze er vriendelijk om vragen), maar van de andere kant mag je ook verwachten dat ze hun mond gebruiken; ik zie echt niet in hoe dat victim blaming is.
pi_203486298
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2022 12:25 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Kijk ik hoef ook niet in een ultragehaaste maatschappij te leven, maar dat gekeutel.. Er gaat imo ook een vorm van egosme van uit. "je wacht maar even"

Serieus, als je aan het einde van de rit nog je portemonnee moet pakken, vragen hoeveel het kost. Mag ik een tasje, etc verdien je gewoon echt een schop onder je hol.

Dat mogen ze best in het basis onderwijs invoeren. De wereld draait niet om "jou"

Gaat overigens ook op voor de dromers die een half uur voor een koelcel staan te tobben of ze andijvie of spinazie willen. Rot op joh
Maar de wereld draait wel om jouw gebrek aan geduld voor de treuzelaars? :P
  donderdag 3 februari 2022 @ 12:39:42 #225
14505 OProg
A Life in Music
pi_203486301
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 12:37 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Ja zo hebben ze het verkocht. Je kan ook een hoedje dragen met een sticker 1.5m afstand.
Het is vooral prettig al een anderhalvemetermaatje je er op komt wijzen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
  Moderator donderdag 3 februari 2022 @ 12:40:45 #226
Dick Laurent Is Dead
pi_203486314
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 12:36 schreef Perrin het volgende:

[..]
Mijn persoonlijke frustratie is dat ze bij het afrekenen aankomen met allerlei vragen voor de overwerkte kassiere. Waar staat product x. Is product y nog in de aanbieding. Is deze folder uit 1998 nog geldig?
Oh die valt me dan weer nauwelijks op. Mijn frustratie/verbazing is eerder dat veel mensen het klaar krijgen om hun boodschappen eerst in te pakken en dan pas ergens onderin de tas beginnen met een hoop gefrummel de portemonnee zoeken, en dat ook nog helemaal zoeken naar het juiste pasje etc....

Je weet toch dat je gaat moeten betalen domme kut, pak je pinpas gewoon alvast erbij terwijl je in de fucking rij staat :') :D
pi_203486316
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 12:34 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Tja die immuniteit tegen een ernstig ziekteverloop is er toch al.
Daar hebben we geen boosters voor nodig.
Of komt iemand die vorig jaar gevaccineerd is of besmet nu ineens spontaan op de IC.
Terwijl het virus geeneens meer in de longen komt.
pi_203486326
quote:

Tja dit soort mensen, wat beweegt hen zoveel onzin te schrijven?

Verhullen dat de miljarden gestoken in vaccinaties en lockdowns achteraf onnodig waren, dat mensen 2 jaar van hun leven is afgepakt in de zin van sociaal contact, werk, entertainment, financieel en soms relationeel?

Of is het bedoelt als borstklopperij, met al onze maatregelen zoals bv de avondklok en boosters hebben wij overwonnen?

Het is hoe dan ook onzin, het pad ter voorkoming van gezichtsverlies is nu ingezet, cq de farmaceutische industrie wil hun onnodige in aanmaak zijnde Omicron vaccins alsnog slijten dmv dit soort propaganda.
pi_203486341
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2022 12:33 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Ik blijf het heel raar vinden dat mensen dit soort dingen anno 2022 nog durven te roepen terwijl de wetenschap echt al tig keer anders bewezen heeft.
  donderdag 3 februari 2022 @ 12:42:40 #230
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203486342
quote:
2s.gif Op donderdag 3 februari 2022 12:26 schreef Gunner het volgende:
Is bewust zo rommelig, dat geeft de suggestie dat het goedkoop is.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_203486348
Ah, nu maken we een uitje naar KLB blijkbaar *O*
  donderdag 3 februari 2022 @ 12:43:42 #232
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_203486358
quote:
10s.gif Op donderdag 3 februari 2022 12:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
We zitten af en toe ook in ONZ dus dat kan best (even) :P
pi_203486362
quote:
2s.gif Op donderdag 3 februari 2022 12:33 schreef Gunner het volgende:
Ik heb het onderzoek niet gelezen maar iedereen die hier meldt positief getest te zijn ondervind meer last van de quarantaine dan het ziektebeeld zelf en die ervaring heb ik zelf ook.
Ik zal wel een uitzondering zijn, maar een beetje thuis zitten omdat ik niet de deur uit mag? Makkie.
pi_203486363
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 12:20 schreef Oliver23 het volgende:

[..]
“Vaccinaties en boosters hebben het verschil gemaakt, dat de ziekenhuizen niet overlopen”.

Kortom, geen paniek.

@:Lenny_Leonard , ben je druk de zorg op de been aan het houden of zit een nieuwe stijging des doods alweer in je mailbox _O-
IC instroom 16
IC bezetting 218
Kliniek instroom 201
Kliniek bezetting 1168
  donderdag 3 februari 2022 @ 12:43:56 #235
38496 Perrin
pi_203486364
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 12:42 schreef zalkc het volgende:

[..]
Is bewust zo rommelig, dat geeft de suggestie dat het goedkoop is.
En je maximaliseert blijkbaar de kans op spontane aankopen als je letterlijk over al die produkten struikelt.
pi_203486366
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 12:34 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

En door eerdere besmetting. Het onderzoek zo snel even scannend valt me op dat het hln.be artikel een heel stuk stelliger is in hun statements.

Maar gezien er wel duidelijk lijkt dat delta tot meer hospitalisatie leidde en hier vergeleken wordtmet alpha, betekent dit dan ook dat delta ziekmakender was dan alpha?
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_203486367
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 12:40 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Oh die valt me dan weer nauwelijks op. Mijn frustratie/verbazing is eerder dat veel mensen het klaar krijgen om hun boodschappen eerst in te pakken en dan pas ergens onderin de tas beginnen met een hoop gefrummel de portemonnee zoeken, en dat ook nog helemaal zoeken naar het juiste pasje etc....

Je weet toch dat je gaat moeten betalen domme kut, pak je pinpas gewoon alvast erbij terwijl je in de fucking rij staat :') :D
Vorige keer een vrouw ging nog contant betalen ook, echt munt voor munt en toen zeuren dat de krop sla in de aanbieding stond in de folder en dus niet 40 cent duurder moest zijn dan wat aangeslagen werd.
Moest er helemaal zo'n manager bij komen.
Ik heb voor me gevoel vaak de verkeerde rij bij kassa's terwijl ik toch vaak snipe of er kneuzen tussen staan.
Daarom zelfscankassa's :)
  donderdag 3 februari 2022 @ 12:44:16 #238
38496 Perrin
pi_203486369
quote:
10s.gif Op donderdag 3 februari 2022 12:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
Het lucht wel ontzettend op hoor, daarover zeiken.
pi_203486380
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 12:43 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
IC instroom 16
IC bezetting 218
Kliniek instroom 201
Kliniek bezetting 1168
Prima. Fokmeet bij de Kruidvat.
  donderdag 3 februari 2022 @ 12:45:07 #240
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203486384
Wat is eigenlijk de gemiddelde tijd tussen besmetting en opname in ziekenhuis?
pi_203486387
quote:
2s.gif Op donderdag 3 februari 2022 12:43 schreef Gunner het volgende:

[..]
We zitten af en toe ook in ONZ dus dat kan best (even) :P
Oh, eens hoor, was geen commentaar, maar een observatie :D We zitten zo vaak in TRV, ONZ of weet ik veel waar, goed om te weten welk subforum we ons nu in bevinden :P
  Moderator donderdag 3 februari 2022 @ 12:45:15 #242
Dick Laurent Is Dead
pi_203486388
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 12:44 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Vorige keer een vrouw ging nog contant betalen ook, echt munt voor munt en toen zeuren dat de krop sla in de aanbieding stond in de folder en dus niet 40 cent duurder moest zijn dan wat aangeslagen werd.
Moest er helemaal zo'n manager bij komen.
Ik heb voor me gevoel vaak de verkeerde rij bij kassa's terwijl ik toch vaak snipe of er kneuzen tussen staan.
Daarom zelfscankassa's :) laten bezorgen
Even gefixed voor je ;)
  Forum Admin donderdag 3 februari 2022 @ 12:45:15 #243
pi_203486389
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 12:39 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Maar de wereld draait wel om jouw gebrek aan geduld voor de treuzelaars? :P
Je mag treuzelen en keutelen wat je wil, maar niet als je anderen daarmee in de weg zit. Ik ben geduldig zat hoor, als ik me aan je stoor ben je echt heel traag :P

Vergelijk het maar met 90 op de linkerbaan op de snelweg rijden.
pi_203486392
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 12:41 schreef Za het volgende:

[..]

Verhullen dat de miljarden gestoken in vaccinaties en lockdowns achteraf onnodig waren, dat mensen 2 jaar van hun leven is afgepakt in de zin van sociaal contact, werk, entertainment, financieel en soms relationeel?

Of is het bedoelt als borstklopperij, met al onze maatregelen zoals bv de avondklok en boosters hebben wij overwonnen?

Het is hoe dan ook onzin, het pad ter voorkoming van gezichtsverlies is nu ingezet, cq de farmaceutische industrie wil hun onnodige in aanmaak zijnde Omicron vaccins alsnog slijten dmv dit soort propaganda.
En deze wijsheid baseer jij op.. wat precies?
pi_203486395
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 12:45 schreef zalkc het volgende:
2 weken
  donderdag 3 februari 2022 @ 12:45:47 #246
38496 Perrin
pi_203486397
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 12:45 schreef zalkc het volgende:
Voor mijn gevoel anderhalve week ofzo? edit: Ah twee weken volgens de altijd accurate C-B.
pi_203486409
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2022 12:45 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Je mag treuzelen en keutelen wat je wil, maar niet als je anderen daarmee in de weg zit. Ik ben geduldig zat hoor, als ik me aan je stoor ben je echt heel traag :P
  Moderator donderdag 3 februari 2022 @ 12:47:36 #248
Dick Laurent Is Dead
pi_203486418
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 12:45 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Oh, eens hoor, was geen commentaar, maar een observatie :D We zitten zo vaak in TRV, ONZ of weet ik veel waar, goed om te weten welk subforum we ons nu in bevinden :P
COR is eigenlijk een soort kameleon topic. Sure, er roept af en toe een mod boos dat we weer ontopic moeten.... maar feitelijk komen alle onderwerpen des levens hier voorbij.

Dat maakt het ook zo'n warm bad O+
pi_203486454
quote:
10s.gif Op donderdag 3 februari 2022 12:47 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
COR is eigenlijk een soort kameleon topic. Sure, er roept af en toe een mod boos dat we weer ontopic moeten.... maar feitelijk komen alle onderwerpen des levens hier voorbij.

Dat maakt het ook zo'n warm bad O+
DRT is pas een warm bad.
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
pi_203486473
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 12:49 schreef Neef_Wuppie het volgende:

[..]
DRT is pas een warm bad.
Onzin. Zie onterechte ban van de zeer sympathieke @Zipportal
pi_203486481
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 12:50 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
Fijn dat de IC laag blijft :)
  donderdag 3 februari 2022 @ 12:51:59 #253
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_203486486
quote:
[ twitter ]
Tijd voor KliniekPaniek?
  donderdag 3 februari 2022 @ 12:52:24 #254
38496 Perrin
pi_203486489
quote:
[ twitter ]
Dat IC-personeel zal zich wel beginnen te vervelen inmiddels.
  donderdag 3 februari 2022 @ 12:52:27 #255
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203486491
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 12:49 schreef Neef_Wuppie het volgende:

[..]
DRT is pas een warm bad.
Ook met ViaPlay?
  donderdag 3 februari 2022 @ 12:52:33 #256
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203486493
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 12:41 schreef Za het volgende:

[..]

Wat beweegt je zelf om deze onzin te schrijven? Vaccinaties onnodig? _O-
pi_203486494
quote:
14s.gif Op donderdag 3 februari 2022 12:51 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Fijn dat de IC laag blijft :)
Het FOK!-OMT adviseert: ALLES OPEN. NU.
  donderdag 3 februari 2022 @ 12:52:58 #258
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203486499
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 12:51 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Onzin. Zie onterechte ban van de zeer sympathieke @:zipportal
Wie? Nooit van gehoord.
pi_203486507
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 12:52 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]
Het FOK!-OMT adviseert: ALLES OPEN. NU.
Koopmans doet er niks mee. Nog even paar weken wachten; komt nog een piek aan.
pi_203486518
quote:
7s.gif Op donderdag 3 februari 2022 12:52 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Wie? Nooit van gehoord.
Dit soort grappen tolereren we niet.

Ook voor jou komen er tribunalen.
  donderdag 3 februari 2022 @ 12:54:34 #261
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203486525
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 12:53 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Hoeveel IC-bezetting hadden de modellen ook alweer voorspeld?
pi_203486532
quote:

[..]
Eens. Komende weken zijn cruciaal.

Modellen niet gezien ofzo???
pi_203486534
quote:
[ twitter ]
Hier krijg ik een harde van
pi_203486546
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 12:54 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Eens. Komende weken zijn cruciaal.

Geef mij dit model maar:

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-02-2022 12:56:31 ]
pi_203486560
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 12:55 schreef Oriente het volgende:

[..]
Hier krijg ik een harde van
pi_203486561
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 12:54 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Hoeveel IC-bezetting hadden de modellen ook alweer voorspeld?
Laatste wat ik hoorde was 5000 een paar dagen terug. Als het in februari niet gebeurd dan gebeurd het wel in maart. Helemaal als we nog meer los laten!
  Moderator donderdag 3 februari 2022 @ 12:57:41 #267
Dick Laurent Is Dead
pi_203486564
quote:
10s.gif Op donderdag 3 februari 2022 12:56 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Geef mij dit model maar:

[ afbeelding ]
Hey hallo, niet zomaar foto's van mij plaatsen zonder toestemming ajb.
pi_203486571
Stelletje alcoholistische, seksverslaafde, gebande wappies hier.
Friedman on Donahue
  donderdag 3 februari 2022 @ 12:59:11 #269
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203486589
quote:
10s.gif Op donderdag 3 februari 2022 12:57 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Ik kan me niet voorstellen dat zulke categorie mannen ooit op Fok! zou rond hangen.
  donderdag 3 februari 2022 @ 12:59:26 #270
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_203486593
quote:
De Europese Commissie wil het EU-reiscertificaat een jaar langer kunnen gebruiken, tot en met 30 juni 2023.
Betekent dit dan dat je in sommige landen het wel bij je moet hebben en in sommige niet?

quote:
Het is volgens de Commissie nu nog niet mogelijk om de gevolgen van de toegenomen besmettingsaantallen of de opkomst van nieuwe varianten voor de tweede helft van het jaar te kunnen inschatten. Daarom is een verlenging van de reispas op zijn plaats, vindt de Commissie. Het Europees Parlement en de EU-regeringsleiders moeten nog akkoord gaan met de verlenging.
Bestaat de Commissie uit het RIVM en het OMT of zo? :'(
pi_203486594
quote:

[..]
Geef mij dit model maar:

[ afbeelding ]
Jeetje, alsof ik in de spiegel kijk :)
pi_203486595
quote:

[..]

Ik vind victim-blaming wel een wat groot woord hiervoor, vind je ook niet?

Het punt is dat mensen andere grenzen hebben. De ene persoon vindt het helemaal prima, de ander vindt het niet fijn als iemand op minder dan een meter afstand staat. De enige manier waarop je daar achter komt is door er iets van te zeggen.
  Moderator donderdag 3 februari 2022 @ 12:59:34 #273
Dick Laurent Is Dead
pi_203486597
quote:
10s.gif Op donderdag 3 februari 2022 12:58 schreef nostra het volgende:
Stelletje alcoholistische, seksverslaafde, gebande wappies hier.
pi_203486607
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2022 12:45 schreef Bakermat het volgende:

En deze wijsheid baseer jij op.. wat precies?
Omdat dmv propaganda sommige trachten hun tijdelijke roem nog even vast te houden, gezichtsverlies te voorkomen, cq overheden te overtuigen hun bevolking een Omicron vaccin toe te dienen. Trap er niet in.

Alstu, enjoy:

VIROLOGEN: DELTA KAN COMEBACK MAKEN NA OMIKRON-GOLF.
https://joop.bnnvara.nl/n(...)aken-na-omikron-golf

OMIKRON EVEN ERNSTIG ALS OORSPRONKELIJKE VARIANT ALFA.
pi_203486622
quote:
10s.gif Op donderdag 3 februari 2022 12:57 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
You wish. :D
  donderdag 3 februari 2022 @ 13:01:08 #276
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_203486624
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 12:33 schreef Halcon het volgende:

[..]

Of van die mensen (ik stond er laatst achter) bij wie het lijkt of ze hun spaarvarken kapot hebben geslagen en allemaal 10 en 20 cent muntjes gebruiken om af te rekenen.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_203486628
quote:
Je bent niet zo goed opgedroogd.
Friedman on Donahue
pi_203486629
Mensen die treuzelen, in welke situatie dan ook, zijn lui en/of denken niet na.
Ik neem dan altijd als voorbeeld de dochter van mijn vriendin.
Die komt lopend van het station naar huis(15 minuten lopen), om dan vervolgens aan te bellen. Wanneer ik dan vraag waar haar sleutels zijn, geeft ze aan in haar tas.
Je hebt goffur een kwartier de tijd gehad om die sleutels te pakken.
pi_203486630
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 13:01 schreef popje het volgende:

[..]
Of van die mensen (ik stond er laatst achter) bij wie het lijkt of ze hun spaarvarken kapot hebben geslagen en allemaal 10 en 20 cent muntjes gebruiken om af te rekenen.
En dan per muntje lang grabbelen in de portemonnee en nog even rustig bekijken welk muntje het is... Ik betaal zelf ook weleens met overtollige muntjes, maar in de rij heb ik het dan al precies gepast in de hand , ook nog enigzins geordend, zodat de kassamevrouw snel kan zien dat ik goed geteld heb.
pi_203486633
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 12:24 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Verschillende percepties inderdaad, waarbij je altijd kunt discussiren in hoeverre iets afgedwongen autoriteit is. Ik ben ondertussen zo oud dat ik de tijd heb meegemaakt dat je nog overal mocht roken, tot op kantoren aan toe. Daar vonden mensen ook van alles van toen dat werd verboden. En inmiddels weten we niet beter.
Tot op kantoren aan toe? Stiekem ben je een boomer?! :P
pi_203486638
quote:
En zie hier weer even de gevolgen van de lange wachtlijsten bij de GGZ in beeld.
pi_203486641
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 13:01 schreef Halcon het volgende:

[..]
En dan per muntje lang grabbelen in de portemonnee en nog even rustig bekijken welk muntje het is...
Hadden we die Rijksdaalders en honderd gram wegende vijfguldenmunten enzo nog maar, daar had je dat probleem niet.
Friedman on Donahue
  donderdag 3 februari 2022 @ 13:04:11 #283
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203486661
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 13:01 schreef Halcon het volgende:

[..]
En dan per muntje lang grabbelen in de portemonnee en nog even rustig bekijken welk muntje het is... Ik betaal zelf ook weleens met overtollige muntjes, maar in de rij heb ik het dan al precies gepast in de hand , ook nog enigzins geordend, zodat de kassamevrouw snel kan zien dat ik goed geteld heb.
Ik moet bekennen dat ik vorig jaar ook een rij boze boomers achter mij had toen ik bij de supermarkt ineens weer een muntje nodig had voor een karretje.
  donderdag 3 februari 2022 @ 13:04:57 #284
55581 L3viathan
Hollywood Hootsman
pi_203486674
quote:

[..]
hoho niet zo snel.. tot 2030 7-daagse thuiswerkweek!
Just a fool will play tricks on Angus McSix
  donderdag 3 februari 2022 @ 13:04:58 #285
14505 OProg
A Life in Music
pi_203486675
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 13:04 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Ik moet bekennen dat ik vorig jaar ook een rij boze boomers achter mij had toen ik bij de supermarkt ineens weer een muntje nodig had voor een karretje.
Ik ben geen boomer maar ik was daar ook ZIEDEND over.
pi_203486680
quote:
8s.gif Op donderdag 3 februari 2022 13:02 schreef nostra het volgende:

[..]
Hadden we die Rijksdaalders en honderd gram wegende vijfguldenmunten enzo nog maar, daar had je dat probleem niet.
Toen ik rijksdaalders zag onder een plaatje van Hans Teeuwen, moest ik meteen aan denken aan zijn stukje over koningin Beatrix _O-
  donderdag 3 februari 2022 @ 13:05:52 #287
14505 OProg
A Life in Music
pi_203486684
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 12:54 schreef Lenny_Leonard het volgende:

Doutzen? Die zegt dat er niks aan de hand is.
  Moderator donderdag 3 februari 2022 @ 13:06:42 #288
Dick Laurent Is Dead
pi_203486694
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 13:05 schreef JohnDDD het volgende:

[..]
Toen ik rijksdaalders zag onder een plaatje van Hans Teeuwen, moest ik meteen aan denken aan zijn stukje over koningin Beatrix _O-
Ey koningin....... ga es BIER HALEN!
pi_203486703
quote:
10s.gif Op donderdag 3 februari 2022 13:06 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Appeltjes van Oranje
pi_203486709
quote:
Boels.
pi_203486731
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2022 12:42 schreef Bakermat het volgende:

[..]
Ik blijf het heel raar vinden dat mensen dit soort dingen anno 2022 nog durven te roepen terwijl de wetenschap echt al tig keer anders bewezen heeft.
Theorie en praktijk, genoeg wetenschappers die het er niet mee eens zijn.

" Jaap van Dissel blijft bij zijn standpunt. De directeur Infectieziekten bij het RIVM herhaalt desgevraagd dat mondkapjes volgens hem "een buitengewoon gering effect" hebben op de pogingen om de verspreiding van het coronavirus in te dammen." En dat was met Delta notabene.

Maar goed andere zweren erbij dat de mondkap buiten prima is.
pi_203486747
quote:
15s.gif Op donderdag 3 februari 2022 12:52 schreef Perrin het volgende:

[..]
Dat IC-personeel zal zich wel beginnen te vervelen inmiddels.
Ziekenhuis hier in de buurt heeft er 9 in totaal liggen waarvan 2 op de IC.

Alle OK's zijn open.

Tijd om de maatschappij ook weer te openen :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 3 februari 2022 @ 13:14:22 #293
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203486784
quote:
7s.gif Op donderdag 3 februari 2022 13:11 schreef vosss het volgende:

[..]
Ziekenhuis hier in de buurt heeft er 9 in totaal liggen waarvan 2 op de IC.

Alle OK's zijn open.

Tijd om de maatschappij ook weer te openen :)
Nee, eerst moeten we gedegen onderzoek doen. Over 2 weken komen we bij u terug.
pi_203486785
Nou, de sfeer zit er in en alle maatregelen kunnen definitief van tafel. Kunnen we de meet in de lente inmiddels al plannen?

@Molo zorgt voor wijn
@asco regelt blackjack, pokertafels
@chratnox houdt de hitsige dames enigszins in toom
@capricia verzorgt het kerstkoor
@Da_Sandman bekritiseert de kwaliteit van het eten en drinken
@AlwaysHappy hangt de gezellige relnicht uit
@Janneke141 geefd stoomlesje Nederlands
@Noek poweryoga-uurtje
Friedman on Donahue
  donderdag 3 februari 2022 @ 13:16:24 #295
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203486805
quote:
7s.gif Op donderdag 3 februari 2022 13:14 schreef nostra het volgende:
Nou, de sfeer zit er in en alle maatregelen kunnen definitief van tafel. Kunnen we de meet in de lente inmiddels al plannen?

@:Molo zorgt voor wijn
@:asco regelt blackjack, pokertafels
@:chratnox houdt de hitsige dames enigszins in toom
@:capricia verzorgt het kerstkoor
@:Da_Sandman bekritiseert de kwaliteit van het eten en drinken
@:AlwaysHappy hangt de gezellige relnicht uit
@:Janneke141 geefd stoomlesje Nederlands
@:Noek poweryoga-uurtje
Na 2 jaar heb ik een geromantiseerd beeld van jullie allemaal. Ik weet niet of de werkelijkheid daar aan kan tippen.
pi_203486808
quote:

[..]
Geef mij dit model maar:

[ afbeelding ]
Je bent toch geen homofiel, Edgar?
pi_203486815
quote:
7s.gif Op donderdag 3 februari 2022 13:14 schreef nostra het volgende:

@:Molo zorgt voor wijn
@:asco regelt blackjack, pokertafels
@:chratnox houdt de hitsige dames enigszins in toom
@:capricia verzorgt het kerstkoor
@:Da_Sandman bekritiseert de kwaliteit van het eten en drinken
@:AlwaysHappy hangt de gezellige relnicht uit
@:Janneke141 geefd stoomlesje Nederlands
@:Noek poweryoga-uurtje
En @Wantie levert de locatie? :+
pi_203486869
quote:
10s.gif Op donderdag 3 februari 2022 12:46 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Welke film is dit? :)

Ik vraag dit voor een vriend.
@Lenny_Leonard
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_203486917
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 13:16 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]
Je bent toch geen homofiel, Edgar?
Vond het zo saai om hetero te zijn, wou anders zijn *O*

quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 13:21 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Welke film is dit? :)

Ik vraag dit voor een vriend.
@:Lenny_Leonard
Vampire Diaries
pi_203486938
quote:
10s.gif Op donderdag 3 februari 2022 13:06 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
_O_ En daarom: sindsdien weet ik gewoon dat Hans Teeuwen altijd gelijk heeft. En daarom: land weer open, maatregelen afschaffen!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')