SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ja, eigenlijk kan het niet anders dan dat. Maar ja, ik weet oprecht niet meer wat ik moet verwachtenquote:Op donderdag 3 februari 2022 08:48 schreef Momo het volgende:
[..]
Hopelijk gooien we dan wel veel van de maatregelen uit de deur. Is toch wel mooi om te zien dat veel landen van de maatregelen afstappen, zo te zien ook van het CTB, veel landen hebben die nu.
Ben benieuwd wie de landen zijn die nog niet die stap durven te maken, maar als het goed blijft gaan in al die andere landen kun je bijna niks anders dan volgen.![]()
![]()
Onlangs een uur gewacht om een afspraak te maken voor m’n dochter. Werden we doorgestuurd naar de lokale GGD en daar was het nog 3 kwartier wachten![]()
![]()
Ja logisch.quote:Op donderdag 3 februari 2022 08:51 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
We hebben hier de discussie wel eens eerder gehad in het topic. Ik ben niet het type om maar stampij te gaan schoppen als het me niet zint en al helemaal niet bij mensen die ook maar gewoon de regels van hogerhand opvolgen, dan ben je in mijn ogen gewoon een aso.
Komt bij dat bij verenigingen het toch vaak de sociale controle is en niet de BOA-controle, wat ervoor zorgt dat er wel veel gemord wordt op wat het kabinet nu weer vindt maar iedereen ook begrijpt dat 'wij' (als band) er ook weinig aan kunnen doen en er niet voor gekozen hebben.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
We wachten op de horrorpiek van Jaap en Marion in maart.quote:Op donderdag 3 februari 2022 08:52 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja, eigenlijk kan het niet anders dan dat. Maar ja, ik weet oprecht niet meer wat ik moet verwachten![]()
Ze hadden toch ook nog commerciële jongens die de klappen zouden kunnen (moeten?) opvangen? Maar daar was ook weer iets mee begreep ik, die gingen een kort geding aanpassen of iets dergelijks, omdat ze geen opdrachten doorkregen. Weer iets met IT als ik het goed herinner.quote:Op donderdag 3 februari 2022 08:52 schreef Spablauw214 het volgende:
Onlangs een uur gewacht om een afspraak te maken voor m’n dochter. Werden we doorgestuurd naar de lokale GGD en daar was het nog 3 kwartier wachtenWhen government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Kan ook in 2030 nog. Tot die tijd is waakzaamheid geboden.quote:Op donderdag 3 februari 2022 08:53 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
We wachten op de horrorpiek van Jaap en Marion in maart.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Die zouden bijspringen ja, je werd ook heel even doorverwezen via coronatest.nl, maar de GGD kwam vorige week ineens tot de conclusie dat ze niet nodig waren en dus kreeg je bij het doorverwijzen een wit scherm zonder tekst of wat dan ook (zelf gezien).quote:Op donderdag 3 februari 2022 08:54 schreef nostra het volgende:
[..]
Ze hadden toch ook nog commerciële jongens die de klappen zouden kunnen (moeten?) opvangen? Maar daar was ook weer iets mee begreep ik, die gingen een kort geding aanpassen of iets dergelijks, omdat ze geen opdrachten doorkregen. Weer iets met IT als ik het goed herinner.
Dus nu zijn al die commerciële teststraten piswoest.![]()
Ohww, tough crowd in de ochtend blijkbaar...quote:Op donderdag 3 februari 2022 08:51 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Een like voor de moeite maar zelfs geen glimlach.
Ok. Ok. i'll try again.
Hoe noem je Ernst Kuipers nadat ie een een nachtje op de scheve schaats heeft gereden?
Ernst Druipers.![]()
![]()
De GGD wil niets uit handen geven. Dat is van meet af aan al zo.quote:Op donderdag 3 februari 2022 08:54 schreef nostra het volgende:
[..]
Ze hadden toch ook nog commerciële jongens die de klappen zouden kunnen (moeten?) opvangen? Maar daar was ook weer iets mee begreep ik, die gingen een kort geding aanpassen of iets dergelijks, omdat ze geen opdrachten doorkregen. Weer iets met IT als ik het goed herinner.![]()
Stop hiermee.quote:Op donderdag 3 februari 2022 08:58 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ohww, tough crowd in de ochtend blijkbaar...
Ok. Ok. i'll try again.
Hoe noem je Ernst Kuipers nadat ie een een nachtje op de scheve schaats heeft gereden?
Ernst Druipers.
[ afbeelding ]![]()
En als hij naar de kroeg gaat?quote:Op donderdag 3 februari 2022 08:58 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ohww, tough crowd in de ochtend blijkbaar...
Ok. Ok. i'll try again.
Ernst Druipers.
[ afbeelding ]
Ernst Zuipers![]()
Het is van tweeën één hè, of je wil het mannetje zijn en je levert, of je onderkent je kwetsbare plekken en je geeft een stuk van de regie weg. Maar los het op.quote:Op donderdag 3 februari 2022 08:58 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De GGD wil niets uit handen geven. Dat is van meet af aan al zo.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Inderdaad. Tijdje terug wezen testen, ik moest anderhalve dag op de uitslag wachten. Dat soort dingen dat hoort na 2 jaar toch echt wel gewoon op de rit te zijn imo.quote:Op donderdag 3 februari 2022 09:01 schreef nostra het volgende:
[..]
Het is van tweeën één hè, of je wil het mannetje zijn en je levert, of je onderkent je kwetsbare plekken en je geeft een stuk van de regie weg. Maar los het op.![]()
En na het zuipen is het Ernst Kruipersquote:Op donderdag 3 februari 2022 09:01 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
En als hij naar de kroeg gaat?
Ernst ZuipersThey told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
@Molo begon ook al over ontbijtwijn.quote:Op donderdag 3 februari 2022 09:09 schreef Oriente het volgende:
Zo te zien smaken de cervezas al vroeg goed
God, geef mij kalmte om te aanvaarden wat ik niet kan veranderen
Moed om te veranderen wat ik kan veranderen
En wijsheid om tussen deze twee onderscheid te makenWhen government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Neu, gewoon koffie.quote:Op donderdag 3 februari 2022 09:09 schreef Oriente het volgende:
Zo te zien smaken de cervezas al vroeg goedIk heb geen cerveza nodig om slechte grappen te maken.
![]()
Haha dat stuk over 3G op nu.nl.De Ziekte van Hugo in optima forma. We willen 3G wel afschaffen maar dan moet er iets anders tegenover, bijvoorbeeld langer vasthouden aan beperkte bezetting en openingstijden. “Maar dat is niet eerlijk voor gevaccineerden”. Serieus, wie bedenkt deze logica?quote:Wat rest is de vraag of het wel 'eerlijk' is om af te stappen van 3G. Zowel Bruijning als Roosendaal benadrukt namelijk dat andere maatregelen wél het verlies van 3G moeten opvangen, omdat de regel dus nog wel een (beperkt) effect heeft op de virusverspreiding.![]()
Zucht. Alleen al die eerste gedachtenkronkel. Er moet en zal een gestructureerd pakket van micromaatregelen blijven bestaan, omdat iemand heeft bedacht dat het pakket als geheel "iets" doet en ook dat elk stukje "bijna niets" doet. En als dat al zo zou zijn, who cares dat er 99.000 besmettingen zijn in plaats van 104.000?quote:Op donderdag 3 februari 2022 09:15 schreef Spablauw214 het volgende:
Haha dat stuk over 3G op nu.nl.
[..]
De Ziekte van Hugo in optima forma. We willen 3G wel afschaffen maar dan moet er iets anders tegenover, bijvoorbeeld langer vasthouden aan beperkte bezetting en openingstijden. “Maar dat is niet eerlijk voor gevaccineerden”. Serieus, wie bedenkt deze logica?When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Eerlijkheid boeit niet idd. Je hebt je gevaccineerd voor jezelf of voor anderen. Daar hoeft niks tegenover te staan.quote:Op donderdag 3 februari 2022 09:15 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De Ziekte van Hugo in optima forma. We willen 3G wel afschaffen maar dan moet er iets anders tegenover, bijvoorbeeld langer vasthouden aan beperkte bezetting en openingstijden. “Maar dat is niet eerlijk voor gevaccineerden”. Serieus, wie bedenkt deze logica?
Het punt is dat het een belachelijk zwaar middel is wat apartheid veroorzaakt terwijl het amper tot geen zoden aan de dijk zet.
Bovendien een hellend vlak waar niet aan begonnen moet worden.
Vrijdag worden al volop mensrn buiten het systeem geplaatst terwijl ze wellicht al eerder gevaccineerd/geïnfecteerd of jong en gezond zijn.
Afschaffen die onzin dus.![]()
Mark, wakker worden!
Bij afvalophaaldiensten was de situatie in de afgelopen weken "echt nijpend", zegt Wendy de Wild, directeur van de Nederlandse Vereniging van Reinigingsdirecteuren (NVRD). Vrijwel alle vuilophaaldiensten vallen onder die branchevereniging.
De versoepeling in de quarantaineregels geeft wat lucht, maar volgens De Wild blijft het spannend. Ze ziet dat personeel er helemaal doorheen zit, doordat mensen in één week soms vijftig uur moesten werken om de roosters rond te krijgen.
https://www.nu.nl/coronav(...)iepen-en-kraken.html
Als minister-president grijp je toch in in zo'n situatie? Ik begrijp het niet.
Het lijkt wel alsof hij zijn gehele zelfverzekerdheid kwijt is, helemaal zich verschuilt achter medici en consorten, zal dat het gevolg zijn van demoniseren want ik vind wel dat hij enorm gedemoniseerd is afgelopen jaren.![]()
Macht weggeven, bang zijn niet meer nodig te zijn als "expert".quote:Op donderdag 3 februari 2022 09:15 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De Ziekte van Hugo in optima forma. We willen 3G wel afschaffen maar dan moet er iets anders tegenover, bijvoorbeeld langer vasthouden aan beperkte bezetting en openingstijden. “Maar dat is niet eerlijk voor gevaccineerden”. Serieus, wie bedenkt deze logica?You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.![]()
Minister Ernst Kuipers (Volksgezondheid) waarschuwde tijdens de laatste coronapersconferentie al dat er met 65.000 besmettingen per dag wekelijks een half miljoen mensen in isolatie moeten. En dan gaat het nog niet eens om de mensen die uit voorzorg in quarantaine moeten.
https://www.nu.nl/coronav(...)iepen-en-kraken.html
Je kunt toch niet heel Nederland is quarantaine zetten? Terwijl dat virus toch wel rond gaat, met of zonder quarantaine.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: