abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203567206
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 23:31 schreef Daboman het volgende:

[..]
Ik zou mezelf achteraf juist niet al te veel verwijten maken. Dat je de situatie verkeerd hebt ingeschat kun je nu toch niet meer veranderen. Het is bijna niet te doen om in een sollicitatiegesprek een perfecte inschatting te maken. Als je in een eventueel volgend gesprek oplet op de zaken waar je nu niet goed op hebt doorgevraagd zijn er gewoon weer andere dingen. En zoals eerder aangegeven, als je open kaart speelt kan er iets moois uit komen. Maarja dan moet je wel die drempel over. Ik denk dat dat eerder een leerpuntje voor je is. Het gesprek aangaan over iets dat niet heeft uitgepakt zoals je graag had gewild.
Juist. En dat is waarom het zo prettig is om ouder te worden, ondanks het fysieke verval: je leert er wat bij en wordt gaandeweg wijzer. Mijn schrikbeeld is eerder dat je op je sterfbed terugkijkt op een leven vol veilige keuzes waar je niet gelukkig van bent geworden, maar die wel een comfortabel leven mogelijk hebben gemaakt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_203567313
Je kan beter spijt hebben van iets wat je gedaan hebt. Dan spijt hebbend at je iets niet gedaan hebt.

Als je oude werkgever je niet terug wilt werd je daar niet genoeg gewaardeerd. Dus is het sowieso geen slechte stap geweest.

Gewoon op zoek gaan naar een nieuwe baan terwijl je hier werkt.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 18:52:16 #78
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_203573217
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 11:52 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Volwassen zijn betekent niet dat je ineens nooit meer te maken krijgt met twijfel, onzekerheid en schaamte. En het idee dat je zulke gevoelens niet zou mogen hebben omdat je volwassen bent, zelfs een kind hebt, kan juist bijdragen aan die gevoelens.

Ik vind je reactie dan ook behoorlijk naar. Het is alsof je iemand die al gewond op de grond ligt een trap na geeft.
Wat ik schokkend vind is niet dat ze die gevoelens heeft, maar hoe ze er mee om gaat. En dat je in een situatie als waar ze in zit er voor kiest om ongelukkig te blijven bij haar nieuwe baan ipv eens polst bij haar oude werkgever hoe de zaken er voor staan. Als je niet met ruzie weggegaan bent is er vast wat mogelijk, zeker in deze tijden van personeelstekorten.

En dat mag je naar vinden. Het is geenzins mijn bedoeling om een gewond iemand de grond in te trappen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_203605225
Een update

Ik heb het advies van de meerderheid hier gevolgd en ik heb de manager van mijn oude werkgever gebeld. Ik heb aan aangegeven dat mijn huidige baan toch niet bevalt en dat ik graag terug wil. Hij reageerde verbaasd maar wel begripvol. Helaas ben ik wel te laat omdat ze inmiddels een vervanger hebben. Hij gaat me wel bellen als er ooit een functie vrijkomt.

Pff precies waar ik bang voor was. Ik moet zeggen dat het idee, dat ik ‘misschien’ terug kon gaan naar mijn oude werkgever een bepaalde geruststelling gaf. Nu ik zeker weet dat ik niet meer terug kan, heb ik het gevoel dat ik elke moment een mental breakdown krijg. Vooral het verwijt dat ik dit allemaal zelf heb veroorzaakt maakt me boos en verdrietig.
pi_203605728
Dat is jammer, maar je hebt het in ieder geval geprobeerd. Nu heb je in ieder geval twee opties:

- Het op je huidige werk aankijken hoe het gaat en wie weet voel je je over een paar maanden al comfortabeler.

- Door solliciteren.

Je moet in ieder geval niet blijven hangen in het 'wat heb ik nou gedaan, grootste fout ooit gevoel. Je leert hier enorm van en dat neem je de rest van je loopbaan en in je leven mee. Er was een reden waarom je weg wilde bij je vorige werk, de rest van je leven daar blijven met het 'wat als gevoel had ook niet goed geweest.

Nu weet je beter waar je naar moet vragen en wat je belangrijk vindt in je werk. Vaak kom je daar pas achter als je iets doet wat minder bij je past
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
  Vis een optie? donderdag 10 februari 2022 @ 22:34:55 #81
70532 loveli
N
pi_203606580
Je oude baan had ook nadelen, anders was je niet weggegaan. Je hebt opties. In je eerste topic schreef je ook dat er in jouw richting genoeg werk is, dus dat is het probleem niet.

Wat vinden mensen die je goed kennen ervan? Advies dat op Fok wordt gegeven is goed bedoeld, maar niet per se passend voor jou persoonlijk.
crap in = crap out
pi_203620580
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 20:56 schreef Naya1 het volgende:
Een update

Ik heb het advies van de meerderheid hier gevolgd en ik heb de manager van mijn oude werkgever gebeld. Ik heb aan aangegeven dat mijn huidige baan toch niet bevalt en dat ik graag terug wil. Hij reageerde verbaasd maar wel begripvol. Helaas ben ik wel te laat omdat ze inmiddels een vervanger hebben. Hij gaat me wel bellen als er ooit een functie vrijkomt.

Pff precies waar ik bang voor was. Ik moet zeggen dat het idee, dat ik ‘misschien’ terug kon gaan naar mijn oude werkgever een bepaalde geruststelling gaf. Nu ik zeker weet dat ik niet meer terug kan, heb ik het gevoel dat ik elke moment een mental breakdown krijg. Vooral het verwijt dat ik dit allemaal zelf heb veroorzaakt maakt me boos en verdrietig.
Dit is erg jammer. Maar je hebt dit geprobeerd en je weet nu in ieder geval dat je niet meer terug kan. Beter dan als je dit helemaal niet had gedaan, dan had je nooit geweten of je terug kon of niet. Nu heb je duidelijkheid.

En ik sluit mij aan bij @Kiid. Nu vooruit kijken en er het beste van maken. Niemand hier twijfelt of je iets kan vinden. En je ging niet zomaar weg bij je oude werkgever. Het voelde toch niet goed. Die stap om weg te gaan doe je ook niet zomaar. Zeker weten dat er iets leuks in het verschiet ligt!
  vrijdag 11 februari 2022 @ 21:40:24 #83
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_203620998
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 21:11 schreef black-soldier het volgende:

[..]
Dit is erg jammer. Maar je hebt dit geprobeerd en je weet nu in ieder geval dat je niet meer terug kan. Beter dan als je dit helemaal niet had gedaan, dan had je nooit geweten of je terug kon of niet. Nu heb je duidelijkheid.

En ik sluit mij aan bij @:Kiid. Nu vooruit kijken en er het beste van maken. Niemand hier twijfelt of je iets kan vinden. En je ging niet zomaar weg bij je oude werkgever. Het voelde toch niet goed. Die stap om weg te gaan doe je ook niet zomaar. Zeker weten dat er iets leuks in het verschiet ligt!
Precies.

Nu doorpakken en naar andere bedrijven kijken. Schakel je netwerk in
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_203621160
quote:
Een update

Och, wat spijtig dat die weg nu voorlopig afgesloten is. Maar jezelf niets verwijten, dit had je van te voren nooit goed kunnen inschatten en weten mensen zelden van te voren. Dus schouders er onder en op zoek naar een andere, leukere baan. Succes!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_203621286
quote:
Een update

Ik zit in een soortgelijke situatie. Waarom ga je niet gewoon wat rond solliciteren op functies die je wat lijken? Ondertussen heb je gewoon een inkomen. Ik weet niet of je makkelijk een dag vrij kan krijgen of bijvoorbeeld al delen van dagen vrij hebt anders zou je bij andere bedrijven altijd een halve dag kunnen proef draaien om een idee te krijgen hoe een bedrijf is. Ik ga dat aankomende woensdag ook doenS is het tof is dat fijn, is het niks weten we dat ook weer.

Je hebt er echt helemaal niks aan om zo in zak en as te gaan zitten. Er is genoeg werk te vinden momenteel. Maar dan zul je wel even aan de slag moeten. Het is echt geen schande om bij een nieuw bedrijf er achter te komen dat het niks voor jou is.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_203628497
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 21:56 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]
Ik zit in een soortgelijke situatie. Waarom ga je niet gewoon wat rond solliciteren op functies die je wat lijken? Ondertussen heb je gewoon een inkomen. Ik weet niet of je makkelijk een dag vrij kan krijgen of bijvoorbeeld al delen van dagen vrij hebt anders zou je bij andere bedrijven altijd een halve dag kunnen proef draaien om een idee te krijgen hoe een bedrijf is. Ik ga dat aankomende woensdag ook doenS is het tof is dat fijn, is het niks weten we dat ook weer.

Je hebt er echt helemaal niks aan om zo in zak en as te gaan zitten. Er is genoeg werk te vinden momenteel. Maar dan zul je wel even aan de slag moeten. Het is echt geen schande om bij een nieuw bedrijf er achter te komen dat het niks voor jou is.
Yep, dit inderdaad.

Je hebt deze keus gemaakt en achteraf bleek dat niet zo goed te werken. Maar je bent weg gegaan daar en daar had je goede redenen voor. Liever dit ervaren dan als je 70 bent en spijt hebben dat je nooit bent weggegaan.
pi_203638023
Ik wil jullie allen bedanken voor de begripvolle en gerustellende woorden. Jullie hebben mij er door heen gesleept. Al moet ik zeggen dat ik nog steeds in die sleur van zelfverwijt en somberheid zit.

Ik ga inderdaad verder kijken en solliciteren. Hier blijven is geen optie. Werk is echt een groot deel van je leven en als je er niet goed bij voelt dan kan het je kapot maken. Ik wil dat echt voorkomen.. mijn kind verdient een betere moeder.
pi_203651967
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 16:57 schreef laforest het volgende:
A) Geen onderzoek naar je nieuwe potentiële werkgever doen. :')

B) Een baan haten, omdat er hoge werkdruk is. Je zou eens wat voor je geld moeten doen. :')
Vertel eens, hoe doe je op een objectieve manier 'onderzoek' naar een potentiële nieuwe werkgever die je nog niet kent?

Ja, laten we vooral mensen stimuleren te werken bij bedrijven waar de werkdruk niet hoog genoeg kan zijn. We moeten natuurlijk wel burn-out kampioen blijven.
Miata is always the answer
pi_203654379
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 17:39 schreef Naya1 het volgende:

[..]
Ik heb wel navraag gedaan. Heel veel zelfs maar ik ben er nu wel van overtuigd dat je een baan pas echt kent als je er helemaal in zit en niet d.m.v. reviews op internet.
Laforest kun je veilig negeren hier hoor.
Bekende FP troll wat nu zijn weg heeft gevonden, na jaren blijkbaar, naar het forum.
  Redactie Frontpage maandag 14 februari 2022 @ 20:44:44 #90
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_203664470
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 22:51 schreef Naya1 het volgende:
mijn kind verdient een betere moeder.
Dit is wel heel cru gesteld. Je keuze van werk en of dat achteraf niet goed blijkt te zijn geweest heeft niets met je kwaliteiten als moeder te maken. Go easy on yourself!!!
Ta mère
El Coño
ウイスキー
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')