Je kunt het een kans geven, maar of het beter wordt is de vraag. Aangeven dat je niet meer wilt kan, maar welke verwachting heb je daarbij? Als jij vertrekt, heb je geen recht op ww.quote:Op woensdag 2 februari 2022 16:52 schreef Naya1 het volgende:
Ik weet niet of ik mezelf de tijd moet geven om te wennen of gewoon aangeven dat ik niet meer wil.
Ik snap je gevoel. Been there... Ben direct gaan solliciteren, waaronder bij oude werkgever (op andere functie). Niet gelukt en uiteindelijk het jaarcontract volgemaakt. Dat kan je opbreken en zou ik je niet aanradenquote:Mijn oude werkgever vragen om terug te komen is denk ik niet mogelijk althans niet op de zelfde functie…ik zou het wel kunnen vragen maarja ik schaam me ook wel een beetje.
hoe lang werk je daar en wat is je daadwerkelijk ervaring zelf nu?quote:Op woensdag 2 februari 2022 16:52 schreef Naya1 het volgende:
Ik hoor dat de werkdruk ontzettend hoog (...) Iedereen die ik spreek is heel negatief, waardoor mijn spijt
Net als een sollicitant, doet een werkgever zich ook wel eens wat mooier/beter voor dan de werkelijkheidquote:Op woensdag 2 februari 2022 16:57 schreef laforest het volgende:
A) Geen onderzoek naar je nieuwe potentiële werkgever doen.
Als de druk structureel hoog is, is er m.i. iets aan de hand.quote:B) Een baan haten, omdat er hoge werkdruk is. Je zou eens wat voor je geld moeten doen.
Je kunt gewoon reviews op websites lezen van huidige en ex-werknemer.quote:Op woensdag 2 februari 2022 17:07 schreef baskick het volgende:
[..]
Net als een sollicitant, doet een werkgever zich ook wel eens wat mooier/beter voor dan de werkelijkheid
[..]
Als de druk structureel hoog is, is er m.i. iets aan de hand.
En heb je uiteindelijk een baan gevonden waarmee je tevreden bent?quote:Op woensdag 2 februari 2022 17:04 schreef nils7 het volgende:
Mij ook helaas gebeurt.
Ik ben verder gaan kijken en daardoor wel korte dienstverbanden ineens op m’n CV
Maar ergens blijven wat niet klikt moet je niet willen.
Tenzij het zwaar goed betaald
Websites.... doe eens een voorbeeld?quote:Op woensdag 2 februari 2022 17:18 schreef laforest het volgende:
Je kunt gewoon reviews op websites lezen van huidige en ex-werknemer.
Indeed, Glassdoor?quote:Op woensdag 2 februari 2022 17:26 schreef Gunner het volgende:
[..]
Websites.... doe eens een voorbeeld?
Het is allemaal een beetje makkelijke kritiek wat je aan het geven bent.
Ja. M'n punt is dat TS daar nu niets meer aan heeft. Hindsight is always 20/20quote:
Niet jezelf schamen. Haal diep adem, neem contact op met je oude werkgever en zeg gewoon letterlijk dat je er spijt van hebt. Het is niets om je voor te schamen. Nee heb je, ja kan je krijgen. Anders krijg je straks nog spijt dat je het niet gedaan hebt.quote:Op woensdag 2 februari 2022 16:52 schreef Naya1 het volgende:
Mijn oude werkgever vragen om terug te komen is denk ik niet mogelijk althans niet op de zelfde functie…ik zou het wel kunnen vragen maarja ik schaam me ook wel een beetje.
pfff ik voel me echt een OEN:(
Ja, mijn punt was dat je dus inderdaad een oen bent als je dat niet doet/gedaan hebt. Count your losses, leer ervan, volgende wel onderzoeken.quote:Op woensdag 2 februari 2022 17:29 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ja. M'n punt is dat TS daar nu niets meer aan heeft. Hindsight is always 20/20
Ik heb wel navraag gedaan. Heel veel zelfs maar ik ben er nu wel van overtuigd dat je een baan pas echt kent als je er helemaal in zit en niet d.m.v. reviews op internet.quote:Op woensdag 2 februari 2022 17:32 schreef laforest het volgende:
[..]
Ja, mijn punt was dat je dus inderdaad een oen bent als je dat niet doet/gedaan hebt. Count your losses, leer ervan, volgende wel onderzoeken.
Reviews heb je niet zo veel aan tenzij het écht héééél erg slecht is.quote:Op woensdag 2 februari 2022 17:39 schreef Naya1 het volgende:
[..]
Ik heb wel navraag gedaan. Heel veel zelfs maar ik ben er nu wel van overtuigd dat je een baan pas echt kent als je er helemaal in zit en niet d.m.v. reviews op internet.
Net 3 lokale bakkerijen getracht te vinden. Geen reviews. Je snapt m'n punt vast.quote:Op woensdag 2 februari 2022 17:28 schreef laforest het volgende:
[..]
Indeed, Glassdoor?
Geef me de naam van de werkgever en de rol, dan post ik reviews die ik vind.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |