Je kunt het een kans geven, maar of het beter wordt is de vraag. Aangeven dat je niet meer wilt kan, maar welke verwachting heb je daarbij? Als jij vertrekt, heb je geen recht op ww.quote:Op woensdag 2 februari 2022 16:52 schreef Naya1 het volgende:
Ik weet niet of ik mezelf de tijd moet geven om te wennen of gewoon aangeven dat ik niet meer wil.
Ik snap je gevoel. Been there... Ben direct gaan solliciteren, waaronder bij oude werkgever (op andere functie). Niet gelukt en uiteindelijk het jaarcontract volgemaakt. Dat kan je opbreken en zou ik je niet aanradenquote:Mijn oude werkgever vragen om terug te komen is denk ik niet mogelijk althans niet op de zelfde functie…ik zou het wel kunnen vragen maarja ik schaam me ook wel een beetje.
hoe lang werk je daar en wat is je daadwerkelijk ervaring zelf nu?quote:Op woensdag 2 februari 2022 16:52 schreef Naya1 het volgende:
Ik hoor dat de werkdruk ontzettend hoog (...) Iedereen die ik spreek is heel negatief, waardoor mijn spijt
Net als een sollicitant, doet een werkgever zich ook wel eens wat mooier/beter voor dan de werkelijkheidquote:Op woensdag 2 februari 2022 16:57 schreef laforest het volgende:
A) Geen onderzoek naar je nieuwe potentiėle werkgever doen.
Als de druk structureel hoog is, is er m.i. iets aan de hand.quote:B) Een baan haten, omdat er hoge werkdruk is. Je zou eens wat voor je geld moeten doen.
Je kunt gewoon reviews op websites lezen van huidige en ex-werknemer.quote:Op woensdag 2 februari 2022 17:07 schreef baskick het volgende:
[..]
Net als een sollicitant, doet een werkgever zich ook wel eens wat mooier/beter voor dan de werkelijkheid
[..]
Als de druk structureel hoog is, is er m.i. iets aan de hand.
En heb je uiteindelijk een baan gevonden waarmee je tevreden bent?quote:Op woensdag 2 februari 2022 17:04 schreef nils7 het volgende:
Mij ook helaas gebeurt.
Ik ben verder gaan kijken en daardoor wel korte dienstverbanden ineens op m’n CV
Maar ergens blijven wat niet klikt moet je niet willen.
Tenzij het zwaar goed betaald
Websites.... doe eens een voorbeeld?quote:Op woensdag 2 februari 2022 17:18 schreef laforest het volgende:
Je kunt gewoon reviews op websites lezen van huidige en ex-werknemer.
Indeed, Glassdoor?quote:Op woensdag 2 februari 2022 17:26 schreef Gunner het volgende:
[..]
Websites.... doe eens een voorbeeld?
Het is allemaal een beetje makkelijke kritiek wat je aan het geven bent.
Ja. M'n punt is dat TS daar nu niets meer aan heeft. Hindsight is always 20/20quote:
Niet jezelf schamen. Haal diep adem, neem contact op met je oude werkgever en zeg gewoon letterlijk dat je er spijt van hebt. Het is niets om je voor te schamen. Nee heb je, ja kan je krijgen. Anders krijg je straks nog spijt dat je het niet gedaan hebt.quote:Op woensdag 2 februari 2022 16:52 schreef Naya1 het volgende:
Mijn oude werkgever vragen om terug te komen is denk ik niet mogelijk althans niet op de zelfde functie…ik zou het wel kunnen vragen maarja ik schaam me ook wel een beetje.
pfff ik voel me echt een OEN:(
Ja, mijn punt was dat je dus inderdaad een oen bent als je dat niet doet/gedaan hebt. Count your losses, leer ervan, volgende wel onderzoeken.quote:Op woensdag 2 februari 2022 17:29 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ja. M'n punt is dat TS daar nu niets meer aan heeft. Hindsight is always 20/20
Ik heb wel navraag gedaan. Heel veel zelfs maar ik ben er nu wel van overtuigd dat je een baan pas echt kent als je er helemaal in zit en niet d.m.v. reviews op internet.quote:Op woensdag 2 februari 2022 17:32 schreef laforest het volgende:
[..]
Ja, mijn punt was dat je dus inderdaad een oen bent als je dat niet doet/gedaan hebt. Count your losses, leer ervan, volgende wel onderzoeken.
Reviews heb je niet zo veel aan tenzij het écht héééél erg slecht is.quote:Op woensdag 2 februari 2022 17:39 schreef Naya1 het volgende:
[..]
Ik heb wel navraag gedaan. Heel veel zelfs maar ik ben er nu wel van overtuigd dat je een baan pas echt kent als je er helemaal in zit en niet d.m.v. reviews op internet.
Net 3 lokale bakkerijen getracht te vinden. Geen reviews. Je snapt m'n punt vast.quote:Op woensdag 2 februari 2022 17:28 schreef laforest het volgende:
[..]
Indeed, Glassdoor?
Geef me de naam van de werkgever en de rol, dan post ik reviews die ik vind.
En dan jezelf een burnout long covid in werken?quote:Op woensdag 2 februari 2022 17:04 schreef nils7 het volgende:
Mij ook helaas gebeurt.
Ik ben verder gaan kijken en daardoor wel korte dienstverbanden ineens op m’n CV
Maar ergens blijven wat niet klikt moet je niet willen.
Tenzij het zwaar goed betaald
Wat was de reden dat je bent geswitched?quote:Op woensdag 2 februari 2022 17:21 schreef Naya1 het volgende:
[..]
En heb je uiteindelijk een baan gevonden waarmee je tevreden bent?
En nee, je wordt niet zo goed betaald.
Onzin, heb bij meerdere werkgevers gezeten waarbij ik direct in de eerste week voelde dat ik bij het team hoorde.quote:Op woensdag 2 februari 2022 17:37 schreef AQuila360 het volgende:
Sowieso nog even afwachten want elke baan is in het begin klote… nog veel aan het leren en veel indrukken en je weet nog niet precies hoe de hazen lopen.
Kijk het sowieso even 6 maanden aan voordat je iets doet.
Ok, ik vond de eerste 6 maanden altijd zwaar kut ook bij de baan waar ik nu alweer 9 jaar zitquote:Op woensdag 2 februari 2022 19:18 schreef 111210 het volgende:
[..]
Onzin, heb bij meerdere werkgevers gezeten waarbij ik direct in de eerste week voelde dat ik bij het team hoorde.
Ook werkgevers gehad waarbij het binnen een maand al duidelijk was dat het niks voor mij was. Dan gaat het ook nooit iets worden.
Ik ben wel eens juist wel gebleven om te kijken hoe ver ik kon komen. Als je weet dat je toch uiteindelijk zult crashen is het ook minder erg als het even tegen zit. En man, wat heb ik enorm veel geleerd daar. Zelfs nog een verlenging gekregen een keer. Ik heb wel goed gewaakt voor mijn gezondheid en direct bij een arts aan de bel getrokken toen ik dacht dat de stress teveel werd.quote:Op woensdag 2 februari 2022 19:18 schreef 111210 het volgende:
[..]
Onzin, heb bij meerdere werkgevers gezeten waarbij ik direct in de eerste week voelde dat ik bij het team hoorde.
Ook werkgevers gehad waarbij het binnen een maand al duidelijk was dat het niks voor mij was. Dan gaat het ook nooit iets worden.
Je zegt zelf al dat je niet impulsief bent, dus dat betekent eigenlijk dat het voor jou blijkbaar op zich een goed moment was om van werkgever te switchen. Op voorhand kan je met een aantal medewerkers in zo'n sollicitatieprocedure goede gesprekken hebben en daar een positief gevoel aan over houden, maar uiteindelijk zal je toch moeten ervaren hoe het in de praktijk is. De houding van collega's of hoe soepel (of juist niet) de zaken binnen zo'n bedrijf lopen weet je op het moment van je keuze niet.quote:Op woensdag 2 februari 2022 23:49 schreef Naya1 het volgende:
Bah!
Wat een stom gevoel is dit. Ik ben blij dat ik niet de enige ben die achteraf spijt krijgt.
Ik voel me al de hele dag k.u.t en ik kan niet slapen. Eetlust is ook helemaal weg. Ik heb ook uit frustratie moeten huilen. Ik ben zooo boos op mezelf, ik ben totaal niet impulsief en denk echt 1000 x na voordat ik een keuze maak. en toch neem ik voor mijn gevoel altijd de verkeerde beslissing.
Pff morgen weer van 9 tot 5 en ik kan wel huilenn.
Ben je 1 feb begonnen en neem je nu alleen opmerkingen van andere medewerkers aan zonder dat je daadwerkelijk al echt productief bent?quote:Op woensdag 2 februari 2022 23:49 schreef Naya1 het volgende:
Bah!
Wat een stom gevoel is dit. Ik ben blij dat ik niet de enige ben die achteraf spijt krijgt.
Ik voel me al de hele dag k.u.t en ik kan niet slapen. Eetlust is ook helemaal weg. Ik heb ook uit frustratie moeten huilen. Ik ben zooo boos op mezelf, ik ben totaal niet impulsief en denk echt 1000 x na voordat ik een keuze maak. en toch neem ik voor mijn gevoel altijd de verkeerde beslissing.
Wat voor werk is het eigenlijk?quote:Op woensdag 2 februari 2022 23:49 schreef Naya1 het volgende:
Bah!
1 januari begonnenquote:Op donderdag 3 februari 2022 06:55 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ben je 1 feb begonnen en neem je nu alleen opmerkingen van andere medewerkers aan zonder dat je daadwerkelijk al echt productief bent?
Ja dat heb ik ook al 3x meegemaakt. Even doorbijten.quote:Op woensdag 2 februari 2022 23:49 schreef Naya1 het volgende:
Bah!
Je moet geen werk doen wat je niks vindt, liever iets minder verdienen in een andere baan dan je 300 dagen per jaar kut voelenquote:Op woensdag 2 februari 2022 16:52 schreef Naya1 het volgende:
Hoi : (
Ik moet dit van mij afschrijven. Ik werk sinds kort bij een organisatie en ik heb echt zon spijt dat ik mijn oude baan heb opgegeven. Ik vind mijn huidige baan 3 x niks. Ik hoor dat de werkdruk ontzettend hoog is en dat er heel veel mensen zijn weggegaan. Iedereen die ik spreek is heel negatief, waardoor mijn spijt
gevoel sterker wordt.
Ik weet niet of ik mezelf de tijd moet geven om te wennen of gewoon aangeven dat ik niet meer wil.
Mijn oude werkgever vragen om terug te komen is denk ik niet mogelijk althans niet op de zelfde functie…ik zou het wel kunnen vragen maarja ik schaam me ook wel een beetje.
pfff ik voel me echt een OEN:(
Je vorige baan was ook niet alles, maar de flexibiliteit die je voor je gezinsleven had was waardevol, als ik het vorige topic goed begrijp.quote:Op woensdag 2 februari 2022 16:52 schreef Naya1 het volgende:
Waarschijnlijk was dat een vaststellingsovereenkomst. Toen ik bij mijn vorige werkgever vertrok heb ik gevraagd om zo een document, waarmee je inderdaad recht heb op WW (voor de geinteresseerden)quote:Op donderdag 3 februari 2022 09:09 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ja dat heb ik ook al 3x meegemaakt. Even doorbijten.
Ik heb het 1x een keer verteld en toen boden ze mij per direct ontslag aan met een of ander document waardoor ik ww kreeg. Ik heb dit direct aangenomen en ging naar huis.
Nieuw moeder zijn heeft zeker een grote impact op mij. En indd icm corona was dat een extra domper. Ik ben nog zoekende naar de oude ik ( voordat ik moeder werd) want alles wat ik toen leuk vond (waaronder mijn vorige baan) is nu opeens niet meer leuk en wil ik wat anders.quote:Op donderdag 3 februari 2022 10:24 schreef loveli het volgende:
[..]
Je vorige baan was ook niet alles, maar de flexibiliteit die je voor je gezinsleven had was waardevol, als ik het vorige topic goed begrijp.
Hoeveel van je huidige gemoedstoestand is te wijten aan een slechte combo van nieuw moeder zijn, alle covid-maatregelen en 2 weken na blue monday? Als je maar last had van 1 van die factoren, zou je er heel anders in staan, denk ik.
Vervelend dat je in dezelfde situatie zit. Ik voel en leef met je mee.quote:Op donderdag 3 februari 2022 20:32 schreef redrum06 het volgende:
Ik zit zelf ook een beetje in een soortgelijke situatie. Onlangs begonnen bij een nieuwe werkgever maar ik twijfelde al vanaf het moment dat ik te horen kreeg dat ik was aangenomen voor deze nieuwe job. Toch besloten om de overstap te maken daar ik al naar mijn vorige werkgever bevestigd had te vertrekken. Nu heb ik achteraf gezien best wel spijt en keer ik liever terug. Ben wel goed weggegaan daar en ze vonden het erg jammer dat ik vertrok, maar ze hebben naar mijn weten inmiddels al een vervanger. Zijn er mensen die een terugkeer hebben kunnen fixen bij hun vorige werkgever en hoe is dat uiteindelijk bevallen?
Ja, dit. Neem contact opquote:Op donderdag 3 februari 2022 23:34 schreef Naya1 het volgende:
Ik ben aan het twijfelen of ik binnenkort maar eens ga bellen naar mijn oude werkgever. Ik denk dat ik het wel ga doen…ik heb niets te verliezen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |