abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203430774
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_203430791
quote:
10s.gif Op zondag 30 januari 2022 11:45 schreef sigme het volgende:
Rozen verwelken
Schepen vergaan
Met jullie rust
Is het eerdaags gedaan
Ik vind dit nog echt een optie ook. Maar dat zegt waarschijnlijk vooral hoe verschrikkelijk ik dit soort dingen vind.
pi_203431156
Ik weiger mee te doen aan babyshowers. Als ik érgens jeuk van krijg. Van m'n tenen tot aan m'n kruin.

Huuuuh. Alleen al door het woord al :D .
pi_203431313
quote:
9s.gif Op zondag 30 januari 2022 11:49 schreef Myraela het volgende:

[..]
Ik vind dit nog echt een optie ook. Maar dat zegt waarschijnlijk vooral hoe verschrikkelijk ik dit soort dingen vind.
De keren dat ik zo'n boekje onder ogen kreeg stond het vol met suffe gedichtjes van internet over babygeluk, roze wolken en hoe goed het kind het gaat hebben met deze geweldige ouders. Daar worden die zwangeren helemaal week van.
Spoilers!
pi_203431355
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 12:27 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
De keren dat ik zo'n boekje onder ogen kreeg stond het vol met suffe gedichtjes van internet over babygeluk, roze wolken en hoe goed het kind het gaat hebben met deze geweldige ouders. Daar worden die zwangeren helemaal week van.
Niet alle }:|
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_203431375
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 12:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb er ook een gedichtje van gemaakt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_203431445
Als ze borstvoeding gaat geven heb je kans dat ze bij die laatste zin alsnog in janken uitbarst :P
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_203431547
Redelijk leuk gelukt die onzin Myra :D

@sigme :D :D
pi_203431568
Ik vind dat er pas nadat de baby geboren is iets gedaan mag worden.
Qua feest of kadoos.
pi_203431589
Koffie nu. Zo'n zin in m'n IJSVOGEL. O+ O+
FOK!wet. Nu moet ik 'm wel zien en moet ik zo wel gaan *O*
pi_203431597
Ik hou van die gedichtjes. Of ik nog vrienden had over gehouden na zoiets weet ik niet :D
We have far more in common than that which devides us..
pi_203431665
Voor het eerst in 5 dagen een bijna gewoon normale wandeling met Dora. O+ Blij O+
Sterkheidsbaas van alles.
pi_203431672
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 12:44 schreef Blues het volgende:
Qua feest of kadoos.
Tegenwoordig schijnt het een soort schande te zijn als je niet op z'n minst eerst een gender reveal hebt en daarna een babyshower. Bij dit koppel was de gender reveal wel extra treurig, want ze wisten het zelf al. Dan is het al helemaal alsof de andere mensen een voorkeur moeten hebben oid, of enthousiast moeten worden van het geslacht.
pi_203431788
quote:
7s.gif Op zondag 30 januari 2022 12:16 schreef Candaasje het volgende:
Ik weiger mee te doen aan babyshowers. Als ik érgens jeuk van krijg. Van m'n tenen tot aan m'n kruin.

Huuuuh. Alleen al door het woord al :D .
[mopperpiet aan]

Ja, ik ook. Vreselijk. En zo geforceerd. Mijn zusje is zwanger. Fijn voor haar. Haar schoonzusje stuurde nu laatst een appje door, dat een babyshower door Covid niet kon natuurlijk. En dat m'n zusje het waarschijnlijk ook niet zo leuk zou vinden. Of we dan allemaal maar een filmpje van maximaal een minuut wouden sturen.

Ja jonge, ze vindt het niet leuk. Dat geforceerde, altijd maar iets moeten organiseren. Maar goed, de kringen rond m'n zusje zijn daar extreem fanatiek in, ik heb al een recept moeten insturen voor een receptenboek, een verrassingszoombijeenkomst met een quiz waar we van te voren 10 vragen voor moesten bedenken en een favoriete liedje moeten opsturen. En dat allemaal in de laatste 2 jaar.

[/moppersmurf uit].
pi_203431832
Die filmpjes zijn ook verschrikkelijk, ja. Het is altijd zo geforceerd. Niemand zit erop te wachten, niemand wil het doen. Waarom doen we het dan eigenlijk? Ik snap er de ballen van.

Ik heb m'n vriend al instructies gegeven mocht er ooit iemand naar hem toekomen omdat ze me een dag willen jatten voor een verrassing. :')
pi_203431886
Tot nu toe pas 1 babyshower meegemaakt en die was wel oké. Er was drank en leuke mensen en geen rare spelletjes :D
pi_203431913
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 12:50 schreef Myraela het volgende:

[..]
Tegenwoordig schijnt het een soort schande te zijn als je niet op z'n minst eerst een gender reveal hebt en daarna een babyshower. Bij dit koppel was de gender reveal wel extra treurig, want ze wisten het zelf al. Dan is het al helemaal alsof de andere mensen een voorkeur moeten hebben oid, of enthousiast moeten worden van het geslacht.
:{w
Gender kun je op die leeftijd helemaal nog niet weten.
Misschien is het kind wel non binair. *)
pi_203431914
Jaren geleden al weer: bij een collega op bezoek en er hing een muur vol met tientallen kaarten. Het was een left over van Kerstmis, dacht ik. Of goh, ben je jarig geweest?
Nee, zij was 3 maanden zwanger!😳 o|O
pi_203431968
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 12:56 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]
[mopperpiet aan]

Ja, ik ook. Vreselijk. En zo geforceerd. Mijn zusje is zwanger. Fijn voor haar. Haar schoonzusje stuurde nu laatst een appje door, dat een babyshower door Covid niet kon natuurlijk. En dat m'n zusje het waarschijnlijk ook niet zo leuk zou vinden. Of we dan allemaal maar een filmpje van maximaal een minuut wouden sturen.

Ja jonge, ze vindt het niet leuk. Dat geforceerde, altijd maar iets moeten organiseren. Maar goed, de kringen rond m'n zusje zijn daar extreem fanatiek in, ik heb al een recept moeten insturen voor een receptenboek, een verrassingszoombijeenkomst met een quiz waar we van te voren 10 vragen voor moesten bedenken en een favoriete liedje moeten opsturen. En dat allemaal in de laatste 2 jaar.

[/moppersmurf uit].
Begrijp ik het nu goed dat, wanneer er geen corona was geweest, die schoonzus, wetende dat jouw zus het niet wil, toch een babyshower had georganiseerd? :o
pi_203431987
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 13:05 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Begrijp ik het nu goed dat, wanneer er geen corona was geweest, die schoonzus, wetende dat jouw zus het niet wil, toch een babyshower had georganiseerd? :o
nou ja, dat weet ik niet. Maar ze wou iets doen. En daarom moesten wij allemaal ook iets doen.

En ik heb niets gedaan, en daar voel ik me nu schuldig over, terwijl ik wel weet dat dat onzin is.
pi_203432019
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 12:56 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]
[mopperpiet aan]

[/moppersmurf uit].
Maar doe je er dan toch aan mee? Ik zou echt een dikke middelvinger opsteken en weigeren mee te doen. Zonder enig schuldgevoel.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_203432039
quote:
Qua feest of kadoos.
Dat vind ik ook. Wacht eerst maar even af of het ademt.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_203432045
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 13:09 schreef PdeHoog het volgende:

[..]
Maar doe je er dan toch aan mee? Ik zou echt een dikke middelvinger opsteken en weigeren mee te doen. Zonder enig schuldgevoel.
Jagär heeft geen dikke vingers, dus weinig keus gok ik.

Zo'n spichtig vingertje maakt natuurlijk minder indruk.
pi_203432106
quote:
Qua feest of kadoos.
Mag?

Ik word er liever niet mee lastig gevallen, maar ze moeten vooral doen wat ze niet laten kunnen.
Als het dan alsnog misgaat, hebben ze er iig ten volle van genoten.

Het is ook niet alsof de kans op misgaan eindigt op het moment dat een kind de baarmoeder verlaat.
Zo kun je het vieren wel blijven uitstellen.
Soms is het ook een zegen om niet te bedenken wat er allemaal nog naar de klote kan gaan.
pi_203432321
Van mij mogen ze vieren wat ze willen. Maar ik heb gewoon niet zoveel met andermans baby/zwangerschap, dus ik zit niet echt te springen om gespeeld enthousiast te doen op reveal-party's of showers :D .

En het scheelt ook nogal of ik iemand verder vaker zie; dan ben ik eerder geneigd om te komen. Ik kom dan niet enkel opdraven om te oeh- en aa-en en een envelopje af te geven.

Ik kom wel op kraamvisite indien welkom, en dan neem ik ook nog eens een tof cadeau mee. (In plaats van 3 afzonderlijke enveloppen/cadeautjes). 8-)
pi_203433545
De telling van dit jaar viel tegen. En het is nog mijn schuld ook, ik heb alle bomen en struiken verwijderd.

1x Aalscholver
2x Huismus
3x Koolmees
2x Merel
2x Pimpelmees
3x Roodborst
1x Vink
1x Ekster
Spoilers!
pi_203433728
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 13:02 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ja! Waarom het niet gewoon heet zoals het is: sex reveal :?
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_203433900
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 15:00 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ja! Waarom het niet gewoon heet zoals het is: sex reveal :?
Sex :o
Hoe durf je dat woord te gebruiken in relatie tot die onschuldige babies :o
  Moderator zondag 30 januari 2022 @ 15:14:54 #29
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_203433922
Zeker 40 mussen geteld gisteren. Stuk of tien koolmezen en tien pimpelmezen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_203433926
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 13:14 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Mag?

Ik word er liever niet mee lastig gevallen, maar ze moeten vooral doen wat ze niet laten kunnen.
Als het dan alsnog misgaat, hebben ze er iig ten volle van genoten.

Het is ook niet alsof de kans op misgaan eindigt op het moment dat een kind de baarmoeder verlaat.
Zo kun je het vieren wel blijven uitstellen.
Soms is het ook een zegen om niet te bedenken wat er allemaal nog naar de klote kan gaan.
We typen allebei vanuit onze ervaring zullen we maar zeggen en je snapte vast wel hoe ik het bedoelde.
pi_203434033
Slecht idee om op zondagmiddag in dit gebied in je auto te stappen naar een populair gebied. :')
Totaal niet mee bezig geweest dat het wel eens druk zou zijn.
En druk is een understatement.
File voor de verkeerslichten, ik kwam het dorp niet uit, want moest langs de rotonde die ook naar zee gaat..
Uiteindelijk bij de parkeerplaatsten van Oranjekom, file want alles vol o|O

Omgedraaid, omdenken en binnendoor teruggereden en volkomen spontaan een klein gebiedje achter onze milieustraat ingereden. Daar reed net een auto weg en het is een soort park/bossig gebied. Prima *G*
Rustig en ik werd getrakteerd op onbekend gebiedje én een soort uitkijkcirkel waar je Haarlem kan zien liggen en iets van een toren. Dat ik nog uit ga zoeken.

Geen ijsvogels dus, maar wel weer wat ontdekt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_203434115
Voor twee dagen een frisse neus gehaald als ik de voorspellingen mag geloven.

Op 2 plekken een specht gezien, zo even de foto’s bekijken. Ook lekker in het zonnetje op een bankje gezeten. Geen wind, in een klein dalletje, de jas kon open, wat genieten
pi_203434141
Leuk @Blues, zo ontdek je onverwacht weer eens wat! ^O^

Ik deed net even in gedachten een harde facepalm... |:( :')
SPOILER
  Moderator zondag 30 januari 2022 @ 15:33:43 #34
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_203434256
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 13:02 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Dit is in eerste instantie grappig bedoeld, maar ik krijg soms jeuk van al die verschillende smaakjes hoor, van wat men nou wel of niet is.

Echter, van die gender reveals krijg ik nog meer jeuk. Wat een dom - ongetwijfeld Amerikaans - gedoe is dat. Laat het kind eerst maar eens gezond ter wereld komen.

Ik kreeg afgelopen week nog een sneue babyfoto. Kindje (1,5 maand) van vrienden heeft Corona en RS. Heeft vijf dagen aan de beademing gelegen :{
  zondag 30 januari 2022 @ 15:35:04 #35
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_203434276
quote:
7s.gif Op zondag 30 januari 2022 15:26 schreef Candaasje het volgende:
Leuk @:Blues, zo ontdek je onverwacht weer eens wat! ^O^

SPOILER
Ik kreeg mijn booster 3 weken geleden... en vandaag test ik positief dus tja :X :+
pi_203434338
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 15:35 schreef -Bubseltje- het volgende:

[..]
Ik kreeg mijn booster 3 weken geleden... en vandaag test ik positief dus tja :X :+
Zowel mijn positief geteste ouders, zusje als helft van besmette collega's zijn geboosterd. Dat het je afweer wat omhoog gooit is fijn, en dat het tegen Delta meerwaarde kan hebben is dat ook, maar mijn schoonouders gaan er na vanuit dat ze onsterfelijk zijn ofzo. Terwijl Omikron gewoon een lange neus trekt als je kijkt naar het aantal besmettingen :')
pi_203434374
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 14:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
De telling van dit jaar viel tegen. En het is nog mijn schuld ook, ik heb alle bomen en struiken verwijderd.

1x Aalscholver
2x Huismus
3x Koolmees
2x Merel
2x Pimpelmees
3x Roodborst
1x Vink
1x Ekster
Een aalschover in je tuin _O_

Best veel!
Ik zit nu…maar het is angstaanjagend stil in de tuin…
pi_203434454
quote:
7s.gif Op zondag 30 januari 2022 15:26 schreef Candaasje het volgende:
Leuk @:Blues, zo ontdek je onverwacht weer eens wat! ^O^

SPOILER
Zegt niks helaas idd.. zie bubsel en 2 coll.
pi_203434547
quote:
7s.gif Op zondag 30 januari 2022 15:38 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Zowel mijn positief geteste ouders, zusje als helft van besmette collega's zijn geboosterd. Dat het je afweer wat omhoog gooit is fijn, en dat het tegen Delta meerwaarde kan hebben is dat ook, maar mijn schoonouders gaan er na vanuit dat ze onsterfelijk zijn ofzo. Terwijl Omikron gewoon een lange neus trekt als je kijkt naar het aantal besmettingen :')
Ik krijg echt net een appje binnen van iemand die Corona heeft gehad, inmiddels geboosterd is… en nu weer Corona heeft. Dochter was positief, zij braaf zelftesten doen (negatief) en voor de zekerheid niet komen repeteren. Dat had wel gemogen want geboosterd…
PCR test kwam er na vijf dagen toch knal positief uit.

Ik ga er nu maar vanuit dat iedereen het ooit weer een keer gaat krijgen. En dat de geboosterde mensen er weinig last van gaan hebben (op de immuno gecompromitteerden en anderszins zieken na).
Ik houd de 1,5m en zoek de drukte niet op, maar repetitie doe ik wel bij voorbeeld.

Middag trouwens *O*

Ook weer lekker gezwommen vanmorgen. En dat kan niet op 1,5m dus ik vertrouw op mijn en zijn booster. En zelf testen. En op geluk, vooral.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_203434572
Nooit een babyshower meegemaakt :)

Ik denk dat het heel erg afhangt van hoe het georganiseerd is hoe cringe het is.

En soms denk ik dat het meer voor degene is die het plant *schouderklop* dan voor het feestvarken, als ik sommige verhalen hoor en hier ook lees.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 30 januari 2022 @ 16:06:53 #41
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203434648
Nooit gender reveil gehad gelukkig wel baby shower.

Wij gingen met het mooie weer ons nieuwe dorp verkennen.
Leuk café met goede bierkaart gevonden *O*
pi_203434687
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 16:06 schreef gcjoel het volgende:
Nooit gender reveil gehad gelukkig wel baby shower.

Wij gingen met het mooie weer ons nieuwe dorp verkennen.
Leuk café met goede bierkaart gevonden *O*
Prio’s _O-
  zondag 30 januari 2022 @ 16:10:47 #43
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203434714
quote:
14s.gif Op zondag 30 januari 2022 16:09 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Prio’s _O-
Precies! We verhuizen in het voorjaar dus dan begint het terras seizoen :D
  zondag 30 januari 2022 @ 16:15:48 #44
63722 z80
I fink you freaky
pi_203434781
Rondje lopen. In de zon wel lekker. Op de dijk met wind tegen een stuk minder. Sporten met lege maag werd niets.
Thuis een pizza in de oven geschoven.

En vogels tellen. Daar doe ik niet aan mee. Er zitten een paar merels die valappels komen eten. En nu wat slechte exemplaren die ik apart gehouden had. Er komen regelmatig meesjes het ongedierte uit de bomen en struiken vissen. En zo nu en dan een wolk mussen.
Er is wel 1 vogel minder. Enkel 2 pootjes en wat ingewanden lagen er nog naast een pak veren.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_203434853
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 15:33 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Dit is in eerste instantie grappig bedoeld, maar ik krijg soms jeuk van al die verschillende smaakjes hoor, van wat men nou wel of niet is.
Of ik er jeuk van krijg vind ik steeds minder relevant. Zo ontmoette ik recent wat mensen die zich een stuk fijner en vrijer voelen met een ander stickertje dan dat ze bij hun :r gender reveal :r geplakt zouden hebben gekregen. Hun welbevinden vond ik toch relevanter dan mijn mening over hun sticker.
pi_203435027
Specht, helaas niet scherp, maar hij zat ook best ver weg.
pi_203435046
ah ja mooi is die O+
pi_203435192
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 16:36 schreef Kaatje1 het volgende:
Specht, helaas niet scherp, maar hij zat ook best ver weg.
[ afbeelding ]
Mooierd O+

Mijn moeder was zoooo boos toen een van de katten ermee thuis kwam. Niet op de kat, maar ze vond het wel dood (hurhur)zonde. Alsof een mus of muis minder recht van leven heeft :6
pi_203435479
Geen vogels geteld, want wij waren in Amersfoort, naar Piet.
Piet Mondriaanhuis is een klein en leuk museum in de binnenstad.
Met een koopzondag en overvolle gezellige straatjes en terrasjes.

#Candaasje met schoonouders, die zich ‘onsterfelijk’ achten. O-)
Lekker lang licht al weer, eind januari. w/
pi_203435524
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 15:13 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Sex :o
Hoe durf je dat woord te gebruiken in relatie tot die onschuldige babies :o
Ik vermoed tragisch genoeg wel dat dat serieus de reden is :')
  Moderator zondag 30 januari 2022 @ 17:21:30 #51
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_203435528
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 16:21 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Of ik er jeuk van krijg vind ik steeds minder relevant. Zo ontmoette ik recent wat mensen die zich een stuk fijner en vrijer voelen met een ander stickertje dan dat ze bij hun :r gender reveal :r geplakt zouden hebben gekregen. Hun welbevinden vond ik toch relevanter dan mijn mening over hun sticker.
Ik krijg mijn standpunt in geschrift niet echt genuanceerd duidelijk, Hetgeen wat een persoon is (en wat ik respecteer) boeit me eigenlijk net zo veel als de hele discussie zeg maar.
pi_203435594
Vanyel's punt is vooral dat je de gender van een baby helemaal niet kunt onthullen. Je hebt er geen weet van. De sekse/het geslacht van een baby kun je best onthullen. Of het een enorme prioriteit is om met taart en ballonnen te laten of er al dan niet een piemel aanzit is een tweede. En een babyshower is weer wat anders, daar gaan het niet om het geslacht maar om vieren dat er DV :P een baby komt.

Ik vind dat zelf ook onprettig maar als een ander het fijn vind, doe ik wel mee hoor. Jouw feestje.
pi_203435606
Verder tel ik geen vogels maar eet ik wel veel taart vandaag 8-) en zometeen maak ik pasta carbonara voor mijn blauwe ballonnetje O+
pi_203435768
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 17:29 schreef Clubsoda het volgende:
Verder tel ik geen vogels maar eet ik wel veel taart vandaag 8-) en zometeen maak ik pasta carbonara voor mijn blauwe ballonnetje O+
Zoon jarig? Gefeliciteerd *O* *O* *O*
pi_203436462
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 17:41 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Zoon jarig? Gefeliciteerd *O* *O* *O*
:Y dankjewel! :*
pi_203437024
quote:
7s.gif Op zondag 30 januari 2022 15:38 schreef Candaasje het volgende:
Het aantal besmettingen is helemaal niet zo relevant als het gros daarvan amper ziek is. Inmiddels om me heen veel positief geteste mensen. Eén daarvan was aardig ziek, maar die lag 2-3 weken geleden nog met een longontsteking (geen covid) in het ziekenhuis. Mijn ziekenhuis heeft amper nog zieke mensen met covid. En als ze het nu niet kunnen/mogen doen op het moment dat je het best beschermd bent door een recente booster, wanneer dan wel? Altijd achter de geraniums zitten want oh oh oh leven is zo gevaarlijk? Ze gaan niet naar een dance party met een paar duizend zwetende mensen op elkaar gepakt oid, ze gaan ergens op visite. Jezus. Risico loop je altijd wel érgens. Mensen die super goed hebben opgepast, die raken soms ook besmet. Voorzichtig doen: prima. Alles vermijden wat het leven leuk maakt: mwoah.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 30 januari 2022 @ 19:18:45 #57
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203437140
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 19:11 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Het aantal besmettingen is helemaal niet zo relevant als het gros daarvan amper ziek is. Inmiddels om me heen veel positief geteste mensen. Eén daarvan was aardig ziek, maar die lag 2-3 weken geleden nog met een longontsteking (geen covid) in het ziekenhuis. Mijn ziekenhuis heeft amper nog zieke mensen met covid. En als ze het nu niet kunnen/mogen doen op het moment dat je het best beschermd bent door een recente booster, wanneer dan wel? Altijd achter de geraniums zitten want oh oh oh leven is zo gevaarlijk? Ze gaan niet naar een dance party met een paar duizend zwetende mensen op elkaar gepakt oid, ze gaan ergens op visite. Jezus. Risico loop je altijd wel érgens. Mensen die super goed hebben opgepast, die raken soms ook besmet. Voorzichtig doen: prima. Alles vermijden wat het leven leuk maakt: mwoah.
Jij schrijft wat ik ongeveer dacht maar wist niet hoe het op te schrijven :D
pi_203437427
Echt, katten zijn soms verschrikkelijk. Bij de bank had ik een hocker gekocht, fijn om languit te zitten. Maar dat ding werd ingenomen door de diva’s. Toen de nieuwe stoel kwam heb ik een (zacht) krukje gekocht. Diva’s op de hocker (of bank) ik op bank of stoel, met het krukje. Sinds de stoel en het krukje er zijn liggen ze, of op de bank, of op hey krukje en zodra ik opsta uit de stoel, ligt er een op de stoel.
pi_203437451
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 19:34 schreef Kaatje1 het volgende:
Echt, katten zijn soms verschrikkelijk. Bij de bank had ik een hocker gekocht, fijn om languit te zitten. Maar dat ding werd ingenomen door de diva’s. Toen de nieuwe stoel kwam heb ik een (zacht) krukje gekocht. Diva’s op de hocker (of bank) ik op bank of stoel, met het krukje. Sinds de stoel en het krukje er zijn liggen ze, of op de bank, of op hey krukje en zodra ik opsta uit de stoel, ligt er een op de stoel.
Katten O+ _O-
pi_203437452
Ik ben met terugwerkende kracht gechoqueerd over the Voice. Men keek naar dit en vond er niks van?
twitter
pi_203437865
quote:
11s.gif Op zondag 30 januari 2022 19:36 schreef sigme het volgende:
Ik ben met terugwerkende kracht gechoqueerd over the Voice. Men keek naar dit en vond er niks van?
[ twitter ]
Ik denk dat niemand dit ooit had gedacht. De familieman, met die mooie liedjes en goede doelen.
Denk dat je het dan ook niet ziet
pi_203437987
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 20:03 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik denk dat niemand dit ooit had gedacht. De familieman, met die mooie liedjes en goede doelen.
Denk dat je het dan ook niet ziet
Dat zou best kunnen, maar die 'men' die dit niet ziet is dan even geïnteresseerd in bescherming van mensen in kwetsbare posities als pak 'm beet een John de Mol. Moeten die meiskes maar aan de bel trekken als ze willen dat het opgemerkt wordt.
pi_203438064
quote:
7s.gif Op zondag 30 januari 2022 20:13 schreef sigme het volgende:

[..]
Dat zou best kunnen, maar die 'men' die dit niet ziet is dan even geïnteresseerd in bescherming van mensen in kwetsbare posities als pak 'm beet een John de Mol. Moeten die meiskes maar aan de bel trekken als ze willen dat het opgemerkt wordt.
Ik heb het over “men” als in kijkers (jij en ik dus).
Op die locatie (kijk maar even hoe dat gezicht van dat meisje veranderd) had iemand dit echt wel moeten zien
pi_203438648
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 19:11 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Maar bij ons in de familie/schoonfamilie zijn dus mensen wél ziek. Mijn schoonzus is al 3 weken uit de roulatie (!), mijn zus is al een maand (!) uit de roulatie en kan nu weer net boodschappen doen zonder daarna in te storten. Mijn moeder is er flink beroerd van geweest. Ik ben al een week niet in staat te werken (zowel qua besmettingsgevaar als klachten; na een uurtje intensief computeren val ik om van de duizeligheid. Dus hoewel ik er verre van dood van ga en een migraine-aanval heftiger is, zet ik nu wel enorme druk op mijn al overbelaste collega's. Waarvan ik er ook nog eens 2 ziek heb gekregen. ), mijn vriend is ziek geweest. Mijn neefje is ziek, en daar heeft mijn schoonmoeder dus nog opgepast. Dan is het toch niet zo handig om dan nu gelijk weer op familiebezoek te gaan, terwijl de incubatietijd nog niet eens is verstreken? Daarbij werkt schoonmoeder ook nog eens in de thuiszorg met kwetsbare mensen.

Nee het zijn geen ziekenhuisopnamen, maar dat 'amper ziek' herken ik dus niet. Long covid is gewoon een bitch, mijn zusje is 28 en kan op dit moment minder dan mijn 88jarige oma...
pi_203438733
Sorry, dat kwam er een beetje geïrriteerd uit.

Ik ben er heel niet voor heel de maatschappij maar dicht te blijven houden. Maar misschien had ik het beter moeten verwoorden; het idee dat een booster je onsterfelijk maakt, daar krijg ik echt jeuk van. En dat mijn schoonouders nu doen alsof het er aan ligt dat wij die booster niet hebben gehaald (maar zij wel, dus wat maakt het uit dat er nèt iemand bij je in huis is geweest met klachten...) daar word ik ook recalcitrant van.
Voor de doelgroep tot 35 jaar is de meerwaarde helemaal niet bewezen, en mijn ouders en zusje zijn beide geboosterd en ook besmet.

Het was overigens 1 kopje thee bij mijn ouders dat mij de das om deed, dus ik weet dat ook met alle maatregelen, je besmetting nooit volledig voorkomt. (Ik had het immers allang verwacht op mijn werk op te lopen).
pi_203438838
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 17:29 schreef Clubsoda het volgende:
Gefeliciteerd! *O*
pi_203439216
Ik kom er net achter dat Hugh Grant en Colin Firth ook alweer 61 zijn. Daar zwijmelde ik als tiener nog weleens over :@
I solemnly swear i'm up to no good
pi_203439245
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 21:39 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik kom er net achter dat Hugh Grant en Colin Firth ook alweer 61 zijn. Daar zwijmelde ik als tiener nog weleens over :@
Ik zwijmelde als 11jarige over Viggo Mortensen ( bouwjaar: 1958) .... nee... kwijlen is een betere beschrijving..... :@
pi_203439315
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 21:39 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Haha, bijna jaargenoten :D
pi_203439346
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 20:18 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik heb het over “men” als in kijkers (jij en ik dus).
Op die locatie (kijk maar even hoe dat gezicht van dat meisje veranderd) had iemand dit echt wel moeten zien
Maar in hoeverre is 'educate your sons' dan ook maar in de verste verte relevant? Als een paar MILJOEN mensen ervoor kiezen om dit niet te zien? Dat niet iedereen het ziet: soit. Maar dat men het allemaal niet wenst te zien.. wie moet er dan opgevoed worden? En waarin? Van meiskes afblijven? Of moeten mensen leren het te zien als meiskes bepoteld worden? En dan zijn dat geen zoons die dat speciaal moeten zien, lijkt mij.
pi_203439359
quote:
7s.gif Op zondag 30 januari 2022 21:41 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Ik zwijmelde als 11jarige over Viggo Mortensen ( bouwjaar: 1958) .... nee... kwijlen is een betere beschrijving..... :@
Ik had dat met Alan Rickman bouwjaar 1946. Blijft buiten dat echt nog steeds mijn favoriete acteur ondanks dat hij alweer een paar jaar niet meer onder ons is.
pi_203439394
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 21:49 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]
Ik had dat met Alan Rickman bouwjaar 1946. Blijft buiten dat echt nog steeds mijn favoriete acteur ondanks dat hij alweer een paar jaar niet meer onder ons is.
Ja, heel toffe acteur :Y
pi_203439438
quote:
5s.gif Op zondag 30 januari 2022 21:47 schreef sigme het volgende:

[..]
Maar in hoeverre is 'educate your sons' dan ook maar in de verste verte relevant? Als een paar MILJOEN mensen ervoor kiezen om dit niet te zien? Dat niet iedereen het ziet: soit. Maar dat men het allemaal niet wenst te zien.. wie moet er dan opgevoed worden? En waarin? Van meiskes afblijven? Of moeten mensen leren het te zien als meiskes bepoteld worden? En dan zijn dat geen zoons die dat speciaal moeten zien, lijkt mij.
Ik denk dat mensen het veel meer moeten leren het te zien. Er kwamen ook foto’s langs waar deelnemers bij hem op schoot zaten op zo’n draaistoel. Tot voor een paar maanden zou ik echt gedacht hebben “ach wat leuk”. Nu niet meer.
pi_203439463
quote:
7s.gif Op zondag 30 januari 2022 21:05 schreef Candaasje het volgende:

Ik ben er heel niet voor heel de maatschappij maar dicht te blijven houden. Maar misschien had ik het beter moeten verwoorden; het idee dat een booster je onsterfelijk maakt, daar krijg ik echt jeuk van. En dat mijn schoonouders nu doen alsof het er aan ligt dat wij die booster niet hebben gehaald (maar zij wel, dus wat maakt het uit dat er nèt iemand bij je in huis is geweest met klachten...) daar word ik ook recalcitrant van.
Voor de doelgroep tot 35 jaar is de meerwaarde helemaal niet bewezen, en mijn ouders en zusje zijn beide geboosterd en ook besmet.

Het was overigens 1 kopje thee bij mijn ouders dat mij de das om deed, dus ik weet dat ook met alle maatregelen, je besmetting nooit volledig voorkomt. (Ik had het immers allang verwacht op mijn werk op te lopen).
:*
Spoilers!
pi_203439478
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 21:45 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Haha, bijna jaargenoten :D
Sla er een aan de haak *O*
  zondag 30 januari 2022 @ 21:59:09 #76
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_203439515
quote:

[..]
‘Educate your sons’ slaat meer op Jeroen R. en Ali B., denk ik.
The love you take is equal to the love you make.
pi_203439553
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 21:56 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik klink nu ook weer net alsof ik een hekel heb aan mijn afgrijselijke schoonouders.
Maar ik heb verder echt heel lieve schoonouders, die nog een kaartje op de bus voor me hebben gedaan toen ze hoorden dat ik besmet was geraakt O+ :@

Misschien moet ik gewoon eens rustig richting bed :') /labieltje
pi_203439594
quote:

[..]
Ik heb dat fragment nu pas voor het eerst gezien. En nu ik alles gehoord heb over The Voice krijg ik er ook rillingen van ja. Dat gekust op die wang enzo.

Misschien dat mensen teveel van de goedheid van de mens uitgaan? En dat het net zoiets is als met van die pinguïns die door het beeld liepen bij experimenten; dat mensen het oprecht niet zien omdat ze het niet verwachten?

/psychologievandekoudegrond
pi_203439633
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 21:56 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]
Sla er een aan de haak *O*
Colin Firth dan :9~
pi_203439644
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 22:05 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ja O+

En Tom Hanks ook wel :9
  Moderator zondag 30 januari 2022 @ 22:08:58 #81
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_203439692
quote:

[..]
The Voice is geen documentaire van een onderzoeksjournalist waar je aandachtig kijkt hè. Het werd (toch?) in het weekend uitgezonden, mensen hebben misschien bezoek, er wordt wat gepraat en niet maar tv gekeken, m'n kijkt op de telefoon, ze misschien een stuk omdat ze te lang zijn weggezappt na een reclameblok.

Nee, dan vind ik dat jij ook schuld hebt als je het (achteraf) allemaal zo goed weet. Want jij had het ook kunnen zien. :)
  Moderator zondag 30 januari 2022 @ 22:10:05 #82
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_203439709
En verder wat @Candaasje zegt.
pi_203439990
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 22:05 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Zeg dat >:)

Ik geloof dat mijn ouders er nog steeds van staan te kijken dat mijn man uiteindelijk maar 5 jaar ouder is dan ikzelf. Die hebben altijd gedacht dat ik met een iets oudere man zou thuiskomen _O-
pi_203440368
Eetclub etentje morgen gaat niet door. De gastvrouw heeft op werk twee dagen met een besmet persoon intensief samengewerkt
pi_203440409
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 23:06 schreef Kaatje1 het volgende:
Eetclub etentje morgen gaat niet door. De gastvrouw heeft op werk twee dagen met een besmet persoon intensief samengewerkt
Ahw dat is jammer.
pi_203440433
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 23:10 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]
Ahw dat is jammer.
Ja, is ook al 2 keer afgezegd en eind september was de laatste keer. Hopelijk gaat het volgende week wel lukken
pi_203440924
quote:
7s.gif Op zondag 30 januari 2022 21:05 schreef Candaasje het volgende:

Ik ervaarde het niet als geïrriteerd hoor. Ik denk dat je om je schoonouders geeft en niet wilt dat ze ziek worden. Maar dat is toch echt aan henzelf om te bepalen en dan kan je je er wel druk om maken, maar dat lijkt me alleen voor jezelf storend. Leven gaat gepaard met risico's en wat corona betreft zijn de net geboosterde mensen nú het beste beschermd en is nu het risico het laagst (nee, niet nul) om besmet en ziek te raken. Misschien niet helemaal handig om dan ergens heen te gaan naar iemand die eigenlijk nog in quarantaine hoort te zitten en dus geen bezoek mag ontvangen (zo begrijp ik het?). Maar dan nog, het zijn allemaal volwassen mensen met hun eigen keuzes.

En als jij denkt dat ze die keuzes maken op grond van verkeerde veronderstellingen, dan kan je ze alleen maar vriendelijk uitleggen hoe het wel zit. Maar ook dan moet je maar accepteren dat mensen niet alles aannemen en hun eigen waarheid soms prettiger vinden.

@meneerBorsato, ik vind zijn gedrag eigenlijk helemaal niet echt schokkend. Maar iemand had hem wel even kunnen vertellen dat je zo'n meiske niet zo moet aanraken. Ik zie vooral een Italiaan die dat zo gewend is en die vol zenuwen op een uitslag wacht. En waarbij niemand ooit aan de rem heeft getrokken en de man heeft gewaarschuwd dat zulke aanrakingen gewoon niet (meer) kunnen. Ook een rol voor de makers van zo'n programma lijkt me.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 31 januari 2022 @ 07:05:08 #88
63722 z80
I fink you freaky
pi_203441463
quote:

[..]
Als ik zo het fragment kijk dan staan daar twee presentatoren, een aantal volwassenen met andere deelnemers, opname personeel en minimaal 1 regisseur met de neus er op. Die doen niets. Daarna gaat het naar de montage tafel waar alles nauwkeurig beken wordt en de uitzending aan elkaar geplakt. Ook hier vinden ze het blijkbaar geschikt voor uitzenden. Deze club staat er bovenop en is getraind om op het kleinste ding te letten. Maar grijpt dus niet in.
pi_203441597
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 00:06 schreef Isabeau het volgende:
@:meneerBorsato, ik vind zijn gedrag eigenlijk helemaal niet echt schokkend. Maar iemand had hem wel even kunnen vertellen dat je zo'n meiske niet zo moet aanraken. Ik zie vooral een Italiaan die dat zo gewend is en die vol zenuwen op een uitslag wacht. En waarbij niemand ooit aan de rem heeft getrokken en de man heeft gewaarschuwd dat zulke aanrakingen gewoon niet (meer) kunnen. Ook een rol voor de makers van zo'n programma lijkt me.
Dit. Het was fijn geweest als iemand hem een keer wat advies had gegeven. Maar ik begrijp niet hoe mensen dit nu als wereldschokkend verkopen en die man als een soort pedofiel neerzetten.

Maar heel eerlijk, ik heb sowieso zelf ook nog wat moeite met begrijpen wat het nieuwe normaal qua grenzen en persoonlijke ruimte is. En nu zal ik wel weer compleet aangevallen worden hoe dom dat is. :D Bij mij zit de grens vooral in verkeerde (seksuele) intenties. Ik ben zelf helemaal niet aanhankelijk, maar ik heb er tegelijkertijd ook nog nooit over nagedacht hoe ik m'n neefje of nichtje een knuffel geef. De dochter van een vriendin klimt ook op schoot. En de baby zal ik vast ook bij der billen vastpakken. Maar als ik daar als vrouw had gestaan, met zo'n meisje, dan waren we er misschien pas over 10 jaar boos over geworden want zo ver zijn we dan weer nog niet.
pi_203441610
En dat komt overigens van iemand die zich als kind jarenlang onprettig heeft gevoeld bij sommige mensen, omdat ik een handje geven al intens vond en zij me altijd gewoon naar zichzelf toetrokken voor een knuffel. Mijn ouders waren van het 'dat is normaal, wen er maar aan.'. Mijn doel is om de grenzen van mijn kind wel veel beter te respecteren, iedereen die in de buurt komt te waarschuwen en ook te leren dat ze 'nee' mogen zeggen. Maar nu lijken we het soms bij voorbaat al af te keuren, en dat begrijp ik niet helemaal.
pi_203441641
Isa zegt wat ik dacht, maar niet kon verwoorden.

Als hij boze intenties had: is zo’n podium, waar hij letterlijk in de spotlights staat, de plek om daar de aandacht op te vestigen? Lijkt me niet, dat doe je in achterkamertjes en in ieder geval zonder camera.

Handig is zijn gedrag niet, maar ik denk dat hij zich van geen kwaad bewust is. Goede voorbeeldfunctie: nee.

Hoe de deelneemster in kwestie het ervoer: ik heb geen idee. Als zij het vervelend vond ging het bij haar een grens over. Waarbij dit uitspreken lastig is en daar ligt ook een rol voor de mensen in die produktie.
Dat die bij haar checken hoe het met haar is.

Maar om nu hysterisch over elke aanraking te vallen… dan slaan we door, imo.
  maandag 31 januari 2022 @ 07:50:45 #92
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203441675
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2022 07:45 schreef Cat-astrophe het volgende:
Isa zegt wat ik dacht, maar niet kon verwoorden.

Als hij boze intenties had: is zo’n podium, waar hij letterlijk in de spotlights staat, de plek om daar de aandacht op te vestigen? Lijkt me niet, dat doe je in achterkamertjes en in ieder geval zonder camera.

Handig is zijn gedrag niet, maar ik denk dat hij zich van geen kwaad bewust is. Goede voorbeeldfunctie: nee.

Hoe de deelneemster in kwestie het ervoer: ik heb geen idee. Als zij het vervelend vond ging het bij haar een grens over. Waarbij dit uitspreken lastig is en daar ligt ook een rol voor de mensen in die produktie.
Dat die bij haar checken hoe het met haar is.

Maar om nu hysterisch over elke aanraking te vallen… dan slaan we door, imo.
Dat arme kind ook, er wordt haar nu gewoon aangepraat dat ze grensoverschrijdend is aangeraakt.

Misschien voelde ze dat wel zo, maar het is toch niet aan het publiek om dat te beslissen. Misschien is ze er zelf nog niet eens aan toe om dat te voelen en zien.
Dit is namelijk wel even wat anders dan iemand die haar persoonlijk aanspreekt of ze het wel ok vond. Heel internet valt erover en vind er wat van. :r
pi_203441692
Ik heb een oom waar ik echt geen klik mee had.
Net wat te aanwezig, net te ‘grappig’, net te flauwe opmerkingen, net te knuffelig (en als je geen klik hebt met iemand is een knuffel van 2 seconden al teveel).

Nooit iets voorgevallen en terugkijkend denk ik ook niet dat hij kwade intenties had, maar als kind vond ik hem echt ‘vies’. Dat hadden mijn ouders in de gaten en daar hebben we het over gehad.
Nooit is gezegd dat ik het normaal moest vinden. Volgens mij heeft een gesprek met oom nooit plaatsgevonden (in ieder geval niet met mij erbij, maar dat vond ik zelf ook wat zwaar).

Door me te beperken tot handen geven, niet naast hem gaan zitten en snel met neefjes en nichtjes te gaan spelen hebben wij het goed opgelost. Waarbij mijn ouders subtiel ingrepen als ze merkten dat ik me ongemakkelijk voelde. Naarmate ik ouder werd, werd ik verbaal sterker en kon beter weerwoord geven op zijn zogenaamd grappige opmerkingen. En dat hielp wel een stuk in het beter te leren verdragen.

Inmiddels sta ik er neutraal in. En kan zijn goede kanten een stuk beter zien. Favoriete oom wordt het nooit, maar als ik zo naar mijn familie kijk heb ik die eigenlijk ook niet :')
pi_203441696
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 07:50 schreef gcjoel het volgende:
Dat arme kind ook, er wordt haar nu gewoon aangepraat dat ze grensoverschrijdend is aangeraakt.
Dit ook, ja.
pi_203441715
Koorgenoot waar ik vrijdag mee repeteerde heeft een positieve zelftest -O-
Vrijdag was die nog negatief. Nauwelijks klachten.

De eerste ‘ik geloof niet meer in die boosters’ is al gesignaleerd in de app. Dan snap je het echt niet :')

Nu is de vraag of ik meteen mijn laatste zelftest ga doen, of dat ik tot morgenvroeg wacht, net voor ik ga werken. Daar ligt een vers doosje voor me klaar maar daar heb ik nu niks aan :')
  maandag 31 januari 2022 @ 07:58:45 #96
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203441726
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2022 07:56 schreef Cat-astrophe het volgende:
Koorgenoot waar ik vrijdag mee repeteerde heeft een positieve zelftest -O-
Vrijdag was die nog negatief. Nauwelijks klachten.

De eerste ‘ik geloof niet meer in die boosters’ is al gesignaleerd in de app. Dan snap je het echt niet :')

Nu is de vraag of ik meteen mijn laatste zelftest ga doen, of dat ik tot morgenvroeg wacht, net voor ik ga werken. Daar ligt een vers doosje voor me klaar maar daar heb ik nu niks aan :')
Als je geen klachten heb zou ik hem morgen doen, tenzij je vandaag echt ergens heen moet.
pi_203441737
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 07:58 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Als je geen klachten heb zou ik hem morgen doen, tenzij je vandaag echt ergens heen moet.
Mja… kater vanmiddag naar de tandarts halen en brengen.
Ik denk dat ik dat ga doen met mondkapje van werk. Zij zijn ook gemondkapt en hebben schermen, en ik ben maar kort binnen.

Edit: als ik morgenvroeg om 6 uur positief test hebben mijn collega’s een uur later wel een vet probleem :{
Dat pleit weer voor vandaag testen, met de kans dat ik dan (vals) negatief test. Gedoe!

En natuurlijk is de kans best groot dat ik negatief blijf testen. Want koorgenoot testte nog negatief net voor ik naast haar zat.
pi_203441753
Mogge!

Even voor de duidelijkheid: ik denk helemaal niet dat die Borsato daar zo enorm over de schreef gaat. Maar wel dat heeeeeeeeeeeeeel veel mensen ervoor kiezen om *niet* te bedenken dat je dergelijk gedrag moet smoren.
Want enorme afhamkelijkheidsrelatie én enorm risico op rare cultuurtjes op de werkvloer als je gedrag deze kant op onbecommentarieerd laat.

Oh, en denk maar niet dat niemand het gezien zou hebben als het een homo was die op zo'n manier een jongetje stond te bepotelen. Het is cultureel gekleurd wat we wel en niet zien.
pi_203441935
Deze laatste post van sigme zegt het imo zoals het zou moeten zijn.
Het is uiteraard sowieso niet gepast dat je als wildvreemde ouwe kerel een net-puberend (of elk ander wildvreemd) meisje zo staat te bepotelen, ongeacht intenties. En als niemand dat tegen zo'n ouwe vent zegt en hij blijft er lustig op los potelen, doet het iets met het normenkader van de omgeving. In dit geval is die omgeving nogal groot, wegens tv.

Maarrrrr dit is natuurlijk eigenlijk niet waar de hele Borsato rel over gaat. Die gaat over bepotelen op momenten dat niemand keek. Op andere plekken dan de arm ook bij mijn weten.
pi_203442064
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2022 08:35 schreef Vanyel het volgende:
Maarrrrr dit is natuurlijk eigenlijk niet waar de hele Borsato rel over gaat. Die gaat over bepotelen op momenten dat niemand keek. Op andere plekken dan de arm ook bij mijn weten.
Eens, maar dat is dan dus volgens mij geen gebrek in de opvoeding van heren die in deze positie over de schreef gaan. Maar van het feit dat wij - als maatschappij- heren in een dergelijke positie hijsen. Nergens op aanspreken, mantel der liefde overal overheen, geen oog voor patronen, geen oog voor het feit dat een keurig opgevoede jongen als man prima kan ontsporen als deze man wordt behandeld als een prins. Geen oog voor cultuurtjes die ontstaan als gedrag niet besproken wordt. En maar afschuiven, en maar afschuiven. Op de regie, op de deskundigen, op de slachtoffers, op de daders, op de baas - iedereen behalve wijzelf.
pi_203442105
Eens en oneens.
Eens dat je het niet allemaal kunt afwentelen op opvoeding van de grensoverschrijdende partij. Het zit in het hele systeem, cultuur, kunst, muziek, film, tv, omgangsvormen thuis, in de kroeg, op straat, op de werkvloer, op school. Alles. Dus ook opvoeding.
In basis, ja, als je alle zoons zo zou kunnen opvoeden dat ze in het hele systeem ander gedrag zouden vertonen (dus niet alleen niet grensoverschrijdend, maar ook steunend als een ander, niet wegkijkend, etc etc), dan ben je halverwege. Maar dan moet je ook de dochters nog. Want in het algehele systeem is daar ook echt zat te doen.

Overigens vind ik voor geen meter dat dit afdoet aan een evt schuldvraag.
Ja, systeem stuurt gedrag. Ja, het wordt je als man in een bepaalde positie wel erg makkelijk gemaakt om grenzen te overschrijden. Maar nee, dat praat niet goed dat je het dan ook doet. Er blijft ook een eigen verantwoordelijkheid om niet op die manier over andermans grenzen te gaan.
pi_203442191
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 00:06 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik ervaarde het niet als geïrriteerd hoor. Ik denk dat je om je schoonouders geeft en niet wilt dat ze ziek worden. Maar dat is toch echt aan henzelf om te bepalen en dan kan je je er wel druk om maken, maar dat lijkt me alleen voor jezelf storend. Leven gaat gepaard met risico's en wat corona betreft zijn de net geboosterde mensen nú het beste beschermd en is nu het risico het laagst (nee, niet nul) om besmet en ziek te raken. Misschien niet helemaal handig om dan ergens heen te gaan naar iemand die eigenlijk nog in quarantaine hoort te zitten en dus geen bezoek mag ontvangen (zo begrijp ik het?). Maar dan nog, het zijn allemaal volwassen mensen met hun eigen keuzes.

En als jij denkt dat ze die keuzes maken op grond van verkeerde veronderstellingen, dan kan je ze alleen maar vriendelijk uitleggen hoe het wel zit. Maar ook dan moet je maar accepteren dat mensen niet alles aannemen en hun eigen waarheid soms prettiger vinden.

Ik maak me eigenlijk heel niet zo'n zorgen om mijn schoonouders zelf :D . Ik vind het gewoon niet zo solidair/handig dat als je nèt innig contact met een besmet en ziek kind hebt gehad (mijn schoonouders zijn wel van het knuffelen en zoenen op de mond enzo, zeker als het hun kleinzoon betreft :+ ) dat je dan even niet even bedenkt dat je best heel goed mogelijk een besmettingsbron bent geworden. En dan ga je dus op bezoek bij familie (waarvan er een dus in het onderwijs werkt, en waarvan ook nog eens alle leden van het gezin tot risicogroepen behoren) zonder eerst even te testen/even de incubatietijd af te wachten.

Natuurlijk, er zijn 1001 manieren om besmet te raken. Maar dan hoeven we het toch niet allemaal zo op te gaan zoeken en anderen in gevaar te brengen? Twee jaar lang hebben we dat geroepen, en nu een deel geboosterd is, gaat het allemaal opeens niet meer op. (Mijn ouders en zusje waren alle drie geboosterd. Toch heeft dat niet kunnen voorkomen dat ze niet besmet zijn geraakt, het niet hebben doorgegeven (zusje was zelfs een superspreader volgens de Oostenrijkse uitslagen) en dat ze ziek zijn geworden. )

Nogmaals; ik ben er echt niet voor om alle sop slot te gooien. Dat gaat ook niet meer. Maar bij een dergelijk hoog risico op besmet geraakt zijn, dan ga je niet bij een ander thuis op bezoek lijkt me.
pi_203442324
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2022 09:03 schreef Vanyel het volgende:
Eens en oneens.
Eens dat je het niet allemaal kunt afwentelen op opvoeding van de grensoverschrijdende partij. Het zit in het hele systeem, cultuur, kunst, muziek, film, tv, omgangsvormen thuis, in de kroeg, op straat, op de werkvloer, op school. Alles. Dus ook opvoeding.
In basis, ja, als je alle zoons zo zou kunnen opvoeden dat ze in het hele systeem ander gedrag zouden vertonen (dus niet alleen niet grensoverschrijdend, maar ook steunend als een ander, niet wegkijkend, etc etc), dan ben je halverwege. Maar dan moet je ook de dochters nog. Want in het algehele systeem is daar ook echt zat te doen.

Overigens vind ik voor geen meter dat dit afdoet aan een evt schuldvraag.
Ja, systeem stuurt gedrag. Ja, het wordt je als man in een bepaalde positie wel erg makkelijk gemaakt om grenzen te overschrijden. Maar nee, dat praat niet goed dat je het dan ook doet. Er blijft ook een eigen verantwoordelijkheid om niet op die manier over andermans grenzen te gaan.
Eens.

Maar dat betreft dus is mijn idee iedereen die ooit iemands zoon of dochter is geweest. Niet alleen zoons, en niet alleen rechtstreeks betrokkenen. Maar ondertussen is GeenStijl/dumpert populair, ook bij volwassenen, en andere seksistische ( bij voorkeur vrouwonvriendelijk en homohatend) grapjasserij ook.
pi_203442327
quote:
7s.gif Op maandag 31 januari 2022 09:15 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Ik maak me eigenlijk heel niet zo'n zorgen om mijn schoonouders zelf :D . Ik vind het gewoon niet zo solidair/handig dat als je nèt innig contact met een besmet en ziek kind hebt gehad (mijn schoonouders zijn wel van het knuffelen en zoenen op de mond enzo, zeker als het hun kleinzoon betreft :+ ) dat je dan even niet even bedenkt dat je best heel goed mogelijk een besmettingsbron bent geworden. En dan ga je dus op bezoek bij familie (waarvan er een dus in het onderwijs werkt, en waarvan ook nog eens alle leden van het gezin tot risicogroepen behoren) zonder eerst even te testen/even de incubatietijd af te wachten.

Natuurlijk, er zijn 1001 manieren om besmet te raken. Maar dan hoeven we het toch niet allemaal zo op te gaan zoeken en anderen in gevaar te brengen? Twee jaar lang hebben we dat geroepen, en nu een deel geboosterd is, gaat het allemaal opeens niet meer op. (Mijn ouders en zusje waren alle drie geboosterd. Toch heeft dat niet kunnen voorkomen dat ze niet besmet zijn geraakt, het niet hebben doorgegeven (zusje was zelfs een superspreader volgens de Oostenrijkse uitslagen) en dat ze ziek zijn geworden. )

Nogmaals; ik ben er echt niet voor om alle sop slot te gooien. Dat gaat ook niet meer. Maar bij een dergelijk hoog risico op besmet geraakt zijn, dan ga je niet bij een ander thuis op bezoek lijkt me.
Eens :Y

Zo ben ik blij dat iemand die twijfelde over haar uitslag (zelftest na nauw contact) koos niet te komen repeteren. Blijkt nu ook positief te zijn. Scheelt in ieder geval één besmettingsbron.
Dat ik alsnog naast een potentiële (want toen negatief en nu positief geteste) besmettingsbron bleek te zitten is pech. Ik had via Zoom mee kunnen doen maar live is veel fijner en effectiever, dat is een risico wat ik nam.
pi_203442583
@Borsatogate : ik vind het soms ook best moeilijk te bepalen wat nu over een grens gaat en wat niet. Want ook als je kijkt naar afhankelijkheidsposities; een aantal jaar terug was er een documentaire over een meisje dat uiteindelijk is overleden aan anorexia. (Ik denk dat het "Anna wil leven' was). Daarin brengt ze haar laatste maanden door in het buitenland bij hulpverleners. En daar is wel spraken van innig lichamelijk contact (niet seksueel, maar wel echt omarmen, tegen elkaar aanzitten, etc.). Daar vielen toen ook heel veel mensen over. Maar ik zag daar in elk geval toentertijd geen kwaads in. Weet niet hoe ik er nu over denk.

Ik heb ook een vriend die in het onderwijs werkte, maar die is daar mee gestopt omdat hij het te moeilijk vond om overal met argusogen bekeken te worden. Want het was net in de tijd van die vieze zwemleraar, en het 4-ogen principe was toen echt in opkomst. Alleen merkte hij dat het voornamelijk bij hem en mannelijke collega's werd toegepast. Dat vond ik wel verdrietig om te horen, want als er iemand om consent vraagt en seksualiteit los kan koppelen van een aanraking of zelfs van naakt zijn, is hij het wel. (Ik ben voor het eerst naar een sauna geweest in zijn bijzijn. Dat kon alleen omdat hij die scheiding heel goed kan maken)

Maar het blijft lastig hoor. Want ik merk dat ik zelf bij het idee van een knuffel niet eens zozeer ril (ik heb die ook wel van juffen vroeger gehad, bijvoorbeeld als troost) maar bij een kus ga ik al meer in de weerstand. Maar dat zijn míjn grenzen. Voor een ander liggen die wellicht ergens anders.

(Ik heb het hier natuurlijk niet over billen aanraken enzo hè)
pi_203442895
quote:
7s.gif Op maandag 31 januari 2022 09:50 schreef Candaasje het volgende:
@:Borsatogate : ik vind het soms ook best moeilijk te bepalen wat nu over een grens gaat en wat niet. Want ook als je kijkt naar afhankelijkheidsposities; een aantal jaar terug was er een documentaire over een meisje dat uiteindelijk is overleden aan anorexia. (Ik denk dat het "Anna wil leven' was). Daarin brengt ze haar laatste maanden door in het buitenland bij hulpverleners. En daar is wel spraken van innig lichamelijk contact (niet seksueel, maar wel echt omarmen, tegen elkaar aanzitten, etc.). Daar vielen toen ook heel veel mensen over. Maar ik zag daar in elk geval toentertijd geen kwaads in. Weet niet hoe ik er nu over denk.

Ik heb ook een vriend die in het onderwijs werkte, maar die is daar mee gestopt omdat hij het te moeilijk vond om overal met argusogen bekeken te worden. Want het was net in de tijd van die vieze zwemleraar, en het 4-ogen principe was toen echt in opkomst. Alleen merkte hij dat het voornamelijk bij hem en mannelijke collega's werd toegepast. Dat vond ik wel verdrietig om te horen, want als er iemand om consent vraagt en seksualiteit los kan koppelen van een aanraking of zelfs van naakt zijn, is hij het wel. (Ik ben voor het eerst naar een sauna geweest in zijn bijzijn. Dat kon alleen omdat hij die scheiding heel goed kan maken)

Maar het blijft lastig hoor. Want ik merk dat ik zelf bij het idee van een knuffel niet eens zozeer ril (ik heb die ook wel van juffen vroeger gehad, bijvoorbeeld als troost) maar bij een kus ga ik al meer in de weerstand. Maar dat zijn míjn grenzen. Voor een ander liggen die wellicht ergens anders.

(Ik heb het hier natuurlijk niet over billen aanraken enzo hè)
Punt gaat dan ook over opmerken/aanspreken/bespreken. Niet over verbieden van aanrakingen. Juist niet, zou ik zeggen. Bewustzijn & bespreken zou moeten helpen voor veiligheid van alle partijen.
pi_203442945
Ik ga maar eens een banaan aanraken. Met mijn mond :9~
pi_203442993
quote:
7s.gif Op maandag 31 januari 2022 10:14 schreef sigme het volgende:

[..]
Punt gaat dan ook over opmerken/aanspreken/bespreken. Niet over verbieden van aanrakingen. Juist niet, zou ik zeggen. Bewustzijn & bespreken zou moeten helpen voor veiligheid van alle partijen.
Ja goede :Y

Nu ik erover nadenk; ik heb me eigenlijk nooit onveilig gevoeld bij mensen die op de een of andere manier 'toestemming' vroegen (dat kan al een vragende blik zijn) en er geen heisa over maken als iemand
een keer aangeeft even geen aanraking/knuffel/kus/etc. te willen.

Dat klinkt in eerste instantie heel omslachtig, maar er zijn best wat mensen die het van nature doen, eerst even peilen. (Ik merkte dat op onze meet in Enschede bijvoorbeeld :D ). En in andere situaties moet het soms wat meer afgedwongen worden, maar eenmaal open in de groep gegooid 'waarom', werkt dat ook vaak prima. (Ik verkeer nog wel eens in van die hippie-kringen waarin iedereen knuffelen als de norm wordt/werd gezien. Dat hebben we toen wel eens onder de aandacht gebracht, dat niet iedereen zich daar altijd even prettig bij voelt maar dat niet altijd durft aan te geven door de groepsdruk.)

Bij mensen die er schijnbaar heel niet over nadenken en hun affectie als vanzelfsprekend zien, daarbij duik ik eerder weg. Ik merk dat vaker bij familie, omdat het daar er zo ingebakken zit dat niemand er ook maar 1 tel over na lijkt te denken. Dat is allemaal niet kwaad bedoeld zover ik weet, maar ik ervaar het vaak wel als onwenselijk.
pi_203443700
Ik heb een vrije dag, en kan alleen maar concluderen dat ik een oude gierige kneuterige huismoeder ben geworden. Ik ben al naar de budgetfoodstore geweest, weer helemaal blij met m'n belachelijk goedkope burgers van de vegetarische slager. En nu ben ik enthousiast aan het wachten tot de kringloop open gaat.
pi_203443728
Tussendoor even brownies bakken voor bij de koffie vanavond. :9
En bananenbrood om morgenochtend vast te kunnen eten voordat we later in de stad gaan brunchen. :9
pi_203443731
quote:
9s.gif Op maandag 31 januari 2022 11:12 schreef Myraela het volgende:
Ik heb een vrije dag, en kan alleen maar concluderen dat ik een oude gierige kneuterige huismoeder ben geworden. Ik ben al naar de budgetfoodstore geweest, weer helemaal blij met m'n belachelijk goedkope burgers van de vegetarische slager. En nu ben ik enthousiast aan het wachten tot de kringloop open gaat.
Gauw! Ga geld verspillen jij :o
pi_203444620
M'n brownie is best zacht uit de oven gekomen. Ik ben heel benieuwd of ik dan straks heerlijke smeuïge brownies heb zodra ze zijn afgekoeld, of dat ze gewoon nog steeds uit elkaar vallen.
pi_203444717
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 12:14 schreef Myraela het volgende:
M'n brownie is best zacht uit de oven gekomen. Ik ben heel benieuwd of ik dan straks heerlijke smeuïge brownies heb zodra ze zijn afgekoeld, of dat ze gewoon nog steeds uit elkaar vallen.
Brownie? Waarom geen mariakoekjes?
Beetje op de kleintjes letten ja
pi_203444737
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2022 12:23 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Brownie? Waarom geen mariakoekjes?
Beetje op de kleintjes letten ja
Ik verwacht wel een vrijwillige bijdrage van m'n visite straks, natuurlijk.
pi_203444745
Over brownies en geld besparen gesproken, ik ben vanochtend 9 km heen en 9 km terug door de regen en wind gefietst om een Too Good To Go box met brownies te halen _O-

Er zit daar een bedrijfje dat brownies per brievenbuspakket verstuurt en soms hebben ze brownies over.

Ik denk dat het het wel waard was. Het was geen comfortabel fietstochtje maar het had stukken erger gekund en de brownies zijn erg lekker O+
pi_203444760
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 12:26 schreef Tele6 het volgende:
Over brownies en geld besparen gesproken, ik ben vanochtend 9 km heen en 9 km terug door de regen en wind gefietst om een Too Good To Go box met brownies te halen _O-

Er zit daar een bedrijfje dat brownies per brievenbuspakket verstuurt en soms hebben ze brownies over.

Ik denk dat het het wel waard was. Het was geen comfortabel fietstochtje maar het had stukken erger gekund en de brownies zijn erg lekker O+
Wat voor brownies heb je gekregen? :9
pi_203444779
quote:
14s.gif Op maandag 31 januari 2022 12:26 schreef Myraela het volgende:

[..]
Wat voor brownies heb je gekregen? :9
Een grote kruidnotenbrownie en een kerstbrownie. Die laatste heb ik nog niet geproefd, dus ik weet niet wat erin zit. De kruidnotenbrownie heeft hele kruidnoten erin en is haast fudge-achtig :9
  maandag 31 januari 2022 @ 12:28:46 #118
63722 z80
I fink you freaky
pi_203444790
Ik had wat kaas dat aaibaar geworden was. Zat nog in een afgesloten verpakking. Deze in stukken gebroken en buiten gegooid voor de vogels. De merels waar ik het voor bedacht had hebben meer aandacht voor alle blad dat nu door de wind verplaatst wordt. Eksters waar het niet voor bedoelt was vliegen er nu mee weg.
Om snel weer terug te komen voor het volgende stuk kaas. Het is te hopen dat ze een groot nest hebben, anders moeten ze buien het nest slapen.
pi_203445147
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 12:26 schreef Tele6 het volgende:

Die hard :D

Ik heb net voor het eerst een boodschappenpakket staan opruimen. Toch wel makkelijk, maar ik gebruik normaal mijn wandelingetje naar de AH om nog wat aan beweging te doen :')
pi_203445424
Net kater weggebracht naar de tand(dieren)arts. Assistente zei zelf al dat ze op het dossier had zien staan dat hij narcose slecht verdraagt dus ze zullen vast goed op hem letten.
Maar voor nu vind ik ons two women (poes en ikke) huishouden helemaal niks -O-
En dan moet hij ook nog echt goed wakker worden (logisch) dus het kan al een eind in de avond zijn voor ik wat hoor. Buh. Maar geen nieuws voor die tijd natuurlijk goed nieuws. Als het mis gaat, dan is het het komende uur :')

Ut blijft toch je kind he /maFlodder

Meteen maar mijn misgelopen bestelling bij het afhaalpunt opgehaald, deze keer een uitsnede van de goede plattegrond :) De balie medewerker had niet in de gaten hoe niet-grappig ze was toen ze opmerkte dat het leek alsof er niks in zat :X _O-

En ik kreeg een filmpje van schuchtere moederpoes (die mij in mijn duim had geknaagd) die royaal in haar nieuwe huis lag te stretchen en genieten en tot ze de zoomies kreeg, samen met dochter. Rondsuizen! Zo hadden wij dat anderhalve maand geleden ook bedacht O+
pi_203445430
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 12:28 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Een grote kruidnotenbrownie en een kerstbrownie. Die laatste heb ik nog niet geproefd, dus ik weet niet wat erin zit. De kruidnotenbrownie heeft hele kruidnoten erin en is haast fudge-achtig :9
Boooh :9~
pi_203445501
De kerstbrownie heeft chocolade kerstkransjes erin meegebakken zitten :D
pi_203445953
Ik heb weer eens een vergadering. Met een grote groep, collega's die ik zijdelings zou kunnen kennen.
Hadden ze bedacht dat het leuk was om te gaan speeddaten. Allemaal 5 minuten prive-gesprekje met een verrassingscollega (willekeurig geselecteerd). En dat dan drie keer. Hmpf. Gelukkig kende ik er 2 van de 3.
Nu even pauze. Ik hoop dat de rest gewoon saai luitsteren is; dan klim ik over een half uur op de fiets met dopjes in en doe ik net alsof ik erbij ben.
  maandag 31 januari 2022 @ 14:07:11 #124
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203446050
Net 1,5 uur bouwkundige keuring gehad van ons nieuwe huis, die man was grondig _O_

Niks al te geks gehoord dus erg fijn!

Daarna koffie gedronken met de huidige bewoners, aardige mensen O+
Mogen zo vaak komen als we willen van ze :D

Maar dus ook nog eens goed kunnen rondkijken tijdens de keuring, was ook erg fijn. Ben nu nog enthousiaster

We hebben zelfs een grondwater pomp in de tuin! *O*
pi_203446070
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 14:07 schreef gcjoel het volgende:
Net 1,5 uur bouwkundige keuring gehad van ons nieuwe huis, die man was grondig _O_

Maar dus ook nog eens goed kunnen rondkijken tijdens de keuring, was ook erg fijn. Ben nu nog enthousiaster

^O^ *O* *O*
pi_203446084
Klinkt goed @gcjoel ! *O*
  maandag 31 januari 2022 @ 14:11:57 #127
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203446097
quote:
7s.gif Op maandag 31 januari 2022 14:10 schreef Candaasje het volgende:
Klinkt goed @:gcjoel ! *O*
En kreeg nogmaals bevestiging dat mijn persoonlijke verhaaltje bij het bod de doorslag gaf.
Ze willen eigenlijk helemaal niet weg, en willen ook voor de buren weer fijne buren hebben.
de vrouw des huizes vond het heel fijn dat wij een stukje hadden geschreven.
pi_203446122
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 14:11 schreef gcjoel het volgende:

[..]
En kreeg nogmaals bevestiging dat mijn persoonlijke verhaaltje bij het bod de doorslag gaf.
Ze willen eigenlijk helemaal niet weg, en willen ook voor de buren weer fijne buren hebben.
de vrouw des huizes vond het heel fijn dat wij een stukje hadden geschreven.
Ah wat tof! O+

Wij hebben het ook gedaan hoor, een persoonlijk berichtje erbij gedaan. Mocht uiteindelijk niet baten, maar zo zie je maar, ook in deze maffe tijd zijn er mensen die graag willen dat hun huisje goed terechtkomt.
(Misschien juíst wel in deze tijd, want een verschil van een paar duizend euro maakt geen fluit meer uit, met zoveel overwaarde. Dan wordt men juist kieskeurig, zou ik denken)
pi_203446140
Ik wil ook brownie.
pi_203446730
quote:

Klinkt positief allemaal!
pi_203446746
Ik had een rondje 'spot je eigen rotzooi' bij de kringloop. :D Wij hadden 1.5 week terug een lading zooi gebracht.
pi_203446950
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 14:57 schreef Myraela het volgende:
Ik had een rondje 'spot je eigen rotzooi' bij de kringloop. :D Wij hadden 1.5 week terug een lading zooi gebracht.
Met recht dus rotzooi, als het nog niet weg is :D Whehe

Ik deed een rondje 'Voegenfris' op het toilet. Half rondje dan. Nu heb ik geen zin meer. Toch zo maar even af maken.
pi_203447194
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 12:28 schreef Tele6 het volgende:

[..]
:9

quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2022 13:13 schreef Cat-astrophe het volgende:
Net kater weggebracht naar de tand(dieren)arts. Assistente zei zelf al dat ze op het dossier had zien staan dat hij narcose slecht verdraagt dus ze zullen vast goed op hem letten.
Maar voor nu vind ik ons two women (poes en ikke) huishouden helemaal niks -O-
En dan moet hij ook nog echt goed wakker worden (logisch) dus het kan al een eind in de avond zijn voor ik wat hoor. Buh. Maar geen nieuws voor die tijd natuurlijk goed nieuws. Als het mis gaat, dan is het het komende uur :')

Ut blijft toch je kind he /maFlodder

Aww. Het komt vast goed :Y

quote:
2s.gif Op maandag 31 januari 2022 13:58 schreef sigme het volgende:
Ik heb weer eens een vergadering. Met een grote groep, collega's die ik zijdelings zou kunnen kennen.
Hadden ze bedacht dat het leuk was om te gaan speeddaten. Allemaal 5 minuten prive-gesprekje met een verrassingscollega (willekeurig geselecteerd). En dat dan drie keer. Hmpf. Gelukkig kende ik er 2 van de 3.
Nu even pauze. Ik hoop dat de rest gewoon saai luitsteren is; dan klim ik over een half uur op de fiets met dopjes in en doe ik net alsof ik erbij ben.
Jij speelt vals :D Handig bedacht zo.

quote:

_O_

Een pomp, wat enorm handig en zelfvoorzienend. Ben wel een beetje veel jaloers.
Spoilers!
pi_203447211
Ik deed ook een mailtje sturen naar een makelaar. Tof huis gezien. Baggerveel werk nog te verzetten, maar het lijkt best mooi te liggen en het heeft in elk geval aan de buitenkant al karakter O+

Enig nadeel: alle huurders van Zeist hebben voorrang ;( (Hoewel er dus het recht van gunning bestaat voor mensen die een voor de verkopende partij gunstiger bod doen)
  maandag 31 januari 2022 @ 15:26:05 #135
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203447216
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 15:24 schreef Lucky_Strike het volgende:

.
[..]
_O_

Een pomp, wat enorm handig en zelfvoorzienend. Ben wel een beetje veel jaloers.
Ik was ook helemaal verbaasd en blij :D
En het zit dus gekoppeld aan een sproei systeem dus met 1 druk op de knop wordt de hele tuin ook nog eens voorzien van water. Zo luxe heb ik het nog nooit gehad! O+
pi_203447407
quote:
7s.gif Op maandag 31 januari 2022 15:25 schreef Candaasje het volgende:
Ik deed ook een mailtje sturen naar een makelaar. Tof huis gezien. Baggerveel werk nog te verzetten, maar het lijkt best mooi te liggen en het heeft in elk geval aan de buitenkant al karakter O+

Enig nadeel: alle huurders van Zeist hebben voorrang ;( (Hoewel er dus het recht van gunning bestaat voor mensen die een voor de verkopende partij gunstiger bod doen)
Ha, ik weet welk huis dit is :D leuk wonen hoor O-) ik hoop dat jullie verhaaltje helpt!
pi_203447409
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 15:26 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Ik was ook helemaal verbaasd en blij :D
En het zit dus gekoppeld aan een sproei systeem dus met 1 druk op de knop wordt de hele tuin ook nog eens voorzien van water. Zo luxe heb ik het nog nooit gehad! O+
Lekkerrr! Alleen even opletten met stoepen en zo. ‘Ons’ grondwater gaf roestvlekken dus we moesten de sproeiers goed richten. Maar dat weten de huidige bewoners vast wel.
pi_203447425
quote:

Hoezo die voorrang voor huurders uit Zeist? Is het een woning die uit de verhuur komt oid?
pi_203447428
quote:

Spannend!
pi_203447475
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 15:35 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ha, ik weet welk huis dit is :D leuk wonen hoor O-) ik hoop dat jullie verhaaltje helpt!
:D Ik hoop dat we mogen bezichtigen.

quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 15:36 schreef Myraela het volgende:

[..]
Hoezo die voorrang voor huurders uit Zeist? Is het een woning die uit de verhuur komt oid?
Jup! Het is qua uiterlijk buiten geen typische huurwoning (qua vergeelde muren, leidingen overal en verder verpauperde zooi binnen wel :') ) want het is zelfs een gemeentelijk monument.

Vraagprijs is ook bijna een half miljoen, dus ik hoop dat dit wat huurders afschrikt. Maar goed, wellicht biedt iemand straks gewoon er weer een ton overheen ofzo, je kent het :P
  maandag 31 januari 2022 @ 15:43:39 #141
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203447548
quote:
7s.gif Op maandag 31 januari 2022 15:39 schreef Candaasje het volgende:

[..]
:D Ik hoop dat we mogen bezichtigen.
[..]
Jup! Het is qua uiterlijk buiten geen typische huurwoning (qua vergeelde muren, leidingen overal en verder verpauperde zooi binnen wel :') ) want het is zelfs een gemeentelijk monument.

Vraagprijs is ook bijna een half miljoen, dus ik hoop dat dit wat huurders afschrikt. Maar goed, wellicht biedt iemand straks gewoon er weer een ton overheen ofzo, je kent het :P
Spannend!
erg he, dat je al niet eens weet of je mag kijken ;(
pi_203447607
quote:
7s.gif Op maandag 31 januari 2022 15:39 schreef Candaasje het volgende:

Heb je misschien een linkje om te gluren?

Voorkeur voor mensen in de sociale huur van Zeist? Want dan zou het kunnen afschrikken. Anders weet ik niet wat de huurprijzen in Zeist doen, maar dan zijn er waarschijnlijk zat die niet schrikken van een half miljoen.
pi_203447662
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 15:46 schreef Myraela het volgende:

[..]

Voorkeur voor mensen in de sociale huur van Zeist? Want dan zou het kunnen afschrikken. Anders weet ik niet wat de huurprijzen in Zeist doen, maar dan zijn er waarschijnlijk zat die niet schrikken van een half miljoen.
Als ik het goed begrijp sociale huur ja, het zijn een aantal woningcoöperaties waarbij huuders van Woongoed Zeis bovenaan de rangorde staan.

Maar ik ben net gebeld, donderdagochtend mogen we komen kijken *O*
  maandag 31 januari 2022 @ 15:51:40 #144
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203447677
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 15:46 schreef Myraela het volgende:

[..]

AFAIK is Zeist nogal geliefd bij mensen die in het Westen werken maar daar niet willen wonen.
  maandag 31 januari 2022 @ 15:52:24 #145
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203447686
quote:
7s.gif Op maandag 31 januari 2022 15:50 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Als ik het goed begrijp sociale huur ja, het zijn een aantal woningcoöperaties waarbij huuders van Woongoed Zeis bovenaan de rangorde staan.

Maar ik ben niet gebeld, donderdagochtend mogen we komen kijken *O*
Een huis van 5 ton voor mensen die in de sociale huur zitten?
pi_203447688
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 15:51 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
AFAIK is Zeist nogal geliefd bij mensen die in het Westen werken maar daar niet willen wonen.
*Zwaait*

(Nouja, mijn vriend dan. Die werkt in Delft :+ En nevernooitniet dat we daar naartoe gaan)
  maandag 31 januari 2022 @ 15:53:23 #147
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203447701
quote:
7s.gif Op maandag 31 januari 2022 15:50 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Maar ik ben net gebeld, donderdagochtend mogen we komen kijken *O*
Yesss! donderdagen brengen geluk ;)
pi_203447703
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 15:52 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Een huis van 5 ton voor mensen die in de sociale huur zitten?
Ik verzin het ook niet :D Maar inmiddels dus ex-huur. Dus zeg maar voor de 'doorstromers'. Ofzo, denk ik. Iets in die richting
  maandag 31 januari 2022 @ 15:53:33 #149
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203447704
quote:
7s.gif Op maandag 31 januari 2022 15:52 schreef Candaasje het volgende:

[..]
*Zwaait*

(Nouja, mijn vriend dan. Die werkt in Delft :+ En nevernooitniet dat we daar naartoe gaan)
Wel een mooie binnenstad, maar ben er vreselijk lang niet meer geweest. Loopt de trein daar nog steeds op stelten door de stad?
Ik moet er ook niet aan denken in het Westen te wonen. Ik loop hier de straat uit het bos in, heb geen rozen meer in de voortuin omdat de reeen de knoppen opvraten.
pi_203447709
Ik heb wel een nadeel gevonden van nieuwbouw kopen. Het wachten is natuurlijk sowieso vervelend, maar ik ben ook echt bang dat ik straks als een soort hoarder moet verhuizen. Dat is gewoon 2 jaar lang in kringlopen of woonwinkels rondlopen, wetende dat je een nieuw huis krijgt. Ik hou me tot nu toe nog redelijk in, maar we weten allemaal dat dat natuurlijk niet lang gaat duren. :D

Ik heb wel tijd om antieke lijsten te sparen voor een diy-projectje, vandaag eentje bij de kringloop gevonden. :9

Oh en ik ga alle cadeau-momenten denk ik ook gebruiken voor spullen voor het nieuwe huis. Voor de komende verjaardag van m'n vriend wil ik een fauteuil voor hem kopen.
  maandag 31 januari 2022 @ 15:54:53 #151
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203447723
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 15:53 schreef Myraela het volgende:
Ik heb wel een nadeel gevonden van nieuwbouw kopen. Het wachten is natuurlijk sowieso vervelend, maar ik ben ook echt bang dat ik straks als een soort hoarder moet verhuizen. Dat is gewoon 2 jaar lang in kringlopen of woonwinkels rondlopen, wetende dat je een nieuw huis krijgt. Ik hou me tot nu toe nog redelijk in, maar we weten allemaal dat dat natuurlijk niet lang gaat duren. :D

Ik heb wel tijd om antieke lijsten te sparen voor een diy-projectje, vandaag eentje bij de kringloop gevonden. :9

Oh en ik ga alle cadeau-momenten denk ik ook gebruiken voor spullen voor het nieuwe huis. Voor de komende verjaardag van m'n vriend wil ik een fauteuil voor hem kopen.
Ik moet me nu al inhouden terwijl wij 29 april de sleutel al krijgen _O-
lijkt me lastig!
  maandag 31 januari 2022 @ 15:59:24 #152
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203447793
quote:

Nadeel van bestaand kopen, we zijn na 10 jaar nog steeds aan het verbouwen, maar goed, nog een week of twee en dan is het helemaal klaar. Tenminste, de BG en de etages erboven. De Souterain is dan aan de beurt, eindelijk mijn Man-Cave. En over een maand of 2 komen de zonnenpanelen op het dak.
pi_203447876
quote:

:D

Dat is het voordeel van hier in een flatje wonen; we kunnen gewoon geen zooi meer kwijt :')

Ohja, ik was aan het Voegenfrissen. Ajuus!
pi_203448031
Oh @Candaasje dan ben ik erg benieuwd of het behoorlijk werkt.
Eens in de zo veel tijd koop ik een zak spul en laat dan het project weer lopen. -O-

En spannend van de huizentocht zeg!

En gcjoel is binnengeweest. En Myraela is aan het hoarden.😎
pi_203448041
Rijpe peer geschild. Slagveld but totally worth it.
pi_203448385
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 15:53 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Wel een mooie binnenstad, maar ben er vreselijk lang niet meer geweest. Loopt de trein daar nog steeds op stelten door de stad?
Ik moet er ook niet aan denken in het Westen te wonen. Ik loop hier de straat uit het bos in, heb geen rozen meer in de voortuin omdat de reeen de knoppen opvraten.
Nee, Delft heeft al een hele tijd een spoortunnel O+
pi_203448418
Mijn voeten zijn helemaal doorgelicht en nu heb ik nieuwe hardloopschoenen *G*

Ik wisselde af tussen twee paar, waarvan de oudste bij iedere stap piepten omdat alle stof in de hiel weggesleten was en m'n voet dus tegen plastic aan zat. :') Nu kunnen die weg en zijn mijn voorheen nieuwste schoenen de oude schoenen *G*

Kennelijk heb ik een hoge voetboog. Nooit last van gehad en ik ga echt geen zooltjes kopen tegen iets waar ik nog nooit last van heb gehad :6
De verkoper kon me niet eens uitleggen wat voor problemen ik zou kunnen krijgen met een hoge voetboog en geen zooltjes. :')

Vanavond nog training geven en voor de vierde keer natregenen. Jippie. :X
pi_203448419
Goed nieuws @gcjoel en duimen voor @Candaasje

Dat hoarden van @Myraella is goed voor te stellen, van alles is leuk en je weet natuurlijk niet of het er nog is wanneer je de sleutel krijgt.

Vanmiddag onverwachts bezoek gehad, planning in de war, maar daar is het een planning voor, morgen nieuwe poging.
  maandag 31 januari 2022 @ 16:54:33 #159
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203448447
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 16:48 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Nee, Delft heeft al een hele tijd een spoortunnel O+
Dat maakt de binnenstad wel een stuk leefbaarder.
pi_203448483
Ik had net warme chocolademelk met hindernissen. De eerste melk ging klonteren in de magnetron. Hij smaakte en rook prima. Hij stond al een tijd open en is gisteren nog door de aardappelpuree gegaan die we woensdag eten. Het was houdbare melk maar dat klonteren bij verhitting heb ik nog niet eerder gezien.
Het volgende pak houdbare melk was houdbaar tot afgelopen oktober. Ik ben niet bang om dat te drinken maar dit was dus wel zuur. Bij het derde pak lukte het :9

Ik heb voor het eerst de manier van @sigme gebruikt: half Benco, half cacaopoeder. Niet zo lekker als die exorbitante versie met room en verse chocolade enzo maar wel precies de goede verhouding chocolade en suiker. Morgen weer.

Ik ben al de hele middag documenten uit de krochten van onze administratie aan het zoeken. Ik leef in een digitale versie van Help, mijn man is klusser }:|
Spoilers!
pi_203448488
@Tele6 je zou last kunnen krijgen van de pees platen in je voeten omdat de voetboog niet genoeg ondersteund wordt. Of van de uh, buitenkant waar kleine pezen lopen waarvan ik niet meer weet hoe ze heten, die via je enkel je kuit in lopen waar je ook last van kan krijgen. :+
I know this from expercience. (Na overbelasting. Ging niet over omdat voetboog niet ondersteund werd en er daardoor constant spanning en irritatie was. Maar goed jij weegt geen 100 kg en je bent gewend om hard te lopen.)
pi_203448509
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 16:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik had net warme chocolademelk met hindernissen. De eerste melk ging klonteren in de magnetron. Hij smaakte en rook prima. Hij stond al een tijd open en is gisteren nog door de aardappelpuree gegaan die we woensdag eten. Het was houdbare melk maar dat klonteren bij verhitting heb ik nog niet eerder gezien.
Het volgende pak houdbare melk was houdbaar tot afgelopen oktober. Ik ben niet bang om dat te drinken maar dit was dus wel zuur. Bij het derde pak lukte het :9

Ik heb voor het eerst de manier van @:sigme gebruikt: half Benco, half cacaopoeder. Niet zo lekker als die exorbitante versie met room en verse chocolade enzo maar wel precies de goede verhouding chocolade en suiker. Morgen weer.

Ik ben al de hele middag documenten uit de krochten van onze administratie aan het zoeken. Ik leef in een digitale versie van Help, mijn man is klusser }:|
....met rook? Is dat een swipe/type fout? Oh wacht, er staat room :+

En moest gniffelen om laatste zin, maar net als zo'n tv programma: alleen grappig voor de buitenstaanders :X
  maandag 31 januari 2022 @ 17:03:14 #163
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203448527
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 16:59 schreef Lucky_Strike het volgende:

Ik heb voor het eerst de manier van @:sigme gebruikt: half Benco, half cacaopoeder. Niet zo lekker als die exorbitante versie met room en verse chocolade enzo maar wel precies de goede verhouding chocolade en suiker. Morgen weer.

Brb even John Williams bellen.
Die helpt iedere vrouw in nood graag toch?
pi_203448530
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 16:59 schreef Lonaa het volgende:
@:Tele6 je zou last kunnen krijgen van de pees platen in je voeten omdat de voetboog niet genoeg ondersteund wordt. Of van de uh, buitenkant waar kleine pezen lopen waarvan ik niet meer weet hoe ze heten, die via je enkel je kuit in lopen waar je ook last van kan krijgen. :+
I know this from expercience. (Na overbelasting. Ging niet over omdat voetboog niet ondersteund werd en er daardoor constant spanning en irritatie was. Maar goed jij weegt geen 100 kg en je bent gewend om hard te lopen.)
Ik denk dat mijn voeten er dan gewoon aan gewend zijn idd. Ik loop al m'n hele leven veel, en liefst op schoenen met weinig ondersteuning ook _O-
Aan de ene kant wil je er eigenlijk bij zijn voor het allemaal pijn gaat doen en zo, maar aan de andere kant denk ik, als ik daar gevoelig voor was zou ik inmiddels allang pijn hebben. Tja
pi_203448576
Van twee mensen bericht dat nader onderzoek nav slechte uitslagen/bulten/vlekken geen bijzonderheden lieten zien.
En ik mag dadelijk een nog wat suffige kater met schone tandjes en nog steeds in het bezit van al zijn kiezen gaan ophalen.

Goede dag O+

Kater zal het vast niet met me eens zijn :7
pi_203448578
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 17:01 schreef Isabeau het volgende:

[..]
....met rook? Is dat een swipe/type fout? Oh wacht, er staat room :+

En moest gniffelen om laatste zin, maar net als zo'n tv programma: alleen grappig voor de buitenstaanders :X
Er stond eerst rook ja ;)

Het is niet heel grappig nee. Ik kan al mijn eigen dingen prima vinden. En het grootste deel van de zakelijke administratie doe ik ook dus dat is vindbaar. Maar J is echt de grootste chaoot ever. Ik zoek me suf. Al jaren eigenlijk. Steeds neem ik voor om het op te ruimen maar de allergrootste prioriteit heeft het niet dus komt het steeds op de lange baan. Er is dus nu wel tijd voor, juist dit soort dingen moet ik nu doen omdat er geen stress bij komt kijken. In theorie. Als ik me niet zou ergeren.
En nu heb ik daadwerkelijk dingen nodig dus het komt wel even handig samen nu. Maar pffffff.
Spoilers!
  Official ESF Kreviewer maandag 31 januari 2022 @ 17:52:02 #167
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_203449038
quote:
7s.gif Op maandag 31 januari 2022 16:03 schreef Candaasje het volgende:

Ohja, ik was aan het Voegenfrissen. Ajuus!
De voegen van mijn huis moeten ook opnieuw gedaan worden. De offerte was 5300 euro. Als je het goedkoper kunt, ben je welkom. 8-)
  Official ESF Kreviewer maandag 31 januari 2022 @ 17:54:46 #168
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_203449053
quote:

Ik zou echt zo min mogelijk nieuwe meubels kopen voordat je er woont. We hebben hier in huis wel echt een aantal dingen niet kunnen neerzetten omdat het toch niet mooi of handig was. De meeste spullen heb je ook vrij snel, alleen op een bank, tafel en dat soort dingen moet je lang wachten. (We hebben zeven maanden op de ovale hippe tafel gewacht en wachten nog steeds op de bank)
pi_203449057
quote:
14s.gif Op maandag 31 januari 2022 17:52 schreef Kreator het volgende:

[..]
De voegen van mijn huis moeten ook opnieuw gedaan worden. De offerte was 5300 euro. Als je het goedkoper kunt, ben je welkom. 8-)
Oh dat kan ik goedkoper. Maar je krijgt dan wel witte of grijze voegen. En ik moet zeggen, in de douche spoelt het een beetje weg op den duur, dus je gevel moet niet teveel blootgesteld staan aan regen. Maar kniesoor die daar op let! *)

SPOILER
  Official ESF Kreviewer maandag 31 januari 2022 @ 17:55:49 #170
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_203449072
Sinds vrijdag ziek. 4x getest en 4x negatief. Maar volgens mij is het gewoon mannengriepkerona.
  Official ESF Kreviewer maandag 31 januari 2022 @ 17:56:45 #171
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_203449077
quote:
7s.gif Op maandag 31 januari 2022 17:54 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Oh dat kan ik goedkoper. Maar je krijgt dan wel witte of grijze voegen. En ik moet zeggen, in de douche spoelt het een beetje weg op den duur, dus je gevel moet niet teveel blootgesteld staan aan regen. Maar kniesoor die daar op let! *)

SPOILER
Wellicht heeft de vorige bewoner dat hier ook gedaan want de helft vd voegen ligt er (half) uit.
pi_203449132
quote:
7s.gif Op maandag 31 januari 2022 17:56 schreef Kreator het volgende:

[..]
Wellicht heeft de vorige bewoner dat hier ook gedaan want de helft vd voegen ligt er (half) uit.
Wel een *&@^%# klus, met zo'n knijptubetje. Ik ben al de halve dag bezig met een toilet. En de andere halve bezig mezelf weer schoonschrobben, want je kunt je kont in zo'n hokje van 1.10 bij 90cm natuurlijk niet keren. :')

Maar als je toch thuis zit, heb je er wel mooi de tijd voor ^O^
pi_203449160
quote:
7s.gif Op maandag 31 januari 2022 18:00 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Wel een *&@^%# klus, met zo'n knijptubetje. Ik ben al de halve dag bezig met een toilet. En de andere halve bezig mezelf weer schoonschrobben, want je kunt je kont in zo'n hokje van 1.10 bij 90cm natuurlijk niet keren. :')

Aan je klus te lezen voel je je wel weer een stuk beter?
  Official ESF Kreviewer maandag 31 januari 2022 @ 18:05:10 #174
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_203449178
quote:

[..]

Bij mij thuis zijn het de steen voegen aan de buitenkant dus dat lukt niet met een tube.

En ja, dat soort klusjes heb ik nu ook wel weer genoeg gedaan.

Beste aankoop ooit trouwens: Quooker. Wat een genot met koken en schoonmaken.
pi_203449183
quote:
14s.gif Op maandag 31 januari 2022 18:03 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Aan je klus te lezen voel je je wel weer een stuk beter?
Ja :Y Af en toe een beetje duizelig, maar ik heb dat wel vaker, ook buiten corona om als ik teveel binnen hang.
pi_203449200
quote:
6s.gif Op maandag 31 januari 2022 18:05 schreef Kreator het volgende:

[..]
Bij mij thuis zijn het de steen voegen aan de buitenkant dus dat lukt niet met een tube.

En ja, dat soort klusjes heb ik nu ook wel weer genoeg gedaan.

Beste aankoop ooit trouwens: Quooker. Wat een genot met koken en schoonmaken.
Die tube was een grapje hè :D Dat is zeg maar hetzelfde idee als met Albastine muurvuller je muur gaan stuccen ofzo :P
pi_203449211
quote:
7s.gif Op maandag 31 januari 2022 18:05 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Ja :Y Af en toe een beetje duizelig, maar ik heb dat wel vaker, ook buiten corona om als ik teveel binnen hang.
Fijn!
  Moderator maandag 31 januari 2022 @ 18:08:29 #178
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_203449215
quote:

[..]

Is zakje voegmortel niet goedkoper als een paar tubes van dat alabastine?
  maandag 31 januari 2022 @ 18:10:21 #179
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203449229
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2022 18:08 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Geloof dat Candaasje bedoeld dat ze de voegen schoon maakt
pi_203449232
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2022 18:08 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Oh vast wel, maar dit is puur even snel voor het optische. Het is en blijft een lilluk jaren 70 woningbouw toilet waar ik verder weinig moeite meer in wil steken.
Maar zo ziet het er net iets (iets...) minder goedkoop uit. Zover dat dan kan, met leidingen over de muur en stukjes uit de tegels en vergeelde deurposten enzo. :D
pi_203449241
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 18:10 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Geloof dat Candaasje bedoeld dat ze de voegen schoon maakt
Nah, het is een soort witsel dat je over je voegen heenkalkt. Of nouja, het idee is dat je het met een sponsje eroverheen tamponeert. Het werkt best aardig. Niet fantastisch, maar ik heb nu in elk geval geen zwarte en grijze voegen meer. :)
  maandag 31 januari 2022 @ 18:13:24 #182
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203449252
quote:
7s.gif Op maandag 31 januari 2022 18:11 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Nah, het is een soort witsel dat je over je voegen heenkalkt. Of nouja, het idee is dat je het met een sponsje eroverheen tamponeert. Het werkt best aardig. Niet fantastisch, maar ik heb nu in elk geval geen zwarte en grijze voegen meer. :)
Oh, LOL, Ik dacht dat voegenfris een schoonmaakmiddel was, wist niet dat het er gewoon wat overheen gooit.
pi_203449253
quote:
7s.gif Op maandag 31 januari 2022 18:11 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Ik heb dit ook wel eens bij vrienden helpen doen. Het bijpassende voegenschoonmaakmiddel was ook al een openbaring, en dan die verf eroverheen, en vervolgens is het alleen maar duidelijker hoe vreselijk geel je tegels zijn :'(
pi_203449282
quote:
7s.gif Op maandag 31 januari 2022 15:52 schreef Candaasje het volgende:

[..]
*Zwaait*

Waar is die huis? O-)
pi_203449295
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2022 18:16 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Waar is die huis? O-)
Ziet uw DM vrouwe!
pi_203449297
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 18:13 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ik heb dit ook wel eens bij vrienden helpen doen. Het bijpassende voegenschoonmaakmiddel was ook al een openbaring, en dan die verf eroverheen, en vervolgens is het alleen maar duidelijker hoe vreselijk geel je tegels zijn :'(
Ik ben er op dit moment vooral achter hoe erg mijn wc pot lekt :') :r
pi_203449333
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 16:59 schreef Lonaa het volgende:
@:Tele6 je zou last kunnen krijgen van de pees platen in je voeten omdat de voetboog niet genoeg ondersteund wordt. Of van de uh, buitenkant waar kleine pezen lopen waarvan ik niet meer weet hoe ze heten, die via je enkel je kuit in lopen waar je ook last van kan krijgen. :+
Hee ik ken dees. Elke dag strompelend uit bed enzo :Y
pi_203449382
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2022 18:22 schreef Vanyel het volgende:

[..]
En 3x maanden met krukken lopen
pi_203449430
quote:
7s.gif Op maandag 31 januari 2022 18:17 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Ziet uw DM vrouwe!
Leuke huiz!
Naja, prima plek en mogelijkheden :p
pi_203449503
quote:

[..]
Ziet uw DM vrouwe!
Graag ;)
pi_203449526
quote:

[..]
Ja, was echt feest.

Sinds juni zooltjes en sinds augustus eigenlijk helemaal geen last meer. Tenzij ik mn all stars (zonder zolen) aan heb gehad.
pi_203449536
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2022 18:30 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Leuke huiz!
Naja, prima plek en mogelijkheden :p
Vooral dat laatste hè :D

Ik ben trouwens ook geïntrigeerd door de in het klimop verscholen poort. WAAR leidt 'ie naartoe?
pi_203449694
Wat een leuk huis! Veel werk maar daar kan je iets heel leuks kunnen maken
pi_203450325
quote:

[..]
Ja ik heb dat dus ook. Moet
Echt een afspraak maken bij de podoloog.
pi_203451021
Ah, mooie theorie in de economie betreffende cryptocurrency en dingen als de tulpenmania: https://en.wikipedia.org/wiki/Greater_fool_theory
Weer een term geleerd :7
pi_203451047
Oh en de Netflixminiserie Stay Close net in 1 dag afgekeken. Ik vind het een aanrader.
pi_203451121
quote:

[..]
Ziet uw DM vrouwe!
Waar ga je kijken?
#aagje.
  maandag 31 januari 2022 @ 20:25:23 #198
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203451571
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 20:02 schreef Isabeau het volgende:
Ah, mooie theorie in de economie betreffende cryptocurrency en dingen als de tulpenmania: https://en.wikipedia.org/wiki/Greater_fool_theory
Weer een term geleerd :7
Over de waarde van cryptocoins, geld, goud, etc zou je Neal Stephenson's Cryptonomicon eens moeten lezen, Cryptonomicon speelt tijdens de tweede wereld oorlog en in een nabije toekomst (toen het geschreven werd)
en The Baroque Cycle. Beide literair de moeite waard, rond het thema Encryptie, Waarde van geld, cryptocurreny, bankieren. The Baroque Cycle is een een geweldige serie avonturenromans over waarom Frankrijk in de 17e eeuw haar economie niet draaiende kreeg, de Nederlanden steenrijk waren en GB het werd.Waarom geld waarde heeft, en wat het is als thema van een avonturenroman.
pi_203451607
quote:

Ziet uw DM vrouwe!
Me too? :S___D
pi_203451891
quote:
14s.gif Op maandag 31 januari 2022 17:55 schreef Kreator het volgende:
Sinds vrijdag ziek. 4x getest en 4x negatief. Maar volgens mij is het gewoon mannengriepkerona.
Ik vind het matig dat je je pas op de vierde dag van je mannengriep zó verveelt dat je hier iets post.
Spoilers!
  maandag 31 januari 2022 @ 20:50:45 #201
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203451976
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2022 20:44 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik vind het matig dat je je pas op de vierde dag van je mannengriep zó verveelt dat je hier iets post.
Je onderschat de heftigheid van mannengriep. Hij heeft het net aan overleefd en jij doet alsof het een grap is!
pi_203452506
quote:
7s.gif Op maandag 31 januari 2022 18:37 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Vooral dat laatste hè :D

Ik ben trouwens ook geïntrigeerd door de in het klimop verscholen poort. WAAR leidt 'ie naartoe?
Zullen @Vanyel en ik morgen even voor je kijken? :+
pi_203452791
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 21:27 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Zullen @:Vanyel en ik morgen even voor je kijken? :+
Inclusief spannend avonturenverslag? Jaaaaaa! 8-)
pi_203453018
F5 F5 @Candaasje wààr is de tuinpoort?
pi_203453087
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2022 22:12 schreef AnneX het volgende:
F5 F5 @:candaasje wààr is de tuinpoort?
Ik denk foto 18
pi_203453172
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 22:19 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik denk foto 18
Candaasje is druk op het toilet, of zo.
Als ze nog een funda link wil sturen….zou leuk zijn. 😉
pi_203453715
Mijn LP poes komt aankomende week al *G*
Die we zochten, julliewistenzzzz :D
Ik dacht dat ik weer een nep sms kreeg, dus vlak voor ik die blokkeren wilde zag ik ineens UPS staan :')
pi_203453726
poeF :+
pi_203453735
Een reiger in Candaas haar casa O+
pi_203453758
En ff lachen voor ik ga slapen _O- O+

twitter
pi_203453777
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 23:33 schreef Blues het volgende:
poeF :+
_O-
pi_203454303
Vroeg.
pi_203454323
Nog donker.
pi_203454397
Voor de eerste keer woordle gespeeld. In 3 x geraden. _O-
AARDE.
Blijkbaar ben ik uitgeslapen.🤓
pi_203454400
Het is een soort Lingo, toch?
pi_203454405
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 07:39 schreef AnneX het volgende:
Voor de eerste keer woordle gespeeld. In 3 x geraden. _O-
AARDE.
Blijkbaar ben ik uitgeslapen.🤓
Niet verklappen 😉
pi_203454419
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 07:40 schreef Lonaa het volgende:
Het is een soort Lingo, toch?
Ja.
Inmiddels het 6-letterwoord ook. In 4 x.
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 07:43 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Niet verklappen 😉
😳 Excuus🎊

Er is vast al een topic. Even kijken.
pi_203454472
Goedemorgen!

Ik ga vandaag maar eens naar de kapper. Ergens tussen de kantoorwerkzaamheden door.
Gister heb ik op de fiets de vergadering beluisterd. Van een presentatie die mislukte omdat de persoon die 'm zou geven op de laptop een verkeerde versie van Webex (onze Zoom zeg maar) had staan. Dat was een half uur luisteren naar iets wat *niet* gebeurde :D
pi_203454497
Het zijn toch geen digibeten daar in jouw burcht?

Hoef je geen afspraak te maken bij de kapper?
#vragen
pi_203454892
Zo, nu de maand voorbij is kan ik de balans opmaken: ik deed 30 yoga practices in 30 dagen *O* Niet helemaal elke dag eentje, ik deed twee dagen niets door buikpijn en bloeddonatie, maar die haalde ik later in, zodat ik toch gisteren klaar was. Nu ga ik eens even nadenken wat ik vanaf vandaag met mijn leven ga doen :P

Ik deed er eigenlijk meer natuurlijk want mijn wekelijkse vaste uurtje pilates/power yoga ging ook gewoon door.

[ Bericht 10% gewijzigd door Clubsoda op 01-02-2022 09:18:17 ]
pi_203454942
Goedemorgen
Zometeen naar de mondhygiënist, nog geen zin in
pi_203455105
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 09:02 schreef Clubsoda het volgende:
Zo, nu de maand voorbij is kan ik de balans opmaken: ik deed 30 yoga practices in 30 dagen *O* Niet helemaal elke dag eentje, ik deed twee dagen niets door buikpijn en bloeddonatie, maar die haalde ik later in, zodat ik toch gisteren klaar was. Nu ga ik eens even nadenken wat ik vanaf vandaag met mijn leven ga doen :P

Ik deed er eigenlijk meer natuurlijk want mijn wekelijkse vaste uurtje pilates/power yoga ging ook gewoon door.
Wauw _O_

Bedankt voor de link voor dat boek trouwens, ziet er goed uit.
Spoilers!
pi_203455176
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 08:11 schreef AnneX het volgende:
Het zijn toch geen digibeten daar in jouw burcht?

Hoef je geen afspraak te maken bij de kapper?
#vragen
Dit was dan een verzameling van verschillende burchten, en dit was een nieuwe burchtheer. Heeft al wel 2 weken een sleutel en wist natuurlijk niet (want dat vertelt niemand), dat er 2 types schreeuwluikjes zijn dat die waarvan je logischer wijs denkt dat dat de goede zal zijn, dat natuurlijk niet is. En daar kom je pas achter als je een tovertruukje in je schreeuwluik moet doen :D

Deze kapper doet wel met afspraken, altijd al via internet. Lekker makkelijk.
Liefste gaat ook naar kapper vandaag, andere kapper, die werkt normaal niet met afspraken en ik weet niet wat ze nu doen.
pi_203456247
De mondhygiënist viel weer 100% mee.
Merk wel dat ik bij een praktijk zit die gespecialiseerd zijn in angsten. Ze doen alles 100x uitleggen en heel voorzichtig.
pi_203456686
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 10:54 schreef Sarabi het volgende:
De mondhygiënist viel weer 100% mee.
Merk wel dat ik bij een praktijk zit die gespecialiseerd zijn in angsten. Ze doen alles 100x uitleggen en heel voorzichtig.
Mooi.

Ik mag volgende maand weer. Met de plaksels aan mijn tanden voor m'n invisalign krijg ik allemaal extra verkleuring merk ik. Ik ben niet bang voor m'n mondhygienist maar het is ook een hele aardige man.
pi_203456767
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 11:25 schreef sigme het volgende:

[..]
Mooi.

Ik mag volgende maand weer. Met de plaksels aan mijn tanden voor m'n invisalign krijg ik allemaal extra verkleuring merk ik. Ik ben niet bang voor m'n mondhygienist maar het is ook een hele aardige man.
Hoe gaat het verder met je invisalign?

De mijne begon ook over mijn verkleurde voortand, maar ik reageerde denk ik niet snel genoeg want daarna veranderde ze van onderwerp.
Mijn voortand is al 15+ jaar donkerder dan de rest, ik denk dat ik het heel raar zou vinden om opeens een normale kleur in de spiegel te zien. Maar de mogelijkheid is er dus wel om het mooier te maken.
pi_203456909
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 11:30 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Hoe gaat het verder met je invisalign?

De mijne begon ook over mijn verkleurde voortand, maar ik reageerde denk ik niet snel genoeg want daarna veranderde ze van onderwerp.
Mijn voortand is al 15+ jaar donkerder dan de rest, ik denk dat ik het heel raar zou vinden om opeens een normale kleur in de spiegel te zien. Maar de mogelijkheid is er dus wel om het mooier te maken.
Gaat best prima met de invisalign. Zo'n waterspuiter erbij om m'n tanden schoon te spuiten is wel onmisbaar. En verder is het wat extra poetswerk:
* tanden
* bitjes binnenkant
* bitjes buitenkant
Ik ken m'n gebit nu van binnen en buiten :')

En ik heb sinds een tijdje ook een elastiekje, maar daar ben ik al wel handig mee. Kan zonder spiegel het stiekje spannen.

Ik zit al op bitje 4. Van de 50 :')
pi_203456989
Joehoe.....willen jullie allemaal even heel hard duimen? Het sollicitatie gesprek was heel erg leuk (vond de andere kant ook) en ik word voorgesteld voor de volgende ronde *O*
pi_203457006
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 11:45 schreef Kaatje1 het volgende:
Joehoe.....willen jullie allemaal even heel hard duimen? Het sollicitatie gesprek was heel erg leuk (vond de andere kant ook) en ik word voorgesteld voor de volgende ronde *O*
^O^

Natuurlijk! Maar sowieso: wat leuk dat het een leuk gesprek was!
pi_203457032
Stel je voor! Duimen zeker! w/
(Veel gegadigden?)
pi_203457058
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 11:48 schreef AnneX het volgende:
Stel je voor! Duimen zeker! w/
(Veel gegadigden?)
Kreeg de indruk van niet. Kan het mis hebben maar ik krijg nu meteen een gesprek met de evt. leidinggevende
pi_203457069
quote:
Super *G* Zéker duim ik!
  dinsdag 1 februari 2022 @ 11:51:05 #233
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203457074
quote:
was dat die met vluchtelingen? ze zouden gek zijn als ze je niet kiezen!
pi_203457089
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 11:51 schreef gcjoel het volgende:

[..]
was dat die met vluchtelingen? ze zouden gek zijn als ze je niet kiezen!
:Y
pi_203457190
quote:
_O_
Spoilers!
pi_203457223
Ik sta met ontzag te kijken naar de straatbetegelaar (jong jochie).
In zijn eentje kilometers tegelen, op maat knippen. Het ligt zo strak _O_
Hij zal ook vast goed in puzzelen zijn.

Ennn... de LP poes/f is binnen *G*
pi_203457645
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 12:01 schreef Blues het volgende:
In zijn eentje kilometers tegelen, op maat knippen. Het ligt zo strak _O_
Hij zal ook vast goed in puzzelen zijn.

Ennn... de LP poes/f is binnen *G*
Wat snel ook geleverd! Vanuit Engeland?
Het is een origineel cadeau.👍🏼

Een paar weken terug reed ik langzaam langs de stratenmaker, die 30 in witte steen aan het tegelen was. De man vond het leuk, dat ik even stilhield voor een complimentje. # makkelijk
pi_203457811
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 12:01 schreef Blues het volgende:
pi_203458050
Ook een leuke vent, die ons al was opgevallen bij twee reclames.
Blijken er ietsjes meer te zijn 😂
https://www.thebestsocial.media/nl/acteur-peter-reclames/
pi_203458149
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 12:32 schreef AnneX het volgende:

Wat snel ook geleverd! Vanuit Engeland?
Het is een origineel cadeau.👍🏼

Een paar weken terug reed ik langzaam langs de stratenmaker, die 30 in witte steen aan het tegelen was. De man vond het leuk, dat ik even stilhield voor een complimentje. # makkelijk
Duitsland ^O^

Ja dat is voor iedereen fijn. *O*
pi_203458164
quote:
Wij zitten met zijn zoon opgescheept denk ik O~)
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 1 februari 2022 @ 14:28:49 #242
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_203459066
Zal zeker Duimen Kaatje *O*

Zo. We zijn over op nieuwe huisstijl. ICT-technisch werkt nog niet alles :'). Zal blij zijn als dit over is.

Wel weer vervelend omanieuws gekregen. Wellicht (met spoed) toch naar verpleeghuis of al wil ze dat eigenlijk niet, maar morfine vindt ze ook lastig... Een volgende stap richting het einde. ;(
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  dinsdag 1 februari 2022 @ 15:13:02 #243
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_203459497
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  dinsdag 1 februari 2022 @ 15:13:40 #244
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_203459503
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 11:49 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Kreeg de indruk van niet. Kan het mis hebben maar ik krijg nu meteen een gesprek met de evt. leidinggevende
Ohh zo tof Kaatje!!

Voor hoeveel uur per week is dat dan? En is het op fiets afstand?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_203459635
@borisz wat verdrietig, zeker wanneer ze de opties ook niet zitten.

@Barreltje Het zou gaan om 32 uur (misschien iets minder maar zeker niet meer). Verschil in inkomen is fiks (hun hoogste bruto salaris op basis van 40 uur is minder dan mijn netto bij de vorige :o ).
Locaties is nog niet bekend, daar zijn ze naar op zoek en de HR manager ging het navragen. Maar mijn opmerking (zelf geen auto en lange busrit ivm reisziekte ook niet mogelijk) zou hij aangeven. Hij noteerde de postcode nog een keer en 30 min fietsen zou kunnen. Hij zou dat doorgeven aan degene die op zoek is naar de locatie. Klonk ook wel leuk.
pi_203460862
quote:
14s.gif Op maandag 31 januari 2022 17:54 schreef Kreator het volgende:
Ik zou echt zo min mogelijk nieuwe meubels kopen voordat je er woont. We hebben hier in huis wel echt een aantal dingen niet kunnen neerzetten omdat het toch niet mooi of handig was. De meeste spullen heb je ook vrij snel, alleen op een bank, tafel en dat soort dingen moet je lang wachten. (We hebben zeven maanden op de ovale hippe tafel gewacht en wachten nog steeds op de bank)
Maar het is zo verleidelijk. ;( Met veel willen we ook sowieso wel wachten, voor een bank moet ik bijvoorbeeld echt in de ruimte staan en schuiven met de huidige bank om te kijken wat het daar moet worden.

Net wel een klok gekocht. O+ Rondje door Loods5 gedaan en daar verliefd op de klok geworden. Maar vervolgens online ergens anders in de sale gekocht. :D

pi_203460989
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 15:26 schreef Kaatje1 het volgende:
@:borisz wat verdrietig, zeker wanneer ze de opties ook niet zitten.

@:Barreltje Het zou gaan om 32 uur (misschien iets minder maar zeker niet meer). Verschil in inkomen is fiks (hun hoogste bruto salaris op basis van 40 uur is minder dan mijn netto bij de vorige :o ).
Locaties is nog niet bekend, daar zijn ze naar op zoek en de HR manager ging het navragen. Maar mijn opmerking (zelf geen auto en lange busrit ivm reisziekte ook niet mogelijk) zou hij aangeven. Hij noteerde de postcode nog een keer en 30 min fietsen zou kunnen. Hij zou dat doorgeven aan degene die op zoek is naar de locatie. Klonk ook wel leuk.
Is dat salaris wel iets waar je zoveel op wil/kan inleveren? Wel heel fijn dat de gesprekken zo positief zijn!
pi_203461288
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 17:19 schreef Myraela het volgende:

[..]
Is dat salaris wel iets waar je zoveel op wil/kan inleveren? Wel heel fijn dat de gesprekken zo positief zijn!
Dat zou wel lukken. Ik heb een prima buffer voor de extratjes. Er zijn heus wel banen waar ik op zou kunnen schrijven en dan veel minder inlever. Maar daar wil ik (zolang ik nog kan kiezen) liever niet werken, liefst wil ik nu in een hele andere omgeving werken.
pi_203463713
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 17:44 schreef Kaatje1 het volgende:

Dat zou wel lukken. Ik heb een prima buffer voor de extratjes. Er zijn heus wel banen waar ik op zou kunnen schrijven en dan veel minder inlever. Maar daar wil ik (zolang ik nog kan kiezen) liever niet werken, liefst wil ik nu in een hele andere omgeving werken.
Iedereen zou werk moeten hebben daar waar zijn/haar hart ligt.
Lijkt me zo geweldig als dit lukt voor jou! Helemaal in je straatje O+
pi_203463959
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 17:44 schreef Kaatje1 het volgende:
Dit klonk ook echt iets voor jou _O_ Dus ik hoop dat ze je aannemen O+
pi_203463982
Dank allen. Ja ik hoop het ook zo enorm.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 1 februari 2022 @ 21:31:03 #252
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_203464872
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 17:08 schreef Myraela het volgende:

[..]
Maar het is zo verleidelijk. ;( Met veel willen we ook sowieso wel wachten, voor een bank moet ik bijvoorbeeld echt in de ruimte staan en schuiven met de huidige bank om te kijken wat het daar moet worden.

Net wel een klok gekocht. O+ Rondje door Loods5 gedaan en daar verliefd op de klok geworden. Maar vervolgens online ergens anders in de sale gekocht. :D

[ afbeelding ]
Je leven is pas echt voorbij als je bij loods 5 winkelt. Wij hebben er laatst een grote schaal voor op tafel gekocht.

En ik was net bij de opening van de Plus die eerst een Albert heijn was. De eigenaar zei "hey, Maarten!" ik had geen idee wie het was, maar kennelijk heeft mijn schoonmoeder die er werkt wel eens een foto laten zien ofzo. Ook zwaaide Mario nog, de pizzabakker (no joke) #dorplife. Fml
pi_203465078
Wow joh :D
pi_203466779
Zullen we een Stilton-cheese experiment doen met z'n allen *O*

Sweet Dreams Are Made of Cheese - artikel met wetenschappelijk onderzoeksresultaten

Volgens Jross hoorde hij van kinds af aan dat je geen kaas moet eten voor je gaat slapen. Hier nog nooit van gehoord! Maar: 'blue Stilton resulted in the most bizarre trips, affecting about 80% of participants and resulting in visions of talking animals, vegetarian crocodiles and warrior kittens' en ik wil dromen over warrior kittens _O_
pi_203467278
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 22:57 schreef Isabeau het volgende:

[ afbeelding ]

Sweet Dreams Are Made of Cheese - artikel met wetenschappelijk onderzoeksresultaten

Volgens Jross hoorde hij van kinds af aan dat je geen kaas moet eten voor je gaat slapen. Hier nog nooit van gehoord! Maar: 'blue Stilton resulted in the most bizarre trips, affecting about 80% of participants and resulting in visions of talking animals, vegetarian crocodiles and warrior kittens' en ik wil dromen over warrior kittens _O_
Geen stilton in huis, maar ik zet het op de boodschappenlijst 😂
pi_203467378
Ik ga duimen voor je @Kaatje1 *O*
pi_203468494
quote:

[ afbeelding ]

Jaaaa *G*

:D
Nooit van gehoord.
  woensdag 2 februari 2022 @ 07:50:11 #258
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_203468532
@Isabeau was er niet iets met echte Stilton (UK) versus de door de EU toegestane Stilton? Of heb ik dat fout begrepen / onthouden?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  woensdag 2 februari 2022 @ 08:25:58 #259
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203468730
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 07:50 schreef fietsie het volgende:
@:Isabeau was er niet iets met echte Stilton (UK) versus de door de EU toegestane Stilton? Of heb ik dat fout begrepen / onthouden?
Rauwemelkse stilton in afaik in de UK niet toegestaan.
pi_203469001
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 21:31 schreef Kreator het volgende:

[..]
Je leven is pas echt voorbij als je bij loods 5 winkelt. Wij hebben er laatst een grote schaal voor op tafel gekocht.

En ik was net bij de opening van de Plus die eerst een Albert heijn was. De eigenaar zei "hey, Maarten!" ik had geen idee wie het was, maar kennelijk heeft mijn schoonmoeder die er werkt wel eens een foto laten zien ofzo. Ook zwaaide Mario nog, de pizzabakker (no joke) #dorplife. Fml
Wat een burgerleef.
pi_203469729
quote:

[ afbeelding ]

Zonder Stilton heb ik al bizarre dromen. Over (ver)huizen enzo.
Zal wel komen door de chat hier over huizen.

@Myraela deze week gingen jullie toch trouwen voor de wet? Of later?
Gatenkaas in mijn hoofd.
pi_203469760
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 21:31 schreef Kreator het volgende:

[..]

Dit is het begin van het einde. Nog even en je brengt en haalt straks ook je kliko's van de weg in je ochtendjas.
En heb je al een zitmaaier gekocht?
pi_203470164
Ik ben een BoodschappenLijst aan het maken.
‘Mijn’ Jumbo wordt AH ( ;( ) . Morgen is de laatste dag dat ze open zijn voor de verbouwing en schijnt alles met 50% korting te zijn. Melikes :9
pi_203470273
/laat maar :D

Bij het huis dat we morgen gaan bezichtigen staat nu dit:
VANWEGE GROTE BELANGSTELLING ZIJN DE KIJKDAGEN INMIDDELS VOLLEDIG VOLGEPLAND.
BEZICHTIGINGSAFSPRAKEN ZIJN NIET MEER MOGELIJK.

Iets zegt me dat het hem niet gaat worden, als we ook nog wat willen kunnen opknappen. Maar goed, we gaan het zien. :')
Ondertussen ook 1 andere bezichtigingen gepland (ik weet nog niet helemaal wat ik van dat huis vind, en de locatie. Tuin is wel fantastisch) en 1 aangevraagd (zelfde makelaar als waar we ons laatste serieuze bod hebben gedaan, dus ik hoop dat 'ie ons op de lijst zet :) )

[ Bericht 45% gewijzigd door Candaasje op 02-02-2022 11:21:58 ]
pi_203470605
quote:
7s.gif Op woensdag 2 februari 2022 11:01 schreef Candaasje het volgende:

Iets zegt me dat het hem niet gaat worden, als we ook nog wat willen kunnen opknappen. Maar goed, we gaan het zien. :')
Ondertussen ook 1 andere bezichtigingen gepland (ik weet nog niet helemaal wat ik van dat huis vind, en de locatie. Tuin is wel fantastisch) en 1 aangevraagd (zelfde makelaar als waar we ons laatste serieuze bod hebben gedaan, dus ik hoop dat 'ie ons op de lijst zet :) )
Is dat het huis met de mysterieuze tuinpoort en hebben jullie wel een afspraak?
Zegt wel iets over de markt ja :X
pi_203470702
Is inderdaad geen makkelijk dorp, als je een huis wilt. Maar bij ons deden van de 28 kijkers er 3 een bod. En dat schijnt ook redelijk normaal te zijn. Er is altijd hoop :P
  woensdag 2 februari 2022 @ 11:54:18 #267
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203470914
quote:
7s.gif Op woensdag 2 februari 2022 11:01 schreef Candaasje het volgende:

Dat is toch bij bijna ieder huis wel.
Niet de hoop verliezen! Er zit niet altijd een gek bij die een ton overbied!

Bij ons ook niet! (Maar wij hebben wel alsnog gek veel overboden :') en waren net niet de hoogste)
pi_203471108
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2022 11:54 schreef gcjoel het volgende:

Bij ons ook niet! (Maar wij hebben wel alsnog gek veel overboden :') en waren net niet de hoogste)
Dat is toch mega frustrerend zo. Het is dan gelukkig wel goed gekomen, maar toch. Ze hadden ook voor dat hoogste bod kunnen gaan.
pi_203471469
Kennen jullie die mop van die aangetrouwde schoonmoeder die bijna zeker kanker had? Wat een verstopping bleek te zijn? :D Die dus vandaag naar huis mag en niks aan behandeling hoeft?

Dat is al de derde goede uitslag deze week in mijn omgeving *O*
  woensdag 2 februari 2022 @ 12:43:55 #270
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_203471507
Die ene waardoor die broer een welverdiende vakantie moest inkorten enzo? Dat is goed nieuws.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_203471545
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 12:43 schreef fietsie het volgende:
Die ene waardoor die broer een welverdiende vakantie moest inkorten enzo? Dat is goed nieuws.
Wel die broer, geen ingekorte vakantie (dat was ander bijna-drama).
Maar ik ga ervan uit dat het familie weekend nu door kan gaan. Maar dat is natuurlijk niet het belangrijkst. Reden waarom die nu door kan gaan is de beste ^O^
  woensdag 2 februari 2022 @ 13:01:05 #272
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203471747
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 12:11 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Dat is toch mega frustrerend zo. Het is dan gelukkig wel goed gekomen, maar toch. Ze hadden ook voor dat hoogste bod kunnen gaan.
Zeker. Het is gewoon een soort gokken
pi_203471778
Ik ben aan het wachten op m'n lunchgasten.
pi_203472007
Ik kom eraan!
pi_203472505
Oh @AnneX zie er prima uit

Fijn voor de schoonmoeder, een hele opluchting (ook letterlijk waarschijnlijk)

Blijf gewoon voor jullie duimen @Candaasje

Net vriendin uitgezwaaid, nu even wat eten
pi_203474314
Goedemiddag mensen :O Het was weer een enerverende dag op kantoor. Ik verbaasde me zoals altijd weer eens over het een en ander :P

Er gebeuren ook toffe dingen O+ Mijn mega-projectje gaat binnenkort live O+
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  woensdag 2 februari 2022 @ 16:30:59 #277
63722 z80
I fink you freaky
pi_203474548
Net even gekeken waar de winterspelen ergens gehouden worden in de stad. Blijkt op het zelfde terrein te zijn waar ook de zomerspelen waren. Daar heb ik tijdens de 5 dagen Beijing nog gelopen.
pi_203474911
Ik wilde net op de fiets boodschappen gaan doen, kom ik bij m'n fiets, ligt er een hoopje zwarte plastic onderdelen met een post-it "SORRY : ( " naast m'n fiets op de grond.

Iemand heeft m'n bel (die met een zwart elastiekje aan m'n fiets zat) van de fiets afgestoten, maar wist niet precies uit welke onderdelen die bestond, en heeft toen al het zwarte plastic dat op de grond in de fietsenstalling te vinden was verzameld met een briefje erbij _O-

Zag er een stuk dramatischer uit dan het was dus _O-
pi_203474997
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 16:59 schreef Tele6 het volgende:
Ik wilde net op de fiets boodschappen gaan doen, kom ik bij m'n fiets, ligt er een hoopje zwarte plastic onderdelen met een post-it "SORRY : ( " naast m'n fiets op de grond.

Iemand heeft m'n bel (die met een zwart elastiekje aan m'n fiets zat) van de fiets afgestoten, maar wist niet precies uit welke onderdelen die bestond, en heeft toen al het zwarte plastic dat op de grond in de fietsenstalling te vinden was verzameld met een briefje erbij _O-

:D :D :D nou ja, wel heel lief dat er een briefje bij lag O+
pi_203476187
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 16:59 schreef Tele6 het volgende:

Moh O+

SPOILER
pi_203476934
Wat lief dat er een berichtje was achter gelaten.

Ik kreeg vanmiddag een functie aangeboden (paar keer gelezen of het werkelijk zo was) maar dan zou ik wel naar Dublin moeten verhuizen. Maar vreemde naam van het bedrijf en wat blijkt, het is voor Facebook als moderator. Doe het maar niet.

Verder word ik voorgesteld als secretaresse voor meerdere managers bij het UWV. Maar mocht ik die baan van het gesprek van gisteren aangeboden krijgen, ga ik toch daarvoor
pi_203477030
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 19:26 schreef Kaatje1 het volgende:

Ik kreeg vanmiddag een functie aangeboden (paar keer gelezen of het werkelijk zo was) maar dan zou ik wel naar Dublin moeten verhuizen. Maar vreemde naam van het bedrijf en wat blijkt, het is voor Facebook als moderator. Doe het maar niet.

Is dat zo'n beruchte functie waarbij mensen helemaal doordraaien om alle afschuwelijkke narigheid die ze moeten bekijken en beoordelen? huuuu.
  woensdag 2 februari 2022 @ 19:37:16 #283
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203477176
quote:

Verder word ik voorgesteld als secretaresse voor meerdere managers bij het UWV. Maar mocht ik die baan van het gesprek van gisteren aangeboden krijgen, ga ik toch daarvoor
Hoe zit dat trouwens met die andere baan, je zei dat ze nog een locatie moeten vinden enzo.
Dat klinkt niet echt alsof ze al toe zijn aan werknemers eigenlijk.
Is het een beginnend bedrijf of nieuwe locatie van een bestaande organisatie?
pi_203477189
quote:
Oh dat lijkt me juist echt fascinerend. :D Verschrikkelijk wel, maar toch fascinerend.

Maar wel fijn dat er zoveel dingen lopen.
pi_203477217
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 19:31 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Is dat zo'n beruchte functie waarbij mensen helemaal doordraaien om alle afschuwelijkke narigheid die ze moeten bekijken en beoordelen? huuuu.
Volgens mij wel ja. Dus geef mijn portie maar aan fikkie
pi_203477248
Oh @Kaatje wat spannend! Ik duim voor je.

@Tele6 wel lief van diegene.
pi_203477282
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 19:37 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Hoe zit dat trouwens met die andere baan, je zei dat ze nog een locatie moeten vinden enzo.
Dat klinkt niet echt alsof ze al toe zijn aan werknemers eigenlijk.
Is het een beginnend bedrijf of nieuwe locatie van een bestaande organisatie?
Ze beginnen hier in de woonplaats. Ze zitten al op diverse plekken, maar per 1 januari is de inburgering op de schop gegaan en moeten gemeenten de inburgering aanbieden ipv dat de statushouder het zelf moet regelen (was een tof plan, mensen die de taal en samenleving en regeltjes niet kennen dat laten doen :N ).
En dze organisatie gaat dat nu ook hier doen
  woensdag 2 februari 2022 @ 19:44:28 #288
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203477322
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 19:42 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ze beginnen hier in de woonplaats. Ze zitten al op diverse plekken, maar per 1 januari is de inburgering op de schop gegaan en moeten gemeenten de inburgering aanbieden ipv dat de statushouder het zelf moet regelen (was een tof plan, mensen die de taal en samenleving en regeltjes niet kennen dat laten doen :N ).
En dze organisatie gaat dat nu ook hier doen
Ah ok, dat klinkt wel goed dan.
Ben altijd beetje huiverig voor die bedrijven die nog niks hebben en wel mensen gaan werven. Vooral als het dan mensen zijn die er een baan voor opzeggen.
pi_203477466
Spanned @Kaatje1 !
pi_203477714
quote:

Wat leuk dat er belangstelling voor je kunnen is👍🏼
Ben zoooo benieuwd voor je.

Dan sluit ik mij aan bij de goeie berichten van Cat. w/ Een bekende kreeg een goede uitslag. Pfffft.

En voor iedereen:
pi_203478508
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 19:44 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Ah ok, dat klinkt wel goed dan.
Ben altijd beetje huiverig voor die bedrijven die nog niks hebben en wel mensen gaan werven. Vooral als het dan mensen zijn die er een baan voor opzeggen.
Ik zeg geen baan op natuurlijk, ben hartstikke werkeloos 😉
pi_203478781
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 20:37 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Je bent ‘werkzoekend’.

Loelige zou zijn als de functie ophoudt, resteert 70% van het laatste salaris.
Vrees ik.
pi_203479423
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2022 20:53 schreef AnneX het volgende:

[..]
Je bent ‘werkzoekend’.

Loelige zou zijn als de functie ophoudt, resteert 70% van het laatste salaris.
Vrees ik.
Ja, dat is zo. Maar ja, ik wil toch echt wel wat doen en zolang ik de staatsloterij niet win :P )
  woensdag 2 februari 2022 @ 22:06:38 #294
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203480171
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 20:37 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Jaaa dat weet ik :D je loopt dus niet echt risico.
  woensdag 2 februari 2022 @ 22:07:18 #295
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203480188
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 21:29 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ja, dat is zo. Maar ja, ik wil toch echt wel wat doen en zolang ik de staatsloterij niet win :P )
Je krijgt toch gewoon nog aanvulling ww? Of is dat alleen als je minder uur kan vinden ofzo?
pi_203480385
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 22:07 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Je krijgt toch gewoon nog aanvulling ww? Of is dat alleen als je minder uur kan vinden ofzo?
Ja, maar als het meer is dan ww neem ik aan van niet.
Maar ik moet eerst die baan krijgen 😂
pi_203483265
Goedemorgen!

@Kaatje1 wanneer hoor je meer over de leuke baan?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 3 februari 2022 @ 08:23:40 #298
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_203483325
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 16:30 schreef z80 het volgende:
Net even gekeken waar de winterspelen ergens gehouden worden in de stad. Blijkt op het zelfde terrein te zijn waar ook de zomerspelen waren. Daar heb ik tijdens de 5 dagen Beijing nog gelopen.
Waar het Olympisch Zwembad stond is nu de curlingbaan :+
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_203483636
quote:
7s.gif Op donderdag 3 februari 2022 08:11 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen!

@:Kaatje1 wanneer hoor je meer over de leuke baan?
Uiterlijk dinsdag (pas)
  donderdag 3 februari 2022 @ 09:21:06 #300
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_203483809
Wat is het stil hier..
  donderdag 3 februari 2022 @ 09:21:18 #301
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_203483812
Plop
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')