Ik vind dit nog echt een optie ook. Maar dat zegt waarschijnlijk vooral hoe verschrikkelijk ik dit soort dingen vind.quote:Op zondag 30 januari 2022 11:45 schreef sigme het volgende:
Rozen verwelken
Schepen vergaan
Met jullie rust
Is het eerdaags gedaan
De keren dat ik zo'n boekje onder ogen kreeg stond het vol met suffe gedichtjes van internet over babygeluk, roze wolken en hoe goed het kind het gaat hebben met deze geweldige ouders. Daar worden die zwangeren helemaal week van.quote:Op zondag 30 januari 2022 11:49 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik vind dit nog echt een optie ook. Maar dat zegt waarschijnlijk vooral hoe verschrikkelijk ik dit soort dingen vind.
Niet allequote:Op zondag 30 januari 2022 12:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
De keren dat ik zo'n boekje onder ogen kreeg stond het vol met suffe gedichtjes van internet over babygeluk, roze wolken en hoe goed het kind het gaat hebben met deze geweldige ouders. Daar worden die zwangeren helemaal week van.
Ik heb er ook een gedichtje van gemaakt.quote:Op zondag 30 januari 2022 12:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
De keren dat ik zo'n boekje onder ogen kreeg stond het vol met suffe gedichtjes van internet over babygeluk, roze wolken en hoe goed het kind het gaat hebben met deze geweldige ouders. Daar worden die zwangeren helemaal week van.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tegenwoordig schijnt het een soort schande te zijn als je niet op z'n minst eerst een gender reveal hebt en daarna een babyshower. Bij dit koppel was de gender reveal wel extra treurig, want ze wisten het zelf al. Dan is het al helemaal alsof de andere mensen een voorkeur moeten hebben oid, of enthousiast moeten worden van het geslacht.quote:Op zondag 30 januari 2022 12:44 schreef Blues het volgende:
Ik vind dat er pas nadat de baby geboren is iets gedaan mag worden.
Qua feest of kadoos.
[mopperpiet aan]quote:Op zondag 30 januari 2022 12:16 schreef Candaasje het volgende:
Ik weiger mee te doen aan babyshowers. Als ik érgens jeuk van krijg. Van m'n tenen tot aan m'n kruin.
Huuuuh. Alleen al door het woord al.
quote:Op zondag 30 januari 2022 12:50 schreef Myraela het volgende:
[..]
Tegenwoordig schijnt het een soort schande te zijn als je niet op z'n minst eerst een gender reveal hebt en daarna een babyshower. Bij dit koppel was de gender reveal wel extra treurig, want ze wisten het zelf al. Dan is het al helemaal alsof de andere mensen een voorkeur moeten hebben oid, of enthousiast moeten worden van het geslacht.
Begrijp ik het nu goed dat, wanneer er geen corona was geweest, die schoonzus, wetende dat jouw zus het niet wil, toch een babyshower had georganiseerd?quote:Op zondag 30 januari 2022 12:56 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
[mopperpiet aan]
Ja, ik ook. Vreselijk. En zo geforceerd. Mijn zusje is zwanger. Fijn voor haar. Haar schoonzusje stuurde nu laatst een appje door, dat een babyshower door Covid niet kon natuurlijk. En dat m'n zusje het waarschijnlijk ook niet zo leuk zou vinden. Of we dan allemaal maar een filmpje van maximaal een minuut wouden sturen.
Ja jonge, ze vindt het niet leuk. Dat geforceerde, altijd maar iets moeten organiseren. Maar goed, de kringen rond m'n zusje zijn daar extreem fanatiek in, ik heb al een recept moeten insturen voor een receptenboek, een verrassingszoombijeenkomst met een quiz waar we van te voren 10 vragen voor moesten bedenken en een favoriete liedje moeten opsturen. En dat allemaal in de laatste 2 jaar.
[/moppersmurf uit].
nou ja, dat weet ik niet. Maar ze wou iets doen. En daarom moesten wij allemaal ook iets doen.quote:Op zondag 30 januari 2022 13:05 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Begrijp ik het nu goed dat, wanneer er geen corona was geweest, die schoonzus, wetende dat jouw zus het niet wil, toch een babyshower had georganiseerd?
Maar doe je er dan toch aan mee? Ik zou echt een dikke middelvinger opsteken en weigeren mee te doen. Zonder enig schuldgevoel.quote:Op zondag 30 januari 2022 12:56 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
[mopperpiet aan]
Ja, ik ook. Vreselijk. En zo geforceerd. Mijn zusje is zwanger. Fijn voor haar. Haar schoonzusje stuurde nu laatst een appje door, dat een babyshower door Covid niet kon natuurlijk. En dat m'n zusje het waarschijnlijk ook niet zo leuk zou vinden. Of we dan allemaal maar een filmpje van maximaal een minuut wouden sturen.
Ja jonge, ze vindt het niet leuk. Dat geforceerde, altijd maar iets moeten organiseren. Maar goed, de kringen rond m'n zusje zijn daar extreem fanatiek in, ik heb al een recept moeten insturen voor een receptenboek, een verrassingszoombijeenkomst met een quiz waar we van te voren 10 vragen voor moesten bedenken en een favoriete liedje moeten opsturen. En dat allemaal in de laatste 2 jaar.
[/moppersmurf uit].
Dat vind ik ook. Wacht eerst maar even af of het ademt.quote:Op zondag 30 januari 2022 12:44 schreef Blues het volgende:
Qua feest of kadoos.
Jagär heeft geen dikke vingers, dus weinig keus gok ik.quote:Op zondag 30 januari 2022 13:09 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Maar doe je er dan toch aan mee? Ik zou echt een dikke middelvinger opsteken en weigeren mee te doen. Zonder enig schuldgevoel.
Mag?quote:Op zondag 30 januari 2022 12:44 schreef Blues het volgende:
Qua feest of kadoos.
Ja! Waarom het niet gewoon heet zoals het is: sex revealquote:Op zondag 30 januari 2022 13:02 schreef Vanyel het volgende:
[..]![]()
Gender kun je op die leeftijd helemaal nog niet weten.
Misschien is het kind wel non binair.
Sexquote:Op zondag 30 januari 2022 15:00 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ja! Waarom het niet gewoon heet zoals het is: sex reveal
We typen allebei vanuit onze ervaring zullen we maar zeggen en je snapte vast wel hoe ik het bedoelde.quote:Op zondag 30 januari 2022 13:14 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Mag?
Ik word er liever niet mee lastig gevallen, maar ze moeten vooral doen wat ze niet laten kunnen.
Als het dan alsnog misgaat, hebben ze er iig ten volle van genoten.
Het is ook niet alsof de kans op misgaan eindigt op het moment dat een kind de baarmoeder verlaat.
Zo kun je het vieren wel blijven uitstellen.
Soms is het ook een zegen om niet te bedenken wat er allemaal nog naar de klote kan gaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit is in eerste instantie grappig bedoeld, maar ik krijg soms jeuk van al die verschillende smaakjes hoor, van wat men nou wel of niet is.quote:Op zondag 30 januari 2022 13:02 schreef Vanyel het volgende:
[..]![]()
Gender kun je op die leeftijd helemaal nog niet weten.
Misschien is het kind wel non binair.
quote:Op zondag 30 januari 2022 15:26 schreef Candaasje het volgende:
Leuk @:Blues, zo ontdek je onverwacht weer eens wat!![]()
Ik deed net even in gedachten een harde facepalm...![]()
Ik kreeg mijn booster 3 weken geleden... en vandaag test ik positief dus tjaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Zowel mijn positief geteste ouders, zusje als helft van besmette collega's zijn geboosterd. Dat het je afweer wat omhoog gooit is fijn, en dat het tegen Delta meerwaarde kan hebben is dat ook, maar mijn schoonouders gaan er na vanuit dat ze onsterfelijk zijn ofzo. Terwijl Omikron gewoon een lange neus trekt als je kijkt naar het aantal besmettingenquote:Op zondag 30 januari 2022 15:35 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
Ik kreeg mijn booster 3 weken geleden... en vandaag test ik positief dus tja![]()
Een aalschover in je tuinquote:Op zondag 30 januari 2022 14:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
De telling van dit jaar viel tegen. En het is nog mijn schuld ook, ik heb alle bomen en struiken verwijderd.
1x Aalscholver
2x Huismus
3x Koolmees
2x Merel
2x Pimpelmees
3x Roodborst
1x Vink
1x Ekster
quote:Op zondag 30 januari 2022 15:26 schreef Candaasje het volgende:
Leuk @:Blues, zo ontdek je onverwacht weer eens wat!![]()
Ik deed net even in gedachten een harde facepalm...![]()
Zegt niks helaas idd.. zie bubsel en 2 coll.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik krijg echt net een appje binnen van iemand die Corona heeft gehad, inmiddels geboosterd is… en nu weer Corona heeft. Dochter was positief, zij braaf zelftesten doen (negatief) en voor de zekerheid niet komen repeteren. Dat had wel gemogen want geboosterd…quote:Op zondag 30 januari 2022 15:38 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Zowel mijn positief geteste ouders, zusje als helft van besmette collega's zijn geboosterd. Dat het je afweer wat omhoog gooit is fijn, en dat het tegen Delta meerwaarde kan hebben is dat ook, maar mijn schoonouders gaan er na vanuit dat ze onsterfelijk zijn ofzo. Terwijl Omikron gewoon een lange neus trekt als je kijkt naar het aantal besmettingen
Prio’squote:Op zondag 30 januari 2022 16:06 schreef gcjoel het volgende:
Nooit gender reveil gehad gelukkig wel baby shower.
Wij gingen met het mooie weer ons nieuwe dorp verkennen.
Leuk café met goede bierkaart gevonden
Of ik er jeuk van krijg vind ik steeds minder relevant. Zo ontmoette ik recent wat mensen die zich een stuk fijner en vrijer voelen met een ander stickertje dan dat ze bij hunquote:Op zondag 30 januari 2022 15:33 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dit is in eerste instantie grappig bedoeld, maar ik krijg soms jeuk van al die verschillende smaakjes hoor, van wat men nou wel of niet is.
Mooierdquote:Op zondag 30 januari 2022 16:36 schreef Kaatje1 het volgende:
Specht, helaas niet scherp, maar hij zat ook best ver weg.
[ afbeelding ]
Ik vermoed tragisch genoeg wel dat dat serieus de reden isquote:Op zondag 30 januari 2022 15:13 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Sex![]()
Hoe durf je dat woord te gebruiken in relatie tot die onschuldige babies
Ik krijg mijn standpunt in geschrift niet echt genuanceerd duidelijk, Hetgeen wat een persoon is (en wat ik respecteer) boeit me eigenlijk net zo veel als de hele discussie zeg maar.quote:Op zondag 30 januari 2022 16:21 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Of ik er jeuk van krijg vind ik steeds minder relevant. Zo ontmoette ik recent wat mensen die zich een stuk fijner en vrijer voelen met een ander stickertje dan dat ze bij hungender reveal
geplakt zouden hebben gekregen. Hun welbevinden vond ik toch relevanter dan mijn mening over hun sticker.
Zoon jarig? Gefeliciteerdquote:Op zondag 30 januari 2022 17:29 schreef Clubsoda het volgende:
Verder tel ik geen vogels maar eet ik wel veel taart vandaagen zometeen maak ik pasta carbonara voor mijn blauwe ballonnetje
Het aantal besmettingen is helemaal niet zo relevant als het gros daarvan amper ziek is. Inmiddels om me heen veel positief geteste mensen. Eén daarvan was aardig ziek, maar die lag 2-3 weken geleden nog met een longontsteking (geen covid) in het ziekenhuis. Mijn ziekenhuis heeft amper nog zieke mensen met covid. En als ze het nu niet kunnen/mogen doen op het moment dat je het best beschermd bent door een recente booster, wanneer dan wel? Altijd achter de geraniums zitten want oh oh oh leven is zo gevaarlijk? Ze gaan niet naar een dance party met een paar duizend zwetende mensen op elkaar gepakt oid, ze gaan ergens op visite. Jezus. Risico loop je altijd wel érgens. Mensen die super goed hebben opgepast, die raken soms ook besmet. Voorzichtig doen: prima. Alles vermijden wat het leven leuk maakt: mwoah.quote:Op zondag 30 januari 2022 15:38 schreef Candaasje het volgende:
Zowel mijn positief geteste ouders, zusje als helft van besmette collega's zijn geboosterd. Dat het je afweer wat omhoog gooit is fijn, en dat het tegen Delta meerwaarde kan hebben is dat ook, maar mijn schoonouders gaan er na vanuit dat ze onsterfelijk zijn ofzo. Terwijl Omikron gewoon een lange neus trekt als je kijkt naar het aantal besmettingen
Jij schrijft wat ik ongeveer dacht maar wist niet hoe het op te schrijvenquote:Op zondag 30 januari 2022 19:11 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het aantal besmettingen is helemaal niet zo relevant als het gros daarvan amper ziek is. Inmiddels om me heen veel positief geteste mensen. Eén daarvan was aardig ziek, maar die lag 2-3 weken geleden nog met een longontsteking (geen covid) in het ziekenhuis. Mijn ziekenhuis heeft amper nog zieke mensen met covid. En als ze het nu niet kunnen/mogen doen op het moment dat je het best beschermd bent door een recente booster, wanneer dan wel? Altijd achter de geraniums zitten want oh oh oh leven is zo gevaarlijk? Ze gaan niet naar een dance party met een paar duizend zwetende mensen op elkaar gepakt oid, ze gaan ergens op visite. Jezus. Risico loop je altijd wel érgens. Mensen die super goed hebben opgepast, die raken soms ook besmet. Voorzichtig doen: prima. Alles vermijden wat het leven leuk maakt: mwoah.
Kattenquote:Op zondag 30 januari 2022 19:34 schreef Kaatje1 het volgende:
Echt, katten zijn soms verschrikkelijk. Bij de bank had ik een hocker gekocht, fijn om languit te zitten. Maar dat ding werd ingenomen door de diva’s. Toen de nieuwe stoel kwam heb ik een (zacht) krukje gekocht. Diva’s op de hocker (of bank) ik op bank of stoel, met het krukje. Sinds de stoel en het krukje er zijn liggen ze, of op de bank, of op hey krukje en zodra ik opsta uit de stoel, ligt er een op de stoel.
Ik denk dat niemand dit ooit had gedacht. De familieman, met die mooie liedjes en goede doelen.quote:Op zondag 30 januari 2022 19:36 schreef sigme het volgende:
Ik ben met terugwerkende kracht gechoqueerd over the Voice. Men keek naar dit en vond er niks van?
[ twitter ]
Dat zou best kunnen, maar die 'men' die dit niet ziet is dan even geïnteresseerd in bescherming van mensen in kwetsbare posities als pak 'm beet een John de Mol. Moeten die meiskes maar aan de bel trekken als ze willen dat het opgemerkt wordt.quote:Op zondag 30 januari 2022 20:03 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik denk dat niemand dit ooit had gedacht. De familieman, met die mooie liedjes en goede doelen.
Denk dat je het dan ook niet ziet
Ik heb het over “men” als in kijkers (jij en ik dus).quote:Op zondag 30 januari 2022 20:13 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat zou best kunnen, maar die 'men' die dit niet ziet is dan even geïnteresseerd in bescherming van mensen in kwetsbare posities als pak 'm beet een John de Mol. Moeten die meiskes maar aan de bel trekken als ze willen dat het opgemerkt wordt.
Maar bij ons in de familie/schoonfamilie zijn dus mensen wél ziek. Mijn schoonzus is al 3 weken uit de roulatie (!), mijn zus is al een maand (!) uit de roulatie en kan nu weer net boodschappen doen zonder daarna in te storten. Mijn moeder is er flink beroerd van geweest. Ik ben al een week niet in staat te werken (zowel qua besmettingsgevaar als klachten; na een uurtje intensief computeren val ik om van de duizeligheid. Dus hoewel ik er verre van dood van ga en een migraine-aanval heftiger is, zet ik nu wel enorme druk op mijn al overbelaste collega's. Waarvan ik er ook nog eens 2 ziek heb gekregen. ), mijn vriend is ziek geweest. Mijn neefje is ziek, en daar heeft mijn schoonmoeder dus nog opgepast. Dan is het toch niet zo handig om dan nu gelijk weer op familiebezoek te gaan, terwijl de incubatietijd nog niet eens is verstreken? Daarbij werkt schoonmoeder ook nog eens in de thuiszorg met kwetsbare mensen.quote:Op zondag 30 januari 2022 19:11 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het aantal besmettingen is helemaal niet zo relevant als het gros daarvan amper ziek is. Inmiddels om me heen veel positief geteste mensen. Eén daarvan was aardig ziek, maar die lag 2-3 weken geleden nog met een longontsteking (geen covid) in het ziekenhuis. Mijn ziekenhuis heeft amper nog zieke mensen met covid. En als ze het nu niet kunnen/mogen doen op het moment dat je het best beschermd bent door een recente booster, wanneer dan wel? Altijd achter de geraniums zitten want oh oh oh leven is zo gevaarlijk? Ze gaan niet naar een dance party met een paar duizend zwetende mensen op elkaar gepakt oid, ze gaan ergens op visite. Jezus. Risico loop je altijd wel érgens. Mensen die super goed hebben opgepast, die raken soms ook besmet. Voorzichtig doen: prima. Alles vermijden wat het leven leuk maakt: mwoah.
Gefeliciteerd!quote:Op zondag 30 januari 2022 17:29 schreef Clubsoda het volgende:
Verder tel ik geen vogels maar eet ik wel veel taart vandaagen zometeen maak ik pasta carbonara voor mijn blauwe ballonnetje
Ik zwijmelde als 11jarige over Viggo Mortensen ( bouwjaar: 1958) .... nee... kwijlen is een betere beschrijving.....quote:Op zondag 30 januari 2022 21:39 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik kom er net achter dat Hugh Grant en Colin Firth ook alweer 61 zijn. Daar zwijmelde ik als tiener nog weleens over
Haha, bijna jaargenotenquote:Op zondag 30 januari 2022 21:39 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik kom er net achter dat Hugh Grant en Colin Firth ook alweer 61 zijn. Daar zwijmelde ik als tiener nog weleens over
Maar in hoeverre is 'educate your sons' dan ook maar in de verste verte relevant? Als een paar MILJOEN mensen ervoor kiezen om dit niet te zien? Dat niet iedereen het ziet: soit. Maar dat men het allemaal niet wenst te zien.. wie moet er dan opgevoed worden? En waarin? Van meiskes afblijven? Of moeten mensen leren het te zien als meiskes bepoteld worden? En dan zijn dat geen zoons die dat speciaal moeten zien, lijkt mij.quote:Op zondag 30 januari 2022 20:18 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik heb het over “men” als in kijkers (jij en ik dus).
Op die locatie (kijk maar even hoe dat gezicht van dat meisje veranderd) had iemand dit echt wel moeten zien
Ik had dat met Alan Rickman bouwjaar 1946. Blijft buiten dat echt nog steeds mijn favoriete acteur ondanks dat hij alweer een paar jaar niet meer onder ons is.quote:Op zondag 30 januari 2022 21:41 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik zwijmelde als 11jarige over Viggo Mortensen ( bouwjaar: 1958) .... nee... kwijlen is een betere beschrijving.....
Ja, heel toffe acteurquote:Op zondag 30 januari 2022 21:49 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik had dat met Alan Rickman bouwjaar 1946. Blijft buiten dat echt nog steeds mijn favoriete acteur ondanks dat hij alweer een paar jaar niet meer onder ons is.
Ik denk dat mensen het veel meer moeten leren het te zien. Er kwamen ook foto’s langs waar deelnemers bij hem op schoot zaten op zo’n draaistoel. Tot voor een paar maanden zou ik echt gedacht hebben “ach wat leuk”. Nu niet meer.quote:Op zondag 30 januari 2022 21:47 schreef sigme het volgende:
[..]
Maar in hoeverre is 'educate your sons' dan ook maar in de verste verte relevant? Als een paar MILJOEN mensen ervoor kiezen om dit niet te zien? Dat niet iedereen het ziet: soit. Maar dat men het allemaal niet wenst te zien.. wie moet er dan opgevoed worden? En waarin? Van meiskes afblijven? Of moeten mensen leren het te zien als meiskes bepoteld worden? En dan zijn dat geen zoons die dat speciaal moeten zien, lijkt mij.
quote:Op zondag 30 januari 2022 21:05 schreef Candaasje het volgende:
Sorry, dat kwam er een beetje geïrriteerd uit.
Ik ben er heel niet voor heel de maatschappij maar dicht te blijven houden. Maar misschien had ik het beter moeten verwoorden; het idee dat een booster je onsterfelijk maakt, daar krijg ik echt jeuk van. En dat mijn schoonouders nu doen alsof het er aan ligt dat wij die booster niet hebben gehaald (maar zij wel, dus wat maakt het uit dat er nèt iemand bij je in huis is geweest met klachten...) daar word ik ook recalcitrant van.
Voor de doelgroep tot 35 jaar is de meerwaarde helemaal niet bewezen, en mijn ouders en zusje zijn beide geboosterd en ook besmet.
Het was overigens 1 kopje thee bij mijn ouders dat mij de das om deed, dus ik weet dat ook met alle maatregelen, je besmetting nooit volledig voorkomt. (Ik had het immers allang verwacht op mijn werk op te lopen).
‘Educate your sons’ slaat meer op Jeroen R. en Ali B., denk ik.quote:Op zondag 30 januari 2022 21:47 schreef sigme het volgende:
[..]
Maar in hoeverre is 'educate your sons' dan ook maar in de verste verte relevant? Als een paar MILJOEN mensen ervoor kiezen om dit niet te zien? Dat niet iedereen het ziet: soit. Maar dat men het allemaal niet wenst te zien.. wie moet er dan opgevoed worden? En waarin? Van meiskes afblijven? Of moeten mensen leren het te zien als meiskes bepoteld worden? En dan zijn dat geen zoons die dat speciaal moeten zien, lijkt mij.
quote:
Ik heb dat fragment nu pas voor het eerst gezien. En nu ik alles gehoord heb over The Voice krijg ik er ook rillingen van ja. Dat gekust op die wang enzo.quote:Op zondag 30 januari 2022 21:47 schreef sigme het volgende:
[..]
Jaquote:
The Voice is geen documentaire van een onderzoeksjournalist waar je aandachtig kijkt hè. Het werd (toch?) in het weekend uitgezonden, mensen hebben misschien bezoek, er wordt wat gepraat en niet maar tv gekeken, m'n kijkt op de telefoon, ze misschien een stuk omdat ze te lang zijn weggezappt na een reclameblok.quote:Op zondag 30 januari 2022 21:47 schreef sigme het volgende:
[..]
Zeg datquote:
Ahw dat is jammer.quote:Op zondag 30 januari 2022 23:06 schreef Kaatje1 het volgende:
Eetclub etentje morgen gaat niet door. De gastvrouw heeft op werk twee dagen met een besmet persoon intensief samengewerkt
Ja, is ook al 2 keer afgezegd en eind september was de laatste keer. Hopelijk gaat het volgende week wel lukkenquote:
Ik ervaarde het niet als geïrriteerd hoor. Ik denk dat je om je schoonouders geeft en niet wilt dat ze ziek worden. Maar dat is toch echt aan henzelf om te bepalen en dan kan je je er wel druk om maken, maar dat lijkt me alleen voor jezelf storend. Leven gaat gepaard met risico's en wat corona betreft zijn de net geboosterde mensen nú het beste beschermd en is nu het risico het laagst (nee, niet nul) om besmet en ziek te raken. Misschien niet helemaal handig om dan ergens heen te gaan naar iemand die eigenlijk nog in quarantaine hoort te zitten en dus geen bezoek mag ontvangen (zo begrijp ik het?). Maar dan nog, het zijn allemaal volwassen mensen met hun eigen keuzes.quote:Op zondag 30 januari 2022 21:05 schreef Candaasje het volgende:
Sorry, dat kwam er een beetje geïrriteerd uit.
Ik ben er heel niet voor heel de maatschappij maar dicht te blijven houden. Maar misschien had ik het beter moeten verwoorden; het idee dat een booster je onsterfelijk maakt, daar krijg ik echt jeuk van. En dat mijn schoonouders nu doen alsof het er aan ligt dat wij die booster niet hebben gehaald (maar zij wel, dus wat maakt het uit dat er nèt iemand bij je in huis is geweest met klachten...) daar word ik ook recalcitrant van.
Voor de doelgroep tot 35 jaar is de meerwaarde helemaal niet bewezen, en mijn ouders en zusje zijn beide geboosterd en ook besmet.
Het was overigens 1 kopje thee bij mijn ouders dat mij de das om deed, dus ik weet dat ook met alle maatregelen, je besmetting nooit volledig voorkomt. (Ik had het immers allang verwacht op mijn werk op te lopen).
Als ik zo het fragment kijk dan staan daar twee presentatoren, een aantal volwassenen met andere deelnemers, opname personeel en minimaal 1 regisseur met de neus er op. Die doen niets. Daarna gaat het naar de montage tafel waar alles nauwkeurig beken wordt en de uitzending aan elkaar geplakt. Ook hier vinden ze het blijkbaar geschikt voor uitzenden. Deze club staat er bovenop en is getraind om op het kleinste ding te letten. Maar grijpt dus niet in.quote:Op zondag 30 januari 2022 21:47 schreef sigme het volgende:
[..]
Dit. Het was fijn geweest als iemand hem een keer wat advies had gegeven. Maar ik begrijp niet hoe mensen dit nu als wereldschokkend verkopen en die man als een soort pedofiel neerzetten.quote:Op maandag 31 januari 2022 00:06 schreef Isabeau het volgende:
@:meneerBorsato, ik vind zijn gedrag eigenlijk helemaal niet echt schokkend. Maar iemand had hem wel even kunnen vertellen dat je zo'n meiske niet zo moet aanraken. Ik zie vooral een Italiaan die dat zo gewend is en die vol zenuwen op een uitslag wacht. En waarbij niemand ooit aan de rem heeft getrokken en de man heeft gewaarschuwd dat zulke aanrakingen gewoon niet (meer) kunnen. Ook een rol voor de makers van zo'n programma lijkt me.
Dat arme kind ook, er wordt haar nu gewoon aangepraat dat ze grensoverschrijdend is aangeraakt.quote:Op maandag 31 januari 2022 07:45 schreef Cat-astrophe het volgende:
Isa zegt wat ik dacht, maar niet kon verwoorden.
Als hij boze intenties had: is zo’n podium, waar hij letterlijk in de spotlights staat, de plek om daar de aandacht op te vestigen? Lijkt me niet, dat doe je in achterkamertjes en in ieder geval zonder camera.
Handig is zijn gedrag niet, maar ik denk dat hij zich van geen kwaad bewust is. Goede voorbeeldfunctie: nee.
Hoe de deelneemster in kwestie het ervoer: ik heb geen idee. Als zij het vervelend vond ging het bij haar een grens over. Waarbij dit uitspreken lastig is en daar ligt ook een rol voor de mensen in die produktie.
Dat die bij haar checken hoe het met haar is.
Maar om nu hysterisch over elke aanraking te vallen… dan slaan we door, imo.
Dit ook, ja.quote:Op maandag 31 januari 2022 07:50 schreef gcjoel het volgende:
Dat arme kind ook, er wordt haar nu gewoon aangepraat dat ze grensoverschrijdend is aangeraakt.
Als je geen klachten heb zou ik hem morgen doen, tenzij je vandaag echt ergens heen moet.quote:Op maandag 31 januari 2022 07:56 schreef Cat-astrophe het volgende:
Koorgenoot waar ik vrijdag mee repeteerde heeft een positieve zelftest![]()
Vrijdag was die nog negatief. Nauwelijks klachten.
De eerste ‘ik geloof niet meer in die boosters’ is al gesignaleerd in de app. Dan snap je het echt niet![]()
Nu is de vraag of ik meteen mijn laatste zelftest ga doen, of dat ik tot morgenvroeg wacht, net voor ik ga werken. Daar ligt een vers doosje voor me klaar maar daar heb ik nu niks aan
Mja… kater vanmiddag naar de tandarts halen en brengen.quote:Op maandag 31 januari 2022 07:58 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Als je geen klachten heb zou ik hem morgen doen, tenzij je vandaag echt ergens heen moet.
Eens, maar dat is dan dus volgens mij geen gebrek in de opvoeding van heren die in deze positie over de schreef gaan. Maar van het feit dat wij - als maatschappij- heren in een dergelijke positie hijsen. Nergens op aanspreken, mantel der liefde overal overheen, geen oog voor patronen, geen oog voor het feit dat een keurig opgevoede jongen als man prima kan ontsporen als deze man wordt behandeld als een prins. Geen oog voor cultuurtjes die ontstaan als gedrag niet besproken wordt. En maar afschuiven, en maar afschuiven. Op de regie, op de deskundigen, op de slachtoffers, op de daders, op de baas - iedereen behalve wijzelf.quote:Op maandag 31 januari 2022 08:35 schreef Vanyel het volgende:
Maarrrrr dit is natuurlijk eigenlijk niet waar de hele Borsato rel over gaat. Die gaat over bepotelen op momenten dat niemand keek. Op andere plekken dan de arm ook bij mijn weten.
Ik maak me eigenlijk heel niet zo'n zorgen om mijn schoonouders zelfquote:Op maandag 31 januari 2022 00:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ervaarde het niet als geïrriteerd hoor. Ik denk dat je om je schoonouders geeft en niet wilt dat ze ziek worden. Maar dat is toch echt aan henzelf om te bepalen en dan kan je je er wel druk om maken, maar dat lijkt me alleen voor jezelf storend. Leven gaat gepaard met risico's en wat corona betreft zijn de net geboosterde mensen nú het beste beschermd en is nu het risico het laagst (nee, niet nul) om besmet en ziek te raken. Misschien niet helemaal handig om dan ergens heen te gaan naar iemand die eigenlijk nog in quarantaine hoort te zitten en dus geen bezoek mag ontvangen (zo begrijp ik het?). Maar dan nog, het zijn allemaal volwassen mensen met hun eigen keuzes.
En als jij denkt dat ze die keuzes maken op grond van verkeerde veronderstellingen, dan kan je ze alleen maar vriendelijk uitleggen hoe het wel zit. Maar ook dan moet je maar accepteren dat mensen niet alles aannemen en hun eigen waarheid soms prettiger vinden.
Eens.quote:Op maandag 31 januari 2022 09:03 schreef Vanyel het volgende:
Eens en oneens.
Eens dat je het niet allemaal kunt afwentelen op opvoeding van de grensoverschrijdende partij. Het zit in het hele systeem, cultuur, kunst, muziek, film, tv, omgangsvormen thuis, in de kroeg, op straat, op de werkvloer, op school. Alles. Dus ook opvoeding.
In basis, ja, als je alle zoons zo zou kunnen opvoeden dat ze in het hele systeem ander gedrag zouden vertonen (dus niet alleen niet grensoverschrijdend, maar ook steunend als een ander, niet wegkijkend, etc etc), dan ben je halverwege. Maar dan moet je ook de dochters nog. Want in het algehele systeem is daar ook echt zat te doen.
Overigens vind ik voor geen meter dat dit afdoet aan een evt schuldvraag.
Ja, systeem stuurt gedrag. Ja, het wordt je als man in een bepaalde positie wel erg makkelijk gemaakt om grenzen te overschrijden. Maar nee, dat praat niet goed dat je het dan ook doet. Er blijft ook een eigen verantwoordelijkheid om niet op die manier over andermans grenzen te gaan.
Eensquote:Op maandag 31 januari 2022 09:15 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik maak me eigenlijk heel niet zo'n zorgen om mijn schoonouders zelf. Ik vind het gewoon niet zo solidair/handig dat als je nèt innig contact met een besmet en ziek kind hebt gehad (mijn schoonouders zijn wel van het knuffelen en zoenen op de mond enzo, zeker als het hun kleinzoon betreft
) dat je dan even niet even bedenkt dat je best heel goed mogelijk een besmettingsbron bent geworden. En dan ga je dus op bezoek bij familie (waarvan er een dus in het onderwijs werkt, en waarvan ook nog eens alle leden van het gezin tot risicogroepen behoren) zonder eerst even te testen/even de incubatietijd af te wachten.
Natuurlijk, er zijn 1001 manieren om besmet te raken. Maar dan hoeven we het toch niet allemaal zo op te gaan zoeken en anderen in gevaar te brengen? Twee jaar lang hebben we dat geroepen, en nu een deel geboosterd is, gaat het allemaal opeens niet meer op. (Mijn ouders en zusje waren alle drie geboosterd. Toch heeft dat niet kunnen voorkomen dat ze niet besmet zijn geraakt, het niet hebben doorgegeven (zusje was zelfs een superspreader volgens de Oostenrijkse uitslagen) en dat ze ziek zijn geworden. )
Nogmaals; ik ben er echt niet voor om alle sop slot te gooien. Dat gaat ook niet meer. Maar bij een dergelijk hoog risico op besmet geraakt zijn, dan ga je niet bij een ander thuis op bezoek lijkt me.
Punt gaat dan ook over opmerken/aanspreken/bespreken. Niet over verbieden van aanrakingen. Juist niet, zou ik zeggen. Bewustzijn & bespreken zou moeten helpen voor veiligheid van alle partijen.quote:Op maandag 31 januari 2022 09:50 schreef Candaasje het volgende:
@:Borsatogate : ik vind het soms ook best moeilijk te bepalen wat nu over een grens gaat en wat niet. Want ook als je kijkt naar afhankelijkheidsposities; een aantal jaar terug was er een documentaire over een meisje dat uiteindelijk is overleden aan anorexia. (Ik denk dat het "Anna wil leven' was). Daarin brengt ze haar laatste maanden door in het buitenland bij hulpverleners. En daar is wel spraken van innig lichamelijk contact (niet seksueel, maar wel echt omarmen, tegen elkaar aanzitten, etc.). Daar vielen toen ook heel veel mensen over. Maar ik zag daar in elk geval toentertijd geen kwaads in. Weet niet hoe ik er nu over denk.
Ik heb ook een vriend die in het onderwijs werkte, maar die is daar mee gestopt omdat hij het te moeilijk vond om overal met argusogen bekeken te worden. Want het was net in de tijd van die vieze zwemleraar, en het 4-ogen principe was toen echt in opkomst. Alleen merkte hij dat het voornamelijk bij hem en mannelijke collega's werd toegepast. Dat vond ik wel verdrietig om te horen, want als er iemand om consent vraagt en seksualiteit los kan koppelen van een aanraking of zelfs van naakt zijn, is hij het wel. (Ik ben voor het eerst naar een sauna geweest in zijn bijzijn. Dat kon alleen omdat hij die scheiding heel goed kan maken)
Maar het blijft lastig hoor. Want ik merk dat ik zelf bij het idee van een knuffel niet eens zozeer ril (ik heb die ook wel van juffen vroeger gehad, bijvoorbeeld als troost) maar bij een kus ga ik al meer in de weerstand. Maar dat zijn míjn grenzen. Voor een ander liggen die wellicht ergens anders.
(Ik heb het hier natuurlijk niet over billen aanraken enzo hè)
Ja goedequote:Op maandag 31 januari 2022 10:14 schreef sigme het volgende:
[..]
Punt gaat dan ook over opmerken/aanspreken/bespreken. Niet over verbieden van aanrakingen. Juist niet, zou ik zeggen. Bewustzijn & bespreken zou moeten helpen voor veiligheid van alle partijen.
Gauw! Ga geld verspillen jijquote:Op maandag 31 januari 2022 11:12 schreef Myraela het volgende:
Ik heb een vrije dag, en kan alleen maar concluderen dat ik een oude gierige kneuterige huismoeder ben geworden. Ik ben al naar de budgetfoodstore geweest, weer helemaal blij met m'n belachelijk goedkope burgers van de vegetarische slager. En nu ben ik enthousiast aan het wachten tot de kringloop open gaat.
Brownie? Waarom geen mariakoekjes?quote:Op maandag 31 januari 2022 12:14 schreef Myraela het volgende:
M'n brownie is best zacht uit de oven gekomen. Ik ben heel benieuwd of ik dan straks heerlijke smeuïge brownies heb zodra ze zijn afgekoeld, of dat ze gewoon nog steeds uit elkaar vallen.
Ik verwacht wel een vrijwillige bijdrage van m'n visite straks, natuurlijk.quote:Op maandag 31 januari 2022 12:23 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Brownie? Waarom geen mariakoekjes?
Beetje op de kleintjes letten ja
Wat voor brownies heb je gekregen?quote:Op maandag 31 januari 2022 12:26 schreef Tele6 het volgende:
Over brownies en geld besparen gesproken, ik ben vanochtend 9 km heen en 9 km terug door de regen en wind gefietst om een Too Good To Go box met brownies te halen![]()
Er zit daar een bedrijfje dat brownies per brievenbuspakket verstuurt en soms hebben ze brownies over.
Ik denk dat het het wel waard was. Het was geen comfortabel fietstochtje maar het had stukken erger gekund en de brownies zijn erg lekker
Een grote kruidnotenbrownie en een kerstbrownie. Die laatste heb ik nog niet geproefd, dus ik weet niet wat erin zit. De kruidnotenbrownie heeft hele kruidnoten erin en is haast fudge-achtigquote:Op maandag 31 januari 2022 12:26 schreef Myraela het volgende:
[..]
Wat voor brownies heb je gekregen?
Die hardquote:Op maandag 31 januari 2022 12:26 schreef Tele6 het volgende:
Over brownies en geld besparen gesproken, ik ben vanochtend 9 km heen en 9 km terug door de regen en wind gefietst om een Too Good To Go box met brownies te halen![]()
Er zit daar een bedrijfje dat brownies per brievenbuspakket verstuurt en soms hebben ze brownies over.
Ik denk dat het het wel waard was. Het was geen comfortabel fietstochtje maar het had stukken erger gekund en de brownies zijn erg lekker
Booohquote:Op maandag 31 januari 2022 12:28 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Een grote kruidnotenbrownie en een kerstbrownie. Die laatste heb ik nog niet geproefd, dus ik weet niet wat erin zit. De kruidnotenbrownie heeft hele kruidnoten erin en is haast fudge-achtig
quote:Op maandag 31 januari 2022 14:07 schreef gcjoel het volgende:
Net 1,5 uur bouwkundige keuring gehad van ons nieuwe huis, die man was grondig
Niks al te geks gehoord dus erg fijn!
Daarna koffie gedronken met de huidige bewoners, aardige mensen
Mogen zo vaak komen als we willen van ze![]()
Maar dus ook nog eens goed kunnen rondkijken tijdens de keuring, was ook erg fijn. Ben nu nog enthousiaster
We hebben zelfs een grondwater pomp in de tuin!
En kreeg nogmaals bevestiging dat mijn persoonlijke verhaaltje bij het bod de doorslag gaf.quote:
Ah wat tof!quote:Op maandag 31 januari 2022 14:11 schreef gcjoel het volgende:
[..]
En kreeg nogmaals bevestiging dat mijn persoonlijke verhaaltje bij het bod de doorslag gaf.
Ze willen eigenlijk helemaal niet weg, en willen ook voor de buren weer fijne buren hebben.
de vrouw des huizes vond het heel fijn dat wij een stukje hadden geschreven.
Klinkt positief allemaal!quote:Op maandag 31 januari 2022 14:07 schreef gcjoel het volgende:
Maar dus ook nog eens goed kunnen rondkijken tijdens de keuring, was ook erg fijn. Ben nu nog enthousiaster
Met recht dus rotzooi, als het nog niet weg isquote:Op maandag 31 januari 2022 14:57 schreef Myraela het volgende:
Ik had een rondje 'spot je eigen rotzooi' bij de kringloop.Wij hadden 1.5 week terug een lading zooi gebracht.
quote:Op maandag 31 januari 2022 12:28 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Een grote kruidnotenbrownie en een kerstbrownie. Die laatste heb ik nog niet geproefd, dus ik weet niet wat erin zit. De kruidnotenbrownie heeft hele kruidnoten erin en is haast fudge-achtig
Aww. Het komt vast goedquote:Op maandag 31 januari 2022 13:13 schreef Cat-astrophe het volgende:
Net kater weggebracht naar de tand(dieren)arts. Assistente zei zelf al dat ze op het dossier had zien staan dat hij narcose slecht verdraagt dus ze zullen vast goed op hem letten.
Maar voor nu vind ik ons two women (poes en ikke) huishouden helemaal niks![]()
En dan moet hij ook nog echt goed wakker worden (logisch) dus het kan al een eind in de avond zijn voor ik wat hoor. Buh. Maar geen nieuws voor die tijd natuurlijk goed nieuws. Als het mis gaat, dan is het het komende uur![]()
Ut blijft toch je kind he /maFlodder
Jij speelt valsquote:Op maandag 31 januari 2022 13:58 schreef sigme het volgende:
Ik heb weer eens een vergadering. Met een grote groep, collega's die ik zijdelings zou kunnen kennen.
Hadden ze bedacht dat het leuk was om te gaan speeddaten. Allemaal 5 minuten prive-gesprekje met een verrassingscollega (willekeurig geselecteerd). En dat dan drie keer. Hmpf. Gelukkig kende ik er 2 van de 3.
Nu even pauze. Ik hoop dat de rest gewoon saai luitsteren is; dan klim ik over een half uur op de fiets met dopjes in en doe ik net alsof ik erbij ben.
quote:Op maandag 31 januari 2022 14:07 schreef gcjoel het volgende:
Ik was ook helemaal verbaasd en blijquote:Op maandag 31 januari 2022 15:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
.
[..]![]()
Een pomp, wat enorm handig en zelfvoorzienend. Ben wel een beetje veel jaloers.
Ha, ik weet welk huis dit isquote:Op maandag 31 januari 2022 15:25 schreef Candaasje het volgende:
Ik deed ook een mailtje sturen naar een makelaar. Tof huis gezien. Baggerveel werk nog te verzetten, maar het lijkt best mooi te liggen en het heeft in elk geval aan de buitenkant al karakter![]()
Enig nadeel: alle huurders van Zeist hebben voorrang(Hoewel er dus het recht van gunning bestaat voor mensen die een voor de verkopende partij gunstiger bod doen)
Lekkerrr! Alleen even opletten met stoepen en zo. ‘Ons’ grondwater gaf roestvlekken dus we moesten de sproeiers goed richten. Maar dat weten de huidige bewoners vast wel.quote:Op maandag 31 januari 2022 15:26 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ik was ook helemaal verbaasd en blij![]()
En het zit dus gekoppeld aan een sproei systeem dus met 1 druk op de knop wordt de hele tuin ook nog eens voorzien van water. Zo luxe heb ik het nog nooit gehad!
Hoezo die voorrang voor huurders uit Zeist? Is het een woning die uit de verhuur komt oid?quote:Op maandag 31 januari 2022 15:25 schreef Candaasje het volgende:
Ik deed ook een mailtje sturen naar een makelaar. Tof huis gezien. Baggerveel werk nog te verzetten, maar het lijkt best mooi te liggen en het heeft in elk geval aan de buitenkant al karakter![]()
Enig nadeel: alle huurders van Zeist hebben voorrang(Hoewel er dus het recht van gunning bestaat voor mensen die een voor de verkopende partij gunstiger bod doen)
Spannend!quote:Op maandag 31 januari 2022 15:25 schreef Candaasje het volgende:
quote:Op maandag 31 januari 2022 15:35 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ha, ik weet welk huis dit isleuk wonen hoor
ik hoop dat jullie verhaaltje helpt!
Jup! Het is qua uiterlijk buiten geen typische huurwoning (qua vergeelde muren, leidingen overal en verder verpauperde zooi binnen welquote:Op maandag 31 januari 2022 15:36 schreef Myraela het volgende:
[..]
Hoezo die voorrang voor huurders uit Zeist? Is het een woning die uit de verhuur komt oid?
Spannend!quote:Op maandag 31 januari 2022 15:39 schreef Candaasje het volgende:
[..]Ik hoop dat we mogen bezichtigen.
[..]
Jup! Het is qua uiterlijk buiten geen typische huurwoning (qua vergeelde muren, leidingen overal en verder verpauperde zooi binnen wel) want het is zelfs een gemeentelijk monument.
Vraagprijs is ook bijna een half miljoen, dus ik hoop dat dit wat huurders afschrikt. Maar goed, wellicht biedt iemand straks gewoon er weer een ton overheen ofzo, je kent het
Heb je misschien een linkje om te gluren?quote:Op maandag 31 januari 2022 15:39 schreef Candaasje het volgende:
Jup! Het is qua uiterlijk buiten geen typische huurwoning (qua vergeelde muren, leidingen overal en verder verpauperde zooi binnen wel) want het is zelfs een gemeentelijk monument.
Vraagprijs is ook bijna een half miljoen, dus ik hoop dat dit wat huurders afschrikt. Maar goed, wellicht biedt iemand straks gewoon er weer een ton overheen ofzo, je kent het
Als ik het goed begrijp sociale huur ja, het zijn een aantal woningcoöperaties waarbij huuders van Woongoed Zeis bovenaan de rangorde staan.quote:Op maandag 31 januari 2022 15:46 schreef Myraela het volgende:
[..]
Heb je misschien een linkje om te gluren?
Voorkeur voor mensen in de sociale huur van Zeist? Want dan zou het kunnen afschrikken. Anders weet ik niet wat de huurprijzen in Zeist doen, maar dan zijn er waarschijnlijk zat die niet schrikken van een half miljoen.
AFAIK is Zeist nogal geliefd bij mensen die in het Westen werken maar daar niet willen wonen.quote:Op maandag 31 januari 2022 15:46 schreef Myraela het volgende:
[..]
Heb je misschien een linkje om te gluren?
Voorkeur voor mensen in de sociale huur van Zeist? Want dan zou het kunnen afschrikken. Anders weet ik niet wat de huurprijzen in Zeist doen, maar dan zijn er waarschijnlijk zat die niet schrikken van een half miljoen.
Een huis van 5 ton voor mensen die in de sociale huur zitten?quote:Op maandag 31 januari 2022 15:50 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Als ik het goed begrijp sociale huur ja, het zijn een aantal woningcoöperaties waarbij huuders van Woongoed Zeis bovenaan de rangorde staan.
Maar ik ben niet gebeld, donderdagochtend mogen we komen kijken
*Zwaait*quote:Op maandag 31 januari 2022 15:51 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
AFAIK is Zeist nogal geliefd bij mensen die in het Westen werken maar daar niet willen wonen.
Yesss! donderdagen brengen gelukquote:Op maandag 31 januari 2022 15:50 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Als ik het goed begrijp sociale huur ja, het zijn een aantal woningcoöperaties waarbij huuders van Woongoed Zeis bovenaan de rangorde staan.
Maar ik ben net gebeld, donderdagochtend mogen we komen kijken
Ik verzin het ook nietquote:Op maandag 31 januari 2022 15:52 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Een huis van 5 ton voor mensen die in de sociale huur zitten?
Wel een mooie binnenstad, maar ben er vreselijk lang niet meer geweest. Loopt de trein daar nog steeds op stelten door de stad?quote:Op maandag 31 januari 2022 15:52 schreef Candaasje het volgende:
[..]
*Zwaait*
(Nouja, mijn vriend dan. Die werkt in DelftEn nevernooitniet dat we daar naartoe gaan)
Ik moet me nu al inhouden terwijl wij 29 april de sleutel al krijgenquote:Op maandag 31 januari 2022 15:53 schreef Myraela het volgende:
Ik heb wel een nadeel gevonden van nieuwbouw kopen. Het wachten is natuurlijk sowieso vervelend, maar ik ben ook echt bang dat ik straks als een soort hoarder moet verhuizen. Dat is gewoon 2 jaar lang in kringlopen of woonwinkels rondlopen, wetende dat je een nieuw huis krijgt. Ik hou me tot nu toe nog redelijk in, maar we weten allemaal dat dat natuurlijk niet lang gaat duren.![]()
Ik heb wel tijd om antieke lijsten te sparen voor een diy-projectje, vandaag eentje bij de kringloop gevonden.
Oh en ik ga alle cadeau-momenten denk ik ook gebruiken voor spullen voor het nieuwe huis. Voor de komende verjaardag van m'n vriend wil ik een fauteuil voor hem kopen.
Nadeel van bestaand kopen, we zijn na 10 jaar nog steeds aan het verbouwen, maar goed, nog een week of twee en dan is het helemaal klaar. Tenminste, de BG en de etages erboven. De Souterain is dan aan de beurt, eindelijk mijn Man-Cave. En over een maand of 2 komen de zonnenpanelen op het dak.quote:Op maandag 31 januari 2022 15:53 schreef Myraela het volgende:
Ik heb wel een nadeel gevonden van nieuwbouw kopen. Het wachten is natuurlijk sowieso vervelend, maar ik ben ook echt bang dat ik straks als een soort hoarder moet verhuizen. Dat is gewoon 2 jaar lang in kringlopen of woonwinkels rondlopen, wetende dat je een nieuw huis krijgt. Ik hou me tot nu toe nog redelijk in, maar we weten allemaal dat dat natuurlijk niet lang gaat duren.![]()
Ik heb wel tijd om antieke lijsten te sparen voor een diy-projectje, vandaag eentje bij de kringloop gevonden.
Oh en ik ga alle cadeau-momenten denk ik ook gebruiken voor spullen voor het nieuwe huis. Voor de komende verjaardag van m'n vriend wil ik een fauteuil voor hem kopen.
quote:Op maandag 31 januari 2022 15:53 schreef Myraela het volgende:
Nee, Delft heeft al een hele tijd een spoortunnelquote:Op maandag 31 januari 2022 15:53 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Wel een mooie binnenstad, maar ben er vreselijk lang niet meer geweest. Loopt de trein daar nog steeds op stelten door de stad?
Ik moet er ook niet aan denken in het Westen te wonen. Ik loop hier de straat uit het bos in, heb geen rozen meer in de voortuin omdat de reeen de knoppen opvraten.
Dat maakt de binnenstad wel een stuk leefbaarder.quote:Op maandag 31 januari 2022 16:48 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Nee, Delft heeft al een hele tijd een spoortunnel
....met rook? Is dat een swipe/type fout? Oh wacht, er staat roomquote:Op maandag 31 januari 2022 16:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik had net warme chocolademelk met hindernissen. De eerste melk ging klonteren in de magnetron. Hij smaakte en rook prima. Hij stond al een tijd open en is gisteren nog door de aardappelpuree gegaan die we woensdag eten. Het was houdbare melk maar dat klonteren bij verhitting heb ik nog niet eerder gezien.
Het volgende pak houdbare melk was houdbaar tot afgelopen oktober. Ik ben niet bang om dat te drinken maar dit was dus wel zuur. Bij het derde pak lukte het![]()
Ik heb voor het eerst de manier van @:sigme gebruikt: half Benco, half cacaopoeder. Niet zo lekker als die exorbitante versie met room en verse chocolade enzo maar wel precies de goede verhouding chocolade en suiker. Morgen weer.
Ik ben al de hele middag documenten uit de krochten van onze administratie aan het zoeken. Ik leef in een digitale versie van Help, mijn man is klusser
Brb even John Williams bellen.quote:Op maandag 31 januari 2022 16:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik had net warme chocolademelk met hindernissen. De eerste melk ging klonteren in de magnetron. Hij smaakte en rook prima. Hij stond al een tijd open en is gisteren nog door de aardappelpuree gegaan die we woensdag eten. Het was houdbare melk maar dat klonteren bij verhitting heb ik nog niet eerder gezien.
Het volgende pak houdbare melk was houdbaar tot afgelopen oktober. Ik ben niet bang om dat te drinken maar dit was dus wel zuur. Bij het derde pak lukte het![]()
Ik heb voor het eerst de manier van @:sigme gebruikt: half Benco, half cacaopoeder. Niet zo lekker als die exorbitante versie met room en verse chocolade enzo maar wel precies de goede verhouding chocolade en suiker. Morgen weer.
Ik ben al de hele middag documenten uit de krochten van onze administratie aan het zoeken. Ik leef in een digitale versie van Help, mijn man is klusser
Ik denk dat mijn voeten er dan gewoon aan gewend zijn idd. Ik loop al m'n hele leven veel, en liefst op schoenen met weinig ondersteuning ookquote:Op maandag 31 januari 2022 16:59 schreef Lonaa het volgende:
@:Tele6 je zou last kunnen krijgen van de pees platen in je voeten omdat de voetboog niet genoeg ondersteund wordt. Of van de uh, buitenkant waar kleine pezen lopen waarvan ik niet meer weet hoe ze heten, die via je enkel je kuit in lopen waar je ook last van kan krijgen.
I know this from expercience. (Na overbelasting. Ging niet over omdat voetboog niet ondersteund werd en er daardoor constant spanning en irritatie was. Maar goed jij weegt geen 100 kg en je bent gewend om hard te lopen.)
Er stond eerst rook jaquote:Op maandag 31 januari 2022 17:01 schreef Isabeau het volgende:
[..]
....met rook? Is dat een swipe/type fout? Oh wacht, er staat room
En moest gniffelen om laatste zin, maar net als zo'n tv programma: alleen grappig voor de buitenstaanders
De voegen van mijn huis moeten ook opnieuw gedaan worden. De offerte was 5300 euro. Als je het goedkoper kunt, ben je welkom.quote:Op maandag 31 januari 2022 16:03 schreef Candaasje het volgende:
Ohja, ik was aan het Voegenfrissen. Ajuus!
Ik zou echt zo min mogelijk nieuwe meubels kopen voordat je er woont. We hebben hier in huis wel echt een aantal dingen niet kunnen neerzetten omdat het toch niet mooi of handig was. De meeste spullen heb je ook vrij snel, alleen op een bank, tafel en dat soort dingen moet je lang wachten. (We hebben zeven maanden op de ovale hippe tafel gewacht en wachten nog steeds op de bank)quote:Op maandag 31 januari 2022 15:53 schreef Myraela het volgende:
Oh dat kan ik goedkoper. Maar je krijgt dan wel witte of grijze voegen. En ik moet zeggen, in de douche spoelt het een beetje weg op den duur, dus je gevel moet niet teveel blootgesteld staan aan regen. Maar kniesoor die daar op let!quote:Op maandag 31 januari 2022 17:52 schreef Kreator het volgende:
[..]
De voegen van mijn huis moeten ook opnieuw gedaan worden. De offerte was 5300 euro. Als je het goedkoper kunt, ben je welkom.
quote:Op maandag 31 januari 2022 17:54 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Oh dat kan ik goedkoper. Maar je krijgt dan wel witte of grijze voegen. En ik moet zeggen, in de douche spoelt het een beetje weg op den duur, dus je gevel moet niet teveel blootgesteld staan aan regen. Maar kniesoor die daar op let!
Wellicht heeft de vorige bewoner dat hier ook gedaan want de helft vd voegen ligt er (half) uit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wel een *&@^%# klus, met zo'n knijptubetje. Ik ben al de halve dag bezig met een toilet. En de andere halve bezig mezelf weer schoonschrobben, want je kunt je kont in zo'n hokje van 1.10 bij 90cm natuurlijk niet keren.quote:Op maandag 31 januari 2022 17:56 schreef Kreator het volgende:
[..]
Wellicht heeft de vorige bewoner dat hier ook gedaan want de helft vd voegen ligt er (half) uit.
Aan je klus te lezen voel je je wel weer een stuk beter?quote:Op maandag 31 januari 2022 18:00 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Wel een *&@^%# klus, met zo'n knijptubetje. Ik ben al de halve dag bezig met een toilet. En de andere halve bezig mezelf weer schoonschrobben, want je kunt je kont in zo'n hokje van 1.10 bij 90cm natuurlijk niet keren.![]()
Maar als je toch thuis zit, heb je er wel mooi de tijd voor
Bij mij thuis zijn het de steen voegen aan de buitenkant dus dat lukt niet met een tube.quote:Op maandag 31 januari 2022 18:00 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Wel een *&@^%# klus, met zo'n knijptubetje. Ik ben al de halve dag bezig met een toilet. En de andere halve bezig mezelf weer schoonschrobben, want je kunt je kont in zo'n hokje van 1.10 bij 90cm natuurlijk niet keren.![]()
Jaquote:Op maandag 31 januari 2022 18:03 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Aan je klus te lezen voel je je wel weer een stuk beter?
Die tube was een grapje hèquote:Op maandag 31 januari 2022 18:05 schreef Kreator het volgende:
[..]
Bij mij thuis zijn het de steen voegen aan de buitenkant dus dat lukt niet met een tube.
En ja, dat soort klusjes heb ik nu ook wel weer genoeg gedaan.
Beste aankoop ooit trouwens: Quooker. Wat een genot met koken en schoonmaken.
Fijn!quote:Op maandag 31 januari 2022 18:05 schreef Candaasje het volgende:
[..]
JaAf en toe een beetje duizelig, maar ik heb dat wel vaker, ook buiten corona om als ik teveel binnen hang.
Is zakje voegmortel niet goedkoper als een paar tubes van dat alabastine?quote:Op maandag 31 januari 2022 18:00 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Geloof dat Candaasje bedoeld dat ze de voegen schoon maaktquote:Op maandag 31 januari 2022 18:08 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Is zakje voegmortel niet goedkoper als een paar tubes van dat alabastine?
Oh vast wel, maar dit is puur even snel voor het optische. Het is en blijft een lilluk jaren 70 woningbouw toilet waar ik verder weinig moeite meer in wil steken.quote:Op maandag 31 januari 2022 18:08 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Is zakje voegmortel niet goedkoper als een paar tubes van dat alabastine?
Nah, het is een soort witsel dat je over je voegen heenkalkt. Of nouja, het idee is dat je het met een sponsje eroverheen tamponeert. Het werkt best aardig. Niet fantastisch, maar ik heb nu in elk geval geen zwarte en grijze voegen meer.quote:Op maandag 31 januari 2022 18:10 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Geloof dat Candaasje bedoeld dat ze de voegen schoon maakt
Oh, LOL, Ik dacht dat voegenfris een schoonmaakmiddel was, wist niet dat het er gewoon wat overheen gooit.quote:Op maandag 31 januari 2022 18:11 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Nah, het is een soort witsel dat je over je voegen heenkalkt. Of nouja, het idee is dat je het met een sponsje eroverheen tamponeert. Het werkt best aardig. Niet fantastisch, maar ik heb nu in elk geval geen zwarte en grijze voegen meer.
Ik heb dit ook wel eens bij vrienden helpen doen. Het bijpassende voegenschoonmaakmiddel was ook al een openbaring, en dan die verf eroverheen, en vervolgens is het alleen maar duidelijker hoe vreselijk geel je tegels zijnquote:Op maandag 31 januari 2022 18:11 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Nah, het is een soort witsel dat je over je voegen heenkalkt. Of nouja, het idee is dat je het met een sponsje eroverheen tamponeert. Het werkt best aardig. Niet fantastisch, maar ik heb nu in elk geval geen zwarte en grijze voegen meer.
Waar is die huis?quote:Op maandag 31 januari 2022 15:52 schreef Candaasje het volgende:
[..]
*Zwaait*
(Nouja, mijn vriend dan. Die werkt in DelftEn nevernooitniet dat we daar naartoe gaan)
Ik ben er op dit moment vooral achter hoe erg mijn wc pot lektquote:Op maandag 31 januari 2022 18:13 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik heb dit ook wel eens bij vrienden helpen doen. Het bijpassende voegenschoonmaakmiddel was ook al een openbaring, en dan die verf eroverheen, en vervolgens is het alleen maar duidelijker hoe vreselijk geel je tegels zijn
Hee ik ken dees. Elke dag strompelend uit bed enzoquote:Op maandag 31 januari 2022 16:59 schreef Lonaa het volgende:
@:Tele6 je zou last kunnen krijgen van de pees platen in je voeten omdat de voetboog niet genoeg ondersteund wordt. Of van de uh, buitenkant waar kleine pezen lopen waarvan ik niet meer weet hoe ze heten, die via je enkel je kuit in lopen waar je ook last van kan krijgen.
I know this from expercience. (Na overbelasting. Ging niet over omdat voetboog niet ondersteund werd en er daardoor constant spanning en irritatie was. Maar goed jij weegt geen 100 kg en je bent gewend om hard te lopen.)
En 3x maanden met krukken lopenquote:Op maandag 31 januari 2022 18:22 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Hee ik ken dees. Elke dag strompelend uit bed enzo
Leuke huiz!quote:
Ja, was echt feest.quote:Op maandag 31 januari 2022 18:22 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Vooral dat laatste hèquote:Op maandag 31 januari 2022 18:30 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Leuke huiz!
Naja, prima plek en mogelijkheden :p
Ja ik heb dat dus ook. Moetquote:Op maandag 31 januari 2022 18:22 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Over de waarde van cryptocoins, geld, goud, etc zou je Neal Stephenson's Cryptonomicon eens moeten lezen, Cryptonomicon speelt tijdens de tweede wereld oorlog en in een nabije toekomst (toen het geschreven werd)quote:Op maandag 31 januari 2022 20:02 schreef Isabeau het volgende:
Ah, mooie theorie in de economie betreffende cryptocurrency en dingen als de tulpenmania: https://en.wikipedia.org/wiki/Greater_fool_theory
Weer een term geleerd
Ik vind het matig dat je je pas op de vierde dag van je mannengriep zó verveelt dat je hier iets post.quote:Op maandag 31 januari 2022 17:55 schreef Kreator het volgende:
Sinds vrijdag ziek. 4x getest en 4x negatief. Maar volgens mij is het gewoon mannengriepkerona.
Je onderschat de heftigheid van mannengriep. Hij heeft het net aan overleefd en jij doet alsof het een grap is!quote:Op maandag 31 januari 2022 20:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik vind het matig dat je je pas op de vierde dag van je mannengriep zó verveelt dat je hier iets post.
Zullen @Vanyel en ik morgen even voor je kijken?quote:Op maandag 31 januari 2022 18:37 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Vooral dat laatste hè![]()
Ik ben trouwens ook geïntrigeerd door de in het klimop verscholen poort. WAAR leidt 'ie naartoe?
Inclusief spannend avonturenverslag? Jaaaaaa!quote:Op maandag 31 januari 2022 21:27 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Zullen @:Vanyel en ik morgen even voor je kijken?
Niet verklappen 😉quote:Op dinsdag 1 februari 2022 07:39 schreef AnneX het volgende:
Voor de eerste keer woordle gespeeld. In 3 x geraden.![]()
AARDE.
Blijkbaar ben ik uitgeslapen.🤓
Ja.quote:
😳 Excuus🎊quote:
Wauwquote:Op dinsdag 1 februari 2022 09:02 schreef Clubsoda het volgende:
Zo, nu de maand voorbij is kan ik de balans opmaken: ik deed 30 yoga practices in 30 dagenNiet helemaal elke dag eentje, ik deed twee dagen niets door buikpijn en bloeddonatie, maar die haalde ik later in, zodat ik toch gisteren klaar was. Nu ga ik eens even nadenken wat ik vanaf vandaag met mijn leven ga doen
Ik deed er eigenlijk meer natuurlijk want mijn wekelijkse vaste uurtje pilates/power yoga ging ook gewoon door.
Dit was dan een verzameling van verschillende burchten, en dit was een nieuwe burchtheer. Heeft al wel 2 weken een sleutel en wist natuurlijk niet (want dat vertelt niemand), dat er 2 types schreeuwluikjes zijn dat die waarvan je logischer wijs denkt dat dat de goede zal zijn, dat natuurlijk niet is. En daar kom je pas achter als je een tovertruukje in je schreeuwluik moet doenquote:Op dinsdag 1 februari 2022 08:11 schreef AnneX het volgende:
Het zijn toch geen digibeten daar in jouw burcht?
Hoef je geen afspraak te maken bij de kapper?
#vragen
Mooi.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 10:54 schreef Sarabi het volgende:
De mondhygiënist viel weer 100% mee.
Merk wel dat ik bij een praktijk zit die gespecialiseerd zijn in angsten. Ze doen alles 100x uitleggen en heel voorzichtig.
Hoe gaat het verder met je invisalign?quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:25 schreef sigme het volgende:
[..]
Mooi.
Ik mag volgende maand weer. Met de plaksels aan mijn tanden voor m'n invisalign krijg ik allemaal extra verkleuring merk ik. Ik ben niet bang voor m'n mondhygienist maar het is ook een hele aardige man.
Gaat best prima met de invisalign. Zo'n waterspuiter erbij om m'n tanden schoon te spuiten is wel onmisbaar. En verder is het wat extra poetswerk:quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:30 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Hoe gaat het verder met je invisalign?
De mijne begon ook over mijn verkleurde voortand, maar ik reageerde denk ik niet snel genoeg want daarna veranderde ze van onderwerp.
Mijn voortand is al 15+ jaar donkerder dan de rest, ik denk dat ik het heel raar zou vinden om opeens een normale kleur in de spiegel te zien. Maar de mogelijkheid is er dus wel om het mooier te maken.
quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:45 schreef Kaatje1 het volgende:
Joehoe.....willen jullie allemaal even heel hard duimen? Het sollicitatie gesprek was heel erg leuk (vond de andere kant ook) en ik word voorgesteld voor de volgende ronde
Kreeg de indruk van niet. Kan het mis hebben maar ik krijg nu meteen een gesprek met de evt. leidinggevendequote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:48 schreef AnneX het volgende:
Stel je voor! Duimen zeker!![]()
(Veel gegadigden?)
Superquote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:45 schreef Kaatje1 het volgende:
Joehoe.....willen jullie allemaal even heel hard duimen? Het sollicitatie gesprek was heel erg leuk (vond de andere kant ook) en ik word voorgesteld voor de volgende ronde
was dat die met vluchtelingen? ze zouden gek zijn als ze je niet kiezen!quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:45 schreef Kaatje1 het volgende:
quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:51 schreef gcjoel het volgende:
[..]
was dat die met vluchtelingen? ze zouden gek zijn als ze je niet kiezen!
quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:45 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat snel ook geleverd! Vanuit Engeland?quote:Op dinsdag 1 februari 2022 12:01 schreef Blues het volgende:
Ik sta met ontzag te kijken naar de straatbetegelaar (jong jochie).
In zijn eentje kilometers tegelen, op maat knippen. Het ligt zo strak
Hij zal ook vast goed in puzzelen zijn.
Ennn... de LP poes/f is binnen
quote:Op dinsdag 1 februari 2022 12:01 schreef Blues het volgende:
Ik sta met ontzag te kijken naar de straatbetegelaar (jong jochie).
Duitslandquote:Op dinsdag 1 februari 2022 12:32 schreef AnneX het volgende:
Wat snel ook geleverd! Vanuit Engeland?
Het is een origineel cadeau.👍🏼
Een paar weken terug reed ik langzaam langs de stratenmaker, die 30 in witte steen aan het tegelen was. De man vond het leuk, dat ik even stilhield voor een complimentje. # makkelijk
quote:
Ohh zo tof Kaatje!!quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:49 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Kreeg de indruk van niet. Kan het mis hebben maar ik krijg nu meteen een gesprek met de evt. leidinggevende
Maar het is zo verleidelijk.quote:Op maandag 31 januari 2022 17:54 schreef Kreator het volgende:
Ik zou echt zo min mogelijk nieuwe meubels kopen voordat je er woont. We hebben hier in huis wel echt een aantal dingen niet kunnen neerzetten omdat het toch niet mooi of handig was. De meeste spullen heb je ook vrij snel, alleen op een bank, tafel en dat soort dingen moet je lang wachten. (We hebben zeven maanden op de ovale hippe tafel gewacht en wachten nog steeds op de bank)
Is dat salaris wel iets waar je zoveel op wil/kan inleveren? Wel heel fijn dat de gesprekken zo positief zijn!quote:Op dinsdag 1 februari 2022 15:26 schreef Kaatje1 het volgende:
@:borisz wat verdrietig, zeker wanneer ze de opties ook niet zitten.
@:Barreltje Het zou gaan om 32 uur (misschien iets minder maar zeker niet meer). Verschil in inkomen is fiks (hun hoogste bruto salaris op basis van 40 uur is minder dan mijn netto bij de vorige).
Locaties is nog niet bekend, daar zijn ze naar op zoek en de HR manager ging het navragen. Maar mijn opmerking (zelf geen auto en lange busrit ivm reisziekte ook niet mogelijk) zou hij aangeven. Hij noteerde de postcode nog een keer en 30 min fietsen zou kunnen. Hij zou dat doorgeven aan degene die op zoek is naar de locatie. Klonk ook wel leuk.
Dat zou wel lukken. Ik heb een prima buffer voor de extratjes. Er zijn heus wel banen waar ik op zou kunnen schrijven en dan veel minder inlever. Maar daar wil ik (zolang ik nog kan kiezen) liever niet werken, liefst wil ik nu in een hele andere omgeving werken.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 17:19 schreef Myraela het volgende:
[..]
Is dat salaris wel iets waar je zoveel op wil/kan inleveren? Wel heel fijn dat de gesprekken zo positief zijn!
Iedereen zou werk moeten hebben daar waar zijn/haar hart ligt.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 17:44 schreef Kaatje1 het volgende:
Dat zou wel lukken. Ik heb een prima buffer voor de extratjes. Er zijn heus wel banen waar ik op zou kunnen schrijven en dan veel minder inlever. Maar daar wil ik (zolang ik nog kan kiezen) liever niet werken, liefst wil ik nu in een hele andere omgeving werken.
Dit klonk ook echt iets voor jouquote:Op dinsdag 1 februari 2022 17:44 schreef Kaatje1 het volgende:
Dat zou wel lukken. Ik heb een prima buffer voor de extratjes. Er zijn heus wel banen waar ik op zou kunnen schrijven en dan veel minder inlever. Maar daar wil ik (zolang ik nog kan kiezen) liever niet werken, liefst wil ik nu in een hele andere omgeving werken.
Je leven is pas echt voorbij als je bij loods 5 winkelt. Wij hebben er laatst een grote schaal voor op tafel gekocht.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 17:08 schreef Myraela het volgende:
[..]
Maar het is zo verleidelijk.Met veel willen we ook sowieso wel wachten, voor een bank moet ik bijvoorbeeld echt in de ruimte staan en schuiven met de huidige bank om te kijken wat het daar moet worden.
Net wel een klok gekocht.Rondje door Loods5 gedaan en daar verliefd op de klok geworden. Maar vervolgens online ergens anders in de sale gekocht.
[ afbeelding ]
Geen stilton in huis, maar ik zet het op de boodschappenlijst 😂quote:Op dinsdag 1 februari 2022 22:57 schreef Isabeau het volgende:
Zullen we een Stilton-cheese experiment doen met z'n allen
[ afbeelding ]
Sweet Dreams Are Made of Cheese - artikel met wetenschappelijk onderzoeksresultaten
Volgens Jross hoorde hij van kinds af aan dat je geen kaas moet eten voor je gaat slapen. Hier nog nooit van gehoord! Maar: 'blue Stilton resulted in the most bizarre trips, affecting about 80% of participants and resulting in visions of talking animals, vegetarian crocodiles and warrior kittens' en ik wil dromen over warrior kittens
Jaaaaquote:Op dinsdag 1 februari 2022 22:57 schreef Isabeau het volgende:
[ afbeelding ]
Sweet Dreams Are Made of Cheese - artikel met wetenschappelijk onderzoeksresultaten
Volgens Jross hoorde hij van kinds af aan dat je geen kaas moet eten voor je gaat slapen. Hier nog nooit van gehoord! Maar: 'blue Stilton resulted in the most bizarre trips, affecting about 80% of participants and resulting in visions of talking animals, vegetarian crocodiles and warrior kittens' en ik wil dromen over warrior kittens
Rauwemelkse stilton in afaik in de UK niet toegestaan.quote:Op woensdag 2 februari 2022 07:50 schreef fietsie het volgende:
@:Isabeau was er niet iets met echte Stilton (UK) versus de door de EU toegestane Stilton? Of heb ik dat fout begrepen / onthouden?
Wat een burgerleef.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 21:31 schreef Kreator het volgende:
[..]
Je leven is pas echt voorbij als je bij loods 5 winkelt. Wij hebben er laatst een grote schaal voor op tafel gekocht.
En ik was net bij de opening van de Plus die eerst een Albert heijn was. De eigenaar zei "hey, Maarten!" ik had geen idee wie het was, maar kennelijk heeft mijn schoonmoeder die er werkt wel eens een foto laten zien ofzo. Ook zwaaide Mario nog, de pizzabakker (no joke) #dorplife. Fml
Zonder Stilton heb ik al bizarre dromen. Over (ver)huizen enzo.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 22:57 schreef Isabeau het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is het begin van het einde. Nog even en je brengt en haalt straks ook je kliko's van de weg in je ochtendjas.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 21:31 schreef Kreator het volgende:
[..]
Je leven is pas echt voorbij als je bij loods 5 winkelt. Wij hebben er laatst een grote schaal voor op tafel gekocht.
En ik was net bij de opening van de Plus die eerst een Albert heijn was. De eigenaar zei "hey, Maarten!" ik had geen idee wie het was, maar kennelijk heeft mijn schoonmoeder die er werkt wel eens een foto laten zien ofzo. Ook zwaaide Mario nog, de pizzabakker (no joke) #dorplife. Fml
Is dat het huis met de mysterieuze tuinpoort en hebben jullie wel een afspraak?quote:Op woensdag 2 februari 2022 11:01 schreef Candaasje het volgende:
/laat maar![]()
Bij het huis dat we morgen gaan bezichtigen staat nu dit:
VANWEGE GROTE BELANGSTELLING ZIJN DE KIJKDAGEN INMIDDELS VOLLEDIG VOLGEPLAND.
BEZICHTIGINGSAFSPRAKEN ZIJN NIET MEER MOGELIJK.
Iets zegt me dat het hem niet gaat worden, als we ook nog wat willen kunnen opknappen. Maar goed, we gaan het zien.![]()
Ondertussen ook 1 andere bezichtigingen gepland (ik weet nog niet helemaal wat ik van dat huis vind, en de locatie. Tuin is wel fantastisch) en 1 aangevraagd (zelfde makelaar als waar we ons laatste serieuze bod hebben gedaan, dus ik hoop dat 'ie ons op de lijst zet)
Dat is toch bij bijna ieder huis wel.quote:Op woensdag 2 februari 2022 11:01 schreef Candaasje het volgende:
/laat maar![]()
Bij het huis dat we morgen gaan bezichtigen staat nu dit:
VANWEGE GROTE BELANGSTELLING ZIJN DE KIJKDAGEN INMIDDELS VOLLEDIG VOLGEPLAND.
BEZICHTIGINGSAFSPRAKEN ZIJN NIET MEER MOGELIJK.
Iets zegt me dat het hem niet gaat worden, als we ook nog wat willen kunnen opknappen. Maar goed, we gaan het zien.![]()
Ondertussen ook 1 andere bezichtigingen gepland (ik weet nog niet helemaal wat ik van dat huis vind, en de locatie. Tuin is wel fantastisch) en 1 aangevraagd (zelfde makelaar als waar we ons laatste serieuze bod hebben gedaan, dus ik hoop dat 'ie ons op de lijst zet)
Dat is toch mega frustrerend zo. Het is dan gelukkig wel goed gekomen, maar toch. Ze hadden ook voor dat hoogste bod kunnen gaan.quote:Op woensdag 2 februari 2022 11:54 schreef gcjoel het volgende:
Bij ons ook niet! (Maar wij hebben wel alsnog gek veel overbodenen waren net niet de hoogste)
Wel die broer, geen ingekorte vakantie (dat was ander bijna-drama).quote:Op woensdag 2 februari 2022 12:43 schreef fietsie het volgende:
Die ene waardoor die broer een welverdiende vakantie moest inkorten enzo? Dat is goed nieuws.
Zeker. Het is gewoon een soort gokkenquote:Op woensdag 2 februari 2022 12:11 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat is toch mega frustrerend zo. Het is dan gelukkig wel goed gekomen, maar toch. Ze hadden ook voor dat hoogste bod kunnen gaan.
quote:Op woensdag 2 februari 2022 16:59 schreef Tele6 het volgende:
Ik wilde net op de fiets boodschappen gaan doen, kom ik bij m'n fiets, ligt er een hoopje zwarte plastic onderdelen met een post-it "SORRY : ( " naast m'n fiets op de grond.
Iemand heeft m'n bel (die met een zwart elastiekje aan m'n fiets zat) van de fiets afgestoten, maar wist niet precies uit welke onderdelen die bestond, en heeft toen al het zwarte plastic dat op de grond in de fietsenstalling te vinden was verzameld met een briefje erbij![]()
Zag er een stuk dramatischer uit dan het was dus
Mohquote:Op woensdag 2 februari 2022 16:59 schreef Tele6 het volgende:
Ik wilde net op de fiets boodschappen gaan doen, kom ik bij m'n fiets, ligt er een hoopje zwarte plastic onderdelen met een post-it "SORRY : ( " naast m'n fiets op de grond.
Iemand heeft m'n bel (die met een zwart elastiekje aan m'n fiets zat) van de fiets afgestoten, maar wist niet precies uit welke onderdelen die bestond, en heeft toen al het zwarte plastic dat op de grond in de fietsenstalling te vinden was verzameld met een briefje erbij![]()
Zag er een stuk dramatischer uit dan het was dus
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Is dat zo'n beruchte functie waarbij mensen helemaal doordraaien om alle afschuwelijkke narigheid die ze moeten bekijken en beoordelen? huuuu.quote:Op woensdag 2 februari 2022 19:26 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat lief dat er een berichtje was achter gelaten.
Ik kreeg vanmiddag een functie aangeboden (paar keer gelezen of het werkelijk zo was) maar dan zou ik wel naar Dublin moeten verhuizen. Maar vreemde naam van het bedrijf en wat blijkt, het is voor Facebook als moderator. Doe het maar niet.
Hoe zit dat trouwens met die andere baan, je zei dat ze nog een locatie moeten vinden enzo.quote:Op woensdag 2 februari 2022 19:26 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik kreeg vanmiddag een functie aangeboden (paar keer gelezen of het werkelijk zo was) maar dan zou ik wel naar Dublin moeten verhuizen. Maar vreemde naam van het bedrijf en wat blijkt, het is voor Facebook als moderator. Doe het maar niet.
Verder word ik voorgesteld als secretaresse voor meerdere managers bij het UWV. Maar mocht ik die baan van het gesprek van gisteren aangeboden krijgen, ga ik toch daarvoor
Oh dat lijkt me juist echt fascinerend.quote:Op woensdag 2 februari 2022 19:26 schreef Kaatje1 het volgende:
Volgens mij wel ja. Dus geef mijn portie maar aan fikkiequote:Op woensdag 2 februari 2022 19:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Is dat zo'n beruchte functie waarbij mensen helemaal doordraaien om alle afschuwelijkke narigheid die ze moeten bekijken en beoordelen? huuuu.
Ze beginnen hier in de woonplaats. Ze zitten al op diverse plekken, maar per 1 januari is de inburgering op de schop gegaan en moeten gemeenten de inburgering aanbieden ipv dat de statushouder het zelf moet regelen (was een tof plan, mensen die de taal en samenleving en regeltjes niet kennen dat laten doenquote:Op woensdag 2 februari 2022 19:37 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Hoe zit dat trouwens met die andere baan, je zei dat ze nog een locatie moeten vinden enzo.
Dat klinkt niet echt alsof ze al toe zijn aan werknemers eigenlijk.
Is het een beginnend bedrijf of nieuwe locatie van een bestaande organisatie?
Ah ok, dat klinkt wel goed dan.quote:Op woensdag 2 februari 2022 19:42 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ze beginnen hier in de woonplaats. Ze zitten al op diverse plekken, maar per 1 januari is de inburgering op de schop gegaan en moeten gemeenten de inburgering aanbieden ipv dat de statushouder het zelf moet regelen (was een tof plan, mensen die de taal en samenleving en regeltjes niet kennen dat laten doen).
En dze organisatie gaat dat nu ook hier doen
Wat leuk dat er belangstelling voor je kunnen is👍🏼quote:Op woensdag 2 februari 2022 19:26 schreef Kaatje1 het volgende:
Verder word ik voorgesteld als secretaresse voor meerdere managers bij het UWV. Maar mocht ik die baan van het gesprek van gisteren aangeboden krijgen, ga ik toch daarvoor
Ik zeg geen baan op natuurlijk, ben hartstikke werkeloos 😉quote:Op woensdag 2 februari 2022 19:44 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ah ok, dat klinkt wel goed dan.
Ben altijd beetje huiverig voor die bedrijven die nog niks hebben en wel mensen gaan werven. Vooral als het dan mensen zijn die er een baan voor opzeggen.
Je bent ‘werkzoekend’.quote:Op woensdag 2 februari 2022 20:37 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik zeg geen baan op natuurlijk, ben hartstikke werkeloos 😉
Ja, dat is zo. Maar ja, ik wil toch echt wel wat doen en zolang ik de staatsloterij niet winquote:Op woensdag 2 februari 2022 20:53 schreef AnneX het volgende:
[..]
Je bent ‘werkzoekend’.
Loelige zou zijn als de functie ophoudt, resteert 70% van het laatste salaris.
Vrees ik.
Jaaa dat weet ikquote:Op woensdag 2 februari 2022 20:37 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik zeg geen baan op natuurlijk, ben hartstikke werkeloos 😉
Je krijgt toch gewoon nog aanvulling ww? Of is dat alleen als je minder uur kan vinden ofzo?quote:Op woensdag 2 februari 2022 21:29 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ja, dat is zo. Maar ja, ik wil toch echt wel wat doen en zolang ik de staatsloterij niet win)
Ja, maar als het meer is dan ww neem ik aan van niet.quote:Op woensdag 2 februari 2022 22:07 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Je krijgt toch gewoon nog aanvulling ww? Of is dat alleen als je minder uur kan vinden ofzo?
Waar het Olympisch Zwembad stond is nu de curlingbaanquote:Op woensdag 2 februari 2022 16:30 schreef z80 het volgende:
Net even gekeken waar de winterspelen ergens gehouden worden in de stad. Blijkt op het zelfde terrein te zijn waar ook de zomerspelen waren. Daar heb ik tijdens de 5 dagen Beijing nog gelopen.
Uiterlijk dinsdag (pas)quote:Op donderdag 3 februari 2022 08:11 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen!
@:Kaatje1 wanneer hoor je meer over de leuke baan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |