abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203430774
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_203430791
quote:
10s.gif Op zondag 30 januari 2022 11:45 schreef sigme het volgende:
Rozen verwelken
Schepen vergaan
Met jullie rust
Is het eerdaags gedaan
Ik vind dit nog echt een optie ook. Maar dat zegt waarschijnlijk vooral hoe verschrikkelijk ik dit soort dingen vind.
pi_203431156
Ik weiger mee te doen aan babyshowers. Als ik érgens jeuk van krijg. Van m'n tenen tot aan m'n kruin.

Huuuuh. Alleen al door het woord al :D .
pi_203431313
quote:
9s.gif Op zondag 30 januari 2022 11:49 schreef Myraela het volgende:

[..]
Ik vind dit nog echt een optie ook. Maar dat zegt waarschijnlijk vooral hoe verschrikkelijk ik dit soort dingen vind.
De keren dat ik zo'n boekje onder ogen kreeg stond het vol met suffe gedichtjes van internet over babygeluk, roze wolken en hoe goed het kind het gaat hebben met deze geweldige ouders. Daar worden die zwangeren helemaal week van.
Spoilers!
pi_203431355
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 12:27 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
De keren dat ik zo'n boekje onder ogen kreeg stond het vol met suffe gedichtjes van internet over babygeluk, roze wolken en hoe goed het kind het gaat hebben met deze geweldige ouders. Daar worden die zwangeren helemaal week van.
Niet alle }:|
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_203431375
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 12:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb er ook een gedichtje van gemaakt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_203431445
Als ze borstvoeding gaat geven heb je kans dat ze bij die laatste zin alsnog in janken uitbarst :P
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_203431547
Redelijk leuk gelukt die onzin Myra :D

@sigme :D :D
pi_203431568
Ik vind dat er pas nadat de baby geboren is iets gedaan mag worden.
Qua feest of kadoos.
pi_203431589
Koffie nu. Zo'n zin in m'n IJSVOGEL. O+ O+
FOK!wet. Nu moet ik 'm wel zien en moet ik zo wel gaan *O*
pi_203431597
Ik hou van die gedichtjes. Of ik nog vrienden had over gehouden na zoiets weet ik niet :D
We have far more in common than that which devides us..
pi_203431665
Voor het eerst in 5 dagen een bijna gewoon normale wandeling met Dora. O+ Blij O+
Sterkheidsbaas van alles.
pi_203431672
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 12:44 schreef Blues het volgende:
Qua feest of kadoos.
Tegenwoordig schijnt het een soort schande te zijn als je niet op z'n minst eerst een gender reveal hebt en daarna een babyshower. Bij dit koppel was de gender reveal wel extra treurig, want ze wisten het zelf al. Dan is het al helemaal alsof de andere mensen een voorkeur moeten hebben oid, of enthousiast moeten worden van het geslacht.
pi_203431788
quote:
7s.gif Op zondag 30 januari 2022 12:16 schreef Candaasje het volgende:
Ik weiger mee te doen aan babyshowers. Als ik érgens jeuk van krijg. Van m'n tenen tot aan m'n kruin.

Huuuuh. Alleen al door het woord al :D .
[mopperpiet aan]

Ja, ik ook. Vreselijk. En zo geforceerd. Mijn zusje is zwanger. Fijn voor haar. Haar schoonzusje stuurde nu laatst een appje door, dat een babyshower door Covid niet kon natuurlijk. En dat m'n zusje het waarschijnlijk ook niet zo leuk zou vinden. Of we dan allemaal maar een filmpje van maximaal een minuut wouden sturen.

Ja jonge, ze vindt het niet leuk. Dat geforceerde, altijd maar iets moeten organiseren. Maar goed, de kringen rond m'n zusje zijn daar extreem fanatiek in, ik heb al een recept moeten insturen voor een receptenboek, een verrassingszoombijeenkomst met een quiz waar we van te voren 10 vragen voor moesten bedenken en een favoriete liedje moeten opsturen. En dat allemaal in de laatste 2 jaar.

[/moppersmurf uit].
pi_203431832
Die filmpjes zijn ook verschrikkelijk, ja. Het is altijd zo geforceerd. Niemand zit erop te wachten, niemand wil het doen. Waarom doen we het dan eigenlijk? Ik snap er de ballen van.

Ik heb m'n vriend al instructies gegeven mocht er ooit iemand naar hem toekomen omdat ze me een dag willen jatten voor een verrassing. :')
pi_203431886
Tot nu toe pas 1 babyshower meegemaakt en die was wel oké. Er was drank en leuke mensen en geen rare spelletjes :D
pi_203431913
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 12:50 schreef Myraela het volgende:

[..]
Tegenwoordig schijnt het een soort schande te zijn als je niet op z'n minst eerst een gender reveal hebt en daarna een babyshower. Bij dit koppel was de gender reveal wel extra treurig, want ze wisten het zelf al. Dan is het al helemaal alsof de andere mensen een voorkeur moeten hebben oid, of enthousiast moeten worden van het geslacht.
:{w
Gender kun je op die leeftijd helemaal nog niet weten.
Misschien is het kind wel non binair. *)
pi_203431914
Jaren geleden al weer: bij een collega op bezoek en er hing een muur vol met tientallen kaarten. Het was een left over van Kerstmis, dacht ik. Of goh, ben je jarig geweest?
Nee, zij was 3 maanden zwanger!😳 o|O
pi_203431968
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 12:56 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]
[mopperpiet aan]

Ja, ik ook. Vreselijk. En zo geforceerd. Mijn zusje is zwanger. Fijn voor haar. Haar schoonzusje stuurde nu laatst een appje door, dat een babyshower door Covid niet kon natuurlijk. En dat m'n zusje het waarschijnlijk ook niet zo leuk zou vinden. Of we dan allemaal maar een filmpje van maximaal een minuut wouden sturen.

Ja jonge, ze vindt het niet leuk. Dat geforceerde, altijd maar iets moeten organiseren. Maar goed, de kringen rond m'n zusje zijn daar extreem fanatiek in, ik heb al een recept moeten insturen voor een receptenboek, een verrassingszoombijeenkomst met een quiz waar we van te voren 10 vragen voor moesten bedenken en een favoriete liedje moeten opsturen. En dat allemaal in de laatste 2 jaar.

[/moppersmurf uit].
Begrijp ik het nu goed dat, wanneer er geen corona was geweest, die schoonzus, wetende dat jouw zus het niet wil, toch een babyshower had georganiseerd? :o
pi_203431987
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 13:05 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Begrijp ik het nu goed dat, wanneer er geen corona was geweest, die schoonzus, wetende dat jouw zus het niet wil, toch een babyshower had georganiseerd? :o
nou ja, dat weet ik niet. Maar ze wou iets doen. En daarom moesten wij allemaal ook iets doen.

En ik heb niets gedaan, en daar voel ik me nu schuldig over, terwijl ik wel weet dat dat onzin is.
pi_203432019
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 12:56 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]
[mopperpiet aan]

[/moppersmurf uit].
Maar doe je er dan toch aan mee? Ik zou echt een dikke middelvinger opsteken en weigeren mee te doen. Zonder enig schuldgevoel.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_203432039
quote:
Qua feest of kadoos.
Dat vind ik ook. Wacht eerst maar even af of het ademt.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_203432045
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 13:09 schreef PdeHoog het volgende:

[..]
Maar doe je er dan toch aan mee? Ik zou echt een dikke middelvinger opsteken en weigeren mee te doen. Zonder enig schuldgevoel.
Jagär heeft geen dikke vingers, dus weinig keus gok ik.

Zo'n spichtig vingertje maakt natuurlijk minder indruk.
pi_203432106
quote:
Qua feest of kadoos.
Mag?

Ik word er liever niet mee lastig gevallen, maar ze moeten vooral doen wat ze niet laten kunnen.
Als het dan alsnog misgaat, hebben ze er iig ten volle van genoten.

Het is ook niet alsof de kans op misgaan eindigt op het moment dat een kind de baarmoeder verlaat.
Zo kun je het vieren wel blijven uitstellen.
Soms is het ook een zegen om niet te bedenken wat er allemaal nog naar de klote kan gaan.
pi_203432321
Van mij mogen ze vieren wat ze willen. Maar ik heb gewoon niet zoveel met andermans baby/zwangerschap, dus ik zit niet echt te springen om gespeeld enthousiast te doen op reveal-party's of showers :D .

En het scheelt ook nogal of ik iemand verder vaker zie; dan ben ik eerder geneigd om te komen. Ik kom dan niet enkel opdraven om te oeh- en aa-en en een envelopje af te geven.

Ik kom wel op kraamvisite indien welkom, en dan neem ik ook nog eens een tof cadeau mee. (In plaats van 3 afzonderlijke enveloppen/cadeautjes). 8-)
pi_203433545
De telling van dit jaar viel tegen. En het is nog mijn schuld ook, ik heb alle bomen en struiken verwijderd.

1x Aalscholver
2x Huismus
3x Koolmees
2x Merel
2x Pimpelmees
3x Roodborst
1x Vink
1x Ekster
Spoilers!
pi_203433728
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 13:02 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ja! Waarom het niet gewoon heet zoals het is: sex reveal :?
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_203433900
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 15:00 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ja! Waarom het niet gewoon heet zoals het is: sex reveal :?
Sex :o
Hoe durf je dat woord te gebruiken in relatie tot die onschuldige babies :o
  Moderator zondag 30 januari 2022 @ 15:14:54 #29
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_203433922
Zeker 40 mussen geteld gisteren. Stuk of tien koolmezen en tien pimpelmezen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_203433926
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 13:14 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Mag?

Ik word er liever niet mee lastig gevallen, maar ze moeten vooral doen wat ze niet laten kunnen.
Als het dan alsnog misgaat, hebben ze er iig ten volle van genoten.

Het is ook niet alsof de kans op misgaan eindigt op het moment dat een kind de baarmoeder verlaat.
Zo kun je het vieren wel blijven uitstellen.
Soms is het ook een zegen om niet te bedenken wat er allemaal nog naar de klote kan gaan.
We typen allebei vanuit onze ervaring zullen we maar zeggen en je snapte vast wel hoe ik het bedoelde.
pi_203434033
Slecht idee om op zondagmiddag in dit gebied in je auto te stappen naar een populair gebied. :')
Totaal niet mee bezig geweest dat het wel eens druk zou zijn.
En druk is een understatement.
File voor de verkeerslichten, ik kwam het dorp niet uit, want moest langs de rotonde die ook naar zee gaat..
Uiteindelijk bij de parkeerplaatsten van Oranjekom, file want alles vol o|O

Omgedraaid, omdenken en binnendoor teruggereden en volkomen spontaan een klein gebiedje achter onze milieustraat ingereden. Daar reed net een auto weg en het is een soort park/bossig gebied. Prima *G*
Rustig en ik werd getrakteerd op onbekend gebiedje én een soort uitkijkcirkel waar je Haarlem kan zien liggen en iets van een toren. Dat ik nog uit ga zoeken.

Geen ijsvogels dus, maar wel weer wat ontdekt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_203434115
Voor twee dagen een frisse neus gehaald als ik de voorspellingen mag geloven.

Op 2 plekken een specht gezien, zo even de foto’s bekijken. Ook lekker in het zonnetje op een bankje gezeten. Geen wind, in een klein dalletje, de jas kon open, wat genieten
pi_203434141
Leuk @Blues, zo ontdek je onverwacht weer eens wat! ^O^

Ik deed net even in gedachten een harde facepalm... |:( :')
SPOILER
  Moderator zondag 30 januari 2022 @ 15:33:43 #34
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_203434256
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 13:02 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Dit is in eerste instantie grappig bedoeld, maar ik krijg soms jeuk van al die verschillende smaakjes hoor, van wat men nou wel of niet is.

Echter, van die gender reveals krijg ik nog meer jeuk. Wat een dom - ongetwijfeld Amerikaans - gedoe is dat. Laat het kind eerst maar eens gezond ter wereld komen.

Ik kreeg afgelopen week nog een sneue babyfoto. Kindje (1,5 maand) van vrienden heeft Corona en RS. Heeft vijf dagen aan de beademing gelegen :{
  zondag 30 januari 2022 @ 15:35:04 #35
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_203434276
quote:
7s.gif Op zondag 30 januari 2022 15:26 schreef Candaasje het volgende:
Leuk @:Blues, zo ontdek je onverwacht weer eens wat! ^O^

SPOILER
Ik kreeg mijn booster 3 weken geleden... en vandaag test ik positief dus tja :X :+
pi_203434338
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 15:35 schreef -Bubseltje- het volgende:

[..]
Ik kreeg mijn booster 3 weken geleden... en vandaag test ik positief dus tja :X :+
Zowel mijn positief geteste ouders, zusje als helft van besmette collega's zijn geboosterd. Dat het je afweer wat omhoog gooit is fijn, en dat het tegen Delta meerwaarde kan hebben is dat ook, maar mijn schoonouders gaan er na vanuit dat ze onsterfelijk zijn ofzo. Terwijl Omikron gewoon een lange neus trekt als je kijkt naar het aantal besmettingen :')
pi_203434374
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 14:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
De telling van dit jaar viel tegen. En het is nog mijn schuld ook, ik heb alle bomen en struiken verwijderd.

1x Aalscholver
2x Huismus
3x Koolmees
2x Merel
2x Pimpelmees
3x Roodborst
1x Vink
1x Ekster
Een aalschover in je tuin _O_

Best veel!
Ik zit nu…maar het is angstaanjagend stil in de tuin…
pi_203434454
quote:
7s.gif Op zondag 30 januari 2022 15:26 schreef Candaasje het volgende:
Leuk @:Blues, zo ontdek je onverwacht weer eens wat! ^O^

SPOILER
Zegt niks helaas idd.. zie bubsel en 2 coll.
pi_203434547
quote:
7s.gif Op zondag 30 januari 2022 15:38 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Zowel mijn positief geteste ouders, zusje als helft van besmette collega's zijn geboosterd. Dat het je afweer wat omhoog gooit is fijn, en dat het tegen Delta meerwaarde kan hebben is dat ook, maar mijn schoonouders gaan er na vanuit dat ze onsterfelijk zijn ofzo. Terwijl Omikron gewoon een lange neus trekt als je kijkt naar het aantal besmettingen :')
Ik krijg echt net een appje binnen van iemand die Corona heeft gehad, inmiddels geboosterd is… en nu weer Corona heeft. Dochter was positief, zij braaf zelftesten doen (negatief) en voor de zekerheid niet komen repeteren. Dat had wel gemogen want geboosterd…
PCR test kwam er na vijf dagen toch knal positief uit.

Ik ga er nu maar vanuit dat iedereen het ooit weer een keer gaat krijgen. En dat de geboosterde mensen er weinig last van gaan hebben (op de immuno gecompromitteerden en anderszins zieken na).
Ik houd de 1,5m en zoek de drukte niet op, maar repetitie doe ik wel bij voorbeeld.

Middag trouwens *O*

Ook weer lekker gezwommen vanmorgen. En dat kan niet op 1,5m dus ik vertrouw op mijn en zijn booster. En zelf testen. En op geluk, vooral.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_203434572
Nooit een babyshower meegemaakt :)

Ik denk dat het heel erg afhangt van hoe het georganiseerd is hoe cringe het is.

En soms denk ik dat het meer voor degene is die het plant *schouderklop* dan voor het feestvarken, als ik sommige verhalen hoor en hier ook lees.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 30 januari 2022 @ 16:06:53 #41
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203434648
Nooit gender reveil gehad gelukkig wel baby shower.

Wij gingen met het mooie weer ons nieuwe dorp verkennen.
Leuk café met goede bierkaart gevonden *O*
pi_203434687
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 16:06 schreef gcjoel het volgende:
Nooit gender reveil gehad gelukkig wel baby shower.

Wij gingen met het mooie weer ons nieuwe dorp verkennen.
Leuk café met goede bierkaart gevonden *O*
Prio’s _O-
  zondag 30 januari 2022 @ 16:10:47 #43
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203434714
quote:
14s.gif Op zondag 30 januari 2022 16:09 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Prio’s _O-
Precies! We verhuizen in het voorjaar dus dan begint het terras seizoen :D
  zondag 30 januari 2022 @ 16:15:48 #44
63722 z80
I fink you freaky
pi_203434781
Rondje lopen. In de zon wel lekker. Op de dijk met wind tegen een stuk minder. Sporten met lege maag werd niets.
Thuis een pizza in de oven geschoven.

En vogels tellen. Daar doe ik niet aan mee. Er zitten een paar merels die valappels komen eten. En nu wat slechte exemplaren die ik apart gehouden had. Er komen regelmatig meesjes het ongedierte uit de bomen en struiken vissen. En zo nu en dan een wolk mussen.
Er is wel 1 vogel minder. Enkel 2 pootjes en wat ingewanden lagen er nog naast een pak veren.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_203434853
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 15:33 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Dit is in eerste instantie grappig bedoeld, maar ik krijg soms jeuk van al die verschillende smaakjes hoor, van wat men nou wel of niet is.
Of ik er jeuk van krijg vind ik steeds minder relevant. Zo ontmoette ik recent wat mensen die zich een stuk fijner en vrijer voelen met een ander stickertje dan dat ze bij hun :r gender reveal :r geplakt zouden hebben gekregen. Hun welbevinden vond ik toch relevanter dan mijn mening over hun sticker.
pi_203435027
Specht, helaas niet scherp, maar hij zat ook best ver weg.
pi_203435046
ah ja mooi is die O+
pi_203435192
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 16:36 schreef Kaatje1 het volgende:
Specht, helaas niet scherp, maar hij zat ook best ver weg.
[ afbeelding ]
Mooierd O+

Mijn moeder was zoooo boos toen een van de katten ermee thuis kwam. Niet op de kat, maar ze vond het wel dood (hurhur)zonde. Alsof een mus of muis minder recht van leven heeft :6
pi_203435479
Geen vogels geteld, want wij waren in Amersfoort, naar Piet.
Piet Mondriaanhuis is een klein en leuk museum in de binnenstad.
Met een koopzondag en overvolle gezellige straatjes en terrasjes.

#Candaasje met schoonouders, die zich ‘onsterfelijk’ achten. O-)
Lekker lang licht al weer, eind januari. w/
pi_203435524
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 15:13 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Sex :o
Hoe durf je dat woord te gebruiken in relatie tot die onschuldige babies :o
Ik vermoed tragisch genoeg wel dat dat serieus de reden is :')
  Moderator zondag 30 januari 2022 @ 17:21:30 #51
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_203435528
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 16:21 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Of ik er jeuk van krijg vind ik steeds minder relevant. Zo ontmoette ik recent wat mensen die zich een stuk fijner en vrijer voelen met een ander stickertje dan dat ze bij hun :r gender reveal :r geplakt zouden hebben gekregen. Hun welbevinden vond ik toch relevanter dan mijn mening over hun sticker.
Ik krijg mijn standpunt in geschrift niet echt genuanceerd duidelijk, Hetgeen wat een persoon is (en wat ik respecteer) boeit me eigenlijk net zo veel als de hele discussie zeg maar.
pi_203435594
Vanyel's punt is vooral dat je de gender van een baby helemaal niet kunt onthullen. Je hebt er geen weet van. De sekse/het geslacht van een baby kun je best onthullen. Of het een enorme prioriteit is om met taart en ballonnen te laten of er al dan niet een piemel aanzit is een tweede. En een babyshower is weer wat anders, daar gaan het niet om het geslacht maar om vieren dat er DV :P een baby komt.

Ik vind dat zelf ook onprettig maar als een ander het fijn vind, doe ik wel mee hoor. Jouw feestje.
pi_203435606
Verder tel ik geen vogels maar eet ik wel veel taart vandaag 8-) en zometeen maak ik pasta carbonara voor mijn blauwe ballonnetje O+
pi_203435768
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 17:29 schreef Clubsoda het volgende:
Verder tel ik geen vogels maar eet ik wel veel taart vandaag 8-) en zometeen maak ik pasta carbonara voor mijn blauwe ballonnetje O+
Zoon jarig? Gefeliciteerd *O* *O* *O*
pi_203436462
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 17:41 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Zoon jarig? Gefeliciteerd *O* *O* *O*
:Y dankjewel! :*
pi_203437024
quote:
7s.gif Op zondag 30 januari 2022 15:38 schreef Candaasje het volgende:
Het aantal besmettingen is helemaal niet zo relevant als het gros daarvan amper ziek is. Inmiddels om me heen veel positief geteste mensen. Eén daarvan was aardig ziek, maar die lag 2-3 weken geleden nog met een longontsteking (geen covid) in het ziekenhuis. Mijn ziekenhuis heeft amper nog zieke mensen met covid. En als ze het nu niet kunnen/mogen doen op het moment dat je het best beschermd bent door een recente booster, wanneer dan wel? Altijd achter de geraniums zitten want oh oh oh leven is zo gevaarlijk? Ze gaan niet naar een dance party met een paar duizend zwetende mensen op elkaar gepakt oid, ze gaan ergens op visite. Jezus. Risico loop je altijd wel érgens. Mensen die super goed hebben opgepast, die raken soms ook besmet. Voorzichtig doen: prima. Alles vermijden wat het leven leuk maakt: mwoah.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 30 januari 2022 @ 19:18:45 #57
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203437140
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 19:11 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Het aantal besmettingen is helemaal niet zo relevant als het gros daarvan amper ziek is. Inmiddels om me heen veel positief geteste mensen. Eén daarvan was aardig ziek, maar die lag 2-3 weken geleden nog met een longontsteking (geen covid) in het ziekenhuis. Mijn ziekenhuis heeft amper nog zieke mensen met covid. En als ze het nu niet kunnen/mogen doen op het moment dat je het best beschermd bent door een recente booster, wanneer dan wel? Altijd achter de geraniums zitten want oh oh oh leven is zo gevaarlijk? Ze gaan niet naar een dance party met een paar duizend zwetende mensen op elkaar gepakt oid, ze gaan ergens op visite. Jezus. Risico loop je altijd wel érgens. Mensen die super goed hebben opgepast, die raken soms ook besmet. Voorzichtig doen: prima. Alles vermijden wat het leven leuk maakt: mwoah.
Jij schrijft wat ik ongeveer dacht maar wist niet hoe het op te schrijven :D
pi_203437427
Echt, katten zijn soms verschrikkelijk. Bij de bank had ik een hocker gekocht, fijn om languit te zitten. Maar dat ding werd ingenomen door de diva’s. Toen de nieuwe stoel kwam heb ik een (zacht) krukje gekocht. Diva’s op de hocker (of bank) ik op bank of stoel, met het krukje. Sinds de stoel en het krukje er zijn liggen ze, of op de bank, of op hey krukje en zodra ik opsta uit de stoel, ligt er een op de stoel.
pi_203437451
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 19:34 schreef Kaatje1 het volgende:
Echt, katten zijn soms verschrikkelijk. Bij de bank had ik een hocker gekocht, fijn om languit te zitten. Maar dat ding werd ingenomen door de diva’s. Toen de nieuwe stoel kwam heb ik een (zacht) krukje gekocht. Diva’s op de hocker (of bank) ik op bank of stoel, met het krukje. Sinds de stoel en het krukje er zijn liggen ze, of op de bank, of op hey krukje en zodra ik opsta uit de stoel, ligt er een op de stoel.
Katten O+ _O-
pi_203437452
Ik ben met terugwerkende kracht gechoqueerd over the Voice. Men keek naar dit en vond er niks van?
twitter
pi_203437865
quote:
11s.gif Op zondag 30 januari 2022 19:36 schreef sigme het volgende:
Ik ben met terugwerkende kracht gechoqueerd over the Voice. Men keek naar dit en vond er niks van?
[ twitter ]
Ik denk dat niemand dit ooit had gedacht. De familieman, met die mooie liedjes en goede doelen.
Denk dat je het dan ook niet ziet
pi_203437987
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 20:03 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik denk dat niemand dit ooit had gedacht. De familieman, met die mooie liedjes en goede doelen.
Denk dat je het dan ook niet ziet
Dat zou best kunnen, maar die 'men' die dit niet ziet is dan even geïnteresseerd in bescherming van mensen in kwetsbare posities als pak 'm beet een John de Mol. Moeten die meiskes maar aan de bel trekken als ze willen dat het opgemerkt wordt.
pi_203438064
quote:
7s.gif Op zondag 30 januari 2022 20:13 schreef sigme het volgende:

[..]
Dat zou best kunnen, maar die 'men' die dit niet ziet is dan even geïnteresseerd in bescherming van mensen in kwetsbare posities als pak 'm beet een John de Mol. Moeten die meiskes maar aan de bel trekken als ze willen dat het opgemerkt wordt.
Ik heb het over “men” als in kijkers (jij en ik dus).
Op die locatie (kijk maar even hoe dat gezicht van dat meisje veranderd) had iemand dit echt wel moeten zien
pi_203438648
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 19:11 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Maar bij ons in de familie/schoonfamilie zijn dus mensen wél ziek. Mijn schoonzus is al 3 weken uit de roulatie (!), mijn zus is al een maand (!) uit de roulatie en kan nu weer net boodschappen doen zonder daarna in te storten. Mijn moeder is er flink beroerd van geweest. Ik ben al een week niet in staat te werken (zowel qua besmettingsgevaar als klachten; na een uurtje intensief computeren val ik om van de duizeligheid. Dus hoewel ik er verre van dood van ga en een migraine-aanval heftiger is, zet ik nu wel enorme druk op mijn al overbelaste collega's. Waarvan ik er ook nog eens 2 ziek heb gekregen. ), mijn vriend is ziek geweest. Mijn neefje is ziek, en daar heeft mijn schoonmoeder dus nog opgepast. Dan is het toch niet zo handig om dan nu gelijk weer op familiebezoek te gaan, terwijl de incubatietijd nog niet eens is verstreken? Daarbij werkt schoonmoeder ook nog eens in de thuiszorg met kwetsbare mensen.

Nee het zijn geen ziekenhuisopnamen, maar dat 'amper ziek' herken ik dus niet. Long covid is gewoon een bitch, mijn zusje is 28 en kan op dit moment minder dan mijn 88jarige oma...
pi_203438733
Sorry, dat kwam er een beetje geïrriteerd uit.

Ik ben er heel niet voor heel de maatschappij maar dicht te blijven houden. Maar misschien had ik het beter moeten verwoorden; het idee dat een booster je onsterfelijk maakt, daar krijg ik echt jeuk van. En dat mijn schoonouders nu doen alsof het er aan ligt dat wij die booster niet hebben gehaald (maar zij wel, dus wat maakt het uit dat er nèt iemand bij je in huis is geweest met klachten...) daar word ik ook recalcitrant van.
Voor de doelgroep tot 35 jaar is de meerwaarde helemaal niet bewezen, en mijn ouders en zusje zijn beide geboosterd en ook besmet.

Het was overigens 1 kopje thee bij mijn ouders dat mij de das om deed, dus ik weet dat ook met alle maatregelen, je besmetting nooit volledig voorkomt. (Ik had het immers allang verwacht op mijn werk op te lopen).
pi_203438838
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 17:29 schreef Clubsoda het volgende:
Gefeliciteerd! *O*
pi_203439216
Ik kom er net achter dat Hugh Grant en Colin Firth ook alweer 61 zijn. Daar zwijmelde ik als tiener nog weleens over :@
I solemnly swear i'm up to no good
pi_203439245
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 21:39 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik kom er net achter dat Hugh Grant en Colin Firth ook alweer 61 zijn. Daar zwijmelde ik als tiener nog weleens over :@
Ik zwijmelde als 11jarige over Viggo Mortensen ( bouwjaar: 1958) .... nee... kwijlen is een betere beschrijving..... :@
pi_203439315
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 21:39 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Haha, bijna jaargenoten :D
pi_203439346
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 20:18 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik heb het over “men” als in kijkers (jij en ik dus).
Op die locatie (kijk maar even hoe dat gezicht van dat meisje veranderd) had iemand dit echt wel moeten zien
Maar in hoeverre is 'educate your sons' dan ook maar in de verste verte relevant? Als een paar MILJOEN mensen ervoor kiezen om dit niet te zien? Dat niet iedereen het ziet: soit. Maar dat men het allemaal niet wenst te zien.. wie moet er dan opgevoed worden? En waarin? Van meiskes afblijven? Of moeten mensen leren het te zien als meiskes bepoteld worden? En dan zijn dat geen zoons die dat speciaal moeten zien, lijkt mij.
pi_203439359
quote:
7s.gif Op zondag 30 januari 2022 21:41 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Ik zwijmelde als 11jarige over Viggo Mortensen ( bouwjaar: 1958) .... nee... kwijlen is een betere beschrijving..... :@
Ik had dat met Alan Rickman bouwjaar 1946. Blijft buiten dat echt nog steeds mijn favoriete acteur ondanks dat hij alweer een paar jaar niet meer onder ons is.
pi_203439394
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 21:49 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]
Ik had dat met Alan Rickman bouwjaar 1946. Blijft buiten dat echt nog steeds mijn favoriete acteur ondanks dat hij alweer een paar jaar niet meer onder ons is.
Ja, heel toffe acteur :Y
pi_203439438
quote:
5s.gif Op zondag 30 januari 2022 21:47 schreef sigme het volgende:

[..]
Maar in hoeverre is 'educate your sons' dan ook maar in de verste verte relevant? Als een paar MILJOEN mensen ervoor kiezen om dit niet te zien? Dat niet iedereen het ziet: soit. Maar dat men het allemaal niet wenst te zien.. wie moet er dan opgevoed worden? En waarin? Van meiskes afblijven? Of moeten mensen leren het te zien als meiskes bepoteld worden? En dan zijn dat geen zoons die dat speciaal moeten zien, lijkt mij.
Ik denk dat mensen het veel meer moeten leren het te zien. Er kwamen ook foto’s langs waar deelnemers bij hem op schoot zaten op zo’n draaistoel. Tot voor een paar maanden zou ik echt gedacht hebben “ach wat leuk”. Nu niet meer.
pi_203439463
quote:
7s.gif Op zondag 30 januari 2022 21:05 schreef Candaasje het volgende:

Ik ben er heel niet voor heel de maatschappij maar dicht te blijven houden. Maar misschien had ik het beter moeten verwoorden; het idee dat een booster je onsterfelijk maakt, daar krijg ik echt jeuk van. En dat mijn schoonouders nu doen alsof het er aan ligt dat wij die booster niet hebben gehaald (maar zij wel, dus wat maakt het uit dat er nèt iemand bij je in huis is geweest met klachten...) daar word ik ook recalcitrant van.
Voor de doelgroep tot 35 jaar is de meerwaarde helemaal niet bewezen, en mijn ouders en zusje zijn beide geboosterd en ook besmet.

Het was overigens 1 kopje thee bij mijn ouders dat mij de das om deed, dus ik weet dat ook met alle maatregelen, je besmetting nooit volledig voorkomt. (Ik had het immers allang verwacht op mijn werk op te lopen).
:*
Spoilers!
pi_203439478
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 21:45 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Haha, bijna jaargenoten :D
Sla er een aan de haak *O*
  zondag 30 januari 2022 @ 21:59:09 #76
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_203439515
quote:

[..]
‘Educate your sons’ slaat meer op Jeroen R. en Ali B., denk ik.
The love you take is equal to the love you make.
pi_203439553
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 21:56 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik klink nu ook weer net alsof ik een hekel heb aan mijn afgrijselijke schoonouders.
Maar ik heb verder echt heel lieve schoonouders, die nog een kaartje op de bus voor me hebben gedaan toen ze hoorden dat ik besmet was geraakt O+ :@

Misschien moet ik gewoon eens rustig richting bed :') /labieltje
pi_203439594
quote:

[..]
Ik heb dat fragment nu pas voor het eerst gezien. En nu ik alles gehoord heb over The Voice krijg ik er ook rillingen van ja. Dat gekust op die wang enzo.

Misschien dat mensen teveel van de goedheid van de mens uitgaan? En dat het net zoiets is als met van die pinguïns die door het beeld liepen bij experimenten; dat mensen het oprecht niet zien omdat ze het niet verwachten?

/psychologievandekoudegrond
pi_203439633
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 21:56 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]
Sla er een aan de haak *O*
Colin Firth dan :9~
pi_203439644
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 22:05 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ja O+

En Tom Hanks ook wel :9
  Moderator zondag 30 januari 2022 @ 22:08:58 #81
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_203439692
quote:

[..]
The Voice is geen documentaire van een onderzoeksjournalist waar je aandachtig kijkt hè. Het werd (toch?) in het weekend uitgezonden, mensen hebben misschien bezoek, er wordt wat gepraat en niet maar tv gekeken, m'n kijkt op de telefoon, ze misschien een stuk omdat ze te lang zijn weggezappt na een reclameblok.

Nee, dan vind ik dat jij ook schuld hebt als je het (achteraf) allemaal zo goed weet. Want jij had het ook kunnen zien. :)
  Moderator zondag 30 januari 2022 @ 22:10:05 #82
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_203439709
En verder wat @Candaasje zegt.
pi_203439990
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 22:05 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Zeg dat >:)

Ik geloof dat mijn ouders er nog steeds van staan te kijken dat mijn man uiteindelijk maar 5 jaar ouder is dan ikzelf. Die hebben altijd gedacht dat ik met een iets oudere man zou thuiskomen _O-
pi_203440368
Eetclub etentje morgen gaat niet door. De gastvrouw heeft op werk twee dagen met een besmet persoon intensief samengewerkt
pi_203440409
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 23:06 schreef Kaatje1 het volgende:
Eetclub etentje morgen gaat niet door. De gastvrouw heeft op werk twee dagen met een besmet persoon intensief samengewerkt
Ahw dat is jammer.
pi_203440433
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 23:10 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]
Ahw dat is jammer.
Ja, is ook al 2 keer afgezegd en eind september was de laatste keer. Hopelijk gaat het volgende week wel lukken
pi_203440924
quote:
7s.gif Op zondag 30 januari 2022 21:05 schreef Candaasje het volgende:

Ik ervaarde het niet als geïrriteerd hoor. Ik denk dat je om je schoonouders geeft en niet wilt dat ze ziek worden. Maar dat is toch echt aan henzelf om te bepalen en dan kan je je er wel druk om maken, maar dat lijkt me alleen voor jezelf storend. Leven gaat gepaard met risico's en wat corona betreft zijn de net geboosterde mensen nú het beste beschermd en is nu het risico het laagst (nee, niet nul) om besmet en ziek te raken. Misschien niet helemaal handig om dan ergens heen te gaan naar iemand die eigenlijk nog in quarantaine hoort te zitten en dus geen bezoek mag ontvangen (zo begrijp ik het?). Maar dan nog, het zijn allemaal volwassen mensen met hun eigen keuzes.

En als jij denkt dat ze die keuzes maken op grond van verkeerde veronderstellingen, dan kan je ze alleen maar vriendelijk uitleggen hoe het wel zit. Maar ook dan moet je maar accepteren dat mensen niet alles aannemen en hun eigen waarheid soms prettiger vinden.

@meneerBorsato, ik vind zijn gedrag eigenlijk helemaal niet echt schokkend. Maar iemand had hem wel even kunnen vertellen dat je zo'n meiske niet zo moet aanraken. Ik zie vooral een Italiaan die dat zo gewend is en die vol zenuwen op een uitslag wacht. En waarbij niemand ooit aan de rem heeft getrokken en de man heeft gewaarschuwd dat zulke aanrakingen gewoon niet (meer) kunnen. Ook een rol voor de makers van zo'n programma lijkt me.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 31 januari 2022 @ 07:05:08 #88
63722 z80
I fink you freaky
pi_203441463
quote:

[..]
Als ik zo het fragment kijk dan staan daar twee presentatoren, een aantal volwassenen met andere deelnemers, opname personeel en minimaal 1 regisseur met de neus er op. Die doen niets. Daarna gaat het naar de montage tafel waar alles nauwkeurig beken wordt en de uitzending aan elkaar geplakt. Ook hier vinden ze het blijkbaar geschikt voor uitzenden. Deze club staat er bovenop en is getraind om op het kleinste ding te letten. Maar grijpt dus niet in.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_203441597
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 00:06 schreef Isabeau het volgende:
@:meneerBorsato, ik vind zijn gedrag eigenlijk helemaal niet echt schokkend. Maar iemand had hem wel even kunnen vertellen dat je zo'n meiske niet zo moet aanraken. Ik zie vooral een Italiaan die dat zo gewend is en die vol zenuwen op een uitslag wacht. En waarbij niemand ooit aan de rem heeft getrokken en de man heeft gewaarschuwd dat zulke aanrakingen gewoon niet (meer) kunnen. Ook een rol voor de makers van zo'n programma lijkt me.
Dit. Het was fijn geweest als iemand hem een keer wat advies had gegeven. Maar ik begrijp niet hoe mensen dit nu als wereldschokkend verkopen en die man als een soort pedofiel neerzetten.

Maar heel eerlijk, ik heb sowieso zelf ook nog wat moeite met begrijpen wat het nieuwe normaal qua grenzen en persoonlijke ruimte is. En nu zal ik wel weer compleet aangevallen worden hoe dom dat is. :D Bij mij zit de grens vooral in verkeerde (seksuele) intenties. Ik ben zelf helemaal niet aanhankelijk, maar ik heb er tegelijkertijd ook nog nooit over nagedacht hoe ik m'n neefje of nichtje een knuffel geef. De dochter van een vriendin klimt ook op schoot. En de baby zal ik vast ook bij der billen vastpakken. Maar als ik daar als vrouw had gestaan, met zo'n meisje, dan waren we er misschien pas over 10 jaar boos over geworden want zo ver zijn we dan weer nog niet.
pi_203441610
En dat komt overigens van iemand die zich als kind jarenlang onprettig heeft gevoeld bij sommige mensen, omdat ik een handje geven al intens vond en zij me altijd gewoon naar zichzelf toetrokken voor een knuffel. Mijn ouders waren van het 'dat is normaal, wen er maar aan.'. Mijn doel is om de grenzen van mijn kind wel veel beter te respecteren, iedereen die in de buurt komt te waarschuwen en ook te leren dat ze 'nee' mogen zeggen. Maar nu lijken we het soms bij voorbaat al af te keuren, en dat begrijp ik niet helemaal.
pi_203441641
Isa zegt wat ik dacht, maar niet kon verwoorden.

Als hij boze intenties had: is zo’n podium, waar hij letterlijk in de spotlights staat, de plek om daar de aandacht op te vestigen? Lijkt me niet, dat doe je in achterkamertjes en in ieder geval zonder camera.

Handig is zijn gedrag niet, maar ik denk dat hij zich van geen kwaad bewust is. Goede voorbeeldfunctie: nee.

Hoe de deelneemster in kwestie het ervoer: ik heb geen idee. Als zij het vervelend vond ging het bij haar een grens over. Waarbij dit uitspreken lastig is en daar ligt ook een rol voor de mensen in die produktie.
Dat die bij haar checken hoe het met haar is.

Maar om nu hysterisch over elke aanraking te vallen… dan slaan we door, imo.
  maandag 31 januari 2022 @ 07:50:45 #92
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203441675
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2022 07:45 schreef Cat-astrophe het volgende:
Isa zegt wat ik dacht, maar niet kon verwoorden.

Als hij boze intenties had: is zo’n podium, waar hij letterlijk in de spotlights staat, de plek om daar de aandacht op te vestigen? Lijkt me niet, dat doe je in achterkamertjes en in ieder geval zonder camera.

Handig is zijn gedrag niet, maar ik denk dat hij zich van geen kwaad bewust is. Goede voorbeeldfunctie: nee.

Hoe de deelneemster in kwestie het ervoer: ik heb geen idee. Als zij het vervelend vond ging het bij haar een grens over. Waarbij dit uitspreken lastig is en daar ligt ook een rol voor de mensen in die produktie.
Dat die bij haar checken hoe het met haar is.

Maar om nu hysterisch over elke aanraking te vallen… dan slaan we door, imo.
Dat arme kind ook, er wordt haar nu gewoon aangepraat dat ze grensoverschrijdend is aangeraakt.

Misschien voelde ze dat wel zo, maar het is toch niet aan het publiek om dat te beslissen. Misschien is ze er zelf nog niet eens aan toe om dat te voelen en zien.
Dit is namelijk wel even wat anders dan iemand die haar persoonlijk aanspreekt of ze het wel ok vond. Heel internet valt erover en vind er wat van. :r
pi_203441692
Ik heb een oom waar ik echt geen klik mee had.
Net wat te aanwezig, net te ‘grappig’, net te flauwe opmerkingen, net te knuffelig (en als je geen klik hebt met iemand is een knuffel van 2 seconden al teveel).

Nooit iets voorgevallen en terugkijkend denk ik ook niet dat hij kwade intenties had, maar als kind vond ik hem echt ‘vies’. Dat hadden mijn ouders in de gaten en daar hebben we het over gehad.
Nooit is gezegd dat ik het normaal moest vinden. Volgens mij heeft een gesprek met oom nooit plaatsgevonden (in ieder geval niet met mij erbij, maar dat vond ik zelf ook wat zwaar).

Door me te beperken tot handen geven, niet naast hem gaan zitten en snel met neefjes en nichtjes te gaan spelen hebben wij het goed opgelost. Waarbij mijn ouders subtiel ingrepen als ze merkten dat ik me ongemakkelijk voelde. Naarmate ik ouder werd, werd ik verbaal sterker en kon beter weerwoord geven op zijn zogenaamd grappige opmerkingen. En dat hielp wel een stuk in het beter te leren verdragen.

Inmiddels sta ik er neutraal in. En kan zijn goede kanten een stuk beter zien. Favoriete oom wordt het nooit, maar als ik zo naar mijn familie kijk heb ik die eigenlijk ook niet :')
pi_203441696
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 07:50 schreef gcjoel het volgende:
Dat arme kind ook, er wordt haar nu gewoon aangepraat dat ze grensoverschrijdend is aangeraakt.
Dit ook, ja.
pi_203441715
Koorgenoot waar ik vrijdag mee repeteerde heeft een positieve zelftest -O-
Vrijdag was die nog negatief. Nauwelijks klachten.

De eerste ‘ik geloof niet meer in die boosters’ is al gesignaleerd in de app. Dan snap je het echt niet :')

Nu is de vraag of ik meteen mijn laatste zelftest ga doen, of dat ik tot morgenvroeg wacht, net voor ik ga werken. Daar ligt een vers doosje voor me klaar maar daar heb ik nu niks aan :')
  maandag 31 januari 2022 @ 07:58:45 #96
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203441726
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2022 07:56 schreef Cat-astrophe het volgende:
Koorgenoot waar ik vrijdag mee repeteerde heeft een positieve zelftest -O-
Vrijdag was die nog negatief. Nauwelijks klachten.

De eerste ‘ik geloof niet meer in die boosters’ is al gesignaleerd in de app. Dan snap je het echt niet :')

Nu is de vraag of ik meteen mijn laatste zelftest ga doen, of dat ik tot morgenvroeg wacht, net voor ik ga werken. Daar ligt een vers doosje voor me klaar maar daar heb ik nu niks aan :')
Als je geen klachten heb zou ik hem morgen doen, tenzij je vandaag echt ergens heen moet.
pi_203441737
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 07:58 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Als je geen klachten heb zou ik hem morgen doen, tenzij je vandaag echt ergens heen moet.
Mja… kater vanmiddag naar de tandarts halen en brengen.
Ik denk dat ik dat ga doen met mondkapje van werk. Zij zijn ook gemondkapt en hebben schermen, en ik ben maar kort binnen.

Edit: als ik morgenvroeg om 6 uur positief test hebben mijn collega’s een uur later wel een vet probleem :{
Dat pleit weer voor vandaag testen, met de kans dat ik dan (vals) negatief test. Gedoe!

En natuurlijk is de kans best groot dat ik negatief blijf testen. Want koorgenoot testte nog negatief net voor ik naast haar zat.
pi_203441753
Mogge!

Even voor de duidelijkheid: ik denk helemaal niet dat die Borsato daar zo enorm over de schreef gaat. Maar wel dat heeeeeeeeeeeeeel veel mensen ervoor kiezen om *niet* te bedenken dat je dergelijk gedrag moet smoren.
Want enorme afhamkelijkheidsrelatie én enorm risico op rare cultuurtjes op de werkvloer als je gedrag deze kant op onbecommentarieerd laat.

Oh, en denk maar niet dat niemand het gezien zou hebben als het een homo was die op zo'n manier een jongetje stond te bepotelen. Het is cultureel gekleurd wat we wel en niet zien.
pi_203441935
Deze laatste post van sigme zegt het imo zoals het zou moeten zijn.
Het is uiteraard sowieso niet gepast dat je als wildvreemde ouwe kerel een net-puberend (of elk ander wildvreemd) meisje zo staat te bepotelen, ongeacht intenties. En als niemand dat tegen zo'n ouwe vent zegt en hij blijft er lustig op los potelen, doet het iets met het normenkader van de omgeving. In dit geval is die omgeving nogal groot, wegens tv.

Maarrrrr dit is natuurlijk eigenlijk niet waar de hele Borsato rel over gaat. Die gaat over bepotelen op momenten dat niemand keek. Op andere plekken dan de arm ook bij mijn weten.
pi_203442064
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2022 08:35 schreef Vanyel het volgende:
Maarrrrr dit is natuurlijk eigenlijk niet waar de hele Borsato rel over gaat. Die gaat over bepotelen op momenten dat niemand keek. Op andere plekken dan de arm ook bij mijn weten.
Eens, maar dat is dan dus volgens mij geen gebrek in de opvoeding van heren die in deze positie over de schreef gaan. Maar van het feit dat wij - als maatschappij- heren in een dergelijke positie hijsen. Nergens op aanspreken, mantel der liefde overal overheen, geen oog voor patronen, geen oog voor het feit dat een keurig opgevoede jongen als man prima kan ontsporen als deze man wordt behandeld als een prins. Geen oog voor cultuurtjes die ontstaan als gedrag niet besproken wordt. En maar afschuiven, en maar afschuiven. Op de regie, op de deskundigen, op de slachtoffers, op de daders, op de baas - iedereen behalve wijzelf.
pi_203442105
Eens en oneens.
Eens dat je het niet allemaal kunt afwentelen op opvoeding van de grensoverschrijdende partij. Het zit in het hele systeem, cultuur, kunst, muziek, film, tv, omgangsvormen thuis, in de kroeg, op straat, op de werkvloer, op school. Alles. Dus ook opvoeding.
In basis, ja, als je alle zoons zo zou kunnen opvoeden dat ze in het hele systeem ander gedrag zouden vertonen (dus niet alleen niet grensoverschrijdend, maar ook steunend als een ander, niet wegkijkend, etc etc), dan ben je halverwege. Maar dan moet je ook de dochters nog. Want in het algehele systeem is daar ook echt zat te doen.

Overigens vind ik voor geen meter dat dit afdoet aan een evt schuldvraag.
Ja, systeem stuurt gedrag. Ja, het wordt je als man in een bepaalde positie wel erg makkelijk gemaakt om grenzen te overschrijden. Maar nee, dat praat niet goed dat je het dan ook doet. Er blijft ook een eigen verantwoordelijkheid om niet op die manier over andermans grenzen te gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')