kloptquote:Op donderdag 21 juli 2022 21:18 schreef ikweethetookniet het volgende:
Beëdigingsblunder speelt ook rol in zaak Nicky Verstappen![]()
![]()
Advocaat Jos B. stuurt aan op nietigverklaring uitspraak
De verkeerde beëdiging van raadsheren bij het hof in Den Bosch, speelt ook een rol in de zaak van Jos B., de man die in januari van dit jaar in hoger beroep werd veroordeeld tot zestien jaar gevangenisstraf voor het doden van de 11-jarige Nicky Verstappen in 1998.
https://www.telegraaf.nl/(...)aak-nicky-verstappen
Dit land is totaal verrot niets maar dan ook werkelijk niets werkt meer zoals het hoort![]()
nou is ie dat niet dan om met zijn fikken aan piemels van doodsbenauwde jongens te zittenquote:Op donderdag 5 mei 2022 18:44 schreef deedeetee het volgende:
Nou jullie zijn hier lekker bezig zeg, en dan noemen jullie Brech een viezerik ????
Baudet maar verder geen mensquote:Op donderdag 5 mei 2022 10:12 schreef ootjekatootje het volgende:
Hoeveel users hier twijfelen of Jos B de dader is?
Volgens mij kun je in deze topicreeks wel zien dat er meerdere users zijn die erover twijfelen of Jos de (enige) dader is.quote:Op donderdag 21 juli 2022 22:05 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Baudet maar verder geen mens
zelfs roethof niet
Voor de familie van Nicky weer een helquote:Op donderdag 21 juli 2022 23:30 schreef kale_gehaktbal het volgende:
Ik denk niet dat het voor Jos per se gunstig is mocht hij al snel vrijkomen.
De laatste jaren waren weer opnieuw een hel voor de familie en toen werd Peter R de Vries ook nog vermoord. Het houdt niet op, op deze manier.quote:Op donderdag 21 juli 2022 23:35 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Voor de familie van Nicky weer een hel
Dat gun je niemand, maar met alle kneuzen daar op justitie wel te verwachten
Dat had je met Joran van der Sloot ookquote:Op donderdag 21 juli 2022 23:34 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Volgens mij kun je in deze topicreeks wel zien dat er meerdere users zijn die erover twijfelen of Jos de (enige) dader is.
doordat hij de zaak oplostte ?quote:Op donderdag 21 juli 2022 23:46 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Aan de andere kant was het ook De Vries die er min of meer voor zorgde dat de familie nu 25 jaar later nog steeds zo kwetsbaar is.
Kennelijk heb je zelf geen vermogen in box 3. Anders had je inmiddels de brief van de Belastingdienst wel ontvangen en wist je dat de reactie op je aangifte een stuk langer gaat duren vanwege de rechterlijke uitspraak.quote:Op donderdag 21 juli 2022 23:34 schreef ikweethetookniet het volgende:
Dit wordt weer een tenenkrommende uitspraak van de Hoge Raad, die politiek gestuurd is![]()
Net als bij de box 3 heffing, we zaten fout maar we veranderen niks
Om te![]()
En onze minister van Justitie kijkt er naar en vindt het helemaal geweldig![]()
Die trut snapt er helemaal niks van
Begrijp me niet verkeerd, maar ik denk dat de inzet van De Vries meer kwaad dan goed heeft gedaan. Tijd heelt alle wonden, maar wanneer begint die tijd te lopen als die wonden steeds weer opengereten worden?quote:
Tijd heelt niet alle wonden. Zeker niet als de moordenaar nog vrij rondloopt en het onduidelijk is wat er gebeurd is.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 00:41 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Begrijp me niet verkeerd, maar ik denk dat de inzet van De Vries meer kwaad dan goed heeft gedaan. Tijd heelt alle wonden, maar wanneer begint die tijd te lopen als die wonden steeds weer opengereten worden?
Ik weet dat er goede bedoelingen achter zitten, maar deze kijk op de situatie moet ook benoemd worden vind ik.
Tja lastig, ik weet ook niet wanneer de familie met de verwerking begonnen is.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 00:49 schreef Viv het volgende:
[..]
Tijd heelt niet alle wonden. Zeker niet als de moordenaar nog vrij rondloopt en het onduidelijk is wat er gebeurd is.
De familie van Nicky heeft op veel vragen geen antwoord gekregen, maar er is (mede dankzij Peter R. de Vries, die de zaak niet in de vergetelheid liet geraken) wél een dader gevonden en veroordeeld.
Ik denk dat ze pas net begonnen waren met de verwerking.
In 2020 nog niet in ieder geval:quote:Op vrijdag 22 juli 2022 01:05 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Tja lastig, ik weet ook niet wanneer de familie met de verwerking begonnen is.
Maar je suggereert nu dat de vergelding; er is een dader en er is een straf het startpunt is van verwerking.
Ik denk dat dat bij mij niet zo zou werken.
https://nos.nl/artikel/23(...)ens-maar-een-monsterquote:"Het is moeilijk om hier vandaag te zitten. Want hoe moet je meer dan 20 jaar verdriet verwoorden in een paar minuten", zegt ze. "Het leven van Bertie, Peter en Femke is verwoest door de dood van Nicky. Mijn broer werd een ander mens. De hele familie werd anders. Als je geen begin en einde hebt kun je niets verwerken. Wat heeft hij allemaal meegemaakt? Dat maakt een mens kapot. "
Sukkelquote:Op vrijdag 22 juli 2022 00:35 schreef Sodemieters het volgende:..
Als je anderen zo graag de maat wilt nemen en beweren dat ze er niks van snappen, is het niet zo handig als je zelf de ene na de andere domme uitspraak doet. Dat maakt in ieder geval wel duidelijk wie er écht niks van begrijpt...
Dit is totaal geen onderbouwing voor jouw eerdere claim. Het is echter off topic en je zult - ook nu - wel weer tot in het belachelijke willen blijven volhouden dat je wél gelijk had, dus daar heb ik geen trek in.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 01:37 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Sukkel![]()
Het box 3-arrest van 24 december 2021
De Hoge Raad heeft in zijn arrest van 24 december 2021 over de massaalbezwaarvraag van box 3 geoordeeld dat het sinds 2017 geldende forfaitaire stelsel op stelselniveau in strijd is met het recht op eigendom en het gelijkheidsbeginsel uit het Europees Verdrag tot bescherming van de rechten van de mens en de fundamentele vrijheden (EVRM). Naar het oordeel van de Hoge Raad is er niet een redelijke verhouding tussen de belangen die de wetgever heeft willen dienen met het forfaitaire stelsel (uitvoerbaarheid, realiteit en opbrengst) en de ongelijkheid die met het stelsel wordt veroorzaakt. De Hoge Raad zag zich genoodzaakt om de belastingplichtige in die zaak adequate rechtsbescherming te bieden tegen de geconstateerde schending van zijn fundamentele rechten. Deze rechtsbescherming vereist een op rechtsherstel gerichte compensatie, waarvan de omvang in het algemeen slechts naar redelijkheid kan worden vastgesteld.
https://www.hogeraad.nl/a(...)ngplichtigen-buiten/
Ja we zaten fout maar herstellen doen we niet ambtshalvewant te groot en te duur
![]()
Hier gaat dat dus net zo
ik denk dat de ouders van Nicky het niet met je eens zijnquote:Op vrijdag 22 juli 2022 00:41 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Begrijp me niet verkeerd, maar ik denk dat de inzet van De Vries meer kwaad dan goed heeft gedaan. Tijd heelt alle wonden, maar wanneer begint die tijd te lopen als die wonden steeds weer opengereten worden?
Ik weet dat er goede bedoelingen achter zitten, maar deze kijk op de situatie moet ook benoemd worden vind ik.
De een is de ander niet. Er zijn mensen die wel hun hele leven in wrok en verdriet blijven leven. De meeste zullen inderdaad het verdriet een plekje geven, nooit vergeten of vergeven maar wel weer verder gaan met het leven.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 00:41 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Niks over te vinden, https://www.rechtspraak.n(...)aak-nicky-verstappen.quote:Op maandag 23 januari 2023 00:40 schreef Inbox het volgende:
Wanneer is de uitspraak van de Hoge Raad eigenlijk?
Mooi.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 13:43 schreef ootjekatootje het volgende:
Hij moet in de cel blijven
https://www.ad.nl/binnenl(...)odsoorzaak~af3b81f3/
Dat staat er niet. Er is een niet bindend advies waarin geadviseerd wordt dat de veroordeling in stand kan blijven.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 13:43 schreef ootjekatootje het volgende:
Hij moet in de cel blijven
https://www.ad.nl/binnenl(...)odsoorzaak~af3b81f3/
Kloptquote:Op dinsdag 6 juni 2023 14:24 schreef maan_man het volgende:
Ben benieuwd. Ga het advies eens rustig lezen. Jos heeft alle schijn tegen, maar ik heb met veel interesse het boek van Peter Koppen gelezen. Daaruit kun je ook weer concluderen dat er voldoende open eindjes en alternatieve scenario's zijn.
[..]
Dat staat er niet. Er is een niet bindend advies waarin geadviseerd wordt dat de veroordeling in stand kan blijven.
Zonder bewijs is dan wel weer wat sterk uitgedrukt. Je kan rustig stellen dat de man diverse rokende pistolen in handen had. Dan kan je wel claimen dat die pistolen spontaan zijn gaan roken of zo maar afgezien van zijn eigen rammelende verklaring is er niets wat er op wijst dat hij het niet gedaan heeft.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 18:47 schreef ikweethetookniet het volgende:
Schande voor de rechtsstaat dat ze zonder bewijs iemand veroordelen aldus het advies
Binnenkort dusquote:
Kennlijk toch wel als 3 gerechtelijk instanties erover hebben geoordeeldquote:Op dinsdag 26 september 2023 13:04 schreef Harvest89 het volgende:
Belachelijk inderdaad.
Voor het bewijs wat ze hebben kun je iemand niet 16 jaar opsluiten.
Showproces. Jos moet publiekelijk hangen.
Tot zover de rechtstaat. De zaak is bekeken door achtereenvolgens de rechtbank, het gerechtshof en de Hoge Raad. Is dat niet voldoende?quote:Op dinsdag 26 september 2023 13:02 schreef ikweethetookniet het volgende:
Tot zover de rechtstaat![]()
Na ongekend onrecht bij de toeslagen affaire nu dit weer
Van 12,5 jaar naar afstraffing omdat hij het lef had in hoger beroep te gaan naar 16 jaar en vervolgens bevestigd.
Nou Jos ga nu maar eens praten wat er echt gebeurd is, kan je alleen maar ten goede komen
Dieper dan dit kan je niet vallen, tijd voor de waarheid
Yep. En tot die tijd kunnen kinderen wat vrijer buiten op straat rondlopen.quote:Op dinsdag 26 september 2023 14:07 schreef capricia het volgende:
Dus over 9 jaar is ie weer vrij man. Hij heeft inmiddels al een derde van straf uitgezeten.
Ina Post. Lucia de Berk. #neverforgetquote:Op dinsdag 26 september 2023 13:42 schreef Inbox het volgende:
[..]
Kennlijk toch wel als 3 gerechtelijk instanties erover hebben geoordeeld
En nu een aantal namen van ten onrechte vrijgesprokenen graagquote:Op dinsdag 26 september 2023 14:14 schreef Andromache het volgende:
[..]
Ina Post. Lucia de Berk. #neverforget
Ernst Louwes volgt ook nog wel. Ooit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |