abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203410970
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 22:18 schreef Halcon het volgende:

[..]
In dit scenario deed hij wel wat strafbaars, namelijk aan Nicky zitten. Waarom zou hij aan 'n lijk moeten zitten, een lijk moeten uikleden en zo als hij tijdens het pissen een lijk vond?
Nope. Lijkschennis/necrofilie is niet strafbaar.
pi_203410988
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 22:20 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Nope. Lijkschennis/necrofilie is niet strafbaar.
Waarom zou 'ie dat doen? Je bent bang omdat je met 'n zedenverleden 'n lijk vindt en dan ga je even met dat lijk rommelen....
pi_203411011
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 22:20 schreef Halcon het volgende:

[..]
Alle andere varianten (van ongeluk tot zelfmoord en van allerlei gewelddadige varianten tot een natuurlijke dood) zijn uitgesloten.
Nog steeds geen enkel bewijs om te staven dat Jos B. hem om het leven gebracht heeft.

En die andere varianten zijn niet uitgesloten, die zijn heel onwaarschijnlijk. Niet uitgesloten.
pi_203411080
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 22:22 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Nog steeds geen enkel bewijs om te staven dat Jos B. hem om het leven gebracht heeft.

En die andere varianten zijn niet uitgesloten, die zijn heel onwaarschijnlijk. Niet uitgesloten.
Die zijn wettelijk overtuigend genoeg uitgesloten. Als hij door bijvoorbeeld klappen om het leven zou zijn gebracht, zou dat zichtbaar moeten zijn. Ook zelfmoord zou je moeten kunnen zien.
pi_203411094
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 22:21 schreef Halcon het volgende:

[..]
Waarom zou 'ie dat doen? Je bent bang omdat je met 'n zedenverleden 'n lijk vindt en dan ga je even met dat lijk rommelen....
Waarom ie dat zou doen? Omdat het een pedofiel is, duh.

Als jij met je zieke geest een kinderlijkje zou vinden en je vindt het wel lekker om daar eens even op bepaalde plekken aan te zitten, dan heb je in Nederland niks strafbaars gedaan (onbegrijpelijk overigens). Maar ga je dan vervolgens rustig de politie bellen en vertellen dat je dat gedaan hebt? Dat lijkt me niet.
pi_203411142
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 22:24 schreef Halcon het volgende:

[..]
Die zijn wettelijk overtuigend genoeg uitgesloten. Als hij door bijvoorbeeld klappen om het leven zou zijn gebracht, zou dat zichtbaar moeten zijn. Ook zelfmoord zou je moeten kunnen zien.
Dat is wat het Hof stelt, maar feitelijk is daar niks aan bewijs voor. Er zijn diverse andere doodsoorzaken mogelijk, die weliswaar veel onwaarschijnlijker zijn, maar niet onmogelijk.
pi_203411154
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 22:25 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Waarom ie dat zou doen? Omdat het een pedofiel is, duh.

Als jij met je zieke geest een kinderlijkje zou vinden en je vindt het wel lekker om daar eens even op bepaalde plekken aan te zitten, dan heb je in Nederland niks strafbaars gedaan (onbegrijpelijk overigens). Maar ga je dan vervolgens rustig de politie bellen en vertellen dat je dat gedaan hebt? Dat lijkt me niet.
Pedofiel is wat anders dan een necrofiel.

Niets wijst erop dat Jos 'n necrofiel is. Alles wijst er wel op dat hij een pedofiel is. Hij geeft dat nota bene zelf ook toe.

Een lijk vinden en dan daar wat mee gaan rommelen, is in elk geval een raar verhaal. Zeker als er behalve door toedoen van Jos B. geen enkele plausibele verklaring is over waarom dat lijk daar is gekomen. En er, behalve door toedoen van Jos B., ook geen enkele plausibele verklaring is waarom diegene is overleden.
pi_203411168
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 21:57 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Dus iedereen die een lijk ontdekt is de dader of zo?
Nee.

Maar als een pedofiel 's nachts op de Brunssumerheide is waar "toevallig" een kind is vermoord dan weet ik voldoende.
pi_203411172
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 22:27 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Dat is wat het Hof stelt, maar feitelijk is daar niks aan bewijs voor. Er zijn diverse andere doodsoorzaken mogelijk, die weliswaar veel onwaarschijnlijker zijn, maar niet onmogelijk.
Ja. Hij kan om het leven gebracht zijn door geavanceerde ruimtemannetjes die kleine jongetjes kunnen vermoorden zonder sporen achter te laten en zonder dat er een doodsoorzaak vast te stellen is.

Daar is echter 0,0 aan aanknopingspunten voor. Net zoals alle andere onzinnige varianten die Gerald R. zou kunnen bedenken.
pi_203411193
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 22:28 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Nee.

Maar als een pedofiel 's nachts op de Brunssumerheide is waar "toevallig" een kind is vermoord dan weet ik voldoende.
En dan zit z'n DNA ook nog eens in z'n onderbroek en hangt die pedo 'n aantoonbaar onzinverhaal op. Zelfs nadat hij het onderzoeksrapport heeft gelezen.
pi_203411198
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 22:28 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Nee.

Er waren die nacht wel meer pedofielen op de heide. En die andere bevond zich een stuk dichter bij Nicky.
pi_203411224
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 22:29 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Er waren die nacht wel meer pedofielen op de heide. En die andere bevond zich een stuk dichter bij Nicky.
Wie dan?
pi_203411244
Nu op Ned 1
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_203411283
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 22:30 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Wie dan?
Hij doelt waarschijnlijk op die kampoudste.
pi_203411300
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 22:28 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ja. Hij kan om het leven gebracht zijn door geavanceerde ruimtemannetjes die kleine jongetjes kunnen vermoorden zonder sporen achter te laten en zonder dat er een doodsoorzaak vast te stellen is.

Daar is echter 0,0 aan aanknopingspunten voor. Net zoals alle andere onzinnige varianten die Gerald R. zou kunnen bedenken.
Het is niet nodig om er iets ridicuuls van te maken, Er zijn allerlei doodsoorzaken die geen uitwendige sporen achterlaten.

Ik blijf het een zwak verhaal vinden, van beide partijen. Het verhaal van Jos B. rammelt aan alle kanten, maar dat van het OM ook. Het doet me een beetje aan Lucia de Berk denken: daar was ook geen enkel bewijs te vinden, maar de scenario's waarin ze het niet gedaan zou hebben werden als te onwaarschijnlijk beoordeeld. Nou, dat hebben we geweten...
  vrijdag 28 januari 2022 @ 22:42:40 #241
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_203411421
Allemachtig! Dus nu moet de familiie Verstappen weer anderhalf jaar wachten totdat ze weer zekerheid hebben of die 16 jaar wel echt doorgaat :o
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
  vrijdag 28 januari 2022 @ 22:57:50 #242
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_203411631
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 22:42 schreef Tengano het volgende:
Allemachtig! Dus nu moet de familiie Verstappen weer anderhalf jaar wachten totdat ze weer zekerheid hebben of die 16 jaar wel echt doorgaat :o
:Y Klopt en als het voor hun tegenzit gaat de hele zaak over en opnieuw bij een andere rechtbank ;)
pi_203411661
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 22:34 schreef Sodemieters het volgende:
Het doet me een beetje aan Lucia de Berk denken: daar was ook geen enkel bewijs te vinden, maar de scenario's waarin ze het niet gedaan zou hebben werden als te onwaarschijnlijk beoordeeld. Nou, dat hebben we geweten...
Daar bleek een deskundige te zijn ingehuurd (een wiskundige) die vervolgens van gemanipuleerde data werd voorzien. De deskundige heeft in zijn verhaal ook duidelijk gemaakt dat de data hem niet geheel waarschijnlijk overkwam maar als die inderdaad wel klopte dat ze dan schuldig zou zijn.

Dat kan je zien als kokerblik van het ziekenhuis, politie en de rechtbank dat het tot een veroordeling kwam. Gelukkig is dat rechtgezet.

Maar mijn punt is dat er toen dus foute input is geweest en niet zozeer een interpretatie van de rechtbank.
pi_203411674
quote:

[..]
Het is niet nodig om er iets ridicuuls van te maken, Er zijn allerlei doodsoorzaken die geen uitwendige sporen achterlaten.

Ik blijf het een zwak verhaal vinden, van beide partijen. Het verhaal van Jos B. rammelt aan alle kanten, maar dat van het OM ook. Het doet me een beetje aan Lucia de Berk denken: daar was ook geen enkel bewijs te vinden, maar de scenario's waarin ze het niet gedaan zou hebben werden als te onwaarschijnlijk beoordeeld. Nou, dat hebben we geweten...
Daf is wel een ander verhaal, want daar heeft bijvoorveeld een statisticus lopen rommelen.

Wel eens dat de bewijslast twijfelachtig is.
pi_203411734
quote:

[..]

Los nog van dat er geen onomstotelijk bewijs voor jou is, vind je het erg dat Jos Brech de komende 16 jaar in de bak zit of zo?
pi_203412182
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 23:05 schreef SolidasRock het volgende:

[..]
Los nog van dat er geen onomstotelijk bewijs voor jou is, vind je het erg dat Jos Brech de komende 16 jaar in de bak zit of zo?
Je vraagt mij of ik het erg vind als iemand zonder onomstotelijk bewijs jarenlang de cel in moet?
pi_203412516
quote:
6s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 22:57 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]
:Y Klopt en als het voor hun tegenzit gaat de hele zaak over en opnieuw bij een andere rechtbank Gerechtshof ;)
Fixed 8-)
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_203412660
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 23:37 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Je vraagt mij of ik het erg vind als iemand zonder onomstotelijk bewijs jarenlang de cel in moet?
Nee, niet "iemand". Jos Brech. Er is geen onomstotelijk bewijs voor moord zeg je maar je bent verder wel overtuigd van de misbruik en dat hij dat volgens jou deed met een kinderlijkje. Tot zover correct toch? Vind je het dan erg dat Jos Brech dan 16 jaar moet zitten? Is het voor jou erg dat Jos Brech slachtoffer is van rechterlijke dwaling (jouw visie) na alle feiten die je kent en die je niet weerspreekt?
pi_203412806
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 00:05 schreef r_one het volgende:

[..]
Fixed 8-)
Ik vroeg me af of jij een idee hebt (en of je die wilt delen) in hoeverre de kans aanwezig is dat de hele zaak overnieuw moet?
pi_203412873
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 00:39 schreef SolidasRock het volgende:

[..]
Ik vroeg me af of jij een idee hebt (en of je die wilt delen) in hoeverre de kans aanwezig is dat de hele zaak overnieuw moet?
Kleine kans, niet geheel kansloos.

Ik vraag me namelijk af of het Hof de zedenzaken uit 84/85 wel in de bewezenverklaring had mogen betrekken. Immers, die zijn destijds geseponeerd en dus is er in rechte nooit vastgesteld dat Jos op de beschreven manier tewerk ging. Daarmee faalt het schakelbewijs voor doodslag. En dientengevolge komt de doodslag op losse schroeven te staan.

Seksueel misbruik zal wel in stand blijven. Maar er hoeft maar ‘iets’ door de HR als vormfout worden aangemerkt en de hele mikmak wordt vernietigd en terugverwezen.

We gaan het zien.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')