Niet gekeken. Feyenoord filmpjes boeien me niet.quote:Op donderdag 27 januari 2022 19:18 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Hij werd nog behoorlijk mad.Zie minuut 03.20

Yes, C0d7 G4kp0!quote:

Maar is hij ook beter dan Mvogo?quote:Op vrijdag 28 januari 2022 13:41 schreef Gutanoth het volgende:
zelfs de klusjesman op doel zetten is beter dan drommel, dus laat maar komen

Ik weet niet waarom Mvogo niet meer op doel staat, maar ik denk dat die gewoon zijn huurcontract uitzit op de bankquote:Op vrijdag 28 januari 2022 13:42 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Maar is hij ook beter dan Mvogo?

Met Spaanse roots he.quote:

zal wel moeten want groot is hij niet voor een keeperquote:Op vrijdag 28 januari 2022 14:10 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Heeft hij ook een uitschuifbare teen?

Soort Unnerstall dus?quote:Op vrijdag 28 januari 2022 18:44 schreef Sabata het volgende:
Ortega naar PSV? Doen, prima reflexkeeper die er vorig jaar heel wat ballen uit geranseld heeft voor Bielefeld, fok dat meevoetballen, Ortega kan de ballen eruit houden

Yep, heeft een stoppercentage van 72% in de bundesliga, pakte in de laatste vijf wedstrijden 24 van de 30 op hem afgevuurde ballen. Vijf keer een clean sheet de eerste helft van dit seizoen. Kun je er goed bij hebben, 10 keer beter dan Drommels (maar ja wat zegt datquote:
 )
 )

Allstargodquote:Op vrijdag 28 januari 2022 19:33 schreef Halcon het volgende:
"Ik ontdekte het scheepsjournaal van kapitein Ortega in een klooster dat uitkijkt over de zee. In de ochtend van de 16e februari 1634 legde Ortega zijn schip voor anker achter een koraalrif. Dezelfde nacht nog werd hij aangevallen door piraten. Het in brand geschoten schip zonk op de zeebodem. Tien dagen later werd de kapitein half bewusteloos op het strand gevonden, het scheepsjournaal nog in de arm geklemd. Hij beschreef daarin een wereld van kleine onderwater-wezens, niet veel groter dan zijn duim. Niemand geloofde hem, maar weet je? Ik denk, dat het verhaal van kapitein Ortega best eens waar kan zijn...
Toe ga mee naar Snorkelland in de diepe zee en beleef de avonturen van de Snorkels mee."

Toetergodquote:Op vrijdag 28 januari 2022 19:33 schreef Halcon het volgende:
"Ik ontdekte het scheepsjournaal van kapitein Ortega in een klooster dat uitkijkt over de zee. In de ochtend van de 16e februari 1634 legde Ortega zijn schip voor anker achter een koraalrif. Dezelfde nacht nog werd hij aangevallen door piraten. Het in brand geschoten schip zonk op de zeebodem. Tien dagen later werd de kapitein half bewusteloos op het strand gevonden, het scheepsjournaal nog in de arm geklemd. Hij beschreef daarin een wereld van kleine onderwater-wezens, niet veel groter dan zijn duim. Niemand geloofde hem, maar weet je? Ik denk, dat het verhaal van kapitein Ortega best eens waar kan zijn...
Toe ga mee naar Snorkelland in de diepe zee en beleef de avonturen van de Snorkels mee."

De introductie van de VAR (Volgens Amsterdamse Regels), daarvoor werkte de knvb PSV ook vaak tegen maar sinds de VAR is het extreem, lastig voetballen tegen 13 manquote:Op zaterdag 29 januari 2022 20:35 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Zat vandaag nog even terug te denken aan het omslagpunt in de strijd tussen PSV en Ajax de afgelopen jaren. In 2018 was PSV kampioen, wonnen de kampioenswedstrijd met 3-0 van Ajax en verwachtten weinig mensen dat Ajax daarna zo zou domineren.
Wat vinden jullie achteraf nou het grootste omslagpunt het seizoen erna? Lag dat al in augustus 2018 toen Ajax ook een Champions League-ticket pakte?

Doel je dan op die 3-1 in Amsterdam in 2019 met die dubieuze strafschop die Kuipers bij een 1-1 stand gaf?quote:Op zaterdag 29 januari 2022 21:48 schreef PSVCL het volgende:
[..]
De introductie van de VAR (Volgens Amsterdamse Regels), daarvoor werkte de knvb PSV ook vaak tegen maar sinds de VAR is het extreem, lastig voetballen tegen 13 man

quote:Op zaterdag 29 januari 2022 21:48 schreef PSVCL het volgende:
[..]
De introductie van de VAR (Volgens Amsterdamse Regels), daarvoor werkte de knvb PSV ook vaak tegen maar sinds de VAR is het extreem, lastig voetballen tegen 13 man

Van Bommel en Schmidt.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 20:35 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Zat vandaag nog even terug te denken aan het omslagpunt in de strijd tussen PSV en Ajax de afgelopen jaren. In 2018 was PSV kampioen, wonnen de kampioenswedstrijd met 3-0 van Ajax en verwachtten weinig mensen dat Ajax daarna zo zou domineren.
Wat vinden jullie achteraf nou het grootste omslagpunt het seizoen erna? Lag dat al in augustus 2018 toen Ajax ook een Champions League-ticket pakte?
Was het die uitwedstrijd in Madrid zodat Ajax daarna bizarre transferbedragen pakte voor redelijke spelers? (Maar ook spelers die deze prijzen absoluut niet waard bleken.)
Of was die 3-1 nederlaag in de arena tegen 10 man uiteindelijk de tik op de neus? Anders had je in ieder geval zelf het seizoen erna nog Champions League gespeeld.
Of, optie 4, was het gewoon onvermijdelijk en had niets de situatie nog kunnen redden?

https://www.voetbalprimeu(...)ven-psv-aan-kop.htmlquote:Op zaterdag 29 januari 2022 21:48 schreef PSVCL het volgende:
[..]

Toch deed Van Bommel het niet zo slecht tot 2019. Daarna donderde het inderdaad in elkaar. Maar de echte klap leek al eerder uitgedeeld.quote:

Die heeft de selectie als een sinaasappelpers tot november helemaal uitgeknepen. Daarna was het op. En zo geweldig balden ze overigens helemaal niet van augustus tm oktober. Zat ook veel geluk bij!quote:Op zondag 30 januari 2022 09:11 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Toch deed Van Bommel het niet zo slecht tot 2019. Daarna donderde het inderdaad in elkaar. Maar de echte klap leek al eerder uitgedeeld.

Doelde op 2018-2019 toen er volgens mij 83 punten werden behaald en 98 goals gemaakt. Dat was eigenlijk een beter seizoen dan het Cocu-seizoen ervoor.quote:Op zondag 30 januari 2022 09:13 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Die heeft de selectie als een sinaasappelpers tot november helemaal uitgeknepen. Daarna was het op. En zo geweldig balden ze overigens helemaal niet van augustus tm oktober. Zat ook veel geluk bij!

Nee, dat valt echt heel erg mee. Het is niet altijd even goed, maar de intentie is om leuk voetbal op de mat te leggen. Geen schijtbakkenvoetbal in ieder geval. En er zit ook wat meer realisme in de ploeg, een stuk minder naief dan wat we de afgelopen jaren gewend waren. Het begin van dit seizoen, voorrondes CL was goed; daarna is het door blessures minder geworden, maar zelfs toen wisten ze nog de koppositie te pakken.quote:

Mensen vinden dat ik vaak wat teveel in statistieken denk maar toch is het wel de meest objectieve graadmeter om tot een beoordeling te komen.quote:Op zondag 30 januari 2022 10:40 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Nee, dat valt echt heel erg mee. Het is niet altijd even goed, maar de intentie is om leuk voetbal op de mat te leggen. Geen schijtbakkenvoetbal in ieder geval. En er zit ook wat meer realisme in de ploeg, een stuk minder naief dan wat we de afgelopen jaren gewend waren. Het begin van dit seizoen, voorrondes CL was goed; daarna is het door blessures minder geworden, maar zelfs toen wisten ze nog de koppositie te pakken.

Ik vond Schmidt juist fris en fruitig beginnen bij PSV met leuk voetbal alleen had hij op de een of andere manier onderschat hoeveel energie die speelwijze kostte en was de boel snel opgebrand en ik heb niet het idee dat er van het originele speelplan nog veel over is, ik kijk niet alles maar zie weinig progressie in anderhalf jaar.quote:Op zondag 30 januari 2022 10:40 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Nee, dat valt echt heel erg mee. Het is niet altijd even goed, maar de intentie is om leuk voetbal op de mat te leggen. Geen schijtbakkenvoetbal in ieder geval. En er zit ook wat meer realisme in de ploeg, een stuk minder naief dan wat we de afgelopen jaren gewend waren. Het begin van dit seizoen, voorrondes CL was goed; daarna is het door blessures minder geworden, maar zelfs toen wisten ze nog de koppositie te pakken.

Nou, begin van dit seizoen was het ook gewoon goed (of zoals jij noemt, fris en fruitig). Dus hij lijkt er niet van geleerd te hebben.quote:Op zondag 30 januari 2022 10:57 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik vond Schmidt juist fris en fruitig beginnen bij PSV met leuk voetbal alleen had hij op de een of andere manier onderschat hoeveel energie die speelwijze kostte en was de boel snel opgebrand en ik heb niet het idee dat er van het originele speelplan nog veel over is, ik kijk niet alles maar zie weinig progressie in anderhalf jaar.

Ja dat klopt wel tot op zekere hoogte, zat niet tegen ook en met ruimte kon/kan PSV wel overweg maar een gaatje vinden tegen 10 man van Benfica is toch andere koek.quote:Op zondag 30 januari 2022 11:00 schreef tja77 het volgende:
[..]
Nou, begin van dit seizoen was het ook gewoon goed (of zoals jij noemt, fris en fruitig). Dus hij lijkt er niet van geleerd te hebben.

Bruma en Vertessen dodelijk effectief, dan ben je toch wel wat optimistisch denk ik, aardige spelers hoor maar niet goed genoeg al is Vertessen een prima speler als je eenmaal een voorsprong hebt.quote:Op zondag 30 januari 2022 11:02 schreef Lyrebird het volgende:
Hij lijkt op twee gedachten te hinkelen. Of misschien probeer ik dat te zien.
Aan de ene kant heb je Gotze en Doan voorin lopen, die samen met Zahavi en van Ginkel oogstrelend combinatievoetbal kunnen spelen. Aan de andere kant heb je Gakpo, Madueke en Vertessen, en Bruma, die in hun uppie dodelijk effectief kunnen zijn. In de voorrondes CL speelden ze dat combinatievoetbal; de laatste maanden hebben ze het vooral van individuele acties moeten hebben.

Ik denk dat 90% van de clubs met een Eredivisiebegroting geen gaatje hadden gevonden tegen 10 man van Benfica. De factor geluk die je dan nodig hebt is enorm, maar die kun je wel vergroten door in elk geval niet net die spelers in te brengen die nog meer ruimte nodig hebben dan de rest van je selectie.quote:Op zondag 30 januari 2022 11:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ja dat klopt wel tot op zekere hoogte, zat niet tegen ook en met ruimte kon/kan PSV wel overweg maar een gaatje vinden tegen 10 man van Benfica is toch andere koek.

Tegenstanders aan het begin van het seizoen waren ook qua niveau niet zo heel goed. Maar zelfs tegen ploegen van dat niveau heeft PSV het nu wel moeilijk. Als Schmidt blijft voorspel ik voor volgend seizoen hetzelfde scenario. Goed begin, en dan Europees tegen een nederlaag aanlopen en vervolgens is het weer huilen met de pet op wua spel.quote:Op zondag 30 januari 2022 11:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ja dat klopt wel tot op zekere hoogte, zat niet tegen ook en met ruimte kon/kan PSV wel overweg maar een gaatje vinden tegen 10 man van Benfica is toch andere koek.

zou kunnen, het beste PSV wat ik heb gezien was daar de 2e helft, toen vond ik het echt goed in elkaar zitten, thuis ging het allemaal te gehaast zonder plan.quote:Op zondag 30 januari 2022 11:12 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik denk dat 90% van de clubs met een Eredivisiebegroting geen gaatje hadden gevonden tegen 10 man van Benfica. De factor geluk die je dan nodig hebt is enorm, maar die kun je wel vergroten door in elk geval niet net die spelers in te brengen die nog meer ruimte nodig hebben dan de rest van je selectie.
En daar gaat Schmidt voor mij steeds de fout in. Onder het mom van 'ja maar ze mogen niet moe worden' spelers inbrengen waar de wedstrijd precies niet om vraagt.

PSV begon in het begin echt waanzinnig goed. Was toen echt onder de indruk en ook wel enigszins verbaasd, maar al snel kakte het weer in. Ik denk dat de PSV selectie uiteindelijk ook wel wat overschat is eerlijk gezegd. De selectie van Ajax vind ik persoonlijk op bijna elke positie een stuk sterker.quote:Op zondag 30 januari 2022 11:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
zou kunnen, het beste PSV wat ik heb gezien was daar de 2e helft, toen vond ik het echt goed in elkaar zitten, thuis ging het allemaal te gehaast zonder plan.

Madueke was wel echt een revelatie begin van dat seizoen ja. Ook 2 geweldige goals tegen Ajax. Denk dat zo'n jongen in vorm ook zomaar 10-20 procent kan schelen aan goals voorin.quote:Op zondag 30 januari 2022 11:27 schreef fetX het volgende:
[..]
PSV begon in het begin echt waanzinnig goed. Was toen echt onder de indruk en ook wel enigszins verbaasd, maar al snel kakte het weer in. Ik denk dat de PSV selectie uiteindelijk ook wel wat overschat is eerlijk gezegd. De selectie van Ajax vind ik persoonlijk op bijna elke positie een stuk sterker.
Ik hoop dat die Madueke nog goed terug kan komen. Dat was echt voor die paar wedstrijden een heerlijke speler maar verder heeft hij ook nog niet veel (kunnen) laten zien. Bruma, Vertessen, Doan is toch allemaal maar matig materiaal. Een aanval met Gakpo - Zahavi - Madueke (in vorm) daarentegen wel echt genot.

Mi was dat omslagpunt al voor 2018; die Europa League campagne hebben ze zo absurd veel uit gehaald. Sanchez voor 40 miljoen verkocht, Klaassen voor 25 en dat echt geweldig geinvesteerd in spelers als Tadic en Blind. Ook het feit dat ze bewust dat salarisplafond hebben gedumpt om spelers als bovengenoemde en bijvoorbeeld Ziyech langer aan zich te kunnen binden.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 20:35 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Was het die uitwedstrijd in Madrid zodat Ajax daarna bizarre transferbedragen pakte voor redelijke spelers? (Maar ook spelers die deze prijzen absoluut niet waard bleken.)
Of was die 3-1 nederlaag in de arena tegen 10 man uiteindelijk de tik op de neus? Anders had je in ieder geval zelf het seizoen erna nog Champions League gespeeld.
Of, optie 4, was het gewoon onvermijdelijk en had niets de situatie nog kunnen redden?

Ja die campagne zou je bijna vergeten. Ajax haalde op de transferbalans een plus van rond de 55 miljoen in 2017, PSV maar rond de 10 miljoen.quote:Op zondag 30 januari 2022 12:16 schreef TehRocks het volgende:
[..]
Mi was dat omslagpunt al voor 2018; die Europa League campagne hebben ze zo absurd veel uit gehaald. Sanchez voor 40 miljoen verkocht, Klaassen voor 25 en dat echt geweldig geinvesteerd in spelers als Tadic en Blind. Ook het feit dat ze bewust dat salarisplafond hebben gedumpt om spelers als bovengenoemde en bijvoorbeeld Ziyech langer aan zich te kunnen binden.

Punten halen in Europa levert ook een gunstigere indeling in die potten op en zo, dus dat kan nooit kwaad.quote:Op zondag 30 januari 2022 12:29 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ja die campagne zou je bijna vergeten. Ajax haalde op de transferbalans een plus van rond de 55 miljoen in 2017, PSV maar rond de 10 miljoen.
Toch verneukte Ajax het seizoen erna wel meteen alle Europese inkomsten door al in de voorrondes eruit te vliegen. Alleen jammer dat dat voor PSV ook gold.
Daarom ook wel zonde dat PSV de Europa League nooit serieus lijkt te nemen. Tegenstanders als Lyon en Schalke zijn nou ook weer niet zo indrukwekkend achteraf beschouwd, dat moet PSV toch ook kunnen.

Het zijn gewoon PSV-gerelateerde discussies en we hebben het naar ons zin met z'n allen. Wat kan jou dat nou schelen?quote:Op zondag 30 januari 2022 20:41 schreef Ciscus het volgende:
Waarom steeds dat ajax-geleuter hier? PietjePuk wil horen waarom Ajax het veel beter doet dan PSV (nou hier: historie, locatie, speelstijl vs provincieclubje) en vind het spelersmateriaal van Feyenoord beter dan dat van PSV (whut?). Ga eens gewoon over Ajax praten in het daarvoor bedoelde topic.

Ja gewoon vol voor gaan.quote:Op zondag 30 januari 2022 20:54 schreef Halcon het volgende:
[..]
Punten halen in Europa levert ook een gunstigere indeling in die potten op en zo, dus dat kan nooit kwaad.

je lult zo onwijs doorzichtig; beetje doen alsof je begaan bent met psv, maar de hele tijd wijs gelul over dat psv het heeft laten liggen, de europese tour nooit serieus neemt etc etc. Je wil hier veren in je achterste krijgen omdat je voor een club bent die beter presteert ofzo. Doe dat lekker in je ajax-topic. Of heb het gewoon over psv zonder de betweterige ajax-adapt uit te hangen.quote:Op zondag 30 januari 2022 21:12 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Het zijn gewoon PSV-gerelateerde discussies en we hebben het naar ons zin met z'n allen. Wat kan jou dat nou schelen?

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |