quote:Op woensdag 26 januari 2022 19:05 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Het is volgens de spelregels geen rood, ook al zou jij dat niet gek vinden. Dat laatste ben ik absoluut met jou eens, ik erger me ook vaak genoeg aan Tadic maar het is ook vaak heerlijk om hem in je team te hebben.
[..]
Dat betwijfel ik, en dat was rond zijn nek een 'klap', geen duw in de rug.
Welke 2 zuid Amerikanen?quote:Op woensdag 26 januari 2022 19:10 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Volgens welke spelregel is iemand aanvliegen en met je volle gewicht duwen een ander vergrijp dan iemand slaan of natrappen? Het is volgens mij wat minder zwart/wit dan je het schetst, maar mogelijk staat het duidelijk in de regel boekjes.
Maar goed, doet er ook niet toe. Niet gezien en niet bestraft. Eens wel hoor, winnaars zijn fijn in je team. Ik vind alleen het gedrag van Tadic en die twee Zuid-Amerikanen op het middenveld te vaak over het randje gaan.
Ik ken het spelregelbewijs ook niet uit mijn hoofd dus voor de specifieke regel zou ik moeten gaan zoeken maar met mijn beperkte cursus is duwen (in de rug in dit geval) altijd geel en natrappen en slaan een heel ander vergijp. Natrappen en slaan is (helaas) ook niet meer altijd rood, wat ik een belachelijke regel vind. Ook al heeft Ajax daar al een paar keer profijt van gehad.quote:Op woensdag 26 januari 2022 19:10 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Volgens welke spelregel is iemand aanvliegen en met je volle gewicht duwen een ander vergrijp dan iemand slaan of natrappen? Het is volgens mij wat minder zwart/wit dan je het schetst, maar mogelijk staat het duidelijk in de regel boekjes.
Maar goed, doet er ook niet toe. Niet gezien en niet bestraft. Eens wel hoor, winnaars zijn fijn in je team. Ik vind alleen het gedrag van Tadic en die twee Zuid-Amerikanen op het middenveld te vaak over het randje gaan.
Sorry maar ik ga geen hele samenvatting van NEC-Feyenoord kijken, zo boeiend vind ik het niet. Als het geen klap was heb ik dat verkeerd gezien dit weekend, ik geloof je op je woord.quote:Op woensdag 26 januari 2022 19:12 schreef Halcon het volgende:
[..]
Rond zijn nek een klap? Geen idee waar je dat ziet.
Het staat er sowieso vaag in. Gaat dan om ernstig gewelddadig gedrag of iets in die geest. Tsja. Dat is dat van die van NEC of van Openda natuurlijk ook niet.quote:Op woensdag 26 januari 2022 19:15 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Ik ken het spelregelbewijs ook niet uit mijn hoofd dus voor de specifieke regel zou ik moeten gaan zoeken maar met mijn beperkte cursus is duwen (in de rug in dit geval) altijd geel en natrappen en slaan een heel ander vergijp. Natrappen en slaan is (helaas) ook niet meer altijd rood, wat ik een belachelijke regel vind. Ook al heeft Ajax daar al een paar keer profijt van gehad.
Er staat maar één Zuid-Amerikaan op het middenveld maar ik begrijp dat je op Martinez doelde.
Al is Alvarez ook geen Zuid-Amerikaan bedenk ik me nu net.
Had 'm nog voor je klaargezet op precies het moment van die actiequote:Op woensdag 26 januari 2022 19:16 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Sorry maar ik ga geen hele samenvatting van NEC-Feyenoord kijken, zo boeiend vind ik het niet. Als het geen klap was heb ik dat verkeerd gezien dit weekend, ik geloof je op je woord.
Welke dan want alleen Alvarez speelt daar op het middenveld en die kan ik eigenlijk amper betrappen op vervelend spel. Hard in de duels jazeker maar die gaat nooit over de schreef.quote:Op woensdag 26 januari 2022 19:15 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Midden Amerikanen dan. Whatever.
Ja het moet ook met een bepaalde kracht, wat ik nogal interpretabel vind. Een betere regel zou in mijn ogen zijn dat je 'gewoon' rood krijgt bij natrappen of slaan want het heeft niets op een voetbalveld te zoeken.quote:Op woensdag 26 januari 2022 19:16 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het staat er sowieso vaag in. Gaat dan om ernstig gewelddadig gedrag of iets in die geest. Tsja. Dat is dat van die van NEC of van Openda natuurlijk ook niet.
Ben het met je eens, Feyenoord-middenveld en PSV-middenveld zie ik niet veel verschil in kwaliteit in. Zelfs wat betreft aanvallers is het allemaal vrij gelijkwaardig.quote:Op woensdag 26 januari 2022 18:56 schreef fetX het volgende:
[..]
Zou eigenlijk niet weten voor wie Aursnes en Kokcu plaats moeten maken op dit moment. Til zou ik wel een vervanger voor willen op termijn, maar Gotze mag je houden.
Ah excuus. En je had gelijk, ik heb het verkeerd gezien.quote:Op woensdag 26 januari 2022 19:16 schreef Halcon het volgende:
[..]
Had 'm nog voor je klaargezet op precies het moment van die actie
Vind ik ook.quote:Op woensdag 26 januari 2022 19:17 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Ja het moet ook met een bepaalde kracht, wat ik nogal interpretabel vind. Een betere regel zou in mijn ogen zijn dat je 'gewoon' rood krijgt bij natrappen of slaan want het heeft niets op een voetbalveld te zoeken.
Je had gewoon gelijk hoorquote:Op woensdag 26 januari 2022 19:16 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Sorry maar ik ga geen hele samenvatting van NEC-Feyenoord kijken, zo boeiend vind ik het niet. Als het geen klap was heb ik dat verkeerd gezien dit weekend, ik geloof je op je woord.
Dat vind ik van elke overtreding buiten een spelsituatie. Voetbal is echt zo'n tokkiesport geworden.quote:Op woensdag 26 januari 2022 19:19 schreef Halcon het volgende:
[..]
Vind ik ook.
Je ziet ook dat scheidsrechters er niet heel consequent mee omgaan. Anthony raakte Malacia bijvoorbeeld wel harder dan Marquez die Feyenoorder. Toch krijgt de ene geen rood en de ander wel.
Zou het simpel houden. Allemaal rood gewoon.
Ja. Ook dat naar de grond gaan alsof ze net zijn neergeschoten door een commando van Taghi of na vol in een duel geraakt te zijn te doen alsof ze net 'n rechtse hebben gehad van Mike Tyson mag wel aangepakt worden.quote:Op woensdag 26 januari 2022 19:29 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat vind ik van elke overtreding buiten een spelsituatie. Voetbal is echt zo'n tokkiesport geworden.
Voetbal kan heel veel leren van rugby.quote:Op woensdag 26 januari 2022 21:25 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja. Ook dat naar de grond gaan alsof ze net zijn neergeschoten door een commando van Taghi of na vol in een duel geraakt te zijn te doen alsof ze net 'n rechtse hebben gehad van Mike Tyson mag wel aangepakt worden.
Van veel sporten wel. Ook van bijvoorbeeld ijshockey.quote:Op woensdag 26 januari 2022 21:36 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Voetbal kan heel veel leren van rugby.
Ik vind ijshockey niet bepaald een voorbeeld van een sport waar respect is voor de tegenstander. Daar gaat het ook met grote regelmaat mis na een fluitsignaal.quote:Op woensdag 26 januari 2022 21:40 schreef Halcon het volgende:
[..]
Van veel sporten wel. Ook van bijvoorbeeld ijshockey.
Je hebt gelijk. Hij is nu al Dirk Kuyt geworden.quote:Op donderdag 27 januari 2022 08:36 schreef Gutanoth het volgende:
Hendrix: "Ik heb ooit een keer gezegd dat als er een club in Nederland zou zijn waar ik zou willen spelen, dat dat alleen Feyenoord zou kunnen zijn"
WutWat een opzichtige manier om de feyenoord zieltjes te winnen.
Echt he? Heel triest. Denk niet dat ze daar nou op hem zitten te wachten trouwens, meer kansen dan bij PSV gaat hij nergens meer krijgen. Als CV vond ik hem wel goed trouwens.quote:Op donderdag 27 januari 2022 08:36 schreef Gutanoth het volgende:
Hendrix: "Ik heb ooit een keer gezegd dat als er een club in Nederland zou zijn waar ik zou willen spelen, dat dat alleen Feyenoord zou kunnen zijn"
WutWat een opzichtige manier om de feyenoord zieltjes te winnen.
Daar worden wel straffen voor uitgedeeld. Ook tijdens de wedstrijd ga je gewoon naar de strafbank als je gaat vechten. Wel laten ze opgewonden standjes even uitrazen / uitvechten, maar daarna ga je naar de strafbank.quote:Op woensdag 26 januari 2022 21:43 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik vind ijshockey niet bepaald een voorbeeld van een sport waar respect is voor de tegenstander. Daar gaat het ook met grote regelmaat mis na een fluitsignaal.
Dus dat moeten we in het voetbal ook doen? Lekker laten uitrazen en dan even op het bankje en daarna weer terug?quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:11 schreef Halcon het volgende:
[..]
Daar worden wel straffen voor uitgedeeld. Ook tijdens de wedstrijd ga je gewoon naar de strafbank als je gaat vechten. Wel laten ze opgewonden standjes even uitrazen / uitvechten, maar daarna ga je naar de strafbank.
Voetbal kent geen tijdstraffen, dus dat gaat niet. Bij opstootjes e.d. zou ik in elk geval niet zo hysterisch reageren. Laat ze hun gang gaan, bekijk daarna de beelden en stuur de aanstichters met rood naar de kant. Idem dito met aanstellerig gedrag (alleen dan geel i.p.v. rood).quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:16 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dus dat moeten we in het voetbal ook doen? Lekker laten uitrazen en dan even op het bankje en daarna weer terug?
Ik denk eerder dat ijshockey iets van voetbal kan leren dan. Als je behoefte hebt aan uitrazen, gewoon 4 weken schorsing.
En waarom komt dat bemoeien van iedereen en die opstootjes bij rugby nauwelijks voor denk je?quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:19 schreef Halcon het volgende:
[..]
Voetbal kent geen tijdstraffen, dus dat gaat niet. Bij opstootjes e.d. zou ik in elk geval niet zo hysterisch reageren. Laat ze hun gang gaan, bekijk daarna de beelden en stuur de aanstichters met rood naar de kant. Idem dito met aanstellerig gedrag (alleen dan geel i.p.v. rood).
Voetbal heeft ook geen zuivere speeltijd, ijshockey wel. Daardoor werkt dat gedoe daar niet in functie van tijdrekken. Zuivere speeltijd zou je bij voetbal ook kunnen overwegen.
Je ziet bij voetbal vaak dat iedereen zich ermee gaat bemoeien als er wat is. De scheidsrechter, grensrechter, andere spelers, trainers, reserve-spelers en zo.
Zuivere speeltijd wordt wel over gesproken: https://www.vi.nl/nieuws/(...)roces-van-lange-ademquote:Op donderdag 27 januari 2022 10:21 schreef GGMM het volgende:
Ja laten we regels van b-sporten gaan overnemen.
Als we de regels van darten overnemen is er niks aan de hand.quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:21 schreef GGMM het volgende:
Ja laten we regels van b-sporten gaan overnemen.
Geen idee, kijk amper rugby. Maar neem aan dat als je je misdraagt, dat daar ook consequenties heeft.quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:21 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
En waarom komt dat bemoeien van iedereen en die opstootjes bij rugby nauwelijks voor denk je?
Exact. En omdat daar vanaf dag 1 op de training keihard opgetreden wordt als je geen respect hebt voor je trainer, je teamgenoten, je club en het veld. En zodra je wedstrijden gaat spelen ook je tegenstanders.quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:22 schreef Halcon het volgende:
[..]
Geen idee, kijk amper rugby. Maar neem aan dat als je je misdraagt, dat daar ook consequenties heeft.
Dat heeft het bij voetbal amper en daardoor blijft het bezig. Als het kaarten oplevert en schorsingen, dan wordt dat wel minder.quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:26 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Exact. En omdat daar vanaf dag 1 op de training keihard opgetreden wordt als je geen respect hebt voor je trainer, je teamgenoten, je club en het veld. En zodra je wedstrijden gaat spelen ook je tegenstanders.
Ja, in Nederland is het een B-sport maar in andere landen niet. En het is ook echt geen sport voor softies of mensen uit de hogere sociale klassen. En toch gaat het daar veel en veel beter qua respect naar elkaar en voor de regels.
Ja, die lopen achter. Ik vind geel voor iedere speler (buiten de aanvoerder) die iets tegen de scheids zegt ook al een begin. Gewoon, zonder uitzondering, altijd meteen geel. Binnen een maand is het gezeik afgelopen, gegarandeerd.quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:30 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat heeft het bij voetbal amper en daardoor blijft het bezig. Als het kaarten oplevert en schorsingen, dan wordt dat wel minder.
Of iets een B-sport is in Nederland, vind ik niet zo interessant. Dat een sport minder populair is, zegt niets over de kwaliteit van regels en handhaving van die regels.
Sowieso was bijvoorbeeld een VAR-achtig iets bij andere sporten al een tijd gangbaar voor voetbal er aan begon. De FIFA e.d. staan nu niet bepaald bekend als heel vooruitstrevend.
Eens. Sowieso heeft dat commentaar weinig nut. Scheidsrechters veranderen hun beslissing toch niet en tegenwoordig heb je in sommige situaties ook nog de VAR. Eventueel kan de aanvoerder wat zeggen, maar dan zal de scheidsrechter zich ook 'verschuilen' achter wat hij denkt gezien te hebben, de VAR en/of de regels.quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:35 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ja, die lopen achter. Ik vind geel voor iedere speler (buiten de aanvoerder) die iets tegen de scheids zegt ook al een begin. Gewoon, zonder uitzondering, altijd meteen geel. Binnen een maand is het gezeik afgelopen, gegarandeerd.
Opstootje? Iedereen die zich er mee bemoeit: geel. Ook als je zogenaamd alleen de boel aan het sussen bent of je eigen speler wilt wegtrekken. Gewoon, geen uitzondering. Laat die twee maar vechten, met rood er af.
Het is allemaal niet zo moeilijk. Als je daar vanaf de jeugd mee begint, dan krijg je ook de problemen bij de amateurs en de latere jeugdelftallen veel beter onder de knie.
Eigenlijk moet voetbal een beetje opnieuw uitgevonden worden: zuivere speeltijd, schreeuwen naar de scheids is een kaart, schwalbe is nekschot, omhaal is dubbele punten etcquote:Op donderdag 27 januari 2022 10:19 schreef Halcon het volgende:
[..]
Voetbal kent geen tijdstraffen, dus dat gaat niet. Bij opstootjes e.d. zou ik in elk geval niet zo hysterisch reageren. Laat ze hun gang gaan, bekijk daarna de beelden en stuur de aanstichters met rood naar de kant. Idem dito met aanstellerig gedrag (alleen dan geel i.p.v. rood).
Voetbal heeft ook geen zuivere speeltijd, ijshockey wel. Daardoor werkt dat gedoe daar niet in functie van tijdrekken. Zuivere speeltijd zou je bij voetbal ook kunnen overwegen.
Je ziet bij voetbal vaak dat iedereen zich ermee gaat bemoeien als er wat is. De scheidsrechter, grensrechter, andere spelers, trainers, reserve-spelers en zo.
Het zal vast per team verschillen, maar bij mijn neefje (16) rollen ze als een volleerde Martinez het hele veld over na een correcte tackle.quote:Op donderdag 27 januari 2022 13:01 schreef Ciscus het volgende:
Mijn voetbalteam (jo13) neemt geen rare gewoonten van profs over trouwens, dat valt allemaal wel mee. Sterker nog; ze kijken hooguit een samenvatting op yt en kennen spelers vooral van fifa22.
quote:Oer-PSV'er Hendrix over keuze voor Feyenoord: 'Ik deel nog steeds dezelfde vijand'
Nu is het 'kind van de club' - Hendrix doorliep de PSV-jeugdopleiding en speelde acht jaar in het eerste - terug in de eredivisie na anderhalf jaar Spartak Moskou, maar we zien hem niet in het Philips Stadion. Wel in De Kuip.
"Als er dan een andere club in Nederland is, zou dat voor mijn gevoel alleen maar Feyenoord kunnen zijn. Feyenoord en PSV zijn altijd concurrenten geweest, maar volgens mij nooit echte rivalen, zoals Ajax dat is."
Als verraad richting Eindhoven voelt de keuze voor Feyenoord dan ook niet voor Hendrix. "Ik deel nog steeds dezelfde vijand", wijst de middenvelder richting Amsterdam.
Ik gun hem het beste hoor, maar dit soort tekstenquote:Op donderdag 27 januari 2022 19:05 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Goede teksten van Oer-PSV'er Hendrix.
[..]
Wat een tokkie zegquote:Op donderdag 27 januari 2022 19:05 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Goede teksten van Oer-PSV'er Hendrix.
[..]
En toch past het ergens wel bij Feyenoord. Net zoals een Van Bommel bijvoorbeeld ook prima in de Kuip had gepast. Koeman, Bakkal, Zoetebier, Lodewijks, Paauwe, (Lucius), Gullit, Wijnaldum. Volgens mij bij beide clubs erg populair bij de fans.quote:Op donderdag 27 januari 2022 19:06 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik gun hem het beste hoor, maar dit soort teksten
Het zal vast. Ik vind in sport over 'vijanden' praten gewoon triest.quote:Op donderdag 27 januari 2022 19:10 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
En toch past het ergens wel bij Feyenoord. Net zoals een Van Bommel bijvoorbeeld ook prima in de Kuip had gepast. Koeman, Bakkal, Zoetebier, Lodewijks, Paauwe, (Lucius), Gullit, Wijnaldum. Volgens mij bij beide clubs erg populair bij de fans.
Oh je doelt op die specifieke uitspraak. Achja, ik kan er wel om lachen. Ouderwetse rivaliteit.quote:Op donderdag 27 januari 2022 19:12 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het zal vast. Ik vind in sport over 'vijanden' praten gewoon triest.
Nee, ik doel op het hele verhaal maar vindt die uitspraak het meest zeggen over hoe debiel hij er naar kijkt en hoe graag hij zieltjes wil winnen. Het zijn die typische praatjes waar die havenarbeiders helemaal wild van worden.quote:Op donderdag 27 januari 2022 19:14 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Oh je doelt op die specifieke uitspraak. Achja, ik kan er wel om lachen. Ouderwetse rivaliteit.
Hij werd nog behoorlijk mad.quote:Op donderdag 27 januari 2022 19:16 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Nee, ik doel op het hele verhaal maar vindt die uitspraak het meest zeggen over hoe debiel hij er naar kijkt en hoe graag hij zieltjes wil winnen. Het zijn die typische praatjes waar die havenarbeiders helemaal wild van worden.
Niet gekeken. Feyenoord filmpjes boeien me niet.quote:Op donderdag 27 januari 2022 19:18 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Hij werd nog behoorlijk mad.Zie minuut 03.20
Yes, C0d7 G4kp0!quote:
Maar is hij ook beter dan Mvogo?quote:Op vrijdag 28 januari 2022 13:41 schreef Gutanoth het volgende:
zelfs de klusjesman op doel zetten is beter dan drommel, dus laat maar komen
Ik weet niet waarom Mvogo niet meer op doel staat, maar ik denk dat die gewoon zijn huurcontract uitzit op de bankquote:Op vrijdag 28 januari 2022 13:42 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Maar is hij ook beter dan Mvogo?
Met Spaanse roots he.quote:
zal wel moeten want groot is hij niet voor een keeperquote:Op vrijdag 28 januari 2022 14:10 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Heeft hij ook een uitschuifbare teen?
Soort Unnerstall dus?quote:Op vrijdag 28 januari 2022 18:44 schreef Sabata het volgende:
Ortega naar PSV? Doen, prima reflexkeeper die er vorig jaar heel wat ballen uit geranseld heeft voor Bielefeld, fok dat meevoetballen, Ortega kan de ballen eruit houden
Yep, heeft een stoppercentage van 72% in de bundesliga, pakte in de laatste vijf wedstrijden 24 van de 30 op hem afgevuurde ballen. Vijf keer een clean sheet de eerste helft van dit seizoen. Kun je er goed bij hebben, 10 keer beter dan Drommels (maar ja wat zegt datquote:
Allstargodquote:Op vrijdag 28 januari 2022 19:33 schreef Halcon het volgende:
"Ik ontdekte het scheepsjournaal van kapitein Ortega in een klooster dat uitkijkt over de zee. In de ochtend van de 16e februari 1634 legde Ortega zijn schip voor anker achter een koraalrif. Dezelfde nacht nog werd hij aangevallen door piraten. Het in brand geschoten schip zonk op de zeebodem. Tien dagen later werd de kapitein half bewusteloos op het strand gevonden, het scheepsjournaal nog in de arm geklemd. Hij beschreef daarin een wereld van kleine onderwater-wezens, niet veel groter dan zijn duim. Niemand geloofde hem, maar weet je? Ik denk, dat het verhaal van kapitein Ortega best eens waar kan zijn...
Toe ga mee naar Snorkelland in de diepe zee en beleef de avonturen van de Snorkels mee."
Toetergodquote:Op vrijdag 28 januari 2022 19:33 schreef Halcon het volgende:
"Ik ontdekte het scheepsjournaal van kapitein Ortega in een klooster dat uitkijkt over de zee. In de ochtend van de 16e februari 1634 legde Ortega zijn schip voor anker achter een koraalrif. Dezelfde nacht nog werd hij aangevallen door piraten. Het in brand geschoten schip zonk op de zeebodem. Tien dagen later werd de kapitein half bewusteloos op het strand gevonden, het scheepsjournaal nog in de arm geklemd. Hij beschreef daarin een wereld van kleine onderwater-wezens, niet veel groter dan zijn duim. Niemand geloofde hem, maar weet je? Ik denk, dat het verhaal van kapitein Ortega best eens waar kan zijn...
Toe ga mee naar Snorkelland in de diepe zee en beleef de avonturen van de Snorkels mee."
De introductie van de VAR (Volgens Amsterdamse Regels), daarvoor werkte de knvb PSV ook vaak tegen maar sinds de VAR is het extreem, lastig voetballen tegen 13 manquote:Op zaterdag 29 januari 2022 20:35 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Zat vandaag nog even terug te denken aan het omslagpunt in de strijd tussen PSV en Ajax de afgelopen jaren. In 2018 was PSV kampioen, wonnen de kampioenswedstrijd met 3-0 van Ajax en verwachtten weinig mensen dat Ajax daarna zo zou domineren.
Wat vinden jullie achteraf nou het grootste omslagpunt het seizoen erna? Lag dat al in augustus 2018 toen Ajax ook een Champions League-ticket pakte?
Doel je dan op die 3-1 in Amsterdam in 2019 met die dubieuze strafschop die Kuipers bij een 1-1 stand gaf?quote:Op zaterdag 29 januari 2022 21:48 schreef PSVCL het volgende:
[..]
De introductie van de VAR (Volgens Amsterdamse Regels), daarvoor werkte de knvb PSV ook vaak tegen maar sinds de VAR is het extreem, lastig voetballen tegen 13 man
quote:Op zaterdag 29 januari 2022 21:48 schreef PSVCL het volgende:
[..]
De introductie van de VAR (Volgens Amsterdamse Regels), daarvoor werkte de knvb PSV ook vaak tegen maar sinds de VAR is het extreem, lastig voetballen tegen 13 man
Van Bommel en Schmidt.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 20:35 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Zat vandaag nog even terug te denken aan het omslagpunt in de strijd tussen PSV en Ajax de afgelopen jaren. In 2018 was PSV kampioen, wonnen de kampioenswedstrijd met 3-0 van Ajax en verwachtten weinig mensen dat Ajax daarna zo zou domineren.
Wat vinden jullie achteraf nou het grootste omslagpunt het seizoen erna? Lag dat al in augustus 2018 toen Ajax ook een Champions League-ticket pakte?
Was het die uitwedstrijd in Madrid zodat Ajax daarna bizarre transferbedragen pakte voor redelijke spelers? (Maar ook spelers die deze prijzen absoluut niet waard bleken.)
Of was die 3-1 nederlaag in de arena tegen 10 man uiteindelijk de tik op de neus? Anders had je in ieder geval zelf het seizoen erna nog Champions League gespeeld.
Of, optie 4, was het gewoon onvermijdelijk en had niets de situatie nog kunnen redden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |