Klinkt wel heel lekker in ieder geval.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 23:27 schreef yinu het volgende:
De nachtmerrie van iedere pizzapurist: 'bloemkoolschijf' uit de oven met tomatensaus, cavolo nero en kastangechampignons en mozzarella. En ik had ook za'atarpesto van Ottolenghi gemaakt voor bij de pompoensoep van morgen, die hebben we er spontaan ook overeen gedruppeld en dat was heerlijk. Het leek niet op pizza. Een pizza hawaii lijkt nog meer op pizza. En ik had de bloemkool nog beter droog moeten wringen want het werd ook geen 'schijf', 'koek' of bodem. Het leek meer op een soort polenta. Maar lekker was het wel!
Met Bamix wordt alles lekker bij @yinuquote:Op woensdag 26 januari 2022 08:03 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Klinkt wel heel lekker in ieder geval.
Maak gewoon wat lekkers met bloemkool denk ik dan ipv een pizza te willen imiterenquote:Op dinsdag 25 januari 2022 23:27 schreef yinu het volgende:
De nachtmerrie van iedere pizzapurist: 'bloemkoolschijf' uit de oven met tomatensaus, cavolo nero en kastangechampignons en mozzarella. En ik had ook za'atarpesto van Ottolenghi gemaakt voor bij de pompoensoep van morgen, die hebben we er spontaan ook overeen gedruppeld en dat was heerlijk. Het leek niet op pizza. Een pizza hawaii lijkt nog meer op pizza. En ik had de bloemkool nog beter droog moeten wringen want het werd ook geen 'schijf', 'koek' of bodem. Het leek meer op een soort polenta. Maar lekker was het wel!
Wat is er mis met een experiment? Ik maak vaak wat lekkers met bloemkool. En dit was ook iets lekkers met bloemkool, trouwens.quote:Op woensdag 26 januari 2022 08:21 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Maak gewoon wat lekkers met bloemkool denk ik dan ipv een pizza te willen imiteren
Ik ook!quote:Op woensdag 26 januari 2022 15:35 schreef golfer het volgende:
Iets besteld voor vanavond via uitgekookt.nl
Ben benieuwd.
B. had stamppot rode bietjes met nepspekreepjes en ik had tagliatelle met roomsaus, groentes en gamba's.quote:Op woensdag 26 januari 2022 18:19 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik ook!
Heb zo aardappelkroketjes, haricots vetts met bacon en gemarineerde kiphaasjes.
Nepspek vind ik zo viesquote:Op woensdag 26 januari 2022 18:37 schreef golfer het volgende:
[..]
B. had stamppot rode bietjes met nepspekreepjes en ik had tagliatelle met roomsaus, groentes en gamba's.
Allebei prima en lekker en voor herhaling vatbaar.
Wel aan de dure kant.
Was erg lekker. Dat spek vond ik nergens naar smakenquote:Op woensdag 26 januari 2022 19:35 schreef FutureFairytale het volgende:
Nepspek vind ik zo viesAl het andere vega niet maar nep spekjes (van Vivera in elk geval)...
Had gedacht dat het goedkoop was juist. Jammer hoor.
Dat is fijn. Lang weekendquote:Op donderdag 27 januari 2022 18:10 schreef Karzai het volgende:
Mijn weekend begint al vandaag
[ afbeelding ]
Prettig weekend alvast!quote:Op donderdag 27 januari 2022 18:10 schreef Karzai het volgende:
Mijn weekend begint al vandaag
[ afbeelding ]
Fijn toch! Al post je een borrelplank op maandag...quote:Op donderdag 27 januari 2022 18:30 schreef Karzai het volgende:
ja ik ben de vrijdag vrij voortaan, was eerst de woensdag
Maar ik zal me inhouden door niet elke donderdag borrelplankjes te posten
Maar hey de lockdown is ook weer voorbij, dus dat mag gevierd worden!
Bij Dim Sum restaurants zelf is garnalentoast echt fantastisch. Jammer dat ie bij jouw Chinees tegenviel. Verder jammie menu.quote:Op donderdag 27 januari 2022 18:30 schreef borisz het volgende:
Ik heb Chinees laten komen. Het was een lange dag.
In de combo: Bali Ngau (biefstuk met div. groenten in zoete balisaus), Babi pangang speciaal, Tjap Tjoy Garnalen
En natuurlijk bami erbij
Daarnaast uit de Dim Sum Ha do sie, aka garnalentosti's met sesamzaad. Die zal ik denk ik niet zo snel vaker bestellen.
Lekker doen idd wanneer je maar wilt. Alles vieren met lekkersquote:Op donderdag 27 januari 2022 18:30 schreef Karzai het volgende:
ja ik ben de vrijdag vrij voortaan, was eerst de woensdag
Maar ik zal me inhouden door niet elke donderdag borrelplankjes te posten
Maar hey de lockdown is ook weer voorbij, dus dat mag gevierd worden!
Oeh.. Ik mis mijn ouderwetsche Hollandse Chinees- Indisch restaurant wel hier in de buurt! Bij mijn ouders zit er nog wel eentje in het plaatselijke winkelcentrumquote:Op vrijdag 28 januari 2022 15:18 schreef golfer het volgende:
Voor vanavond en morgenavond halen we weer een grote ramesmaaltijd bij onze dorpstoko af.
Dit is geen Chinees-Indisch restaurant, dit is een echte Indonesische toko.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 15:47 schreef Ole het volgende:
Oeh.. Ik mis mijn ouderwetsche Hollandse Chinees- Indisch restaurant wel hier in de buurt! Bij mijn ouders zit er nog wel eentje in het plaatselijke winkelcentrum
Wel een idee als ik daar volgende keer weer ga eten!!
ah ok.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 17:12 schreef golfer het volgende:
[..]
Dit is geen Chinees-Indisch restaurant, dit is een echte Indonesische toko.
*burpquote:Op vrijdag 28 januari 2022 17:35 schreef FutureFairytale het volgende:
Vanavond weekend vieren bij mn favo restaurant![]()
6 Volle rondes wegeten
All you can eat?quote:Op vrijdag 28 januari 2022 17:35 schreef FutureFairytale het volgende:
Vanavond weekend vieren bij mn favo restaurant![]()
6 Volle rondes wegeten
helaas zijn die zeldzaam gewordenquote:Op vrijdag 28 januari 2022 17:12 schreef golfer het volgende:
[..]
Dit is geen Chinees-Indisch restaurant, dit is een echte Indonesische toko.
Een blauwe pan?!quote:Op vrijdag 28 januari 2022 17:59 schreef mascara-klodder het volgende:
Stoofpot gemacht
[ link | afbeelding ]
Nee max 6 rondesquote:
Ik kreeg ook toko vanavond. Tiramisu toe.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 20:29 schreef Blues het volgende:
Toko
En nu bij de thee een veel te vette kcal-overdadige boterkoek met rozijnen![]()
Ik dacht dat toko een winkel was. Ook niet te vinden met google.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 22:47 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ik kreeg ook toko vanavond. Tiramisu toe.
En verder heel erg lekkers van de bakker (ik koos een frambozengebakje en een praline), toastjes en wortels met smeersels en (stink)kazen.
Lekkere spaghetti!quote:Op zondag 30 januari 2022 14:10 schreef Karzai het volgende:
kwark en een banaan, boterham met eitjes en spek
mandarijn en een kom groentesoep
vanavond spaghetti met ansjovis,uitje, tomaatjes, knoflook en basilicum olijven
quote:Op zondag 30 januari 2022 16:07 schreef golfer het volgende:
Straks: verse paddenstoelenrisotto met een beetje bosuitjes en een veldsla-melange.
Maar wat is toko?quote:Op zondag 30 januari 2022 19:26 schreef FutureFairytale het volgende:
Vrijdag Japans, zaterdag Indo en vandaag Chinees (Dim Sum lunch). Komende paar dagen maar weer gewoon eten. Dim Sum was weer fantastisch, alleen jammer dat we totaal 3,5 uur er zaten voor 2x eetrondes besteld.
Kan zowel een Aziatische supermarkt zijn als een Indonesisch afhaaltentje waar alle gerechten in bakken liggen waar je uit kunt kiezen.quote:
Dat weet ik. Maar je schreef dat je toko had gegeten.quote:Op maandag 31 januari 2022 07:14 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Kan zowel een Aziatische supermarkt zijn als een Indonesisch afhaaltentje waar alle gerechten in bakken liggen waar je uit kunt kiezen.
quote:Op maandag 31 januari 2022 16:57 schreef golfer het volgende:
Straks: gebakken aardappeltjes, maïs en pulled pork.
Ik weet niet wat je eigenlijk wilt zeggen.quote:Op maandag 31 januari 2022 08:44 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Dat weet ik. Maar je schreef dat je toko had gegeten.
Oei dat varkenshaasje ziet er nog wel wat te rauw uit van binnen. Hoop dat je er niet ziek van bent geworden!quote:Op maandag 31 januari 2022 17:36 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
Varkenshaasje van eigen vark, rrrrrrrrrrroomchampignonsaus, gebakken witlofjes, zoete aardappelpuree.
Toe was mascarpone met in koffierum geweekte krenten en wat verkruimelde amarettokoekjes.
Was gewoon een vraag. Misschien heb ik het verkeerd gelezen. Sorry.quote:Op maandag 31 januari 2022 19:41 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je eigenlijk wilt zeggen.
Vanavond had ik gewoon gebakken aardappels, snijbonen en een kipkrokant.
Straks thee met Jan Hagel.
Nee man, precies goed, zalvig zacht.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 10:28 schreef Baconator het volgende:
[..]
Oei dat varkenshaasje ziet er nog wel wat te rauw uit van binnen. Hoop dat je er niet ziek van bent geworden!
quote:Op dinsdag 1 februari 2022 15:59 schreef golfer het volgende:
Vanavond: verse tagliatelle met een groenten- en paddenstoelenroomsaus.
Goeie combi!quote:Op dinsdag 1 februari 2022 18:24 schreef Yinny het volgende:
Zuppa toscana met zelfgemaakte stokbrood
quote:Op dinsdag 1 februari 2022 19:38 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Goeie combi!
Brood goed gelukt? Het kost wat tijd zag ik.
Zoo, dat ziet er een partij goed uit.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 19:45 schreef Yinny het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Weinig actieve tijd...en bij mij langer in de koelkast gestaan wegens tijdgebrek
Moet nog oefenen met vormen, maar dit is pas de tweede keer dat ik stokbroden maak.
Petje af! Ziet er keigoed uitquote:Op dinsdag 1 februari 2022 19:45 schreef Yinny het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Weinig actieve tijd...en bij mij langer in de koelkast gestaan wegens tijdgebrek
Moet nog oefenen met vormen, maar dit is pas de tweede keer dat ik stokbroden maak.
Nou joh, prima poging! Ik hoor het breken en ik zie de roomboter er al op zittenquote:Op dinsdag 1 februari 2022 19:45 schreef Yinny het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Wat een mooi gedekte tafelquote:Op woensdag 2 februari 2022 13:05 schreef sigme het volgende:
Lunch staat klaar voor koolhydraatarme gasten.
[ afbeelding ]
Tonijnsalade, muffins, bloemkoolbroodjes, broodjes van kokos- en amandelmeel, eitjes etc. Komt nog rodebietensoep bij.
Lekkere mayo ookquote:Op woensdag 2 februari 2022 13:05 schreef sigme het volgende:
Lunch staat klaar voor koolhydraatarme gasten.
[ afbeelding ]
Tonijnsalade, muffins, bloemkoolbroodjes, broodjes van kokos- en amandelmeel, eitjes etc. Komt nog rodebietensoep bij.
Wat een mooie broden! Supergoed gelukt zeg.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 19:45 schreef Yinny het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik vond 't weer een lekker bordjequote:Op woensdag 2 februari 2022 13:49 schreef golfer het volgende:
Vanavond: surf & turf.
Gebraden lendebiefstukspiesjes met daarbij gebakken grote gamba's, gebakken aardappelwedges met paprika en knoflook en een Italiaanse salade.
Vooral de kip in miso wasquote:Op donderdag 3 februari 2022 15:31 schreef golfer het volgende:
Vanavond: restje gebakken aardappelwedges van gisteren, gewokte paksoi en gebraden kippendijfilets met een miso-sausje.
Goed beginquote:Op zaterdag 5 februari 2022 08:39 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik voel dat ik weer wat meer vitaminen tot me moet nemen maar heel stom, gezond eten schiet er vaak bij in. Ik eet wel elke avond groente, maar niet genoeg. Fruit, mwah. Dus ik ga hier weer een beetje mee posten. Iets met stok tussen de deur.
Als ontbijt yoghurt met banaan. Kopje koffie erbij.
Ik vind fruit ook heel lekker, maar koekjes en chocolade net wat lekkerderquote:Op zaterdag 5 februari 2022 11:40 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Goed begin![]()
Ik eet juist enorm veel fruit. Maar vind het ook heel lekker.
Vanmiddag groentesoep.
Vanavond sushiiiiiiii
quote:Op zaterdag 5 februari 2022 19:17 schreef maily het volgende:
Bal gehakt met champignons en jus, geprakteaardappelen en een grote bak spinaziesla met tomaat, paprika, ui en olijfjes.
Zo! Heb je die in je eentje opgegeten?quote:Op zondag 6 februari 2022 14:53 schreef sigme het volgende:
Zondags ontbijt: een enorme groenteomelet
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Daar heb ik wel eens gegeten. Goede herinneringen!quote:Op zondag 6 februari 2022 17:23 schreef -Sigaartje het volgende:
Ik ga vanavond de hamburger van Louis' Lunch proberen klaar te maken, gaat natuurlijk nooit helemaal lukken, ik heb hetzelfde vlees niet etc.
Die tent was de uitvinder van de hamburger rond de eeuwwisseling toen een reizende handelsman haast had.
Er staan filmpjes van op youtube. Ziet er leuk uit. Alleen krijg ik het natuurlijk nooit voor elkaar. Ze gebruiken vier soorten vlees en daarbij is het kaassmeerseltje ook een vrij geheim recept.quote:Op zondag 6 februari 2022 17:53 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Daar heb ik wel eens gegeten. Goede herinneringen!
Ontopic: quiche met broccoli en bloemkool.
Kaassmaak is lekker chemisch maar jammie. Beste merk noodles. Fijn dat hier nog een liefhebber is! En tof dat ze nu ook bij de AH en Jumbo liggen. Ligt het niet aan mij dat ik ze alleen lekker vindquote:Op zondag 6 februari 2022 13:08 schreef Cobra4 het volgende:
[ afbeelding ]
Net deze voor het eerst op. Lekker goed pittig en de kaassmaak werkt prima bij deze ramen.
Oohquote:Op zondag 6 februari 2022 14:53 schreef sigme het volgende:
Zondags ontbijt: een enorme groenteomelet
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gelukkig mag ik mijn eten meestal delen met mijn liefste.quote:Op zondag 6 februari 2022 17:19 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Zo! Heb je die in je eentje opgegeten?
Morgen ook nog gehaktbrood over voor de lunchquote:Op zondag 6 februari 2022 17:01 schreef golfer het volgende:
Straks: gehaktbrood met spek, patat en een botersla met ei en tomaat.
Je liefste boft maar met jou. Wauwquote:Op zondag 6 februari 2022 18:15 schreef sigme het volgende:
[..]
Gelukkig mag ik mijn eten meestal delen met mijn liefste.
Zometeen eten we, op zijn verzoek, zelfgemaakte patat. Ik heb knoflooksaus gemaakt voor erbij. Natuurlijk komt er ook mayonaise bij (Amora). En vast wel een krokettenkunstkroket, en misschien een frikkedel.
quote:Op maandag 7 februari 2022 17:01 schreef golfer het volgende:
Stamppot rauwe andijvie met uitgebakken spekjes en gebraden runderworsten.
Lijkt meer op een stuk buikspek.quote:Op zondag 6 februari 2022 18:50 schreef Blues het volgende:
[..]
Morgen ook nog gehaktbrood over voor de lunch![]()
Net uit de oven:
[ afbeelding ]
Op 't bord![]()
[ afbeelding ]
Want? Wat doet ze meer dan andere partners (m/v) die kunnen en willen koken voor hun partner?quote:Op zondag 6 februari 2022 19:19 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Je liefste boft maar met jou. Wauw
Als mijn liefste boft met mij verhindert dat toch niet dat andere mensen óók boffen?quote:Op maandag 7 februari 2022 23:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Want? Wat doet ze meer dan andere partners (m/v) die kunnen en willen koken voor hun partner?
PS op geen enkele manier naar bedoeld naar @:sigme
Hallo jaren 60!quote:Op dinsdag 8 februari 2022 19:18 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
Knolselderijpieperpuree, broccoli met kaassausje erover, rundstoofvlees.
[ afbeelding ]
Griesmeelpudding (warm) met sleedoornpruimsiroop en een lutje mascarpone.
Wat voor saus doe je erop?quote:Op woensdag 9 februari 2022 14:41 schreef Kanaroe het volgende:
Ik maak hamburgers straks, rundergehakt gemengd met een beetje half-om-half gehakt, fijngesnipperd uitje en wat kruiderij erdoor.
Zachte broodjes, plakken tomaat, plakken augurk, gebakken bacon, gebakken en rauwe ui, little gem sla.
En dan bouwen maar.
Smakelijk eten allen!
Hmmmmmzquote:Op woensdag 9 februari 2022 16:49 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Wat voor saus doe je erop?
Ik vraag het voor een vriend
Ik verwijs ook even fijntjes naar zijn of haar post nummer 178quote:Op maandag 7 februari 2022 23:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Want? Wat doet ze meer dan andere partners (m/v) die kunnen en willen koken voor hun partner?
PS op geen enkele manier naar bedoeld naar @:sigme
Thxquote:Op woensdag 9 februari 2022 18:16 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Hmmmmmz![]()
(alleen mayo, Belgische dan wel)
Yum Yum al die smaakjesquote:Op woensdag 9 februari 2022 13:22 schreef golfer het volgende:
Vanavond restjedag: restje opgebakken gekookte aardappelen, restje tagliatelle.
Daarbij gegrilde mini romainesla, een paddenstoelenroomsaus en een gebraden tamme eendenborstfilet.
Phoe, da's met recht een allegaartje.quote:Op woensdag 9 februari 2022 18:28 schreef Blues het volgende:
[..]
Yum Yum al die smaakjes![]()
[ afbeelding ]
Fijn zeg, zo restjes etenquote:Op woensdag 9 februari 2022 18:28 schreef Blues het volgende:
[..]
Yum Yum al die smaakjes![]()
[ afbeelding ]
Dat kan ik me voorstellen.quote:Op woensdag 9 februari 2022 18:37 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Als ik friet maak, is dat eigenlijk altijd van aardappels en in ossenwit. Ovenfriet vind ik smaken zoals natte honden ruiken. De Penny heeft een verse voorgebakken friet in de koeling, die is best goed, maar niet zo lekker als verse zelfgemaakte.
je zou het op een pizza kunnen doenquote:Op donderdag 10 februari 2022 18:20 schreef marc0871 het volgende:
Ik heb tomaten die op moeten en verder ook niet zoveel inspiratie.
Ik denk dat ik ze maar ga ontvellen en met een klontje boter, nou ja, halvarine. Echte boter vind ik eigenlijk nieteens lekker, wat paprikapoeder en peper en zout laten smelten.
Misschien nog met wat Italiaanse kruiden en knoflook uit de molen.
Ik eet dat op broodjes.
Ja, gewoon die van de Jumbo.
Doe me eens wat![]()
Mja, ik wou dat ik een oven had.quote:Op donderdag 10 februari 2022 18:29 schreef Karzai het volgende:
[..]
je zou het op een pizza kunnen doen
🐳🐋🐬🐟quote:Op donderdag 10 februari 2022 17:58 schreef golfer het volgende:
Avondeten:
Geroosterde waspeen met kruiden en balsamico uit de oven en gebakken sliptongen.
Ja, ach. Je kan er een plak kaas op leggen.quote:Op donderdag 10 februari 2022 20:10 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Een zachte pizza, met dekseltje
Heerlijk! Hier zeker niet altijd maar wel vaak handgesneden friet. Zelfs nu we in Spanje wonen bak ik het liefste in Ossewit of ander vast vet dat gaat mee als we naar NL zijn gereden of bezoek neemt het voor ons meequote:Op woensdag 9 februari 2022 18:37 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Als ik friet maak, is dat eigenlijk altijd van aardappels en in ossenwit. Ovenfriet vind ik smaken zoals natte honden ruiken. De Penny heeft een verse voorgebakken friet in de koeling, die is best goed, maar niet zo lekker als verse zelfgemaakte.
Oh!quote:Op vrijdag 11 februari 2022 19:14 schreef maily het volgende:
Pannenkoeken met spek en appel:
[ afbeelding ]
En na het boodschappen doen weten we dat nu dat we dit morgen ook gaan eten. Jouw schuldquote:Op vrijdag 11 februari 2022 19:14 schreef maily het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 12 februari 2022 15:41 schreef Blues het volgende:
[..]
En na het boodschappen doen weten we dat nu dat we dit morgen ook gaan eten. Jouw schuld
Wel van Brandt en Leviequote:Op zaterdag 12 februari 2022 18:05 schreef gargamelnl het volgende:
Bijna 9 euro voor een blik van 500 gram. Maar het is wel de beste ragu die ik ooit heb gegeten.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Oeh, was in de aanbieding bij Crisp, dus nu 2 blikken staan als voorraad!quote:Op zaterdag 12 februari 2022 18:05 schreef gargamelnl het volgende:
Bijna 9 euro voor een blik van 500 gram. Maar het is wel de beste ragu die ik ooit heb gegeten.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Wat was de prijs dan bij crisp?quote:Op zaterdag 12 februari 2022 19:29 schreef Yinny het volgende:
[..]
Oeh, was in de aanbieding bij Crisp, dus nu 2 blikken staan als voorraad!
2 voor 10 euro, normale prijs 6,99quote:Op zondag 13 februari 2022 12:03 schreef gargamelnl het volgende:
[..]
Wat was de prijs dan bij crisp?
Dat is niet duur, ik heb het gekocht bij de plaatselijke delicatessen winkel. Dan betaal je al snel de hoofdprijs.quote:
quote:Op vrijdag 11 februari 2022 19:14 schreef maily het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 12 februari 2022 15:41 schreef Blues het volgende:
En na het boodschappen doen weten we dat nu dat we dit morgen ook gaan eten. Jouw schuld
U vraagt, wij draaien:quote:
Ziet er heerlijk uit!quote:Op zondag 13 februari 2022 18:35 schreef golfer het volgende:
[..]
[..]
[..]
U vraagt, wij draaien:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Dat ziet er heerlijk uit!!!quote:Op maandag 14 februari 2022 20:14 schreef Karzai het volgende:
Andijvie en een biefstukje met kastanjechampignons
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 15 februari 2022 15:54 schreef golfer het volgende:
Vanavond: gebakken krielaardappeltjes met knoflook, gebraden biefstuk en een komkommer-tomatensalade.
Zijn dat de beruchte krielaardappeltjes van de supermarkt die geen krielaardappeltjes zijn maar gesneden aardappels?quote:
Dat was heel lekker. Wel een beetje anders want het was enorm aan het regenen en ik wilde echt niet naar de winkel, dus het was met ouwe winterwortel en wat overgebleven 'regenboogwortelen' (er bleek geen zak waspeen meer in de groentela), en zonder munt en dille. Maar met salie en ui bij de portobello en het was zo ook heerlijk! En restjes opgemaakt, daar word ik altijd blij van.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 16:00 schreef yinu het volgende:
Edit: avondeten wordt: geroosterde wortelen met chamoy, met een pastinaak/aardappelstamppot en gebakken portobello. Nu al zin in, maar man moet laat werken dus moet nog even wachten...
Geen idee, ik kocht een zakje krielaardappels met kruidenbotersmaak of zoiets stond erop. Ik heb er verder geen research naar gedaanquote:Op dinsdag 15 februari 2022 19:41 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Zijn dat de beruchte krielaardappeltjes van de supermarkt die geen krielaardappeltjes zijn maar gesneden aardappels?
Sorry, wil niet ongezellig doen, morgen eet ik ze zelfs.
https://www.foodwatch.org(...)s-grote-aardappelen/
De champignons zijn blijven hangen in mijn geheugen maar het werd anders: Brede noodles met champignons, varkenshaas, prei, ui, paprika, rode peper Met een Chinees pepersausje.quote:Op maandag 14 februari 2022 22:27 schreef foodlover het volgende:
[..]
Dat ziet er heerlijk uit!!!
Nu heb ik trek in gebakken Champignons met brood... Misschien morgen voor de lunch![]()
![]()
Beter zonder de muntquote:Op dinsdag 15 februari 2022 20:12 schreef yinu het volgende:
[..]
Dat was heel lekker. Wel een beetje anders want het was enorm aan het regenen en ik wilde echt niet naar de winkel, dus het was met ouwe winterwortel en wat overgebleven 'regenboogwortelen' (er bleek geen zak waspeen meer in de groentela), en zonder munt en dille. Maar met salie en ui bij de portobello en het was zo ook heerlijk! En restjes opgemaakt, daar word ik altijd blij van.
Ah die zijn best lekker! En lekker goedkoopquote:Op dinsdag 15 februari 2022 20:22 schreef Blues het volgende:
[..]
Geen idee, ik kocht een zakje krielaardappels met kruidenbotersmaak of zoiets stond erop. Ik heb er verder geen research naar gedaan
Hoe vond je de geroosterde waspeen?quote:Op dinsdag 15 februari 2022 15:51 schreef Kanaroe het volgende:
Straks geroosterde waspeen uit de oven naar recept van @:golfer.
Met gebakken tartaartjes en sugarsnaps en misschien nog een gebakken aardappeltje.
Ja, was lekker! Karwijzaad is zo'n lekkere smaakmaker.quote:Op woensdag 16 februari 2022 15:16 schreef golfer het volgende:
[..]
Hoe vond je de geroosterde waspeen?
quote:Op woensdag 16 februari 2022 15:15 schreef golfer het volgende:
Vanavond: gefrituurde spruitjes uit de airfryer met kerrie-mayonaise, met een beetje rijst erbij en met gegrilde lamskoteletten.
Uiteindelijk in de schil gepofte aardappels erbij gedaan, was me toch een partij lekker.quote:Op woensdag 16 februari 2022 15:05 schreef Kanaroe het volgende:
Straks sukadelapjes volgens ongeveer https://www.culinea.nl/re(...)toofde-sukadelappen/ dit recept.
Met spruitjes en aardappelpuree.
Na jaren van 'exotisch' koken ga ik dit soort Hollansche gerechten steeds meer waarderen!
De bloemkool had eigenlijk nauwelijks smaak, jammer. de Gratin was erg lekkerquote:Op woensdag 16 februari 2022 18:17 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik braad een halve varkenshaas, daarbij aardappelgratin en gestoomde bloemkool
zou de pesto weglatenquote:Op woensdag 16 februari 2022 19:47 schreef -Sigaartje het volgende:
Gewaagd vraagje. Ik wil kipfilet in de slowcooker doen, doe ik vaker..
Maar ik heb pesto over en fajita-kruiden. De pesto is van AH, zo'n plastic bakje bij de pasta. Nu heb ik het plan om de fajita erin te flikkeren met knoflookpoeder, de boel insmeren en de hele zooi in de slowcooker voor 6 uur met een versnipperde madam jeanette.
Zal het wat worden?
dan wordt het wel lekker denk ik, met een naanbrood of wrap eten, beetje creme fraiche en geraspte kaas eropquote:
Bloemkool is wel neutraal ja. Geef mij maar een kruidensausje erbij, room- of kaassaus ook primaquote:Op woensdag 16 februari 2022 19:31 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
De bloemkool had eigenlijk nauwelijks smaak, jammer. de Gratin was erg lekker
Was Mmmmmmmquote:Op donderdag 17 februari 2022 17:50 schreef golfer het volgende:
Straks: aardappelgratin, geroosterde waspeen met kruiden uit de oven en op de huid gebakken kabeljauwhaas.
Jam (weer)! Kabeljauw lijkt wel vleesquote:
Is wel genieten, een keer friet. Vooral als het verse friet is.quote:Op donderdag 17 februari 2022 18:53 schreef Kanaroe het volgende:
Ik had frieten met stoofvlees van de lokale frietboer. En een kaassouflé.
Not my kind of food, maar ja...disgenoten wilden vette hap.
Morgen weer kokkerellen!
Dat is zeker waar. Het stoofvlees was de ware kampioen vanavond!quote:Op donderdag 17 februari 2022 19:50 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Is wel genieten, een keer friet. Vooral als het verse friet is.
Kabeljauwhaas, hard op de huid gebakken en daarna nog even op alle andere kanten voor een kleurtje en onderwijl steeds maar arroseren, dan krijg je prachtige lamellen en een bruin korstje.quote:Op donderdag 17 februari 2022 19:50 schreef FutureFairytale het volgende:
Jam (weer)! Kabeljauw lijkt wel vlees
Oh heeeeerlijkquote:Op donderdag 17 februari 2022 18:53 schreef Kanaroe het volgende:
Ik had frieten met stoofvlees van de lokale frietboer. En een kaassouflé.
Not my kind of food, maar ja...disgenoten wilden vette hap.
Morgen weer kokkerellen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |