Dit is idd een democratische rechtsstaat onwaardig. Ben benieuwd of er nu eindelijk verantwoordelijken voor het gerecht moeten verschijn.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 19:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dit gaat echt nergens meer over. Tot op de dag van vandaag.
Dit kan alleen in bananenrepublieken.
Ik zou beginnen om de inspecteur in kwestie een functie elders aan te bieden. Bij voorkeur niet bij de Belastingdienst of wat voor overheidsdienst dan ook.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 19:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dit gaat echt nergens meer over. Tot op de dag van vandaag.
Dit kan alleen in bananenrepublieken.
Met de nadruk op beginnen. Want dit is echt een patroon. Geen incident. Hier moet schoon schip gemaakt worden. Elke jurist daar die dit normaal vindt heeft aangetoond niets van z’n functie te begrijpen.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 19:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik zou beginnen om de inspecteur in kwestie een functie elders aan te bieden. Bij voorkeur niet bij de Belastingdienst of wat voor overheidsdienst dan ook.
Ja. Ik kan er niets anders van maken, het komt mij extreem onwaarschijnlijk voor dat inspecteurs dit zelf hebben verzonnen of allemaal op eigen initiatief doen zonder sturing van bovenaf.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 19:51 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Met de nadruk op beginnen. Want dit is echt een patroon. Geen incident. Hier moet schoon schip gemaakt worden. Elke jurist daar die dit normaal vindt heeft aangetoond niets van z’n functie te begrijpen.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)-bij-zijn-ministeriequote:NIEUWSUUR • BINNENLAND • GISTEREN, 19:21
Kuipers had link met bedrijf dat miljoenen claimt bij zijn ministerie
Het ministerie van Volksgezondheid zit in een juridisch gevecht met Breathomix, een producent van blaastest-apparaten. Uit onderzoek van Nieuwsuur blijkt dat de hoogste baas van het ministerie, minister Ernst Kuipers, tot een maand geleden werkte bij een stichting die Breathomix financierde en van advies voorziet...
Tot een maand geleden. Hij heeft dit dus netjes opgezegd. Ja, ministers hebben een verleden als ze minister worden, ze komen nooit rechtstreeks van school.quote:Op donderdag 10 februari 2022 05:07 schreef Bondsrepubliek het volgende:
[..]
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)-bij-zijn-ministerie
Kan je een kamerlid schorsen? Toch enkel als die daar zelf mee akkoord gaat lijkt mij.quote:
Er zijn 9 episodes in totaal...quote:Op maandag 7 februari 2022 00:54 schreef Lurf het volgende:
Nog even over de TT: episode IV was “A new hope”.
Return of the Jedi was episode VI. Ik hoop oprecht dat we niet zo ver komen.
Heb dit weekend Foundation eerste seizoen gekeken. Dat klonen is nog niet zo gek voor Rutte om zijn dynastie in stand te houden.quote:Op zondag 13 februari 2022 22:19 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Er zijn 9 episodes in totaal...
Tribunalen?quote:Op zaterdag 5 februari 2022 19:47 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Dit is idd een democratische rechtsstaat onwaardig. Ben benieuwd of er nu eindelijk verantwoordelijken voor het gerecht moeten verschijn.
Wat mij betreft een prima stap, al vind ik een verbod misschien nog wel beter. Ie hebt leden waar je geld van krijgt en eventueel verhogen we de subsidies. Geen enkele kans dat iemand dan nog het programma of de lijsttrekkerspositie kan kopen (zie CDA).quote:GroenLinks wil strengere regels voor donaties aan politieke partijen. Partijleider Klaver dient een voorstel in om een plafond van eenmalig 25.000 euro per persoon in te stellen. Donaties door rechtspersonen als bedrijven of stichtingen moeten helemaal worden verboden.
De arrogantie zegquote:Op dinsdag 15 februari 2022 21:54 schreef DarkwingDuck het volgende:
En in de Tweede Kamer blokkeert de coalitie een debat over manipulatie OMT advies door regering.
Gaat lekker met Rutte IV.
Ik weet niet wat ik hier moet zien? Ze maakt een gebaar naar iemand anders volgens mij. Als jij dat een doodsbedreiging noemt dan lijkt mij dat nogal vergezocht, eigenlijk.quote:Op zondag 20 februari 2022 01:18 schreef Montagui het volgende:
En kamerleden worden regelrecht bedreigt met afschieten. Althans zo lijkt het en hoe je ook wil zien/opvatten, mevrouw Thielen kan dit beter wel even uitleggen.
Maar goed, het debat over de omgangsvormen is uitgesteld.
[ twitter ]
Als je kijkt naar haar houding voor dat gebaar dan is de veronderstelling van het gebaar zoals gesteld wordt in de tweet niet raar.quote:Op zondag 20 februari 2022 01:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik weet niet wat ik hier moet zien? Ze maakt een gebaar naar iemand anders volgens mij. Als jij dat een doodsbedreiging noemt dan lijkt mij dat nogal vergezocht, eigenlijk.
Ik zie niets verontrustends. Stuur haar een mailtje, zou ik zeggen.quote:Op zondag 20 februari 2022 01:33 schreef Montagui het volgende:
[..]
Als je kijkt naar haar houding voor dat gebaar dan is de veronderstelling van het gebaar zoals gesteld wordt in de tweet niet raar.
Verder is ook een mamma appelsapje (qua beeld ipv geluid) voorstelbaar.
Nietttemin zou ik graag de verklaring van mw Thielen willen horen over haar actie.
Ze draait zich weg van de spreker, ze kijkt richting de kamervoorzitter en ze maakt die beweging.quote:Op zondag 20 februari 2022 01:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik zie niets verontrustends. Stuur haar een mailtje, zou ik zeggen.
Dus je weet niet wat de beweging was maar je concludeert dat het een doodsbedreiging is? En je gooit er ook nog even een conclusie achteraan dat niet onwelvallige meningen niet geaccepteerd worden door een gebaar wat je niet kan zien?quote:Op zondag 20 februari 2022 02:08 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ze draait zich weg van de spreker, ze kijkt richting de kamervoorzitter en ze maakt die beweging.
Wat voor beweging dat ook geweest is, ze wil in ieder geval de kamervoorziitter bewegen om in te grijpen.
Wil je een democratie zijn dan moet je ook (de voor jou) niet welgevallige meningen accepteren.
Zou Hoekstra meer verstand van financin hebben dan Kaag?quote:Op woensdag 2 maart 2022 21:26 schreef trein2000 het volgende:
https://nos.nl/collectie/(...)aan-afspraken-tornen
Nou. De inleidende beschietingen zijn weer begonnen...
Tonen de peilingen herstel voor het CDA aan of zo? Want anders moet Wopke toch maar even stil zijn.quote:Op woensdag 2 maart 2022 21:26 schreef trein2000 het volgende:
https://nos.nl/collectie/(...)aan-afspraken-tornen
Nou. De inleidende beschietingen zijn weer begonnen...
Kaag zit daar een paar maanden, Wopke heeft er 4 jaar gezeten. Denk het wel.quote:Op woensdag 2 maart 2022 21:41 schreef loveli het volgende:
[..]
Zou Hoekstra meer verstand van financin hebben dan Kaag?
Hoekstra heeft zelf toch zijn kruisje gezet bij het regeerakkoord of was dat iemand anders van het CDA?quote:Op woensdag 2 maart 2022 22:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Kaag zit daar een paar maanden, Wopke heeft er 4 jaar gezeten. Denk het wel.
Dat was de vraag toch niet? De vraag was wie er meer verstand van had.quote:Op woensdag 2 maart 2022 22:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hoekstra heeft zelf toch zijn kruisje gezet bij het regeerakkoord of was dat iemand anders van het CDA?
Ja, maar om het regeer akkoord open te breken? Dat lijkt mij redelijk rigoreus.quote:Op woensdag 2 maart 2022 22:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat was de vraag toch niet? De vraag was wie er meer verstand van had.
Maar los daar van, ik vind 'je hebt het toch getekend' een bijzonder matig argument als de omstandigheden dusdanig wijzigen zoals nu. Koopkracht ernstig onder druk, een freakin' oorlog in Europa, gezeik met gasprijzen (ja dat is allemaal aan mekaar gelieerd, weet ik. Niet belangrijk voor mijn punt). Dat was ten tijde van het tekenen niet bekend, dit zijn onvoorziene omstandigheden.
Er zal iets van een tussenformatie moeten komen. De belastingdienst heeft nog een klein issuetje, er moet veel meer geld naar defensie n huishoudens zien hun portemonnee met de dag slinken. Ik vind het niet perse raar dat dan alles weer op tafel komt.quote:Op woensdag 2 maart 2022 22:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, maar om het regeer akkoord open te breken? Dat lijkt mij redelijk rigoreus.
Op zich snap ik dat maar waarom het in de publiciteit gooien? Dan zit er iets niet goed, denk ik dan.quote:Op woensdag 2 maart 2022 22:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Er zal iets van een tussenformatie moeten komen. De belastingdienst heeft nog een klein issuetje, er moet veel meer geld naar defensie n huishoudens zien hun portemonnee met de dag slinken. Ik vind het niet perse raar dat dan alles weer op tafel komt.
Kijk eens in je agenda precies over 2 wekenquote:Op woensdag 2 maart 2022 22:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Op zich snap ik dat maar waarom het in de publiciteit gooien? Dan zit er iets niet goed, denk ik dan.
Ehhhh...help even, mijn agenda is leeg op die dag?quote:Op woensdag 2 maart 2022 22:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Kijk eens in je agenda precies over 2 weken
Gemeenteraadsverkiezingen, traditioneel nogal belangrijk voor het CDA.quote:Op woensdag 2 maart 2022 22:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ehhhh...help even, mijn agenda is leeg op die dag?
Oh shit, was ik vergeten in de agenda te zettenquote:Op woensdag 2 maart 2022 22:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Gemeenteraadsverkiezingen, traditioneel nogal belangrijk voor het CDA.
Wat willen ze doen dan, nog meer geld van de toekomstige generaties uitgeven om de koopkracht van de huidige te redden?quote:Op woensdag 2 maart 2022 22:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Er zal iets van een tussenformatie moeten komen. De belastingdienst heeft nog een klein issuetje, er moet veel meer geld naar defensie n huishoudens zien hun portemonnee met de dag slinken. Ik vind het niet perse raar dat dan alles weer op tafel komt.
Mij lijkt het enige logische om die klimaat en stikstofpotten eens wat af te romen, hoe kan de overheid miljarden extra uitgeven als Jan met de pet op een houwtje zit te bijten...quote:Op woensdag 2 maart 2022 22:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wat willen ze doen dan, nog meer geld van de toekomstige generaties uitgeven om de koopkracht van de huidige te redden?
Die potten zijn er ook op kosten van de toekomstige generaties. I'll take that as a yes.quote:Op woensdag 2 maart 2022 22:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Mij lijkt het enige logische om die klimaat en stikstofpotten eens wat af te romen, hoe kan de overheid miljarden extra uitgeven als Jan met de pet op een houwtje zit te bijten...
Ja maar zo hadden we het niet afgesproken! We kopen gewoon een kabinet, geld zat. Meningsverschillen kopen we gewoon af...quote:Op woensdag 2 maart 2022 22:51 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die potten zijn er ook op kosten van de toekomstige generaties. I'll take that as a yes.
In tijden van oorlog (na twee jaar pandemie) de koopkracht proberen te redden lijkt me sowieso een vrij zinloze exercitie. Zal wel aan mij liggen.
Alles op tafel zou ik wel raar vinden. Natuurlijk gaat dit om extra miljarden, maar de kamer heeft zelf al specifiek uitgesproken dat dat geld niet ergens anders vandaan moet komen. Ik ben normaal ook tegen het verhogen van de staatsschuld, maar tussen het Oekrane nieuws was dit nieuws toch ook wel belangrijk: https://nos.nl/artikel/24(...)zendsnel-aan-de-slagquote:Op woensdag 2 maart 2022 22:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee, we moeten niet willen dat de generatie die dertig jaar op hun handen heeft gezeten met betrekking tot het klimaat er wat bij inschiet. Dan kunnen we de rekening inderdaad maar beter doorschuiven naar de toekomst.quote:Op woensdag 2 maart 2022 22:57 schreef Hanca het volgende:
Ik zou zeggen dat er dus extra geld naar defensie, koopkracht en klimaat moet, maar ik zou niet weten waar je dat vandaan zou moeten halen, ik vrees dat het dus een stijgende staatsschuld moet betekenen.
Er moet idd op korte termijn wat gedaan worden. Beslissingen moeten genomen worden. Maar wederom wordt het weer steeds doorgeschoven. Ditmaal naar eind juni.quote:Op woensdag 2 maart 2022 22:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik snap je en bent het in principe wel met je eens, maar de grote bulk van huishoudens kan nog niet eens 1 zonnepaneel of het isoleren van alleen de spouwmuur of de vloer betalen. Als je dus wil dat er wat gaat gebeuren, zal je er geld in moeten pompen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, we moeten niet willen dat de generatie die dertig jaar op hun handen heeft gezeten met betrekking tot het klimaat er wat bij inschiet. Dan kunnen we de rekening inderdaad maar beter doorschuiven naar de toekomst.
De meeste huishoudens kunnen dat prima, maar dan moet er enige mate van welvaart worden ingeleverd en dat willen we niet. Al helemaal niet als je politiek gezien in staat bent om het welvaartsverlies door te schuiven naar een moment dat je er zelf toch geen last meer van hebt.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik snap je en bent het in principe wel met je eens, maar de grote bulk van huishoudens kan nog niet eens 1 zonnepaneel of het isoleren van alleen de spuimuur of de vloer betalen. Als je dus wil dat er wat gaat gebeuren, zal je er geld in moeten pompen.
De meeste huishoudens kunnen dat helemaal niet, tenminste niet zonder lenen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 23:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De meeste huishoudens kunnen dat prima, maar dan moet er enige mate van welvaart worden ingeleverd en dat willen we niet. Al helemaal niet als je politiek gezien in staat bent om het welvaartsverlies door te schuiven naar een moment dat je er zelf toch geen last meer van hebt.
quote:Groningers die zelf in het aardbevingsgebied wonen zijn nog vaker uitgesproken voorstander van de hervatting van de gaswinning dan provinciegenoten die buiten het bevingsgebied wonen.
Hoe kom je aan die juni? De voorjaarsnota moet uiterlijk 1 juni, maar komt eigenlijk altijd in mei en ik zie die in dit geval eerder vervroegd dan verlaat worden.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 09:34 schreef DarkwingDuck het volgende:
We zullen het eind juni wel een keertje horen wat deze regering wil met de onbetaalbare energierekening van vele Nederlanders, de defensiebudgetten, de energietransitie gezien de huidige uitdagingen enzovoort. Juni is natuurlijk veel te laat, en tot die tijd zijn debatten over deze onderwerpen een beetje voor spek en bonen maar ach we slikken het toch wel.
Voorjaarsnota, dan debatten, aanpassingen doorvoeren. Juni.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 09:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hoe kom je aan die juni? De voorjaarsnota moet uiterlijk 1 juni, maar komt eigenlijk altijd in mei en ik zie die in dit geval eerder vervroegd dan verlaat worden.
Maar je geeft dus toe dat we (veel) eerder dan eind juni van de regering zullen horen wat ze willen? Dat je dus weer een onzinpost hebt gepost?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 09:41 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Voorjaarsnota, dan debatten, aanpassingen doorvoeren. Juni.
Jezus, ja wellicht krijgen we een paar dagen eerder dan juni te horen wat de aanpassingen gaan worden.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 09:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar je geeft dus toe dat we (veel) eerder dan eind juni van de regering zullen horen wat ze willen? Dat je dus weer een onzinpost hebt gepost?
Je hebt dus geen flauw benul wanneer ze met hun verhaal komen. Dat er wat gaat gebeuren is wel zeker. Voor de minima is er trouwens naast de 400 euro korting op de energiebelastingen nog extra steun uitgetrokken, dat is al gebeurd.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 09:46 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Jezus, ja wellicht krijgen we een paar dagen eerder dan juni te horen wat de aanpassingen gaan worden.
Mea culpa, daar heb je me even hoor. Is dat even fucking fijn voor al die minima en middeninkomens die nu al niet meer rond kunnen komen, en sommigen al maanden niet meer omdat deze regering even wil wachten tot het 'complete' plaatje.
Idd, omdat ik er een paar dagen naast zit heb ik werkelijk geen flauw idee.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 09:51 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je hebt dus geen flauw benul wanneer ze met hun verhaal komen.
No shit Sherlock.quote:Dat er wat gaat gebeuren is wel zeker.
400 per maand? Nope 400 op jaarbasis. Terwijl de verhoging voor sommige ongelukkigen al 400 per maand is. Echt geweldig van dit kabinet. Rutte IV zij geprezen. Gelukkig harkt Rutte IV wel even miljarden extra binnen door de prijsstijgingen. Maar wellicht horen we in juni eind mei wat de regering hiermee gaat doen.quote:Voor de minima is er trouwens naast de 400 euro korting op de energiebelastingen nog extra steun uitgetrokken, dat is al gebeurd.
Ik denk dat mensen ook eens moeten realiseren dat het soms een keer slecht gaat en dat de koopkracht niet altijd gerepareerd kan worden.quote:Op woensdag 2 maart 2022 22:51 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die potten zijn er ook op kosten van de toekomstige generaties. I'll take that as a yes.
In tijden van oorlog (na twee jaar pandemie) de koopkracht proberen te redden lijkt me sowieso een vrij zinloze exercitie. Zal wel aan mij liggen.
De markt gaat zich wel weer herstellen en we hebben in de zomer toch minder gas nodig. Gaat pas echt spannend worden in de herfst.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 10:16 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
Ik denk dat mensen ook eens moeten realiseren dat het soms een keer slecht gaat en dat de koopkracht niet altijd gerepareerd kan worden.
Sure, het is een complot van de Hond.quote:Op maandag 7 maart 2022 07:33 schreef Hexagon het volgende:
Maurice doet weer even zijn truukje. Net voor verkiezingen zijn peilingen wel accuraat maken.
Ik haal De Hond vaker aan, maar altijd op deze wijze: vergelijken met zijn vorige eigen peiling. Dat heeft zin, dat zeg ik ook altijd. Dan zie je wel een lijn. Maar vergelijken met de werkelijke zetelaantallen of de andere peilingen heeft geen zin, daarvoor zit De Hond er veel te ver naast.quote:Op maandag 7 maart 2022 07:36 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Wel grappig dat de Hond nu wel aangehaald mag worden als de resultaten voor de coalitie positief zijn.
Het is geen complot, het is een verdienmodel.quote:Op maandag 7 maart 2022 07:36 schreef DarkwingDuck het volgende:
Sure, het is een complot van de Hond.
Dat klopt. Zoals ontzettend veel.quote:Op maandag 7 maart 2022 08:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het is geen complot, het is een verdienmodel.
Geacht is geen verplichtingquote:Op dinsdag 8 maart 2022 14:56 schreef maan_man het volgende:
Het handboek voor bewindspersonen dat moet Kaag toch op een middagje wel in haar kop kunnen stampen.
[ afbeelding ]
Die vervelende Tweede Kamer ook altijd. Gedoe. Je kunt als regering zo veel efficinter je werk doen als we die gewoon zouden afschaffen.quote:
Geacht ja..quote:
Sigrid had lekker op klimaat moeten gaan zitten. En dan had Jetten of Vijlbrief prima financin kunnen doen.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 15:17 schreef Hanca het volgende:
Kaag is zo wel haar populariteit aan het verspelen en lijkt op financin, zoals iedereen ook al dacht, helemaal niet op haar plek. En dan te bedenken dat Vijlbrief lid is van dezelfde partij...
Nee dit kan echt niet. Echt niet.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 15:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die vervelende Tweede Kamer ook altijd. Gedoe. Je kunt als regering zo veel efficinter je werk doen als we die gewoon zouden afschaffen.
Ja, Klimaat was perfect voor haar. Had ze nu kunnen kijken of ze een europese kopgroep kon vormen om van het Russische gas af te gaan.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 15:21 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Sigrid had lekker op klimaat moeten gaan zitten. En dan had Jetten of Vijlbrief prima financin kunnen doen.
Je sarcasmeradar is stuk.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 15:24 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Nee dit kan echt niet. Echt niet.
Kaag wil natuurlijk graag premier worden van het volgende kabinet. Dan zit je op Financin veel dichter op het vuur en beter voorgesorteerd voor het hoogste ambt dan wanneer je elke week in het buitenland zit.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 15:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, Klimaat was perfect voor haar. Had ze nu kunnen kijken of ze een europese kopgroep kon vormen om van het Russische gas af te gaan.
Ze zit nu in de positie die moet controleren of er niet teveel aan klimaat, compensatie van koopkracht, defensie e.d. wordt uitgegeven, niks voor haar volgens mij.
Zwerfplastic is alleen op te lossen met statiegeld, dat is dan nog wel enigszins financin. Al deed I&W het in het vorige kabinet, dacht ik.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 15:33 schreef Jemoederniet het volgende:
En dan nog.... waarom gaat een minister van Financin naar een project over zwerfplastic?
Daarom Klimaat, dan mag je je praktisch met alles bemoeien. Wonen, gas, boeren, buitenland... alles raakt aan klimaat.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 15:38 schreef Jemoederniet het volgende:
[..]
Kaag wil natuurlijk graag premier worden van het volgende kabinet. Dan zit je op Financin veel dichter op het vuur en beter voorgesorteerd voor het hoogste ambt dan wanneer je elke week in het buitenland zit.
Maar ze kan het niet laten zich overal mee te bemoeien, ook al gaat ze alleen over de centen.
Die opmerking snap ik niet gezien de tweet over Rutte.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 16:46 schreef Raw85 het volgende:
[ twitter ]
Totaal geen opzichte poging van de Haagse Insider om de aandacht van D66 naar de VVD te verleggen dit![]()
De huidige beheerder van dit account is duidelijk een D66'er, terwijl het eerst toch echt een CDA-insider was.
Dat gebeurt wel eens, maar dan zijn het vaak kleine vragen (verbod van een nieuw bestijdingsmiddel, oid). En dan is het eigenlijk altijd omdat de minister in het buitenland is.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 17:55 schreef Hexagon het volgende:
Niet zo handig van Kaag.
Normaal gesproken worden dit soort dingen volgens wel vaker schriftelijk of door een collega afgehandeld.
In eerste instantie waren het PvdA, GroenLinks en PVV, later pas Marijnissen toen ze hoorde dat de minister wel doodleuk tijd had voor allerlei praatprogramma’s. Niet zo handig is een beetje understatement, het is gewoon minachting voor de volksvertegenwoordiging. Schijnbaar gaat partijbelang weer voor landsbelang. En dat terwijl we wellicht afstevenen op een nieuwe depressie.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 17:55 schreef Hexagon het volgende:
Niet zo handig van Kaag.
Normaal gesproken worden dit soort dingen volgens wel vaker schriftelijk of door een collega afgehandeld.
Maar als Kaag campagne kan voeren kan Lilian dat natuurlijk ook door er ineens moord en brand over te gaan schreeuwen.
Het gaat hier om D66, wie is nog verbaasd. Hopelijk dat meer mensen ook gaan inzien dat je met Kaag gewoon een Rutte 2.0 hebt maar in deze politiek correcte tijden heeft ze natuurlijk wel haar geslacht mee.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 18:42 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
In eerste instantie waren het PvdA, GroenLinks en PVV, later pas Marijnissen toen ze hoorde dat de minister wel doodleuk tijd had voor allerlei praatprogramma’s. Niet zo handig is een beetje understatement, het is gewoon minachting voor de volksvertegenwoordiging. Schijnbaar gaat partijbelang weer voor landsbelang. En dat terwijl we wellicht afstevenen op een nieuwe depressie.
Dat werkt anders niet voor Marijnissen, waarom is dat?quote:Op dinsdag 8 maart 2022 18:54 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Het gaat hier om D66, wie is nog verbaasd. Hopelijk dat meer mensen ook gaan inzien dat je met Kaag gewoon een Rutte 2.0 hebt maar in deze politiek correcte tijden heeft ze natuurlijk wel haar geslacht mee.
Rutte heeft wel het fatsoen om er nog voor terug te komen. En nee, ik ben niet verbaasd, vind het wel fijn dat nu bij steeds meer mensen de ogen opengaan.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 18:54 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Het gaat hier om D66, wie is nog verbaasd. Hopelijk dat meer mensen ook gaan inzien dat je met Kaag gewoon een Rutte 2.0 hebt
quote:Op dinsdag 8 maart 2022 19:01 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Rutte heeft wel het fatsoen om er nog voor terug te komen. En nee, ik ben niet verbaasd, vind het wel fijn dat nu bij steeds meer mensen de ogen opengaan.
Over dit specifieke geval overstijgt Rutte Kaag qua fatsoen ja. Over zowel Rutte als Kaag buiten deze gebeurtenis vandaag kunnen we zeker een boekje opendoen. Als je daar behoefte aan hebt dan doe ik graag mee hoor.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:05 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]Die werd weggestuurd door de Kamer en bleef zitten. Zoveel respect had hij daarvoor joh. Maar nee, Kaag heeft een keer een andere afspraak en ineens is het land te klein.
Zelfs jij kan toch moeilijk ontkennen dat we hier een patroon te pakken hebben.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 17:55 schreef Hexagon het volgende:
Niet zo handig van Kaag.
Maar als Kaag campagne kan voeren kan Lilian dat natuurlijk ook door er ineens moord en brand over te gaan schreeuwen.
Ik denk niet dat het ook maar iets met Rutte te maken heeft. Kaag dacht waarschijnlijk simpelweg dat het wel mogelijk was maximaal campagnetijd te benutten door vragen zonder fysieke aanwezigheid af te handelen. Zich niet realiserende dat de anderen ook in campagnestand zitten.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:36 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zelfs jij kan toch moeilijk ontkennen dat we hier een patroon te pakken hebben.
De lijst waarbij Rutte of leden van diens opeenvolgende kabinetten de volksvertegenwoordiging aan de kant schuiven past inmiddels niet meer op n A4'tje.
Dit is geen campagnestand van de rest, zo weg blijven van het vragenuur zonder afspraak in het buitenland is wel degelijk ongekend, ik ken zelf geen precedent. Kaag is hier heel erg de fout in gegaan en moet Rutte enorm bedanken dat hij haar heeft gered.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 21:51 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het ook maar iets met Rutte te maken heeft. Kaag dacht waarschijnlijk simpelweg dat het wel mogelijk was maximaal campagnetijd te benutten door vragen zonder fysier afwezigheid af te handelen. Zich niet realiserende dat de anderen ook in campagnestand zitten.
Gewoon arrogantie ten top van Kaagquote:Op dinsdag 8 maart 2022 21:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dit is geen campagnestand van de rest, zo weg blijven van het vragenuur zonder afspraak in het buitenland is wel degelijk ongekend, ik ken zelf geen precedent. Kaag is hier heel erg de fout in gegaan en moet Rutte enorm bedanken dat hij haar heeft gered.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |