we kunnen wel stellen dat ze gewoon een stelletje amateurs zijn met een kapotte casio rekenmachine van 50 jaar terugquote:Op maandag 24 januari 2022 09:34 schreef Confetti het volgende:
[..]
Oh jawel. En gestopt met lezen bij 'Warning sign Aanname RIVM: net zoveel ziekenhuispatiënten stromen door naar ic als eerst. 'Want we weten precieze cijfer nog niet' (wat klopt).
Conservatief ingeschat dus. Maar logisch, want 'better safe than sorry'-regel. (19/n)'.
Totale onzin en arrogantie. Het was medio december al zeer aannemelijk dat het minder schadelijk was. We zitten nu eind januari en nog steeds zitten ze te kutten met Delta.
Vanwege het gebruiken van de Delta modellen ipv berekeningen voor Omikron?quote:Op maandag 24 januari 2022 10:06 schreef Predator40 het volgende:
[..]
we kunnen wel stellen dat ze gewoon een stelletje amateurs zijn met een kapotte casio rekenmachine van 50 jaar terug
Waarom is het trouwens OMT en niet het Uitbraak Beheers Team?quote:Op maandag 24 januari 2022 09:59 schreef Lurf het volgende:
[..]
Zolang het OMT maar niet endemisch wordt houd ik nog hoop.
Kaapverdie......compleet ontstressen, 0 corona gezeik, heerlijk weer.quote:Op maandag 24 januari 2022 10:06 schreef Blik het volgende:
[..]
Het is voor mij voorlopig ook van de vakantielijst afgegaan, wintersport gebeurt voorlopig niet meer in Oostenrijk.
vanwege zoveel aannames en voorspellingen die gewoon niet klopten......quote:Op maandag 24 januari 2022 10:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Vanwege het gebruiken van de Delta modellen ipv berekeningen voor Omikron?
just do itquote:Op maandag 24 januari 2022 10:11 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Kaapverdie......compleet ontstressen, 0 corona gezeik, heerlijk weer.
alleen ff een maskertje in de supermarkt die je gratis kan pakken daar.
1.50 voor een cocktail, 2 euro voor een halve fles wijn bij een bar.
ik denk dat ik zelfs ga verlengen in maart zoals het er nu naar uitziet.
Dit inderdaad. Op zichzelf heeft Keulemans wel een punt met zijn uitleg dat je het meer moet zien als een soort ALM-analyse, maar de conclusie zou dan ook moeten zijn dat je er weinig tot niets aan hebt. Een ALM gebruik je ook niet om je beleggingsportefeuille twee weken vooruit te plannen, maar voor een robuuste beleggingsstrategie op de lange termijn.quote:Op maandag 24 januari 2022 09:27 schreef nostra het volgende:
[..]
Nou ja, je berichtjes met schaapjes versieren werkt natuurlijk ook niet mee aan het de-politariseren van het debat.
Bovendien gaat hij een beetje voorbij aan de kern van de kritiek: namelijk dat er überhaupt beleid gemaakt wordt op basis van modellen die dat beleid niet doorrekenen en bovenal, dat de modellen niet tijdig op de veranderende situatie worden aangepast. De kaart "we voorspellen niets, we geven alleen aan wat wel eens zou kunnen en er stond toch bij dat het zeer onzeker was?!" is natuurlijk leuk voor je wiskunde-A-project, maar werkt wat minder als 17 miljoen mensen afhankelijk zijn van het beleid dat op basis van je zeer onzekere radarbeelden wordt gemaakt en is bovendien niet hoe een 95%-CI werkt.
Prima locatie en ik kan mij voorstellen dat het echt heerlijk zou zijn om in die regio te wonen met een baan die je vanuit huis kunt doen. Ongeveer dezelfde tijdzone en zoals ik het zie ook heerlijk weer.quote:Op maandag 24 januari 2022 10:11 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Ja lijkt me ook heerlijk. Ik ben meer fan van de bergen. Ontzettend veel zon uren, veel dynamiek in het weer, echt winter en echt zomer. Veel te doen en prachtige omgeving.quote:Op maandag 24 januari 2022 10:14 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Prima locatie en ik kan mij voorstellen dat het echt heerlijk zou zijn om in die regio te wonen met een baan die je vanuit huis kunt doen. Ongeveer dezelfde tijdzone en zoals ik het zie ook heerlijk weer.
Het zou dan alsnog uitbraakbeheersteam zijn.quote:Op maandag 24 januari 2022 10:11 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Waarom is het trouwens OMT en niet het Uitbraak Beheers Team?
het is vandaag wel een beetje frisjes, bewolkt en veel wind, maar 25 gradenquote:Op maandag 24 januari 2022 10:14 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Prima locatie en ik kan mij voorstellen dat het echt heerlijk zou zijn om in die regio te wonen met een baan die je vanuit huis kunt doen. Ongeveer dezelfde tijdzone en zoals ik het zie ook heerlijk weer.
dat 100k/m rijden overdag vanwege stikstof, vertrouw ik ook nietquote:Op maandag 24 januari 2022 10:12 schreef Predator40 het volgende:
[..]
vanwege zoveel aannames en voorspellingen die gewoon niet klopten......
nu ook weer met tata steel
de co2 uitstoot metingen bij de boeren etc etc etc
amateurs
Keulemans bewijst teveel lippendienst aan de macht, c.q. OMT leden. Hij doet niets anders dan hen kritiekloos retweeten. Dan ben je gewoon een journalistieke verlengstuk van het OMT, i.p.v een buitenstaander die hen onder de loep neemt. Erg kwalijk als 'wetenschapsjournalist'.quote:Op maandag 24 januari 2022 10:14 schreef Lurf het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Op zichzelf heeft Keulemans wel een punt met zijn uitleg dat je het meer moet zien als een soort ALM-analyse, maar de conclusie zou dan ook moeten zijn dat je er weinig tot niets aan hebt. Een ALM gebruik je ook niet om je beleggingsportefeuille twee weken vooruit te plannen, maar voor een robuuste beleggingsstrategie op de lange termijn.
Heerlijk, ik mag sinds kort 8 weken vanuit het buitenland werken. Helaas niet echt van toepassing voor mij omdat ik kinderen heb die naar school gaan. Maar anders zou Kaapverdië echt heerlijk zijnquote:Op maandag 24 januari 2022 10:11 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Ongetwijfeld. Per half februari dan tot 21.00 uur.quote:Op maandag 24 januari 2022 09:52 schreef fetX het volgende:
Ik hoop toch wel dat alles tot wat later dan 20:00 open gaat, maar dit zal wel niet. Voor de vorm zal het wel twee weken tot 20:00 zijn.
Prima temperatuurtje om vanuit de tuin thuis te werkenquote:Op maandag 24 januari 2022 10:22 schreef Predator40 het volgende:
[..]
het is vandaag wel een beetje frisjes, bewolkt en veel wind, maar 25 graden
Check deze twitter draad van Keulemans:quote:Op maandag 24 januari 2022 10:23 schreef Homey het volgende:
[..]
Keulemans bewijst teveel lippendienst aan de macht, c.q. OMT leden. Hij doet niets anders dan hen kritiekloos retweeten. Dan ben je gewoon een journalistieke verlengstuk van het OMT, i.p.v een buitenstaander die hen onder de loep neemt. Erg kwalijk als 'wetenschapsjournalist'.
In sommige landen hebben journalistieke partijen al toegegeven teveel een doorgeefluik te zijn geweest van de macht, i.p.v echt journalistiek te bedrijven. Het zou de Nederlandse media sieren als ze hetzelfde zouden doen.
Hou op hoor. Ik zit hier al dagen naar 7 tinten grijs te kijken. Helpt ook niet mee om weer energie van te krijgen.quote:Op maandag 24 januari 2022 10:26 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Prima temperatuurtje om vanuit de tuin thuis te werken
Goede feitelijk onderbouwde kritiek geef je hier wel op die draad.quote:Op maandag 24 januari 2022 10:27 schreef Homey het volgende:
[..]
Check deze twitter draad van Keulemans:
https://twitter.com/mkeulemans/status/1485268454441635840
Hij loopt opzichtig het RIVM/OMT te verdedigen. Gelukkig wordt hij gefileerd door wakkere figuren, die Keulemans even terechtwijzen.
Wat ben je dan voor journalist, als je per se de machthebbers wil verdedigen? Zonder oog voor feiten en argumenten?
Die 17 miljoen mensen zouden ook volledig kunnen varen op Rutte die even een natte vinger de lucht in steekt en vanuit het universum doorkrijgt dat er dit keer maar 100 mensen op de IC gaan belanden.quote:Op maandag 24 januari 2022 09:27 schreef nostra het volgende:
De kaart "we voorspellen niets, we geven alleen aan wat wel eens zou kunnen en er stond toch bij dat het zeer onzeker was?!" is natuurlijk leuk voor je wiskunde-A-project, maar werkt wat minder als 17 miljoen mensen afhankelijk zijn van het beleid dat op basis van je zeer onzekere radarbeelden
Goed stuk. Sluit aan bij het interview dat ik van het weekend las. Met name dit:quote:Op maandag 24 januari 2022 08:43 schreef Zwansen het volgende:
Nuance op Twitter, het kan!
[ twitter ]
https://nos.nl/artikel/24(...)-een-griep-te-noemenquote:Dus terwijl het RIVM al geruime tijd denkt dat het aantal IC-opnames lager zal zijn, werden er nog oude gegevens gebruikt in het OMT-overleg?
Wallinga: "De manier waarop wij ermee omgaan is door aan te geven dat bij alle grafieken een verhaal hoort. In dat verhaal moet staan dat het gaat om prognoses, die mogelijk te optimistisch of te pessimistisch zijn. Het is een manier van communiceren binnen het OMT en ik begrijp dat het lastig is om te begrijpen. Een grafiek zonder dat verhaal is voor publieksvoorlichting misschien minder geschikt."
Ik krijg uitslag van de term 'wakker' in de corona context.quote:Op maandag 24 januari 2022 10:27 schreef Homey het volgende:
[..]
Check deze twitter draad van Keulemans:
https://twitter.com/mkeulemans/status/1485268454441635840
Hij loopt opzichtig het RIVM/OMT te verdedigen. Gelukkig wordt hij gefileerd door wakkere figuren, die Keulemans even terechtwijzen.
Wat ben je dan voor journalist, als je per se de machthebbers wil verdedigen? Zonder oog voor feiten en argumenten?
Woensdag lijkt mequote:Op maandag 24 januari 2022 10:36 schreef popje het volgende:
Zouden de versoepelingen aanstaande woensdag al ingaan of pas per zaterdag?
Stay tuned!quote:Op maandag 24 januari 2022 10:36 schreef popje het volgende:
Zouden de versoepelingen aanstaande woensdag al ingaan of pas per zaterdag?
Dan komt wel de vraag of die grafieken allemaal naar het OMT gaan en het OMT op basis van alle grafieken een advies richting de regering maakt, of dat alleen sommige grafieken op geadviseerd wordt.quote:Op maandag 24 januari 2022 10:34 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Goed stuk. Sluit aan bij het interview dat ik van het weekend las. Met name dit:
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)-een-griep-te-noemen
Prima stuk als kritiek op Haga en consorten, maar er zit verder nul kritiek in richting het RIVM en dat is een wetenschapsjournalist onwaardig en daarmee mist dat stuk ook nuance. Haga en consorten weten het één en ander flink te overdrijven, maar dat neemt verder niet weg dat de inschatting verkeerd is geweest en dat het RIVM daar met de huidige modellering niet van heeft geleerd (tenzij je de bewoording "pessimistische inschatting" als leerpunt meeneemt), waardoor we nu weer op een veel te negatief scenario ons beleid baseren. Dat je dat als onderzoeksjournalist niet signaleerd is best kwalijkquote:Op maandag 24 januari 2022 10:34 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Goed stuk. Sluit aan bij het interview dat ik van het weekend las. Met name dit:
[..]
Nee, maar een prognose is precies dat: een prognose. En als de werkelijkheid ook regelmatig (ver) buiten je CI valt, dan mag er natuurlijk best kritiek op dan wel je model dan wel de data die je daarvoor gebruikt komen. Zowel roepen dat het RIVM er geen kut van begrijpt als die kritiek afdoen als afkomstig van schaapjes die wiskunde niet begrijpen schieten voorbij de kern.quote:Op maandag 24 januari 2022 10:33 schreef DireStraits7 het volgende:
Serieuzer verwoord: geen enkele andere expert kan valide prognoses opstellen zónder die grote betrouwbaarheidsintervallen.
Het Is Een Complot!quote:Op maandag 24 januari 2022 10:41 schreef Simmertje het volgende:
Ik vind het wel netjes van het OMT dat ze even gewacht hebben tot Ajax de uitwedstrijden tegen Utrecht, Feyenoord en Psv heeft gespeeld. Vanaf nu de stadions weer open
Het is ook weer wel iets typisch bèta om iets op deze wijze te presenteren en te communiceren en de oorzaak van het niet-overkomen van de boodschap bij de ontvanger te leggen.quote:Op maandag 24 januari 2022 10:39 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dan komt wel de vraag of die grafieken allemaal naar het OMT gaan en het OMT op basis van alle grafieken een advies richting de regering maakt, of dat alleen sommige grafieken op geadviseerd wordt.
Ik kan me goed voorstellen dat het publiek sommige van die grafieken niet kan lezen, maar die grafieken horen niet alleen naar het OMT maar ook richting de regering te gaan (Kuipers, Rutte etc) om te bepalen of ze het risico om een bepaald scenario te volgen acceptabel vinden.
Gelet op de OMT adviezen lijkt dat niet zo te zijn en wordt er door óf het RIVM of het OMT besloten welke grafieken in de stukken terecht komen om te adviseren aan de regering, waarmee het OMT stuurt.
Hoop gelul om het wanbeleid goed te praten. Hier heeft niemand iets aan.quote:Op maandag 24 januari 2022 10:34 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
[..]
Maar de conclusie is dan toch ook dat prognoses op deze manier geen zin hebben en dat je het probleem op een andere manier moet benaderen? Een natte vinger of een muntje opgooien zijn niet per definitie slechter. Ik begrijp die focus op modellen niet.quote:Op maandag 24 januari 2022 10:33 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Die 17 miljoen mensen zouden ook volledig kunnen varen op Rutte die even een natte vinger de lucht in steekt en vanuit het universum doorkrijgt dat er dit keer maar 100 mensen op de IC gaan belanden.
Of dat een betrouwbaardere methode is waag ik te betwijfelen.
Serieuzer verwoord: geen enkele andere expert kan valide prognoses opstellen zónder die grote betrouwbaarheidsintervallen.
De Witte Chinees dropte dit gister daadwerkelijk als serieus punt bij Studio Voetbalquote:Op maandag 24 januari 2022 10:41 schreef Simmertje het volgende:
Ik vind het wel netjes van het OMT dat ze even gewacht hebben tot Ajax de uitwedstrijden tegen Utrecht, Feyenoord en Psv heeft gespeeld. Vanaf nu de stadions weer open
Nope. Geen huis extra om gebouwd inmiddels.quote:Op maandag 24 januari 2022 10:23 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat 100k/m rijden overdag vanwege stikstof, vertrouw ik ook niet
Arnoquote:Op maandag 24 januari 2022 10:56 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
De Witte Chinees dropte dit gister daadwerkelijk als serieus punt bij Studio Voetbal.
Ik denk dat ze veel minder commentaar hadden gehad als ze hadden toegegeven dat ze er naast zaten. Natuurlijk wisten ze op dat moment niets maar om op dit moment nog steeds vol te houden dat je het niet weet terwijl er ook uit andere landen nu vergelijkbare resultaten komen, is niet oké.quote:Op maandag 24 januari 2022 10:33 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Die 17 miljoen mensen zouden ook volledig kunnen varen op Rutte die even een natte vinger de lucht in steekt en vanuit het universum doorkrijgt dat er dit keer maar 100 mensen op de IC gaan belanden.
Of dat een betrouwbaardere methode is waag ik te betwijfelen.
quote:Op maandag 24 januari 2022 10:56 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
De Witte Chinees dropte dit gister daadwerkelijk als serieus punt bij Studio Voetbal.
Haha heel treurig ja. Alleen op financieel vlak zou je nog een discussie kunnen voeren. Zou het best netjes vinden als de clubs de inkomsten zouden delen wanneer het ene team wel voor een vol stadion heeft kunnen spelen. Sportief heeft het natuurlijk geen invloed gehad, dat is echt de grootste onzin.quote:Op maandag 24 januari 2022 10:56 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ze zullen het niet expres doen. Maar het zit ze natuurlijk niet tegen in amsterdam.quote:Op maandag 24 januari 2022 10:56 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Er zijn wel degelijk verschillen in spelen in een vol of leeg stadion. Maar voor iedereen zijn de omstandigheden gelijk. Het is niet zo dat bepaalde clubs hun stadion moeten dichthouden, terwijl anderen wel kunnen spelen met publiek.quote:Op maandag 24 januari 2022 10:59 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Haha heel treurig ja. Alleen op financieel vlak zou je nog een discussie kunnen voeren. Zou het best netjes vinden als de clubs de inkomsten zouden delen wanneer het ene team wel voor een vol stadion heeft kunnen spelen. Sportief heeft het natuurlijk geen invloed gehad, dat is echt de grootste onzin.
Vind dit wel wat ver gezocht hoor.quote:Op maandag 24 januari 2022 10:59 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ze zullen het niet expres doen. Maar het zit ze natuurlijk niet tegen in amsterdam.
Naja, voetbaltechnisch gezien is het natuurlijk wel in het voordeel van Ajax geweest dat de voor hen op papier twee zwaarste uitwedstrijden van het Eredivisie-seizoen (plus Feyenoord-uit) precies zonder publiek waren. Maar acht de kans klein dat het een complot was van het OMTquote:Op maandag 24 januari 2022 10:56 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ondanks dat de coronacrisis officieel voorbij is gaat Rutte IV door met het invoeren van de 2G wetgeving om miljoenen Nederlanders uit te sluiten van het openbare leven.quote:Op maandag 24 januari 2022 11:05 schreef Johannes788 het volgende:
Deze week zal 2G wet wel worden aangenomen omdat Rutte het wil.
Waarom?!
https://twitter.com/mariannezw/status/1485552109525385219?s=21
Ik denk dat de G2 maatregel er trouwens niet gaat komen. Besmettingen gaat dat niet voorkomen.quote:Op maandag 24 januari 2022 11:08 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ondanks dat de coronacrisis officieel voorbij is gaat Rutte IV door met het invoeren van de 2G wetgeving om miljoenen Nederlanders uit te sluiten van het openbare leven.
Dit is dus gewoon dikke bullshit.
Gewoon je prikje halen en je mag meedoen hoor.
Er is toch tijdens dat debat vorige week al gezegd dat de QR code naar 270 dagen gaat? Dan is 't dus: "Gewoon je prikjes blijven halen en je mag meedoen hoor"quote:Op maandag 24 januari 2022 11:08 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ondanks dat de coronacrisis officieel voorbij is gaat Rutte IV door met het invoeren van de 2G wetgeving om miljoenen Nederlanders uit te sluiten van het openbare leven.
Waarom komt 2G er als Omikron geen reet voor stelt?quote:Op maandag 24 januari 2022 11:08 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dat klopt. Het is ook waanzin. Maar niemand wordt buitengesloten als je dat niet wilt.quote:Op maandag 24 januari 2022 11:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er is toch tijdens dat debat vorige week al gezegd dat de QR code naar 270 dagen gaat? Dan is 't dus: "Gewoon je prikjes blijven halen en je mag meedoen hoor"
Dat maakt 2G wel iets anders wat mij betreft, zeker met een variant zo mild (of beter gezegd, minder zwaar dan Alpha/Delta) als Omikron.
Nederland is pilot land bij het implementeren van een digitale identiteit, 2G is een noodzakelijke tussenstap.quote:Op maandag 24 januari 2022 11:10 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Waarom komt 2G er als Omikron geen reet voor stelt?
Heb je daar een bron voor?quote:Op maandag 24 januari 2022 11:11 schreef zoost het volgende:
[..]
Nederland is pilot land bij het implementeren van een digitale identiteit
Iedereen die de boostvaccinatie niet haalt en geen recente besmetting heeft gehad wordt dan effectief uitgesloten, ook indien je wel je 2 basisvaccinaties gehaald hebt.quote:Op maandag 24 januari 2022 11:11 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dat klopt. Het is ook waanzin. Maar niemand wordt buitengesloten als je dat niet wilt.
En wat kunnen ze met die digitale Id??quote:Op maandag 24 januari 2022 11:11 schreef zoost het volgende:
[..]
Nederland is pilot land bij het implementeren van een digitale identiteit, 2G is een noodzakelijke tussenstap.
Dan moet je je booster halen.quote:Op maandag 24 januari 2022 11:13 schreef chratnox het volgende:
[..]
Iedereen die de boostvaccinatie niet haalt en geen recente besmetting heeft gehad wordt dan effectief uitgesloten, ook indien je wel je 2 basisvaccinaties gehaald hebt.
eIDAS is wel iets anders dan dat. Dat is effectief het kunnen gebruiken van eHerkenning of DigID bij buitenlandse entiteiten en andersom. Of bedoel je die niet?quote:Op maandag 24 januari 2022 11:11 schreef zoost het volgende:
[..]
Nederland is pilot land bij het implementeren van een digitale identiteit, 2G is een noodzakelijke tussenstap.
Wat hierbij mijns inziens ook nog speelt is, dat van Dissel in december, bij het ingaan van de lockdown, nadrukkelijk heeft gezegd dat er ook snel weer versoepeld zou kunnen worden zodra er meer bekend was over het verloop van Omikron. Dat is toch weer iets anders dan er nu gezegd wordt en de doelpalen zijn gevoelsmatig weer eens verschoven tijdens het spel.quote:Op maandag 24 januari 2022 10:58 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
En, misschien het belangrijkste, durf toe te geven dat je fout zat. Ieder weldenkend mens begrijpt dat het niet makkelijk is om te modelleren met zoveel onzekere factoren maar geef dat dan ook toe en pas je advies aan. Je moet nu niet meer aankomen met het rekenen met omikron-besmettingsgetallen en delta-ziekenhuisopnamen als blijkt dat dit gewoon niet de realiteit is.
Volgens mij vergeten de meeste mensen dat ze die al lang van je kunnen maken met alle informatie die je achterlaat met je online aanwezigheid, telefoon, digid, etc.quote:Op maandag 24 januari 2022 11:13 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
En wat kunnen ze met die digitale Id??
'Uitgesloten' is wellicht ook niet het juiste woord. Je hebt geen toegang meer tot delen van de samenleving omdat je niet de vrijwillige keus gemaakt hebt die wenselijk was. Zelfs als je je wel hebt laten vaccineren maar de booster hebt laten schieten omdat je (bijvoorbeeld) met de geldigheid in je maag zit val je daar straks onder.quote:Op maandag 24 januari 2022 11:14 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dan moet je je booster halen.
Kijk, ik vind het ook waanzin. Maar het is feitelijk onjuist dat je wordt buitengesloten.
Let wel; ik speel even de advocaat van de duivel hier.
Ja en wie proberen ze eigenlijk voor de gek te houden?quote:Op maandag 24 januari 2022 11:16 schreef Lurf het volgende:
[..]
Wat hierbij mijns inziens ook nog speelt is, dat van Dissel in december, bij het ingaan van de lockdown, nadrukkelijk heeft gezegd dat er ook snel weer versoepeld zou kunnen worden zodra er meer bekend was over het verloop van Omikron. Dat is toch weer iets anders dan er nu gezegd wordt en de doelpalen zijn gevoelsmatig weer eens verschoven tijdens het spel.
Ja. Dat is zeer kwalijk.quote:Op maandag 24 januari 2022 11:16 schreef chratnox het volgende:
[..]
'Uitgesloten' is wellicht ook niet het juiste woord. Je hebt geen toegang meer tot delen van de samenleving omdat je niet de vrijwillige keus gemaakt hebt die wenselijk was. Zelfs als je je wel hebt laten vaccineren maar de booster hebt laten schieten omdat je (bijvoorbeeld) met de geldigheid in je maag zit val je daar straks onder.
Ik ben helemaal niet zo'n complotdenker, maar je gaat je bijna afvragen wat de achterliggende agenda hierachter is. Op basis van een onderzoek dat notabene zelf is aangevraagd blijkt dat de 2G en/of 3G niet werkt op dit moment. Waarom het dan toch willen doordrukken hiervan?quote:Op maandag 24 januari 2022 11:05 schreef Johannes788 het volgende:
Deze week zal 2G wet wel worden aangenomen omdat Rutte het wil.
Waarom?!
https://twitter.com/mariannezw/status/1485552109525385219?s=21
Wij zouden best graag naar de UK willen verhuizen op een gegeven moment. Sowieso niet de komende tien jaar; twee jaar terug net een huis gekocht. Die wens hebben we overigens al langer; was er voor Corona ook al.quote:Op maandag 24 januari 2022 09:46 schreef Spablauw214 het volgende:
Als ik nu zou moeten emigreren zou ik ook echt niet weten waarheen joh. Maar ik denk dat ik inderdaad bij Oostenrijk of ergens in Scandinavië zou eindigen…
Zuid-Europa is leuk voor een vakantie maar ik zou helemaal gek worden van die mañana-mentaliteit. En je kan meteen gedag zeggen tegen minstens de helft van je salaris.
Het zijn wel twee losstaande zaken. Een argument als "Facebook (Meta) heeft die data ook" is wat mij betreft nooit een valide argument om geen kritiek te mogen hebben op een overheid die graag meer data wil.quote:Op maandag 24 januari 2022 11:16 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Volgens mij vergeten de meeste mensen dat ze die al lang van je kunnen maken met alle informatie die je achterlaat met je online aanwezigheid, telefoon, digid, etc.
Maar laten we ons druk maken om een digitaal ID ja.
Strategie?quote:Op maandag 24 januari 2022 11:15 schreef Simmertje het volgende:
Zorg gewoon dat je een strategie hebt om te boosteren direct na de zomer, dan heb je dat hele 2G straks niet nodig. Wanneer je de griepprikgroep direct na de zomervakantie en misschien nog een extra booster misschien richting december/januari geeft dan voorkom je volgens mij al heel veel ellende straks weer in het najaar.
Gaan we helaas niet op korte termijn antwoord op krijgen vrees ik.quote:Op maandag 24 januari 2022 11:17 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik ben helemaal niet zo'n complotdenker, maar je gaat je bijna afvragen wat de achterliggende agenda hierachter is. Op basis van een onderzoek dat notabene zelf is aangevraagd blijkt dat de 2G en/of 3G niet werkt op dit moment. Waarom het dan toch willen doordrukken hiervan?
Oh dat is die 'app' die ze willen lanceren als onderdeel van eIDAS? Ja, dat lijkt me een bijzonder slecht idee zoals het nu voorgesteld wordt. Dat heeft naar mijn mening alleen weinig met 2G te maken, tenzij ze je QR code onderdeel van die wallet willen maken. Daar heb je dan geen 2G voor nodig, met 3G heb je dezelfde vereisten.quote:Op maandag 24 januari 2022 11:19 schreef zoost het volgende:
[..]
https://www.weforum.org/p(...)rlands-travel-pilot/
https://ktdi.org/
Omdat het een doel op zich is.quote:Op maandag 24 januari 2022 11:10 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Waarom komt 2G er als Omikron geen reet voor stelt?
Alle voordelen kun je hier lezenquote:Op maandag 24 januari 2022 11:13 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
En wat kunnen ze met die digitale Id??
Och, dat project. Wel jammer dat het door de complotdenkers als een bewijsstuk wordt gezien dat overheden, bedrijfsleven en het WEF in een groot complot zitten.quote:Op maandag 24 januari 2022 11:19 schreef zoost het volgende:
[..]
https://www.weforum.org/p(...)rlands-travel-pilot/
Ik vermoed dat ze je vaccinatie status hier onderdeel van willen maken.quote:Op maandag 24 januari 2022 11:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
Oh dat is die 'app' die ze willen lanceren als onderdeel van eIDAS? Ja, dat lijkt me een bijzonder slecht idee zoals het nu voorgesteld wordt. Dat heeft naar mijn mening alleen weinig met 2G te maken, tenzij ze je QR code onderdeel van die wallet willen maken. Daar heb je dan geen 2G voor nodig, met 3G heb je dezelfde vereisten.
Aw kortom China 2.0 gaan we worden. ( bnw)quote:Op maandag 24 januari 2022 11:22 schreef zoost het volgende:
[..]
Alle voordelen kun je hier lezen
Alle nadelen kun je zelf bedenken (denk: China)
Er is een kans dat ze dat al hadden bedacht voor de gele koorts.quote:Op maandag 24 januari 2022 11:24 schreef zoost het volgende:
[..]
Ik vermoed dat ze je vaccinatie status hier onderdeel van willen maken.
Als er minder belang is dat iedereen die booster gaat halen, waar het wel op gaat lijken, is het maar de vraag of ze het doen. Want het levert gedoe op met onder andere de christelijke partijen die ze de komende tijd gewoon nodig hebben voor andere zaken.quote:Op maandag 24 januari 2022 11:13 schreef miss_sly het volgende:
De kans dat 2G deze week wordt aangenomen omdat Rutte dat wil, lijkt me vrij klein? Aangezien hij in zijn eentje, of zelfs met D'66, dit niet zomaar kan doorvoeren als er geen meerderheid voor is?
Een zelfde agenda hebben. Dat is geen complot, dat is openbaar.quote:Op maandag 24 januari 2022 11:22 schreef zalkc het volgende:
Och, dat project. Wel jammer dat het door de complotdenkers als een bewijsstuk wordt gezien dat overheden, bedrijfsleven en het WEF in een groot complot zitten.
Ik twijfel hier ook steeds meer over die booster. Maar het zal wel moeten op een gegeven moment als ik normaal wil kunnen blijven leven.quote:Op maandag 24 januari 2022 11:24 schreef falling_away het volgende:
Als 2G toch erdoor geduwd wordt dan kan ik nog t/m april de restaurants in (als de 9 maanden na de laatste prik wordt aangehouden).. . Hopelijk is het tegen die tijd weer afgeschaft anders blijf ik maar thuis.. Ik ga die booster echt niet halen.
Daarnaast is Omikron zo besmettelijk dat je het gewoon niet gaat tegenhouden met QR codes. Belangrijk is dat je het belang van boosteren onder de aandacht brengt zodra de herfst weer nadert. Denk dat een 2G regeling juist averechts gaat werken daarin, beter een positieve campagne richting het einde van de zomer.quote:Op maandag 24 januari 2022 11:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
Het is toch bizar dat we nog maandenlang burgers elkaar moeten laten controleren op een vaccinatiestatus voor een virus wat vooral nog snotneuzen en zere kelen oplevert.
ik voel met je mee, je weet het.quote:Op maandag 24 januari 2022 11:07 schreef zalkc het volgende:
Wat een absurde regel is die quarantaine ook geworden. Vrouwlief is weer aan het werk want klachtenvrij, heeft ook niet meer als een loopneus gehad 1 avond, en ik zit ancient aliens te kijken terwijl de kleine aan het verven is. De kleine mag niet de deur uit, want die moet 5 dagen wachten (terwijl de incubatie nu 2 dagen is). In de tussentijd heeft ze er steeds meer last van dat ze niet naar school kan, ze mist haar vriendjes heel erg. Was vannacht ook weer wakker omdat ze weer naar school wilde.
Nu mag ze pas donderdag worden getest en met een beetje pech heb je de uitslag vrijdag. Dus weer een week naar de kloten.
Het enige wat ze heeft is een emotioneel trauma.
STOP GVD MET MAATREGELEN DIE ERGER ZIJN DAN DE KWAAL!!!
Wat is die agenda dan volgens jou?quote:Op maandag 24 januari 2022 11:27 schreef zoost het volgende:
[..]
Een zelfde agenda hebben. Dat is geen complot, dat is openbaar.
Ook dit. Die ongevaccineerde mensen die je met een QR weert uit het restaurant of de bioscoop komen op een andere manier toch wel in aanraking met het virus.quote:Op maandag 24 januari 2022 11:29 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Daarnaast is Omikron zo besmettelijk dat je het gewoon niet gaat tegenhouden met QR codes. Belangrijk is dat je het belang van boosteren onder de aandacht brengt zodra de herfst weer nadert. Denk dat een 2G regeling juist averechts gaat werken daarin, beter een positieve campagne richting het einde van de zomer.
Ligt er trouwens wel aan of je besmet wordt in de tussentijd.. grote kans dat dit gebeurt met Omikron.quote:Op maandag 24 januari 2022 11:29 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik twijfel hier ook steeds meer over die booster. Maar het zal wel moeten op een gegeven moment als ik normaal wil kunnen blijven leven.
Zou kunnen dat de Corona crisis als een opportunity wordt gezien om de agenda versnelt door te drukken. Ik ben geen voorstander van een digitale identiteit in handen van de overheid.quote:Op maandag 24 januari 2022 11:25 schreef zalkc het volgende:
[..]
Er is een kans dat ze dat al hadden bedacht voor de gele koorts.
Maar dat is al zo tegenwoordig?quote:Op maandag 24 januari 2022 11:31 schreef zoost het volgende:
[..]
Zou kunnen dat de Corona crisis als een opportunity wordt gezien om de agenda versnelt door te drukken. Ik ben geen voorstander van een digitale identiteit in handen van de overheid.
Zoiets idd. En puur gezichtsverlies en laten zien wie de baas is.quote:Op maandag 24 januari 2022 11:21 schreef Piles het volgende:
[..]
Gaan we helaas niet op korte termijn antwoord op krijgen vrees ik.
Ik vind BNW/TGR/WEF te ver gaan, maar een commercieel belang en sterke lobby van de vaccinatieproducenten zou wat mij betreft best een realistisch scenario kunnen zijn.
Of pure onkunde / tunnelvisie van de beleidsmaker (ambtenaren / OMT / kabinet).
Nouja, dit soort zaken helpen natuurlijk niet:quote:Op maandag 24 januari 2022 11:22 schreef zalkc het volgende:
[..]
Och, dat project. Wel jammer dat het door de complotdenkers als een bewijsstuk wordt gezien dat overheden, bedrijfsleven en het WEF in een groot complot zitten.
Lees: "Facebook, Google etc moeten hier ook gebruik van kunnen maken".quote:To support the competitiveness of European businesses, online service providers should be able to rely on digital identity solutions recognised across the Union, irrespective of the Member State in which they have been issued, thus benefiting from a harmonised European approach to trust, security and interoperability. Users and
service providers alike should be able to benefit from the same legal value provided to electronic attestations of attributes valid across the Union.
Die bestaat alquote:Op maandag 24 januari 2022 11:31 schreef zoost het volgende:
[..]
Zou kunnen dat de Corona crisis als een opportunity wordt gezien om de agenda versnelt door te drukken. Ik ben geen voorstander van een digitale identiteit in handen van de overheid.
Wat denk jij dat je paspoort is?quote:Op maandag 24 januari 2022 11:31 schreef zoost het volgende:
[..]
Het hangt er maar net vanaf hoe het gedaan wordt. DigiD autoriseert je al op allerlei plekken, dit is effectief fase 2 ervan. Ik ben er voorstander van indien het gaat om het voor burgers eenvoudiger maken om in het buitenland zaken te regelen, maar daar moet 't wat mij betreft wel bij blijven.quote:Op maandag 24 januari 2022 11:31 schreef zoost het volgende:
[..]
Ditquote:Op maandag 24 januari 2022 11:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
Het is toch bizar dat we nog maandenlang burgers elkaar moeten laten controleren op een vaccinatiestatus voor een virus wat vooral nog snotneuzen en zere kelen oplevert.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |