abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 januari 2022 @ 10:06:51 #101
62913 Blik
The one and Only!
pi_203342091
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 09:47 schreef chratnox het volgende:

[..]
Oostenrijk. Dat land waar razzia's uitgevoerd worden om te kijken of je wel gevaccineerd bent? Dat land is voor mij definitief van de lijst af :)
Het is voor mij voorlopig ook van de vakantielijst afgegaan, wintersport gebeurt voorlopig niet meer in Oostenrijk.
pi_203342092
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 09:34 schreef Confetti het volgende:

[..]
Oh jawel. En gestopt met lezen bij 'Warning sign Aanname RIVM: net zoveel ziekenhuispatiënten stromen door naar ic als eerst. 'Want we weten precieze cijfer nog niet' (wat klopt).
Conservatief ingeschat dus. Maar logisch, want 'better safe than sorry'-regel. (19/n)'.

Totale onzin en arrogantie. Het was medio december al zeer aannemelijk dat het minder schadelijk was. We zitten nu eind januari en nog steeds zitten ze te kutten met Delta.
we kunnen wel stellen dat ze gewoon een stelletje amateurs zijn met een kapotte casio rekenmachine van 50 jaar terug
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_203342124
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 10:06 schreef Predator40 het volgende:

[..]
we kunnen wel stellen dat ze gewoon een stelletje amateurs zijn met een kapotte casio rekenmachine van 50 jaar terug
Vanwege het gebruiken van de Delta modellen ipv berekeningen voor Omikron?
pi_203342125
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 09:59 schreef Lurf het volgende:

[..]
Zolang het OMT maar niet endemisch wordt houd ik nog hoop.
Waarom is het trouwens OMT en niet het Uitbraak Beheers Team?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_203342127
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 10:06 schreef Blik het volgende:

[..]
Het is voor mij voorlopig ook van de vakantielijst afgegaan, wintersport gebeurt voorlopig niet meer in Oostenrijk.
Kaapverdie......compleet ontstressen, 0 corona gezeik, heerlijk weer.
alleen ff een maskertje in de supermarkt die je gratis kan pakken daar.
1.50 voor een cocktail, 2 euro voor een halve fles wijn bij een bar.

ik denk dat ik zelfs ga verlengen in maart zoals het er nu naar uitziet.
pi_203342136
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 10:10 schreef chratnox het volgende:

[..]
Vanwege het gebruiken van de Delta modellen ipv berekeningen voor Omikron?
vanwege zoveel aannames en voorspellingen die gewoon niet klopten......
nu ook weer met tata steel
de co2 uitstoot metingen bij de boeren etc etc etc

amateurs
  maandag 24 januari 2022 @ 10:13:57 #107
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_203342151
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 10:11 schreef Predator40 het volgende:

[..]

just do it >:)
  maandag 24 januari 2022 @ 10:14:12 #108
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_203342155
quote:
7s.gif Op maandag 24 januari 2022 09:27 schreef nostra het volgende:

[..]
Nou ja, je berichtjes met schaapjes versieren werkt natuurlijk ook niet mee aan het de-politariseren van het debat.
Bovendien gaat hij een beetje voorbij aan de kern van de kritiek: namelijk dat er überhaupt beleid gemaakt wordt op basis van modellen die dat beleid niet doorrekenen en bovenal, dat de modellen niet tijdig op de veranderende situatie worden aangepast. De kaart "we voorspellen niets, we geven alleen aan wat wel eens zou kunnen en er stond toch bij dat het zeer onzeker was?!" is natuurlijk leuk voor je wiskunde-A-project, maar werkt wat minder als 17 miljoen mensen afhankelijk zijn van het beleid dat op basis van je zeer onzekere radarbeelden wordt gemaakt en is bovendien niet hoe een 95%-CI werkt.
Dit inderdaad. Op zichzelf heeft Keulemans wel een punt met zijn uitleg dat je het meer moet zien als een soort ALM-analyse, maar de conclusie zou dan ook moeten zijn dat je er weinig tot niets aan hebt. Een ALM gebruik je ook niet om je beleggingsportefeuille twee weken vooruit te plannen, maar voor een robuuste beleggingsstrategie op de lange termijn.
Never explain, never apologize.
pi_203342156
quote:

[..]

Prima locatie en ik kan mij voorstellen dat het echt heerlijk zou zijn om in die regio te wonen met een baan die je vanuit huis kunt doen. Ongeveer dezelfde tijdzone en zoals ik het zie ook heerlijk weer.
pi_203342217
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 10:14 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Prima locatie en ik kan mij voorstellen dat het echt heerlijk zou zijn om in die regio te wonen met een baan die je vanuit huis kunt doen. Ongeveer dezelfde tijdzone en zoals ik het zie ook heerlijk weer.
Ja lijkt me ook heerlijk. Ik ben meer fan van de bergen. Ontzettend veel zon uren, veel dynamiek in het weer, echt winter en echt zomer. Veel te doen en prachtige omgeving.

Maar kaapverdie zet ik als optie op de lijst.
pi_203342219
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 10:11 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Waarom is het trouwens OMT en niet het Uitbraak Beheers Team?
Het zou dan alsnog uitbraakbeheersteam zijn.
pi_203342220
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 10:14 schreef Anton91 het volgende:

[..]
het is vandaag wel een beetje frisjes, bewolkt en veel wind, maar 25 graden _O-
  maandag 24 januari 2022 @ 10:23:03 #113
62913 Blik
The one and Only!
pi_203342223
De directrice van de basisschool stuurt regelmatig overzichten met het aantal besmettingen per klas (wat ik persoonlijk echt een stap te ver vind gaan overigens, maar het is sowieso een enorme micromanager die de school als een tiran bestuurd). School heeft ongeveer 275-300 kids, verdeeld over 12 klassen. Zijn nu 4 klassen in quarantaine, 35 kids besmet met corona. Wat me vooral opvalt is dat er bij de kleuters geen besmettingen zijn. Maar ik denk dat dat komt omdat die ouders gewoon hun kinderen niet testen (wat ik begrijp)
  maandag 24 januari 2022 @ 10:23:19 #114
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_203342225
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 10:12 schreef Predator40 het volgende:

[..]
vanwege zoveel aannames en voorspellingen die gewoon niet klopten......
nu ook weer met tata steel
de co2 uitstoot metingen bij de boeren etc etc etc

amateurs
dat 100k/m rijden overdag vanwege stikstof, vertrouw ik ook niet
pi_203342228
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 10:14 schreef Lurf het volgende:

[..]
Dit inderdaad. Op zichzelf heeft Keulemans wel een punt met zijn uitleg dat je het meer moet zien als een soort ALM-analyse, maar de conclusie zou dan ook moeten zijn dat je er weinig tot niets aan hebt. Een ALM gebruik je ook niet om je beleggingsportefeuille twee weken vooruit te plannen, maar voor een robuuste beleggingsstrategie op de lange termijn.
Keulemans bewijst teveel lippendienst aan de macht, c.q. OMT leden. Hij doet niets anders dan hen kritiekloos retweeten. Dan ben je gewoon een journalistieke verlengstuk van het OMT, i.p.v een buitenstaander die hen onder de loep neemt. Erg kwalijk als 'wetenschapsjournalist'.

In sommige landen hebben journalistieke partijen al toegegeven teveel een doorgeefluik te zijn geweest van de macht, i.p.v echt journalistiek te bedrijven. Het zou de Nederlandse media sieren als ze hetzelfde zouden doen.
  maandag 24 januari 2022 @ 10:25:01 #116
62913 Blik
The one and Only!
pi_203342241
quote:

[..]

Heerlijk, ik mag sinds kort 8 weken vanuit het buitenland werken. Helaas niet echt van toepassing voor mij omdat ik kinderen heb die naar school gaan. Maar anders zou Kaapverdië echt heerlijk zijn
  maandag 24 januari 2022 @ 10:26:11 #117
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203342250
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 09:52 schreef fetX het volgende:
Ik hoop toch wel dat alles tot wat later dan 20:00 open gaat, maar dit zal wel niet. Voor de vorm zal het wel twee weken tot 20:00 zijn.
Ongetwijfeld. Per half februari dan tot 21.00 uur.
pi_203342251
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 10:22 schreef Predator40 het volgende:

[..]
het is vandaag wel een beetje frisjes, bewolkt en veel wind, maar 25 graden _O-
Prima temperatuurtje om vanuit de tuin thuis te werken :7
pi_203342265
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 10:23 schreef Homey het volgende:

[..]
Keulemans bewijst teveel lippendienst aan de macht, c.q. OMT leden. Hij doet niets anders dan hen kritiekloos retweeten. Dan ben je gewoon een journalistieke verlengstuk van het OMT, i.p.v een buitenstaander die hen onder de loep neemt. Erg kwalijk als 'wetenschapsjournalist'.

In sommige landen hebben journalistieke partijen al toegegeven teveel een doorgeefluik te zijn geweest van de macht, i.p.v echt journalistiek te bedrijven. Het zou de Nederlandse media sieren als ze hetzelfde zouden doen.
Check deze twitter draad van Keulemans:

https://twitter.com/mkeulemans/status/1485268454441635840

Hij loopt opzichtig het RIVM/OMT te verdedigen. Gelukkig wordt hij gefileerd door wakkere figuren, die Keulemans even terechtwijzen.

Wat ben je dan voor journalist, als je per se de machthebbers wil verdedigen? Zonder oog voor feiten en argumenten?
pi_203342269
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 10:26 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Prima temperatuurtje om vanuit de tuin thuis te werken :7
Hou op hoor. Ik zit hier al dagen naar 7 tinten grijs te kijken. Helpt ook niet mee om weer energie van te krijgen.

Heb maar een webcam van een skigebied op de tv aangezet. Zie ik de zon ook nog eens.
pi_203342291
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 10:27 schreef Homey het volgende:

[..]

Hij loopt opzichtig het RIVM/OMT te verdedigen. Gelukkig wordt hij gefileerd door wakkere figuren, die Keulemans even terechtwijzen.

Wat ben je dan voor journalist, als je per se de machthebbers wil verdedigen? Zonder oog voor feiten en argumenten?
Goede feitelijk onderbouwde kritiek geef je hier wel op die draad.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_203342324
quote:
7s.gif Op maandag 24 januari 2022 09:27 schreef nostra het volgende:
De kaart "we voorspellen niets, we geven alleen aan wat wel eens zou kunnen en er stond toch bij dat het zeer onzeker was?!" is natuurlijk leuk voor je wiskunde-A-project, maar werkt wat minder als 17 miljoen mensen afhankelijk zijn van het beleid dat op basis van je zeer onzekere radarbeelden
Die 17 miljoen mensen zouden ook volledig kunnen varen op Rutte die even een natte vinger de lucht in steekt en vanuit het universum doorkrijgt dat er dit keer maar 100 mensen op de IC gaan belanden.

Of dat een betrouwbaardere methode is waag ik te betwijfelen.

Serieuzer verwoord: geen enkele andere expert kan valide prognoses opstellen zónder die grote betrouwbaarheidsintervallen.
pi_203342336
quote:
14s.gif Op maandag 24 januari 2022 08:43 schreef Zwansen het volgende:
Nuance op Twitter, het kan!

[ twitter ]
Goed stuk. Sluit aan bij het interview dat ik van het weekend las. Met name dit:
quote:
Dus terwijl het RIVM al geruime tijd denkt dat het aantal IC-opnames lager zal zijn, werden er nog oude gegevens gebruikt in het OMT-overleg?

Wallinga: "De manier waarop wij ermee omgaan is door aan te geven dat bij alle grafieken een verhaal hoort. In dat verhaal moet staan dat het gaat om prognoses, die mogelijk te optimistisch of te pessimistisch zijn. Het is een manier van communiceren binnen het OMT en ik begrijp dat het lastig is om te begrijpen. Een grafiek zonder dat verhaal is voor publieksvoorlichting misschien minder geschikt."
https://nos.nl/artikel/24(...)-een-griep-te-noemen
  maandag 24 januari 2022 @ 10:34:31 #124
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_203342337
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 10:27 schreef Homey het volgende:

[..]

Ik krijg uitslag van de term 'wakker' in de corona context.
Zuiger van het FOK!-OMT
  maandag 24 januari 2022 @ 10:36:02 #125
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_203342351
Zouden de versoepelingen aanstaande woensdag al ingaan of pas per zaterdag?
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')