Ondanks dat de coronacrisis officieel voorbij is gaat Rutte IV door met het invoeren van de 2G wetgeving om miljoenen Nederlanders uit te sluiten van het openbare leven.quote:Op maandag 24 januari 2022 11:05 schreef Johannes788 het volgende:
Deze week zal 2G wet wel worden aangenomen omdat Rutte het wil.
Waarom?!
https://twitter.com/mariannezw/status/1485552109525385219?s=21
Ik denk dat de G2 maatregel er trouwens niet gaat komen. Besmettingen gaat dat niet voorkomen.quote:Op maandag 24 januari 2022 11:08 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ondanks dat de coronacrisis officieel voorbij is gaat Rutte IV door met het invoeren van de 2G wetgeving om miljoenen Nederlanders uit te sluiten van het openbare leven.
Dit is dus gewoon dikke bullshit.
Gewoon je prikje halen en je mag meedoen hoor.
Er is toch tijdens dat debat vorige week al gezegd dat de QR code naar 270 dagen gaat? Dan is 't dus: "Gewoon je prikjes blijven halen en je mag meedoen hoor"quote:Op maandag 24 januari 2022 11:08 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ondanks dat de coronacrisis officieel voorbij is gaat Rutte IV door met het invoeren van de 2G wetgeving om miljoenen Nederlanders uit te sluiten van het openbare leven.
Waarom komt 2G er als Omikron geen reet voor stelt?quote:Op maandag 24 januari 2022 11:08 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dat klopt. Het is ook waanzin. Maar niemand wordt buitengesloten als je dat niet wilt.quote:Op maandag 24 januari 2022 11:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er is toch tijdens dat debat vorige week al gezegd dat de QR code naar 270 dagen gaat? Dan is 't dus: "Gewoon je prikjes blijven halen en je mag meedoen hoor"
Dat maakt 2G wel iets anders wat mij betreft, zeker met een variant zo mild (of beter gezegd, minder zwaar dan Alpha/Delta) als Omikron.
Nederland is pilot land bij het implementeren van een digitale identiteit, 2G is een noodzakelijke tussenstap.quote:Op maandag 24 januari 2022 11:10 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Waarom komt 2G er als Omikron geen reet voor stelt?
Heb je daar een bron voor?quote:Op maandag 24 januari 2022 11:11 schreef zoost het volgende:
[..]
Nederland is pilot land bij het implementeren van een digitale identiteit
Iedereen die de boostvaccinatie niet haalt en geen recente besmetting heeft gehad wordt dan effectief uitgesloten, ook indien je wel je 2 basisvaccinaties gehaald hebt.quote:Op maandag 24 januari 2022 11:11 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dat klopt. Het is ook waanzin. Maar niemand wordt buitengesloten als je dat niet wilt.
En wat kunnen ze met die digitale Id??quote:Op maandag 24 januari 2022 11:11 schreef zoost het volgende:
[..]
Nederland is pilot land bij het implementeren van een digitale identiteit, 2G is een noodzakelijke tussenstap.
Dan moet je je booster halen.quote:Op maandag 24 januari 2022 11:13 schreef chratnox het volgende:
[..]
Iedereen die de boostvaccinatie niet haalt en geen recente besmetting heeft gehad wordt dan effectief uitgesloten, ook indien je wel je 2 basisvaccinaties gehaald hebt.
eIDAS is wel iets anders dan dat. Dat is effectief het kunnen gebruiken van eHerkenning of DigID bij buitenlandse entiteiten en andersom. Of bedoel je die niet?quote:Op maandag 24 januari 2022 11:11 schreef zoost het volgende:
[..]
Nederland is pilot land bij het implementeren van een digitale identiteit, 2G is een noodzakelijke tussenstap.
Wat hierbij mijns inziens ook nog speelt is, dat van Dissel in december, bij het ingaan van de lockdown, nadrukkelijk heeft gezegd dat er ook snel weer versoepeld zou kunnen worden zodra er meer bekend was over het verloop van Omikron. Dat is toch weer iets anders dan er nu gezegd wordt en de doelpalen zijn gevoelsmatig weer eens verschoven tijdens het spel.quote:Op maandag 24 januari 2022 10:58 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
En, misschien het belangrijkste, durf toe te geven dat je fout zat. Ieder weldenkend mens begrijpt dat het niet makkelijk is om te modelleren met zoveel onzekere factoren maar geef dat dan ook toe en pas je advies aan. Je moet nu niet meer aankomen met het rekenen met omikron-besmettingsgetallen en delta-ziekenhuisopnamen als blijkt dat dit gewoon niet de realiteit is.
Volgens mij vergeten de meeste mensen dat ze die al lang van je kunnen maken met alle informatie die je achterlaat met je online aanwezigheid, telefoon, digid, etc.quote:Op maandag 24 januari 2022 11:13 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
En wat kunnen ze met die digitale Id??
'Uitgesloten' is wellicht ook niet het juiste woord. Je hebt geen toegang meer tot delen van de samenleving omdat je niet de vrijwillige keus gemaakt hebt die wenselijk was. Zelfs als je je wel hebt laten vaccineren maar de booster hebt laten schieten omdat je (bijvoorbeeld) met de geldigheid in je maag zit val je daar straks onder.quote:Op maandag 24 januari 2022 11:14 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dan moet je je booster halen.
Kijk, ik vind het ook waanzin. Maar het is feitelijk onjuist dat je wordt buitengesloten.
Let wel; ik speel even de advocaat van de duivel hier.
Ja en wie proberen ze eigenlijk voor de gek te houden?quote:Op maandag 24 januari 2022 11:16 schreef Lurf het volgende:
[..]
Wat hierbij mijns inziens ook nog speelt is, dat van Dissel in december, bij het ingaan van de lockdown, nadrukkelijk heeft gezegd dat er ook snel weer versoepeld zou kunnen worden zodra er meer bekend was over het verloop van Omikron. Dat is toch weer iets anders dan er nu gezegd wordt en de doelpalen zijn gevoelsmatig weer eens verschoven tijdens het spel.
Ja. Dat is zeer kwalijk.quote:Op maandag 24 januari 2022 11:16 schreef chratnox het volgende:
[..]
'Uitgesloten' is wellicht ook niet het juiste woord. Je hebt geen toegang meer tot delen van de samenleving omdat je niet de vrijwillige keus gemaakt hebt die wenselijk was. Zelfs als je je wel hebt laten vaccineren maar de booster hebt laten schieten omdat je (bijvoorbeeld) met de geldigheid in je maag zit val je daar straks onder.
Ik ben helemaal niet zo'n complotdenker, maar je gaat je bijna afvragen wat de achterliggende agenda hierachter is. Op basis van een onderzoek dat notabene zelf is aangevraagd blijkt dat de 2G en/of 3G niet werkt op dit moment. Waarom het dan toch willen doordrukken hiervan?quote:Op maandag 24 januari 2022 11:05 schreef Johannes788 het volgende:
Deze week zal 2G wet wel worden aangenomen omdat Rutte het wil.
Waarom?!
https://twitter.com/mariannezw/status/1485552109525385219?s=21
Wij zouden best graag naar de UK willen verhuizen op een gegeven moment. Sowieso niet de komende tien jaar; twee jaar terug net een huis gekocht. Die wens hebben we overigens al langer; was er voor Corona ook al.quote:Op maandag 24 januari 2022 09:46 schreef Spablauw214 het volgende:
Als ik nu zou moeten emigreren zou ik ook echt niet weten waarheen joh. Maar ik denk dat ik inderdaad bij Oostenrijk of ergens in Scandinavië zou eindigen…
Zuid-Europa is leuk voor een vakantie maar ik zou helemaal gek worden van die mañana-mentaliteit. En je kan meteen gedag zeggen tegen minstens de helft van je salaris.
Het zijn wel twee losstaande zaken. Een argument als "Facebook (Meta) heeft die data ook" is wat mij betreft nooit een valide argument om geen kritiek te mogen hebben op een overheid die graag meer data wil.quote:Op maandag 24 januari 2022 11:16 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Volgens mij vergeten de meeste mensen dat ze die al lang van je kunnen maken met alle informatie die je achterlaat met je online aanwezigheid, telefoon, digid, etc.
Maar laten we ons druk maken om een digitaal ID ja.
Strategie?quote:Op maandag 24 januari 2022 11:15 schreef Simmertje het volgende:
Zorg gewoon dat je een strategie hebt om te boosteren direct na de zomer, dan heb je dat hele 2G straks niet nodig. Wanneer je de griepprikgroep direct na de zomervakantie en misschien nog een extra booster misschien richting december/januari geeft dan voorkom je volgens mij al heel veel ellende straks weer in het najaar.
Gaan we helaas niet op korte termijn antwoord op krijgen vrees ik.quote:Op maandag 24 januari 2022 11:17 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik ben helemaal niet zo'n complotdenker, maar je gaat je bijna afvragen wat de achterliggende agenda hierachter is. Op basis van een onderzoek dat notabene zelf is aangevraagd blijkt dat de 2G en/of 3G niet werkt op dit moment. Waarom het dan toch willen doordrukken hiervan?
Oh dat is die 'app' die ze willen lanceren als onderdeel van eIDAS? Ja, dat lijkt me een bijzonder slecht idee zoals het nu voorgesteld wordt. Dat heeft naar mijn mening alleen weinig met 2G te maken, tenzij ze je QR code onderdeel van die wallet willen maken. Daar heb je dan geen 2G voor nodig, met 3G heb je dezelfde vereisten.quote:Op maandag 24 januari 2022 11:19 schreef zoost het volgende:
[..]
https://www.weforum.org/p(...)rlands-travel-pilot/
https://ktdi.org/
Omdat het een doel op zich is.quote:Op maandag 24 januari 2022 11:10 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Waarom komt 2G er als Omikron geen reet voor stelt?
Alle voordelen kun je hier lezenquote:Op maandag 24 januari 2022 11:13 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
En wat kunnen ze met die digitale Id??
Och, dat project. Wel jammer dat het door de complotdenkers als een bewijsstuk wordt gezien dat overheden, bedrijfsleven en het WEF in een groot complot zitten.quote:Op maandag 24 januari 2022 11:19 schreef zoost het volgende:
[..]
https://www.weforum.org/p(...)rlands-travel-pilot/
Ik vermoed dat ze je vaccinatie status hier onderdeel van willen maken.quote:Op maandag 24 januari 2022 11:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
Oh dat is die 'app' die ze willen lanceren als onderdeel van eIDAS? Ja, dat lijkt me een bijzonder slecht idee zoals het nu voorgesteld wordt. Dat heeft naar mijn mening alleen weinig met 2G te maken, tenzij ze je QR code onderdeel van die wallet willen maken. Daar heb je dan geen 2G voor nodig, met 3G heb je dezelfde vereisten.
Aw kortom China 2.0 gaan we worden. ( bnw)quote:Op maandag 24 januari 2022 11:22 schreef zoost het volgende:
[..]
Alle voordelen kun je hier lezen
Alle nadelen kun je zelf bedenken (denk: China)
Er is een kans dat ze dat al hadden bedacht voor de gele koorts.quote:Op maandag 24 januari 2022 11:24 schreef zoost het volgende:
[..]
Ik vermoed dat ze je vaccinatie status hier onderdeel van willen maken.
Als er minder belang is dat iedereen die booster gaat halen, waar het wel op gaat lijken, is het maar de vraag of ze het doen. Want het levert gedoe op met onder andere de christelijke partijen die ze de komende tijd gewoon nodig hebben voor andere zaken.quote:Op maandag 24 januari 2022 11:13 schreef miss_sly het volgende:
De kans dat 2G deze week wordt aangenomen omdat Rutte dat wil, lijkt me vrij klein? Aangezien hij in zijn eentje, of zelfs met D'66, dit niet zomaar kan doorvoeren als er geen meerderheid voor is?
Een zelfde agenda hebben. Dat is geen complot, dat is openbaar.quote:Op maandag 24 januari 2022 11:22 schreef zalkc het volgende:
Och, dat project. Wel jammer dat het door de complotdenkers als een bewijsstuk wordt gezien dat overheden, bedrijfsleven en het WEF in een groot complot zitten.
Ik twijfel hier ook steeds meer over die booster. Maar het zal wel moeten op een gegeven moment als ik normaal wil kunnen blijven leven.quote:Op maandag 24 januari 2022 11:24 schreef falling_away het volgende:
Als 2G toch erdoor geduwd wordt dan kan ik nog t/m april de restaurants in (als de 9 maanden na de laatste prik wordt aangehouden).. . Hopelijk is het tegen die tijd weer afgeschaft anders blijf ik maar thuis.. Ik ga die booster echt niet halen.
Daarnaast is Omikron zo besmettelijk dat je het gewoon niet gaat tegenhouden met QR codes. Belangrijk is dat je het belang van boosteren onder de aandacht brengt zodra de herfst weer nadert. Denk dat een 2G regeling juist averechts gaat werken daarin, beter een positieve campagne richting het einde van de zomer.quote:Op maandag 24 januari 2022 11:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
Het is toch bizar dat we nog maandenlang burgers elkaar moeten laten controleren op een vaccinatiestatus voor een virus wat vooral nog snotneuzen en zere kelen oplevert.
ik voel met je mee, je weet het.quote:Op maandag 24 januari 2022 11:07 schreef zalkc het volgende:
Wat een absurde regel is die quarantaine ook geworden. Vrouwlief is weer aan het werk want klachtenvrij, heeft ook niet meer als een loopneus gehad 1 avond, en ik zit ancient aliens te kijken terwijl de kleine aan het verven is. De kleine mag niet de deur uit, want die moet 5 dagen wachten (terwijl de incubatie nu 2 dagen is). In de tussentijd heeft ze er steeds meer last van dat ze niet naar school kan, ze mist haar vriendjes heel erg. Was vannacht ook weer wakker omdat ze weer naar school wilde.
Nu mag ze pas donderdag worden getest en met een beetje pech heb je de uitslag vrijdag. Dus weer een week naar de kloten.
Het enige wat ze heeft is een emotioneel trauma.
STOP GVD MET MAATREGELEN DIE ERGER ZIJN DAN DE KWAAL!!!
Wat is die agenda dan volgens jou?quote:Op maandag 24 januari 2022 11:27 schreef zoost het volgende:
[..]
Een zelfde agenda hebben. Dat is geen complot, dat is openbaar.
Ook dit. Die ongevaccineerde mensen die je met een QR weert uit het restaurant of de bioscoop komen op een andere manier toch wel in aanraking met het virus.quote:Op maandag 24 januari 2022 11:29 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Daarnaast is Omikron zo besmettelijk dat je het gewoon niet gaat tegenhouden met QR codes. Belangrijk is dat je het belang van boosteren onder de aandacht brengt zodra de herfst weer nadert. Denk dat een 2G regeling juist averechts gaat werken daarin, beter een positieve campagne richting het einde van de zomer.
Ligt er trouwens wel aan of je besmet wordt in de tussentijd.. grote kans dat dit gebeurt met Omikron.quote:Op maandag 24 januari 2022 11:29 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik twijfel hier ook steeds meer over die booster. Maar het zal wel moeten op een gegeven moment als ik normaal wil kunnen blijven leven.
Zou kunnen dat de Corona crisis als een opportunity wordt gezien om de agenda versnelt door te drukken. Ik ben geen voorstander van een digitale identiteit in handen van de overheid.quote:Op maandag 24 januari 2022 11:25 schreef zalkc het volgende:
[..]
Er is een kans dat ze dat al hadden bedacht voor de gele koorts.
Maar dat is al zo tegenwoordig?quote:Op maandag 24 januari 2022 11:31 schreef zoost het volgende:
[..]
Zou kunnen dat de Corona crisis als een opportunity wordt gezien om de agenda versnelt door te drukken. Ik ben geen voorstander van een digitale identiteit in handen van de overheid.
Zoiets idd. En puur gezichtsverlies en laten zien wie de baas is.quote:Op maandag 24 januari 2022 11:21 schreef Piles het volgende:
[..]
Gaan we helaas niet op korte termijn antwoord op krijgen vrees ik.
Ik vind BNW/TGR/WEF te ver gaan, maar een commercieel belang en sterke lobby van de vaccinatieproducenten zou wat mij betreft best een realistisch scenario kunnen zijn.
Of pure onkunde / tunnelvisie van de beleidsmaker (ambtenaren / OMT / kabinet).
Nouja, dit soort zaken helpen natuurlijk niet:quote:Op maandag 24 januari 2022 11:22 schreef zalkc het volgende:
[..]
Och, dat project. Wel jammer dat het door de complotdenkers als een bewijsstuk wordt gezien dat overheden, bedrijfsleven en het WEF in een groot complot zitten.
Lees: "Facebook, Google etc moeten hier ook gebruik van kunnen maken".quote:To support the competitiveness of European businesses, online service providers should be able to rely on digital identity solutions recognised across the Union, irrespective of the Member State in which they have been issued, thus benefiting from a harmonised European approach to trust, security and interoperability. Users and
service providers alike should be able to benefit from the same legal value provided to electronic attestations of attributes valid across the Union.
Die bestaat alquote:Op maandag 24 januari 2022 11:31 schreef zoost het volgende:
[..]
Zou kunnen dat de Corona crisis als een opportunity wordt gezien om de agenda versnelt door te drukken. Ik ben geen voorstander van een digitale identiteit in handen van de overheid.
Wat denk jij dat je paspoort is?quote:Op maandag 24 januari 2022 11:31 schreef zoost het volgende:
[..]
Het hangt er maar net vanaf hoe het gedaan wordt. DigiD autoriseert je al op allerlei plekken, dit is effectief fase 2 ervan. Ik ben er voorstander van indien het gaat om het voor burgers eenvoudiger maken om in het buitenland zaken te regelen, maar daar moet 't wat mij betreft wel bij blijven.quote:Op maandag 24 januari 2022 11:31 schreef zoost het volgende:
[..]
Ditquote:Op maandag 24 januari 2022 11:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
Het is toch bizar dat we nog maandenlang burgers elkaar moeten laten controleren op een vaccinatiestatus voor een virus wat vooral nog snotneuzen en zere kelen oplevert.
Ik vind die 2g prima zolang er sprake is van een crisis situatie/pandemie. En die definitie moet heel streng geformuleerd worden per crisis!quote:Op maandag 24 januari 2022 11:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
https://fd.nl/samenleving(...)1vSLc1xRMyTI1FvdzXvwquote:Op maandag 24 januari 2022 11:32 schreef zoost het volgende:
[..]
Dit geeft een goed beeld:
https://spectator.clingen(...)world-economic-forum
Waarom zou je een situatie in de ziekenhuizen eraan koppelen? Dit soort zaken horen alleen beschikbaar te zijn wanneer het aan de juiste kaders getoetst is. Oftewel, een nieuw virus wordt uitgeroepen als een A-ziekte, waardoor die delen van de Wet Publieke Gezondheid in werking treedt. De controle/toetsing daarop moet dan in de tweede kamer plaatsvinden.quote:Op maandag 24 januari 2022 11:35 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ik vind die 2g prima zolang er sprake is van een crisis situatie/pandemie. En die definitie moet heel streng geformuleerd worden per crisis!
Maar het moet er meteen vanaf wanneer de crisissituatie voorbij is. Als er straks minder dan bijvoorbeeld 500 patienten met covid in de ziekenhuizen liggen dan moet die hele QR check worden afgeschaft totdat we bijvoorbeeld weer bij 1000 zijn. Om maar wat te noemen.
Ik denk niet dat vaccinatiestatus, bankgegevens, medische geschiedenis, bewijs van goed gedrag, etc aan mijn paspoort hangt, en zeker niet voor andere staten / bedrijven om in te zien.quote:
Het gaat erom dat je het goed afbakend, die zkhs cijfers zijn maar een voorbeeld. Dat is mijn punt. Met Delta was dat al wat anders in mijn optiek dan met Omikron. Ik ben nu veel minder voorstander van het 2g beleid omdat het veel besmettelijker is en minder ziekmakend. Dus van mij hoeft die 2g voor de huidige situatie dus niet te komen.quote:Op maandag 24 januari 2022 11:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Waarom zou je een situatie in de ziekenhuizen eraan koppelen? Dit soort zaken horen alleen beschikbaar te zijn wanneer het aan de juiste kaders getoetst is. Oftewel, een nieuw virus wordt uitgeroepen als een A-ziekte, waardoor die delen van de Wet Publieke Gezondheid in werking treedt. De controle/toetsing daarop moet dan in de tweede kamer plaatsvinden.
Dat is exact de situatie die we nu al hebben alleen is 2G niet bij wet geregeld, dacht ik, en kan dus ook niet ingevoerd worden momenteel.quote:Op maandag 24 januari 2022 11:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Waarom zou je een situatie in de ziekenhuizen eraan koppelen? Dit soort zaken horen alleen beschikbaar te zijn wanneer het aan de juiste kaders getoetst is. Oftewel, een nieuw virus wordt uitgeroepen als een A-ziekte, waardoor die delen van de Wet Publieke Gezondheid in werking treedt. De controle/toetsing daarop moet dan in de tweede kamer plaatsvinden.
Nee, en dat hangt ook niet aan het verhaal wat je hier eerder postte dus waarom je dat er nu weer bijsleept ontgaat mij enigzins. Ga anders lekker filosoferen daarover in het forum wat we voor deze zaken hebben, dat heet BNWquote:Op maandag 24 januari 2022 11:38 schreef zoost het volgende:
[..]
Ik denk niet dat vaccinatiestatus, bankgegevens, medische geschiedenis, bewijs van goed gedrag, etc aan mijn paspoort hangt, en zeker niet voor andere staten / bedrijven om in te zien.
Nogmaals: dit is een afslag naar China 2.0
Ja, dat was volgens mij het punt van Zwagerman, dat er een voorstel ligt om de wet aan te passen om het mogelijk te maken. Die wordt -naar mijn weten- telkens op de lange baan geschoven.quote:Op maandag 24 januari 2022 11:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is exact de situatie die we nu al hebben alleen is 2G niet bij wet geregeld, dacht ik, en kan dus ook niet ingevoerd worden momenteel.
En dat moet dan ook nog door de 1e Kamer heen. Dus zelfs al zou Rutte er helemaal blij van worden en het morgen willen invoeren, het kan simpelweg niet.quote:Op maandag 24 januari 2022 11:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, dat was volgens mij het punt van Zwagerman, dat er een voorstel ligt om de wet aan te passen om het mogelijk te maken. Die wordt -naar mijn weten- telkens op de lange baan geschoven.
Kan ook covid pakken, hoef je geen booster.quote:Op maandag 24 januari 2022 11:29 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik twijfel hier ook steeds meer over die booster. Maar het zal wel moeten op een gegeven moment als ik normaal wil kunnen blijven leven.
Tja, ik heb dan ook liever dat ze minder aandacht aan 2G geven en meer aandacht aan plannen voor de lange(re) termijn. Maar dat is denk ik wensdenken.quote:Op maandag 24 januari 2022 11:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En dat moet dan ook nog door de 1e Kamer heen. Dus zelfs al zou Rutte er helemaal blij van worden en het morgen willen invoeren, het kan simpelweg niet.
Wees blij dat ze geen klachten heeftquote:Op maandag 24 januari 2022 11:07 schreef zalkc het volgende:
Wat een absurde regel is die quarantaine ook geworden. Vrouwlief is weer aan het werk want klachtenvrij, heeft ook niet meer als een loopneus gehad 1 avond, en ik zit ancient aliens te kijken terwijl de kleine aan het verven is. De kleine mag niet de deur uit, want die moet 5 dagen wachten (terwijl de incubatie nu 2 dagen is). In de tussentijd heeft ze er steeds meer last van dat ze niet naar school kan, ze mist haar vriendjes heel erg. Was vannacht ook weer wakker omdat ze weer naar school wilde.
Nu mag ze pas donderdag worden getest en met een beetje pech heb je de uitslag vrijdag. Dus weer een week naar de kloten.
Het enige wat ze heeft is een emotioneel trauma.
STOP GVD MET MAATREGELEN DIE ERGER ZIJN DAN DE KWAAL!!!
Ik ben eind vorige week kennelijk ook (weer) in contact geweest een positief geteste. Zelftest afgelopen weekend leverde niks op. Verder ook geen klachten dus het is me waarschijnlijk weer niet gelukt om Omikron mee te pakkenquote:Op maandag 24 januari 2022 11:45 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Wees blij dat ze geen klachten heeft
Verder enorm kut natuurlijk.
Hier gisteren bij een verjaardag geweest waarvan 2 gasten vandaag een positieve zelftest hadden.
Dus eens kijken wat we hiermee aan moeten.
quote:Op maandag 24 januari 2022 11:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
https://fd.nl/samenleving(...)1vSLc1xRMyTI1FvdzXvw
Interessante info over de great reset.
quote:Historicus Maarten van Rossem verbaast zich over alle ophef: 'Complotdenkers begrijpen eigenlijk heel weinig van de wereld. Die snappen niet dat wij mensen meestal totaal in verwarring achteruitlopend de toekomst in struikelen. De echte angst van complotdenkers is misschien wel dat er géén complot is. Dat we met z'n allen maar wat doen.'
Heeft van Rossem wel een heel erg goed punt mee want dat is de echte, veel onrustigere, waarheid, natuurlijk. Was het maar een complot, dan zat er tenminste een plan achterquote:
Eigenlijk hoopte ik stiekem erop dat ze het zou oplopen, dan was het eerder klaar geweest.quote:Op maandag 24 januari 2022 11:45 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Wees blij dat ze geen klachten heeft
Bij een onbekende situatie als Covid is het vrij logisch dat we maar wat doen toch?quote:Op maandag 24 januari 2022 11:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Heeft van Rossem wel een heel erg goed punt mee want dat is de echte, veel onrustigere, waarheid, natuurlijk. Was het maar een complot, dan zat er tenminste een plan achter
Natuurlijk maar dat is voor veel mensen heel moeilijk te accepteren want daarmee moet je een enorm stuk onzekerheid accepteren en daar zijn mensen niet zo heel goed in.quote:Op maandag 24 januari 2022 11:50 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Bij een onbekende situatie als Covid is het vrij logisch dat we maar wat doen toch?
Je hebt helemaal gelijk.quote:Op maandag 24 januari 2022 11:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
Met daarbij wel de kanttekening dat je moet blijven sturen op die onzekerheid. Zodra iets niet meer onzeker is moet je daar actie op ondernemen. Door (bijvoorbeeld) te versoepelen als het virus vele malen milder is dan initieel gedacht.quote:Op maandag 24 januari 2022 11:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Natuurlijk maar dat is voor veel mensen heel moeilijk te accepteren want daarmee moet je een enorm stuk onzekerheid accepteren en daar zijn mensen niet zo heel goed in.
Dus neemt men maatregelen, of die werken of niet is soms niet eens het criterium, het geeft mensen houvast.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |