Het hangt er maar net vanaf hoe het gedaan wordt. DigiD autoriseert je al op allerlei plekken, dit is effectief fase 2 ervan. Ik ben er voorstander van indien het gaat om het voor burgers eenvoudiger maken om in het buitenland zaken te regelen, maar daar moet 't wat mij betreft wel bij blijven.quote:Op maandag 24 januari 2022 11:31 schreef zoost het volgende:
[..]
Zou kunnen dat de Corona crisis als een opportunity wordt gezien om de agenda versnelt door te drukken. Ik ben geen voorstander van een digitale identiteit in handen van de overheid.
Ditquote:Op maandag 24 januari 2022 11:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
Het is toch bizar dat we nog maandenlang burgers elkaar moeten laten controleren op een vaccinatiestatus voor een virus wat vooral nog snotneuzen en zere kelen oplevert.
Ik vind die 2g prima zolang er sprake is van een crisis situatie/pandemie. En die definitie moet heel streng geformuleerd worden per crisis!quote:Op maandag 24 januari 2022 11:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
Het is toch bizar dat we nog maandenlang burgers elkaar moeten laten controleren op een vaccinatiestatus voor een virus wat vooral nog snotneuzen en zere kelen oplevert.
https://fd.nl/samenleving(...)1vSLc1xRMyTI1FvdzXvwquote:Op maandag 24 januari 2022 11:32 schreef zoost het volgende:
[..]
Dit geeft een goed beeld:
https://spectator.clingen(...)world-economic-forum
Waarom zou je een situatie in de ziekenhuizen eraan koppelen? Dit soort zaken horen alleen beschikbaar te zijn wanneer het aan de juiste kaders getoetst is. Oftewel, een nieuw virus wordt uitgeroepen als een A-ziekte, waardoor die delen van de Wet Publieke Gezondheid in werking treedt. De controle/toetsing daarop moet dan in de tweede kamer plaatsvinden.quote:Op maandag 24 januari 2022 11:35 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ik vind die 2g prima zolang er sprake is van een crisis situatie/pandemie. En die definitie moet heel streng geformuleerd worden per crisis!
Maar het moet er meteen vanaf wanneer de crisissituatie voorbij is. Als er straks minder dan bijvoorbeeld 500 patienten met covid in de ziekenhuizen liggen dan moet die hele QR check worden afgeschaft totdat we bijvoorbeeld weer bij 1000 zijn. Om maar wat te noemen.
Ik denk niet dat vaccinatiestatus, bankgegevens, medische geschiedenis, bewijs van goed gedrag, etc aan mijn paspoort hangt, en zeker niet voor andere staten / bedrijven om in te zien.quote:
Het gaat erom dat je het goed afbakend, die zkhs cijfers zijn maar een voorbeeld. Dat is mijn punt. Met Delta was dat al wat anders in mijn optiek dan met Omikron. Ik ben nu veel minder voorstander van het 2g beleid omdat het veel besmettelijker is en minder ziekmakend. Dus van mij hoeft die 2g voor de huidige situatie dus niet te komen.quote:Op maandag 24 januari 2022 11:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Waarom zou je een situatie in de ziekenhuizen eraan koppelen? Dit soort zaken horen alleen beschikbaar te zijn wanneer het aan de juiste kaders getoetst is. Oftewel, een nieuw virus wordt uitgeroepen als een A-ziekte, waardoor die delen van de Wet Publieke Gezondheid in werking treedt. De controle/toetsing daarop moet dan in de tweede kamer plaatsvinden.
Dat is exact de situatie die we nu al hebben alleen is 2G niet bij wet geregeld, dacht ik, en kan dus ook niet ingevoerd worden momenteel.quote:Op maandag 24 januari 2022 11:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Waarom zou je een situatie in de ziekenhuizen eraan koppelen? Dit soort zaken horen alleen beschikbaar te zijn wanneer het aan de juiste kaders getoetst is. Oftewel, een nieuw virus wordt uitgeroepen als een A-ziekte, waardoor die delen van de Wet Publieke Gezondheid in werking treedt. De controle/toetsing daarop moet dan in de tweede kamer plaatsvinden.
Nee, en dat hangt ook niet aan het verhaal wat je hier eerder postte dus waarom je dat er nu weer bijsleept ontgaat mij enigzins. Ga anders lekker filosoferen daarover in het forum wat we voor deze zaken hebben, dat heet BNWquote:Op maandag 24 januari 2022 11:38 schreef zoost het volgende:
[..]
Ik denk niet dat vaccinatiestatus, bankgegevens, medische geschiedenis, bewijs van goed gedrag, etc aan mijn paspoort hangt, en zeker niet voor andere staten / bedrijven om in te zien.
Nogmaals: dit is een afslag naar China 2.0
Ja, dat was volgens mij het punt van Zwagerman, dat er een voorstel ligt om de wet aan te passen om het mogelijk te maken. Die wordt -naar mijn weten- telkens op de lange baan geschoven.quote:Op maandag 24 januari 2022 11:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is exact de situatie die we nu al hebben alleen is 2G niet bij wet geregeld, dacht ik, en kan dus ook niet ingevoerd worden momenteel.
En dat moet dan ook nog door de 1e Kamer heen. Dus zelfs al zou Rutte er helemaal blij van worden en het morgen willen invoeren, het kan simpelweg niet.quote:Op maandag 24 januari 2022 11:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, dat was volgens mij het punt van Zwagerman, dat er een voorstel ligt om de wet aan te passen om het mogelijk te maken. Die wordt -naar mijn weten- telkens op de lange baan geschoven.
Kan ook covid pakken, hoef je geen booster.quote:Op maandag 24 januari 2022 11:29 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik twijfel hier ook steeds meer over die booster. Maar het zal wel moeten op een gegeven moment als ik normaal wil kunnen blijven leven.
Tja, ik heb dan ook liever dat ze minder aandacht aan 2G geven en meer aandacht aan plannen voor de lange(re) termijn. Maar dat is denk ik wensdenken.quote:Op maandag 24 januari 2022 11:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En dat moet dan ook nog door de 1e Kamer heen. Dus zelfs al zou Rutte er helemaal blij van worden en het morgen willen invoeren, het kan simpelweg niet.
Wees blij dat ze geen klachten heeftquote:Op maandag 24 januari 2022 11:07 schreef zalkc het volgende:
Wat een absurde regel is die quarantaine ook geworden. Vrouwlief is weer aan het werk want klachtenvrij, heeft ook niet meer als een loopneus gehad 1 avond, en ik zit ancient aliens te kijken terwijl de kleine aan het verven is. De kleine mag niet de deur uit, want die moet 5 dagen wachten (terwijl de incubatie nu 2 dagen is). In de tussentijd heeft ze er steeds meer last van dat ze niet naar school kan, ze mist haar vriendjes heel erg. Was vannacht ook weer wakker omdat ze weer naar school wilde.
Nu mag ze pas donderdag worden getest en met een beetje pech heb je de uitslag vrijdag. Dus weer een week naar de kloten.
Het enige wat ze heeft is een emotioneel trauma.
STOP GVD MET MAATREGELEN DIE ERGER ZIJN DAN DE KWAAL!!!
Ik ben eind vorige week kennelijk ook (weer) in contact geweest een positief geteste. Zelftest afgelopen weekend leverde niks op. Verder ook geen klachten dus het is me waarschijnlijk weer niet gelukt om Omikron mee te pakkenquote:Op maandag 24 januari 2022 11:45 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Wees blij dat ze geen klachten heeft
Verder enorm kut natuurlijk.
Hier gisteren bij een verjaardag geweest waarvan 2 gasten vandaag een positieve zelftest hadden.
Dus eens kijken wat we hiermee aan moeten.
quote:Op maandag 24 januari 2022 11:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
https://fd.nl/samenleving(...)1vSLc1xRMyTI1FvdzXvw
Interessante info over de great reset.
quote:Historicus Maarten van Rossem verbaast zich over alle ophef: 'Complotdenkers begrijpen eigenlijk heel weinig van de wereld. Die snappen niet dat wij mensen meestal totaal in verwarring achteruitlopend de toekomst in struikelen. De echte angst van complotdenkers is misschien wel dat er géén complot is. Dat we met z'n allen maar wat doen.'
Heeft van Rossem wel een heel erg goed punt mee want dat is de echte, veel onrustigere, waarheid, natuurlijk. Was het maar een complot, dan zat er tenminste een plan achterquote:
Eigenlijk hoopte ik stiekem erop dat ze het zou oplopen, dan was het eerder klaar geweest.quote:Op maandag 24 januari 2022 11:45 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Wees blij dat ze geen klachten heeft
Bij een onbekende situatie als Covid is het vrij logisch dat we maar wat doen toch?quote:Op maandag 24 januari 2022 11:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Heeft van Rossem wel een heel erg goed punt mee want dat is de echte, veel onrustigere, waarheid, natuurlijk. Was het maar een complot, dan zat er tenminste een plan achter
Natuurlijk maar dat is voor veel mensen heel moeilijk te accepteren want daarmee moet je een enorm stuk onzekerheid accepteren en daar zijn mensen niet zo heel goed in.quote:Op maandag 24 januari 2022 11:50 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Bij een onbekende situatie als Covid is het vrij logisch dat we maar wat doen toch?
Je hebt helemaal gelijk.quote:Op maandag 24 januari 2022 11:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
Met daarbij wel de kanttekening dat je moet blijven sturen op die onzekerheid. Zodra iets niet meer onzeker is moet je daar actie op ondernemen. Door (bijvoorbeeld) te versoepelen als het virus vele malen milder is dan initieel gedacht.quote:Op maandag 24 januari 2022 11:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Natuurlijk maar dat is voor veel mensen heel moeilijk te accepteren want daarmee moet je een enorm stuk onzekerheid accepteren en daar zijn mensen niet zo heel goed in.
Dus neemt men maatregelen, of die werken of niet is soms niet eens het criterium, het geeft mensen houvast.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |