abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203342359
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 10:36 schreef popje het volgende:
Zouden de versoepelingen aanstaande woensdag al ingaan of pas per zaterdag?
Woensdag lijkt me
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 24 januari 2022 @ 10:37:07 #127
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203342362
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 10:36 schreef popje het volgende:
Zouden de versoepelingen aanstaande woensdag al ingaan of pas per zaterdag?
Stay tuned!
pi_203342386
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 10:34 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Goed stuk. Sluit aan bij het interview dat ik van het weekend las. Met name dit:
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)-een-griep-te-noemen
Dan komt wel de vraag of die grafieken allemaal naar het OMT gaan en het OMT op basis van alle grafieken een advies richting de regering maakt, of dat alleen sommige grafieken op geadviseerd wordt.

Ik kan me goed voorstellen dat het publiek sommige van die grafieken niet kan lezen, maar die grafieken horen niet alleen naar het OMT maar ook richting de regering te gaan (Kuipers, Rutte etc) om te bepalen of ze het risico om een bepaald scenario te volgen acceptabel vinden.

Gelet op de OMT adviezen lijkt dat niet zo te zijn en wordt er door óf het RIVM of het OMT besloten welke grafieken in de stukken terecht komen om te adviseren aan de regering, waarmee het OMT stuurt.
pi_203342390
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 10:37 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Stay tuned!
Ik zie nu zo'n pauze momentje voor mij met de general lee die door de lucht vliegt :D
  maandag 24 januari 2022 @ 10:39:43 #130
62913 Blik
The one and Only!
pi_203342397
quote:

[..]
Goed stuk. Sluit aan bij het interview dat ik van het weekend las. Met name dit:
[..]
Prima stuk als kritiek op Haga en consorten, maar er zit verder nul kritiek in richting het RIVM en dat is een wetenschapsjournalist onwaardig en daarmee mist dat stuk ook nuance. Haga en consorten weten het één en ander flink te overdrijven, maar dat neemt verder niet weg dat de inschatting verkeerd is geweest en dat het RIVM daar met de huidige modellering niet van heeft geleerd (tenzij je de bewoording "pessimistische inschatting" als leerpunt meeneemt), waardoor we nu weer op een veel te negatief scenario ons beleid baseren. Dat je dat als onderzoeksjournalist niet signaleerd is best kwalijk
pi_203342418
Ik vind het wel netjes van het OMT dat ze even gewacht hebben tot Ajax de uitwedstrijden tegen Utrecht, Feyenoord en Psv heeft gespeeld. Vanaf nu de stadions weer open *O*
pi_203342419
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 10:33 schreef DireStraits7 het volgende:
Serieuzer verwoord: geen enkele andere expert kan valide prognoses opstellen zónder die grote betrouwbaarheidsintervallen.
Nee, maar een prognose is precies dat: een prognose. En als de werkelijkheid ook regelmatig (ver) buiten je CI valt, dan mag er natuurlijk best kritiek op dan wel je model dan wel de data die je daarvoor gebruikt komen. Zowel roepen dat het RIVM er geen kut van begrijpt als die kritiek afdoen als afkomstig van schaapjes die wiskunde niet begrijpen schieten voorbij de kern.
Do I wanna know?
L’État, c’est la grande fiction ŕ travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
  maandag 24 januari 2022 @ 10:42:21 #133
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_203342425
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 10:41 schreef Simmertje het volgende:
Ik vind het wel netjes van het OMT dat ze even gewacht hebben tot Ajax de uitwedstrijden tegen Utrecht, Feyenoord en Psv heeft gespeeld. Vanaf nu de stadions weer open *O*
Het Is Een Complot! :'(
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_203342427
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 10:39 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dan komt wel de vraag of die grafieken allemaal naar het OMT gaan en het OMT op basis van alle grafieken een advies richting de regering maakt, of dat alleen sommige grafieken op geadviseerd wordt.

Ik kan me goed voorstellen dat het publiek sommige van die grafieken niet kan lezen, maar die grafieken horen niet alleen naar het OMT maar ook richting de regering te gaan (Kuipers, Rutte etc) om te bepalen of ze het risico om een bepaald scenario te volgen acceptabel vinden.

Gelet op de OMT adviezen lijkt dat niet zo te zijn en wordt er door óf het RIVM of het OMT besloten welke grafieken in de stukken terecht komen om te adviseren aan de regering, waarmee het OMT stuurt.
Het is ook weer wel iets typisch bčta om iets op deze wijze te presenteren en te communiceren en de oorzaak van het niet-overkomen van de boodschap bij de ontvanger te leggen.
Do I wanna know?
L’État, c’est la grande fiction ŕ travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
  maandag 24 januari 2022 @ 10:49:35 #135
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_203342484
Hoe laat is dat overleg trouwens?
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_203342490
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 10:49 schreef DonDruiper het volgende:
Hoe laat is dat overleg trouwens?
Nu.
Zonder wrijving geen glans
pi_203342501
quote:

[..]
[..]
Hoop gelul om het wanbeleid goed te praten. Hier heeft niemand iets aan.
  maandag 24 januari 2022 @ 10:53:59 #138
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_203342512
quote:

[..]
Die 17 miljoen mensen zouden ook volledig kunnen varen op Rutte die even een natte vinger de lucht in steekt en vanuit het universum doorkrijgt dat er dit keer maar 100 mensen op de IC gaan belanden.

Of dat een betrouwbaardere methode is waag ik te betwijfelen.

Serieuzer verwoord: geen enkele andere expert kan valide prognoses opstellen zónder die grote betrouwbaarheidsintervallen.
Maar de conclusie is dan toch ook dat prognoses op deze manier geen zin hebben en dat je het probleem op een andere manier moet benaderen? Een natte vinger of een muntje opgooien zijn niet per definitie slechter. Ik begrijp die focus op modellen niet.
Never explain, never apologize.
pi_203342529
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 10:41 schreef Simmertje het volgende:
De Witte Chinees dropte dit gister daadwerkelijk als serieus punt bij Studio Voetbal :').
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  maandag 24 januari 2022 @ 10:57:13 #140
168739 Red_85
'echt wel'
pi_203342534
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 10:23 schreef THEFXR het volgende:

[..]
dat 100k/m rijden overdag vanwege stikstof, vertrouw ik ook niet
Nope. Geen huis extra om gebouwd inmiddels.

Was ook dikke onzin dat 'onderzoek'. En heb er nog een:
Ammoniakmeetinstrumenten boven een rioolaansluiting hangen en dan gaan moord en brand schreeuwen dat de uitstoot te hoog als je aanneemt dat dat ook in de rest van het land zo is.

Stel amateurs in Bilthoven.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 24 januari 2022 @ 10:57:14 #141
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203342537
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 10:56 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
De Witte Chinees dropte dit gister daadwerkelijk als serieus punt bij Studio Voetbal :').
Arno :')
  maandag 24 januari 2022 @ 10:58:29 #142
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_203342550
quote:

[..]
Die 17 miljoen mensen zouden ook volledig kunnen varen op Rutte die even een natte vinger de lucht in steekt en vanuit het universum doorkrijgt dat er dit keer maar 100 mensen op de IC gaan belanden.

Of dat een betrouwbaardere methode is waag ik te betwijfelen.

Ik denk dat ze veel minder commentaar hadden gehad als ze hadden toegegeven dat ze er naast zaten. Natuurlijk wisten ze op dat moment niets maar om op dit moment nog steeds vol te houden dat je het niet weet terwijl er ook uit andere landen nu vergelijkbare resultaten komen, is niet oké.

Het is prima dat je je eigen studies voorrang geeft, alleen als wetenschapper kun je af en toe ook eens grafieken naast elkaar leggen en tot de conclusie komen dat die toch wel erg veel overeen komen. Dan is het misschien wel eens handig om uit je tunnelvisie te komen en niet te proberen het wiel opnieuw uit te vinden.

En, misschien het belangrijkste, durf toe te geven dat je fout zat. Ieder weldenkend mens begrijpt dat het niet makkelijk is om te modelleren met zoveel onzekere factoren maar geef dat dan ook toe en pas je advies aan. Je moet nu niet meer aankomen met het rekenen met omikron-besmettingsgetallen en delta-ziekenhuisopnamen als blijkt dat dit gewoon niet de realiteit is.
  maandag 24 januari 2022 @ 10:58:57 #143
168739 Red_85
'echt wel'
pi_203342553
quote:

[..]
:')
Heb ik even gemist die. En dat noemt zich serieus voetbaljournalist.

Nare vent.
1947-2016
pi_203342555
quote:

[..]
Haha heel treurig ja. Alleen op financieel vlak zou je nog een discussie kunnen voeren. Zou het best netjes vinden als de clubs de inkomsten zouden delen wanneer het ene team wel voor een vol stadion heeft kunnen spelen. Sportief heeft het natuurlijk geen invloed gehad, dat is echt de grootste onzin.
pi_203342568
quote:

[..]
Ze zullen het niet expres doen. Maar het zit ze natuurlijk niet tegen in amsterdam.
  maandag 24 januari 2022 @ 11:01:28 #146
168739 Red_85
'echt wel'
pi_203342586
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 10:59 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Haha heel treurig ja. Alleen op financieel vlak zou je nog een discussie kunnen voeren. Zou het best netjes vinden als de clubs de inkomsten zouden delen wanneer het ene team wel voor een vol stadion heeft kunnen spelen. Sportief heeft het natuurlijk geen invloed gehad, dat is echt de grootste onzin.
Er zijn wel degelijk verschillen in spelen in een vol of leeg stadion. Maar voor iedereen zijn de omstandigheden gelijk. Het is niet zo dat bepaalde clubs hun stadion moeten dichthouden, terwijl anderen wel kunnen spelen met publiek.
NEC even uitgezonderd wegens dat instorten van de tribunepromenade.
1947-2016
  maandag 24 januari 2022 @ 11:03:15 #147
168739 Red_85
'echt wel'
pi_203342606
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 10:59 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Ze zullen het niet expres doen. Maar het zit ze natuurlijk niet tegen in amsterdam.
Vind dit wel wat ver gezocht hoor.
1947-2016
pi_203342628
Deze week zal 2G wet wel worden aangenomen omdat Rutte het wil.

Waarom?!

https://twitter.com/mariannezw/status/1485552109525385219?s=21
  maandag 24 januari 2022 @ 11:06:44 #149
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_203342645
quote:

[..]
Naja, voetbaltechnisch gezien is het natuurlijk wel in het voordeel van Ajax geweest dat de voor hen op papier twee zwaarste uitwedstrijden van het Eredivisie-seizoen (plus Feyenoord-uit) precies zonder publiek waren. Maar acht de kans klein dat het een complot was van het OMT :D
Makkelijk eerste (volgens de expected goals)
  maandag 24 januari 2022 @ 11:07:06 #150
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203342650
Wat een absurde regel is die quarantaine ook geworden. Vrouwlief is weer aan het werk want klachtenvrij, heeft ook niet meer als een loopneus gehad 1 avond, en ik zit ancient aliens te kijken terwijl de kleine aan het verven is. De kleine mag niet de deur uit, want die moet 5 dagen wachten (terwijl de incubatie nu 2 dagen is). In de tussentijd heeft ze er steeds meer last van dat ze niet naar school kan, ze mist haar vriendjes heel erg. Was vannacht ook weer wakker omdat ze weer naar school wilde.

Nu mag ze pas donderdag worden getest en met een beetje pech heb je de uitslag vrijdag. Dus weer een week naar de kloten.

Het enige wat ze heeft is een emotioneel trauma.

STOP GVD MET MAATREGELEN DIE ERGER ZIJN DAN DE KWAAL!!!
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')