Woensdag lijkt mequote:Op maandag 24 januari 2022 10:36 schreef popje het volgende:
Zouden de versoepelingen aanstaande woensdag al ingaan of pas per zaterdag?
Stay tuned!quote:Op maandag 24 januari 2022 10:36 schreef popje het volgende:
Zouden de versoepelingen aanstaande woensdag al ingaan of pas per zaterdag?
Dan komt wel de vraag of die grafieken allemaal naar het OMT gaan en het OMT op basis van alle grafieken een advies richting de regering maakt, of dat alleen sommige grafieken op geadviseerd wordt.quote:Op maandag 24 januari 2022 10:34 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Goed stuk. Sluit aan bij het interview dat ik van het weekend las. Met name dit:
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)-een-griep-te-noemen
Prima stuk als kritiek op Haga en consorten, maar er zit verder nul kritiek in richting het RIVM en dat is een wetenschapsjournalist onwaardig en daarmee mist dat stuk ook nuance. Haga en consorten weten het één en ander flink te overdrijven, maar dat neemt verder niet weg dat de inschatting verkeerd is geweest en dat het RIVM daar met de huidige modellering niet van heeft geleerd (tenzij je de bewoording "pessimistische inschatting" als leerpunt meeneemt), waardoor we nu weer op een veel te negatief scenario ons beleid baseren. Dat je dat als onderzoeksjournalist niet signaleerd is best kwalijkquote:Op maandag 24 januari 2022 10:34 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Goed stuk. Sluit aan bij het interview dat ik van het weekend las. Met name dit:
[..]
Nee, maar een prognose is precies dat: een prognose. En als de werkelijkheid ook regelmatig (ver) buiten je CI valt, dan mag er natuurlijk best kritiek op dan wel je model dan wel de data die je daarvoor gebruikt komen. Zowel roepen dat het RIVM er geen kut van begrijpt als die kritiek afdoen als afkomstig van schaapjes die wiskunde niet begrijpen schieten voorbij de kern.quote:Op maandag 24 januari 2022 10:33 schreef DireStraits7 het volgende:
Serieuzer verwoord: geen enkele andere expert kan valide prognoses opstellen zónder die grote betrouwbaarheidsintervallen.
Het Is Een Complot!quote:Op maandag 24 januari 2022 10:41 schreef Simmertje het volgende:
Ik vind het wel netjes van het OMT dat ze even gewacht hebben tot Ajax de uitwedstrijden tegen Utrecht, Feyenoord en Psv heeft gespeeld. Vanaf nu de stadions weer open
Het is ook weer wel iets typisch bčta om iets op deze wijze te presenteren en te communiceren en de oorzaak van het niet-overkomen van de boodschap bij de ontvanger te leggen.quote:Op maandag 24 januari 2022 10:39 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dan komt wel de vraag of die grafieken allemaal naar het OMT gaan en het OMT op basis van alle grafieken een advies richting de regering maakt, of dat alleen sommige grafieken op geadviseerd wordt.
Ik kan me goed voorstellen dat het publiek sommige van die grafieken niet kan lezen, maar die grafieken horen niet alleen naar het OMT maar ook richting de regering te gaan (Kuipers, Rutte etc) om te bepalen of ze het risico om een bepaald scenario te volgen acceptabel vinden.
Gelet op de OMT adviezen lijkt dat niet zo te zijn en wordt er door óf het RIVM of het OMT besloten welke grafieken in de stukken terecht komen om te adviseren aan de regering, waarmee het OMT stuurt.
Hoop gelul om het wanbeleid goed te praten. Hier heeft niemand iets aan.quote:Op maandag 24 januari 2022 10:34 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
[..]
Maar de conclusie is dan toch ook dat prognoses op deze manier geen zin hebben en dat je het probleem op een andere manier moet benaderen? Een natte vinger of een muntje opgooien zijn niet per definitie slechter. Ik begrijp die focus op modellen niet.quote:Op maandag 24 januari 2022 10:33 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Die 17 miljoen mensen zouden ook volledig kunnen varen op Rutte die even een natte vinger de lucht in steekt en vanuit het universum doorkrijgt dat er dit keer maar 100 mensen op de IC gaan belanden.
Of dat een betrouwbaardere methode is waag ik te betwijfelen.
Serieuzer verwoord: geen enkele andere expert kan valide prognoses opstellen zónder die grote betrouwbaarheidsintervallen.
De Witte Chinees dropte dit gister daadwerkelijk als serieus punt bij Studio Voetbalquote:Op maandag 24 januari 2022 10:41 schreef Simmertje het volgende:
Ik vind het wel netjes van het OMT dat ze even gewacht hebben tot Ajax de uitwedstrijden tegen Utrecht, Feyenoord en Psv heeft gespeeld. Vanaf nu de stadions weer open
Nope. Geen huis extra om gebouwd inmiddels.quote:Op maandag 24 januari 2022 10:23 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat 100k/m rijden overdag vanwege stikstof, vertrouw ik ook niet
Arnoquote:Op maandag 24 januari 2022 10:56 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
De Witte Chinees dropte dit gister daadwerkelijk als serieus punt bij Studio Voetbal.
Ik denk dat ze veel minder commentaar hadden gehad als ze hadden toegegeven dat ze er naast zaten. Natuurlijk wisten ze op dat moment niets maar om op dit moment nog steeds vol te houden dat je het niet weet terwijl er ook uit andere landen nu vergelijkbare resultaten komen, is niet oké.quote:Op maandag 24 januari 2022 10:33 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Die 17 miljoen mensen zouden ook volledig kunnen varen op Rutte die even een natte vinger de lucht in steekt en vanuit het universum doorkrijgt dat er dit keer maar 100 mensen op de IC gaan belanden.
Of dat een betrouwbaardere methode is waag ik te betwijfelen.
quote:Op maandag 24 januari 2022 10:56 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
De Witte Chinees dropte dit gister daadwerkelijk als serieus punt bij Studio Voetbal.
Haha heel treurig ja. Alleen op financieel vlak zou je nog een discussie kunnen voeren. Zou het best netjes vinden als de clubs de inkomsten zouden delen wanneer het ene team wel voor een vol stadion heeft kunnen spelen. Sportief heeft het natuurlijk geen invloed gehad, dat is echt de grootste onzin.quote:Op maandag 24 januari 2022 10:56 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ze zullen het niet expres doen. Maar het zit ze natuurlijk niet tegen in amsterdam.quote:Op maandag 24 januari 2022 10:56 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Er zijn wel degelijk verschillen in spelen in een vol of leeg stadion. Maar voor iedereen zijn de omstandigheden gelijk. Het is niet zo dat bepaalde clubs hun stadion moeten dichthouden, terwijl anderen wel kunnen spelen met publiek.quote:Op maandag 24 januari 2022 10:59 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Haha heel treurig ja. Alleen op financieel vlak zou je nog een discussie kunnen voeren. Zou het best netjes vinden als de clubs de inkomsten zouden delen wanneer het ene team wel voor een vol stadion heeft kunnen spelen. Sportief heeft het natuurlijk geen invloed gehad, dat is echt de grootste onzin.
Vind dit wel wat ver gezocht hoor.quote:Op maandag 24 januari 2022 10:59 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ze zullen het niet expres doen. Maar het zit ze natuurlijk niet tegen in amsterdam.
Naja, voetbaltechnisch gezien is het natuurlijk wel in het voordeel van Ajax geweest dat de voor hen op papier twee zwaarste uitwedstrijden van het Eredivisie-seizoen (plus Feyenoord-uit) precies zonder publiek waren. Maar acht de kans klein dat het een complot was van het OMTquote:Op maandag 24 januari 2022 10:56 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |