mijn ouders hebben het recent gehad en daar hebben we hem vandaag ook opgehaald (hij logeerde er). Dus zij zijn de meest logische opvangoptie, ook wellicht wel tijdens (een deel) vd kraamperiode in het ergste geval...quote:Op zondag 23 januari 2022 19:58 schreef Hupje het volgende: [..] @:littledrummergirl Ik zou ook even de GGD bellen om te kijken of het eerder kan. Sterkte! Is er iemand in de familie die onlangs corona heeft gehad en zou kunnen helpen in geval van nood?
Zolang er niemand test heeft er ook niemand cojonesquote:Op zondag 23 januari 2022 20:02 schreef Mariposas het volgende: Hier hebben er dit weekend 2 ouders een positieve test gemeld bij hun kind. Deze klas moest in december ook al in quarantaine dus je begrijpt dat niemand de klootzak wilt zijn die de derde meldt.
![]()
En de testcappaciteit is ook nog steeds ruk, dus struisvogelen maarquote:Op zondag 23 januari 2022 20:06 schreef SQ het volgende:
[..]
Zolang er niemand test heeft er ook niemand cojones
Ja man, we houden met al ons getest zelf deze hele toestand in stand.quote:Op zondag 23 januari 2022 20:06 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik las quarantaine voor de juffen van de kleuter. Je wil toch niet zeggen dat je hem nu komende week thuis hebt hèquote:Op zondag 23 januari 2022 20:06 schreef SQ het volgende:
[..]
Oh dat zou een beroerde timing zijn. Ik hoop dat het meevalt!quote:Op zondag 23 januari 2022 20:05 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
mijn ouders hebben het recent gehad en daar hebben we hem vandaag ook opgehaald (hij logeerde er). Dus zij zijn de meest logische opvangoptie, ook wellicht wel tijdens (een deel) vd kraamperiode in het ergste geval...
Hebben jullie alle uitslagen al binnen?quote:Op zondag 23 januari 2022 20:10 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Ja man, we houden met al ons getest zelf deze hele toestand in stand.
Gewoon morgen bevallenquote:Op zondag 23 januari 2022 20:09 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
En de testcappaciteit is ook nog steeds ruk, dus struisvogelen maar
Nee, ze zetten gewoon de conciërge voor de klas ofzo. Komt goed.quote:Op zondag 23 januari 2022 20:11 schreef Malteser het volgende:
[..]
Ik las quarantaine voor de juffen van de kleuter. Je wil toch niet zeggen dat je hem nu komende week thuis hebt hè.
[..]
Oh dat zou een beroerde timing zijn. Ik hoop dat het meevalt!
Ja die van mijn dochter is ook negatief. De uitslag kwam wel vanmiddag rond 17:00 uur pas binnen. Dochter mag dinsdag weer testen want dan zit ze op dag 5 na het laatste contact met haar besmette broertje. Ik hoop voor haar dat het negatief blijft, dan kan ze hopelijk woensdag weer gewoon naar school.quote:Op zondag 23 januari 2022 20:11 schreef Malteser het volgende:
[..]
Hebben jullie alle uitslagen al binnen?
Doorgaans is dat gewoon weg ja. Zal vast wel in de algemene voorwaarden staan.quote:Op zondag 23 januari 2022 20:15 schreef MaJo het volgende:
Aapie heeft inmiddels heel wat ruildagen opgebouwd als compensatie voor gesloten KDV. Deze zijn geldig tot het einde van ons contract maar dat is ergens dit voorjaar al wegens verhuizen. Krijg je deze ruildagen dan uitbetaald in geld of is dat een kwestie van pech hebben? Ik heb deze vraag ook gesteld aan het KDV zelf maar nooit een reactie ontvangen
Onze herplaatser geen kinderen gewend. Niet altijd even lief voor ze. Maar dit voelde hij toch goed aan.quote:Op zondag 23 januari 2022 20:10 schreef Phaidra het volgende:
@:littledrummergirl, wat een ontiegelijk vervelende timing. Sterkte!
@:F_r lieve foto.
Goeie, die zal ik eens uitpluizenquote:Op zondag 23 januari 2022 20:16 schreef SQ het volgende:
[..]
Doorgaans is dat gewoon weg ja. Zal vast wel in de algemene voorwaarden staan.
Dagen gebruiken voor de verhuizing dusquote:Op zondag 23 januari 2022 20:15 schreef MaJo het volgende:
Aapie heeft inmiddels heel wat ruildagen opgebouwd als compensatie voor gesloten KDV. Deze zijn geldig tot het einde van ons contract maar dat is ergens dit voorjaar al wegens verhuizen. Krijg je deze ruildagen dan uitbetaald in geld of is dat een kwestie van pech hebben? Ik heb deze vraag ook gesteld aan het KDV zelf maar nooit een reactie ontvangen
Vind ik erg netjes opgelost inderdaad, en fijn dat de meester niet zo ziek is dat lesgeven op afstand onmogelijk is.quote:Op zondag 23 januari 2022 20:23 schreef Roosje84 het volgende:
Hier de meester in quarantaine maar die gaat morgen dus via teams lesgeven en er is dan toezicht in de klas.
Ook lekkere timing want na een quarantaine ivm 3 corona gevallen in de klas mochten ze afgelopen donderdag weer naar school.
Op zich wel een goede oplossing aangezien er geen vervangers te krijgen zijn en ze nu in ieder geval les krijgen van hun eigen meester.
Dat is wel het proberen waardquote:Op zondag 23 januari 2022 20:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dagen gebruiken voor de verhuizing dus
Niet als in "voor je verhuist" maar als in "zodat je kunt inpakken en verhuizen."
Daar ben je dan ook mooi klaar meequote:Op zondag 23 januari 2022 20:27 schreef Lemijn het volgende:
Nou hier mag je al 2 jaar geloof ik die extra dagen niet gebruiken of ruilen of wat dan ook. Dus ik denk ook dat je ernaar kan fluiten.
Ik had niet anders verwacht!quote:Op zondag 23 januari 2022 19:54 schreef SQ het volgende:
Ik zie dit wel als uitdaging om extra vaak Q te gaan gebruiken, dat snappen jullie!
Beide kleuterjuffen van mijn zoon zijn in Q nu.
WIE IS DE VOLGENDE?
ik was vanmiddag aan het fantaseren hoe het zou zijn als er ooit op enig moment echt een punt is waarop we zeggen “Het is klaar, we laten alles los!” Ik kreeg er een soort Koninginnesdag idee van of zo, iedereen vrij en overal feest.quote:Op zondag 23 januari 2022 20:23 schreef Lemijn het volgende:
LOL @ TT
@ C
Ik ben er toch zo klaar mee jongens.
Ja. Daar moet je gewoon in blijven geloven.quote:Op zondag 23 januari 2022 20:32 schreef BE het volgende:
[..]
ik was vanmiddag aan het fantaseren hoe het zou zijn als er ooit op enig moment echt een punt is waarop we zeggen “Het is klaar, we laten alles los!” Ik kreeg er een soort Koninginnesdag idee van of zo, iedereen vrij en overal feest.Zou dat ooit weer komen?
Niet jij, jij bent C-immuunquote:Op zondag 23 januari 2022 19:54 schreef SQ het volgende:
Ik zie dit wel als uitdaging om extra vaak Q te gaan gebruiken, dat snappen jullie!
Beide kleuterjuffen van mijn zoon zijn in Q nu.
WIE IS DE VOLGENDE?
Ja hoor, komt gewoon weer en duurt waarschijnlijk niet eens heel lang meer, ik denk dat we over de helft zijnquote:Op zondag 23 januari 2022 20:32 schreef BE het volgende:
[..]
ik was vanmiddag aan het fantaseren hoe het zou zijn als er ooit op enig moment echt een punt is waarop we zeggen “Het is klaar, we laten alles los!” Ik kreeg er een soort Koninginnesdag idee van of zo, iedereen vrij en overal feest.Zou dat ooit weer komen?
Wel fijn dat iedereen zo positief is!quote:Op zondag 23 januari 2022 20:47 schreef F_r het volgende:
Hier straalt de positiviteit er vanaf 3 van de 4 positief.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
Geen idee, ik zou de foto verkleinen, dat wil zeggen de afbeelding verkleinen naar die maat (iets groter dan het gat in je boek) en dat op 10x15 laten afdrukken. Dan bijsnijden of knippen en in het boek doen.quote:Op zondag 23 januari 2022 20:48 schreef MaJo het volgende:
Ik ben bezig met het afronden van Aapie's eerste jaar boek en daar kunnen ook foto's in. Een aantal vakken zijn de standaard 10 x 15 cm afmeting maar er zitten ook heel veel vakjes met een afmeting van 6,5 x 9,5 cm. Bij al die online foto services (albelli/hema/kruidvat etc) kun je alleen foto's in de standaard maat bestellen. Ik heb nu een site gevonden waar je 2,50 moet betalen per foto van dat kleine formaat, eh nee. Iemand een idee waar ik deze maat foto's kan bestellen?
Ik kan hem nog aanpassen hèquote:
Ik zat zelf inderdaad al te denken aan zelf bijknippen maar de foto's kleiner maken is ook slim inderdaadquote:Op zondag 23 januari 2022 20:54 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
Geen idee, ik zou de foto verkleinen, dat wil zeggen de afbeelding verkleinen naar die maat (iets groter dan het gat in je boek) en dat op 10x15 laten afdrukken. Dan bijsnijden of knippen en in het boek doen.
Ik denk dat je deze kleine maat trouwens niet zo kunt bestellen, omdat de meeste machines qua printmaat als kleinste 9x13 kunnen printen. Dat heeft oa te maken met de breedte van de papierrollen!
Ik deed dat altijd met Photoshop, maar het moet vast ook met een simpeler of gratis programma te doen zijn. Die ken ik dan weer niet, maar iemand anders vast wel! En anders in de software van de leverancier waar je het anders bestelt?quote:Op zondag 23 januari 2022 20:55 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik zat zelf inderdaad al te denken aan zelf bijknippen maar de foto's kleiner maken is ook slim inderdaadAlleen hoe doe ik dat op een makkelijke manier?
Ik vraag me oprecht af of het ooit weer echt zo onbezorgd gaat zijn zoals het ooit was...😳quote:Op zondag 23 januari 2022 20:32 schreef BE het volgende:
[..]
Aan dit soort berichten moet je vasthou zien te hebben. Niet dat zwartkijken en angst dat niets meer (enigszins) hetzelfde wordt.quote:Op zondag 23 januari 2022 21:16 schreef Mushanga71 het volgende:
https://nos.nl/l/2414256
Einde pandemie in zicht? Laten we het hopen. Maar eerst zien...
En ook of ik dat zelf weer kan qua gevoel en gedachten, als alles weer zou mogen.quote:Op zondag 23 januari 2022 21:07 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Ik vraag me oprecht af of het ooit weer echt zo onbezorgd gaat zijn zoals het ooit was...😳
Ik was al niet dol op grote mensenmassa’s, C heeft dat zeker niet beter gemaaktquote:Op zondag 23 januari 2022 21:07 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Ik vraag me oprecht af of het ooit weer echt zo onbezorgd gaat zijn zoals het ooit was...😳
Heel herkenbaar. Koningsdag, *ril*quote:Op zondag 23 januari 2022 21:40 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik was al niet dol op grote mensenmassa’s, C heeft dat zeker niet beter gemaakt.
Het lijkt positief maar we zijn al vaker blij gemaakt en toen weer een dooie mus.quote:Op zondag 23 januari 2022 21:35 schreef vencodark het volgende:
[..]
Aan dit soort berichten moet je vasthou zien te hebben. Niet dat zwartkijken en angst dat niets meer (enigszins) hetzelfde wordt.
Nou, dat dus. Denk dat alles toch nog redelijk lang bij me zal blijven hangen. Wat we hebben meegemaakt zal moeten slijten. Ik zie mezelf iig niet zo heel snel weer 'normaal' doen.quote:Op zondag 23 januari 2022 21:36 schreef Hupje het volgende:
[..]
En ook of ik dat zelf weer kan qua gevoel en gedachten, als alles weer zou mogen.
Nee, qua drukte mijden heb ik nergens last van gehad😆 maar de onzekerheid is het meer, wanneer er weer maatregelen komen. Of, als alles voorbij is, er niet wéér wat komt rondrazen.quote:Op zondag 23 januari 2022 21:40 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik was al niet dol op grote mensenmassa’s, C heeft dat zeker niet beter gemaakt.
De website Pixlr is gratis en makkelijk! Bijna alle functies van Photoshop.quote:Op zondag 23 januari 2022 20:55 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik zat zelf inderdaad al te denken aan zelf bijknippen maar de foto's kleiner maken is ook slim inderdaadAlleen hoe doe ik dat op een makkelijke manier?
Ik lees dit topic altijd mee, reageer bijna nooit. Maar dit is echt waar ik me momenteel ook druk over kan maken. Mijn dochter wordt bijna 1 en man wilde 4(!) volwassenen uitnodigen op 1 dag (okee, en 2 kinderen onder de 12). Ik had nog net geen complete paniekaanval. Dus nu hebben we het uit elkaar getrokken. Maar dat gevoel, niet te beschrijven. Ik denk dat ik therapie nodig heb als dit allemaal ooit echt over is. Ik vind het zo intens om te merken hoe diep deze sporen inmiddels gaan.quote:Op zondag 23 januari 2022 21:36 schreef Hupje het volgende:
[..]
En ook of ik dat zelf weer kan qua gevoel en gedachten, als alles weer zou mogen.
Komt bij jou ook omdat je je aandacht kan focussen op je kleine ventje, dan vergeet je de nare dingen ook eerder😀quote:Op zondag 23 januari 2022 21:55 schreef MaJo het volgende:
Wat mij opvalt is hoe snel je dingen ook weer vergeet. Als ik terugdenk aan mijn zwangerschap kan ik me eigenlijk corona nauwelijks herinneren. Mijn man mocht naar een paar echo's niet mee en we moesten mondkapjes op in de gang, dat is het enige dat me is bijgebleven. Maar als ik terugdenk aan mijn zwangerschap en bevalling dan komt corona eigenlijk niet echt bij me op. Ook qua kraamtijd, ik vond het eigenlijk wel prima om geen grote groepen te ontvangen.
Ik denk eigenlijk dat het best wel snel slijt allemaal.
Dus je hebt C en bent in Q😋quote:Op zondag 23 januari 2022 22:03 schreef Nanuke het volgende:
[..]
Ik lees dit topic altijd mee, reageer bijna nooit. Maar dit is echt waar ik me momenteel ook druk over kan maken. Mijn dochter wordt bijna 1 en man wilde 4(!) volwassenen uitnodigen op 1 dag (okee, en 2 kinderen onder de 12). Ik had nog net geen complete paniekaanval. Dus nu hebben we het uit elkaar getrokken. Maar dat gevoel, niet te beschrijven. Ik denk dat ik therapie nodig heb als dit allemaal ooit echt over is. Ik vind het zo intens om te merken hoe diep deze sporen inmiddels gaan.
Maar goed, ik ben misschien enigszins emotioneel instabiel vanwege woensdag positief getest (met ook flink klachten) en dus keihard quarantaine met kleuter die dit niet trekt en baby (die hij ook slecht trekt) maar wel een man die vrij mag gaan want z'n booster gehad (en nog altijd negatief blijft testen).
Positief punt: ik gebruik geen afkortingen.
Ach, ook al. Beterschap.quote:Op zondag 23 januari 2022 22:03 schreef Nanuke het volgende:
Maar goed, ik ben misschien enigszins emotioneel instabiel vanwege woensdag positief getest (met ook flink klachten) en dus keihard quarantaine met kleuter die dit niet trekt en baby (die hij ook slecht trekt) maar wel een man die vrij mag gaan want z'n booster gehad (en nog altijd negatief blijft testen).
Hey, mijn man ook! Kan ik hem toch nog uitschelden voor positief.quote:
Ik ben niet een zwartkijker hoor, maar ik kan me er zo weinig bij voorstellen en tegelijkertijd gleden we ook weer heel makkelijk terug in oude gewoontes toen we afgelopen keer wat losser mochten.quote:Op zondag 23 januari 2022 21:35 schreef vencodark het volgende:
[..]
Aan dit soort berichten moet je vasthou zien te hebben. Niet dat zwartkijken en angst dat niets meer (enigszins) hetzelfde wordt.
Ah jawel joh, over 10 jaar hebben we weer heel andere zorgen.quote:Op zondag 23 januari 2022 21:07 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Dat heeft er ook absoluut mee te maken maar mensen zijn toch gewoontedieren en vervallen snel weer in oude gewoonten. In het begin van corona was het ook een soort wake up call, we zouden minder vliegen, beter voor elkaar zorgen etc. Maar zodra het weer kon gingen mensen meteen weer vliegen en wordt er vooral aan zichzelf gedacht. Ik denk dat wat dat betreft alles weer als vanouds wordt zodra het weer kan.quote:Op zondag 23 januari 2022 22:06 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Komt bij jou ook omdat je je aandacht kan focussen op je kleine ventje, dan vergeet je de nare dingen ook eerder😀
Bij mij lijkt 15 maart 2020 als gister: om 17.30 te horen krijgen dat om 18u je zaken dicht moeten zijn, in de spits met volle tafels. Hoop dat ik het ooit vergeet... Maar toch, er blijkt nu iets onzichtbaars te zijn wat alles de prut in kan laten lopen. En dat kan nog een keer gebeuren.
Goh, klink best wel negatief, ben ik ook😁. Ach...
quote:Op zondag 23 januari 2022 22:21 schreef Loj het volgende:
En ik haat Z. net zo erg als C., want Js is al 2,5 jaar bezig voor zijn A.
Wat als je twee foto's samenvoegt tot 1 afbeelding en ze dan op 9*13 laat printen. Dan hoef je hem enkel door te knippen.quote:Op zondag 23 januari 2022 20:48 schreef MaJo het volgende:
Ik ben bezig met het afronden van Aapie's eerste jaar boek en daar kunnen ook foto's in. Een aantal vakken zijn de standaard 10 x 15 cm afmeting maar er zitten ook heel veel vakjes met een afmeting van 6,5 x 9,5 cm. Bij al die online foto services (albelli/hema/kruidvat etc) kun je alleen foto's in de standaard maat bestellen. Ik heb nu een site gevonden waar je 2,50 moet betalen per foto van dat kleine formaat, eh nee. Iemand een idee waar ik deze maat foto's kan bestellen?
Ik maakte dan een collage met een X aantal foto's in het juiste formaat en die afdrukken op 10 x 15 en daarna uitknippen/uitsnijden.quote:Op zondag 23 januari 2022 20:48 schreef MaJo het volgende:
Ik kan me ook echt voorstellen dat voor ondernemers en met name horeca ondernemers het gewoon een traumatische en stressvolle periode is die je echt een plekje moet gaan geven als het voorbij is, ik denk dat dat voor mensen in loondienst haast niet te bevatten is. Ik werk zelf in een klein bedrijf en krijg wel wat mee van de frustraties van mijn bazin daarin, erg naar voor haar.quote:Op zondag 23 januari 2022 22:06 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Komt bij jou ook omdat je je aandacht kan focussen op je kleine ventje, dan vergeet je de nare dingen ook eerder😀
Bij mij lijkt 15 maart 2020 als gister: om 17.30 te horen krijgen dat om 18u je zaken dicht moeten zijn, in de spits met volle tafels. Hoop dat ik het ooit vergeet... Maar toch, er blijkt nu iets onzichtbaars te zijn wat alles de prut in kan laten lopen. En dat kan nog een keer gebeuren.
Goh, klink best wel negatief, ben ik ook😁. Ach...
Maar is het de muis gelukt te ontsnappen na z’n beet en loopt hij nu vrij rond? Of heeft ze hem hem nog buiten kunnen zetten?quote:Op zondag 23 januari 2022 23:34 schreef Kyara het volgende:
Hier zit dochter aan een AB kuur (mag ik dat wel afkorten?) na een beet van een ondankbare wilde muis.
De kat had een muis gevangen en dat stomme beest nam hem mee naar boven naar mijn werkkamer. Kind wilde de muis redden want hij was schattig, ik wilde vooral dat de muis niet zou ontsnappen en dan boven zou rondlopenMuis uiteindelijk wel gevangen maar dus nog wel even zijn tanden in zijn redder gezet. Ondankbaar beest. Kat is ook nog steeds chagrijning dat we zijn muis hebben afgepakt
Dat herinner ik mij toch heel anders. Ik was net zwanger toen corona een probleem werd in Nederland. Mijn man zijn contract werd niet verlengd en hij raakte in een stevige depressie.quote:Op zondag 23 januari 2022 21:55 schreef MaJo het volgende:
Wat mij opvalt is hoe snel je dingen ook weer vergeet. Als ik terugdenk aan mijn zwangerschap kan ik me eigenlijk corona nauwelijks herinneren. Mijn man mocht naar een paar echo's niet mee en we moesten mondkapjes op in de gang, dat is het enige dat me is bijgebleven. Maar als ik terugdenk aan mijn zwangerschap en bevalling dan komt corona eigenlijk niet echt bij me op. Ook qua kraamtijd, ik vond het eigenlijk wel prima om geen grote groepen te ontvangen.
Ik denk eigenlijk dat het best wel snel slijt allemaal.
In de brief die wij kregen stond 5 dagen.quote:Op maandag 24 januari 2022 11:05 schreef Nijna het volgende:
De meiden zijn naar school... voor zolang het duurt.
Het kind wat vorige week positief testte, was vandaag alweer op school... het is toch 7 dagen en dan 24u klachtenvrij?
Ik had voor de jongste een nieuw vest/blouse ding gekocht, kon alle knopen er opnieuw aanzetten, ze hingen allemaal half los. Ach, heb ik mijn maandagochtend ook weer nuttig besteedt.
Wij hebben alle kanalen ingelicht op basis van de positieve zelftest. En daar ben ik heel blij mee, want het is nu al dag 4 nadat hij ziek werd en de uitslag vanuit de ggd verwachten we vandaag.quote:Op maandag 24 januari 2022 11:11 schreef Phaidra het volgende:
Ik weet niet hoe het precies zit met communicatie vanuit school @:Nijna. Maar onze jongste had gister een positieve zelftest, dat ga ik zelf gewoon aanhouden als dag 1. Vanmiddag wordt hij door de GGD getest, die uitslag zal waarschijnlijk pas morgen binnenkomen. Dat is het moment waarop school 'officieel' wordt ingelicht en er communicatie richting andere ouders zal gaan, denk ik? Vooralsnog heeft school niks in Parro gezet over zijn besmetting namelijk. Maar ik ga hem echt niet thuishouden tot (min) 8 dagen na de GGD test.
Ja, wij ook. Maar school heeft verder nog niks gecommuniceerd naar de rest van de klas. Maar ik weet niet of zij verplicht zijn om te wachten op een officiële bevestiging vanuit de GGD voor ze actie ondernemen. Vorige week had zijn klas al een besmetting, dus A. is minstens nr. 2.quote:Op maandag 24 januari 2022 11:46 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Wij hebben alle kanalen ingelicht op basis van de positieve zelftest. En daar ben ik heel blij mee, want het is nu al dag 4 nadat hij ziek werd en de uitslag vanuit de ggd verwachten we vandaag.
School van Puber heeft actie ondernomen op basis van de zelftesten (nu drie hele klassen in quarantaine), geen idee of dat beleid per school verschilt.quote:Op maandag 24 januari 2022 11:48 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ja, wij ook. Maar school heeft verder nog niks gecommuniceerd naar de rest van de klas. Maar ik weet niet of zij verplicht zijn om te wachten op een officiële bevestiging vanuit de GGD voor ze actie ondernemen. Vorige week had zijn klas al een besmetting, dus A. is minstens nr. 2.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fijn! Ik ga er helemaal vanuit dat hij bij de GGD ook positief test. Op basis daarvan zeg ik: communiceren die handel, je kan er maar beter op tijd bij zijn. In principe was hij vrijdag al besmettelijk en nog op school. Maar goed, wat zij willen hoorquote:Op maandag 24 januari 2022 11:50 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
School van Puber heeft actie ondernomen op basis van de zelftesten (nu drie hele klassen in quarantaine), geen idee of dat beleid per school verschilt.
quote:Op maandag 24 januari 2022 11:52 schreef Quoi het volgende:
Ik hoop zo dat de stress rondom aantal besmettingen en testen een beetje gaat liggen en minder belangrijk wordt. Vooral als er zo weinig mensen ziek worden. Tegelijkertijd vind ik de boel loslaten ook weer spannend. Deze Q gaat namelijk met K een soort semi-Q in, 'gelukkig' wel met een kind met een V.S S BSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sterkte - Succes - Beterschap
Ik hoop zo dat de stress rondom aantal besmettingen en testen een beetje gaat liggen en minder belangrijk wordt. Vooral als er zo weinig mensen ziek worden. Tegelijkertijd vind ik de boel loslaten ook weer spannend. Deze Q gaat namelijk met K een soort semi-Q in, 'gelukkig' wel met een kind met een V.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hoop zo dat de stress rondom aantal besmettingen en testen een beetje gaat liggen en minder belangrijk wordt. Vooral als er zo weinig mensen ziek worden. Tegelijkertijd vind ik de boel loslaten ook weer spannend. Deze Q gaat namelijk met K een soort semi-Q in, 'gelukkig' wel met een kind met een V.heel veel sterkte en succes QuoiSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
disclaimer
Dat was hier ook de overweging, ja. En dan is het verder aan school of ze daar al dan niet iets mee willen doen, maar wij hebben zsm alles en iedereen ingelicht.quote:Op maandag 24 januari 2022 11:53 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Fijn! Ik ga er helemaal vanuit dat hij bij de GGD ook positief test. Op basis daarvan zeg ik: communiceren die handel, je kan er maar beter op tijd bij zijn. In principe was hij vrijdag al besmettelijk en nog op school. Maar goed, wat zij willen hoor.
Dat is wel wat er in de communicatie van onze school stoot. Dag 8 mag je, mits klachtenvrij meer naar school.quote:Op maandag 24 januari 2022 11:05 schreef Nijna het volgende:
Het kind wat vorige week positief testte, was vandaag alweer op school... het is toch 7 dagen en dan 24u klachtenvrij?
Ik hoop zo dat de stress rondom aantal besmettingen en testen een beetje gaat liggen en minder belangrijk wordt. Vooral als er zo weinig mensen ziek worden. Tegelijkertijd vind ik de boel loslaten ook weer spannend. Deze Q gaat namelijk met K een soort semi-Q in, 'gelukkig' wel met een kind met een V.Oh nee.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat klote zeg, heel veel sterkte.
![]()
Dat meisje had vorige week maandag na school een positieve zelftest, dus dan zou 7 dagen +24u klachtenvrij, op zijn vroegst morgen zijn. Communicatie via school is er helemaal niet geweest (brugklas), dat meisje appte zelf in de groepsapp. Ik telde dus vanaf de zelftest (zou ik zelf namelijk ook doen).quote:Op maandag 24 januari 2022 11:11 schreef Phaidra het volgende:
Ik weet niet hoe het precies zit met communicatie vanuit school @:Nijna. Maar onze jongste had gister een positieve zelftest, dat ga ik zelf gewoon aanhouden als dag 1. Vanmiddag wordt hij door de GGD getest, die uitslag zal waarschijnlijk pas morgen binnenkomen. Dat is het moment waarop school 'officieel' wordt ingelicht en er communicatie richting andere ouders zal gaan, denk ik? Vooralsnog heeft school niks in Parro gezet over zijn besmetting namelijk. Maar ik ga hem echt niet thuishouden tot (min) 8 dagen na de GGD test.
Ja, en dan zit je weken opgesloten na 3 besmettingen in je stad van 10 miljoen inwoners he. Niet eens 3 mensen uit de straat ofzoquote:Op maandag 24 januari 2022 12:23 schreef Nijna het volgende:
[..]
Dat meisje had vorige week maandag na school een positieve zelftest, dus dan zou 7 dagen +24u klachtenvrij, op zijn vroegst morgen zijn. Communicatie via school is er helemaal niet geweest (brugklas), dat meisje appte zelf in de groepsapp. Ik telde dus vanaf de zelftest (zou ik zelf namelijk ook doen).
Sterkte Quoi
Wat een gedoe, ik ben benieuwd waar ze morgen mee komen qua persconferentie... vooral of ze dat bij 3 besmettingen de hele klas naar huis laten bestaan. Want volgens mij blijven we dan bezig.
Maar gelukkig zitten we niet in China, dan zit je gewoon weken opgesloten... kan je zelfs geen boodschappen doen. Zitten we hier toch best goed... dat gezegd hebbende, ik ga maar eens een frisse neus halen.
Vorige week eventjes in Kleutertopic gepost. Het waren hele spannende weken na de diagnose borstkanker. Belangrijkste is dat we kunnen gaan behandelen ter genezing. Maar we zijn intussen wel in een foute film beland.quote:Op maandag 24 januari 2022 13:12 schreef exode het volgende:
Jeetje, Quoi, sterkte. Heb ik het eerdere nieuws gemist? Sterkte de komende tijd in ieder geval.
Wat een ontzettend naar nieuwsquote:Op maandag 24 januari 2022 13:15 schreef Quoi het volgende:
Thanks peeps
[..]
Vorige week eventjes in Kleutertopic gepost. Het waren hele spannende weken na de diagnose borstkanker. Belangrijkste is dat we kunnen gaan behandelen ter genezing. Maar we zijn intussen wel in een foute film beland.
Ach jeetje, wat heftig. Nu dus chemo. Je mag me altijd DM'en of Appen voor een luisterend oor of als M afleiding wil. Of jullie zelf even geen leuke kleuter om je heen willen. Kan M met Juul aan de Legoquote:Op maandag 24 januari 2022 13:15 schreef Quoi het volgende:
Thanks peeps
[..]
Vorige week eventjes in Kleutertopic gepost. Het waren hele spannende weken na de diagnose borstkanker. Belangrijkste is dat we kunnen gaan behandelen ter genezing. Maar we zijn intussen wel in een foute film beland.
Ggd hier gaf aan 7 dagen mits 24 uur klachtenvrij, niet plus.quote:Op maandag 24 januari 2022 12:23 schreef Nijna het volgende:
[..]
Dat meisje had vorige week maandag na school een positieve zelftest, dus dan zou 7 dagen +24u klachtenvrij, op zijn vroegst morgen zijn. Communicatie via school is er helemaal niet geweest (brugklas), dat meisje appte zelf in de groepsapp. Ik telde dus vanaf de zelftest (zou ik zelf namelijk ook doen).
Sterkte Quoi
Wat een gedoe, ik ben benieuwd waar ze morgen mee komen qua persconferentie... vooral of ze dat bij 3 besmettingen de hele klas naar huis laten bestaan. Want volgens mij blijven we dan bezig.
Maar gelukkig zitten we niet in China, dan zit je gewoon weken opgesloten... kan je zelfs geen boodschappen doen. Zitten we hier toch best goed... dat gezegd hebbende, ik ga maar eens een frisse neus halen.
Ah dan zal dat het zijn.quote:Op maandag 24 januari 2022 14:39 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ggd hier gaf aan 7 dagen mits 24 uur klachtenvrij, niet plus.
@:quoi, sterkte
Ik hoop zo dat de stress rondom aantal besmettingen en testen een beetje gaat liggen en minder belangrijk wordt. Vooral als er zo weinig mensen ziek worden. Tegelijkertijd vind ik de boel loslaten ook weer spannend. Deze Q gaat namelijk met K een soort semi-Q in, 'gelukkig' wel met een kind met een V.Och Quoi wat een ellendeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heel veel succes, sterkte en beterschap![]()
Klopt. En machteloosheid, moedeloosheid en ook zeker boosheid. Plus de angst dat het weer kan gebeuren, straks of verder in de toekomst. Heb ook zo'n idee dat nu de drempel van een lockdown erg laag ligt dus dat we nu bij elke poep of scheet gesloten worden.quote:Op maandag 24 januari 2022 08:50 schreef rena het volgende:
[..]
Ik kan me ook echt voorstellen dat voor ondernemers en met name horeca ondernemers het gewoon een traumatische en stressvolle periode is die je echt een plekje moet gaan geven als het voorbij is, ik denk dat dat voor mensen in loondienst haast niet te bevatten is. Ik werk zelf in een klein bedrijf en krijg wel wat mee van de frustraties van mijn bazin daarin, erg naar voor haar.
Ai, minder... hopen dat ie snel opknapt!quote:Op maandag 24 januari 2022 12:35 schreef PoesInDoos het volgende:
Wat naar Quoi, veel sterkte komende tijd!
Kind net van school geplukt, hij was ''duizelig in zijn hoofd''. Duidelijker dan dit wordt het niet.. ik heb hem met een kleedje en een paracetamol op de bank gebonjoured.
Ik dacht aan zenuwen voor de prik, maar hij zegt heel stellig dat het niet zo is.. Ik heb geen flauw idee..quote:Op maandag 24 januari 2022 15:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ai, minder... hopen dat ie snel opknapt!
Das idd wel een behoorlijk dilemma want wat is wijsheid? Snap heel goed dat je bang bent na je miskraam. Je moet nu kiezen voor de minst kwalijke optie maar welke dát is...quote:Op maandag 24 januari 2022 17:29 schreef Vaiana het volgende:
Ik zit heel erg in dubio. Eigenlijk wil ik mijn booster pas na de eerste echo, want ik ben een beetje getraumatiseerd door mijn miskraam na de eerste vaccinatieprik. Maar zo gigantisch veel mensen hebben nu corona, dat als ik niet besmet wil worden ik voor mijn gevoel ongeveer in isolatie moet de komende drie weken. Maar dat is weer niet zo goed voor mijn mentale gezondheid.
Huuuu.
Maar een booster voorkomt geen besmetting hé, het verkleint alleen de kans op een ernstiger verloop na besmetting.quote:Op maandag 24 januari 2022 17:29 schreef Vaiana het volgende:
Ik zit heel erg in dubio. Eigenlijk wil ik mijn booster pas na de eerste echo, want ik ben een beetje getraumatiseerd door mijn miskraam na de eerste vaccinatieprik. Maar zo gigantisch veel mensen hebben nu corona, dat als ik niet besmet wil worden ik voor mijn gevoel ongeveer in isolatie moet de komende drie weken. Maar dat is weer niet zo goed voor mijn mentale gezondheid.
Huuuu.
Oh heerlijk!quote:Op maandag 24 januari 2022 17:57 schreef amaranta het volgende:
In de groepsapp van de klas van mijn zoon worden andere schrijfwijzen niet geaccepteerd.
[ link | afbeelding ]
Ik hoop zo dat de stress rondom aantal besmettingen en testen een beetje gaat liggen en minder belangrijk wordt. Vooral als er zo weinig mensen ziek worden. Tegelijkertijd vind ik de boel loslaten ook weer spannend. Deze Q gaat namelijk met K een soort semi-Q in, 'gelukkig' wel met een kind met een V.Heftig.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Veel sterkte gewenst!🍀
En dat dan vanaf begin klachten, als die er waren, testdatum alleen als geen klachten.quote:Op maandag 24 januari 2022 14:39 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ggd hier gaf aan 7 dagen mits 24 uur klachtenvrij, niet plus.
I know, maar an sich ben ik niet bang voor een besmetting. Alleen schijnt een besmetting in het eerste trimester wel de kans op een miskraam te vergroten, en zit je het eerste trimester sowieso niet op koorts te wachten. Maar met een booster is de kans op erg ziek worden en daarmee nadelige effecten op de zwangerschap wel dermate kleiner dat ik dan meer aan zou durven.quote:Op maandag 24 januari 2022 17:48 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Maar een booster voorkomt geen besmetting hé, het verkleint alleen de kans op een ernstiger verloop na besmetting.
Als je je echt zorgen maakt om corona zou ik proberen de contacten zoveel mogelijk te beperken tot de besmettingen wat dalen. En dan ook vooral kijken naar het aantal contacten van de contacten die je wel wil.
Op mijn werk is het prut qua besmettingen. Ik denk dat 15 a 20 procent van de werknemers nu thuis zit. De helft ‘ziek’ de andere helft in quarantaine.
quote:Het OMT raadt het kabinet aan om de quarantaineregels tijdelijk te versoepelen. Kinderen tot twaalf jaar oud hoeven dan niet meer thuis te blijven na nauw contact met een besmet persoon. Wel moeten ze zich bij (milde) klachten laten testen en thuisblijven, ook zouden ze in dat geval contact met ouderen en kwetsbaren moeten vermijden voor de periode van tien dagen, adviseert het OMT nu aan het kabinet.
,,Dat betekent dat bij besmettingen in een groep (binnen de kinderopvang, het primair onderwijs, maar ook in een sportteam of anderszins) kinderen ook geen quarantaineadvies krijgen, en bij klachten wel steeds een (zelf)test doen. Dit geldt dan ongeacht het aantal besmettingen in de groep."
M’n schoonmoeder appte het net al inderdaad, maar die meende dat het al zo was. Dus die gaf aan de oudste morgenmiddag gewoon naar haar mag komen (ook als hij de uitslag nog niet binnen heeft) terwijl ze een uur geleden zei van niet (wat ik snap natuurlijk, man had vooral even contact om het door te geven).quote:
Ik wil je niet bang maken maar mijn dochter bleef ook overgeven en had een positieve test. Ik had van de booster ook koorts.quote:Op maandag 24 januari 2022 20:55 schreef Rijstebuiltje het volgende:
@:exode, hier geen medische achtergrond maar hier wil dochterlief ook geen vaccinatie. Ik vind het prima hoor. Pas als de situatie er echt om vraagt laat ik hem wel zetten bij haar, maar ik voel nog geen noodzaak ervoor.
Ik heb vorige week mijn Boosterprik gehad. Ik dacht er genadig vanaf te komen de dag erna, met een pijnlijke schouder/arm. Dat bleek een utopie. Ik werd gisteren wakker en heb tot afgelopen nacht alleen maar lopen spugen met koude koorts erbij. Dat had ik de 2e keer dus niet. Ik hoop oprecht dat mijn menstruatiecyclus nu wél op de rit blijft, die was na de 2e prik ook aanzienlijk verstoord.
Ik heb een zelftest gedaan, die was negatief. Koorts had ik niet. Mijn temperatuur bleef netjes 36.9. Gelukkig is alles weer genormaliseerd hier.quote:Op maandag 24 januari 2022 21:05 schreef F_r het volgende:
[..]
Ik wil je niet bang maken maar mijn dochter bleef ook overgeven en had een positieve test. Ik had van de booster ook koorts.
Wij neigen naar wel vaccineren en ben vooral benieuwd wat zijn longarts te zeggen heeft. Daarna nemen we de beslissing.quote:Op maandag 24 januari 2022 20:55 schreef Rijstebuiltje het volgende:
@:exode, hier geen medische achtergrond maar hier wil dochterlief ook geen vaccinatie. Ik vind het prima hoor. Pas als de situatie er echt om vraagt laat ik hem wel zetten bij haar, maar ik voel nog geen noodzaak ervoor.
Ik heb vorige week mijn Boosterprik gehad. Ik dacht er genadig vanaf te komen de dag erna, met een pijnlijke schouder/arm. Dat bleek een utopie. Ik werd gisteren wakker en heb tot afgelopen nacht alleen maar lopen spugen met koude koorts erbij. Dat had ik de 2e keer dus niet. Ik hoop oprecht dat mijn menstruatiecyclus nu wél op de rit blijft, die was na de 2e prik ook aanzienlijk verstoord.
Wat goed!quote:Op maandag 24 januari 2022 21:24 schreef Sjeen het volgende:
Even helemaal iets anders dan Corona of huishoudelijke praat, ‘t kind hier heeft vandaag gewoon even haar rijbewijs gehaald![]()
![]()
en nu voel ik me oud![]()
Wauw.. gefeliciteerd.quote:Op maandag 24 januari 2022 21:24 schreef Sjeen het volgende:
Even helemaal iets anders dan Corona of huishoudelijke praat, ‘t kind hier heeft vandaag gewoon even haar rijbewijs gehaald![]()
![]()
De komende maanden nog met een van ons als begeleiding erbij, dus we kunnen een beetje wennenquote:Op maandag 24 januari 2022 21:36 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Wauw.. gefeliciteerd.
En nu je auto uitlenen?
Met B. zijn achtergrond snap ik jullie keuzes heel goed. Hij klinkt weloverwogen, dus goed of fout is er sws niet.quote:Op maandag 24 januari 2022 21:23 schreef exode het volgende:
[..]
Wij neigen naar wel vaccineren en ben vooral benieuwd wat zijn longarts te zeggen heeft. Daarna nemen we de beslissing.
Supergaaf! A mag in april beginnenquote:Op maandag 24 januari 2022 21:24 schreef Sjeen het volgende:
![]()
Ja, dat snap ikquote:Op maandag 24 januari 2022 21:24 schreef Sjeen het volgende:
![]()
Tip voor theorie, online oefenuren kopen en helemaal te pletter laten oefenen.quote:
Welja!quote:Op maandag 24 januari 2022 21:24 schreef Sjeen het volgende:
![]()
Ik hoop zo dat de stress rondom aantal besmettingen en testen een beetje gaat liggen en minder belangrijk wordt. Vooral als er zo weinig mensen ziek worden. Tegelijkertijd vind ik de boel loslaten ook weer spannend. Deze Q gaat namelijk met K een soort semi-Q in, 'gelukkig' wel met een kind met een V.Jemig Quoi...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat een klotenieuws zeg!
Heel, heel veel sterkte!
Nee joh! Serieus!quote:Op maandag 24 januari 2022 21:24 schreef Sjeen het volgende:
![]()
Ik weet nog dat ze met een jaar of 3-4(?) op jouw streepjesbank zatquote:Op maandag 24 januari 2022 22:29 schreef BE het volgende:
[..]
Nee joh! Serieus!Zij is toch pas 8 ofzo?
Ik dacht 'ik pak hem er even bij' want volgens mij zit die foto bij O's album erin zit, maar ik kan het hele album niet vinden.quote:Op maandag 24 januari 2022 22:41 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik weet nog dat ze met een jaar of 3-4(?) op jouw streepjesbank zatEn dat ik het kraamkadootje thuis had laten liggen
Hallo klein meisje waar ga je naar toequote:Op maandag 24 januari 2022 21:24 schreef Sjeen het volgende:
![]()
Thnx!quote:Op maandag 24 januari 2022 21:54 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Tip voor theorie, online oefenuren kopen en helemaal te pletter laten oefenen.
Dat zal er aan liggen waarom ze in quarantaine zitten denk ik. Een klas hoeft bij 3 besmettingen niet meer in quarantaine, maar een individueel kind nog wel als een huisgenoot corona heeft toch? Lijkt me?quote:Op dinsdag 25 januari 2022 00:15 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik vraag me af, als de Q wordt versoepeld, komen al die kids die er nu in zitten ineens woensdag weer allemaal naar school? Bij zoon ontbraken er maar 2 klasgenoten en van een groep 2 waren maar 4 kids op school, rest dus C of in Q. En het schoolplein zelf was bijna leeg🤨
Met je hoogzwangere pens naar een testlocatie en uitleggen. Nee heb je, ja kan je krijgen.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 07:51 schreef littledrummergirl het volgende:
Gdvrdekutvolgens mij hebben we inmiddels allemaal corona hier thuis
. De kleuter is de enige met een testafspraak vandaag, ggd is onbereikbaar, online afspraken maken kan ook niet "geen locaties beschikbaar" op alle postcodes die ik invoer.
Ik wordt heel binnenkort ingeleid en het zkh wil weten of ik besmet benik wil het ze met liefde vertellen mja.... In het zkh testen kan alleen als ze je daar acuut opnemen. En aangezien ik een afspraak heb voor dat inleiden kan dat dus niet
Iemand die ik ken in een soortgelijke situatie had met het ziekenhuis toch een afspraak om daar te testen. Volgens mij op de parkeerplaats ofzo. Want positief getest is het toch een ander beleid dan negatief. Heb je het ziekenhuis gebeld en voorgelegd?quote:Op dinsdag 25 januari 2022 07:51 schreef littledrummergirl het volgende:
. De kleuter is de enige met een testafspraak vandaag, ggd is onbereikbaar, online afspraken maken kan ook niet "geen locaties beschikbaar" op alle postcodes die ik invoer.
Ik wordt heel binnenkort ingeleid en het zkh wil weten of ik besmet benik wil het ze met liefde vertellen mja.... In het zkh testen kan alleen als ze je daar acuut opnemen. En aangezien ik een afspraak heb voor dat inleiden kan dat dus niet
quote:Op dinsdag 25 januari 2022 07:52 schreef Donna het volgende:
[..]
Dat zal er aan liggen waarom ze in quarantaine zitten denk ik. Een klas hoeft bij 3 besmettingen niet meer in quarantaine, maar een individueel kind nog wel als een huisgenoot corona heeft toch? Lijkt me?
Nouja een groot deel zal iig weer op school zijn ja.
https://nos.nl/artikel/24(...)-meer-in-quarantainequote:Kinderen onder de 13 hoeven van het OMT na contact met een besmet persoon niet meer in quarantaine als ze geen klachten hebben. Ook hoeven niet meer hele klassen naar huis als er drie of meer besmettingen zijn, vinden de deskundigen.
Middelbare scholieren en leerlingen in het hoger onderwijs hoeven na contact met een besmet persoon eveneens niet meer in quarantaine van het OMT als ze geen klachten hebben. Met een dagelijkse negatieve zelftest kunnen ze lessen of colleges blijven volgen. De adviezen voor versoepelingen gelden ook voor sportteams. Bij een positieve test en klachten geldt in alle gevallen wel dat men in quarantaine moet.
Het is rond deze tijd erg druk online. Iedereen wordt 's morgens wakker met symptomen en gaat gelijk plannen denk ik. Het is geduld hebben en dan komen er uiteindelijk wel locaties beschikbaar.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 07:51 schreef littledrummergirl het volgende:
Oei, dat is een klote timing!quote:Op dinsdag 25 januari 2022 07:51 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het hele verhaal.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 01:07 schreef droomvrouwtje het volgende:
@:Quoi heel veel sterkte…
Ik haak ook maar weer eens aan.
Hier een bizarre rare week die eindigde op de eerste hulp. Mijn mam heeft haar bovenarm gebroken, echt de brokkenpiloot. En toen ze viel en daarna opstond dacht we nog ach valt allemaal mee, de volgende ochtend bleek toch dat het niet zo was. Maar we hebben er wel hartelijk om kunnen lachen hoe het allemaal gedaan was.
Ohja dat wou ik ook nog vragen!quote:Op dinsdag 25 januari 2022 08:35 schreef BE het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het hele verhaal.
Ja klopt, via o.a. spoedtest.nl kun je antigeen of PCR laten verrichten.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 08:31 schreef vencodark het volgende:
[..]
Oei, dat is een klote timing!
Hopelijk pakt het beter uit! Succes met je inleiding binnenkort.![]()
Een sneltest kan toch ook ergens?
Kan ik hieruit opmaken dat jullie er voor gaan of ben ik nu te enthousiast?quote:Op dinsdag 25 januari 2022 01:07 schreef droomvrouwtje het volgende:
@:Quoi heel veel sterkte…
Ik haak ook maar weer eens aan.
Hier een bizarre rare week die eindigde op de eerste hulp. Mijn mam heeft haar bovenarm gebroken, echt de brokkenpiloot. En toen ze viel en daarna opstond dacht we nog ach valt allemaal mee, de volgende ochtend bleek toch dat het niet zo was. Maar we hebben er wel hartelijk om kunnen lachen hoe het allemaal gedaan was.
Het is ook verwarrend. Mijn oudste gaat vanaf april naar school en ik hoop van harte dat het dan allemaal weer een beetje normaal is.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 09:37 schreef Mushanga71 het volgende:
@:Donna en @:miss_sly, dank🙂. We gaan het wel horen vanavond want ondertussen is onze school voor meer dan de helft leeg. Lijkt me toch niet dat ze allemaal C hebben. De kids van de Q groepen mogen nu pas naar school met een N test of anders 10 dagen in Q.
Vind het nu best verwarrend allemaal, eigenlijk. Zal wel loslopen😆
Heb ondertussen een berg testen gekweekt. Zoon test alleen bij klachten en die heeft ie tot op heden niet of als hij naar zus gaat/zij hier komt. Ze zullen wel op komen, ooit😄
Shit!!quote:Op dinsdag 25 januari 2022 07:51 schreef littledrummergirl het volgende:
Lekker! Nu kan jij je laten rondrijdenquote:Op maandag 24 januari 2022 21:24 schreef Sjeen het volgende:
![]()
Ah nee wat shit dat het uit isquote:Op dinsdag 25 januari 2022 11:54 schreef droomvrouwtje het volgende:
LDG dat is kak zeg.. timing ook. Maar ik heb inmiddels het gevoel als ik het zo lees dat het niet meer de vraag is of je besmet word maar vooral wanneer.
Ik hoop dat je snel kan testen en negatief blijft.
@:MaJo nee helaas.. we zijn zelfs uit elkaar sinds deze week, maar in zo’n week komt dan alles tegelijk enzo..
@:BE @:sjeen @:vencodark…
Mam en ik gingen samen even hondjes uitlaten en daarna naar een vriend bij hun in de straat. Hardstikke gezellig, ik lekker ouzo drinken. Maar viel een beetje verkeerd. Dus daar de gang onder gekotst, waar we nog keihard om lachte, die vriend mij naar de wc begeleid, daar nog eens kotsen en hij maar mijn haren vasthouden..
Dus lachen, gehaktbal eten want ja bezopen en honger en toen ging het lampje langzaam, dus mam zegt kom we gaan. Dus wij naar buiten en toen had mam zoiets van die honden moeten nog even plassen en loopt naar het veldje tegen over hun huis. We staan nog wat te praten en te lachen. Ondertussen had een van de honden dus weer om haar staan dansen waardoor de riem in de knoop kwam. Dus wil uit die riem stappen maar verliest dus zo hoppa haar evenwicht en gaat voel op haar gezicht hoppa het gras in, vol in de hondenpoep.. maar het zag echt zo grappig uit. Ze moest zelf zo keihard lachen. Maar met vallen kwam ze dus vol op haar bovenarm terecht want ze had zich niet opgevangen omdat ze de hondenriem niet los wilde laten. Op gestaan zegt ze nog dat die vriend dus dit al voorspeld had dat ze een keer zou vallen door de honden. Dus wij weer keihard lachen.. gaat ze naar bed word halverwege de nacht wakker met pijn, dus s’morgens naar nightcare vanuit daar naar de EH en dan mijn broertje bellen. Die heeft echt zo hard gelachen. Appjes sturen over hoe we al voor ons zagen dat we elke paar weken weer een telefoontje krijgen dat ze weer wat gebroken heeft zodra ze in het bejaardentehuis zit omdat ze stront eigenwijs is en ze denkt alles wel te kunnen..
En mam is al vaker echt zo hard gevallen dat het tot nu toe echt een wonder is dat ze niks gebroken had. We zien haar nog met de hond op de trap staan in alle chaos want we waren op haar aan het wachten en te laat, vergeet ze de laatste 5 treden. En ipv dat ze de hond losliet lag ze dus met hond en al beneden. Ze valt echt altijd zoals in lachfilmpjes.. we hebben op de eerste hulp echt zo gelachen om haar val acties en helemaal toen we er achter kwamen dat ze dus in de hondenpoep was gevallen, dat linkje hadden we pas later gelegd. Mijn pap had de jas met poep aan de kapstok ontdekt maar toen lagen wij al in bed en had die jas buiten aan de autospiegel gehangen. Dus toen wij s’morgens weg moesten naar de nightcare was die jas verdwenen, hing niet eens meer buiten toen moesten we echt nog harder lachen.
En nu ging ik gisteren de honden uit laten en het is dat ik aan het opletten was anders was ik dus compleet onderuit gegaan, deed een van die 2 weer hetzelfde door maar steeds alle kanten op te lopen en je met de riem in knoop krijgen. Echt ik ga nog onderuit met die 2 als het een keer glad is….
Hier ook het bericht dat er weer een PM'er besmet is, op de groep van Aapie. Ik denk dat het nu echt niet meer te voorkomen valt, we kunnen hem ook niet eeuwig thuishouden, er moet ook gewoon gewerkt worden. Maar voorlopig dus niet naar opa en oma, want mijn vader is hartpatiënt dus die willen we echt zoveel mogelijk uit de wind houdenquote:Op dinsdag 25 januari 2022 11:47 schreef Cathmar het volgende:
Ennnn het duurde één hele dag. Ik haal er net een van school op met klachten. Testen maar weer.
Wat fijn! Nou duimen voor een negatieve uitslag.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 14:36 schreef littledrummergirl het volgende:
We konden alledrie getest worden tijdens de afspraak van de kleuterdrie hoera'tjes voor de lieve ggd dames
Wat een opluchting!quote:Op dinsdag 25 januari 2022 14:36 schreef littledrummergirl het volgende:
We konden alledrie getest worden tijdens de afspraak van de kleuterdrie hoera'tjes voor de lieve ggd dames
Daar heb ik eigenlijk nog steeds wel een hard hoofd inquote:Op dinsdag 25 januari 2022 14:46 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Wat fijn! Nou duimen voor een negatieve uitslag.
Beterschapquote:Op dinsdag 25 januari 2022 15:09 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Wat een opluchting!
Ik begin me ook steeds beroerder te voelen (niet verrassend omdat de jongste 48 uur tegen me aangeplakt heeft gezeten/gelegen) en na zeker 6 pogingen online is het me toch gelukt om een plekje morgenmiddag bij de handigste locatie te krijgen. Ik ga nu echt niet naar Utrecht of Den Haag rijden.
Vandaag was de eerste dag dat beide kinderen thuis gingen werken. Man man, ik heb het geweten. Ik vraag me dan altijd af hoe ze zich op school wel kunnen inhouden, terwijl ze thuis direct om alles beginnen te gillen en schreeuwen zodra iets niet in 1x lukt…![]()
Droomvrouwtje, wat een verhaal. Echt slapstick ja! Hopelijk herstelt je moeder goed van de breuk.
Hier zijn ze voorlopig gestopt met de cito want er zijn maar 10 kinderen van de groep op school.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 15:59 schreef F_r het volgende:
@:phaidra beterschap hoe oud zijn je kinderen? Hier is oudste best zelfstandig maar ze mist nu veel cito's op school
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
quote:Op dinsdag 25 januari 2022 16:11 schreef MaJo het volgende:
Even een vraagje onder spoiler (want niet zo charmant)
Je zegt het zelf eigenlijk al, je bent er niet gerust op. Dat is wmb het moment om ermee naar de huisarts te gaanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
Dan ben je wel gerust gesteld... Ze zien wel meer van zulke dingen...quote:Op dinsdag 25 januari 2022 16:19 schreef MaJo het volgende:
Jullie hebben gelijkHet is niet de plek, want dat maakt me niks uit, meer dat je daar dan komt en ze zeggen "ja eh het is een puist"
9 en 6 (bijna 7). De oudste werkt goed zelfstandig maar hij snapte iets met rekenen niet en dan is het huis ineens te klein. Die van 6 zit in groep 3 en daar moet ik echt continu naast zitten om hem te helpen. Anders doet hij gewoon niks. Maar wel alles saboteren. Expres lelijk schrijven of na 6x een woord met de ‘ee’ toch wéér vragen welke letter dat ook alweer was?! Ik heb daar zo geen geduld voor…quote:Op dinsdag 25 januari 2022 15:59 schreef F_r het volgende:
@:phaidra beterschap hoe oud zijn je kinderen? Hier is oudste best zelfstandig maar ze mist nu veel cito's op school
Ik geef het nog een paar dagen en als het dan niet minder is geworden bel ik ze even op. Ik heb gelukkig een hele fijne huisarts die me nooit het gevoel geeft dat ik voor niets kom, maar toch voel je je dan bezwaardquote:Op dinsdag 25 januari 2022 16:25 schreef Nijna het volgende:
[..]
Dan ben je wel gerust gesteld... Ze zien wel meer van zulke dingen...
Maar ik kan me voorstellen dat je niet gelijk staat te springen om naar de huisarts te gaan.
Daar zou ik ook niet zoveel geduld voor hebben...quote:Op dinsdag 25 januari 2022 16:30 schreef Phaidra het volgende:
[..]
9 en 6 (bijna 7). De oudste werkt goed zelfstandig maar hij snapte iets met rekenen niet en dan is het huis ineens te klein. Die van 6 zit in groep 3 en daar moet ik echt continu naast zitten om hem te helpen. Anders doet hij gewoon niks. Maar wel alles saboteren. Expres lelijk schrijven of na 6x een woord met de ‘ee’ toch wéér vragen welke letter dat ook alweer was?! Ik heb daar zo geen geduld voor…
Ik zat een half jaar geleden met een talgbultje in mijn tiet bij de huisarts. Voel me daar allerminst opgelaten over. Liever een keer te veel dan te weinig.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 16:19 schreef MaJo het volgende:
Jullie hebben gelijkHet is niet de plek, want dat maakt me niks uit, meer dat je daar dan komt en ze zeggen "ja eh het is een puist"
Dan weet je het iig zeker.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 16:19 schreef MaJo het volgende:
Ik heb even gekeken waar die precies zit en deze plek zit nog wat verder naar achteren (nog meer waar de zon niet schijntquote:Op dinsdag 25 januari 2022 16:31 schreef Elleska het volgende:
Als het op de plek van de klieren van Bartholin zit kan het een Bartholin cyste zijn. verstopping van de klier dus soort van puist maar beetje vervelende plek en ze kunnen er wel wat aan doen als het niet vanzelf over gaat.
Heb je ook helemaal gelijk inquote:Op dinsdag 25 januari 2022 16:37 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik zat een half jaar geleden met een talgbultje in mijn tiet bij de huisarts. Voel me daar allerminst opgelaten over. Liever een keer te veel dan te weinig.
quote:Op dinsdag 25 januari 2022 16:38 schreef Quoi het volgende:
En daar sluit ik me bij aanLaat je lekker geruststellen!
I feel you! Respect voor de juffen en meesters en respect voor alle andere mensen die aan homeschool doen. Ik ben er simpelweg niet voor gemaakt. Zeker niet als ze met imho achterlijke vragen komen die ze normaal écht niet aan de juf stellen.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 16:30 schreef Phaidra het volgende:
[..]
9 en 6 (bijna 7). De oudste werkt goed zelfstandig maar hij snapte iets met rekenen niet en dan is het huis ineens te klein. Die van 6 zit in groep 3 en daar moet ik echt continu naast zitten om hem te helpen. Anders doet hij gewoon niks. Maar wel alles saboteren. Expres lelijk schrijven of na 6x een woord met de ‘ee’ toch wéér vragen welke letter dat ook alweer was?! Ik heb daar zo geen geduld voor…
Google aanslingeren moet je ook niet doen maar omdat de klier een specifieke plek is kon het ook geruststellend zijn. Bij mij is de ene klier verwijderd omdat het steeds weer opnieuw verstopt raakte.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 16:40 schreef MaJo het volgende:
Ik heb even gekeken waar die precies zit en deze plek zit nog wat verder naar achteren (nog meer waar de zon niet schijnt ). Wel geruststellend dit soort dingen, je gaat toch in je hoofd allemaal enge dingen bedenken (en expres niet gegoogled )
Eens! Ik heb er eens een abces gehad, door een ingegroeide haar. Heeft de huisarts toen mee afgerekend.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 17:12 schreef PoesInDoos het volgende:
Ik had er een cyste zitten, daar heeft de gynaecoloog mee afgerekend. Voor je huisarts hoef je je nóóit te schamen
Maarrrr eerlijk is eerlijk, ik heb er ook best een tijdje mee rondgelopen voor ik de stap durfde te zetten hoorquote:Op dinsdag 25 januari 2022 17:39 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Eens! Ik heb er eens een abces gehad, door een ingegroeide haar. Heeft de huisarts toen mee afgerekend.
Ik ging ook niet direct heen, eerst aankijken en hopen dat het vanzelf weg zou gaan.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 18:00 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Maarrrr eerlijk is eerlijk, ik heb er ook best een tijdje mee rondgelopen voor ik de stap durfde te zetten hoor
Ohhh please do tell!quote:Op dinsdag 25 januari 2022 18:14 schreef amaranta het volgende:
Uiteindelijk moest ik bij de gynaecoloog “geopereerd” worden.
Ik was ook zo'n ransbak ( net als @amaranta ) lekker knijpen enzoquote:Op dinsdag 25 januari 2022 18:09 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Ik ging ook niet direct heen, eerst aankijken en hopen dat het vanzelf weg zou gaan.
Maar toen ik niet meer fatsoenlijk kon zitten en fietsen toch maar wel heen gegaan. Ze zien wel vreemdere dingen.
Ik kijk echt zo graag van die filmpjes zoals van dr pimpelpopperquote:Op dinsdag 25 januari 2022 18:20 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Ik was ook zo'n ransbak ( net als @:amaranta ) lekker knijpen enzoNa 20x had ik wel door dat het een cyste was en geen simpel puistje.
Ja heerlijk, vooral als ze goed knallenquote:Op dinsdag 25 januari 2022 18:21 schreef droomvrouwtje het volgende:
[..]
Ik kijk echt zo graag van die filmpjes zoals van dr pimpelpopper
Oh dat kan ik niet aanquote:Op dinsdag 25 januari 2022 18:21 schreef droomvrouwtje het volgende:
[..]
Ik kijk echt zo graag van die filmpjes zoals van dr pimpelpopper
Ik kan nooit wegkijken bij zulke dingen. Op de een of andere manier trekt het je. 😂quote:Op dinsdag 25 januari 2022 18:26 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Oh dat kan ik niet aanje hebt op tlc ook een programma over gore voeten " my feet are killing me" de reclame daarvan alleen al heeft me een keer doen kotsen
![]()
ga weg met je gorigheid op tv
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 25 januari 2022 18:33 schreef amaranta het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
oke jij wint
![]()
@LDG ja maar voeten vind ik dan weer wel ranzig.
Ik sta op het werk ook altijd vooraan als we iemand hebben met een goede decubitus wond, gelukkig hebben we die zelden. Maar als ja kom maar door…..
Ooit een vrouwtje die had een wond in haar knieholte, kon je tot aan de knieschijf alles zien zitten. Alleen die geur is wat minderBe happy with the little things in life
omg!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe dan!?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe oud was je?![]()
21/22 denk ik. Was vrij aan het begin van onze relatie Maar ik woonde nog thuis en moest voor de ingreep naar het ziekenhuis. Kon het niet verborgen houden zeg maar…quote:
Haha ik kneep ooit een zwarte puist uit op mijn mans rug. Dat was di satisfying toen de zwarte punt eruit kwam. Man is minder blij, op die plek zit letterlijk een gaatje nu.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 18:49 schreef droomvrouwtje het volgende:
Ik kan daar dus echt niet van afblijven, ooit een steenpuist onder mijn bil uitgeknepen. Daar heb ik nu een nog een soort van gat zitten, wel dicht maar een deukje zeg maar
De arts heeft toen helemaal uitgetekend hoe je maadgenvlies eruit ziet en hoe het vast zit…quote:
Ja, dat zijn geen leuke gesprekken.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 18:51 schreef amaranta het volgende:
[..]
21/22 denk ik. Was vrij aan het begin van onze relatie Maar ik woonde nog thuis en moest voor de ingreep naar het ziekenhuis. Kon het niet verborgen houden zeg maar…
Dat meende ik eigenlijk ook al.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 19:04 schreef amaranta het volgende:
Maar ik heb dit gesprek al eens gehad in dit topic. Dejavu
Dat kan ik me nog wel herinneren ja! Is dat vanzelf weer weggegaan?quote:Op dinsdag 25 januari 2022 16:47 schreef arvensis het volgende:
@:majo ik had dat ook tijdens m’n zwangerschap van Z, schrok me rot. Waren meerdere bultjes en bleken spataderen te zijn.
En een andere keer ook een puist of ingegroeide haar gehad. Ging toen vanzelf over.
Als het je echt niet lekker zit de HA bellen idd! Echt niet over in zitten.
Ja precies, dit vond ik wel geruststellendquote:Op dinsdag 25 januari 2022 17:02 schreef Elleska het volgende:
[..]
Google aanslingeren moet je ook niet doen maar omdat de klier een specifieke plek is kon het ook geruststellend zijn. Bij mij is de ene klier verwijderd omdat het steeds weer opnieuw verstopt raakte.
Uiteindelijk is het met bultjes waar je niet gerust op bent altijd het mooiste als bij de arts blijkt dat het iets onschuldigs is zoals een puist of een stom ingegroeid haartje.
Ik kan nu natuurlijk niet anders dan je hierin aanmoedigenquote:Op dinsdag 25 januari 2022 17:34 schreef Vaiana het volgende:
Al dit gepraat erover herinnert mij eraan dat ik al heeeel lang een stabiel formaat bultje heb daar. Misschien moet ik daar voor de extra zekerheid toch ook maar eens naar laten kijken.
Dat mag best wat uitgebreiderquote:Op dinsdag 25 januari 2022 18:14 schreef amaranta het volgende:
Uiteindelijk moest ik bij de gynaecoloog “geopereerd” worden.
Ah daar is het verhaal! Oei dat is wel een hele gore jaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
Zo fijn!quote:Op dinsdag 25 januari 2022 19:35 schreef MevrouwCactus het volgende:
Hoeveel kinderen zonder B en zonder C mogen nu uit Q? Ofzo?
Sjaak mag dus weer naar school
quote:Op dinsdag 25 januari 2022 19:45 schreef MaJo het volgende:
Ik heb trouwens een soortgelijk verhaal als Amaranta maar dan met de andere partijMijn ex ook. Maar wij waren super jong en zaten zodoende gezellig samen in een soort van paniek bij de huisarts.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ja hebben ze gezegd.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 20:12 schreef Amsel het volgende:
Hebben ze trouwens in de persco al letterlijk gezegd dat al die klassen in quarantaine weer naar school mogen?
Ja. Alleen thuis met covid of klachten.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 20:12 schreef -Bubseltje- het volgende:
Begrijp ik het nu goed dat kinderen naar school mogen als er iemand in huis corona heeft? Als ze negatief zelftesten natuurlijk
quote:Op dinsdag 25 januari 2022 19:42 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat kan ik me nog wel herinneren ja! Is dat vanzelf weer weggegaan?
[..]
Ja precies, dit vond ik wel geruststellendWat dat betreft is Google ook wel weer goed om de minder enge ziektebeelden te vinden.
[..]
Ik kan nu natuurlijk niet anders dan je hierin aanmoedigen
[..]
Dat mag best wat uitgebreider
Ik hou van pusverhalenIk hoef het daarentegen niet op tv te zien
Mijn verbeelding is voldoende
[..]
Ah daar is het verhaal! Oei dat is wel een hele gore jaKlopt. Het is een ribbelrandjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, we zullen het zien... morgenavond maar even testen.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 21:03 schreef _NIKKI_ het volgende:
Oh kak @:Leandra , hopelijk valt het mee. Het kán echt, dichtbij en toch niet besmet.
Ik heb hier één besmet kind in huis en de anderen die tijdens de besmettelijke periode op/onder/naast hem hebben gezeten/gelegen/gestaan zijn niet besmet.
Oi, daar ben je lekker meequote:Op dinsdag 25 januari 2022 22:09 schreef littledrummergirl het volgende:
Nou de mannen zijn positief ( en rete koortsig) maar ik negatiefDus ik kan lekker hoogzwanger voor ze zorgen
![]()
![]()
![]()
![]()
Afzonderen zit er ook niet in vanwege te ziek en kleuter, dus we doen nog een potje Russische roulette hier
quote:Op dinsdag 25 januari 2022 22:09 schreef littledrummergirl het volgende:
Nou de mannen zijn positief ( en rete koortsig) maar ik negatiefDus ik kan lekker hoogzwanger voor ze zorgen
![]()
![]()
![]()
![]()
Afzonderen zit er ook niet in vanwege te ziek en kleuter, dus we doen nog een potje Russische roulette hier
Als je in afwachting van een testuitslag bent hoor je toch sowieso in quarantaine te blijven?quote:Op dinsdag 25 januari 2022 23:44 schreef hilliebillie het volgende:
Hier van de oudste nog geen uitslag (vanmorgen om 8.30 getest). Maar volgens bericht van school mag iedereen weer komen morgen.
Ergens hoop ik wel vannacht de uitslag nog te krijgen want het voelt raar om hem naar school te laten gaan als de uitslag er nog niet is
Ja dat dacht ik ook. Man en ik hebben hier wel een discussie over, hij vind het onzin om hem nu nog thuis te houden want quarantaine hoeft nu niet meer en hij heeft geen klachten. En heeft dat gisteravond ook al zo verteld tegen de oudste (ik was toen werken en pas thuis toen de kinderen al in bed lagen). En wordt chagrijnig als ik er over begin (ik bedoel eigenlijk dat hij in de ochtend niet wenst dat er tegen hem gepraat wordtquote:Op woensdag 26 januari 2022 00:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je in afwachting van een testuitslag bent hoor je toch sowieso in quarantaine te blijven?
Ja dit inderdaad.quote:Op woensdag 26 januari 2022 06:39 schreef _NIKKI_ het volgende:
@:hilliebillie als de uitslag er nog niet is zou ik een zelftest doen en bij negatief lekker naar school laten gaan. Het zou anders zijn als het om een GGD test i.v.m. klachten zou gaan, maar als het gewoon een dag 5 test om uit quarantaine te mogen was dan zou ik nu handelen volgens de nieuwe regels.
Ja, dat mag inderdaad volgens de nieuwe regels. Maar wij zitten nu in deze situatie en ik kan me ook voorstellen dat school het toch een beetje anders vindt of een kind in de klas mogelijk samengewerkt heeft met iemand die besmet is, of dat je de afgelopen 4 dagen non-stop op elkaars lip hebt gezeten...quote:Op dinsdag 25 januari 2022 20:12 schreef -Bubseltje- het volgende:
Begrijp ik het nu goed dat kinderen naar school mogen als er iemand in huis corona heeft? Als ze negatief zelftesten natuurlijk
Wij kregen gisterenavond meteen een brief van school en toch gaan ze de nieuwe regels wel meteen volgen. Dus iedereen mag naar school behalve als je covid hebt of klachten.quote:Op woensdag 26 januari 2022 08:46 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ja, dat mag inderdaad volgens de nieuwe regels. Maar wij zitten nu in deze situatie en ik kan me ook voorstellen dat school het toch een beetje anders vindt of een kind in de klas mogelijk samengewerkt heeft met iemand die besmet is, of dat je de afgelopen 4 dagen non-stop op elkaars lip hebt gezeten...
Wij hebben vandaag een studiedag, dus nog een dagje extra om te kijken hoe het zich ontwikkelt bij de oudste.
Het kan inderdaad. Ik heb een heel hoge virusload van de jongste gekregen zaterdag en ik had gister mijn eerste symptomen. Het gaat bij deze variant dus best snel. Als de oudste morgen nog nergens last van heeft, dan denk ik niet dat het nog gaat komen. Omdat de oudste van vrijdag op zaterdag uit logeren was (hij heeft daar in de ochtend een zelftest gedaan en mocht op basis daarvan gewoon blijven tot einde middagquote:Op woensdag 26 januari 2022 08:54 schreef vencodark het volgende:
Tja. Toen ik Corona had zijn man en zoon ook niet besmet geweest en afstand houden en isolatie ging echt niet zo streng.
Het is gewoon heel typisch.
Wij doen nu een soort gare tussenvariant van isolatiequote:Op woensdag 26 januari 2022 08:54 schreef vencodark het volgende:
Tja. Toen ik Corona had zijn man en zoon ook niet besmet geweest en afstand houden en isolatie ging echt niet zo streng.
Het is gewoon heel typisch.
Wat een toestand joh. Echt heel slechte timingquote:Op woensdag 26 januari 2022 09:10 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Wij doen nu een soort gare tussenvariant van isolatieik zorg voor man en kind met de ramen open en een fpp2 masker op. Meer kan ik er niet van maken
quote:Op woensdag 26 januari 2022 09:10 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Wij doen nu een soort gare tussenvariant van isolatieik zorg voor man en kind met de ramen open en een fpp2 masker op. Meer kan ik er niet van maken
oempf sterkte.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 22:09 schreef littledrummergirl het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
Ja dat wel, zou wel betekenen dat we daar in isolatie moeten (kamer niet uit mogen) en dat de medewerkers (en misschien ook vriend?) Volledig in de beschermende kleding moeten. Bij een evt spoedkeizersnede mag vriend er niet bij zijn.quote:Op woensdag 26 januari 2022 09:49 schreef Jagärtrut het volgende:
LDG, kan je man wel mee naar het ziekenhuis, stel de bevalling begint? Wat een klote-situatie zeg!
Iemand in je omgeving die erg recent besmet is?quote:Op woensdag 26 januari 2022 10:09 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Ja dat wel, zou wel betekenen dat we daar in isolatie moeten (kamer niet uit mogen) en dat de medewerkers (en misschien ook vriend?) Volledig in de beschermende kleding moeten.
We moeten alleen nog een oplossing bedenken voor de opvang van ons zoontjeDie zou eigenlijk naar opa en oma gaan maar dat nu natuurlijk ook liever niet (hoewel hij daar al besmettelijk heeft rondgelopen afgelopen weekend, hij was daar toen ie symptomen kreeg...)
Ja daar hopen we nu een beetje opquote:Op woensdag 26 januari 2022 10:11 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Iemand in je omgeving die erg recent besmet is?
wat een drama zeg, vreselijke timing!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |