abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203297443
En mag jij nog vrij rondlopen?
pi_203297551
Las gister op nu.nl dat 2% van de scholen géén klassen in quarantaine heeft. En de school van mijn kinderen is er één van 🎉
Sterkte aan iedereen met slechte start en quarantaine enzo..
(het helpt misschien dat de telefooncentrale van school eruitligt, dus niemand kon bellen dat ze besmet waren 😁, appen kon dan weer wel)
  vrijdag 21 januari 2022 @ 10:50:20 #3
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_203297580
Ik heb zo'n fijne nieuwe trui, lekker warm en knus O+. Baal nu alweer als het straks geen truienweer meer is.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_203297605
Ah wat klote exode dat alles nu weer tegelijk komt 😕 succes vandaag.

@TolstoiFan dat klink ook allemaal best bagger. Sterkte :*
Ik moet zeggen dat ik zelf bij de ggd er gisteren redelijk snel door heen kwam. Al had ik eerst natuurlijk het gewone afspraaknummer gebeld ipv die in de brief 😅 dus vanuit daar doorverbonden (ook wel weer in de wacht) maar met het in de wacht staan bij het verkeerde nummer en bij het goede nummer was ik binnen 23 minuten klaar (en terwijl ik in de wacht sta doe ik gewoon een spelletje op m’n telefoon ofzo). En de oudste kan dinsdag om 8.30 al terecht èn hier in het dorp. Dus dat is wel prettig.

Dadelijk naar de fysio. Ben doorverwezen naar een collega van de gene die me eerst behandelde, hopelijk kan hij wel iets voor me betekenen.
Nu nog even werken want dat had ik gisteren op het werk beloofd thuis nog te doen maar is er helemaal tussendoor geschoten. Maar goed was ook geen spoed dus dat scheelt
pi_203297673
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 10:48 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Las gister op nu.nl dat 2% van de scholen géén klassen in quarantaine heeft. En de school van mijn kinderen is er één van 🎉
Hier ook geen quarantaine. Maar wel leerkrachten die thuis zitten en waar geen vervanging voor is. Dus dan zit je nog steeds met kinderen thuis |:(
pi_203297716
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 10:56 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
Hier ook geen quarantaine. Maar wel leerkrachten die thuis zitten en waar geen vervanging voor is. Dus dan zit je nog steeds met kinderen thuis |:(
oh, dat is wel balen!
pi_203297746
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 10:59 schreef watmoetikkiezen het volgende:

[..]
oh, dat is wel balen!
Niet mijn kind trouwens. Ik heb nu 4,5 jaar een kind bij deze juf in de klas. En ik kan me niet herinneren dat ze ooit ziek is geweest.
pi_203297910
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 10:56 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
Hier ook de oudste thuis vandaag om deze reden. Maar van dinsdag t/m donderdag was er wél vervanging, dus toch kudo’s voor de school! :Y

Bij mijn ene zus is het hele gezin positief getest (4 pers), bij de andere alleen mijn nichtje. Gelukkig hebben we elkaar niet recentelijk gezien :P.

Exode, veel sterkte weer vandaag :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_203298089
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 10:48 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Sterkte aan iedereen met slechte start en quarantaine enzo..
(het helpt misschien dat de telefooncentrale van school eruitligt, dus niemand kon bellen dat ze besmet waren 😁, appen kon dan weer wel)
School van Sjaak hoort ook bij die 2% *O*
pi_203298243
Ik kreeg net alweer een bericht. 2e besmetting in de klas van de jongste. Uit voorzorg krijgen ze vandaag de spullen mee naar huis.
pi_203298318
Ketels online les was ook al vervroegd. Ze zouden eigenlijk online les krijgen wanneer de kinderen op school gymles kregen. Maar er was geen gymles, want... gymleraar in quarantaine. 8)7

Ketel is dus positief getest, onze zelftesten zijn tot nu toe negatief, ondanks hoesten/verkoudheid. Dit weekend maar eens langs de GGD denk ik.
pi_203298335
Wij horen echt niks over besmettingen in onze school, vraag me af of ze er echt niet zijn :? Of dat het straks ineens wordt gecommuniceerd als klas jn quaran zou moeten
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_203298377
Onze school is begin december al een weel dichtgeweest wegena teveel besmettingen. Dus ik hoop datchet nu wel mee zal vallen. Sowieso vallen de kinderen nog in de "korter dan 8 weken geleden corona gehad".
pi_203298538
Hier is zoonlief zijn klas sinds gisteren weer uit quarantaine maar de helft van zijn klasgenoten is er niet. Mogelijk ervoor gekozen om niet te testen en 10 dagen quarantaine te doen.
pi_203298806
Mijn school heeft tot nu toe de dans echt goed ontsprongen in eerdere golven, maar nu 7 klassen in quarantaine (van de 14). Ook veel collega's besmet. Gaat echt hard nu. Omdat we een grote school zijn hebben we wat meer extra loslopend personeel. Die vangen de groepen op waarvan de collega's ziek zijn (of zoals ik afwezig om een andere reden). Kinderen en collega's gelukkig niet mega ziek, maar de besmettingen zijn nu bijna niet meer tegen te houden.
pi_203298820
Ik hoor ook niks van school over besmettingen. Wel van T dat er 1 jongen in de klas besmet is.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 21 januari 2022 @ 12:22:29 #17
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_203298871
Het kon niet uitblijven nadat zijn vriendinnetje eergisteren positief testte: wij hebben een zieke puber met covid. Het andere kind voelt zich ook doodziek, nu nog negatief maar ik denk op basis van het klinisch beeld dat hij ergens dit weekend positief zal testen. Het is wel lekker rustig in huis nu ze beide lamlendig op de bank/in bed hangen. :P
pi_203298905
Hier eerder vanuit school ook niet echt iets gehoord. Pas op het moment dat kind moest worden opgehaald.
Alleen vorige week een berichtje dat er wel wat leraren ziek thuis zaten en dat ze niet wisten of en hoelang ze dus vervanging hadden voor die klassen
pi_203299431
Bingo! *O*
Kind 1 in quarantaine. Dus one down two to go. :')
Of heb ik dan nog geen bingo.

Oh wacht we hebben een positieve zelftest voor quarantainekind. BINGO!
  vrijdag 21 januari 2022 @ 13:00:56 #20
149959 SQ
snelle trees
pi_203299479
One by one...
disclaimer
pi_203299530
Hier wel mail met aantal besmettingen per klas. Bij zoon nog steeds 1 en die is na de vakantie niet op school geweest. Hoop dat ze het redden tm woensdag want dan laatste dag cito voor definitief schooladvies.
Hij komt dit weekend de deur niet uit. Zal je net zien...

Groep van een vriendin wel in Q. Zij zijn wappies, weigeren ook te testen dus kind moet 10 dagen in Q. Andere kind ook thuis want ziek, maar derde kind naar school omdat, geen klachten. Ik vind hier heel veel van. Zolang je dus niet test en geen positieve test hebt, stuur je gewoon een potentiële virusverspreider naar school😳🤪🤪.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_203299545
Sterkte en beterschap voor iedereen die het nodig heeft😘
If they say
pi_203299613
Hier negatieve pcr testen terug. Één dochter moet zondag nog een keer in terug naar school te mogen.
Met een meidenkwartet
  vrijdag 21 januari 2022 @ 13:25:09 #24
149959 SQ
snelle trees
pi_203299753
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 13:05 schreef Mushanga71 het volgende:
Hier wel mail met aantal besmettingen per klas. Bij zoon nog steeds 1 en die is na de vakantie niet op school geweest. Hoop dat ze het redden tm woensdag want dan laatste dag cito voor definitief schooladvies.
Hij komt dit weekend de deur niet uit. Zal je net zien...

Groep van een vriendin wel in Q. Zij zijn wappies, weigeren ook te testen dus kind moet 10 dagen in Q. Andere kind ook thuis want ziek, maar derde kind naar school omdat, geen klachten. Ik vind hier heel veel van. Zolang je dus niet test en geen positieve test hebt, stuur je gewoon een potentiële virusverspreider naar school😳🤪🤪.
Ja klopt, maar dat is toch wat hopelijk over niet al te lange tijd de dagelijkse realiteit gaat zijn. We kunnen onmogelijk nog jarenlang blijven testen en quarantainen. En als er nauwelijks nog mensen echt (dood)ziek van worden, sja. Dan wordt het dus net als de griep en verkoudheid.
disclaimer
pi_203299841
Peuter afgelopen week voor het eerst door de teststraat geweest want afspraak in het ziekenhuis met snottebellen leek ons wel even verstandig om te testen. Negatief, gelukkig.
  vrijdag 21 januari 2022 @ 14:05:55 #26
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203300286
Je bent toch niet verplicht, om na een positieve zelftest ook nog naar de ggd te gaan?
Dat is toch vooral voor de overheid handig om het aantal besmettingen in kaart te brengen?
pi_203300306
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 13:25 schreef SQ het volgende:

[..]
Ja klopt, maar dat is toch wat hopelijk over niet al te lange tijd de dagelijkse realiteit gaat zijn. We kunnen onmogelijk nog jarenlang blijven testen en quarantainen. En als er nauwelijks nog mensen echt (dood)ziek van worden, sja. Dan wordt het dus net als de griep en verkoudheid.
Tuurlijk en ik hoop dat de regels zo snel mogelijk worden aangepast omdat heel Nederland nu op zn gat ligt. Maar voor nu gelden de regels nog wel en kunnen door dit gedrag weer meer kids in Q moeten en groepen naar huis gestuurd worden.
Alst goed is, komen ze na het weekend met nieuws hierover want dit echt onhoudbaar ;(
If they say
pi_203300367
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 14:05 schreef amaranta het volgende:
Je bent toch niet verplicht, om na een positieve zelftest ook nog naar de ggd te gaan?
Dat is toch vooral voor de overheid handig om het aantal besmettingen in kaart te brengen?
Dat snap ik idd ook niet, zeker omdat je nu minimaal 1,5e dag moet wachten voor je überhaupt terecht kunt.

Alleen voor de ongevaccineerden is het fijn, die krijgen dan een QR-code.
  vrijdag 21 januari 2022 @ 14:14:42 #29
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_203300407
quote:
Toevallig net een gesprek over gehad met een ggd-medewerker. Zij vindt dat Puber zsm getest moet worden door de GGD, omdat '17% van alle zelftesten een negatief positief resultaat geven' (is dit echt zo?) en we dus helemaal niet zeker weten of hij het heeft. Puber is op het moment eigenlijk te ziek om met ons naar een teststraat te rijden, dus ik weet nog niet goed hoe we dit gaan oplossen. Ze zei idd dat hij niet wordt meegeteld in de besmettingen op basis van alleen een zelftest.
pi_203300559
ik lees 14%, maar zoiets dus idd.. oorzaak kan zijn cola of andere zure drank vlak voor de test..
(cola zelf test ook positief 😂)
pi_203300568
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 14:14 schreef Nanukerst het volgende:

[..]
Toevallig net een gesprek over gehad met een ggd-medewerker. Zij vindt dat Puber zsm getest moet worden door de GGD, omdat '17% van alle zelftesten een negatief positief resultaat geven' (is dit echt zo?) en we dus helemaal niet zeker weten of hij het heeft. Puber is op het moment eigenlijk te ziek om met ons naar een teststraat te rijden, dus ik weet nog niet goed hoe we dit gaan oplossen. Ze zei idd dat hij niet wordt meegeteld in de besmettingen op basis van alleen een zelftest.
Ik ken best wat gevallen van vals-positief inderdaad. En het lijkt me handig om officieel geregistreerd te hebben voor eventuele toekomstige vaccinaties of bepaalde reisrestricties.

Edit: je zou ook een afspraak voor over 1-2 dagen kunnen maken, dan is hij misschien al wat minder beroerd.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_203300570
quote:
Op de site van Rijksoverheid staat dat je na een positieve zelftest de positieve uitslag moet laten bevestigen door een test bij de ggd.
Geen idee in hoeverre moet ook echt moet is hoor. Staat bij dat het is voor herstelbewijs en registratie bij de ggd en om een vals positieve zelftest uit te sluiten.

Maar ze kunnen je niet dwingen.
Ik zou het persoonlijk wel doen zodat het vastligt (mochten er weer dingen aan verbonden gaan worden aan het herstelbewijs evt in combi met vaccinatiebewijs. God knows wat ze hier nog allemaal gaan bedenken 😕)
  vrijdag 21 januari 2022 @ 14:37:37 #33
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203300719
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 14:11 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Dat snap ik idd ook niet, zeker omdat je nu minimaal 1,5e dag moet wachten voor je überhaupt terecht kunt.

Alleen voor de ongevaccineerden is het fijn, die krijgen dan een QR-code.
Ja precies, maar als ik voor mezelf spreek. Ik ben volledig gevaccineerd. De QR-code van de besmetting maakt voor mij niet meer of minder uit. Dus stel ik zou nu een positieve zelf test hebben dan ga ik misschien niet naar de GGD.
  vrijdag 21 januari 2022 @ 14:38:46 #34
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_203300742
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 14:27 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Ik ken best wat gevallen van vals-positief inderdaad. En het lijkt me handig om officieel geregistreerd te hebben voor eventuele toekomstige vaccinaties of bepaalde reisrestricties.

Edit: je zou ook een afspraak voor over 1-2 dagen kunnen maken, dan is hij misschien al wat minder beroerd.
Nou, ik belde ze net en de lijnen van de GGD zijn overbezet dus eigenlijk kan dat niet. :+
  vrijdag 21 januari 2022 @ 14:42:32 #35
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203300812
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 14:27 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Op de site van Rijksoverheid staat dat je na een positieve zelftest de positieve uitslag moet laten bevestigen door een test bij de ggd.
Geen idee in hoeverre moet ook echt moet is hoor. Staat bij dat het is voor herstelbewijs en registratie bij de ggd en om een vals positieve zelftest uit te sluiten.

Maar ze kunnen je niet dwingen.
Ik zou het persoonlijk wel doen zodat het vastligt (mochten er weer dingen aan verbonden gaan worden aan het herstelbewijs evt in combi met vaccinatiebewijs. God knows wat ze hier nog allemaal gaan bedenken 😕)
Ik denk oprecht dat ze dat enkel willen om in kaart te brengen hoeveel gevallen er zijn.
Als jij een positieve thuistest hebt en jij bent echt ziek. Dan heb je echt geen bevestiging van de GGD nodig hoor. Maar goed ieder voor zich….
pi_203300832
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 14:38 schreef Nanukerst het volgende:

[..]
Nou, ik belde ze net en de lijnen van de GGD zijn overbezet dus eigenlijk kan dat niet. :+
Goed punt :D
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_203301172
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 14:42 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ik denk oprecht dat ze dat enkel willen om in kaart te brengen hoeveel gevallen er zijn.
Als jij een positieve thuistest hebt en jij bent echt ziek. Dan heb je echt geen bevestiging van de GGD nodig hoor. Maar goed ieder voor zich….
Ik schreef (in eerste instantie) ook hetgeen op de website van de overheid staat. En had het stukje van het erg ziekzijn eerst gemist (niet meer goed gekeken wat er nog geplaatst was in de tijd dat ik was bijgelezen en zelf wat postte.

Maar ieder z’n ding natuurlijk ook voor wel of niet testen na een positieve test hoor. Daar heb ik geen oordeel over. Ieder moet doen waar ie zich qua dat betreft goed bij voelt ☺
pi_203301236
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 11:41 schreef littledrummergirl het volgende:
Wij horen echt niks over besmettingen in onze school, vraag me af of ze er echt niet zijn :? Of dat het straks ineens wordt gecommuniceerd als klas jn quaran zou moeten
Jinx :') parro berichtje over besmette leerkrachten...
  vrijdag 21 januari 2022 @ 15:12:41 #39
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_203301268
Hadden ze overigen die covid-testen niet iets minder op zwangerschapstesten kunnen laten lijken? Dat regelmatige getuur naar een streepje vind ik op momenten best lastig. Daar zal ik toch niet de enige in zijn.
pi_203301300
quote:

[..]
Zo denk ik er inderdaad ook over.

Ik ben wel benieuwd wanneer sanquin weer met zijn onderzoek komt over hoeveel % nu corona gehad heeft.

En verder hoop ik dat Nederland snel Spanje en Groot Brittannië volgt qua loslaten. De ziekenhuisopnames worden alsmaar lager, maar de overlast van quarantaines enzo wordt alleen maar groter zo. Om in veel gevallen alleen een snotneus te voorkomen…

Bij ons op school valt het gelukkig enorm mee qua besmettingen/overlast. Alleen de juf van de meiden is ziek, maar daar was op 1 dag na gewoon vervanging voor geregeld.
pi_203301342
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 14:27 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
dit :Y mocht je bijv longcovif klachten ontwikkelen oid dan is het fijn om een officiële diagnose datum vastgelegd te hebben ( wellicht later ook uwv/verzekeringstechnisch?)
  vrijdag 21 januari 2022 @ 15:38:26 #42
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203301726
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 15:16 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
dit :Y mocht je bijv longcovif klachten ontwikkelen oid dan is het fijn om een officiële diagnose datum vastgelegd te hebben ( wellicht later ook uwv/verzekeringstechnisch?)
Mja, zo had ik het niet bekeken.
pi_203301766
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 15:12 schreef Nanukerst het volgende:
Hadden ze overigen die covid-testen niet iets minder op zwangerschapstesten kunnen laten lijken? Dat regelmatige getuur naar een streepje vind ik op momenten best lastig. Daar zal ik toch niet de enige in zijn.
Ja, mega. En heel verwarrend (ene wil je wél een tweede streepje, bij de ander juist niet).
  vrijdag 21 januari 2022 @ 15:51:47 #44
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_203301892
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 15:12 schreef Nanukerst het volgende:
Helemaal mee eens ja.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_203301952
Onze jongste had een negatieve pcr gisteren (ze had keelpijn). Maar maandag in contact geweest met een positief geteste klasgenoot. Ze zat er een rij voor, dus eigenlijk ze mag morgen nog een keer.
Ze is vandaag in elk geval ook nog thuis gebleven.
Er waren hier gisteren maar 4 hokjes van de 14 open... toch een voordeel van niet zo centraal wonen ;).
Net online een afspraak voor morgenochtend gemaakt.
En dan ben ik benieuwd of ze volgende week wel naar school moet, want degene die besmet is zit in zo'n meidengroepje wat de hele tijd om elkaars nek hangt, dus zou me niks verbazen als daar nog meer besmettingen uit naar voren komen.

@Mushanga71, ik houd het in de gaten, stress is hier vooralsnog niet heel onlogisch. En het was vorige week de hele dag en nu niet meer, misschien heb ik wel iets onder de leden gehad...
Fake it till you make it...
pi_203302721
quote:

[..]
Ik heb zoon 2 niet laten testen na z’n positieve zelftest en positieve ggd test van zoon1 en man. Ik zag daar de voordelen niet van in.
pi_203303195
Ik zou het bij de oudste wel doen ivm een evt booster. De jongste heeft het verder niet nodig voor QR codes of administratie. Dus als school een zelftest prima vind, dan vind ik dat ook ;) Maar als een afspraak in de buurt te doen is en kind niet te ziek. Dan gaan we wel eventjes eruit.
pi_203303731
Hi :) Vaste user hier, maar even met een kloon omdat ik niet wil dat meelezende bekenden zich zorgen gaan maken. (Wie bloednieuwsgierig is naar wie ik ben mag best dm'en trouwens :D )

Heeft iemand hier ervaring met het onderzoek bij de gynaecoloog dat je krijgt vanaf pap 3a2? M'n uitstrijkje was dus niet goed :{
pi_203303903
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 15:55 schreef Nijna het volgende:
Onze jongste had een negatieve pcr gisteren (ze had keelpijn). Maar maandag in contact geweest met een positief geteste klasgenoot. Ze zat er een rij voor, dus eigenlijk ze mag morgen nog een keer.
Ze is vandaag in elk geval ook nog thuis gebleven.
Er waren hier gisteren maar 4 hokjes van de 14 open... toch een voordeel van niet zo centraal wonen ;).
Net online een afspraak voor morgenochtend gemaakt.
En dan ben ik benieuwd of ze volgende week wel naar school moet, want degene die besmet is zit in zo'n meidengroepje wat de hele tijd om elkaars nek hangt, dus zou me niks verbazen als daar nog meer besmettingen uit naar voren komen.

@:Mushanga71, ik houd het in de gaten, stress is hier vooralsnog niet heel onlogisch. En het was vorige week de hele dag en nu niet meer, misschien heb ik wel iets onder de leden gehad...
Dan hoef je je iig minder zorgen te maken😉. Hier schieten mn schouders en rug vast als ik stress heb, nu dus. Hyperventilatie krijg ik bij nóg meer stress. Kan nog meer bij dus😑.
Nouja, dochter voor nu iig negatief😃

quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 18:10 schreef GestreeptBadpak het volgende:
Hi :) Vaste user hier, maar even met een kloon omdat ik niet wil dat meelezende bekenden zich zorgen gaan maken. (Wie bloednieuwsgierig is naar wie ik ben mag best dm'en trouwens :D )

Heeft iemand hier ervaring met het onderzoek bij de gynaecoloog dat je krijgt vanaf pap 3a2? M'n uitstrijkje was dus niet goed :{
Och, ik wilde net posten dat de uitslag van mn borstonderzoek eindelijk binnen is en goed was🤐. Geen idee wat te doen, wil je iig sterkte wensen want zelfs onzekerheid is killing😘
If they say
  vrijdag 21 januari 2022 @ 18:50:06 #50
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203304284
quote:

Geen ervaring mee. Collega heeft dat volgens mij wel ooit gehad en kreeg een vervolgonderzoek. Dat was goed.
Succes en hopelijk valt het allemaal mee.
  vrijdag 21 januari 2022 @ 18:50:33 #51
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203304291
Fijn Mushanga dat jouw uitslag goed was.
pi_203304327
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 18:22 schreef Mushanga71 het volgende:

Och, ik wilde net posten dat de uitslag van mn borstonderzoek eindelijk binnen is en goed was🤐. Geen idee wat te doen, wil je iig sterkte wensen want zelfs onzekerheid is killing😘
Nou superfijn dat het goed was bij je *O*

Rationeel gezien weet ik dat de kans megaklein is dat ik iets ergs heb hoor (of iets dat erg kan worden). Maar per ongeluk moest ik toch even janken van de schrik.
pi_203304382
Sterkte gestreeptbadpak!

Hier op de school van de kids en bij mij op school nog geen groepen in quarantaine. Op het kdv wel quarantaine en Li is alweer eruit met een negatieve zelftest.
Sowieso ben ik in de afgelopen 2 weken al met 6 personen in contact geweest die binnen 48 uur erna positief testten. En zelf niets, en telkens negatieve (zelf)testen (hoefde telkens net niet in quarantaine). Ik weet het niet hoor!
Verder twee kids en een man negatief getest bij de ggd en ons hele huis is nog steeds aan het hoesten en snotteren. Maar er bestaat dus ook nog een gewone verkoudheid :)

zondag weer netjes zelftesten, nu ga ik vast zondag positief testen _O-
pi_203304441
Terug na school uit quarantaine hier alleen met een pcr of na 10 dagen pas.

https://www.nu.nl/coronav(...)-in-quarantaine.html

Staat hier nou dat de rest van het gezin niet meer in quarantaine hoeft als er positief getest kind is..? Dit klinkt héél onlogisch
Met een meidenkwartet
pi_203304475
Sterkte gestreeptbadpak!
Kan je er niets over vertellen maar ik zou een verder onderzoek verwachten. Niet teveel online lezen verder!!
Met een meidenkwartet
pi_203304555
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 18:50 schreef amaranta het volgende:
Fijn Mushanga dat jouw uitslag goed was.
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 18:54 schreef GestreeptBadpak het volgende:

[..]
Nou superfijn dat het goed was bij je *O*

Rationeel gezien weet ik dat de kans megaklein is dat ik iets ergs heb hoor (of iets dat erg kan worden). Maar per ongeluk moest ik toch even janken van de schrik.
Dank jullie wel😊.

Snap dat het even flink binnenkwam. Was het je eerste uitstrijkje? Ze onderzoeken juist om er op tijd bij te zijn dus de kans is heel groot dat het goed afloopt🙂
If they say
pi_203304568
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 19:00 schreef Cathmar het volgende:
Terug na school uit quarantaine hier alleen met een pcr of na 10 dagen pas.

https://www.nu.nl/coronav(...)-in-quarantaine.html

Staat hier nou dat de rest van het gezin niet meer in quarantaine hoeft als er positief getest kind is..? Dit klinkt héél onlogisch
Ja, dat las ik ook op de site van Rijksoverheid toen ik dat vanmiddag aan het opzoeken was hoe het tegenwoordig zit. Daar stond in ieder geval dat wanneer je meer dan een week je booster hebt gehad je niet meer in quarantaine hoeft en de kinderen niet eens in isolatie hoeven dan.
Was echt zeer verbaasd (had gisteren wel direct back-up geregeld voor m’n avonddienst dinsdag nu de oudste die ochtend moet testen, ben al een keer eerder naar huis gemoeten toen de uitslag binnen kwam, maar blijkbaar hoeft dat dus niet meer. (Geen idee of ze dat op het werk ook wenselijk gaan vinden, maar daarentegen zouden de kinderen een gat in de lucht springen als ze niet in isolatie hoeven als ze weer besmet blijken. Dat heeft toch meer impact gemaakt als dat ik toen dacht.

@GestreeptBadpak ik heb geen ervaring, hopelijk voor jou snel duidelijkheid en dat het mee valt!
pi_203304620
Godver. Zoon heeft net een maand een nieuw tabletscherm, heeft ie um weer laten vallen. Hoek kapot😖. En aan mij vragen hoe dat kan...🤪
If they say
pi_203304967
quote:

Ha, zit in hetzelfde schuitje 😖
Ook hr hpv positief?

Hoewel ik mij al een jaar troost met de gedachte dat die uitstrijkjes dus goed en nuttig zijn kunnen de gedachten soms met mij op de loop gaan en ga ik "het" internet op.
Vorig jaar zat ik met Corona thuis en kreeg ik de uitslag van zelftest, hpv+. Toen naar huisarts voor uitstrijkje om ook cellen te laten beoordelen maar dat moest 2 weken wachten ivm quarantaine.
Toen wederom hpv+ en pap 2.
Naar gynaecoloog, colposcopie gehad, gelukkig was biopt goed.
Weggestuurd met niks aan de hand en hpv verdwijnt vaak vanzelf dus kom over jaar maar terug.
3 weken geleden wederom uitstrijkje bij de gyn en nu hoogrisico hpv aanwezig en pap3.
Dinsdag telefonisch consult met gyn.
Wat ik las is zowieso weer colposcopie en dan afwachten of lis excisie nodig is.
Hangt ook weer samen met de kopac score.

Die colposcopie viel reuze mee trouwens.

Sterkte ermee, mocht je willen dm'en doe het gerust.

Ik kan je dus niet gerust stellen of iets maar mij vliegt het met vlagen aan, vooral s avonds.
Maar kan het uiteindelijk wel weer relativeren en denken, goed dat ze er op tijd bij zijn maar gewoon het idee dat er iets zit wat er niet hoort en wat, als je het niet monitort en zo nodig acties onderneemt, uit kan monden in een verschrikkelijke ziekte 😔
pi_203305096
quote:

Ja ik, hier was het HPV en pap 3a1 (wat ik me herinner). Ik kreeg een oproep voor een colposcopie en ze ging iets doen met kleurstoffen op de baarmoederhals. Ik kreeg toen al te horen dat ze verder niks ging doen omdat het er goed uitzag. Volgens mij waren de andere opties een biopt afnemen of een lisexcisie (zo even uit het blote hoofd allemaal) maar zover kwam het bij mij niet. Verdere beleid hier is een jaar later nog een uitstrijkje in het ziekenhuis, daar had ik een oproep van deze maand maar dat kan nu niet want zwanger. Als het uitstrijkje straks goed is mag ik weer meedoen met het reguliere bevolkingsonderzoek. Succes! Ik schrok me kapot vorig jaar toen ik gebeld werd dat het niet goed was ook al was de kans klein dat het echt niet goed was.
pi_203306003
quote:

Sterkte :*

3a2/matige dysplasie is volgens de richtlijn een colposcopie (kijken met camera) met een biopt afnemen. Om te zien waar het zit, gebruikt de gynaecoloog wat kleurstof (azijnzuur), hiermee verkleurt het gedeelte waar de afwijkende cellen zitten wit. Aan de hand van de uitslag van het biopt&colpo bepaald de gynaecoloog in overleg met jou het vervolgtraject.
pi_203306389
quote:

Logisch dat je bent geschrokken, is geen fijn nieuws. Ik had pap 3b, bij het onderzoek zag het er zo slecht uit dat ze ter plekke een lisexcisie hebben gedaan. Ik bleek in het voorstadium van baarmoederhalskanker te zitten dus was er net op tijd bij. De randjes bleken bij onderzoek niet helemaal schoon, maar omdat ze zoveel hadden weggehaald en ze aangaven dat de randjes waren geschroeid waardoor er misschien toch niks was achtergebleven, hebben we erop gegokt het af te wachten tot het volgende uitstrijkje, die is standaard een half jaar later in het ziekenhuis ter controle. Dat onderzoek was helemaal goed. Ik heb nu nog 1 onderzoek in het ziekenhuis over een paar maanden en als het dan nog steeds schoon is, mag ik daarna weer mee doen met het bevolkingsonderzoek.

Enerzijds weinig hoopvol nieuws misschien omdat het bij mij niet goed was. Maar het viel mij reuze mee verder (de lisexcisie) en daarna was het ook goed. Dus dat is dan wel weer hoopvol, zelfs met slechter nieuws kan er snel opvolgend goed nieuws zijn.

Sterkte en succes!
pi_203308845
En voor alle meelezers die nu denken, ow ja dat uitstrijkje moet ik ook nog doen maar
- geen tijd voor een tripje huisarts of alweer in quarantaine:
Log in op mijnbevolkingsonderzoek.nl en bestel een thuistest.
- uitnodiging bij oud papier gegooid en ga je liever wel via de huisarts?
Vraag een nieuwe aan via bovenstaande en vergeet de brief niet mee te nemen :s)

[ Bericht 0% gewijzigd door douche-eendje op 21-01-2022 23:44:56 ]
pi_203311278
Dank voor al jullie reacties O+ Het idee van 'zelfs als het mis is kunnen ze het meestal gewoon goed oplossen' is een hele fijne.

En hey, dit is natuurlijk waar dat hele bevolkingsonderzoek om gaat, early intervention ^O^ Ik heb ook zonder problemen dat uitstrijkje gedaan, in de volle overtuiging dat ik gewoon de brief zou krijgen dat er niks aan de hand was. Dus het viel gewoon even tegen :')
pi_203311297
Ik ben positief getest. Was te verwachten gezien de besmettingen op mijn werk. Thuistest waren wel allemaal negatief
pi_203311318
Hier een positieve dochter. Zondag is ze jarig. Dus dat schuiven we maar op.
Ik ben nog negatief.
pi_203311349
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 07:21 schreef Omentielvo het volgende:
Hier een positieve dochter. Zondag is ze jarig. Dus dat schuiven we maar op.
Ik ben nog negatief.
Kaartje gisteren nog op de post gedaan die komt dinsdag gok ik
pi_203311887
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 18:56 schreef Loj het volgende:
Sterkte gestreeptbadpak!

Hier op de school van de kids en bij mij op school nog geen groepen in quarantaine. Op het kdv wel quarantaine en Li is alweer eruit met een negatieve zelftest.
Sowieso ben ik in de afgelopen 2 weken al met 6 personen in contact geweest die binnen 48 uur erna positief testten. En zelf niets, en telkens negatieve (zelf)testen (hoefde telkens net niet in quarantaine). Ik weet het niet hoor!
Verder twee kids en een man negatief getest bij de ggd en ons hele huis is nog steeds aan het hoesten en snotteren. Maar er bestaat dus ook nog een gewone verkoudheid :)

zondag weer netjes zelftesten, nu ga ik vast zondag positief testen _O-
Oprechte vraag maar een zelftest volstaat toch niet na quarantaine ivm besmettingen op school/kdv?
Ons kdv (waar ik werk) was in quarantaine en het GGD scholenteam heeft meermaals expliciet benoemd dat alleen een officiële PCR test bij de GGD na 5 dagen volstaat.
Dit gold ook voor de school van onze oudste.
pi_203311900
@GestreeptBadpak: sterkte!

@F_r, succes met de quarantaine en beterschap!

@Omentielvo, beterschap voor dochter!
pi_203311969
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 09:19 schreef Malteser het volgende:

[..]
Oprechte vraag maar een zelftest volstaat toch niet na quarantaine ivm besmettingen op school/kdv?
Zoals ik het lees hoefde Loj volgens de regels niet in quarantaine, maar deed ze voor de zekerheid wel zelftests.
pi_203311973
Ik snap echt oprecht niks meer van de huidige quarantaineregels _O-
pi_203311979
De zelftesten bleven bij mij ook negatief. Uit voorzorg en ggd test ingepland. Ik was misselijkniet helemaal lekker maar ziek nee. Sinds afgelopen nacht hoest ik. Dat heb ik wel vaker bij verkoudheid oid. Al ben ik nu niet verkouden.
pi_203312027
@GetreeptBadpak ik kan me goed voorstellen dat je daarvan schrikt. Sterkte! :*

@F_r sterkte met de quarantaine.

Quarantaine dag 2: we zijn bezig met het bingen van de hele IceAge reeks op Disney+. O+
pi_203312032
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 09:26 schreef Hupje het volgende:

[..]
Zoals ik het lees hoefde Loj volgens de regels niet in quarantaine, maar deed ze voor de zekerheid wel zelftests.
Ah pardon. Vandaar! Ik las weer eens niet goed. En ben inmiddels zo warrig door de steeds weer veranderende regels. 8)7

Edit, ik lees dat Li wel in quarantaine zat. Maar misschien lees ik echt niet goed.
pi_203312072
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 09:31 schreef Malteser het volgende:

[..]
Ah pardon. Vandaar! Ik las weer eens niet goed. En ben inmiddels zo warrig door de steeds weer veranderende regels. 8)7

Edit, ik lees dat Li wel in quarantaine zat. Maar misschien lees ik echt niet goed.
Maar als je kind in quarantaine zit hoef je zelf toch niet, toch pas als het een bewezen besmetting is? Tot die tijd heb je toch geen contact gehad met een besmet nauw contact?
pi_203312090
Het is sowieso een rare situatie. Ik las dat 1 op de 75 Nederlanders op dit moment corona heeft. En 1 op de 4 kinderen mag niet naar school.
  zaterdag 22 januari 2022 @ 10:27:02 #78
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_203312476
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 22:55 schreef douche-eendje het volgende:
En voor alle meelezers die nu denken, ow ja dat uitstrijkje moet ik ook nog doen maar
- geen tijd voor een tripje huisarts of alweer in quarantaine:
Log in op mijnbevolkingsonderzoek.nl en bestel een thuistest.
- uitnodiging bij oud papier gegooid en ga je liever wel via de huisarts?
Vraag een nieuwe aan via bovenstaande en vergeet de brief niet mee te nemen :s)
Toevallig gisteren een uitstrijkje bij mezelf gedaan. 8-) Easypeasy, echt een aanrader!
  zaterdag 22 januari 2022 @ 10:33:18 #79
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_203312542
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 09:26 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik snap echt oprecht niks meer van de huidige quarantaineregels _O-
Ik bracht van de week de bloedbank in totale verwarring.

Kind in isolatie, ander kind en man in quarantaine, maar vanwege mijn booster ik dus niet in quarantaine.
Dus als je dan heel braaf de corona-check doet van Sanquin mag je gewoon komen.
Toen ze me vroeg 'geen huisgenoten in quarantainte' zei ik 'ja, wel, maar ik niet'.
Na overleg met alle collega's gaven ze aan dat het idd klopte dat ik in theorie zou mogen komen maar dat ze het zelf toch niet zo'n fijn idee vonden, dus ik kon geen plasma doneren.

En ik snapte ze wel hoor, maar ja... volgens de check mocht het en dus ging ik maar....
pi_203312556
Man hoeft ook niet in quarantaine maar doet het wel voor de zekerheid. Ik hoefde vanuit mijn werk ook niet. Zie het resultaat
pi_203312627
Wat een wereld van verschil met gisteren. Rustig op gestaan, op ons gemak ontbeten, daarna gingen B en verloofde aan de tafel Lego'en, Juul kleuren en ik lezen. Helemaal zen.
Verloofde heeft prima geslapen, kon weer eens platliggen. De medicatie is aangepast nav de klachten, vanaf vandaag moet ze de dosering over de dag verdelen ipv 's ochtends alles. Ik hoop dat dat ook gaat helpen.

Balen zeg van de positief getesten en de Q's. Het komt hier steeds dichterbij, dus elke dag dat de kinderen naar school of KDV mogen, is mooi meegenomen voor mijn gevoel.
pi_203312638
Beterschap voor alle quarantainers.
pi_203312837
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 10:33 schreef BE het volgende:

[..]
Ik bracht van de week de bloedbank in totale verwarring.

Kind in isolatie, ander kind en man in quarantaine, maar vanwege mijn booster ik dus niet in quarantaine.
Dus als je dan heel braaf de corona-check doet van Sanquin mag je gewoon komen.
Toen ze me vroeg 'geen huisgenoten in quarantainte' zei ik 'ja, wel, maar ik niet'.
Na overleg met alle collega's gaven ze aan dat het idd klopte dat ik in theorie zou mogen komen maar dat ze het zelf toch niet zo'n fijn idee vonden, dus ik kon geen plasma doneren.

En ik snapte ze wel hoor, maar ja... volgens de check mocht het en dus ging ik maar....
Voorheen was het credo ook altijd dat je, ondanks vaccinatie, het toch kon overbrengen en dat je daarom ook in quarantaine moest. Dat is nu ineens losgelaten ofzo :? Schiet mij maar lek hoor, ik mis alle logica volledig.

Net als met die openingstijden tot 17u, dat is ook volledig zinloos _O-
pi_203312934
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 11:01 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
Voorheen was het credo ook altijd dat je, ondanks vaccinatie, het toch kon overbrengen en dat je daarom ook in quarantaine moest. Dat is nu ineens losgelaten ofzo :? Schiet mij maar lek hoor, ik mis alle logica volledig.

Net als met die openingstijden tot 17u, dat is ook volledig zinloos _O-
Omdat heel veel maatregelen bij overdaad (teveel besmettingen en dus teveel thuisblijven en dús gebrek aan personeel), grote(re), weer andere gevolgen hebben.
Je denkt het ene op te lossen (thuisblijven = minder besmettingen) en vervolgens ontstaan er weer andere problemen.
Heel lastig allemaal. Op den duur kan je niet anders dan de samenleving doorzetten en dus de maatregelen aanpassen.
pi_203312941
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 15:09 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
Jinx :') parro berichtje over besmette leerkrachten...
Ennnn het is de juf van kleuter -O- :') er lijkt gelukkig nog een vervanger te zijn, hopelijk blijft die nog even overeind (ben vandaag uitgerekend :% dus hoe minder veranderingen in de planning hoe beter....)
  Moderator zaterdag 22 januari 2022 @ 11:26:12 #86
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203313069
Waarom heeft iedereen het tegenwoordig over ‘Q’? Te lui om quarantaine helemaal uit te schrijven? Ik vind het er echt niet uitzien :')
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_203313102
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 11:26 schreef MaJo het volgende:
Waarom heeft iedereen het tegenwoordig over ‘Q’? Te lui om quarantaine helemaal uit te schrijven? Ik vind het er echt niet uitzien :')
Volgens mij ben ik de enige. Ik schrijf ook C, vet hip joh.
pi_203313139
quote:
Het is de corona moeheid denk ik. >:)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_203313148
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 09:19 schreef Malteser het volgende:

[..]
Ons kdv (waar ik werk) was in quarantaine en het GGD scholenteam heeft meermaals expliciet benoemd dat alleen een officiële PCR test bij de GGD na 5 dagen volstaat.
Dit gold ook voor de school van onze oudste.
Mag je vragen hoor.
Alleen moest Li inderdaad officieel in quarantaine. Maar ik ben met haar 1x bij de ggd geweest en dat was echt zo traumatisch (en niet gelukt) voor haar en mij dat ik dat niet meer doe. Kdv was verder toch dicht dus ze mocht toch niet en verder komt ze nergens.
Zelf al 2x bij de ggd geweest afgelopen 2 weken en we zijn nog steeds negatief. Snap het oprecht niet.
pi_203313178
quote:
Je hebt gelijk, Marjolein. :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 22 januari 2022 @ 11:45:34 #91
149959 SQ
snelle trees
pi_203313267
quote:
Ja. :6
disclaimer
pi_203313291
quote:
Ik heb er karantenne van gemaakt..

Ik moet zeggen dat ik ook niks meer van de regels snap. Gister weer het bericht dat broertjes/zusjes niet meer thuis hoeven blijven als er corona in huis is.

Man en ik zijn geboost, maar als 1 van de dames positief is, dan ga ik toch mee in karantenne..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_203313299
quote:

Geen ervaring mee. Sterkte, die onzekerheid lijkt me vervelend, hopen dat je snel terecht kan en snel meer duidelijkheid hebt :*

@Mushanga71, ik heb bij stress vaak last van mijn kaken en nek. En die voel ik wel weer, net bij de fysio geweest, dus ik probeer het zelf maar wat ontspannener te krijgen op de een of andere manier eerst.
Fijn dat jouw uitslag goed was!
Zonde van de tablet... die dingen zijn helaas niet val-proof... stevige hoes helpt soms wel. mijn kinderen hebben vanuit school een i-pad met otterbox. Is verplicht, maar die dingen zijn aardig hufterproof, so far.

@Loj, je maakt wel kans op de fokwet nu ja ;) Maar je test vast negatief zondag!

@Cathmar, als je de booster hebt gehad, hoef je niet meer in quarantaine zolang je geen klachten hebt bij een positieve huisgenoot.

@hilliebillie, het lijkt me best een uitdaging, kind in isolatie. Wij hebben besloten dat we dat sowieso niet doen., mocht het een keer van toepassing zijn. Ik zou dan zolang ik geen klachten heb, wel gewoon boodschappen gaan doen. Maar ik zou dan niet zo gauw bij de kapper gaan zitten of ergens langere tijd met iemand (die niet bij mijn gezin hoort) in dezelfde ruimte.

@het-is-mij, ook onzekerheid bij jou... sterkte :*

@F_r, beterschap. Heb je klachten? Hopelijk valt het mee.

@Omentielvo, beterschap daar :*

@BE, gaan ze nu bij de bloedbank die corona-check vast veranderen. Bij de tandarts en ortho staat in de vragenlijst wel de vraag of er een huisgenoot in quarantaine zit, dan mag je niet komen lijkt me.

@exode, wat een fijn begin van de dag!

Vanmorgen weer met de jongste door de teststraat, er waren nu wel 8 hokjes open (donderdag maar 4). Ze was snel aan de beurt. In het hokje naast ons was een baby die getest werd, dat huiltje :'( .
En er stonden bij het parkeerterrein van die figuren met een spandoek: Kinderen zijn de toekomst, geen proefkonijnen (of iets van die strekking).
Sta je daar in de miezerregen met z'n drieën met je spandoekje :') .

Maar goed, hopelijk is dochter negatief en kan ze maandag weer naar school.
Krijgen we nu dinsdag weer een persconferentie? Ben benieuwd wat ze nu weer verzinnen. Hopelijk wordt er het duidelijker op en voor de scholen minder gedoe met om de haverklap thuisblijven...
pi_203313312
@Nijna Ik buig voor de moeite die je voor bovenstaande post hebt gedaan. :D _O_
pi_203313350
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 11:48 schreef vencodark het volgende:
@:Nijna Ik buig voor de moeite die je voor bovenstaande post hebt gedaan. :D _O_
Dat complimentje steek ik in mijn zak, dank je wel O+ . Fijne dag :*

Mijn meiden hebben me hayday laten installeren... en nu ben ik obsessief de boerin aan het uithangen :') help ;)
  zaterdag 22 januari 2022 @ 11:53:20 #96
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_203313360
Ik ben al vanaf gisterochtend de GGD aan het bellen voor een afspraak, gewoon niet doorheen te komen. Het lijkt wel of er een soort van pandemie gaande is. :+
pi_203313386
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 11:53 schreef Nanukerst het volgende:
Ik ben al vanaf gisterochtend de GGD aan het bellen voor een afspraak, gewoon niet doorheen te komen. Het lijkt wel of er een soort van pandemie gaande is. :+
Oh balen!
Mijn zwager gister ook de hele ochtend. Online was niks meer in te plannen. Hij kon uiteindelijk 20km verderop terecht met mijn nichtje
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 22 januari 2022 @ 12:01:24 #98
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_203313446
quote:
Eens. Er is een fokker die Q. heet en ik vind dit heel verwarrend allemaal. :')
pi_203313520
Ik kon dinsdagochtend nog vrij makkelijk de GGD bellen voor een testafspraak op woensdag, maar eenmaal daar stond de rij wel over het hele terrein en hebben we ruim een half uur gewacht :{
pi_203313529
Nu baal ik dat ik het voluit heb geschreven in de TT.
pi_203313569
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 12:07 schreef lunapuella het volgende:
Ik kon dinsdagochtend nog vrij makkelijk de GGD bellen voor een testafspraak op woensdag, maar eenmaal daar stond de rij wel over het hele terrein en hebben we ruim een half uur gewacht :{
Dat had ik wel met de booster, maar gelukkig met het testen nog nooit gehad.
Ze zitten gelukkig wel weer op de oorspronkelijke locatie, ze hebben hier een tijdje in een gymzaal gezeten, heel beroerd qua akoestiek enzo :{
  zaterdag 22 januari 2022 @ 12:31:13 #102
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_203313835
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 12:01 schreef Nanukerst het volgende:

[..]
Ik ook! :D

Geen problemen mee trws.

[ Bericht 2% gewijzigd door Quoi op 22-01-2022 12:37:25 ]
pi_203313838
@Nijna isolatie had ik vooraf ook bedacht niet te doen hoor, met name met de jongste. Maar toen puntje bij paaltje kwam hebben we besloten het gewoon te proberen en dat pakte toch wel goed uit zonder moppers ook eigenlijk (maar hadden elkaar en het was zomer dus ze konden ook elke dag wel in de tuin in het zwembad, dat zou nu al niet zijn). Maar is dus achteraf wel iets wat ze als vervelend ervaren hebben. Maar nu dus ook niet nodig (want booster, toen stond juist die week de tweede vaccinatie gepland ;) )

Ik heb ook wel eens de nijging q te typen ipv quarantaine maar als ik alleen de q in typ komt quarantaine er al te staan dus tik ik er maar gewoon op.

Gisteren dus bij een andere fysio geweest dan ik eerst was. Ging hij met dry needling aan de gang. Didn’t see that coming voor ik die kant uit ging. Maar zowaar lijkt het misschien toch wel wat meer effect te hebben dan het masseren van de spier. Ik kan nu op staan zonder eerst drie stappen als een oud vrouwtje te lopen dus dat is al een verbetering 😂

Vroeg me trouwens vanmorgen wel af wat het R-getal momenteel is. Gaat helemaal nergens meer over wat ik nu om me heen hoor (maar dat is overal zo, maar hier begint het nu echt erg te worden).
Nog maar even opgezocht maar dat is eigenlijk het zelfde als in november, ik had gedacht dat die momenteel echt enorm gestegen zou zijn)
  zaterdag 22 januari 2022 @ 12:31:44 #104
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_203313843
Zijn er al mensen die hun kind hebben laten vaccineren btw?
pi_203313895
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 12:31 schreef Quoi het volgende:
Ik had deze week de afspraak willen maken. Maar ja, toen testte hij dus positief... Wanneer het weer kan krijgt hij de prik alsnog.
pi_203313944
Nog niet, ik wil het eerst met zijn longarts bespreken zeker omdat ie best wel wat allergien heeft.
pi_203313948
quote:
Ze stonden voor nu op de planning. Maar toen kwam quarantaine voor de een dus beiden laten cancelen (anders blijf ik aan het rijden)
(En ze hadden dus verkeerd ingepland dus moest toch verzet worden want ze hadden de 12-17 dosis ingepland).

Maar ben oprecht wel weer aan het twijfelen gegaan na de berichtgeving van de laatste dagen. Dat het vooral nut heeft als ze nog geen Corona gehad hebben. En sowieso dat de trend nu lijkt dat alles nog milder verloopt en hopelijk op deze manier op het einde gaat lopen (of maakt mijn hoofd dat er zelf van..)

Sidenote toen ik belde voor een afspraak voor de vaccinatie voor de kids heb ik helemaal niet in de wacht gestaan. Was ook erg verrassend 😋
pi_203313951
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 11:47 schreef Nijna het volgende:

[..]
Geen ervaring mee. Sterkte, die onzekerheid lijkt me vervelend, hopen dat je snel terecht kan en snel meer duidelijkheid hebt :*

@:Mushanga71, ik heb bij stress vaak last van mijn kaken en nek. En die voel ik wel weer, net bij de fysio geweest, dus ik probeer het zelf maar wat ontspannener te krijgen op de een of andere manier eerst.
Zonde van de tablet... die dingen zijn helaas niet val-proof... stevige hoes helpt soms wel. mijn kinderen hebben vanuit school een i-pad met otterbox. Is verplicht, maar die dingen zijn aardig hufterproof, so far.

@:Loj, je maakt wel kans op de fokwet nu ja ;) Maar je test vast negatief zondag!

@:Cathmar, als je de booster hebt gehad, hoef je niet meer in quarantaine zolang je geen klachten hebt bij een positieve huisgenoot.

@:Hilliebillie, het lijkt me best een uitdaging, kind in isolatie. Wij hebben besloten dat we dat sowieso niet doen., mocht het een keer van toepassing zijn. Ik zou dan zolang ik geen klachten heb, wel gewoon boodschappen gaan doen. Maar ik zou dan niet zo gauw bij de kapper gaan zitten of ergens langere tijd met iemand (die niet bij mijn gezin hoort) in dezelfde ruimte.

@:het-is-mij, ook onzekerheid bij jou... sterkte :*

@:F_r, beterschap. Heb je klachten? Hopelijk valt het mee.

Fiks verkouden ivm hoesten. En daardoor wat benauwd. Deze verschijnselen heb ik vaker pre corona gehad. Kan lang aanhouden of ineens over zijn.
Verre van fit maar heel ziek gelukkig niet.
pi_203314231
Voor iedereen die Q of quarantaine een vervelend woord vindt: cornteen of corn of teen
pi_203314416
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 12:31 schreef hilliebillie het volgende:
@:nijna isolatie had ik vooraf ook bedacht niet te doen hoor, met name met de jongste. Maar toen puntje bij paaltje kwam hebben we besloten het gewoon te proberen en dat pakte toch wel goed uit zonder moppers ook eigenlijk (maar hadden elkaar en het was zomer dus ze konden ook elke dag wel in de tuin in het zwembad, dat zou nu al niet zijn). Maar is dus achteraf wel iets wat ze als vervelend ervaren hebben. Maar nu dus ook niet nodig (want booster, toen stond juist die week de tweede vaccinatie gepland ;) )

Ik heb ook wel eens de nijging q te typen ipv quarantaine maar als ik alleen de q in typ komt quarantaine er al te staan dus tik ik er maar gewoon op.

Gisteren dus bij een andere fysio geweest dan ik eerst was. Ging hij met dry needling aan de gang. Didn’t see that coming voor ik die kant uit ging. Maar zowaar lijkt het misschien toch wel wat meer effect te hebben dan het masseren van de spier. Ik kan nu op staan zonder eerst drie stappen als een oud vrouwtje te lopen dus dat is al een verbetering 😂

Vroeg me trouwens vanmorgen wel af wat het R-getal momenteel is. Gaat helemaal nergens meer over wat ik nu om me heen hoor (maar dat is overal zo, maar hier begint het nu echt erg te worden).
Nog maar even opgezocht maar dat is eigenlijk het zelfde als in november, ik had gedacht dat die momenteel echt enorm gestegen zou zijn)
Dat R-getal nu is van begin januari, zal nu wel een stuk hoger zijn... maar dat berekenen ze met 2 weken vertraging oid.

@Quoi, ja maar die zijn 12 en 14, dus mochten al eerder.

@F_r, hopelijk blijft het bij milde klachten
pi_203314524
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 11:47 schreef Nijna het volgende:

[..]

@:Mushanga71, ik heb bij stress vaak last van mijn kaken en nek. En die voel ik wel weer, net bij de fysio geweest, dus ik probeer het zelf maar wat ontspannener te krijgen op de een of andere manier eerst.

@:Loj, je maakt wel kans op de fokwet nu ja ;) Maar je test vast negatief zondag!

@:Cathmar, als je de booster hebt gehad, hoef je niet meer in quarantaine zolang je geen klachten hebt bij een positieve huisgenoot.

@:Hilliebillie, het lijkt me best een uitdaging, kind in isolatie. Wij hebben besloten dat we dat sowieso niet doen., mocht het een keer van toepassing zijn. Ik zou dan zolang ik geen klachten heb, wel gewoon boodschappen gaan doen. Maar ik zou dan niet zo gauw bij de kapper gaan zitten of ergens langere tijd met iemand (die niet bij mijn gezin hoort) in dezelfde ruimte.

@:het-is-mij, ook onzekerheid bij jou... sterkte :*

@:F_r, beterschap. Heb je klachten? Hopelijk valt het mee.

@:Omentielvo, beterschap daar :*

@:BE, gaan ze nu bij de bloedbank die corona-check vast veranderen. Bij de tandarts en ortho staat in de vragenlijst wel de vraag of er een huisgenoot in quarantaine zit, dan mag je niet komen lijkt me.

@:exode, wat een fijn begin van de dag!

Vanmorgen weer met de jongste door de teststraat, er waren nu wel 8 hokjes open (donderdag maar 4). Ze was snel aan de beurt. In het hokje naast ons was een baby die getest werd, dat huiltje :'( .
En er stonden bij het parkeerterrein van die figuren met een spandoek: Kinderen zijn de toekomst, geen proefkonijnen (of iets van die strekking).
Sta je daar in de miezerregen met z'n drieën met je spandoekje :') .

Maar goed, hopelijk is dochter negatief en kan ze maandag weer naar school.
Krijgen we nu dinsdag weer een persconferentie? Ben benieuwd wat ze nu weer verzinnen. Hopelijk wordt er het duidelijker op en voor de scholen minder gedoe met om de haverklap thuisblijven...
Stress is echt kut☹. Soms neem ik een halve diazepam en dat helpt iig de spieren te ontspannen. Van een hele ga ik gestrekt😅. Vannacht liggen malen en dat helpt dan ook niet echt.
Net geloerd voor een otterbox en die hadden we dus moeten hebben, had geen idee dat het zo heet😆. Hij heeft nu een stevige leren hoes maar niet stevig genoeg dus. Hij wil nu 139 euro zélf betalen voor een nieuw scherm maar ik wil dat niet. Elke maand een nieuwe wordt een beetje teveel, wie dat ook betaalt.

Zal duimen voor een negatieve uitslag voor je dochter.

Net zoals die zielige figuren bij de abortuskliniek. Echt, get a life😒
If they say
pi_203314590
En het vaccineren van zoon stellen we even uit. Hij heeft C😜 gehad en ik heb niet het idee dat een vaccin nu zinvol is. Als nu zijn groep in Q😁 moet, krijgt hij ook online les. Wacht wel op een aangepast vaccin.
Na de zomervakantie gaat hij naar het VO. Dan is het vroeg genoeg.
If they say
pi_203314751
https://nos.nl/l/2414040
Yay, de horeca mag (waarschijnlijk) weer open. Tuurlijk met restricties want de horeca is de gevaarlijkste besmettingsbron🤐.
En dan las ik van de week dat 2g en 3g amper werken met omikron. Shoot me. Maar we zullen weer braaf de regeltjes opvolgen🙁 als we maar weer kunnen draaien😃
If they say
pi_203314799
quote:
Die van mij is vanmiddag gevaccineerd! Hij was er zelf erg trots op....
pi_203314909
Die van mij mag nog niet, pas 12 weken na positieve test. Dus we wachten nog een maandje.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_203314936
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 12:31 schreef hilliebillie het volgende:
@:nijna isolatie had ik vooraf ook bedacht niet te doen hoor, met name met de jongste. Maar toen puntje bij paaltje kwam hebben we besloten het gewoon te proberen en dat pakte toch wel goed uit zonder moppers ook eigenlijk (maar hadden elkaar en het was zomer dus ze konden ook elke dag wel in de tuin in het zwembad, dat zou nu al niet zijn). Maar is dus achteraf wel iets wat ze als vervelend ervaren hebben. Maar nu dus ook niet nodig (want booster, toen stond juist die week de tweede vaccinatie gepland ;) )

https://twitter.com/Yoric(...)yYrep0yUhXXL8GQ&s=19

Op basis hiervan kan je (iemand die wel iets met cijfers kan :@ , niet ik) dat getal bepalen toch?
pi_203315529
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 13:00 schreef MevrouwCactus het volgende:
Voor iedereen die Q of quarantaine een vervelend woord vindt: cornteen of corn of teen
Broccoliteen _O-
Ik ga hier stuk
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_203315548
Ik laat het vaccineren van de kinderen nog lekker even zitten hoor. Geen haast mee.
Man twijfelt over de booster en ik mag nog niet ivm mijn besmetting in november.
pi_203315593
@BE Ik kan je DM niet beantwoorden omdat ik nog niet lang genoeg geregistreerd ben :') Was even vergeten dat je zo'n kloon al even op de plank moet hebben liggen voordat je 'm gaat gebruiken :D
pi_203315717
Ik hoor nog niets over besmettingen op school dus ik ga ervan uit dat het wel goed zit.

Desondanks heb ik kleuter al drie keer een ochtend thuis gehad terwijl hij al begon met alleen ochtenden school. Hij gaat nogal tekeer op school en op die dagen dat ik hem extra thuis houd dan gaat hij thuis tekeer. ;(
  Moderator zaterdag 22 januari 2022 @ 15:08:09 #121
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203315836
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 11:29 schreef exode het volgende:

[..]
Volgens mij ben ik de enige. Ik schrijf ook C, vet hip joh.
Oh nee hoor, lees het steeds meer! Ik denk een gemaksdingetje.
quote:
3s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 11:32 schreef PKM het volgende:

[..]
Het is de corona moeheid denk ik. >:)
Ik word er ook moe van maar de energie om het helemaal uit te schrijven kan ik nog nét uitbrengen :P
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 11:36 schreef vencodark het volgende:

[..]
Je hebt gelijk, Marjolein. :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan zou ik MarJo hebben geheten ;)
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 11:46 schreef Vicky het volgende:

[..]
Ik heb er karantenne van gemaakt..

Ik moet zeggen dat ik ook niks meer van de regels snap. Gister weer het bericht dat broertjes/zusjes niet meer thuis hoeven blijven als er corona in huis is.

Man en ik zijn geboost, maar als 1 van de dames positief is, dan ga ik toch mee in karantenne..
Als je dat nu weer afkort naar K dan snapt niemand het meer!
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 12:01 schreef Nanukerst het volgende:

[..]
Ook dat ja!
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 13:21 schreef Mushanga71 het volgende:
En het vaccineren van zoon stellen we even uit. Hij heeft C😜 gehad en ik heb niet het idee dat een vaccin nu zinvol is. Als nu zijn groep in Q😁 moet, krijgt hij ook online les. Wacht wel op een aangepast vaccin.
Na de zomervakantie gaat hij naar het VO. Dan is het vroeg genoeg.
Noem het dan ook V -O-
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 13:00 schreef MevrouwCactus het volgende:
Dan zou het zijn omdat ze het niet kunnen spellen, dat snap ik dan weer wel!

Cornteen :')
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_203315957
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 15:08 schreef MaJo het volgende:
[..]
Noem het dan ook V -O-
Oi :(
Mijn naam niet lichtvaardig gebruiken hier
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zaterdag 22 januari 2022 @ 15:25:46 #123
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_203316013
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 14:43 schreef GestreeptBadpak het volgende:
@:BE Ik kan je DM niet beantwoorden omdat ik nog niet lang genoeg geregistreerd ben :') Was even vergeten dat je zo'n kloon al even op de plank moet hebben liggen voordat je 'm gaat gebruiken :D
Oh ja, dat is ook zo.
Never mind. :*
pi_203316079
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 15:08 schreef MaJo het volgende:

[..]
Oh nee hoor, lees het steeds meer! Ik denk een gemaksdingetje.
[..]
Ik word er ook moe van maar de energie om het helemaal uit te schrijven kan ik nog nét uitbrengen :P
[..]
Dan zou ik MarJo hebben geheten ;)
[..]
Als je dat nu weer afkort naar K dan snapt niemand het meer!
[..]
Ook dat ja!
[..]
Noem het dan ook V -O-
[..]
Dan zou het zijn omdat ze het niet kunnen spellen, dat snap ik dan weer wel!

Cornteen :')
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 15:21 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Oi :(
Mijn naam niet lichtvaardig gebruiken hier
Neh, dan voelt Vanyel zich steeds aangesproken😜
If they say
pi_203316246
B
quote:
Beide kinderen zijn gevaccineerd. De jongste is donderdagmiddag gevaccineerd, de oudste vanmorgen. Kregen 2 uur later het bericht dat haar stamgroep van school in quarantaine moet.
Gelijk een test ingepland voor woensdagochtend. Kreeg nog best makkelijk contact. Heb 10 minuutjes in de wacht gehangen.
*poef* nu is het weg
pi_203316249
Oke, vriendje van puber heeft een positieve zelftest.. In de toetsweek staan de tafeltjes uit elkaar. Zou dat genoeg afstand zijn :X
Kijken of vriend nog een GGD test gedaan krijgen voor maandag. Want nog 3 dagen toetsen voor de boeg. Dan zou Q-dinges wel rot zijn.
pi_203316315
Beide kinderen willen graag gevaccineerd worden. Gister hebben we de brief voor de jongste ontvangen, de oudste had hem al eerder. Maar ik moet nog moed verzamelen om in de wacht te gaan hangen :@.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_203316581
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 15:42 schreef Deepfreeze het volgende:
Oke, vriendje van puber heeft een positieve zelftest.. In de toetsweek staan de tafeltjes uit elkaar. Zou dat genoeg afstand zijn :X
Kijken of vriend nog een GGD test gedaan krijgen voor maandag. Want nog 3 dagen toetsen voor de boeg. Dan zou Q-dinges wel rot zijn.
Oef, das kut🤐. Hier ben ik ook zo bang voor met zoon. Nog 3 dagen cito...hoop dat het zonder Q blijft.
Sterkte en succes!
If they say
pi_203316652
Ik weet het niet dat vaccineren van de boys! Ik weet het gewoon echt niet!

Ik heb gisteren weer contact gehad met iemand die vandaag positief testte _O-
Maar het was buiten, 10 minuutjes op afstand. Dus we hoeven weer niet in quarantaine.

Ik moet er gewoon bijna om lachen, als ik nu voor alle vrienden/familieleden boodschappen zou doen ben ik serieus een hele dag bezig.

Maar iets anders..
Wij deden hier thuis net een widm opsom! We zitten op: Fresia, Thomas, Laetitia, Arno en ….. peppa pig _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door Loj op 22-01-2022 18:07:50 ]
pi_203316855
Ik zit net te bedenken dat oudste komende week DIA toetsen had. Maar nu dus quarantaine. Zullen ze ook wel wat op verzinnen.
*poef* nu is het weg
pi_203316958
quote:
Hier gewoon binnen een dag mogelijk om een afspraak te maken. Succes
pi_203317383
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 16:30 schreef F_r het volgende:

[..]
Hier gewoon binnen een dag mogelijk om een afspraak te maken. Succes
Vriendje gaat vanavond. Dus we horen het morgen.
Maar dan nog hoeft quarantaine alleen als vriendje vrijdag klachten had toch?
pi_203317430
I
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 09:36 schreef Hupje het volgende:

[..]
Maar als je kind in quarantaine zit hoef je zelf toch niet, toch pas als het een bewezen besmetting is? Tot die tijd heb je toch geen contact gehad met een besmet nauw contact?
Ik bedoelde Li. Daarvoor was volgens het scholenteam van de GGD een zelftest niet voldoende bij.
pi_203317468
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 11:33 schreef Loj het volgende:

[..]
Mag je vragen hoor.
Alleen moest Li inderdaad officieel in quarantaine. Maar ik ben met haar 1x bij de ggd geweest en dat was echt zo traumatisch (en niet gelukt) voor haar en mij dat ik dat niet meer doe. Kdv was verder toch dicht dus ze mocht toch niet en verder komt ze nergens.
Zelf al 2x bij de ggd geweest afgelopen 2 weken en we zijn nog steeds negatief. Snap het oprecht niet.
Oh dat is echt sneu!
En dat negatief blijven heb ik dus ook, ik begrijp er helemaal niks van. Zo ongeveer al mijn collega’s zijn positief, evenals veel kindjes. Maar ik blijf maar negatief.
pi_203317470
GestreeptBadpak sterkte :*

F_r sterkte met de quarantaine.

Beide kinderen (13 en 16) zijn gevaccineerd. Mijn vriend en ik hebben net de oproep voor de booster binnen.

Gisteren met Tyler naar de dermatoloog geweest. Hoogst waarschijnlijk heeft hij een vorm van eczeem aan zijn handen. Zijn handen scheuren nu open. Een ontstekingsremmende zalf gekregen en 1 februari moet hij een allergietest doen. Hij heeft van een koelzalf wat normaal gesproken geen kwaad kan een allergische reactie erbovenop gekregen. Hopelijk gaat dit helpen, zo sneu de open wondjes.

[ Bericht 41% gewijzigd door _Ingrid_ op 22-01-2022 17:22:24 ]
pi_203317547
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 15:48 schreef Phaidra het volgende:
Beide kinderen willen graag gevaccineerd worden. Gister hebben we de brief voor de jongste ontvangen, de oudste had hem al eerder. Maar ik moet nog moed verzamelen om in de wacht te gaan hangen :@.
Ik kon vanmorgen direct een afspraak maken nadat ik door het keuzemenu was. Wij laten de kinderen wel vaccineren maar zij hebben dan ook nog geen C gehad en wilden beide zelf ook graag.
pi_203317564
Brief voor vaccinatie van de oudste viel vandaag op de mat. Maar ik laat het over aan het advies van zijn kinderarts, die spreken we over 1,5 week weer.
  zaterdag 22 januari 2022 @ 17:36:54 #138
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_203317807
Idd, die brief viel toevallig ook hier op de mat. Meteen maar een afspraak gemaakt vanwege mijn waarschijnlijk crappy status de komende tijd. Max goes Pfizer!

Dat bellen was zo gebeurd btw.
pi_203317860
Hier ook een uitnodiging voor Sjaak. Doen we voorlopig nog niets mee, ik vind het niet nodig. Als er nou nog wereldschokkende dingen gebeuren de komende weken waardoor ik van gedachte verander, dan kan het alsnog.
pi_203318193
Hier is de brief ook binnen, maar Willem mag niet (coronabesmetting < 12 weken geleden) Ik vind het ook echt niet nodig. Brief ligt al bij het oud papier.
pi_203318363
Oudste (10 jaar) is vanmiddag gevaccineerd! Hij vond het erg spannend, maar het hielp dat ze daar heel lief waren! Vriendelijk, aansluiten bij de belevingswereld van mijn zoon, afleiden, en snel prikken. We werden uit de rij gepikt, zodat we heel snel aan de beurt waren. Echt top geregeld bij deze Groningse vaccinatielocatie ^O^
pi_203318519
Hier ook de uitnodiging binnen voor de kinderen. We zijn er nog niet over uit, dus voorlopig doen we niks.
pi_203319600
quote:
De mijne zat afgelopen maandag voor het kind met corona... so far so good. Morgen hopelijk uitslag.
Ik heb geen idee wat een fatsoenlijke afstand is.
Quarantaine moet toch als je binnen 1,5m bent geweest voor langer dan 15 minuten?
Ik weet niet binnen hoeveel tijd. Klasgenoot van mijn jongste (zelf)testte dezelfde middag na school positief, niet pas een dag later...
pi_203320046
Ik ben benieuwd hoe lang het wachten op testuitslagen tegenwoordig duurt. Begin december kregen we de uitslag vaak binnen 4 uur (antigeen), maar nu is het een stuk drukker en hebben we waarschijnlijk PCR testen gehad i.v.m. positieve zelftest. Fingers crossed dat ze gewoon alledrie positief zijn. Of alledrie negatief, maar een vals-positieve thuistest zou wel heel toevallig zijn met zoveel besmettingen om hem heen.
pi_203320088
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 19:56 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik ben benieuwd hoe lang het wachten op testuitslagen tegenwoordig duurt. Begin december kregen we de uitslag vaak binnen 4 uur (antigeen), maar nu is het een stuk drukker en hebben we waarschijnlijk PCR testen gehad i.v.m. positieve zelftest. Fingers crossed dat ze gewoon alledrie positief zijn. Of alledrie negatief, maar een vals-positieve thuistest zou wel heel toevallig zijn met zoveel besmettingen om hem heen.
Gisteren om 14:00 geweest. Vanmorgen om 07:00 was de uitslag binnen
pi_203320117
Wij vaccineren voorlopig ook nog geen kinderen. Zodra ze een vaccin hebben dat niet elk (half) jaar herhaald moet worden gaan we er voor, maar nu vind ik het het niet waard. Ik ben zelf ook nog niet aan de booster btw, eind volgende maand ergens ga ik die halen. Schijnt hier tegenwoordig op inloop zonder afspraak te kunnen.

Hier stromen ook opeens de positieve gevallen binnen in de klassenapp. Drie stuks, die allemaal gisteren gewoon op school geweest zijn. Vanwege een bezoekje aan oma toch maar even een test (zonder klachten) gedaan, maar nog niets gelukkig.
pi_203320190
quote:
Woensdag om 11.45 getest, uitslag was er de volgende ochtend rond 6.00 uur.
pi_203320239
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 19:59 schreef F_r het volgende:

[..]
Gisteren om 14:00 geweest. Vanmorgen om 07:00 was de uitslag binnen
Dat is toch nog verrassend snel! Wij testten vandaag rond diezelfde tijd. Ik hoop dan ook dat we morgen de uitslagen krijgen en niet later.

Mijn elfjarige dochter heeft zichzelf in isolatie gezet, want ze wil niet besmet worden. Die bivakkeert nu al 2 dagen fulltime op haar kamer, ze eet er zelfs in haar eentje. Ik vind het in huis zo saai zonder haar. -O- Gelukkig wilde ze net wel even samen in bad, toch nog even wat quality time met haar.
pi_203320542
Hier zitten de kinderen niet in isolatie. Achteraf heb ik al langer wat symptomen. Dus de rest test morgen al. Liever heb ik het allemaal tegelijk zijn we er hopelijk snel vanaf. Vanmorgen zat ik nog te miepen dat ik 's avonds ook niet even naar buiten kan. Even later werd ik echt flink beroerd ook verhoging nu. Dus ik lig veel in bed.
pi_203321019
Mijn kind heeft nog geen C of Q gehad en krijgt dus maandagmiddag zijn eerste V :Y
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_203322078
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 20:06 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]
Dat is toch nog verrassend snel! Wij testten vandaag rond diezelfde tijd. Ik hoop dan ook dat we morgen de uitslagen krijgen en niet later.

Mijn elfjarige dochter heeft zichzelf in isolatie gezet, want ze wil niet besmet worden. Die bivakkeert nu al 2 dagen fulltime op haar kamer, ze eet er zelfs in haar eentje. Ik vind het in huis zo saai zonder haar. -O- Gelukkig wilde ze net wel even samen in bad, toch nog even wat quality time met haar.
Donderdag 15.30 getest. Uitslag om 2 uur in die nacht.
Met een meidenkwartet
  zaterdag 22 januari 2022 @ 21:54:20 #152
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203322708
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 20:41 schreef PoesInDoos het volgende:
Mijn kind heeft nog geen C of Q gehad en krijgt dus maandagmiddag zijn eerste V :Y
Nee. Niet. Te. Doen. Dit. Schrijf. Gewoon. Dank. U.
  zaterdag 22 januari 2022 @ 21:55:22 #153
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203322737
Mijn kinderen (12+) zijn beiden gevaccineerd.
Als ze jonger waren liet ik ze ook vaccineren.
pi_203322774
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 21:54 schreef amaranta het volgende:

[..]
Nee. Niet. Te. Doen. Dit. Schrijf. Gewoon. Dank. U.
Ok.Rumag.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_203322881
Hier donderdag 16.15 zoiets getest en vrijdag rond 9.15 stond de uitslag online
pi_203322987
Eerste uitslagen zijn er al. Kind 1 positief, kind 2 negatief. Kind 3 nog niet bekend.
pi_203323333
Succes met organiseren Nikki!
Met een meidenkwartet
pi_203323345
quote:
Bas hebben we op maandagochtend laten testen om 09 en 23:30 hadden we de uitslag
pi_203323501
quote:
Hier van de week om 11 uur getest en de volgende ochtend om 9 uur de uitslag.
Hopelijk daar ook vlot, ze zeiden hier binnen 48 uur, maar het was zelfs binnen 24 uur.
Zie dat je al 2 uitslagen binnen hebt, mooi vlot. Succes daar :*
pi_203323525
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 17:15 schreef Malteser het volgende:

[..]
Oh dat is echt sneu!
En dat negatief blijven heb ik dus ook, ik begrijp er helemaal niks van. Zo ongeveer al mijn collega’s zijn positief, evenals veel kindjes. Maar ik blijf maar negatief.
Ik ook, toen man C had bleven zoon en ik negatief en toen zoon C kreeg en steeds tegen me aan zat geplakt kreeg ik het ook niet. Nu met de B hoef ik iig niet meer in Q😇.
Las er laatst iets over, bij sommige mensen is er iets met receptoren waardoor het virus niks doet.
Naar beneden scrollen:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ng-vier-keer-sanquin
If they say
pi_203324398
Het gaat hier echt teveel over huishouden en Corona. :P :D
Is geen sneer naar bepaalde users hoor. Gewoon een conclusie. :)
pi_203324667
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 23:02 schreef vencodark het volgende:
Nah, dan heeft C toch nog iets positiefs😅 anders ging het alleen over huishouden😋
Maar ik snap je punt😆
If they say
pi_203324681
quote:
Heel veel meer valt er ook niet mee te maken momenteel :P ik maak in ieder geval weinig groots en meeslepends mee momenteel.
pi_203325628
Nu al paaseitjes bij appie😳
Oeh, wel witte met pistache🤗

En toen crashte de site. Paaseitjesverstopping🤨

[ Bericht 34% gewijzigd door Mushanga71 op 22-01-2022 23:50:29 ]
If they say
pi_203327301
Paaseitjes :9~
Venus in pocketformaat
© loveli
  Moderator zondag 23 januari 2022 @ 08:03:38 #166
382129 crew  Donna
pi_203327402
Gisteren paaseitjes gekocht. Maar in 2021 helemaal niet, dus dan mag het nu al toch? toch?
pi_203327513
Jongste weer negatief getest (sorry, toch weer over corona), dus hopelijk morgen gewoon naar school (zal je zien dat er meerdere besmettingen in de klas zijn, maar die zijn dan waarschijnlijk ook al vanaf vorige week maandag thuis, dus dat zou dan schelen...

Paaseitjes zag ik ook alweer bij de Jumbo van de week. Bij de kassa in cadeauverpakkingen stonden ze, ik heb de schappen met eitjes nog niet gezien, maar die staan in een hoekje in de winkel meestal en daar kom ik niet altijd langs ;).

Ik vond van de week van die Chonelly koekjes van Bolletje, misschien was het beter geweest als ik ze niet had meegenomen, ze knagen te makkelijk weg... :s) :')
pi_203327543
Paaseitjes skip ik nog even.
De jongste is ziek wat een prutnacht. Man ook niet fit en ik goed beroerd dat wordt een zware week.
pi_203327599
Dat klinkt kortom uitermate teleurstellend F_r, beterschap :*
pi_203327613
Ik heb 2 zakken erdoor gejast toen de site was ontstopt.
Lekkerste vind ik puur met melk gemengd. In ene wang een puur en de andere melk. En de pistache.

@Nijna, fijn dat dochter negatief was😀. Blijft steeds spannend, hoe vaak er ook geneuspoert wordt.
Die chonelly's zijn ook lekker!

@F_r, sterkte😘
If they say
pi_203327662
Oh wat zwaar F_r. Sterkte daar.

Venco, ik wil het wel over voetballen hebben hoor, vandaag speelt mijn cluppie en ik ben al zenuwachtig.

Of over alles wat nog aan ons huis moet gebeuren. Zo brak er gisteren een balk van de poort af waardoor de hele schutting niet zo stabiel meer staat. De schutting is al best oud en volledig van hout. Maar we willen hem nog niet vervangen omdat we de indeling van de tuin anders willen en dus ook de poort op een andere plek maar de tuin staat nog niet op de lijst.
Zo.
pi_203327726
Beterschap en sterkte voor alle zieken!

Wij sluiten ook aan. Jongste heeft een positieve zelftest. Hij voelt wat warm en heeft buikklachten. So it begins…

Oudste is toevallig gisteren gaan logeren bij een vriendje en mijn schoonouders zijn gister komen lunchen :{. Ze hebben de jongste maar heel kort gezien (misschien nét een kwartiertje) omdat hij rond lunchtijd zwemles heeft. Dus hopelijk valt het voor hun mee…
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 23 januari 2022 @ 09:07:10 #173
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203327736
Sterke @F_r :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_203327757
Sterkte F_r

Ik heb voor de 2e keer in 3 maanden bingo, maar S blijft maar negatief. Ze lijkt wel immuun ofzo :D
En ik mag weer achteraan aansluiten voor de booster :')
pi_203327760
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 08:53 schreef exode het volgende:

Venco, ik wil het wel over voetballen hebben hoor, vandaag speelt mijn cluppie en ik ben al zenuwachtig.

Of over alles wat nog aan ons huis moet gebeuren. Zo brak er gisteren een balk van de poort af waardoor de hele schutting niet zo stabiel meer staat. De schutting is al best oud en volledig van hout. Maar we willen hem nog niet vervangen omdat we de indeling van de tuin anders willen en dus ook de poort op een andere plek maar de tuin staat nog niet op de lijst.
Zo.
Ze spelen uit, toch? Kom er altijd te laat achter als ze thuis spelen. Of file of de parkeerplaatsen bij de mc drek zijn vol😐.
Succes met de schutting. Mazzel dat het niet vaak meer stormt. Onze vloog een keer weg. Ik knipperde met mn ogen en toen was ie woesj, weg. Wel een nieuwe maar bij windkracht 8 schiet ik al in de stress. Blijft hangen, zeg maar😖
If they say
pi_203327764
Dat is wel heel snel Butterflower!
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 23 januari 2022 @ 09:15:25 #177
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203327800
De incubatietijd van de Omikron-variant is erg kort begreep ik. Dat zou 2 tot 3 dagen zijn.
Een vriendin die dinsdag op de koffie kwam had vrijdag lichte klachten en een positieve thuistest en vervolgens ook een positief GGD-resultaat.

Maar als dat de huidige variant is zou ze dinsdag of woensdag besmet moeten zijn.
We hebben ieder aan de andere kant van de tafel gezeten, en ik verwacht dat ze sowieso nog niet besmettelijk was (als ze überhaupt al besmet was), maar ik zal vanavond wel even met Soneal meetestem.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_203327801
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 09:09 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Ze spelen uit, toch? Kom er altijd te laat achter als ze thuis spelen. Of file of de parkeerplaatsen bij de mc drek zijn vol😐.
Succes met de schutting. Mazzel dat het niet vaak meer stormt. Onze vloog een keer weg. Ik knipperde met mn ogen en toen was ie woesj, weg. Wel een nieuwe maar bij windkracht 8 schiet ik al in de stress. Blijft hangen, zeg maar😖
Alstie nou wegvliegt, betaalt de verzekering ;) Hij staat beschut, niet vol in de wind dus het zal wel loslopen. Of losvliegen. Aan de achterkant van ons huis moet nog best wel wat gebeuren maar het hangt allemaal aan elkaar vast. Wij vinden de tuin nu echt niet leuk, veel te veel tegels. Maar met een peuter die vooral in de tuin fietst is het wel even handig. De poort willen we verschuiven, dan sluit ie aan op de nieuwe indeling van de uitbouw, die we pas gaan doen als de kat is omgevallen zeg maar.
Kortom het zou fijn zijn als die schutting nog even overeind blijft.

Ja uit, tegen de club van mijn broer dus als ze verliezen, gaat mijn broer op mute.
pi_203327807
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 09:05 schreef Phaidra het volgende:

Wij sluiten ook aan. Jongste heeft een positieve zelftest. Hij voelt wat warm en heeft buikklachten. So it begins…

Oudste is toevallig gisteren gaan logeren bij een vriendje en mijn schoonouders zijn gister komen lunchen :{. Ze hebben de jongste maar heel kort gezien (misschien nét een kwartiertje) omdat hij rond lunchtijd zwemles heeft. Dus hopelijk valt het voor hun mee…
Jij ook sterkte😘.
Het is eigenlijk niet meer te voorkomen🙁
If they say
pi_203327873
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 09:15 schreef exode het volgende:

[..]
Alstie nou wegvliegt, betaalt de verzekering ;) Hij staat beschut, niet vol in de wind dus het zal wel loslopen. Of losvliegen. Aan de achterkant van ons huis moet nog best wel wat gebeuren maar het hangt allemaal aan elkaar vast. Wij vinden de tuin nu echt niet leuk, veel te veel tegels. Maar met een peuter die vooral in de tuin fietst is het wel even handig. De poort willen we verschuiven, dan sluit ie aan op de nieuwe indeling van de uitbouw, die we pas gaan doen als de kat is omgevallen zeg maar.

Ja uit, tegen de club van mijn broer dus als ze verliezen, gaat mijn broer op mute.
Onze schutting was zo oud, heb het toen niet eens aan de verzekering gemeld.
Wij hadden een rimboe en toen zoon nog klein was, de tuin gedaan en gras erin gestopt, niet dat ie er ooit in speelt... Maar met een fietsende kleine meid zijn tegels toch handiger😉
Nah, heb je wat om naar uit te kijken, tuinverbouwing😁.

Haha, tis wat met voetbal😂.
Ik keek in de jaren 90 wel, toen Litmanen speelde😍
If they say
pi_203327925
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 09:22 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Onze schutting was zo oud, heb het toen niet eens aan de verzekering gemeld.
Wij hadden een rimboe en toen zoon nog klein was, de tuin gedaan en gras erin gestopt, niet dat ie er ooit in speelt... Maar met een fietsende kleine meid zijn tegels toch handiger😉
Nah, heb je wat om naar uit te kijken, tuinverbouwing😁.

Haha, tis wat met voetbal😂.
Ik keek in de jaren 90 wel, toen Litmanen speelde😍
Wij hebben nog wel wat keuzes te maken inzake de tuin. Ik wil zo graag gras, verloofde niet. En meer van dat soort discussies. Ik heb gisterenavond nog lekker op Pinterest gekeken voor tuin inspiratie.

Ik ben wel een echte fan, ik ga ook graag naar het stadion. In mijn jonge jaren ging ik ook naar uitwedstrijden.
pi_203328081
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 09:05 schreef Phaidra het volgende:

Ai Phaidra, beterschap. Zulke dingen kun je ook niet van tevoren voorzien natuurlijk... :*

quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2022 09:09 schreef Butterflower het volgende:
Sterkte F_r

Ik heb voor de 2e keer in 3 maanden bingo, maar S blijft maar negatief. Ze lijkt wel immuun ofzo :D
En ik mag weer achteraan aansluiten voor de booster :')
Beterschap :*

@exode, desnoods sla je een tijdelijke paal in de grond naast de schutting om hem te stutten, zo hebben wij ook al wel eens wat tijd kunnen rekken met de schutting.
pi_203328086
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 09:09 schreef Mushanga71 het volgende:
Wel een nieuwe maar bij windkracht 8 schiet ik al in de stress. Blijft hangen, zeg maar😖
Ik vind harde wind ook nog altijd spannend, bij ons waaiden er ooit ineens dakpannen van ons dak.

Beterschap aan alle zieken!
pi_203328140
Ik denk bij windkracht 8 'Dat wordt een drukke werkdag morgen.'
pi_203328209
Sterkte aan alle mensen in Q of met C! :*

Wij wachten nog op de uitslag van dochter.

S heeft weinig last tot nu toe. Hij heeft 2 dagen hoofdpijn gehad en 2 dagen een beetje keelpijn, maar dat is al zo goed als over. Ik hoop dat het hierbij blijft. Hij heeft er mentaal overigens wél last van. Het feit dat ineens zijn broer en zus bij hem uit de buurt blijven vindt hij vreselijk en daardoor is hij erg verdrietig. Dus S en ik knuffelen gewoon extra veel deze dagen. Ik ben geboosterd, dus ik geloof wel dat ik een eventuele besmetting goed door kom.
  zondag 23 januari 2022 @ 10:26:53 #186
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_203328475
Op Puber na blijven onze testen maar negatief, ondanks dat Sticker en ik ook ziek waren/zijn (hij was het, ik ben het nog). Zelfs als het in mijn huis is - waar enorm veel onderling fysiek contact is, lukt het me nog niet om covid op te lopen. Al mijn geboosterde collega's zijn inmiddels opnieuw besmet..

Wat vaccineren van kinderen betreft: Sticker wil niet, dus dat hoeft van ons ook niet. Puber wil nu, na deze besmetting, nog 1 vaccinatie halen. Man en ik zijn afgelopen maandag geboosterd, hopelijk zijn we uitgeprikt nu.
  zondag 23 januari 2022 @ 10:28:05 #187
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_203328489
quote:
Eens. Soms lees ik hier even een tijdje niet, omdat het dan over niets anders gaat inderdaad. Als ik voor mezelf spreek kan ik zeggen dat er echt te weinig in mijn leven gebeurt om met een ander gespreksonderwerp op de proppen te komen. :')
pi_203328606
Ok, iets anders dan ;)

Wij gingen gisteren een offerte vragen voor een nieuwe keuken. Prima, we waren blij, maar een keuken koop je toch niet zomaar even.
Dus die vent zegt: nu een handtekening en je krijgt 20% korting. Nou, ik wil er echt nog een nacht over slapen dus…

Wij daar weg, staan we op de parkeerplaats komt hij ons nog achterna gerend en biedt hij ¤10.000 korting :o
Ik weet het niet hoor, maar wat een oplichters;)
En die vent heeft de offerte met het bedrag (zonder korting) er nog stiekem uitgelaten ook _O-

En kind gerelateerd… bij keukenboeren kan je prima verstoppertje spelen ;)

SPOILER
  zondag 23 januari 2022 @ 10:40:26 #189
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_203328639
Keukenboeren zijn net zo'n boeven als autoverkopers.
pi_203328658
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2022 10:37 schreef Loj het volgende:
Ok, iets anders dan ;)

Wij gingen gisteren een offerte vragen voor een nieuwe keuken. Prima, we waren blij, maar een keuken koop je toch niet zomaar even.
Dus die vent zegt: nu een handtekening en je krijgt 20% korting. Nou, ik wil er echt nog een nacht over slapen dus…

Wij daar weg, staan we op de parkeerplaats komt hij ons nog achterna gerend en biedt hij ¤10.000 korting :o
En die vent heeft de offerte met het bedrag (zonder korting) er nog stiekem uitgelaten ook _O-

SPOILER
weet je waar je goed verstoppertje kunt spelen? In de IKEA! Hebben wij in de studententijd eens met een hele club gedaan 😁
pi_203328820
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 10:28 schreef Nanukerst het volgende:

[..]
Eens. Soms lees ik hier even een tijdje niet, omdat het dan over niets anders gaat inderdaad. Als ik voor mezelf spreek kan ik zeggen dat er echt te weinig in mijn leven gebeurt om met een ander gespreksonderwerp op de proppen te komen. :')
Ik scroll er ook een beetje overheen.
Het is echt geen serieuze desinteresse maar ik onthoud dan ook niet wie in quarantine moet, welke mensen er besmet zijn en wie welke klachten heeft.
Het is allemaal klote voor de desbetreffende gezinnen hier maar op den duur kan ik er weinig mee.
Maar nogmaals: dat is niet naar bepaalde mensen bedoeld. Dan post of lees ik toch even niet. :)
Niemand moet zich bezwaard voelen er toch iets over te zeggen uiteraard.
Het was slechts een observatie. ^O^
pi_203328885
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2022 10:37 schreef Loj het volgende:
Ok, iets anders dan ;)

SPOILER
Jaren geleden ook zoiets meegemaakt. Nederlands elftal moest voetballen dus er was niemand in de keukenzaak. We begonnen met een bedrag boven de 40k, toen we weggingen was het iets van 25 en inderdaad kwamen ze ook achter ons aan een toen kon het ineens voor 18k.
We hebben overigens de keuken uiteindelijk ergens anders gekocht want ik vond dit echt belachelijk.
Andere ervaring bij de mandemakers groep. Daar ging de verkoper zogenaamd meneer Mandemakers bellen. We geloofden er niet veel van dus ik liep even een rondje door de showroom, stond hij gewoon te ouwehoeren bij de balie zoals we al verwacht hadden. Komt hij terug vraagt mijn echtgenoot overdreven vriendelijk hoe het met meneer mandemakers was een die kerel keek echt zo van wtf.
Uiteindelijk een kleinere keukenzaak gevonden met goede service, goed advies en niet van die overdreven 'prijsdalingen' maar gewoon een goed eerste bedrag waar natuurlijk nog wel iets afging maar niet meer dan 50%

(tot zover mijn poging Loj te helpen met een nieuw onderwerp ;))
pi_203328912
In ons vorige huis hadden we echt alles eruit gesloopt en gingen dus op zoek naar een nieuwe keuken. We werden zo moedeloos van al die keukenboeren die gewoon niet luisterden en inderdaad vooral met korting strooiden dat we de Ikea zijn binnengelopen. Daar werden we zo ontzettend goed geholpen. Inbouwapparatuur kochten we online omdat we geen Ikea inbouwspul wilden.
Het was alleen niet zo leuk plaatsen aldus zwager.

Onze huidige keuken zat er al in en was nogal duur (geplaatst door vorige bewoonster) en er komen nu al stukjes toplaag vanaf. Echt waardeloos. Als we hem ooit vervangen, stap ik de Ikea weer binnen.
pi_203328920
@exode wat toevallig, mijn cluppie speelt ook vandaag >:) (al moet ik zeggen dat ik al een paar jaar niet fanatiek meer ben). Vooral jammer dat eigenlijk vrienden zouden komen kijken met kindjes in de zelfde leeftijd als de onze.. maarja quarantaine.. dus nou gaan zij naar jumpxl. Je snapt.. dat zouden de onze ook wel willen. Maar om er nou een wel te laten gaan en de ander niet.. is ook weer zoiets (voor de kinderen dan hè)

@Loj goedkoper zal het waarschijnlijk niet zijn, maar wij hebben onze keuken laten maken door en keukenbouwer (geen idee hoe dat beroep heet). Maar dan heb je in ieder geval eerlijke prijzen. Geen afdingen en het gevoel hebben dat je achteraf misschien meer had kunnen bereiken.
En wat ik zelf heel fijn vind is de kwaliteit en afwerking als ik het vergelijk met wat andere keukens. En precies op maat gemaakt. Dus niet (bijvoorbeeld) 4 kastjes van 60 en een opvulstuk van 10 cm, dan worden gewoon alle kastjes net wat breder.
Ik heb daar in ieder geval geen spijt van dat we dat zo gedaan hebben. Maar ik zat er dan vooraf al tegen op tegen dat afdingen en meteen moeten beslissen en zo..
pi_203328954
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 11:07 schreef hilliebillie het volgende:
@:exode wat toevallig, mijn cluppie speelt ook vandaag >:) (al moet ik zeggen dat ik al een paar jaar niet fanatiek meer ben). Vooral jammer dat eigenlijk vrienden zouden komen kijken met kindjes in de zelfde leeftijd als de onze.. maarja quarantaine.. dus nou gaan zij naar jumpxl. Je snapt.. dat zouden de onze ook wel willen. Maar om er nou een wel te laten gaan en de ander niet.. is ook weer zoiets (voor de kinderen dan hè)

@:loj goedkoper zal het waarschijnlijk niet zijn, maar wij hebben onze keuken laten maken door en keukenbouwer (geen idee hoe dat beroep heet). Maar dan heb je in ieder geval eerlijke prijzen. Geen afdingen en het gevoel hebben dat je achteraf misschien meer had kunnen bereiken.
En wat ik zelf heel fijn vind is de kwaliteit en afwerking als ik het vergelijk met wat andere keukens. En precies op maat gemaakt. Dus niet (bijvoorbeeld) 4 kastjes van 60 en een opvulsel van 10 cm, dan worden gewoon alle kastjes net wat breder.
Ik heb daar in ieder geval geen spijt van dat we dat zo gedaan hebben. Maar ik zat er dan vooraf al tegen op tegen dat afdingen en meteen moeten beslissen en zo..
Ik kan dit soort wedstrijden echt niet samen kijken. Ook niet met mijn eigen kinderen.
Maar na de wedstrijd is het ook klaar. Ik laat mijn humeur er niet meer door verpesten. Vroeger was ik echt dagen sjago als ze verloren. Dat heb ik gelukkig niet meer. Ik schakel vrij snel om daarna.
pi_203328978
Onze nieuwe keuken wordt over een paar weken geplaatst. Ben bewust niet naar de MDM-groep gegaan. We hebben hem gekocht bij Superkeukens. Vriendelijke verkoper, geen absurde prijzen en een mooie keuken.
Protège moi de mes désirs.
  Moderator zondag 23 januari 2022 @ 11:16:22 #197
382129 crew  Donna
pi_203329030
Wij hebben onze keuken laten bouwen door een meubelmaker. Ik heb 'm helemaal zelf ontworpen. Elke dag nog blij mee. O+
pi_203329044
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 11:10 schreef exode het volgende:

[..]
Ik kan dit soort wedstrijden echt niet samen kijken. Ook niet met mijn eigen kinderen.
Maar na de wedstrijd is het ook klaar. Ik laat mijn humeur er niet meer door verpesten. Vroeger was ik echt dagen sjago als ze verloren. Dat heb ik gelukkig niet meer. Ik schakel vrij snel om daarna.
Ik(we) hebben daar zelf niet zo’n. Moeite mee. Maar het was dan kijken met vrienden in de ‘mancave’ (oftewel op groot scherm in de garage ;) ) en de kinderen vermaken zich dan binnen wel. Dus geen continue kinderen door de wedstrijd heen
pi_203329090
Hier staat ook Ajax op het programma vanmiddag. Dolle boel altijd dat voetbal, want zoon 1 en ik staan aan de Ajax kant, de overige 3 gezinsleden zijn voor Feyenoord. De wedstrijden Ajax/Feyenoord zijn hier dus favoriet. Popcorn erbij en kijken hoe de Rotterdammers ingemaakt worden. :P
Gelukkig is iedereen niet enorm fanatiek, al juichen de kinderen toch net een tandje harder tijdens de klassiekers dan tijdens andere wedstrijden.
pi_203329095
Loj, volgens mij woon je enigszins in mijn regio. Wij hebben een erg goede ervaring met Koolschijn in Delft. Zowel vrienden als familie hadden daar ook apart al goede ervaringen mee, dus op basis van hun advies zijn we daar zelf ook gaan kijken. Ze dachten goed mee, hebben een normale prijs zonder rare afprijs-tactieken of ‘beslis vandaag’, en we zijn zeer tevreden over hun huismerk. We konden na de eerste offerte ook nog makkelijk een heel aantal dingen aanpassen. Ze doen ook badkamers, daar hebben we nog geen ervaring mee, maar mocht dat tzt ook moeten dan gaan we daarvoor iig ook naar hen.
pi_203329119
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 11:16 schreef Donna het volgende:
Wij hebben onze keuken laten bouwen door een meubelmaker. Ik heb 'm helemaal zelf ontworpen. Elke dag nog blij mee. O+
Meubelmaker is inderdaad misschien een beter woord als keukenbouwer (alhoewel de gene die hem bij ons gemaakt en gezet heeft eigenlijk alleen keukens doet).

Wat ik ook erg prettig vond is dat hij bij ons thuis kwam en dus ook ondanks dat er nog moest worden verbouwen de ruimte ziet.
Zo ook heel makkelijk kunnen kortsluiten dat we een keuken wand deels in de muur naar de gang willen en dergelijke. En dat hij als tip gaf om een kast wat minder diep te maken omdat je anders altijd tegen een massieve keuken aan keek vanaf de bank (en met die tip ben ik ook ontzettend blij wat dat betekent achteraf ook dat we onze keukentafel nog een stukje konden opschuiven waardoor de rest ook ruimtelijker is
  zondag 23 januari 2022 @ 11:25:28 #202
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203329134
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 08:53 schreef exode het volgende:

Zo.
Begin maar vast te huilen. We maken jullie in. #vooruitnuroodwitten #forzapsv #eastside
pi_203329146
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2022 11:25 schreef amaranta het volgende:

[..]
Begin maar vast te huilen. We maken jullie in. #vooruitnuroodwitten #forzapsv #eastside
Het is toch Eendracht maakt macht?
  zondag 23 januari 2022 @ 11:28:04 #204
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203329188
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 11:26 schreef exode het volgende:

[..]
Het is toch Eendracht maakt macht?
Ook.
Maar dat zingen we niet.
pi_203329205
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2022 11:28 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ook.
Maar dat zingen we niet.
Zingen jullie? ;)
  zondag 23 januari 2022 @ 11:29:56 #206
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203329220
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 11:28 schreef exode het volgende:

[..]
Zingen jullie? ;)
Ja tuurlijk. Je moet wat als je in de hekken hangt.
pi_203329226
Hier een jarige dame. Ze kreeg ontbijt op bed en er zijn een paar mensen voor het raam gaan staan om haar te feliciteren. Ze voelt zich echt jarig gelukkig.
Vanavond gaan we bij de Macdonald’s bestellen en we gaan cupcakes maken.

Mijn test is trouwens nog steeds negatief.
  zondag 23 januari 2022 @ 11:30:40 #208
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203329233
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 11:30 schreef Omentielvo het volgende:
Hier een jarige dame. Ze kreeg ontbijt op bed en er zijn een paar mensen voor het raam gaan staan om haar te feliciteren. Ze voelt zich echt jarig gelukkig.

Proficiat!
  zondag 23 januari 2022 @ 11:37:10 #209
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203329327
quote:

Gefeliciteerd!
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_203329349
quote:

Gefeliciteerd!
Met een meidenkwartet
pi_203329380
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2022 11:29 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ja tuurlijk. Je moet wat als je in de hekken hangt.
Ik zit vaak tussen de bobo's dan zing je niet.

Succes vanmiddag, moge de beste winnen. En meer van deze cliches.
pi_203329387
Gefeliciteerd Omen!
  zondag 23 januari 2022 @ 11:44:39 #213
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203329411
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 11:41 schreef exode het volgende:

[..]
Ik zit vaak tussen de bobo's dan zing je niet.

Succes vanmiddag, moge de beste winnen. En meer van deze cliches.
Ik zit maar te kutten. Geef geen zak om voetbal en ga zelden naar een wedstrijd.
Maar meestal wordt er op oost wel gezongen.
pi_203329420
quote:

Gefeliciteerd 🥳
pi_203329454
Goede tip Flying Fish! En dan wonen we inderdaad vlak bij elkaar. Delft is een kwartiertje met de auto :)

Ervaring met de Ikea is dus ook goed? Ook als je niet de standaardmaten gebruikt? Als de winkels nou weer normaal open zouden gaan, kan ik na werktijd daar heen (in Delft ;) )

Js vertelde vanmorgen dat Li de keukenspulletjes uit het speelgoed keukentje bij de keukenboer had verstopt in de gewone keukenkastjes van showroomkeukens wat een zin Misschien hadden we iets beter moeten opletten ;) _O-

Wij gaan nu zo nieuwe keukens kijken bij twee familieleden. Ook zin in.

Gefeliciteerd Omen! Bizar oud zijn onze kids he! Hoe oud waren ze toen ze elkaar voor het laatst zagen?
pi_203329545
Onze keuken hebben we gekocht bij een lokaal keukenbedrijf die meteen aan het begin al zeiden dat ze eerlijk werken en dus niet meedoen aan afdingen enzo. Goede ervaring mee gehad.
Gisteren gingen wij op zoek naar een laminaat vloer. Ook daar zitten boeven bij, zeg. "De actie loopt tot vandaag", waarop ik zeg, dan hebben we pech want ik beslis vandaag niks. Ineens kon het dan nog wel tot woensdag. Bij een andere ging er een schijntje af als je koos voor zelf leggen. Ik neig er nu toch naar om zelf te leggen met IKEA laminaat. Maar eens goed uitzoeken, ik kan niet zo goed klussen :@
  Moderator zondag 23 januari 2022 @ 12:05:56 #217
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203329665
Hoe zit het qua badkamers? Wat zijn daar de bedrijven die je moet mijden?

Ik heb ook een hekel aan die tactieken dat je vandaag moet tekenen anders heb je geen deal. Dan ben ik weg!

SPOILER
pi_203329672
Ik ken iemand via Fok die enorm veel gedoe heeft gehad met een IKEA keuken. Slechte service ook nadat ze fout op fout hadden gemaakt. Vooral dat laatste zou me tegenhouden om met hen in zee te gaan.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_203329728
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 12:06 schreef Phaidra het volgende:
Ik ken iemand via Fok die enorm veel gedoe heeft gehad met een IKEA keuken. Slechte service ook nadat ze fout op fout hadden gemaakt. Vooral dat laatste zou me tegenhouden om met hen in zee te gaan.
Ja ik ken ook iemand die echt twee jaar bezig is geweest om ikea fouten met de keuken te laten erkennen en herstellen. Die kreeg ook steeds kapotte spullen nageleverd :X
pi_203329734
De gesprekken met onze keukenboer waren top, ook gewoon een nette prijs zonder van die gekke kortingsacties (wij kunnen slecht onderhandelen dus dat was niks voor ons). De keuken zit er onderhand alleen al 8 maanden in en is nog steeds niet foutloos, en het fixen daarvan is draaaama. :{
Maar dat ligt volgens mij meer aan onze adviseur die gewoon belabberd is in details, dan aan het bedrijf.

Qua badkamer hebben wij het bad laten plaatsen door hetzelfde bedrijf als die voor de vorige eigenaren de badkamer heeft gedaan, want volgens de bouwkundige was er uitstekend getegeld. :D Verder geen ervaring mee, dus geen idee waar je wel/niet zou moeten zijn.
pi_203329922
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 09:29 schreef exode het volgende:

[..]
Wij hebben nog wel wat keuzes te maken inzake de tuin. Ik wil zo graag gras, verloofde niet. En meer van dat soort discussies. Ik heb gisterenavond nog lekker op Pinterest gekeken voor tuin inspiratie.

Ik ben wel een echte fan, ik ga ook graag naar het stadion. In mijn jonge jaren ging ik ook naar uitwedstrijden.
Gras is echt gaaf😀. Gebruik alleen nooit een zelfduwmaaier. Ben nog steeds happy met de elektrische die ik vorig jaar kocht.
Succes met tuin iig😀

quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 09:46 schreef Hupje het volgende:

[..]
Ik vind harde wind ook nog altijd spannend, bij ons waaiden er ooit ineens dakpannen van ons dak.

Beterschap aan alle zieken!
Blijft dat hangen he😖. Had een keer de schutting met touw aan de bomen vastgeknoopt. Just in case... Dakpannen kun je dan weer niet vastbinden😳
If they say
pi_203329948
Onze keuken komt van marktplaats, kostte ¤300,- en is 57 jaar oud O+
pi_203330208
En hier een ikea keuken. Mehn...🤐
Prima geholpen maar daarna...
Eerst stonden de kasten niet op de offerte. Man wilde die vast ophalen zodat we daarmee konden beginnen.
Toen hadden we, ver voor levering het bezorgadres veranderd, van zaak naar huis want oude keuken was er op tijd uit. Kreeg ik mail, dat we niet thuis waren. Was de verandering niet doorgevoerd.
Daarna duurde de bezorging nog iets van een week (elke dag bellen en elke dag werd de volgende dag beloofd) en zaten we die tijd zonder aanrecht en wasbak dus oude er maar los opgeknalt.
Toen kwam de keuken eindelijk, dwz, alleen wat lades en klein spul.
Daarna dan toch echt de rest van de keuken, deuren, lades maar zónder aanrecht.
Oude aanrecht/wasbak laten zitten en dan eindelijk, na nog heel veel bellen, kwam dan toch nog het aanrecht. Vlak voor we op vakantie zouden gaan🤪. Heeft al met al een week of 3 geduurd voor keuken compleet was.

Nu, 3,5 jaar later blijkt de zijkant van de inbouwwasbak niet waterproof. Gevolg: aanrecht staat bol.
Heb geklaagd en we krijgen een nieuw aanrechtblad plus nieuwe wasbak maar de oude wasbak hebben ze niet meer waardoor de wasbak wat meer naar voren geplaatst moet worden want anders zit de kraan in de lamellen.
Ik zou alles deze maand doorgeven maar heb er zo geen zin in. Moet afwachten of ze de goede maten gebruiken☹

Edit: wel compensatie gekregen. 100e voor de tijd die man daardoor niet kon werken en een 200e tegoedbon😶

Edit2: werden we ook nog gebeld door ikea, toen we net wilden boarden op de pont, waar ze de matrassen moesten afleveren? Euhm, wij hebben geen matrassen besteld🤪🤪🤪. Opgehangen en verder niet meer opgenomen. Echt...

[ Bericht 6% gewijzigd door Mushanga71 op 23-01-2022 13:03:26 ]
If they say
pi_203330441
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 12:26 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Gras is echt gaaf😀. Gebruik alleen nooit een zelfduwmaaier. Ben nog steeds happy met de elektrische die ik vorig jaar kocht.
Succes met tuin iig😀
[..]
Ik vind dat juist heerlijk met dat zelfduwding. Even lekker raggen, maar ik heb ook niet een megatuin..

Heel tevreden over de IKEA keuken. Ook geen gedoe over leveringen oid, we hebben gewoon eigen apparatuur en de kastjes ed zelf uit t magazijn gehaald..
Hartverzakking toen de kleur niet leek te kloppen, maar toen we beter keken zat er lichtblauw beschermfolie over.. 😂
pi_203330493
Hahaha, wisselende ervaringen dus met Ikea keuken ;)
pi_203330518
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 13:00 schreef watmoetikkiezen het volgende:

[..]
Ik vind dat juist heerlijk met dat zelfduwding. Even lekker raggen, maar ik heb ook niet een megatuin..

Heel tevreden over de IKEA keuken. Ook geen gedoe over leveringen oid, we hebben gewoon eigen apparatuur en de kastjes ed zelf uit t magazijn gehaald..
Hartverzakking toen de kleur niet leek te kloppen, maar toen we beter keken zat er lichtblauw beschermfolie over.. 😂
Hier ook maar 25m3 gras maar moet er niet meer aan denken om het zo te maaien😅

Gaat ook meestal wel goed hoor, bij ikea. Maar áls er ook maar íets fout gaat, gaat alles blijkbaar fout😕
If they say
pi_203330568
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 13:03 schreef Loj het volgende:
Hahaha, wisselende ervaringen dus met Ikea keuken ;)
Jup😅
Maar je betaalt wél een normale prijs, hoeft niet af te dingen en kan helemaal zelf samenstellen.
Lades ook zo leuk en dat blijkt dan als ze gebouwd zijn: de zijstukken moet je apart kopen. Kwamen we later pas achter en meer van zulks.
Echt, dat ingesleten pad bij ikea? Komt door mij😅
If they say
pi_203330777
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 13:10 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Jup😅
Maar je betaalt wél een normale prijs, hoeft niet af te dingen en kan helemaal zelf samenstellen.
Lades ook zo leuk en dat blijkt dan als ze gebouwd zijn: de zijstukken moet je apart kopen. Kwamen we later pas achter en meer van zulks.
Echt, dat ingesleten pad bij ikea? Komt door mij😅
Wij hebben toevallig één jaar na plaatsing ontdekt dat er voor de hoge lades zo'n mooi glazen zijstuk te krijgen is. Ik heb me een jaar kapot geërgerd aan plastic bakjes die er dan aan de zijkant uitflikkerden. Dat gebeurt nu eindelijk niet meer dus. :)
pi_203331233
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2022 13:24 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]
Wij hebben toevallig één jaar na plaatsing ontdekt dat er voor de hoge lades zo'n mooi glazen zijstuk te krijgen is. Ik heb me een jaar kapot geërgerd aan plastic bakjes die er dan aan de zijkant uitflikkerden. Dat gebeurt nu eindelijk niet meer dus. :)
Jup, das ook zoiets. Bij het samenstellen zeggen ze dat er dus niet even bij🤨 moet je zelf achterkomen. Ook de lade verdelers, heel handig maar ook daar geen woord over.
Maar ben nu wel tevreden over de keuken, noujah, op het aanrecht na dan😪
Wij hebben de kungsbacka, antraciet. Welke hebben jullie?
If they say
pi_203331300
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 12:06 schreef Phaidra het volgende:
Wij dus niet, ook supergoed in service en garantie achteraf.
pi_203331322
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 12:26 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Succes met tuin iig😀
[..]
Blijft dat hangen he😖. Had een keer de schutting met touw aan de bomen vastgeknoopt. Just in case... Dakpannen kun je dan weer niet vastbinden😳
Ja alleen het moet hooikoortsbestendig zijn en in een tuin op het Noordwesten kunnen. Maar dat uitzoekwerk vind ik leuk :)
pi_203331445
Keukenboeren, wij werden er ook helemaal gek van en zijn uiteindelijk bij de ikea uitgekomen. Geluk we dat standaard afmetingen goed uit kwamen. Badkamers is trouwens hetzelfde gedoe, we zijn uiteindelijk bij een klein bedrijfje uitgekomen welke niet perse goedkoper is maar tenminste wel langs komt en meedenkt. We moeten alleen nog een wastafelmeubel en spiegelkast elders uitzoeken maar als we niets vinden wordt dat ook gewoon ikea.

Al zou ik met de huidige leveringsproblemen van de ikea op dit moment denk ik geen ikea keuken kopen. We hebben toen alles zelf opgehaald en op 1 ladefrontje na was alles aanwezig, dat gaat nu niet lukken. Die glazen plaatjes voor de zijkant wil ik ook voor een extra lade maar ik grijp steeds mis.

quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 09:15 schreef exode het volgende:

[..]

haha dit klinkt precies als hier. achtertuin heeft naar mijn zin teveel bestrating maar ding is kat en peuterproof dus we laten het voorlopig zo en ik leef me wel uit in de voortuin.
En verbouwing van bijkeuken/schuurtje gaan we pas doen als de katten zijn omgevallen want dat is nu hun veilige terugtrekplek.

Er staat dit jaar ook genoeg op de planning. badkamerverbouwing, rolluiken/screens en nog wat kleine dingen. En een nieuwe schutting maar daar veranderd de tuinindeling niet door of dat ding moet wegvliegen en de rest meenemen maar er staan nu extra palen bij om dat te voorkomen.

Enne ipv gras een bodembedekker waar je overheen kan lopen? Ik ben hier aan het testen met vetmuur en nog een ander plantje.
pi_203331536
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 13:47 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Jup, das ook zoiets. Bij het samenstellen zeggen ze dat er dus niet even bij🤨 moet je zelf achterkomen. Ook de lade verdelers, heel handig maar ook daar geen woord over.
Voxtorp antraciet.

Aan de overkant van de voxtorp staat nog onze keuken van Superkeukens. Die is hoogglans wit. In verband met ons nogal gegroeide gezin wilde ik een hoge koelkast en vriezer, maar onze keuken was net te oud om nog bij te kunnen bestellen. Toen hebben we de keuze gemaakt om het hoogglans wit aan de ene kant te combineren met het matte antraciet aan de andere kant. Het pakte erg goed uit.
pi_203331566
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 13:53 schreef exode het volgende:

[..]
Ja alleen het moet hooikoortsbestendig zijn en in een tuin op het Noordwesten kunnen. Maar dat uitzoekwerk vind ik leuk :)
Schaduwgras en horren die pollen tegenhouden?
Maar idd, alleen het uitzoekwerk al is leuk om te doen😀

[ Bericht 0% gewijzigd door Mushanga71 op 23-01-2022 14:15:00 ]
If they say
pi_203331661
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2022 14:06 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]
Voxtorp antraciet.

Aan de overkant van de voxtorp staat nog onze keuken van Superkeukens. Die is hoogglans wit. In verband met ons nogal gegroeide gezin wilde ik een hoge koelkast en vriezer, maar onze keuken was net te oud om nog bij te kunnen bestellen. Toen hebben we de keuze gemaakt om het hoogglans wit aan de ene kant te combineren met het matte antraciet aan de andere kant. Het pakte erg goed uit.
Geloerd en die is ook heel mooi. Juist iets totaal anders kan heel goed werken😀.

Mijn koelkast is vrijstaand. Een grote samsung uit 1999 maar begint nu wel op te raken. Telkens als ie uitslaat, rammelt ie harder😖.
If they say
pi_203331692
Hier wel goede ervaringen met IKEA. 1e was echt een scheef huis, maar verder prima qua aflevering. Het passend maken was vloeken, maar dat was met elke keuken gebeurd.
2e keuken, anderhalf jaar later in ander huis, ook prima. Die was ook mooi recht. Alles netjes geleverd, installeren ging prima. Magnetron, koelkast en diepvries doen het 6 jaar later nog. De oven een half jaar geleden een nieuwe hittespiraal ingezet, maar die was ook goed gebruikt. Alleen de vaatwasser ging iets mis, het eco programma is te zwak om het vet uit de leidingen te spoelen. Dus die draaiden we om en om op eco en warm. En een half jaar geleden helemaal vervangen omdat hij het echt niet meer deed. Maar dat was dus ook na 5,5 jaar gebruik..
pi_203331746
Nog twee tips voor een nieuwe keuken die ik van mijn zus kreeg, waar ik uiteindelijk heel blij mee ben: een spoelbak waar een ovenplaat (of grote pan) gewoon in past en een grotere inductieplaat waardoor je alle pitten daadwerkelijk tegelijk kunt gebruiken met normaal formaat pannen.

En denk even goed na over stopcontacten. Wij hebben op advies van onze elektra-man het dubbele stopcontact verplaatst. Op zich een prima idee, ware het niet dat ik daardoor nu mijn airfryer niet goed onder de afzuigkap kan zetten op een pit die ik niet gebruik. Geen ramp, maar wel jammer.
pi_203331890
Maatwerkkeuken hier, maar wel van een (kleine) keukenboer. Heel blij met de optie om zelf te bepalen hoe en wat, ook tevree over de afhandeling van slechte shit.
Maar goedkoop was het niet.
En het zwart, waarvan ze zeiden dat dat echt behoorlijk kan chippen als je niet voorzichtig bent, chipt als een malle, vooral aan de binnenkant van pannenlades etc.
Maar hij is hoog en precies zo groot als ie zou moeten zijn en van MIJMIJMIJ etc etc O+

8 stopcontacten, 4 aan de fornuiskant en 4 aan de gootsteen kant en ik heb regelmatig te weinig omdat we er ook wel eens spul opladen. Bezuinig daar vooral niet op als het niet hoeft.
  zondag 23 januari 2022 @ 14:40:53 #239
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_203332001
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 14:21 schreef FlyingFish het volgende:
Nog twee tips voor een nieuwe keuken die ik van mijn zus kreeg, waar ik uiteindelijk heel blij mee ben: een spoelbak waar een ovenplaat (of grote pan) gewoon in past en een grotere inductieplaat waardoor je alle pitten daadwerkelijk tegelijk kunt gebruiken met normaal formaat pannen.

En denk even goed na over stopcontacten. Wij hebben op advies van onze elektra-man het dubbele stopcontact verplaatst. Op zich een prima idee, ware het niet dat ik daardoor nu mijn airfryer niet goed onder de afzuigkap kan zetten op een pit die ik niet gebruik. Geen ramp, maar wel jammer.
Die tips had ik eerder moeten zien :{
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 23 januari 2022 @ 14:43:17 #240
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_203332036
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2022 14:32 schreef Vanyel het volgende:
Maatwerkkeuken hier, maar wel van een (kleine) keukenboer. Heel blij met de optie om zelf te bepalen hoe en wat, ook tevree over de afhandeling van slechte shit.
Maar goedkoop was het niet.
En het zwart, waarvan ze zeiden dat dat echt behoorlijk kan chippen als je niet voorzichtig bent, chipt als een malle, vooral aan de binnenkant van pannenlades etc.
Maar hij is hoog en precies zo groot als ie zou moeten zijn en van MIJMIJMIJ etc etc O+

8 stopcontacten, 4 aan de fornuiskant en 4 aan de gootsteen kant en ik heb regelmatig te weinig omdat we er ook wel eens spul opladen. Bezuinig daar vooral niet op als het niet hoeft.
Wij hier ook een dure maatwerkkeuken van een lokale keukenboer. We waren zo ontzettend afgeknapt na bezoeken aan die ketens en dit voelt voor ons nog steeds als de juiste keuze. Qua budget maakte het niet eens zo heel veel uit, alleen hebben we nu een wat kleinere keuken. We hebben de hoge keukenkastjes geschrapt. Kan ik met mijn 1.56 toch niet echt goed bij. Dus alles laag gehouden.

Wat bedoel je met chippen?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_203332144
Oh nee ik denk dqt dit goedkoper was dan niet maatwerk, maar alsnog is het duur.
Onze kastjes zijn zwart gespoten, maar met een witte basis. Dus het wit komt er doorheen als je er bijvoorbeeld met een panrand tegenaan slaat.
  zondag 23 januari 2022 @ 14:57:57 #242
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203332259
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2022 14:50 schreef Vanyel het volgende:
Oh nee ik denk dqt dit goedkoper was dan niet maatwerk, maar alsnog is het duur.
Onze kastjes zijn zwart gespoten, maar met een witte basis. Dus het wit komt er doorheen als je er bijvoorbeeld met een panrand tegenaan slaat.
Dat moet je ook niet doen!
Vriend van ons die wilde eens een stevig bierglas op het aanrecht zetten, en tikte daarbij per ongeluk met het glas tegen de rand van het aanrechtblad. Toen brak er gewoon een stuk van het aanrecht af en het glas was nog heel.
  zondag 23 januari 2022 @ 14:59:06 #243
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203332284
We hebben geeneens een stopcontact in de buurt van de kookplaat. Ik snap niet hoe de vorige eigenaar dat niet heeft kunnen bedenken…

Oh en wat betreft spoelbakken: onderbouw. Echt, dit is zo mooi dan ben je van die lelijke rand af. En ja dat vooral
  zondag 23 januari 2022 @ 15:10:15 #244
319308 Tink89
To live is to dance
pi_203332516
Wij hebben kasten en lades en apparaten van ikea, maar dan wel met een echt stenen blad (of eigenlijk 4: spoelwand, eiland en twee stollenwanden) van stonecenter. Graniet O+

En een kokend water kraan van howat. Ook prima.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_203332604
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 12:05 schreef MaJo het volgende:
Hoe zit het qua badkamers? Wat zijn daar de bedrijven die je moet mijden?

Ik heb ook een hekel aan die tactieken dat je vandaag moet tekenen anders heb je geen deal. Dan ben ik weg!

SPOILER
Wij hebben onze badkamer laten doen door een zzp-er. We waren eerst bij een badkamerwinkel geweest in de buurt, die waren heel duur. Mijn man kwam met die zzp-er in gesprek en die werkte vaak samen met een zaak net over de grens, daar zijn we toen wezen kijken en daar kwamen we er toch ook niet helemaal uit.
Toen die zzp-er gevraagd en die heeft de badkamer gedaan, voor de elektra wist hij mannetjes en via hem zijn we ook nog aan een stratenmaker gekomen die onze oprit en terras heeft gedaan.

En de badkamerman komt af en toe even checken of de kitrand van het bad enzo vervangen moet. Echt top!
pi_203332704
Badkamer moeten wij ook nog. Maar zo duur en zoveel zooi.

SPOILER
De kat voelt goed aan dat ze niet lekker is. Haal de foto zo weer weg
pi_203332915
Wij moeten ook nog steeds verbouwen en komen nog geen steek verder. Hooguit dat we iets beter weten wat we niet willen.

Eerst zouden we uitbouwen maar ik wil geen tuin inleveren. Die optie werd ik echt ongelukkig van.

Vooralsnog komt de keuken in de bijkeuken maar ik denk dat dit heel krap wordt. Ik zie het niet zo voor me als ik er sta.

Nou denk ik erover of we misschien toch de keuken ongeveer houden waar die zit, plus een kookeiland waar de eettafel nu staat. Dan kunnen we wel nog de openslaande deuren hebben. En dan de eetkamer in de bijkeuken. Ik wil het straks gaan voorstellen bij mijn man, eventueel met tekening.
pi_203332976
Eigenlijk zouden we ook de badkamer laten doen maar heb ik met mijn man afgesproken dat hij die misschien toch weer zelf of grotendeels zelf doet.
pi_203333003
Drie op een rij.

Ik heb straks heerlijk hardgelopen met mijn kleuter. En dat zegt wat, want ik haat hardlopen.

Morgen ga ik het weer proberen voor schooltijd, kijken of dat wat helpt met zijn energie.
pi_203333126
Wat een lieve foto @F_r O+ Hopelijk voelt ze zich snel beter!

Hier is verder ook niet veel te melden. Zonder werk en school voelt zo'n quarantaine bijna als een gewoon weekend, zij het nog wat saaier dan anders in lockdown. Beetje lezen, beetje spelen, man kijkt voetbal. Maar over het huishouden zul je me niet snel horen in elk geval. :P
  zondag 23 januari 2022 @ 15:42:18 #251
319308 Tink89
To live is to dance
pi_203333160
Effe nog een vraag: de camping die we op het oog hadden, heeft z'n beroemde dreumesveld opgedoekt. We zoeken nu dus een andere camping waar zoiets te vinden is. Iemand een goede ervaring ergens?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_203333199
En: BOERE! (sorry @exode :* )
pi_203333244
Boeruh is het dan toch?
  zondag 23 januari 2022 @ 15:47:46 #254
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203333275
Fr het is een één op één kopietje van jou
pi_203333285
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2022 15:47 schreef amaranta het volgende:
Fr het is een één op één kopietje van jou
Deze lijkt op papa. Niks van mij bij.
pi_203333309
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 15:46 schreef F_r het volgende:
Boeruh is het dan toch?
Volgens mij komt dat spellingstechnisch niet zo nauw.
  zondag 23 januari 2022 @ 15:50:10 #257
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203333313
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 15:48 schreef F_r het volgende:

[..]
Deze lijkt op papa. Niks van mij bij.
Jullie hebben echt exact dezelfde blik/manier van kijken. Zoals ik me jou herinner.
pi_203333697
Onze keuken is van de sponsor van de Eerste divisie.. Iets met impulsief.. maar ja, konden we niet terug draaien.

Badkamer hebben we laten doen door bevriende loodgieter. Alles los gekocht; de tegels bij Jan Groen, (vette aanrader), wc-pot en spoelknop online, radiator online, badkamermeubel en douchekop bij Hornbach.
Het loont enorm om goed online te kijken en te vergelijken.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 23 januari 2022 @ 16:17:16 #259
149959 SQ
snelle trees
pi_203333832
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2022 16:11 schreef Vicky het volgende:
Onze keuken is van de sponsor van de Eerste divisie.. Iets met impulsief.. maar ja, konden we niet terug draaien.

Waarom in geheimtaal? :D
disclaimer
pi_203334005
Apparatuur hebben we overigens niet van ikea. Vaatwasser, nu 17 jaar, koelkast, 23 jaar, hebben we gehouden, smeg fornuis en afzuigkap hebben we toen wel nieuw gekocht.
Kraan komt bij bol vandaan. Vind kranen best een gedoe. Moet vooral niet waterbesparend zijn, 1 handel maar dan weer geen dun eng dingetje. Kraan heeft nog het meeste uitzoekwerk gekost, geloof ik😅
Magnetron hadden we ook al maar die ging 2 jaar geleden kaduuk en toen ook een antracietkleurige gekocht.
En een toaster! Staat op de keukenplank, is mintgroen en ook van smeg🤗
If they say
pi_203334160
Misschien dat ik straks maar aan de wasmand vraag of die de badkamer wil verbouwen.

Een mand die zó groot kan worden van de ene op de andere dag in een chaotische week, die kan best wat ander werk doen. :)
  zondag 23 januari 2022 @ 16:49:03 #262
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_203334481
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 15:18 schreef F_r het volgende:
Badkamer moeten wij ook nog. Maar zo duur en zoveel zooi.

SPOILER
De kat voelt goed aan dat ze niet lekker is. Haal de foto zo weer weg
Nu wil ik ook zo'n kat O+
  zondag 23 januari 2022 @ 16:55:56 #263
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203334579
Gefeliciteerd @exode
pi_203334585
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 14:01 schreef Elleska het volgende:
Keukenboeren, wij werden er ook helemaal gek van en zijn uiteindelijk bij de ikea uitgekomen. Geluk we dat standaard afmetingen goed uit kwamen. Badkamers is trouwens hetzelfde gedoe, we zijn uiteindelijk bij een klein bedrijfje uitgekomen welke niet perse goedkoper is maar tenminste wel langs komt en meedenkt. We moeten alleen nog een wastafelmeubel en spiegelkast elders uitzoeken maar als we niets vinden wordt dat ook gewoon ikea.

Al zou ik met de huidige leveringsproblemen van de ikea op dit moment denk ik geen ikea keuken kopen. We hebben toen alles zelf opgehaald en op 1 ladefrontje na was alles aanwezig, dat gaat nu niet lukken. Die glazen plaatjes voor de zijkant wil ik ook voor een extra lade maar ik grijp steeds mis.
[..]
haha dit klinkt precies als hier. achtertuin heeft naar mijn zin teveel bestrating maar ding is kat en peuterproof dus we laten het voorlopig zo en ik leef me wel uit in de voortuin.
En verbouwing van bijkeuken/schuurtje gaan we pas doen als de katten zijn omgevallen want dat is nu hun veilige terugtrekplek.

Er staat dit jaar ook genoeg op de planning. badkamerverbouwing, rolluiken/screens en nog wat kleine dingen. En een nieuwe schutting maar daar veranderd de tuinindeling niet door of dat ding moet wegvliegen en de rest meenemen maar er staan nu extra palen bij om dat te voorkomen.

Enne ipv gras een bodembedekker waar je overheen kan lopen? Ik ben hier aan het testen met vetmuur en nog een ander plantje.
Ik ben team 'helemaal geen tegels' dan is een andere bodembedekker niet echt handig.
pi_203334586
Ah godver -O- de kleuter heeft waarschijnlijk corona.. zaterdag een berichtje dat juf in quarantaine moest en net hebben we hem koortsig en sip opgehaald bij opa en oma.

Dinsdag was er een plekje voor een test, dan ben ik inmiddels 40.3 zwanger.

Dit is zo zo zo onhandig qua timing :'(
pi_203334593
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2022 14:08 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Schaduwgras en horren die pollen tegenhouden?
Maar idd, alleen het uitzoekwerk al is leuk om te doen😀
Nou het gaat om buiten, B heeft hooikoorts en speelt graag in de tuin. Wel vervelend als ie zich wild niest de hele tijd.
pi_203334603
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2022 16:55 schreef amaranta het volgende:
Gefeliciteerd @:exode
Makkie was het.

Pleuris wat duurden die 10 minuten extra tijd lang.
pi_203334639
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 16:56 schreef exode het volgende:

[..]
Ik ben team 'helemaal geen tegels' dan is een andere bodembedekker niet echt handig.
waarom niet? tegels eruit en beloopbare bodembedekker erin in plaats van gras.

Als het werkt gaat bij ons minimaal de helft van de tegels eruit en komt er een bodembedekker in.
pi_203334684
Ik heb net voor het eerst de Airfryer aangezet. Verloofde eet wat pasta van gisteren en wij gaan aan de mini loempia's, kleine snacks, kipkorns en friet. Ding met Kerst gekregen en nu dus even testen met de kinderen.

Wij hebben een hele fijne zondag, B heeft een enorme Duplo stad gebouwd, Juul keutelt rond en verloofde is vooral aan het Lego'en. Vanochtend met zijn 2tjes in de tuin gewerkt terwijl de kinderen ruzievrij (!) binnen speelden. Mijn schatje heeft de hele tuin geveegd, echt wat blij kan je met zoiets zijn. Ze kan steeds meer. *O*
Ik had het vooral druk met kattenpoep en nog dood spul (planten he) uit de tuin halen.
pi_203334799
@littledrummergirl wat een belabberde timing. :{ Sterkte!
pi_203334828
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2022 17:10 schreef _NIKKI_ het volgende:
@:littledrummergirl wat een belabberde timing. :{ Sterkte!
Ja -O- vooral ook omdat het waarschijnlijk directe gevolgen heeft voor de kraamzorg ect..

Zelf hebben we gelukkig nog nergens last van, dat scheelt iets.. maar toch -O- grrmbll
pi_203335074
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 17:00 schreef Elleska het volgende:

[..]
waarom niet? tegels eruit en beloopbare bodembedekker erin in plaats van gras.

Als het werkt gaat bij ons minimaal de helft van de tegels eruit en komt er een bodembedekker in.
Kan dat ook op een tuin van 5 bij 14 meter? Dat is wel echt een aardige oppervlakte voor een bodembedekker die geschikt moet zijn als terras en voor 2 spelende kinderen (en mijn hottub maar die krijg ik er echt niet doorheen geloof ik).

En wat voor iets bedoel je dan? Ik vind kruiptijm bijvoorbeeld leuk etc maar is niet geschikt voor zo'n oppervlakte en voor intensief gebruik.
pi_203335156
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 16:57 schreef exode het volgende:

[..]
Nou het gaat om buiten, B heeft hooikoorts en speelt graag in de tuin. Wel vervelend als ie zich wild niest de hele tijd.
Nee, dan is dat niks.
Misschien wordt die bodembedekker nog iets.
If they say
pi_203335167
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 17:12 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
Ja -O- vooral ook omdat het waarschijnlijk directe gevolgen heeft voor de kraamzorg ect..

Zelf hebben we gelukkig nog nergens last van, dat scheelt iets.. maar toch -O- grrmbll
Och🙁. Sterkte want deze stress kan je er nu even niet bij hebben😘
If they say
pi_203335194
Ah nee LDG, inderdaad wat een belabberde timing. Hopelijk valt het toch mee en blijft de kleine uk nog heeeeel even zitten.
pi_203335309
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 17:12 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Ow, dat is wel echt klote inderdaad -O-
pi_203335550
Sterkte ldg wat een belabberde timing. Hopelijk test hij negatief. Als je tijd en energie hebt even zelf de GGD bellen en de situatie uitleggen kan hij misschien eerder getest worden
  zondag 23 januari 2022 @ 18:09:00 #278
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203335578
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 16:56 schreef littledrummergirl het volgende:
Ah godver -O- de kleuter heeft waarschijnlijk corona.. zaterdag een berichtje dat juf in quarantaine moest en net hebben we hem koortsig en sip opgehaald bij opa en oma.

Wat een drama qua timing :{
Sterkte :*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_203335664
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 13:47 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
wij hebben het oude aanrechtblad dat van de vorige bewoners was. Pastte precies en was nog heel mooi.. geen idee dus..
pi_203335721
quote:
Ah godver -O- de kleuter heeft waarschijnlijk corona..
Ah nee, wat rottig. Ik duim dat hij gewoon een dipje heeft en het geen covid is!
pi_203335830
quote:

Ooh ik duim voor je dat je baby lekker blijft zitten tot iedereen beter is en uit een eventuele quarantine. :X :)
pi_203335894
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 18:14 schreef watmoetikkiezen het volgende:

[..]
wij hebben het oude aanrechtblad dat van de vorige bewoners was. Pastte precies en was nog heel mooi.. geen idee dus..
Dan is het idd zonde om te vervangen. Wij hebben het oude blad toen doormidden gezaagd om het weg te krijgen. Een stuk staat nog steeds in de tuin naast de kliko en zelfs door al dat vocht ziet het er minder bol uit dan het nieuwe blad wat dus vervangen moet worden😅
If they say
pi_203335929
Mijn broertje is naar de demonstraties in Brussel. -O- Paar dagen terug had hij griep maar laat zich niet testen en ja uiteraard niet gevaccineerd.
En laatst al naar Amsterdam bij de demonstraties geweest.
Broertje zal nooit geweld plegen of de boel slopen maar ja: waarom zou je überhaupt bij zulke dingen aanwezig zijn of geassocieerd willen worden.

Echt heel, heel jammer dat hij er inmiddels zo ‘diep’ in zit en tegen de maatregelen is.
Hij schijnt ook in van die groepen te zitten die hiermee bezig is en anti vacc. is enzo. Slaapt slecht.
Ik maak me zorgen maar het is een volwassen man die zijn eigen keuzes maakt. :N

Gelukkig hebben we er samen geen strijd over en kunnen we goed en gelijkwaardig met elkaar praten. :) Hij respecteer dus ook onze keuzes.
pi_203335993
Thnx allemaal O+ ik duim er nu ook maar voor dat ik een eind overtijd ga :') zou een hoop gedoe schelen.
pi_203336076
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 16:49 schreef Quoi het volgende:

[..]
Nu wil ik ook zo'n kat O+
Dit ras is zo leuk
  zondag 23 januari 2022 @ 18:43:01 #286
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_203336148
quote:
Ik moet al helemaal braken van mensen die het over “tante corrie” hebben. Echt grappig joh, Gerda.

Wat vervelend joh @littledrummergirl! Heb je enig idee wat het voor jullie situatie precies betekent als je binnen de isolatietijd van je zoon bevalt?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  zondag 23 januari 2022 @ 18:52:09 #287
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203336302
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2022 18:43 schreef Mariposas het volgende:

[..]
Ik moet al helemaal braken van mensen die het over “tante corrie” hebben. Echt grappig joh, Gerda.

Wat vervelend joh @:littledrummergirl! Heb je enig idee wat het voor jullie situatie precies betekent als je binnen de isolatietijd van je zoon bevalt?
Tante Corrie? Nog nooit gehoord.
Maar al die dingen passen bij mij in het zelfde straatje als ongie.
🤮
pi_203336555
quote:

oh, dat zou kut zijn! Ik duim voor geen corona!
pi_203336624
quote:

Ik zou even de GGD bellen en het verhaal uitleggen. Wie weet is er dan wat te regelen dat hij eerder getest kan worden. Dan heb je in ieder geval duidelijkheid en kan je obv en plan maken. Zeker als het ook direct invloed heeft op zaken als kraamzorg lijkt mij sneller duidelijkheid wel heel fijn.
pi_203336857
Zou dat ook proberen. Hoe eerder je een uitslag hebt hoe beter. En voor jullie is dat nu wel echt belangrijk.
Met een meidenkwartet
  Moderator zondag 23 januari 2022 @ 19:41:28 #291
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203336933
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2022 16:17 schreef SQ het volgende:

[..]
Waarom in geheimtaal? :D
Dit inderdaad, ik moest het mijn man vragen _O-

Wij gaan de keuken in ons nieuwe huis upgraden maar niet vervangen: nieuwe deurtjes, nieuw keukenblad en tegeltjes op de achterwand. Nu is het een witte keuken met een witte muur en een witte vloer _O- We moeten alleen nog kijken wat we precies willen en door wie we het laten doen.

Onlangs allemaal folders besteld van Brugmans en andere keuken/badkamerboeren. Vielen er 10 folders door de bus op hetzelfde moment :D Nu nog even de tijd vinden om ook echt ermee aan de slag te gaan, de sleutel krijgen we al over 4 maanden en we hebben nog helemaal niks besloten :X

De badkamer willen we wel helemaal eruit slopen en een nieuwe bestellen.
  Moderator zondag 23 januari 2022 @ 19:43:47 #292
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203336970
quote:

[..]

Wat vervelend joh @:littledrummergirl! Heb je enig idee wat het voor jullie situatie precies betekent als je binnen de isolatietijd van je zoon bevalt?
Die heb ik (gelukkig) nog niet gehoord :X

quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2022 18:52 schreef amaranta het volgende:

[..]
Tante Corrie? Nog nooit gehoord.
Maar al die dingen passen bij mij in het zelfde straatje als ongie.
🤮
Ongie heb ik nooit begrepen :N Net als "mijn tante komt langs" :? WTF is dat :')
  Moderator zondag 23 januari 2022 @ 19:44:21 #293
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203336976
Helemaal bijgelezen nu. Hopelijk valt het allemaal mee LDG, deze stress kun je nu niet gebruiken! :*
  zondag 23 januari 2022 @ 19:49:08 #294
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_203337048
@LDG Dat zou wel goed kut zijn! :o
quote:
Het voelt een beetje hetzelfde als mensen die ‘K’ zeggen ipv kanker. :X

Tante Corrie had ik ook nog nooit van gehoord! :o
  Moderator zondag 23 januari 2022 @ 19:51:58 #295
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203337076
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2022 19:49 schreef BE het volgende:
:@ LDG Dat zou wel goed kut zijn! :o
[..]
Het voelt een beetje hetzelfde als mensen die ‘K’ zeggen ipv kanker. :X

Tante Corrie had ik ook nog nooit van gehoord! :o
Dat is precies de associatie die ik erbij heb :Y
  zondag 23 januari 2022 @ 19:54:34 #296
149959 SQ
snelle trees
pi_203337116
Ik zie dit wel als uitdaging om extra vaak Q te gaan gebruiken, dat snappen jullie!

Beide kleuterjuffen van mijn zoon zijn in Q nu.
WIE IS DE VOLGENDE?
disclaimer
pi_203337169
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 19:41 schreef MaJo het volgende:
Nu nog even de tijd vinden om ook echt ermee aan de slag te gaan, de sleutel krijgen we al over 4 maanden en we hebben nog helemaal niks besloten :X

De badkamer willen we wel helemaal eruit slopen en een nieuwe bestellen.
Het ligt natuurlijk aan de situatie en de eisen, maar wij vonden het fijn om juist al even in het huis te wonen voor we bepaalde verbouwingskeuzes maakten. Juist om te ervaren wat wel of niet handig zou zijn.

@littledrummergirl Ik zou ook even de GGD bellen om te kijken of het eerder kan. Sterkte! Is er iemand in de familie die onlangs corona heeft gehad en zou kunnen helpen in geval van nood?
pi_203337181
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2022 19:54 schreef SQ het volgende:
Beide kleuterjuffen van mijn zoon zijn in Q nu.
WIE IS DE VOLGENDE?
Ik niet, zelftest weer negatief, dus mijn kleuters zien mij morgen weer gewoon!
  zondag 23 januari 2022 @ 20:01:20 #299
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203337206
quote:
Vooral ook omdat QAnon in de totaal ander hoek zit.
Als je een aanhanger van QAnon bent ga je waarschijnlijk niet in Quarantine als je klachten hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_203337216
quote:

[..]

Vriend en ik hoeven niet in q ( :') ) omdat we zijn geboosterd. Als we negatief blijven (dat lijken we nu wel te zijn op basis van zelftests). Dus we kunnen gewoon terecht in het ziekenhuis. Het is dan aan het personeel om te besluiten om evt in volle bescherming te werken of niet.
Ons zoontje zal wel niet langs kunnen komen in het ziekenhuis neem ik aan (en is ook niet onoverkomelijk verschrikkelijk wat mij betreft). Als zoontje nog besmet is als wij thuiskomen uit het ziekenhuis krijgen we heel beperkte kraamzorg. Echt alleen de basiszorg voor mij en niet de uitgebreidere zorg die in principe geïndiceerd was. En de kraamzorg komt dan ook in volle bescherming neem ik aan.

Hopen dat baby nog even blijft zitten tot 41 wk, dan zijn de we hopelijk out of the woods :P
  zondag 23 januari 2022 @ 20:02:24 #301
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_203337225
Hier hebben er dit weekend 2 ouders een positieve test gemeld bij hun kind. Deze klas moest in december ook al in quarantaine dus je begrijpt dat niemand de klootzak wilt zijn die de derde meldt. :')
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')