Hier ook geen quarantaine. Maar wel leerkrachten die thuis zitten en waar geen vervanging voor is. Dus dan zit je nog steeds met kinderen thuisquote:Op vrijdag 21 januari 2022 10:48 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Las gister op nu.nl dat 2% van de scholen géén klassen in quarantaine heeft. En de school van mijn kinderen is er één van 🎉
oh, dat is wel balen!quote:Op vrijdag 21 januari 2022 10:56 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Hier ook geen quarantaine. Maar wel leerkrachten die thuis zitten en waar geen vervanging voor is. Dus dan zit je nog steeds met kinderen thuis
Niet mijn kind trouwens. Ik heb nu 4,5 jaar een kind bij deze juf in de klas. En ik kan me niet herinneren dat ze ooit ziek is geweest.quote:
Hier ook de oudste thuis vandaag om deze reden. Maar van dinsdag t/m donderdag was er wél vervanging, dus toch kudo’s voor de school!quote:Op vrijdag 21 januari 2022 10:56 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Hier ook geen quarantaine. Maar wel leerkrachten die thuis zitten en waar geen vervanging voor is. Dus dan zit je nog steeds met kinderen thuis
School van Sjaak hoort ook bij die 2%quote:Op vrijdag 21 januari 2022 10:48 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Las gister op nu.nl dat 2% van de scholen géén klassen in quarantaine heeft. En de school van mijn kinderen is er één van 🎉
Sterkte aan iedereen met slechte start en quarantaine enzo..
(het helpt misschien dat de telefooncentrale van school eruitligt, dus niemand kon bellen dat ze besmet waren 😁, appen kon dan weer wel)
Ja klopt, maar dat is toch wat hopelijk over niet al te lange tijd de dagelijkse realiteit gaat zijn. We kunnen onmogelijk nog jarenlang blijven testen en quarantainen. En als er nauwelijks nog mensen echt (dood)ziek van worden, sja. Dan wordt het dus net als de griep en verkoudheid.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 13:05 schreef Mushanga71 het volgende:
Hier wel mail met aantal besmettingen per klas. Bij zoon nog steeds 1 en die is na de vakantie niet op school geweest. Hoop dat ze het redden tm woensdag want dan laatste dag cito voor definitief schooladvies.
Hij komt dit weekend de deur niet uit. Zal je net zien...
Groep van een vriendin wel in Q. Zij zijn wappies, weigeren ook te testen dus kind moet 10 dagen in Q. Andere kind ook thuis want ziek, maar derde kind naar school omdat, geen klachten. Ik vind hier heel veel van. Zolang je dus niet test en geen positieve test hebt, stuur je gewoon een potentiële virusverspreider naar school😳🤪🤪.
Tuurlijk en ik hoop dat de regels zo snel mogelijk worden aangepast omdat heel Nederland nu op zn gat ligt. Maar voor nu gelden de regels nog wel en kunnen door dit gedrag weer meer kids in Q moeten en groepen naar huis gestuurd worden.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 13:25 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja klopt, maar dat is toch wat hopelijk over niet al te lange tijd de dagelijkse realiteit gaat zijn. We kunnen onmogelijk nog jarenlang blijven testen en quarantainen. En als er nauwelijks nog mensen echt (dood)ziek van worden, sja. Dan wordt het dus net als de griep en verkoudheid.
Dat snap ik idd ook niet, zeker omdat je nu minimaal 1,5e dag moet wachten voor je überhaupt terecht kunt.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 14:05 schreef amaranta het volgende:
Je bent toch niet verplicht, om na een positieve zelftest ook nog naar de ggd te gaan?
Dat is toch vooral voor de overheid handig om het aantal besmettingen in kaart te brengen?
Toevallig net een gesprek over gehad met een ggd-medewerker. Zij vindt dat Puber zsm getest moet worden door de GGD, omdat '17% van alle zelftesten een negatief positief resultaat geven' (is dit echt zo?) en we dus helemaal niet zeker weten of hij het heeft. Puber is op het moment eigenlijk te ziek om met ons naar een teststraat te rijden, dus ik weet nog niet goed hoe we dit gaan oplossen. Ze zei idd dat hij niet wordt meegeteld in de besmettingen op basis van alleen een zelftest.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 14:05 schreef amaranta het volgende:
Je bent toch niet verplicht, om na een positieve zelftest ook nog naar de ggd te gaan?
Dat is toch vooral voor de overheid handig om het aantal besmettingen in kaart te brengen?
Ik ken best wat gevallen van vals-positief inderdaad. En het lijkt me handig om officieel geregistreerd te hebben voor eventuele toekomstige vaccinaties of bepaalde reisrestricties.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 14:14 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Toevallig net een gesprek over gehad met een ggd-medewerker. Zij vindt dat Puber zsm getest moet worden door de GGD, omdat '17% van alle zelftesten een negatief positief resultaat geven' (is dit echt zo?) en we dus helemaal niet zeker weten of hij het heeft. Puber is op het moment eigenlijk te ziek om met ons naar een teststraat te rijden, dus ik weet nog niet goed hoe we dit gaan oplossen. Ze zei idd dat hij niet wordt meegeteld in de besmettingen op basis van alleen een zelftest.
Op de site van Rijksoverheid staat dat je na een positieve zelftest de positieve uitslag moet laten bevestigen door een test bij de ggd.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 14:05 schreef amaranta het volgende:
Ja precies, maar als ik voor mezelf spreek. Ik ben volledig gevaccineerd. De QR-code van de besmetting maakt voor mij niet meer of minder uit. Dus stel ik zou nu een positieve zelf test hebben dan ga ik misschien niet naar de GGD.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 14:11 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Dat snap ik idd ook niet, zeker omdat je nu minimaal 1,5e dag moet wachten voor je überhaupt terecht kunt.
Alleen voor de ongevaccineerden is het fijn, die krijgen dan een QR-code.
Nou, ik belde ze net en de lijnen van de GGD zijn overbezet dus eigenlijk kan dat niet.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 14:27 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik ken best wat gevallen van vals-positief inderdaad. En het lijkt me handig om officieel geregistreerd te hebben voor eventuele toekomstige vaccinaties of bepaalde reisrestricties.
Edit: je zou ook een afspraak voor over 1-2 dagen kunnen maken, dan is hij misschien al wat minder beroerd.
Ik denk oprecht dat ze dat enkel willen om in kaart te brengen hoeveel gevallen er zijn.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 14:27 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Op de site van Rijksoverheid staat dat je na een positieve zelftest de positieve uitslag moet laten bevestigen door een test bij de ggd.
Geen idee in hoeverre moet ook echt moet is hoor. Staat bij dat het is voor herstelbewijs en registratie bij de ggd en om een vals positieve zelftest uit te sluiten.
Maar ze kunnen je niet dwingen.
Ik zou het persoonlijk wel doen zodat het vastligt (mochten er weer dingen aan verbonden gaan worden aan het herstelbewijs evt in combi met vaccinatiebewijs. God knows wat ze hier nog allemaal gaan bedenken 😕)
Goed puntquote:Op vrijdag 21 januari 2022 14:38 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Nou, ik belde ze net en de lijnen van de GGD zijn overbezet dus eigenlijk kan dat niet.
Ik schreef (in eerste instantie) ook hetgeen op de website van de overheid staat. En had het stukje van het erg ziekzijn eerst gemist (niet meer goed gekeken wat er nog geplaatst was in de tijd dat ik was bijgelezen en zelf wat postte.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 14:42 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik denk oprecht dat ze dat enkel willen om in kaart te brengen hoeveel gevallen er zijn.
Als jij een positieve thuistest hebt en jij bent echt ziek. Dan heb je echt geen bevestiging van de GGD nodig hoor. Maar goed ieder voor zich….
Jinxquote:Op vrijdag 21 januari 2022 11:41 schreef littledrummergirl het volgende:
Wij horen echt niks over besmettingen in onze school, vraag me af of ze er echt niet zijnOf dat het straks ineens wordt gecommuniceerd als klas jn quaran zou moeten
Zo denk ik er inderdaad ook over.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 14:42 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik denk oprecht dat ze dat enkel willen om in kaart te brengen hoeveel gevallen er zijn.
Als jij een positieve thuistest hebt en jij bent echt ziek. Dan heb je echt geen bevestiging van de GGD nodig hoor. Maar goed ieder voor zich….
ditquote:Op vrijdag 21 januari 2022 14:27 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Ik zou het persoonlijk wel doen zodat het vastligt (mochten er weer dingen aan verbonden gaan worden aan het herstelbewijs evt in combi met vaccinatiebewijs. God knows wat ze hier nog allemaal gaan bedenken 😕)
Mja, zo had ik het niet bekeken.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 15:16 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
ditmocht je bijv longcovif klachten ontwikkelen oid dan is het fijn om een officiële diagnose datum vastgelegd te hebben ( wellicht later ook uwv/verzekeringstechnisch?)
Ja, mega. En heel verwarrend (ene wil je wél een tweede streepje, bij de ander juist niet).quote:Op vrijdag 21 januari 2022 15:12 schreef Nanukerst het volgende:
Hadden ze overigen die covid-testen niet iets minder op zwangerschapstesten kunnen laten lijken? Dat regelmatige getuur naar een streepje vind ik op momenten best lastig. Daar zal ik toch niet de enige in zijn.
Helemaal mee eens ja.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 15:12 schreef Nanukerst het volgende:
Hadden ze overigen die covid-testen niet iets minder op zwangerschapstesten kunnen laten lijken? Dat regelmatige getuur naar een streepje vind ik op momenten best lastig. Daar zal ik toch niet de enige in zijn.
Ik heb zoon 2 niet laten testen na z’n positieve zelftest en positieve ggd test van zoon1 en man. Ik zag daar de voordelen niet van in.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 14:42 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dan hoef je je iig minder zorgen te maken😉. Hier schieten mn schouders en rug vast als ik stress heb, nu dus. Hyperventilatie krijg ik bij nóg meer stress. Kan nog meer bij dus😑.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 15:55 schreef Nijna het volgende:
Onze jongste had een negatieve pcr gisteren (ze had keelpijn). Maar maandag in contact geweest met een positief geteste klasgenoot. Ze zat er een rij voor, dus eigenlijk ze mag morgen nog een keer.
Ze is vandaag in elk geval ook nog thuis gebleven.
Er waren hier gisteren maar 4 hokjes van de 14 open... toch een voordeel van niet zo centraal wonen.
Net online een afspraak voor morgenochtend gemaakt.
En dan ben ik benieuwd of ze volgende week wel naar school moet, want degene die besmet is zit in zo'n meidengroepje wat de hele tijd om elkaars nek hangt, dus zou me niks verbazen als daar nog meer besmettingen uit naar voren komen.
@:Mushanga71, ik houd het in de gaten, stress is hier vooralsnog niet heel onlogisch. En het was vorige week de hele dag en nu niet meer, misschien heb ik wel iets onder de leden gehad...
Och, ik wilde net posten dat de uitslag van mn borstonderzoek eindelijk binnen is en goed was🤐. Geen idee wat te doen, wil je iig sterkte wensen want zelfs onzekerheid is killing😘quote:Op vrijdag 21 januari 2022 18:10 schreef GestreeptBadpak het volgende:
HiVaste user hier, maar even met een kloon omdat ik niet wil dat meelezende bekenden zich zorgen gaan maken. (Wie bloednieuwsgierig is naar wie ik ben mag best dm'en trouwens
)
Heeft iemand hier ervaring met het onderzoek bij de gynaecoloog dat je krijgt vanaf pap 3a2? M'n uitstrijkje was dus niet goed
Geen ervaring mee. Collega heeft dat volgens mij wel ooit gehad en kreeg een vervolgonderzoek. Dat was goed.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 18:10 schreef GestreeptBadpak het volgende:
HiVaste user hier, maar even met een kloon omdat ik niet wil dat meelezende bekenden zich zorgen gaan maken. (Wie bloednieuwsgierig is naar wie ik ben mag best dm'en trouwens
)
Heeft iemand hier ervaring met het onderzoek bij de gynaecoloog dat je krijgt vanaf pap 3a2? M'n uitstrijkje was dus niet goed
Nou superfijn dat het goed was bij jequote:Op vrijdag 21 januari 2022 18:22 schreef Mushanga71 het volgende:
Och, ik wilde net posten dat de uitslag van mn borstonderzoek eindelijk binnen is en goed was🤐. Geen idee wat te doen, wil je iig sterkte wensen want zelfs onzekerheid is killing😘
quote:Op vrijdag 21 januari 2022 18:50 schreef amaranta het volgende:
Fijn Mushanga dat jouw uitslag goed was.
Dank jullie wel😊.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 18:54 schreef GestreeptBadpak het volgende:
[..]
Nou superfijn dat het goed was bij je
Rationeel gezien weet ik dat de kans megaklein is dat ik iets ergs heb hoor (of iets dat erg kan worden). Maar per ongeluk moest ik toch even janken van de schrik.
Ja, dat las ik ook op de site van Rijksoverheid toen ik dat vanmiddag aan het opzoeken was hoe het tegenwoordig zit. Daar stond in ieder geval dat wanneer je meer dan een week je booster hebt gehad je niet meer in quarantaine hoeft en de kinderen niet eens in isolatie hoeven dan.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 19:00 schreef Cathmar het volgende:
Terug na school uit quarantaine hier alleen met een pcr of na 10 dagen pas.
https://www.nu.nl/coronav(...)-in-quarantaine.html
Staat hier nou dat de rest van het gezin niet meer in quarantaine hoeft als er positief getest kind is..? Dit klinkt héél onlogisch
Ha, zit in hetzelfde schuitje 😖quote:Op vrijdag 21 januari 2022 18:10 schreef GestreeptBadpak het volgende:
)
Ja ik, hier was het HPV en pap 3a1 (wat ik me herinner). Ik kreeg een oproep voor een colposcopie en ze ging iets doen met kleurstoffen op de baarmoederhals. Ik kreeg toen al te horen dat ze verder niks ging doen omdat het er goed uitzag. Volgens mij waren de andere opties een biopt afnemen of een lisexcisie (zo even uit het blote hoofd allemaal) maar zover kwam het bij mij niet. Verdere beleid hier is een jaar later nog een uitstrijkje in het ziekenhuis, daar had ik een oproep van deze maand maar dat kan nu niet want zwanger. Als het uitstrijkje straks goed is mag ik weer meedoen met het reguliere bevolkingsonderzoek. Succes! Ik schrok me kapot vorig jaar toen ik gebeld werd dat het niet goed was ook al was de kans klein dat het echt niet goed was.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 18:10 schreef GestreeptBadpak het volgende:
)
Sterktequote:Op vrijdag 21 januari 2022 18:10 schreef GestreeptBadpak het volgende:
)
Logisch dat je bent geschrokken, is geen fijn nieuws. Ik had pap 3b, bij het onderzoek zag het er zo slecht uit dat ze ter plekke een lisexcisie hebben gedaan. Ik bleek in het voorstadium van baarmoederhalskanker te zitten dus was er net op tijd bij. De randjes bleken bij onderzoek niet helemaal schoon, maar omdat ze zoveel hadden weggehaald en ze aangaven dat de randjes waren geschroeid waardoor er misschien toch niks was achtergebleven, hebben we erop gegokt het af te wachten tot het volgende uitstrijkje, die is standaard een half jaar later in het ziekenhuis ter controle. Dat onderzoek was helemaal goed. Ik heb nu nog 1 onderzoek in het ziekenhuis over een paar maanden en als het dan nog steeds schoon is, mag ik daarna weer mee doen met het bevolkingsonderzoek.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 18:10 schreef GestreeptBadpak het volgende:
)
Kaartje gisteren nog op de post gedaan die komt dinsdag gok ikquote:Op zaterdag 22 januari 2022 07:21 schreef Omentielvo het volgende:
Hier een positieve dochter. Zondag is ze jarig. Dus dat schuiven we maar op.
Ik ben nog negatief.
Oprechte vraag maar een zelftest volstaat toch niet na quarantaine ivm besmettingen op school/kdv?quote:Op vrijdag 21 januari 2022 18:56 schreef Loj het volgende:
Sterkte gestreeptbadpak!
Hier op de school van de kids en bij mij op school nog geen groepen in quarantaine. Op het kdv wel quarantaine en Li is alweer eruit met een negatieve zelftest.
Sowieso ben ik in de afgelopen 2 weken al met 6 personen in contact geweest die binnen 48 uur erna positief testten. En zelf niets, en telkens negatieve (zelf)testen (hoefde telkens net niet in quarantaine). Ik weet het niet hoor!
Verder twee kids en een man negatief getest bij de ggd en ons hele huis is nog steeds aan het hoesten en snotteren. Maar er bestaat dus ook nog een gewone verkoudheid
zondag weer netjes zelftesten, nu ga ik vast zondag positief testen![]()
Zoals ik het lees hoefde Loj volgens de regels niet in quarantaine, maar deed ze voor de zekerheid wel zelftests.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 09:19 schreef Malteser het volgende:
[..]
Oprechte vraag maar een zelftest volstaat toch niet na quarantaine ivm besmettingen op school/kdv?
Ah pardon. Vandaar! Ik las weer eens niet goed. En ben inmiddels zo warrig door de steeds weer veranderende regels.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 09:26 schreef Hupje het volgende:
[..]
Zoals ik het lees hoefde Loj volgens de regels niet in quarantaine, maar deed ze voor de zekerheid wel zelftests.
Maar als je kind in quarantaine zit hoef je zelf toch niet, toch pas als het een bewezen besmetting is? Tot die tijd heb je toch geen contact gehad met een besmet nauw contact?quote:Op zaterdag 22 januari 2022 09:31 schreef Malteser het volgende:
[..]
Ah pardon. Vandaar! Ik las weer eens niet goed. En ben inmiddels zo warrig door de steeds weer veranderende regels.
Edit, ik lees dat Li wel in quarantaine zat. Maar misschien lees ik echt niet goed.
Toevallig gisteren een uitstrijkje bij mezelf gedaan.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 22:55 schreef douche-eendje het volgende:
En voor alle meelezers die nu denken, ow ja dat uitstrijkje moet ik ook nog doen maar
- geen tijd voor een tripje huisarts of alweer in quarantaine:
Log in op mijnbevolkingsonderzoek.nl en bestel een thuistest.
- uitnodiging bij oud papier gegooid en ga je liever wel via de huisarts?
Vraag een nieuwe aan via bovenstaande en vergeet de brief niet mee te nemen
Ik bracht van de week de bloedbank in totale verwarring.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 09:26 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik snap echt oprecht niks meer van de huidige quarantaineregels
Voorheen was het credo ook altijd dat je, ondanks vaccinatie, het toch kon overbrengen en dat je daarom ook in quarantaine moest. Dat is nu ineens losgelaten ofzoquote:Op zaterdag 22 januari 2022 10:33 schreef BE het volgende:
[..]
Ik bracht van de week de bloedbank in totale verwarring.
Kind in isolatie, ander kind en man in quarantaine, maar vanwege mijn booster ik dus niet in quarantaine.
Dus als je dan heel braaf de corona-check doet van Sanquin mag je gewoon komen.
Toen ze me vroeg 'geen huisgenoten in quarantainte' zei ik 'ja, wel, maar ik niet'.
Na overleg met alle collega's gaven ze aan dat het idd klopte dat ik in theorie zou mogen komen maar dat ze het zelf toch niet zo'n fijn idee vonden, dus ik kon geen plasma doneren.
En ik snapte ze wel hoor, maar ja... volgens de check mocht het en dus ging ik maar....
Omdat heel veel maatregelen bij overdaad (teveel besmettingen en dus teveel thuisblijven en dús gebrek aan personeel), grote(re), weer andere gevolgen hebben.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 11:01 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Voorheen was het credo ook altijd dat je, ondanks vaccinatie, het toch kon overbrengen en dat je daarom ook in quarantaine moest. Dat is nu ineens losgelaten ofzoSchiet mij maar lek hoor, ik mis alle logica volledig.
Net als met die openingstijden tot 17u, dat is ook volledig zinloos
Ennnn het is de juf van kleuterquote:Op vrijdag 21 januari 2022 15:09 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Jinxparro berichtje over besmette leerkrachten...
Volgens mij ben ik de enige. Ik schrijf ook C, vet hip joh.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 11:26 schreef MaJo het volgende:
Waarom heeft iedereen het tegenwoordig over ‘Q’? Te lui om quarantaine helemaal uit te schrijven? Ik vind het er echt niet uitzien
Het is de corona moeheid denk ik.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 11:26 schreef MaJo het volgende:
Waarom heeft iedereen het tegenwoordig over ‘Q’? Te lui om quarantaine helemaal uit te schrijven? Ik vind het er echt niet uitzien
Mag je vragen hoor.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 09:19 schreef Malteser het volgende:
[..]
Oprechte vraag maar een zelftest volstaat toch niet na quarantaine ivm besmettingen op school/kdv?
Ons kdv (waar ik werk) was in quarantaine en het GGD scholenteam heeft meermaals expliciet benoemd dat alleen een officiële PCR test bij de GGD na 5 dagen volstaat.
Dit gold ook voor de school van onze oudste.
Je hebt gelijk, Marjolein.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 11:26 schreef MaJo het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 11:26 schreef MaJo het volgende:
Ik heb er karantenne van gemaakt..quote:Op zaterdag 22 januari 2022 11:26 schreef MaJo het volgende:
Geen ervaring mee. Sterkte, die onzekerheid lijkt me vervelend, hopen dat je snel terecht kan en snel meer duidelijkheid hebtquote:Op vrijdag 21 januari 2022 18:10 schreef GestreeptBadpak het volgende:
)
Dat complimentje steek ik in mijn zak, dank je welquote:Op zaterdag 22 januari 2022 11:48 schreef vencodark het volgende:
@:Nijna Ik buig voor de moeite die je voor bovenstaande post hebt gedaan.![]()
Oh balen!quote:Op zaterdag 22 januari 2022 11:53 schreef Nanukerst het volgende:
Ik ben al vanaf gisterochtend de GGD aan het bellen voor een afspraak, gewoon niet doorheen te komen. Het lijkt wel of er een soort van pandemie gaande is.
Eens. Er is een fokker die Q. heet en ik vind dit heel verwarrend allemaal.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 11:26 schreef MaJo het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |