SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
66k positief donderdag?was ik er eentje van
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Nee, daarom zei ik ook dat het OMT er niet enkel voor verantwoordelijk is. Maar wel deels dus. Ze kunnen inderdaad ook nee zeggen.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 15:32 schreef Modus het volgende:
[..]
Ze zijn op geen enkele manier verplicht dan ook ja te zeggen toch?
Laatst ook op radio1 zo'n ondernemer die dit punt ook aankaartte, OMT leden moesten daar gewoon mee stoppen. Zegt die presentator "ja maar ze worden gevraagd toch". Dus die vent zegt 2 keer "je kan ook nee zeggen toch", maar dat wilde er geloof ik niet in bij die Carl-Johan de Zwart.
![]()
Waar is dat mooie tweetje met de instroom van ic- en zuikenhuisopnamentjes"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"![]()
Bedoel je deze, van @Oliver23 ?quote:Op zaterdag 22 januari 2022 15:49 schreef gniffie het volgende:
Waar is dat mooie tweetje met de instroom van ic- en zuikenhuisopnamentjes![]()
Nee. Dat zegt dat je niet rekent met de minst ernstige variant die sowieso de minst mogelijke schade kan berokkenen. Je rekent met de meest schadelijke variant, zodat het niet onverhoopt dusdanig tegenvalt, dat de ziekenhuizen volledig overlopen en er toch ineens een vliegende ebola-variant een tijd kan rondwaren omdat er gerekend wordt met een mild verloop.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 15:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Laten we eens een gedachte-experiment doen. Stel, we krijgen een variant die veel schadelijker is. Blijft het OMT dan ook zo lang hangen in de getallen van omikron? En zo nee, wat zegt dat dan?
Ik vind dat op zichzelf eigenlijk logisch.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Yes. Dankquote:Op zaterdag 22 januari 2022 15:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
Bedoel je deze, van @:Oliver23 ?
[ twitter ]
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"![]()
Maar dat is niet het argument wat ze aanvoeren, ze zeggen we weten het nog niet dus gaan we uit van wat we wel weten.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 15:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee. Dat zegt dat je niet rekent met de minst ernstige variant die sowieso de minst mogelijke schade kan berokkenen. Je rekent met de meest schadelijke variant, zodat het niet onverhoopt dusdanig tegenvalt, dat de ziekenhuizen volledig overlopen en er toch ineens een vliegende ebola-variant een tijd kan rondwaren omdat er gerekend wordt met een mild verloop.
Ik vind dat op zichzelf eigenlijk logisch.
Er wordt hier politiek bedreven met die modellen en dat is heel kwalijk.zie email 27 oktober![]()
Pff hou op, dan kan je wel altijd uitgaan van een uitbraak van een dodelijk virusquote:Op zaterdag 22 januari 2022 15:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee. Dat zegt dat je niet rekent met de minst ernstige variant die sowieso de minst mogelijke schade kan berokkenen. Je rekent met de meest schadelijke variant, zodat het niet onverhoopt dusdanig tegenvalt, dat de ziekenhuizen volledig overlopen en er toch ineens een vliegende ebola-variant een tijd kan rondwaren omdat er gerekend wordt met een mild verloop.
Ik vind dat op zichzelf eigenlijk logisch.![]()
Terwijl ze het wel weten. Dat onderzoek uit Californië geeft exact hetzelfde beeld als Zuid-Afrika en het VK geven. Het geeft mij het gevoel dat het OMT de wetenschap vrij selectief volgt.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 15:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar dat is niet het argument wat ze aanvoeren, ze zeggen we weten het nog niet dus gaan we uit van wat we wel weten.
Ergens snap ik dat wel (niet om het goed te praten uiteraard). Toen in augustus/september alles eraf ging en er toch weer maatregelen moesten komen zal hun zelfvertrouwen ook een klap hebben gekregen. Gevolg, je gaat aan de zuinige/veilige kant van de medaille zitten.
Wat mij betreft is dat wel een sterk argument voor frisse mensen in het OMT, al is 't alleen maar omdat de acute fase voorbij is en er nu breder gekeken moet worden: hoe ga je om met dit virus in endemische fase?
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-01-2022 16:00:55 ]![]()
In deze situatie. Ik denk niet dat je tijdens een pandemie altijd alles op precies dezelfde manier doet. De situatie op dat moment is waar je mee moet werken. Met een mildere variant reken je je niet meteen rijk en blijf je voorzichtig, met een schadelijker variant ben je voor de zekerheid voorzichtig omdat je niet wil dat het volkomen uit de klauwen escaleert.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 15:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar dat is niet het argument wat ze aanvoeren, ze zeggen we weten het nog niet dus gaan we uit van wat we wel weten.
Er wordt hier politiek bedreven met die modellen en dat is heel kwalijk.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Politiek bedrijven dus. Onbestaanbaar, dat is niet de rol van het OMT en zeker niet van de modellering. Die moeten met feitelijke gegevens komen.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 16:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
In deze situatie. Ik denk niet dat je tijdens een pandemie altijd alles op precies dezelfde manier doet. De situatie op dat moment is waar je mee moet werken. Met een mildere variant reken je je niet meteen rijk en blijf je voorzichtig, met een schadelijker variant ben je voor de zekerheid voorzichtig omdat je niet wil dat het volkomen uit de klauwen escaleert.zie email 27 oktober![]()
En nu komt de vliegende-ebolavariant na omikron en wordt er nog met omikron gerekend, en dan moet je eens kijken hoe er schande van gesproken wordt dat ze daar geen rekening mee hebben gehouden en dat nu de ziekenhuizen overvol liggen en de lijken in de straat en dat dat voorkomen had kunnen worden als ze daar wel naar gekeken hadden.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 16:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Politiek bedrijven dus. Onbestaanbaar, dat is niet de rol van het OMT en zeker niet van de modellering. Die moeten met feitelijke gegevens komen.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
watquote:Op zaterdag 22 januari 2022 16:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En nu komt de vliegende-ebolavariant na omikron en wordt er nog met omikron gerekend, en dan moet je eens kijken hoe er schande van gesproken wordt dat ze daar geen rekening mee hebben gehouden en dat nu de ziekenhuizen overvol liggen en de lijken in de straat en dat dat voorkomen had kunnen worden als ze daar wel naar gekeken hadden.
Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Maar dat moeten ze helemaal niet doen. Ze moeten gewoon de feitelijke gegevens aanleveren. Door dat niet te doen en een voorzichtigheid in te bouwen ontnemen ze de democratisch gelegitimeerde organen van ons staatsbestel de mogelijkheid om die gegevens te wegen. Dat is kwalijk.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 16:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En nu komt de vliegende-ebolavariant na omikron en wordt er nog met omikron gerekend, en dan moet je eens kijken hoe er schande van gesproken wordt dat ze daar geen rekening mee hebben gehouden en dat nu de ziekenhuizen overvol liggen en de lijken in de straat en dat dat voorkomen had kunnen worden als ze daar wel naar gekeken hadden.zie email 27 oktober![]()
Dat omikron geen vliegende ebola is, is allang bekend. Niet op het moment van het afkondigen van de lockdown misschien; wel ten tijde van de modellen waarin nog vrolijk met delta-parameters werd gerekend, omdat men niet wist waar wél mee te rekenen. Op dat moment is het totaal niet meer opportuun om je zo risicoavers op te stellen als de prijs daarvan is dat je een halve samenleving beteugelt in haar doen en laten.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 15:55 schreef miss_sly het volgende:
Nee. Dat zegt dat je niet rekent met de minst ernstige variant die sowieso de minst mogelijke schade kan berokkenen. Je rekent met de meest schadelijke variant, zodat het niet onverhoopt dusdanig tegenvalt, dat de ziekenhuizen volledig overlopen en er toch ineens een vliegende ebola-variant een tijd kan rondwaren omdat er gerekend wordt met een mild verloop.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Als er nog niet voldoende feitelijke gegevens zijn om aan te leveren, zullen ze moeten roeien met de riemen die ze hebben.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 16:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar dat moeten ze helemaal niet doen. Ze moeten gewoon de feitelijke gegevens aanleveren. Door dat niet te doen en een voorzichtigheid in te bouwen ontnemen ze de democratisch gelegitimeerde organen van ons staatsbestel de mogelijkheid om die gegevens te wegen. Dat is kwalijk.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Precies. Wat je minimaal (en dan bedoel ik ook echt minimaal) moet doen is twee grafieken presenteren, een scenario op basis van wat we nu weten en dan kun je er best eentje naast zetten op basis van delta cijfers.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 16:14 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat omikron geen vliegende ebola is, is allang bekend. Niet op het moment van het afkondigen van de lockdown misschien; wel ten tijde van de modellen waarin nog vrolijk met delta-parameters werd gerekend, omdat men niet wist waar wél mee te rekenen. Op dat moment is het totaal niet meer opportuun om je zo risicoavers op te stellen als de prijs daarvan is dat je een halve samenleving beteugelt in haar doen en laten.zie email 27 oktober![]()
Precies. Dan vul je dus niet maar gewoon wat in waarvan je weet dat het ook niet klopt en presenteert dat als enige scenario.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 16:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als er nog niet voldoende feitelijke gegevens zijn om aan te leveren, zullen ze moeten roeien met de riemen die ze hebben.
Bovendien, andersom geldt dat blijkbaar niet. Dat zeg je net. Gelegenheidsargument.zie email 27 oktober![]()
Er zijn onderzoeken uit Californië, het VK en Zuid-Afrika. Daarnaast zie je duidelijk in die landen dat het ziekteverloop milder is. Het RIVM lijkt de onderzoeken vanuit Californië en van het Imperial College niet te willen accepteren en het zelf te willen doen, wat ik tijdens een pandemie niet zo goed snap. Elk land heeft er last van, dan wil je toch juist naar andere landen die op je voorlopen kijken.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 16:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als er nog niet voldoende feitelijke gegevens zijn om aan te leveren, zullen ze moeten roeien met de riemen die ze hebben.
Indien die gegevens niet voldoende zijn kun je prima aangeven dat er onzekerheid is maar zul je dat moeten onderbouwen. Door op dit moment nog steeds te rekenen met de hoeveelheid IC opnames voor Delta terwijl ze weten (dat is ook wat Wallinga aangeeft) dat Omikron milder is geven ze onjuiste informatie aan het OMT en aan de regering.![]()
In het begin wisten ze niet dat het niet klopt. Dus dan reken je je niet rijk met allerlei hoopvolle cijfertjes.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 16:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Precies. Dan vul je dus niet maar gewoon wat in waarvan je weet dat het ook niet klopt en presenteert dat als enige scenario.
Je gedachtenexperiment ging over het opduiken van een nieuwe variant die veel schadelijker lijkt. Dan reken je niet met de meest milde variant die je kent.
Dat ze wellicht eerder met positievere cijfers hadden kunnen gaan rekenen, of beide, zowel omikron of delta, toen er meer bekend was, is vers twee. In den beginne neem je de meest schadelijke, naar mijn mening.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Ik denk daar echt anders over. Dan zet je twee scenario’s naast mekaar. Het is niet aan de modellering om die keuze te maken. En door dat wel te doen gijzelen ze het hele debat en zetten ze de democratisch gelegitimeerde organen ook in de hoek.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 16:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
In het begin wisten ze niet dat het niet klopt. Dus dan reken je je niet rijk met allerlei hoopvolle cijfertjes.
Je gedachtenexperiment ging over het opduiken van een nieuwe variant die veel schadelijker lijkt. Dan reken je niet met de meest milde variant die je kent.
Dat ze wellicht eerder met positievere cijfers hadden kunnen gaan rekenen, of beide, zowel omikron of delta, toen er meer bekend was, is vers twee. In den beginne neem je de meest schadelijke, naar mijn mening.zie email 27 oktober![]()
Precies dit.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 16:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik denk daar echt anders over. Dan zet je twee scenario’s naast mekaar. Het is niet aan de modellering om die keuze te maken. En door dat wel te doen gijzelen ze het hele debat en zetten ze de democratisch gelegitimeerde organen ook in de hoek.
Want het enige wat wij (achteraf te zien) krijgen is het meest dramatische model, met alsnog enorme onzekerheid s marges.
Presenteer bvb het model straks zonder de extra voorwaarden.![]()
Vooral dat laatste, dat is toch compleet idioot. Als wetenschapper modellen aanleveren die niet gebaseerd zijn op de werkelijkheid.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 16:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er zijn onderzoeken uit Californië, het VK en Zuid-Afrika. Daarnaast zie je duidelijk in die landen dat het ziekteverloop milder is. Het RIVM lijkt de onderzoeken vanuit Californië en van het Imperial College niet te willen accepteren en het zelf te willen doen, wat ik tijdens een pandemie niet zo goed snap. Elk land heeft er last van, dan wil je toch juist naar andere landen die op je voorlopen kijken.
Indien die gegevens niet voldoende zijn kun je prima aangeven dat er onzekerheid is maar zul je dat moeten onderbouwen. Door op dit moment nog steeds te rekenen met de hoeveelheid IC opnames voor Delta terwijl ze weten (dat is ook wat Wallinga aangeeft) dat Omikron milder is geven ze onjuiste informatie aan het OMT en aan de regering.
Wekenlangen dagelijks 40k+ gemelde besmettingen en toch lagere opnames, maar nee men rekent rustig door met delta-parameters en schotelt het voor aan de leek (overheid).![]()
60 duizend per dag en stijgend, wat ze precies nog met die maatregelen willen bereiken is mij volstrekt onhelder. Als je de groei tot stilstand wil brengen heb je een uberlockdown des doods nodig. En hoe maatregelen precies er voor zorgen dat de kans op ziekenhuisopname per besmetting daalt is mij ook volstrekt onhelder.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 16:42 schreef Jed1Gam het volgende:
Virus is de komende weken weer savonds actief.
Lang verhaal kort: dit heeft geen zin zo. Sesam open u!zie email 27 oktober![]()
![]()
Hoop feestjes weer opgedoekt. Gooi de discotheken ook maar gewoon spoedig open.Zonder wrijving geen glans![]()
Komende tijd gewoon nog boosters voor groene vinkjes, onnodig testen en mondkapjes.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 16:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
60 duizend per dag en stijgend, wat ze precies nog met die maatregelen willen bereiken is mij volstrekt onhelder. Als je de groei tot stilstand wil brengen heb je een uberlockdown des doods nodig. En hoe maatregelen precies er voor zorgen dat de kans op ziekenhuisopname per besmetting daalt is mij ook volstrekt onhelder.
Lang verhaal kort: dit heeft geen zin zo. Sesam open u!
Aangevuld met 1.5m voor maximale irritatie. Ik kijk er naar uit 👍![]()
Zou toen 2 maand later naar China gaan, aanstellers vond ik hetquote:Op zaterdag 22 januari 2022 14:34 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Waar Matthijst de primeur heeft van de "het is maar een griepje" vergelijking...
[..]![]()
Nu nog trouwens, overtrokken allemaal om vooral bejaarden te redden.
Maar het einde is in zicht![]()
![]()
![]()
Haters everywhere but I don't really care.![]()
er moet eens een stevig gesprek komen met het virus.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 16:42 schreef Jed1Gam het volgende:
Virus is de komende weken weer savonds actief.![]()
![]()
Haha wat een farce.
Horeca en cultuur gaat open onder veel maatregelen
Een greep uit de mogelijkheden levert deze opties op: vaste zitplaatsen, het gebruik van mondmaskers, een beperkt aantal bezoekers en het gebruik van coronatoegangsbewijzen.
😂😂😂😂![]()
Lulverhaal natuurlijk, het ging om het feit dat de demografie, de groepen die daar getest worden en de rapportage in Zuid Afrika op een ander nivo stond dan in West Europa, daar is niets racistisch aan. Er was geen scepsis over hun werk maar of de resultaten ook op westerse landen van toepassing waren.quote:
Henk Krol kan zich beter bij B&B'tjes houden.![]()
Allemaal dus, waarschijnlijk. Samen met een uit de lucht gegrepen eindtijd.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 17:07 schreef Johannes788 het volgende:
Haha wat een farce.
Een greep uit de mogelijkheden levert deze opties op: vaste zitplaatsen, het gebruik van mondmaskers, een beperkt aantal bezoekers en het gebruik van coronatoegangsbewijzen.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Ik ga weer komend weekend naar Antwerpen. Heb je al die flauwekul nietquote:Op zaterdag 22 januari 2022 17:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Allemaal dus, waarschijnlijk. Samen met een uit de lucht gegrepen eindtijd.![]()
Ik zit het weekend erna in Gent. Blijkbaar is het aan die kant van de grens allemaal een stuk veiliger dan hierquote:Op zaterdag 22 januari 2022 17:10 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Ik ga weer komend weekend naar Antwerpen. Heb je al die flauwekul niet
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Voorheen bij een griepgolf hoorde je niks over aantallen. En ging het gewone leven door. Geen lockdowns of mondkapjes omdat er mensen geveld zijn door een virus. De vaccinaties en booster werkt blijkbaar nauwelijks als er nog steeds zo veel besmettingen zijn. En die aantallen worden gemanipuleerd voor een angstcultuur. Niemand wist welke griepvariant kwam en het was gokken met de griepprik (bij veel overlijdens hadden ze het verkeerd ingeschat, andere variant). Alles open zonder restricties!
Omikron is een griepje. Openen, nu!!![]()
Man man man. Flikker toch een eind op met al die bullshit micromanegementquote:Op zaterdag 22 januari 2022 17:07 schreef Johannes788 het volgende:
Haha wat een farce.
Een greep uit de mogelijkheden levert deze opties op: vaste zitplaatsen, het gebruik van mondmaskers, een beperkt aantal bezoekers en het gebruik van coronatoegangsbewijzen.
😂😂😂😂![]()
En dan heb je een vaccin wat voor een paar varianten eerder gemaakt is. Handig hoor, trouwens hetzelfde als de griepprik, daar gokken ze meestal ook maar wat.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 17:12 schreef Bottomleftone het volgende:
Voorheen bij een griepgolf hoorde je niks over aantallen. En ging het gewone leven door. Geen lockdowns of mondkapjes omdat er mensen geveld zijn door een virus. De vaccinaties en booster werkt blijkbaar nauwelijks als er nog steeds zo veel besmettingen zijn. En die aantallen worden gemanipuleerd voor een angstcultuur. Niemand wist welke griepvariant kwam en het was gokken met de griepprik (bij veel overlijdens hadden ze het verkeerd ingeschat, andere variant). Alles open zonder restricties!
Omikron is een griepje. Openen, nu!!![]()
Hebben ze waarschijnlijk wel een punt. Net als het OMT dat niks wilt aannemen uit buurlanden, omdat ze het allemaal zelf beter weten.quote:![]()
Ik kan op zich wel begrip hebben voor dat ze voorzichtig opengaan met horeca en cultuur. Maar pleur aub op met CTB als bewezen is dat het niet helpt met deze variant!![]()
Het is met al deze hoepels gewoon weer een stap terug t.o.v. september/oktober.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 17:43 schreef Blik het volgende:
Ik kan op zich wel begrip hebben voor dat ze voorzichtig opengaan met horeca en cultuur. Maar pleur aub op met CTB als bewezen is dat het niet helpt met deze variant!
Los van dat ik liefst helemaal geen coronacheck heb, het was in elk geval prettig dat je daarna niet meer druk hoefde te maken om afstand, mondmaskers en ander gezeik.![]()
Ze moeten gewoon het een of het ander doen (of niks, maar dat is met dit kabinet nogal onrealistisch). Of een Corona bewijs, of de mondkapjes/vaste zitplekken/maximaal aantal binnen/etc. Daar was het Corona bewijs (zoals vanmiddag hier ook gepost werd) oorspronkelijk ook voor bedoeld: zodat sectoren open konden zonder al die micro manage beperkingen, nu is het gewoon stapelen.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 17:43 schreef Blik het volgende:
Ik kan op zich wel begrip hebben voor dat ze voorzichtig opengaan met horeca en cultuur. Maar pleur aub op met CTB als bewezen is dat het niet helpt met deze variant!![]()
Zeer ergerlijk dat alles straks weer open gaat inclusief het hele circus aan nutteloze maatregelen. Waarom niet gewoon normaal open.٩๏̯͡๏)۶![]()
De zorg. Voorzichtigheid. Niet weer beschuldigd willen worden van te snelle versoepelingen.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 17:55 schreef Ronald het volgende:
Zeer ergerlijk dat alles straks weer open gaat inclusief het hele circus aan nutteloze maatregelen. Waarom niet gewoon normaal open.![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Die man snapt het echt niet hequote:Van Dissel: "Ik denk wel dat we opnieuw kritisch naar de regels moeten kijken. Je zou bijvoorbeeld kunnen denken aan het breder toepassen van de regels die binnenkort ook voor een aantal cruciale beroepen gelden: dagelijks een zelftest en op dag vijf een PCR-test. Dan accepteer je wel iets meer risico."
Die wil het nog steeds indammen en controleren terwijl je 50k besmettingen per dag hebt en druk op de zorg langzaam maar zeker afneemtWerkelijke cijfers liggen nog veel hoger, want een flink deel test echt niet meer.
Loslaten en meer risico nemen betekent voor van Dissel dus dagelijks een zelftest. Wereldvreemd.![]()
Lekker met een mondkapje op naar de wc's.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 17:52 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ze moeten gewoon het een of het ander doen (of niks, maar dat is met dit kabinet nogal onrealistisch). Of een Corona bewijs, of de mondkapjes/vaste zitplekken/maximaal aantal binnen/etc. Daar was het Corona bewijs (zoals vanmiddag hier ook gepost werd) oorspronkelijk ook voor bedoeld: zodat sectoren open konden zonder al die micro manage beperkingen, nu is het gewoon stapelen.
Is het een kleine moeite? Ja. Maar ik ben zo ontzettend klaar met al die symboolpolitiek rondom corona waar we he-le-maal niets meer mee gaan opschieten. Echt. En die hele berg maatregelen plus handhaving gooien we lekker weer over de schutting bij het winkel- en horecapersoneel.![]()
Waarschijnlijk tegen de 100k zelfs. Systeem trekt het niet meer.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 17:59 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Die man snapt het echt niet he
Die wil het nog steeds indammen en controleren terwijl je 50k besmettingen per dag hebt en druk op de zorg langzaam maar zeker afneemt
Die man is totaal maar dan ook totaal niet meer serieus te nemen. Sterker nog, door zijn onvermogen is hij een gevaar voor de nationale welvaart.![]()
Sowieso dagelijks testen en risico nemen in 1 zin noemenquote:Op zaterdag 22 januari 2022 17:59 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Die wil het nog steeds indammen en controleren terwijl je 50k besmettingen per dag hebt en druk op de zorg langzaam maar zeker afneemt![]()
![]()
Ze zijn er geloof ik oprecht van overtuigd dat die enorme piek in maart echt echt nog gaat komen.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 18:01 schreef Confetti het volgende:
[..]
Waarschijnlijk tegen de 100k zelfs. Systeem trekt het niet meer.
Die man is totaal maar dan ook totaal niet meer serieus te nemen. Sterker nog, door zijn onvermogen is hij een gevaar voor de nationale welvaart.![]()
Evenstar
![]()
Inderdaad, was net nog even aan het toevoegen dat die 50k echt niet alles is. Een deel van de bevolking is wel klaar met testen en een deel kan niet eens een test halen wegens drukte. Als je zoveel besmettingen hebt moet je het nu echt laten gaan.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 18:01 schreef Confetti het volgende:
[..]
Waarschijnlijk tegen de 100k zelfs. Systeem trekt het niet meer.
Die man is totaal maar dan ook totaal niet meer serieus te nemen. Sterker nog, door zijn onvermogen is hij een gevaar voor de nationale welvaart.
Paar duizend besmettingen kan je nog proberen te controleren, maar iets wat ondanks alle maatregelen zo hard rondgaat moet je gewoon laten razen .... Vooral nu het lang niet zo ziekmakend blijkt te zijn. De natuur geeft ons een "get out of jail for free" kaart en wij blijven maar de andere kant op kijken.![]()
Dit is SERIEUS? Van Dissel wil iedere dag gaan testen en dan wekelijks ook nog een PCR test?quote:Op zaterdag 22 januari 2022 17:59 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Die wil het nog steeds indammen en controleren terwijl je 50k besmettingen per dag hebt en druk op de zorg langzaam maar zeker afneemtWerkelijke cijfers liggen nog veel hoger, want een flink deel test echt niet meer.
Loslaten en meer risico nemen betekent voor van Dissel dus dagelijks een zelftest. Wereldvreemd.![]()
Ik weet niet wat die man gesnoven heeft maar dan ben je echt compleet totaal de weg kwijt![]()
![]()
![]()
![]()
Dit deden ze ook al bij:quote:Op zaterdag 22 januari 2022 16:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er zijn onderzoeken uit Californië, het VK en Zuid-Afrika. Daarnaast zie je duidelijk in die landen dat het ziekteverloop milder is. Het RIVM lijkt de onderzoeken vanuit Californië en van het Imperial College niet te willen accepteren en het zelf te willen doen, wat ik tijdens een pandemie niet zo goed snap. Elk land heeft er last van, dan wil je toch juist naar andere landen die op je voorlopen kijken.
Indien die gegevens niet voldoende zijn kun je prima aangeven dat er onzekerheid is maar zul je dat moeten onderbouwen. Door op dit moment nog steeds te rekenen met de hoeveelheid IC opnames voor Delta terwijl ze weten (dat is ook wat Wallinga aangeeft) dat Omikron milder is geven ze onjuiste informatie aan het OMT en aan de regering.
-testbeleid in het begin;
-scholen in het begin;
-medische mondkapjes in de verpleeghuizen;
-mondkapjes in het algemeen;
-boosters;
-Omicron.
Elke keer weer is Nederland 'anders' en moet het wiel uitgevonden worden. Met catastrofale dodentallen en grote economische schade als gevolg.
Walgelijke Nederlandse arrogantie. Meer niet.![]()
Hopen dat andere landen de komende weken wel de sprong durven te wagen en alles loslaten. Dan wordt de druk hier vanzelf te hoog.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 18:04 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Inderdaad, was net nog even aan het toevoegen dat die 50k echt niet alles is. Een deel van de bevolking is wel klaar met testen en een deel kan niet eens een test halen wegens drukte. Als je zoveel besmettingen hebt moet je het nu echt laten gaan.
Paar duizend besmettingen kan je nog proberen te controleren, maar iets wat ondanks alle maatregelen zo hard rondgaat moet je gewoon laten razen .... Vooral nu het lang niet zo ziekmakend blijkt te zijn. De natuur geeft ons een "get out of jail for free" kaart en wij blijven maar de andere kant op kijken.
En stoppen met die bizarre focus op testen. Wat is de waarde van een positieve test als de consequentie voor het gros niet meer dan een kuchje of een snotneus is?![]()
Evenstar
![]()
Ja, ging over de quarantaineregelsquote:Op zaterdag 22 januari 2022 18:06 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Dit is SERIEUS? Van Dissel wil iedere dag gaan testen en dan wekelijks ook nog een PCR test?![]()
Ik weet niet wat die man gesnoven heeft maar dan ben je echt compleet totaal de weg kwijt![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op zaterdag 22 januari 2022 18:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Lekker met een mondkapje op naar de wc's.
Is het een kleine moeite? Ja. Maar ik ben zo ontzettend klaar met al die symboolpolitiek rondom corona waar we he-le-maal niets meer mee gaan opschieten. Echt. En die hele berg maatregelen plus handhaving gooien we lekker weer over de schutting bij het winkel- en horecapersoneel.dit!
Ik kwam laatst ergens eten afhalen. In dat hele restaurant niemand met mondkapje. Heb hem toen ook afgedaan. Fuck die mondkap, ben er totaal klaar mee. Om over de overlast van die dingen nog maar te zwijgen. Sinds de medische mondkap verplicht is in ziekenhuizen ligt de omgeving van het ZKH bezaaid met weggegooide.mondkapjes. dat was daarvoor naar mijn idee een stuk minder!![]()
Gewoon helemaal stoppen met mensen zonder klachten in quarantaine zetten overwegen ze volgens mij niet eens.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 18:08 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ja, ging over de quarantaineregels
De controle loslaten valt kennelijk niet mee.![]()
Evenstar
![]()
Dit is ook een mooie ...quote:Het risico op ernstige ziekte zit vooral bij ouderen en kwetsbaren. Wat als alle maatregelen worden losgelaten, behalve de 1,5 meter en de mondkapjes, met daarbij het dringende advies dat kwetsbaren zichzelf beter beschermen?
Van Dissel: "Je kan dit overwegen, maar dan moet je wel eerst doorrekenen of het ook hout snijdt."
Ten eerste: Reken het dan door dodo ... waar zitten jullie dan de hele dag te doen?
Ten tweede: Tot nu toe zijn de meeste berekeningen en modellen totaal fout gebleken, omdat jullie constant, maar dan ook constant achter de feiten aanlopen. Nu ook weer.![]()
Evenstar
![]()
Welke user hier zat ook alweer te zeiken dat het RIVM echt niet deltavariant gegevens gebruikte trouwensRIVM ....quote:De OMT-adviezen waarin geadviseerd wordt over mogelijke versoepelingen leunen zwaar op de scenario's die modelleur Wallinga doorrekent. Donderdag bleek tijdens een technische briefing in de Tweede Kamer opnieuw dat hij tot voor kort nog rekende met aannames over de deltavariant om het verwachte aantal IC-opnames van de omikronvariant in te schatten![]()
![]()
![]()
Het is allemaal een grap, zijn dagen dat ik het na 2 jaar niet trek en die mondkap expres niet opzet totdat iemand er wat van zou zeggen. "Ooh vergeten, sorry"quote:Op zaterdag 22 januari 2022 18:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Is het een kleine moeite? Ja. Maar ik ben zo ontzettend klaar met al die symboolpolitiek rondom corona waar we he-le-maal niets meer mee gaan opschieten. Echt. En die hele berg maatregelen plus handhaving gooien we lekker weer over de schutting bij het winkel- en horecapersoneel.![]()
Ik heb mot thuis. Nichtje van mijn vriendin logeert hier. Zelftestje gedaan. Vooruit. Maar mijn vriendin vroeg of ik een mondkapje wilde dragen in mijn auto met het ritje naar het bos. We hebben gisteravond 4 uur lang spelletjes aan tafel gedaan 1m tegenover elkaar. Wat voegt een mondkapje in de auto dan nog toe.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 18:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 22 januari 2022 18:14 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik heb mot thuis. Nichtje van mijn vriendin logeert hier. Zelftestje gedaan. Vooruit. Maar mijn vriendin vroeg of ik een mondkapje wilde dragen in mijn auto met het ritje naar het bos. We hebben gisteravond 4 uur lang spelletjes aan tafel gedaan op 1k afstand. Wat voegt een mondkapje in de auto dan nog toe.![]()
![]()
![]()
The fuck![]()
Sommige mensen slaan echt totaal door. Sorry dat ik het zeg en kut voor jou![]()
![]()
We blijven nu door extreme risico-aversie van het kabinet en wetenschappers die niet kunnen dealen met afnemende relevantie veel langer in deze ellende hangen dan nodig.
Zoals dat model van die Wallinga. Ik vraag me af of er überhaupt enige tegenspraak is bij die vergaderingen van het OMT…![]()
Eigenlijk is het RIVM het 'er landen hier geen vluchten uit Wuhan' en 'carnaval vier je in kleine groepjes' niveau nooit ontstegen.![]()
Mijn hemelquote:Op zaterdag 22 januari 2022 18:14 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik heb mot thuis. Nichtje van mijn vriendin logeert hier. Zelftestje gedaan. Vooruit. Maar mijn vriendin vroeg of ik een mondkapje wilde dragen in mijn auto met het ritje naar het bos. We hebben gisteravond 4 uur lang spelletjes aan tafel gedaan 1m tegenover elkaar. Wat voegt een mondkapje in de auto dan nog toe.![]()
![]()
Henk Krol quote alleen maar de bron, beetje flauw om hem erop aan te vallen: https://www.bbc.com/news/world-africa-60039138quote:Op zaterdag 22 januari 2022 17:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Lulverhaal natuurlijk, het ging om het feit dat de demografie, de groepen die daar getest worden en de rapportage in Zuid Afrika op een ander nivo stond dan in West Europa, daar is niets racistisch aan. Er was geen scepsis over hun werk maar of de resultaten ook op westerse landen van toepassing waren.
Henk Krol kan zich beter bij B&B'tjes houden.quote:Two of South Africa's most prominent coronavirus experts told the BBC that Western scepticism about their work could be construed as "racist," or, at least, a refusal "to believe the science because it came from Africa".![]()
Komt wel goed. Heb mijn principes. Pas me aan bij anderen maar thuis ga ik me niet iets laten opleggen wat geen nut heeft. Ga ik straks nog wel iets over te horen krijgen als logeetje weg is. Maar onze relatie kan dit wel hebbenquote:Op zaterdag 22 januari 2022 18:15 schreef RedFever007 het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
The fuck![]()
Sommige mensen slaan echt totaal door. Sorry dat ik het zeg en kut voor jou![]()
![]()
Mocht dat laatste tegenvallen; pics van je vriendin!quote:Op zaterdag 22 januari 2022 18:18 schreef alpeko het volgende:
[..]
Komt wel goed. Heb mijn principes. Pas me aan bij anderen maar thuis ga ik me niet iets laten opleggen wat geen nut heeft. Ga ik straks nog wel iets over te horen krijgen als logeetje weg is. Maar onze relatie kan dit wel hebben![]()
Er zijn er om minder gescheidenquote:Op zaterdag 22 januari 2022 18:18 schreef alpeko het volgende:
[..]
Komt wel goed. Heb mijn principes. Pas me aan bij anderen maar thuis ga ik me niet iets laten opleggen wat geen nut heeft. Ga ik straks nog wel iets over te horen krijgen als logeetje weg is. Maar onze relatie kan dit wel hebben![]()
![]()
Geen idee waar je deze passage vandaan haalt, maar het lijkt niet dat ze bezig zijn met een opmaat naar een mondkapjesvrije samenleving.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 18:10 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dit is ook een mooie ...
Ten eerste: Reken het dan door dodo ... waar zitten jullie dan de hele dag te doen?
Ten tweede: Tot nu toe zijn de meeste berekeningen en modellen totaal fout gebleken, omdat jullie constant, maar dan ook constant achter de feiten aanlopen. Nu ook weer."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin![]()
Jij wil wel een mondkapje in huis dragen? Of afhankelijk van de pics?quote:Op zaterdag 22 januari 2022 18:21 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Mocht dat laatste tegenvallen; pics van je vriendin!![]()
![]()
Dat laatste uiteraard.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 18:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Jij wil wel een mondkapje in huis dragen? Of afhankelijk van de pics?![]()
Mondkapjes worden helaas waarschijnlijk pas als laatste afgeschaft. In het OV en het vliegtuig zou het me zelfs niets verbazen als het nooit wordt afgeschaft.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 18:23 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Geen idee waar je deze passage vandaan haalt, maar het lijkt niet dat ze bezig zijn met een opmaat naar een mondkapjesvrije samenleving.![]()
Begin er maar mee het af te schaffen op plekken waar CTB geldt.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 18:25 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Mondkapjes worden helaas waarschijnlijk pas als laatste afgeschaft. In het OV en het vliegtuig zou het me zelfs niets verbazen als het nooit wordt afgeschaft.
Verder zou het bizar zijn als we nog jarenlang verplicht met een mondkap in het OV moeten als voorzorg voor een dreiging die er al lang niet meer is.![]()
Later, -lees 2036- lachen jullie erom.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 18:18 schreef alpeko het volgende:
[..]
Komt wel goed. Heb mijn principes. Pas me aan bij anderen maar thuis ga ik me niet iets laten opleggen wat geen nut heeft. Ga ik straks nog wel iets over te horen krijgen als logeetje weg is. Maar onze relatie kan dit wel hebbenGo hard or go home![]()
Ik help het je hopen maar ik denk dat de mondkap het nieuwe flesje water na 9/11 is.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 18:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Begin er maar mee het af te schaffen op plekken waar CTB geldt.
Verder zou het bizar zijn als we nog jarenlang verplicht met een mondkap in het OV moeten als voorzorg voor een dreiging die er al lang niet meer is.![]()
Evenstar
![]()
Interview op NOSquote:Op zaterdag 22 januari 2022 18:23 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Geen idee waar je deze passage vandaan haalt, maar het lijkt niet dat ze bezig zijn met een opmaat naar een mondkapjesvrije samenleving.![]()
Dat is best mogelijk, maar vliegen voor het plebs was toch al extreem gereguleerd veevervoer.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 18:39 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik help het je hopen maar ik denk dat de mondkap het nieuwe flesje water na 9/11 is.
De mondkap is voor mij intussen wel een soort fossiel uit de tijd dat het virus nieuw was, de onzekerheid groot, niemand had (natuurlijke) antistoffen. Het moest zo veel mogelijk gedempt worden.
Intussen zijn we 2 jaar verder, weten we wie risico lopen en wie niet, we hebben bergen mensen met natuurlijke antistoffen, we hebben vaccins, boosters, een mildere variant, in de ziekenhuizen is het allemaal te behappen. Geen idee waarom iedereen nog overal met z'n ding op zou moeten lopen. Frankrijk b.v. scoort een miljoen besmettingen per 2,5 dag, wat denken die nog in te dammen eigenlijk?![]()
De WHO gooit er ook even een bijdrage in.quote:Fact: Omicron appears to be less severe than the Delta variant, but it should not be seen as mild.
Myth: Omicron only causes mild disease.
It’s important that we don’t get ahead of ourselves in terms of judging the severity and potential impact of Omicron.
A number of countries have shown that infection-severity from Omicron in their populations has been lower compared to Delta. However, these Omicron impacts have been mostly observed in countries with high vaccination rates in the Region: the comparatively lower rate of hospitalizations and deaths so far is in large part thanks to vaccination, particularly of vulnerable groups. Without the vaccines many more people would likely be in hospital. It is too early to say what impact Omicron will have on the countries with lower vaccination uptake and on the most vulnerable groups.
Fact: Omicron still presents a high risk to our health systems.
Myth: As Omicron is less severe, we will see fewer hospitalizations and our health systems will be able to cope.
The overall risk related to Omicron remains very high for a number of reasons. Current data indicates that Omicron has an even higher growth advantage compared to Delta. Even if an Omicron infection was less severe compared to Delta, the rapid increase in cases will result in an increase in hospitalizations, putting pressures on health care systems for treating patients with both COVID-19 and other types of disease.
Fact: Vaccines offer the best available protection against Omicron.
Myth: Vaccines don’t work against Omicron.
Vaccination is expected to provide important protection against severe disease and death caused by Omicron, as it does with the other variants still in circulation. Up to this point, the comparatively lower rate of hospitalizations and deaths from Omicron is in large part thanks to so many people in our Region already being vaccinated. Vaccination prompts the body’s immune response to the virus, which not only protects us from the variants currently in circulation – including Omicron – but is also likely to give protection from severe disease due to future mutations of COVID-19.
Fact: Unvaccinated people are at most risk from Omicron.
Myth: Unvaccinated people will not become severely ill from Omicron.
It’s really not wise to cross your fingers and hope for the best with Omicron, because the variant will find those people who remain unvaccinated. The sheer volume of new COVID-19 infections is already leading to more hospitalizations in countries where Omicron has become the dominant variant, with most of those who require hospital treatment being unvaccinated people. Where measures to interrupt COVID-19 transmission are absent, the Omicron variant will spread with unprecedented speed, and just like in the Delta wave, the unvaccinated will be hit hardest. Our top recommendation continues to be: Take the vaccination when it’s your turn, including a booster dose if offered.
Fact: Omicron is much more dangerous than a common cold.
Myth: Omicron is just like a common cold.
Omicron is not like a common cold because it is more likely than a cold to land you in hospital. We have seen that people infected with the Omicron variant are being hospitalized and some people have already died as a result of it. It is also expected that people who have been infected from Omicron and recover are also at risk of developing so-called Long COVID conditions.
Fact: Omicron can reinfect people that have previously had COVID-19.
Myth: Previous infection provides immunity from Omicron.
If you have had COVID-19 previously, you should still get vaccinated, as reinfection from Omicron is still possible, with the risk that you could become seriously ill, pass on the virus to others or develop Long COVID. Getting fully vaccinated, whether you have had COVID-19 or not, is the best way to protect yourself and others from severe disease, being hospitalized and potentially dying from the virus.
Fact: Booster jabs are effective at increasing protection against severe disease from Omicron and all other COVID-19 variants.
Myth: Boosters are ineffective against severe disease from Omicron.
The effectiveness of COVID-19 vaccines, as with many other vaccines, such as the one for flu, wanes over time, so if you are offered a booster jab, take it. This will literally boost your protection against severe disease from Omicron and other variants of COVID-19. This advice is especially important for people in at-risk groups, such as those over 60 years of age and people with underlying health conditions, who are at most risk from becoming seriously ill from infection. Health care workers should also get a booster jab due to their high risk of exposure to the virus and the danger of spreading it to the vulnerable people they care for.
Fact: Wearing masks is an effective protective measure to help reduce the infection and spread of Omicron.
Myth: Face masks are useless against Omicron as the gaps in them are larger than the virus.
Based on the evidence that we have so far, all preventive measures that work against the Delta variant continue to be effective against Omicron – and this includes mask wearing. Omicron is moving so quickly that, in addition to vaccination, all other preventive measures – wearing a mask; cleaning hands; physical distancing; avoiding closed, confined or crowded spaces; coughing or sneezing into a bent elbow or tissue; and ensuring good ventilation – are needed to stem the wave of infection and protect health workers and systems.
Fact: The end of the pandemic is not yet in sight.
Myth: With Omicron being less severe, we are nearing the end of the pandemic.
It is important to recognize that we still have some way to go to ending the pandemic. Although we are currently reporting fewer hospitalizations and deaths across the Region as a whole, we are, however, dealing with a huge surge in COVID-19 cases. And even though Omicron is quickly gaining ground in the Region, the majority of current COVID-19 cases is still being caused by the Delta variant, which is known to cause severe disease and death.
In those countries where Omicron is becoming or has become the dominant variant, we are also seeing COVID-19 cases doubling every 1.5 to 3 days – with hospitalizations rapidly rising as a result.
We therefore cannot afford to drop our guard. Regardless of where you live, or your age, you still need to get vaccinated when it’s your turn, with a complete course and booster dose if offered, and continue to take all the other preventive measures, both to protect yourself and others.
Ending the pandemic requires us to get to much higher levels of vaccination in key target groups in the Region and beyond. This is as much about vaccine equity between countries as within countries, and it must include getting all vulnerable individuals and health care workers vaccinated as a priority.
Additionally, misinformation and disinformation fuel mistrust. This puts health and lives at risk; undermines trust in science, institutions and health systems; and hinders the response to the pandemic. Whenever misinformation and disinformation clash with evidence-based science, another person is impeded from making the right decisions to protect their health.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
quote:Op zaterdag 22 januari 2022 18:14 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik heb mot thuis. Nichtje van mijn vriendin logeert hier. Zelftestje gedaan. Vooruit. Maar mijn vriendin vroeg of ik een mondkapje wilde dragen in mijn auto met het ritje naar het bos. We hebben gisteravond 4 uur lang spelletjes aan tafel gedaan 1m tegenover elkaar. Wat voegt een mondkapje in de auto dan nog toe.Sorry, dat is heel vervelend voor jou, maar bepaalde mensen slaan echt door.
Ik sprak vorige week ook met iemand die zich preventief elke week bij de GGD laat testen, en terwijl hij dat doet, moeten zijn kinderen van hem ook thuisblijven.![]()
![]()
![]()
Ik hoop dat je ongelijk hebt, maar het risico is er,quote:Op zaterdag 22 januari 2022 18:25 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Mondkapjes worden helaas waarschijnlijk pas als laatste afgeschaft. In het OV en het vliegtuig zou het me zelfs niets verbazen als het nooit wordt afgeschaft."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin![]()
Vrouwen logica nuff saidquote:Op zaterdag 22 januari 2022 18:48 schreef SilverEyes het volgende:
[..]Sorry, dat is heel vervelend voor jou, maar bepaalde mensen slaan echt door.
Ik sprak vorige week ook met iemand die zich preventief elke week bij de GGD laat testen, en terwijl hij dat doet, moeten zijn kinderen van hem ook thuisblijven.
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.![]()
Dit was een manquote:Op zaterdag 22 januari 2022 18:49 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:
[..]
Vrouwen logica nuff said![]()
![]()
https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(22)00100-3/fulltextquote:The world is experiencing a huge wave of infection with the omicron variant of SARS-CoV-2. Estimates based on Institute for Health Metrics and Evaluation (IHME) models1 suggest that on around Jan 17, 2022 there were 125 million omicron infections a day in the world, which is more than ten times the peak of the delta wave in April, 2021.1 The omicron wave is inexorably reaching every continent with only a few countries in eastern Europe, North Africa, southeast Asia, and Oceania yet to start their wave of this SARS-CoV-2 variant.1, 2 The unprecedented level of infection suggests that more than 50% of the world will have been infected with omicron between the end of November, 2021 and the end of March, 2022.1 Although IHME models suggest that global daily SARS-CoV-2 infections have increased by more than 30 times from the end of November, 2021 to Jan 17, 2022, reported COVID-19 cases in this period have only increased by six times.1, 2 Because the proportion of cases that are asymptomatic or mild has increased compared with previous SARS-CoV-2 variants,3, 4 the global infection-detection rate has declined globally from 20% to 5%.1
Understanding the burden of omicron depends crucially on the proportion of asymptomatic infections. A systematic review based on previous SARS-CoV-2 variants suggested that 40% of infections were asymptomatic.3 Evidence suggests that the proportion of asymptomatic infections is much higher for omicron, perhaps as high as 80–90%. Garrett and colleagues found that among 230 individuals in South Africa enrolling in a clinical trial, 71 (31%) were PCR positive for SARS-CoV-2 and had the omicron variant and no symptoms.4 Assuming this prevalence of infection was representative of the population, the implied incidence compared to detected cases suggests that more than 90% of infections were asymptomatic in South Africa. The UK Office for National Statistics (ONS) infection survey estimated a point prevalence of PCR positive SARS-CoV-2 infection of 6·85% for England on Jan 6, 2022.5 Hospital admission prescreening of individuals without COVID-19 symptoms in the University of Washington Medical Center in Seattle, WA, USA, did not exceed 2% throughout the COVID-19 pandemic but exceeded 10% in the week of Jan 10, 2022 (Murray CJL, unpublished). In addition to the much larger proportion of asymptomatic infections, in the USA the ratio of COVID-19 hospitalisations to detected cases hospitalised has declined by about 50% in most states compared with previous peaks.2 The proportion of COVID-19 patients in hospital who require intubation or are dying has declined by as much as 80–90% in Canada and South Africa.6, 7
Despite the reduced disease severity per infection, the massive wave of omicron infections means that hospital admissions are increasing in many countries and will rise to twice or more the number of COVID-19 hospital admissions of past surges in some countries according to the IHME models.1 In countries where all hospital admissions are screened for COVID-19, a substantial proportion of these admissions will be among individuals coming to hospital for non-COVID-19 reasons who have asymptomatic SARS-CoV-2 infection. Nevertheless, infection control requirements put increased demands on hospitals. Given population prevalence of SARS-CoV-2 infection of more than 10%, such as reported by the ONS infection survey in London, England,5 large numbers of health workers are testing positive and are required to quarantine, which puts a double pressure on hospitals. Countries will need to prioritise support for health systems in the next 4–6 weeks. Data from Greece, however, hold out hope that severe COVID-19 outcomes from the omicron wave will be limited; from Dec 21, 2021 to Jan 17, 2022 COVID-19 cases increased nearly 10 times but hospital intubations among COVID-19 hospital patients have remained the same as in December.8
Surprisingly, IHME models1 suggest that the transmission intensity of omicron is so high that policy actions—eg, increasing mask use, expanding vaccination coverage in people who have not been vaccinated, or delivering third doses of COVID-19 vaccines—taken in the next weeks will have limited impact on the course of the omicron wave. IHME estimates suggest that increasing use of masks to 80% of the population, for example, will only reduce cumulative infections over the next 4 months by 10%. Increasing COVID-19 vaccine boosters or vaccinating people who have not yet been vaccinated is unlikely to have any substantial impact on the omicron wave because by the time these interventions are scaled up the omicron wave will be largely over. Only in countries where the omicron wave has not yet started can expanding mask use in advance of the wave have a more substantial effect. These interventions still work to protect individuals from COVID-19, but the speed of the omicron wave is so fast that policy actions will have little effect on its course globally in the next 4–6 weeks. The omicron wave appears to crest in 3–5 weeks after the exponential increase in reported cases begins.1, 2 As of Jan 17, 2022, omicron waves were peaking in 25 countries in five WHO regions and in 19 states in the USA.2 It is expected that the omicron peak will occur in most countries between now and the second week of February, 2022.1 The latest omicron peaks are expected to come in the countries where the omicron wave has not yet started, such as in eastern Europe and southeast Asia. Actions to increase SARS-CoV-2 testing, for example, are likely to increase disruption by having more individuals excluded from work or school, but are unlikely to impact the course of the omicron wave. In the era of omicron, I believe that COVID-19 control strategies need to be reset. Given the speed and intensity of the omicron wave, in my view efforts to contact trace seem to be futile.
A question remains in relation to the countries pursuing zero COVID-19 strategies, such as China and New Zealand. China has local omicron transmission in January, 2022.9, 10 Given the high transmissibility of omicron, it seems unlikely that China or New Zealand will be able to permanently exclude the omicron wave. For zero COVID-19 countries, the question will be one of timing. Later omicron surges will allow further progress on increasing vaccination coverage and better understanding of the impact of the omicron variant in a fairly immunologically naive population.
By March, 2022 a large proportion of the world will have been infected with the omicron variant. With continued increases in COVID-19 vaccination, the use in many countries of a third vaccine dose, and high levels of infection-acquired immunity, for some time global levels of SARS-CoV-2 immunity should be at an all time high. For some weeks or months, the world should expect low levels of virus transmission.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Mooi. Japie moet dat eerst zelf nog even onderzoeken. Komt ie in augustus op terug.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 18:52 schreef nostra het volgende:
[..]
https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(22)00100-3/fulltext![]()
Mijn gemoedstoestand tov een jaar geleden (avondklok) is nu overigens wel anders. Toen was het vooral demotiverend, nu meer irritatie en frustratie.![]()
Dat gevoel van frustratie herken ik echt enorm.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 18:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
Mijn gemoedstoestand tov een jaar geleden (avondklok) is nu overigens wel anders. Toen was het vooral demotiverend, nu meer irritatie en frustratie.![]()
Ik heb het even gescand maar als ik het goed begrijp is het in maart klaar, dan zijn we een paar maanden off the hook en dan is het afwachten wanneer het virus weer de kop op steekt?quote:Op zaterdag 22 januari 2022 18:52 schreef nostra het volgende:
[..]
https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(22)00100-3/fulltext![]()
Als we maar niet nog ooit eens zo'n slappe variant krijgen met een R0 van rond de 6-8 of zo. De besmettelijkheid van omicron bevalt mij heel erg.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 18:57 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik heb het even gescand maar als ik het goed begrijp is het in maart klaar, dan zijn we een paar maanden off the hook en dan is het afwachten wanneer het virus weer de kop op steekt?![]()
Vorig jaar hing er ook zo’n zweem van moedeloosheid alleen toen was er nog de mindset van het is wat het is, er is geen alternatief en wat moet dat moet.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 18:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
Mijn gemoedstoestand tov een jaar geleden (avondklok) is nu overigens wel anders. Toen was het vooral demotiverend, nu meer irritatie en frustratie.
Nu is het gewoon kut, de koek is op en de schade wordt aan alle kanten buitenproportioneel. Het moet stoppen.![]()
quote:Op zaterdag 22 januari 2022 18:46 schreef nostra het volgende:
De WHO gooit er ook even een bijdrage in.
[..]Juist niet toch? Beetje vreemd dat de WHO dit zegt.quote:In those countries where Omicron is becoming or has become the dominant variant, we are also seeing COVID-19 cases doubling every 1.5 to 3 days – with hospitalizations rapidly rising as a result.Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.![]()
Ja, laten we als West-Europa ons coronabeleid afstemmen op achtergebleven gebieden zoals Bulgarije. Topidee.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 18:46 schreef nostra het volgende:
De WHO gooit er ook even een bijdrage in.
[..]
Omicron niet mild.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Die testplicht en quarantaine moet eraf, anders kan half Nederland z’n vakantie straks annuleren omdat ze positief zijn getest voor vertrek. Met een snotneus.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 18:59 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Als we maar niet nog ooit eens zo'n slappe variant krijgen met een R0 van rond de 6-8 of zo. De besmettelijkheid van omicron bevalt mij heel erg.![]()
Sterker nog, dat is onze redding. Ook als het niet milder was zou ik er content mee zijn, gewoon om die eeuwige lockdown reflex zo goed als zinloos te maken.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 18:59 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Als we maar niet nog ooit eens zo'n slappe variant krijgen met een R0 van rond de 6-8 of zo. De besmettelijkheid van omicron bevalt mij heel erg.![]()
Afnemende relevantie.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 19:01 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Ja, laten we als West-Europa ons coronabeleid afstemmen op achtergebleven gebieden zoals Bulgarije. Topidee.
Omicron niet mild.![]()
Beetje afhankelijk van waar je naartoe wil natuurlijk maar voor veel bestemmingen hoef je jezelf (als gevaccineerde) niet te laten testen.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 19:02 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Die testplicht en quarantaine moet eraf, anders kan half Nederland z’n vakantie straks annuleren omdat ze positief zijn getest voor vertrek. Met een snotneus.![]()
Helemaal mee eens.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 19:02 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Sterker nog, dat is onze redding. Ook als het niet milder was zou ik er content mee zijn, gewoon om die eeuwige lockdown reflex zo goed als zinloos te maken.![]()
Buiten de EU moet je vrijwel overal een negatieve test kunnen overleggen.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 19:03 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Beetje afhankelijk van waar je naartoe wil natuurlijk maar voor veel bestemmingen hoef je jezelf (als gevaccineerde) niet te laten testen.
Je kan je natuurlijk afvragen wat het nut is van het buiten de deur willen houden van een virus wat a. al op grote schaal rondgaat en b. amper mensen ernstig ziek maakt.
Kappen met die onzin.![]()
Ik denk toch vooral dat overheden de illusie in stand willen houden van controle. Zij kunnen achteraf altijd zeggen dat ze 'alles hebben gedaan' om de zaak onder controle te houden.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 19:05 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Buiten de EU moet je vrijwel overal een negatieve test kunnen overleggen.
Je kan je natuurlijk afvragen wat het nut is van het buiten de deur willen houden van een virus wat a. al op grote schaal rondgaat en b. amper mensen ernstig ziek maakt.
Kappen met die onzin.![]()
Staat je booster eigenlijk automatisch in je QR app? Bij mij staat er nog steeds 2 doses.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Nee: https://twitter.com/MarionKoopmans/status/1484876562956750850.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 19:26 schreef Discombobulate het volgende:
Staat je booster eigenlijk automatisch in je QR app? Bij mij staat er nog steeds 2 doses.![]()
Vandaag even de ongehoorzame hollander uitgehangen, klap in iedereen zijn gezicht, en naar de bios in Antwerpen gegaan. Wat was Spider-Man een vette film![]()
En nu beland in een super leuke brasserie
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
https://epiforecasts.io/covid/posts/national/ireland/Ben benieuwd of er landen zijn die (tijdelijk) groepsimmuniteit gaan bereiken.... Maar dat is natuurlijk een heel erg mooi reproductienummer.quote:Effective reproduction no. 0.29 (0.16 – 0.48)![]()
Volgens deze website is de R in Nederland nu 0,95, dus dan zouden we snel de piek moeten bereiken en (langzaam) gaan dalen. Ben eens benieuwd.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 19:33 schreef Anton91 het volgende:
https://epiforecasts.io/covid/posts/national/ireland/
[..]
Ben benieuwd of er landen zijn die (tijdelijk) groepsimmuniteit gaan bereiken.... Maar dat is natuurlijk een heel erg mooi reproductienummer.![]()
In Nederland gaat het sowieso nog wel stijgen met het versoepelen van de maatregelen en zolang niet iedereen een keer omicron heeft gehad (of omicron specifieke booster) is het denk ik gewoon een kwestie van de besmettingen uitsmeren maar heb je zeker geen groepsimmuniteit.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 19:37 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Volgens deze website is de R in Nederland nu 0,95, dus dan zouden we snel de piek moeten bereiken en (langzaam) gaan dalen. Ben eens benieuwd.![]()
Jawel, maar niet op de IC. Zoek maar eens de ziekenhuisbezetting op van landen als UK, Denemarken en Frankrijkquote:Op zaterdag 22 januari 2022 19:01 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
[..]
Juist niet toch? Beetje vreemd dat de WHO dit zegt.![]()
Waarom heet dat vaccins van Pfizer ook "Comirnaty"? Co(rona)mi(cro)RNA en dan ty?A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Onderdeel van de nieuwe wereldordequote:Op zaterdag 22 januari 2022 19:44 schreef Discombobulate het volgende:
Waarom heet dat vaccins van Pfizer ook "Comirnaty"? Co(rona)mi(cro)RNA en dan ty?~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*![]()
Dat is meteen ook een nadeel, door maatregelen smeer je de "pijn" voor je uit, dus het duurt relatief langer voor je een besmettingspiek bereikt. In UK duurde het z'n beetje van 9 dec tot 1 jan, 3 weken. Wij gaan de 4e week al in.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 19:40 schreef Anton91 het volgende:
[..]
In Nederland gaat het sowieso nog wel stijgen met het versoepelen van de maatregelen en zolang niet iedereen een keer omicron heeft gehad (of omicron specifieke booster) is het denk ik gewoon een kwestie van de besmettingen uitsmeren maar heb je zeker geen groepsimmuniteit.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
ty is een nieuwe onontdekte wereld waar ze alle ongevaccineerden heen deporteren.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 19:44 schreef Discombobulate het volgende:
Waarom heet dat vaccins van Pfizer ook "Comirnaty"? Co(rona)mi(cro)RNA en dan ty?Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Het is denk ik nog een paar weken ellende en daarna scherpe daling…quote:Op zaterdag 22 januari 2022 19:46 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat is meteen ook een nadeel, door maatregelen smeer je de "pijn" voor je uit, dus het duurt relatief langer voor je een besmettingspiek bereikt. In UK duurde het z'n beetje van 9 dec tot 1 jan, 3 weken. Wij gaan de 4e week al in.![]()
Ik geef het een week of 3 inderdaad.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 19:47 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het is denk ik nog een paar weken ellende en daarna scherpe daling…wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Nee, even serieus.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 19:46 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
ty is een nieuwe onontdekte wereld waar ze alle ongevaccineerden heen deporteren.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Daar “leven” ze wel.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 19:31 schreef _serial_ het volgende:
Vandaag even de ongehoorzame hollander uitgehangen, klap in iedereen zijn gezicht, en naar de bios in Antwerpen gegaan. Wat was Spider-Man een vette film![]()
En nu beland in een super leuke brasserie
Nederland niet.![]()
Hier ook hoor, zijn op dit moment twee feestjes aan de gang hier in de straatquote:Op zaterdag 22 januari 2022 19:49 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Daar “leven” ze wel.
Nederland niet.~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*![]()
Maar een scherpe daling krijg je alleen als je een scherpe stijging hebt. Het is te hopen dat ze de quarantaine regels voor kinderen op school ook aanpassen. Het zou mooi zijn als zoveel mogelijk mensen tijdens deze golf een keer omicron krijgen zodat het daarna lastiger is voor het virus om zich te verspreiden.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 19:47 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het is denk ik nog een paar weken ellende en daarna scherpe daling…![]()
Klopt. De strenge maatregelen werken nu alleen maar in ons nadeel. We kunnen beter vol gas op de muur af rijden in plaats van de piek vooruit duwen nu.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 19:52 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar een scherpe daling krijg je alleen als je een scherpe stijging hebt. Het is te hopen dat ze de quarantaine regels voor kinderen op school ook aanpassen. Het zou mooi zijn als zoveel mogelijk mensen tijdens deze golf een keer omicron krijgen zodat het daarna lastiger is voor het virus om zich te verspreiden.![]()
quote:https://covid19.bfhd.wa.g(...)ne-is-now-comirnaty/quote:“The vaccine will be marketed in the EU under the brand name COMIRNATY®, which represents a combination of the terms COVID-19, mRNA, community and immunity, to highlight the first authorization of a messenger RNA (mRNA) vaccine, as well as the joint global efforts that made this achievement possible with unprecedented rigor and efficiency, and with safety at the forefront, during this global pandemic.“![]()
quote:quote:Covid-19 immunity + mRNA + community = Comirnaty The person(s) who came up with this name should never be allowed to name anything ever again. They shouldn't even be allowed to name their pets.![]()
De besmettings- of de ziekenhuispiek? Want die laatste schuift volgens het RIVM ook elke keer op, het is nu al maart geloof ik.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 19:56 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Klopt. De strenge maatregelen werken nu alleen maar in ons nadeel. We kunnen beter vol gas op de muur af rijden in plaats van de piek vooruit duwen nu.![]()
The Second Coming of Professor Moriarty.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 19:45 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Onderdeel van de nieuwe wereldorde
Ik associeer het in elk geval met de naam van die schurk uit Sherlock Holmes.
[ Bericht 29% gewijzigd door Iblardi op 22-01-2022 20:34:06 ]![]()
Bij een vliegende ebolavariant ben je als mensheid sowieso kansloos. Daar valt immers niet tegenop te maatregelen, dus dan kan dat toneelspelletje van het OMT linea recta de vuilnisbak in want volstrekt nutteloos.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 16:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En nu komt de vliegende-ebolavariant na omikron en wordt er nog met omikron gerekend, en dan moet je eens kijken hoe er schande van gesproken wordt dat ze daar geen rekening mee hebben gehouden en dat nu de ziekenhuizen overvol liggen en de lijken in de straat en dat dat voorkomen had kunnen worden als ze daar wel naar gekeken hadden.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Wacht maar tot je de moeder aller omicronloopneuzen hebt, dan zul je wensen dat je driemaal dagelijks met een wattenstaaf in je neus geroerd had!quote:Op zaterdag 22 januari 2022 18:06 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Dit is SERIEUS? Van Dissel wil iedere dag gaan testen en dan wekelijks ook nog een PCR test?![]()
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Bijna goed dus, maar eens wel. Wat een paupernaam.quote:A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Het begint gewoon potsierlijk te worden al dat micromanagement nu nog steeds.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 18:04 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Inderdaad, was net nog even aan het toevoegen dat die 50k echt niet alles is. Een deel van de bevolking is wel klaar met testen en een deel kan niet eens een test halen wegens drukte. Als je zoveel besmettingen hebt moet je het nu echt laten gaan.
Paar duizend besmettingen kan je nog proberen te controleren, maar iets wat ondanks alle maatregelen zo hard rondgaat moet je gewoon laten razen .... Vooral nu het lang niet zo ziekmakend blijkt te zijn. De natuur geeft ons een "get out of jail for free" kaart en wij blijven maar de andere kant op kijken.
Wat ik ook kwalijk vind is dat we nu, 2 weken nadat de scholen zijn heropend, nog een advies moeten gaan vragen over aangepaste quarantaine. Terwijl je wist dat de scholenopening een gigantische berg positieve tests met zich mee zou gaan brengen, Omikron of geen Omikron. Ze hebben verdomme 4 weken de tijd gehad in december/januari om al met zo'n aangepaste regeling te komen en weer lopen ze achter de feiten aan...
[ Bericht 16% gewijzigd door WheeledWarrior op 22-01-2022 20:33:33 ]![]()
Omikron is alleen actief na 20 uur. Wist je dat nog niet?quote:Op zaterdag 22 januari 2022 20:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het begint gewoon potsierlijk te worden al dat micromanagement nu nog steeds.zie email 27 oktober![]()
Direstraits volgens mij. Onder andere.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 18:11 schreef Evenstar het volgende:
Welke user hier zat ook alweer te zeiken dat het RIVM echt niet deltavariant gegevens gebruikte trouwens
[..]
RIVM ....![]()
![]()
Jawel hoor. Als er een kans is om rectaal dood te bloeden dan zijn mensen ook een stuk gemotiveerder om zich eraan te houden denk ik.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 20:16 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Bij een vliegende ebolavariant ben je als mensheid sowieso kansloos. Daar valt immers niet tegenop te maatregelen, dus dan kan dat toneelspelletje van het OMT linea recta de vuilnisbak in want volstrekt nutteloos.![]()
En blijkbaar bang voor Belgen.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 20:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Omikron is alleen actief na 20 uur. Wist je dat nog niet?
Zou ik ook zijn, maar dat terzijde.![]()
Amai!quote:Op zaterdag 22 januari 2022 20:52 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En blijkbaar bang voor Belgen.
Zou ik ook zijn, maar dat terzijde.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Daarom verschuilt hij zich ook in Nederland. Maar wel alleen na 20:00 uur.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 20:52 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En blijkbaar bang voor Belgen.
Zou ik ook zijn, maar dat terzijde.![]()
Hollands Gloronaquote:Op zaterdag 22 januari 2022 21:02 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Daarom verschuilt hij zich ook in Nederland. Maar wel alleen na 20:00 uur.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ik zit onderweg naar huis weer te lezen wat het OMT van plan met de versoepelingen.
Mijn gut.
Als de crisis voorbij is kunnen ze wellicht nog aan de slag als cursusleider Micromanagement.
@AlwaysHappy : we hadden het toch niet zo verkeerd dat dit nog wel eens tot April kon gaan duren in dit tempo.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Wacht, nu alweer onderweg naar huis???? Wat is dezequote:Op zaterdag 22 januari 2022 21:06 schreef _serial_ het volgende:
Ik zit onderweg naar huis weer te lezen wat het OMT van plan met de versoepelingen.
Mijn gut.
Als de crisis voorbij is kunnen ze wellicht nog aan de slag als cursusleider Micromanagement.
@:AlwaysHappy : we hadden het toch niet zo verkeerd dat dit nog wel eens tot April kon gaan duren in dit tempo.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Omicron he, vooral actief in de avonduren.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 21:07 schreef Molo het volgende:
[..]
Wacht, nu alweer onderweg naar huis???? Wat is deze![]()
We waren er al om 11uur, eerst lunch, toen bios, maar we zijn helaas afhankelijk van de chauffeur die nog een andere verplichting heeft.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 21:07 schreef Molo het volgende:
[..]
Wacht, nu alweer onderweg naar huis???? Wat is deze
We gaan nog afpilsen bij mij thuis
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Je zou erom lachen als het niet zo treurig was.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 21:06 schreef _serial_ het volgende:
Mijn gut.
@:AlwaysHappy : we hadden het toch niet zo verkeerd dat dit nog wel eens tot April kon gaan duren in dit tempo.![]()
To be fair; ik had niet verwacht dat ze eind januari alweer de cultuur en horeca zouden openen.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 21:06 schreef _serial_ het volgende:
Mijn gut.
@:AlwaysHappy : we hadden het toch niet zo verkeerd dat dit nog wel eens tot April kon gaan duren in dit tempo.
Maar verder onzin natuurlijk dat dit allemaal zo lang moet duren; ik kijk met jaloezie naar het westen. Engeland, Schotland, Ierland.
Fijn dat je een leuke dag gehad hebt!
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 22-01-2022 21:15:34 ]![]()
Moet je nagaan hoe hard je uitgelachen zou zijn geweest als je begin 2020 had voorspelt dat we nu in deze wereld leven.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 21:10 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Je zou erom lachen als het niet zo treurig was.![]()
Ik vraag me momenteel af wat de doelstelling eigenlijk nog is. Maar volgens mij weet niemand dat meer.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 21:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
To be fair; ik had niet verwacht dat ze eind januari alweer de cultuur en horeca zouden openen.
Maar verder onzin natuurlijk dat dit allemaal zo lang moet duren; ik kijk met jaloezie naar het westen. Engeland, Schotland, Ierland.
Fijn dat je een leuke dag gehad hebt!
Het draaide om het afwenden van een zorginfarct maar inmiddels zijn de doelpalen al zo vaak verzet dat niemand nog een idee heeft waar we naartoe werken.![]()
Het gaat hard in mijn omgeving met de besmetting, 8 waarvan 6 volledig asymptomatisch. Als ze zich niet hadden laten testen omdat ze contact hebben gehad met iemand die wel asymptomatisch was dan waren deze besmettingen nooit ontdekt. Denk daarom dat echte besmettingscijfers veel hoger liggen dan de officiële.![]()
Het ergste vind ik dat er nog steeds mensen zijn die deze onzin verdedigen, eigenlijk.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 21:16 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Moet je nagaan hoe hard je uitgelachen zou zijn geweest als je begin 2020 had voorspelt dat we nu in deze wereld leven.![]()
Als het goed is gaat in maart in Engeland in dat je niet meer in quarantaine hoeft als je positief test. Hopelijk hoef je dan ook niet meer te testen als je uit het buitenland komt. Als dat het geval is en in Nederland hebben we nog steeds vage maatregelen dan ga ik wel ff een weekje naar Londen om weer mens te worden.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 21:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
To be fair; ik had niet verwacht dat ze eind januari alweer de cultuur en horeca zouden openen.
Fijn dat je een leuke dag gehad hebt!![]()
Tja, iedereen heeft andere prioriteiten. Als je wat ouder bent kan ik me bijvoorbeeld goed voorstellen dat je net wat meer gebaat bent bij een rustige zorg. Als je daar bovenop ook nog eens amper geraakt wordt dan is het wat makkelijker om de voorzichtigheid te accepteren en toe te juichen.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 21:18 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het ergste vind ik dat er nog steeds mensen zijn die deze onzin verdedigen, eigenlijk.Ik weet het ook niet meer, het wisselt elke week. Je zegt het goed; de doelpalen zijn zo vaak verzet.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 21:16 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik vraag me momenteel af wat de doelstelling eigenlijk nog is. Maar volgens mij weet niemand dat meer.
Het draaide om het afwenden van een zorginfarct maar inmiddels zijn de doelpalen al zo vaak verzet dat niemand nog een idee heeft waar we naartoe werken.![]()
Exact. En dat noemt zich onderzoeker en heeft de macht wat het heeft. Er is zo- veel data beschikbaar inmiddels, maar blijven vasthouden aan het oude wat totaal de waarheid niet meer is.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 15:18 schreef trein2000 het volgende: [ twitter ] Draadje. Ik ga nu grote woorden gebruiken, maar dat is mijns inziens wel terecht. Dit noem je oplichting, volksverlakkerij. Die Jacco kan nog zo goed zijn, als je dit presenteert laat je je gebruiken. Functie elders, daag.
Dat dit serieus gepikt wordt. Onbegrijpelijk.
Weg wezen, en snel.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Jup, hier ook. Allemaal of asymptomatisch of amper klachten. Niemand maar dan ook niemand wordt meer heel ziek of grieperig.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 21:17 schreef Jaeger85 het volgende:
Het gaat hard in mijn omgeving met de besmetting, 8 waarvan 6 volledig asymptomatisch. Als ze zich niet hadden laten testen omdat ze contact hebben gehad met iemand die wel asymptomatisch was dan waren deze besmettingen nooit ontdekt. Denk daarom dat echte besmettingscijfers veel hoger liggen dan de officiële.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Zodra die testverplichting vervalt dan boeken we meteen. Londen <3quote:Op zaterdag 22 januari 2022 21:19 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Als het goed is gaat in maart in Engeland in dat je niet meer in quarantaine hoeft als je positief test. Hopelijk hoef je dan ook niet meer te testen als je uit het buitenland komt. Als dat het geval is en in Nederland hebben we nog steeds vage maatregelen dan ga ik wel ff een weekje naar Londen om weer mens te worden.![]()
Snap ook niet waarom er nog zo naar besmettingen wordt gekeken. Zegt helemaal niet meer. Niets.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 21:23 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Jup, hier ook. Allemaal of asymptomatisch of amper klachten. Niemand maar dan ook niemand wordt meer heel ziek of grieperig.
En maar vasthouden aan de angst.. 'jamaaaaaar mogelijk mutatie in de toekomst'. Hou toch op.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
En dan wil een CU serieus naar 1G. Hahahahaha. Als ze dit al niet kunnen bijhouden (en dat zeg ik met alle respect naar de GGD overigens - die doen het hartstikke goed).quote:![]()
En als je positief test mag je lekker 10 dagen in quarantaine ook al heb je geen klachten. Dat gaat dan helemaal leuk worden.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 21:26 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En dan wil een CU serieus naar 1G. Hahahahaha. Als ze dit al niet kunnen bijhouden (en dat zeg ik met alle respect naar de GGD overigens - die doen het hartstikke goed).![]()
Ja maar geen griep hoor, niet te vergelijken. Echt niet.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 21:26 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
IFR onderhand gezakt naar 0.001 of wat.
Inmiddels bijna een mindere ifr dan de griep en daardoor idd niet te vergelijken, jaap.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Hoe zien ze dat eigenlijk voor zich, een mutatie die ineens veel dodelijker én besmettelijker wordt? Is dat niet met elkaar in tegenspraak? Zijn daar voorbeelden van? Is een rhino verkoudheidsvirus ooit gemuteerd tot een mega killer? Die zijn hier al duizenden jaren.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 21:26 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Snap ook niet waarom er nog zo naar besmettingen wordt gekeken. Zegt helemaal niet meer. Niets.
En maar vasthouden aan de angst.. 'jamaaaaaar mogelijk mutatie in de toekomst'. Hou toch op.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Uit de modellen van het RIVM blijkt dat de kans daarop ergens tussen de 0,03 en 30% is.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 21:39 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hoe zien ze dat eigenlijk voor zich, een mutatie die ineens veel dodelijker én besmettelijker wordt? Is dat niet met elkaar in tegenspraak? Zijn daar voorbeelden van? Is een rhino verkoudheidsvirus ooit gemuteerd tot een mega killer? Die zijn hier al duizenden jaren.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Dit is dé reden om je niet te laten testen. Jezelf isolatie opleggenquote:Op zaterdag 22 januari 2022 21:30 schreef ipa84 het volgende:
[..]
En als je positief test mag je lekker 10 dagen in quarantaine ook al heb je geen klachten. Dat gaat dan helemaal leuk worden.dacht het niet.
Tics van je petten.![]()
Anderzijds geeft het wel een herstelbewijs maar de vraag is wel hoelang die geldig is.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 21:46 schreef nattermann het volgende:
[..]
Dit is de reden om je niet te laten testen. Jezelf isolatie opleggendacht het niet.
![]()
Indien het antwoord hierop is "dat we nu eenmaal niet beter hebben" is helemaal geen model gebruiken natuurlijk ook altijd nog een optie. In principe.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 21:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Uit de modellen van het RIVM blijkt dat de kans daarop ergens tussen de 0,03 en 30% is.![]()
Ze lopen ook flink uit de SLA, het is tegenwoordig veelal langer wachten dan 24 uur en dat is natuurlijk gewoon kut.quote:![]()
Die vliegende Ebola Variant zie ik voorlopig nog niet gebeuren. Maar voor het geval dat, laten we iedereen weer thuis opsluiten. Alles weer dicht mensenquote:Op zaterdag 22 januari 2022 16:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En nu komt de vliegende-ebolavariant na omikron en wordt er nog met omikron gerekend, en dan moet je eens kijken hoe er schande van gesproken wordt dat ze daar geen rekening mee hebben gehouden en dat nu de ziekenhuizen overvol liggen en de lijken in de straat en dat dat voorkomen had kunnen worden als ze daar wel naar gekeken hadden.![]()
![]()
Nou ja, dat is natuurlijk wel zo'n beetje de hele historie van covid geweest.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 21:39 schreef Discombobulate het volgende:
Hoe zien ze dat eigenlijk voor zich, een mutatie die ineens veel dodelijker én besmettelijker wordt?When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
We zouden juist helemaal moeten stoppen met testen eigenlijk…quote:Op zaterdag 22 januari 2022 21:26 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Snap ook niet waarom er nog zo naar besmettingen wordt gekeken. Zegt helemaal niet meer. Niets.
En maar vasthouden aan de angst.. 'jamaaaaaar mogelijk mutatie in de toekomst'. Hou toch op.You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!![]()
Hebben ze een SLA dan?quote:Op zaterdag 22 januari 2022 21:47 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ze lopen ook flink uit de SLA, het is tegenwoordig veelal langer wachten dan 24 uur en dat is natuurlijk gewoon kut.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Dat was helemaal het punt niet van dat gesprek.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 21:47 schreef Pluto41 het volgende:
[..]
Die vliegende Ebola Variant zie ik voorlopig nog niet gebeuren. Maar voor het geval dat, laten we iedereen weer thuis opsluiten. Alles weer dicht mensenAnd the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Zal je zien dat dit wordt doorgedrukt als politiek compromis. Want de CU moet wel in de kruiwagen blijven en ja, we moeten íets doen hè.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 21:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
1G komt er gelukkig toch niet, daar is echt geen draagvlak en capaciteit voor.![]()
Het blijft wel wonderlijk dat daar nog zo'n autoriteit op geplakt wordt ja.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 18:16 schreef Scrummie het volgende:
Eigenlijk is het RIVM het 'er landen hier geen vluchten uit Wuhan' en 'carnaval vier je in kleine groepjes' niveau nooit ontstegen.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
De varianten werden toch niet dodelijker maar alleen besmettelijker? Verder waren er volgens mij berichten dat een omicron besmetting ook bescherming gaf tegen delta.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 21:47 schreef nostra het volgende:
[..]
Nou ja, dat is natuurlijk wel zo'n beetje de hele historie van covid geweest.![]()
Delta > Alpha > Omikron > origineel qua dodelijkheid, afaik. Waarbij omikron niet afstamt van delta, dus op zichzelf is gemuteerd in iets dodelijkers.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 21:50 schreef Anton91 het volgende:
De varianten werden toch niet dodelijker maar alleen besmettelijker?When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Het RIVM ís een autoriteit. Dat staat echt niet ter discussie, ze hebben enorm veel kennis in huis. Maar ook (misschien zelfs juist) een autoriteit moet af en toe kunnen zeggen: Sorry, we hebben onvoldoende data voor een geschikt model, we kunnen het nu even niet beter dan Madam Mikmak.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 21:49 schreef nostra het volgende:
[..]
Het blijft wel wonderlijk dat daar nog zo'n autoriteit op geplakt wordt ja.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Jawel, maar het beweegt zich altijd naar besmettelijker en minder dodelijk. Een omikron dat heel dodelijk is sterft sneller uit dan een omikron dat minder dodelijk is. Die kant werkt de evolutie op. Het gaat meer naar een evenwicht.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 21:47 schreef nostra het volgende:
[..]
Nou ja, dat is natuurlijk wel zo'n beetje de hele historie van covid geweest.
Ik zie niet in waarom een nog dodelijkere variant beter gaat zijn in zich verspreiden, dat gaat tegen de natuur in.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Cu met een compromis of het pvda door de knieën zie ik ook wel gebeuren.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 21:48 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Zal je zien dat dit wordt doorgedrukt als politiek compromis. Want de CU moet wel in de kruiwagen blijven en ja, we moeten íets doen hè.
CDA is belangrijk hierin ook.![]()
Ik zie het inderdaad, dacht dat het alleen meer besmettelijk was. Maar het voordeel na omicron is natuurlijk wel dat een gigantisch groot deel van de populatie bloot gesteld aan het virus zelf.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 21:52 schreef nostra het volgende:
[..]
Delta > Alpha > Omikron > origineel qua dodelijkheid, afaik. Waarbij omikron niet afstamt van delta, dus op zichzelf is gemuteerd in iets dodelijkers.![]()
Over varianten gesproken zegt dat helemaal niets. Omikron is meest milde vorm van coronavirus waar je bijna niet ziek van wordt.... meestal bespaart deze variant de longen. Er zullen ook nieuwe varianten blijven komen zolang er niet voldoende geprikt is in hele wereld. Er is nog komende tijd nog veel onzekerheden of we nog veilig zijn voor het coronavirus.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 21:52 schreef nostra het volgende:
[..]
Delta > Alpha > Omikron > origineel qua dodelijkheid, afaik. Waarbij omikron niet afstamt van delta, dus op zichzelf is gemuteerd in iets dodelijkere.Humor, serieus en vrolijk!![]()
Testen? Met wat voor een reden?quote:
Stoppen met die onzin!Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste![]()
Dat ze veel kennis in huis hebben zal ongetwijfeld, maar de toepassing daarvan vond ik aan het begin van de crisis toch reuze meevallen met de stelligheid waarmee ze zaken als "je bent niet besmettelijk zolang je geen ziekteverschijnselen hebt" bleven volhouden terwijl de wereld vier stations verder was. Dat kan je scharen onder "de data was toen nog onvoldoende (duidelijk)", maar dat was het niet voor een WHO of CDC en het lijkt toch wel een vrij rode draad te zijn dat het RIVM kapot-eigenwijs is.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 21:54 schreef Janneke141 het volgende:
Het RIVM ís een autoriteit. Dat staat echt niet ter discussie, ze hebben enorm veel kennis in huis.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Valt me mee, normaal werken ze met marges tussen 0,1 en 100%.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 21:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Uit de modellen van het RIVM blijkt dat de kans daarop ergens tussen de 0,03 en 30% is.![]()
Ja, dat is zeker waar, de immuniteit geeft veruit de beste demping - ook bij in de basis heftigere varianten.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 21:56 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik zie het inderdaad, dacht dat het alleen meer besmettelijk was. Maar het voordeel na omicron is natuurlijk wel dat een gigantisch groot deel van de populatie bloot gesteld aan het virus zelf.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
CDA lijkt het liever niet te willen, ze houden de boot een beetje af. Maar wellicht onder het mom van stabiliteit van het kabinet alsnog akkoord zou me niets verbazen.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 21:56 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Cu met een compromis of het pvda door de knieën zie ik ook wel gebeuren.
CDA is belangrijk hierin ook.![]()
Die prik obsessie vind ik altijd wel mooi omdat er anders andere varianten ontstaan... Dan vraag ik mij altijd af hoe dat dan precies gaat. Want om dat te bewerkstelligen moet je toch zorgen voor een vaccin dat de transmissie stopt?quote:Op zaterdag 22 januari 2022 21:57 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Over varianten gesproken zegt dat helemaal niets. Omikron is meest milde vorm van coronavirus waar je bijna niet ziek van wordt.... meestal bespaart deze variant de longen. Er zullen ook nieuwe varianten blijven komen zolang er niet voldoende geprikt is in hele wereld. Er is nog komende tijd nog veel onzekerheden of we nog veilig zijn voor het coronavirus.
Zuid Afrika waar ontzettend weinig mensen een vaccinatie hebben gehad laat niet hele andere curves zien als bijvoorbeeld een land zoals de UK of Ierland. Waarom zou in het ene land de kans op mutaties veel groter zijn dan het andere land?![]()
Vandaag een klassieke vergissing begaan. Zaterdagmiddag half drie naar de IKEA geweest, ik was niet de enige zal ik maar zeggen. Ik kan heel veel plekken opnoemen die minder risicovol zijn
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Afgelopen zomer ook maandenlang gelezen dat vaccinatie de transmissie voor een groot deel stopten.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 22:03 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Die prik obsessie vind ik altijd wel mooi omdat er anders andere varianten ontstaan... Dan vraag ik mij altijd af hoe dat dan precies gaat. Want om dat te bewerkstelligen moet je toch zorgen voor een vaccin dat de transmissie stopt?
Zuid Afrika waar ontzettend weinig mensen een vaccinatie hebben gehad laat niet hele andere curves zien als bijvoorbeeld een land zoals de UK of Ierland. Waarom zou in het ene land de kans op mutaties veel groter zijn dan het andere land?
Uiteindelijk weet men nog maar bar weinig over verspreiding, verloop etc.![]()
In het weekend naar de ikea is inderdaad de goden verzoeken.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 22:05 schreef zalkc het volgende:
Vandaag een klassieke vergissing begaan. Zaterdagmiddag half drie naar de IKEA geweest, ik was niet de enige zal ik maar zeggen. Ik kan heel veel plekken opnoemen die minder risicovol zijn
Enige dagen waarbij Nederlanders nog minder met hun vrije tijd om kunnen gaan en het nog drukker is zijn 2e paasdag en pinksteren.![]()
Toch is het niet ver van de werkelijkheid volgens de expertsquote:Op zaterdag 22 januari 2022 21:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat was helemaal het punt niet van dat gesprek.![]()
![]()
![]()
Kijk, heel veel mensen met een virus blijven altijd met het vliegtuig reizen van ene naar andere land waar ook in land van vertrek ook nieuwe virusvariant woekert. En wat je ook afvraagt hoe het precies zal gaan is mij ook een raadsel, hoe vaak verteld is met zo trage tempo van prikken in armere landen waar weinig vaccins te verkrijgen is.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 22:03 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Die prik obsessie vind ik altijd wel mooi omdat er anders andere varianten ontstaan... Dan vraag ik mij altijd af hoe dat dan precies gaat. Want om dat te bewerkstelligen moet je toch zorgen voor een vaccin dat de transmissie stopt?
Zuid Afrika waar ontzettend weinig mensen een vaccinatie hebben gehad laat niet hele andere curves zien als bijvoorbeeld een land zoals de UK of Ierland. Waarom zou in het ene land de kans op mutaties veel groter zijn dan het andere land?
Ik weet ook zeker dat Omikron niet de laatste variant die we nu hebben, er zullen in komende jaren ook nieuwe varianten komen, zoals van ernstig tot mild.... is heel verschillend van elkaar. Ik ben echt geen viroloog of arts, maar schijnt nu een soort pauze waar het virus nu langzamer zijn krachten gaan sparen.Humor, serieus en vrolijk!![]()
Het smeert de besmettingen gewoon uit maar zorgt niet voor een duurzame oplossing om de besmettingen laag te houden. Ben ontzettend benieuwd naar landen met een hoge vaccinatiegraad waarbij het virus veel rond gaat, misschien geeft een vaccinatie + besmetting wel een veel betere bescherming op de lange duur.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 22:07 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Afgelopen zomer ook maandenlang gelezen dat vaccinatie de transmissie voor een groot deel stopten.
Uiteindelijk weet men nog maar bar weinig over verspreiding, verloop etc.![]()
Jos Bonten gaf al aan dat alles daarop wijst.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 22:11 schreef Anton91 het volgende:
misschien geeft een vaccinatie + besmetting wel een veel betere bescherming op de lange duur.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Het virus ligt achter een PAX-kast z’n kans af te wachten om over te springen natuurlijk.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 22:05 schreef zalkc het volgende:
Vandaag een klassieke vergissing begaan. Zaterdagmiddag half drie naar de IKEA geweest, ik was niet de enige zal ik maar zeggen. Ik kan heel veel plekken opnoemen die minder risicovol zijn![]()
Ook in de andere Afrikaanse landen waar het virus flink rond gaat gaan de cases gewoon weer omlaag. Persoonlijk denk ik dat het vaccin gewoon niet helemaal is wat we er van hadden gehoopt, het beschermt mensen met een kwetsbare gezondheid van ziekenhuis opname of ernstig ziek worden maar stopt transmissie niet genoeg.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 22:10 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Kijk, heel veel mensen met een virus blijven altijd met het vliegtuig reizen van ene naar andere land waar ook in land van vertrek ook nieuwe virusvariant woekert. En wat je ook afvraagt hoe het precies zal gaan is mij ook een raadsel, hoe vaak verteld is met zo trage tempo van prikken in armere landen waar weinig vaccins te verkrijgen is.
Ik weet ook zeker dat Omikron niet de laatste variant die we nu hebben, er zullen in komende jaren ook nieuwe varianten komen, zoals van ernstig tot mild.... is heel verschillend van elkaar. Ik ben echt geen viroloog of arts, maar schijnt nu een soort pauze waar het virus nu langzamer zijn krachten gaan sparen.![]()
Wat een gelul man. Het virus neemt een pauze na 2 jaar woekeren. Alsof het een mens is dat rationele beslissingen neemtquote:Op zaterdag 22 januari 2022 22:10 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ik weet ook zeker dat Omikron niet de laatste variant die we nu hebben, er zullen in komende jaren ook nieuwe varianten komen, zoals van ernstig tot mild.... is heel verschillend van elkaar. Ik ben echt geen viroloog of arts, maar schijnt nu een soort pauze waar het virus nu langzamer zijn krachten gaan sparen.![]()
![]()
Wat natuurlijk gewoon voldoende is om door te leven zonder allerhande bureaucratische beteugeling.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 22:15 schreef Anton91 het volgende:
Persoonlijk denk ik dat het vaccin gewoon niet helemaal is wat we er van hadden gehoopt, het beschermt mensen met een kwetsbare gezondheid van ziekenhuis opname of ernstig ziek worden maar stopt transmissie niet genoeg.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Inderdaad, we weten nu dat de vaccins veel te snel op de markt is gekomen en getest, zonder het bewijs dat wel werkt. op langere duur. De transmissie stopt hierdoor helaas nog niet.... wat ook zorgt voor nieuwe varianten.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 22:15 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ook in de andere Afrikaanse landen waar het virus flink rond gaat gaan de cases gewoon weer omlaag. Persoonlijk denk ik dat het vaccin gewoon niet helemaal is wat we er van hadden gehoopt, het beschermt mensen met een kwetsbare gezondheid van ziekenhuis opname of ernstig ziek worden maar stopt transmissie niet genoeg.Humor, serieus en vrolijk!![]()
Maar dan kom je weer uit bij de vraag waarom je transmissie zou moeten stoppen op het moment dat de zorg het gewoon kan behappen.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 22:15 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ook in de andere Afrikaanse landen waar het virus flink rond gaat gaan de cases gewoon weer omlaag. Persoonlijk denk ik dat het vaccin gewoon niet helemaal is wat we er van hadden gehoopt, het beschermt mensen met een kwetsbare gezondheid van ziekenhuis opname of ernstig ziek worden maar stopt transmissie niet genoeg.
Er is geen enkele ziekte waarbij we op deze schaal, dus met ingrijpende maatregelen, besmettingen proberen te voorkomen.![]()
Ja, die. Jos B. is een andere tak van sport.quote:When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Ho ho, het virus woekert nog steeds.... maar blijft ook muteren.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 22:16 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Wat een gelul man. Het virus neemt een pauze na 2 jaar woekeren. Alsof het een mens is dat rationele beslissingen neemtHumor, serieus en vrolijk!![]()
Over besmettingen gesproken kunnen we helaas vaak echt niet voorkomen.... Het gebeurt gewoon.... zonder dat je hier van te voren weet.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 22:18 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Maar dan kom je weer uit bij de vraag waarom je transmissie zou moeten stoppen op het moment dat de zorg het gewoon kan behappen.
Er is geen enkele ziekte waarbij we op deze schaal, dus met ingrijpende maatregelen, besmettingen proberen te voorkomen.Humor, serieus en vrolijk!![]()
Dat was er inderdaad niet maar ik heb inmiddels zoveel vertrouwen dat het mij niet zou verbazen als ze daar de komende jaren toch wel voor willen worden. Het primair inzetten op vaccins is leuk, maar ik vind het jammer dat er geen andere landen zijn geweest waar het virus gewoon vrij z'n gang kon gaan om te zien wat de verschillen zouden zijn.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 22:18 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Maar dan kom je weer uit bij de vraag waarom je transmissie zou moeten stoppen op het moment dat de zorg het gewoon kan behappen.
Er is geen enkele ziekte waarbij we op deze schaal, dus met ingrijpende maatregelen, besmettingen proberen te voorkomen.![]()
Zou bij beide met een grote boog er omheen lopen.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 22:19 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja, die. Jos B. is een andere tak van sport.![]()
Overal in hele wereld zal grote verschillen blijven ondanks vaccintempo. In armere landen zal het virus vaak zijn gang gaan zowel ook naar rijkere landen kan verspreiden zowel mensen blijven reizen.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 22:25 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dat was er inderdaad niet maar ik heb inmiddels zoveel vertrouwen dat het mij niet zou verbazen als ze daar de komende jaren toch wel voor willen worden. Het primair inzetten op vaccins is leuk, maar ik vind het jammer dat er geen andere landen zijn geweest waar het virus gewoon vrij z'n gang kon gaan om te zien wat de verschillen zouden zijn.Humor, serieus en vrolijk!![]()
Maar een doorgemaakte besmetting werkt wel vrij duidelijk tegen herbesmetting. Dat is wel duidelijk uit de dagelijkse besmettingen in Zuid Afrika, Engeland, Ierland, USA. Maar uiteraard nog onduidelijk voor hoelang.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 22:21 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Over besmettingen gesproken kunnen we helaas vaak echt niet voorkomen.... Het gebeurt gewoon.... zonder dat je hier van te voren weet.![]()
India is het flink rond gegaan zeker met de Delta golf. Dat heeft flink wat doden opgeleverd en die hebben ook een veel jongere bevolking dan hier in Europa. Dat de vaccins de transmissie niet voorkomen is een feit maar het zorgt er gewoon voor dat je er amper tot niet ziek van wordt wat gewoon prima is.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 22:25 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dat was er inderdaad niet maar ik heb inmiddels zoveel vertrouwen dat het mij niet zou verbazen als ze daar de komende jaren toch wel voor willen worden. Het primair inzetten op vaccins is leuk, maar ik vind het jammer dat er geen andere landen zijn geweest waar het virus gewoon vrij z'n gang kon gaan om te zien wat de verschillen zouden zijn.![]()
Volgens mij dachten ze dat omicron een mutatie was die van een muis naar mensen oversprong.... Dus dat zou overal kunnen gebeuren.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 22:27 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Overal in hele wereld zal grote verschillen blijven ondanks vaccintempo. In armere landen zal het virus vaak zijn gang gaan zowel ook naar rijkere landen kan verspreiden zowel mensen blijven reizen.![]()
Ja inderdaad, het blijkt dat het vaccin ons niet immuun maakt voor besmetting, zo wel dat we ook goed vatbaar zijn voor het virus.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 22:28 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar een doorgemaakte besmetting werkt wel vrij duidelijk tegen herbesmetting. Dat is wel duidelijk uit de dagelijkse besmettingen in Zuid Afrika, Engeland, Ierland, USA. Maar uiteraard nog onduidelijk voor hoelang.Humor, serieus en vrolijk!![]()
Precies, het gaat dus om bescherming tegen ernstige gevolgen van het virus.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 22:29 schreef ipa84 het volgende:
[..]
India is het flink rond gegaan zeker met de Delta golf. Dat heeft flink wat doden opgeleverd en die hebben ook een veel jongere bevolking dan hier in Europa. Dat de vaccins de transmissie niet voorkomen is een feit maar het zorgt er gewoon voor dat je er amper tot niet ziek van wordt wat gewoon prima is.Humor, serieus en vrolijk!![]()
Ok, gelukkig! Goed te horenquote:Op zaterdag 22 januari 2022 21:09 schreef _serial_ het volgende:
[..]
We waren er al om 11uur, eerst lunch, toen bios, maar we zijn helaas afhankelijk van de chauffeur die nog een andere verplichting heeft.
We gaan nog afpilsen bij mij thuis![]()
Pils'ze!Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Flink rondgaan is wat anders als het virus de kans geven om zichzelf te verspreiden. De enige reden waarom het toen in India zakte is omdat ze in lockdown gingen + vaccinaties. Dat is Zuid Afrika bijvoorbeeld wel anders geweest, alhoewel ze daar vanaf de delta piek ook hulp hadden van de vaccinaties.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 22:29 schreef ipa84 het volgende:
[..]
India is het flink rond gegaan zeker met de Delta golf. Dat heeft flink wat doden opgeleverd en die hebben ook een veel jongere bevolking dan hier in Europa. Dat de vaccins de transmissie niet voorkomen is een feit maar het zorgt er gewoon voor dat je er amper tot niet ziek van wordt wat gewoon prima is.![]()
Of via hamsters kun je ook het coronavirus krijgen, of te wel via andere dierensoorten. Zeker weten doe ik niet, maar misschien kan het ook via voedsel.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 22:30 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Volgens mij dachten ze dat omicron een mutatie was die van een muis naar mensen oversprong.... Dus dat zou overal kunnen gebeuren.Humor, serieus en vrolijk!![]()
Daarom moet je je boodschappen dus ook 5 dagen in quarantaine doen nadat je ze gekocht hebt.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 22:37 schreef Ven1972 het volgende:
Zeker weten doe ik niet, maar misschien kan het ook via voedsel.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Viroloog Jaap Goudsmit zei eens dat het ook wel een keer bij een bepaalde variant blijft. Waarschijnlijk al omikron.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 22:10 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Kijk, heel veel mensen met een virus blijven altijd met het vliegtuig reizen van ene naar andere land waar ook in land van vertrek ook nieuwe virusvariant woekert. En wat je ook afvraagt hoe het precies zal gaan is mij ook een raadsel, hoe vaak verteld is met zo trage tempo van prikken in armere landen waar weinig vaccins te verkrijgen is.
Ik weet ook zeker dat Omikron niet de laatste variant die we nu hebben, er zullen in komende jaren ook nieuwe varianten komen, zoals van ernstig tot mild.... is heel verschillend van elkaar. Ik ben echt geen viroloog of arts, maar schijnt nu een soort pauze waar het virus nu langzamer zijn krachten gaan sparen.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Filet americain 5 dagen in quarantaine buiten de koelkast en dan achteraf klagen dat je er ziek van bent gewordenquote:Op zaterdag 22 januari 2022 22:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Daarom moet je je boodschappen dus ook 5 dagen in quarantaine doen nadat je ze gekocht hebt.![]()
![]()
Tijdens de Delta golf is India niet in lockdown geweest. Daar hadden ze het geld niet meer voor plus veel wijken kan je daarzo niet eens in lockdown doen. Uiteindelijk is daar gewoon groepsimmuniteit ontstaan want de vaccinatie toen der tijd was nog vrij laag in India. Hetzelfde geld voor veel landen in Afrika waar ook geen geld is voor lockdowns plus jonge bevolking dus het virus gaat daar gewoon rond.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 22:35 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Flink rondgaan is wat anders als het virus de kans geven om zichzelf te verspreiden. De enige reden waarom het toen in India zakte is omdat ze in lockdown gingen + vaccinaties. Dat is Zuid Afrika bijvoorbeeld wel anders geweest, alhoewel ze daar vanaf de delta piek ook hulp hadden van de vaccinaties.![]()
Nou dat kan zeker zijn ja, maar zeker is het nog niet.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 22:40 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Viroloog Jaap Goudsmit zei eens dat het ook wel een keer bij een bepaalde variant blijft. Waarschijnlijk al omikron.Humor, serieus en vrolijk!![]()
Ja, in Afrika is nog grootste probleem dat je daar niet genoeg vaccins hebt.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 22:41 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Tijdens de Delta golf is India niet in lockdown geweest. Daar hadden ze het geld niet meer voor plus veel wijken kan je daarzo niet eens in lockdown doen. Uiteindelijk is daar gewoon groepsimmuniteit ontstaan want de vaccinatie toen der tijd was nog vrij laag in India. Hetzelfde geld voor veel landen in Afrika waar ook geen geld is voor lockdowns plus jonge bevolking dus het virus gaat daar gewoon rond.Humor, serieus en vrolijk!![]()
Is dat zo? Of is dat zonder vaccinatie voor de meeste mensen ook gewoon zo. Garantie op ernstig ziek worden is gigantisch hoog, maar of vaccins ook de sleutel zijn tot amper of heel mild ziek worden itt een fikse griep weet ik niet zeker. Bij het merendeel van de mensen is het sowieso al mild met weinig klachten.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 22:29 schreef ipa84 het volgende:
[..]
maar het zorgt er gewoon voor dat je er amper tot niet ziek van wordt wat gewoon prima is.
Andere vraag voor in het topic: Ga je juist niet ergere varianten krijgen in landen waar heel veel gevaccineerd wordt door de positieve selectiedruk? Schieten we onszelf daarmee misschien niet in de voet?A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Maar we moeten niet vergeten dat ook een ander variant de vaccin kan omzeilen zowel een vaccin hiervoor niet geschikt is.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 22:46 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Is dat zo? Of is dat zonder vaccinatie voor de meeste mensen ook gewoon zo. Garantie op ernstig ziek worden is gigantisch hoog, maar of vaccins ook de sleutel zijn tot amper of heel mild ziek worden itt een fikse griep weet ik niet zeker. Bij het merendeel van de mensen is het sowieso al mild met weinig klachten.
Andere vraag voor in het topic: Ga je juist niet ergere varianten krijgen in landen waar heel veel gevaccineerd wordt door de positieve selectiedruk? Schieten we onszelf daarmee misschien niet in de voet?Humor, serieus en vrolijk!![]()
Dat veel wijken niet in lockdown kunnen (of dat het geen zin heeft) ben ik mee eens. Dat is hetzelfde in Zuid Afrika, maar best veel staten zijn in lockdown gegaan toen.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 22:41 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Tijdens de Delta golf is India niet in lockdown geweest. Daar hadden ze het geld niet meer voor plus veel wijken kan je daarzo niet eens in lockdown doen. Uiteindelijk is daar gewoon groepsimmuniteit ontstaan want de vaccinatie toen der tijd was nog vrij laag in India. Hetzelfde geld voor veel landen in Afrika waar ook geen geld is voor lockdowns plus jonge bevolking dus het virus gaat daar gewoon rond.
https://indianexpress.com(...)d-lockdowns-7306634/![]()
En juist daarom is natuurlijke immuniteit na vaccinatie volgens mij interessant omdat wat ik las het een bredere bescherming geeft wat betreft anti lichamen. Vaccinaties zijn veel specifieker.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 22:49 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Maar we moeten niet vergeten dat ook een ander variant de vaccin kan omzeilen zowel een vaccin hiervoor niet geschikt is.![]()
Maar is het niet aannemelijker dat die ontstaat op een plek waar heel veel gevaccineerd wordt/is? De populatie die niet gevaccineerd is heeft een veel complexere immuumrespons, veel meer verschillende antilichamen, veel meer bindingsplekken.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 22:49 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Maar we moeten niet vergeten dat ook een ander variant de vaccin kan omzeilen zowel een vaccin hiervoor niet geschikt is.
Wij hebben een hele sloot mega specifieke Spike eiwit antilichamen. Met een beetje selectiedruk uitgeoefend door onszelf ga je daar zo langs lijkt me.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Ik denk dat Omlkron nu veel mensen extra gaat besmetten om te zorgen dat zij of hij echt immuun voor is voor her besmetting na paar weken, voor langere duur is nog ongewis.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 22:51 schreef Anton91 het volgende:
[..]
En juist daarom is natuurlijke immuniteit na vaccinatie volgens mij interessant omdat wat ik las het een bredere bescherming geeft wat betreft anti lichamen. Vaccinaties zijn veel specifieker.Humor, serieus en vrolijk!![]()
Delta is daar het voorbeeld van. Daar zag je dat gemiddeld genomen mensen die jonger waren toch in het ziekenhuis kwamen als ze ongevaccineerd waren.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 22:46 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Is dat zo? Of is dat zonder vaccinatie voor de meeste mensen ook gewoon zo. Garantie op ernstig ziek worden is gigantisch hoog, maar of vaccins ook de sleutel zijn tot amper of heel mild ziek worden itt een fikse griep weet ik niet zeker. Bij het merendeel van de mensen is het sowieso al mild met weinig klachten.
Andere vraag voor in het topic: Ga je juist niet ergere varianten krijgen in landen waar heel veel gevaccineerd wordt door de positieve selectiedruk? Schieten we onszelf daarmee misschien niet in de voet?
Die selectie druk komt alleen maar uit de anti-vax hoek. Je kan ook herbesmet raken als je besmet bent geweest met corona. Dan bestaat die selectie druk ineens niet meer? De 4 andere endemische corona virussen muteren ook gewoon vaak een gedeeltelijke immuun escape. Dus dat betekent gewoon dat je er wel weer mee besmet kan raken en er klachten van kan krijgen maar er niet ernstig ziek van wordt (uitzonderingen daar gelaten).![]()
Dat gebeurt nu toch massaal. Maar ook anti-lichamen gaan weer weg na een besmettingen. Alleen je maakt inderdaad op meer onderdelen immuniteit aan. Maar vooral is het belangrijk dat je T-geheugencellen het virus blijven herkennen. Dan lopen bij toekomstige besmettingen de infectie niet zo ver uit de hand als zonder immuniteit.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 22:51 schreef Anton91 het volgende:
[..]
En juist daarom is natuurlijke immuniteit na vaccinatie volgens mij interessant omdat wat ik las het een bredere bescherming geeft wat betreft anti lichamen. Vaccinaties zijn veel specifieker.![]()
Dat lijkt zo door de verdeling. Niet om dat delta inherent gevaarlijker was voor jongeren.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 22:56 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Delta is daar het voorbeeld van. Daar zag je dat gemiddeld genomen mensen die jonger waren toch in het ziekenhuis kwamen als ze ongevaccineerd waren.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Of ons aller held Jo?quote:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tics van je petten.![]()
Klopt, we zijn helaas altijd nooit veilig voor vele virussen wat het ook betreft immuniteit en T-geheugencellen, want er zijn ook vele soorten virussen dat deze niet herkennen en vallen zo maar op onderdelen v an onze lichamen aan. Vele infecties zijn nooit van elkaar gelijk aan, echter verschillend van aard. Dus wat je ook zegt over antilichamen zijn helaas nooit een blijvertje in onze lichamen.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 23:02 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat gebeurt nu toch massaal. Maar ook antilichamen gaan weer weg na een besmettingen. Alleen je maakt inderdaad op meer onderdelen immuniteit aan. Maar vooral is het belangrijk dat je T-geheugencellen het virus blijven herkennen. Dan lopen bij toekomstige besmettingen de infectie niet zo ver uit de hand als zonder immuniteit.Humor, serieus en vrolijk!![]()
Voor jongeren niet maar dat was geen enkele variant. Behalve natuurlijk voor jongeren die wel in de risicogroep vallen. Maar over het algemeen is het zo bij Delta (die bijna verdrongen is) dat voor mensen die niet gevaccineerd of besmet zijn geweest was tussen de 25 tot 50 het vaak een flinke nare verkoudheid en bij ouderen behoorlijk ziekmakend. Maar dat kwam omdat Delta veel virulenter was wat betekent meer weefsel dat geïnfecteerd werd dus meer schade.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 23:03 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat lijkt zo door de verdeling. Niet om dat delta inherent gevaarlijker was voor jongeren.![]()
Ik zat zonet een soort overzichtje te maken van alle maatregelen vanaf maart 2020 tot nu. Heb ik het juist dat, met uitzondering van de twee weken afgelopen zomer (dansen met Jansen), de nachtclubs nooit vrij zijn geweest van maatregelen?![]()
![]()
Tja, zullen we niet eens gewoon stoppen met dat testen en weer ons oude leven gaan hervatten? Dat is eigenlijk het enige juiste wat we zouden moeten doen. Er is niets anders.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Precies daarom is die testobsessie de grootste bullshit. Enkel testen als je minstens een dag of 2 echt ziek bent (koorts), zeker voor diegene die al 2 of 3 keer gevacineerd zijn.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 22:29 schreef ipa84 het volgende:
[..]
India is het flink rond gegaan zeker met de Delta golf. Dat heeft flink wat doden opgeleverd en die hebben ook een veel jongere bevolking dan hier in Europa. Dat de vaccins de transmissie niet voorkomen is een feit maar het zorgt er gewoon voor dat je er amper tot niet ziek van wordt wat gewoon prima is.![]()
De 4e shot in Israel lijkt als je kijkt naar de dagelijkse hoeveelheid doden en het aantal besmettingen niet zo heel veel te doen in ieder geval.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 23:16 schreef Discombobulate het volgende:
[ twitter ]
Tja, zullen we niet eens gewoon stoppen met dat testen en weer ons oude leven gaan hervatten? Dat is eigenlijk het enige juiste wat we zouden moeten doen. Er is niets anders.![]()
Nee daarom snel een 5e, werkt maar drie weken zo'n shotje.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 23:20 schreef Anton91 het volgende:
[..]
De 4e shot in Israel lijkt als je kijkt naar de dagelijkse hoeveelheid doden en het aantal besmettingen niet zo heel veel te doen in ieder geval.![]()
Eerlijk gezegd denk ik dat als we morgen a la men in black de afgelopen 2 jaar vergeten mbt covid en we verder leven zonder enkele maatregel er niks gaat gebeuren.
Het lijkt best klaar maar veel mensen zitten nog in die alpha/delta mindset.![]()
Immuniteit opbouwen tegen de vaccins.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 23:25 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Nee daarom snel een 5e, werkt maar drie weken zo'n shotje.![]()
Ik denk gewoon dat we echt moeten stoppen met testen en QR codes straks. Leef gewoon weer zoals eerst. Ja, je kan ziek worden.
Anders maken we er zelf een perpetuum mobile van met ons allen. Een systeem dat we zelf in stand houden. Dat is echt compleet gestoord.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Wie kan zo'n ontwikkeling nou toejuichen? Alleen producenten van vaccins die grof geld verdienen toch?quote:Op zaterdag 22 januari 2022 23:25 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Nee daarom snel een 5e, werkt maar drie weken zo'n shotje.![]()
Nu moet iedereen aan de booster, maar eind maart is dan 't vaccin tegen omicron op de markt.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 23:39 schreef Nia het volgende:
[..]
Wie kan zo'n ontwikkeling nou toejuichen? Alleen producenten van vaccins die grof geld verdienen toch?
Kan je dus weer langs gaan, terwijl de golf al voorbij is en omicron weinig voorsteld. Maar qr heh, daar draait het om, anders mag je niet meer meedoen in de maatschappij.![]()
Dat is niet zo lang, met zo'n bescherming?quote:Op zaterdag 22 januari 2022 23:25 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Nee daarom snel een 5e, werkt maar drie weken zo'n shotje.Humor, serieus en vrolijk!![]()
Dat hele Omicron-vaccin is al achterhaald voordat t er überhaupt is.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 23:42 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Nu moet iedereen aan de booster, maar eind maart is dan 't vaccin tegen omicron op de markt.
Kan je dus weer langs gaan, terwijl de golf al voorbij is en omicron weinig voorsteld. Maar qr heh, daar draait het om, anders mag je niet meer meedoen in de maatschappij.![]()
Klopt, en dat was met QR-code, dus ook met een maatregel. Sinds maart 2020 is dansen in het uitgaansleven zo'n 10 weken van de in totaal ongeveer 95 weken legaal geweestquote:Op zaterdag 22 januari 2022 23:13 schreef SilverEyes het volgende:
Ik zat zonet een soort overzichtje te maken van alle maatregelen vanaf maart 2020 tot nu. Heb ik het juist dat, met uitzondering van de twee weken afgelopen zomer (dansen met Jansen), de nachtclubs nooit vrij zijn geweest van maatregelen?(dus dansen met Jansen en afgelopen september-november). Altijd met QR-code en dus bijna altijd met andere sluitingstijden.
![]()
Maar hoe lang nog blijven Nederlanders daar in meegaan? Er komt een keerpunt waarop de bevolking zegt van stik maar met je QR code.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 23:42 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Nu moet iedereen aan de booster, maar eind maart is dan 't vaccin tegen omicron op de markt.
Zo, dit was de laatste dag met dalingen van de ziekenhuis cijfers voorlopig. Instroom is nu zodanig aan het groeien dat het de uitstroom zeker dit weekend al overtreft en na maandag ook stijging zal opleverenJe bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat![]()
Mensen moeten weer gaan accepteren dat het leven vol zit met risico’s en oneerlijk kan zijn. Neem eigen verantwoordelijkheid als je kwetsbaar bent of je wat meer zorgen maakt; pak die vrijwillige booster als je je zorgen maakt. Regel meer capaciteit voor de winter maanden (maak het werk aantrekkelijker), en open alles verder gewoon inderdaad. Je zal maar kind zijn nu en opgroeien in deze madness...quote:Op zaterdag 22 januari 2022 23:33 schreef Discombobulate het volgende:
Ik denk gewoon dat we echt moeten stoppen met testen en QR codes straks. Leef gewoon weer zoals eerst. Ja, je kan ziek worden.
Anders maken we er zelf een perpetuum mobile van met ons allen. Een systeem dat we zelf in stand houden. Dat is echt compleet gestoord.![]()
Morgen en maandag zullen we stijging zien zoals elke week, dan weer dalingen in de loop van de week. Verwacht ik.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 23:55 schreef Multatilu het volgende:
Zo, dit was de laatste dag met dalingen van de ziekenhuis cijfers voorlopig. Instroom is nu zodanig aan het groeien dat het de uitstroom zeker dit weekend al overtreft en na maandag ook stijging zal opleveren![]()
Ja dat is ook de verwachting.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 23:55 schreef Multatilu het volgende:
Zo, dit was de laatste dag met dalingen van de ziekenhuis cijfers voorlopig. Instroom is nu zodanig aan het groeien dat het de uitstroom zeker dit weekend al overtreft en na maandag ook stijging zal opleverenHumor, serieus en vrolijk!![]()
Daling van covidbesmettingen duurt nog wel even denk ikquote:Op zondag 23 januari 2022 00:02 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Morgen en maandag zullen we stijging zien zoals elke week, dan weer dalingen in de loop van de week. Verwacht ik.
Promillage van mij ook de k ikOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
EN wanneer wordt het vliegende Ebola Ven?quote:
Moeten we bang zijn? Zo ja, hoe bang?Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ik verwacht eigenlijk wel de afvlakkimg, gematigde stijging, we zitten na het weekend op een week na de 40k+ meldingen. Met delta was de verhouding ongeveer 20k besmettingen > 240 opnames, Dat zou nu met de 50-70% minder opnames zo ongeveer richting de 145-240 opnames moeten gaan vertalen.quote:Op zondag 23 januari 2022 00:02 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Morgen en maandag zullen we stijging zien zoals elke week, dan weer dalingen in de loop van de week. Verwacht ik.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Máár het ging om de ziekenhuizenquote:Op zondag 23 januari 2022 00:05 schreef Molo het volgende:
[..]
Daling van covidbesmettingen duurt nog wel even denk ik
Promillage van mij ook de k ik![]()
![]()
Teveel cijfers in een post om deze tijd dude.quote:Op zondag 23 januari 2022 00:07 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik verwacht eigenlijk wel de afvlakkimg, gematigde stijging, we zitten na het weekend op een week na de 40k+ meldingen. Met delta was de verhouding ongeveer 20k besmettingen > 240 opnames, Dat zou nu met de 50-70% minder opnames zo ongeveer richting de 145-240 opnames moeten gaan vertalen.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ebola komt gelukkig niet zo vaak voor in Nederland, maar wel eens in Afrika komt wel voor, maar we hoeven hier voor niet bang te zijn. Hier in academische ziekenhuizen zijn goed uitgerust met goed getrainde personeel en medicijnen.quote:Op zondag 23 januari 2022 00:06 schreef Molo het volgende:
[..]
EN wanneer wordt het vliegende Ebola Ven?
Moeten we bang zijn? Zo ja, hoe bang?Humor, serieus en vrolijk!![]()
Sturen we niet op deze weekquote:Op zondag 23 januari 2022 00:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Máár het ging om de ziekenhuizen
Gr Gr MarkOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ik ben zo'n feestneus die zich steeds meer laat verleiden om allemaal zinloze zaken uit te gaan rekenen als ik meer op heb. Zit nog niet aan mijn sixpack vanavondquote:Op zondag 23 januari 2022 00:10 schreef Molo het volgende:
[..]
Teveel cijfers in een post om deze tijd dude.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Wereldvinding afgelopen week, we gaan sturen op quarantaines. Volgende keer gaan we de criminaliteit bestrijden door een aantal groepen misdrijven te gaan bestempelen als overtreding. Scheelt weer in de statistiekquote:
Zoveel goed getraind personeel is er niet Venquote:Op zondag 23 januari 2022 00:11 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ebola komt gelukkig niet zo vaak voor in Nederland, maar wel eens in Afrika komt wel voor, maar we hoeven hier voor niet bang te zijn. Hier in academische ziekenhuizen zijn goed uitgerust met goed getrainde personeel en medicijnen.
En het zóu kunnen dat het muteertOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ik app net een fokvriend van me @DerRabbitquote:Op zondag 23 januari 2022 00:13 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik ben zo'n feestneus die zich steeds meer laat verleiden om allemaal zinloze zaken uit te gaan rekenen als ik meer op heb. Zit nog niet aan mijn sixpack vanavonddit over AI
Zaterdag nerdjesdagquote:Ik vind het mooie ontwikkelingen maar het fundament is van zompige eierdozen dus je moet echt heel goed weten wat er ermee wilt
Ik zou de zompige eierdozen even vervangen en meer waarde aan degelijkheid daar hechten TBH.
Maar dat klinkt niet sexy of innovatief
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
D66 en Attje voor de zweer approven!quote:Op zondag 23 januari 2022 00:15 schreef zalkc het volgende:
[..]
Wereldvinding afgelopen week, we gaan sturen op quarantaines. Volgende keer gaan we de criminaliteit bestrijden door een aantal groepen misdrijven te gaan bestempelen als overtreding. Scheelt weer in de statistiekOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Relevantie en angst. Zo zien ze het voor zich.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 21:39 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hoe zien ze dat eigenlijk voor zich, een mutatie die ineens veel dodelijker én besmettelijker wordt? Is dat niet met elkaar in tegenspraak? Zijn daar voorbeelden van? Is een rhino verkoudheidsvirus ooit gemuteerd tot een mega killer? Die zijn hier al duizenden jaren.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Nou, er komen weer 4 positieve uitslagen bij. Hele huis positieve zelftest![]()
Gelukkig zouden we aankomend weekend net een weekendje weg gaan met de familie![]()
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin![]()
En wat voegt een GGD test dan nog toe?quote:Op zondag 23 januari 2022 07:46 schreef Asschen_sukar het volgende:
Gelukkig zouden we aankomend weekend net een weekendje weg gaan met de familie![]()
![]()
¤500quote:Op zondag 23 januari 2022 08:04 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
En wat voegt een GGD test dan nog toe?Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste![]()
Klote man... Sterkte en hopelijk weinig klachten!quote:Op zondag 23 januari 2022 07:46 schreef Asschen_sukar het volgende:
Gelukkig zouden we aankomend weekend net een weekendje weg gaan met de familie
Hoe is de kater?quote:Op zondag 23 januari 2022 08:15 schreef Molo het volgende:
[..]
Klote man... Sterkte en hopelijk weinig klachten!When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Na me 2,5-3 dagen beroerd te hebben gevoeld met rillingen, veel hoesten etc voel ik me al zo’n 12 uur nagenoeg de oude weer. Heb me er wel over verbaasd hoe zwaar het op je energielevel drukt, dus kan me voorstellen dat mensen met overgewicht en zwakker gestel het best snel flink zwaar kunnen krijgen dan.
Straks eens een rondje hardlopenfuck you Omicron!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Nou en. Is allemaal kliniek.quote:Op zondag 23 januari 2022 00:07 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik verwacht eigenlijk wel de afvlakkimg, gematigde stijging, we zitten na het weekend op een week na de 40k+ meldingen. Met delta was de verhouding ongeveer 20k besmettingen > 240 opnames, Dat zou nu met de 50-70% minder opnames zo ongeveer richting de 145-240 opnames moeten gaan vertalen.
IC's gaan zo goed als leeg blijven.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Nee, da's niet in tegenspraak, een variant met voldoende incubatietijd kan zowel besmettelijker en dodelijker zijn dan Omikron en die uit de markt drukken.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 21:39 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hoe zien ze dat eigenlijk voor zich, een mutatie die ineens veel dodelijker én besmettelijker wordt? Is dat niet met elkaar in tegenspraak? Zijn daar voorbeelden van? Is een rhino verkoudheidsvirus ooit gemuteerd tot een mega killer? Die zijn hier al duizenden jaren.
Of dat in de praktijk realistisch is, is inderdaad de vraag, het is alweer even geleden dat we een dergelijke pandemie hebben gehad.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Niet aanwezig, ik zuip alleen maar goeie shit én ben gehard door het moederschapquote:Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Mooie uitkomst, fijn dat je je nu beter voeltquote:Op zondag 23 januari 2022 08:18 schreef Jor_Dii het volgende:
Na me 2,5-3 dagen beroerd te hebben gevoeld met rillingen, veel hoesten etc voel ik me al zo’n 12 uur nagenoeg de oude weer. Heb me er wel over verbaasd hoe zwaar het op je energielevel drukt, dus kan me voorstellen dat mensen met overgewicht en zwakker gestel het best snel flink zwaar kunnen krijgen dan.
Straks eens een rondje hardlopenfuck you Omicron!
Weinig. Laat de kinderen ook niet testen.quote:Op zondag 23 januari 2022 08:04 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
En wat voegt een GGD test dan nog toe?
Zelf moet ik voor m'n werk even een test laten doen. En dan over 5 dagen weer, in de hoop dat ze me weer op de afdeling in kunnen zetten. Altijd fijn, werken in de zorg.Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin![]()
Dus dan geen weekend weg kunnen, maar wel werken. Mehquote:Op zondag 23 januari 2022 08:25 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Weinig. Laat de kinderen ook niet testen.
Zelf moet ik voor m'n werk even een test laten doen. En dan over 5 dagen weer, in de hoop dat ze me weer op de afdeling in kunnen zetten. Altijd fijn, werken in de zorg.
Goeie reclame om in de zorg te komen werken is het nietquote:Op zondag 23 januari 2022 08:27 schreef Molo het volgende:
[..]
Dus dan geen weekend weg kunnen, maar wel werken. Meh
Ja dit is weer helpendquote:Op zondag 23 januari 2022 08:28 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Goeie reclame om in de zorg te komen werken is het niet
Ze hebben het wel over de coronapas, daar kan de overheid makkelijk 2g van gaan maken.quote:Op zondag 23 januari 2022 08:52 schreef Kickinalfa het volgende:
Zou het OMT een bommetje leggen en 2g in hun "voorwaarden voor opening" zetten?
Scheelt wel testcapaciteitquote:Op zondag 23 januari 2022 08:54 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Ze hebben het wel over de coronapas, daar kan de overheid makkelijk 2g van gaan maken.
Ultraslechte redenatie maar ik zie nog wel 2G ingevoerd worden zodat alle testcapaciteit (GGD én commercieel en TVT en alles) ingezet kan worden voor besmettingen testen bij BCO etc
Zie dat eigenlijk wel perfect passen in het beleid
Niet vanuit beleid en reden beredeneren en sturen, maar vanwege specifieke issues op één domeinOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Nee. Is nog niet eens door de kamer heenquote:Op zondag 23 januari 2022 08:52 schreef Kickinalfa het volgende:
Zou het OMT een bommetje leggen en 2g in hun "voorwaarden voor opening" zetten?VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Pragmatisch denkenquote:Op zondag 23 januari 2022 08:58 schreef Caland het volgende:
[..]
Nee. Is nog niet eens door de kamer heen
Gewoon testcapaciteit afschalen tbv TVT. Dan heb je geen kamer nodig, want theoretisch geen 2G maar effectief is het niet mogelijk om te testen voor toegang dus is het praktisch gezien wel 2G
Daarom juist.quote:Op zondag 23 januari 2022 08:58 schreef Caland het volgende:
[..]
Nee. Is nog niet eens door de kamer heen
Maar ik verwacht van niet. Mag niet hopen dat ze zich daarvoor laten lenen, of dat ze als wetenschappers het onderzoek van de TU Delft zo makkelijk naast zich neerleggen.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Mooi contrast:
- GB tijdens de lockdown: parties op 10 Downing Street.
- Nieuw Zeeland tijdens de lockdown: de PM stelt haar huwelijk uit.
https://www.theguardian.c(...)ith-community-spreadare we infinite or am I alone![]()
Niet te vroeg juichen. Met al die fieldlab experimenten, waaruit bleek dat theater geen risico is, is geen drol gedaan (onwelgevallige uitkomsten?).quote:Op zondag 23 januari 2022 09:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Daarom juist.
Maar ik verwacht van niet. Mag niet hopen dat ze zich daarvoor laten lenen, of dat ze als wetenschappers het onderzoek van de TU Delft zo makkelijk naast zich neerleggen.![]()
Dat testen en QR codes hebben anno 2022 niks te maken met volksgezondheid maar alles met politiek. Controle. Opmaat naar een QR code gelinkt aan je CO2 uitstoot, en zo verder.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 23:33 schreef Discombobulate het volgende:
Anders maken we er zelf een perpetuum mobile van met ons allen. Een systeem dat we zelf in stand houden. Dat is echt compleet gestoord.
Het hoeft niet, maar daarvoor heb je ander leiderschap nodig.![]()
Nouja je kan veel van het OMT zeggen maar zij maken de politieke keuzes nietquote:Op zondag 23 januari 2022 09:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Daarom juist.
Maar ik verwacht van niet. Mag niet hopen dat ze zich daarvoor laten lenen, of dat ze als wetenschappers het onderzoek van de TU Delft zo makkelijk naast zich neerleggen.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Je hoort het OMT nu al zeggen dat als 2G de R 10% drukt, het “te overwegen is, want dat is best een hoop”.quote:Op zondag 23 januari 2022 09:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Daarom juist.
Maar ik verwacht van niet. Mag niet hopen dat ze zich daarvoor laten lenen, of dat ze als wetenschappers het onderzoek van de TU Delft zo makkelijk naast zich neerleggen.
Al dit gezeik en dan nog steeds een R boven de 1 dus nog steeds exponentiële groei. Zo’n heftig middel en amper winst. Hoe is dit dan proportioneel?![]()
Jacinda is gewoon iets consistenter voor de bühnequote:Op zondag 23 januari 2022 09:07 schreef crystal_meth het volgende:
Mooi contrast:
- GB tijdens de lockdown: parties op 10 Downing Street.
- Nieuw Zeeland tijdens de lockdown: de PM stelt haar huwelijk uit.
https://www.theguardian.c(...)ith-community-spread
Die wordt er persoonlijk allemaal niet echt slechter vanOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Is er vandaag een Catshuisoverleg eigenlijk?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
https://www.telegraaf.nl/(...)-kan-oplopen-tot-289
Ik kom niet verder dan de header maar die testmaffia daar mag ook wel eens paal en perk aan gesteld worden. Dit hoeft echt niet zo veel geld te kosten. Worden er gewoon een paar smerig rijk van.
“Al het geld gaat naar de campagne”. Misschien niet Robert ten Brink inhuren dan![]()
![]()
Nee is tegenwoordig op maandag. Kennelijk wordt er op zondag niet meer gewerktquote:Op zondag 23 januari 2022 09:18 schreef Jor_Dii het volgende:
Is er vandaag een Catshuisoverleg eigenlijk?![]()
![]()
Het OMT heeft in een eerder stadium al gezegd dat ze zelf 2G ook een heftige maatregel vinden (maar wel effectief toen het nog Delta betrof).
Ik heb wel het idee dat het OMT gewoon een beetje met de politiek meelult, om zo langer “aan de macht” te blijven.![]()
Er is echt niemand meer die het sinds de uitkomst van dat onderzoek over 2G heeft, dat is volgens mij alleen in dit topic nog een issue bij de doemdenkers.quote:Op zondag 23 januari 2022 09:16 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Je hoort het OMT nu al zeggen dat als 2G de R 10% drukt, het “te overwegen is, want dat is best een hoop”.
Al dit gezeik en dan nog steeds een R boven de 1 dus nog steeds exponentiële groei. Zo’n heftig middel en amper winst. Hoe is dit dan proportioneel?VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Afgelopen woensdag nog bij de technische briefing.quote:Op zondag 23 januari 2022 09:21 schreef Caland het volgende:
[..]
Er is echt niemand meer die het sinds de uitkomst van dat onderzoek over 2G heeft, dat is volgens mij alleen in dit topic nog een issue bij de doemdenkers.
Daar komt dat 10-15% 'is best significant' vandaan, Japio.![]()
Alleen gaat het nooit meer door de kamer heen komen. Je kan het als optie zien maar er is vrijwel geen partij meer die daar nog haar vingers aan gaat brandenquote:Op zondag 23 januari 2022 09:21 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Afgelopen woensdag nog bij de technische briefing.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Vanuit puur het virus gezien is het aanzienlijkquote:Op zondag 23 januari 2022 09:16 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Je hoort het OMT nu al zeggen dat als 2G de R 10% drukt, het “te overwegen is, want dat is best een hoop”.
Al dit gezeik en dan nog steeds een R boven de 1 dus nog steeds exponentiële groei. Zo’n heftig middel en amper winst. Hoe is dit dan proportioneel?
In het geheel, niet proportioneel idd naar dat is in het geheel bekeken. Dat doet het OMT/model/clubje nietOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Dat klopt dan wel weer. Denk ik.quote:Op zondag 23 januari 2022 09:23 schreef Caland het volgende:
[..]
Alleen gaat het nooit meer door de kamer heen komen. Je kan het als optie zien maar er is vrijwel geen partij meer die daar nog haar vingers aan gaat branden
Forum Opties Forumhop: Hop naar: