abonnement Unibet Coolblue
pi_203298113
quote:
Als Rusland Oekraïne binnenvalt, hoe bereid je je daar als burger op voor? De Oekraïense newssite Babel heeft een uitgebreide lijst met tips daarvoor opgesteld. Leer eerste hulp en zoek schuilkelders op in de buurt, is te lezen in het artikel.

Eerder deze maand waarschuwden Amerikaanse inlichtingendiensten dat Moskou mogelijk een invasie aan het voorbereiden is. Dat zou ook blijken uit satellietbeelden. Aan de grens zouden bijna 100.000 Russische militairen zijn gestationeerd en er zouden plannen liggen voor een inval. Ook inlichtingendiensten in Oekraïne sloegen alarm.

De NAVO besprak de spanningen vandaag op een top in Letland. Oekraïne is geen lidstaat van het militaire bondgenootschap, maar is de afgelopen jaren wel gesteund door de alliantie en hoopt ooit te kunnen toetreden. Secretaris-generaal Jens Stoltenberg sprak duidelijke taal richting Moskou: "Rusland zal een hoge prijs betalen als ze opnieuw geweld gebruiken tegen het onafhankelijke Oekraïne."

Maar volgens het Kremlin zijn de aantijgingen onzin. Niet Rusland, maar juist het Westen maakt zich schuldig aan provocaties - onder meer door wapens te sturen naar Oekraïne. President Poetin waarschuwde vanmiddag de NAVO nog om geen 'rode lijn' te overschrijden, zoals het sturen van van extra militairen naar Oekraïne.
https://nos.nl/artikel/24(...)vasie-of-is-het-bluf

Draadje met inschatting kans (Engels): https://twitter.com/DAlperovitch/status/1473362460673515527
Buitenhof over situatie: https://embed.vpro.nl/pla(...)ofile=vpro&sharing=1
Nieuwsuur over situatie: https://nos.nl/nieuwsuur/(...)verleg-over-oekraine
Mogelijk aanvalsplan (Engels): https://www.theguardian.c(...)-in-ukraine-invasion
Interessante beschouwingen over de situatie: https://en.desk-russie.eu/author/francoise-thom.html

1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_203299182
*O* *O* :W _O-
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
pi_203299299
Deze situatie is natuurlijk ontzettend slecht voor de bevolking van Oekraïne, Rusland en de bevolking van de EU in allerlei opzichten. Er moet vol worden ingezet op diplomatie, de-escalatie en het verbeteren van de relatie met Rusland.
pi_203299430
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 12:49 schreef rutger05 het volgende:
Deze situatie is natuurlijk ontzettend slecht voor de bevolking van Oekraïne, Rusland en de bevolking van de EU in allerlei opzichten. Er moet vol worden ingezet op diplomatie, de-escalatie en het verbeteren van de relatie met Rusland.
Het zou idd fijn zijn als Rusland daar mee begon.
Maar een lijst met onmogelijke eisen opstellen en de EU en Oekraine uitsluiten van de onderhandelingstafel maakt het nogal moeilijk voor andere partijen om de-escalerend op te treden.
Een troepenopbouw aan de verschillende grenzen ook niet.

Ik denk niet dat ze binnen gaan vallen maar met deze signalen ga je er niet komen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_203299526
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 12:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Het zou idd fijn zijn als Rusland daar mee begon.
Maar een lijst met onmogelijke eisen opstellen en de EU en Oekraine uitsluiten van de onderhandelingstafel maakt het nogal moeilijk voor andere partijen om de-escalerend op te treden.
Een troepenopbouw aan de verschillende grenzen ook niet.

Ik denk niet dat ze binnen gaan vallen maar met deze signalen ga je er niet komen.
De verslechtering van de onderlinge verhoudingen is een proces van vele jaren en de huidige escalatie is daaraan te wijten. Partijen zijn zich steeds harder en onwelwillender tegen elkaar gaan opstellen. Ik kan alleen maar hopen dat nu volop wordt ingezet op de-escalatie en het verbeteren van de verhoudingen door alle betrokken partijen in het belang van de eigen bevolkingen.

Hopelijk worden wij niet een oorlog ingerommeld.
pi_203299683
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 12:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Het zou idd fijn zijn als Rusland daar mee begon.
Maar een lijst met onmogelijke eisen opstellen en de EU en Oekraine uitsluiten van de onderhandelingstafel maakt het nogal moeilijk voor andere partijen om de-escalerend op te treden.
Een troepenopbouw aan de verschillende grenzen ook niet.

Ik denk niet dat ze binnen gaan vallen maar met deze signalen ga je er niet komen.
De lijst met eisen is zo opgesteld dat ze alleen maar verworpen kan worden.

Biden helpt ook goed mee trouwens. 'Minor incursion...' Foreign policy is nooit z'n ding geweest.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_203299967
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 12:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Het zou idd fijn zijn als Rusland daar mee begon.
Maar een lijst met onmogelijke eisen opstellen en de EU en Oekraine uitsluiten van de onderhandelingstafel maakt het nogal moeilijk voor andere partijen om de-escalerend op te treden.
Een troepenopbouw aan de verschillende grenzen ook niet.

Ik denk niet dat ze binnen gaan vallen maar met deze signalen ga je er niet komen.
Zelfde gebeurde ook toen de NAVO/US onmogelijke eisen aan de Serven stelden.
Je weet het gevolg.....
pi_203299997
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 13:41 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Zelfde gebeurde ook toen de NAVO/US onmogelijke eisen aan de Serven stelden.
Je weet het gevolg.....
Het stoppen van een genocide/burgeroorlog is iets anders dan het terugdraaien van de klok met 20 jaar en soevereine landenweer dwingen om lid te worden van je clubje.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_203300050
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 13:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Het stoppen van een genocide/burgeroorlog is iets anders dan het terugdraaien van de klok met 20 jaar en soevereine landenweer dwingen om lid te worden van je clubje.
Daar gaat het niet om... je snapt de vergelijking niet.. en laten we maar niet hier over beginnen want je weet half niet wat de oorzaak was hiervan.
pi_203300125
Als Rusland inderdaad Oekraïne gaat binnenvallen, dan is de vraag wanneer. Dit weekend al, na de besprekingen tussen Lavrov en Blinken? Of heeft Rusland meer tijd nodig om zich voor te bereiden? Spelen de Olympische Spelen nog een rol in de planning?
pi_203300130
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 13:47 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Daar gaat het niet om... je snapt de vergelijking niet.. en laten we maar niet hier over beginnen want je weet half niet wat de oorzaak was hiervan.
Jij komt met een onzinnige vergelijking aan.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_203300132
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 13:47 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Daar gaat het niet om... je snapt de vergelijking niet.. en laten we maar niet hier over beginnen want je weet half niet wat de oorzaak was hiervan.
Leg de vergelijking eens uit....
Want je herhaalt gewoon de Russische trollen campagne zoals die nu voert op o.am. reddit. Waarom zouden wij de hele eu opblazen voor rusland?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_203300260
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 13:53 schreef Jojoke het volgende:
Als Rusland inderdaad Oekraïne gaat binnenvallen, dan is de vraag wanneer. Dit weekend al, na de besprekingen tussen Lavrov en Blinken? Of heeft Rusland meer tijd nodig om zich voor te bereiden? Spelen de Olympische Spelen nog een rol in de planning?
Als de rayonhoofden bij elkaar zijn geweest 8-)

It giet oan *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_203300326
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 13:53 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Leg de vergelijking eens uit....
Want je herhaalt gewoon de Russische trollen campagne zoals die nu voert op o.am. reddit. Waarom zouden wij de hele eu opblazen voor rusland?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
???? Hoe kom je hier nu weer bij? Heb ik dat ooit gezegd?? -O-
pi_203300418
De Russische imperialisten onder leiding van tsaar Poetin moeten uit Oost-Pruisen, Karelië, de Koerilen en de Krim worden geschopt.
pi_203300543
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 14:08 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
???? Hoe kom je hier nu weer bij? Heb ik dat ooit gezegd?? -O-
dat zeg ik niet, maar zou graag willen begrijpen waarom de vergelijking zou belangrijk is en dat anderen hem niet snappen.
pi_203301252
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 14:24 schreef Korenfok het volgende:

[..]
dat zeg ik niet, maar zou graag willen begrijpen waarom de vergelijking zou belangrijk is en dat anderen hem niet snappen.
Schaamlap is ZOA :')
pi_203301595
quote:
Ook in de Kamer zitten niet alle fracties op een lijn. SP-Kamerlid Van Dijk toonde begrip voor de uitspraken van de Russische president Poetin die vindt dat er te veel NAVO-landen dicht bij zijn grenzen komen. "De NAVO is naar het oosten opgeschoven, dat is een feit", zei Van Dijk.
https://nos.nl/artikel/24(...)-35-s-naar-bulgarije

Schandelijk optreden van de SP hier. Wat Poetin hier doet, is alles waar ze bij de VS al decennialang tegen drammen bij links in het kwadraat. Waarom heeft iedere partij toch wel zo'n ontzettend hypocriet standpunt? Is dat een voorwaarde om de politiek in te mogen?
pi_203301754
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 15:29 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)-35-s-naar-bulgarije

Schandelijk optreden van de SP hier. Wat Poetin hier doet, is alles waar ze bij de VS al decennialang tegen drammen bij links in het kwadraat. Waarom heeft iedere partij toch wel zo'n ontzettend hypocriet standpunt? Is dat een voorwaarde om de politiek in te mogen?
Oekraïne is allang opgegeven aan Putin. Op wat wapenleveringen na gaat de NAVO en VS de vingers daar niet aan branden of wat die holle uitspraken van Biden ook mogen betekenen
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_203301967
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 15:29 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)-35-s-naar-bulgarije

Schandelijk optreden van de SP hier.
Wat Poetin hier doet, is alles waar ze bij de VS al decennialang tegen drammen bij links in het kwadraat. Waarom heeft iedere partij toch wel zo'n ontzettend hypocriet standpunt? Is dat een voorwaarde om de politiek in te mogen?
Damn wat een pannenkoek.
pi_203302311
Het zou nu wel mooi zijn als Rusland verdere samenwerking met Cuba/Venezuela zou aankondigen icm wapenleveranties bv. Volgens de USA is ieder land vrij om zelf te besluiten met wie ze in zee gaan :P
pi_203302394
De VS willen Rusland van SWIFT afsluiten, willen dat de NS2 niet in gebruik genomen wordt... steeds maatregelen waar vooral de EU nadeel van ondervindt. Maar geen woord over hun invoer van verrijkt uranium uit Rusland. 20% van de brandstof voor hun kerncentrales (en atoomonderzeeërs) wordt van Rusland gekocht. Uzbekistan, Kazachstan en Rusland leveren samen bijna de helft van alle kernbrandstof die de VS gebruikt.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  Moderator vrijdag 21 januari 2022 @ 16:31:17 #23
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203302485
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 16:19 schreef kevinrsd het volgende:
Het zou nu wel mooi zijn als Rusland verdere samenwerking met Cuba/Venezuela zou aankondigen icm wapenleveranties bv. Volgens de USA is ieder land vrij om zelf te besluiten met wie ze in zee gaan :P
Die twee zijn straatarm en ze liggen al een tijdje met de Russen in zee

Maar als de Russen ze voortaan gratis spulletjes willen geven dan moeten ze dat vooral doen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_203302491
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 16:19 schreef kevinrsd het volgende:
Het zou nu wel mooi zijn als Rusland verdere samenwerking met Cuba/Venezuela zou aankondigen icm wapenleveranties bv. Volgens de USA is ieder land vrij om zelf te besluiten met wie ze in zee gaan :P
Reken er maar op dat de rapen dan gaar zijn.
pi_203302499
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 16:19 schreef kevinrsd het volgende:
Het zou nu wel mooi zijn als Rusland verdere samenwerking met Cuba/Venezuela zou aankondigen icm wapenleveranties bv. Volgens de USA is ieder land vrij om zelf te besluiten met wie ze in zee gaan :P
Ja dat zou wel mooi zijn! Al die failliete staten saampjes.
Gemoedelijk samen arm zijn heeft ook wel wat :P
pi_203302575
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 15:41 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Oekraïne is allang opgegeven aan Putin. Op wat wapenleveringen na gaat de NAVO en VS de vingers daar niet aan branden of wat die holle uitspraken van Biden ook mogen betekenen
Dat je geen Nederlandse en Amerikaanse jongens laat doodschieten in een Oekraïense oorlog is 1 ding, maar zeggen dat Poetin eigenlijk wel een punt heeft is van een heel andere orde. Kan zijn dat ik mijn SP geschiedenis helemaal fout heb, maar ik meen mij te herinneren dat imperialistische oorlogen van de VS niet populair waren in die partij.
pi_203302615
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 16:19 schreef kevinrsd het volgende:
Het zou nu wel mooi zijn als Rusland verdere samenwerking met Cuba/Venezuela zou aankondigen icm wapenleveranties bv. Volgens de USA is ieder land vrij om zelf te besluiten met wie ze in zee gaan :P
https://en.wikipedia.org/(...)_the_Venezuelan_Army
Nee als die lui uit Venezuela in Russische tanks gaan rijden, dan nuked de VS ze van de kaart hoor. Krijg je geld om als Poetin fan domme dingen te roepen ofzo?
  Moderator vrijdag 21 januari 2022 @ 16:42:42 #28
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203302687
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 16:31 schreef rutger05 het volgende:

[..]
Reken er maar op dat de rapen dan gaar zijn.
Nou ... Ik denk minimaal wo3

https://www.defenseindust(...)l-from-russia-02472/
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_203302750
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 16:42 schreef sp3c het volgende:

[..]
Nou ... Ik denk minimaal wo3

https://www.defenseindust(...)l-from-russia-02472/
Ik vermoed dat de VS het terecht niet zo prettig gaat vinden als Rusland of bijvoorbeeld ook China in de nabijheid van de VS een aanzienlijke troepenmacht gaan opbouwen in het kader van samenwerking of een verbond.
  Moderator vrijdag 21 januari 2022 @ 16:53:04 #30
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203302831
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 16:47 schreef rutger05 het volgende:

[..]
Ik vermoed dat de VS het terecht niet zo prettig gaat vinden als Rusland of bijvoorbeeld ook China in de nabijheid van de VS een aanzienlijke troepenmacht gaan opbouwen in het kader van samenwerking of een verbond.
Dat hoeft ook niet

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 21 januari 2022 @ 16:53:20 #31
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_203302900
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 16:42 schreef sp3c het volgende:

[..]
Nou ... Ik denk minimaal wo3

https://www.defenseindust(...)l-from-russia-02472/
Ze zouden ook kernwapens kunnen leveren onder een "nuclear sharing" deal. Dat is volgens de NAVO geen overtreding van het NPV, omdat de wapens pas overgedragen worden nadat oorlog uitgebroken is...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_203302908
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 16:53 schreef slashdotter3 het volgende:
Russia announces deployment of over 140 warships, some to Black Sea, after Biden warning
https://www.reddit.com/r/(...)f_over_140_warships/
Eerste comment: How many of them are tug-boats for the inevitable breakdowns?

Prachtig stuk schroot hadden ze toen als vliegdekschip op de middellandse zee.
pi_203302931
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 16:57 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Ze zouden ook kernwapens kunnen leveren onder een "nuclear sharing" deal. Dat is volgens de NAVO geen overtreding van het NPV, omdat de wapens pas overgedragen worden nadat oorlog uitgebroken is...
Dit zou een zeer ernstige mogelijke ontwikkeling kunnen zijn.
  Moderator vrijdag 21 januari 2022 @ 17:08:48 #35
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203303042
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 16:57 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Ze zouden ook kernwapens kunnen leveren onder een "nuclear sharing" deal. Dat is volgens de NAVO geen overtreding van het NPV, omdat de wapens pas overgedragen worden nadat oorlog uitgebroken is...
Ik weet niet of dat nog heel veel meerwaarde heeft vandaag de dag

Als je de nek haren echt overeind wilt hebben in het Pentagon verkoop/schenk je ze zoveel mogelijk moderne duikboten
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_203303117
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 17:08 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ik weet niet of dat nog heel veel meerwaarde heeft vandaag de dag

Als je de nek haren echt overeind wilt hebben in het Pentagon verkoop/schenk je ze zoveel mogelijk moderne duikboten
Probleem met duikboten is dat ze heel veel onderhoud nodig hebben om effectief te blijven. Zelfs al schenken ze tientallen dieseltjes, na een jaar hebben ze allemaal groot onderhoud nodig.
pi_203303120
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 15:41 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Oekraïne is allang opgegeven aan Putin. Op wat wapenleveringen na gaat de NAVO en VS de vingers daar niet aan branden of wat die holle uitspraken van Biden ook mogen betekenen
Of ze in een Vietnamscenario krijgen. De VS zal wel steeds zwaardere wapens blijven leveren.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 21 januari 2022 @ 17:31:31 #38
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_203303297
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 17:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Of ze in een Vietnamscenario krijgen. De VS zal wel steeds zwaardere wapens blijven leveren.
Oekraïne heeft inmiddels een hele berg draagbare antitankraketten. Zowel eigen zoals Corsar als westerse Javelin en NLAW. Strela en Igla manpads zijn er ook, stingers onderweg.

Kortom, een oorlog gaat ook Rusland zeker pijn doen. Hit and run, hinderlagen, het land is er groot genoeg voor. Interessant genoeg kan wat de separatisten succesvol hebben toegepast qua strategie ook prima door Oekraïne zelf worden toegepast.
  vrijdag 21 januari 2022 @ 17:48:55 #39
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_203303503
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 17:15 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Probleem met duikboten is dat ze heel veel onderhoud nodig hebben om effectief te blijven. Zelfs al schenken ze tientallen dieseltjes, na een jaar hebben ze allemaal groot onderhoud nodig.
Hoe zit het met de Amerikaanse nucleaire duikboten? Ik heb gelezen dat die minstens 30 jaar kunnen werken qua brandstof
pi_203303559
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 17:48 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Hoe zit het met de Amerikaanse nucleaire duikboten? Ik heb gelezen dat die minstens 30 jaar kunnen werken qua brandstof
Die gebruiken weapons grade uranium (90-97% verrijkt), dat gaat lang mee.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_203303886
twitter
pi_203304010
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 17:48 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Hoe zit het met de Amerikaanse nucleaire duikboten? Ik heb gelezen dat die minstens 30 jaar kunnen werken qua brandstof
Ook met nucleaire duikboten heb je bewegende onderdelen die slijten en je moet die boot waterdicht houden. Net zoals bij vliegtuigen zet het metaal in en uit bij het duiken en naar boven komen. Bovendien staat de techniek ook niet stil en zal je ze regelmatig moeten vernieuwen om een beetje in leven te blijven. In de VS hebben ze richting de 37.000 mensen aan het werk in het onderhoud van de vloot en zelfs dan hebben ze vertragingen van jaren bij de duikboten.
  Moderator vrijdag 21 januari 2022 @ 18:50:45 #43
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203304294
twitter
pi_203304418
Oke,
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 17:53 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Die gebruiken weapons grade uranium (90-97% verrijkt), dat gaat lang mee.
Oke en als zo'n ding ontploft onder water, wat zijn dan de gevolgen voor het milieu?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_203304449
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 18:21 schreef Alpha0 het volgende:
[ twitter ]
Tsja, de Amerikanen en hun coalitiepartners waren militair gezien ook zwaar superieur aan de Taliban en we weten allemaal hoe dat is afgelopen.
pi_203304512
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 18:58 schreef halfway het volgende:
Oke,
[..]
Oke en als zo'n ding ontploft onder water, wat zijn dan de gevolgen voor het milieu?
Glow in the dark vissticks :9~
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_203304518
quote:
9s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 19:01 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Tsja, de Amerikanen en hun coalitiepartners waren militair gezien ook zwaar superieur aan de Taliban en we weten allemaal hoe dat is afgelopen.
Rusland gaat een gorilla oorlog beginnen in 10 verschillende landen?

Denk je nu echt dat Rusland ook maar iets zal doen richting Bulgarije of Roemenië?

Dit is voor Poetin de excuusjes om Oekraïne binnen te vallen, want het hele verzoek richting die landen is gewoon te gestoord.
pi_203304756
FUD wordt hier op het wereldtoneel uitgespeeld
  vrijdag 21 januari 2022 @ 19:25:57 #49
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_203304832
In geval van oorlog wordt als eerst de Russische TOS 1 thermobaric weapon ingezet om de Ukrainse loopgraven uit te moorden. Ze exploderen boven de loopgraven en iedereen wordt of direct verkoold door de hitte of gedood door de enorme drukgolf en in het geval van grotten in Afghanistan kan het alle lokale zuurstof verbruiken waardoor mensen stikken door zuurstof gebrek. Pfff....

https://www.forbes.com/si(...)thermobaric-rockets/



Arguably the most frightening for Ukraine’s beleaguered defenders, hunkering in their trenches, are the Russian army’s TOS-1 rocket launchers. If the Russians roll west, the TOS-1s could shoot first, targeting the Ukrainians’ earthworks with their 220-millimeter thermobaric rockets.

Thermobaric munitions are uniquely destructive. They burst over their targets, spreading a fuel vapor, before exploding and igniting the fuel and creating a pressure wave that’s twice as powerful as that from a conventional artillery shell.

“A fuel-air explosive can have the effect of a tactical nuclear weapon without residual radiation,”


Ukrainse loopgraven beschermen niet tegen de TOS1
pi_203305101
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 19:06 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Rusland gaat een gorilla oorlog beginnen in 10 verschillende landen?

Denk je nu echt dat Rusland ook maar iets zal doen richting Bulgarije of Roemenië?

Dit is voor Poetin de excuusjes om Oekraïne binnen te vallen, want het hele verzoek richting die landen is gewoon te gestoord.
Ik mag toch hopen dat ze de Planet of the Apes tactieken achterwege laten :D.

Maar ik denk trouwens ook niet dat hij Oekraïne binnen valt. Een land binnen vallen en onder je controle brengen is één ding, die controle vasthouden en weer opnieuw opbouwen is weer een hele stap verder. En hoewel Poetin zeker wel de militaire slagkracht heeft om dat eerste te doen is het nog maar zeer de vraag of hij de middelen (of de wil) heeft om dat laatste ook succesvol te doen.
pi_203305159
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 19:25 schreef slashdotter3 het volgende:
In geval van oorlog wordt als eerst de Russische TOS 1 thermobaric weapon ingezet om de Ukrainse loopgraven uit te moorden. Ze exploderen boven de loopgraven en iedereen wordt of direct verkoold door de hitte of gedood door de enorme drukgolf en in het geval van grotten in Afghanistan kan het alle lokale zuurstof verbruiken waardoor mensen stikken door zuurstof gebrek. Pfff....

https://www.forbes.com/si(...)thermobaric-rockets/

[ afbeelding ]

Arguably the most frightening for Ukraine’s beleaguered defenders, hunkering in their trenches, are the Russian army’s TOS-1 rocket launchers. If the Russians roll west, the TOS-1s could shoot first, targeting the Ukrainians’ earthworks with their 220-millimeter thermobaric rockets.

Thermobaric munitions are uniquely destructive. They burst over their targets, spreading a fuel vapor, before exploding and igniting the fuel and creating a pressure wave that’s twice as powerful as that from a conventional artillery shell.

“A fuel-air explosive can have the effect of a tactical nuclear weapon without residual radiation,”

[ afbeelding ]
Ukrainse loopgraven beschermen niet tegen de TOS1
Als je dit zo allemaal leest maken zaken als mankracht en vechtmentaliteit geen flikker meer uit. Tegen dit soort wapens zijn mensen niet opgewassen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')