abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203323636
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 21:37 schreef Farenji het volgende:

[..]
Ik denk eerder dat jij flink extremer bent geworden, dan denk je dat het aan de hele wereld behalve jou ligt, maar uiteindelijk ben je het zelf die veranderd is.
Dat denk ik niet. Waarom zou dat zo zijn?

Het zijn de grote ontwikkelingen zelf, buiten mij, die mij hebben afgekeerd van de VVD.

Neem de huidige regeringsverklaring met 60 miljard euro voor klimaat en stiktstof, zonder dat daar een echt plan aan ten grondslag ligt. Dit is in de gehele geschiedenis van Nederland nog nooit gebeurd!

Dat komt niet door mij. Het is duidelijk een links plan (en bizar in mijn ogen) waarvoor de VVD getekend heeft.

Waarom? Geen idee!
pi_203324397
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 22:34 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Dat denk ik niet. Waarom zou dat zo zijn?
Omdat de vvd nou niet echt linkser is geworden. Onder invloed van vooral de pvv zijn ze juist flink verder naar rechts opgeschoven.
pi_203324430
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 19:09 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Eerst stemde ik altijd CDA maar toen die te links werd ben ik overgestapt op VVD.

Echter nu werd hetzelfde probleem: VVD is een linkse partij geworden.

Ik neig naar SGP.
Je bent voor een vuurwerkverbod? :P
pi_203340894
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:40 schreef Hexagon het volgende:
Partijen die klimaat en milieu problemen stelselmatig negeren of iedere oplossing traineren zijn per definitie niet netjes te noemen.
Partijen die met allemaal peperdure nepoplossingen komen om het klimaat te redden zijn ook niet netjes. Zoals miljoenen stoppen in een totaal mislukt zonnecelbestrating-fietspad dat binnen een paar maanden het oppervlak van alle zonnecellen ondoorzichtig is geworden door slijtage
Of mega windmolens vlak bij woonwijken bouwen zodat de bewoners daar letterlijk gek worden van de nachtelijke herrie.

Dat zijn Groen Slinkse partijen
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
  maandag 24 januari 2022 @ 08:04:21 #205
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203341045
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 07:23 schreef paulgo het volgende:

[..]
Partijen die met allemaal peperdure nepoplossingen komen om het klimaat te redden zijn ook niet netjes. Zoals miljoenen stoppen in een totaal mislukt zonnecelbestrating-fietspad dat binnen een paar maanden het oppervlak van alle zonnecellen ondoorzichtig is geworden door slijtage
Of mega windmolens vlak bij woonwijken bouwen zodat de bewoners daar letterlijk gek worden van de nachtelijke herrie.

Dat zijn Groen Slinkse partijen
Rookgordijn
pi_203341129
Jij vind windmolens dus belangrijker dan het welzijn van mensen
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
pi_203341131
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 23:02 schreef Farenji het volgende:

[..]
Omdat de vvd nou niet echt linkser is geworden. Onder invloed van vooral de pvv zijn ze juist flink verder naar rechts opgeschoven.
Hun laatste verkiezingsprogramma was anders (gelukkig) wel een stuk linkser dan de voorgaande, ik zou het huidige coalitieakkoord (gelukkig) ook behoorlijk links durven noemen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_203341139
Mensen in dit topic doen alsof 'rechts' of 'links' in de politiek nog echt wat zegt :')
  maandag 24 januari 2022 @ 08:35:32 #209
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_203341220
Nee, Nederland (lees: FOK!) wil ee rechtse partij die dezelfde dingen wil als de PVV en FvD, maar dan met een voorman, die wel normaal is en ook normale dingen kan roepen, zodat ze op fascisten kunnen stemmen, zonder dat opvalt dat ze op fascisten stemmen. Men wil gewoon een mainstream partij, die al die enge bruine mensen uit dit mooie, boreale land schopt.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_203341404
Gewoon D66 stemmen. :Y
Netjes en centrum.
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
pi_203341435
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 08:35 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Nee, Nederland (lees: FOK!) wil ee rechtse partij die dezelfde dingen wil als de PVV en FvD, maar dan met een voorman, die wel normaal is en ook normale dingen kan roepen, zodat ze op fascisten kunnen stemmen, zonder dat opvalt dat ze op fascisten stemmen. Men wil gewoon een mainstream partij, die al die enge bruine mensen uit dit mooie, boreale land schopt.
En wat wil jij? Je bent zo druk met invullen wat andere mensen mogelijk denken.
pi_203341475
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 09:00 schreef laforest het volgende:
Gewoon D66 stemmen. :Y
Netjes en centrum.
Dat zijn net zo goed behoorlijke leugenaars.
Democraten 66, de partij die de referenda in Nederland de nek om heeft gedraaid

genot
pi_203341506
quote:
10s.gif Op maandag 24 januari 2022 09:08 schreef aTypisch het volgende:

[..]

genot
Dat is nou net één van de dingen die D66 wel zeer goed heeft gedaan, dat gedrocht weer afschaffen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_203341521
quote:
10s.gif Op maandag 24 januari 2022 09:08 schreef aTypisch het volgende:

[..]

genot
Ze zijn met hun tijd meegegaan. Een nieuwe generatie van Facebookgeleerden moet je geen referendum aanbieden. Dat is gevaarlijk. Heeft D66 heel netjes gedaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door laforest op 24-01-2022 09:41:21 ]
pi_203341802
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 09:10 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat is nou net één van de dingen die D66 wel zeer goed heeft gedaan, dat gedrocht weer afschaffen.
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 09:11 schreef laforest het volgende:

[..]
Ze zijn met hun tijd meegegaan. Ern nieuwe generatie van Facebookgeleerden moet je geen referendum aanbieden. Dat is gevaarlijk. Heeft D66 heel netjes gedaan.
_O- Okay
pi_203341849
quote:
14s.gif Op maandag 24 januari 2022 09:37 schreef aTypisch het volgende:

[..]
[..]
_O- Okay
Sterk argument. :')
pi_203341922
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 09:42 schreef laforest het volgende:

[..]
Sterk argument. :')
Je hebt zelf ook nog niet inhoudelijk gereageerd hoor.
pi_203341940
quote:
14s.gif Op maandag 24 januari 2022 09:48 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Je hebt zelf ook nog niet inhoudelijk gereageerd hoor.
Dat moet je leren lezen. :z
pi_203342040
Zo krijg je een topic wel vol ja. :')

D66 lijkt inderdaad het nette rechtse alternatief, al zijn zij ook voor verdere flexibilisering van de arbeidsmarkt en kijken zij verder ook nauwelijks om naar (betaalbare) zorg voor iedereen. Om maar twee voorbeelden te noemen.

Ook is deze "onderwijspartij" mede verantwoordelijk voor het invoeren van het leenstelsel.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_203342071
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 10:01 schreef Tomatenboer het volgende:

D66 lijkt inderdaad het nette rechtse alternatief, al zijn zij ook voor verdere flexibilisering van de arbeidsmarkt en kijken zij verder ook nauwelijks om naar (betaalbare) zorg voor iedereen. Om maar twee voorbeelden te noemen.

Ook is deze "onderwijspartij" mede verantwoordelijk voor het invoeren van het leenstelsel.
Goede zaak. Alleen studeren als het kunt betalen/terugbetalen. :Y
  maandag 24 januari 2022 @ 10:08:11 #221
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_203342104
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 10:01 schreef Tomatenboer het volgende:

Er is vrij weinig rechts aan D66. Economisch misschien nog wel, maar cultureel zeker niet. Het zijn progressieve liberalen for crying out loud.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  maandag 24 januari 2022 @ 10:08:36 #222
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_203342106
Definieer rechts. Want ik hoor zaken als woke en dat heeft geen reet te maken met rechts of links. Juist rechts zou een groot voorstander moeten zijn van individuele keuzes en kunnen zijn wie je bent.

Links en rechts zit voor mij veel meer op het vlak van de overheidsbemoeienis en in welke mate je individueel zaken moet regelen in de maatschappij of dat de maatschappij juist veel zaken voor je regelt.

Neem bijvoorbeeld dit:
quote:
Hans Besseling op het weblog "Het Vrije Volk" definieert rechts als volgt: "Rechts staat voor: individuele vrijheid en organisatie van charitatieve en andere maatschappelijke activiteiten door particulieren zonder overheidssubsidie, bescherming van bezit en inkomen, marktwerking als stimulans van economische groei, beperking van de staatsinvloed tot het scheppen van de noodzakelijke voorwaarden voor een veilig bestaan van de burgers."
Kortom, ik ben de draad kwijt als we het hebben over links/rechts. Ik kijk liever naar de inhoud i.p.v. met loze termen te komen.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_203342201
quote:
14s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:14 schreef Bepje het volgende:
De ekte rechtsen zouden zich eens af moeten vragen waarom er aan hun kant van het spectrum kennelijk maar niet lukt om een 'Netjes Rechts Partij' op te richten.
Ik zou GR oprichten. Gezellig Rechts want dat ontbreekt er nu eenmaal. Het is wel rechts maar echt gezellig is het allemaal niet. Het is vooral schreeuwen en met onhaalbare plannen komen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_203342274
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 10:08 schreef Herkauwer het volgende:
Definieer rechts. Want ik hoor zaken als woke en dat heeft geen reet te maken met rechts of links. Juist rechts zou een groot voorstander moeten zijn van individuele keuzes en kunnen zijn wie je bent.

Links en rechts zit voor mij veel meer op het vlak van de overheidsbemoeienis en in welke mate je individueel zaken moet regelen in de maatschappij of dat de maatschappij juist veel zaken voor je regelt.

Neem bijvoorbeeld dit:
[..]
Kortom, ik ben de draad kwijt als we het hebben over links/rechts. Ik kijk liever naar de inhoud i.p.v. met loze termen te komen.
Rechts is vooral synoniem geworden met nationalisme en geen buitenlanders, de afgelopen jaren in de discussies hier op FOK.

Ook conservatieve ethische waardes, worden heel snel los gelaten als het in het nadeel werkt van het nationalisme.

Volgens jou definitie ben ik ook zo rechts als maar kan, maar ben voorstander van freemovement van personen en denk dat sommige zaken best universeel geregeld kunnen worden, dat dit een hoop problemen en kosten zou schelen.

Maar door dit laatste wat ik noem zullen sommige mij direct extreem links vinden.
  maandag 24 januari 2022 @ 10:43:58 #225
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_203342438
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 10:28 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Rechts is vooral synoniem geworden met nationalisme en geen buitenlanders, de afgelopen jaren in de discussies hier op FOK.

Ook conservatieve ethische waardes, worden heel snel los gelaten als het in het nadeel werkt van het nationalisme.

Volgens jou definitie ben ik ook zo rechts als maar kan, maar ben voorstander van freemovement van personen en denk dat sommige zaken best universeel geregeld kunnen worden, dat dit een hoop problemen en kosten zou schelen.

Maar door dit laatste wat ik noem zullen sommige mij direct extreem links vinden.
Precies dit. En niet alleen op FOK maar overal online. Ik zie ook vaak mensen boos worden in discussies omdat zij zelf een ander beeld hebben van een term. Dan gaat de discussie over in modder gooien i.p.v. de inhoud.

Kansloos zo'n discussie als je niet eerst beide uitspreekt wat jij bedoeld met, in dit geval, rechts,
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')