Wie wil dat? (Ik kijk nu niet naar het debat)quote:Op woensdag 19 januari 2022 15:41 schreef Hexagon het volgende:
Laten we gewoon de hele begroting uit gaan geven aan de zorg
De SP en de PVV gezien die geen enkele afremming van uitgaven willen.quote:Op woensdag 19 januari 2022 15:48 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Wie wil dat? (Ik kijk nu niet naar het debat)
quote:Op woensdag 19 januari 2022 15:54 schreef Hexagon het volgende:
Kan iemand Jan Paternotte vertellen dat de Kijkshop al 4 jaar niet meer bestaat?
Hij noemde het als voorbeeld van winkels die wel open mogen en cultuur niet.quote:Op woensdag 19 januari 2022 16:27 schreef Bocaj het volgende:
[..]Zei hij dat? Zou hij weten wat een pak melk kost?
Wat een nieuws zeg...quote:
quote:Op woensdag 19 januari 2022 10:40 schreef LangeTabbetje het volgende:
Meneer Rutte, je kan geen specifiek antwoord geven, maar dat boeit Wilders ook helemaal niet, puur effectbejag.... hij weet maar veel te goed dat Rutte niet ingaat op beveiligings details
Er zijn kamervragen over haar beantwoord... zijn die ergens te lezen?quote:Op woensdag 19 januari 2022 13:22 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Het is een FEIT dat Rutte een adviseur veiligheid heeft die Wilders o.a. wilde vermoorden en hier vergevorderde plannen voor had. De wapens lagen al in haar auto. Ze is hiervoor ook veroordeeld, 3 jaar de bak in.
Rutte wil niet af van deze adviseur.
Feiten.
Vreemde generalisering. Niet alle boomers zijn miljonairs, verre van.quote:Op woensdag 19 januari 2022 18:50 schreef Evertjan het volgende:
waarom loopt de oppositie zo te hameren op verhoging van de AOW. Als er nu 1 groep is die niks te klagen heeft zijn het wel de boomers.
Ook dat niet vind ik. Bij imand die nooit gespaard heeft voor pensioen en alles heeft opgebrast en een ander die netjes geld aan de kant gelegd heeft en zuiniger geleefd heeft hoeft die tweede daar niet voor gestraft te worden. Integendeel zou ik denken.quote:Op woensdag 19 januari 2022 18:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Vreemde generalisering. Niet alle boomers zijn miljonairs, verre van.
Er mag van mij wel een onderscheid komen tussen gepensioneerden die alleen van AOW moeten rondkomen en degenen met een goed pensioen, overigens.
Ook geen correcte voorstelling want de mensen met goede pensioenen hebben daar meestal weinig voor gedaan, dat was centraal geregeld vanuit de CAO's en dergelijke. Vrij weinig mensen leven van hun gespaarde geld, volgens mij.quote:Op woensdag 19 januari 2022 19:25 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ook dat niet vind ik. Bij imand die nooit gespaard heeft voor pensioen en alles heeft opgebrast en een ander die netjes geld aan de kant gelegd heeft en zuiniger geleefd heeft hoeft die tweede daar niet voor gestraft te worden. Integendeel zou ik denken.
Iemand die het niet kon is wat anders, maar ik zie veel teveel regels waar de verstandige persoon genaaid wordt.quote:Op woensdag 19 januari 2022 19:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ook geen correcte voorstelling want de mensen met goede pensioenen hebben daar meestal weinig voor gedaan, dat was centraal geregeld vanuit de CAO's en dergelijke. Vrij weinig mensen leven van hun gespaarde geld, volgens mij.
Daarbij zijn er hele groepen die nooit in staat zijn geweest hiertoe, mensen die laag betaald werk hadden of geen pensioen rechten opbouwden.
Even terug ontopic, ik had het wel specifiek over pensioenen en niet over een vermogenstoets en dat zijn toch echt verschillende zaken.quote:Op woensdag 19 januari 2022 19:32 schreef Zorro het volgende:
[..]
Iemand die het niet kon is wat anders, maar ik zie veel teveel regels waar de verstandige persoon genaaid wordt.
Als (uitgaande van dezelfde financiele omstandigehden) de een altijd blijft huren, zat al sociaal dus lekker godkoop, daar blijven zitten ook na betere financiele situatie, en dan flink op vakantie, auto;s kopen, de nieuwste TV, nou ja je kent ze wel. En een ander die een huisje is gaan kopen, dat netje afbetaalt en daar zuinig voor geleefd heeft.
Beiden raken werkeloos.
De brasser krijgt geld, de zuinige mag eerst zijn huis opeten.
Ik vind het een kutregeling. En zulke dingen zijn er meer.
Omdat boomers electoraal interessanter zijn dan jongeren die opgezadeld worden met die schulden.quote:Op woensdag 19 januari 2022 18:50 schreef Evertjan het volgende:
waarom loopt de oppositie zo te hameren op verhoging van de AOW. Als er nu 1 groep is die niks te klagen heeft zijn het wel de boomers.
Dat moet heel snel veranderen, we zijn heel hard toe aan een inkomensafhankelijke AOW. Met de vergrijzing is dit echt niet vol te houden en dan kun je maar beter snel de knoop doorhakken.quote:Op woensdag 19 januari 2022 21:35 schreef Halcon het volgende:
[..]
Omdat boomers electoraal interessanter zijn dan jongeren die opgezadeld worden met die schulden.
Voorlopig zijn boomers nog wel even electoraal interessanter.quote:Op woensdag 19 januari 2022 21:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat moet heel snel veranderen, we zijn heel hard toe aan een inkomensafhankelijke AOW. Met de vergrijzing is dit echt niet vol te houden en dan kun je maar beter snel de knoop doorhakken.
Maar er zijn ook zat boomers die het beste willen voor hun kleinkinderen, ik vraag me dus af of het wel zo electoraal slecht is.quote:Op woensdag 19 januari 2022 21:48 schreef Halcon het volgende:
[..]
Voorlopig zijn boomers nog wel even electoraal interessanter.
Die zullen er best wel zijn, maar heb het idee dat ze over het algemeen vrij egoīstisch zijn.quote:Op woensdag 19 januari 2022 21:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar er zijn ook zat boomers die het beste willen voor hun kleinkinderen, ik vraag me dus af of het wel zo electoraal slecht is.
Geert draaft vaak door, maar hier heeft hij echt wel een punt.quote:Op woensdag 19 januari 2022 10:43 schreef Aurelius het volgende:
Op zich zie ik wel het nut om veroordeelde terroristen als (externe) ervaringsdeskundige te horen. Maar om ze nu lid te maken van vaste interne advies commissies en prominent een plekje te geven op de VVD website gaat natuurlijk wel een beetje ver. Vermoed dat de VVD hier inmiddels ook spijt van heeft. Maar haar weghalen zou betekenen dat ze Wilders indirect gelijk geven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |