abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 januari 2022 @ 15:41:16 #276
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203270696
Laten we gewoon de hele begroting uit gaan geven aan de zorg
pi_203270812
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 15:41 schreef Hexagon het volgende:
Laten we gewoon de hele begroting uit gaan geven aan de zorg
Wie wil dat? (Ik kijk nu niet naar het debat)

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 19-01-2022 15:49:02 ]
  woensdag 19 januari 2022 @ 15:54:20 #278
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203270902
Kan iemand Jan Paternotte vertellen dat de Kijkshop al 4 jaar niet meer bestaat?
  woensdag 19 januari 2022 @ 15:55:31 #279
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203270918
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2022 15:48 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Wie wil dat? (Ik kijk nu niet naar het debat)
De SP en de PVV gezien die geen enkele afremming van uitgaven willen.
pi_203271139
twitter

Zo zeg :9
pi_203271316
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 16:09 schreef Aurelius het volgende:
[ twitter ]

Wel Christenunie. -O-
  woensdag 19 januari 2022 @ 16:27:51 #282
65846 Bocaj
47th President.
pi_203271405
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 15:54 schreef Hexagon het volgende:
Kan iemand Jan Paternotte vertellen dat de Kijkshop al 4 jaar niet meer bestaat?
:D Zei hij dat? Zou hij weten wat een pak melk kost?
  woensdag 19 januari 2022 @ 16:28:47 #283
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203271421
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 16:27 schreef Bocaj het volgende:

[..]
:D Zei hij dat? Zou hij weten wat een pak melk kost?
Hij noemde het als voorbeeld van winkels die wel open mogen en cultuur niet.
  woensdag 19 januari 2022 @ 16:29:39 #284
65846 Bocaj
47th President.
pi_203271433
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 16:09 schreef Aurelius het volgende:
[ twitter ]

Wat een nieuws zeg... :')
Het is dus waar... elke vloek en een scheet komt op twitter! :Y
  woensdag 19 januari 2022 @ 16:51:01 #285
65846 Bocaj
47th President.
pi_203271629
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 10:40 schreef LangeTabbetje het volgende:
Meneer Rutte, je kan geen specifiek antwoord geven, maar dat boeit Wilders ook helemaal niet, puur effectbejag.... hij weet maar veel te goed dat Rutte niet ingaat op beveiligings details
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2022 13:22 schreef Ixnay het volgende:

[..]
Het is een FEIT dat Rutte een adviseur veiligheid heeft die Wilders o.a. wilde vermoorden en hier vergevorderde plannen voor had. De wapens lagen al in haar auto. Ze is hiervoor ook veroordeeld, 3 jaar de bak in.

Rutte wil niet af van deze adviseur.

Feiten.
Er zijn kamervragen over haar beantwoord... zijn die ergens te lezen?
Heb al lopen zoeken maar kom ze niet tegen bij de kamervragen website... kan zijn dat ik fout zoek natuurlijk...
pi_203271751
Moest wel lachen om Kaag net. _O-

Rutte zei dat hij zeker niet weg gaat voor een baantje in Brussel of Washington.

Als kabinetsleden ergens anders willen solliciteren, moeten ze dat bij de MP melden. Omtzigt vroeg Rutte: maar stel u wilt wel solliciteren, moet u dat dan aan de vice-premier laten weten?

Rutte: ‘Ja, mevrouw Kaag dus’. *Kaag pakt onmiddellijk haar telefoon* :D
leven zoals het leven is
pi_203272825
Dat hele gelul van de oppositie (met name Klaver) waarbij er niets van de regeringsplannen deugt en niets goed is, is ook zo ontzettend vermoeiend. Neem dan deel aan het kabinet. Waar hebben we het over.

Echt, als Ollongren dat papiertje in het mapje had gedaan hadden we zo ontzettend veel tijd bespaard. Eindeloos gelul over macht, tegenmacht, inspraak van de kamer en andere lege termen.
pi_203273152
waarom loopt de oppositie zo te hameren op verhoging van de AOW. Als er nu 1 groep is die niks te klagen heeft zijn het wel de boomers.
pi_203273297
quote:
2s.gif Op woensdag 19 januari 2022 18:50 schreef Evertjan het volgende:
waarom loopt de oppositie zo te hameren op verhoging van de AOW. Als er nu 1 groep is die niks te klagen heeft zijn het wel de boomers.
Vreemde generalisering. Niet alle boomers zijn miljonairs, verre van.

Er mag van mij wel een onderscheid komen tussen gepensioneerden die alleen van AOW moeten rondkomen en degenen met een goed pensioen, overigens.
  FOK!fotograaf woensdag 19 januari 2022 @ 19:25:44 #290
842 Zorro
Z
pi_203273675
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 18:58 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Vreemde generalisering. Niet alle boomers zijn miljonairs, verre van.

Er mag van mij wel een onderscheid komen tussen gepensioneerden die alleen van AOW moeten rondkomen en degenen met een goed pensioen, overigens.
Ook dat niet vind ik. Bij imand die nooit gespaard heeft voor pensioen en alles heeft opgebrast en een ander die netjes geld aan de kant gelegd heeft en zuiniger geleefd heeft hoeft die tweede daar niet voor gestraft te worden. Integendeel zou ik denken.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_203273699
quote:
6s.gif Op woensdag 19 januari 2022 19:25 schreef Zorro het volgende:

[..]
Ook dat niet vind ik. Bij imand die nooit gespaard heeft voor pensioen en alles heeft opgebrast en een ander die netjes geld aan de kant gelegd heeft en zuiniger geleefd heeft hoeft die tweede daar niet voor gestraft te worden. Integendeel zou ik denken.
Ook geen correcte voorstelling want de mensen met goede pensioenen hebben daar meestal weinig voor gedaan, dat was centraal geregeld vanuit de CAO's en dergelijke. Vrij weinig mensen leven van hun gespaarde geld, volgens mij.

Daarbij zijn er hele groepen die nooit in staat zijn geweest hiertoe, mensen die laag betaald werk hadden of geen pensioen rechten opbouwden.
  FOK!fotograaf woensdag 19 januari 2022 @ 19:32:43 #292
842 Zorro
Z
pi_203273786
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 19:27 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ook geen correcte voorstelling want de mensen met goede pensioenen hebben daar meestal weinig voor gedaan, dat was centraal geregeld vanuit de CAO's en dergelijke. Vrij weinig mensen leven van hun gespaarde geld, volgens mij.

Daarbij zijn er hele groepen die nooit in staat zijn geweest hiertoe, mensen die laag betaald werk hadden of geen pensioen rechten opbouwden.
Iemand die het niet kon is wat anders, maar ik zie veel teveel regels waar de verstandige persoon genaaid wordt.
Als (uitgaande van dezelfde financiele omstandigehden) de een altijd blijft huren, zat al sociaal dus lekker godkoop, daar blijven zitten ook na betere financiele situatie, en dan flink op vakantie, auto;s kopen, de nieuwste TV, nou ja je kent ze wel. En een ander die een huisje is gaan kopen, dat netje afbetaalt en daar zuinig voor geleefd heeft.
Beiden raken werkeloos.
De brasser krijgt geld, de zuinige mag eerst zijn huis opeten.

Ik vind het een kutregeling. En zulke dingen zijn er meer.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_203274474
quote:
6s.gif Op woensdag 19 januari 2022 19:32 schreef Zorro het volgende:

[..]
Iemand die het niet kon is wat anders, maar ik zie veel teveel regels waar de verstandige persoon genaaid wordt.
Als (uitgaande van dezelfde financiele omstandigehden) de een altijd blijft huren, zat al sociaal dus lekker godkoop, daar blijven zitten ook na betere financiele situatie, en dan flink op vakantie, auto;s kopen, de nieuwste TV, nou ja je kent ze wel. En een ander die een huisje is gaan kopen, dat netje afbetaalt en daar zuinig voor geleefd heeft.
Beiden raken werkeloos.
De brasser krijgt geld, de zuinige mag eerst zijn huis opeten.

Ik vind het een kutregeling. En zulke dingen zijn er meer.
Even terug ontopic, ik had het wel specifiek over pensioenen en niet over een vermogenstoets en dat zijn toch echt verschillende zaken.
pi_203276022
quote:
2s.gif Op woensdag 19 januari 2022 18:50 schreef Evertjan het volgende:
Omdat boomers electoraal interessanter zijn dan jongeren die opgezadeld worden met die schulden.
pi_203276060
Ik heb het debat niet gevolgd, maar wel de foto's gezien. Zo te zien is Kaag niet meer besmet met het coronavirus, maar kampt ze nog wel met een vervelende hoest. De tweede CDA-minister achter Hoekstra is blijkbaar Van Gennip en niet De Jonge. Schouten heeft vannacht slecht geslapen. Rutte en Kaag lijken tegenwoordig best met elkaar te kunnen opschieten.
pi_203276190
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 21:35 schreef Halcon het volgende:

[..]
Omdat boomers electoraal interessanter zijn dan jongeren die opgezadeld worden met die schulden.
Dat moet heel snel veranderen, we zijn heel hard toe aan een inkomensafhankelijke AOW. Met de vergrijzing is dit echt niet vol te houden en dan kun je maar beter snel de knoop doorhakken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_203276231
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 21:46 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat moet heel snel veranderen, we zijn heel hard toe aan een inkomensafhankelijke AOW. Met de vergrijzing is dit echt niet vol te houden en dan kun je maar beter snel de knoop doorhakken.
Voorlopig zijn boomers nog wel even electoraal interessanter.
pi_203276276
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 21:48 schreef Halcon het volgende:

[..]
Voorlopig zijn boomers nog wel even electoraal interessanter.
Maar er zijn ook zat boomers die het beste willen voor hun kleinkinderen, ik vraag me dus af of het wel zo electoraal slecht is.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_203276297
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 21:50 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar er zijn ook zat boomers die het beste willen voor hun kleinkinderen, ik vraag me dus af of het wel zo electoraal slecht is.
Die zullen er best wel zijn, maar heb het idee dat ze over het algemeen vrij egoīstisch zijn.
  woensdag 19 januari 2022 @ 22:47:57 #300
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_203277192
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 10:43 schreef Aurelius het volgende:
Op zich zie ik wel het nut om veroordeelde terroristen als (externe) ervaringsdeskundige te horen. Maar om ze nu lid te maken van vaste interne advies commissies en prominent een plekje te geven op de VVD website gaat natuurlijk wel een beetje ver. Vermoed dat de VVD hier inmiddels ook spijt van heeft. Maar haar weghalen zou betekenen dat ze Wilders indirect gelijk geven.
Geert draaft vaak door, maar hier heeft hij echt wel een punt.
Als je bij wijze van spreken een keer bent bekeurd voor een niet werkend achterlicht op je fiets dan kom je bijvoorbeeld al niet door de screening voor sollicitaties voor banen bij de overheid vanwege je bevlekte VoG met antecedent. En dan is nu een veroordeelde terrorist met moordplannen zomaar ineens gelieerd aan de VVD, met ook nog een heel delicaat werkveld. Het is eigenlijk te gek voor woorden dat dat kan.

What's next? Breivik de nieuwe premier van Noorwegen?
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')