Bedankt, dan klopt mijn twijfel in ieder gevalquote:Op vrijdag 15 april 2022 12:38 schreef NotToBe het volgende:
Ik zou toch regels van 50x70 pakken, geeft beetje stevigheid in je wand. 20x40 vind ik een raar advies.
20x40 gebruik je als regelwerk tegen een wand aan. Niet als je het op 30cm voor de muur wil plaatsen. Dus ik gok dat diegene die je advies gaf wel een klok zag maar geen idee had wat een klepel isquote:Op vrijdag 15 april 2022 13:20 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Bedankt, dan klopt mijn twijfel in ieder gevalEn dan wel de lange kant tegen de zijwanden toch, dus de gipsplaten uiteindelijk op het 50 deel?
Wellichtquote:Op zaterdag 16 april 2022 09:13 schreef bleiblei het volgende:
[..]
20x40 gebruik je als regelwerk tegen een wand aan. Niet als je het op 30cm voor de muur wil plaatsen. Dus ik gok dat diegene die je advies gaf wel een klok zag maar geen idee had wat een klepel is.
Oh, dat laatste valt mee hoor. Als je alles af stuct is 9.5mm goed zat. Zit bij mij ook overal tegen de voorzetwanden. Je kan evt. overwegen er osb platen achter de gipsplaten te schroeven. Scheelt enorm als je later wat op die wand wil bevestigen.quote:Op zaterdag 16 april 2022 09:47 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
WellichtHij raadde ook 9,5mm gipsplaat aan terwijl de rest van de wereld die alleen tegen het plafond lijkt te schroeven, dus ik weet niet waar die klok op stond.. Bedankt
Grappig, ik blijf bijlerenquote:Op zaterdag 16 april 2022 10:27 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Oh, dat laatste valt mee hoor. Als je alles af stuct is 9.5mm goed zat. Zit bij mij ook overal tegen de voorzetwanden. Je kan evt. overwegen er osb platen achter de gipsplaten te schroeven. Scheelt enorm als je later wat op die wand wil bevestigen.
Ik denk dat het advies 2x4" (inch) was. Dat is dan uiteindelijk 44x96 millimeter.quote:Op vrijdag 15 april 2022 12:38 schreef NotToBe het volgende:
Ik zou toch regels van 50x70 pakken, geeft beetje stevigheid in je wand. 20x40 vind ik een raar advies.
Ik heb nog even gekeken en er staat toch echt ‘cm’ achter op het briefje dat ik mee kreegquote:Op zaterdag 16 april 2022 11:56 schreef jpajs het volgende:
[..]
Ik denk dat het advies 2x4" (inch) was. Dat is dan uiteindelijk 44x96 millimeter.
Klopt maar 50x70 wordt wel op veel plaatsen zo aangeboden.quote:Op zaterdag 16 april 2022 11:56 schreef jpajs het volgende:
[..]
Ik denk dat het advies 2x4" (inch) was. Dat is dan uiteindelijk 44x96 millimeter.
Buiten wat rare historische maten gaat het met 25 mm omhoog in ruw hout. 22x50, 22x75, 22x100,...... en dan 50x75 (regel genaamd) 50x100, 50x125..... 75x............ hopelijk duidelijker nu.
Dubbele wandcontactdozen halfinbouw bestaan geloof ik alleen met de twee stopcontacten verticaal onder elkaar.quote:Op zaterdag 16 april 2022 16:47 schreef Miniem het volgende:
Bestaan er ook halfopbouw stopcontacten die horizontaal gemonteerd kunnen worden?
Heb in de huidige keuken halfopbouw. Aangezien bij de nieuwe keuken daar een spatrand komt en ik t niet mooi vind om deze in te zagen zoek in een andere oplossing. Als ik een horizontale zou kunnen plaatsen of een enkele zou t net moeten passen. Liever een dubbele welkwam er niet echt wijs uit na wat Google.
Niemand?quote:Op zaterdag 16 april 2022 08:37 schreef stavromulabeta het volgende:
[ afbeelding ]
Omdat de voedingskabel van onze nieuwe CV-ketel te kort is en op dit moment via een verlengsnoer is aangesloten, wil ik een nieuw stopcontact bijplaatsen.
De nieuwe wandcontactdoos (opbouw) is het rode vierkant, de aanwezige voeding komt vanaf beneden, voorbij het huidige stopcontact zit nog een lamp, die geschakeld wordt vanaf de andere kant van de muur (je ziet de achterkant van de inbouwdoos op de foto).
Nu zie ik 2 opties om het nieuwe stopcontact aan te sluiten: optie 1: aansluiten op de centraaldoos met de lichtschakelaar en dan de kabel de hele route terug leggen naar de nieuwe wandcontactdoos. Makkelijk maar wel een beetje onlogisch. Of optie 2 (oranje): de kabel vanaf de meterkast halverwege onderbreken, een nieuwe centraaldoos plaatsen en vandaaruit de verschillende kanten voeden. Dat vind ik mooier maar het probleem is wel dat er niets mis mag gaan: Mijn ervaring met de bedrading hier in huis, is dat er totaal geen beweging te krijgen is in de bestaande bedrading, laat staan dat ik een nieuwe kabel naar de meterkast zou kunnen trekken.
Wat is jullie mening? Mag optie 1 officieel wel? Is optie 2 te doen, zonder risico dat je een compleet nieuwe kabel moet trekken naar de meterkast?
Beter enkele plaatsen dus?quote:Op zondag 17 april 2022 09:57 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Dubbele wandcontactdozen halfinbouw bestaan geloof ik alleen met de twee stopcontacten verticaal onder elkaar.
Voor de werking maakt het natuurlijk niet echt wat uit, maar het is natuurlijk wel minder mooi om die een kwartslag te draaien en dan te monteren.
Als je twee wandcontactdozen zou willen was het eenvoudiger om in het installatiewerk twee inbouwdozen naast elkaar te laten maken. Waarna je twee enkele wandcontactdozen kunt monteren.quote:
Zou misschien wel kunnen. De oude keuken moet er nog uit gesloopt worden. Ff kijken wat ervoor nosig isquote:Op maandag 18 april 2022 09:34 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Als je twee wandcontactdozen zou willen was het eenvoudiger om in het installatiewerk twee inbouwdozen naast elkaar te laten maken. Waarna je twee enkele wandcontactdozen kunt monteren.
Je kunt nu wel een dubbele wandcontactdoos plaatsen half inbouw, en hem dan een kwartslag te draaien.
Maar persoonlijk vind ik dat echt heel lelijk ..
Dozenboor 82mm heb je dan nodig om het gat voor de inbouwdoos te maken; aangezien kopen van zoiets als dit goedkoper is dan huren bij Boels. Moet je wel een sds boormachine hebben natuurlijkquote:Op maandag 18 april 2022 11:15 schreef Miniem het volgende:
[..]
Zou misschien wel kunnen. De oude keuken moet er nog uit gesloopt worden. Ff kijken wat ervoor nosig is
Materiaal en dikte van de vatwand?quote:Op dinsdag 19 april 2022 16:43 schreef loveli het volgende:
De Daalderop duo boiler van m'n ouders roest/lekt en moet vervangen worden. Ik heb er nul verstand van. Een nieuwe 80l Daalderop boiler kost meer dan 1000 euro, een 80l Bosch boiler een paar honderd.
Wat is wijsheid? Ik neem aan dat het prijsverschil terug te vinden is in de kwaliteit.
Uurtarief van de medewerkersquote:Op dinsdag 19 april 2022 19:31 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Materiaal en dikte van de vatwand?
Er zit groot prijsverschil in boilers die wel en die geen rekening kunnen houden met dag/nachtstroom.quote:Op dinsdag 19 april 2022 16:43 schreef loveli het volgende:
De Daalderop duo boiler van m'n ouders roest/lekt en moet vervangen worden. Ik heb er nul verstand van. Een nieuwe 80l Daalderop boiler kost meer dan 1000 euro, een 80l Bosch boiler een paar honderd.
Wat is wijsheid? Ik neem aan dat het prijsverschil terug te vinden is in de kwaliteit.
Dit is idd een die aan nachtstroom doet met koperen binnenwerk, een snelle google gaf prijzen zo tussen de 1100 en 1600 euro, vs een (random) Bosch van 300 en mij onbekende merken van nog minder. Bouwjaar op het typeplaatje vertelt dat de huidige 27 jaar oud is, het huis is ongeveer 2x zo oud, blijkbaar is dat de levensduur die bij het huishouden past.quote:Op dinsdag 19 april 2022 19:36 schreef sigme het volgende:
[..]
Er zit groot prijsverschil in boilers die wel en die geen rekening kunnen houden met dag/nachtstroom.
Dat kan mogelijk een deel van het verschil verklaren.
Verder is het binnenwerk van boilers gemaakt van verschillend materiaal. Dat maakt verschil bij aankoeken van kalk en wegroesten. Of dat grote prijsverschillen waard is weet ik niet.
Er bestaan ook knelkoppellingen he?quote:Op dinsdag 19 april 2022 20:52 schreef loveli het volgende:
ga ik zoeken hoe ik leidingen moet solderen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |