SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Zo'n QR-systeem voor toegang wordt nooit geaccepteerd zoals de OV-chipkaart, omdat het niet daadwerkelijk in iets nuttigs voorziet. Betalen voor de trein moet je toch, dus als je een OV-chipkaart gebruikt hoef je geen kaartjes meer te kopen etc. Maar de QR-code voor horeca enzo voegt niks toe, dat kun je zo weghalen en dan mis je feitelijk niks.quote:Op zaterdag 15 januari 2022 23:26 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Zo bedoelde ik het niet hoor.
Maar destijds was iedereen er ook tegen. Nu is het normaal.
Zal misschien met de QR-code ook zo worden.
Btw, ik zit ook echt niet op die QR te wachten hoor. Ookal heb ik vaccinaties![]()
Andere discussie, maar nee. Chipkaart is niet handig. ¤7,50 kwijt zijn voor een kaart, en zelfs nog eens ¤20 extra bij de ns voordat je uberhaupt een meter gereden kunnen hebben... Of hogere prijzen betalen. Man, wat een onzin.quote:Op zaterdag 15 januari 2022 23:26 schreef mascara-klodder het volgende: [..] Zo bedoelde ik het niet hoor. Maar destijds was iedereen er ook tegen. Nu is het normaal. Zal misschien met de QR-code ook zo worden. Btw, ik zit ook echt niet op die QR te wachten hoor. Ookal heb ik vaccinaties
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Ik maak hier wel een onderscheid in eigenlijk, wat er voor zorgt dat ik niet wil naar landen als China of Qatar maar wel naar Noord-Korea of Turkmenistan ofzo. Bij eerdergenoemde landen heb ik echt het gevoel dat ik Westers toerisme naar landen met in mijn ogen verkeerde principes (hierbij bedoel ik onderdrukkend naar bepaalde groepen zoals homoseksuelen) steun als ik hier op vakantie naar toe ga. Bij de extremere landen heb ik niet dit gevoel, dan kom je er ook niet voor je lol maar uit pure interesse om je blik te verrijken. Dat is toch iets anders. Maar dat lijntje is dun.quote:Op zaterdag 15 januari 2022 22:39 schreef AlwaysHappy het volgende: [..] Ik ga ook niet naar landen op vakantie waar ze homoseksualiteit niet steunen/accepteren. En andere landen ga ik inderdaad niet naar toe vanwege andere principes.
Makkelijk eerste![]()
Het is vooral irritant als je weinig van het OV gebruik maakt. De dagelijkse forens is die 7,50 allang vergeten en gebruikt automatisch opladen waardoor je er geen omkijken naar hebt.quote:Op zaterdag 15 januari 2022 23:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Andere discussie, maar nee. Chipkaart is niet handig. ¤7,50 kwijt zijn voor een kaart, en zelfs nog eens ¤20 extra bij de ns voordat je uberhaupt een meter gereden kunnen hebben... Of hogere prijzen betalen. Man, wat een onzin.![]()
Klopt.quote:Op zaterdag 15 januari 2022 23:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is vooral irritant als je weinig van het OV gebruik maakt. De dagelijkse forens is die 7,50 allang vergeten en gebruikt automatisch opladen waardoor je er geen omkijken naar hebt.
En die kaart ging ook via mijn werk voor het forenzen. Toendertijd kreeg je een boete als je niet uitcheckte terwijl je een abbo had. En die werd aautomatisch via je salaris afgeschreven. Best bizar. Helemaal als de checkpalen het niet deden om wat voor reden dan ook. Wat toen ook best vaak gebeurde. Storing, stukgemaakt, wat dan ook. Maar hey, dat was dus mijn verantwoording.
Was er zo klaar mee na 2 maanden, had die kaart ingeleverd bij PZ en had de auto gepakt. Weer een ov forens minder en een automobilist meer.
Nu pak ik hooguit stadsOV van grote steden. Aan de rand je auto neerzetten en dan naar t centrum met het ov. Voor de rest? Nooit meer. Alles met eigen vervoer.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Is wel een puntje, in Noord Korea is er niet echt een toerismebureau dat adviezen geeft om meer doelgroepen van toeristen aan te spreken. En daar heb je het land ook niet mee als de toeristen en masse wegblijven.quote:Op zaterdag 15 januari 2022 23:45 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik maak hier wel een onderscheid in eigenlijk, wat er voor zorgt dat ik niet wil naar landen als China of Qatar maar wel naar Noord-Korea of Turkmenistan ofzo. Bij eerdergenoemde landen heb ik echt het gevoel dat ik Westers toerisme naar landen met in mijn ogen verkeerde principes (hierbij bedoel ik onderdrukkend naar bepaalde groepen zoals homoseksuelen) steun als ik hier op vakantie naar toe ga. Bij de extremere landen heb ik niet dit gevoel, dan kom je er ook niet voor je lol maar uit pure interesse om je blik te verrijken. Dat is toch iets anders. Maar dat lijntje is dun.
Ik heb het zelf sterk met Turkije, wat ik momenteel een dictatuur vind worden.
Maar om mijzelf maatschappelijk uit te sluiten door QR principieel te gaan weigeren gaat me wat ver, dan ga ik er voor het gemak maar vanuit dat we in de zomer ook gaan zien dat QR op steeds minder plekken noodzakelijk wordt en dat het steeds minder gaat worden ingezet.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Omicron exposure is inevitable, an optimised immune system is not
Omicron Symptoms
Omicron incubation 2 days
Symptomatic disease with omicron is shorter
Most people could leave isolation at 5 days
Long covid, probably less than with delta
Current symptoms
Runny nose, 73%
Headache, 68%
Fatigue, 64%
Sneezing, 60%
Sore throat, 60%
Persistent cough, 44%
Hoarse voice, 36%
Chills or shivers, 30%
Fever, 29%
Dizzy, 28%
Brain fog, 24%
Altered smell, 23%
Sore eyes, 23%
Unusual muscle pains, 23%
Skipped meals, 21%
Loss of smell, 19%
Chest pain, 19%
Swollen glands, 19%
Feeling down, 16%
Remember, the 6 Ps. Poor preparation promotes probable poor performance
![]()
https://www.rtlnieuws.nl/(...)apje-groothandelaren
![]()
Alsof mensen zijn wakker geschud. Mijn hemel wat een hoop wereldvreemdheid in 1 bericht.
Nee, niemand is wakker geschud. Mensen hebben geen zin in gezeik dat ze ergens aangesproken worden op een verkeerd mondkapje. Dáárom willen ze ze hebben.Just skip all the layers and go straight to the crazy!![]()
Vergeet ook niet dat het ze eerst verplicht werden volgens de lekjes, en dat is volgens mij nu niet het geval na de persco gister. Benieuwd hoe het met die vraag naar die kapjes staat volgende week bijvoorbeeld.quote:Op zondag 16 januari 2022 00:20 schreef ZarB het volgende:
![]()
Alsof mensen zijn wakker geschud. Mijn hemel wat een hoop wereldvreemdheid in 1 bericht.
Nee, niemand is wakker geschud. Mensen hebben geen zin in gezeik dat ze ergens aangesproken worden op een verkeerd mondkapje. Dáárom willen ze ze hebben.
Ik ga er sowieso geen kopen, ze kunnen de pleuris krijgen.![]()
Precies. Smerige propaganda ditquote:Op zondag 16 januari 2022 00:23 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Vergeet ook niet dat het ze eerst verplicht werden volgens de lekjes, en dat is volgens mij nu niet het geval na de persco gister. Benieuwd hoe het met die vraag naar die kapjes staat volgende week bijvoorbeeld.
Ik ga er sowieso geen kopen, ze kunnen de pleuris krijgen.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!![]()
Ik vel sowieso geen oordeel over andere mensen als zij wel naar bepaalde landen vertrekken (om welke reden dan ook), dat is hun goed recht en ik hoop dat ze zich vermaken daar of dat ze slagen in het verrijken van hun blik. Ik heb mazzel; de landen waar ik als homo niet welkom ben zijn sowieso al landen waar ik niet echt interesse in hebquote:Op zaterdag 15 januari 2022 23:45 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik maak hier wel een onderscheid in eigenlijk, wat er voor zorgt dat ik niet wil naar landen als China of Qatar maar wel naar Noord-Korea of Turkmenistan ofzo. Bij eerdergenoemde landen heb ik echt het gevoel dat ik Westers toerisme naar landen met in mijn ogen verkeerde principes (hierbij bedoel ik onderdrukkend naar bepaalde groepen zoals homoseksuelen) steun als ik hier op vakantie naar toe ga. Bij de extremere landen heb ik niet dit gevoel, dan kom je er ook niet voor je lol maar uit pure interesse om je blik te verrijken. Dat is toch iets anders. Maar dat lijntje is dun.Alleen de Malediven zouden we wel zien zitten, maar daar winnen onze principes het dan weer.
![]()
Gelukkig is het in de meerderheid van de landen niet echt een probleem homo te zijn. En wat je zegt meestal wil je daar niet eens naar dat soort landen.quote:Op zondag 16 januari 2022 00:32 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik vel sowieso geen oordeel over andere mensen als zij wel naar bepaalde landen vertrekken (om welke reden dan ook), dat is hun goed recht en ik hoop dat ze zich vermaken daar of dat ze slagen in het verrijken van hun blik. Ik heb mazzel; de landen waar ik als homo niet welkom ben zijn sowieso al landen waar ik niet echt interesse in hebAlleen de Malediven zouden we wel zien zitten, maar daar winnen onze principes het dan weer.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Het zegt precies niets, behalve dat men vaak aan de haal gaat met het verkeerd interpreteren van deze data.quote:Op zondag 16 januari 2022 01:54 schreef THEFXR het volgende:
deze data is ook niet echt lekker voor de vaccins
[ afbeelding ]wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Gisteren gewoon stoffen mondkapje gebruikt in de AH.quote:Op zondag 16 januari 2022 00:20 schreef ZarB het volgende:
![]()
Nee, niemand is wakker geschud. Mensen hebben geen zin in gezeik dat ze ergens aangesproken worden op een verkeerd mondkapje. Dáárom willen ze ze hebben.Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto![]()
Ja, ik ga ook niet over op wegwerp type II.quote:Op zondag 16 januari 2022 08:40 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Gisteren gewoon stoffen mondkapje gebruikt in de AH.
Ik doe niet meer mee!![]()
Rebel!quote:Op zondag 16 januari 2022 08:51 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ja, ik ga ook niet over op wegwerp type II.
Ik doe niet meer mee!
Viel me wel op dat meer mensen dan normaal (voor mn gevoel) die blauwe mondkapjes droegen. Normaal zag ik altijd vooral veel hippe printjes.
Ik gebruik ook nog steeds mn stoffen mondkapjes.![]()
QR brengt trouwens nog wel wat interessants mee vwb vakantie en 'principes'. Ben zelf een treinfanaat en vliegtuighater, reis graag rond per trein. Er komen straks allerlei nachttreinen in Europa bij.quote:Op zaterdag 15 januari 2022 23:45 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik maak hier wel een onderscheid in eigenlijk, wat er voor zorgt dat ik niet wil naar landen als China of Qatar maar wel naar Noord-Korea of Turkmenistan ofzo. Bij eerdergenoemde landen heb ik echt het gevoel dat ik Westers toerisme naar landen met in mijn ogen verkeerde principes (hierbij bedoel ik onderdrukkend naar bepaalde groepen zoals homoseksuelen) steun als ik hier op vakantie naar toe ga. Bij de extremere landen heb ik niet dit gevoel, dan kom je er ook niet voor je lol maar uit pure interesse om je blik te verrijken. Dat is toch iets anders. Maar dat lijntje is dun.
Alleen je raadt het al, als je vanuit Nederland met de trein rondreist moet je vanzelf door Duitsland of Frankrijk heen. In Duitsland heb je 3G om in de trein te mogen, in Frankrijk 2G. Dat gaat 'm dus niet worden. Zelfs als je dat niet had, is doorreis door die landen kut omdat je 2G hebt voor alles wat verder niet-essentieel is. Zelfde met Italië, prachtig land waar ik graag kwam en gelukkig al voor corona veel heb rondgereisd, maar dus niet meer zolang ze 2G met boosterplicht hebben. Oostenrijk zelfde, dan heb je de ergste landen van Europa wel zo'n beetje opgenoemd. En mag je als klap op de vuurpijl nog overal met FFP2 rondlopen.
Dan haal ik liever één keer een sneltest, pak een vlucht voor een paar tientjes naar één of ander oostblokland met vaccinatiegraad van 30% waar geen maatregelen zijn, en ga daar lekker chillen. Nog een sneltestje om weer Nederland in te mogen en dat is dan het enige wat je van corona merkt. Daarmee sponsor ik gelijk vervuilende en onnodige korteafstandsvluchten gerund door prijsvechters die hun werknemers uitbuiten. Alles om maar om/over Frankrijk/Mofrika heen te kunnen vliegen. 'Principes' is eigenlijk een te groot woord, het is me gewoon niet het gedoe waard. Als ik gevaccineerd was had ik nu geen booster gehaald, dus dan ben je ook al de lul. Zelfs als ik een booster had, dan heb je op sommige plekken 2G+ voor allerlei leuke activiteiten.
Er zal in de genoemde landen met 2G vast niemand een dag minder door slapen, maar zoals men tegenwoordig vaak zegt: keuzes hebben gevolgen, nou ja dan is dit dus één gevolg.![]()
Het blijven adviezen toch? Doen we niets mee.quote:Op zondag 16 januari 2022 00:23 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Vergeet ook niet dat het ze eerst verplicht werden volgens de lekjes, en dat is volgens mij nu niet het geval na de persco gister. Benieuwd hoe het met die vraag naar die kapjes staat volgende week bijvoorbeeld.
Ik ga er sowieso geen kopen, ze kunnen de pleuris krijgen.Where law ends, tyrrany begins.![]()
Zijn er nog landen die geen vaccinaties vereisen?quote:Op zondag 16 januari 2022 09:13 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
QR brengt trouwens nog wel wat interessants mee vwb vakantie en 'principes'. Ben zelf een treinfanaat en vliegtuighater, reis graag rond per trein. Er komen straks allerlei nachttreinen in Europa bij.
Alleen je raadt het al, als je vanuit Nederland met de trein rondreist moet je vanzelf door Duitsland of Frankrijk heen. In Duitsland heb je 3G om in de trein te mogen, in Frankrijk 2G. Dat gaat 'm dus niet worden. Zelfs als je dat niet had, is doorreis door die landen kut omdat je 2G hebt voor alles wat verder niet-essentieel is. Zelfde met Italië, prachtig land waar ik graag kwam en gelukkig al voor corona veel heb rondgereisd, maar dus niet meer zolang ze 2G met boosterplicht hebben. Oostenrijk zelfde, dan heb je de ergste landen van Europa wel zo'n beetje opgenoemd. En mag je als klap op de vuurpijl nog overal met FFP2 rondlopen.
Dan haal ik liever één keer een sneltest, pak een vlucht voor een paar tientjes naar één of ander oostblokland met vaccinatiegraad van 30% waar geen maatregelen zijn, en ga daar lekker chillen. Nog een sneltestje om weer Nederland in te mogen en dat is dan het enige wat je van corona merkt. Daarmee sponsor ik gelijk vervuilende en onnodige korteafstandsvluchten gerund door prijsvechters die hun werknemers uitbuiten. Alles om maar om/over Frankrijk/Mofrika heen te kunnen vliegen. 'Principes' is eigenlijk een te groot woord, het is me gewoon niet het gedoe waard. Als ik gevaccineerd was had ik nu geen booster gehaald, dus dan ben je ook al de lul. Zelfs als ik een booster had, dan heb je op sommige plekken 2G+ voor allerlei leuke activiteiten.
Er zal in de genoemde landen met 2G vast niemand een dag minder door slapen, maar zoals men tegenwoordig vaak zegt: keuzes hebben gevolgen, nou ja dan is dit dus één gevolg.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Mexico, wel mooi hoor. Enkel mondkapjes binnen, dat is het, nergens bs QRcodes.quote:Op zondag 16 januari 2022 09:36 schreef Wantie het volgende:
[..]
Zijn er nog landen die geen vaccinaties vereisen?
In Europa waarschijnlijk geen enkel land.![]()
Diverse landen kan je gewoon binnen met negatieve test hoor. Ook in Europa.quote:Op zondag 16 januari 2022 09:36 schreef Wantie het volgende:
[..]
Zijn er nog landen die geen vaccinaties vereisen?
Oost-Europa is een covid-vrijplaats. Vrijwel niemand draagt mondkapjes en maatregelen worden amper nageleefd. Zo’n Roemenië valt gewoon onder de EU dus voor de terugreis hoef je niet te testen, dus ook geen risico dat je per ongeluk positief test voor de terugweg en in quarantaine moet.![]()
Ik wil zelf graag naar Rusland maar die erkennen onze vaccins niet, dus eenmaal binnen moet je op eigen kosten elke 24 uur een PCR halen om een museum of restaurant in te mogen. Het inreisverbod is opgeheven maar daar hebben ze amper ruchtbaarheid aan gegeven. Ik wacht nog wel een paar maanden.![]()
Ja en logisch. Joe trok jaren een miljoenen publiek op youtube met zijn meer uren interviews en heeft > 1500 uitzendingen op zijn naam staan. (Ik vind het een aanrader om te volgen en kijk het graag) . Hij scheert soms tegen alternatieve verklaringen aan die ook echt wel gedebunked worden maar hij gaat daarover tenminste op normale manier het gesprek aan en schiet nooit echt door.quote:Op zondag 16 januari 2022 02:04 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
Joe Rogan is ook behoorlijk afgegleden.
Gezien ook nog vele beroemdheden langskomen snap ik wel dat Spotify dit naar hun platform wilden trekken. En ja die pakken dan de portemonnee. Dat mini fragmentje is echt te makkelijk om eruit te pikken.Er komen tribunalen!!1!!!!!1![]()
Gij rebel! Belhamel! Ongehoorzame snuit! De privé politie van Ernst staat binnenkort vast voor de deur!quote:Op zondag 16 januari 2022 08:40 schreef ESF1Gamer het volgende:
Gisteren gewoon stoffen mondkapje gebruikt in de AH.Er komen tribunalen!!1!!!!!1![]()
Mwah, ik ga over een maandje naar Servie en daar is voor de terugreis toch echt een test verplicht helaas. Al is het een beetje onduidelijk onder welk deel je dat kan scharenquote:Op zondag 16 januari 2022 09:48 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Diverse landen kan je gewoon binnen met negatieve test hoor. Ook in Europa.
Oost-Europa is een covid-vrijplaats. Vrijwel niemand draagt mondkapjes en maatregelen worden amper nageleefd. Zo’n Roemenië valt gewoon onder de EU dus voor de terugreis hoef je niet te testen, dus ook geen risico dat je per ongeluk positief test voor de terugweg en in quarantaine moet.
VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Even gekeken,quote:Op zondag 16 januari 2022 09:48 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Diverse landen kan je gewoon binnen met negatieve test hoor. Ook in Europa.
Oost-Europa is een covid-vrijplaats. Vrijwel niemand draagt mondkapjes en maatregelen worden amper nageleefd. Zo’n Roemenië valt gewoon onder de EU dus voor de terugreis hoef je niet te testen, dus ook geen risico dat je per ongeluk positief test voor de terugweg en in quarantaine moet.
Bij heenreis moet je in Roemenië in quarantaine, bij terugreis als ongevaccineerde een negatieve test overhandigen...
Het kan dus wel, maar echt handig is het niet als je een weekje vakantie wilt...zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Waar wel hoop in zit is dat het na omicron niet meer erger wordt.
Nu zit de angst er nog vers in.
Maar over een half jaar in de zomer is men in Europa dat onnodig verplicht vaccineren voor QR wel spuugzat.
Er zal steeds minder animo voor zijn en minder wil vanuit sectoren.
Dan krijg je een land wat het afschaft waarna de roep elders ook groter wordt.
Krijg je ook politieke partijen die daarop inspelen met verkiezingen.
Maar het is belangrijk om op te letten wie heel erg gaan pushen voor 2g.
Die mensen/partijen zijn absoluut niet te vertrouwen en hebben het slechtste met de bevolking voort.
Eke stap richting een totalitaire technocratie is immers fout en dient met argusogen bekeken te worden.
De QR code voor toegang moet absoluut niet genormaliseerd worden.![]()
quote:Op zondag 16 januari 2022 00:20 schreef ZarB het volgende:
![]()
Nee, niemand is wakker geschud. Mensen hebben geen zin in gezeik dat ze ergens aangesproken worden op een verkeerd mondkapje. Dáárom willen ze ze hebben.Nee hoor, het was slechts een advies van het OMT. Dat de media er dagen voor de persconferentie al weer over schreef als ware het welhaast een voldongen feit, zal sommige mensen die dit gedoe minder op de voet volgen er heus wel toe hebben aangezet om alvast op zoek te gaan naar die dingen.quote:Sinds het er deze week op leek dat we in de supermarkt, in drukke winkelstraten en op slecht ventileerde werkvloeren het zogenoemde type II-mondkapje zouden moeten dragen, gingen we massaal op zoek naar betere mondkapjes.![]()
O dan is het aangescherpt. Ik was er een aantal maanden geleden en toen hoefden we niet in quarantaine. We kwamen over land binnen vanuit Moldavië waar toen een enorme uitbraak was. Was geen enkel probleem.quote:Op zondag 16 januari 2022 09:55 schreef Wantie het volgende:
[..]
Even gekeken,
Bij heenreis moet je in Roemenië in quarantaine, bij terugreis als ongevaccineerde een negatieve test overhandigen...
Het kan dus wel, maar echt handig is het niet als je een weekje vakantie wilt...![]()
Dat idee had ik ook, ik zag opeens veel meer van die blauwe dingen in het lokale winkelcentrum. Kun je nagaan wat een impact die persconferenties hebben.quote:Op zondag 16 januari 2022 09:03 schreef chratnox het volgende:
[..]
Rebel!
Viel me wel op dat meer mensen dan normaal (voor mn gevoel) die blauwe mondkapjes droegen. Normaal zag ik altijd vooral veel hippe printjes.
Ik gebruik ook nog steeds mn stoffen mondkapjes.
Zelf heb ik nog mijn stoffen versie, de "switch " ga ik ook niet doen.![]()
Ik hoop dat we na de winter van die QR-codes, testen, mondkapjes en al die andere ellende verlost zijn maar iets zegt me dat dit nog weet ik hoe lang gerekt gaat worden helaas.quote:Op zondag 16 januari 2022 09:56 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Waar wel hoop in zit is dat het na omicron niet meer erger wordt.
Nu zit de angst er nog vers in.
Maar over een half jaar in de zomer is men in Europa dat onnodig verplicht vaccineren voor QR wel spuugzat.
Er zal steeds minder animo voor zijn en minder wil vanuit sectoren.
Dan krijg je een land wat het afschaft waarna de roep elders ook groter wordt.
Krijg je ook politieke partijen die daarop inspelen met verkiezingen.
Maar het is belangrijk om op te letten wie heel erg gaan pushen voor 2g.
Die mensen/partijen zijn absoluut niet te vertrouwen en hebben het slechtste met de bevolking voort.
Eke stap richting een totalitaire technocratie is immers fout en dient met argusogen bekeken te worden.
De QR code voor toegang moet absoluut niet genormaliseerd worden.![]()
Viel me ook op dat er buiten meer mensen een mondkapje droegen, denk dat zeker 10-15% in de winkelstraat een kapje op had. Had niet verwacht dat mensen daar in mee zouden gaan eigenlijk.quote:Op zondag 16 januari 2022 10:07 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat idee had ik ook, ik zag opeens veel meer van die blauwe dingen in het lokale winkelcentrum. Kun je nagaan wat een impact die persconferenties hebben.
Zelf heb ik nog mijn stoffen versie, de "switch " ga ik ook niet doen.![]()
Na de winter van 2023 ben ik al heel content eigenlijk. Met name voor reizen zal het nog wel even blijvenquote:Op zondag 16 januari 2022 10:09 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik hoop dat we na de winter van die QR-codes, testen, mondkapjes en al die andere ellende verlost zijn maar iets zegt me dat dit nog weet ik hoe lang gerekt gaat worden helaas.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Doorreis is nooit een probleem volgens mij.quote:Op zondag 16 januari 2022 09:59 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
O dan is het aangescherpt. Ik was er een aantal maanden geleden en toen hoefden we niet in quarantaine. We kwamen over land binnen vanuit Moldavië waar toen een enorme uitbraak was. Was geen enkel probleem.
Maar de regels veranderen continu.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Ik ben benieuwd, straks ga ik naar Utrecht, eens kijken of ik daar buiten mondkapjes zie. Hier in het dorp in het centrumpje denk ik ook zo'n 15%. Meer dan ik dacht.quote:Op zondag 16 januari 2022 10:10 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Viel me ook op dat er buiten meer mensen een mondkapje droegen, denk dat zeker 10-15% in de winkelstraat een kapje op had. Had niet verwacht dat mensen daar in mee zouden gaan eigenlijk.![]()
Hier in de winkelstraat wel rond de 30%. Viel mij ook op inderdaad.quote:Op zondag 16 januari 2022 10:10 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Viel me ook op dat er buiten meer mensen een mondkapje droegen, denk dat zeker 10-15% in de winkelstraat een kapje op had. Had niet verwacht dat mensen daar in mee zouden gaan eigenlijk.![]()
Ik loop meestal door winkelstraten zonder een procentuele inschatting te maken.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Top, thanks.quote:Op zondag 16 januari 2022 10:18 schreef Caland het volgende:
Ik loop meestal door winkelstraten zonder een procentuele inschatting te maken.![]()
Ik meende gisteren ook al een verschil in type/plek van dragen van mondkapjes te zien, maar nogmaals... ik betwijfel of dat komt doordat mensen denken "verrek wat een goed advies, ga ik meteen doen", in plaats van dat het komt doordat er dagenlang in het nieuws werd geimpliceerd dat het verplicht zou worden.![]()
Ik ging gisteren winkelen en ik hield mijn mondkapje de hele tijd op. Handiger omdat je toch steeds winkel in en winkel uit gaat. Het is ook veiliger: als je je mondkapje steeds op en weer af doet, kunnen we mogelijk virusdeeltjes op je vingers komen en daarmee doe je het effect natuurlijk geheel teniet.![]()
Veel mensen zijn gewoon volgzaam en als het kabinet iets adviseert dan wordt het zonder veel nadenken opgevolgd.quote:Op zondag 16 januari 2022 10:20 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ik meende gisteren ook al een verschil in type/plek van dragen van mondkapjes te zien, maar nogmaals... ik betwijfel of dat komt doordat mensen denken "verrek wat een goed advies, ga ik meteen doen", in plaats van dat het komt doordat er dagenlang in het nieuws werd geimpliceerd dat het verplicht zou worden.![]()
Ik heb het idee dat zo’n 93,8% van Nederland echt totaal niks heeft meegekregen van die hele mondkapjesdiscussie.quote:Op zondag 16 januari 2022 10:20 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ik meende gisteren ook al een verschil in type/plek van dragen van mondkapjes te zien, maar nogmaals... ik betwijfel of dat komt doordat mensen denken "verrek wat een goed advies, ga ik meteen doen", in plaats van dat het komt doordat er dagenlang in het nieuws werd geimpliceerd dat het verplicht zou worden.
Men doet hier in dit topic nog wel eens ten onrechte alsof het gros van Nederland net zo geïnformeerd is als de mensen die hier dagelijks meeposten (incluis mezelf), maar dat is de grootst mogelijke onzin.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Ja eens hoor. Daarom ook; als de meneer van het 8 uur-journaal vertelt dat we waarschijnlijk andere kapjes moeten dragen, denken Corrie en Henk iets van "oh die moet ik dan snel gaan kopen".quote:Op zondag 16 januari 2022 10:24 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat zo’n 93,8% van Nederland echt totaal niks heeft meegekregen van die hele mondkapjesdiscussie.
Men doet hier in dit topic nog wel eens ten onrechte alsof het gros van Nederland net zo geïnformeerd is als de mensen die hier dagelijks meeposten (incluis mezelf), maar dat is de grootst mogelijke onzin.![]()
Ik zei het net al, maar het gros volgt de regels en adviezen zonder al te veel nadenken op.quote:Op zondag 16 januari 2022 10:24 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat zo’n 93,8% van Nederland echt totaal niks heeft meegekregen van die hele mondkapjesdiscussie.
Men doet hier in dit topic nog wel eens ten onrechte alsof het gros van Nederland net zo geïnformeerd is als de mensen die hier dagelijks meeposten (incluis mezelf), maar dat is de grootst mogelijke onzin.
Maar het sentiment is wel aan het kantelen, en ik denk dat de gemiddelde stemming wel zo’n beetje is van “wanneer is dat hele coronagezeik nou eens een keertje klaar?”![]()
Maar is het waar wat hij zegt of wat die andere man zegt?quote:Op zondag 16 januari 2022 02:04 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
Joe Rogan is ook behoorlijk afgegleden.
Gisteren was er ook hier een bericht over een grotere risk op hartontstekingen bij mannen onder de 40.
Eerder die oxford studie ook.
Hoop tegenstrijdige berichten erover en wel heel belangrijk om te weten.
Denk dat het deze was.
https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.12.23.21268276v1
- Is het risico op myocarditis groter bij vaccineren dan geïnfecteerd worden? Vooral (voor mannen) onder de 40?
- Neemt het risico toe met elke booster?
Als het antwoord op beide ja is. Moeten we dan wel doorgaan met boosteren van jongere mensen? Zeker met het veel mildere omicron?
Vraag me ook af dat wanneer je een nog jongere range pakt. Echt 5-25 bv het risico op myocarditis wellicht nog groter is?
Draadje:
[ Bericht 0% gewijzigd door Cesare-Borgia op 16-01-2022 10:39:56 ]![]()
Ik doe alleen dingen die echt verplicht zijn. De rest krijgen ze een dikke vingerquote:Op zondag 16 januari 2022 10:31 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik zei het net al, maar het gros volgt de regels en adviezen zonder al te veel nadenken op.
Maar het sentiment is wel aan het kantelen, en ik denk dat de gemiddelde stemming wel zo’n beetje is van “wanneer is dat hele coronagezeik nou eens een keertje klaar?”Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste![]()
Ik merk het bij mezelf ook wel ja, zeker nu ik ook nog een booster gehad heb, al dat micromanagement begint echt de strot uit te komen nu.quote:Op zondag 16 januari 2022 10:31 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik zei het net al, maar het gros volgt de regels en adviezen zonder al te veel nadenken op.
Maar het sentiment is wel aan het kantelen, en ik denk dat de gemiddelde stemming wel zo’n beetje is van “wanneer is dat hele coronagezeik nou eens een keertje klaar?”![]()
Ik vind het een afschuwelijk gezicht als iedereen buiten en in de winkel met een wit medisch ding oploopt, allemaal robotten. De gekleurde stoffen mondkapjes maken er nog iets menselijks van. Hier in Amsterdam zie ik gelukkig nog veel mensen en weinig robotten.![]()
Was gisteren in het centrum van Helmond en vond het mooi om te zien dat winkels weer vrijwel ongehinderd open waren en de boel weer volop leefde. De mondkapjes kan ik persoonlijk wel prima verdragen![]()
![]()
Marcel Levi zei bij Wakker Nederland vanochtend, tussen neus en lippen door, - na eerst Ernst met complimenten overladen te hebben - dat Ernst moet ophouden met dreigende taal! Er moet perspectief komen en een mentaliteit van: we komen er uit. Dat heeft ie van de Britten geleerd denk ik.
Zo mee eens!![]()
Dat lijkt me ook één van de weinige plaatsen waar mondkapjes wel een toegevoegde waarde hebben.quote:Op zondag 16 januari 2022 10:52 schreef MissionPhailed het volgende:
Was gisteren in het centrum van Helmond en vond het mooi om te zien dat winkels weer vrijwel ongehinderd open waren en de boel weer volop leefde. De mondkapjes kan ik persoonlijk wel prima verdragenVBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Ach ja, van het dragen van zo'n maskertje heb ik ook niet zo'n last.quote:Op zondag 16 januari 2022 10:52 schreef MissionPhailed het volgende:
Was gisteren in het centrum van Helmond en vond het mooi om te zien dat winkels weer vrijwel ongehinderd open waren en de boel weer volop leefde. De mondkapjes kan ik persoonlijk wel prima verdragen
Ik moet er intussen gewoon om lachen, dat we nog steeds denken dat we een virus dat al zo breed rondgaat door de samenleving nog gaan remmen met maskertjes, of dat nou type 1 of 2 is. En dat we met zoveel gevaccineerden en geboosterden, plus een mildere variant, eigenlijk beter gewoon de boel lekker kunnen laten rondgaan nu.![]()
Dan zie ik iemand met een papieren mondmasker waarbij de punten bij de wang als hoedjes uitsteken oftewel de lucht kan daar helemaal langs, terwijl bij mijn stoffen mondmasker het goed aansluit bij de wang.
Waar gaat het nu om? Dat je een mondmasker hebt dat een beetje redelijk aansluit op je gezicht, laten ze dát adviseren en dan maakt het niet uit wat voor mondmasker.![]()
goed plan ook lekker goedkoop eten en zuipen in zo;n landquote:Op zondag 16 januari 2022 09:13 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
QR brengt trouwens nog wel wat interessants mee vwb vakantie en 'principes'. Ben zelf een treinfanaat en vliegtuighater, reis graag rond per trein. Er komen straks allerlei nachttreinen in Europa bij.
Er zal in de genoemde landen met 2G vast niemand een dag minder door slapen, maar zoals men tegenwoordig vaak zegt: keuzes hebben gevolgen, nou ja dan is dit dus één gevolg.![]()
Mooie vrouwen ook in die Oostbloklandenquote:Op zondag 16 januari 2022 11:00 schreef THEFXR het volgende:
[..]
goed plan ook lekker goedkoop eten en zuipen in zo;n land![]()
![]()
quote:Op zondag 16 januari 2022 11:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Mooie vrouwen ook in die Oostbloklanden![]()
![]()
Grappig hoe iedereen dit verschillend ervaart. De mondkapjes gaan mij persoonlijk juist met de dag meer tegenstaan. Omdat het me continu confronteert met de pandemie en er een soort boodschap vanuit gaat dat we te allen tijde bang voor elkaar moeten zijn en elkaar kunnen besmetten.quote:Op zondag 16 januari 2022 10:52 schreef MissionPhailed het volgende:
Was gisteren in het centrum van Helmond en vond het mooi om te zien dat winkels weer vrijwel ongehinderd open waren en de boel weer volop leefde. De mondkapjes kan ik persoonlijk wel prima verdragen
Van mij mag het zsm afgeschaft worden. Maar ik weet ook wel dat we hier nog maanden, zo niet jaren aan vast gaan zitten.![]()
Het is allemaal zo nutteloos. Zo'n Frankrijk noteert nu een miljoen besmettingen per 3 a 3,5 dag. Daar is echt niet meer tegenaan te boksen met mondkapjes of negatieve testen voor reizigers. Kun je beter de boel meteen maar los gooien.quote:Op zondag 16 januari 2022 11:05 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Grappig hoe iedereen dit verschillend ervaart. De mondkapjes gaan mij persoonlijk juist met de dag meer tegenstaan. Omdat het me continu confronteert met de pandemie en er een soort boodschap vanuit gaat dat we te allen tijde bang voor elkaar moeten zijn en elkaar kunnen besmetten.
Van mij mag het zsm afgeschaft worden. Maar ik weet ook wel dat we hier nog maanden, zo niet jaren aan vast gaan zitten.![]()
zo'n test zal daar wel 30E kostten ofzoquote:Op zondag 16 januari 2022 09:55 schreef Caland het volgende:
[..]
Mwah, ik ga over een maandje naar Servie en daar is voor de terugreis toch echt een test verplicht helaas. Al is het een beetje onduidelijk onder welk deel je dat kan scharen![]()
Ja, alleen dan moet je de controle loslaten en dat vinden politici lastig. Dus is het antwoord “meer micromanagement”.quote:Op zondag 16 januari 2022 11:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het is allemaal zo nutteloos. Zo'n Frankrijk noteert nu een miljoen besmettingen per 3 a 3,5 dag. Daar is echt niet meer tegenaan te boksen met mondkapjes of negatieve testen voor reizigers. Kun je beter de boel meteen maar los gooien.![]()
Prima initiatief, de druk erop houden en ik hoop dat die sectoren zich niet laten afschepen met vage beloftes "over tien dagen" om vervolgens 2G in hun reet geramd te krijgen.quote:Stedelijk Museum Coevorden gaat dinsdag open
Directeur Rik Klaucke van het Stedelijk Museum Coevorden vindt het onterecht en teleurstellend dat culturele instellingen nog niet open mogen. Daarom heeft hij besloten op dinsdag 18 januari de deuren van zijn museum weer te openen van het museum. Hij ziet geen verschil tussen een zogenoemde commerciële doorstroomlocatie als de Bijenkorf en een museum.
Klaucke schrijft op de website van het Stedelijk Museum Coevorden: "Wij hopen dat ook andere culturele instellingen zich hierdoor gesterkt voelen en de deuren weer openen. Tevens wil ik benadrukken dat dit besluit ook een uitnodiging is voor de politiek om te kijken wat er wel mogelijk is in plaats van hele sectoren over één kam te scheren. Dat maakt meer kapot dan dat het oplevert." Bezoekers hoeven vooraf niet te reserveren, maar er is wel een maximum aantal bezoekers van tien personen per tijdslot.
In dezelfde provincie houdt het Drents Museum vanmiddag een actie om een signaal af te geven dat de cultuursector open moet en kan. In de publiekshal geven muzikanten als Erwin Java en Erwin Nijhoff een mini-bluesconcert. Bezoekers zijn welkom en kunnen via een speciale route, langs de huidige tentoonstelling van Frida Kahlo, het concert meemaken. Ook het Groninger Museum broedt op een protestactie. Het museum zegt woensdag de deuren te openen voor een workshop graffiti. Morgen komt er meer duidelijkheid over deze actie.![]()
Dat denk ik ook en het liefst nog met een paar superspread events. Iedereen kijkt wel alleen naar vaccinaties, maar ik denk dat immuniteit het belangrijkste is en niet perse of iemand gevaccineerd is of niet. Dat virus moet zoveel mogelijk verspreid worden en het uitsmeren zorgt er denk ik alleen maar voor dat het meer blijft circuleren.quote:Op zondag 16 januari 2022 11:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het is allemaal zo nutteloos. Zo'n Frankrijk noteert nu een miljoen besmettingen per 3 a 3,5 dag. Daar is echt niet meer tegenaan te boksen met mondkapjes of negatieve testen voor reizigers. Kun je beter de boel meteen maar los gooien.![]()
Klopt. We hebben de strijd tegen Omikron al lang verloren als het gaat om verspreiding remmen. Maar politici willen de illusie van controle houden en dan krijg je inderdaad dit.quote:Op zondag 16 januari 2022 11:12 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ja, alleen dan moet je de controle loslaten en dat vinden politici lastig. Dus is het antwoord “meer micromanagement”.![]()
80, ze weten dat ook wel maximaal uit te buiten dan natuurlijk. Maar het blijft gedoe, ga een relatief kort weekendje met een vroege terugvlucht op maandag. Moet ik die test zondag gaan regelen en dan nog het risico op positief testen natuurlijk, helemaal gezien je daar gewoon volop kan stappen.quote:Op zondag 16 januari 2022 11:11 schreef THEFXR het volgende:
[..]
zo'n test zal daar wel 30E kostten ofzoVBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Chickie hosselen daar bij wie je een eventuele quarantaine kunt uitzitten.quote:Op zondag 16 januari 2022 11:14 schreef Caland het volgende:
[..]
80, ze weten dat ook wel maximaal uit te buiten dan natuurlijk. Maar het blijft gedoe, ga een relatief kort weekendje met een vroege terugvlucht op maandag. Moet ik die test zondag gaan regelen en dan nog het risico op positief testen natuurlijk, helemaal gezien je daar gewoon volop kan stappen.![]()
Bestel vooraf zo’n online antigeentest en neem die mee in de koffer. Kost ¤18 ofzo. Paar foto’s uploaden en die tent geeft een bewijsje af.quote:Op zondag 16 januari 2022 11:14 schreef Caland het volgende:
[..]
80, ze weten dat ook wel maximaal uit te buiten dan natuurlijk. Maar het blijft gedoe, ga een relatief kort weekendje met een vroege terugvlucht op maandag. Moet ik die test zondag gaan regelen en dan nog het risico op positief testen natuurlijk, helemaal gezien je daar gewoon volop kan stappen.![]()
Kan dat ja? Zal er eens naar kijken.quote:Op zondag 16 januari 2022 11:17 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Bestel vooraf zo’n online antigeentest en neem die mee in de koffer. Kost ¤18 ofzo. Paar foto’s uploaden en die tent geeft een bewijsje af.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
https://www.toegangsbewijs.nuquote:Op zondag 16 januari 2022 11:19 schreef Caland het volgende:
[..]
Kan dat ja? Zal er eens naar kijken.
Hier even naar kijken.![]()
Levi zei dat bij een R15 van omikron, die maatregelen niet helpen.quote:Op zondag 16 januari 2022 11:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Straks hebben wij naast de meeste oversterfte door te laat boosteren, ook de meeste extra zelfmoorden onder jongeren door te weinig en te laat cultuur en horeca open. Omdat we het weer per se anders moeten doen dan andere landen.quote:Op zondag 16 januari 2022 11:12 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Prima initiatief, de druk erop houden en ik hoop dat die sectoren zich niet laten afschepen met vage beloftes "over tien dagen" om vervolgens 2G in hun reet geramd te krijgen.![]()
Ik zou als museumdirecteur gewoon overal prijskaartjes bij hangen en het dan openen als winkel, dan voldoe je prima aan de regels.quote:Op zondag 16 januari 2022 11:12 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Prima initiatief, de druk erop houden en ik hoop dat die sectoren zich niet laten afschepen met vage beloftes "over tien dagen" om vervolgens 2G in hun reet geramd te krijgen.When the flag drops, the bullshit stops![]()
ik had laatst nog gelezen dat ZKH problemen hebben om omikron op de afdelingen te houden, grote kans dat je in het zkh besmet wordt en je kwam binnen met iets anders.![]()
Vanuit Servië mag je naar NL terug met sneltest van 24u volgens dit: https://reizentijdenscorona.rijksoverheid.nl/quote:Op zondag 16 januari 2022 11:14 schreef Caland het volgende:
[..]
80, ze weten dat ook wel maximaal uit te buiten dan natuurlijk. Maar het blijft gedoe, ga een relatief kort weekendje met een vroege terugvlucht op maandag. Moet ik die test zondag gaan regelen en dan nog het risico op positief testen natuurlijk, helemaal gezien je daar gewoon volop kan stappen.
Ook gevaccineerden moeten testen ivm code oranje en hoogrisicogebied (vraag me niet waarom).
Heb afgelopen nazomer sneltest laten doen bij deze: https://www.beo-lab.rs/laboratorije/tadeusa-koscuska/
Was toen omgerekend ¤17.![]()
Ja ik weet nooit zo goed wat nou het verschil is tussen deze dingen en PCR. Gok dat het daar sowieso allemaal in heel gebrekkig Engels moet. Maar dit is dan wel een goede optie ja, als ik echt zeker weet dat ze dat in Belgrado op het vliegveld accepteren.quote:Op zondag 16 januari 2022 11:37 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Vanuit Servië mag je naar NL terug met sneltest van 24u volgens dit: https://reizentijdenscorona.rijksoverheid.nl/
Heb afgelopen nazomer sneltest laten doen bij deze: https://www.beo-lab.rs/laboratorije/tadeusa-koscuska/
Was toen omgerekend ¤17.
Oh dit is daadwerkelijk een adresje, top
VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Ook dat hele (snel)testen van mensen die terugkeren naar Nederland is natuurlijk een grap aangezien het in Nederland zelf ook gewoon als een malle rondgaat.![]()
Engels was bij deze kliniek redelijk.quote:Op zondag 16 januari 2022 11:39 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja ik weet nooit zo goed wat nou het verschil is tussen deze dingen en PCR. Gok dat het daar sowieso allemaal in heel gebrekkig Engels moet. Maar dit is dan wel een goede optie ja, als ik echt zeker weet dat ze dat in Belgrado op het vliegveld accepteren.
Heb 'm toen zelf gedaan ivm doorreis naar Montenegro, was achteraf niet eens nodig want werd niet gecontroleerd. Maar ga er vanuit dat het voor NL geen probleem is. Wat je altijd kunt navragen (bij welke testlocatie dan ook) is of de test aan deze eisen voldoet: https://www.rijksoverheid(...)/verplichte-gegevens
Er wordt behoorlijk wat rondgereisd en getest, en buiten de EU is zo'n beetje alles code oranje. Heb eigenlijk nog nooit gehoord van iemand die problemen had dat de test niet werd geaccepteerd. Controle vindt ook lang niet altijd plaats. Vliegveld Belgrado heeft ook nog een sneltestlocatie maar weet niet of het daar een beetje snel gaat. Was laatst in Portugal en daar hadden ze dat ook, maar met een rij van zo'n 150 meter.
Kan me in de Balkan wel herinneren dat veel testlocaties dicht waren op zondagen, dus daar zou ik even mee oppassen als de terugvlucht op die dag is.![]()
Met dit soort besmettingsgraden helpt helemaal niets meer, behalve met zijn alle binnen blijven zitten en helemaal nergens meer naar toe gaan en niemand meer zien. Dat lijkt me wat overdreven voor ziektes die niet op grote schaal dodelijk zijn.quote:Op zondag 16 januari 2022 11:28 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Levi zei dat bij een R15 van omikron, die maatregelen niet helpen.
Het is wel een voorproefje van wat er kan gebeuren als er ergens in de toekomst een leuke Corona-variant uit de jungle komt gewaaid en met een dergelijke besmettingsgraad de wereld over gaat. Volgens de Ebola experts is het geen kwestie of dat gebeurt, maar eerder wanneer.
Thinning the herd![]()
![]()
Ja ik heb eerder gelezen dat zo’n test in Belgrado overal een prijs van 9000 dinar heeft (zo’n 80 euro). Maar dat stond uiteraard op de site van de luchthaven zelf. Dan is dit wel een goede optie. Zag dat hij vandaag tot 14u open is, dan zou ik dat net moeten redden.quote:Op zondag 16 januari 2022 11:47 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Engels was bij deze kliniek redelijk.
Heb 'm toen zelf gedaan ivm doorreis naar Montenegro, was achteraf niet eens nodig want werd niet gecontroleerd. Maar ga er vanuit dat het voor NL geen probleem is. Wat je altijd kunt navragen (bij welke testlocatie dan ook) is of de test aan deze eisen voldoet: https://www.rijksoverheid(...)/verplichte-gegevens
Er wordt behoorlijk wat rondgereisd en getest, en buiten de EU is zo'n beetje alles code oranje. Heb eigenlijk nog nooit gehoord van iemand die problemen had dat de test niet werd geaccepteerd. Controle vindt ook lang niet altijd plaats. Vliegveld Belgrado heeft ook nog een sneltestlocatie maar weet niet of het daar een beetje snel gaat. Was laatst in Portugal en daar hadden ze dat ook, maar met een rij van zo'n 150 meter.
Kan me in de Balkan wel herinneren dat veel testlocaties dicht waren op zondagen, dus daar zou ik even mee oppassen als de terugvlucht op die dag is.
Hopelijk is het tegen die tijd (eind februari) al weer een stuk versoepeld.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Ik kan het kabinet wel helpen met uit te leggen waarom cultuur en horeca belangrijk zijn voor jongeren. Want ik denk dat ze het echt niet inzien. Een aantal jongeren is depressief van huis uit (meegekregen of anderszins), dat hoort misschien een beetje bij de leeftijd, die worden door cultuur afgeleid van hun problemen. Als dat er niet is, zijn ze continu met hun problemen geconfronteerd en dat kan in een aantal gevallen tot zelfmoord leiden.quote:Op zondag 16 januari 2022 11:50 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Met dit soort besmettingsgraden helpt helemaal niets meer, behalve met zijn alle binnen blijven zitten en helemaal nergens meer naar toe gaan en niemand meer zien. Dat lijkt me wat overdreven voor ziektes die niet op grote schaal dodelijk zijn.
Vooral en juist voor jongeren is cultuur, en horeca, essentieel.![]()
euh? Misquote?quote:Op zondag 16 januari 2022 11:53 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Ik kan het kabinet wel helpen met uit te leggen waarom cultuur en horeca belangrijk zijn voor jongeren. Een aantal jongeren is depressief van huis uit (meegekregen of anderszins), die worden door cultuur afgeleid van hun problemen. Als dat er niet is, zitten zijn ze continu met hun problemen geconfronteerd en dat kan in een aantal gevallen tot zelfmoord leiden.
Vooral en juist voor jongeren is cultuur, en horeca, essentieel.![]()
He een Sjon Deer! Mien merk!quote:Tractors op Museumplein voor coronaprotest
Vanmiddag is er een coronademonstratie op het Museumplein in Amsterdam. De deelnemers verzamelen zich op drie locaties in de stad. Vervolgens gaan ze te voet naar het Museumplein. Ook boeren doen mee aan het protest. De eerste boeren zijn inmiddels met hun tractor gearriveerd in de hoofdstad.![]()
Ik kan op geen enkele wijze zien hoe jouw brein dan werkt.quote:Op zondag 16 januari 2022 11:56 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Nee, ik vond die zinnen wel passen.![]()
Anderen snappen het vast wel.quote:Op zondag 16 januari 2022 11:57 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik kan op geen enkele wijze zien hoe jouw brein dan werkt.![]()
Dat.quote:Op zondag 16 januari 2022 10:55 schreef Mondkapje het volgende:
Marcel Levi zei bij Wakker Nederland vanochtend, tussen neus en lippen door, - na eerst Ernst met complimenten overladen te hebben - dat Ernst moet ophouden met dreigende taal! Er moet perspectief komen en een mentaliteit van: we komen er uit. Dat heeft ie van de Britten geleerd denk ik.
Zo mee eens!
Stop met mensen bang maken en ga vooral geen rare repressieve dingen invoeren.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Demonstraties met tractoren hebben we de laatste jaren goede ervaring mee. Tijd voor popcorn en bier.quote:Op zondag 16 januari 2022 11:54 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
He een Sjon Deer! Mien merk!
Als nu de corona-demonstranten, Grunnegers en boeren (op sommige mensen kunnen meerdere van deze labels van toepassing zijn) zich gaan verenigen, wordt het helemaal gezellig.![]()
![]()
daar gaat grasmat 969quote:Op zondag 16 januari 2022 11:54 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
He een Sjon Deer! Mien merk!![]()
Buiten?quote:Op zondag 16 januari 2022 10:56 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook één van de weinige plaatsen waar mondkapjes wel een toegevoegde waarde hebben.
Kom maar met de bewijzen zou ik dan zeggen. Omt heeft weer iets bedacht om mensen toch te irriteren en om er continu op te laten wijzen dat er een virusje (ja, inmiddels wel) rondgaat. Maar andere toegevoegde waarde is er niet.
Zolang er geen verplichting is, ga ik m niet dragen.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Het gaat over Helmondquote:Op zondag 16 januari 2022 12:04 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Buiten?
Kom maar met de bewijzen zou ik dan zeggen. Omt heeft weer iets bedacht om mensen toch te irriteren en om er continu op te laten wijzen dat er een virusje (ja, inmiddels wel) rondgaat. Maar andere toegevoegde waarde is er niet.
Zolang er geen verplichting is, ga ik m niet dragen.![]()
![]()
Kan 'leuk' worden tegen een cordon me die fout ingrijpt... Zoals de vorige keer met dat express insluitenquote:Op zondag 16 januari 2022 12:00 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Demonstraties met tractoren hebben we de laatste jaren goede ervaring mee. Tijd voor popcorn en bier.
Als nu de corona-demonstranten, Grunnegers en boeren (op sommige mensen kunnen meerdere van deze labels van toepassing zijn) zich gaan verenigen, wordt het helemaal gezellig.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Nee, specifiek Helmondquote:
Wat mij betreft draagt iedereen daar verplicht een mondkapje. En neem dan Almere ook maar meteen mee.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Ah, zo.quote:'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Klap in het gezicht van de Helmonder!quote:Op zondag 16 januari 2022 10:56 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook één van de weinige plaatsen waar mondkapjes wel een toegevoegde waarde hebben.![]()
Nee klopt hoor, Bulgarije en Roemenië zijn niet zo optimaal nu voor Nederlanders die niet aan '2G' voldoen. Beter Kroatië, Bosnië, Montenegro, Albanië, Noord-Macedonië...quote:Op zondag 16 januari 2022 09:55 schreef Wantie het volgende:
[..]
Even gekeken,
Het kan dus wel, maar echt handig is het niet als je een weekje vakantie wilt...
Servië krijgt nu ook wel een wat strengere coronapas ondanks het gejank over Djokovic, maar kan me voorstellen dat de handhaving er niet zo geweldig is.
Buiten de Balkan zou ik denken aan Polen, Portugal, Zweden. Spanje afhankelijk van welke deelstaat aangezien ze allemaal verschillende regels hebben met coronapas voor horeca.![]()
Ook wel handig, hebben we straks gigantisch opgeblazen ziekenhuiscijfers.quote:Op zondag 16 januari 2022 11:34 schreef THEFXR het volgende:
ik had laatst nog gelezen dat ZKH problemen hebben om omikron op de afdelingen te houden, grote kans dat je in het zkh besmet wordt en je kwam binnen met iets anders.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Op Gran Canaria hadden ze afgelopen najaar QR code voor de horeca, maar daar werd niet op gecontroleerdquote:Op zondag 16 januari 2022 12:13 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Nee klopt hoor, Bulgarije en Roemenië zijn niet zo optimaal nu voor Nederlanders die niet aan '2G' voldoen. Beter Kroatië, Bosnië, Montenegro, Albanië, Noord-Macedonië...
Servië krijgt nu ook wel een wat strengere coronapas ondanks het gejank over Djokovic, maar kan me voorstellen dat de handhaving er niet zo geweldig is.
Buiten de Balkan zou ik denken aan Polen, Portugal, Zweden. Spanje afhankelijk van welke deelstaat aangezien ze allemaal verschillende regels hebben met coronapas voor horeca.
Dat was de taak van de handhaving werd er gezegd...zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Wat kan een mens veel onzin in 1 post stoppen zeg.quote:Op zondag 16 januari 2022 09:13 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Er zal in de genoemde landen met 2G vast niemand een dag minder door slapen, maar zoals men tegenwoordig vaak zegt: keuzes hebben gevolgen, nou ja dan is dit dus één gevolg.
Je noemt juist de betere landen in Europa op.
Landen waar genoeg info verspreidt wordt en ten minste doorgepakt wordt waardoor alles open kan.
Vaccineren is met afstand het beste nu en zelfs dat ben je niet.
En dan rare landen opnoemen met 30%
Juist dat soort onzin zorgt ervoor dat NL langer blijft steken met maatregelen.![]()
Ja ertoe aangezet hebben omdat ze over deden komen alsof die andere maskers straks de norm werden. Ik heb echt niet het idee dat men dacht "ojeej ik ga nieuwe halen want die andere werken niet". En dat is wat dat artikel wel suggereert.quote:Op zondag 16 januari 2022 09:58 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
[..]
Nee hoor, het was slechts een advies van het OMT. Dat de media er dagen voor de persconferentie al weer over schreef als ware het welhaast een voldongen feit, zal sommige mensen die dit gedoe minder op de voet volgen er heus wel toe hebben aangezet om alvast op zoek te gaan naar die dingen.Just skip all the layers and go straight to the crazy!![]()
Je kan ook vriendelijk je punt maken natuurlijk.quote:Op zondag 16 januari 2022 12:21 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wat kan een mens veel onzin in 1 post stoppen zeg.
Je noemt juist de betere landen in Europa op.
Landen waar genoeg info verspreidt wordt en ten minste doorgepakt wordt waardoor alles open kan.
Vaccineren is met afstand het beste nu en zelfs dat ben je niet.
En dan rare landen opnoemen met 30%
Juist dat soort onzin zorgt ervoor dat NL langer blijft steken met maatregelen.
Maar ik snap hem wel; als je niets hebt met 2G/3G dan moet je niet op vakantie gaan naar genoemde landen.![]()
De makkelijkste oplossing is natuurlijk niet gaan testen bij klachten, maar nee alle schapen rennen bij een kuchje naar de teststraat.Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste![]()
Hij mag het best onzin vinden als hij dat gelooft. Consider the source.quote:Op zondag 16 januari 2022 12:30 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Je kan ook vriendelijk je punt maken natuurlijk.
Maar ik snap hem wel; als je niets hebt met 2G/3G dan moet je niet op vakantie gaan naar genoemde landen.
Punt is dat we onder het mom van 'veilig opengaan' veel middelmaat, slechte service, onnodige kosten en veel inperkingen zijn gaan accepteren. Ook voor volledig gevaccineerden. Een land waar je zelfs na 3 prikken nog een FFP2 moet dragen, moet testen om in een restaurant te gaan zitten, en nachthoreca/apres-ski dicht zijn, is niet bezoekersvriendelijk en niet het bezoeken waard. Vind ik dan. Voor anderen is het wel de moeite waard zolang ze maar naar dat land kunnen. Of blijkt het met handhaving wel mee te vallen.
Er zijn in Europa plekken met vaccinatiegraad variërend van 20% tot 98% waar zowel 3x als 0x geprikte mensen een betere tijd kunnen hebben voor minder geld en met minder gedoe. Hopelijk gaat de 'vraag' daarop reageren en gastvrijheid belonen. Maar zo niet, ook prima, is het rustiger en goedkoper voor de rest van ons.![]()
![]()
IC instroom 15
IC bezetting 311
IC Duitsland 1
Kliniek instroom 90
Kliniek bezetting 906
Erg mooie cijfers. @Oliver23![]()
Dat zijn de betere getallenquote:Op zondag 16 januari 2022 12:55 schreef Lenny_Leonard het volgende:
IC instroom 15
IC bezetting 311
IC Duitsland 1
Kliniek instroom 90
Kliniek bezetting 906
Erg mooie cijfers. @:oliver23
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin![]()
Zeker weten, ben ik wel in Turkije ook een mooie vrouw tegen uit het Oostblokland, Oekraine, ze had blond haar en ze zag heel goed uit! Ze was volgens mij tussen 25-30 jaar oud..... we hadden ook regelmatig contact via internet met elkaar.... Verder hebben wij ook zeer leuke gesprek met elkaar gehad in het hotel waar ik tijdens mijn vakantie verbleef. Nu woont ze ergens anders in Dubai in Verenigde Emiraten.quote:Op zondag 16 januari 2022 11:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Mooie vrouwen ook in die OostbloklandenHumor, serieus en vrolijk!![]()
Zal die hele omicron variant niet gewoon een mutatie zijn als gevolg van de vaccinaties?Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek![]()
quote:Op zondag 16 januari 2022 12:55 schreef Lenny_Leonard het volgende:
IC instroom 15
IC bezetting 311
IC Duitsland 1
Kliniek instroom 90
Kliniek bezetting 906
Erg mooie cijfers. @:oliver23![]()
Rustig, komt allemaal goed!quote:Op zondag 16 januari 2022 12:59 schreef Caland het volgende:
Wat een cijfers voor de zondag
Voetbalstadions open nu!Humor, serieus en vrolijk!![]()
'Omikron variant gemuteerd, immuun voor powerpoint presentaties'quote:Op zondag 16 januari 2022 13:06 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Media zal het wel weer brengen als ''kliniek opnames stijgen voor het eerst in een week!''.![]()
"Het is een sluw virus, het weet zich te ontrekken aan onze voorspellingen. We kijken het eerst nog even vier weken aan."quote:Op zondag 16 januari 2022 13:15 schreef xFriendx het volgende:
[..]
'Omikron variant gemuteerd, immuun voor powerpoint presentaties'![]()
Vosss zou zeggen “dat zijn de feiten!”quote:Op zondag 16 januari 2022 13:06 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Media zal het wel weer brengen als ''kliniek opnames stijgen voor het eerst in een week!''.![]()
Vanaf dag één, is besmetting niet het probleem; wel dat kwetsbare mensen ziek worden van deze ouderdomsziekte.quote:Op zondag 16 januari 2022 11:28 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Levi zei dat bij een R15 van omikron, die maatregelen niet helpen.
Benieuwd verder of en wanneer men het inmiddels disfunctionele mRNA uit het 'vaccin' verwijderd."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Dat lijkt mij niet omdat deze variant vanuit het niets is gekomen en heel weinig gemeen heeft met de alpha en delta variant. De meest waarschijnlijk hypothese op dit moment is dat dit vanuit een muis is overgesprongen op de mens.quote:Op zondag 16 januari 2022 12:57 schreef PzKpfw het volgende:
Zal die hele omicron variant niet gewoon een mutatie zijn als gevolg van de vaccinaties?![]()
We roddelen hier nietquote:Op zondag 16 januari 2022 13:17 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Vosss zou zeggen “dat zijn de feiten!”
@vosss![]()
Momenteel is het probleem vooral nog van reglementaire aard imo. De hoge aantallen besmettingen leiden niet meer tot overbelasting van de zorg, maar hoegenaamd binnenkort wel tot een te grote uitval van werkenden binnen de maatschappij. Als dat uberhaupt al zo is zou je imo vooral de regels rondom quarantaine eens kritisch tegen het licht moeten houden.quote:Op zondag 16 januari 2022 13:22 schreef Vallon het volgende:
[..]
Vanaf dag één, is besmetting niet het probleem; wel dat kwetsbare mensen ziek worden van deze ouderdomsziekte.
Benieuwd verder of en wanneer men het inmiddels disfunctionele mRNA uit het 'vaccin' verwijderd.![]()
*zet hamster buiten*quote:Op zondag 16 januari 2022 13:24 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dat lijkt mij niet omdat deze variant vanuit het niets is gekomen en heel weinig gemeen heeft met de alpha en delta variant. De meest waarschijnlijk hypothese op dit moment is dat dit vanuit een muis is overgesprongen op de mens.Tap tap tap![]()
Eng land.quote:Op zondag 16 januari 2022 12:25 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Vaccinatieplicht vanaf begin februari in Oostenrijk, boetes vanaf half maart![]()
Oostenrijkers pakken historisch gezien dingen graag zeer grondig aan.quote:![]()
Evenals Australie een westers land dat me zeer vies tegen valt. Die filmpjes van controles ook, hele politiemachten die dan ingezet worden om wat winkelende mensen te controleren. Griezels.![]()
Terwijl Engeland zoiets heeft van YOLO, dat had ik eigenlijk ook niet verwacht.quote:Op zondag 16 januari 2022 13:32 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Oostenrijkers pakken historisch gezien dingen graag zeer grondig aan.![]()
Evenals Australie een westers land dat me zeer vies tegen valt. Die filmpjes van controles ook, hele politiemachten die dan ingezet worden om wat winkelende mensen te controleren. Griezels.Tap tap tap![]()
Idd die snor uit de vorige eeuw is daar ook geboren.quote:Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste![]()
Daar is, serieus, een diepgaande (ook onderbouwde) link in te maken die helaas stelselmatig als onbespreekbaar door 'wetenschap' zal worden ontkend. Het vaccin is immers door BigPharma als Messias ingezet.quote:Op zondag 16 januari 2022 12:57 schreef PzKpfw het volgende:
Zal die hele omicron variant niet gewoon een mutatie zijn als gevolg van de vaccinaties?
Het is een wetmatig gegeven dat mutatiedruk plaatsvindt die evoluerende varianten doet ontstaan als de oorspronkelijke virusversie minder kans heeft om zich in de populatie te verspreiden.
Zelf hou ik nog rekening dat de pandemische uitbraken, een rechtstreeks gevolg zijn van de grootschalige testen en ontwikkeling van vaccins. Niet als plan of doel, maar als gevolg.
Interessant hier is vast te stellen dat Omicron zich inmiddels dus niets aantrekt van de antilichamen die door het mRNA - dat gericht is op de Wuhan variant - zijn veroorzaakt. Dat 'vaccins' in het denken van 'medici' nog werken is omdat de draagstoffen van die injecties, de niet specifieke afweer activeren zodat bij een infectie de antistoffen - die aangedane cellen doden, eerder aanwezig zijn. Dat vaccins 'helpen', zelfs dat gezonde mensen gezond blijven, is dan ook niet te ontkennen.
[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 16-01-2022 13:50:25 ]"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Het is met Omikron ook vechten tegen de bierkaai geworden, dat valt niet meer in te dammen tenzij je letterlijk iedereen weken lang in huis opsluit.quote:Op zondag 16 januari 2022 13:34 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Terwijl Engeland zoiets heeft van YOLO, dat had ik eigenlijk ook niet verwacht.![]()
Omikron is eigenlijk een geschenk uit de hemel.quote:Op zondag 16 januari 2022 13:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het is met Omikron ook vechten tegen de bierkaai geworden, dat valt niet meer in te dammen tenzij je letterlijk iedereen weken lang in huis opsluit.
Ik wil niet weten wat er allemaal was gebeurd als we nog met Delta zaten. Alles dicht, vinkjes en generieke maatregelen tot 2028.
De politiek had nooit voor een enigszins acceptabele situatie gezorgd.![]()
Breng ze niet op ideeën.quote:Op zondag 16 januari 2022 13:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het is met Omikron ook vechten tegen de bierkaai geworden, dat valt niet meer in te dammen tenzij je letterlijk iedereen weken lang in huis opsluit.
Koopmans:![]()
![]()
quote:Op zondag 16 januari 2022 13:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Tja als je een regel maakt dat mensen bij snotteren met de hunnen, thuis moeten blijven heeft en geeft dat gelijk een weerslag op de maatschappij. Kortom, er worden op grond van epidemiologische adviezen; regels ingevoerd op grond van virologische overtuigingen die door biomedici niet kunnen worden ontkend, die daarmee de politiek voor het afsluitende blok zet.quote:Op zondag 16 januari 2022 13:26 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Momenteel is het probleem vooral nog van reglementaire aard imo. De hoge aantallen besmettingen leiden niet meer tot overbelasting van de zorg, maar hoegenaamd binnenkort wel tot een te grote uitval van werkenden binnen de maatschappij. Als dat uberhaupt al zo is zou je imo vooral de regels rondom quarantaine eens kritisch tegen het licht moeten houden.
Zolang de aandoening als A-ziekte zal blijven worden geclassificeerd, zullen we te lijden hebben van het leiden.
Ik acht de kans gering dat dat op korte termijn de WHO gaat besluiten dat Covid19 een gewone ouderdomsziekte is. Niet omdat het een ernstige voor iedereen levensgevaarlijke ziekte is maar omdat de zichzelf bevlekkende goegemeente heeft besloten dat het dat een A-ziekte moe(s)t zijn en strikt genomen niet zelf die keutel zal gaan intrekken."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
![]()
Dat de langere termijn op tafel moet klopt en daar had ook al veel eerder naar gekeken moet worden, maar ik vrees nog steeds dat het streven niet perse "we gaan gewoon weer normaal doen" wordt.![]()
Bonten says Yes!quote:Op zondag 16 januari 2022 13:47 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Breng ze niet op ideeën.
Koopmans:
[ afbeelding ]![]()
Nee, we gaan ons aanpassen aan het virus. Het is nu wel duidelijk dat het die kant op gaat.quote:Op zondag 16 januari 2022 13:52 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[ twitter ]
Dat de langere termijn op tafel moet klopt en daar had ook al veel eerder naar gekeken moet worden, maar ik vrees nog steeds dat het streven niet perse "we gaan gewoon weer normaal doen" wordt.![]()
Langetermijnplanning, dat kan helemaal niet en het leidt tot oeverloze discussies. Gewoon een uitgangspuntenlijst opstellen is genoeg en praktischer: 1. Dalende cijfers? Geen lockdown, 2. Niet meer steeds cultuur en horeca als enige uitsluiten. 3. Meer in de pas lopen met andere landen, niet zelf het wiel willen uitvinden. 4. Boostercampagne? Maak het makkelijk en niet moeilijk.
[ Bericht 11% gewijzigd door Mondkapje op 16-01-2022 14:03:25 ]![]()
Ik krijg vooral de indruk dat ze de kant op willen van ''winterslaap voor sectoren, langere kerstvakantie, kortere zomervakantie, verplaatsen van carnaval en kerst, etc'' en dat ''leven met het virus'' gaan noemen. Persoonlijk krijg ik nou niet het idee dat ze terug willen naar een 2019 situatie; dat ze de maatschappij zelfs aan willen passen als Omicron inderdaad richting de normale griep gaat.quote:Op zondag 16 januari 2022 13:52 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[ twitter ]
Leven anders inrichten voor een stel snotneuzenquote:Op zondag 16 januari 2022 13:55 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Nee, we gaan ons aanpassen aan het virus. Het is nu wel duidelijk dat het die kant op gaat.![]()
![]()
Precies, men lijkt nu perse te willen sturen naar een toekomstige maatschappij die op een of andere manier aangepast is aan een virus, zelfs als dat qua situatie helemaal niet meer nodig is. Ongewenst en zorgelijk, zeker icm het 2G gedram.quote:Op zondag 16 januari 2022 13:57 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik krijg vooral de indruk dat ze de kant op willen van ''winterslaap voor sectoren, langere kerstvakantie, kortere zomervakantie, verplaatsen van carnaval en kerst, etc'' en dat ''leven met het virus'' gaan noemen. Persoonlijk krijg ik nou niet het idee dat ze terug willen naar een 2019 situatie; dat ze de maatschappij zelfs aan willen passen als Omicron inderdaad richting de normale griep gaat.![]()
De druk uit de maatschappij gaat dat wel oplossen hoop ik.quote:Op zondag 16 januari 2022 13:52 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[ twitter ]
Dat de langere termijn op tafel moet klopt en daar had ook al veel eerder naar gekeken moet worden, maar ik vrees nog steeds dat het streven niet perse "we gaan gewoon weer normaal doen" wordt.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Nemen we de griep ook mee. Voortaan elk jaar van december-maart alles inrichten om elke besmetting, met wat voor virus dan ook, te voorkomen.quote:Op zondag 16 januari 2022 13:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Leven anders inrichten voor een stel snotneuzen![]()
Ik hoop het ook, maar vrees het ergste als ik terugkijk naar hoeveel we als maatschappij geaccepteerd hebben. Twee jaar terug hadden we dat nooit geloofd.quote:Op zondag 16 januari 2022 14:01 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De druk uit de maatschappij gaat dat wel oplossen hoop ik.![]()
Ja, maar je ziet de laatste weken echt een draaiing, iedereen, zelfs scholen, burgemeesters en provincies zijn wel veel mondiger dan geweestquote:Op zondag 16 januari 2022 14:02 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik hoop het ook, maar vrees het ergste als ik terugkijk naar hoeveel we als maatschappij geaccepteerd hebben. Twee jaar terug hadden we dat nooit geloofd.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Denk niet dat de jeugd blijvend hun leven op slot willen zetten voor een snotneus vier maanden per jaar.quote:Op zondag 16 januari 2022 14:01 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De druk uit de maatschappij gaat dat wel oplossen hoop ik.![]()
Omdat Omikron een lachwekkend de variant is gebleken. Echt keuzes maken tussen dood of economie hoeft men niet te maken. Als dat wel zou moeten zou iedereen weer in het gareel lopen. Zeker de burgemeesters.quote:Op zondag 16 januari 2022 14:04 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja, maar je ziet de laatste weken echt een draaiing, iedereen, zelfs scholen, burgemeesters en provincies zijn wel veel mondiger dan geweest![]()
Mooie cijfers, instroom kliniek daalt nog altijd door alleen uitstroom ging dus niet zo hard.
Overal om me heen zie ik mensen nu trouwens Omicron krijgen. Veel meer dan bij alfa / delta. Meer dan een snotneus en soms een beetje hoofdpijn hebben ze niet. Zit daarom echt nog steeds de horeca en de cultuursector dicht? Wat een onzin.![]()
Ja, ik hoop dat dat aanhoudt. En dat er ook zoveel tegengeluid blijft komen nu vooral de horeca en cultuur sectoren nog geraakt worden. Heb het idee dat het de massa vooral ging om sport, school en winkels. Het is maar afwachten of de massa ook blijft roepen om snelle versoepelingen voor cultuur en horeca.quote:Op zondag 16 januari 2022 14:04 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja, maar je ziet de laatste weken echt een draaiing, iedereen, zelfs scholen, burgemeesters en provincies zijn wel veel mondiger dan geweest
En dat we als bevolking niet wéér accepteren dat ze sectoren sluiten als er een heftig griepje rondgaat (want dat is waar Corona naar toe gaat in stapjes). Zal me nog steeds niks verbazen als we in de winter van 2022 gewoon weer in een lockdown zitten; of tenminste met sector sluitingen te maken hebben.![]()
Ik zou ook niet weten hoe dat werkt, langere wintervakanties in combinatie met veel/alles dicht?quote:Op zondag 16 januari 2022 14:01 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De druk uit de maatschappij gaat dat wel oplossen hoop ik.
Aan dit soort waanbeelden zou je niet eens een seconde aandacht moeten schenken.![]()
Die jongste jeugd is makkelijk beinvloedbaar en weet straks niet veel beter meer. Daarom moeten wij als volwassenen een dergelijke langetermijnsvisie niet accepteren. Bijna de helft van het jaar niets kunnen is niet normaal, overal moeten bewijzen dat je gezond bent is niet normaal, je moeten gedragen alsof je helemaal geen immuunsysteem hebt is niet normaal, om de paar maanden moeten prikken is niet normaal, en gechanteerd worden door een overheid die steeds weer met een of ander vals dilemma op de proppen komt is ook niet normaal.quote:Op zondag 16 januari 2022 14:04 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Denk niet dat de jeugd blijvend hun leven op slot willen zetten voor een snotneus vier maanden per jaar.
Terug naar de oude samenleving is de enige acceptabele uitkomst.![]()
Gemiddelde griep is erger.quote:Op zondag 16 januari 2022 14:12 schreef Nielsch het volgende:
Omicron is eerder een verkoudheid dan een griepje.
Het kan heel goed dat we de piek nu al bereikt hebben met 31.000 besmettingen. Waarom? Omdat heel veel mensen Omikron al ongemerkt gehad hebben. Die zijn nooit in de statistieken terechtgekomen.![]()
Gaat het hoger onderwijs serieus de hele dag met een mondkapje op lesgeven?"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin![]()
Het gevaarlijke is dat zoiets heel geleidelijk gaat. Een random krant die het even snel benoemd, een OMT lid die het oppakt tot een Kuipers die afgelopen persconferentie er naar begon te hinten. Dat hebben we de afgelopen twee jaar continue gezien eigenlijk. Dingen waarvan we dachten dat ze nooit uit zouden komen; maar toch gebeurde het. Kleine stapjes, bevolking klaar maken voor een verandering, etc.quote:Op zondag 16 januari 2022 14:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik zou ook niet weten hoe dat werkt, langere wintervakanties in combinatie met veel/alles dicht?
Aan dit soort waanbeelden zou je niet eens een seconde aandacht moeten schenken.![]()
En dan vervolgens in de zomer de IC's vol, dat hebben we al gezien met het RS-virus.quote:Op zondag 16 januari 2022 14:01 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Nemen we de griep ook mee. Voortaan elk jaar van december-maart alles inrichten om elke besmetting, met wat voor virus dan ook, te voorkomen.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Klopt, maar deze tendens speelt zich vooral af in het in paniek geraakte NL, in het buitenland speelt dit niet zo geloof ik.quote:Op zondag 16 januari 2022 14:14 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het gevaarlijke is dat zoiets heel geleidelijk gaat. Een random krant die het even snel benoemd, een OMT lid die het oppakt tot een Kuipers die afgelopen persconferentie er naar begon te hinten. Dat hebben we de afgelopen twee jaar continue gezien eigenlijk. Dingen waarvan we dachten dat ze nooit uit zouden komen; maar toch gebeurde het. Kleine stapjes, bevolking klaar maken voor een verandering, etc."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
Dat lijkt me inderdaad onze voornaamste hoop; dat andere landen er niet in mee gaan.quote:Op zondag 16 januari 2022 14:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt, maar deze tendens speelt zich vooral af in het in paniek geraakte NL, in het buitenland speelt dit niet zo geloof ik.![]()
Uitstroom van 11% niets noemenquote:Op zondag 16 januari 2022 14:10 schreef Nielsch het volgende:
Mooie cijfers, instroom kliniek daalt nog altijd door alleen uitstroom ging dus niet zo hard.
Overal om me heen zie ik mensen nu trouwens Omicron krijgen. Veel meer dan bij alfa / delta. Meer dan een snotneus en soms een beetje hoofdpijn hebben ze niet. Zit daarom echt nog steeds de horeca en de cultuursector dicht? Wat een onzin.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste![]()
Advies! Niet meer testen en het hele circus is voorbij.Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste![]()
Als het de komende dagen heel hard naar beneden gaat, zou het mooi zijn als van de tiendagentermijn wordt afgezien.![]()
En gezond verstand.quote:Op zondag 16 januari 2022 14:17 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat lijkt me inderdaad onze voornaamste hoop; dat andere landen er niet in mee gaan.
Lijkt erop dat de hogere middenklasse zich ook begint te irriteren aan de maatregelen.
Het permanent maken van vaccinaties en mondkapjes komt ook meer en meer onder vuur te liggen."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
Beste wat je nu kunt doen inderdaad 👍quote:Op zondag 16 januari 2022 14:20 schreef halfway het volgende:
Advies! Niet meer testen en het hele circus is voorbij.
Of niet moet doen eigenlijk, testen.![]()
Je ziet nu vooral een splitsing he. Aan de ene kant landen als de UK die echt oprecht terug naar normaal lijken te willen, en aan de andere kant naties zoals Oostenrijk die steeds harder op de repressieve trompet gaan blazen. Wij lijken er vooralsnog ergens tussenin te zitten. Niet zo extreem met plichten en boetes enzo, maar helemaal loslaten durft men ook niet. En dan krijg je weer zo'n laffe polderuitkomst vol nietszeggende maatregelen waar altijd wel een excuus voor kan worden gevonden om ze niet definitief vaarwel te zeggen.quote:Op zondag 16 januari 2022 14:17 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat lijkt me inderdaad onze voornaamste hoop; dat andere landen er niet in mee gaan.![]()
De koppen van de VK worden ook steeds positieverquote:Daling ziekenhuiscijfers zet door, gemiddeld 126 nieuwe opnamen per dag
De Nederlandse ziekenhuiscijfers blijven vooralsnog dalen, ondanks het torenhoge aantal gemelde besmettingen. De afname leek deze week wel minder snel te verlopen, maar zet sinds gisteren toch weer door in hoger tempo. Deze week daalde het gemiddeld aantal opnamen van 143 naar 126 per dag, een afname van 12 procent. Het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten (LCPS) spreiding verwacht dat de opnamecijfers eind januari weer zullen toenemen door de omikronvariant.
De instroom daalt vrijwel even snel op de ic’s als op de gewone verpleegafdelingen. Dagelijks worden gemiddeld 15 nieuwe ic-patiënten opgenomen vanwege covid-19, een week eerder waren dit er 17. Daarnaast worden gemiddeld 111 patiënten per dag opgenomen op de verpleegafdelingen, vorige week 128. Het LCPS meldt sinds gistermiddag 105 nieuwe opnamen, waarvan 15 op de ic. 105 personen hebben het ziekenhuis verlaten.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Ik vraag me echt af waar ze dat op baseren. Dit soort voorspellingen zijn bijna nooit uitgekomen.quote:Het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten (LCPS) spreiding verwacht dat de opnamecijfers eind januari weer zullen toenemen door de omikronvariant.
Iedereen hier inclusief eigen ervaring is dat het niet meer is dan een matig griepje.
Ik ben iig al bijna weer beter.Where law ends, tyrrany begins.![]()
Ik gok op de modellen van het RIVM.quote:Op zondag 16 januari 2022 14:43 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ik vraag me echt af waar ze dat op baseren. Dit soort voorspellingen zijn bijna nooit uitgekomen.
Iedereen hier inclusief eigen ervaring is dat het niet meer is dan een matig griepje.
Ik ben iig al bijna weer beter.![]()
OOh ja die betrouwbare lijntjes van Jaap die was ik ff vergetenquote:Op zondag 16 januari 2022 14:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik gok op de modellen van het RIVM.
Where law ends, tyrrany begins.![]()
Die ja. Opzich snap ik 't ook wel, als LCPS publiekelijk de modellen van het RIVM af gaat vallen is 't klaar. Ik hoop maar dat LCPS achter gesloten deuren even heel duidelijk extra uitleg wil.quote:Op zondag 16 januari 2022 14:45 schreef Gunner het volgende:
O
[..]
Oh ja die betrouwbare lijntjes van Jaap![]()
quote:Op zondag 16 januari 2022 14:31 schreef Zwansen het volgende:
Genot als de komende week de IC onder de 300 komt.![]()
Ik geloof er iig niets van. Omicron is al dominant in Nederland Dan zouden we die stijging al lang gezien hebben. Nu zien we al weken (?) alleen maar daling.quote:Op zondag 16 januari 2022 14:46 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die ja. Opzich snap ik 't ook wel, als LCPS publiekelijk de modellen van het RIVM af gaat vallen is 't klaar. Ik hoop maar dat LCPS achter gesloten deuren even heel duidelijk extra uitleg wil.Where law ends, tyrrany begins.![]()
Dit ja. Besmettingen gaan al een tijdje omhoog en lijken zich te stabiliseren rond de 35k. Ik geloof er niets van dat we op een gegeven moment 80.000 geregistreerde besmettingen per dag hebben.quote:Op zondag 16 januari 2022 14:48 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ik geloof er iig niets van. Omicron is al dominant in Nederland Dan zouden we die stijging al lang gezien hebben. Nu zien we al weken (?) alleen maar daling.![]()
Nou ja, in november ofzo gaven ze toch aan dat er ook nog een enorme griepgolf kon komen die voor mega veel opnames zou kunnen gaan zorgen. Geen idee waar die golf is gebleven of blijft hoor maar prio1 is natuurlijk:quote:Op zondag 16 januari 2022 14:43 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ik vraag me echt af waar ze dat op baseren. Dit soort voorspellingen zijn bijna nooit uitgekomen.
Ik ben iig al bijna weer beter.
PANIEKKK![]()
![]()
Niet zozeer bewust paniek zaaien, maar ze lijken elke keer uit te gaan van het worst case scenario, zelfs als telkens weer blijkt dat we daar (ver) vanaf blijven. En daar baseren ze dan het beleid en de maatregelen op.quote:Op zondag 16 januari 2022 14:49 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Nou ja, in november ofzo gaven ze toch aan dat er ook nog een enorme griepgolf kon komen die voor mega veel opnames zou kunnen gaan zorgen. Geen idee waar die golf is gebleven of blijft hoor maar prio1 is natuurlijk:
PANIEKKK
[ afbeelding ]![]()
Ohh ja, in februari krijgen we de griep, opnieuw een lockdown!quote:Op zondag 16 januari 2022 14:49 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Nou ja, in november ofzo gaven ze toch aan dat er ook nog een enorme griepgolf kon komen die voor mega veel opnames zou kunnen gaan zorgen. Geen idee waar die golf is gebleven of blijft hoor maar prio1 is natuurlijk:
PANIEKKK
[ afbeelding ]![]()
Ik ook niet. Het probleem is dat de verantwoordelijkheid voor de modellen bij het RIVM ligt, dus dat de andere partijen daar wel vanuit moeten gaan. Ik denk dat het goed zal zijn als er gevraagd wordt om die eens opnieuw onder de loep te nemen met de informatie die erbij is gekomen, zoals de verminderde kans op ziekenhuisopname, hoge opkomst voor boostvaccinatie bij 60+ en verminderde kans om op de IC te komen.quote:Op zondag 16 januari 2022 14:48 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ik geloof er iig niets van. Omicron is al dominant in Nederland Dan zouden we die stijging al lang gezien hebben. Nu zien we al weken (?) alleen maar daling.![]()
Modellen die dan weer vooral gebaseerd zijn op een hoop onzekerheid en angst.quote:Op zondag 16 januari 2022 14:43 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ik ben iig al bijna weer beter.
En fijn trouwens! Dat je er bijna weer bovenop bent![]()
![]()
Marion Koopmans geeft je een like.quote:Op zondag 16 januari 2022 14:51 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ohh ja, in februari krijgen we de griep, opnieuw een lockdown!![]()
Eerder een erg laffe verkoudheidquote:Op zondag 16 januari 2022 14:43 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ik ben iig al bijna weer beter.![]()
![]()
Ik vond het zo raar (en ook enorm kwalijk) bij hun laatste rapport dat ze bij onzekerheden onder andere noteerden dat ze nog niet wisten of er een kleinere kans was op een opname/ernstig ziektepatroon (en ook onzekerheden over de ligduur - iets wat ook al bewezen is - dat die ligduur ook minder is bij Omicron). Dat ze de voorspellingen gebaseerd hebben op delta. Terwijl er al lang duidelijk is dat Omicron nogal afwijkt. Dat komt dan toch een beetje paniekerig over imo; verlenging van sluiting verschillende sectoren moet verdedigt worden, dus dan maar met doem cijfers komen waarvan ze zelf eigenlijk al toegeven dat die cijfers (en dus ook de sluiting van bepaalde sectoren) heel erg pessimistisch zijn.quote:Op zondag 16 januari 2022 14:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ook niet. Het probleem is dat de verantwoordelijkheid voor de modellen bij het RIVM ligt, dus dat de andere partijen daar wel vanuit moeten gaan. Ik denk dat het goed zal zijn als er gevraagd wordt om die eens opnieuw onder de loep te nemen met de informatie die erbij is gekomen, zoals de verminderde kans op ziekenhuisopname, hoge opkomst voor boostvaccinatie bij 60+ en verminderde kans om op de IC te komen.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-01-2022 15:00:34 ]![]()
Dat is hoe wetenschap rolt. Het is onzeker tot het zeker isquote:Op zondag 16 januari 2022 14:58 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik vond het zo raar (en ook enorm kwalijk) bij hun laatste rapport dat ze bij onzekerheden onder andere noteerden dat ze nog niet wisten of er een kleine kans was op een opname/ernstig ziektepatroon. Dat ze de voorspellingen gebaseerd hebben op delta. Terwijl er al lang duidelijk is dat Omicron nogal afwijkt. Dat komt dan toch een beetje paniekerig over imo; verlenging van sluiting verschillende sectoren moet verdedigt worden, dus dan maar met doem cijfers komen waarvan ze zelf eigenlijk al toegeven dat die cijfers (en dus ook de sluiting van bepaalde sectoren) heel erg pessimistisch zijn.
Ik snap het wel, maar ik had graag ook grafieken willen zien die uitgingen van de huidige situatie, die rekening houden met wel dat minder zware ziekteverloop e.d. Hoe staan we er dan voor? Dat had de regering ook een betere mogelijkheid gegeven om een beslissing te nemen.![]()
https://www.ad.nl/apeldoo(...)VLRhepkCHXNbuWFnKde0
Pensioen opgevreten en dawast, the end.
Voor de users die denken dat de royale steun genoeg is voor al deze oplichters.Go hard or go home![]()
Maar vrijwel overal om ons heen (andere landen) horen we dat het mee valt. Experts hier zeggen het ook (OMT natuurlijk niet). Af en toe wordt er vergeten dat we voornamelijk op basis van hun voorspellingen (qua cijfers) maatregelen nemen. Sectoren moeten nu nog langer gesloten blijven omdat ze weigeren te vertrouwen op data van andere experts en data uit het buitenland. En als ze data meenemen van andere landen zoeken ze naar de data die gebruikt kan worden in hun pessimistische kijk. Deze persconferentie hoorde je opeens stukken minder over Denemarken en Engeland. Voornamelijk Parijs dit en dat deze keer.quote:Op zondag 16 januari 2022 15:01 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is hoe wetenschap rolt. Het is onzeker tot het zeker is
Ik snap het wel, maar ik had graag ook grafieken willen zien die uitgingen van de huidige situatie, die rekening houden met wel dat minder zware ziekteverloop e.d. Hoe staan we er dan voor? Dat had de regering ook een betere mogelijkheid gegeven om een beslissing te nemen.![]()
Zou tof zijn als mensen met een griep straks helemaal over de jank gaan als je het met corona vergelijkt.
Een griep is geen corona! Dat we dit nog moeten uitleggen.
Go hard or go home![]()
Was dit al voorbij gekomen? Amnesty spreekt zich uit...
https://www.rtlnieuws.nl/(...)iet-te-discrimineren
"Mensenrechtenorganisatie Amnesty International heeft de Italiaanse regering opgeroepen ongevaccineerden niet te discrimineren in de strijd tegen corona. De organisatie wijst op de verplichte vaccinatie voor 50-plussers die werken, en op andere strenge anticoronamaatregelen."![]()
Hij is helaas niet de enige....quote:Op zondag 16 januari 2022 15:02 schreef Noek het volgende:
Voor de users die denken dat de royale steun genoeg is voor al deze oplichters.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..![]()
Zo zuurquote:Op zondag 16 januari 2022 15:02 schreef Noek het volgende:
Voor de users die denken dat de royale steun genoeg is voor al deze oplichters.![]()
Voorkomen dmv vaccineren of eerdere infectiequote:Op zondag 16 januari 2022 14:59 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Maar wat te denken van long-covid dan? Natuurlijk ook afschuwelijk!![]()
![]()
Daarom is het ook zo volslagen idioot dat wij nog steeds beperkingen hebben. Alles open kan prima.quote:Op zondag 16 januari 2022 15:10 schreef Breekfast het volgende:
Omikron lijkt wel echt de eindfase van de pandemie in te luidenA Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Alles. Open. Nu.quote:Op zondag 16 januari 2022 15:10 schreef Breekfast het volgende:
[ twitter ]
Omikron lijkt wel echt de eindfase van de pandemie in te luiden![]()
Maar goed dat bij ons de horeca en cultuur sector nog dicht is.quote:Op zondag 16 januari 2022 15:10 schreef Breekfast het volgende:
[ twitter ]
Omikron lijkt wel echt de eindfase van de pandemie in te luiden![]()
![]()
Mooie cijfers, festivals open
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]![]()
En als ze over twee weken al open gaan, dan is dat waarschijnlijk met beperkte openingstijden, beperkte bezoekersaantallen, mondkapjes, afstand en QR-codes. Gewoon, omdat het kan.quote:Op zondag 16 januari 2022 15:12 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Maar goed dat bij ons de horeca en cultuur sector nog dicht is.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Zou niet gek zijn aangezien de cijfers van het rivm 10k meldingen achter schijnen te lopen op de GGDquote:![]()
Als we de 40-45k maar niet skippen dan doordat ze ineens 10k positieve testen erbij toverenquote:Op zondag 16 januari 2022 15:19 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Zou niet gek zijn aangezien de cijfers van het rivm 10k meldingen achter schijnen te lopen op de GGDOf die 10k ineens toevoegen als de discussie rondom de horeca opbloeit want er zijn wel vaker storingen net voor weegmomenten.
![]()
Wel een record
Als het nu daalt in het virusseizoen dan kunnen we idd terug naar het vreten van vleermuizen.Go hard or go home![]()
Dat wordt knallen de komende weken
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."![]()
Gewoon rustig opbouwen, uiteindelijk komen we er welquote:Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
Laatste update: 16-01-2022 - 15:16
Totaal aantal besmettingen: 36308
Gemeentes met +5 besmettingen:
2886 Amsterdam
1827 Rotterdam
1582 's-Gravenhage
1209 Utrecht
617 Tilburg
537 Haarlemmermeer
506 Eindhoven
465 Almere
445 Amersfoort
418 Haarlem
377 Groningen
351 Apeldoorn
341 's-Hertogenbosch
337 Nijmegen
332 Leiden
324 Enschede
321 Zoetermeer
311 Alkmaar
288 Dordrecht
275 Alphen aan den Rijn
274 Delft
269 Zwolle
268 Hoeksche Waard
259 Amstelveen
236 WestlandSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
2 gemeentes met 0 besmettingen
2 gemeentes met 1 besmettingen
3 gemeentes met 2-4 besmettingen
0 gemeentes met 5 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.phpIsn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.![]()
Ik gok op komende woensdag/donderdag.quote:Op zondag 16 januari 2022 15:25 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Gewoon rustig opbouwen, uiteindelijk komen we er wel![]()
Met pindasaus is alles te vrett'nquote:Op zondag 16 januari 2022 15:24 schreef Noek het volgende:
Als het nu daalt in het virusseizoen dan kunnen we idd terug naar het vreten van vleermuizen.![]()
![]()
Niks mis met een old batquote:Op zondag 16 januari 2022 15:24 schreef Noek het volgende:
Als het nu daalt in het virusseizoen dan kunnen we idd terug naar het vreten van vleermuizen.![]()
![]()
Lekker hoor. Iedereen nog even omikron krijgen en dan is het straks wel klaar.![]()
Ik dacht er gister nog even aan. Letterlijk iedereen gaat ooit dit virus krijgen. Of het nou morgen is of over drie jaar. Letterlijk iedereen. Jij, ik, je oma, je buurman, etc. Dat is best wel een raar idee, twee jaar geleden zo ineens een nieuwe infectieziekte.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
De pandemie is gewoon klaar.
Nu ‘zorgvuldig’ terug naar normaal en vooral geen virologen het beleid laten bepalen.Makkelijk eerste![]()
What’s really going on with Covid deaths data?Zelfs de BBC doet mee. Het is echt over. We zouden eind deze week een persco moeten krijgen met nederige excuses van het vorige en het huidige kabinet en per direct alles open moeten gooien.quote:Covid deaths are rising sharply in the UK, but an increasing proportion of these are actually due to something else, BBC analysis suggests.![]()
Idd. Vrijdag weer persco dat met ingang van zaterdag alles open mag.quote:Op zondag 16 januari 2022 15:31 schreef Scrummie het volgende:
What’s really going on with Covid deaths data?
[..]
Zelfs de BBC doet mee. Het is echt over. We zouden eind deze week een persco moeten krijgen met nederige excuses van het vorige en het huidige kabinet en per direct alles open moeten gooien.![]()
Wij gaan zorgvuldig richting 50K.quote:Op zondag 16 januari 2022 15:33 schreef Wirelessmouse het volgende:
36.3K is leuk maar nog steeds wat zuinig... Ik ben gematigd tevreden.
En... 7 doden...:{![]()
Weekcijfers namens het FOK! OMT
Patiënten met een Covid-19 infectie op IC afdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen:
daling: 21,5%
Patiënten met een Covid-19 infectie op Verpleegafdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen:
daling: 15,6%
Instroom patiënten met een Covid-19 infectie op IC afdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen:
daling: 12,7%
Instroom patiënten met een Covid-19 infectie op Verpleegafdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen:
daling: 11,6%
Uitstroom patiënten met een Covid-19 infectie op IC afdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen:
stijging: 4,4%
Uitstroom patiënten met een Covid-19 infectie op Verpleegafdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen:
daling: 6,2%
Opvallende zaken:
- Hoogste procentuele daling betreft IC patiënten aantal sinds september 2021.
- Verrassende stijging van de uitstroom IC patiënten
Voor de rest, alleen maar weer mooie dalingen
Het FOK! OMT wenst u waar dan ook, en in welke omstandigheid u zich ook bevindt een gezegende zondag.
@Zipportal
@Lenny_Leonard![]()
Bloemendaal, Rozendaal, Vught, Laren, Heemstede... wat zijn al die rijke stinkerds aan het doen joh? We kunnen weer een nieuwe groep de schuld gevenquote:
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Op wintersport geweest.quote:Op zondag 16 januari 2022 15:36 schreef Janneke141 het volgende:
Bloemendaal, Rozendaal, Vught, Laren, Heemstede... wat zijn al die rijke stinkerds aan het doen joh? We kunnen weer een nieuwe groep de schuld gevenZwarte Piet, wie kent 'm niet?![]()
Maar het wordt wel tijd voor een aankondiging van het kabinet dat alles weer open kan (zoals al eerder gezegd hier) 👍
En dat de app wordt afgeschaft👍
En het abonnement op Pfizer/Moderna wordt afgeschaft, hou de prikken voor de liefhebbers en de risicogroep 👍![]()
Het is echt wel klaar nu. Stop met testen en laat het gewoon rondgaan. In het VK is het einde in zicht.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Straks gaan we gewoon 2G hanteren inclusief mondkapjes en afstand houden/beperkte capaciteit. En dat verkopen we dan als een 'versoepeling' om open te gaan.quote:Op zondag 16 januari 2022 15:39 schreef Wirelessmouse het volgende:
Maar het wordt wel tijd voor een aankondiging van het kabinet dat alles weer open kan (zoals al eerder gezegd hier) 👍
En dat de app wordt afgeschaft👍
En het abonnement op Pfizer/Moderna wordt afgeschaft, hou de prikken voor de liefhebbers en de risicogroep 👍![]()
Zodat we alles langer open kunnen houden + een corona proof plan om de horeca en andere zaken zorgvuldig de nek om te draaien. Want corona is hierna dan wel klaar met ons, de politiek niet.quote:Op zondag 16 januari 2022 15:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Straks gaan we gewoon 2G hanteren inclusief mondkapjes en afstand houden/beperkte capaciteit. En dat verkopen we dan als een 'versoepeling' om open te gaan.![]()
Testen heeft totaal geen nut meer, wat schiet je er zelf mee op? Helemaal niets.Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste![]()
![]()
Helemaal niet slecht, ommekeer gaande in sommige leeftijdscategorieën, stabilisatie in andere, momenteel vooral veel snotneuzen op scholen.![]()
Excuus om niet meer bij je schoonfamilie op bezoek te gaan.quote:Op zondag 16 januari 2022 15:41 schreef halfway het volgende:
Testen heeft totaal geen nut meer, wat schiet je er zelf mee op? Helemaal niets.![]()
Hoewel ik het liefst helemaal geen 2G/3G whatever zie, vind ik het nog wel tijdelijk te billijken als daarmee in elk geval die andere regeltjes komen te vervallen. Zo niet, zie ik het eigenlijk ook helemaal niet zitten.quote:Op zondag 16 januari 2022 15:41 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Zodat we alles langer open kunnen houden + een corona proof plan om de horeca en andere zaken zorgvuldig de nek om te draaien. Want corona is hierna dan wel klaar met ons, de politiek niet.![]()
Ik ben er niet gerust op inderdaad.quote:Op zondag 16 januari 2022 15:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Straks gaan we gewoon 2G hanteren inclusief mondkapjes en afstand houden/beperkte capaciteit. En dat verkopen we dan als een 'versoepeling' om open te gaan.
Horeca met 2G/3G, reizen in Europa met groen vinkje (alleen te verkrijgen met booster), pcr test voor als je van buiten Europa naar Nederland komt, geleuter met mondkapjes... Daar zijn we pas op zijn vroegst over anderhalf jaar vanaf vrees ik.![]()
Met een virus wat een R0 heeft van 8-15 en wat veel minder heftig is als de voorgangers zie ik niet in hoe dat kan werken. Beste is gewoon om te zorgen dat iedereen een keer een infectie heeft doorgemaakt in zo kort mogelijke tijd.quote:Op zondag 16 januari 2022 15:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hoewel ik het liefst helemaal geen 2G/3G whatever zie, vind ik het nog wel tijdelijk te billijken als daarmee in elk geval die andere regeltjes komen te vervallen. Zo niet, zie ik het eigenlijk ook helemaal niet zitten.
2G is vooral om een klein groepje te pesten.![]()
Ja, ik vraag me ook af wat je nu nog met mondkapjes denkt te bereiken. Volstrekt kansloos wat mij betreft bij deze besmettingsaantallen en variant.quote:Op zondag 16 januari 2022 15:46 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Met een virus wat een R0 heeft van 8-15 en wat veel minder heftig is als de voorgangers zie ik niet in hoe dat kan werken. Beste is gewoon om te zorgen dat iedereen een keer een infectie heeft doorgemaakt in zo kort mogelijke tijd.
2G is vooral om een klein groepje te pesten.![]()
quote:Op zondag 16 januari 2022 15:42 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[ afbeelding ]
Helemaal niet slecht, ommekeer gaande in sommige leeftijdscategorieën, stabilisatie in andere, momenteel vooral veel snotneuzen op scholen.Dit ziet er echt goed uit, verwacht komende 10 dagen nog steeds ziekenhuisdalingen. In februari weer volle voetbalstadions.quote:Op zondag 16 januari 2022 15:42 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[ afbeelding ]
Helemaal niet slecht, ommekeer gaande in sommige leeftijdscategorieën, stabilisatie in andere, momenteel vooral veel snotneuzen op scholen.- verwijderd door admin -![]()
FTFYquote:Op zondag 16 januari 2022 15:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja, ik vraag me ook af wat je nu nog met mondkapjes denkt te bereiken. Volstrekt kansloos wat mij betreft bij deze besmettingsaantallen en variant.![]()
Excuses waarvoor? Voor alles wat niet lekker liep is volgens mij al wel sorry gezegd. Ze zijn hoogstens te voorzichtig en ingrijpend geweest voor de Omicron-variant en daarvoor volstaat een injectie voor de horeca- en cultuursector omdat die het meeste zijn genaaid maar ik zie niet hoe dat anders kon (en dat zeg ik als belanghebbende, ben jaren aan inkomsten kwijt).quote:Op zondag 16 januari 2022 15:31 schreef Scrummie het volgende:
What’s really going on with Covid deaths data?
[..]
Zelfs de BBC doet mee. Het is echt over. We zouden eind deze week een persco moeten krijgen met nederige excuses van het vorige en het huidige kabinet en per direct alles open moeten gooien.
Verder vind ik het essentieel om de zorg flink op te bouwen én om een goede injectie te geven aan de geestelijke gezondheidszorg want daar krijgen we nog een enorme nasleep vooral onder jonge mensen, wat me op het punt van het onderwijs brengt.
Want oh mijn Jehova verlos ons van de bewust kiezende en niet prikkende pis- en paardenmiddelen slikkende medemensen. Als deze crisis tot gevolg heeft dat de hiaten in het onderwijs van twee jaar maar wat doen tot gevolg heeft dat onze jongvolwassenen straks nóg minder goed informatie en vooral hun eigen mening op waarde kunnen schatten dan wordt dat nog wat de volgende pandemie.![]()
Met deze variant en veel bescherming door vaccinaties en boosters denk ik inderdaad dat je het beter rond kunt laten gaan nu dan krampachtig te blijven proberen besmettingen te voorkomen.quote:Op zondag 16 januari 2022 15:46 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Met een virus wat een R0 heeft van 8-15 en wat veel minder heftig is als de voorgangers zie ik niet in hoe dat kan werken. Beste is gewoon om te zorgen dat iedereen een keer een infectie heeft doorgemaakt in zo kort mogelijke tijd.
2G is vooral om een klein groepje te pesten.
We noteren nu 36K maar het werkelijke aantal is natuurlijk vele malen hoger.![]()
Dat is het nou juist, in die twee jaar hebben ze volgens mij één keer tijdens een persco toegegeven dat ze het bij het verkeerde eind haddenquote:Op zondag 16 januari 2022 15:55 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Excuses waarvoor? Voor alles wat niet lekker liep is volgens mij al wel sorry gezegd.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Het gaat om het signaal dat afgegeven wordt.quote:Op zondag 16 januari 2022 15:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja, ik vraag me ook af wat je nu nog met mondkapjes denkt te bereiken. Volstrekt kansloos wat mij betreft bij deze besmettingsaantallen en variant.![]()
Helaas zal het vooral stapelen gaan worden. 2G, met alle bestaande maatregelen.quote:Op zondag 16 januari 2022 15:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hoewel ik het liefst helemaal geen 2G/3G whatever zie, vind ik het nog wel tijdelijk te billijken als daarmee in elk geval die andere regeltjes komen te vervallen. Zo niet, zie ik het eigenlijk ook helemaal niet zitten.![]()
In NL roepen ze het al weken, maar lees nu ook een Duitse kerel die waarschuwt voor "stilte voor de storm", omdat het virus nu nog onder jongeren waart maar langzaam richting de ouderen gaat die er nog wel zodanig ziek van kunnen worden dat ze in t ziekenhuis terecht komen. Maar hoe werkt dat dan? Waarom is dat virus nu nog niet bij die oudjes?Just skip all the layers and go straight to the crazy!![]()
Hoe lang houden ze dat vol als de ziekenhuizen leeg lopen?quote:Op zondag 16 januari 2022 16:09 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Helaas zal het vooral stapelen gaan worden. 2G, met alle bestaande maatregelen.![]()
Dat denk ik ook. Vaccineren zou ons al gaan redden. Nou, het líjkt er qua maatregelen nog niet eens op.quote:Op zondag 16 januari 2022 16:09 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Helaas zal het vooral stapelen gaan worden. 2G, met alle bestaande maatregelen.Just skip all the layers and go straight to the crazy!![]()
Wij lopen straks in mei nog vrolijk met mondkappen op zodat oma geen snotneus krijgt.quote:Op zondag 16 januari 2022 16:11 schreef ZarB het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Vaccineren zou ons al gaan redden. Nou, het líjkt er qua maatregelen nog niet eens op.![]()
Dat QR systeem gaat internationaal vrij permanent worden denk ik. Sowieso de eerste paar jaar. En gezien de houding van het OMT verwacht ik dat het in NL ook niet gaat verdwijnen; die vinden het wel fijn dat deze maatregelen en het QR systeem ook enigszins werkt tegen andere virussen.quote:Op zondag 16 januari 2022 15:44 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik ben er niet gerust op inderdaad.
Horeca met 2G/3G, reizen in Europa met groen vinkje (alleen te verkrijgen met booster), pcr test voor als je van buiten Europa naar Nederland komt, geleuter met mondkapjes... Daar zijn we pas op zijn vroegst over anderhalf jaar vanaf vrees ik.
Beste wat we kunnen hopen is dat het een keer op houdt met eindeloze boosters. Om heel eerlijk te zijn kijk ik er echt tegenop om die booster te halen; helemaal als ik weet dat het hoogstwaarschijnlijk niet de laatste gaat zijn. En dan ook nog eens het nieuwe vaccin wat specifiek op Omicron gericht is. Krijg je daar vast ook weer boosters van. Prikkussen. En het EMA heeft al laten vallen dat teveel prikken juist andere risico's met zich mee brengt voor je immuunsysteem.![]()
En omdat die 4 mensen op de ic zomaar kunnen vermiljoenvoudigen volgens het rivm. Dus beter t zekere voor t onzekere.quote:Op zondag 16 januari 2022 16:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wij lopen straks in mei nog vrolijk met mondkappen op zodat oma geen snotneus krijgt.Just skip all the layers and go straight to the crazy!![]()
En ik denk dat er volgende winter ook nog wel preventief wat maatregelen zullen zijn. Denk dat er landen zullen zijn die het loslaten, maar ben bang voor dat Nederland daar niet bij hoort.quote:Op zondag 16 januari 2022 16:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wij lopen straks in mei nog vrolijk met mondkappen op zodat oma geen snotneus krijgt.
Lijkt mij dus een mooi moment voor mijzelf om ergens anders naartoe te gaan tijdelijk, ergens in (zuid) Afrika of zo.![]()
Dat zag je op zich bij eerdere golven ook; dat het begon bij kinderen en jongeren waarna het via ouders e.d. door trok naar de 60+'ers. Maar in verschillende landen lopen ze voor op ons en niks wijst er op dat we ons hele grote zorgen moeten gaan maken; Omicron is gewoon een fiks griepje voor verreweg de meeste mensen.quote:Op zondag 16 januari 2022 16:10 schreef ZarB het volgende:
In NL roepen ze het al weken, maar lees nu ook een Duitse kerel die waarschuwt voor "stilte voor de storm", omdat het virus nu nog onder jongeren waart maar langzaam richting de ouderen gaat die er nog wel zodanig ziek van kunnen worden dat ze in t ziekenhuis terecht komen. Maar hoe werkt dat dan? Waarom is dat virus nu nog niet bij die oudjes?
Je zal zien dat zulke doomsday voorspellingen gewoon telkens verplaatst gaan worden. Zal altijd wel een reden zijn om ''voor de zekerheid'' maatregelen aan te houden.![]()
Mag toch hopen dat de NLse samenleving dan zegt, echt niet. We gaan weer normaal doen.quote:Op zondag 16 januari 2022 16:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat zag je op zich bij eerdere golven ook; dat het begon bij kinderen en jongeren waarna het via ouders e.d. door trok naar de 60+'ers. Maar in verschillende landen lopen ze voor op ons en niks wijst er op dat we ons hele grote zorgen moeten gaan maken; Omicron is gewoon een fiks griepje voor verreweg de meeste mensen.
Je zal zien dat zulke doomsday voorspellingen gewoon telkens verplaatst gaan worden. Zal altijd wel een reden zijn om ''voor de zekerheid'' maatregelen aan te houden.![]()
Nou nou nou wat ben je toch negatief (maar je hebt wel een punt, vooral wat formulieren, QR codes, apps en reisbeperkingen aangaat)quote:Op zondag 16 januari 2022 16:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat zag je op zich bij eerdere golven ook; dat het begon bij kinderen en jongeren waarna het via ouders e.d. door trok naar de 60+'ers. Maar in verschillende landen lopen ze voor op ons en niks wijst er op dat we ons hele grote zorgen moeten gaan maken; Omicron is gewoon een fiks griepje voor verreweg de meeste mensen.
"Stilte voor de storm"quote:Op zondag 16 januari 2022 16:10 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Hoe lang houden ze dat vol als de ziekenhuizen leeg lopen?
"Komt door de maatregelen"
"In oeziboekiestan liep het ook weer vol"
"Virus komt pas via 300 omweggetjes bij de zwakkeren en dan pas breekt de hel los"
Etc
Etc
EtcJust skip all the layers and go straight to the crazy!![]()
Lang, want in de laatste persco ging het niet meer over ziekenhuiscijfers, maar over besmettingscijfers icm ontwrichting van de samenleving. Doelpalen-verschuiving-genotquote:Op zondag 16 januari 2022 16:10 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Hoe lang houden ze dat vol als de ziekenhuizen leeg lopen?![]()
![]()
Er zijn al wel vaker momenten geweest waarbij we hier riepen dat we hoopten dat de NL bevolking dat niet zou slikken, maar keer op keer werd alles toch gewoon geaccepteerd. Als het geleidelijk genoeg gaat....en zolang we ons laten leiden door het OMT...quote:Op zondag 16 januari 2022 16:18 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Mag toch hopen dat de NLse samenleving dan zegt, echt niet. We gaan weer normaal doen.
Hoop met je mee overigens. Dat als de cijfers laag blijven de maatregelen vanzelf weg gaan en weg blijven. Hoop ik echt.![]()
Je merkte het al de afgelopen maanden dat echt niet elke horecatent meedeed met het controleren van de QR-code. Dat blijft dan echt niet zo.quote:Op zondag 16 januari 2022 16:20 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Er zijn al wel vaker momenten geweest waarbij we hier riepen dat we hoopten dat de NL bevolking dat niet zou slikken, maar keer op keer werd alles toch gewoon geaccepteerd. Als het geleidelijk genoeg gaat....en zolang we ons laten leiden door het OMT...
Hoop met je mee overigens. Dat als de cijfers laag blijven de maatregelen vanzelf weg gaan en weg blijven. Hoop ik echt.![]()
Die geilneven bij het rivm leven voor volledige eliminatie van welk virus dan ook. Dus die hebben nu eindelijk ruimte om dat doel te behalen. Het is dan te hopen dat de regering zegt "dikke lul met jullie".quote:Op zondag 16 januari 2022 16:18 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Mag toch hopen dat de NLse samenleving dan zegt, echt niet. We gaan weer normaal doen.Just skip all the layers and go straight to the crazy!![]()
Ik ben niet graag negatief of zo, maar de pessimistische kijk komt over het algemeen net wat vaker in de buurt bij de realiteit. Op andere vlakken ben ik juist een enorme optimist; rondom Corona lukt het me gewoon niet. Dan heb ik het liever een keer écht heel erg goed fout; want dat zal betekenen dat we gewoon weer terug gaan naar het oude normaal. Nou, dan slik ik al mijn woorden maar al te graag terug in. Als de horeca deze maand nog open mag ben ik ook de eerste die zal toegeven dat ik dat niet had verwacht; ik heb altijd vol gehouden dat ik ze pas in maart/april open zag gaan. Ben dan wel enorm negatief, maar geef het wel toe als ik fout zit. Helaas is het de afgelopen twee jaar toch aardig wat vaker voorgekomen dat een pessimistische voorspelling gewoon uit kwam. Gaat me er verder ook niet om of ik gelijk heb/krijg of niet, maar ik bereid me graag voor op het ergste scenario; teleurstelling is er dan toch net iets minder.quote:Op zondag 16 januari 2022 16:19 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Nou nou nou wat ben je toch negatief (maar je hebt wel een punt, vooral wat formulieren, QR codes, apps en reisbeperkingen aangaat)
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 16-01-2022 16:24:52 ]![]()
Nou, over dat normaal doen: gisteravond was de Zwolse horeca welgeteld één half uur open totdat de eerste debielen er al niet meer mee konden omgaan en de politie te paard de Voorstraat leeg moest komen vegen wegens rondvliegend meubilair en kanker.quote:Op zondag 16 januari 2022 16:18 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Mag toch hopen dat de NLse samenleving dan zegt, echt niet. We gaan weer normaal doen.![]()
Huh, waarom was er rondvliegend meubilair?quote:Op zondag 16 januari 2022 16:25 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nou, over dat normaal doen: gisteravond was de Zwolse horeca welgeteld één half uur open totdat de eerste debielen er al niet meer mee konden omgaan en de politie te paard de Voorstraat moest komen leeg vegen wegens rondvliegend meubilair en kanker.![]()
Omdat stoelen van de terrassen over en weer naar de hoofden van twee kuddes primaten werden gegooid.quote:Op zondag 16 januari 2022 16:26 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Huh, waarom was er rondvliegend meubilair?![]()
Gisteren las ik dat dus restaurants opengingen als protest, ging ik de reacties lezen.![]()
Allemaal van dat stomme volk wat schrijft dat ze hopen dat de ondernemers failliet gaan als ze de QR gaan hanteren.
Echt, wat een ongekende agressie komt daaruit. Dat slachtoffers (want dat vind ik de horeca) als schuldige worden aangewezen omdat ze gewoon hun geld willen verdienen.
Ik was shooketh.Go hard or go home![]()
zo stom als stroquote:Op zondag 16 januari 2022 16:29 schreef Noek het volgende:
Gisteren las ik dat dus restaurants opengingen als protest, ging ik de reacties lezen.![]()
Allemaal van dat stomme volk wat schrijft dat ze hopen dat de ondernemers failliet gaan als ze de QR gaan hanteren.
Echt, wat een ongekende agressie komt daaruit. Dat slachtoffers (want dat vind ik de horeca) als schuldige worden aangewezen omdat ze gewoon hun geld willen verdienen.
Ik was shooketh.![]()
Ja precies. Al die mensen die zogenaamd uit liefde en solidariteit met deze sector stonden te demonstreren laten hun ware gezicht nu zien.quote:Op zondag 16 januari 2022 16:29 schreef Noek het volgende:
Ik was shooketh.
Het ging helemaal niet om die ander die het moeilijk had maar om het meeliften op wat bij elkaar gefantaseerde principes om de verheerlijking het eigen gelijk wat te camoufleren als iets anders.![]()
Vrij bizar inderdaad. Van mensen die financieel waarschijnlijk aan de grond zitten eisen dat ze solidair zijn met 15% weigeraars.quote:Op zondag 16 januari 2022 16:29 schreef Noek het volgende:
Ik was shooketh.- verwijderd door admin -![]()
En waarom rondvliegende kanker? Werken mondkapjes daar ook tegen?quote:Op zondag 16 januari 2022 16:26 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Huh, waarom was er rondvliegend meubilair?
Forum Opties Forumhop: Hop naar: