SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Zo'n QR-systeem voor toegang wordt nooit geaccepteerd zoals de OV-chipkaart, omdat het niet daadwerkelijk in iets nuttigs voorziet. Betalen voor de trein moet je toch, dus als je een OV-chipkaart gebruikt hoef je geen kaartjes meer te kopen etc. Maar de QR-code voor horeca enzo voegt niks toe, dat kun je zo weghalen en dan mis je feitelijk niks.quote:Op zaterdag 15 januari 2022 23:26 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Zo bedoelde ik het niet hoor.
Maar destijds was iedereen er ook tegen. Nu is het normaal.
Zal misschien met de QR-code ook zo worden.
Btw, ik zit ook echt niet op die QR te wachten hoor. Ookal heb ik vaccinaties![]()
Andere discussie, maar nee. Chipkaart is niet handig. ¤7,50 kwijt zijn voor een kaart, en zelfs nog eens ¤20 extra bij de ns voordat je uberhaupt een meter gereden kunnen hebben... Of hogere prijzen betalen. Man, wat een onzin.quote:Op zaterdag 15 januari 2022 23:26 schreef mascara-klodder het volgende: [..] Zo bedoelde ik het niet hoor. Maar destijds was iedereen er ook tegen. Nu is het normaal. Zal misschien met de QR-code ook zo worden. Btw, ik zit ook echt niet op die QR te wachten hoor. Ookal heb ik vaccinaties
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Ik maak hier wel een onderscheid in eigenlijk, wat er voor zorgt dat ik niet wil naar landen als China of Qatar maar wel naar Noord-Korea of Turkmenistan ofzo. Bij eerdergenoemde landen heb ik echt het gevoel dat ik Westers toerisme naar landen met in mijn ogen verkeerde principes (hierbij bedoel ik onderdrukkend naar bepaalde groepen zoals homoseksuelen) steun als ik hier op vakantie naar toe ga. Bij de extremere landen heb ik niet dit gevoel, dan kom je er ook niet voor je lol maar uit pure interesse om je blik te verrijken. Dat is toch iets anders. Maar dat lijntje is dun.quote:Op zaterdag 15 januari 2022 22:39 schreef AlwaysHappy het volgende: [..] Ik ga ook niet naar landen op vakantie waar ze homoseksualiteit niet steunen/accepteren. En andere landen ga ik inderdaad niet naar toe vanwege andere principes.
Makkelijk eerste![]()
Het is vooral irritant als je weinig van het OV gebruik maakt. De dagelijkse forens is die 7,50 allang vergeten en gebruikt automatisch opladen waardoor je er geen omkijken naar hebt.quote:Op zaterdag 15 januari 2022 23:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Andere discussie, maar nee. Chipkaart is niet handig. ¤7,50 kwijt zijn voor een kaart, en zelfs nog eens ¤20 extra bij de ns voordat je uberhaupt een meter gereden kunnen hebben... Of hogere prijzen betalen. Man, wat een onzin.![]()
Klopt.quote:Op zaterdag 15 januari 2022 23:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is vooral irritant als je weinig van het OV gebruik maakt. De dagelijkse forens is die 7,50 allang vergeten en gebruikt automatisch opladen waardoor je er geen omkijken naar hebt.
En die kaart ging ook via mijn werk voor het forenzen. Toendertijd kreeg je een boete als je niet uitcheckte terwijl je een abbo had. En die werd aautomatisch via je salaris afgeschreven. Best bizar. Helemaal als de checkpalen het niet deden om wat voor reden dan ook. Wat toen ook best vaak gebeurde. Storing, stukgemaakt, wat dan ook. Maar hey, dat was dus mijn verantwoording.
Was er zo klaar mee na 2 maanden, had die kaart ingeleverd bij PZ en had de auto gepakt. Weer een ov forens minder en een automobilist meer.
Nu pak ik hooguit stadsOV van grote steden. Aan de rand je auto neerzetten en dan naar t centrum met het ov. Voor de rest? Nooit meer. Alles met eigen vervoer.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Is wel een puntje, in Noord Korea is er niet echt een toerismebureau dat adviezen geeft om meer doelgroepen van toeristen aan te spreken. En daar heb je het land ook niet mee als de toeristen en masse wegblijven.quote:Op zaterdag 15 januari 2022 23:45 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik maak hier wel een onderscheid in eigenlijk, wat er voor zorgt dat ik niet wil naar landen als China of Qatar maar wel naar Noord-Korea of Turkmenistan ofzo. Bij eerdergenoemde landen heb ik echt het gevoel dat ik Westers toerisme naar landen met in mijn ogen verkeerde principes (hierbij bedoel ik onderdrukkend naar bepaalde groepen zoals homoseksuelen) steun als ik hier op vakantie naar toe ga. Bij de extremere landen heb ik niet dit gevoel, dan kom je er ook niet voor je lol maar uit pure interesse om je blik te verrijken. Dat is toch iets anders. Maar dat lijntje is dun.
Ik heb het zelf sterk met Turkije, wat ik momenteel een dictatuur vind worden.
Maar om mijzelf maatschappelijk uit te sluiten door QR principieel te gaan weigeren gaat me wat ver, dan ga ik er voor het gemak maar vanuit dat we in de zomer ook gaan zien dat QR op steeds minder plekken noodzakelijk wordt en dat het steeds minder gaat worden ingezet.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Omicron exposure is inevitable, an optimised immune system is not
Omicron Symptoms
Omicron incubation 2 days
Symptomatic disease with omicron is shorter
Most people could leave isolation at 5 days
Long covid, probably less than with delta
Current symptoms
Runny nose, 73%
Headache, 68%
Fatigue, 64%
Sneezing, 60%
Sore throat, 60%
Persistent cough, 44%
Hoarse voice, 36%
Chills or shivers, 30%
Fever, 29%
Dizzy, 28%
Brain fog, 24%
Altered smell, 23%
Sore eyes, 23%
Unusual muscle pains, 23%
Skipped meals, 21%
Loss of smell, 19%
Chest pain, 19%
Swollen glands, 19%
Feeling down, 16%
Remember, the 6 Ps. Poor preparation promotes probable poor performance
![]()
https://www.rtlnieuws.nl/(...)apje-groothandelaren
![]()
Alsof mensen zijn wakker geschud. Mijn hemel wat een hoop wereldvreemdheid in 1 bericht.
Nee, niemand is wakker geschud. Mensen hebben geen zin in gezeik dat ze ergens aangesproken worden op een verkeerd mondkapje. Dáárom willen ze ze hebben.Just skip all the layers and go straight to the crazy!![]()
Vergeet ook niet dat het ze eerst verplicht werden volgens de lekjes, en dat is volgens mij nu niet het geval na de persco gister. Benieuwd hoe het met die vraag naar die kapjes staat volgende week bijvoorbeeld.quote:Op zondag 16 januari 2022 00:20 schreef ZarB het volgende:
![]()
Alsof mensen zijn wakker geschud. Mijn hemel wat een hoop wereldvreemdheid in 1 bericht.
Nee, niemand is wakker geschud. Mensen hebben geen zin in gezeik dat ze ergens aangesproken worden op een verkeerd mondkapje. Dáárom willen ze ze hebben.
Ik ga er sowieso geen kopen, ze kunnen de pleuris krijgen.![]()
Precies. Smerige propaganda ditquote:Op zondag 16 januari 2022 00:23 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Vergeet ook niet dat het ze eerst verplicht werden volgens de lekjes, en dat is volgens mij nu niet het geval na de persco gister. Benieuwd hoe het met die vraag naar die kapjes staat volgende week bijvoorbeeld.
Ik ga er sowieso geen kopen, ze kunnen de pleuris krijgen.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!![]()
Ik vel sowieso geen oordeel over andere mensen als zij wel naar bepaalde landen vertrekken (om welke reden dan ook), dat is hun goed recht en ik hoop dat ze zich vermaken daar of dat ze slagen in het verrijken van hun blik. Ik heb mazzel; de landen waar ik als homo niet welkom ben zijn sowieso al landen waar ik niet echt interesse in hebquote:Op zaterdag 15 januari 2022 23:45 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik maak hier wel een onderscheid in eigenlijk, wat er voor zorgt dat ik niet wil naar landen als China of Qatar maar wel naar Noord-Korea of Turkmenistan ofzo. Bij eerdergenoemde landen heb ik echt het gevoel dat ik Westers toerisme naar landen met in mijn ogen verkeerde principes (hierbij bedoel ik onderdrukkend naar bepaalde groepen zoals homoseksuelen) steun als ik hier op vakantie naar toe ga. Bij de extremere landen heb ik niet dit gevoel, dan kom je er ook niet voor je lol maar uit pure interesse om je blik te verrijken. Dat is toch iets anders. Maar dat lijntje is dun.Alleen de Malediven zouden we wel zien zitten, maar daar winnen onze principes het dan weer.
![]()
Gelukkig is het in de meerderheid van de landen niet echt een probleem homo te zijn. En wat je zegt meestal wil je daar niet eens naar dat soort landen.quote:Op zondag 16 januari 2022 00:32 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik vel sowieso geen oordeel over andere mensen als zij wel naar bepaalde landen vertrekken (om welke reden dan ook), dat is hun goed recht en ik hoop dat ze zich vermaken daar of dat ze slagen in het verrijken van hun blik. Ik heb mazzel; de landen waar ik als homo niet welkom ben zijn sowieso al landen waar ik niet echt interesse in hebAlleen de Malediven zouden we wel zien zitten, maar daar winnen onze principes het dan weer.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Het zegt precies niets, behalve dat men vaak aan de haal gaat met het verkeerd interpreteren van deze data.quote:Op zondag 16 januari 2022 01:54 schreef THEFXR het volgende:
deze data is ook niet echt lekker voor de vaccins
[ afbeelding ]wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Gisteren gewoon stoffen mondkapje gebruikt in de AH.quote:Op zondag 16 januari 2022 00:20 schreef ZarB het volgende:
![]()
Nee, niemand is wakker geschud. Mensen hebben geen zin in gezeik dat ze ergens aangesproken worden op een verkeerd mondkapje. Dáárom willen ze ze hebben.Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto![]()
Ja, ik ga ook niet over op wegwerp type II.quote:Op zondag 16 januari 2022 08:40 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Gisteren gewoon stoffen mondkapje gebruikt in de AH.
Ik doe niet meer mee!![]()
Rebel!quote:Op zondag 16 januari 2022 08:51 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ja, ik ga ook niet over op wegwerp type II.
Ik doe niet meer mee!
Viel me wel op dat meer mensen dan normaal (voor mn gevoel) die blauwe mondkapjes droegen. Normaal zag ik altijd vooral veel hippe printjes.
Ik gebruik ook nog steeds mn stoffen mondkapjes.![]()
QR brengt trouwens nog wel wat interessants mee vwb vakantie en 'principes'. Ben zelf een treinfanaat en vliegtuighater, reis graag rond per trein. Er komen straks allerlei nachttreinen in Europa bij.quote:Op zaterdag 15 januari 2022 23:45 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik maak hier wel een onderscheid in eigenlijk, wat er voor zorgt dat ik niet wil naar landen als China of Qatar maar wel naar Noord-Korea of Turkmenistan ofzo. Bij eerdergenoemde landen heb ik echt het gevoel dat ik Westers toerisme naar landen met in mijn ogen verkeerde principes (hierbij bedoel ik onderdrukkend naar bepaalde groepen zoals homoseksuelen) steun als ik hier op vakantie naar toe ga. Bij de extremere landen heb ik niet dit gevoel, dan kom je er ook niet voor je lol maar uit pure interesse om je blik te verrijken. Dat is toch iets anders. Maar dat lijntje is dun.
Alleen je raadt het al, als je vanuit Nederland met de trein rondreist moet je vanzelf door Duitsland of Frankrijk heen. In Duitsland heb je 3G om in de trein te mogen, in Frankrijk 2G. Dat gaat 'm dus niet worden. Zelfs als je dat niet had, is doorreis door die landen kut omdat je 2G hebt voor alles wat verder niet-essentieel is. Zelfde met Italië, prachtig land waar ik graag kwam en gelukkig al voor corona veel heb rondgereisd, maar dus niet meer zolang ze 2G met boosterplicht hebben. Oostenrijk zelfde, dan heb je de ergste landen van Europa wel zo'n beetje opgenoemd. En mag je als klap op de vuurpijl nog overal met FFP2 rondlopen.
Dan haal ik liever één keer een sneltest, pak een vlucht voor een paar tientjes naar één of ander oostblokland met vaccinatiegraad van 30% waar geen maatregelen zijn, en ga daar lekker chillen. Nog een sneltestje om weer Nederland in te mogen en dat is dan het enige wat je van corona merkt. Daarmee sponsor ik gelijk vervuilende en onnodige korteafstandsvluchten gerund door prijsvechters die hun werknemers uitbuiten. Alles om maar om/over Frankrijk/Mofrika heen te kunnen vliegen. 'Principes' is eigenlijk een te groot woord, het is me gewoon niet het gedoe waard. Als ik gevaccineerd was had ik nu geen booster gehaald, dus dan ben je ook al de lul. Zelfs als ik een booster had, dan heb je op sommige plekken 2G+ voor allerlei leuke activiteiten.
Er zal in de genoemde landen met 2G vast niemand een dag minder door slapen, maar zoals men tegenwoordig vaak zegt: keuzes hebben gevolgen, nou ja dan is dit dus één gevolg.![]()
Het blijven adviezen toch? Doen we niets mee.quote:Op zondag 16 januari 2022 00:23 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Vergeet ook niet dat het ze eerst verplicht werden volgens de lekjes, en dat is volgens mij nu niet het geval na de persco gister. Benieuwd hoe het met die vraag naar die kapjes staat volgende week bijvoorbeeld.
Ik ga er sowieso geen kopen, ze kunnen de pleuris krijgen.Where law ends, tyrrany begins.![]()
Zijn er nog landen die geen vaccinaties vereisen?quote:Op zondag 16 januari 2022 09:13 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
QR brengt trouwens nog wel wat interessants mee vwb vakantie en 'principes'. Ben zelf een treinfanaat en vliegtuighater, reis graag rond per trein. Er komen straks allerlei nachttreinen in Europa bij.
Alleen je raadt het al, als je vanuit Nederland met de trein rondreist moet je vanzelf door Duitsland of Frankrijk heen. In Duitsland heb je 3G om in de trein te mogen, in Frankrijk 2G. Dat gaat 'm dus niet worden. Zelfs als je dat niet had, is doorreis door die landen kut omdat je 2G hebt voor alles wat verder niet-essentieel is. Zelfde met Italië, prachtig land waar ik graag kwam en gelukkig al voor corona veel heb rondgereisd, maar dus niet meer zolang ze 2G met boosterplicht hebben. Oostenrijk zelfde, dan heb je de ergste landen van Europa wel zo'n beetje opgenoemd. En mag je als klap op de vuurpijl nog overal met FFP2 rondlopen.
Dan haal ik liever één keer een sneltest, pak een vlucht voor een paar tientjes naar één of ander oostblokland met vaccinatiegraad van 30% waar geen maatregelen zijn, en ga daar lekker chillen. Nog een sneltestje om weer Nederland in te mogen en dat is dan het enige wat je van corona merkt. Daarmee sponsor ik gelijk vervuilende en onnodige korteafstandsvluchten gerund door prijsvechters die hun werknemers uitbuiten. Alles om maar om/over Frankrijk/Mofrika heen te kunnen vliegen. 'Principes' is eigenlijk een te groot woord, het is me gewoon niet het gedoe waard. Als ik gevaccineerd was had ik nu geen booster gehaald, dus dan ben je ook al de lul. Zelfs als ik een booster had, dan heb je op sommige plekken 2G+ voor allerlei leuke activiteiten.
Er zal in de genoemde landen met 2G vast niemand een dag minder door slapen, maar zoals men tegenwoordig vaak zegt: keuzes hebben gevolgen, nou ja dan is dit dus één gevolg.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Mexico, wel mooi hoor. Enkel mondkapjes binnen, dat is het, nergens bs QRcodes.quote:Op zondag 16 januari 2022 09:36 schreef Wantie het volgende:
[..]
Zijn er nog landen die geen vaccinaties vereisen?
In Europa waarschijnlijk geen enkel land.![]()
Diverse landen kan je gewoon binnen met negatieve test hoor. Ook in Europa.quote:Op zondag 16 januari 2022 09:36 schreef Wantie het volgende:
[..]
Zijn er nog landen die geen vaccinaties vereisen?
Oost-Europa is een covid-vrijplaats. Vrijwel niemand draagt mondkapjes en maatregelen worden amper nageleefd. Zo’n Roemenië valt gewoon onder de EU dus voor de terugreis hoef je niet te testen, dus ook geen risico dat je per ongeluk positief test voor de terugweg en in quarantaine moet.![]()
Ik wil zelf graag naar Rusland maar die erkennen onze vaccins niet, dus eenmaal binnen moet je op eigen kosten elke 24 uur een PCR halen om een museum of restaurant in te mogen. Het inreisverbod is opgeheven maar daar hebben ze amper ruchtbaarheid aan gegeven. Ik wacht nog wel een paar maanden.![]()
Ja en logisch. Joe trok jaren een miljoenen publiek op youtube met zijn meer uren interviews en heeft > 1500 uitzendingen op zijn naam staan. (Ik vind het een aanrader om te volgen en kijk het graag) . Hij scheert soms tegen alternatieve verklaringen aan die ook echt wel gedebunked worden maar hij gaat daarover tenminste op normale manier het gesprek aan en schiet nooit echt door.quote:Op zondag 16 januari 2022 02:04 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
Joe Rogan is ook behoorlijk afgegleden.
Gezien ook nog vele beroemdheden langskomen snap ik wel dat Spotify dit naar hun platform wilden trekken. En ja die pakken dan de portemonnee. Dat mini fragmentje is echt te makkelijk om eruit te pikken.Er komen tribunalen!!1!!!!!1![]()
Gij rebel! Belhamel! Ongehoorzame snuit! De privé politie van Ernst staat binnenkort vast voor de deur!quote:Op zondag 16 januari 2022 08:40 schreef ESF1Gamer het volgende:
Gisteren gewoon stoffen mondkapje gebruikt in de AH.Er komen tribunalen!!1!!!!!1![]()
Mwah, ik ga over een maandje naar Servie en daar is voor de terugreis toch echt een test verplicht helaas. Al is het een beetje onduidelijk onder welk deel je dat kan scharenquote:Op zondag 16 januari 2022 09:48 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Diverse landen kan je gewoon binnen met negatieve test hoor. Ook in Europa.
Oost-Europa is een covid-vrijplaats. Vrijwel niemand draagt mondkapjes en maatregelen worden amper nageleefd. Zo’n Roemenië valt gewoon onder de EU dus voor de terugreis hoef je niet te testen, dus ook geen risico dat je per ongeluk positief test voor de terugweg en in quarantaine moet.
VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Even gekeken,quote:Op zondag 16 januari 2022 09:48 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Diverse landen kan je gewoon binnen met negatieve test hoor. Ook in Europa.
Oost-Europa is een covid-vrijplaats. Vrijwel niemand draagt mondkapjes en maatregelen worden amper nageleefd. Zo’n Roemenië valt gewoon onder de EU dus voor de terugreis hoef je niet te testen, dus ook geen risico dat je per ongeluk positief test voor de terugweg en in quarantaine moet.
Bij heenreis moet je in Roemenië in quarantaine, bij terugreis als ongevaccineerde een negatieve test overhandigen...
Het kan dus wel, maar echt handig is het niet als je een weekje vakantie wilt...zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Waar wel hoop in zit is dat het na omicron niet meer erger wordt.
Nu zit de angst er nog vers in.
Maar over een half jaar in de zomer is men in Europa dat onnodig verplicht vaccineren voor QR wel spuugzat.
Er zal steeds minder animo voor zijn en minder wil vanuit sectoren.
Dan krijg je een land wat het afschaft waarna de roep elders ook groter wordt.
Krijg je ook politieke partijen die daarop inspelen met verkiezingen.
Maar het is belangrijk om op te letten wie heel erg gaan pushen voor 2g.
Die mensen/partijen zijn absoluut niet te vertrouwen en hebben het slechtste met de bevolking voort.
Eke stap richting een totalitaire technocratie is immers fout en dient met argusogen bekeken te worden.
De QR code voor toegang moet absoluut niet genormaliseerd worden.![]()
quote:Op zondag 16 januari 2022 00:20 schreef ZarB het volgende:
![]()
Nee, niemand is wakker geschud. Mensen hebben geen zin in gezeik dat ze ergens aangesproken worden op een verkeerd mondkapje. Dáárom willen ze ze hebben.Nee hoor, het was slechts een advies van het OMT. Dat de media er dagen voor de persconferentie al weer over schreef als ware het welhaast een voldongen feit, zal sommige mensen die dit gedoe minder op de voet volgen er heus wel toe hebben aangezet om alvast op zoek te gaan naar die dingen.quote:Sinds het er deze week op leek dat we in de supermarkt, in drukke winkelstraten en op slecht ventileerde werkvloeren het zogenoemde type II-mondkapje zouden moeten dragen, gingen we massaal op zoek naar betere mondkapjes.![]()
O dan is het aangescherpt. Ik was er een aantal maanden geleden en toen hoefden we niet in quarantaine. We kwamen over land binnen vanuit Moldavië waar toen een enorme uitbraak was. Was geen enkel probleem.quote:Op zondag 16 januari 2022 09:55 schreef Wantie het volgende:
[..]
Even gekeken,
Bij heenreis moet je in Roemenië in quarantaine, bij terugreis als ongevaccineerde een negatieve test overhandigen...
Het kan dus wel, maar echt handig is het niet als je een weekje vakantie wilt...![]()
Dat idee had ik ook, ik zag opeens veel meer van die blauwe dingen in het lokale winkelcentrum. Kun je nagaan wat een impact die persconferenties hebben.quote:Op zondag 16 januari 2022 09:03 schreef chratnox het volgende:
[..]
Rebel!
Viel me wel op dat meer mensen dan normaal (voor mn gevoel) die blauwe mondkapjes droegen. Normaal zag ik altijd vooral veel hippe printjes.
Ik gebruik ook nog steeds mn stoffen mondkapjes.
Zelf heb ik nog mijn stoffen versie, de "switch " ga ik ook niet doen.![]()
Ik hoop dat we na de winter van die QR-codes, testen, mondkapjes en al die andere ellende verlost zijn maar iets zegt me dat dit nog weet ik hoe lang gerekt gaat worden helaas.quote:Op zondag 16 januari 2022 09:56 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Waar wel hoop in zit is dat het na omicron niet meer erger wordt.
Nu zit de angst er nog vers in.
Maar over een half jaar in de zomer is men in Europa dat onnodig verplicht vaccineren voor QR wel spuugzat.
Er zal steeds minder animo voor zijn en minder wil vanuit sectoren.
Dan krijg je een land wat het afschaft waarna de roep elders ook groter wordt.
Krijg je ook politieke partijen die daarop inspelen met verkiezingen.
Maar het is belangrijk om op te letten wie heel erg gaan pushen voor 2g.
Die mensen/partijen zijn absoluut niet te vertrouwen en hebben het slechtste met de bevolking voort.
Eke stap richting een totalitaire technocratie is immers fout en dient met argusogen bekeken te worden.
De QR code voor toegang moet absoluut niet genormaliseerd worden.![]()
Viel me ook op dat er buiten meer mensen een mondkapje droegen, denk dat zeker 10-15% in de winkelstraat een kapje op had. Had niet verwacht dat mensen daar in mee zouden gaan eigenlijk.quote:Op zondag 16 januari 2022 10:07 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat idee had ik ook, ik zag opeens veel meer van die blauwe dingen in het lokale winkelcentrum. Kun je nagaan wat een impact die persconferenties hebben.
Zelf heb ik nog mijn stoffen versie, de "switch " ga ik ook niet doen.![]()
Na de winter van 2023 ben ik al heel content eigenlijk. Met name voor reizen zal het nog wel even blijvenquote:Op zondag 16 januari 2022 10:09 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik hoop dat we na de winter van die QR-codes, testen, mondkapjes en al die andere ellende verlost zijn maar iets zegt me dat dit nog weet ik hoe lang gerekt gaat worden helaas.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Doorreis is nooit een probleem volgens mij.quote:Op zondag 16 januari 2022 09:59 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
O dan is het aangescherpt. Ik was er een aantal maanden geleden en toen hoefden we niet in quarantaine. We kwamen over land binnen vanuit Moldavië waar toen een enorme uitbraak was. Was geen enkel probleem.
Maar de regels veranderen continu.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Ik ben benieuwd, straks ga ik naar Utrecht, eens kijken of ik daar buiten mondkapjes zie. Hier in het dorp in het centrumpje denk ik ook zo'n 15%. Meer dan ik dacht.quote:Op zondag 16 januari 2022 10:10 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Viel me ook op dat er buiten meer mensen een mondkapje droegen, denk dat zeker 10-15% in de winkelstraat een kapje op had. Had niet verwacht dat mensen daar in mee zouden gaan eigenlijk.![]()
Hier in de winkelstraat wel rond de 30%. Viel mij ook op inderdaad.quote:Op zondag 16 januari 2022 10:10 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Viel me ook op dat er buiten meer mensen een mondkapje droegen, denk dat zeker 10-15% in de winkelstraat een kapje op had. Had niet verwacht dat mensen daar in mee zouden gaan eigenlijk.![]()
Ik loop meestal door winkelstraten zonder een procentuele inschatting te maken.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Top, thanks.quote:Op zondag 16 januari 2022 10:18 schreef Caland het volgende:
Ik loop meestal door winkelstraten zonder een procentuele inschatting te maken.![]()
Ik meende gisteren ook al een verschil in type/plek van dragen van mondkapjes te zien, maar nogmaals... ik betwijfel of dat komt doordat mensen denken "verrek wat een goed advies, ga ik meteen doen", in plaats van dat het komt doordat er dagenlang in het nieuws werd geimpliceerd dat het verplicht zou worden.![]()
Ik ging gisteren winkelen en ik hield mijn mondkapje de hele tijd op. Handiger omdat je toch steeds winkel in en winkel uit gaat. Het is ook veiliger: als je je mondkapje steeds op en weer af doet, kunnen we mogelijk virusdeeltjes op je vingers komen en daarmee doe je het effect natuurlijk geheel teniet.![]()
Veel mensen zijn gewoon volgzaam en als het kabinet iets adviseert dan wordt het zonder veel nadenken opgevolgd.quote:Op zondag 16 januari 2022 10:20 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ik meende gisteren ook al een verschil in type/plek van dragen van mondkapjes te zien, maar nogmaals... ik betwijfel of dat komt doordat mensen denken "verrek wat een goed advies, ga ik meteen doen", in plaats van dat het komt doordat er dagenlang in het nieuws werd geimpliceerd dat het verplicht zou worden.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: