abonnement Unibet Coolblue
pi_203210997
Ze zijn zo leuk soms, onze kleuters O+ Een topic voor en door ouders van kinderen in de kleuterleeftijd. Voor het delen van ervaringen over school, poep, plas, zwemles, speelafspraakjes en heel veel meer!
pi_203211028
Quoi, neeee. Wat intens verdrietig. Ik duim voor woensdag. :*
pi_203211480
Och Quoi, wat een onwijs rotnieuws ;( Ik ben er gewoon stil van, heel veel sterkte met de vervolgonderzoeken :* Ik duim voor je dat het goed te behandelen is.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_203211725
Nee Quoi! Wat een ontzettend shitbericht! Ik duim heel erg hard voor het best mogelijke bericht woensdag!
  zaterdag 15 januari 2022 @ 23:59:15 #5
149959 SQ
snelle trees
pi_203213856
Quoi, godverdomme man. Onze generatie mag nog lang niet aan de beurt zijn.
Jezus, ik schrik hier ontzettend van ;( heel veel kracht en liefde voor jullie, wat een hel moet dit zijn ;( :* ;(
disclaimer
pi_203213953
Quoi… geen woorden voor.. ik duim heel hard voor goed nieuws… :'(
Protège moi de mes désirs.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 16 januari 2022 @ 00:50:00 #7
269689 crew  Viv
pi_203214514
Quoi, wat ontzettend heftig dit. Veel sterkte met afwachten, ik hoop dat je woensdag van het ergste scenario verlost bent. :*
pi_203215398
Quoi :* ik hoop zo dat het goed behandelbaar is, wat heftig dit. Sterkte :*
  zondag 16 januari 2022 @ 07:28:46 #9
277627 Seven.
We are Borg.
pi_203215424
Quoi, wat een klotezooi... verschrikkelijk dat je dit mee moet maken. Ik duim voor de gunstigste uitslag woensdag.
Resistance is futile.
  zondag 16 januari 2022 @ 08:02:06 #10
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_203215494
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 10:53 schreef Quoi het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dikke knuffel :*
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  zondag 16 januari 2022 @ 11:53:15 #11
327807 Mariposas
יה&#14
pi_203217815
Wat vreselijk Quoi! Heel veel sterkte de komende tijd!
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  zondag 16 januari 2022 @ 12:44:18 #12
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_203218582
Dankjewel lieverds :*
Ik heb wat kalmerends van de huisarts en dat is heel fijn. Zowaar mee naar zwemles geweest vanmorgen. Ik trek het verder heel slecht en schiet telkens in een angst/paniekaanval. Ik ben bereid er heel hard tegenaan te gaan met whatever welke behandeling, als het maar kan.

En praat vooral lekker verder over kleuterperikelen. En cliché - ik weet het - maar elke dag telt. Tel je zegeningen met die leukerds.
pi_203218694
:o :'( :{ wat ontzettend heftig quoi, dat vacuum waar je nu in zit lijkt me ook intens en vreselijk, die onzekerheid.. hoop dat het snel woensdag is en dat jullie het best mogelijke scenario te horen krijgen. Duimen draaien, heel veel kracht en sterkte.
pi_203219315
Fijn dat je medicatie krijgt @Quoi . Ik krijg al een knoop in mijn maag als ik eraan denk. :{

Kleuterperikelen, die heb ik. Banaan had een slecht humeur vanmorgen. Het leek me een goed idee om wat 1 op 1 tijd te hebben maar de puzzel had hij geen zin in.

Blijkbaar wou hij met gereedschap van mijn man op de Lego inhakken. Dat mocht niet dus ik zette het gereedschap hoog. Daarna kon hij even huilen/knuffelen en voelde hij zich ineens weer iets beter. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  zondag 16 januari 2022 @ 15:26:44 #15
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_203221736
Kleuters! O+ .

Wij hebben sinds kort een tablet. Jacob heeft nog geen idee van de mogelijkheden dus speelt Schatkist (het woordenschatprogramma van school) en zet eindeloos wekkertjes 8-) .

Ik ben benieuwd hoe snel ik het ding zat ga zijn.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_203223911
Verdorie Quoi wat ontzettend rot. :*
pi_203225326
Heel veel sterkte @Quoi :*
Ik duim heel hard mee!!
pi_203228184
@Quoi ik wil je heel veel sterkte wensen en liefs sturen en ik hoop zo op een gunstige uitslag.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_203228457
En nu ik er toch ben ook even een update over Ysje.
Het is gewoon een ontzettende lieverd. Die nog altijd het meest geniet van billen- en poepgrapjes en het liefst lekker thuis speelt met lego en paw patrol, sinds kort gek is op spelletjes (maar nog niet altijd goed tegen z'n verlies kan) en nog altijd heel veel letters niet goed uitspreekt maar toch lekker kan kletsen.

School heeft hem wel goed gedaan. Hij was erg verlegen en introvert, maar dat is nu een stuk minder, je ziet dat hij meer zelfvertrouwen heeft gekregen en het heel leuk vindt om nieuwe dingen te leren. Werkjes maken, gaat hem verrassend goed af, al zal hij thuis nooit spontaan gaan tekenen, knutselen of kleuren. Gym en muziekles zijn z'n favoriete activiteiten.

Verder gedraagt ie zich thuis natuurlijk af en toe ook onmogelijk, begint ie z'n drie jaar oudere zus fysiek de baas te worden en is ie tegelijkertijd m'n grote baby en een knuffelbeer. 😄😄.

Leuk om hier weer eens bij te lezen, al was de aanleiding om hier weer eens langs te komen niet zo positief. 😘
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_203232478
@Quoi wat intens verdrietig, ik schrik hier heel erg van. Heel veel sterkte voor jou en gezin :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_203237375
Jeetje Q, wat een verschrikkelijk bericht. Ik wens jullie alle sterkte en hopelijk zijn de komende berichten beter voor je :*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_203247567
Ik: Hi Kevin, hoe was het op school vandaag?
Kevin: Goed. We hebben architectenbureau gespeeld!
Ik: Wat heb je gespeeld?
Kevin: ARCHITECTENBUREAU!!
Ik: Wat hebben jullie gedaan dan?
Kevin: Huizen getekend 🙄
  dinsdag 18 januari 2022 @ 17:46:45 #23
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_203256604
Ik kan het niet voor me houden, zo blij ben ik. We hadden vanmiddag dus al een afspraak en er zijn geen uitzaaiingen _O_

Hoe blij je kunt zijn om anderhalf jaar aan de bak te gaan met heel veel stomme dingen zoals chemo's en operatie(s), maar die opluchting! We gaan ervoor en hebben een goede kans. Pfft. Veel wijze lessen geleerd deze week iig. Ik was min of meer klaar voor het slechte nieuws.

En door.

En nu even bier B:)B
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 18 januari 2022 @ 17:49:54 #24
269689 crew  Viv
pi_203256650
@Quoi wat goed!!!! :'( O+

Heel veel sterkte en succes met het hele traject, op naar een mooie toekomst met je lief en M. *O*
pi_203256762
Wat een opluchting @Quoi! *O*
pi_203256991
Oohh wat een goed nieuws quoi! Heel veel succes met alles!
pi_203257508
Jeetje Q wat een opluchting! Ook al staat je nog van alles te wachten, je hebt goede kansen.

Wat een realitycheck ook he, over de kwetsbaarheid van het leven en het moederschap.
Het idee om je kind niet te kunnen zien opgroeien en dat het zijn/haar moeder moet missen pff daar houd ik het niet droog bij.

Geniet van je biertje B:)B
pi_203257778
Ohh Quoi, gewoon goede kansen, wat goed om te horen O+ geniet van je biertje en heel veel sterkte met wat komen gaat :*
pi_203258405
Proost quoi B:)B er gaat ongetwijfeld nog een heel circus volgen, maar voor nu is dit gewoon het best mogelijke nieuws *O* O+ het is jullie gegund!
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_203258499
Wat fijn Quoi!! *O*
pi_203258600
Wat een goed nieuws Quoi! Ik ben zo opgelucht voor je. Dat is wel een paar biertjes waard! Ik ben blij te lezen dat je er positief in staat, hopelijk valt het traject je mee.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_203258963
Ik ben zo blij voor je Quoi. O+ Sterkte met de rest. :*
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 20:04:44 #33
277627 Seven.
We are Borg.
pi_203259109
@Quoi wat een opluchting. Biertje klinkt als een goed plan. Heel veel sterkte met het circus wat nog komen gaat, gelukkig met goede kansen!.
Resistance is futile.
pi_203259111
Quoi, wat een geweldig nieuws! Er zal nog een traject volgen, maar vanavond inderdaad maar een B:)B voor deze meest gunstige uitslag. Echt opgelucht voor je!!
Sterkte met de behandelingen die komen gaan :*
pi_203259253
Protège moi de mes désirs.
pi_203260088
Fijn dat jullie vandaag al het best mogelijke nieuws hebben gekregen! *O*
Veel sterkte voor alles wat nog komen gaat. :*
pi_203260805
Een hele opluchting inderdaad Quoi! Wil je toch veel kracht en sterkte wensen met het komende traject :*
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_203264821
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 17:46 schreef Quoi het volgende:
Ik kan het niet voor me houden, zo blij ben ik. We hadden vanmiddag dus al een afspraak en er zijn geen uitzaaiingen _O_

Hoe blij je kunt zijn om anderhalf jaar aan de bak te gaan met heel veel stomme dingen zoals chemo's en operatie(s), maar die opluchting! We gaan ervoor en hebben een goede kans. Pfft. Veel wijze lessen geleerd deze week iig. Ik was min of meer klaar voor het slechte nieuws.

En door.

En nu even bier B:)B
Heel fijn dit :*
  woensdag 19 januari 2022 @ 09:25:29 #39
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_203265485
Dankjewel allemaal O+
Het was niet normaal, de afgelopen week. Wat je zegt @Arja ik kan/kon ook niet met droge ogen nadenken over doodgaan en dat vijfjarige ventje thuis. Was in complete shock. Maar dan toch geleerd dat ik daar toch over na kan denken en dat het helaas soms moet. Niemand is zeker over de toekomst. Afijn, alle cliché's zijn waar, again :') :{

En kudos voor Max' juf. Wat een medeleven en zo fijn om te weten dat hij op school in goede handen is. En alles mogelijk is indien nodig.

Ik loop hier dus vooralsnog met een hele grote glimlach op mijn gezicht rond, de hele dag :)
pi_203265498
Heb je Max ook al ingelicht Quoi? Of alleen zijn juf?
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  woensdag 19 januari 2022 @ 09:31:00 #41
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_203265514
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 09:28 schreef FlyingFish het volgende:
Heb je Max ook al ingelicht Quoi? Of alleen zijn juf?
Max :Y
Daarin werden we meteen begeleid. En hoe die het oppakt is geweldig. Wel echt als een vijfjarige. Directe confronterende vragen, to-the-point, en meteen erna weer door over Pokémon. En hij ging het zelf in de kring even vertellen. Hij overziet alles natuurlijk nog niet, maar so far so good.
  woensdag 19 januari 2022 @ 10:04:15 #42
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_203265820
Hoppa! Deze heb je maar in je zak @Quoi. Ontzettend veel succes met dit loodzware traject. Blijf altijd in gesprek met je partner hierover, hij mag er ook zijn. Ik heb zelf van dichtbij gezien wat voor impact heftige gebeurtenissen kunnen hebben op een relatie. Knuffel voor jullie. :*
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_203268109
Wat een fijne school Q.

Mag ik vragen hoe je ontdekt hebt dat je borstkanker hebt?
  woensdag 19 januari 2022 @ 13:24:02 #44
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_203268598
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 12:50 schreef Arja het volgende:
Wat een fijne school Q.

Mag ik vragen hoe je ontdekt hebt dat je borstkanker hebt?
Zelf knobbel gevoeld. Beetje laten gaan, want druk druk, gedoe met rug en ik heb jaaaaaren last van cystes in mijn borsten. Ben de onzekerheid van mammo - uitslag etc. dus beetje gewend. Dus ik heb er nog ruim 3-4 mnd mee rondgelopen want het zal wel weer een cyste zijn en tijdens volgende cyclus verdwijnen. Note to myself and everyone: neem het altijd serieus als je iets voelt. Liever 10x voor niks.
pi_203269960
Dat laatste is een echt understatement. Het is soms een beetje een "ver van mijn bed" show, maar als je er middenin zit valt het opeens op hoeveel vrouwen met kleine kinderen dit hebben/krijgen. In mijn kennissenkring (nee niet opgedaan in het ziekenhuis) ken ik er nu 5. Allemaal met een kleuter/peuter/dreumes/baby.

Het is allang niet meer iets wat alleen vrouwen van > de middelbare leeftijd treft. Als je denkt iets te voelen, ga dan naar de dokter!
pi_203270473
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 13:24 schreef Quoi het volgende:

[..]
Zelf knobbel gevoeld. Beetje laten gaan, want druk druk, gedoe met rug en ik heb jaaaaaren last van cystes in mijn borsten. Ben de onzekerheid van mammo - uitslag etc. dus beetje gewend. Dus ik heb er nog ruim 3-4 mnd mee rondgelopen want het zal wel weer een cyste zijn en tijdens volgende cyclus verdwijnen. Note to myself and everyone: neem het altijd serieus als je iets voelt. Liever 10x voor niks.
Oh jemig, wat zal je extra geschrokken zijn dat het tóch mis was en je er dan al een paar maanden mee rondloopt :'( :'(. En gefeliciteerd met de best mogelijke uitslag! Heel veel sterkte de komende maanden :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_203276784
Quoi :'( O+ Wat een opluchting.
pi_203277802
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 09:31 schreef Quoi het volgende:

[..]
Max :Y
Daarin werden we meteen begeleid. En hoe die het oppakt is geweldig. Wel echt als een vijfjarige. Directe confronterende vragen, to-the-point, en meteen erna weer door over Pokémon. En hij ging het zelf in de kring even vertellen. Hij overziet alles natuurlijk nog niet, maar so far so good.
Wat fijn dat daar ook aan gedacht is gelijk. Heeft hij er met het slapen gaan ook geen last van? Mijn oudste kan zich soms in bed opeens zorgen gaan maken over allerlei dingen en daar echt wakker van liggen. De meiden overigens weer totaal niet.

Mijn meiden maken zich momenteel vooral druk om elkaar. Em huilt om alles wat niet naar wens gaat, en Lala wil alles wat Em doet (en andersom). Ik voel me net een politie-agent. En ze zijn ook echt gemeen tegen elkaar soms met knijpen en duwen. Ben ik niet van ze gewend.

En we beginnen ook de eerste andere tweeling-problemen te krijgen. Het eerste wat Lala doet als ze uit school naar me toe komt is vragen of ze bij/met ‘insert willekeurige meisjesnaam’ mag spelen. Em komt meestal als tweede en is daardoor te laat. Lala regelt zelfs dat ze alleen bij Em’s beste vriendin mag spelen. Dus we zijn nu aan het proberen om Em iets mondiger te krijgen, en dat Lala een keer pech heeft. Ik ben persoonlijk van het type dat kinderen hun eigen afspraken moeten regelen, maar nu ga ik me er dus wel even mee bemoeien denk ik.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  donderdag 20 januari 2022 @ 20:31:58 #49
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_203290997
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 23:56 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Wat fijn dat daar ook aan gedacht is gelijk. Heeft hij er met het slapen gaan ook geen last van? Mijn oudste kan zich soms in bed opeens zorgen gaan maken over allerlei dingen en daar echt wakker van liggen. De meiden overigens weer totaal niet.

Mijn meiden maken zich momenteel vooral druk om elkaar. Em huilt om alles wat niet naar wens gaat, en Lala wil alles wat Em doet (en andersom). Ik voel me net een politie-agent. En ze zijn ook echt gemeen tegen elkaar soms met knijpen en duwen. Ben ik niet van ze gewend.

En we beginnen ook de eerste andere tweeling-problemen te krijgen. Het eerste wat Lala doet als ze uit school naar me toe komt is vragen of ze bij/met ‘insert willekeurige meisjesnaam’ mag spelen. Em komt meestal als tweede en is daardoor te laat. Lala regelt zelfs dat ze alleen bij Em’s beste vriendin mag spelen. Dus we zijn nu aan het proberen om Em iets mondiger te krijgen, en dat Lala een keer pech heeft. Ik ben persoonlijk van het type dat kinderen hun eigen afspraken moeten regelen, maar nu ga ik me er dus wel even mee bemoeien denk ik.
Oh jeetje, dat gedoe met die speelafspraakjes! Ik snap dat het je kan bezighouden met 2 :') En dat je soms dan maar even zelf moet ingrijpen: begrijpelijk.

En slapen gaat hier top bij Max 8-) Vandaag wel met buikpijn van school gehaald ;( Maar hij bleek echt wat last van zijn darmen te hebben en dat was eenmaal thuis opgelost. Ipv op BSO lekker bij mij thuis geweest. De juf had 'm lekker in haar lokaal gehouden en ik mocht even naar binnen voor een goede babbel. Bonus: Max liet me even alles zien O+
pi_203291703
Hier heeft het filmpje met de poepvrachtwagens (en een rondje microlax) echt een groot verschil gemaakt :o sindsdien zet hij iedere dag "zijn licht op groen" zodat er geen file komt _O_ . Kleine baas is het O+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  donderdag 20 januari 2022 @ 21:04:22 #51
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_203291768
Ja, die poepvrachtwagens! Ik had me voorgenomen die te laten zien, dat is waar ook. Ik vind het subliem gevonden.
pi_203317376
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 21:01 schreef littledrummergirl het volgende:
Hier heeft het filmpje met de poepvrachtwagens (en een rondje microlax) echt een groot verschil gemaakt :o sindsdien zet hij iedere dag "zijn licht op groen" zodat er geen file komt _O_ . Kleine baas is het O+
Hihi, hier gaat het nog steeds zo. “Ff het stoplicht op groen zetten!”

Mijn Willem, de kleine inimini baby die niet wilde groeien en altijd de kleinste was op het KDV, kwam gisteren met de mededeling dat hij de grootste was van de klas. Hadden ze gemeten met tegen elkaars ruggen staan en dan een boek op de hoofden en daar een knikker op laten rollen. “Ik ben ook groter dan kinderen die al eerder 6 waren dan ik”
Ik vind het wel een dingetje :)
pi_203460469
Ik kom weer even binnenvallen. :Y)

Zitten jullie kleuters al op een cursus/sport? O+
Protège moi de mes désirs.
pi_203460761
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 16:39 schreef arvensis het volgende:
Ik kom weer even binnenvallen. :Y)

Zitten jullie kleuters al op een cursus/sport? O+
Ik heb nu geen kleuter meer, maar hier was school, zwemles (in het weekend) en af en toe een speelafspraakje genoeg voor de hele week.
  dinsdag 1 februari 2022 @ 17:21:42 #55
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_203461024
N heeft al op zoveel clubjes gezeten... naast zwemles ook dansles, judo, acrobatiek en kinderyoga. Maar met 1 kind is dat ook makkelijker te doen.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_203461246
Hier alleen zwemles. Dat is samen met afspreken en 2x pw bso echt genoeg, vooral nu hij naar groep 3 is gegaan. Dat vergt zo veel meer energie.
pi_203462842
Mijn meiden zijn eind november begonnen met dansen, en ik hoop dat ze zsm kunnen starten met zwemmen. Dat is voorlopig genoeg. Vergis je niet in hoeveel energie fulltime naar school plus evt BSO gaan kost Arvensis. Ik zou persoonlijk even wachten tot hij daar een beetje gesetteld is (of al veel eerder starten, zodat het clubje al bekend terrein is).

Mijn zoon heeft overigens BSO als ‘clubje’ gekozen :') en hij heeft een ukelele cursus gedaan, maar daar is vanwege corona-gedoe geen gevolg aan gegeven.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_203463342
Mijn meiden zijn, afgezien van een boodschappentripje met eentje, de hele dag samen geweest. Eenmaal op bed mogen ze altijd nog even praten terwijl de oudste leest en als hij klaar is zeg ik hen dan ook dat het nu klaar is en ze moeten gaan slapen. Krijg ik geklaag dat ze altijd maar zo kort kunnen praten :D Wat voor belangrijke dingen kun je nog moeten bespreken na al de hele dag (en vrijwel alle dagen daarvoor) samen bent? :')

En verder zitten we nu in de zeer vermoeiende mijn zus is mijn beste vriend / de vervelendste.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_203463498
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 16:39 schreef arvensis het volgende:
Ik kom weer even binnenvallen. :Y)

Zitten jullie kleuters al op een cursus/sport? O+
T zit op voetbal. Alleen één keer per week drie kwartier trainen, geen wedstrijdjes nog. Hij begint pas in september (als ie 5,5 is) met zwemmen.
pi_203464177
Dank jullie wel voor de reacties!
Zwemmen vind ik ook belangrijk, maar daar vind ik hem nog te jong voor. 5-5,5 lijkt me inderdaad een mooie leeftijd. Voetbal is een goede optie.

En uiteraard gaat hij nu nog nergens heen. Beginnen met school is al spannend zat. :) Ik wilde me alleen alvast oriënteren.
We hebben ooit aan peuterdans gedaan, maar dat vond hij zo verschrikkelijk. :@ Dat is echt niks voor hem. Alhoewel hij wel de hele dag danst.
Protège moi de mes désirs.
pi_203464379
Oh heerlijk FF, die zijn nooit uitgepraat dus. :D

Hier zit N sinds ze naar school gaat ook op dansles. Daarnaast 2x BSO en 1 speelafspraakje ongeveer per week. Hopelijk komt daar in het voorjaar nog zwemles bij. Het zal per kleuter verschillen, want die van mij is niet moe te krijgen wat dat betreft. Die krijgt overal juist energie van. Ligt nooit eens moe op de bank of zegt dat ze moe is. Oudejaarsavond was net als vorig jaar ook geen enkel probleem om door te houden. Ze heeft wel maar 3,5 dag school, dat scheelt ook veel. De dansles valt op haar vrije dag; de zwemles straks wss op haar halve dag.

Over 2 weken heeft ze haar eerste voorstelling met dansen. Omdat er maar weinig toeschouwers mogen komen (daarnaast doen ze livestream) worden het 3 shows en moeten ze zich als ze niet aan de beurt zijn (alle categorieën doen mee aan de show) dus achter de schermen amuseren mbv hulpouders. Ben heel benieuwd hoe ze dat gaat ervaren. Ik ben er dus niet bij, op hopelijk 1 voorstelling in het publiek na. :X
pi_203464579
@arvensis Banaan heeft peuterdans gedaan maar volgens mij liep hij daar vooral te klieren. Hij vond het wel leuk maar na de tweede lockdown toch gestopt.
Daarna deed hij een tijdje judo maar hij wou absoluut niet meer in judopak en toen was het klaar.

Vandaag had hij voor het eerst een goede dag op school. En thuis was hij ook nog vrolijk. O+

Klinkt leuk @Nolita :s)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  dinsdag 1 februari 2022 @ 22:49:58 #63
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_203466595
Doukje wordt niet getest voor covid maar ik denk dat ze het wel doormaakte aangezien Wiebke en Olle het hadden.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_203469057
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 16:39 schreef arvensis het volgende:
Ik kom weer even binnenvallen. :Y)

Zitten jullie kleuters al op een cursus/sport? O+
Hier nog niet, ik merk dat school vermoeiend zat is in de 2 maanden dat ze er nu op zit, ze krijgt op school ook 2 keer per week gym. Ik wil haar rond d’r 5e wel op zwemles doen. Verder komen we genoeg buiten/in de speeltuin dat ze haar beweging wel krijgt.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_203469523
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 16:39 schreef arvensis het volgende:
Ik kom weer even binnenvallen. :Y)

Zitten jullie kleuters al op een cursus/sport? O+
Ik zou het alleen doen als ze er zelf om vragen. En als dat zo is: eerst een proefles aanvragen :)

Het is natuurlijk überschattig, zo'n kleintje in een balletpakje, tenuetje, judopakje enzo, maar ze moeten het wel zelf willen ;)

A wilde op hockey, maar na 2 proeflessen vond ze het toch een beetje te koud :')
(En om eerlijk te zijn; dat was ook zo...bij die hele kleintjes maken ze het wel moeilijk door ze vaak stil te laten staan/zitten om dingen voor te doen)
De proefles turnen vond ze wel heel leuk, maar daar is hier een wachtlijst voor. Daar staat ze nu op.

Het enige wat ze wel moet, is de zwemles. Maar dat vindt ze ook helemaal geweldig, dus dat is geen probleem.
pi_203469623
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 16:39 schreef arvensis het volgende:
Ik kom weer even binnenvallen. :Y)

Zitten jullie kleuters al op een cursus/sport? O+
Jewel zit sinds ze 4 is op dansles, dat vindt ze erg leuk en ze kan er wat energie in kwijt. Ze mag over een maand echter beginnen met zwemles en dan kan het zo maar zijn dat ze van dansles af gaat, afhankelijk van hoe intensief het voor haar is. In combinatie met school kan iets al snel teveel zijn als ze nog zo jong zijn. Al ken ik ook mensen die hun 5 jarige op 2 clubjes hebben inclusief zwemles erbij, die trekt dat prima dus het zal heel erg afhankelijk zijn van het kind zelf.
pi_203470384
Mijn zesjarige kleuter gaat van het voorjaar op slagwerkles :'( Met zwemmen samen is dat voor hem genoeg.
pi_203471025
Kevin heeft de smaak te pakken met speeldates
De andere was daar niet echt voor te porren de eerste twee jaar op school, dus ik ben dit niet gewend :)
pi_203502328
Iemand tips over speelafspraakjes? Lang verhaal, vandaar spoiler :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_203503219
Tolstoi
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Adrian, hier was het net zo. Oudste had zijn eerste echte speelafspraakje pas eind groep 1, en die daarna pas in groep 2. Maar wellicht komt dat ook door de 1e lockdown. De meiden wilden na hun eerste schooldag al bij iemand logeren :D en in september gingen ze op de eerste schooldag al met iemand mee, en sindsdien is het letterlijk ELKE dag dat ze met iemand af willen spreken, samen of alleen. Ook in het weekend spelen ze minimaal 1 dag met een klasgenootje dat een straat verderop woont.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_203503373
Ik denk dat je het niet tegen kan houden. Je kan niet zeggen dat iemand niet met je kind kan spelen omdat zijn houding of zijn gedrag je niet aan staat. Zo te lezen zit vader er wel op, dus het kind wordt niet verwaarloosd oid.
Wat je wel kan doen is met Simon praten: dat jij wil dat ie altijd even zegt dat ie wil spelen en dat ie niet alleen de weg op rent. En misschien ook wat gedragdingetjes melden die jij niet fijn vindt en aan Simon vragen hoe hij dat ziet. Gedrag van andere kinderen heb jij geen invloed op, maar misschien wel hoe jouw kind daar dan weer op reageert.

ik denk dat je Simon ook niet met mijn kinderen wil laten spelen :@ Wie er ook komt spelen hier, met wat voor karakter dan ook: Kevin is veruit het lastigste kind en het moeilijkste corrigeerbaar, lees niet. Hij MOET laten zien dat ie super stoer is. Het was laatst zo erg dat de speeldate van Willem Kevins gedrag ging corrigeren (niet doen!! Ik ben hier om met Willem te spelen”)

Willem ging heel graag spelen bij een jongen in zijn klas, maar dat snapte ik wel. Heel het huis vol jongens (kind heeft drie oudere broers en iedereen mocht daar komen) snoeppotten en blikjes cola op tafel en gamen maar. Niet mijn opvoeding, maar Willem genoot.

[ Bericht 11% gewijzigd door Adrian4 op 04-02-2022 15:37:52 ]
pi_203504051
Ik baal. Willem zit al een hele week thuis ivm geen juffrouw. Tot tenminste woensdag heeft ie geen juf. En nu heeft Kevin maandag en dinsdag ook geen juf :{
pi_203508137
Dat is wel balen Adrian. Moeten jullie zelf wel allebei werken? Want anders zou ik het als kans zien om er even relatief goedkoop tussenuit te gaan. Twee dagen naar Beekse Bergen ofzo. Daar kun je evt ook 'thuis' werken.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_203514898
Goed idee wel! :D
  zaterdag 5 februari 2022 @ 10:12:43 #75
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_203516173
Nou @Adrian4 boeken met die hap! Jammer wel dat het zo loopt voor ze.

@TolstoiFan wij hadden dit met name in het begin dat Max in groep 1/2 zat. Hij deed dan mee met "de groten". Ik merk dat hij nu vanzelf een soort assertiviteit heeft opgebouwd, waardoor dit niet meer gebeurt. En hij heeft weleens afgesproken met "mismatches" (zoals ik ze maar noem) en ik merk dat er geen tweede playdate kwam (blij toe :) ).

Het is ook heel goed voor ze om te zien dat het bij anderen anders is. Dat regels soms verschillen per huishouden. Zo komen er ook weleens kindjes hier spelen die verbaasd zijn over iets. Ja, deal with it, je bent nu hier en niet thuis :P

En sportclubjes: check! Wij hadden voor de kerstvakantie zowel judo, voetbal als zwemles. Judo hoort bij school. Leraar haalt ze op uit de klas en ze judo'en nog even van 14-15 uur in de gymzaal. Over voetbal was hij zo lyrisch: ook gedaan. We (en hij met name) kwamen erachter dat er zo weinig tijd overbleef om spontaan af te spreken. Nu heeft hij na de kerstvakantie niet zoveel interesse meer in voetbal. Dat was gratis en vrije inloop, dus ik laat het even open voor 'm wat we verder doen. Hij heeft nu meer tijd voor alles en dat doet 'm goed. Mooi zelf geregeld :P

Zwemles hebben we bewust op zondagochtend gedaan, dan is dit doordeweeks niet nog een extra activiteit.
pi_203517664
Zwemles hebben wij op zaterdagmorgen, niet bewust maar daar was plek en dat is achteraf erg fijn.


Ik zit in quarantaine met corona en de rest is negatief :o ik heb ook weinig klacen, beetje snotneus. Wel bizar dat l zowel vrijdag als zondag (achteraf gezien) een hele middag met 3 besmette personen (vrienden) heeft doorgebracht en negatief is, terwijl ik heel even naast een besmette vriendin heb gezeten.


-edit- fokwet: l is positief.

[ Bericht 4% gewijzigd door Nazil op 06-02-2022 10:45:32 ]
pi_203560824
Beterschap Nazil! Hopelijk voelt iedereen zich alweer goed.

Wij hebben thuis de weekenddagen verdeeld als uitslaapochtenden, dus in het weekend 's ochtends activiteiten probeer ik zoveel mogelijk te voorkomen nog. Grote broer zwemt dus op maandagavond, en de meiden staan nu net ook in geschreven daarvoor. Zodra er een nieuwe lichting komt mogen ze ook verwacht ik, over een maand of twee. Dansen op woensdag om 16:00 uur vind ik wel een fijne tijd. Kunnen ze toch ook nog afspreken maar zijn ze ook een normale tijd thuis. Oudste wil heel graag naar scouting nu hij laatst een keer een opkomst mee mocht doen omdat ik in viel bij de welpen, maar dat is dus zaterdagochtend, zaterdagmiddag of vrijdagavond. Ik twijfel wat dat betreft nog enorm, ik denk dat ik gewoon nog niet klaar ben voor de clubjes in het weekend.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_203581313
Advies gevraagd; Mijn schoonvader is al sinds 2018 in behandeling voor kanker en elke keer leek het de goede kant op te gaan, maar vandaag kreeg hij weer uitslag van de scan en dit keer lijkt het er op dat hij uitbehandeld is :’( Ik vind het vooral lastig om het uit te leggen aan C op een begrijpelijke wijze zonder haar bang te maken, heeft iemand tips voor boeken waarmee je zoiets uit kan leggen? Ik ben zelf vandaag te emotioneel om er over te praten met haar denk ik, dus ik zal dat ook pas doen als er echt meer duidelijk is.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  woensdag 9 februari 2022 @ 12:54:25 #79
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_203581935
quote:
9s.gif Op woensdag 9 februari 2022 12:17 schreef rena het volgende:
Advies gevraagd; Mijn schoonvader is al sinds 2018 in behandeling voor kanker en elke keer leek het de goede kant op te gaan, maar vandaag kreeg hij weer uitslag van de scan en dit keer lijkt het er op dat hij uitbehandeld is :’( Ik vind het vooral lastig om het uit te leggen aan C op een begrijpelijke wijze zonder haar bang te maken, heeft iemand tips voor boeken waarmee je zoiets uit kan leggen? Ik ben zelf vandaag te emotioneel om er over te praten met haar denk ik, dus ik zal dat ook pas doen als er echt meer duidelijk is.
kankerspoken.nl is de website die wij kregen aangeraden.

Sterkte :* Wat een verdrietig nieuws.
pi_203594309
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 12:54 schreef Quoi het volgende:

[..]
kankerspoken.nl is de website die wij kregen aangeraden.

Sterkte :* Wat een verdrietig nieuws.
Dank je wel O+ Ik heb wat dingen op die site gezien die we tzt kunnen gebruiken, we wachten eerst nog maar af wat er nu gaat gebeuren qua behandeling.

Hoe gaat het met jou? :*
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  donderdag 10 februari 2022 @ 10:50:58 #81
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_203595555
quote:
9s.gif Op woensdag 9 februari 2022 12:17 schreef rena het volgende:
Advies gevraagd; Mijn schoonvader is al sinds 2018 in behandeling voor kanker en elke keer leek het de goede kant op te gaan, maar vandaag kreeg hij weer uitslag van de scan en dit keer lijkt het er op dat hij uitbehandeld is :’( Ik vind het vooral lastig om het uit te leggen aan C op een begrijpelijke wijze zonder haar bang te maken, heeft iemand tips voor boeken waarmee je zoiets uit kan leggen? Ik ben zelf vandaag te emotioneel om er over te praten met haar denk ik, dus ik zal dat ook pas doen als er echt meer duidelijk is.
@rena sterkte! Niet het nieuws wat je graag wil horen. Ik zou eens contact zoeken met @BE ik denk dat zij je ook een handje kan helpen. :*
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  donderdag 10 februari 2022 @ 19:03:13 #82
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_203603135
Wat verdrietig Rena... ;(
Hoe oud is C?
***
pi_203604967
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 19:03 schreef BE het volgende:
Wat verdrietig Rena... ;(
Hoe oud is C?
Ze is in december 4 geworden en weet al wel een beetje dat opa af en toe naar het ziekenhuis gaat, hij heeft ook al een jaar zo’n drukknopje in zijn keel om te kunnen praten dus je ziet wel wat aan hem en daar is ze aan gewend, maar ik heb nog niet eerder me moeten voorbereiden om echt wat concreter te gaan zijn, hij krijgt nu nog wel onderzoeken en misschien een second opinion maar het komt er wel op neer dat het waarschijnlijk alleen nog levensverlengend gaan zijn dus we weten ook nog niks over aan hoe lang we moeten denken, maar ik wil me wel voorbereiden mocht ze het toch gaan merken en vragen gaan stellen.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  donderdag 10 februari 2022 @ 21:03:21 #84
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_203605339
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 08:59 schreef rena het volgende:

[..]
Dank je wel O+ Ik heb wat dingen op die site gezien die we tzt kunnen gebruiken, we wachten eerst nog maar af wat er nu gaat gebeuren qua behandeling.

Hoe gaat het met jou? :*
Max is natuurlijk iets ouder, maar het direct benoemen wat het is werkte heel goed. ZIjn vragen waren namelijk ook direct. En op vragen waar je het antwoord niet op weet ook eerlijk zeggen dat je dat ook niet weet. Verder bleef hij er niet lang bij stilstaan, maar komen er af en toe hele directe vragen. Mooi wel hoe dat werkt in die koppies.

Hier gaat het naar omstandigheden prima. Eerste chemo goed doorstaan. Nu wel eventjes in isolatie omdat de mannen corona hebben. Tot morgen, dan tweede chemo. En morgenochtend gaat mijn haar eraf, want dat valt sinds gisteren uit :{ Wat minder fijne dagen dus, maar ook wel gezellige momenten. Alles is even intensief.
  donderdag 10 februari 2022 @ 21:59:58 #85
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_203606063
Helemaal eens met wat Quoi zegt.

En qua boekjes is er heel wat verkrijgbaar, bijvoorbeeld ‘Derk Das blijft altijd bij ons’ en
‘Kikker en het vogeltje’.
En er zijn ook herrinneringsboekjes:
https://www.bol.com/nl/nl(...)2_20.22.ProductImage
***
pi_203611437
Rena heel veel sterkte.

Quoi ook, wat heftig en wat valt je haar snel uit, bah. En dan ook nog je mannen corona, het zit niet mee. Heel veel succes morgen.
pi_203620743
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 21:03 schreef Quoi het volgende:

[..]
Max is natuurlijk iets ouder, maar het direct benoemen wat het is werkte heel goed. ZIjn vragen waren namelijk ook direct. En op vragen waar je het antwoord niet op weet ook eerlijk zeggen dat je dat ook niet weet. Verder bleef hij er niet lang bij stilstaan, maar komen er af en toe hele directe vragen. Mooi wel hoe dat werkt in die koppies.
Ja, bij kinderen van deze leeftijd zit er ook misschien iets minder heftige emoties aan verbonden dan bij ons volwassenen, misschien ook maar goed soms.

quote:
Hier gaat het naar omstandigheden prima. Eerste chemo goed doorstaan. Nu wel eventjes in isolatie omdat de mannen corona hebben. Tot morgen, dan tweede chemo. En morgenochtend gaat mijn haar eraf, want dat valt sinds gisteren uit :{ Wat minder fijne dagen dus, maar ook wel gezellige momenten. Alles is even intensief.
Oh wat confronterend moet dat zijn als je haar uit gaat vallen, hopelijk krijg je van de rest van de chemo’s niet te veel last :*

quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2022 21:59 schreef BE het volgende:
Helemaal eens met wat Quoi zegt.

En qua boekjes is er heel wat verkrijgbaar, bijvoorbeeld ‘Derk Das blijft altijd bij ons’ en
‘Kikker en het vogeltje’.
En er zijn ook herrinneringsboekjes:
https://www.bol.com/nl/nl(...)2_20.22.ProductImage
Dank je wel! :*
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_203700786
Sterkte nog @rena :* Begrijpt C. het al een beetje?

Mijn kleuter is na een paar betere weken bij de invaljuf nu toch weer aan het slaan en bijten bij de vaste juf. }:|

Nouja ik weet ondertussen in ieder geval dat hij beter kan dan dit. Hij was ook net niet helemaal lekker sinds zondag.

[ Bericht 37% gewijzigd door PKM op 17-02-2022 10:46:53 ]
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_203720914
Na 2 maanden groep 3 heeft l. Zn rapport. Laten we zeggen dat hij niet veel hoger had kunnen scoren. Op de cito toetsen 2x bij de hoogste 20 procent van de leerlingen, vooral ‘goed’ met een paar ‘ruim voldoende’ en ‘voldoende’. Super fijn, maar ik maak mij best zorgen. Ik had gehoopt dat alles iets lastiger was en hij er iets meer uitdaging in had.
pi_203730937
Wat zeggen zijn leraren er over Nazil? Zien zij nog wel dat hij hier voorlopig vooruit kan? Lijkt mij wel lastig, een kind dat zo ver voorloopt.

Rena, heel veel sterkte nog. Hebben jullie het nieuws al aan C kunnen brengen?

Ik heb de afgelopen dagen heel 'onze' zwangerschap en geboorte-topicreeks doorgelopen, van de generatie van mijn meiden. Zo grappig om sommige dingen weer terug te lezen. Ik heb veel doorgescrolld en me vooral op mijn eigen berichten gericht om die uiteindelijk in een soort 9-maanden dagboek te kunnen verwerken voor de meiden (samen met het kz-verhaal en de geboortefoto's), maar gaandeweg kom je dan toch ook allerlei andere dingen tegen die je allang weer vergeten was. Ik kan het iedereen aanraden als je tijd over hebt. En ook heel jammer hoe weinig er van dat groepje over zijn gebleven. Er zijn in principe in 2017 precies 50 OUD-baby's geboren (waarschijnlijk nog een paar meer, maar die hebben nooit in de OP gestaan).
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_203732732
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 23:25 schreef FlyingFish het volgende:
Wat zeggen zijn leraren er over Nazil? Zien zij nog wel dat hij hier voorlopig vooruit kan? Lijkt mij wel lastig, een kind dat zo ver voorloopt.

Rena, heel veel sterkte nog. Hebben jullie het nieuws al aan C kunnen brengen?

Ik heb de afgelopen dagen heel 'onze' zwangerschap en geboorte-topicreeks doorgelopen, van de generatie van mijn meiden. Zo grappig om sommige dingen weer terug te lezen. Ik heb veel doorgescrolld en me vooral op mijn eigen berichten gericht om die uiteindelijk in een soort 9-maanden dagboek te kunnen verwerken voor de meiden (samen met het kz-verhaal en de geboortefoto's), maar gaandeweg kom je dan toch ook allerlei andere dingen tegen die je allang weer vergeten was. Ik kan het iedereen aanraden als je tijd over hebt. En ook heel jammer hoe weinig er van dat groepje over zijn gebleven. Er zijn in principe in 2017 precies 50 OUD-baby's geboren (waarschijnlijk nog een paar meer, maar die hebben nooit in de OP gestaan).
Grappig wel. Ik was met de kerstpakketten actie gekoppeld aan messina. Haar zoon is ook van mei 2017, dus heb toen ook het z&g topic doorgescanned rond die maand.
pi_203737344
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 23:25 schreef FlyingFish het volgende:
Wat zeggen zijn leraren er over Nazil? Zien zij nog wel dat hij hier voorlopig vooruit kan? Lijkt mij wel lastig, een kind dat zo ver voorloopt.

dinsdag hebben we tienminutengesprek, dan ga ik het er over hebben. Ik ben benieuwd wat zij zeggen inderdaad.
pi_203738854
Even een knutseltip tussendoor. Bij de action verkopen ze nu fluoriserend/glitter folie voor 70 cent per vel. Daar kun je vormen/letters uitknippen en die vervolgens op kleding strijken. Mijn kinderen zijn heel blij met hun t shirts met naam en een afbeelding er op. Dergelijk papier is normaal een stuk duurder (want ik had het net de week ervoor ook bij een plotter-winkel gekocht voor ¤3 per vel om iets uit te proberen met de plotter die ik geleend heb).
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  zondag 20 februari 2022 @ 15:15:08 #94
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_203754861
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 15:05 schreef Nazil het volgende:
Na 2 maanden groep 3 heeft l. Zn rapport. Laten we zeggen dat hij niet veel hoger had kunnen scoren. Op de cito toetsen 2x bij de hoogste 20 procent van de leerlingen, vooral ‘goed’ met een paar ‘ruim voldoende’ en ‘voldoende’. Super fijn, maar ik maak mij best zorgen. Ik had gehoopt dat alles iets lastiger was en hij er iets meer uitdaging in had.
Wow Nazil. Een eye-opener denk ik? Dat het iets is dat er voorlopig zal blijven. En goede stof voor een 10-minutengesprek idd.

Ons menneke had ook een prachtig rapport. Cognitief een 6+-er, op andere vlakken nog een puppy. Geen verrassing O+
pi_203766430
@PKM , @FlyingFish, we wachten nog even tot we meer weten over verdere behandeling en we misschien een tijdlijn hebben (wat natuurlijk heel lastig te bepalen is) voor we haar 100% inlichten, ze weet wel dat opa ziek is maar niet hoe erg nu.

PKM, slaan en bijten klinkt wel heftig :o Hoe gaat zijn juf daar mee om?

Nazil, fijn dat het rapport zo goed is, maar lijkt me inderdaad ook lastig om te merken dat het voor hem te makkelijk is. Hopelijk kan je daar met de juf over sparren in het 10 minutengesprek.

Quoi, wat fijn van het goede rapport O+

C krijgt morgen haar eerste rapport, ben benieuwd of er al veel instaat na krap 3 maanden school :P
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_203767079
Hier ook twee goede rapporten. Willem alles ruim voldoende, maar matig op werktempo en taal. Dat lijkt op een rapport van mij vroeger :D

Kevin is hard bezig het meest gemiddelde kind van Nederland te worden O+ Lengte en gewicht precies op de middellijn en het rapport was volgens mij ook erg gemiddeld. Wel leuk dat de juf er nog had bijgeschreven dat hij zo geïnteresseerd is in het heelal en de aarde en daar heel leuk over kan vertellen.

Lastig hoor @Nazil Kan ie sociaal gezien ook goed meekomen met groep 3?
  maandag 21 februari 2022 @ 15:08:02 #97
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_203767151
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 16:25 schreef FlyingFish het volgende:
Even een knutseltip tussendoor. Bij de action verkopen ze nu fluoriserend/glitter folie voor 70 cent per vel. Daar kun je vormen/letters uitknippen en die vervolgens op kleding strijken. Mijn kinderen zijn heel blij met hun t shirts met naam en een afbeelding er op. Dergelijk papier is normaal een stuk duurder (want ik had het net de week ervoor ook bij een plotter-winkel gekocht voor ¤3 per vel om iets uit te proberen met de plotter die ik geleend heb).
Hoe ziet de wikkel eruit?
Ga ik deze wijk eens kijken :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  maandag 21 februari 2022 @ 15:08:40 #98
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_203767164
Kleuterperikelen 8)7 - let op, veel tekst

Max heeft 2 jongens in de klas die een half jaartje ouder zijn (en eigenlijk allang toe aan groep 3). Hij trekt zich erg op aan de jongens, want dezelfde interesses en lachen, gieren en brullen (en Pokémon). Het zijn allebei wel echte alfa-mannetjes, in tegenstelling tot ons zachtaardige kuikentje. Sinds kort is hij al wel mentaal wat "ouder", waardoor ze leuk kunnen spelen. Alleen wil hij dus heeeel graag met ze afspreken na school. Ik wil 'm daar alle ruimte voor geven en daarom is het best eens goed als hij niet wil judo'en en bij een van de vriendjes wil spelen. Maar niet altijd. Dus nu moest hij van mij judo'en, maar aangezien dat naast zijn klaslokaal is, wilde ik 'm wel een keertje ophalen om zo een date met 'm te regelen voor na judo (half uurtje later). Nu kon ik meteen de dynamiek zien tussen de jongens, want de afspraak bleek toch niet zo in cement gegoten - de 2 oudere ventjes wandelen zo weg om samen af te spreken en keken niet echt om naar Max. De moeder van die jongen deed nog een poging om iets voor een andere dag te regelen, maar er was geen interesse.

Hij was dus in-en-in verdrietig. Getroost, want we hadden het erover gehad dat dit kon gebeuren. Maar ik snap ook zijn teleurstelling. Met mijn kennis en ervaring van nu wil ik tegen hem zeggen: spel je eigen spel en geef deze types gewoon de aandacht die ze verdienen (niet dus). Maar het is lastig voor 'm. Ik heb heb 'm alsnog bij judo afgeleverd, heel verdrietig en ga 'm nu weer halen. Benieuwd hoe zijn pet staat.

Herkenbaar? Tips?
pi_203767236
Heel herkenbaar @Quoi
Nu Willem die jongen is die de oudste in de klas is en thuis alles normaal is na de verbouwing gaat het beter, maar vorig jaar resulteerde het in veel teleurstellingen. Geen tips, maar je hart breekt af en toe.

Ik heb trouwens met man even afgesproken dat we stoppen met playdates met Kevin bij ons thuis (misschien dat we het nog een keer proberen als Willem niet thuis is), maar het is voor niemand leuk wanneer Kevin wil bewijzen hoe stoer hij is. Voor ons niet, want wij zijn aan het mopperen. Constant. Voor Willem niet, want hij krijgt de volle laag van Kevin. Voor de date niet, want van spelen komt niks en voor Kevin zelf ook niet, als je jezelf zo erg moet bewijzen. Dat komt wel weer als ie begrijpt dat het stoere jasje ook thuis echt uit mag.

[ Bericht 45% gewijzigd door Adrian4 op 21-02-2022 15:20:06 ]
pi_203767269
Deze kreeg ik trouwens van Willem, had ie op school gemaakt. Het gezin

pi_203767709
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2022 15:03 schreef Adrian4 het volgende:
Hier ook twee goede rapporten. Willem alles ruim voldoende, maar matig op werktempo en taal. Dat lijkt op een rapport van mij vroeger :D

Kevin is hard bezig het meest gemiddelde kind van Nederland te worden O+ Lengte en gewicht precies op de middellijn en het rapport was volgens mij ook erg gemiddeld. Wel leuk dat de juf er nog had bijgeschreven dat hij zo geïnteresseerd is in het heelal en de aarde en daar heel leuk over kan vertellen.

Lastig hoor @:nazil Kan ie sociaal gezien ook goed meekomen met groep 3?
Voor wat ik nu kan inschatten komt hij prima mee, hij heeft wel wat aansluiting en doet in de klas ook goed mee. Op het rapport zag ik niks wat wees op niet meekomen sociaal/emotioneel.

En al die andere goede rapporten O+ zo leuk altijd!

Quoi ja hier ook wel eens dubbele afspraken/kind mag ineens niet meer spelen etc. En nee,echt niet leuk maar ja, hoort er bij en dat leert hij nu wel.
  maandag 21 februari 2022 @ 17:55:11 #102
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_203769394
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2022 15:15 schreef Adrian4 het volgende:
Deze kreeg ik trouwens van Willem, had ie op school gemaakt. Het gezin

[ afbeelding ]
Baby? O-)

Mooi plaatje!
pi_203769961
Gefeliciteerd Adrian! denk ik? Al weet je het bij kleuters nooit, ik heb ook wel eens zo’n tekening van een van hen gehad

En sterkte met die appel…
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_203770598
Quoi, wat sneu voor Max. Ik denk dat je hier weinig aan kunt doen. Ik merk bij mijn meiden dat ze in de klas van alles half afspreken, soms ook met meerdere kinderen tegelijk. En dat is niet omdat ze kind 1 dan niet zo leuk vonden, maar dat ze (de ouder van) kind 2 toevallig eerder zagen of daar liever mee afspraken op dat moment. De dag er na kan het weer anders zijn. Een vriendje van hun broer gaat alle kinderen af tot hij er een heeft gevonden die kan :D

Als er hier 1 een speeldate heeft en de ander niet leidt dat ook tot teleurstelling bij de ander, maar meestal is dat wel redelijk makkelijk opgelost door iets ‘speciaals’ met de thuisblijver te doen. En speciaal is dan samen boodschappen doen, een spelletje, lunchen met tosti’s etc. Ik ben wel heel benieuwd hoe dit zich volgend jaar ontwikkelt, als de twee beste vriendinnetjes naar groep 3 gaan.

En dat drukke gedrag als er iemand komt spelen, pfff. De meiden hebben een vriendinnetje die alleen nog maar wil komen spelen op vrijdag, want dan hebben zij een korte dag en O een lange dag. Dus dan komt ze bij ons spelen tot O vrij is.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_203770602
Nou nee, geen baby hier :D
Maar “ik wil dat zo graaaaag!” :')
De juf denkt nu ook dat ik zwanger ben
pi_203770700
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 19:18 schreef Adrian4 het volgende:
Nou nee, geen baby hier :D
Maar “ik wil dat zo graaaaag!” :')
De juf denkt nu ook dat ik zwanger ben
Ik vond het wel een mooi verborgen zwangerschapsaankondiging zo :D

Hebben ze het thema baby’s op school? Dat was hier aanleiding voor vragen om een baby en of die in mijn buik zat (of oma’s buik…). En de geboorte van een zusje bij een vriendinnetje was ook belangrijk. Die baby komt ook echt veel terug in hun eigen spel.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  maandag 21 februari 2022 @ 20:01:37 #107
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_203771610
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 19:18 schreef Adrian4 het volgende:
Nou nee, geen baby hier :D
Maar “ik wil dat zo graaaaag!” :')
De juf denkt nu ook dat ik zwanger ben
Hahahaaaaa grappig!

Ja, ik denk ook echt dat het erbij hoort, hij was alleen vandaag zoooo verdrietig. Overigens kwam de moeder van dat jongetje er via WA nog even op terug. Ook om een geschikte dag te vinden om wél af te spreken. Dat is tof.
pi_203771821
Haha Adrian, iets uit te leggen bij de juf. :D

Nog geen echte teleurstelling kwa speeldates hier. Meestal ligt het initiatief bij de ander, maar ze speelt wel regelmatig met kindjes. Ze heeft 1 beste vriendinnetje, waar ze ook wel naar vraagt.

Ik vind speeldates juist best fijn. :@ Op woensdagochtend werk ik thuis en is de jongste dus sowieso tot na haar middagslaapje bij opa en oma. Als oudste een speeldate heeft kan ik haar pas ophalen als dat kindje naar huis is. Als ze samen spelen kan ik op mijn gemak het huishouden doen. :D win-win
En ja natuurlijk ga ik regelmatig kijken hoe het gaat, wat kletsen en voorzie ik ze van drinken, maar gun ik ze ook gewoon hun eigen spel zonder dat ik op hun lip zit.

Hier ook gesprekje met de juf morgen nav de kijk. De juf scoorde haar overal 4-6 maanden hoger op dan ze is, dat kunnen we prima plaatsen en lijkt dus in balans met elkaar. Er stond niets persoonlijks bij verder, alleen de scores, dus dat hoop ik morgen nog te horen.
pi_203774691
Hier geen rapport, dat krijgen alleen de oudste kleuters. Wel had ik vandaag een 10-minutengesprek. T ligt goed in de groep, krijgt wat meer uitdaging aangeboden (hij zegt zelf het saai te vinden op school. Ze gaat met de ib-er overleggen over hoe hij potloden vasthoudt, dat is nogal belabberd. Nu nog geen probleem, maar de kans is dat hij eerder wil gaan schrijven en dat kan echt niet zoals hij het nu vasthoudt. Ik had daar zelf als kind ook heel veel moeite mee, dus goed om dat al een beetje te gaan sturen. Verder is ie opvallend traag met eten en aankleden, maar dat is ie thuis ook.

@Quoi: wat sneu! Wel een beetje herkenbaar, T hangt ook heel erg aan een wat ouder jongetje. Wil ook heel graag afspreken, maar van de andere kant is die interesse er wat minder.

@Adrian4: geweldig die tekening!
pi_203775758
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 19:24 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Ik vond het wel een mooi verborgen zwangerschapsaankondiging zo :D

Hebben ze het thema baby’s op school? Dat was hier aanleiding voor vragen om een baby en of die in mijn buik zat (of oma’s buik…). En de geboorte van een zusje bij een vriendinnetje was ook belangrijk. Die baby komt ook echt veel terug in hun eigen spel.
Twee van z’n vrienden hebben een klein broertje en hij heeft het daar vaak over. Geen klein broertje als Kevin, maar dreumesjes. Ook heeft een moeder van een van die jongens tegen mij verteld dat het kleine broertje in kwestie constant knuffelde met Willem. De liefde was wederzijds :P Ik denk dat het daar vandaan komt.
Het is ook zo’n zachtaardige goeierd, met een schreeuwerd als broer, dus ik zie wel een beetje voor me hoe dat gaat en dat hij ook zoiets wil.
pi_203776787
Hier is het beste vriendje van mijn kleuter helemaal vol van onze baby, de moeder van vriendje is zwanger en dat duurt nog "heeeeeeeeeel super lang" dus elke keer als ik met ons kleintje aankom duikt het vriendje erop met duizend knuffels en vragen O+.

Leuk hoe ze ermee bezig zijn op deze leeftijd :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_203777292
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 22:44 schreef Gogo83 het volgende:
Hier geen rapport, dat krijgen alleen de oudste kleuters. Wel had ik vandaag een 10-minutengesprek. T ligt goed in de groep, krijgt wat meer uitdaging aangeboden (hij zegt zelf het saai te vinden op school. Ze gaat met de ib-er overleggen over hoe hij potloden vasthoudt, dat is nogal belabberd. Nu nog geen probleem, maar de kans is dat hij eerder wil gaan schrijven en dat kan echt niet zoals hij het nu vasthoudt. Ik had daar zelf als kind ook heel veel moeite mee, dus goed om dat al een beetje te gaan sturen. Verder is ie opvallend traag met eten en aankleden, maar dat is ie thuis ook.

@:quoi: wat sneu! Wel een beetje herkenbaar, T hangt ook heel erg aan een wat ouder jongetje. Wil ook heel graag afspreken, maar van de andere kant is die interesse er wat minder.

@:Adrian4: geweldig die tekening!
L heeft fysio voor het schrijven, dat is het enige waarmee hij zich nog als kleuter gedraagt, zeg maar. Ze hebben op school zon correctiedingetje aan zn potlood gezet. Hij heeft heel lang zijn potloden als een holbewoner vastgehouden, maar dat ging vanzelf wel over tot een normale pengreep en nu met fysio gaat het heel snel de goede kant op. De fysio komt gewoon op school langs en af en toe komen we bij haar op de praktijk. Nu misschien nog niet nodig, maar ik ben blij dat het ons van verschillende kanten is aangeraden.

Ik kreeg gisteren van de fysio zo’n leuke mail dat hij zo vooruit is gegaan met schrijven en dat hij het helemaal aan zichzelf te danken heeft dat hij zo goed geoefend heeft. O+ We hebben een paar weken geen fysio door corona (eerst wij, toen zij) gehad.
pi_203780345
Het bericht waarvan ik dacht dat het nooit zou komen, Banaan deed het vandaag goed op school. O+ O+ Voor de juf ook bemoedigend, dat het dus echt kàn. :Y

Hij heeft ook al wel vriendjes/vriendinnetjes in de klas. Sommige al sinds peuterspeelzaal en ook wat nieuwe. Voor kattekwaad heeft hij veel contactmomenten maar dat leuke gedrag kan hij gelukkig óók goed rondstrooien. :)

Laatst kwam hij hand in hand de school uit. Het meisje had blijkbaar bedacht om samen te spelen. Banaan liet het maar gebeuren, die had een -eens kijken wat mama zegt- gezicht. :D Is er helaas nog niet van gekomen.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_203783516
Pkm wat fijn!


Wij hadden net tienminutengesprek, erg positief. Iets te, misschien. Hij zit overal aan de bovenkant van de klas, rekent de moeilijke sommen en leest het moeilijke gedeelte. Gaat ook 2x pw mee met de goede lezers. Juf verwacht niet dat hij netjes in het lijntje blijft, dus komende tijd goed in de gaten houden en zo nodig verdieping aanbieden. Verder ligt hij goed in de klas, zit goed in z'n vel, durft hulp te vragen.
pi_203825819
Ik had gisteren 10 minuten gesprek over Willem en het is geen gemiddeld fok kind lijkt het wel :P

Maar ze zijn heel blij met hem in de klas, vrolijke jongen, altijd in voor leuke dingen en grapjes, maar ook zeker serieus bezig met zijn taken als het moet. Super leuke groep jongens die veel naar elkaar toe trekken.

Heel goed ruimtelijk inzicht, maar taal (herkennen van letters) loopt achter. Ze zijn wel blij dat ie eindelijk geïnteresseerd begint te raken (ik ook!) en ze gaan er na de vakantie mee aan de slag. Ik moet niet te veel thuis gaan doen, omdat ie dan aversie kan krijgen (merk ik wel, ik ben niet de juf en van mij wil hij echt niks aannemen)
pi_203939145
Wat fijn van de goede 10 minuten gesprekken, wij mogen as woensdag! Ben benieuwd, juf was in haar rapport al positief dus hopelijk blijft het zo.

Ik had deze week bij vlagen het echt lastig met haar, ze zit in zo’n heerlijke fase dat alles wat ik wil zij niet wil en andersom en als het anders loopt dat ze weer flink driftig kan worden }:| Erg vermoeiend en merk dat ik het soms zelf ook lastig vind om weer om te schakelen naar begripvolle moeder die het om kan denken. Heb iets vaker mijn stem verheft dan ik zou willen, ben bang dat ik ook die moeder wordt die blij is als ze maandag weer naar school gaat :')

En nu is ze dan al een half uur heerlijk aan het spelen met andere kinderen in de speeltuin en kan ik weer een beetje ontspannen, vooral met dat heerlijke zonnetje vandaag _O_
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_204008236
Laat je weten hoe het gesprek was @rena ? :)

Juf zei gisteren dat Banaan een goede dag had, heel anders dan voor de vakantie. Een frutsel helpt hem in de kring om rustiger te zitten. Juf gaat met haar duo overleggen of zij het ook ziet zitten dat hij dan middagen mee komt doen.
Zelfde Banaan had tien meter verder een joekel van een woedeuitbarsting. Het contrast was zo groot dat ik er best om kon lachen. :s)

Vandaag maakte ik kennis met een papa, zijn kindje wil graag met Banaan spelen.
Zelfde Banaan die ik drie meter verder met zijn frutsel in het gezicht zag klieren bij andere kinderen.

Ik ga wel proberen elke dag zijn leuke dingen op te schrijven, zodat ik weer wat positiever over hem ga denken. Want met al het gedoe van de laatste tijd vind ik hem soms ook minder leuk. Ik wil graag oog houden voor hoe lief hij ook kàn zijn . :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  woensdag 9 maart 2022 @ 10:50:31 #118
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_204008518
quote:
3s.gif Op woensdag 9 maart 2022 10:27 schreef PKM het volgende:
Laat je weten hoe het gesprek was @:rena ? :)

Juf zei gisteren dat Banaan een goede dag had, heel anders dan voor de vakantie. Een frutsel helpt hem in de kring om rustiger te zitten. Juf gaat met haar duo overleggen of zij het ook ziet zitten dat hij dan middagen mee komt doen.
Zelfde Banaan had tien meter verder een joekel van een woedeuitbarsting. Het contrast was zo groot dat ik er best om kon lachen. :s)

Vandaag maakte ik kennis met een papa, zijn kindje wil graag met Banaan spelen.
Zelfde Banaan die ik drie meter verder met zijn frutsel in het gezicht zag klieren bij andere kinderen.

Ik ga wel proberen elke dag zijn leuke dingen op te schrijven, zodat ik weer wat positiever over hem ga denken. Want met al het gedoe van de laatste tijd vind ik hem soms ook minder leuk. Ik wil graag oog houden voor hoe lief hij ook kàn zijn . :)
Wat fijn dat zijn frutsel hem zo helpt! Ik neem aan dat het een soort fidget ding is?

Ik denk dat het inderdaad ook goed is om zo bewust bezig te blijven met de dingen die goed gaan (een playdate, fijne dagen op school, zijn goede eigenschappen ect). Kleine banaan doet zijn best om het goed te doen, al is het soms lastig om te zien :*
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_204010078
Nou, er is een kindje bij ons aan het spelen “met” Kevin. Man wilde het toch proberen nu Willem uit spelen is. Het is nog steeds alleen maar stoer doen en dat is zo frustrerend voor mijn man en voor kevins speeldate :N (ik zit te werken)

Nu gaat man met ze naar de speeltuin waar een andere papa is die 5 kindjes mee naar huis nam om te spelen…

Ik vind het zo frustrerend, Kevin is een super leuk kind als hij z’n stoere jas uit trekt.
pi_204010680
Ik denk dat het wel goed is om het soms toch te proberen Adrian. Misschien kun je er nu vanavond over praten of hij het leuk vond en of hij denkt dat het andere kind het ook leuk vond.

En sowieso, naar buiten met een speeldate is altijd een erg goed idee :D

Hier is zojuist de tweelingkamer opgehaald. Was nog even snel het hele huis overhoop gooien omdat de commode en kast nog in gebruik waren als opslag. Maar de troep-kamer is iig weer een flink stuk leger!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_204013073
@PKM , het gesprek was eigenlijk heel positief, ze doet goed mee en staat wel haar mannetje in de klas, ben ik best trots op want zelf was ik helemaal niet zo als kind. Wel kan ze soms best een beetje krengerig zijn, vooral op momenten dat ze wat moe begint te raken, maar dat zag de juf ook wel als positief want ze durft echt zichzelf te zijn in de klas O+ Kan ook goed zelfstandig spelen maar voegt zich ook makkelijk bij de andere kinderen om weer mee te doen. Tevreden juf en tevreden ouders dus :)

Fijn dat ze een manier hebben gevonden dat Banaan wat meer rust heeft in de kring, hopelijk kan dit de oplossing zijn. Vanuit je posts kan ik lezen dat het een energiek jongetje is, kan me voorstellen dat het dan lastig is voor hem om stil te zitten! En een goed voornemen denk ik om de positieve dingen te beschrijven voor jezelf, als een reminder in de lastigere tijden, maar kan me voorstellen dat het soms echt pittig is om positief te blijven. Het is ook een lastige fase dat kleuter zijn, maar het gaat ook weer voorbij :*

Een mooi citaat van mijn kleuter; “Jij doet heel stom tegen mij, ik ga op je gezicht poepen!!” :+ ;)

Oh wat lekker FF, zo’n grote opruiming!

Adrian, wat FF ook zegt; denk dat je het wel gewoon moet blijven proberen en idd het er met hem over hebben en uitleggen.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_204022090
@littledrummergirl Hij heeft tangles en een vierkante fidget.

@rena Dat klinkt goed voor zo'n eerste gesprek. Fijn dat C. haar plekje al zo gevonden heeft.
Op je gezicht poepen, mooi. De poep en plas fase is hier ook volop aanwezig. :D
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  donderdag 10 maart 2022 @ 13:10:45 #123
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_204023862
Gisteren nam Doukje de telefoon op. Zo schattig.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  donderdag 10 maart 2022 @ 13:41:04 #124
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_204024226
Jacob is vooral erg fan van ‘nooit meer’. Die wil dan nooit meer met me spelen, of ik mag hem nooit meer voorlezen, of hij gaat nooit meer zichzelf aankleden. Omdat ik zo stom of onaardig deed.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 10 maart 2022 @ 13:52:19 #125
56471 pinquit
oh my lama!
pi_204024394
Oké probleem.
Alex overeet zich volgens mij vaak. Het lijkt of hij geen rem heeft, niet voelt wanneer/dat hij vol zit.
Hij kan blijven eten als hij t lekker vindt.
Nu had ie van de week zelfs dat hij na t avondeten ineens kots had, een golfje in z'n mond 🤢 zat ie met bolle wangen vol spuug. Vies. En naar! Ik denk puur omdat hij teveel had gegeten en hij zittend ging spelen. Maar zo niet oké, hij rekt en rekt z'n maag zo uit.

Nu weer. Ik zet voor de kinderen een bord met 2 dubbele boterhammen met smeerworst in kwartjes op tafel, zo van Joe lekker van de stapel eten jullie!
Nora eet 1 stukje, Alex de rest 🙈 dat doe ik dus niet meer zo. Maar daarna wilde hij nog een boterham. Hm, oké nou, 1tje nog dan en dan dubbelgevouwen.
Is ie op, wil hij er nog één! Wat?! Zoveel kan ik niet eens op. En ik vind het zo rot om te zeggen dat hij maar even moet wachten en moet voelen vanbinnen of hij vol zit. Want voor 'tzelfde geld heeft hij gewoon echt honger van een intensieve ochtend op school.
Maargoed, hij begint nu ook best goed stevig te worden, dus hij komt zegmaar niks te kort lijkt me.

Hoe kan ik dit nou het beste aanpakken? Zonder de focus te erg op dat eten te leggen, want ik wil niet dat het een ding wordt. Of moet ik het maar laten? Ik ben in principe best van 't intuitief eten eigenlijk, dus dan zou ik het moeten laten en erop vertrouwen dat het goed komt.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_204025228
Hoeveel boterhammen eet hij dan precies Pinquit? Want hier is, per maaltijd, de max 4 als ze heel veel honger hebben. Meer hebben ze nog nooit gegeten, meestal is het 2 a 3 boterhammen pp. Ze kunnen soms wel echt bunkeren, bij rijst eten ze zo het dubbele weg van wat ik eet bijvoorbeeld, en als ze echt honger hebben in half de tijd. Maar zij zijn dan ook volop in de groei, dus hebben ook meer voedingsstoffen nodig dan ik denk ik dan. Als je echt denkt dat hij teveel eet zou ik hem vlak voor het eet moment een beker water laten drinken, dat vult al een deel. En dan op papier bijhouden hoeveel hij precies eet zodat je daarmee evt naar de huisarts/ diëtist kunt. En bij te dik worden zou ik eerst bepaald broodbeleg en tussendoortjes afschaffen. Wij hebben de regel max twee boterhammen zoetigheid per dag (al houden we daar niet heel strak aan vast).
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_204026603
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 13:41 schreef Lemijn het volgende:
Jacob is vooral erg fan van ‘nooit meer’. Die wil dan nooit meer met me spelen, of ik mag hem nooit meer voorlezen, of hij gaat nooit meer zichzelf aankleden. Omdat ik zo stom of onaardig deed.
"Je bent echt nooit meer mijn beste vriend!" :( Hebben we hier altijd. En als ik dan zeg dat ik hem nog steeds heel lief vind raakt ie van de leg van de mixed emotions O+ _O-
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_204026775
Hier thuis geen grote broodfan, dus er gaat met moeite 1 boterham in. Hij moet die echter wel eten vanwege de afwisseling/vezels. Crackers en rijstwafels kan hij eindeloos eten (topscore 8 dikke meergranen rijstwafels 🤣). De ene dag eet ie veel van dat soort dingen, soms veel avondeten, soms veel toetje.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_204027320
Maar je kan toch best vragen of hij het zeker weet. Ik zeg regelmatig "voel eens aan je buik of je nog honger hebt". Bij ja krijgen ze nog meer.. maar vaak is het antwoord hier ook nee eigenlijk zit ik vol, maar het is zo lekker..
Maar hier heeft oudste zich ook wel eens lichtgroen van misselijkheid gegeten op een kinderfeestje, dat was wel leerzaam, maar alleen omdat we er toen over gepraat hebben, want uit zichzelf had ze de link niet gelegd tussen het eten en de misselijkheid..
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2022 13:52 schreef pinquit het volgende:

Nu weer. Ik zet voor de kinderen een bord met 2 dubbele boterhammen met smeerworst in kwartjes op tafel, zo van Joe lekker van de stapel eten jullie!
Nora eet 1 stukje, Alex de rest 🙈 dat doe ik dus niet meer zo. Maar daarna wilde hij nog een boterham. Hm, oké nou, 1tje nog dan en dan dubbelgevouwen.
Is ie op, wil hij er nog één! Wat?! Zoveel kan ik niet eens op. En ik vind het zo rot om te zeggen dat hij maar even moet wachten en moet voelen vanbinnen of hij vol zit. Want voor 'tzelfde geld heeft hij gewoon echt honger van een intensieve ochtend op school.
Maargoed, hij begint nu ook best goed stevig te worden, dus hij komt zegmaar niks te kort lijkt me.

Hoe kan ik dit nou het beste aanpakken? Zonder de focus te erg op dat eten te leggen, want ik wil niet dat het een ding wordt. Of moet ik het maar laten? Ik ben in principe best van 't intuitief eten eigenlijk, dus dan zou ik het moeten laten en erop vertrouwen dat het goed komt.


[ Bericht 10% gewijzigd door watmoetikkiezen op 10-03-2022 18:51:41 ]
pi_204027548
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 13:41 schreef Lemijn het volgende:
Jacob is vooral erg fan van ‘nooit meer’. Die wil dan nooit meer met me spelen, of ik mag hem nooit meer voorlezen, of hij gaat nooit meer zichzelf aankleden. Omdat ik zo stom of onaardig deed.
Oja, dat kan Simon ook heel erg goed _O-
Om dan 3 seconden later alweer met een boekje aan te komen om voor te lezen :D
  donderdag 10 maart 2022 @ 19:43:05 #131
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_204028528
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 19:00 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]
Oja, dat kan Simon ook heel erg goed _O-
Om dan 3 seconden later alweer met een boekje aan te komen om voor te lezen :D
Mooi hoe snel ze wisselen hè. Jacob ging vanavond NOOIT meer dit vieze gerecht eten (hutspot) en een paar minuten later was het ‘dit is lekker zeg, ik neem nog wat.’ Zonder enige schaamte. Mooi wel eigenlijk.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_204029519
Mooi die wisselingen. O+

@pinquit ik zou denk ik ook kiezen voor een maximaal aantal boterhammen en daarna fruit. Maar ik heb makkelijk praten want Banaan heeft nog nooit een hele boterham op. :D

Wel eet hij ineens weer groente. Eergisteren kon hij 3 pepernoten (ja die hebben we nog) verdienen, door 5 sperziebonen, 1 stuk zoete aardappel en 1 stuk bloemkool te eten. Dat lukte en zijn pepernoten heeft hij heel lang heen en weer gebulldozerd voordat hij ze opat.

Gisteren at hij voor het eerst zijn bord leeg _O_ en daar kwam geen pepernoot aan te pas. Vandaag ook zonder gedoe heel wat groente. O+ O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  donderdag 10 maart 2022 @ 20:24:21 #133
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_204029647
Oh en over eten hier ook nog zo'n goeie. Max vult in vriendenboekjes steevast bij "lust ik niet..." koeskoes in. Dat heeft hij echt een paar keer gegeten en hij vond het niet eens zo vies, maar dat heeft hij in zijn hoofd gewoon 8)7 Op de vraag wat we eten moet ik het dus niet in mijn hoofd halen om koeskoes te noemen. Nu hebben we sinds een paar weken een heel fijn receptje: paprika-tomatensoep met daarin parelkoeskoes. Hij eet echt kom na kom leeg, want er zit zulke lekkere "parelrijst" in, zoals we dat dus nu noemen O-) O-)
  donderdag 10 maart 2022 @ 21:45:13 #134
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_204031397
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 20:24 schreef Quoi het volgende:
Oh en over eten hier ook nog zo'n goeie. Max vult in vriendenboekjes steevast bij "lust ik niet..." koeskoes in. Dat heeft hij echt een paar keer gegeten en hij vond het niet eens zo vies, maar dat heeft hij in zijn hoofd gewoon 8)7 Op de vraag wat we eten moet ik het dus niet in mijn hoofd halen om koeskoes te noemen. Nu hebben we sinds een paar weken een heel fijn receptje: paprika-tomatensoep met daarin parelkoeskoes. Hij eet echt kom na kom leeg, want er zit zulke lekkere "parelrijst" in, zoals we dat dus nu noemen O-) O-)
Heb je een receptje oid ? :)
Klinkt erg lekker..
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  donderdag 10 maart 2022 @ 21:51:59 #135
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_204031551
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 21:45 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]
Heb je een receptje oid ? :)
Klinkt erg lekker..
https://www.hellofresh.nl(...)192eb447a876924ffc72 ;)
pi_204031586
Dingen een andere naam geven doen wij ook idd :D Mijn kinderen zijn overigens in het algemeen erg makkelijke eters, maar nieuwe dingen gruwelen ze van. Dan moet ik ze echt overtuigen om te proeven en valt het daarna meestal mee.

Zijn jullie ook zo blij met het weer momenteel? De oudste is direct na school naar buiten gegaan en heb ik rond etenstijd binnen moeten halen, en de meiden hebben ook het grootste deel buiten gespeeld, tot hun vriendinnetje ging eten. Zo fijn dat ze dat nu ook gewoon zelfstandig kunnen tegenwoordig!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  donderdag 10 maart 2022 @ 22:00:08 #137
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_204031652
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 21:55 schreef FlyingFish het volgende:
Dingen een andere naam geven doen wij ook idd :D Mijn kinderen zijn overigens in het algemeen erg makkelijke eters, maar nieuwe dingen gruwelen ze van. Dan moet ik ze echt overtuigen om te proeven en valt het daarna meestal mee.

Zijn jullie ook zo blij met het weer momenteel? De oudste is direct na school naar buiten gegaan en heb ik rond etenstijd binnen moeten halen, en de meiden hebben ook het grootste deel buiten gespeeld, tot hun vriendinnetje ging eten. Zo fijn dat ze dat nu ook gewoon zelfstandig kunnen tegenwoordig!
Jaaaa, dat weer O+ Elke avond bij het jeugdjournaal onthoudt Max de temperatuur van de volgende dag. Dan hebben we het er op de fiets naar school over. "Mama, het wordt al veertien graden vandaag!! Hoelang nog tot de zomer? Dan ga ik helemaal zonder kleren naar school!" Uhmmmmm... :{ :D
pi_204034031
T vroeg gisteren al om een badje in de tuin... En toen ik zei dat het daar nog iets te koud voor was: 'bij hoe warm mag het dan wel?'

Wij hebben corona op bezoek (gehad) deze week, wel blij dat we het alle vier in één keer hebben en dat het relatief gezien meevalt. Man is er het ergst aan toe. T vond het wel leuk dat we 'een beetje corona' hebben, want dat verlengde zijn vakantie met een week. 8-)
pi_204034307
Hier ook bij elk zonnetje vragen ze om een badje
En “mama, jij mag hier niet meer wonen! Ga naar een ander huis!!”

Te veel eten hebben ze hier geen last van :N
Dingen anders noemen doen wij hier ook. Zo zijn plantaardig vleesvervangers gewoon vlees
:@ En noodles zijn spaghetti…
pi_204034317
Overigens moet ik van Kevin altijd “poep” invullen bij “wat lust ik niet” en dat doe ik dan ook altijd braaf
En de naam van z’n broer bij “ik ben fan van” :')
  vrijdag 11 maart 2022 @ 08:48:27 #141
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_204034412
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 08:32 schreef Adrian4 het volgende:
Hier ook bij elk zonnetje vragen ze om een badje
En “mama, jij mag hier niet meer wonen! Ga naar een ander huis!!”

Te veel eten hebben ze hier geen last van :N
Dingen anders noemen doen wij hier ook. Zo zijn plantaardig vleesvervangers gewoon vlees
:@ En noodles zijn spaghetti…
Hier zijn alle gerechten met rijst "nasi" :')

Zolang er een sausje overheen zit vind hij het prima. Hij eet overigens altijd half om half zilvervliesrijst en broccolirijst. Dat en gepureerde groenten door de pastasaus is het enige wat ie aan groenten binnen krijgt -O-
Als het herkenbaar is als groente vertikt ie het gewoon, zelfs proeven zit er meestal niet in :{ ben benieuwd wanneer dit makkelijker zal moeten gaan, duurt al best lang nu -O-
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_204034589
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 08:34 schreef Adrian4 het volgende:
Overigens moet ik van Kevin altijd “poep” invullen bij “wat lust ik niet” en dat doe ik dan ook altijd braaf
En de naam van z’n broer bij “ik ben fan van” :')
Van mijn zoon moest ik opa opschrijven bij van wie hij fan was :D Ik vind het sowieso wel grappig wat voor antwoorden er soms uit komen. Lala houdt niet van ‘storm’ blijkbaar. Terwijl ze van de storm laatst amper wat mee hebben gekregen.

Qua groente zijn wij ooit begonnen met eerst groente opeten, daarna kregen ze pas vlees. En nu krijgen ze alles tegelijk op hun bord, maar moeten ze nog steeds de groente op hebben voor ze meer saus (of een toetje) krijgen. Bij worteltjes ‘verloten’ we de overgebleven worteltjes uit de pan zelfs, waarna ze die heel graag willen, ook al hoefden ze eerder niet meer. Dan hou ik steeds een worteltje omhoog, en degene die de gekste bek kan trekken/het boost kan kijken/het mooist kan zingen etc. krijgt dan het worteltje. Mijn kinderen zijn nogal competitief ingesteld :D Bij bloemkool / broccoli is de strijd om de restjes wat minder, maar willen ze alsnog allemaal de grootste. Bij spinazie en doperwten ben ik bij de meiden tevreden als ze gewoon hun bord leeg eten.

En ze zijn hier dol op losse paprika en komkommer, dus bij ongezond eten (friet of shoarma) krijgen ze vooraf een bakje daar van, dan maakt het me verder niet uit wat ze eten. Vorige week op wintersport hebben ze ook elke dag knabbelworteltjes en paprika gegeten als we in het huisje kwamen. Dat ze dan s middags elke dag patat eten maakt me niet zoveel uit.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  vrijdag 11 maart 2022 @ 09:24:43 #143
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_204034736
Ja dat laatste gebeurt hier ook vaak. En wij hebben dus een kind dat niet van de sausjes is, maar gewoon liever alles puur eet :D
pi_204035118
Haha, ik heb een puur kind en een kind dat het liefst alles verpakt in heel veel saus :D
  vrijdag 11 maart 2022 @ 10:36:35 #145
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_204035428
Ik hoop dat onze tweede een wat makkelijkere eter wordt :P
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_204037877
Ik zal ook weer eens een aanhaakpoging doen. :P

Pinquit ik zou ook een max. aantal boterhammen doen en dan groente/fruit. Casper eet redelijk maar ook daarbij is de spanningsboog kort en moet ik m 28393x vragen of ie door wil eten :').

Hier ook corona op bezoek }:|. Opbrengst: 1 besmette kleuter, man en ikzelf. Kleuter 2 en de baby van 5 weken zijn tot nu toe nog niet besmet. Gelukkig hebben we een grote tuin :P

Hier binnenkort ook een keer een 10 minuten gesprek over Casper, spanningsboog is kort maar verder hoor ik er weinig over (dat is een goed teken hoop ik :')). Gisteren kwam man ook thuis zonder Casper, hij had zelf een speelafspraakje geregeld O+. En toen ik m om half 5 op kwam halen was ie ook boos want ik was “te vroeg”, hij wou niet mee :'). Dit was nog voor mijn positieve test overigens en Casper is (nog) negatief.
pi_204037938
Wij kregen vandaag de rapportmappen mee. In de ene map één tekening van zichzelf, in de andere map een tekening van zichzelf en een tekening van buiten ofzo. Echt, doe dan niks :D Mijn kinderen komen dagelijks thuis met een stapel volgetekend papier.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_204038952
Vandaag werd bij onze school de schoolbieb geopend. Ik ga daar 1 ochtend per week als biebouder aan de slag. Stiekem een droom die uitkomt, omdat ik vroeger altijd in een bibliotheek of boekenwinkel wilde werken.

Wij hadden eerder deze week het uitgestelde 10-minutengesprek. Juf was zeer te spreken over Simon en hoe goed en leuk hij meedoet met alles. Samen met een ander kindje uit de klas (groep 1 deel) springt zijn niveau er echt uit. Dus in overleg gaat hij nu wat vaker met de groep 2 kinderen mee doen, zodat hij wat moeilijkere opdrachten krijgt. Belangrijkste voor ons is dat hij het naar zijn zin heeft op school.
pi_204074902
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 09:24 schreef Quoi het volgende:
Ja dat laatste gebeurt hier ook vaak. En wij hebben dus een kind dat niet van de sausjes is, maar gewoon liever alles puur eet :D
Hoe gaat het met jou?
pi_204075195
Ik had vrijdag 10 minuten gesprek over Kevin en ik vond het enorm fijn om met z’n juf over hem te praten. Sorry lang verhaal hieronder.

Ze begon al echt goed, dat Kevin echt een mannetje is van what you see is what you get en doe het hier maar mee.

Z’n gedrag en vooral z’n boosheid is wel een dingetje, daarmee werkt hij zichzelf vaak in de nesten. Dat is thuis ook. We hebben onze aanpakken doorgenomen en ze doen het daar net als thuis. Apart zetten en in z’n eigen sop laten gaar koken en als ie weer rustig is een gesprek aangaan over z’n boosheid. Ik ben alleen al super blij dat z’n juf daar ook tegenaan loopt (hij niet alleen thuis heel boos is) en nu blijkt ook dat we dezelfde aanpak hebben en wij het dus best goed doen als ouders zijnde.

Verder heeft ie een enorme vriend en soms gaat het mis qua gedrag. Gaan ze met dingen gooien, niet lief zijn tegen andere kinderen of dingen expres kapot maken oid (ook herkenbaar thuis, met speeldates) Ze maken nu vaak afspraakjes over het gedrag ‘s ochtends en het gaat nu steeds vaker goed. En als het niet goed gaat worden ze uit elkaar gezet. Maar ze ziet goede vooruitgang, ook dat ie steeds vaker uit zichzelf komt vertellen dat het mis is gegaan. Super knap!

En verder vertelde ze ook dat ie echt een hartje van goud heeft, maar echt zichzelf soms in de nesten kan werken. Ik ben zo blij dat de juf ziet dat het een lieve jongen is O+
pi_204078083
Wat een fijn gesprek Adrian! Zo fijn als je een juf treft die er hetzelfde in staat! En blijkbaar voelt hij zich ook helemaal thuis op school als hij daar hetzelfde gedrag laat zien.

Leuk, de schoolbieb Tolstoi! Ik heb dat ook gedaan toen mijn oudste in groep 1 zat (en toen brak corona uit…). Maar ik zat er ook alleen als de kleuters gingen, en die kiezen gewoon random een boek uit, zonder ook maar te kijken waar het over gaat of wat voor niveau het is :D Doen mijn dochters in de gewone bieb ook overigens… en fijn dat Simon het goed doet!

Wij hebben donderdag de gesprekken. Met wéér een andere juf. Ze zijn ook al aan juf nummer 5 bezig (4e dit jaar).
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  maandag 14 maart 2022 @ 20:14:52 #152
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_204080411
Zo @Adrian4 op die manier kun je zo blij zijn met een 10-minutengesprek, lijkt me! Blijft dan een uitdaging, maar goed om op hetzelfde spoor te zitten.

En @FlyingFish heavy, zoveel verschillende juffen. Of maakt het ze weinig uit?

quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2022 12:31 schreef Nazil het volgende:

[..]
Hoe gaat het met jou?
Eigenlijk best prima! Naar omstandigheden dan hè? Ik moet heel veel stomme dingen accepteren en slikken en er elke dag weer mijn schouders onder zetten. Dat lukt de ene dag beter dan de andere. Ik heb de laatste "zware" chemo van een reeks achter de rug en vrijdag een MRI om te kijken wat het heeft gedaan. Erna 12 weken door met een andere chemo. Tussen de slechte dagen zitten veel meer relatief goede dagen, meer dan ik had gedacht :)
pi_204085142
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2022 20:14 schreef Quoi het volgende:
Zo @:Adrian4 op die manier kun je zo blij zijn met een 10-minutengesprek, lijkt me! Blijft dan een uitdaging, maar goed om op hetzelfde spoor te zitten.

En @:FlyingFish heavy, zoveel verschillende juffen. Of maakt het ze weinig uit?
[..]
Eigenlijk best prima! Naar omstandigheden dan hè? Ik moet heel veel stomme dingen accepteren en slikken en er elke dag weer mijn schouders onder zetten. Dat lukt de ene dag beter dan de andere. Ik heb de laatste "zware" chemo van een reeks achter de rug en vrijdag een MRI om te kijken wat het heeft gedaan. Erna 12 weken door met een andere chemo. Tussen de slechte dagen zitten veel meer relatief goede dagen, meer dan ik had gedacht :)
Gelukkig, ik hoop echt voor je dat het zo blijft. Succes vrijdag. Powervrouw!
pi_204087355
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2022 20:14 schreef Quoi het volgende:
Zo @:Adrian4 op die manier kun je zo blij zijn met een 10-minutengesprek, lijkt me! Blijft dan een uitdaging, maar goed om op hetzelfde spoor te zitten.

En @:FlyingFish heavy, zoveel verschillende juffen. Of maakt het ze weinig uit?
[..]
Eigenlijk best prima! Naar omstandigheden dan hè? Ik moet heel veel stomme dingen accepteren en slikken en er elke dag weer mijn schouders onder zetten. Dat lukt de ene dag beter dan de andere. Ik heb de laatste "zware" chemo van een reeks achter de rug en vrijdag een MRI om te kijken wat het heeft gedaan. Erna 12 weken door met een andere chemo. Tussen de slechte dagen zitten veel meer relatief goede dagen, meer dan ik had gedacht :)
Succes vrijdag! Hopelijk heeft het goed gewerkt!!
pi_204115938
@Quoi , ik duim voor een goede MRI uitslag voor je :*

Adrian, dat klinkt als een positief 10 minuten gesprek en fijn dat de juf hem zo goed doorziet O+

Ik wil vandaag mijn kleuter achter het behang plakken :( , vanmorgen voor school ging het redelijk, tussen de middag was het gezeik en na school was het weer zo’n strijd vandaag, en ze doet zo gemeen tegen mij en poeslief tegen haar vader :( Ik zal blij zijn als ze straks op bed lig, ik vind deze fase echt heel zwaar soms :{ Ik zie wel ook heel veel vooruitgang op andere vlakken dus probeer me ook maar in te prenten dat het vast bij de ontwikkeling hoort, maar jemig vandaag is het gewoon echt niet leuk meer ;(
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_204116722
@Quoi, veel succes morgen bij je MRI. Ook hier duim ik voor een goede uitslag!

@rena :* Het is ook af en toe zwaar en dan mag je je kind ook wel even niet leuk vinden. Ik denk dat we dat allemaal wel eens hebben (ik zeker :) ).

Waar ik momenteel helemaal horendol van wordt is het niet luisteren. Ik kan bij wijze van spreken nog beter tegen een muur aan gaan praten. Het zou zoveel leuker en gezelliger kunnen zijn als Simon eens niet pas na 120489793x vragen iets doet. En als ie zijn zin niet krijgt, dan is het meteen vol smart met hele dikke tranen huilen alsof hem het grootste onrecht ooit is aangedaan :N :N :N :N :N

Vanochtend had ik mijn eerste ochtend in de schoolbieb en het was echt zo leuk. Op de ochtend dat ik er sta komen de drie kleuterklassen langs (dus ook Simon). Zo leuk om al die verschillende kindjes te zien. Sommige die meteen op je afkomen en zeggen "hé jij bent de mama van Simon" of een gesprekje beginnen. Anderen die echt super verlegen zijn.
pi_204117702
Zulke rotdagen heb ik er ook soms tussen zitten Rena. Soms tel ik echt af tot het bedtijd is… Wat hier overigens vaak helpt om daar uit te komen is naar buiten gaan.

Hier spelen ze tegenwoordig ook meerdere dagen per week zelf buiten. Hun vriendinnetje woont een straat verderop en haar ouders zijn ook heel relaxt. Enige nadeel is dat ze hun dochter helemaal vrij laten in wat ze aan trekt, dus dat meisje is hier al meerdere keren zonder schoenen aan de deur geweest. Moeten ze allemaal zelf weten, maar mijn kinderen kopiëren dat en liepen dus vanmiddag ook zonder schoenen op straat. Het verschil in regels vinden ze nog lastig.

Verder vandaag ook een gesprek op school gehad, was heel positief maar weinig nieuws te melden.

Tolstoi, dat vond ik ook het leukste er aan, dat je veel kinderen leert kennen, dus als je kind het over ‘Pietje’ heeft, dan weet je ook wie Pietje is en wat voor iemand het is. Maar fijn dat het geslaagd was! En sowieso is het voor Simon al erg leuk dat je het doet, mijn kinderen zijn dan altijd trots als ik op school ben, waarom dan ook. En wen er maar aan dat dat tig keer moeten vragen blijvend is. Mocht je daar de oplossing voor vinden hoor ik het graag!

Succes morgen Quoi!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_204120611
Wij mogen ons eindelijk officieel melden in dit topic. O+


Oh, die buien zijn heel herkenbaar.. tegenwoordig zit daar ook een stukje ‘verlatingsangst’ bij. Als hij me even niet ziet is het meteen “MAMA, WAAR BEN JE? JE HEBT ME ALLEEN GELATEN”. }:| En inderdaad heel opstandig. Hoort er vast bij ivm de verbouwing, z’n verjaardag vandaag, starten met school.. ach ja. Ook dit zal over gaan.
Protège moi de mes désirs.
pi_204122874
@arvensis, nog gefeliciteerd met U! Ziet eruit als een heerlijke taart :)
  vrijdag 18 maart 2022 @ 16:51:31 #160
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_204128563
@arvensis gefeliciteerd! Een taart om jaloers op te worden O+ Heeft hij een leuke dag gehad?

Dank voor de succeswensen! Uiteraard mag ik weer lekker een paar dagen wachten voor de uitslag O-)

Niet luisteren: check. Wij hebben de teugels een beetje heel erg laten vieren vorige maand – vanwege omstandigheden natuurlijk – maar ik merk dat dat niet meer werkt. Law and order is needed :P Hij is zo groot tegenwoordig en dat merken we ook aan de streken.

Verder gaat alles lekker met 'm. Hij gaat definitief op voetbal en is doorgestroomd naar een leuk clubje kindjes waarbinnen een aantal klasgenootjes. Woensdagmiddag is echt gezellig zo langs het veld. De donderdag BSO gaat er binnenkort af. Ik werk niet meer zoveel en ben in praktijk wel fit genoeg om 'm thuis te hebben. Veel fijner om dan samen iets te doen en hij heeft meer gelegenheid om af te spreken na school.

En verder: Pokémon, pokémon, pokémon en pokémon en Saar, onze nieuwe poes onder de spoiler, die ook al bezeten lijkt door Pokémon
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_204130916
Hier ook een pokemonfan, met kaartjes die enthousiast werden weggegeven. Prima, goed om te delen maar om nou alles weg te geven waar we 2 dagen daarvoor 10 euro voor betaald hebben…. Doe maar niet :')

Verder is hij doodvermoeiend. Met mij gaat het niet best en l. Kletst. En kletst. En kletst. En kletst de hele dag door. Hij stopt geen minuut. Letterlijk. Hersenspinsels, ene onderwerp naar het andere. Moeilijke sommen die opgelost moeten worden, vragen Des Levens, waarom dit of dat.
Hij zei zelf al dat hij Oekraïners wel Nederlands ging leren want hij kon Engels en vond praten leuk.
pi_204137696
Oh @Nazil als je niet lekker in je vel zit dan is een kleuter ook wel taai. :*

Mijn kleuter had gisteren een eerste speeldate met klasgenootje. Dat ging eigenlijk heel goed, hij deelde zijn speelgoed en ze waren allebei lekker bezig. Hij at wel bijna niks omdat hij zo zat te kletsen.

Met ophalen vonden de moeder van het kindje en ik het wel leuk om nog even naar de speeltuin te gaan. Mooi weer enzo. Banaan nam zijn mooiste wagens mee.
Onverwacht drama, want een ander kindje had ook een graafmachine waar hij mee spelen wou en dat wou dat jongetje niet. Banaan werd helemaal hysterisch.
Een minuut nadat we uit de speeltuin waren was dat trouwens al voorbij.

Ik heb mijn lesje wel weer geleerd geloof ik. *)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_204148093
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2022 19:43 schreef FlyingFish het volgende:
Zulke rotdagen heb ik er ook soms tussen zitten Rena. Soms tel ik echt af tot het bedtijd is… Wat hier overigens vaak helpt om daar uit te komen is naar buiten gaan.
Dat heb ik inderdaad ook gedaan, daarna ging het iets beter en de afgelopen dagen was ze weer gewoon mijn lieve meisje. Probeer me ook te bedenken dat ze ook maar een mens is die soms haar dag niet heeft 😅

Oh dat van die andere regels bij andere ouders en dat je kind dat gaat kopiëren lijkt me heel lastig ja :o Fijn van het positieve gesprek op school :)

@Tolstoi, dat niet luisteren is ook zo irritant ja of ja zeggen en nee doen :{w Wat leuk dat je in de schoolbieb aan de slag gaat O+ Wij hebben binnenkort het eerste klassenuitje naar de boerderij, kijk er wel naar uit om ook de klasgenootjes te leren kennen :)

@arvensis , jarige U O+ en die verlatingsangst hier ook, al loop ik maar even de woonkamer uit soms }:| Hoe gingen zijn eerste schooldagen? :)

@Quoi, mijn duimen draaien voor je, het blijft spannend zoiets :* en wat een leuke poes O+

@Nazil :* Heel pittig dan met een kleuter als je je zelf niet goed voelt, krijg je hulp oid?

@PKM, wat leuk een speeldate al! Hier hoor ik C daar nog helemaal niet over eigenlijk, ben benieuwd of dat nog komt. En ik zou dat spelen in de speeltuin gewoon blijven oefenen hoor, hij moet ook leren accepteren dat andere kindjes hun speelgoed niet altijd willen/hoeven delen :) Dat zal hij op school ook wel gaan leren nu.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_204149101
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2022 09:40 schreef rena het volgende:

[..]
Dat heb ik inderdaad ook gedaan, daarna ging het iets beter en de afgelopen dagen was ze weer gewoon mijn lieve meisje. Probeer me ook te bedenken dat ze ook maar een mens is die soms haar dag niet heeft 😅

Oh dat van die andere regels bij andere ouders en dat je kind dat gaat kopiëren lijkt me heel lastig ja :o Fijn van het positieve gesprek op school :)

@:Tolstoi, dat niet luisteren is ook zo irritant ja of ja zeggen en nee doen :{w Wat leuk dat je in de schoolbieb aan de slag gaat O+ Wij hebben binnenkort het eerste klassenuitje naar de boerderij, kijk er wel naar uit om ook de klasgenootjes te leren kennen :)

@:arvensis , jarige U O+ en die verlatingsangst hier ook, al loop ik maar even de woonkamer uit soms }:| Hoe gingen zijn eerste schooldagen? :)

@:Quoi, mijn duimen draaien voor je, het blijft spannend zoiets :* en wat een leuke poes O+

@:Nazil :* Heel pittig dan met een kleuter als je je zelf niet goed voelt, krijg je hulp oid?

@:PKM, wat leuk een speeldate al! Hier hoor ik C daar nog helemaal niet over eigenlijk, ben benieuwd of dat nog komt. En ik zou dat spelen in de speeltuin gewoon blijven oefenen hoor, hij moet ook leren accepteren dat andere kindjes hun speelgoed niet altijd willen/hoeven delen :) Dat zal hij op school ook wel gaan leren nu.
Geen extra hulp, het is chronisch en die periodes gaan met pieken en dalen. Mijn medicatie is verhoogd en daarmee trek ik het mentaal iets beter, maar ik heb nog elke dag veel pijn. Als er uitzicht is op periodes met minder pijn trek je dat wel, maar de slechte periodes duren steeds langer dus dat vreet mentaal ook erg.
pi_204157105
Sterkte Nazil!

En qoui, ik duim voor een positieve uitkomst van de scan.

Arvensis welkom met U! Een heuse kleuter nu. :)

Ik herken weer veel van wat ik hier lees. Kleuter huilt met momenten meer dan dreumes. :')
Ik weet ook niet of ik het nog verlatingsangst zou noemen nu, maar ik hoor ook regelmatig: 'maar ik wil niet alleen boven, beneden, in de kamer etc zijn'. Ze is gewoon niet zo goed in zichzelf vermaken en wil alles samen doen.
Maar over het algemeen doet ze het prima. Afgelopen week had ze waterpokken en ze mocht niet naar school als het nog niet ingedroogd was. }:|
Het begon maandag met de eerste dus kon haar meteen voor de hele week afmelden (op vrijdag is er geen school). Weer een week school gemist. Morgen mag ze eindelijk weer! *O*
pi_204159391
Wat een rare regel Nolita. het officiële GGD advies is dat je met waterpokken gewoon naar school mag, aangezien het al besmettelijk is voor je het ziet, dus quarantaine daarna weinig nut meer heeft. Ik heb het zelfs op school nog gecheckt en die zeiden exact hetzelfde. Zeker momenteel met de vele dagen die ze toch al missen/gemist hebben is het zonde om ze hiervoor thuis te laten blijven. Is ze er verder wel een beetje goed doorheen gekomen?

Hier vermaken ze zich prima alleen, maar meestal spelen ze samen. Dat deed oudste overigens ook al met zijn zusjes, al vanaf dat zij een half jaar oid waren. Ze spelen hier overigens vooral dat ze hun klasgenootjes zijn :') maar ze spreken nog altijd liever met andere kinderen af, vooral Lala vraagt daar letterlijk iedere dag om. Ze hebben ook echt een meidenclubje met vijf meiden. Een groot verschil met hun broer die daar pas aan het eind van het eerste jaar een keer om vroeg. Die vond dat vooral heel spannend, Lala wilde op de tweede schooldag al bij iemand logeren.

Gefeliciteerd nog met U Arvensis! Dat had ik nog helemaal niet gedaan :@

Klinkt naar Nazil. Sterkte er mee.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_204162991
Ik vind het ook maar vreemd idd, dreumes mocht ook niet naar de opvang toen ze ze 2 weken geleden had. Toevallig zijn ze beide in de besmettelijke dagen (2 dagen voor de pokken) niet op de opvang / school geweest. Maar haar vriendinnetje kreeg ze woensdag en is maandag met koorts uit school gehaald dus die heeft wel besmettelijk in de klas gezeten. Ze hebben het beiden van hun zusjes gekregen die op de opvang besmet zijn geworden..gelukkig zijn we er vanaf nu.
Ze is er prima doorheen gekomen, wel redelijk wat pokken maar heb haar weinig zien krabben. Gelukkig trekt het ook vrij vlot weg nu, ze had er best wat in haar gezicht.

N vraagt vrijwel niet om ergens te spelen, maar vindt het wel erg leuk. Ze heeft 1 vast vriendinnetje waar ze regelmatig mee afspreekt en soms eens met andere kindjes. Hier wordt ook veel buiten gespeeld met de buurkindjes. Zodra er 1 buiten is volgt de rest. Dat is wel tof. Met stoepkrijt een parcours op straat tekenen en dat dan fietsen of steppen. Graven in de wadi, verstoppertje en met het buurmeisje gaat ze op vakantie (met een dekentje aan de zijkant van het huis zitten haha). O+

En logeren ja, ze kwam laatst thuis: ik mag op het feestje van F komen en daar blijven logeren. Uhhh, ik denk niet dat dat de bedoeling is?! _O-
  maandag 21 maart 2022 @ 12:01:27 #168
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_204167180
O ik weet ook nog dat onze gasthouder er toentertijd krampachtig over deed, waterpokken. Ik hoop iig dat het meevalt @Nolita

@Nazil Wat ellendig is dat, een energiek kind thuis en zelf niet fit zijn. Hopelijk stabiliseert het weer een beetje bij je. Kinderen zijn ook weerbaar op dat vlak. Dan maar even wat meer zelf spelen of een langer filmpje, of vanaf de bank iets spelen met 'm. Take it easy on yourself. Maar ik voel met je mee. Blijft lastig.

Max heeft vanmiddag judo-examen. We mogen erbij zijn! Ze draaien na afloop altijd We Are The Champions van Queen en ik heb al gezegd tegen 'm: Mama gaat vast huilen, maar dat komt vooral omdat ik het liedje zo mooi vind (ik ben een echte Freddie-fan). Om het compleet te maken voor hem en 2 vriendjes 3 medailles gehaald. Groene slip hebben ze dan al. Mag ik weer mooi aan zijn pak naaien.
pi_204184837
Wat leuk Quoi dat Max zijn judo examen heeft gehad O+ was vast mooi om daarbij te zijn?

Wij hebben helaas moeten besluiten om Jewel van dansles af te halen. Ze ging steeds meer met tegenzin en zelfs het feit dat jaar zusje mee mocht doen heeft haar plezier in dansles niet teruggebracht. Misschien is het de combinatie met zwemles waardoor het teveel is, maar ze lijkt weer alle dagen overprikkeld en gaat ook weer huilend naar school. Het ging juist weer een beetje de goede kant op, ook met behulp van school, maar nu lijken we het ritme weer opnieuw te moeten vinden.

Wel verraste ze ons 2 weken terug met het feit dat ze zichzelf al een beetje heeft leren lezen O+
pi_204186809
Is het goed gegaan Quoi? Of is dat examen puur een formaliteit? Succes met naaien ;) Hoe waren de uitslagen van de scans? Ik las elders dat je geen erfelijke variant hebt dus daarvoor alvast een *O*

Vervelend Schanu, dat het weer minder lijkt te gaan. Ik zou denken dat dansen/bewegen er juist voor zou zorgen dat ze wat rust in haar hoofd kan krijgen. Jammer dat dat niet het geval is.

Ik werd gisteren gebeld door de BSO. Ik had de meiden in oktober ingeschreven, werd toen gebeld dat er voorlopig geen plek was en dat we op de wachtlijst kwamen. Nav de gesloten BSO er vrijdag nog maar eens een mailtje aan gewaagd met de vraag of ze iig aan konden geven of ze in september konden starten. Kreeg ik dus gisteren een telefoontje dat ze wat geschoven hebben en dat de meiden na de meivakantie welkom zijn *O* kan ik eindelijk op zoek naar een nieuwe baan!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  woensdag 23 maart 2022 @ 13:14:48 #171
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_204190637
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 23:27 schreef FlyingFish het volgende:
Is het goed gegaan Quoi? Of is dat examen puur een formaliteit? Succes met naaien ;) Hoe waren de uitslagen van de scans? Ik las elders dat je geen erfelijke variant hebt dus daarvoor alvast een *O*

Vervelend Schanu, dat het weer minder lijkt te gaan. Ik zou denken dat dansen/bewegen er juist voor zou zorgen dat ze wat rust in haar hoofd kan krijgen. Jammer dat dat niet het geval is.

Ik werd gisteren gebeld door de BSO. Ik had de meiden in oktober ingeschreven, werd toen gebeld dat er voorlopig geen plek was en dat we op de wachtlijst kwamen. Nav de gesloten BSO er vrijdag nog maar eens een mailtje aan gewaagd met de vraag of ze iig aan konden geven of ze in september konden starten. Kreeg ik dus gisteren een telefoontje dat ze wat geschoven hebben en dat de meiden na de meivakantie welkom zijn *O* kan ik eindelijk op zoek naar een nieuwe baan!
Ja goed gegaan! Het gaat om het proces, zegt de judomeester, dus ja, beetje formaliteit. Maar ik sta ervan te kijken wat die kleintjes al kunnen!

Net de uitslag gehad. Het slaat goed aan, tumor kleiner geworden. En inderdaad geen genetische component aangetoond, wat voor familieleden erg fijn is.

Gevierd met lunch in de zon! 8-)
pi_204191955
Quoi goed nieuws dus! Fijn :D
pi_204191981
Wat fijn Quoi *O* En lekker vieren in de zon idd!

En ik sta er sowieso regelmatig al van te kijken wat ze al kunnen, op veel gebieden... maar zelf je t shirt uittrekken is soms toch opeens wel heel erg moeilijk.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_204255948
Wat ontzettend goed nieuws Quoi O+

FlyingFish wat fijn van de bso! Wij hebben hier een switch moeten maken naar een nieuwe bso omdat er geen plek is voor de jongste als ze 4 wordt. Staat gewoon al meer dan een jaar op de wachtlijst... Wat een rust geeft het als zoiets dan geregeld is!

Hier gaat het weer slecht met de kleuter. De thuisbegeleiding heeft de samenwerking met de psycholoog gestaakt en kondigde vorige week aan dat het haar laatste dag was. Opzich prima want we redden ons steeds beter, maar juist sinds vorige weer gaat het opeens weer bergafwaarts. Slapen is weer moeizaam, huilen als ze naar school moet, buien overdag,dansles moeten afzeggen, vandaag ging het met zwemles ook niet goed en ze houdt vast aan kleine details in haar structuur alsof ze dat nodig heeft voor houvast. We worstelen dus weer intens, hebben een doorverwijzing aangevraagd voor psychiater om toch samen te kijken naar medicatie. Ze zit zo slecht in haar velletje dat we ons zorgen maken. En er komt bijna niets meer uit haar omdat ze volgens mij hartstikke vast zit in haar koppie. Zodra ze ook maar enigszins het gevoel heeft dat ze iets niet kan, doet ze het gewoon niet. Op school komt er zo dus ook niks uit, want los van die faalangst is ze non stop overprikkeld en wordt ze meegesleept in de drukte om vervolgens thuis weer steeds boos en verdrietig te zijn. Blijf dit moeilijk vinden.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 29 maart 2022 @ 16:17:51 #175
269689 crew  Viv
pi_204262308
@Schanu wat moeilijk voor jullie en wat sneu voor haar. ;( :*
pi_204262693
Wat naar @Schanu! Is er wel zicht op nieuwe/andere begeleiding? Ik weet even niet meer zo goed wat jullie allemaal hadden gedaan, maar ze zal wel te jong zijn voor goede diagnostisering?

Mijn kleuter is nu geen klein kleutertje meer, hij werd dit weekend 5. Gruwelijk verwend, een geweldig feestje gehad op school (verjaardagen worden daar uitgebreid gevierd, hij was het middelpunt van de belangstelling en genoot volop). Nu zaterdag nog een kinderfeestje, blij dat we dat pas een week later hebben!
  Moderator dinsdag 29 maart 2022 @ 21:16:19 #177
382129 crew  Donna
pi_204266191
:W :W
Sinds vandaag een 4jarige in huis!
pi_204267486
Gogo83, gefeliciteerd O+ wat fijn dat het een mooi feest was en dat hij zo heeft genoten!

Jewel heeft de (werk)diagnose AD(H)D met autistische kenmerken. De psycholoog vermoedt een dubbele diagnose met autisme niveau 1 of 2 erbij (ik denk zelf hooguit niveau 1), maar ze is nog zo jong dat we verder onderzoek vooruit hebben geschoven. Ik denk niet dat we nieuwe thuisbegeleiding krijgen, die noodzaak is er wat ons betreft ook niet zozeer (is voor Jewel een onvoorspelbare en onrustige factor en ze gedraagt zich perfect met begeleiding erbij om daarna helemaal de pan uit te flippen). Wel is het balen dat we een signaleringsplan zouden opstellen met de begeleidster en dat ging dus niet door... terwijl de school ook op dat plan wacht. Maar we gaan nog in overleg met de psycholoog hoe we dat gaan uitwerken, of dat dit kan worden opgepakt bij de psychiater praktijk waar we naar doorverwezen willen worden.

Donna welkom en gefeliciteerd met je grote kleine meid! O+
pi_204272524
Gefeliciteerd @Donna!

Als het vooral voor onrust zorgt dan heeft het inderdaad misschien niet heel veel zin, hopelijk kan dat signaleringsplan ook op een andere manier opgesteld worden, @Schanu! Hopelijk komt er iets aan verbetering, zo zielig als ze zo slecht in haar vel zit! En pittig voor jullie ook.
pi_204273192
Gefeliciteerd Donna en Gogo! *O*

Wat raar Schanu, dat ze na een jaar op de wachtlijst nog geen plek kunnen garanderen. In een jaar stoppen er ook voldoende kinderen lijkt me. Ik weet dat er bij ons al een wachtlijst was, en wij hebben natuurlijk twee plekjes nodig die we tegelijk willen laten starten, maar in theorie is voor kinderen die vanuit het kdv doorschuiven altijd plaats. Wij wilden bewust pas later starten met de BSO waardoor wij dat plekje niet hadden.

Wat balen dat ze de samenwerking beëindigen. Juist daarvoor is continuiteit belangrijk lijkt me. Hopelijk krijgt Jewel snel iets meer rust in haar hoofd.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_204283712
Gefeliciteerd nog jarigen! *O*

Lastig @Schanu . Geen tips helaas.

Wij hebben het gesprek met de juf en IB-er gehad. Ik keek er echt een beetje tegenop maar het was gelukkig opbouwend. Wat ze observeerde is wippen in de kring, als een ander kindje gecorrigeerd wordt dat gaan doen wat niet mocht, papiertjes bij de wasbak om de afvoer te verstoppen. Ook wel bijzonder, hij mocht een vouwwerkje doen met de stagiaire, deed dat perfect na, in spiegelbeeld. Ondertussen zat hij nog steeds bewust tegen de tafel aan te schoppen. Het totaal komt in ieder geval neer op negatief aandacht zoeken.
Het pijn doen van andere kinderen kokt gelukkig niet vaak meer voor.

Er gaat nu gekeken worden naar meer uitdaging in de klas en positief belonen. En er gaat een specialist jonge kind meekijken wat hij nodig heeft.

Vandaag had hij de andere juf, die was positief. Hij luisterde goed, liet zich corrigeren en vroeg haar hulp bij een conflict. Bij haar komt hij ook veel fijner naar huis, dan wil hij met van alles meehelpen.

Rond 11:00 was hij er wel weer klaar mee, denk dat het vroege ophalen dus nog zeker tot de zomervakantie blijft. Gezellig. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_204417062
Fijn dat het een opbouwend gesprek was PKM. Hoe is banaan er zelf onder? Wat vindt hij ervan dat hij eerder opgehaald wordt dan de andere kindjes?

Herkent iemand 'koortsdromen'? Kleuter had afgelopen week net als ons de griep met koorts en het was meteen weer raak 's nachts. In totaal paniek wakker worden gillen dat haar benen lang werden, dat ze in haar eigen bed wil (ze lag bij ons), dat ze naar onder moet; een uur later gillen dat haar tenen steeds langer werden.
Een tijd terug had ze het ook toen ze koorts had. Ze had een dromenjurk aan die uit moest; gekleurde bloemen die op haar afkwamen etc. We kunnen haar dan niet troosten, behalve door te volgen wat ze zegt (naar eigen bed, andere pyjama aan).

Maar ze is weer beter dus de dromen zijn weer weg gelukkig.
Vandaag zijn de schoolfoto's gemaakt, ik ben benieuwd naar het resultaat. O+
  dinsdag 12 april 2022 @ 22:39:09 #183
327807 Mariposas
יה&#14
pi_204419303
Wat naar voor je dochter @Nolita ! Ik had het zelf vroeger regelmatig, en ik kan het me nu nog herinneren. Heel beangstigend want ik voelde dan een beangstigende ruimtelijke desoriëntatie maar wat het vooral zo eng maakte, is dat het een soort lucide dromen was. Het voelt alsof je het echt meemaakt, en je probeert uit die droom te ontsnappen.
Het werd bij mij minder vanaf een jaar of 8.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_204422391
Fijn om van je te lezen @Mariposas
Ik moest lucide even opzoeken. Ik weet niet of ze zich bewust is dat ze droomt, maar geloof best dat ze het idee heeft dat het haar echt overkomt en ze niet weet hoe ze het kan stoppen. Echt totale paniek. Zeggen dat we bij haar zijn, dat ze droomt, dat er niks kan gebeuren helpen haar niet.
Is er iets wat jou vroeger hielp?

Ze reageert wel op ons, ze wilde bijvoorbeeld wel wat drinken. Een aparte gewaarwording vind ik het.
pi_204422702
Het komt op mij over als nachtangst, Nolita. Behalve dan dat ze wel op jullie reageert. Bij nachtangst krijg je meestal juist totaal geen contact.

Maar bij koorts droom ik zelf ook meer en ook angstiger. Dat komt volgens mij best vaak voor.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_204423178
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 11:23 schreef Nolita het volgende:
Fijn om van je te lezen @:Mariposas
Ik moest lucide even opzoeken. Ik weet niet of ze zich bewust is dat ze droomt, maar geloof best dat ze het idee heeft dat het haar echt overkomt en ze niet weet hoe ze het kan stoppen. Echt totale paniek. Zeggen dat we bij haar zijn, dat ze droomt, dat er niks kan gebeuren helpen haar niet.
Is er iets wat jou vroeger hielp?

Ze reageert wel op ons, ze wilde bijvoorbeeld wel wat drinken. Een aparte gewaarwording vind ik het.
Als je zoekt op het Alice in Wonderland-syndroom, komt dat dan meer overeen?
pi_204423235
Ik ken het niet @Nolita . Klinkt wel heel vervelend.

Banaan vindt het niet erg om eerder naar huis te gaan. Hij verbaast zich op woensdag en vrijdag wel over de drukte met ophalen.

Morgen gaat hij voor het eerst ook de middag naar school, vanwege de paasviering. Nou is hij al sinds zondag ziek en knapt maar langzaam op. Gelukkig is het bij zijn lievelingsjuf. :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_204423708
@Nolita, dat klinkt echt heel erg heftig, wat sneu zeg. Ik heb wel een peuter die intens en veel droomt, maar niet in deze mate dus tips heb ik helaas niet voor je. Hopelijk is het een fase en gaat het vanzelf weer over, of krijg je tips waar je mee verder kan.

@PKM, fijn dat er met jullie wordt meegedacht en gezocht op school, en dat hij zo'n lieve juf heeft O+ Hopelijk heeft hij morgen een leuke dag met de paasviering! Ik weet niet of het iets zou zijn voor Banaan, maar Jewel heeft een 'ontprikkel-plek' op school. Dat is een plekje op de gang alleen voor haar, met een afscheiding er omheen en een koptelefoon die ze op kan zetten die omgevingsgeluiden dempt. Van huis uit heeft ze wat fidgettoys meegekregen waar ze dan mee kan friemelen, vaak gaat ze daar zitten tekenen, zo kan ze als het haar teveel wordt haar hoofd leegmaken omdat ze de vele prikkels gewoonweg niet aan kan waardoor ze emotioneel steeds overvraagd wordt. Zou zoiets ook het geval kunnen zijn bij Banaan?
pi_204471458
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 12:40 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]
Als je zoekt op het Alice in Wonderland-syndroom, komt dat dan meer overeen?
Klinkt wel als zoiets. Universiteit van Nederland had hier laatst een podcast over.

Ik had als kind ook dat soort koortsdromen, was dan niet helemaal slapend maar ook niet echt wakker. Heel raar en eng.

-

Wolf met taalontwikkelingstoornis (2 jaar geleden gediagnosticeerd, was toen nog praktisch non-verbaal) heeft weer een screening gehad bij de logopedist en daaruit bleek dat hij helemaal gemiddeld is voor een vijfjarige. O+
pi_204472004
quote:
1s.gif Op maandag 18 april 2022 00:17 schreef Cygne het volgende:

[..]
Wolf met taalontwikkelingstoornis (2 jaar geleden gediagnosticeerd, was toen nog praktisch non-verbaal) heeft weer een screening gehad bij de logopedist en daaruit bleek dat hij helemaal gemiddeld is voor een vijfjarige. O+
Wat ontzettend fijn O+ *O*
pi_204472033
quote:
1s.gif Op maandag 18 april 2022 00:17 schreef Cygne het volgende:
Wolf met taalontwikkelingstoornis (2 jaar geleden gediagnosticeerd, was toen nog praktisch non-verbaal) heeft weer een screening gehad bij de logopedist en daaruit bleek dat hij helemaal gemiddeld is voor een vijfjarige. O+
Wow, wat gaaf! Wat heeft Wolf een inhaalslag gemaakt zeg O+
pi_204474037
@Schanu Het zit waarschijnlijk niet zo in teveel prikkels. Hij kan best goed met veranderingen omgaan en het storende gedrag lijkt niet te komen doordat hij 'moet' bewegen. Hij zoekt negatieve aandacht en wordt mogelijk niet voldoende uitgedaagd.

Nou heb ik hem afgelopen week thuis gehad met griep. Hij stort nog steeds om het minste of geringste ter aarde. En morgen moet hij met schoolreis. Mijn man gaat mee in zijn groepje, die doet alvast een schietgebedje. En ik hou mijn hart vast voor overmorgen want dan is dit zonnetje ongetwijfeld weer te moe voor school. :{

Wat ontzettend knap trouwens van Wolf @Cygne . Ik had geen idee dat dit zo snel nog kon ontwikkelen. _O_
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_204474781
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 08:17 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]
Wow, wat gaaf! Wat heeft Wolf een inhaalslag gemaakt zeg O+
Ja, we zijn zo trots. Ik zag een filmpje terug van een jaar geleden. Dat verschil is bizar. Hij maakt nu echt prachtige volzinnen. Articulatie kan wat beter nog maar daar hebben we ook wel vertrouwen in.
pi_204476790
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 12:40 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]
Als je zoekt op het Alice in Wonderland-syndroom, komt dat dan meer overeen?
Ik heb het eens gelezen en heeft inderdaad ook overeenkomsten. Nu was duidelijk een griepvirus de oorzaak, weet niet meer waar ze de vorige keer koorts van had. Ga het eens in de gaten houden wanneer ze weer koorts heeft. Gelukkig is ze niet vaak ziek!

Fijn dat banaan geen last heeft van het vroege ophalen PKM! Succes voor je man alvast morgen en voor woensdag. Lijkt me lastig om zo te moeten balanceren met wat haalbaar is voor hem.

Cygne wat super goed van Wolf, fijn!
pi_204480198
@Nolita dat balanceren is inderdaad niet fijn. Ik hoop dat het na de zomervakantie misschien wat bijtrekt.

Banaan mag sinds het weekend zelf zijn eten opscheppen en brood smeren. Volgens mij doet het hem goed. Hij begint nou namelijk ook weer zelf zijn bordje op te ruimen. :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_204522961
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 23:25 schreef FlyingFish het volgende:

Ik heb de afgelopen dagen heel 'onze' zwangerschap en geboorte-topicreeks doorgelopen, van de generatie van mijn meiden. Zo grappig om sommige dingen weer terug te lezen. Ik heb veel doorgescrolld en me vooral op mijn eigen berichten gericht om die uiteindelijk in een soort 9-maanden dagboek te kunnen verwerken voor de meiden (samen met het kz-verhaal en de geboortefoto's), maar gaandeweg kom je dan toch ook allerlei andere dingen tegen die je allang weer vergeten was. Ik kan het iedereen aanraden als je tijd over hebt. En ook heel jammer hoe weinig er van dat groepje over zijn gebleven. Er zijn in principe in 2017 precies 50 OUD-baby's geboren (waarschijnlijk nog een paar meer, maar die hebben nooit in de OP gestaan).
Grappig, dit berichtje, net nu ik dacht: laat ik eens kijken hoe het gaat met de kinders van mijn "streepjes-zwanger-baby"-clubje. Ik vond het oprecht fijn om mee te schrijven en te lezen. Veel plezier van en steun aan gehad. Ten tijde van de gruwelijke nooit-slaaps-altijd-schreeuw-"fase" (van een jaar ofzo ;( ) van mijn tweede, ben ik uitgestroomd en nooit meer aangehaakt.

Inmiddels moet ik dus al bij de kleuters "zoeken" :D

Mr.T. en Tetter zijn nu 6 en 4. Feest der herkenning weer, bij het doorbladeren van dit topic!
  zondag 24 april 2022 @ 08:39:46 #197
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_204524096
@Sara82 ! :W .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_204532733
Wees welkom om weer aan te sluiten Sara, zelfs al is het incidenteel :)

Dat geldt overigens voor alle lurkers, je hoeft helemaal niet wekelijks hier te posten om af en toe gewoon even binnen te vallen met hoe het met jullie gaat, of op een ander onderwerp in te haken. Dat is alleen maar leuk!

Wij worden momenteel vooral moe van onze meiden omdat ze niet willen gaan slapen. Gisteren vroeg Em heel lief of ze misschien nog even mochten praten voor ze gingen slapen. Toen heb ik gezegd dat ik dat een heel goed plan vond, en als broer dan ook zou gaan slapen (die gaat dezelfde tijd naar bed maar mag altijd nog even lezen) dan zou ik dat tegen hen zeggen en dan zouden zij ook netjes gaan slapen. (wel mooi, de eerste vraag die ik Lala hoor vragen is "Em, ben jij een jongen of een meisje?" :D ). Maar goed, broer is klaar en gaat slapen, ik meld dat ook aan de meiden. En vervolgens mag ik vijf minuten later toch weer naar boven dat ik een beetje boos ben omdat we een afspraak hadden gemaakt en ze zich daar niet aan houden. Vijf minuten later mijn man weer naar boven, is er een gewoon uit bed naar de ander gelopen :( Maar goed, uiteindelijk waren ze rond 9 uur definitief stil. En het is overigens niet zo alsof ze veel te bespreken kunnen hebben, ze zijn letterlijk de hele dag samen geweest. Net als de dagen daarvoor :') Ik denk dat het komt doordat het zo lang licht is weer, voor de overstap naar zomertijd hadden we dit probleem niet.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_204553724
Ik heb mijn 5,5 jarige uit moeten leggen wat een rommelmarkt is, want hij had natuurlijk geen actieve herinneringen aan de laatste rommelmarkt al zo’n 2,5 jaar geleden. Hij vond het eerst maar iets raars, later wilde hij al speelgoed uit gaan zoeken, want GELD $$$$$$$. Uiteindelijk hebben we hem wat geld gegeven en samen met zijn zakgeld heeft hij leuke dingen uitgezocht. Hij vond het geweldig, ‘iedereen heeft allemaal dingen die ik leuk vind!’
De buit is 2 paw patrol knuffels |:( , pokemonkaarten 8)7 , voetbalschoenen voor het schoolvoetbaltoernooi en wat smartgames, want dat vind ik zelf ook heel leuk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Nazil op 27-04-2022 13:00:32 ]
pi_204553893
Haha mooi @Nazil :D

Wij kwamen thuis met een Duplo tankwagen, wat Lego en Geomag. En een boormachine en Cat kiepwagen.

Hij mocht op het plankje van de kinderwagen staan en liet zich lekker rondrijden terwijl zijn zusje met papa aan de wandel ging. :D Ik vind die tijd alleen met hem zo knus. O+
Het drama begon pas toen zijn zusje in de wagen moest en zijn buit onderin. Hij gaf sowieso best netjes aan dat hij het wel genoeg vond geweest. :)

Hij is de laatste dagen goedgehumeurd, na weken ploeteren is dat zo welkom. _O_
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_204554601
@Nazil Mijne kon het zich ook niet meer herinneren. Ik wist nog wel dat we hem vorige keer een budget hadden gegeven en dat dat goed werkte. Nu ook weer ^O^ Geen gezeur, zelf nadenken of het je dat waard is. En wat er overblijft, mag in de spaarpot. Alleen afdingen vond hij nog wat te spannend :D
Edit: kleutertopic, de mijne is net wat ouder inmiddels :@
pi_204557324
Wij hebben Koningsdag aan ons voorbij laten gaan, ik heb een griep from hell en T was solidair. Gelukkig was hij vandaag alweer iets levendiger, gisteren heeft ie echt alleen als een dood vogeltje op de bank gehangen. Dit terwijl hij eigenlijk een kinderfeestje had, zo sneu dat dat nu niet door kon gaan..
pi_204558295
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 19:05 schreef Gogo83 het volgende:
Wij hebben Koningsdag aan ons voorbij laten gaan, ik heb een griep from hell en T was solidair. Gelukkig was hij vandaag alweer iets levendiger, gisteren heeft ie echt alleen als een dood vogeltje op de bank gehangen. Dit terwijl hij eigenlijk een kinderfeestje had, zo sneu dat dat nu niet door kon gaan..
Oh die heeft l tweede paasdag gehad. Alleen maar overgeven, elk slokje drinken kwam er weer uit. Zo zielig. Heel veel beterschap!
pi_204560071
@FlyingFish ik vind 9 uur dan nog best netjes. :X Onze kleuter is nooit een goede inslaper geweest, pas sinds ze 4 is hoeven we niet meer bij haar te blijven en ging het best goed tot nu. Ze heeft nu regelmatig (2x per week ofzo) dat ze niet kan slapen en blijft dan naar beneden komen. Gisteren toen ik om 22:45 naar bed ging was ze nog wakker. Ze houdt dat dus echt vol tot wij gaan slapen en stapt dan bij ons in bed.

Vandaag sliep ze wel weer netjes meteen in. Ze trekt de dag erna dan overigens ook gewoon prima, maar ik hoop dat het snel weer over is.
pi_204560639
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 22:31 schreef Nolita het volgende:
@:FlyingFish ik vind 9 uur dan nog best netjes. :X Onze kleuter is nooit een goede inslaper geweest, pas sinds ze 4 is hoeven we niet meer bij haar te blijven en ging het best goed tot nu. Ze heeft nu regelmatig (2x per week ofzo) dat ze niet kan slapen en blijft dan naar beneden komen. Gisteren toen ik om 22:45 naar bed ging was ze nog wakker. Ze houdt dat dus echt vol tot wij gaan slapen en stapt dan bij ons in bed.

Vandaag sliep ze wel weer netjes meteen in. Ze trekt de dag erna dan overigens ook gewoon prima, maar ik hoop dat het snel weer over is.
Wij hebben altijd goede inslapend gehad eigenlijk. Leren doorslapen heeft wel heel lang geduurd, maar ik heb alle drie mijn kinderen altijd gewoon naar bed kunnen brengen en sta twee minuten later weer beneden. Sinds het peuters zijn bij de meiden meestal tien minuten later nog een keer, maar dat was het meestal wel.

Maar mijn kinderen willen ook niet bij ons in bed slapen. Als baby zijnde wel (als ik tijdens het voeden in slaap viel vooral), maar daarna niet meer. Toevallig was Lala recent een keer heel vroeg wakker en wilde ze bij mij liggen, maar dat was de eerste keer sinds die tijd dat er iemand bij ons sliep. Verder zijn het wel echt knuffelkinderen, maar in ons gezin heeft blijkbaar graag iedereen de ruimte s nachts, de meiden slapen ook nooit samen (zoals hun neefjes die nu hier logeren wel doen, die hebben samen 1 matras, thuis kiezen ze daar ook vaak voor).

Wij hebben vandaag drie logees, dus het was net een kinderfeestje met 6 kinderen tussen de 4 en 6 jaar oud :D ook inclusief het late opblijven en niet willen slapen overigens, half 10 kregen ze de laatste waarschuwing.

Voordat de logees hier waren zijn we overigens ook langs de vrijmarkt gegaan, met ieder twee euro. Dat vonden ze toch wel heel spannend, prijzen vragen en iets uitzoeken.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_204675467
:W
Ik heb net een kleuter naar de basisschool gebracht :o
pi_204676348
Gefeliciteerd Elleska! *O* Benieuwd of je kleuter het leuk vond straks. :)
pi_204676420
Gefeliciteerd! :D
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_204677403
Gefeliciteerd @Elleska

Ik ga nog steeds altijd bij mijn kleuter liggen als hij in bed ligt totdat hij slaapt :@ Dan duurt het hoogstens 10 minuten en ik vind het wel een fijn momentje op de dag. Alleen ik mag het, als iemand anders hem in bed legt (papa of de oppas) kan ie het prima zelf :D
  Moderator maandag 9 mei 2022 @ 12:41:53 #210
382129 crew  Donna
pi_204677411
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 08:50 schreef Elleska het volgende:
:W
Ik heb net een kleuter naar de basisschool gebracht :o
Gefeliciteerd, spannend hoor!
pi_204680790
@Elleska, gefeliciteerd! Hoe vond je kleuter het op school?
  maandag 9 mei 2022 @ 19:18:25 #212
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_204680995
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 12:44 schreef Nazil het volgende:
Ik heb mijn 5,5 jarige uit moeten leggen wat een rommelmarkt is, want hij had natuurlijk geen actieve herinneringen aan de laatste rommelmarkt al zo’n 2,5 jaar geleden. Hij vond het eerst maar iets raars, later wilde hij al speelgoed uit gaan zoeken, want GELD $$$$$$$. Uiteindelijk hebben we hem wat geld gegeven en samen met zijn zakgeld heeft hij leuke dingen uitgezocht. Hij vond het geweldig, ‘iedereen heeft allemaal dingen die ik leuk vind!’
De buit is 2 paw patrol knuffels |:( , pokemonkaarten 8)7 , voetbalschoenen voor het schoolvoetbaltoernooi en wat smartgames, want dat vind ik zelf ook heel leuk.
Geven jullie al zakgeld? :)
Protège moi de mes désirs.
pi_204681084
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2022 19:18 schreef arvensis het volgende:

[..]
Geven jullie al zakgeld? :)
Ja sinds een paar maanden. We volgen Nibud: 50 cent per week. Hij begon waarde van geld te snappen en rekenen kan hij als de beste. Werkt erg goed tegen al het gezeur om speelgoed. Heb je geld? Nee? Dan moet je sparen.
  maandag 9 mei 2022 @ 19:31:01 #214
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_204681139
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 19:26 schreef Nazil het volgende:

[..]
Ja sinds een paar maanden. We volgen Nibud: 50 cent per week. Hij begon waarde van geld te snappen en rekenen kan hij als de beste. Werkt erg goed tegen al het gezeur om speelgoed. Heb je geld? Nee? Dan moet je sparen.
Goed idee. Had daar nog niet bij stil gestaan, om dat structureer te gaan geven.

U. krijgt wel veel centjes maar hij spaart alles om later een Audi te kunnen kopen. O+
Protège moi de mes désirs.
pi_204681265
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2022 19:31 schreef arvensis het volgende:

[..]
Goed idee. Had daar nog niet bij stil gestaan, om dat structureer te gaan geven.

U. krijgt wel veel centjes maar hij spaart alles om later een Audi te kunnen kopen. O+
zoeen?
https://www.googleadservi(...)g8oAHoECAIQYw&adurl=
  maandag 9 mei 2022 @ 19:42:57 #216
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_204681289
quote:
Nee, een echte. Dat is nu zijn lievelingsmerk. Hiervoor was het Bugatti, dus gelukkig is het nu wat realistischer. ;)
Protège moi de mes désirs.
pi_204682463
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2022 19:31 schreef arvensis het volgende:

[..]
Goed idee. Had daar nog niet bij stil gestaan, om dat structureer te gaan geven.

U. krijgt wel veel centjes maar hij spaart alles om later een Audi te kunnen kopen. O+
Dat is verstandig sparen. Die van ons spaart voor een lanceerbaan van hot wheels. Tenzij hij iets tegen komt van een euro wat leuk is, dan spaart hij vanaf volgende week :+ we begeleiden enigszins in het uitgavepatroon, maar het is zijn geld dus dat mag hij zelf uitgeven. Wat in zijn spaarpot zit is voor later, portemonnee voor nu.
  maandag 9 mei 2022 @ 22:10:43 #218
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_204683711
Ik ben toevallig net gestart met zakgeld omdat ik het random gezeur om geld beu was. 10 cent per week ben ik mee gestart. Hij is van plan alles te bewaren voor later als hij zij eigen broek moet ophouden. Ben benieuwd hoe lang hij dit volhoudt :s) .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 10 mei 2022 @ 20:55:54 #219
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_204693830
Hey @Elleska welkom met je kleuter!

@Nazil hoe gaat het met L. op school? Nog steeds een goede zet om hem een klasje verder te doen?

Wij moeten toch maar eens een fietsmaat verder. Wilde hem lang laten fietsen op een fiets waarop hij veel vertrouwen heeft en veel capriolen uithaalt, alleen de kleine inchmaat van de wielen zorgt ervoor dat Max zich een bult trapt, want hij fietst steeds vaker lekker mee (ipv achterop) O+ Welke maat hebben de fietsen van jullie kleuters? (Max is 1.26m)

Oh en wat ik ook nog kwijt wil na alle zorgen en gedoe over zindelijkheid: meneer heeft op een gegeven moment besloten om echt naar de wc te gaan als hij moet en niet meer uit te stellen. Hoera. Weer zo'n gevalletje gewoon afwachten tot hij er zelf mee ging beginnen.
pi_204694885
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 20:55 schreef Quoi het volgende:
Hey @:Elleska welkom met je kleuter!

@:Nazil hoe gaat het met L. op school? Nog steeds een goede zet om hem een klasje verder te doen?

Wij moeten toch maar eens een fietsmaat verder. Wilde hem lang laten fietsen op een fiets waarop hij veel vertrouwen heeft en veel capriolen uithaalt, alleen de kleine inchmaat van de wielen zorgt ervoor dat Max zich een bult trapt, want hij fietst steeds vaker lekker mee (ipv achterop) O+ Welke maat hebben de fietsen van jullie kleuters? (Max is 1.26m)

Oh en wat ik ook nog kwijt wil na alle zorgen en gedoe over zindelijkheid: meneer heeft op een gegeven moment besloten om echt naar de wc te gaan als hij moet en niet meer uit te stellen. Hoera. Weer zo'n gevalletje gewoon afwachten tot hij er zelf mee ging beginnen.
Ja nog steeds een goede zet! Hij doet zowel van lezen als rekenen de plusboekjes en hoewel hij zelf zegt dat alles makkie is, geeft de juf aan dat hij soms met begrijpend lezen nog om hulp vraagt en het niet altijd snapt, alleen maar goed want dan leert hij ook nog wat. Rekenen kan niemand hem nog wat leren ben ik bang, daar is hij een kei in. Lezen doen we nu thuis op avi m4/e4, volgens mij worden ze binnenkort weer ‘getoetst’ . Schrijven gaat met behulp van fysio ook steeds netter. Hij trekt ook steeds vaker met klasgenootjes uit groep 3 op en hij heeft het er naar zijn zin.

Fietsmaat zitten we nu op 18”, 20” zou kunnen maar onze bangerik wil platte voeten op de grond kunnen houden. Hij fietst inderdaad nu regelmatig zelf naar school of het dorp, 5 minuten fietsen. Hij is 1.20m.
En wat fijn dat hij zelf besloten heeft gewoon naar de wc te gaan! Schoolweken gaan ook prima, vakantie of vrije dagen nog lastiger. Ritme is key.

[ Bericht 0% gewijzigd door Nazil op 10-05-2022 22:37:14 ]
pi_204695997
L vond school heel leuk maar ook heel vermoeiend. Vandaag was de energie echt op dus morgen een rustdagje en dan donderdag weer heen.
pi_204697993
@Quoi
1,5 jaar geleden heb ik deze foto gemaakt van Kevin. Volgens mij kan Max wel naar 24 inch toe
Kevin krijgt volgende week een 20 inch fiets, Kevin is net 1,15 meter. Willem fiets nu ook op een 20 inch fiets, maar staat op z’n hoogste stand. Die krijgt met z’n verjaardag in oktober een 24 inch fiets ;)


[ Bericht 15% gewijzigd door Adrian4 op 10-05-2022 22:38:05 ]
  woensdag 11 mei 2022 @ 11:02:41 #223
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_204702884
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 22:32 schreef Adrian4 het volgende:
@:quoi
1,5 jaar geleden heb ik deze foto gemaakt van Kevin. Volgens mij kan Max wel naar 24 inch toe
Kevin krijgt volgende week een 20 inch fiets, Kevin is net 1,15 meter. Willem fiets nu ook op een 20 inch fiets, maar staat op z’n hoogste stand. Die krijgt met z’n verjaardag in oktober een 24 inch fiets ;)
[ afbeelding ]
Handig, zo'n meetlat! Ik geloof dat we maar voor 20 gaan, anders is de overgang zo groot. Hij heeft nu een crossfietsje met 16 inch bandjes geloof ik. Trapt zich suf.

Anders dan vorige aankopen moet het fietsje nu eerst door de ballotage. Maar goed, eerst op zoek naar een 20 inch fietsje met licht en een slot.
pi_204706383
Simon heeft een 16inch fiets met zijwieltjes. Hij heeft hem bijna een jaar en hij fietst er zo goed als nooit op.
Hij wil niet, is bang, terwijl hij met zijn 116cm best bij de grond kan met zijn voeten, zadel staat op zijn laagst.

Iemand nog tips om je kind aan het fietsen te krijgen? Of maar gewoon zo laten en afwachten tot hij zelf interesse genoeg krijgt om het te proberen? Eigenlijk weet ik het antwoord al :+ :+ :+
  woensdag 11 mei 2022 @ 17:21:01 #225
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_204707048
Uhu, dat laatste wel. En dat vertrouwen blijkt ook hier belangrijk. Wat hier werkte: niks pushen maar wel regelmatig even gaan fietsen samen.

En klasgenootjes die naar school fietsen ;) #peerpressure
  woensdag 11 mei 2022 @ 17:56:45 #226
149959 SQ
snelle trees
pi_204707449
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 16:16 schreef TolstoiFan het volgende:
Simon heeft een 16inch fiets met zijwieltjes. Hij heeft hem bijna een jaar en hij fietst er zo goed als nooit op.
Hij wil niet, is bang, terwijl hij met zijn 116cm best bij de grond kan met zijn voeten, zadel staat op zijn laagst.

Iemand nog tips om je kind aan het fietsen te krijgen? Of maar gewoon zo laten en afwachten tot hij zelf interesse genoeg krijgt om het te proberen? Eigenlijk weet ik het antwoord al :+ :+ :+
Noud van ruim 5 vertikt ook nog steeds te fietsen. Ik ben gestopt met pushen, werkt totaal averechts. Ik moet accepteren dat dit kind zich gewoon op een ander tempo ontwikkelt dan anderen :D uiteindelijk leert ie het wel.
disclaimer
pi_204707552
De trappers eraf halen en het even als loopfiets gebruiken schijnt helpen.

(Ik had trouwens drie extreem late fietsers)
pi_204708056
@lily wat is extreem laat? T wil ook niet, heel af en toe fietsen we een rondje met zijwieltjes, maar het is niet zijn hobby. Terwijl hij niet bij te houden is op zijn loopfiets en dan ook echt goed evenwicht heeft.
pi_204708073
7, 8 en 10 :+

(Ongeveer want ik weet het niet eens precies meer)
  woensdag 11 mei 2022 @ 19:04:49 #230
149959 SQ
snelle trees
pi_204708194
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 18:04 schreef lily het volgende:
De trappers eraf halen en het even als loopfiets gebruiken schijnt helpen.

(Ik had trouwens drie extreem late fietsers)
Hij wil ook inderdaad alleen maar op de loopfiets nog steeds :D
Ach, mijn dochter is het ook gelukt, het zal hem ook wel lukken :')
disclaimer
  Moderator woensdag 11 mei 2022 @ 19:31:41 #231
382129 crew  Donna
pi_204708572
Wij fietsen zelf niet. En we wonen buitenaf dus met kind naar school fietsen gaat de komende 80 jaar ook niet gebeuren. Ik denk dat ze voor haar 10de wel fietst. :7
pi_204708583
Ja, daarom.
Vaak zijn ze het zelf ineens zat, gaan ze een tijdje alleen met fiets aan de slag en in een middagje is het geregeld.
  woensdag 11 mei 2022 @ 19:36:26 #233
149959 SQ
snelle trees
pi_204708654
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 19:31 schreef Donna het volgende:
Wij fietsen zelf niet. En we wonen buitenaf dus met kind naar school fietsen gaat de komende 80 jaar ook niet gebeuren. Ik denk dat ze voor haar 10de wel fietst. :7
Wij fietsen en lopen dus écht álles, dus ik moet wel zeggen dat het me enigszins frusteert. Maar ja, noud is een kind dat zich echt nergens toe laat dwingen en als hij iets niet wil, dan lukt het ook echt niet. Zwemles en de huisarts of tandarts zijn goede voorbeelden.

Gelukkig probeert de jongste van 19 maanden met enige regelmaat mijn gazelle te bestijgen dus voor hem heb ik nog hoop.
disclaimer
  Moderator woensdag 11 mei 2022 @ 19:40:30 #234
382129 crew  Donna
pi_204708723
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2022 19:36 schreef SQ het volgende:

[..]
Wij fietsen en lopen dus écht álles, dus ik moet wel zeggen dat het me enigszins frusteert. Maar ja, noud is een kind dat zich echt nergens toe laat dwingen en als hij iets niet wil, dan lukt het ook echt niet. Zwemles en de huisarts of tandarts zijn goede voorbeelden.

Gelukkig probeert de jongste van 19 maanden met enige regelmaat mijn gazelle te bestijgen dus voor hem heb ik nog hoop.
Ai dat lijkt me wel heel erg lastig. Zwemles wordt ook nog zo'n dingetje, want zwemmen doen we ook niet. Ik heb geen idee wat mijn kind in een zwembad gaat doen. Gelukkig kan ik haar nog plusminus een jaar voorbereiden ongeveer.

Misschien leertie het wel van de jongste tzt. :D
pi_204709523
Haha mijn kleuter fietst sinds hij drie is. Je moest hem wel op gang helpen. In de winter wou hij niet meer. Op school zijn ze nu ook met verkeer bezig dus hij wou ook weer eens zijn fiets. Nu heeft hij ook geleerd zelf op te stappen. Hij was zelf ook trots. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_204709649
Ja, loopfietsen doet hij wel graag en kan ie ook als de beste, perfect in balans en dan gaat ie soms echt snoeihard.
Peerpressure hebben we geprobeerd (O, kijk X en Y fietsen al helemaal zelf naar school en kijk het jonge zusje/broertje van Z kan ook al echt fietsen), maar hij is niet onder de indruk.

Hij wil vaak niet eens proberen om een stukje te fietsen op zijn kleuterfiets.

Eigenwijs kereltje is het :7

Ik was zelf ook extreem laat met leren fietsen (denk een jaar of 7 of 8 of misschien nog later).

En dank voor de reminder, moet het zwembad nog bellen voor zwemles :)
pi_204712958
Weten jullie of dyslexie erfelijk is? En of je het in groep 2 al kan merken?
pi_204713062
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2022 17:56 schreef SQ het volgende:

[..]
Noud van ruim 5 vertikt ook nog steeds te fietsen. Ik ben gestopt met pushen, werkt totaal averechts. Ik moet accepteren dat dit kind zich gewoon op een ander tempo ontwikkelt dan anderen :D uiteindelijk leert ie het wel.
Mijn oudste van bijna 8 kan ook nog niet fietsen (althans, dat denk ik.) Ik heb echt geprobeerd om haar enthousiast te maken, maar net zoals bij Noud, ze wil het gewoon niet. Ik ben ermee gestopt. Ik zal binnenkort misschien nog wel een balletje op gooien door te vragen of ze een fiets wil uitzoeken maar als ze dat niet wilt, nouja dan niet. Nu moet ik wel zeggen dat we eigenlijk geen fiets nodig hebben. We hebben alles wel op loopafstand.

Ik las ook wat over zwemles. Met moeite A gehaald, en gestopt bij B. Ook dat wilde ze echt niet meer.

[ Bericht 2% gewijzigd door Sunshine1982 op 11-05-2022 22:42:02 ]
  woensdag 11 mei 2022 @ 22:46:29 #239
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_204713281
Hier doen we ook alles op de fiets en gezien de groeisnelheid van kleuter is een eigen fiets wel zo fijn :P

Maar gelukkig had hij dat fietsen zo onder de knie voor zijn 4e, want verder valt hij wel in de categorie "doe ik niet als ik dat nog niet wil" en is hij ook nog eens extreem voorzichtig. Dus zwemles will take aaaaaaaaaages. En dat is OK.

@Adrian4 er is zeker een erfelijke component bij dyslexie :Y Vermoedens?
pi_204713458
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2022 22:30 schreef Adrian4 het volgende:
Weten jullie of dyslexie erfelijk is? En of je het in groep 2 al kan merken?
Ja, erfelijkheid kan een rol spelen. In de kleutergroepen wordt in principe gescreend op mogelijke vroege signalen van dyslexie. Maar het mag pas officieel worden vastgesteld na 1,5 jaar leesonderwijs met minstens 1/2 jaar intensieve remediëring.
Als je het wilt delen, wat valt je op?
pi_204713811
Vandaag hebben we een mailtje gekregen van de juf dat Willem “wat uit valt” met het herkennen en benoemen van letters. Of we hem thuis willen helpen met behulp van een bepaalde methode. Het valt mij thuis ook op, vooral dat Kevin wat taal betreft al verder is dan hij.
En aangezien ik ook dyslectisch ben…

Ik heb mezelf gekloond in jongens-versie volgens mij }:|
pi_204715323
Nog best lastig dat wennen aan de basisschool. Maandag ging super goed, dinsdag eerder opgehaald omdat L zo moe was (viel thuis ook als een blok in slaap dus was ook echt heel erg moe).
Woensdag rustdag en zojuist brullen bij de ingang dus ik mocht mee naar binnen. Fijn dat dat weer kan (bij de psz was dat door de coronaregels geen optie) maar geen idee of dat nu helpt of dat het juist averechts werkt. Na het kringrondje mochten ze spelen en toen ben ik weggegaan, nu duimen dat het goed gaat.

Fietsen kan hij dan weer wel.
Met oefenen deed ik een doek onder de armen door (ik gebruikte de ringsling maar een sjaal ofzo werkt ook) om wat bij de balans te helpen en zo kon ik er rechtop naast lopen.

[ Bericht 9% gewijzigd door Elleska op 12-05-2022 10:52:30 ]
pi_204715473
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 16:16 schreef TolstoiFan het volgende:
Simon heeft een 16inch fiets met zijwieltjes. Hij heeft hem bijna een jaar en hij fietst er zo goed als nooit op.
Hij wil niet, is bang, terwijl hij met zijn 116cm best bij de grond kan met zijn voeten, zadel staat op zijn laagst.

Iemand nog tips om je kind aan het fietsen te krijgen? Of maar gewoon zo laten en afwachten tot hij zelf interesse genoeg krijgt om het te proberen? Eigenlijk weet ik het antwoord al :+ :+ :+
Wolf durft ook niet. Krijg hem er met geen 10 paarden op terwijl hij op z'n step overal heen sjeest en gekke truukjes doet.
pi_204715617
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 20:24 schreef TolstoiFan het volgende:
Ja, loopfietsen doet hij wel graag en kan ie ook als de beste, perfect in balans en dan gaat ie soms echt snoeihard.
Peerpressure hebben we geprobeerd (O, kijk X en Y fietsen al helemaal zelf naar school en kijk het jonge zusje/broertje van Z kan ook al echt fietsen), maar hij is niet onder de indruk.

Hij wil vaak niet eens proberen om een stukje te fietsen op zijn kleuterfiets.

Eigenwijs kereltje is het :7

Ik was zelf ook extreem laat met leren fietsen (denk een jaar of 7 of 8 of misschien nog later).

En dank voor de reminder, moet het zwembad nog bellen voor zwemles :)
Zelf was ik ook heel laat met fietsen, ik geloof dat ik 8 was. Daarom heb ik mijn jongste ook nooit gepusht, hij is gewoon niet zo'n held met motorische dingen. Af en toe gevraagd of hij al wilde oefenen en rond de 6 jaar lukte het in principe ook wel, maar nog te wankel voor hem om er vertrouwen in te hebben. Deze lente (inmiddels is hij 7 en zit hij in groep 3) ging het iets beter en hebben we gelijk doorgepakt. Even een week of twee elke dag een klein rondje oefenen en nu is het kwartje echt gevallen. Hij pakt nu ook de fiets als hij zelf buiten speelt en gister is hij voor het eerst zelf met de fiets naar school geweest (10 min fietsen). Echt een mijlpaal en een overwinning voor hem!

quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 23:30 schreef Adrian4 het volgende:
Vandaag hebben we een mailtje gekregen van de juf dat Willem “wat uit valt” met het herkennen en benoemen van letters. Of we hem thuis willen helpen met behulp van een bepaalde methode. Het valt mij thuis ook op, vooral dat Kevin wat taal betreft al verder is dan hij.
En aangezien ik ook dyslectisch ben…
Dit klinkt ook een beetje als mijn jongste. Wat onze IB'er als eerste adviseerde was om een gehoortest en ogentest te doen. Als daar iets niet goed mee gaat, kunnen kinderen zich vaak nog prima redden (ze weten ook niet beter), maar letters leren gaat dan toch moeizaam. Bij ons kwam er helaas niks uit en ook in groep 3 gaat het nog niet lekker met lezen. Maar inderdaad pas halverwege groep 4 komt hij in aanmerking voor verder onderzoek. Er zijn bij ons geen dyslectici in de familie, voor zover we weten. Mijn vader was geen natuurtalent met lezen, maar hij heeft na de basisschool geen onderwijs meer gehad. Dus lastig om aan te wijzen waar dat 'm in zat.
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 12 mei 2022 @ 09:46:31 #245
455240 Tweedledee
Contrariwise
pi_204715638
Misschien kleine tip qua leren fietsen:
Een grote/andere fiets kan wellicht helpen. Tweedje van net 5 (110 cm) kon ook absoluut niet zonder zijwieltjes op haar 14inch fiets en dat wilde ze ook helemaal niet. Op de step en loopfiets hele afstanden super in balans, maar fietsen was echt drama.
Maar toen we gisteren een fiets van 16 inch hadden gehaald kon ze het binnen 10 minuten :o Ik gok betere balans omdat ze minder ‘opgevouwen’ hoeft te fietsen zeg maar. Deze fiets is ook wat minder log en het stuur is ietsje breder dan de vorige. Ze wilde eerst de zijwieltjes er weer op maar wij vonden het er bij het proefrondje al zo goed uit zien en anders aanvoelen dat we licht aangedrongen hebben het eerst zo maar eens te proberen en na een paar rondjes kon ze het zonder papa’s hulp.
Ze kan met haar voorvoet nog goed op de grond komen bij stilstand, dat vond ik nog wel belangrijk voor haar vertrouwen.
  donderdag 12 mei 2022 @ 10:42:45 #246
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_204716160
N kon goed fietsen toen ze 5 was, maar sinds een jaar doen we het zelden meer. We hebben 's ochtends altijd haast en dan is het sneller om haar achterop te zetten. Nu is ze dus bijna 7 en durft ze eigenlijk niet meer te fietsen (gister nog geprobeerd, was geen succes).
Kortom, als je kind het kan, blijf het dan ook doen :P
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  donderdag 12 mei 2022 @ 10:54:01 #247
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_204716259
Wij krijgen net te horen dat Max 1x in de week in een klimopgroep mee mag doen. Voor kindjes met een ontwikkelingsvoorsprong. Die zagen we niet aankomen! Ik ben echt apetrots man. Hij vertelde er gisteren al in geuren en kleuren over (hadden ze het over reptielen gehad).

Verder heeft hij besloten met het open podium mee te doen samen met een vriendje. Ze willen een potje gaan judoën met het liedje van S10 erachter :D

Ik ben zo blij dat ons mannetje lekker zonder horten of stoten zo goed gaat, vooral gezien de ellendige thuissituatie soms.
  donderdag 12 mei 2022 @ 11:01:46 #248
149959 SQ
snelle trees
pi_204716315
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 10:42 schreef SaskiaR het volgende:
N kon goed fietsen toen ze 5 was, maar sinds een jaar doen we het zelden meer. We hebben 's ochtends altijd haast en dan is het sneller om haar achterop te zetten. Nu is ze dus bijna 7 en durft ze eigenlijk niet meer te fietsen (gister nog geprobeerd, was geen succes).
Kortom, als je kind het kan, blijf het dan ook doen :P
Ja dit is wel essentieel. Wij fietsen altijd naar scouting, want school is te dichtbij om te fietsen :') dat moeten we er ook echt in houden, anders zwakt het snel af. Eerst ook naar zwemles, maar daar is de oudste inmiddels vanaf.
disclaimer
  donderdag 12 mei 2022 @ 11:22:09 #249
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_204716447
Dat haasten doe/deed ik ook vaak. Veel makkelijk om hem achterop te zetten, dan zijn we er binnen 5 min. Dus dan maar iets eerder de wekker en meneer op zijn eigen fiets.

of soms ook niet, want ik ben 's ochtends echt hopeloos traag :')


Fietsje 20 inch in the pocket via MP trouwens!
pi_204716696
Hier wordt veel, graag en hard gefietst. Achterop zitten ze nooit meer.
Beide voor hun vierde verjaardag zonder zijwieltjes.
pi_204716736
Dat is weer het voordeel van een babykindsaurus, dan zijn ze gewoon te zwaar om nog achterop te zetten. :P
  donderdag 12 mei 2022 @ 12:23:04 #252
149959 SQ
snelle trees
pi_204716972
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 11:58 schreef lunapuella het volgende:
Dat is weer het voordeel van een babykindsaurus, dan zijn ze gewoon te zwaar om nog achterop te zetten. :P
Nou ja, als die saurus vervolgens vertikt om te fietsen lijkt dat me juist weer een nadeel :P
disclaimer
pi_204717316
Een van mijn meiden zit gewoon nog voorop op de fiets. De ander achterop. Ze fietsen nog belabberd slecht, ook omdat we de tijd niet nemen om met ze te oefenen. Dat gaat ook niet zo handig met 2 kinderen tegelijk. Maar broer was ook al dik 5,5 toen hij ging fietsen.

Wij lopen naar school, naar het zwembad en de (super)markt, dus echt nodig is het ook nog niet. Ik fiets alleen met ze naar dansles, maar nu met kapotte fiets lopen we dat ook gewoon.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_204723034
Hier fietst ze af en toe maar nog wel met zijwieltjes omdat wij nog te lui zijn te gaan oefenen zonder wieltjes, komt vanzelf goed, veel op het dorp hier lopen we.

Ben druk geweest met werk en vorige week was ik eindelijk -O- aan de beurt voor corona, ik vermoed dat C het in de eerste week van de meivakantie had gezien ze 5 dagen af en aan koorts had en hangerig was. Toen zaten we lekker in een huisje in het bos met een ziek kind, het was niet echt leuk helaas }:| Ik ben nu nog heel erg moe door corona merk ik, heb erg weinig energie en geduld richting C.

Verder heeft ze het enorm naar haar zin op school en hoor ik alleen maar positieve geluiden O+ Verbaas me dagelijks over hoe ze groeit in haar vocabulaire en de ontwikkeling van haar karaktertje, ik geniet er over het algemeen echt van O+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_204728342
Hier fietsten ze "los" met drie. Sjaal onder de armen, en meerennen maar.
En met vier zonder knipperen van de steilste bulten af met een 14-inchje. Die blagen kennen geen angst hier joh.

En ik zet Tetter van vier ook nog gerust voor op de fiets. Ken best.

Fijn Rena, dat ze het zo leuk vindt op school! Ik betrap mij er zelf vaak op dat ik met een grote lach luister naar wat mijn groep 1er allemaal uitkraamt. Bizar, hoe snel ze dat praten eigen maken. ("Holy shit, ik wist uberhaupt niet dat een bolderkar zo vet chill is!") Beterschap met de vermoeidheid, da's geen combi met kleuters inderdaad...
  maandag 16 mei 2022 @ 13:10:04 #256
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_204769154
Nou, het fietsje met 20 inch wielen was een schot in de roos. De andere ook alweer verkocht, want hij fietst er als een dolle op. Wat is hij ineens groot ook O+

En om dan toch weer eens de grote Max erin te gooien: klik! Let op de bijna-crash tegen een geparkeerde auto :X en mijn verbale ondersteuning :D

[ Bericht 25% gewijzigd door Quoi op 16-05-2022 14:46:16 ]
pi_204769804
Goed zo Max!

En dat praten ja. Wij waren gisteren in een museum met heeeeel veel oude troep (familiedag, opa wilde er graag met ons naar toe). Bij binnenkomst werd ons duidelijk verteld dat we niks mochten aanraken. Ik zag het niet zitten, maar ze bleven netjes overal af.
Ergens halverwege de rondleiding zei Kevin: “mijn handen willen alles aanraken, maar mijn hoofd zegt dat ik dat niet moet doen”

En DE uitspraak van Willem dit weekend: “ik huil alleen maar als ik mijn zin niet krijg” (we hadden het er over dat ik vond dat ze zo veel huilden, en dat ik ze echt te groot vond om te huilen wanneer ze de tweede boterham op de stapel krijgen in plaats van de eerste)
pi_204769821
En ik heb een voetballer! Kevin heeft zaterdagochtend zijn eerste training gehad en hij is dol enthousiast. Hij is meteen topscoorder.
Zo schattig om te zien, die kleintjes. Met z’n allen achter de bal aan.
  maandag 16 mei 2022 @ 16:20:52 #259
344469 Amsel
zonder t
pi_204770431
Hier hielp een Bikybiky-vestje bij de oudste enorm bij het leren fietsen. Bij de jongste was het niet nodig, die kreeg een nieuwe fiets zonder zijwieltjes en fietste er zo op weg alsof hij nooit anders heeft gedaan.

Zijn jullie kleuters ook zo t*fus-druk? Ik word helemaal gek van het gestuiter van onze jongste. Zowel fysiek (springen stampen rennen) als qua geluid (hij tettert maar door en schreeuwt op random momenten) en ook in z'n hoofd (daar zit volgens mij een stuiterbal in).
pi_204770688
Hij vecht al een half uur met een panda knuffel van een meter hoog, stopt niet met kletsen en krijst vanuit z'n tent dat hij stuiterballen verkoopt. Dus het ligt niet aan jou.
  dinsdag 17 mei 2022 @ 09:50:38 #261
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_204776575
Over het algemeen een rustig typje hier, alleen staat die mond de hele dag niet stil :D
Samen met vriendjes - gistermiddag waren er 2 over de vloer - wordt 'ie druk, drukker, drukst.
pi_204777074
Ja die van mij is ook druk. Springen, rennen, schreeuwen, herrie maken met speelgoed, deuren gooien. En hij heeft overal wat over te zeggen.

Gisteren was dramatisch, zijn zusje is ziek. Na twee uur tv kijken was de rek er gewoon uit bij hem. :D :X
Maar hij was zelf dus ook stierlijk vervelend. En ineens zag hij buiten andere kindjes en ging zelf naar de speeltuin. Hij heeft daar volgens mij best fijn gespeeld.

Vandaag wordt hij geobserveerd door een specialist jonge kind op school. Vind ik toch spannend, wat ze dan eigenlijk zien. Of niet zien.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_204780995
Ik dacht dat de Squid Game hype wel een beetje voorbij was, maar mijn 6jarige kwam vrijdag thuis met 3 tekeningen waarop duidelijk afleveringen van SG getekend waren. Naast het feit dat er overduidelijk pistolen getekend zijn, zag ik nog zoveel details dat het me lijkt alsof het recent gezien is.

Ik heb dit bij de juf aangekaart, maar daar kwam weinig begrip voor mijn zorg, de klassenipad wordt gebruikt, maar daar zitten ze bovenop. Thuis heeft hij het zo goed als zeker niet gezien, dus ik weet niet zo goed wat ik ermee aan moet, naar het schoolbestuur?
  dinsdag 17 mei 2022 @ 17:55:07 #264
149959 SQ
snelle trees
pi_204781100
Het zit ook gewoon in reclamefilmpjes op YT he. Mede daardoor kijkt de mijne alleen nog kinderYT (op eigen initiatief want ze vindt het eng :P ) maar om nou stellig te beweren dat het thuis niet gebeurd kan zijn, mwah.
disclaimer
  dinsdag 17 mei 2022 @ 19:41:14 #265
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_204782107
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 17:55 schreef SQ het volgende:
Het zit ook gewoon in reclamefilmpjes op YT he. Mede daardoor kijkt de mijne alleen nog kinderYT (op eigen initiatief want ze vindt het eng :P ) maar om nou stellig te beweren dat het thuis niet gebeurd kan zijn, mwah.
het komt er soms ook wel doorheen op de youtube kids app, in een soort cartoonvariant heb ik m al een voorbij zien komen, of nagebouwd in minecraft. maar de kidsvariant filtert gelukkig al wel een hoop.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_204784761
Kinderen horen ze ook veel van andere kinderen. Mijn zoon komt ook thuis met allerlei fortnite en Among Us verhalen en tekeningen, maar dat heeft hij (thuis) toch echt nog nooit gezien. Mijn zoon kijkt op youtube zelf alleen filmpjes van Maariejoo en blees (en de monsterwielen), en zijn zusjes moeten maar meekijken (die mogen zelfstandig alleen op Netflix of Disney+ kijken)

Die mond die niet stil kan staan herken ik hier ook Quoi. Ik ga regelmatig alleen met Lala boodschappen doen, op 10 minuten lopen. Die kan dan echt de hele weg tegen me aan praten over wat dan ook. Als het tien seconden stil is, is het lang. En dat dat meestal is als we langs een hond lopen waar ze 'echt niet bang voor is' maar waarbij ze wel opeens veel haast heeft en mij opzij trekt, is natuurlijk puur toeval.

Mijn meiden hebben er nu twee hockeytrainingen op zitten. Ze bieden hier twee keer per jaar een drieweekse mini-cursus aan. Wel heel mooi om te zien dat ze vorige week echt als kneusjes met die sticks stonden en blij waren als ze de bal raakten, maar deze week al de bal een stukje mee konden nemen. Em vind het erg leuk, Lala vind het ook leuk maar vindt dansen leuker en staat ook te dansen tijdens de training. Grote broer (voor wie we eigenlijk gingen) vindt het ook leuk, maar vindt voetballen leuker. En dat houdt hij nu al 1,5e maand vol, dus die mag zondag een wedstrijd spelen om te bepalen bij welk team hij na de zomer aan mag sluiten.

Zo'n observatie lijkt me ook wel spannend PKM. Hopelijk levert het jullie wat op.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_204785755
Hier hebben we weer zo'n drama fase bereikt: echt janken om alles }:| }:|
Vooral bij zijn zin niet krijgen. En meestal begint het al 's ochtends vroeg bij het opstaan.
Ik word er echt helemaal gek van. Iemand tips om aan een bijna 5jarige uit te leggen dat echt niet alles een reden is om te gaan huilen?

Hebben jullie kleuters ook van die grote monden? Simon kan soms echt zo' n grote mond opzetten. Als we zeggen dat ie iets niet mag, dan zegt ie bijv. dat we stil moeten zijn en onze mond moeten houden. En dan echt op een hele brutale manier. En weer veel meppen als het niet gaat zoals hij wil. Als we hem daarop aanspreken is het meteen weer janken, dus een hele "fijne" vicieuze cirkel.

Als ik dan zo'n leuk filmpje zie van @Quoi van een fietsende Max dan denk ik wel eens dat ons kind kapot is :{ :P

Volgende week gaan we een lang weekend naar Limburg, hopelijk zorgt dat er voor dat we weer wat quality time hebben.
  woensdag 18 mei 2022 @ 08:08:21 #268
149959 SQ
snelle trees
pi_204785901
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 07:43 schreef TolstoiFan het volgende:
Hier hebben we weer zo'n drama fase bereikt: echt janken om alles }:| }:|
Vooral bij zijn zin niet krijgen. En meestal begint het al 's ochtends vroeg bij het opstaan.
Ik word er echt helemaal gek van. Iemand tips om aan een bijna 5jarige uit te leggen dat echt niet alles een reden is om te gaan huilen?


soms is het ook persoonlijkheid. Mijn zevenjarige jankt ook nog steeds om praktisch alles. Er komt vanzelf een moment dat de peer pressure toeslaat en ze niet meer durven :7
disclaimer
  woensdag 18 mei 2022 @ 08:25:04 #269
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_204785998
De mijne is ook echt grenzen aan het opzoeken. Of nee, hij gaat dagelijks meermaals over de grenzen heen. }:|
Dat is sinds hij is begonnen op school. Wanneer trekt dit bij?
Protège moi de mes désirs.
  woensdag 18 mei 2022 @ 08:41:29 #270
149959 SQ
snelle trees
pi_204786080
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2022 08:25 schreef arvensis het volgende:
De mijne is ook echt grenzen aan het opzoeken. Of nee, hij gaat dagelijks meermaals over de grenzen heen. }:|
Dat is sinds hij is begonnen op school. Wanneer trekt dit bij?
Over een jaar of 16 :7
disclaimer
  woensdag 18 mei 2022 @ 08:49:36 #271
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_204786127
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2022 08:41 schreef SQ het volgende:

[..]
Over een jaar of 16 :7
Even kijken of ik ergens het bonnetje nog heb liggen
Protège moi de mes désirs.
pi_204786312
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 07:43 schreef TolstoiFan het volgende:
Hier hebben we weer zo'n drama fase bereikt: echt janken om alles }:| }:|
Vooral bij zijn zin niet krijgen. En meestal begint het al 's ochtends vroeg bij het opstaan.
Ik word er echt helemaal gek van. Iemand tips om aan een bijna 5jarige uit te leggen dat echt niet alles een reden is om te gaan huilen?

Hebben jullie kleuters ook van die grote monden? Simon kan soms echt zo' n grote mond opzetten. Als we zeggen dat ie iets niet mag, dan zegt ie bijv. dat we stil moeten zijn en onze mond moeten houden. En dan echt op een hele brutale manier. En weer veel meppen als het niet gaat zoals hij wil. Als we hem daarop aanspreken is het meteen weer janken, dus een hele "fijne" vicieuze cirkel.

Als ik dan zo'n leuk filmpje zie van @:Quoi van een fietsende Max dan denk ik wel eens dat ons kind kapot is :{ :P

Volgende week gaan we een lang weekend naar Limburg, hopelijk zorgt dat er voor dat we weer wat quality time hebben.
Ik quote mezelf even, ergens komt dus wel het besef bij ze ;)
En quality time tijdens onze vakantie twee weken geleden heeft hier echt geholpen met het dichter naar elkaar toe komen :*
Zelfs mijn moeder vindt dat Kevin meegaander is sinds onze vakantie.

quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 14:46 schreef Adrian4 het volgende:


En DE uitspraak van Willem dit weekend: “ik huil alleen maar als ik mijn zin niet krijg” (we hadden het er over dat ik vond dat ze zo veel huilden, en dat ik ze echt te groot vond om te huilen wanneer ze de tweede boterham op de stapel krijgen in plaats van de eerste)
  woensdag 18 mei 2022 @ 09:39:12 #273
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_204786525
de mijne is ook een draak momenteel, bij alles waarvan je zegt dat ie niet moet doen, doet ie het een split second later toch }:| bijvoorbeeld speelgoedautojes door de open trap gooien (waar ons banstel onder staat en zijn baby broertje ligt).

echt om gek van te worden, alsof ie die impuls op het moment echt niet kan onderdrukken. }:|
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  woensdag 18 mei 2022 @ 10:25:26 #274
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_204786942
Ik zal eens wat grote monden en streken van diezelfde Max hier delen, als dat helpt :P Het zijn soms klootzakken, die kleuters.
pi_204787167
Herkenbaar, hier ook een 5 jarige die overal boos over wordt en overal om huilt. Die grote mond valt gelukkig mee, in zoverre dat ze regelmaat roept dat ze mij stom vindt, of dat ik weg moet, maar als ik hoor hoe andere kinderen van haar leeftijd al schelden en doen vind ik zo'n uitspraak nog schattig en prima :')

Hier wel weer meer last van agressiviteit. Gisteren een trap tegen mijn neus aangekregen omdat ze mij van zich wegtrapte, en bijten. Zusjelief kreeg gisteren een kleurboek tegen haar hoofd aan geworpen en een sorry kwam er niet want: ik wilde jou raken mama, maar Vlokje stond in de weg. Jo }:|

Nog 2 weken en dan heb ik officieel 2 kleuters, dan wordt Vlokje (die vandaag haar 1e wendag heeft op school) 4 O+

(die qua brutaliteit niet verder komt dan: jij bent een poepiedrol mama en je hoort in de wc :+ )
pi_204787526
Oh de herkenbaarheid. Dat had ik echt even nodig. _O_

De terugkoppeling van de observatie moet nog komen. Ik hou mijn hart vast. Het ging gisteren helemaal niet goed op school, brieste zijn juf. Hij had heel veel kindjes pijn gedaan en ook weer gebeten. Liet ze nog ff zien ook. "Dit kan zo niet, ook voor de veiligheid van andere kinderen."
Dus ik gok zomaar dat hij nog voor de zomervakantie best eens geschorst kan worden. :X

Ik heb gisteren dus maar het eerste contact gelegd met de kinderpsycholoog. Vooral voor emoties leren reguleren. Hij weigert namelijk echt alle manieren van omgaan met boosheid te doen. :(

Omgekeerd ben ik ook even niet zo blij met deze juf. Ik had al aangegeven dat hij verkouden is, minder goed hoort. Als het dan zó slecht gaat, snap ik niet zo goed dat ik niet gebeld ben om hem eerder te halen. Hij had zijn tussendoortje ook niet op, die mist hij normaal gesproken nooit. Hij zat op een warm schoolplein, met vest nog aan. Thuis klaagde hij over pijn aan maag/darmen (zusje heeft ook buikgriep). En hij had zo'n dorst dat hij twee bekers water achterover sloeg.

Dus ik wil wel graag uitleg hierover. Hoofdstuk 1 van mijn nieuwe ouderschapsboek zegt "een kind kan zich niet goed gedragen als het zich niet goed voelt."
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  woensdag 18 mei 2022 @ 11:58:57 #277
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_204787676
Geschorst worden in groep 1, kan dat?
Ik snap wel dat het zo en voor hem en voor de andere kindjes niet fijn is.
Vind hij (deze) school verder wel leuk?

Wij hebben hier het tegenovergestelde. De immens sociale U. is op school heel onzeker en verlegen. Er is een kindje dat hem steeds slaat en duwt. De frustraties daarvan uit hij dus thuis.

Binnenkort hebben we ook even een evaluatiemoment. Zijn juf geeft iedere dag aan dat het zo goed gaat met hem en dat hij leuk speelt met andere kindjes, maar U. zegt dat niemand met hem wilde spelen en hij de hele dag alleen heeft gespeeld.

U. heeft tijdens de vakantie aan mij ook aangegeven dat hij ook een weekplanning wil (werkjes die die week af moeten volgens zijn eigen planning). Ik heb dat aangegeven aan de juf en ze zou ‘het even bespreken met de andere juf’. Dus veel vaart zit er ook niet in. En terugkoppeling ook niet.

Edit: alhoewel ik de laatste paar dagen echt merk dat hij veel blijer terugkomt van school (en bso). Veel rustiger, niet steeds dwars en opzoek naar de confrontatie. Dus ik hoop dat dit zo blijft.
Protège moi de mes désirs.
pi_204787976
Misschien juist wel goed dat de observatie was op een moment dat het helemaal mis ging.
L beet op de psz en toen is er ook een observatie geweest waarbij wel wat aandachtspunten voor L naar voren kwamen maar vooral handvatten voor de juffen waarna het veel beter ging.

Nu op de basisschool gaat het wat dat betreft goed. Wel is het flink wennen aan het nieuwe dagritme en nog heel vermoeiend wat zich uit in dwarsheid. De maandag gaat prima en dinsdag is de energie na de ochtend op maar als ik hem eerder ophaal is het helemaal drama dus vandaag weer een rustdagje thuis dan kan hij morgen weer een hele dag en vrijdag zien we dan nog even.
Na een schooldag is hij thuis ook extra dwars. Helpt ook niet mee dat beide ouders hem momenteel fysiek niet aankunnen en dat heeft hij goed door dus de dwarsheid uit zich vooral fysiek.
  woensdag 18 mei 2022 @ 12:39:04 #279
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_204788011
Oef. Schorsen komt over alsof je kind iets fout heeft gedaan. En daar geloof ik echt niet in op die leeftijd. Blijkbaar gaat er even iets niet helemaal lekker qua reguleren van zijn emoties en zal hij het niet met opzet doen. Ik weet even niet of er al wat hulp bij is (zoals speltherapeut, dat genre)? De leerkracht klinkt overigens als een licht overspannen typ. Niet erg opbouwend, uitspraken als "dit kan niet langer" :X

O wacht, ik lees nu over de kinderpsycholoog ^O^ Afhankelijk van of je kind een prater is of een doener is een speltherapeut ook weleens aan te raden. Soms observeren ze dan ook in de klas.

ik heb geen aandelen, wel een zus met dat beroep en smul altijd van haar succesverhalen over kindjes met soortgelijke problematiek
  woensdag 18 mei 2022 @ 12:57:05 #280
149959 SQ
snelle trees
pi_204788173
@arvensis, er zit nog wel eens een verschil tussen wat kinderen vertellen / ervaren en wat er objectief gebeurd is.

Mijn overgevoelige dochter heeft er ook nog wel een handje van, als haar voorkeursvriendin even 10 minuten niet meer haar wil spelen vertelt ze ook dat het een rotdag was, dat niemand met haar wilde spelen, etc. Terwijl ze de overige xx uur gewoon prima met de groep heeft meegedaan, fijn met anderen gespeeld heeft. Maar toch blijft dan bij haar alleen dat gevoel hangen wat ze had toen haar vriendin haar kortstondig afwees. Ik zou dus ook best een beetje op de juf durven vertrouwen hierin. Die observeert zonder de bijkomende emotie die je kind daar wel bij heeft.

Los daarvan is het natuurlijk erg vervelend als je kind zo hard geraakt wordt door afwijzing (Ik weet er alles van, ik was/ben precies zo'n kind). Het is wel iets wat ze kunnen leren relativeren, maar het is ook een stukje persoonlijkheid wat een beetje in het kind zit, helaas.
disclaimer
  woensdag 18 mei 2022 @ 12:58:26 #281
149959 SQ
snelle trees
pi_204788188
quote:
3s.gif Op woensdag 18 mei 2022 11:37 schreef PKM het volgende:
Oh de herkenbaarheid. Dat had ik echt even nodig. _O_

De terugkoppeling van de observatie moet nog komen. Ik hou mijn hart vast. Het ging gisteren helemaal niet goed op school, brieste zijn juf. Hij had heel veel kindjes pijn gedaan en ook weer gebeten. Liet ze nog ff zien ook. "Dit kan zo niet, ook voor de veiligheid van andere kinderen."
Dus ik gok zomaar dat hij nog voor de zomervakantie best eens geschorst kan worden. :X

Ik heb gisteren dus maar het eerste contact gelegd met de kinderpsycholoog. Vooral voor emoties leren reguleren. Hij weigert namelijk echt alle manieren van omgaan met boosheid te doen. :(

Omgekeerd ben ik ook even niet zo blij met deze juf. Ik had al aangegeven dat hij verkouden is, minder goed hoort. Als het dan zó slecht gaat, snap ik niet zo goed dat ik niet gebeld ben om hem eerder te halen. Hij had zijn tussendoortje ook niet op, die mist hij normaal gesproken nooit. Hij zat op een warm schoolplein, met vest nog aan. Thuis klaagde hij over pijn aan maag/darmen (zusje heeft ook buikgriep). En hij had zo'n dorst dat hij twee bekers water achterover sloeg.

Dus ik wil wel graag uitleg hierover. Hoofdstuk 1 van mijn nieuwe ouderschapsboek zegt "een kind kan zich niet goed gedragen als het zich niet goed voelt."
Wat vervelend dat hij zo worstelt PKM. Ik ben al een tijdje niet bijgelezen, maar zijn dit dingen waar hij op de opvang of de psz ook al mee kampte?
disclaimer
  woensdag 18 mei 2022 @ 13:25:01 #282
327807 Mariposas
יה&#14
pi_204788417
@PKM als hij dit gedrag tijdens de observatie vertoonde is dat eigenlijk wel fijn. Want dan wordt er goed gesignaleerd wat er gebeurde door een beroepsmatige. En dan kan er ook een advies volgen voor de leerkracht en school. Voor mijn oudste zijn er ook al verschillende observaties geweest waar de leerkrachten adviezen en tips uit hebben gekregen die vrij goed werken.
Is er ook een intern begeleider van school betrokken bij de problematiek?
Wij hebben ook wel eens onze zoon moeten ophalen nadat hij fysiek was geweest tegenover andere kinderen, maar dat was ook vooral voor hemzelf. Op dat moment zat hij gewoon heel slecht in zijn vel, totaal overprikkeld. School mag hem echt niet zomaar schorsen voor een periode, ze moeten wel echt alles er aan doen om ervoor te zorgen dat je zoon gewoon onderwijs kan volgen op hun school, hulp inschakelen dus.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_204789679
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2022 12:57 schreef SQ het volgende:
@:arvensis, er zit nog wel eens een verschil tussen wat kinderen vertellen / ervaren en wat er objectief gebeurd is.

Mijn overgevoelige dochter heeft er ook nog wel een handje van, als haar voorkeursvriendin even 10 minuten niet meer haar wil spelen vertelt ze ook dat het een rotdag was, dat niemand met haar wilde spelen, etc. Terwijl ze de overige xx uur gewoon prima met de groep heeft meegedaan, fijn met anderen gespeeld heeft. Maar toch blijft dan bij haar alleen dat gevoel hangen wat ze had toen haar vriendin haar kortstondig afwees. Ik zou dus ook best een beetje op de juf durven vertrouwen hierin. Die observeert zonder de bijkomende emotie die je kind daar wel bij heeft.

Los daarvan is het natuurlijk erg vervelend als je kind zo hard geraakt wordt door afwijzing (Ik weet er alles van, ik was/ben precies zo'n kind). Het is wel iets wat ze kunnen leren relativeren, maar het is ook een stukje persoonlijkheid wat een beetje in het kind zit, helaas.
@arvensis dit wilde ik ook zeggen. Mijn Willem is precies zoals de dochter van SQ. Het heeft mij een schooljaar geduurd voordat ik niet steeds in de emotie schoot. Willem lijkt op mij en ik heb een pestverleden dus ik ben er hypergevoelig voor.

@PKM
Een knuffel voor jullie, wat lijkt me deze situatie moeilijk voor jullie allemaal. En inderdaad misschien ergens wel goed dat er iemand mee keek toen het niet goed ging. Dan gaan misschien de juiste deuren open.
De juf klinkt inderdaad overspannen en ze reageert fout, maar ook voor haar lijkt het mij een moeilijke situatie.
  woensdag 18 mei 2022 @ 17:03:31 #284
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_204790538
quote:
3s.gif Op woensdag 18 mei 2022 11:37 schreef PKM het volgende:
Oh de herkenbaarheid. Dat had ik echt even nodig. _O_

De terugkoppeling van de observatie moet nog komen. Ik hou mijn hart vast. Het ging gisteren helemaal niet goed op school, brieste zijn juf. Hij had heel veel kindjes pijn gedaan en ook weer gebeten. Liet ze nog ff zien ook. "Dit kan zo niet, ook voor de veiligheid van andere kinderen."
Dus ik gok zomaar dat hij nog voor de zomervakantie best eens geschorst kan worden. :X

Ik heb gisteren dus maar het eerste contact gelegd met de kinderpsycholoog. Vooral voor emoties leren reguleren. Hij weigert namelijk echt alle manieren van omgaan met boosheid te doen. :(

Omgekeerd ben ik ook even niet zo blij met deze juf. Ik had al aangegeven dat hij verkouden is, minder goed hoort. Als het dan zó slecht gaat, snap ik niet zo goed dat ik niet gebeld ben om hem eerder te halen. Hij had zijn tussendoortje ook niet op, die mist hij normaal gesproken nooit. Hij zat op een warm schoolplein, met vest nog aan. Thuis klaagde hij over pijn aan maag/darmen (zusje heeft ook buikgriep). En hij had zo'n dorst dat hij twee bekers water achterover sloeg.

Dus ik wil wel graag uitleg hierover. Hoofdstuk 1 van mijn nieuwe ouderschapsboek zegt "een kind kan zich niet goed gedragen als het zich niet goed voelt."
wat een vervelende dag voor hem,en dan ook nog zo'n houding van zn juf ;(

het is aan school om hun aanpak aan te passen, hulp in te zetten ect. laat je niet in de positie duwen dat je het alleen als ouders gaat dragen :* , hij hoeft niet gefixed te worden, er is niks verkeerd aan hem, hij heeft alleen een andere aanpak nodig.

knuffel hem maar extra vandaag O+ morgen kan het zomaar weer beter gaan.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_204793847
@arvensis Hij vindt school wel leuk. Vanochtend ging hij bijna huilen bij de gedachte dat hij naar school zou moeten. Bij het ontbijt wou hij eigenlijk toch wel weer gaan. Maar heb hem lekker thuis gehouden en eigenlijk hebben we een heerlijke dag gehad. O+

Niet leuk dat U. steeds geslagen en geduwd wordt. Banaan heeft zijn conflicten juist steeds met verschillende kindjes.

Bedankt voor de feedback dat het misschien wel goed was dat er werd geobserveerd op een slechte dag. Zo had ik het nog niet bekeken.
Volgende week hebben we gesprek met de juf, degene van de observatie en de IB-er.

@Quoi Klopt wel. Ik ga daar in het gesprek ook maar op in, wat het dan betekent als je zegt dat "dit niet kan, met oog op de veiligheid van andere kinderen." De eerste keer stond ik al perplex en vroeg stomverbaasd of hij dan van school moet ofzo?
Gisteren haalde ik mijn huilende kind op, en staat ze daar nog boos te vertellen wat er gebeurd is. Ik heb dan de neiging om de oren van Banaan dicht te drukken. Als ik een klotedag heb gehad, dan blaas ik niet eens zo stoom af tegen mijn man, omdat er luisterende oortjes zijn. En dan ook nog andere kinderen die meeluisteren en zeggen dat hij stout is. En juf die laat zien dat de bijtplekken nog in een armpje staan. Ja, dat vind ik naar om te zien. Nee, ik denk niet dat het goed is om dat zo te benadrukken. Ik zie ook niet hoe stickers voor positief gedrag een verschil moeten maken als je je zo uitlaat tegenover mijn kind. :(

@SQ Dit speelde bij de peuterspeelzaal ook al wel. Vroeger was ik niet zo met kinderen bezig, maar hij is vanaf newborn al wel een bijzonder kind geweest. :D
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_204794116
He wat vervelend PKM ;( Hopelijk krijgen jullie en banaan straks goede hulp hierbij. En die juf :X, ik vind ook dat school hier zelf wat mee moet of hulp moet gaan zoeken om jullie te helpen.

Casper zit nu 4 maanden op school en heeft het erg naar zijn zin en vaste vriendjes lijkt het (gezien de speelafspraakjes). Wat betreft ontwikkeling loopt hij voor (niveau eind groep 2 volgens de juf) maar sociaal-emotioneel gewoon een verse kleuter. Ik stelde me in op een jaar extra kleuteren (hij is van januari) maar we moeten nu even kijken wat voor hem ook handig is, hij moet zich ook niet gaan vervelen. Groep 1-2-3 zit bij elkaar in (school heeft 55 leerlingen :')) dus ze kunnen gelukkig wel wat extra uitdaging aanbieden op die manier zonder dat er voor hem heel veel zou veranderen.

Maandag kwam ie met een knuffel thuis, gekregen van 2 meisjes uit groep 3 omdat ie z’n eigen schoenen aan kon trekken :'). Benieuwd naar de komende jaren :').
pi_204794295
@PKM Dat spuien bij het ophalen gebeurde bij ons bij de PSZ ook en dat is na de observatie besproken want is echt niet helpend.
Heb je zelf nog een gesprek met de specialist dat je die dingen kan aangeven of heeft degene het gesprek bij het ophalen ook meegekregen? Anders volgende week in de groep gooien.

[ Bericht 5% gewijzigd door Elleska op 18-05-2022 22:43:57 ]
pi_204804584
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 12:39 schreef Quoi het volgende:
Oef. Schorsen komt over alsof je kind iets fout heeft gedaan. En daar geloof ik echt niet in op die leeftijd. Blijkbaar gaat er even iets niet helemaal lekker qua reguleren van zijn emoties en zal hij het niet met opzet doen. Ik weet even niet of er al wat hulp bij is (zoals speltherapeut, dat genre)? De leerkracht klinkt overigens als een licht overspannen typ. Niet erg opbouwend, uitspraken als "dit kan niet langer" :X

O wacht, ik lees nu over de kinderpsycholoog ^O^ Afhankelijk van of je kind een prater is of een doener is een speltherapeut ook weleens aan te raden. Soms observeren ze dan ook in de klas.

ik heb geen aandelen, wel een zus met dat beroep en smul altijd van haar succesverhalen over kindjes met soortgelijke problematiek
Dat kende ik nog niet, bedankt. ^O^ Het lijkt me wel precies wat bij hem past. Als ik het goed begrijp kan ik langs het CJG voor een verwijzing zodat het vergoed wordt. :)

@Elleska Ik ga het volgende week wel in de groep gooien. Geen idee hoelang de observatie was maar bij het ophalen was hij/zij er niet.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_204822564
Ik heb een 5 jarige kleuter in huis!

pi_204822954
Ik zou het ook geloven als er een 7 op die taart zou staan Adrian. Is hij groot voor zijn leeftijd of lijkt dat maar zo? Ziet er wel uit als een erg smakelijke taart. Hij is vast fan van bananen in pyjama’s. Gefeliciteerd *O*
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  zaterdag 21 mei 2022 @ 20:05:40 #291
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_204823204
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 18:52 schreef Adrian4 het volgende:
Ik heb een 5 jarige kleuter in huis!

[ afbeelding ]
Gefeliciteerd *O*
pi_204823967
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 19:35 schreef FlyingFish het volgende:
Ik zou het ook geloven als er een 7 op die taart zou staan Adrian. Is hij groot voor zijn leeftijd of lijkt dat maar zo? Ziet er wel uit als een erg smakelijke taart. Hij is vast fan van bananen in pyjama’s. Gefeliciteerd *O*
Dank je wel!
Mensen kijken wel vaker verbaasd wanneer ik z’n leeftijd vertel. Hij is niet echt groot in lengte, maar komt wel ouder over op een of andere manier. In gedrag nog wel echt een kind uit groep 1 overigens.

Hij is echt een hele grote bananen fan, en de vriendin die de taart gemaakt heeft (echt O+ ) vond kale bananen saai, dus heeft ze pyjama’s aangegeven.
pi_204825837
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 21:24 schreef Adrian4 het volgende:

[..]
Dank je wel!
Mensen kijken wel vaker verbaasd wanneer ik z’n leeftijd vertel. Hij is niet echt groot in lengte, maar komt wel ouder over op een of andere manier. In gedrag nog wel echt een kind uit groep 1 overigens.

Hij is echt een hele grote bananen fan, en de vriendin die de taart gemaakt heeft (echt O+ ) vond kale bananen saai, dus heeft ze pyjama’s aangegeven.
Het is inderdaad vooral zijn houding en hoe hij uit zijn ogen kijkt denk ik.

Was het ook een bananentaart qua smaak?
Ik moet nog even iemand charteren voor twee taarten. De buitenkant zou me nog wel lukken, maar een lekkere binnenkant lijkt me een stuk lastiger. Em wil perse een panda-taart (die is geobsedeerd door panda's tegenwoordig), Lala een eenhoorntaart, dus ik denk dat we dit jaar voor het eerst voor twee losse taarten gaan.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_204850438
Wij hebben net gesprek op school gehad, zelfs CJG zat erbij. De specialist jonge kind kan ook niet zo plaatsen wat Banaan nodig heeft. En deze specialist staat heel goed bekend. Dus dachten ze aan een observatieklas. De wachttijd daarvoor is zo lang dat het geen optie is. Vind ik niet zo erg.

Nou is het plan dat er na de zomervakantie regelmatig individueel geobserveerd wordt op school, en ook af en toe tijd buiten de klas. Dan gaan ze ook aan diagnostiek werken geloof ik.

CJG gaat ook nog contact opnemen want dan willen ze ook eens thuis kijken.
Hij is waarschijnlijk te jong voor een (HB) psycholoog, en de klachtomschrijving niet duidelijk genoeg voor speltherapie. Het vermoeden van HB wordt wel gedeeld.

Hij kan wel naar ergotherapie voor prikkelverwerking, de specialist zag dat in ieder geval wel.

Ohja, in plaats van vijf ochtenden gaan we terug naar drie. Hopelijk helpt dat hem om tot rust te komen. Dan krijgt zijn zelfvertrouwen hopelijk ook minder klappen door slecht gedrag in de klas.

En ondertussen is hij sinds zondag weer ziek, ligt nou doodziek op mijn schoot te slapen. :{
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_204852494
Fijn dat er in ieder geval een soort van plan ligt nu PKm, zelfs al kun je er niet nu direct iets mee. Is de manier/plek van overdracht geven door de juf nog besproken?
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_204853706
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 20:15 schreef FlyingFish het volgende:
Fijn dat er in ieder geval een soort van plan ligt nu PKm, zelfs al kun je er niet nu direct iets mee. Is de manier/plek van overdracht geven door de juf nog besproken?
Nee, die heb ik maar gelaten voor wat het was. Zij heeft ook weinig het woord gehad, en positief aanpakken kwam ook niet ter sprake.

Het ging er wel over dat hij veel terechtgewezen wordt door de juf en dat hij ook merkt met de andere kinderen op het negatieve gedrag reageren. Dat dat niet goed voor hem is. Daarom gaat hij ook terug naar drie ochtenden.

Maar ik ga volgende keer ook ingrijpen als ze van wal wil steken. :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  dinsdag 24 mei 2022 @ 22:11:30 #297
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_204854115
Poe, 3 ochtenden... ik snap dat ze wat moeten proberen maar dat is wel serieus weinig. Krijgen jullie dat opgevangen thuis?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_204855980
Jawel. Hij ging meestal toch al niet meer dan vier ochtenden.

Maar ik maak me wel zorgen. Ik hoop natuurlijk dat hij met minder school ook thuis weer minder boos zal zijn.

Mijn grootste zorg is of dit niet nadelig is voor Poffertje. Als Banaan niet zo explosief is, prima. Maar ik zie bijvoorbeeld dat als ze in de speeltuin steentjes heeft, ze bang is dat een onbekend kindje dat gaat afpakken. Dat moet niet erger gaan worden natuurlijk.
Als het wel erger wordt ga ik bij de gemeente aanvragen of zij naar de opvang mag. Dan kan ze daar leren met andere kindjes spelen. ;(
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  woensdag 25 mei 2022 @ 08:36:30 #299
319308 Tink89
To live is to dance
pi_204856078
Ze mag sowieso naar de psz, da's voor alle kindjes. Zou dat niks zijn?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_204858108
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 08:36 schreef Tink89 het volgende:
Ze mag sowieso naar de psz, da's voor alle kindjes. Zou dat niks zijn?
Als ze twee is mag ze gelijk gaan. En als ik me dan nog zorgen maak om de ontwikkeling dan mag ze vast extra gaan. Maar ze is pas 1,5 en peuterspeelzaal is pas vanaf twee jaar.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_204858111
quote:
3s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:25 schreef PKM het volgende:

[..]
Als ze twee is mag ze gelijk gaan. En als ik me dan nog zorgen maak om de ontwikkeling dan mag ze vast extra gaan. Maar ze is pas 1,5 en peuterspeelzaal is pas vanaf twee jaar.
Vol!
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')