abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 20 januari 2022 @ 21:04:22 #51
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_203291768
Ja, die poepvrachtwagens! Ik had me voorgenomen die te laten zien, dat is waar ook. Ik vind het subliem gevonden.
pi_203317376
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 21:01 schreef littledrummergirl het volgende:
Hier heeft het filmpje met de poepvrachtwagens (en een rondje microlax) echt een groot verschil gemaakt :o sindsdien zet hij iedere dag "zijn licht op groen" zodat er geen file komt _O_ . Kleine baas is het O+
Hihi, hier gaat het nog steeds zo. “Ff het stoplicht op groen zetten!”

Mijn Willem, de kleine inimini baby die niet wilde groeien en altijd de kleinste was op het KDV, kwam gisteren met de mededeling dat hij de grootste was van de klas. Hadden ze gemeten met tegen elkaars ruggen staan en dan een boek op de hoofden en daar een knikker op laten rollen. “Ik ben ook groter dan kinderen die al eerder 6 waren dan ik”
Ik vind het wel een dingetje :)
pi_203460469
Ik kom weer even binnenvallen. :Y)

Zitten jullie kleuters al op een cursus/sport? O+
Protège moi de mes désirs.
pi_203460761
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 16:39 schreef arvensis het volgende:

Ik heb nu geen kleuter meer, maar hier was school, zwemles (in het weekend) en af en toe een speelafspraakje genoeg voor de hele week.
pi_203461024
N heeft al op zoveel clubjes gezeten... naast zwemles ook dansles, judo, acrobatiek en kinderyoga. Maar met 1 kind is dat ook makkelijker te doen.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_203461246
Hier alleen zwemles. Dat is samen met afspreken en 2x pw bso echt genoeg, vooral nu hij naar groep 3 is gegaan. Dat vergt zo veel meer energie.
pi_203462842
Mijn meiden zijn eind november begonnen met dansen, en ik hoop dat ze zsm kunnen starten met zwemmen. Dat is voorlopig genoeg. Vergis je niet in hoeveel energie fulltime naar school plus evt BSO gaan kost Arvensis. Ik zou persoonlijk even wachten tot hij daar een beetje gesetteld is (of al veel eerder starten, zodat het clubje al bekend terrein is).

Mijn zoon heeft overigens BSO als ‘clubje’ gekozen :') en hij heeft een ukelele cursus gedaan, maar daar is vanwege corona-gedoe geen gevolg aan gegeven.
pi_203463342
Mijn meiden zijn, afgezien van een boodschappentripje met eentje, de hele dag samen geweest. Eenmaal op bed mogen ze altijd nog even praten terwijl de oudste leest en als hij klaar is zeg ik hen dan ook dat het nu klaar is en ze moeten gaan slapen. Krijg ik geklaag dat ze altijd maar zo kort kunnen praten :D Wat voor belangrijke dingen kun je nog moeten bespreken na al de hele dag (en vrijwel alle dagen daarvoor) samen bent? :')

En verder zitten we nu in de zeer vermoeiende mijn zus is mijn beste vriend / de vervelendste.
pi_203463498
quote:

T zit op voetbal. Alleen één keer per week drie kwartier trainen, geen wedstrijdjes nog. Hij begint pas in september (als ie 5,5 is) met zwemmen.
pi_203464177
Dank jullie wel voor de reacties!
Zwemmen vind ik ook belangrijk, maar daar vind ik hem nog te jong voor. 5-5,5 lijkt me inderdaad een mooie leeftijd. Voetbal is een goede optie.

En uiteraard gaat hij nu nog nergens heen. Beginnen met school is al spannend zat. :) Ik wilde me alleen alvast oriënteren.
We hebben ooit aan peuterdans gedaan, maar dat vond hij zo verschrikkelijk. :@ Dat is echt niks voor hem. Alhoewel hij wel de hele dag danst.
Protège moi de mes désirs.
pi_203464379
Oh heerlijk FF, die zijn nooit uitgepraat dus. :D

Hier zit N sinds ze naar school gaat ook op dansles. Daarnaast 2x BSO en 1 speelafspraakje ongeveer per week. Hopelijk komt daar in het voorjaar nog zwemles bij. Het zal per kleuter verschillen, want die van mij is niet moe te krijgen wat dat betreft. Die krijgt overal juist energie van. Ligt nooit eens moe op de bank of zegt dat ze moe is. Oudejaarsavond was net als vorig jaar ook geen enkel probleem om door te houden. Ze heeft wel maar 3,5 dag school, dat scheelt ook veel. De dansles valt op haar vrije dag; de zwemles straks wss op haar halve dag.

Over 2 weken heeft ze haar eerste voorstelling met dansen. Omdat er maar weinig toeschouwers mogen komen (daarnaast doen ze livestream) worden het 3 shows en moeten ze zich als ze niet aan de beurt zijn (alle categorieën doen mee aan de show) dus achter de schermen amuseren mbv hulpouders. Ben heel benieuwd hoe ze dat gaat ervaren. Ik ben er dus niet bij, op hopelijk 1 voorstelling in het publiek na. :X
pi_203464579
@arvensis Banaan heeft peuterdans gedaan maar volgens mij liep hij daar vooral te klieren. Hij vond het wel leuk maar na de tweede lockdown toch gestopt.
Daarna deed hij een tijdje judo maar hij wou absoluut niet meer in judopak en toen was het klaar.

Vandaag had hij voor het eerst een goede dag op school. En thuis was hij ook nog vrolijk. O+

Klinkt leuk @Nolita :s)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_203466595
Doukje wordt niet getest voor covid maar ik denk dat ze het wel doormaakte aangezien Wiebke en Olle het hadden.
Werewolf
pi_203469057
quote:

Hier nog niet, ik merk dat school vermoeiend zat is in de 2 maanden dat ze er nu op zit, ze krijgt op school ook 2 keer per week gym. Ik wil haar rond d’r 5e wel op zwemles doen. Verder komen we genoeg buiten/in de speeltuin dat ze haar beweging wel krijgt.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_203469523
quote:

Ik zou het alleen doen als ze er zelf om vragen. En als dat zo is: eerst een proefles aanvragen :)

Het is natuurlijk überschattig, zo'n kleintje in een balletpakje, tenuetje, judopakje enzo, maar ze moeten het wel zelf willen ;)

A wilde op hockey, maar na 2 proeflessen vond ze het toch een beetje te koud :')
(En om eerlijk te zijn; dat was ook zo...bij die hele kleintjes maken ze het wel moeilijk door ze vaak stil te laten staan/zitten om dingen voor te doen)
De proefles turnen vond ze wel heel leuk, maar daar is hier een wachtlijst voor. Daar staat ze nu op.

Het enige wat ze wel moet, is de zwemles. Maar dat vindt ze ook helemaal geweldig, dus dat is geen probleem.
pi_203469623
quote:

Jewel zit sinds ze 4 is op dansles, dat vindt ze erg leuk en ze kan er wat energie in kwijt. Ze mag over een maand echter beginnen met zwemles en dan kan het zo maar zijn dat ze van dansles af gaat, afhankelijk van hoe intensief het voor haar is. In combinatie met school kan iets al snel teveel zijn als ze nog zo jong zijn. Al ken ik ook mensen die hun 5 jarige op 2 clubjes hebben inclusief zwemles erbij, die trekt dat prima dus het zal heel erg afhankelijk zijn van het kind zelf.
pi_203470384
Mijn zesjarige kleuter gaat van het voorjaar op slagwerkles :'( Met zwemmen samen is dat voor hem genoeg.
pi_203471025
Kevin heeft de smaak te pakken met speeldates
De andere was daar niet echt voor te porren de eerste twee jaar op school, dus ik ben dit niet gewend :)
pi_203502328
Iemand tips over speelafspraakjes? Lang verhaal, vandaar spoiler :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_203503219
Tolstoi
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Adrian, hier was het net zo. Oudste had zijn eerste echte speelafspraakje pas eind groep 1, en die daarna pas in groep 2. Maar wellicht komt dat ook door de 1e lockdown. De meiden wilden na hun eerste schooldag al bij iemand logeren :D en in september gingen ze op de eerste schooldag al met iemand mee, en sindsdien is het letterlijk ELKE dag dat ze met iemand af willen spreken, samen of alleen. Ook in het weekend spelen ze minimaal 1 dag met een klasgenootje dat een straat verderop woont.
pi_203503373
Ik denk dat je het niet tegen kan houden. Je kan niet zeggen dat iemand niet met je kind kan spelen omdat zijn houding of zijn gedrag je niet aan staat. Zo te lezen zit vader er wel op, dus het kind wordt niet verwaarloosd oid.
Wat je wel kan doen is met Simon praten: dat jij wil dat ie altijd even zegt dat ie wil spelen en dat ie niet alleen de weg op rent. En misschien ook wat gedragdingetjes melden die jij niet fijn vindt en aan Simon vragen hoe hij dat ziet. Gedrag van andere kinderen heb jij geen invloed op, maar misschien wel hoe jouw kind daar dan weer op reageert.

ik denk dat je Simon ook niet met mijn kinderen wil laten spelen :@ Wie er ook komt spelen hier, met wat voor karakter dan ook: Kevin is veruit het lastigste kind en het moeilijkste corrigeerbaar, lees niet. Hij MOET laten zien dat ie super stoer is. Het was laatst zo erg dat de speeldate van Willem Kevins gedrag ging corrigeren (niet doen!! Ik ben hier om met Willem te spelen”)

Willem ging heel graag spelen bij een jongen in zijn klas, maar dat snapte ik wel. Heel het huis vol jongens (kind heeft drie oudere broers en iedereen mocht daar komen) snoeppotten en blikjes cola op tafel en gamen maar. Niet mijn opvoeding, maar Willem genoot.

[ Bericht 11% gewijzigd door Adrian4 op 04-02-2022 15:37:52 ]
pi_203504051
Ik baal. Willem zit al een hele week thuis ivm geen juffrouw. Tot tenminste woensdag heeft ie geen juf. En nu heeft Kevin maandag en dinsdag ook geen juf :{
pi_203508137
Dat is wel balen Adrian. Moeten jullie zelf wel allebei werken? Want anders zou ik het als kans zien om er even relatief goedkoop tussenuit te gaan. Twee dagen naar Beekse Bergen ofzo. Daar kun je evt ook 'thuis' werken.
pi_203514898
Goed idee wel! :D
  zaterdag 5 februari 2022 @ 10:12:43 #75
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_203516173
Nou @Adrian4 boeken met die hap! Jammer wel dat het zo loopt voor ze.

@TolstoiFan wij hadden dit met name in het begin dat Max in groep 1/2 zat. Hij deed dan mee met "de groten". Ik merk dat hij nu vanzelf een soort assertiviteit heeft opgebouwd, waardoor dit niet meer gebeurt. En hij heeft weleens afgesproken met "mismatches" (zoals ik ze maar noem) en ik merk dat er geen tweede playdate kwam (blij toe :) ).

Het is ook heel goed voor ze om te zien dat het bij anderen anders is. Dat regels soms verschillen per huishouden. Zo komen er ook weleens kindjes hier spelen die verbaasd zijn over iets. Ja, deal with it, je bent nu hier en niet thuis :P

En sportclubjes: check! Wij hadden voor de kerstvakantie zowel judo, voetbal als zwemles. Judo hoort bij school. Leraar haalt ze op uit de klas en ze judo'en nog even van 14-15 uur in de gymzaal. Over voetbal was hij zo lyrisch: ook gedaan. We (en hij met name) kwamen erachter dat er zo weinig tijd overbleef om spontaan af te spreken. Nu heeft hij na de kerstvakantie niet zoveel interesse meer in voetbal. Dat was gratis en vrije inloop, dus ik laat het even open voor 'm wat we verder doen. Hij heeft nu meer tijd voor alles en dat doet 'm goed. Mooi zelf geregeld :P

Zwemles hebben we bewust op zondagochtend gedaan, dan is dit doordeweeks niet nog een extra activiteit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')